Het is mij duidelijk: hij stelt je bezoek niet op prijs.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:07 schreef Amnistia het volgende:
Als er een joint gedraaid word en ik vraag of hij hem niet wil aansteken waar ik bij ben en er 10 seconden erna gevraagd word of ik al ga is dat niet echt leuk..

De vraag is: zitten die mensen stoned achter de computer omdat ze anders depressief op de bank zouden liggen? Of zouden ze anders 'gewoon' meedoen aan de maatschappij. Niet echt te meten en zeker neit te concluderen; dus nogal speculatief.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:10 schreef Re het volgende:
[..]
zoals ik al zei: er komen steeds meer studies uit die de lange termijn effecten van cannabisgebruik hebben gemeten, maakt verder niet uit iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet, elke dag stoned achter de computer zitten is op de lange termijn niet goed, beweer je van wel ben je meestal iemand die elke dag stoned achter zijn computer zit... zo gaat dan nou eenmaal
Maar om ontopic te blijven:TS neem wat afstand en kijk of hij dat signaal begrijpt, zo niet dan is zijn leven wat hij leeft op dit moment belangrijker voor hem dan dat jij bent.

dat zeg ik dan toch ook precies, zo een jointje op zijn tijd, ik zou niet weten wat daar nou slecht aan is en dat is zelfs ook aangetoond... het verandert natuurlijk als het een obsessieve verslaving wordt, je moet elke dag blowen, zonder lukt het niet meer om te slapen, om te ontspannen, om de wereld aan te kunnenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 20:37 schreef Spanky78 het volgende:
En stress is keihard aangetoond de meest ongezonde optie van allemaal. Dus een beetje relaxen met een jointje op zijn tijd zou nog wel eens heel veel andere shit kunnen voorkomen. net zo speculatief als die schadelijke effecten.

Maar dat soort afhankelijkheid is even slecht bij blowen als bij bijvoorbeeld gamen. Het is niet het middel at het slecht maakt.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 21:01 schreef Re het volgende:
[..]
dat zeg ik dan toch ook precies, zo een jointje op zijn tijd, ik zou niet weten wat daar nou slecht aan is en dat is zelfs ook aangetoond... het verandert natuurlijk als het een obsessieve verslaving wordt, je moet elke dag blowen, zonder lukt het niet meer om te slapen, om te ontspannen, om de wereld aan te kunnen

idd!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 21:12 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Maar dat soort afhankelijkheid is even slecht bij blowen als bij bijvoorbeeld gamen. Het is niet het middel at het slecht maakt.

Niet helemaal, maar goed ik ga niet opnieuw beginnenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 21:12 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Maar dat soort afhankelijkheid is even slecht bij blowen als bij bijvoorbeeld gamen. Het is niet het middel at het slecht maakt.

M.A.W.; leven bestaat uit die persoon en zijn/haar joint, verder past daar niets en niemand tussen. Pijnlijk voor de mensen die echt om zo'n persoon geven want je doorbreekt never nooit niet de denkwijze en paranoide gedachtes van zo'n persoon.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 08:55 schreef Re het volgende:
[..]
o.a. sociale isolatie, depressie, jarenlang chronisch gebruik

Ik droom nog steeds maar ik herinner het me meestal nauwelijks tot niet als ik wakker word. De laatste keer dat ik een consumptiepauze heb ingelast heeft het mijn dromen niet beïnvloed trouwens.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 08:22 schreef Gray het volgende:
Wat wel jammer is aan regelmatig blowen is dat je niet meer droomt. Behalve wanneer je stopt met blowen. Nachtmerries!

Relaxt voor je, want het waren echt heftige nare dromen. Hoor het ook van een vriend van me die onlangs gestopt is.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 13:11 schreef leRomein het volgende:
[..]
Ik droom nog steeds maar ik herinner het me meestal nauwelijks tot niet als ik wakker word. De laatste keer dat ik een consumptiepauze heb ingelast heeft het mijn dromen niet beïnvloed trouwens.

Dromen zijn altijd levensechtquote:Op zondag 22 juli 2012 01:47 schreef Martin1234 het volgende:
Ik vind wel je kan soms wel heel erg eng dromen,
en dan ook nog eens heel erg levensecht naar je gevoel!

Wat lultjik nou allemaal over harddrugs enzo man? -_- Als een blowtje nu sterker os dan vroeger betekend dat alleen maar dat je minder hoeft te blowen om 'maximaal' stoned of high te worden... Veranderd niks aan de substantie of de werking er van. Net als bier met sterke whisky vergelijken. Als je dronken wilt worden drink je dus of 20 bier of 5 whisky. Het is en blijft een soft drug itt alcohol, wat nog veel en veel vaker gebruikt word om te 'ontsnappen aan de werkelijkheid'.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:21 schreef An_0_Niem het volgende:
Mijn ex-vriend (van begin 40) blowt al 20 jaar en heeft last van chronische depressies. Weet niet of dat de oorzaak is van zijn blowprobleem of het gevolg. Feit is wel dat blowers vaak passief worden en een enorme last hebben van een ochtendhumeur (omdat de REM slaap wordt verstoord door blowen). Mijn ex rookte 'gemiddeld' 3 blowtjes per dag, met periodes dat hij er meer dan 15 oprookte.
Ik zie blowers als mensen, die geen verantwoordelijkheid durven nemen over hun eigen leven en vluchten in drugs. Bovendien is een blowtje van nu vele malen sterker dan een blowtje van pakweg 20 jaar terug, dus is het in feite harddrugs.
Ik zou, als ik jou was, je vriend waarschuwen dat als hij op deze manier door blijft gaan jullie contact daardoor ten einde zal komen. Mijn ex legde de schuld altijd bij mij neer: ik zeurde, ik probeerde hem te controleren. Net als jouw vriend doet.
Mijn advies voor als hij niet verandert: stap eruit nu het nog kan, want met deze man ga je niet gelukkig worden.

Was dat anders dan toen hij een maand geleden niet blowde?quote:Op donderdag 7 juni 2012 16:12 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Als ik besluit mijn handen er vanaf te trekken dan heeft hij idd niemand meer.. ik ben de enige waarmee hij nog dingen doet. Ik ben er al veel langer mee bezig om leuke dingen met hem te doen en om met hem te praten maar hij wilt 'rust' .
Ik probeer te praten, hem mee te nemen naar leuke dingen maar het enige wat hij doet is thuis zitten, gaat niet uit enz..

Bullshit.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 08:22 schreef Gray het volgende:
Wat wel jammer is aan regelmatig blowen is dat je niet meer droomt. Behalve wanneer je stopt met blowen. Nachtmerries!

Wel voor een aantal bekenden en mijzelf.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:23 schreef Gray het volgende:
[..]
Niet voor een aantal bekenden en ikzelf.

en ik denk idd ook dat cannabis slecht voor je kan zijn als je aanleg hebt voor bepaalde stoornissen of de hele dag door niets anders doet dan blowen. Wat dat betreft is het niet anders dan andere substanties die je gestel beinvloeden. Of dat nou alcohol, medicijnen, drugs of koffie is. In essentie is de werking gelijk van al deze stoffen. Je neemt het tot je en het heeft bepaalde effecten, geestelijk en lichamelijk gezien.
 en ik denk idd ook dat cannabis slecht voor je kan zijn als je aanleg hebt voor bepaalde stoornissen of de hele dag door niets anders doet dan blowen. Wat dat betreft is het niet anders dan andere substanties die je gestel beinvloeden. Of dat nou alcohol, medicijnen, drugs of koffie is. In essentie is de werking gelijk van al deze stoffen. Je neemt het tot je en het heeft bepaalde effecten, geestelijk en lichamelijk gezien. 

Maar onze geestelijke heeft wel een goed punt dat veel blowen een uiting is van andere problematiek. Daar moet meestal eerst aan gewerkt worden.quote:Op maandag 4 juni 2012 02:01 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Blowen kan je ook in de vicieuze cirkel houden.
Het lijkt me hier een én én situatie

Ik stootte zoeens mijn kleine teen toen ik stoned was, nou dat hoorde de buren hoorquote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:22 schreef Bastard het volgende:
Blowen is relaxt, zeker met dit mooie weer en dan lekker de natuur in.
Maar bij teveel gebruik, minimaal dagelijks moeten gebruiken stomp je wel behoorlijk af hoor. Dat is zonde want dan maak je geen echte gevoelens meer mee. Daarnaast natuurlijk nog een behoorlijke aanslag op je geheugen.
Ik blow nog steeds wel eens, in de weekenden is dat lekker ontspannen.

Ik bedoel meer emotionele gevoelens. Het is meer een beleving van "het zal wel" .quote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik stootte zoeens mijn kleine teen toen ik stoned was, nou dat hoorde de buren hoor

Nou we zeggen alleen nog maar hoi als we elkaar tegenkomen en voor de rest spreek ik hem niet meer. Als hij thuis komt van zijn werk (17.00) is het eerste wat hij doet een joint draaien. En dat is niet de enigste helaas. Ik ben er klaar mee. Alles wat ik zeg is fout, zie ik verkeerd of is niet waar.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:33 schreef simmu het volgende:
maar ts, hoe istie nu? met jou en die vriend van je?

'vroeger' gingen we samen uit, samen boodschappen doen, overal heen en nu heeft meneer geen zin meer om leuke dingen te doen omdat hij graag wil blowen.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:17 schreef VaLkyRie het volgende:
Dus tsja, de vraag is of de vriend van TS idd een bruisende, extraverte persoonlijkheid was voordat hij blowde en nu een lethargisch stuk verdriet is geworden daardoor, of dat hij stiekem altijd al een huismus is geweest en puur zn jointjes erbij rookt uit gewoonte en omdat het lekker is om te gamen met een stonede kop.
Hij heeft geen autistische aandoening, wel komen psychische stoornissen voor in zijn familie. Hij heeft zelf ook een depressieve periode gehad waarin hij een einde aan zijn leven wilde maken ZEGT HIJ, maar dat geloof ik niet.. hij zoekt excuses voor zijn gedrag.quote:Het kan me niet schelen hoeveel wiet je rookt, maar als je behoefte hebt aan meer activiteit, een sociaal leven en een vriendin, dan ga je hier wel naar op zoek. Stoned of niet. Als deze behoefte er niet is, dan is die behoefte er gewoon niet. Dat is niet goed of fout, dat is een keuze, ook al is dat soms lastig te begrijpen. Heeft vriend van TS wellicht een autistische stoornis of misschien Asperger ofzo?

De correlatie is duidelijk, maar causaal verband is niet aan te tonen. Daarvoor zou je een echte interventiestudie moeten doen. Zijn mensen meer of minder depressief in een dubbelblinde studie? We hebben het even niet ove rmogelijke bias of sturing in de studie zelf (men vindt nogal graag hetgeen waar men naar op zoek is).quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:29 schreef Re het volgende:
[..]
http://www.sciencedaily.com/releases/2008/06/080602160845.htm
samenvatting van cohorts.. .interssant om gewoon te zien dat recreationaal gebruik geen enkel invloed heeft, en hoe chronischer hert gebruik hoe beter de relatie
http://www.nationaldrugst(...)FE5CA25767E00122541/$File/m686.pdf
maar goed zal allemaal wel government controlled zijn etc. genoeg bewijzen op het internet dat het niet zo is, maar daar zijn de definitied van chronisch gebruik erg soepel en ook in landen waar het thé gehalte gemiddeld 5% is niet 20%

Even zomaar uit de losse heup geschoten: is deze jongen toevallig verliefd op je geweest? Dat hij daarom veel met je optrok en samen boodschappen ging doen? Misschien issie er nu achter dat er nooit iets zal zijn tussen jullie en heeft ie gewoon geen belangstelling meer in je. Kan me nog voorstellen dat een doorgewinterde blower zal stoppen voor een geliefde, maar toch zeker niet voor een vriendin waar niet meer in zit dan samen dumpert kijken en naar de appie gaan. No offence.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:57 schreef Amnistia het volgende:
[..]
'vroeger' gingen we samen uit, samen boodschappen doen, overal heen en nu heeft meneer geen zin meer om leuke dingen te doen omdat hij graag wil blowen.
[..]
Hij heeft geen autistische aandoening, wel komen psychische stoornissen voor in zijn familie. Hij heeft zelf ook een depressieve periode gehad waarin hij een einde aan zijn leven wilde maken ZEGT HIJ, maar dat geloof ik niet.. hij zoekt excuses voor zijn gedrag.

Hookay..quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:57 schreef Amnistia het volgende:
[..]
[..]
ZEGT HIJ, maar dat geloof ik niet..
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |