abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 juli 2012 @ 13:59:39 #276
379186 wstam88
Candy Walls
pi_114564396
"ik wilde dit even kwijt want ik ben zo boos dat hij zijn leven verknald hiermee..hij werkt door de weeks en 's avonds is het hop de fik in de joint."

Lijkt me eerder dat je boos bent om je eigen opvatting, niet om zijn werkelijkheid.
En hoe kan men teleurgesteld raken zonder verwachting te hebben?
Down the lane I'll walk with my sweet Mary,
Hair of gold and lips like cherries,
It's good to touch the green, green,grass of home.
  maandag 23 juli 2012 @ 14:01:03 #277
37769 erodome
Zweefteef
pi_114564436
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:12 schreef Amnistia het volgende:

[..]

Als ik besluit mijn handen er vanaf te trekken dan heeft hij idd niemand meer.. ik ben de enige waarmee hij nog dingen doet. Ik ben er al veel langer mee bezig om leuke dingen met hem te doen en om met hem te praten maar hij wilt 'rust' .
Ik probeer te praten, hem mee te nemen naar leuke dingen maar het enige wat hij doet is thuis zitten, gaat niet uit enz..
Was dat anders dan toen hij een maand geleden niet blowde?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_114564439
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 08:22 schreef Gray het volgende:
Wat wel jammer is aan regelmatig blowen is dat je niet meer droomt. Behalve wanneer je stopt met blowen. Nachtmerries! :X
Bullshit.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_114565003
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:01 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Bullshit.
Niet voor een aantal bekenden en ikzelf.
  maandag 23 juli 2012 @ 14:36:14 #280
37769 erodome
Zweefteef
pi_114565426
Ik droomde gewoon nog toen ik blowde, maar toen ik stopte wel hele heftige dromen gehad de eerste dagen, vreemde, negatieve dromen.
Na een paar nachten ging dat weer terug naar normaal.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 23 juli 2012 @ 14:45:51 #281
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114565739
dat komt waarschijnlijk omdat je gedesensitiseerde canabinoid receptoren in je limbische systeem weer gaan functioneren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_114565886
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:23 schreef Gray het volgende:

[..]

Niet voor een aantal bekenden en ikzelf.
Wel voor een aantal bekenden en mijzelf. :)
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 23 juli 2012 @ 17:17:22 #283
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_114570287
Ik mag mezelf denk ik wel ervaringsdeskundige noemen inmiddels :) en ik denk idd ook dat cannabis slecht voor je kan zijn als je aanleg hebt voor bepaalde stoornissen of de hele dag door niets anders doet dan blowen. Wat dat betreft is het niet anders dan andere substanties die je gestel beinvloeden. Of dat nou alcohol, medicijnen, drugs of koffie is. In essentie is de werking gelijk van al deze stoffen. Je neemt het tot je en het heeft bepaalde effecten, geestelijk en lichamelijk gezien.

Ik vind dit specifieke vraagstuk een moeilijke kwestie. Veranderd iemand door blowen? Uitgaande van een standaard mens denk ik van niet. Een extravert wordt niet zomaar een introvert. In mijn oude vriendengroep blowden we er lustig op los en eigenlijk is er vrijwel niemand in een sociaal isolement terecht gekomen. We zijn allemaal hoger opgeleid, hebben banen op dito niveau, relaties en sociale netwerken. We roken allemaal nog weleens, al is het niet meer zoveel als we ooit deden. Die tijd hebben we simpelweg niet meer over.

Er zijn er echter wel een paar die zichzelf nooit ontplooid hebben. Zij hebben een dead-end job, geen diploma's, zitten meer achter tv of pc dan in de buitenlucht en hebben eigenlijk geen sociaal netwerk afgezien van familie. Het zijn echter allebei zeer introverte personen van kinds af aan, hebben geen of weinig behoefte aan sociale banden en zijn eigenlijk het meest gelukkig als ze hun leven in de luwte kunnen leven. Zij waren al zo voordat ze ooit een joint hebben opgestoken, dus ik denk niet dat het veroorzaakt is door wiet al zullen we dat nooit zeker weten natuurlijk.

Dus tsja, de vraag is of de vriend van TS idd een bruisende, extraverte persoonlijkheid was voordat hij blowde en nu een lethargisch stuk verdriet is geworden daardoor, of dat hij stiekem altijd al een huismus is geweest en puur zn jointjes erbij rookt uit gewoonte en omdat het lekker is om te gamen met een stonede kop. Bij de personen uit onze vriendengroep hebben we deze discussie ook weleens gevoerd, maar zij geven aan zelf absoluut geen problemen te hebben met hoe zij hun leven vorm geven. Als ze het over mochten doen, deden ze het gewoon weer hetzelfde.

Er is pas een probleem als het lijdend voorwerp het zelf ervaart als een probleem. Tot die tijd is het alleen een probleem in het hoofd van TS. Het is nobel dat TS zich wil inzetten om iemand te helpen, maar als er geen hulp nodig is dan ben je gewoon je tijd aan het verdoen.

Het kan me niet schelen hoeveel wiet je rookt, maar als je behoefte hebt aan meer activiteit, een sociaal leven en een vriendin, dan ga je hier wel naar op zoek. Stoned of niet. Als deze behoefte er niet is, dan is die behoefte er gewoon niet. Dat is niet goed of fout, dat is een keuze, ook al is dat soms lastig te begrijpen. Heeft vriend van TS wellicht een autistische stoornis of misschien Asperger ofzo? Die twee vrienden van mij wel namelijk en dat verklaart hun sociale isolement een stuk beter dan het roken van jointjes mijns inziens...

Over het dromen: ik denk wel dat je nog droomt, anders wordt je helemaal gek. Maar aangezien het je korte termijn geheugen verstoort, onthoud je de dromen minder goed. Ik heb zelf nooit nachtmerries gehad na een periode niet roken overigens, wel hele levendige dromen die na een tijdje in intensiteit wat afnemen.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:22:06 #284
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114600176
Blowen is relaxt, zeker met dit mooie weer en dan lekker de natuur in. O+

Maar bij teveel gebruik, minimaal dagelijks moeten gebruiken stomp je wel behoorlijk af hoor. Dat is zonde want dan maak je geen echte gevoelens meer mee. Daarnaast natuurlijk nog een behoorlijke aanslag op je geheugen.
Ik blow nog steeds wel eens, in de weekenden is dat lekker ontspannen.
The truth was in here.
pi_114600614
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 02:01 schreef Osiris024 het volgende:

[..]

Blowen kan je ook in de vicieuze cirkel houden.

Het lijkt me hier een én én situatie :)
Maar onze geestelijke heeft wel een goed punt dat veel blowen een uiting is van andere problematiek. Daar moet meestal eerst aan gewerkt worden.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:21:57 #286
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114607655
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:22 schreef Bastard het volgende:
Blowen is relaxt, zeker met dit mooie weer en dan lekker de natuur in. O+

Maar bij teveel gebruik, minimaal dagelijks moeten gebruiken stomp je wel behoorlijk af hoor. Dat is zonde want dan maak je geen echte gevoelens meer mee. Daarnaast natuurlijk nog een behoorlijke aanslag op je geheugen.
Ik blow nog steeds wel eens, in de weekenden is dat lekker ontspannen.
Ik stootte zoeens mijn kleine teen toen ik stoned was, nou dat hoorde de buren hoor :')
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:24:50 #287
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114607739
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:21 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Ik stootte zoeens mijn kleine teen toen ik stoned was, nou dat hoorde de buren hoor :')
Ik bedoel meer emotionele gevoelens. Het is meer een beleving van "het zal wel" .
Pijn komt inderdaad nog goed door, zingt ook lekker na :X :D
The truth was in here.
pi_114607897
Ik snap de frustratie TS maar uiteindelijk is het helaas zo dat mensen hunzelf tegen moeten komen en tegen de lamp moeten lopen. Pas dan komt het besef pas en zien ze in wat ze wel en niet fout hebben gedaan...succes iig!
  dinsdag 24 juli 2012 @ 19:51:08 #289
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_114613882
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:33 schreef simmu het volgende:
maar ts, hoe istie nu? met jou en die vriend van je?
Nou we zeggen alleen nog maar hoi als we elkaar tegenkomen en voor de rest spreek ik hem niet meer. Als hij thuis komt van zijn werk (17.00) is het eerste wat hij doet een joint draaien. En dat is niet de enigste helaas. Ik ben er klaar mee. Alles wat ik zeg is fout, zie ik verkeerd of is niet waar.
Ik kijk wel wanneer ik weer iets van hem hoor uit zichzelf.. en zo niet? Nou ja dan maar niet. Hij wil geen hulp of vrienden (ik was de enigste) dus dan laat ik hem maar.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 19:57:49 #290
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_114614162
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 17:17 schreef VaLkyRie het volgende:

Dus tsja, de vraag is of de vriend van TS idd een bruisende, extraverte persoonlijkheid was voordat hij blowde en nu een lethargisch stuk verdriet is geworden daardoor, of dat hij stiekem altijd al een huismus is geweest en puur zn jointjes erbij rookt uit gewoonte en omdat het lekker is om te gamen met een stonede kop.
'vroeger' gingen we samen uit, samen boodschappen doen, overal heen en nu heeft meneer geen zin meer om leuke dingen te doen omdat hij graag wil blowen.

quote:
Het kan me niet schelen hoeveel wiet je rookt, maar als je behoefte hebt aan meer activiteit, een sociaal leven en een vriendin, dan ga je hier wel naar op zoek. Stoned of niet. Als deze behoefte er niet is, dan is die behoefte er gewoon niet. Dat is niet goed of fout, dat is een keuze, ook al is dat soms lastig te begrijpen. Heeft vriend van TS wellicht een autistische stoornis of misschien Asperger ofzo?
Hij heeft geen autistische aandoening, wel komen psychische stoornissen voor in zijn familie. Hij heeft zelf ook een depressieve periode gehad waarin hij een einde aan zijn leven wilde maken ZEGT HIJ, maar dat geloof ik niet.. hij zoekt excuses voor zijn gedrag.
pi_114614445
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 09:29 schreef Re het volgende:

[..]

http://www.sciencedaily.com/releases/2008/06/080602160845.htm

samenvatting van cohorts.. .interssant om gewoon te zien dat recreationaal gebruik geen enkel invloed heeft, en hoe chronischer hert gebruik hoe beter de relatie

http://www.nationaldrugst(...)FE5CA25767E00122541/$File/m686.pdf

maar goed zal allemaal wel government controlled zijn etc. genoeg bewijzen op het internet dat het niet zo is, maar daar zijn de definitied van chronisch gebruik erg soepel en ook in landen waar het thé gehalte gemiddeld 5% is niet 20%
De correlatie is duidelijk, maar causaal verband is niet aan te tonen. Daarvoor zou je een echte interventiestudie moeten doen. Zijn mensen meer of minder depressief in een dubbelblinde studie? We hebben het even niet ove rmogelijke bias of sturing in de studie zelf (men vindt nogal graag hetgeen waar men naar op zoek is).

Dat gaat nooit door een ethische commissie komen. Mijn idee is dat mensen vaker blowen als zelfmedicatie, dan dat ze door blowen getikt raken. Enige zaken die wel bewezen zijn gaan over schizofrenie en het krijgen van psychoses. Als je aanleg hebt, kan het door blowen gemakkelijker loskomen...
Whatever...
  dinsdag 24 juli 2012 @ 20:21:28 #292
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_114615164
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:57 schreef Amnistia het volgende:

[..]

'vroeger' gingen we samen uit, samen boodschappen doen, overal heen en nu heeft meneer geen zin meer om leuke dingen te doen omdat hij graag wil blowen.

[..]

Hij heeft geen autistische aandoening, wel komen psychische stoornissen voor in zijn familie. Hij heeft zelf ook een depressieve periode gehad waarin hij een einde aan zijn leven wilde maken ZEGT HIJ, maar dat geloof ik niet.. hij zoekt excuses voor zijn gedrag.
Even zomaar uit de losse heup geschoten: is deze jongen toevallig verliefd op je geweest? Dat hij daarom veel met je optrok en samen boodschappen ging doen? Misschien issie er nu achter dat er nooit iets zal zijn tussen jullie en heeft ie gewoon geen belangstelling meer in je. Kan me nog voorstellen dat een doorgewinterde blower zal stoppen voor een geliefde, maar toch zeker niet voor een vriendin waar niet meer in zit dan samen dumpert kijken en naar de appie gaan. No offence.

Denk idd niet dat ie lekker in zn vel zit, maar misschien ben jij daar wel meer de reden van dan de wiet. Ik speculeer maar wat hoor maar vind het niet onwaarschijnlijk.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 20:32:29 #293
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114615642
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:57 schreef Amnistia het volgende:

[..]

[..]
ZEGT HIJ, maar dat geloof ik niet..
Hookay..
pi_114630406
TS. ik zou hem met rust laten !!