Strawwwy, je nuanceert weer lekkerquote:Op maandag 4 juni 2012 01:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als het een verslaving voor hem is dan is er in mindere mate sprake van een keuze.
Klopt, maar verslavingen zijn ook een keuze weet ik uit ervaringquote:Op maandag 4 juni 2012 01:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als het een verslaving voor hem is dan is er in mindere mate sprake van een keuze.
Maar de keuze is even iets ''zwaarder'' te handhaven.quote:Op maandag 4 juni 2012 01:41 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Klopt, maar verslavingen zijn ook een keuze weet ik uit ervaring
Niet veel, wel een hoop kennissen.quote:Op maandag 4 juni 2012 01:02 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Jij hebt dus geen vrienden zo te lezen..
Jup.quote:Op maandag 4 juni 2012 01:45 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Maar de keuze is even iets ''zwaarder'' te handhaven.
Blowen kan je ook in de vicieuze cirkel houden.quote:Op maandag 4 juni 2012 01:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
Blowen is niet de bron van de ellende. Blowen en gamen zijn middelen om uit de ellende te ontsnappen. Je moet je niet richten op hoe het probleem zich uit, maar onderzoeken wat het echt is.
Nee sorry maar hij heeft gewoon gelijk. In vriendschap is het normaal om je vrienden te proberen helpen maar als ze herhaaldelijk zeggen er niet van gediend te zijn moet je niet doorzeuren.quote:Op maandag 4 juni 2012 01:02 schreef Amnistia het volgende:
[..]
grappig, je bent mij aan het beschrijvenquote:Op maandag 4 juni 2012 00:00 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Waar ik mee zit.. hij is 26, nog nooit vriendin gehad, gezoend enz.. hij sluit zich alleen op in zijn kamer om te blowen in het weekend..
Vriendschap is ook elkaar kunnen zeggen waar het op staat zonder dat mensen boos op elkaar worden. Ik vind het trouwens een uitermate slechte zet, ga je eerst huilie doen dat je maatje blowt, en vervolgens kaffer je iemand af met een reactie die eigenlijk best wel logisch is.quote:Op maandag 4 juni 2012 01:02 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Oke ben dit soort onzin zat, ga denk ik straks een topic openen hier over...quote:Op maandag 4 juni 2012 09:48 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
grappig, je bent mij aan het beschrijven![]()
Het blowen geeft gewoon een lekkere 'escape', ipv buiten te zijn kijkend naar al die stelletjes en depresief te worden gewoon lekker binnen al je gevoelens weg blowen en beetje gamen. Het is heel moeilijk om er weer uit te komen.
Dit is in ieder geval volledige nonsens. Mijn katten zijn allebei stokoud geworden, ruim over de 20 jaar, met hun blowende baasje. En het is volkomen in de aard van de natuur, dat kittens druk zijn en als een malle spelen op een manier die op een mens agressief overkomt.quote:Op zondag 3 juni 2012 23:48 schreef Amnistia het volgende:
...
Een paar dagen later heb ik het hem nog een keer gevraagd en gaf hij toe dat hij sinds een maandje weer blowt.
Hij heeft ook een kitten en daarom vind ik het ook echte dom dat hij weer blowt.
Als ik langs ga in de avond dan is het katje vaak druk en agressief, ik denk zelf dat het door het blowen komt, maar dat kan ik natuurlijk niet hardmaken.
...
Vrienden die mij willen vertellen hoe ik mijn leven zou moeten leiden zou ik kunnen missen als kiespijn., Spreek je ook al je vrienden aan die biertjes drinken in het weekend? Je gaat het druk krijgen hoor, als je al je vrienden van de drugs af wil helpen, en alcohol is een veel zwaardere drug dan THC.quote:Op maandag 4 juni 2012 01:02 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Ook onvoorwaardelijke steun als je een vriend(in) hebt die pedo neigingen heeft(extreem voorbeeld!)quote:Op maandag 4 juni 2012 01:02 schreef PKRChamp het volgende:
Laat die gozer lekker blowen man, wat is jou probleem precies? Vriendschap houd juist in dat je elkaar onvoorwaardelijk steunt en niet dat je zegt als je gaat blowen dan wil ik jou niet meer kennen. Ik had je persoonlijk gelijk de deur gewezen.
Je moet het probleem dat aanzet tot blowen doorbreken om de cirkel te doorbreken. Zorg je ervoor dat ie niet meer mag blowen dan zoekt ie wel een andere manier om het echte probleem niet onder ogen te komen, drank of andere drugs, nog meer achter de pc.quote:Op maandag 4 juni 2012 02:01 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Blowen kan je ook in de vicieuze cirkel houden.
Het lijkt me hier een én én situatie
Hij wil niet weg, hij wil alleen binnen zitten.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:12 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Vrienden die mij willen vertellen hoe ik mijn leven zou moeten leiden zou ik kunnen missen als kiespijn., Spreek je ook al je vrienden aan die biertjes drinken in het weekend? Je gaat het druk krijgen hoor, als je al je vrienden van de drugs af wil helpen, en alcohol is een veel zwaardere drug dan THC.
Als je de bezorgde vriendin wil uithangen, neem hem dan gewoon lekker mee naar buiten als dat goed voor hem is, maar dit gedoe over dat blowen komt alleen omdat JIJ er een probleem van maakt, het is geen intrinsiek probleem.
Wat is nu het "probleem" dan.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:56 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Hij wil niet weg, hij wil alleen binnen zitten.
En zoals velen al in dit topic zeggen, ik probeer hem juist te helpen om er vanaf te komen.. Alleen hij ziet het zelf niet in dat hij niemand meer heeft behalve mij, en mij nu ook kwijtraakt door zijn gedrag.
Hijzelf ook niet, want hij schopt zijn vrienden eruit als ze niet onvoorwaardelijk doen wat hij wil.quote:Op maandag 4 juni 2012 01:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Onvoorwaardelijke vriendschap geloof ik niet in.
dan denk ik toch ook "rot op ts en ga ergens anders zinloos zitten klikken op dumpert (!quote:Vanavond was het weer raak zoals wel vaker.. we waren dumpert aan het kijken en zegt ineens of er niks leukers is dan dat.. ik keek even verder en ineens begint hij te zuchten en te steunen dat ik mijn zin niet moet doordrijvenik zat alleen maar te klikken op dumpert dus meer deed ik niet. Toen sprak ik hem aan dat hij de laatste tijd wel erg agressief bezig is, en erg verandert is
"helpen" ja .....quote:Op maandag 4 juni 2012 22:56 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Hij wil niet weg, hij wil alleen binnen zitten.
En zoals velen al in dit topic zeggen, ik probeer hem juist te helpen om er vanaf te komen.. Alleen hij ziet het zelf niet in dat hij niemand meer heeft behalve mij, en mij nu ook kwijtraakt door zijn gedrag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |