Zijn leven verknallen terwijl ie blijkbaar gewoon dagelijks naar zijn werk gaat en pas daarna thuis een joint rookt ?quote:Op zondag 3 juni 2012 23:48 schreef Amnistia het volgende:
ik wilde dit even kwijt want ik ben zo boos dat hij zijn leven verknald hiermee..hij werkt door de weeks en 's avonds is het hop de fik in de joint.
In het weekend zit hij de hele dag binnen te gamen en te blowen..
Gezien de reactie van TS wíl hij waarschijnlijk niet eensquote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:32 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Misschien is hij er laatst achtergekomen dat er absoluut 0 kans is dat je met hem het bed in duikt, daarom is hij pissig op je, en zijn verdriet blowt hij weg.
Verandering kan heeeeeel snel komen als je de juiste personen tegen komt, of dat nu op het werk is, in de liefde of waar dan ook. Er moet een verandering voor hem komen, waarop hij zelf er uit kruipt.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:15 schreef Pharmacist het volgende:
Heb precies zo een vriend, tot aan de katten aan toe. Ken hem al 8 jaar en is in die tijd 0,0 veranderd, ondanks pogingen van mij en 2 andere gemeenschappelijke vrienden. Wij zijn destijds tot de conclusie gekomen dat hij nooit gaat veranderen tenzij hij een vriendin krijgt. Maar aangezien hij zich nooit buiten begeeft, behalve voor werk, gaat dat nooit gebeuren. Ik zou hem maar accepteren zoals hij is, want veranderen gaat heel lastig worden. En hoe ouder iemand is, hoe lastiger het is zijn gewoonten te veranderen.
Nu niet meer nee...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:33 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Gezien de reactie van TS wíl hij waarschijnlijk niet eens
Top post...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:33 schreef jerney het volgende:
Wat een vriendelijkheid alom weer.
Maar er wordt wel een punt gemaakt. Waar ligt de grens tussen helpen en iemand jouw wil opleggen? Als hij niet op jouw hulp zit te wachten, is waarschijnlijk het laatste aan de hand.
Wat niet betekent dat je je zorgen niet mag uiten en er niet over mag praten met hem, maar wat hij daarmee doet is zijn beslissing. Daar heb je je bij neer te leggen tot hij het anders ziet.
Je kan alleen je eigen handelen sturen. Dus ga je het contact verbreken of niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rustig aan.
En wie zegt dat jij die verandering vanuit iemand niet kunt triggeren? Je kunt het iemand niet dwingen.. Je kunt wel iemand sturen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:34 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Verandering kan heeeeeel snel komen als je de juiste personen tegen komt, of dat nu op het werk is, in de liefde of waar dan ook. Er moet een verandering voor hem komen, waarop hij zelf er uit kruipt.
Bij mijn broer was dit ook zo een beetje, blowde wel niet, maar was voor de rest ook maar een type nerd die heel de dag maar achter de PC hangt en voor de rest werkt. Totdat hij een vriendin kreeg en op zijn werk wat meer met collega's omging. Het punt is dus, de verandering moet vanuit iemand zelf komen.
Daar heb je zeker gelijk in. Maar niet door te zeggen dat hij moet kappen met smoken, eerder door iets te suggereren waardoor dat niet meer nodig is.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:38 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
En wie zegt dat jij die verandering vanuit iemand niet kunt triggeren? Je kunt het iemand niet dwingen.. Je kunt wel iemand sturen.
Jepjep.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:39 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Daar heb je zeker gelijk in. Maar niet door te zeggen dat hij moet kappen met smoken, eerder door iets te suggereren waardoor dat niet meer nodig is.
Waar zat je aan te denken? "Iets suggereren waardoor dat niet meer nodig is" klinkt heel vaag.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:39 schreef A-mineur het volgende:
Daar heb je zeker gelijk in. Maar niet door te zeggen dat hij moet kappen met smoken, eerder door iets te suggereren waardoor dat niet meer nodig is.
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:43 schreef Pope-of-Dope het volgende:
TS, suggereer anders een keertje om paddo's te gaan eten. Minder slecht voor je, en bovendien veel leuker. Na 1 x wil hij niet meer anders
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:34 schreef simmu het volgende:
's avonds en in het weekend gamen en blowen klinkt mij persoonlijk in de oren als de hemel![]()
![]()
Goede vraagquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:07 schreef simmu het volgende:
waarom zou je iemand willen 'sturen' (wat me evengoed nogal dwingend overkomt) als die braaf een baan heeft en kennelijk best tevreden is?
ts, voel jij je wel helemaal ok? misschien een beetje depri? aandacht tekort? je projecteert wellicht een beetje
psilocybinequote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:48 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
psilocobine, de werkzame stof van paddo's.
alleen als mijn vent het goedvindt en je de koters er ook bij neemtquote:
Geen probleem , geef zijn nummer maarquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:15 schreef simmu het volgende:
[..]
alleen als mijn vent het goedvindt en je de koters er ook bij neemt![]()
maar ik vrees dat mijn vent het niet lollig vindt dattie zn neverwinternights maatje dan kwijt isvan de zomer trouwens een nieuwe baldurs gate!!!
mwoch, of blowen op de lange termijn een hinder in het leven is, hangt van veel factoren af. als je braaf bent, je grenzen (her)kent en pas blowt als je plichten gedaan zijn en je beperkt tot aanvaardbare hoeveelheden kan je prima een carriere hebben, kinderen, een leven. maar goed; da's eigenlijk een heel andere discussiequote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:15 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Goede vraag. Aan de andere kant kan je je afvragen of het blowen en gamen op de lange termijn wel goed is. Op een zeker moment zullen al zijn vrienden een familie opbouwen en hij zal vereenzamen. Ik denk dat hij dat zelf ook wel ziet. Heeft TS dat soort gesprekken wel eens? Hoe ziet de vriend van TS zichzelf over 10 jaar?
Het gaat natuurlijk om de levensstijl als kluizenaar, niet het blowenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:19 schreef simmu het volgende:
[..]
mwoch, of blowen op de lange termijn een hinder in het leven is, hangt van veel factoren af. als je braaf bent, je grenzen (her)kent en pas blowt als je plichten gedaan zijn en je beperkt tot aanvaardbare hoeveelheden kan je prima een carriere hebben, kinderen, een leven. maar goed; da's eigenlijk een heel andere discussie
Het is nieteens haar vriend, dat is het juist.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:21 schreef An_0_Niem het volgende:
Mijn ex-vriend (van begin 40) blowt al 20 jaar en heeft last van chronische depressies. Weet niet of dat de oorzaak is van zijn blowprobleem of het gevolg. Feit is wel dat blowers vaak passief worden en een enorme last hebben van een ochtendhumeur (omdat de REM slaap wordt verstoord door blowen). Mijn ex rookte 'gemiddeld' 3 blowtjes per dag, met periodes dat hij er meer dan 15 oprookte.
Ik zie blowers als mensen, die geen verantwoordelijkheid durven nemen over hun eigen leven en vluchten in drugs. Bovendien is een blowtje van nu vele malen sterker dan een blowtje van pakweg 20 jaar terug, dus is het in feite harddrugs.
Ik zou, als ik jou was, je vriend waarschuwen dat als hij op deze manier door blijft gaan jullie contact daardoor ten einde zal komen. Mijn ex legde de schuld altijd bij mij neer: ik zeurde, ik probeerde hem te controleren. Net als jouw vriend doet.
Mijn advies voor als hij niet verandert: stap eruit nu het nog kan, want met deze man ga je niet gelukkig worden.
wat pharmacist en ik al zeggen: het gaat niet om het blowen, het gaat om de levensstijl. daarnaast zit er nogal een wereld van verscil tussen "'s avonds na je werk een jointje" en "15 joints per dag". iemand die 's avonds voor het slapengaan 1 borrel drinkt noemen we doorgaans dan ook niet direct een doorgewinterde alcoholist met een groot probleem die direct moet afkicken....quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:21 schreef An_0_Niem het volgende:
Mijn ex-vriend (van begin 40) blowt al 20 jaar en heeft last van chronische depressies. Weet niet of dat de oorzaak is van zijn blowprobleem of het gevolg. Feit is wel dat blowers vaak passief worden en een enorme last hebben van een ochtendhumeur (omdat de REM slaap wordt verstoord door blowen). Mijn ex rookte 'gemiddeld' 3 blowtjes per dag, met periodes dat hij er meer dan 15 oprookte.
Ik zie blowers als mensen, die geen verantwoordelijkheid durven nemen over hun eigen leven en vluchten in drugs. Bovendien is een blowtje van nu vele malen sterker dan een blowtje van pakweg 20 jaar terug, dus is het in feite harddrugs.
Ik zou, als ik jou was, je vriend waarschuwen dat als hij op deze manier door blijft gaan jullie contact daardoor ten einde zal komen. Mijn ex legde de schuld altijd bij mij neer: ik zeurde, ik probeerde hem te controleren. Net als jouw vriend doet.
Mijn advies voor als hij niet verandert: stap eruit nu het nog kan, want met deze man ga je niet gelukkig worden.
Dit lijkt me een prima advies. Heel duidelijk. En dan laat je de persoon, die blowt toch gewoon in zijn waarde en tevens blijf je trouw aan jezelf en aan je eigen normen en waarden.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:59 schreef kingtoppie het volgende:
Jezelf teveel bezighouden met anderen is ook erg vervelend.
Beter zeg je gewoon waar het op staat: Ik wil je niet meer zien zolang je blowt, om die en die reden, en ik vind het heel jammer dat ik dat moet doen maar je veranderd op die en die manier en dat kan ik niet in mijn leven hebben.
Dat acoholverhaal haalde mijn ex ook altijd aan, om zo zichzelf en zijn blowgedrag goed te praten.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:12 schreef drijfhout het volgende:
[..]
.... Spreek je ook al je vrienden aan die biertjes drinken in het weekend? Je gaat het druk krijgen hoor, als je al je vrienden van de drugs af wil helpen, en alcohol is een veel zwaardere drug dan THC.
...
Klopt, maar iemand die in het weekend wat biertjes drinkt is niet verslaafd en je karakter hoeft daar niet blijvend door te veranderen. Bij iemand die elke dag blowt is die kans toch aanzienlijk groter. Iemand die zich elke dag klem zuipt zou ik, en TS waarschijnlijk, ook geen vrienden mee kunnen zijn. Jij wel? De vergelijking van wat biertjes in het weekend is niet fair. Daar zullen niet veel mensen een probleem van maken.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:12 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Vrienden die mij willen vertellen hoe ik mijn leven zou moeten leiden zou ik kunnen missen als kiespijn., Spreek je ook al je vrienden aan die biertjes drinken in het weekend? Je gaat het druk krijgen hoor, als je al je vrienden van de drugs af wil helpen, en alcohol is een veel zwaardere drug dan THC.
Een ochtendhumeur hebben zoveel mensen, ook niet blowers.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:21 schreef An_0_Niem het volgende:
Ja precies, veel beter allerlei chemische troep met de meest nare bijwerkingen die je kunt bedenken nemen......quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:34 schreef An_0_Niem het volgende:
Maar waarom dan toch je geest verdoven met die zooi? Beter dat hij gewone reguliere medicatie zou slikken.
Je problemen wegblowen is ook niet zonder bijwerkingen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:38 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ja precies, veel beter allerlei chemische troep met de meest nare bijwerkingen die je kunt bedenken nemen......
Klopt, maar die staan echt niet in vergelijking met de bijwerkingen van anti-depressiva.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je problemen wegblowen is ook niet zonder bijwerkingen.
Dus psychiatrische patienten zijn in jouw optiek beter af met blowen dan met medicijngebruik?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:38 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ja precies, veel beter allerlei chemische troep met de meest nare bijwerkingen die je kunt bedenken nemen......
Van chronische blowers verandert hun persoonlijkheid. M.i. gebeurt dat niet met anti-depressiva.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:40 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Klopt, maar die staan echt niet in vergelijking met de bijwerkingen van anti-depressiva.
Ik denk dat het voor sommige aandoeningen inderdaad een betere optie zou zijn ja.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:41 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Dus psychiatrische patienten zijn in jouw optiek beter af met blowen dan met medicijngebruik?
Dat vraag ik me af, veel van die middelen hebben invloed op allerlei stofjes die je humeur bepalen (serotonine, dopamine bv.), en dus kun je imo weldegelijk veranderen qua persoonlijkheid.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:42 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Van chronische blowers verandert hun persoonlijkheid. M.i. gebeurt dat niet met anti-depressiva.
Het is toch een gegeven dat er meer THC in dat hedendaagse spul zit dan vroeger het geval was?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:37 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
...
Verder heb je goed de krant gelezen zo te zien met je 'de wiet van nu is gewoon een harddrug'.
(Slaat nml. ook nergens op)
...
Opmerkelijk... Ik heb juist mensen voor onbepaalde tijd in de psychiatrie zien belanden als gevolg van psychoses veroorzaakt door drugsgebruik. Het is dus duidelijk niet zonder gevaar.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:42 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor sommige aandoeningen inderdaad een betere optie zou zijn ja.
Je weet ook dat er minstens 30 werkbare stoffen in wiet zitten, en dat THC er daar maar 1 van is?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:44 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Het is toch een gegeven dat er meer THC in dat hedendaagse spul zit dan vroeger het geval was?
En als er meer dan 15 procent THC in zit staat het gelijk aan harddrugs. Daar hoef ik de krant niet voor te lezen, dat is algemeen bekend.
Dat kan, ik heb volgens mij ook nergens gezegd dat het voor iedereen een goed middel is en dat het zonder gevaar is.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:45 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Opmerkelijk... Ik heb juist mensen voor onbepaalde tijd in de psychiatrie zien belanden als gevolg van psychoses veroorzaakt door drugsgebruik. Het is dus duidelijk niet zonder gevaar.
Hoe oud/jong ben jij eigenlijk?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:34 schreef An_0_Niem het volgende:
Dat acoholverhaal haalde mijn ex ook altijd aan, om zo zichzelf en zijn blowgedrag goed te praten.
Hij gebruikte joints trouwens als zelfmedicatie vanwege meerdere (gediagnosticeerde) psychiatrische stoornissen.
Maar waarom dan toch je geest verdoven met die zooi? Beter dat hij gewone reguliere medicatie zou slikken.
Maar goed, da's allemaal offtopic geblaat van mijn kant
quote:Op zondag 3 juni 2012 23:48 schreef Amnistia het volgende:
Als ik langs ga in de avond dan is het katje vaak druk en agressief, ik denk zelf dat het door het blowen komt, maar dat kan ik natuurlijk niet hardmaken.
26, maagd, nooit gezoend, nooit relatie gehad... wat zou het probleem toch kunnen zijn...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:51 schreef okiokinl het volgende:
zoek eens uit waarom ie zo ongelukkig is en probeer een positieve manier te vinden om daar wat aan te doen.
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:34 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Dat acoholverhaal haalde mijn ex ook altijd aan, om zo zichzelf en zijn blowgedrag goed te praten.
Hij gebruikte joints trouwens als zelfmedicatie vanwege meerdere (gediagnosticeerde) psychiatrische stoornissen.
Maar goed, da's allemaal offtopic geblaat van mijn kant
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:44 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Het is toch een gegeven dat er meer THC in dat hedendaagse spul zit dan vroeger het geval was?
En als er meer dan 15 procent THC in zit staat het gelijk aan harddrugs. Daar hoef ik de krant niet voor te lezen, dat is algemeen bekend.
Hier in de shop zitten ook vaak honden van de medewerkers, dat zijn zwaar agressieve beesten door al die gifwalmen.quote:
Nu ben je gewoon echte keiharde leugens aan het vertellen om je eigen wereldbeeld goed te praten.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:42 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Van chronische blowers verandert hun persoonlijkheid. M.i. gebeurt dat niet met anti-depressiva.
jajoh? hoe dan? wat is er dan anders?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:42 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Je bent onwetend en bevooroordeeld door slechte ervaringen uit je omgeving... dat moet je niet te veel als waarheid aanzien, niet iedereen is zoals jouw ex. Ik merk ook dat ik minder goed uitgerust ben na een avond blowen, maar dat betekent niet dat ik last heb van een ochtendhumeur... is namelijk niet zo. De meeste drugs hebben zo z'n bijwerkingen, net als dat je soms hoofdpijn hebt na een avond drinken.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:21 schreef An_0_Niem het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |