abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juni 2012 @ 13:32:20 #51
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112472942
quote:
13s.gif Op zondag 3 juni 2012 23:48 schreef Amnistia het volgende:
ik wilde dit even kwijt want ik ben zo boos dat hij zijn leven verknald hiermee..hij werkt door de weeks en 's avonds is het hop de fik in de joint.
In het weekend zit hij de hele dag binnen te gamen en te blowen..
Zijn leven verknallen terwijl ie blijkbaar gewoon dagelijks naar zijn werk gaat en pas daarna thuis een joint rookt ? :D

In het weekend binnen zitten gamen en blowen is ook vrij weinig mis mee lijkt me, hou ik zelf ook van, maar het moet niet zo zijn dat dit het enige is wat ie doet natuurlijk.

Als jij een goede vriendin van hem bent zou het je imo sieren als je hem vrij laat in zijn keuzes, en hem hooguit af en toe mee naar buiten sleurt om iets leuks te gaan doen zodat ie niet alleen maar binnen zit.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 13:32:57 #52
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_112472966
Misschien is hij er laatst achtergekomen dat er absoluut 0 kans is dat je met hem het bed in duikt, daarom is hij pissig op je, en zijn verdriet blowt hij weg.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_112472988
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 13:32 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Misschien is hij er laatst achtergekomen dat er absoluut 0 kans is dat je met hem het bed in duikt, daarom is hij pissig op je, en zijn verdriet blowt hij weg.
Gezien de reactie van TS wíl hij waarschijnlijk niet eens :D
pi_112473011
's avonds en in het weekend gamen en blowen klinkt mij persoonlijk in de oren als de hemel O+ :@ :s)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 5 juni 2012 @ 13:34:44 #55
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_112473044
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 13:15 schreef Pharmacist het volgende:
Heb precies zo een vriend, tot aan de katten aan toe. Ken hem al 8 jaar en is in die tijd 0,0 veranderd, ondanks pogingen van mij en 2 andere gemeenschappelijke vrienden. Wij zijn destijds tot de conclusie gekomen dat hij nooit gaat veranderen tenzij hij een vriendin krijgt. Maar aangezien hij zich nooit buiten begeeft, behalve voor werk, gaat dat nooit gebeuren. Ik zou hem maar accepteren zoals hij is, want veranderen gaat heel lastig worden. En hoe ouder iemand is, hoe lastiger het is zijn gewoonten te veranderen.
Verandering kan heeeeeel snel komen als je de juiste personen tegen komt, of dat nu op het werk is, in de liefde of waar dan ook. Er moet een verandering voor hem komen, waarop hij zelf er uit kruipt.

Bij mijn broer was dit ook zo een beetje, blowde wel niet, maar was voor de rest ook maar een type nerd die heel de dag maar achter de PC hangt en voor de rest werkt. Totdat hij een vriendin kreeg en op zijn werk wat meer met collega's omging. Het punt is dus, de verandering moet vanuit iemand zelf komen.
To doom or not to doom
  dinsdag 5 juni 2012 @ 13:34:51 #56
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_112473048
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 13:33 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Gezien de reactie van TS wíl hij waarschijnlijk niet eens :D
Nu niet meer nee...
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_112473051
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 10:33 schreef jerney het volgende:
Wat een vriendelijkheid alom weer. :P
Maar er wordt wel een punt gemaakt. Waar ligt de grens tussen helpen en iemand jouw wil opleggen? Als hij niet op jouw hulp zit te wachten, is waarschijnlijk het laatste aan de hand.
Wat niet betekent dat je je zorgen niet mag uiten en er niet over mag praten met hem, maar wat hij daarmee doet is zijn beslissing. Daar heb je je bij neer te leggen tot hij het anders ziet.
Je kan alleen je eigen handelen sturen. Dus ga je het contact verbreken of niet? :)
Top post...
Ik zou het zo interpreteren als ik TS was:
Je zorgen uiten in een brief en door de brievenbus heen gooien, eventueel met de melding dat je hem niet kunt zien omdat hij voor jou zo anders is door de wiet en dat je hem wel zou willen helpen om er vanaf te komen..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rustig aan.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 13:36:31 #58
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112473121
Misschien moet de TS eens een keertje met die vriend meeblowen.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_112473198
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 13:34 schreef A-mineur het volgende:

[..]

Verandering kan heeeeeel snel komen als je de juiste personen tegen komt, of dat nu op het werk is, in de liefde of waar dan ook. Er moet een verandering voor hem komen, waarop hij zelf er uit kruipt.

Bij mijn broer was dit ook zo een beetje, blowde wel niet, maar was voor de rest ook maar een type nerd die heel de dag maar achter de PC hangt en voor de rest werkt. Totdat hij een vriendin kreeg en op zijn werk wat meer met collega's omging. Het punt is dus, de verandering moet vanuit iemand zelf komen.
En wie zegt dat jij die verandering vanuit iemand niet kunt triggeren? Je kunt het iemand niet dwingen.. Je kunt wel iemand sturen.
Rustig aan.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 13:39:10 #60
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_112473228
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 13:38 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

En wie zegt dat jij die verandering vanuit iemand niet kunt triggeren? Je kunt het iemand niet dwingen.. Je kunt wel iemand sturen.
Daar heb je zeker gelijk in. Maar niet door te zeggen dat hij moet kappen met smoken, eerder door iets te suggereren waardoor dat niet meer nodig is.
To doom or not to doom
pi_112473253
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 13:39 schreef A-mineur het volgende:

[..]

Daar heb je zeker gelijk in. Maar niet door te zeggen dat hij moet kappen met smoken, eerder door iets te suggereren waardoor dat niet meer nodig is.
Jepjep.
Rustig aan.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 13:43:05 #62
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_112473389
TS, suggereer anders een keertje om paddo's te gaan eten. Minder slecht voor je, en bovendien veel leuker. Na 1 x wil hij niet meer anders :)
pi_112473397
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 13:39 schreef A-mineur het volgende:
Waar zat je aan te denken? "Iets suggereren waardoor dat niet meer nodig is" klinkt heel vaag.

Hetgeen wat ik had geprobeerd was hem uitnodigen voor gezamelijke vakanties en (toen we jonger waren) dancefeesten (Armada-night in A'dam). Vakantie zat hij echter niet op te wachten omdat dat te lang zonder WoW was. Toch denk ik wel dat als je iets wil proberen, gezamelijke activiteiten het beste zijn.
pi_112473635
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 13:43 schreef Pope-of-Dope het volgende:
TS, suggereer anders een keertje om paddo's te gaan eten. Minder slecht voor je, en bovendien veel leuker. Na 1 x wil hij niet meer anders :)
_O-
Tevens niet verslavend, laat staan dat het uberhaupt werkt omdat er gewenning optreedt voor psilocobine, de werkzame stof van paddo's.
Rustig aan.
pi_112474383
waarom zou je iemand willen 'sturen' (wat me evengoed nogal dwingend overkomt) als die braaf een baan heeft en kennelijk best tevreden is?

ts, voel jij je wel helemaal ok? misschien een beetje depri? aandacht tekort? je projecteert wellicht een beetje
pi_112474571
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 13:34 schreef simmu het volgende:
's avonds en in het weekend gamen en blowen klinkt mij persoonlijk in de oren als de hemel O+ :@ :s)
O+

Trouwen ?
pi_112474644
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:07 schreef simmu het volgende:
waarom zou je iemand willen 'sturen' (wat me evengoed nogal dwingend overkomt) als die braaf een baan heeft en kennelijk best tevreden is?

ts, voel jij je wel helemaal ok? misschien een beetje depri? aandacht tekort? je projecteert wellicht een beetje
Goede vraag :). Aan de andere kant kan je je afvragen of het blowen en gamen op de lange termijn wel goed is. Op een zeker moment zullen al zijn vrienden een familie opbouwen en hij zal vereenzamen. Ik denk dat hij dat zelf ook wel ziet. Heeft TS dat soort gesprekken wel eens? Hoe ziet de vriend van TS zichzelf over 10 jaar?
pi_112474657
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 13:48 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

psilocobine, de werkzame stof van paddo's.
psilocybine
pi_112474680
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:13 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

O+

Trouwen ?
alleen als mijn vent het goedvindt en je de koters er ook bij neemt :P
maar ik vrees dat mijn vent het niet lollig vindt dattie zn neverwinternights maatje dan kwijt is _O- van de zomer trouwens een nieuwe baldurs gate!!! *O*
pi_112474768
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:15 schreef simmu het volgende:

[..]

alleen als mijn vent het goedvindt en je de koters er ook bij neemt :P
maar ik vrees dat mijn vent het niet lollig vindt dattie zn neverwinternights maatje dan kwijt is _O- van de zomer trouwens een nieuwe baldurs gate!!! *O*
Geen probleem , geef zijn nummer maar :D
pi_112474834
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:15 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Goede vraag :). Aan de andere kant kan je je afvragen of het blowen en gamen op de lange termijn wel goed is. Op een zeker moment zullen al zijn vrienden een familie opbouwen en hij zal vereenzamen. Ik denk dat hij dat zelf ook wel ziet. Heeft TS dat soort gesprekken wel eens? Hoe ziet de vriend van TS zichzelf over 10 jaar?
mwoch, of blowen op de lange termijn een hinder in het leven is, hangt van veel factoren af. als je braaf bent, je grenzen (her)kent en pas blowt als je plichten gedaan zijn en je beperkt tot aanvaardbare hoeveelheden kan je prima een carriere hebben, kinderen, een leven. maar goed; da's eigenlijk een heel andere discussie >:)
pi_112474910
Mijn ex-vriend (van begin 40) blowt al 20 jaar en heeft last van chronische depressies. Weet niet of dat de oorzaak is van zijn blowprobleem of het gevolg. Feit is wel dat blowers vaak passief worden en een enorme last hebben van een ochtendhumeur (omdat de REM slaap wordt verstoord door blowen). Mijn ex rookte 'gemiddeld' 3 blowtjes per dag, met periodes dat hij er meer dan 15 oprookte.

Ik zie blowers als mensen, die geen verantwoordelijkheid durven nemen over hun eigen leven en vluchten in drugs. Bovendien is een blowtje van nu vele malen sterker dan een blowtje van pakweg 20 jaar terug, dus is het in feite harddrugs.

Ik zou, als ik jou was, je vriend waarschuwen dat als hij op deze manier door blijft gaan jullie contact daardoor ten einde zal komen. Mijn ex legde de schuld altijd bij mij neer: ik zeurde, ik probeerde hem te controleren. Net als jouw vriend doet.
Mijn advies voor als hij niet verandert: stap eruit nu het nog kan, want met deze man ga je niet gelukkig worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2012 14:22:20 ]
pi_112474928
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:19 schreef simmu het volgende:

[..]

mwoch, of blowen op de lange termijn een hinder in het leven is, hangt van veel factoren af. als je braaf bent, je grenzen (her)kent en pas blowt als je plichten gedaan zijn en je beperkt tot aanvaardbare hoeveelheden kan je prima een carriere hebben, kinderen, een leven. maar goed; da's eigenlijk een heel andere discussie >:)
Het gaat natuurlijk om de levensstijl als kluizenaar, niet het blowen ;).
pi_112475005
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:21 schreef An_0_Niem het volgende:
Mijn ex-vriend (van begin 40) blowt al 20 jaar en heeft last van chronische depressies. Weet niet of dat de oorzaak is van zijn blowprobleem of het gevolg. Feit is wel dat blowers vaak passief worden en een enorme last hebben van een ochtendhumeur (omdat de REM slaap wordt verstoord door blowen). Mijn ex rookte 'gemiddeld' 3 blowtjes per dag, met periodes dat hij er meer dan 15 oprookte.

Ik zie blowers als mensen, die geen verantwoordelijkheid durven nemen over hun eigen leven en vluchten in drugs. Bovendien is een blowtje van nu vele malen sterker dan een blowtje van pakweg 20 jaar terug, dus is het in feite harddrugs.

Ik zou, als ik jou was, je vriend waarschuwen dat als hij op deze manier door blijft gaan jullie contact daardoor ten einde zal komen. Mijn ex legde de schuld altijd bij mij neer: ik zeurde, ik probeerde hem te controleren. Net als jouw vriend doet.
Mijn advies voor als hij niet verandert: stap eruit nu het nog kan, want met deze man ga je niet gelukkig worden.
Het is nieteens haar vriend, dat is het juist.
pi_112475296
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:21 schreef An_0_Niem het volgende:

wat pharmacist en ik al zeggen: het gaat niet om het blowen, het gaat om de levensstijl. daarnaast zit er nogal een wereld van verscil tussen "'s avonds na je werk een jointje" en "15 joints per dag". iemand die 's avonds voor het slapengaan 1 borrel drinkt noemen we doorgaans dan ook niet direct een doorgewinterde alcoholist met een groot probleem die direct moet afkicken....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')