abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 juni 2012 @ 23:48:43 #1
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112408193
Mijn 'beste' vriend en ik, kennen elkaar ongeveer een jaar of 7.
Toen ik hem leerde kennen blowde hij nog redelijk veel met vrienden van hem en is toen gestopt.
Ik heb toen tegen hem gezegd dat als hij weer gaat blowen in niet meer langs kom omdat ik niet tegen die lucht kan en ik niet wil zien hoe hij veranderd.
Ja nu klink ik als een oud wijf, maar ik zie hem als een broer en wil ook het beste voor hem. Ik heb liever niet dat hij blowt omdat hij er erg door veranderde in die tijd.

Anyway... een paar maanden terug kwam ik onverwachts langs op vrijdagavond en ik rok een sterke blow lucht.. ik heb hem toen gevraagd of hij aan het blowen was en hij loog toen glashard tegen me dat hij dat niet deed en niet wist waar die lucht vandaan kwam.

Een paar dagen later heb ik het hem nog een keer gevraagd en gaf hij toe dat hij sinds een maandje weer blowt.
Hij heeft ook een kitten en daarom vind ik het ook echte dom dat hij weer blowt.
Als ik langs ga in de avond dan is het katje vaak druk en agressief, ik denk zelf dat het door het blowen komt, maar dat kan ik natuurlijk niet hardmaken.

Vanavond was het weer raak zoals wel vaker.. we waren dumpert aan het kijken en zegt ineens of er niks leukers is dan dat.. ik keek even verder en ineens begint hij te zuchten en te steunen dat ik mijn zin niet moet doordrijven :{ ik zat alleen maar te klikken op dumpert dus meer deed ik niet. Toen sprak ik hem aan dat hij de laatste tijd wel erg agressief bezig is, en erg verandert is. Hij ontkende dat en werd een beetje pissig. Hij zei toen dat ik maar beter weg kon gaan omdat meneer geen zin had in een nutteloze discussie. Toen ik zei dat hij wilde dat ik wegging omdat hij dan kon blowen en dat hij onze vriendschap wel heel erg op het spel zet zo, antwoordde hij met ja dat komt door jou omdat je zo blijft door zeuren.

ik wilde dit even kwijt want ik ben zo boos dat hij zijn leven verknald hiermee..hij werkt door de weeks en 's avonds is het hop de fik in de joint.
In het weekend zit hij de hele dag binnen te gamen en te blowen..

Waarom heeft hij zelf niet door dat hij verandert is?? Ik ben niet de enige die het zegt in zijn omgeving en ik zit er steeds meer over na te denken om hem links te laten liggen.

Iemand ervaring met een soort gelijk verhaal??
pi_112408371
Weet niet hoe oud die is maar meestal stop je wel met dat elke dag veel blowen. ten minste in mijn omgeving.
  zondag 3 juni 2012 @ 23:58:22 #3
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_112408716
Ik rook elke dag een paar dat is wel relaxt hoor. Agressief van blowen lijkt me trouwens vrij sterk, eerder omdat hij het dan een tijdje niet zou kunnen doen dat hij dan agressief wordt. Mja, het is maar net hoe je het bekijkt, hij ziet het als rustig aan doen, jij als zijn leven vergallen. En waarom zou jij hem moeten vertellen hoe hij leeft? ik neem aan volwassen?
To doom or not to doom
  zondag 3 juni 2012 @ 23:58:28 #4
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112408719
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 23:51 schreef Bombshell het volgende:
Weet niet hoe oud die is maar meestal stop je wel met dat elke dag veel blowen. ten minste in mijn omgeving.
26 is hij..
pi_112408726
Ik heb een zelfde soort vriend, en zelfs op mijn verjaardag ging het nog mis tijdens mijn feest.
Ik heb onderhand geleerd om het maar te laten zoals het is.
Als ik accepteer dat hij per se moet blowen, dan loopt alles stukken beter.
Zelf "blow" ik ook, maar ten eerste nooit bij anderen en ten tweede alleen net voor het slapen gaan, en dan nog is het maximaal 0,2 gram per keer.

Als jij de vriendschap niet kwijt wilt, dan zou ik er mee leren leven. Hij mag ten slotte zelf bepalen wat hij doet. Kun je daar niet mee om gaan dan moet je hem minder vaak zien.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  maandag 4 juni 2012 @ 00:00:26 #6
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112408801
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 23:58 schreef bambino het volgende:

Als jij de vriendschap niet kwijt wilt, dan zou ik er mee leren leven. Hij mag ten slotte zelf bepalen wat hij doet. Kun je daar niet mee om gaan dan moet je hem minder vaak zien.
Waar ik mee zit.. hij is 26, nog nooit vriendin gehad, gezoend enz.. hij sluit zich alleen op in zijn kamer om te blowen in het weekend..
pi_112408885
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 00:00 schreef Amnistia het volgende:

[..]

Waar ik mee zit.. hij is 26, nog nooit vriendin gehad, gezoend enz.. hij sluit zich alleen op in zijn kamer om te blowen in het weekend..
Ja maar ik neem aan dat hij dan ook gewoon een leuk weekend heeft lijkt mij. :)
pi_112408969
quote:

[..]

Ja dat zal best, en ik snap ook dat jij het kut vind dat het niet "normaler" met hem gaat.
Maar hij ziet dit als zijn leven, en blijkbaar voelt hij zich prettig genoeg om zo door te gaan.
Hij komt er echt nog wel een keer achter dat het anders kan, maar dat is niet aan jou.
Je moet hem of accepteren dat hij zo is, en gezellig daar heen gaan en leuke dingen doen. Of zeggen ik kan niet met iemand zoals jou overweg omdat ...... <vul reden in>.
En dan moet je er ook klaar mee zijn.
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
pi_112408976
tja hij zal er toch zelf achter moeten komen dat t niet zon slim idee is. als jij je als beste maatje tegen m gaat keren hierdoor stoot hij je alleen maar af. mensen moeten zelf willen stoppen/minderen, anders heeft geen enkele zin
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_112409727
Ja het begint bij hem zelf en wanneer hij er zelf klaar voor is,
je kan niet iemand in 1x zomaar veranderen dat gaat gewoon niet.
pi_112410859
Jezelf teveel bezighouden met anderen is ook erg vervelend.
Beter zeg je gewoon waar het op staat: Ik wil je niet meer zien zolang je blowt, om die en die reden, en ik vind het heel jammer dat ik dat moet doen maar je veranderd op die en die manier en dat kan ik niet in mijn leven hebben.
Rustig aan.
pi_112410900
Laat die gozer lekker blowen man, wat is jou probleem precies? Vriendschap houd juist in dat je elkaar onvoorwaardelijk steunt en niet dat je zegt als je gaat blowen dan wil ik jou niet meer kennen. Ik had je persoonlijk gelijk de deur gewezen.
  maandag 4 juni 2012 @ 01:02:49 #13
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112410910
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 01:02 schreef PKRChamp het volgende:
Laat die gozer lekker blowen man, wat is jou probleem precies? Vriendschap houd juist in dat je elkaar onvoorwaardelijk steunt en niet dat je zegt als je gaat blowen dan wil ik jou niet meer kennen. Ik had je persoonlijk gelijk de deur gewezen.
Jij hebt dus geen vrienden zo te lezen..
pi_112410942
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 01:02 schreef Amnistia het volgende:

[..]

Kweet niet hoe klein jouw wereld is. :')
Rustig aan.
pi_112411007
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 23:58 schreef A-mineur het volgende:
Ik rook elke dag een paar dat is wel relaxt hoor. Agressief van blowen lijkt me trouwens vrij sterk, eerder omdat hij het dan een tijdje niet zou kunnen doen dat hij dan agressief wordt. Mja, het is maar net hoe je het bekijkt, hij ziet het als rustig aan doen, jij als zijn leven vergallen. En waarom zou jij hem moeten vertellen hoe hij leeft? ik neem aan volwassen?
Ze kan hem niet vertellen wat hij wel of niet mag doen, maar wel dat ze geen contact wil wanneer hij blowt. Niet elke blower is onschuldig en heeft het in de hand. Ik heb er mensen ook door zien veranderen, en dat is niet tof.
pi_112411015
je klinkt als zijn vriendin , maar je bent het niet :)

Oftwel alleen de lasten en niet de lusten :+
pi_112411030
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 01:07 schreef Osiris024 het volgende:
je klinkt als zijn vriendin , maar je bent het niet :)

Oftwel alleen de lasten en niet de lusten :+
:D
Rustig aan.
pi_112411031
quote:
Onvoorwaardelijke vriendschap geloof ik niet in.
pi_112411042
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 00:02 schreef Martin1234 het volgende:

[..]

Ja maar ik neem aan dat hij dan ook gewoon een leuk weekend heeft lijkt mij. :)
Ik betwijfel het, klinkt meer als vluchtgedrag.
pi_112411061
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 01:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik betwijfel het, klinkt meer als vluchtgedrag.
Dan is dat nog zijn keuze.

Leuker alleen mét blowen dan zonder.
pi_112411078
quote:

[..]

Ik snap niet eens wat ermee bedoelt wordt, lijkt me dat het woord ''onvoorwaardelijke vriendschap'' nogal subjectief geïnterpreteerd wordt.
Rustig aan.
pi_112411177
quote:

[..]

Misschien kan je deal met hem sluiten, ontmaagd hem en als tegenprestatie moet hij stoppen met blowen.
  maandag 4 juni 2012 @ 01:21:49 #23
224960 highender
Travellin' Light
pi_112411326
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 01:15 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Misschien kan je deal met hem sluiten, ontmaagd hem en als tegenprestatie moet hij stoppen met blowen.
Dat lijkt me geen goede deal voor hem, of bedoel je stoppen met blowen voor een week of zo :) . Als ze echt zo een goede vriendin is dan zou ze hem zo en zo kunnen ontmaagden, wie weet gaat hij dan vanzelf stoppen met blowen. En anders moet zij ook maar eens een jointje meeroken, dan maakt ze zich misschien wat minder druk om hem...
pi_112411422
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 01:21 schreef highender het volgende:

[..]

Dat lijkt me geen goede deal voor hem, of bedoel je stoppen met blowen voor een week of zo :) . Als ze echt zo een goede vriendin is dan zou ze hem zo en zo kunnen ontmaagden, wie weet gaat hij dan vanzelf stoppen met blowen. En anders moet zij ook maar eens een jointje meeroken, dan maakt ze zich misschien wat minder druk om hem...
Ik bedoel natuurlijk dat hij ná de sex gelijk een joint opsteekt :D

TS moet hem sowieso als "beste" vriend hiermee helpen.
pi_112411498
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 01:10 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Dan is dat nog zijn keuze.

Leuker alleen mét blowen dan zonder.
Als het een verslaving voor hem is dan is er in mindere mate sprake van een keuze.
pi_112411513
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 01:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als het een verslaving voor hem is dan is er in mindere mate sprake van een keuze.
Strawwwy, je nuanceert weer lekker :)
Rustig aan.
pi_112411710
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 01:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Klopt, maar verslavingen zijn ook een keuze weet ik uit ervaring :)
pi_112411774
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 01:41 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Klopt, maar verslavingen zijn ook een keuze weet ik uit ervaring :)
Maar de keuze is even iets ''zwaarder'' te handhaven.
Rustig aan.
pi_112411783
quote:

[..]

Niet veel, wel een hoop kennissen. ;)
pi_112411876
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 01:45 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Maar de keuze is even iets ''zwaarder'' te handhaven.
Jup.
  † In Memoriam † maandag 4 juni 2012 @ 01:58:04 #31
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_112411952
Blowen is niet de bron van de ellende. Blowen en gamen zijn middelen om uit de ellende te ontsnappen. Je moet je niet richten op hoe het probleem zich uit, maar onderzoeken wat het echt is.
pi_112412001
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 01:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
Blowen is niet de bron van de ellende. Blowen en gamen zijn middelen om uit de ellende te ontsnappen. Je moet je niet richten op hoe het probleem zich uit, maar onderzoeken wat het echt is.
Blowen kan je ook in de vicieuze cirkel houden.

Het lijkt me hier een én én situatie :)
pi_112412684
quote:

[..]

Nee sorry maar hij heeft gewoon gelijk. In vriendschap is het normaal om je vrienden te proberen helpen maar als ze herhaaldelijk zeggen er niet van gediend te zijn moet je niet doorzeuren.

Je hebt de opties om hem te accepteren of de vriendschap te verbreken. Maar dit zeuren zou ik ook niet leuk vinden.

Fyi, ik heb ook zo'n vriend. Lang mee samen gechilld elke dag maar sinds we niet meer op hetzelfde stuk grond wonen (campus) is hij soms maanden onbereikbaar en zit hij gewoon kansloos te blowen. Ik vind het echt oliedom en nutteloos maar wat kan je ertegen doen... Als hij zo af en toe belt zijn we even goede vrienden en anders is het zijn eigen keuze.
pi_112414347
quote:

[..]

grappig, je bent mij aan het beschrijven :'(

Het blowen geeft gewoon een lekkere 'escape', ipv buiten te zijn kijkend naar al die stelletjes en depresief te worden gewoon lekker binnen al je gevoelens weg blowen en beetje gamen. Het is heel moeilijk om er weer uit te komen.
  maandag 4 juni 2012 @ 10:09:27 #35
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_112414729
quote:

[..]

Vriendschap is ook elkaar kunnen zeggen waar het op staat zonder dat mensen boos op elkaar worden. Ik vind het trouwens een uitermate slechte zet, ga je eerst huilie doen dat je maatje blowt, en vervolgens kaffer je iemand af met een reactie die eigenlijk best wel logisch is.

Ik heb ook vrienden die niet van blowen houden, dan ga ik ff lekker buiten paffen of ik wacht ff tot ik alleen ben. Het is geven en nemen.
To doom or not to doom
  maandag 4 juni 2012 @ 11:53:32 #36
374417 CoolCat31
Just call me Top Cat
pi_112418091
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 09:48 schreef Kevin24 het volgende:

[..]

grappig, je bent mij aan het beschrijven :'(

Het blowen geeft gewoon een lekkere 'escape', ipv buiten te zijn kijkend naar al die stelletjes en depresief te worden gewoon lekker binnen al je gevoelens weg blowen en beetje gamen. Het is heel moeilijk om er weer uit te komen.
Oke ben dit soort onzin zat, ga denk ik straks een topic openen hier over...
  maandag 4 juni 2012 @ 13:05:02 #37
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_112420994
quote:
13s.gif Op zondag 3 juni 2012 23:48 schreef Amnistia het volgende:
...
Een paar dagen later heb ik het hem nog een keer gevraagd en gaf hij toe dat hij sinds een maandje weer blowt.
Hij heeft ook een kitten en daarom vind ik het ook echte dom dat hij weer blowt.
Als ik langs ga in de avond dan is het katje vaak druk en agressief, ik denk zelf dat het door het blowen komt, maar dat kan ik natuurlijk niet hardmaken.
...
Dit is in ieder geval volledige nonsens. Mijn katten zijn allebei stokoud geworden, ruim over de 20 jaar, met hun blowende baasje. En het is volkomen in de aard van de natuur, dat kittens druk zijn en als een malle spelen op een manier die op een mens agressief overkomt.

Dat je een probleem hebt met een blowende vriend vind ik eerlijk gezegd jouw probleem, maar ook jouw keuze, dat moet je zelf weten. Maar dit verhaal over die kitten is gewoon malligheid. Het zou hooguit een probleem zijn als de kitten languit stoned en lui op de bang ligt te staren. Niet dat de kitten gewoon doet wat ie moet doen op zijn leeftijd: spelen, klieren en ravotten.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  maandag 4 juni 2012 @ 13:12:28 #38
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_112421275
quote:

[..]

Vrienden die mij willen vertellen hoe ik mijn leven zou moeten leiden zou ik kunnen missen als kiespijn., Spreek je ook al je vrienden aan die biertjes drinken in het weekend? Je gaat het druk krijgen hoor, als je al je vrienden van de drugs af wil helpen, en alcohol is een veel zwaardere drug dan THC.

Als je de bezorgde vriendin wil uithangen, neem hem dan gewoon lekker mee naar buiten als dat goed voor hem is, maar dit gedoe over dat blowen komt alleen omdat JIJ er een probleem van maakt, het is geen intrinsiek probleem.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_112421403
quote:
Ook onvoorwaardelijke steun als je een vriend(in) hebt die pedo neigingen heeft(extreem voorbeeld!)

Zelfs onvoorwaardelijke steun heeft grenzen, ik vind dat TS die gast terecht mag wijzen, want als vrienden zou je gewoon eerlijk moeten kunnen zeggen hoe iemand zich gedraagt. Dat kan fftjes kut zijn dat je wordt aangesproken op je gedrag, maar daar moet die vriend zich maar doorheen bijten.
pi_112421813
Apart om dit eens aan de andere kant te lezen.... Ben destijds veel "vrienden" verloren omdat ze mij te veranderd vonden. Zij zijn destijds gestopt met blowen en ik doe het nog steeds.

Het is gewoon een hardnekkig gerucht dat iedereen die (dagelijks) blowt, maar meteen een uitkering heeft en bij zn ouders op zn kamer de hele dag op de bank ligt ofzo...
Sometimes it seems like lately, I just don't know. Better sit back and go, with the flow.
  † In Memoriam † maandag 4 juni 2012 @ 14:37:25 #41
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_112424904
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 02:01 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Blowen kan je ook in de vicieuze cirkel houden.

Het lijkt me hier een én én situatie :)
Je moet het probleem dat aanzet tot blowen doorbreken om de cirkel te doorbreken. Zorg je ervoor dat ie niet meer mag blowen dan zoekt ie wel een andere manier om het echte probleem niet onder ogen te komen, drank of andere drugs, nog meer achter de pc.
  maandag 4 juni 2012 @ 22:56:05 #42
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112453447
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:12 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Vrienden die mij willen vertellen hoe ik mijn leven zou moeten leiden zou ik kunnen missen als kiespijn., Spreek je ook al je vrienden aan die biertjes drinken in het weekend? Je gaat het druk krijgen hoor, als je al je vrienden van de drugs af wil helpen, en alcohol is een veel zwaardere drug dan THC.

Als je de bezorgde vriendin wil uithangen, neem hem dan gewoon lekker mee naar buiten als dat goed voor hem is, maar dit gedoe over dat blowen komt alleen omdat JIJ er een probleem van maakt, het is geen intrinsiek probleem.
Hij wil niet weg, hij wil alleen binnen zitten.
En zoals velen al in dit topic zeggen, ik probeer hem juist te helpen om er vanaf te komen.. Alleen hij ziet het zelf niet in dat hij niemand meer heeft behalve mij, en mij nu ook kwijtraakt door zijn gedrag.
pi_112454564
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 22:56 schreef Amnistia het volgende:

[..]

En zoals velen al in dit topic zeggen, ik probeer hem juist te helpen om er vanaf te komen.. Alleen hij ziet het zelf niet in dat hij niemand meer heeft behalve mij, en mij nu ook kwijtraakt door zijn gedrag.
Wat is nu het "probleem" dan.

Volgens mij raakt hij jou kwijt door jouw gedrag.

In hoeverre heb jij er last van dat hij blowt ?
  dinsdag 5 juni 2012 @ 09:21:44 #44
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_112464172
quote:

[..]

Hijzelf ook niet, want hij schopt zijn vrienden eruit als ze niet onvoorwaardelijk doen wat hij wil. :P

On topic: hij kan alleen stoppen wanneer hij zelf inziet dat het niet goed voor hem is. Blijkbaar moet hij nog iets dieper. Aan jou de keuze of je hem erbij wil bijstaan of niet.
pi_112464320
Kies voor jezelf. Je hebt overduidelijk de fase waarin je met mensen die de godganse dag stoned zijn optrekt achter je gelaten. Daar hoort soms een hard afscheid van iemand die je al jaren kent bij.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2012 09:30:15 ]
pi_112464979
ben ik nou de enige die zoiets heeft van "ts overdrjft en bemoeit zich met dingen op een nare manier" :?

als ik naar dit door ts aangehaalde voorbeeld kijk:
quote:
Vanavond was het weer raak zoals wel vaker.. we waren dumpert aan het kijken en zegt ineens of er niks leukers is dan dat.. ik keek even verder en ineens begint hij te zuchten en te steunen dat ik mijn zin niet moet doordrijven :{ ik zat alleen maar te klikken op dumpert dus meer deed ik niet. Toen sprak ik hem aan dat hij de laatste tijd wel erg agressief bezig is, en erg verandert is
dan denk ik toch ook "rot op ts en ga ergens anders zinloos zitten klikken op dumpert (! :') ) en laat mij met rust :* en dan dat gezeur over die kitten.

lieve ts; get a life of your own :*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 5 juni 2012 @ 10:26:11 #47
290081 VitaminWater
Geen ondertitel
pi_112465753
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 22:56 schreef Amnistia het volgende:

[..]

"helpen" ja .....

Volgens mij past hij gewoon niet zo in jouw plaatje van wat normaal is en wat mensen zouden moeten doen. Dat steekt je, en dus wil je hem veranderen naar jouw beeld. Dat vertaal je zelf als 'helpen', maar dat ziet hij natuurlijk niet zo. Jij bent namelijk degene met het probleem hier, niet hij.

Ik zou ook strontziek van je worden eerlijk gezegd. Misschien moet je hem gewoon accepteren hoe hij is en wat hij leuk vindt, en als dat een tijdje goed gaat eerlijk met hem praten.

Jij moet hem niet proberen te veranderen, hij moet willen veranderen. En niks is minder inspirerend of motiverend dan een zeikwijf die je wilt 'helpen' door te klagen.
Ik heb geen signature.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 10:33:21 #48
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_112465977
Wat een vriendelijkheid alom weer. :P
Maar er wordt wel een punt gemaakt. Waar ligt de grens tussen helpen en iemand jouw wil opleggen? Als hij niet op jouw hulp zit te wachten, is waarschijnlijk het laatste aan de hand.
Wat niet betekent dat je je zorgen niet mag uiten en er niet over mag praten met hem, maar wat hij daarmee doet is zijn beslissing. Daar heb je je bij neer te leggen tot hij het anders ziet.
Je kan alleen je eigen handelen sturen. Dus ga je het contact verbreken of niet? :)
pi_112466379
En dan te bedenken dat ze niet eens het bed delen. :') Die jongen is beter af zonder jou TS.
pi_112472193
Heb precies zo een vriend, tot aan de katten aan toe. Ken hem al 8 jaar en is in die tijd 0,0 veranderd, ondanks pogingen van mij en 2 andere gemeenschappelijke vrienden. Wij zijn destijds tot de conclusie gekomen dat hij nooit gaat veranderen tenzij hij een vriendin krijgt. Maar aangezien hij zich nooit buiten begeeft, behalve voor werk, gaat dat nooit gebeuren. Ik zou hem maar accepteren zoals hij is, want veranderen gaat heel lastig worden. En hoe ouder iemand is, hoe lastiger het is zijn gewoonten te veranderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')