Sommige mensen wel, heel veel mensen niet. Heel veel mensen hebben wat aandaxcht, liefde en een schop onder hun kont nodig.quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:05 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat doen we nu ook, en als we het doen mogen ze het allemaal zelf betalen..
Alleen vergeten we ook dat mensen gewoon medicatie nodig hebben en zonder alternatief krijgen we alleen maar een wildgroei van mensen die tussen wal en schip belanden..
Als ze studies doen naar werken en stress zul je zien dat die nog veel ernstiger gevolgen hebben. Maargoed, laat eens wat harde bewijzen zien? Liefst een review met daarin meerdere artikelen die dezelfde conclusie trekken, graag met fysiologische en neurologische data.quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:12 schreef Re het volgende:
Hij heeft zichzelf al min of meer kapot geblowd, velen zullen het ontkennen, meeste daarvan zijn chronische gebruikers. Er komen steeds meer lange termijn studies die aantonen dat de effecten van thc op de hersenen structurele veranderingen laten zien.
Nee niet iedereen maar de mensen die daar behoefte aan hebben moeten niet in een hoekje geduwd worden daardoor je een drempel creeert die mensen ervan weerhoudt hulp te zoeken, en de grap is, je ziet nu al een stijging van het aan 'gekken' op straat.quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:10 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Sommige mensen wel, heel veel mensen niet. Heel veel mensen hebben wat aandaxcht, liefde en een schop onder hun kont nodig.
Een pilletje gaat je problemen nooit helemaal oplossen
Zo hebben ze mij ooit aan de ritalin gezet, klerezooi. Je blijft er lekker dun van, maae verder...
Dat is niet eens zo moeilijk, maar het vinden van een onderzoek dat daadwerkelijk andere factoren uit kan sluiten en over lange termijn wetenschappelijke conclusies kan trekken is gewoon niet te doen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:20 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Als ze studies doen naar werken en stress zul je zien dat die nog veel ernstiger gevolgen hebben. Maargoed, laat eens wat harde bewijzen zien? Liefst een review met daarin meerdere artikelen die dezelfde conclusie trekken, graag met fysiologische en neurologische data.
Same here. Een blowtje de avond ervoor werkte beter voor de rust dan 4x ritalin of een concerta per dag.quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:10 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Een pilletje gaat je problemen nooit helemaal oplossen
Zo hebben ze mij ooit aan de ritalin gezet, klerezooi. Je blijft er lekker dun van, maae verder...
De vraag is uiteindelijk: is het kwalijk?quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:12 schreef Re het volgende:
Hij heeft zichzelf al min of meer kapot geblowd, velen zullen het ontkennen, meeste daarvan zijn chronische gebruikers. Er komen steeds meer lange termijn studies die aantonen dat de effecten van thc op de hersenen structurele veranderingen laten zien.
Wanneer ben je ongeveer kapot geblowd trouwens? Als die kerel zich kan vermaken door wiet te roken en te gamen is dat toch prima. Sociale interactie is belangrijk, maar als de vriend van TS geen behoefte heeft aan meer contact en niet aan hulp omtrent zijn cannabisgebruik, dan houdt het op. Mocht hij wel over zijn eventuele problemen willen praten, dan moet hij het gevoel hebben er bij haar terecht mee te kunnen en dat werkt denk ik niet goed als hem opgelegd wordt dat ie stopt met blowen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:12 schreef Re het volgende:
Zoals veroudering structurele veranderingen laat zien? of leren?quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:12 schreef Re het volgende:
Of therapie?quote:Neurale plasticiteit
Neurale plasticiteit (ook wel aangeduid als neuroplasticiteit, corticale plasticiteit of kortweg plasticiteit) duidt op veranderingen in de organisatie van de hersenen van individuen als gevolg van ontwikkeling, leren of ervaring.
quote:Cognitieve gedragstherapie zorgt voor structurele verandering hersenen
Onderzoekers van de Radboud Universiteit Nijmegen hebben als eersten aangetoond dat behandeling van patiënten met cognitieve gedragstherapie een structurele verandering in de hersenen teweegbrengt. Zij stelden vast dat bij patiënten met het chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS) na negen maanden cognitieve gedragstherapie de hoeveelheid grijze stof in de prefrontale cortex was toegenomen. Daarmee tonen ze aan dat de (eerder gevonden) afname van grijze stof bij CVS-patiënten in elk geval voor een deel omkeerbaar is.
Het is altijd een kwestie van balans. Niet te veel , maar ook niet te weinig mensen die pillen geven. Het is nu al erg duidelijk dat psychotherapeutische medicijnen vrijwel altijd heel wat minder onschuldig zijn dan een jointje.quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:31 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee niet iedereen maar de mensen die daar behoefte aan hebben moeten niet in een hoekje geduwd worden daardoor je een drempel creeert die mensen ervan weerhoudt hulp te zoeken, en de grap is, je ziet nu al een stijging van het aan 'gekken' op straat.
Klopt maar wanneer je huisarts weigert het probleem te erkennen en dus niets voorschrijft omdat de verzekering liever minder medicatie wilt verstrekken voelen mensen zich niet geholpen en gaan ze of zelf wat knutselen of gewoon geen hulp zoeken.. Beide is niet wenselijkquote:Op donderdag 7 juni 2012 22:55 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het is altijd een kwestie van balans. Niet te veel , maar ook niet te weinig mensen die pillen geven. Het is nu al erg duidelijk dat psychotherapeutische medicijnen vrijwel altijd heel wat minder onschuldig zijn dan een jointje.
Ik rook zelf trouwens niets. Dus ik ben gen blower.
Plus: blowen is cool!quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:41 schreef Life2.0 het volgende:
Slaapmedicatie fuckt je tot op de dag van vandaag nog met halveringstijden, en je mag de volgende dag niet rijden ook, dan maar minder schone longer maar een heldere geest.
Nu ik zelf wat aanknutsel met kruiden en dergelijke gaat het wel een stukje beter beter met me dan in de periode dat ik slaapmedicatie kreeg. Maar er zullen vast mensen zijn die er wel baat bij hebben.quote:Op donderdag 7 juni 2012 23:04 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Klopt maar wanneer je huisarts weigert het probleem te erkennen en dus niets voorschrijft omdat de verzekering liever minder medicatie wilt verstrekken voelen mensen zich niet geholpen en gaan ze of zelf wat knutselen of gewoon geen hulp zoeken.. Beide is niet wenselijk
Wat is jouw definitie van ''zichzelf kapot geblowd'' ?quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:12 schreef Re het volgende:
o.a. sociale isolatie, depressie, jarenlang chronisch gebruikquote:Op vrijdag 8 juni 2012 08:48 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Wat is jouw definitie van ''zichzelf kapot geblowd'' ?
ook hier de opmerking: niet oorzaak en gevolg door elkaar halen. want blowt iemand om de pijn te verzachten of komt die pijn door het blowenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 08:55 schreef Re het volgende:
[..]
o.a. sociale isolatie, depressie, jarenlang chronisch gebruik
Die derde slaat nergens op, jarenlang chronisch gebruik is niet per definitie negatief.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 08:55 schreef Re het volgende:
[..]
zoals ik al zei: er komen steeds meer studies uit die de lange termijn effecten van cannabisgebruik hebben gemeten, maakt verder niet uit iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet, elke dag stoned achter de computer zitten is op de lange termijn niet goed, beweer je van wel ben je meestal iemand die elke dag stoned achter zijn computer zit... zo gaat dan nou eenmaalquote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:02 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Die derde slaat nergens op, jarenlang chronisch gebruik is niet per definitie negatief.
De eerste twee hoeven helemaal niets met blowen te maken te hebben, ik ken een heleboel chronische blowers, maar niemand die in een sociaal isolement zit of depressief is.
Denk zelf dat het veel meer te maken heeft met de persoonlijkheid van iemand, en niet met wiet an sich.
genoeg studies die aangetoond hebben dat chronisch (als in jaren lang, elke dag) cannabisgebruik leidt tot depressies...quote:Op vrijdag 8 juni 2012 08:59 schreef simmu het volgende:
[..]
ook hier de opmerking: niet oorzaak en gevolg door elkaar halen. want blowt iemand om de pijn te verzachten of komt die pijn door het blowen
Welke dan?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:12 schreef Re het volgende:
[..]
genoeg studies die aangetoond hebben dat chronisch (als in jaren lang, elke dag) cannabisgebruik leidt tot depressies...
dat is geen antwoord op mijn vraag. daarnaast is er voor alles wat je wilt wel een studie te vinden die dat wat je wilt dan aantoont. dus? dat pleit eerder voor fatsoenlijk wiskundig onderwijs voordat iemand zich onderzoeker mag noemenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:12 schreef Re het volgende:
[..]
genoeg studies die aangetoond hebben dat chronisch (als in jaren lang, elke dag) cannabisgebruik leidt tot depressies...
In plaats van steeds te refereren naar die studies zou ik die onderzoeksresultaten weleens willen zien.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:10 schreef Re het volgende:
[..]
zoals ik al zei: er komen steeds meer studies uit die de lange termijn effecten van cannabisgebruik hebben gemeten, maakt verder niet uit iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet, elke dag stoned achter de computer zitten is op de lange termijn niet goed, beweer je van wel ben je meestal iemand die elke dag stoned achter zijn computer zit... zo gaat dan nou eenmaal
Maar om ontopic te blijven:TS neem wat afstand en kijk of hij dat signaal begrijpt, zo niet dan is zijn leven wat hij leeft op dit moment belangrijker voor hem dan dat jij bent.
Ik zal nooit beweren dat elke dag blowen goed voor je is, maar als zo'n site vol staat met bullshit, mag dat toch ook gezegd worden?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 08:46 schreef Re het volgende:
altijd leuk die reacties te zien als je eens iets probeert te zeggen over de schadelijkheid van blowen... maar goed, idd die vriend van TS moet gewoon lekker zijn gang gaan, een drop-out of society is het toch al
natuurlijk is het niet goed om elke dag de hele dag stoned achter de computer te zitten. maar dan nogmaals in de herhaling: doet iemand dat omdat die persoon perse wenst te blowen, of omdat die persoon iets in zijn/haar leven wil ontlopen (wat dus niets met het blowen an sich te maken heeft). dus; waarom blowt die persoon dan elke dag zoveel? natuurlijk komen daar problemen van, maar de grote vraag is dan wat de oorzaak is van die problemen. het blowen of dat wat leidde tot het blowen.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:10 schreef Re het volgende:
[..]
zoals ik al zei: er komen steeds meer studies uit die de lange termijn effecten van cannabisgebruik hebben gemeten, maakt verder niet uit iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet, elke dag stoned achter de computer zitten is op de lange termijn niet goed, beweer je van wel ben je meestal iemand die elke dag stoned achter zijn computer zit... zo gaat dan nou eenmaal
Maar om ontopic te blijven:TS neem wat afstand en kijk of hij dat signaal begrijpt, zo niet dan is zijn leven wat hij leeft op dit moment belangrijker voor hem dan dat jij bent.
http://www.sciencedaily.com/releases/2008/06/080602160845.htmquote:
Erm, dit gaat over mensen die dagelijks 5 joints of meer roken, dat noem ik geen chronisch gebruik, dat noem ik overmatig gebruik....quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:29 schreef Re het volgende:
[..]
http://www.sciencedaily.com/releases/2008/06/080602160845.htm
samenvatting van cohorts.. .interssant om gewoon te zien dat recreationaal gebruik geen enkel invloed heeft, en hoe chronischer hert gebruik hoe beter de relatie
En hier staat notabene dat een depressie niet direct gelinkt kan worden aan cannabis...quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:29 schreef Re het volgende:
http://www.nationaldrugst(...)FE5CA25767E00122541/$File/m686.pdf
oh zekers, het zogenaamde coping mechanism en depressie icm gebruik van cannabis is zeker aangetoond, des te meer voor TS zijn vriend dus iets om misschien hulp te laten zoeken. En ik zelf ben verre van anti blowen, graag zelf, kan zeer ontspannend werkenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:28 schreef simmu het volgende:
[..]
natuurlijk is het niet goed om elke dag de hele dag stoned achter de computer te zitten. maar dan nogmaals in de herhaling: doet iemand dat omdat die persoon perse wenst te blowen, of omdat die persoon iets in zijn/haar leven wil ontlopen (wat dus niets met het blowen an sich te maken heeft). dus; waarom blowt die persoon dan elke dag zoveel? natuurlijk komen daar problemen van, maar de grote vraag is dan wat de oorzaak is van die problemen. het blowen of dat wat leidde tot het blowen.
volgens de op is er trouwens geen sprake van elke dag de hele dag stoned achter de computer zitten hoor
daarnaast wil ik nog een nuance aanbrengen, want er zijn een heleboel dingen die slecht voor je zijn wanneer je daar (te) veel gebruik van maakt. hell, je kan doodziek worden van elke dag 1 cup a soupje
beter lezen zou ik zeggen, mild en reacreational cannabis is inderdaad niet schadelijkquote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:34 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Erm, dit gaat over mensen die dagelijks 5 joints of meer roken, dat noem ik geen chronisch gebruik, dat noem ik overmatig gebruik....
En er worden ook geen conclusies aan het onderzoek verbonden voor zover ik lees.
[..]
En hier staat notabene dat een depressie niet gelinkt is aan cannabis...
Ik geloof zeker wat ik wil geloven, en je legt me woorden in de mond. (ik heb nergens gezegd dat cannabis niet schadelijk is...)quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:37 schreef Re het volgende:
[..]
beter lezen zou ik zeggen, mild en reacreational cannabis is inderdaad niet schadelijk
maar geloof wat je wil geloven, cannabis is niet schadelijk, zeker met de huidige concentraties THC is het een lief onschuldig goedje wat niet leidt tot sociale isolatie en depressie
en ik zeg alleen dat long term chronisch gebruik slecht is... lekker af en toe blowen is prima, geen enkel probleem, jezelf dagelijks opsluiten op je kamer en dat tig jaar volhouden is niet gezond... eigen keuze, dat zeker, maar dan niet vreemd opkijken dat je sociale leven kapot is, je met een verslaving zit en je gewoon een lowlife bent geworden...quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:38 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik geloof zeker wat ik wil geloven, en je legt me woorden in de mond. (ik heb nergens gezegd dat cannabis niet schadelijk is...)
Langdurig chronisch gebruik =/= jezelf opsluiten op je kamer ?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:42 schreef Re het volgende:
[..]
en ik zeg alleen dat long term chronisch gebruik slecht is... lekker af en toe blowen is prima, geen enkel probleem, jezelf dagelijks opsluiten op je kamer en dat tig jaar volhouden is niet gezond... eigen keuze, dat zeker, maar dan niet vreemd opkijken dat je sociale leven kapot is, je met een verslaving zit en je gewoon een lowlife bent geworden...
Ik ben het zelfs niet eens met het feit dat langdurig chronisch gebruik per definitie schadelijk is.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:51 schreef simmu het volgende:
jongens, jullie kissebissen over futiliteiten terwijl jullie (en ik) het eigenlijk gewoon eens zijn. niks mis met een jointje nu en dan, maar wanneer je alleen maar elke dag de ochtend begint met een dikke joint en je huis niet meer uitkomt, gaat het gewoon fout.
ja dat is het principe dat niet iedereen die rookt longkanker krijgt... nee idd niet iedereen die chronisch blowt zal daar hinder van ondervinden, prima, maar deze jongen isoleert zich, blowt elke dag zodra die de kans krijgt en dan noemen we dat... gezond normaal gedrag?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:54 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik ben het zelfs niet eens met het feit dat langdurig chronisch gebruik per definitie schadelijk is.
Ook iemand die elke dag blowt (na werk/school welteverstaan) kan een prima sociaal leven hebben, en ook succesvol zijn in het bedrijfsleven bv.
Iemand die idd. van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat blowt, niet werkt of naar school gaat en de hele dag binnen zit, tsja, dat is natuurlijk niet best, maar heeft dat met het blowen te maken of met de persoonlijkheid van die persoon ?
dat weten we niet he. we zien hier het verhaal vanuit ts, die toch wel een beetje, ehm, een gekleurde mening over blowen heeft. die jongen gaat braaf elke dag naar zn werk, wie weet heeft hij best vrienden, maar ziet ts die niet omdat hij ts ontwijkt met haar zeurgedragquote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:57 schreef Re het volgende:
[..]
ja dat is het principe dat niet iedereen die rookt longkanker krijgt... nee idd niet iedereen die chronisch blowt zal daar hinder van ondervinden, prima, maar deze jongen isoleert zich, blowt elke dag zodra die de kans krijgt en dan noemen we dat... gezond normaal gedrag?
En niet iedereen die een pakje per dag cigaretten rookt krijgt longkanker, niet iedereen die zijn tanden nooit poets krijgt gatjes, niet iedereen die drinkt wordt alcoholist, niet iedereen die zijn bil haren scheert krijgt last van de kriebels, enz.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:54 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik ben het zelfs niet eens met het feit dat langdurig chronisch gebruik per definitie schadelijk is.
Ook iemand die elke dag blowt (na werk/school welteverstaan) kan een prima sociaal leven hebben, en ook succesvol zijn in het bedrijfsleven bv.
Iemand die idd. van s'ochtends vroeg tot s'avonds laat blowt, niet werkt of naar school gaat en de hele dag binnen zit, tsja, dat is natuurlijk niet best, maar heeft dat met het blowen te maken of met de persoonlijkheid van die persoon ?
Hoe dan ook, ik zou meerdere malen per dag blowen niet goed praten.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:00 schreef simmu het volgende:
[..]
dat weten we niet he. we zien hier het verhaal vanuit ts, die toch wel een beetje, ehm, een gekleurde mening over blowen heeft. die jongen gaat braaf elke dag naar zn werk, wie weet heeft hij best vrienden, maar ziet ts die niet omdat hij ts ontwijkt met haar zeurgedragdat weten we allemaal niet
Had hij je uitgenodigd?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:07 schreef Amnistia het volgende:
Als er een joint gedraaid word en ik vraag of hij hem niet wil aansteken waar ik bij ben en er 10 seconden erna gevraagd word of ik al ga is dat niet echt leuk..
als jij ongevraagd bij mij voor de deur staat en dan zo'n houding hebt, dan had ik je gewoon direct gevraagd te vertrekken en kwam je er daarna niet inquote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:07 schreef Amnistia het volgende:
Als er een joint gedraaid word en ik vraag of hij hem niet wil aansteken waar ik bij ben en er 10 seconden erna gevraagd word of ik al ga is dat niet echt leuk..
Dat overmatige consumptie zou kunnen leiden tot depressies is naar mijn idee zeer aannemelijk, maar zoals jij het stelt lijkt het bijna alsof iedere dagelijkse blower op den duur depressief wordt. Zoals ik op de vorige pagina uit een samenvatting (ook uit 2008, weet niet of de door jou geplaatste studies hierbij ook zijn betrokken) van het RIVM quotte, zeggen zij over het verband cannabis/depressie:quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:12 schreef Re het volgende:
[..]
Daaruit kun je dus niet zonder meer afleiden dat cannabisgebruik depressie tot gevolg heeft. Maar ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat teveel sterke wiet roken slecht kan zijn voor iemands geestelijke toestand.quote:Ook tonen sommige studies een (zwak)
verband aan tussen cannabisgebruik en depressie, maar de resultaten van onderzoek zijn minder
consistent.
In je eigen huis zitten en geen joint mogen opsteken omdat een (onverwacht op bezoek gekomen?) vriendin er bezwaar tegen heeft is ook niet echt leuk natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:07 schreef Amnistia het volgende:
He dan heb ik mijzelf kapot geblowed, stoer! Ik ben namelijk een eikel en erg op mijzelf dus ik spring graag in een sociale isolatie, had een halve depressie aan mijn insomnia overgehouden en ben toen na proberen van reguliere medicatie maar wiet gaan gebruiken omdat 1) ze niet goed aansloegen 2) het onmogelijk maakte om nog normaal te leven.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 08:55 schreef Re het volgende:
[..]
Er komen per definitie altijd meer studies uit over onderwerp X, zo werkt tijd nu eenmaal. Ik zit elke dag voor mijn computer, al is het maar voor mn werk, ben ik nu slecht bezig? Of ben je alleen fout als je stoned achter de computer zit?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:10 schreef Re het volgende:
[..]
Zo zijn we daar eindelijk mee klaar. Op naar het volgende wereldprobleem.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:37 schreef Re het volgende:
[..]
beter lezen zou ik zeggen, mild en reacreational cannabis is inderdaad niet schadelijk
maar geloof wat je wil geloven, cannabis is niet schadelijk, zeker met de huidige concentraties THC is het een lief onschuldig goedje wat niet leidt tot sociale isolatie en depressie
Het is mij duidelijk: hij stelt je bezoek niet op prijs.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:07 schreef Amnistia het volgende:
De vraag is: zitten die mensen stoned achter de computer omdat ze anders depressief op de bank zouden liggen? Of zouden ze anders 'gewoon' meedoen aan de maatschappij. Niet echt te meten en zeker neit te concluderen; dus nogal speculatief.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:10 schreef Re het volgende:
[..]
dat zeg ik dan toch ook precies, zo een jointje op zijn tijd, ik zou niet weten wat daar nou slecht aan is en dat is zelfs ook aangetoond... het verandert natuurlijk als het een obsessieve verslaving wordt, je moet elke dag blowen, zonder lukt het niet meer om te slapen, om te ontspannen, om de wereld aan te kunnenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:37 schreef Spanky78 het volgende:
En stress is keihard aangetoond de meest ongezonde optie van allemaal. Dus een beetje relaxen met een jointje op zijn tijd zou nog wel eens heel veel andere shit kunnen voorkomen. net zo speculatief als die schadelijke effecten.
Maar dat soort afhankelijkheid is even slecht bij blowen als bij bijvoorbeeld gamen. Het is niet het middel at het slecht maakt.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 21:01 schreef Re het volgende:
[..]
dat zeg ik dan toch ook precies, zo een jointje op zijn tijd, ik zou niet weten wat daar nou slecht aan is en dat is zelfs ook aangetoond... het verandert natuurlijk als het een obsessieve verslaving wordt, je moet elke dag blowen, zonder lukt het niet meer om te slapen, om te ontspannen, om de wereld aan te kunnen
idd!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 21:12 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Maar dat soort afhankelijkheid is even slecht bij blowen als bij bijvoorbeeld gamen. Het is niet het middel at het slecht maakt.
Niet helemaal, maar goed ik ga niet opnieuw beginnenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 21:12 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Maar dat soort afhankelijkheid is even slecht bij blowen als bij bijvoorbeeld gamen. Het is niet het middel at het slecht maakt.
M.A.W.; leven bestaat uit die persoon en zijn/haar joint, verder past daar niets en niemand tussen. Pijnlijk voor de mensen die echt om zo'n persoon geven want je doorbreekt never nooit niet de denkwijze en paranoide gedachtes van zo'n persoon.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 08:55 schreef Re het volgende:
[..]
Ik droom nog steeds maar ik herinner het me meestal nauwelijks tot niet als ik wakker word. De laatste keer dat ik een consumptiepauze heb ingelast heeft het mijn dromen niet beïnvloed trouwens.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 08:22 schreef Gray het volgende:
Wat wel jammer is aan regelmatig blowen is dat je niet meer droomt. Behalve wanneer je stopt met blowen. Nachtmerries!
Relaxt voor je, want het waren echt heftige nare dromen. Hoor het ook van een vriend van me die onlangs gestopt is.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 13:11 schreef leRomein het volgende:
[..]
Ik droom nog steeds maar ik herinner het me meestal nauwelijks tot niet als ik wakker word. De laatste keer dat ik een consumptiepauze heb ingelast heeft het mijn dromen niet beïnvloed trouwens.
Dromen zijn altijd levensechtquote:Op zondag 22 juli 2012 01:47 schreef Martin1234 het volgende:
Ik vind wel je kan soms wel heel erg eng dromen,
en dan ook nog eens heel erg levensecht naar je gevoel!
Wat lultjik nou allemaal over harddrugs enzo man? -_- Als een blowtje nu sterker os dan vroeger betekend dat alleen maar dat je minder hoeft te blowen om 'maximaal' stoned of high te worden... Veranderd niks aan de substantie of de werking er van. Net als bier met sterke whisky vergelijken. Als je dronken wilt worden drink je dus of 20 bier of 5 whisky. Het is en blijft een soft drug itt alcohol, wat nog veel en veel vaker gebruikt word om te 'ontsnappen aan de werkelijkheid'.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:21 schreef An_0_Niem het volgende:
Mijn ex-vriend (van begin 40) blowt al 20 jaar en heeft last van chronische depressies. Weet niet of dat de oorzaak is van zijn blowprobleem of het gevolg. Feit is wel dat blowers vaak passief worden en een enorme last hebben van een ochtendhumeur (omdat de REM slaap wordt verstoord door blowen). Mijn ex rookte 'gemiddeld' 3 blowtjes per dag, met periodes dat hij er meer dan 15 oprookte.
Ik zie blowers als mensen, die geen verantwoordelijkheid durven nemen over hun eigen leven en vluchten in drugs. Bovendien is een blowtje van nu vele malen sterker dan een blowtje van pakweg 20 jaar terug, dus is het in feite harddrugs.
Ik zou, als ik jou was, je vriend waarschuwen dat als hij op deze manier door blijft gaan jullie contact daardoor ten einde zal komen. Mijn ex legde de schuld altijd bij mij neer: ik zeurde, ik probeerde hem te controleren. Net als jouw vriend doet.
Mijn advies voor als hij niet verandert: stap eruit nu het nog kan, want met deze man ga je niet gelukkig worden.
Was dat anders dan toen hij een maand geleden niet blowde?quote:Op donderdag 7 juni 2012 16:12 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Als ik besluit mijn handen er vanaf te trekken dan heeft hij idd niemand meer.. ik ben de enige waarmee hij nog dingen doet. Ik ben er al veel langer mee bezig om leuke dingen met hem te doen en om met hem te praten maar hij wilt 'rust' .
Ik probeer te praten, hem mee te nemen naar leuke dingen maar het enige wat hij doet is thuis zitten, gaat niet uit enz..
Bullshit.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 08:22 schreef Gray het volgende:
Wat wel jammer is aan regelmatig blowen is dat je niet meer droomt. Behalve wanneer je stopt met blowen. Nachtmerries!
Wel voor een aantal bekenden en mijzelf.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:23 schreef Gray het volgende:
[..]
Niet voor een aantal bekenden en ikzelf.
Maar onze geestelijke heeft wel een goed punt dat veel blowen een uiting is van andere problematiek. Daar moet meestal eerst aan gewerkt worden.quote:Op maandag 4 juni 2012 02:01 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Blowen kan je ook in de vicieuze cirkel houden.
Het lijkt me hier een én én situatie
Ik stootte zoeens mijn kleine teen toen ik stoned was, nou dat hoorde de buren hoorquote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:22 schreef Bastard het volgende:
Blowen is relaxt, zeker met dit mooie weer en dan lekker de natuur in.
Maar bij teveel gebruik, minimaal dagelijks moeten gebruiken stomp je wel behoorlijk af hoor. Dat is zonde want dan maak je geen echte gevoelens meer mee. Daarnaast natuurlijk nog een behoorlijke aanslag op je geheugen.
Ik blow nog steeds wel eens, in de weekenden is dat lekker ontspannen.
Ik bedoel meer emotionele gevoelens. Het is meer een beleving van "het zal wel" .quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik stootte zoeens mijn kleine teen toen ik stoned was, nou dat hoorde de buren hoor
Nou we zeggen alleen nog maar hoi als we elkaar tegenkomen en voor de rest spreek ik hem niet meer. Als hij thuis komt van zijn werk (17.00) is het eerste wat hij doet een joint draaien. En dat is niet de enigste helaas. Ik ben er klaar mee. Alles wat ik zeg is fout, zie ik verkeerd of is niet waar.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:33 schreef simmu het volgende:
maar ts, hoe istie nu? met jou en die vriend van je?
'vroeger' gingen we samen uit, samen boodschappen doen, overal heen en nu heeft meneer geen zin meer om leuke dingen te doen omdat hij graag wil blowen.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:17 schreef VaLkyRie het volgende:
Dus tsja, de vraag is of de vriend van TS idd een bruisende, extraverte persoonlijkheid was voordat hij blowde en nu een lethargisch stuk verdriet is geworden daardoor, of dat hij stiekem altijd al een huismus is geweest en puur zn jointjes erbij rookt uit gewoonte en omdat het lekker is om te gamen met een stonede kop.
Hij heeft geen autistische aandoening, wel komen psychische stoornissen voor in zijn familie. Hij heeft zelf ook een depressieve periode gehad waarin hij een einde aan zijn leven wilde maken ZEGT HIJ, maar dat geloof ik niet.. hij zoekt excuses voor zijn gedrag.quote:Het kan me niet schelen hoeveel wiet je rookt, maar als je behoefte hebt aan meer activiteit, een sociaal leven en een vriendin, dan ga je hier wel naar op zoek. Stoned of niet. Als deze behoefte er niet is, dan is die behoefte er gewoon niet. Dat is niet goed of fout, dat is een keuze, ook al is dat soms lastig te begrijpen. Heeft vriend van TS wellicht een autistische stoornis of misschien Asperger ofzo?
De correlatie is duidelijk, maar causaal verband is niet aan te tonen. Daarvoor zou je een echte interventiestudie moeten doen. Zijn mensen meer of minder depressief in een dubbelblinde studie? We hebben het even niet ove rmogelijke bias of sturing in de studie zelf (men vindt nogal graag hetgeen waar men naar op zoek is).quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:29 schreef Re het volgende:
[..]
http://www.sciencedaily.com/releases/2008/06/080602160845.htm
samenvatting van cohorts.. .interssant om gewoon te zien dat recreationaal gebruik geen enkel invloed heeft, en hoe chronischer hert gebruik hoe beter de relatie
http://www.nationaldrugst(...)FE5CA25767E00122541/$File/m686.pdf
maar goed zal allemaal wel government controlled zijn etc. genoeg bewijzen op het internet dat het niet zo is, maar daar zijn de definitied van chronisch gebruik erg soepel en ook in landen waar het thé gehalte gemiddeld 5% is niet 20%
Even zomaar uit de losse heup geschoten: is deze jongen toevallig verliefd op je geweest? Dat hij daarom veel met je optrok en samen boodschappen ging doen? Misschien issie er nu achter dat er nooit iets zal zijn tussen jullie en heeft ie gewoon geen belangstelling meer in je. Kan me nog voorstellen dat een doorgewinterde blower zal stoppen voor een geliefde, maar toch zeker niet voor een vriendin waar niet meer in zit dan samen dumpert kijken en naar de appie gaan. No offence.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:57 schreef Amnistia het volgende:
[..]
'vroeger' gingen we samen uit, samen boodschappen doen, overal heen en nu heeft meneer geen zin meer om leuke dingen te doen omdat hij graag wil blowen.
[..]
Hij heeft geen autistische aandoening, wel komen psychische stoornissen voor in zijn familie. Hij heeft zelf ook een depressieve periode gehad waarin hij een einde aan zijn leven wilde maken ZEGT HIJ, maar dat geloof ik niet.. hij zoekt excuses voor zijn gedrag.
Hookay..quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:57 schreef Amnistia het volgende:
[..]
[..]
ZEGT HIJ, maar dat geloof ik niet..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |