abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112481163
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 01:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
Blowen is niet de bron van de ellende. Blowen en gamen zijn middelen om uit de ellende te ontsnappen. Je moet je niet richten op hoe het probleem zich uit, maar onderzoeken wat het echt is.
Precies. Vluchtgedrag.

En verder vind ik het wat raar dat je hem zo onder druk zet. Je kan hem vragen niet te blowen als jij er bent, maar verder is het toch zijn leven? Raakt hij jou dalijk ook nog kwijt, daar gaat hij niet beter van worden.

Dus als je hem wil helpen, vraag hem dan eens wat er met hem aan de hand is. En help hem met de achterliggende zaken.

Overigens is dat blowen niet zo schadelijk an sich, wat wel schadelijk is, is zijn vluchtgedrag. En voor die kitten, tsja, meeroken is ook ongezond, maar erger dan dat is het niet.
Whatever...
pi_112481327
Kittens hebben bijna altijd drukke en wilde buien.
pi_112481367
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:42 schreef Lokasenna het volgende:
Kittens hebben bijna altijd drukke en wilde buien.
NEE!!! Het komt door de DRUUUUGKS!!! :r :r :r
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_112481424
als je wilt dat die kitten kalmeert ken je hem/haar wellicht beter een stukkie spacecake geven }) *)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 5 juni 2012 @ 16:45:57 #105
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112481458
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:39 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Precies. Vluchtgedrag.

Ik noem het hobbies eigenlijk. :P
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 16:56:52 #106
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_112481876
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:44 schreef An_0_Niem het volgende:

[..]

Het is toch een gegeven dat er meer THC in dat hedendaagse spul zit dan vroeger het geval was?
En als er meer dan 15 procent THC in zit staat het gelijk aan harddrugs. Daar hoef ik de krant niet voor te lezen, dat is algemeen bekend. ;)
Dus Bier = softdrugs en Jenever = harddrugs.

De gebruiker bepaald hoeveel werkzame stof hij binnenkrijgt, de rest is propaganda.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 5 juni 2012 @ 19:18:31 #107
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112487846
Iedereen zegt dat ik hem mee moet slepen om leuke dingen te doen.. dat wil hij niet want dan haalt hij het smoesje aan dat hij niet weg wil vanwege de kat.

En ik leg mijn wil helemaal niet op, ik wil hem juist helpen om van de drugs af te blijven. Met hem praten lukt ook niet want als ik vraag wat hem dwars zit of wat er aan de hand is, zegt hij dat er niks is.
Terwijl ik wel degelijk aan hem merk dat er iets is, maar dat wil hij blijkbaar niet vertellen.

Hij is zeker wel veranderd sinds het blowen.. dat is duidelijk te merken en niet alleen door mij, maar ook door andere mensen die hem regelmatig spreken.
pi_112488268
je klinkt anders wel verschrikkelijk drammerig. en verder heb je ook een hele hoop domme vooroordelen over weed. lees je eens in en probeer het dan nog eens bij hem. en als hij er dan weer niet op ingaat laat het dan ipv zo enorm door te zeuren.
pi_112488278
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:18 schreef Amnistia het volgende:
Iedereen zegt dat ik hem mee moet slepen om leuke dingen te doen.. dat wil hij niet want dan haalt hij het smoesje aan dat hij niet weg wil vanwege de kat.

En ik leg mijn wil helemaal niet op, ik wil hem juist helpen om van de drugs af te blijven. Met hem praten lukt ook niet want als ik vraag wat hem dwars zit of wat er aan de hand is, zegt hij dat er niks is.
Terwijl ik wel degelijk aan hem merk dat er iets is, maar dat wil hij blijkbaar niet vertellen.

Hij is zeker wel veranderd sinds het blowen.. dat is duidelijk te merken en niet alleen door mij, maar ook door andere mensen die hem regelmatig spreken.
• je legt je wil wel op. jij wil dat hij stopt met blowen. jij wil met hem praten. jij hebt een probleem. die gozer niet. die is vredig (met een werkend leven) al gamend aan het blowen. dat jij dat niet leuk vindt, is jouw probleem. niet het zijne.

• je haalt oorzaak en gevolg door elkaar. er is niet iets met hem aan de hand omdat hij blowt, hooguit is er iets met aan aan de hand en blowt hij daarom. oorzaak en gevolg. niet andersom. en wellicht is er weinig mis behalve dat hij dingen even beu is. ik kan me er prima iets bij voorstellen dat als je overdag werkt, je 's avonds al gamend een joint wil. en als goedbedoelende vrienden daar dan constant boven hangen zou ik dat vlot goed beu zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 05-06-2012 19:33:21 ]
pi_112488620
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 14:40 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Klopt, maar die staan echt niet in vergelijking met de bijwerkingen van anti-depressiva.
Nergens last van vriend.
Rustig aan.
pi_112488667
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:32 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nergens last van vriend.
ik durf te wedden dat ad's vele malen schadelijker zijn dan verantwoord weedgebruik.
pi_112488729
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:33 schreef dawg het volgende:

[..]

ik durf te wedden dat ad's vele malen schadelijker zijn dan verantwoord weedgebruik.
Daar ben ik ook wel redelijk van overtuigd ja.
pi_112488797
quote:

[..]

Ik denk dat het allebei nauwelijks schadelijk is eigenlijk.
Rustig aan.
pi_112488992
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:35 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik denk dat het allebei nauwelijks schadelijk is eigenlijk.
ad's zijn verslavender dan weed, je mag niet voor niets niet accuut stoppen, je moet afbouwen. verder veranderen ze de chemie in je hersenen, mbt neurotransmitters.

weed wordt tegenwoordig wel kunstmatig gekweekt maar dan nog is een het een plant. fabels als harddrugs en 'je kunt er schizofrenie en psychoses door krijgen', etc, zijn pure propaganda.
pi_112489138
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:39 schreef dawg het volgende:

[..]

ad's zijn verslavender dan weed, je mag niet voor niets niet accuut stoppen, je moet afbouwen. verder veranderen ze de chemie in je hersenen, mbt neurotransmitters.

weed wordt tegenwoordig wel kunstmatig gekweekt maar dan nog is een het een plant. fabels als harddrugs en 'je kunt er schizofrenie en psychoses door krijgen', etc, zijn pure propaganda.
Lichamelijk verslavend ja, dat zegt tamelijk weinig naar mijn mening.
De chemie van je hersenen veranderen lijkt me niet per definitie erg.
Harddrugs is slechts een politiek verzonnen benaming voor bepaalde drugs.
En wiet kan wel degelijk dingen triggeren zoals psychoses omdat je erg in jezelf gekeerd kunt raken etc. Als iemand niet zo vrolijk is wordt ook sterk ontraden om wiet te nemen, maar hey, het zal wel verschillend zijn per persoon.
Rustig aan.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 19:44:46 #116
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112489213
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 16:44 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

NEE!!! Het komt door de DRUUUUGKS!!! :r :r :r
Mijn poes slaapt op de stoel, tijd voor meer drugs!
  dinsdag 5 juni 2012 @ 19:46:03 #117
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112489274
quote:

[..]

ik durf te wedden dat ad's vele malen schadelijker zijn dan elke vorm van weedgebruik.
pi_112489617
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:44 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Mijn poes slaapt op de stoel, tijd voor meer drugs!
Ik ben al de hele avond aan de drugs.... want IK HEB GEEN KAT!!! :o Jajaja.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 19:55:18 #119
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112489749
quote:
3s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:52 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ik ben al de hele avond aan de drugs.... want IK HEB GEEN KAT!!! :o Jajaja.
HET BEEST IS LOSSS
  dinsdag 5 juni 2012 @ 19:55:37 #120
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112489763
Heb je wel khat? De overheid heeft dankzij een verbod op khat de handel erin erg lucreatief gemaakt
pi_112489831
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:42 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

ligt eraan met welk doel, maar het is meer om aan te geven dat ad's verre van onschuldig zijn, ondanks het massale gebruik.

quote:
En wiet kan wel degelijk dingen triggeren zoals psychoses omdat je erg in jezelf gekeerd kunt raken etc. Als iemand niet zo vrolijk is wordt ook sterk ontraden om wiet te nemen, maar hey, het zal wel verschillend zijn per persoon.
uhh nee. predispositie is een vereiste.

niet vrolijk zijn en alles wordt ontraden, dat zegt vind ik niet zoveel.
pi_112490000
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:57 schreef dawg het volgende:

[..]

ligt eraan met welk doel, maar het is meer om aan te geven dat ad's verre van onschuldig zijn, ondanks het massale gebruik.
Dat heb je dus niet gedaan omdat het niet per definitie ''erg'' is.
Rustig aan.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 20:04:57 #123
pi_112490198
quote:

En ik leg mijn wil helemaal niet op, ik wil hem juist helpen om van de drugs af te blijven.
Er is niets mis met goede drugs.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 5 juni 2012 @ 20:05:20 #124
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112490217
mierenneukerij, wiet is ontschuldig, klaar, ts is een labiel claimend wijf dat iets te zeggen wilt hebben over mensen waar ze niets mee te maken wilt hebben.
pi_112490365
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 20:00 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat heb je dus niet gedaan omdat het niet per definitie ''erg'' is.
daarover verschillen we dus van mening. ik vind dat nogal wat, als medicatie dat effect heeft. maar goed, mensen die het zelf slikken kijken er logischerwijs anders tegenaan.
pi_112490534
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:42 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Van sommige verslavingen kun je bij cold-rutkey afkicken dood gaan.. GHB bijvoorbeeld. Mensen kunnen echt kapot. Als je hun hersenen maar ontneemt wat ze nodig hebben om te blijven werken. geen signaaltjes, dood.

Bij sommige verslavingen is dat inderdaad zo erg.

Bij Wiet overigens niet.
Whatever...
pi_112490746
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 20:11 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Van sommige verslavingen kun je bij cold-rutkey afkicken dood gaan.. GHB bijvoorbeeld. Mensen kunnen echt kapot. Als je hun hersenen maar ontneemt wat ze nodig hebben om te blijven werken. geen signaaltjes, dood.

Bij sommige verslavingen is dat inderdaad zo erg.

Bij Wiet overigens niet.
Ja... Dus?

Dat dingen schadelijk zijn als je er niet gezond mee omgaat lijkt me logisch, maar laten we er even van uitgaan dat mensen een beetje verstand hebben.
Rustig aan.
pi_112490980
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 20:15 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ja... Dus?

Dat dingen schadelijk zijn als je er niet gezond mee omgaat lijkt me logisch, maar laten we er even van uitgaan dat mensen een beetje verstand hebben.
Jij beweerde dat lichamelijke verslaving neits voorstelt. Helaas is dat onzin. Mensen gaan er dus echt aan kapot.

Geestelijke verslaving blijft echter veel langer hangen.. Het is echt een keiharde gewootne geworden. De mensen die stoppen met roken weten het. Als je na een jaar of twee geen trek meer hebt in een sigaret, maar nog wel de as van je pen aftikt als je hem eens verkeerd vast hebt weet je hoe diep het zit.
Whatever...
pi_112491051
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 20:20 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Jij beweerde dat lichamelijke verslaving neits voorstelt. Helaas is dat onzin. Mensen gaan er dus echt aan kapot.

Geestelijke verslaving blijft echter veel langer hangen.. Het is echt een keiharde gewootne geworden. De mensen die stoppen met roken weten het. Als je na een jaar of twee geen trek meer hebt in een sigaret, maar nog wel de as van je pen aftikt als je hem eens verkeerd vast hebt weet je hoe diep het zit.
En nu als je er normaal mee omgaat...
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 20:15 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ja... Dus?

Of kan je niet lezen...
Rustig aan.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 20:23:47 #130
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112491177
quote:

[..]
Van je werk naar huis rijden is ook een keiharde gewoonte, maar als je verhuist bent sta je niet elke dag voor het verkeerde huis.

Problem?
  dinsdag 5 juni 2012 @ 20:25:21 #131
pi_112491265
quote:

[..]

Ik heb jaren niet gefietst, maar laatst met mooi weer zat ik per ongeluk op een fiets en ik fietste zo maar weer, zonder er bij na te denken. :o

Ik ken iemand die sinds zijn 16e geen piano meer heeft gespeeld, maar als ouwe man van 50 bij een kennis een piano zag staan en zo maar meteen een deuntje speelde. :o

Een oom van mij die jarenlang in Nieuw Zeeland heeft gewoond en al die tijd geen Nederlands heeft gepraat was een tijd terug op bezoek en hij sprak zo maar Nederlands :o

Junks! Allemaal, stuk voor stuk. :(
  dinsdag 5 juni 2012 @ 20:31:33 #132
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112491587
Klopt.
pi_112492493
quote:
6s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 20:23 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Van je werk naar huis rijden is ook een keiharde gewoonte, maar als je verhuist bent sta je niet elke dag voor het verkeerde huis.

Problem?
Een gewoonte die problemen geeft vanwege je afhankelijkheid ervan heet verslaving, een gewoonte die geen problemen geeft is geen verslaving.

Je zou hard werken en naar je werk fietsen of rijden een verslaving kunnen noemen als het slecht voor je is en je maar niet kan stoppen...
Whatever...
  dinsdag 5 juni 2012 @ 21:05:34 #134
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112493506
quote:
19s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:26 schreef dawg het volgende:
je klinkt anders wel verschrikkelijk drammerig. en verder heb je ook een hele hoop domme vooroordelen over weed. lees je eens in en probeer het dan nog eens bij hem. en als hij er dan weer niet op ingaat laat het dan ipv zo enorm door te zeuren.
Ik ken de 'gevaren' van wiet... heb zelf erg geblowd en wil hem niet zo zien afglijden zoals bij mij gebeurt is destijds.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 21:07:00 #135
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112493593
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 20:05 schreef Life2.0 het volgende:
mierenneukerij, wiet is ontschuldig, klaar, ts is een labiel claimend wijf dat iets te zeggen wilt hebben over mensen waar ze niets mee te maken wilt hebben.
ga jij maar in de zandbak spelen..
pi_112493612
Je hebt zelf geblowd en kan nu niet meer tegen die lucht?
celebrate your money
  dinsdag 5 juni 2012 @ 21:08:44 #137
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112493706
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 21:07 schreef leRomein het volgende:
Je hebt zelf geblowd en kan nu niet meer tegen die lucht?
Vind het nog steeds lekker ruiken hoor... niks mis met de lucht. En nee ik ben geen op sandelen lopende hippie kut die nu iedereen en alles wat met wiet te maken heeft wil verbieden. Ik wil hem alleen beschermen omdat hij zelf met oa depressie zit en niet in wil zien dat hij steeds verder weg zakt.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 21:09:33 #138
274453 okiokinl
blablabla
pi_112493765
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 21:05 schreef Amnistia het volgende:

[..]

Ik ken de 'gevaren' van wiet... heb zelf erg geblowd en wil hem niet zo zien afglijden zoals bij mij gebeurt is destijds.
hmm.. dus misschien projecteer je je eigen verleden een beetje op hem?
pi_112493793
quote:

[..]

hij is jou niet. jij ziet een probleem, hij niet. verder, zie simmu.
pi_112493840
quote:

[..]

Achja, je intentie is goed. Ik denk dat je aanpak wat ander kan..

Overigens heb ik ook een paar jaar elke dag geblowd en inmiddels manager en succesvol. Dus achja, het is een kwestie van doen wat op dat moment kan. Ik heb enorm genoten van mijn blowtijd. Nu ben ik behoorlijk sportief en rook niet en drink amper. Ik mis het blowen niet, maar heb ook geen spijt. Het was een mooie tijd. En oja, van de xtc, coke etc heb ik ook geen spijt, ik heb gewoon genoten van wat het leven me biedt. Nu geniet ik weer van andere dingen.

Verslaving zit vooral in je kop. Als je beslist dat je niet meer verslaafd bent kan dat gewoon.
Whatever...
pi_112494652
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 21:08 schreef Amnistia het volgende:

[..]

Vind het nog steeds lekker ruiken hoor... niks mis met de lucht. En nee ik ben geen op sandelen lopende hippie kut die nu iedereen en alles wat met wiet te maken heeft wil verbieden. Ik wil hem alleen beschermen omdat hij zelf met oa depressie zit en niet in wil zien dat hij steeds verder weg zakt.
Oke, ik vond het alleen een beetje vreemd omdat je in de openingspost zei dat je niet tegen die lucht kan. Maar dat je wilt dat ie stopt met blowen omdat je ziet dat hij veranderd is, is naar mijn idee niet echt een redelijke wens. Mensen veranderen nou eenmaal en cannabisgebruik hiervan de schuld geven is niet zomaar terecht. Natuurlijk kan een overmatig consumptiegedrag negatieve effecten hebben op iemands geestelijke gesteldheid. Maar doordeweeks werken en 's avonds een joint opsteken is in de meeste gevallen weinig mee mis hoor. En dat je om het feit dat hij weer blowt nu ontzettend kwaad bent en hier zelfs ruzie met hem om hebt gehad vind ik eerlijk gezegd ook nogal overdreven.
celebrate your money
pi_112494804
quote:

[..]

maar hij is niet jij. je projecteert
  dinsdag 5 juni 2012 @ 21:33:41 #143
pi_112495223
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 21:08 schreef Amnistia het volgende:

[..]

Dan moet je je concentreren op de depressie zelf, niet op de symptomen.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 22:21:52 #144
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112498019
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 20:48 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Een gewoonte die problemen geeft vanwege je afhankelijkheid ervan heet verslaving, een gewoonte die geen problemen geeft is geen verslaving.

Je zou hard werken en naar je werk fietsen of rijden een verslaving kunnen noemen als het slecht voor je is en je maar niet kan stoppen...
Dus als ik de verkeersregels in singapore, engeland of autralie niet snap door link/rechts rijden ben ik verslaafd?
Dat is namelijk wat je zegt.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 22:22:30 #145
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112498066
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 21:07 schreef Amnistia het volgende:

[..]

ga jij maar in de zandbak spelen..
oh gossie, mogen mensen die het wel snappen niet reageren?
  dinsdag 5 juni 2012 @ 22:23:39 #146
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112498141
quote:

[..]

ah daar is de aap, een gevalletje van ik kan er niet mee omgaan dus niemand mag het gebruiken :')
pi_112498170
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 22:21 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dus als ik de verkeersregels in singapore, engeland of autralie niet snap door link/rechts rijden ben ik verslaafd?
Dat is namelijk wat je zegt.
Flikker op met je getroll.
Whatever...
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:00:41 #148
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112500480
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 22:24 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Flikker op met je getroll.
Nuff said.

Als je logica niet toepasselijk is op iets anders dan drugs ligt dat vooral niet aan je invalide logica maar aan ons.

_O-
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:08:46 #149
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_112501006
Je hoeft haar ook niet zo aan te vallen als ze om help vraagt, misschien weet ze wel niet beter. Het blijft R&P, geen KLB of NWS natuurlijk,
O)))
pi_112508924
quote:

En ik leg mijn wil helemaal niet op, ik wil hem juist helpen om van de drugs af te blijven.
En wie wil dat? Juist, jij.
  woensdag 6 juni 2012 @ 11:36:05 #151
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112513315
Ow dus ik mag nu ineens helemaal niks meer willen? Beetje achterlijk vind je niet..
Iedereen wilt dingen.. en IK WIL hem helpen..want daar zijn vrienden voor..
pi_112513630
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 11:36 schreef Amnistia het volgende:
Ow dus ik mag nu ineens helemaal niks meer willen? Beetje achterlijk vind je niet..
tsja, och. ik wil ook wel graag dat mijn vent (en vader van onze 3 kinderen) iets doet of juist laat. desondanks is het nog steeds zeer not done (zelfs in zo'n relatie!) om dat dan maar af te dwingen. zelfs als ik zie dat het helemaal de verkeerde kant opgaat. je kan dit soort dingen niet afdwingen, hoe graag je iets ook wil en welke redenen je daar ook voor hebt. feitelijk boeit dat gewoon niet. het is niet jouw leven, het is zijn leven.
  woensdag 6 juni 2012 @ 11:46:04 #153
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_112513701
Je kan voor iemand klaar willen staan en dat is een mooie eigenschap, maar je kan niet iemand oppakken, wat door elkaar rammelen, vertellen wat die volgens jou niet mag en wel moet doen en dan op een andere plaats neerzetten.

Nouja, je kan dat wel doen, maar wie houd je dan voor de gek? :P
pi_112513739
quote:
Wie ben jij om te bepalen hoe hij moet leven? Jij noemt het helpen, hij vindt het waarschijnlijk alleen maar irritant, en terecht. Vrienden tonen begrip en respecteren elkaars besluiten. Jij bent geen echte vriend, eerder een egoïst.
pi_112519186
quote:
Hij is een gast, misschien ziet hij met dingen die hij jou niet gaat vertellen. Tenzij die homo is en niet op vrouwen valt zou ik het met rust laten tenzij je je vriendschap op het spel wil zetten. Misschien heeft hij een oogje op jouw, weet jij veel of zit hij ergens anders mee. Laat het gewoon rusten ten behoeve van je leuke vriendschap
  woensdag 6 juni 2012 @ 14:14:27 #156
274453 okiokinl
blablabla
pi_112519618
quote:
okee je krijgt nu natuurlijk een hoop shit over je heen hier,
natuurlijk mag je willen helpen. maar misschien help je verkeerd, dat is een beetje het punt. als je hulp averechts werkt, dat wil je ook niet, toch?

afdwingen gaat gewoon niet werken, en dan raak je waarschijnlijk je vriend kwijt.
die jongen is 26, maagd en teruggetrokken. dat is het probleem, en daar kun je iets aan doen, op een positieve manier. gewoon praten, over wat ie wil en waarom ie vastzit, ga leuke dingen doen met hem, stimuleer hem om vrienden te maken, een meisje te vinden, een actief leven te leiden.
pi_112519749
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:14 schreef okiokinl het volgende:

[..]

okee je krijgt nu natuurlijk een hoop shit over je heen hier,
natuurlijk mag je willen helpen. maar misschien help je verkeerd, dat is een beetje het punt. als je hulp averechts werkt, dat wil je ook niet, toch?

afdwingen gaat gewoon niet werken, en dan raak je waarschijnlijk je vriend kwijt.
die jongen is 26, maagd en teruggetrokken. dat is het probleem, en daar kun je iets aan doen, op een positieve manier. gewoon praten, over wat ie wil en waarom ie vastzit, ga leuke dingen doen met hem, stimuleer hem om vrienden te maken, een meisje te vinden, een actief leven te leiden.
maar wat nou als die jongen alleen wil zijn? ik heb ook periodes in mijn leven (nu bijvoorbeeld :P ) dat ik gewoon geen mensen om me heen wil (of verdraag). wat is er dan mis mee om daar wat in mee te veren?

hulp moet je geven als die gevraagd wordt, niet wanneer jij die hulp nodig vindt
pi_112521461
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 11:46 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Wie ben jij om te bepalen hoe hij moet leven? Jij noemt het helpen, hij vindt het waarschijnlijk alleen maar irritant, en terecht. Vrienden tonen begrip en respecteren elkaars besluiten. Jij bent geen echte vriend, eerder een egoïst.
Blijft dit altijd staan volgens jou, ook als iemand zichzelf werkelijk kapot maakt? Een junkie zal niet snel toegeven dat hij een probleem heeft. Je hebt verder wel gelijk dat TS niks kan afdwingen, maar het is de grootste onzin om iemands drugsprobleem maar gewoon te accepteren. Je mag best grenzen trekken voor jezelf.
pi_112521554
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:14 schreef okiokinl het volgende:

Hier ben ik het wel mee eens. Maar het is ook logisch als TS dat niet zou kunnen opbrengen.
  woensdag 6 juni 2012 @ 14:56:36 #160
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112521611
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Blijft dit altijd staan volgens jou, ook als iemand zichzelf werkelijk kapot maakt? Een junkie zal niet snel toegeven dat hij een probleem heeft. Je hebt verder wel gelijk dat TS niks kan afdwingen, maar het is de grootste onzin om iemands drugsprobleem maar gewoon te accepteren. Je mag best grenzen trekken voor jezelf.
Er is nergens te lezen dat de vriend van TS zichzelf kapot maakt hoor....
pi_112521651
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:56 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Er is nergens te lezen dat de vriend van TS zichzelf kapot maakt hoor....
Ach ja, dat is subjectief. Ik vind het daar wel op lijken. Ontwijkend gedrag, alles wegblowen...

Maar het was meer bedoeld als een theoretisch geval, of zijn punt dan ook zou blijven staan.
pi_112521689
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ach ja, dat is subjectief. Ik vind het daar wel op lijken. Ontwijkend gedrag, alles wegblowen...
Nou poepoe, wat zelfdestructief. :{
  woensdag 6 juni 2012 @ 15:00:12 #163
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112521775
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dus als iemand na zijn werk overdag, s'avonds thuis gaat zitten, een joint op steekt en gaat gamen is het volgens jou zelfdestructief?

Benieuwd dan wat je vindt van de mensen die na hun werk een biertje/wijntje drinken en tv gaan kijken. :P
pi_112521831
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

je zal wel moeten ben ik bang. dit is een bekend probleem uit de verslavingszorg. zolang iemand niet geholpen wil worden (om wat voor reden dan ook) kan die persoon ook niet geholpen worden.
pi_112522644
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:01 schreef simmu het volgende:

[..]

je zal wel moeten ben ik bang. dit is een bekend probleem uit de verslavingszorg. zolang iemand niet geholpen wil worden (om wat voor reden dan ook) kan die persoon ook niet geholpen worden.
Alles heeft effect op een persoon, maar het moet wel vanuit het persoon zelf komen..
Betekent dit dat je er niet voor zorgen dat dat persoon vanuit zichzelf die conclusie gaat trekken?
Kan je er niet voor zorgen dat je iemand laat inzien dat jij het erg vindt om die en die reden... Kan dat er niet voor zorgen dat iemand over zichzelf gaat nadenken en denkt: ''verdomme fuck it dit gaat niet goed''

Ik denk van wel, maarja.
Rustig aan.
pi_112522776
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:19 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Alles heeft effect op een persoon, maar het moet wel vanuit het persoon zelf komen..
Betekent dit dat je er niet voor zorgen dat dat persoon vanuit zichzelf die conclusie gaat trekken?
Kan je er niet voor zorgen dat je iemand laat inzien dat jij het erg vindt om die en die reden... Kan dat er niet voor zorgen dat iemand over zichzelf gaat nadenken en denkt: ''verdomme fuck it dit gaat niet goed''

Ik denk van wel, maarja.
mnja, dan kom je uit op dat hele interventiegedoetje.

nou ja. enige ervaring die ik heb met verslaving is de beste maat van mijn oom. die zit al decennia aan de heroine. there's no stopping him :N heel, heel, heel triest verhaal. toen ik nog studeerde kwam ik hem nog wel eens tegen op rotterdam cs. doodenge gozer was het geworden. zo'n echte ouwe keiharde junk die in zn nek en voeten spuit. *ril* :r

[ Bericht 4% gewijzigd door simmu op 06-06-2012 15:33:28 ]
  woensdag 6 juni 2012 @ 16:12:08 #167
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_112524998
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:19 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik denk van wel, maarja.
Ik denk ook van wel, maar ik denk niet dat het zin heeft om die boodschap steeds op dezelfde manier te willen brengen. Dan werkt die manier blijkbaar niet en dat pushen zal alleen maar voor ergernis zorgen.

Daarnaast denk ik ook dat het verstandig is jezelf ook steeds in vraag te blijven stellen. Heeft die ander echt een probleem of triggert zijn gedrag iets bij mij waar ik zelf nog werk aan de winkel heb?

Als je denkt dat wat hij doet toch echt niet goed is voor hem, blijf dan naar nieuwe manieren zoeken om het bespreekbaar te maken, maar laat het onderwerp tussendoor vooral ook los! Doe ook gewoon nog plezierige dingen met die persoon zonder constant die focus op dat onderwerp te leggen.

Anders gaat hij jouw gezicht alleen maar met een hoop gezeik associeren en neemt hij toch niets meer van je aan.
  woensdag 6 juni 2012 @ 17:20:34 #168
274453 okiokinl
blablabla
pi_112528108
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:17 schreef simmu het volgende:

[..]

maar wat nou als die jongen alleen wil zijn? ik heb ook periodes in mijn leven (nu bijvoorbeeld :P ) dat ik gewoon geen mensen om me heen wil (of verdraag). wat is er dan mis mee om daar wat in mee te veren?

hulp moet je geven als die gevraagd wordt, niet wanneer jij die hulp nodig vindt
dat kan natuurlijk, maar je kunt toch praten en luisteren? praten is altijd okee, tussen vrienden. zelfs al komt er niks uit, dan krijg je toch even je gedachten op een rijtje.
het is veel erger als die jongen helemaal niemand meer ziet.
  donderdag 7 juni 2012 @ 16:12:07 #169
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112571199
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 17:20 schreef okiokinl het volgende:

[..]

dat kan natuurlijk, maar je kunt toch praten en luisteren? praten is altijd okee, tussen vrienden. zelfs al komt er niks uit, dan krijg je toch even je gedachten op een rijtje.
het is veel erger als die jongen helemaal niemand meer ziet.
Als ik besluit mijn handen er vanaf te trekken dan heeft hij idd niemand meer.. ik ben de enige waarmee hij nog dingen doet. Ik ben er al veel langer mee bezig om leuke dingen met hem te doen en om met hem te praten maar hij wilt 'rust' .
Ik probeer te praten, hem mee te nemen naar leuke dingen maar het enige wat hij doet is thuis zitten, gaat niet uit enz..
  donderdag 7 juni 2012 @ 16:14:36 #170
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112571303
Geef hem dan zijn rust, ga je met je eigen bemoeien
  donderdag 7 juni 2012 @ 16:16:29 #171
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_112571386
Laat het dan even rusten.
Je kunt proberen eerst allerlei activiteiten voor te stellen die jullie bij hem thuis kunnen doen... Filmpje kijken, samen gamen, kolonisten, weet ik het... En na een tijdje proberen te verplaatsen naar de buitenwereld.
Kleine stapjes. Hij heeft nu behoefte aan rust, dat geeft hij aan. Dus help je hem op het moment even het meest door mee te stappen in zijn wereld, denk ik.
pi_112572312
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:16 schreef jerney het volgende:
Laat het dan even rusten.
Je kunt proberen eerst allerlei activiteiten voor te stellen die jullie bij hem thuis kunnen doen... Filmpje kijken, samen gamen, kolonisten, weet ik het... En na een tijdje proberen te verplaatsen naar de buitenwereld.
Kleine stapjes. Hij heeft nu behoefte aan rust, dat geeft hij aan. Dus help je hem op het moment even het meest door mee te stappen in zijn wereld, denk ik.
Ik denk, dat jij het juiste denkt, denk ik.
Rustig aan.
pi_112572413
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:12 schreef Amnistia het volgende:

[..]

Als ik besluit mijn handen er vanaf te trekken dan heeft hij idd niemand meer.. ik ben de enige waarmee hij nog dingen doet. Ik ben er al veel langer mee bezig om leuke dingen met hem te doen en om met hem te praten maar hij wilt 'rust' .
Ik probeer te praten, hem mee te nemen naar leuke dingen maar het enige wat hij doet is thuis zitten, gaat niet uit enz..
Wat als die rust nou juist is wat hij op dit moment leuk vind? Wil je hem dat ontnemen omdat het niet aansluit op jouw idee van wat leuk is?

Een goede vriend is in mijn ogen iemand die zijn mening geeft aan zijn vrienden, maar die niet opdringt. Iemand die de ander de ruimte geeft in wat het ook moge zijn dat diegene nastreeft. Misschien is het een goed idee voor jou om niet langer te zeggen wat jouw vriend na moet streven, maar te vragen naar wat hij na wíl streven. Minder praten, meer luisteren. Want dat doen vrienden ook. :)
pi_112572783
Misschien een ideetje om weer te beginnnen met blowen, heb je meteen iets leuks om samen met hem te doen.
celebrate your money
  donderdag 7 juni 2012 @ 16:51:11 #175
365231 Fera
Fire & Blood
pi_112572875
Even een verslaving terzijde, je moet niet het contact met iemand willen verbreken puur omdat iemand blowt. Als hij nog steeds dezelfde leuke en gezellige gozer is, waarom zou dat blowen dan een breekpunt moeten zijn? Is hij er echter wel veel door veranderd en is het gewoon niet fijn meer om tijd met hem door brengen, dan verbreek je het contact niet per se vanwege het blowen, maar omdat het niet meer klikt tussen jullie. Dat dit (waarschijnlijk) veroorzaakt wordt door het blowen, dat is een tweede.

Een vriend van mij neemt ook wel eens een jointje, maar is nog steeds een prima gast. Mijn jongere broer daarentegen wordt er gewoon nog vervelender van dan hij al is. Daarom wil ik hem niet meer zien, omdat hij een klootzak is, niet omdat hij blowt.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_112573665
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:00 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dus als iemand na zijn werk overdag, s'avonds thuis gaat zitten, een joint op steekt en gaat gamen is het volgens jou zelfdestructief?

Benieuwd dan wat je vindt van de mensen die na hun werk een biertje/wijntje drinken en tv gaan kijken. :P
Nee, dan niet. Want dan verdraai je het verhaal namelijk om het minder ernstig te laten klinken.
pi_112573807
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee, dan niet. Want dan verdraai je het verhaal namelijk om het minder ernstig te laten klinken.
Wut?
pi_112575108
Na een dag noeste arbeid een welverdiende jonko opsteken is natuurlijk ook vrij ernstig, daar moet je zeker geen grappen over maken. Honderdduizenden slachtoffers zijn al ten prooi gevallen aan de levensgevaarlijke cannabisplant.
celebrate your money
  donderdag 7 juni 2012 @ 17:43:40 #179
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112575131
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is blowen niet erg maar het niet werken?
  donderdag 7 juni 2012 @ 19:10:50 #180
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112578421
Het gaat erom dat hij erg veranderd is door het blowen... vanaf het moment dat hij weer begonnen is met blowen is hij veranderd... Het gaat er niet om of mensen het er mee eens zijn dat hij blowt ja of nee.
Ik vraag tips/hulp en niet of hij wel of niet mag blowen van jullie.
En buiten dat is blowen wel degelijk schadelijk :

Lusteloos, neerslachtig, depressief door blowen en stoppen met school/werk
Naast het grote probleem dat blowen kan leiden tot schizofrenie en persoonlijkheidsstoornissen, kleven er nogal wat subproblemen aan vast. Regelmatig komt het voor dat jongeren die blowen, hier op den duur zo passief en lusteloos van worden, dat zij stoppen met school/werk. Zij verliezen een doel in het leven, en worden depressief. Zo ontstaat er een vicieuze cirkel: ze gaan meer blowen om te vluchten van deze gevoelens van depressiviteit en om te vluchten van de doelloosheid in hun bestaan. Als er al geen persoonlijkheidsstoornis ontstaat, bijvoorbeeld schizofrenie, is hun geest iniedergeval labiel geworden.

Bron: mens en gezondheid.nl

En dat is hetgene dat nu aan het beginnen is.. de depressie is er al.
  donderdag 7 juni 2012 @ 19:12:23 #181
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112578829
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:10 schreef Amnistia het volgende:
Het gaat erom dat hij erg veranderd is door het blowen... vanaf het moment dat hij weer begonnen is met blowen is hij veranderd... Het gaat er niet om of mensen het er mee eens zijn dat hij blowt ja of nee.
Jouw laten inzien dat hij jouw hulp niet nodig heeft is misschien wel de beste tip die men hier kan geven. ;)

quote:

Naast het grote probleem dat blowen kan leiden tot schizofrenie en persoonlijkheidsstoornissen, kleven er nogal wat subproblemen aan vast. Regelmatig komt het voor dat jongeren die blowen, hier op den duur zo passief en lusteloos van worden, dat zij stoppen met school/werk. Zij verliezen een doel in het leven, en worden depressief. Zo ontstaat er een vicieuze cirkel: ze gaan meer blowen om te vluchten van deze gevoelens van depressiviteit en om te vluchten van de doelloosheid in hun bestaan. Als er al geen persoonlijkheidsstoornis ontstaat, bijvoorbeeld schizofrenie, is hun geest iniedergeval labiel geworden.

En daar kan maar 1 persoon iets aan veranderen: hijzelf. Hij moet hulp willen hebben alvorens zijn probleem op te lossen, anders kan toch niemand hem helpen. Zolang hij niet ziet dat hij een probleem heeft en dit gedrag volhoudt, zal jij alsmaar een probleem maken en nee op het rekest krijgen, hoe vaak en veel je het ook probeert. En dat is jouw vicieuze cirkel met het leed van de ander als drug.
pi_112579533
quote:

Er wordt volgens mij ook niet beweerd dat cannabisconsumptie geheel onschadelijk is. Het gaat erom dat jouw aanpak ten aanzien van zijn probleem misschien alleen maar averechts werkt, dat is wat de meesten hier proberen duidelijk te maken denk ik.
celebrate your money
pi_112580038
quote:

nou kan je wel vooroordelen quoten, maar het is nog altijd niet correct.

blowen leidt niet tot schizofrenie :N als je de genen hebt die schizofrenie beinvloeden kan blowen ertoe leiden dat de schizofrinie getriggerd wordt. valt schizofrinie eigenlijk wel onder de noemer persoonlijkheidsstoornis? ik denk dan meer aan geestesziekte eerlijk gezegd.

maar goed. je quote stront.
pi_112581181
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 01:02 schreef PKRChamp het volgende:
Laat die gozer lekker blowen man, wat is jou probleem precies? Vriendschap houd juist in dat je elkaar onvoorwaardelijk steunt en niet dat je zegt als je gaat blowen dan wil ik jou niet meer kennen. Ik had je persoonlijk gelijk de deur gewezen.
Echte vrienden wijzen elkaar niet de deur want die steunen elkaar onvoorwaardelijk ;)
pi_112581268
Die info-nu-sites zijn zeker niet betrouwbare bronnen inderdaad. Wat een poep wordt hier verkondigd bijvoorbeeld. Dit bijvoorbeeld:
quote:
Cannabis en jongeren
Onderzoek wijst steeds vaker uit dat cannabis de structuur van de hersenen van jongeren blijvend beschadigd. Ook hebben jonge mensen meer kans op cannabis psychosen en afhankelijkheid.
Ik wil wel eens dat onderzoek zien, wat steeds vaker laat zien dat de hersenstructuur blijvend beschadigd wordt :')

Het RIVM, wat volgens mij toch redelijk betrouwbaar zou moeten zijn, zegt in een samenvatting van dit onderzoek over de risico's van cannabis het volgende:

quote:
Afhankelijkheid van cannabis vormt een probleem voor een klein deel van de gebruikers.
Cannabisgebruikers die bij voorkeur cannabis met een hoog THC-gehalte consumeren en juist een
sterk effect nastreven lopen een relatief grote kans afhankelijk te worden. Maar andere factoren zoals
een vroege startleeftijd, frequent gebruik en omgevingsfactoren zijn eveneens belangrijke
determinanten voor het ontstaan van afhankelijkheid. Dat het gestegen THC-gehalte van nederwiet
heeft bijgedragen aan de toegenomen hulpvraag is niet door onderzoeksgegevens onderbouwd, maar
dit kan niet op voorhand uitgesloten worden. De toegenomen hulpvraag zou te maken kunnen hebben
met een toename van het probleemgebruik (en dat zou weer deels kunnen samenhangen met het hoge
THC-gehalte), maar evenzeer met een veranderd verwijzingsgedrag binnen de gezondheidszorg,
justitie en maatschappelijke zorg en met een verminderde maatschappelijke acceptatie van de
cannabisproblematiek.
De acute toxiciteit wordt als gering ingeschat. Het aantal incidenten als gevolg van cannabisgebruik is
dan ook klein, vooral in verhouding tot de omvang van het gebruik. Maar er zijn risicogroepen, met
name individuen die bekend zijn met psychotische aandoeningen en met sommige vormen van
hartafwijkingen.
Cannabisgebruik draagt bij aan het risico op het ontwikkelen van psychotische stoornissen, met name
bij kwetsbare individuen. Dit zijn vooral personen die al te maken hebben gehad met psychotische
symptomen of familie hebben met een psychotische stoornis. Omdat schizofrenie zich meestal in de
leeftijd van 15 tot 22 jaar ontwikkelt (hetgeen verband houdt met de ontwikkeling van het brein in deze
periode), zijn jongeren kwetsbaarder dan volwassenen. Ook tonen sommige studies een (zwak)
verband aan tussen cannabisgebruik en depressie, maar de resultaten van onderzoek zijn minder
consistent.
En de beweringen dat de THC-waarden in de Nederwiet de laatste paar jaar explosief gestegen zouden zijn, waardoor het nu toch zeker wel een hard drug is, zijn ook uit de lucht gegrepen. Het gehalte is in de afgelopen dertig jaar wel toegenomen (de wiet is kwalitatief beter geworden, je hoeft er nu minder van te roken om een zelfde effect te bereiken en dat is alleen maar beter voor de longen), maar de afgelopen jaren redelijk stabiel.

celebrate your money
pi_112581668
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 20:09 schreef leRomein het volgende:
En de beweringen dat de THC-waarden in de Nederwiet de laatste paar jaar explosief gestegen zouden zijn, waardoor het nu toch zeker wel een hard drug is, zijn ook uit de lucht gegrepen. Het gehalte is in de afgelopen dertig jaar wel toegenomen (de wiet is kwalitatief beter geworden, je hoeft er nu minder van te roken om een zelfde effect te bereiken en dat is alleen maar beter voor de longen), maar de afgelopen jaren redelijk stabiel.

[ afbeelding ]
THC is alleen niet de enige stof die toeneemt bij het kweken. In een docu over plantaardige psychotrope stoffen zag ik dat het gepaard gaat met de productie van stoffen in de wietplant die paranoia en angst zouden veroorzaken.

Gewoon minder erin stoppen dus, zoals je zegt. ;)
  donderdag 7 juni 2012 @ 20:22:19 #188
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_112581908
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:48 schreef simmu het volgende:

[..]

nou kan je wel vooroordelen quoten, maar het is nog altijd niet correct.

blowen leidt niet tot schizofrenie :N als je de genen hebt die schizofrenie beinvloeden kan blowen ertoe leiden dat de schizofrinie getriggerd wordt. valt schizofrinie eigenlijk wel onder de noemer persoonlijkheidsstoornis? ik denk dan meer aan geestesziekte eerlijk gezegd.

maar goed. je quote stront.
Inderdaad. Schizofrenie is zeker geen persoonlijkheidsstoornis en daar ben je gevoelig voor of niet. Wat een bullshitsite.
Maar als het in je familie zit, zoals bij mij, kun je beter niet regelmatig blowen, nee. :D
pi_112584162
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 20:17 schreef Gray het volgende:

[..]

THC is alleen niet de enige stof die toeneemt bij het kweken. In een docu over plantaardige psychotrope stoffen zag ik dat het gepaard gaat met de productie van stoffen in de wietplant die paranoia en angst zouden veroorzaken.

Gewoon minder erin stoppen dus, zoals je zegt. ;)
Klopt, CBD is oa belangrijk. Cannabidiol zit bojvoorbeeld veel in white widow, wiet waar je half van KO gaat is rijk aan CBD.

Verder is er geen causaal verband aangetoond tussen blowen en psychische stoornissen. Er is een lichte correlatie. Helaas zijn sociale wetenschappers erg slecht in hypotheses toetsen.. een correlatie kan net zo goed betekenen dat mensen emt stoornissen wiet gebruiken. Misschien wel omdat ze zich daar beter van voelen... Zelfmedicatie wordt dat genoemd.

maargoed. Ook hier veel informatie erg getint door anit- en pro- wiet groepen. Ikzelf blow al jaren niet meer, maar vind het stukken minder erg dan alcohol qua effect. Ook qua schade en verslaving is het veel minder problematisch dan alcohol.

TS lijkt nogal wat propaganda na te blaten.
Whatever...
  donderdag 7 juni 2012 @ 21:17:14 #190
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112584671
quote:

Doe ons, jezelf maar VOORAL JE VRIEND EEN LOL en houd op met deze onzin te verkondigen, buiten dat het niet waar is het is uiterst kinderachtig om iemand zo te behandelen.
  donderdag 7 juni 2012 @ 21:18:00 #191
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112584706
Ik begin wel steeds meer te snappen waarom die vriend ts helemaal niet wilt zien ( :D ).
pi_112584759
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:06 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Klopt, CBD is oa belangrijk. Cannabidiol zit bojvoorbeeld veel in white widow, wiet waar je half van KO gaat is rijk aan CBD.

Verder is er geen causaal verband aangetoond tussen blowen en psychische stoornissen. Er is een lichte correlatie. Helaas zijn sociale wetenschappers erg slecht in hypotheses toetsen.. een correlatie kan net zo goed betekenen dat mensen emt stoornissen wiet gebruiken. Misschien wel omdat ze zich daar beter van voelen... Zelfmedicatie wordt dat genoemd.
Prachtig concept vind ik dat! :D

quote:
maargoed. Ook hier veel informatie erg getint door anit- en pro- wiet groepen. Ikzelf blow al jaren niet meer, maar vind het stukken minder erg dan alcohol qua effect. Ook qua schade en verslaving is het veel minder problematisch dan alcohol.
Vind het ook een fijnere drug dan alcohol, maar doe beiden weinig tegenwoordig, omdat ik erg kan genieten van de helderheid van geest. Die state of mind is al verwonderlijk genoeg. :)
pi_112584814
quote:
11s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:18 schreef Life2.0 het volgende:
Ik begin wel steeds meer te snappen waarom die vriend ts helemaal niet wilt zien ( :D ).
Zelfmedicatie tegen TS. :P
pi_112584972
quote:
11s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:18 schreef Life2.0 het volgende:
Ik dacht precies hetzelfde. :') Zo'n vermoeiend kind zit niemand op te wachten. Rook je even wat of drink je even een biertje en dan komt die draak weer aanzetten met dit soort bocht.
  donderdag 7 juni 2012 @ 21:27:44 #195
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112585146
Het is een beetje als de vervelende oma, die er wel altijd is maar niemand heeft dr uitgenodigd, en terwijl ze aan dr borrel of wijntje zit zeurt ze over de jeugd en dat ze maar slecht bezig zijn, en roken en slecht bezig zijn :')
pi_112585634
quote:
Toen ik hem leerde kennen blowde hij nog redelijk veel met vrienden van hem en is toen gestopt.
Ik heb toen tegen hem gezegd dat als hij weer gaat blowen in niet meer langs kom omdat ik niet tegen die lucht kan en ik niet wil zien hoe hij veranderd.
Haar mening was dus vanaf het begin van hun vriendschap al duidelijk
Het is duidelijk dat die vriend het wel best vindt, hij heeft allang genoeg van haar gedram. Hij geeft derhalve dus geen gehoor aan haar verzoek. Case closed, zou je denken. Maar dan:

quote:
Anyway... een paar maanden terug kwam ik onverwachts langs op vrijdagavond
quote:
Een paar dagen later heb ik het hem nog een keer gevraagd en gaf hij toe dat hij sinds een maandje weer blowt.
quote:
Als ik langs ga in de avond dan
quote:
Vanavond was het weer raak zoals wel vaker
Snap je de hint nog niet? Hij heeft geen zin in jou. En die energie die je steekt in die hulp kan je beter in jezelf steken. Nieuwe vrienden maken bijvoorbeeld.
  donderdag 7 juni 2012 @ 21:46:06 #197
374924 Fairfax
Jolly good show!
pi_112586107
quote:
12s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:49 schreef leRomein het volgende:
Misschien een ideetje om weer te beginnnen met blowen, heb je meteen iets leuks om samen met hem te doen.
Kijk, jij denkt tenminste in oplossingen.
pi_112586165
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:46 schreef Fairfax het volgende:

[..]

Kijk, jij denkt tenminste in oplossingen.
Ja ik probeer een beetje mee te denken met de minder goed voorgelichte medemens.
celebrate your money
pi_112586236
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:19 schreef Gray het volgende:

[..]

Prachtig concept vind ik dat! :D

[..]

Vind het ook een fijnere drug dan alcohol, maar doe beiden weinig tegenwoordig, omdat ik erg kan genieten van de helderheid van geest. Die state of mind is al verwonderlijk genoeg. :)
Me too, maar kan het kwaad van wiet niet inzien. Wie door wiet problemen krijgt, was met iets anders nog veel slechter af geweest, denk aan McDonalds, Jenever of porno...

Anyway; zelfmedicatie met wiet is stukken minder schadelijk dan de alom geaccepteerde temazepam en antidepressiva. Misschien moeten we daar eens wat minder van verstrekken.
Whatever...
  donderdag 7 juni 2012 @ 22:05:17 #200
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112587246
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:48 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Anyway; zelfmedicatie met wiet is stukken minder schadelijk dan de alom geaccepteerde temazepam en antidepressiva. Misschien moeten we daar eens wat minder van verstrekken.
Dat doen we nu ook, en als we het doen mogen ze het allemaal zelf betalen..

Alleen vergeten we ook dat mensen gewoon medicatie nodig hebben en zonder alternatief krijgen we alleen maar een wildgroei van mensen die tussen wal en schip belanden..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')