abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:22:35 #226
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112601408
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:10 schreef Re het volgende:

[..]

zoals ik al zei: er komen steeds meer studies uit die de lange termijn effecten van cannabisgebruik hebben gemeten, maakt verder niet uit iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet, elke dag stoned achter de computer zitten is op de lange termijn niet goed, beweer je van wel ben je meestal iemand die elke dag stoned achter zijn computer zit... zo gaat dan nou eenmaal

Maar om ontopic te blijven:TS neem wat afstand en kijk of hij dat signaal begrijpt, zo niet dan is zijn leven wat hij leeft op dit moment belangrijker voor hem dan dat jij bent.
In plaats van steeds te refereren naar die studies zou ik die onderzoeksresultaten weleens willen zien.

En ja tuurlijk is het niet goed om de godganse dag achter de PC te zitten, niemand beweert hier ook anders.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:27:31 #227
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_112601511
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 08:46 schreef Re het volgende:
altijd leuk die reacties te zien als je eens iets probeert te zeggen over de schadelijkheid van blowen... maar goed, idd die vriend van TS moet gewoon lekker zijn gang gaan, een drop-out of society is het toch al
Ik zal nooit beweren dat elke dag blowen goed voor je is, maar als zo'n site vol staat met bullshit, mag dat toch ook gezegd worden?

Ik heb, na het ziektebed en de dood van mijn vader, mezelf ook een aantal jaar verdoofd met dat spul. En ik wist maar al te goed dat ik aan het vluchten was. Omdat schizofrenie bij mij in de familie zit, had het op een geteven moment ook wel z'n effect. Ik kreeg last van betrekkingsideeën en werd paranoide.
Tien ik dat zelf door kreeg, zag ik pas in dat het tijd werd om mijn verdriet zelf te gaan verwerken.

Zolang die vriend zelf de keuze niet maakt, kun je hoog en laag springen, hij zal toch doorgaan. Wees er liever voor hem en pak het wat subtieler aan.
pi_112601525
quote:

[..]

zoals ik al zei: er komen steeds meer studies uit die de lange termijn effecten van cannabisgebruik hebben gemeten, maakt verder niet uit iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet, elke dag stoned achter de computer zitten is op de lange termijn niet goed, beweer je van wel ben je meestal iemand die elke dag stoned achter zijn computer zit... zo gaat dan nou eenmaal

Maar om ontopic te blijven:TS neem wat afstand en kijk of hij dat signaal begrijpt, zo niet dan is zijn leven wat hij leeft op dit moment belangrijker voor hem dan dat jij bent.
natuurlijk is het niet goed om elke dag de hele dag stoned achter de computer te zitten. maar dan nogmaals in de herhaling: doet iemand dat omdat die persoon perse wenst te blowen, of omdat die persoon iets in zijn/haar leven wil ontlopen (wat dus niets met het blowen an sich te maken heeft). dus; waarom blowt die persoon dan elke dag zoveel? natuurlijk komen daar problemen van, maar de grote vraag is dan wat de oorzaak is van die problemen. het blowen of dat wat leidde tot het blowen.

volgens de op is er trouwens geen sprake van elke dag de hele dag stoned achter de computer zitten hoor ;)

daarnaast wil ik nog een nuance aanbrengen, want er zijn een heleboel dingen die slecht voor je zijn wanneer je daar (te) veel gebruik van maakt. hell, je kan doodziek worden van elke dag 1 cup a soupje :o
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:29:12 #229
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112601553
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:13 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Welke dan?
http://www.sciencedaily.com/releases/2008/06/080602160845.htm

samenvatting van cohorts.. .interssant om gewoon te zien dat recreationaal gebruik geen enkel invloed heeft, en hoe chronischer hert gebruik hoe beter de relatie

http://www.nationaldrugst(...)FE5CA25767E00122541/$File/m686.pdf

maar goed zal allemaal wel government controlled zijn etc. genoeg bewijzen op het internet dat het niet zo is, maar daar zijn de definitied van chronisch gebruik erg soepel en ook in landen waar het thé gehalte gemiddeld 5% is niet 20%
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:34:51 #230
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112601681
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:29 schreef Re het volgende:

[..]

http://www.sciencedaily.com/releases/2008/06/080602160845.htm

samenvatting van cohorts.. .interssant om gewoon te zien dat recreationaal gebruik geen enkel invloed heeft, en hoe chronischer hert gebruik hoe beter de relatie
Erm, dit gaat over mensen die dagelijks 5 joints of meer roken, dat noem ik geen chronisch gebruik, dat noem ik overmatig gebruik....

En er worden ook geen conclusies aan het onderzoek verbonden voor zover ik lees.

quote:
En hier staat notabene dat een depressie niet direct gelinkt kan worden aan cannabis...
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:35:07 #231
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112601696
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:28 schreef simmu het volgende:

[..]

natuurlijk is het niet goed om elke dag de hele dag stoned achter de computer te zitten. maar dan nogmaals in de herhaling: doet iemand dat omdat die persoon perse wenst te blowen, of omdat die persoon iets in zijn/haar leven wil ontlopen (wat dus niets met het blowen an sich te maken heeft). dus; waarom blowt die persoon dan elke dag zoveel? natuurlijk komen daar problemen van, maar de grote vraag is dan wat de oorzaak is van die problemen. het blowen of dat wat leidde tot het blowen.

volgens de op is er trouwens geen sprake van elke dag de hele dag stoned achter de computer zitten hoor ;)

daarnaast wil ik nog een nuance aanbrengen, want er zijn een heleboel dingen die slecht voor je zijn wanneer je daar (te) veel gebruik van maakt. hell, je kan doodziek worden van elke dag 1 cup a soupje :o
oh zekers, het zogenaamde coping mechanism en depressie icm gebruik van cannabis is zeker aangetoond, des te meer voor TS zijn vriend dus iets om misschien hulp te laten zoeken. En ik zelf ben verre van anti blowen, graag zelf, kan zeer ontspannend werken
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:37:23 #232
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112601745
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:34 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Erm, dit gaat over mensen die dagelijks 5 joints of meer roken, dat noem ik geen chronisch gebruik, dat noem ik overmatig gebruik....

En er worden ook geen conclusies aan het onderzoek verbonden voor zover ik lees.

[..]

En hier staat notabene dat een depressie niet gelinkt is aan cannabis...
beter lezen zou ik zeggen, mild en reacreational cannabis is inderdaad niet schadelijk :)

maar geloof wat je wil geloven, cannabis is niet schadelijk, zeker met de huidige concentraties THC is het een lief onschuldig goedje wat niet leidt tot sociale isolatie en depressie *O*
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:38:58 #233
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112601779
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:37 schreef Re het volgende:

[..]

beter lezen zou ik zeggen, mild en reacreational cannabis is inderdaad niet schadelijk :)

maar geloof wat je wil geloven, cannabis is niet schadelijk, zeker met de huidige concentraties THC is het een lief onschuldig goedje wat niet leidt tot sociale isolatie en depressie *O*
Ik geloof zeker wat ik wil geloven, en je legt me woorden in de mond. (ik heb nergens gezegd dat cannabis niet schadelijk is...)
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:42:14 #234
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112601844
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:38 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik geloof zeker wat ik wil geloven, en je legt me woorden in de mond. (ik heb nergens gezegd dat cannabis niet schadelijk is...)
en ik zeg alleen dat long term chronisch gebruik slecht is... lekker af en toe blowen is prima, geen enkel probleem, jezelf dagelijks opsluiten op je kamer en dat tig jaar volhouden is niet gezond... eigen keuze, dat zeker, maar dan niet vreemd opkijken dat je sociale leven kapot is, je met een verslaving zit en je gewoon een lowlife bent geworden...
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:49:20 #235
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112602011
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:42 schreef Re het volgende:

[..]

en ik zeg alleen dat long term chronisch gebruik slecht is... lekker af en toe blowen is prima, geen enkel probleem, jezelf dagelijks opsluiten op je kamer en dat tig jaar volhouden is niet gezond... eigen keuze, dat zeker, maar dan niet vreemd opkijken dat je sociale leven kapot is, je met een verslaving zit en je gewoon een lowlife bent geworden...
Langdurig chronisch gebruik =/= jezelf opsluiten op je kamer ?
pi_112602069
jongens, jullie kissebissen over futiliteiten terwijl jullie (en ik) het eigenlijk gewoon eens zijn. niks mis met een jointje nu en dan, maar wanneer je alleen maar elke dag de ochtend begint met een dikke joint en je huis niet meer uitkomt, gaat het gewoon fout.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:54:16 #237
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112602145
TS haar vriend is gewoon een klassiek geval wat fout gaat lopen, geen vrienden, sociaal isolement etc... dan kun je volhouden dat blowen daar niets mee heeft te maken maar is zie dat toch anders... maar goed ieder zijn mening
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:54:45 #238
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112602163
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:51 schreef simmu het volgende:
jongens, jullie kissebissen over futiliteiten terwijl jullie (en ik) het eigenlijk gewoon eens zijn. niks mis met een jointje nu en dan, maar wanneer je alleen maar elke dag de ochtend begint met een dikke joint en je huis niet meer uitkomt, gaat het gewoon fout.
Ik ben het zelfs niet eens met het feit dat langdurig chronisch gebruik per definitie schadelijk is.
Ook iemand die elke dag blowt (na werk/school welteverstaan) kan een prima sociaal leven hebben, en ook succesvol zijn in het bedrijfsleven bv.

Iemand die idd. van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat blowt, niet werkt of naar school gaat en de hele dag binnen zit, tsja, dat is natuurlijk niet best, maar heeft dat met het blowen te maken of met de persoonlijkheid van die persoon ? ;)
  vrijdag 8 juni 2012 @ 09:57:27 #239
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112602229
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:54 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik ben het zelfs niet eens met het feit dat langdurig chronisch gebruik per definitie schadelijk is.
Ook iemand die elke dag blowt (na werk/school welteverstaan) kan een prima sociaal leven hebben, en ook succesvol zijn in het bedrijfsleven bv.

Iemand die idd. van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat blowt, niet werkt of naar school gaat en de hele dag binnen zit, tsja, dat is natuurlijk niet best, maar heeft dat met het blowen te maken of met de persoonlijkheid van die persoon ? ;)
ja dat is het principe dat niet iedereen die rookt longkanker krijgt... nee idd niet iedereen die chronisch blowt zal daar hinder van ondervinden, prima, maar deze jongen isoleert zich, blowt elke dag zodra die de kans krijgt en dan noemen we dat... gezond normaal gedrag?
pi_112602311
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:57 schreef Re het volgende:

[..]

ja dat is het principe dat niet iedereen die rookt longkanker krijgt... nee idd niet iedereen die chronisch blowt zal daar hinder van ondervinden, prima, maar deze jongen isoleert zich, blowt elke dag zodra die de kans krijgt en dan noemen we dat... gezond normaal gedrag?
dat weten we niet he. we zien hier het verhaal vanuit ts, die toch wel een beetje, ehm, een gekleurde mening over blowen heeft. die jongen gaat braaf elke dag naar zn werk, wie weet heeft hij best vrienden, maar ziet ts die niet omdat hij ts ontwijkt met haar zeurgedrag :P dat weten we allemaal niet
  vrijdag 8 juni 2012 @ 10:00:44 #241
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_112602330
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:54 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

En niet iedereen die een pakje per dag cigaretten rookt krijgt longkanker, niet iedereen die zijn tanden nooit poets krijgt gatjes, niet iedereen die drinkt wordt alcoholist, niet iedereen die zijn bil haren scheert krijgt last van de kriebels, enz.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 8 juni 2012 @ 10:02:36 #242
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_112602386
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 10:00 schreef simmu het volgende:

[..]

dat weten we niet he. we zien hier het verhaal vanuit ts, die toch wel een beetje, ehm, een gekleurde mening over blowen heeft. die jongen gaat braaf elke dag naar zn werk, wie weet heeft hij best vrienden, maar ziet ts die niet omdat hij ts ontwijkt met haar zeurgedrag :P dat weten we allemaal niet
Hoe dan ook, ik zou meerdere malen per dag blowen niet goed praten.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:07:31 #243
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112607238
Als er een joint gedraaid word en ik vraag of hij hem niet wil aansteken waar ik bij ben en er 10 seconden erna gevraagd word of ik al ga is dat niet echt leuk..
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:13:17 #244
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_112607484
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:07 schreef Amnistia het volgende:
Als er een joint gedraaid word en ik vraag of hij hem niet wil aansteken waar ik bij ben en er 10 seconden erna gevraagd word of ik al ga is dat niet echt leuk..
Had hij je uitgenodigd?
O)))
pi_112607544
quote:
als jij ongevraagd bij mij voor de deur staat en dan zo'n houding hebt, dan had ik je gewoon direct gevraagd te vertrekken en kwam je er daarna niet in :*

maar goed, da's niet zo relevant, want wij roken hier niet binnen. wel hebben we inmiddels een kekke rookkamer :P
pi_112620739
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:12 schreef Re het volgende:

[..]

genoeg studies die aangetoond hebben dat chronisch (als in jaren lang, elke dag) cannabisgebruik leidt tot depressies...
Dat overmatige consumptie zou kunnen leiden tot depressies is naar mijn idee zeer aannemelijk, maar zoals jij het stelt lijkt het bijna alsof iedere dagelijkse blower op den duur depressief wordt. Zoals ik op de vorige pagina uit een samenvatting (ook uit 2008, weet niet of de door jou geplaatste studies hierbij ook zijn betrokken) van het RIVM quotte, zeggen zij over het verband cannabis/depressie:
quote:
Ook tonen sommige studies een (zwak)
verband aan tussen cannabisgebruik en depressie, maar de resultaten van onderzoek zijn minder
consistent.
Daaruit kun je dus niet zonder meer afleiden dat cannabisgebruik depressie tot gevolg heeft. Maar ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat teveel sterke wiet roken slecht kan zijn voor iemands geestelijke toestand.

quote:
In je eigen huis zitten en geen joint mogen opsteken omdat een (onverwacht op bezoek gekomen?) vriendin er bezwaar tegen heeft is ook niet echt leuk natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door leRomein op 08-06-2012 17:27:48 ]
celebrate your money
  vrijdag 8 juni 2012 @ 18:00:10 #247
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112622953
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 08:55 schreef Re het volgende:

[..]

o.a. sociale isolatie, depressie, jarenlang chronisch gebruik
He dan heb ik mijzelf kapot geblowed, stoer! Ik ben namelijk een eikel en erg op mijzelf dus ik spring graag in een sociale isolatie, had een halve depressie aan mijn insomnia overgehouden en ben toen na proberen van reguliere medicatie maar wiet gaan gebruiken omdat 1) ze niet goed aansloegen 2) het onmogelijk maakte om nog normaal te leven.

Als dat jezelf kapot blowen is heb ik er vrede mee _O-
  vrijdag 8 juni 2012 @ 18:02:51 #248
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112623116
quote:

[..]

Er komen per definitie altijd meer studies uit over onderwerp X, zo werkt tijd nu eenmaal. Ik zit elke dag voor mijn computer, al is het maar voor mn werk, ben ik nu slecht bezig? Of ben je alleen fout als je stoned achter de computer zit? :')

Noem maar één onderzoek wat een causaal verband aantoont EN andere oorzaken uitsluit. _O-
  vrijdag 8 juni 2012 @ 18:05:28 #249
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112623257
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:37 schreef Re het volgende:

[..]

Zo zijn we daar eindelijk mee klaar. Op naar het volgende wereldprobleem.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 18:15:26 #250
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112623687
ja, heb je je zegje weer gezegd, is alles eruit jongen... mooi :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')