26 is hij..quote:Op zondag 3 juni 2012 23:51 schreef Bombshell het volgende:
Weet niet hoe oud die is maar meestal stop je wel met dat elke dag veel blowen. ten minste in mijn omgeving.
Waar ik mee zit.. hij is 26, nog nooit vriendin gehad, gezoend enz.. hij sluit zich alleen op in zijn kamer om te blowen in het weekend..quote:Op zondag 3 juni 2012 23:58 schreef bambino het volgende:
Als jij de vriendschap niet kwijt wilt, dan zou ik er mee leren leven. Hij mag ten slotte zelf bepalen wat hij doet. Kun je daar niet mee om gaan dan moet je hem minder vaak zien.
Ja maar ik neem aan dat hij dan ook gewoon een leuk weekend heeft lijkt mij.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:00 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Waar ik mee zit.. hij is 26, nog nooit vriendin gehad, gezoend enz.. hij sluit zich alleen op in zijn kamer om te blowen in het weekend..
Ja dat zal best, en ik snap ook dat jij het kut vind dat het niet "normaler" met hem gaat.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:00 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Waar ik mee zit.. hij is 26, nog nooit vriendin gehad, gezoend enz.. hij sluit zich alleen op in zijn kamer om te blowen in het weekend..
Jij hebt dus geen vrienden zo te lezen..quote:Op maandag 4 juni 2012 01:02 schreef PKRChamp het volgende:
Laat die gozer lekker blowen man, wat is jou probleem precies? Vriendschap houd juist in dat je elkaar onvoorwaardelijk steunt en niet dat je zegt als je gaat blowen dan wil ik jou niet meer kennen. Ik had je persoonlijk gelijk de deur gewezen.
Kweet niet hoe klein jouw wereld is.quote:Op maandag 4 juni 2012 01:02 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Jij hebt dus geen vrienden zo te lezen..
Ze kan hem niet vertellen wat hij wel of niet mag doen, maar wel dat ze geen contact wil wanneer hij blowt. Niet elke blower is onschuldig en heeft het in de hand. Ik heb er mensen ook door zien veranderen, en dat is niet tof.quote:Op zondag 3 juni 2012 23:58 schreef A-mineur het volgende:
Ik rook elke dag een paar dat is wel relaxt hoor. Agressief van blowen lijkt me trouwens vrij sterk, eerder omdat hij het dan een tijdje niet zou kunnen doen dat hij dan agressief wordt. Mja, het is maar net hoe je het bekijkt, hij ziet het als rustig aan doen, jij als zijn leven vergallen. En waarom zou jij hem moeten vertellen hoe hij leeft? ik neem aan volwassen?
quote:Op maandag 4 juni 2012 01:07 schreef Osiris024 het volgende:
je klinkt als zijn vriendin , maar je bent het niet![]()
Oftwel alleen de lasten en niet de lusten
Onvoorwaardelijke vriendschap geloof ik niet in.quote:Op maandag 4 juni 2012 01:02 schreef PKRChamp het volgende:
Laat die gozer lekker blowen man, wat is jou probleem precies? Vriendschap houd juist in dat je elkaar onvoorwaardelijk steunt en niet dat je zegt als je gaat blowen dan wil ik jou niet meer kennen. Ik had je persoonlijk gelijk de deur gewezen.
Ik betwijfel het, klinkt meer als vluchtgedrag.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:02 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Ja maar ik neem aan dat hij dan ook gewoon een leuk weekend heeft lijkt mij.
Dan is dat nog zijn keuze.quote:Op maandag 4 juni 2012 01:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik betwijfel het, klinkt meer als vluchtgedrag.
Ik snap niet eens wat ermee bedoelt wordt, lijkt me dat het woord ''onvoorwaardelijke vriendschap'' nogal subjectief geïnterpreteerd wordt.quote:Op maandag 4 juni 2012 01:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Onvoorwaardelijke vriendschap geloof ik niet in.
Misschien kan je deal met hem sluiten, ontmaagd hem en als tegenprestatie moet hij stoppen met blowen.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:00 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Dat lijkt me geen goede deal voor hem, of bedoel je stoppen met blowen voor een week of zoquote:Op maandag 4 juni 2012 01:15 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Misschien kan je deal met hem sluiten, ontmaagd hem en als tegenprestatie moet hij stoppen met blowen.
Ik bedoel natuurlijk dat hij ná de sex gelijk een joint opsteektquote:Op maandag 4 juni 2012 01:21 schreef highender het volgende:
[..]
Dat lijkt me geen goede deal voor hem, of bedoel je stoppen met blowen voor een week of zo. Als ze echt zo een goede vriendin is dan zou ze hem zo en zo kunnen ontmaagden, wie weet gaat hij dan vanzelf stoppen met blowen. En anders moet zij ook maar eens een jointje meeroken, dan maakt ze zich misschien wat minder druk om hem...
Als het een verslaving voor hem is dan is er in mindere mate sprake van een keuze.quote:Op maandag 4 juni 2012 01:10 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Dan is dat nog zijn keuze.
Leuker alleen mét blowen dan zonder.
Strawwwy, je nuanceert weer lekkerquote:Op maandag 4 juni 2012 01:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als het een verslaving voor hem is dan is er in mindere mate sprake van een keuze.
Klopt, maar verslavingen zijn ook een keuze weet ik uit ervaringquote:Op maandag 4 juni 2012 01:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als het een verslaving voor hem is dan is er in mindere mate sprake van een keuze.
Maar de keuze is even iets ''zwaarder'' te handhaven.quote:Op maandag 4 juni 2012 01:41 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Klopt, maar verslavingen zijn ook een keuze weet ik uit ervaring
Niet veel, wel een hoop kennissen.quote:Op maandag 4 juni 2012 01:02 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Jup.quote:Op maandag 4 juni 2012 01:45 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Maar de keuze is even iets ''zwaarder'' te handhaven.
Blowen kan je ook in de vicieuze cirkel houden.quote:Op maandag 4 juni 2012 01:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
Blowen is niet de bron van de ellende. Blowen en gamen zijn middelen om uit de ellende te ontsnappen. Je moet je niet richten op hoe het probleem zich uit, maar onderzoeken wat het echt is.
Nee sorry maar hij heeft gewoon gelijk. In vriendschap is het normaal om je vrienden te proberen helpen maar als ze herhaaldelijk zeggen er niet van gediend te zijn moet je niet doorzeuren.quote:Op maandag 4 juni 2012 01:02 schreef Amnistia het volgende:
[..]
grappig, je bent mij aan het beschrijvenquote:Op maandag 4 juni 2012 00:00 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Vriendschap is ook elkaar kunnen zeggen waar het op staat zonder dat mensen boos op elkaar worden. Ik vind het trouwens een uitermate slechte zet, ga je eerst huilie doen dat je maatje blowt, en vervolgens kaffer je iemand af met een reactie die eigenlijk best wel logisch is.quote:Op maandag 4 juni 2012 01:02 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Oke ben dit soort onzin zat, ga denk ik straks een topic openen hier over...quote:Op maandag 4 juni 2012 09:48 schreef Kevin24 het volgende:
[..]
grappig, je bent mij aan het beschrijven![]()
Het blowen geeft gewoon een lekkere 'escape', ipv buiten te zijn kijkend naar al die stelletjes en depresief te worden gewoon lekker binnen al je gevoelens weg blowen en beetje gamen. Het is heel moeilijk om er weer uit te komen.
Dit is in ieder geval volledige nonsens. Mijn katten zijn allebei stokoud geworden, ruim over de 20 jaar, met hun blowende baasje. En het is volkomen in de aard van de natuur, dat kittens druk zijn en als een malle spelen op een manier die op een mens agressief overkomt.quote:Op zondag 3 juni 2012 23:48 schreef Amnistia het volgende:
...
Een paar dagen later heb ik het hem nog een keer gevraagd en gaf hij toe dat hij sinds een maandje weer blowt.
Hij heeft ook een kitten en daarom vind ik het ook echte dom dat hij weer blowt.
Als ik langs ga in de avond dan is het katje vaak druk en agressief, ik denk zelf dat het door het blowen komt, maar dat kan ik natuurlijk niet hardmaken.
...
Vrienden die mij willen vertellen hoe ik mijn leven zou moeten leiden zou ik kunnen missen als kiespijn., Spreek je ook al je vrienden aan die biertjes drinken in het weekend? Je gaat het druk krijgen hoor, als je al je vrienden van de drugs af wil helpen, en alcohol is een veel zwaardere drug dan THC.quote:Op maandag 4 juni 2012 01:02 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Ook onvoorwaardelijke steun als je een vriend(in) hebt die pedo neigingen heeft(extreem voorbeeld!)quote:Op maandag 4 juni 2012 01:02 schreef PKRChamp het volgende:
Je moet het probleem dat aanzet tot blowen doorbreken om de cirkel te doorbreken. Zorg je ervoor dat ie niet meer mag blowen dan zoekt ie wel een andere manier om het echte probleem niet onder ogen te komen, drank of andere drugs, nog meer achter de pc.quote:Op maandag 4 juni 2012 02:01 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Blowen kan je ook in de vicieuze cirkel houden.
Het lijkt me hier een én én situatie
Hij wil niet weg, hij wil alleen binnen zitten.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:12 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Vrienden die mij willen vertellen hoe ik mijn leven zou moeten leiden zou ik kunnen missen als kiespijn., Spreek je ook al je vrienden aan die biertjes drinken in het weekend? Je gaat het druk krijgen hoor, als je al je vrienden van de drugs af wil helpen, en alcohol is een veel zwaardere drug dan THC.
Als je de bezorgde vriendin wil uithangen, neem hem dan gewoon lekker mee naar buiten als dat goed voor hem is, maar dit gedoe over dat blowen komt alleen omdat JIJ er een probleem van maakt, het is geen intrinsiek probleem.
Wat is nu het "probleem" dan.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:56 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Hij wil niet weg, hij wil alleen binnen zitten.
En zoals velen al in dit topic zeggen, ik probeer hem juist te helpen om er vanaf te komen.. Alleen hij ziet het zelf niet in dat hij niemand meer heeft behalve mij, en mij nu ook kwijtraakt door zijn gedrag.
Hijzelf ook niet, want hij schopt zijn vrienden eruit als ze niet onvoorwaardelijk doen wat hij wil.quote:Op maandag 4 juni 2012 01:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Onvoorwaardelijke vriendschap geloof ik niet in.
dan denk ik toch ook "rot op ts en ga ergens anders zinloos zitten klikken op dumpert (!quote:Vanavond was het weer raak zoals wel vaker.. we waren dumpert aan het kijken en zegt ineens of er niks leukers is dan dat.. ik keek even verder en ineens begint hij te zuchten en te steunen dat ik mijn zin niet moet doordrijvenik zat alleen maar te klikken op dumpert dus meer deed ik niet. Toen sprak ik hem aan dat hij de laatste tijd wel erg agressief bezig is, en erg verandert is
"helpen" ja .....quote:Op maandag 4 juni 2012 22:56 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Hij wil niet weg, hij wil alleen binnen zitten.
En zoals velen al in dit topic zeggen, ik probeer hem juist te helpen om er vanaf te komen.. Alleen hij ziet het zelf niet in dat hij niemand meer heeft behalve mij, en mij nu ook kwijtraakt door zijn gedrag.
Zijn leven verknallen terwijl ie blijkbaar gewoon dagelijks naar zijn werk gaat en pas daarna thuis een joint rookt ?quote:Op zondag 3 juni 2012 23:48 schreef Amnistia het volgende:
ik wilde dit even kwijt want ik ben zo boos dat hij zijn leven verknald hiermee..hij werkt door de weeks en 's avonds is het hop de fik in de joint.
In het weekend zit hij de hele dag binnen te gamen en te blowen..
Gezien de reactie van TS wíl hij waarschijnlijk niet eensquote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:32 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Misschien is hij er laatst achtergekomen dat er absoluut 0 kans is dat je met hem het bed in duikt, daarom is hij pissig op je, en zijn verdriet blowt hij weg.
Verandering kan heeeeeel snel komen als je de juiste personen tegen komt, of dat nu op het werk is, in de liefde of waar dan ook. Er moet een verandering voor hem komen, waarop hij zelf er uit kruipt.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:15 schreef Pharmacist het volgende:
Heb precies zo een vriend, tot aan de katten aan toe. Ken hem al 8 jaar en is in die tijd 0,0 veranderd, ondanks pogingen van mij en 2 andere gemeenschappelijke vrienden. Wij zijn destijds tot de conclusie gekomen dat hij nooit gaat veranderen tenzij hij een vriendin krijgt. Maar aangezien hij zich nooit buiten begeeft, behalve voor werk, gaat dat nooit gebeuren. Ik zou hem maar accepteren zoals hij is, want veranderen gaat heel lastig worden. En hoe ouder iemand is, hoe lastiger het is zijn gewoonten te veranderen.
Nu niet meer nee...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:33 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Gezien de reactie van TS wíl hij waarschijnlijk niet eens
Top post...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 10:33 schreef jerney het volgende:
Wat een vriendelijkheid alom weer.
Maar er wordt wel een punt gemaakt. Waar ligt de grens tussen helpen en iemand jouw wil opleggen? Als hij niet op jouw hulp zit te wachten, is waarschijnlijk het laatste aan de hand.
Wat niet betekent dat je je zorgen niet mag uiten en er niet over mag praten met hem, maar wat hij daarmee doet is zijn beslissing. Daar heb je je bij neer te leggen tot hij het anders ziet.
Je kan alleen je eigen handelen sturen. Dus ga je het contact verbreken of niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rustig aan.
En wie zegt dat jij die verandering vanuit iemand niet kunt triggeren? Je kunt het iemand niet dwingen.. Je kunt wel iemand sturen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:34 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Verandering kan heeeeeel snel komen als je de juiste personen tegen komt, of dat nu op het werk is, in de liefde of waar dan ook. Er moet een verandering voor hem komen, waarop hij zelf er uit kruipt.
Bij mijn broer was dit ook zo een beetje, blowde wel niet, maar was voor de rest ook maar een type nerd die heel de dag maar achter de PC hangt en voor de rest werkt. Totdat hij een vriendin kreeg en op zijn werk wat meer met collega's omging. Het punt is dus, de verandering moet vanuit iemand zelf komen.
Daar heb je zeker gelijk in. Maar niet door te zeggen dat hij moet kappen met smoken, eerder door iets te suggereren waardoor dat niet meer nodig is.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:38 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
En wie zegt dat jij die verandering vanuit iemand niet kunt triggeren? Je kunt het iemand niet dwingen.. Je kunt wel iemand sturen.
Jepjep.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:39 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Daar heb je zeker gelijk in. Maar niet door te zeggen dat hij moet kappen met smoken, eerder door iets te suggereren waardoor dat niet meer nodig is.
Waar zat je aan te denken? "Iets suggereren waardoor dat niet meer nodig is" klinkt heel vaag.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:39 schreef A-mineur het volgende:
Daar heb je zeker gelijk in. Maar niet door te zeggen dat hij moet kappen met smoken, eerder door iets te suggereren waardoor dat niet meer nodig is.
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:43 schreef Pope-of-Dope het volgende:
TS, suggereer anders een keertje om paddo's te gaan eten. Minder slecht voor je, en bovendien veel leuker. Na 1 x wil hij niet meer anders
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:34 schreef simmu het volgende:
's avonds en in het weekend gamen en blowen klinkt mij persoonlijk in de oren als de hemel![]()
![]()
Goede vraagquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:07 schreef simmu het volgende:
waarom zou je iemand willen 'sturen' (wat me evengoed nogal dwingend overkomt) als die braaf een baan heeft en kennelijk best tevreden is?
ts, voel jij je wel helemaal ok? misschien een beetje depri? aandacht tekort? je projecteert wellicht een beetje
psilocybinequote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:48 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
psilocobine, de werkzame stof van paddo's.
alleen als mijn vent het goedvindt en je de koters er ook bij neemtquote:
Geen probleem , geef zijn nummer maarquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:15 schreef simmu het volgende:
[..]
alleen als mijn vent het goedvindt en je de koters er ook bij neemt![]()
maar ik vrees dat mijn vent het niet lollig vindt dattie zn neverwinternights maatje dan kwijt isvan de zomer trouwens een nieuwe baldurs gate!!!
mwoch, of blowen op de lange termijn een hinder in het leven is, hangt van veel factoren af. als je braaf bent, je grenzen (her)kent en pas blowt als je plichten gedaan zijn en je beperkt tot aanvaardbare hoeveelheden kan je prima een carriere hebben, kinderen, een leven. maar goed; da's eigenlijk een heel andere discussiequote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:15 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Goede vraag. Aan de andere kant kan je je afvragen of het blowen en gamen op de lange termijn wel goed is. Op een zeker moment zullen al zijn vrienden een familie opbouwen en hij zal vereenzamen. Ik denk dat hij dat zelf ook wel ziet. Heeft TS dat soort gesprekken wel eens? Hoe ziet de vriend van TS zichzelf over 10 jaar?
Het gaat natuurlijk om de levensstijl als kluizenaar, niet het blowenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:19 schreef simmu het volgende:
[..]
mwoch, of blowen op de lange termijn een hinder in het leven is, hangt van veel factoren af. als je braaf bent, je grenzen (her)kent en pas blowt als je plichten gedaan zijn en je beperkt tot aanvaardbare hoeveelheden kan je prima een carriere hebben, kinderen, een leven. maar goed; da's eigenlijk een heel andere discussie
Het is nieteens haar vriend, dat is het juist.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:21 schreef An_0_Niem het volgende:
Mijn ex-vriend (van begin 40) blowt al 20 jaar en heeft last van chronische depressies. Weet niet of dat de oorzaak is van zijn blowprobleem of het gevolg. Feit is wel dat blowers vaak passief worden en een enorme last hebben van een ochtendhumeur (omdat de REM slaap wordt verstoord door blowen). Mijn ex rookte 'gemiddeld' 3 blowtjes per dag, met periodes dat hij er meer dan 15 oprookte.
Ik zie blowers als mensen, die geen verantwoordelijkheid durven nemen over hun eigen leven en vluchten in drugs. Bovendien is een blowtje van nu vele malen sterker dan een blowtje van pakweg 20 jaar terug, dus is het in feite harddrugs.
Ik zou, als ik jou was, je vriend waarschuwen dat als hij op deze manier door blijft gaan jullie contact daardoor ten einde zal komen. Mijn ex legde de schuld altijd bij mij neer: ik zeurde, ik probeerde hem te controleren. Net als jouw vriend doet.
Mijn advies voor als hij niet verandert: stap eruit nu het nog kan, want met deze man ga je niet gelukkig worden.
wat pharmacist en ik al zeggen: het gaat niet om het blowen, het gaat om de levensstijl. daarnaast zit er nogal een wereld van verscil tussen "'s avonds na je werk een jointje" en "15 joints per dag". iemand die 's avonds voor het slapengaan 1 borrel drinkt noemen we doorgaans dan ook niet direct een doorgewinterde alcoholist met een groot probleem die direct moet afkicken....quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:21 schreef An_0_Niem het volgende:
Mijn ex-vriend (van begin 40) blowt al 20 jaar en heeft last van chronische depressies. Weet niet of dat de oorzaak is van zijn blowprobleem of het gevolg. Feit is wel dat blowers vaak passief worden en een enorme last hebben van een ochtendhumeur (omdat de REM slaap wordt verstoord door blowen). Mijn ex rookte 'gemiddeld' 3 blowtjes per dag, met periodes dat hij er meer dan 15 oprookte.
Ik zie blowers als mensen, die geen verantwoordelijkheid durven nemen over hun eigen leven en vluchten in drugs. Bovendien is een blowtje van nu vele malen sterker dan een blowtje van pakweg 20 jaar terug, dus is het in feite harddrugs.
Ik zou, als ik jou was, je vriend waarschuwen dat als hij op deze manier door blijft gaan jullie contact daardoor ten einde zal komen. Mijn ex legde de schuld altijd bij mij neer: ik zeurde, ik probeerde hem te controleren. Net als jouw vriend doet.
Mijn advies voor als hij niet verandert: stap eruit nu het nog kan, want met deze man ga je niet gelukkig worden.
Dit lijkt me een prima advies. Heel duidelijk. En dan laat je de persoon, die blowt toch gewoon in zijn waarde en tevens blijf je trouw aan jezelf en aan je eigen normen en waarden.quote:Op maandag 4 juni 2012 00:59 schreef kingtoppie het volgende:
Jezelf teveel bezighouden met anderen is ook erg vervelend.
Beter zeg je gewoon waar het op staat: Ik wil je niet meer zien zolang je blowt, om die en die reden, en ik vind het heel jammer dat ik dat moet doen maar je veranderd op die en die manier en dat kan ik niet in mijn leven hebben.
Dat acoholverhaal haalde mijn ex ook altijd aan, om zo zichzelf en zijn blowgedrag goed te praten.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:12 schreef drijfhout het volgende:
[..]
.... Spreek je ook al je vrienden aan die biertjes drinken in het weekend? Je gaat het druk krijgen hoor, als je al je vrienden van de drugs af wil helpen, en alcohol is een veel zwaardere drug dan THC.
...
Klopt, maar iemand die in het weekend wat biertjes drinkt is niet verslaafd en je karakter hoeft daar niet blijvend door te veranderen. Bij iemand die elke dag blowt is die kans toch aanzienlijk groter. Iemand die zich elke dag klem zuipt zou ik, en TS waarschijnlijk, ook geen vrienden mee kunnen zijn. Jij wel? De vergelijking van wat biertjes in het weekend is niet fair. Daar zullen niet veel mensen een probleem van maken.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:12 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Vrienden die mij willen vertellen hoe ik mijn leven zou moeten leiden zou ik kunnen missen als kiespijn., Spreek je ook al je vrienden aan die biertjes drinken in het weekend? Je gaat het druk krijgen hoor, als je al je vrienden van de drugs af wil helpen, en alcohol is een veel zwaardere drug dan THC.
Een ochtendhumeur hebben zoveel mensen, ook niet blowers.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:21 schreef An_0_Niem het volgende:
Ja precies, veel beter allerlei chemische troep met de meest nare bijwerkingen die je kunt bedenken nemen......quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:34 schreef An_0_Niem het volgende:
Maar waarom dan toch je geest verdoven met die zooi? Beter dat hij gewone reguliere medicatie zou slikken.
Je problemen wegblowen is ook niet zonder bijwerkingen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:38 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ja precies, veel beter allerlei chemische troep met de meest nare bijwerkingen die je kunt bedenken nemen......
Klopt, maar die staan echt niet in vergelijking met de bijwerkingen van anti-depressiva.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je problemen wegblowen is ook niet zonder bijwerkingen.
Dus psychiatrische patienten zijn in jouw optiek beter af met blowen dan met medicijngebruik?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:38 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ja precies, veel beter allerlei chemische troep met de meest nare bijwerkingen die je kunt bedenken nemen......
Van chronische blowers verandert hun persoonlijkheid. M.i. gebeurt dat niet met anti-depressiva.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:40 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Klopt, maar die staan echt niet in vergelijking met de bijwerkingen van anti-depressiva.
Ik denk dat het voor sommige aandoeningen inderdaad een betere optie zou zijn ja.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:41 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Dus psychiatrische patienten zijn in jouw optiek beter af met blowen dan met medicijngebruik?
Dat vraag ik me af, veel van die middelen hebben invloed op allerlei stofjes die je humeur bepalen (serotonine, dopamine bv.), en dus kun je imo weldegelijk veranderen qua persoonlijkheid.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:42 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Van chronische blowers verandert hun persoonlijkheid. M.i. gebeurt dat niet met anti-depressiva.
Het is toch een gegeven dat er meer THC in dat hedendaagse spul zit dan vroeger het geval was?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:37 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
...
Verder heb je goed de krant gelezen zo te zien met je 'de wiet van nu is gewoon een harddrug'.
(Slaat nml. ook nergens op)
...
Opmerkelijk... Ik heb juist mensen voor onbepaalde tijd in de psychiatrie zien belanden als gevolg van psychoses veroorzaakt door drugsgebruik. Het is dus duidelijk niet zonder gevaar.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:42 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor sommige aandoeningen inderdaad een betere optie zou zijn ja.
Je weet ook dat er minstens 30 werkbare stoffen in wiet zitten, en dat THC er daar maar 1 van is?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:44 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Het is toch een gegeven dat er meer THC in dat hedendaagse spul zit dan vroeger het geval was?
En als er meer dan 15 procent THC in zit staat het gelijk aan harddrugs. Daar hoef ik de krant niet voor te lezen, dat is algemeen bekend.
Dat kan, ik heb volgens mij ook nergens gezegd dat het voor iedereen een goed middel is en dat het zonder gevaar is.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:45 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Opmerkelijk... Ik heb juist mensen voor onbepaalde tijd in de psychiatrie zien belanden als gevolg van psychoses veroorzaakt door drugsgebruik. Het is dus duidelijk niet zonder gevaar.
Hoe oud/jong ben jij eigenlijk?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:34 schreef An_0_Niem het volgende:
Dat acoholverhaal haalde mijn ex ook altijd aan, om zo zichzelf en zijn blowgedrag goed te praten.
Hij gebruikte joints trouwens als zelfmedicatie vanwege meerdere (gediagnosticeerde) psychiatrische stoornissen.
Maar waarom dan toch je geest verdoven met die zooi? Beter dat hij gewone reguliere medicatie zou slikken.
Maar goed, da's allemaal offtopic geblaat van mijn kant
quote:Op zondag 3 juni 2012 23:48 schreef Amnistia het volgende:
Als ik langs ga in de avond dan is het katje vaak druk en agressief, ik denk zelf dat het door het blowen komt, maar dat kan ik natuurlijk niet hardmaken.
26, maagd, nooit gezoend, nooit relatie gehad... wat zou het probleem toch kunnen zijn...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:51 schreef okiokinl het volgende:
zoek eens uit waarom ie zo ongelukkig is en probeer een positieve manier te vinden om daar wat aan te doen.
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:34 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Dat acoholverhaal haalde mijn ex ook altijd aan, om zo zichzelf en zijn blowgedrag goed te praten.
Hij gebruikte joints trouwens als zelfmedicatie vanwege meerdere (gediagnosticeerde) psychiatrische stoornissen.
Maar goed, da's allemaal offtopic geblaat van mijn kant
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:44 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Het is toch een gegeven dat er meer THC in dat hedendaagse spul zit dan vroeger het geval was?
En als er meer dan 15 procent THC in zit staat het gelijk aan harddrugs. Daar hoef ik de krant niet voor te lezen, dat is algemeen bekend.
Hier in de shop zitten ook vaak honden van de medewerkers, dat zijn zwaar agressieve beesten door al die gifwalmen.quote:
Nu ben je gewoon echte keiharde leugens aan het vertellen om je eigen wereldbeeld goed te praten.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:42 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Van chronische blowers verandert hun persoonlijkheid. M.i. gebeurt dat niet met anti-depressiva.
jajoh? hoe dan? wat is er dan anders?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:42 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
Je bent onwetend en bevooroordeeld door slechte ervaringen uit je omgeving... dat moet je niet te veel als waarheid aanzien, niet iedereen is zoals jouw ex. Ik merk ook dat ik minder goed uitgerust ben na een avond blowen, maar dat betekent niet dat ik last heb van een ochtendhumeur... is namelijk niet zo. De meeste drugs hebben zo z'n bijwerkingen, net als dat je soms hoofdpijn hebt na een avond drinken.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:21 schreef An_0_Niem het volgende:
Precies. Vluchtgedrag.quote:Op maandag 4 juni 2012 01:58 schreef De_Kardinaal het volgende:
Blowen is niet de bron van de ellende. Blowen en gamen zijn middelen om uit de ellende te ontsnappen. Je moet je niet richten op hoe het probleem zich uit, maar onderzoeken wat het echt is.
NEE!!! Het komt door de DRUUUUGKS!!!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 16:42 schreef Lokasenna het volgende:
Kittens hebben bijna altijd drukke en wilde buien.
Dus Bier = softdrugs en Jenever = harddrugs.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:44 schreef An_0_Niem het volgende:
[..]
• je legt je wil wel op. jij wil dat hij stopt met blowen. jij wil met hem praten. jij hebt een probleem. die gozer niet. die is vredig (met een werkend leven) al gamend aan het blowen. dat jij dat niet leuk vindt, is jouw probleem. niet het zijne.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:18 schreef Amnistia het volgende:
Iedereen zegt dat ik hem mee moet slepen om leuke dingen te doen.. dat wil hij niet want dan haalt hij het smoesje aan dat hij niet weg wil vanwege de kat.
En ik leg mijn wil helemaal niet op, ik wil hem juist helpen om van de drugs af te blijven. Met hem praten lukt ook niet want als ik vraag wat hem dwars zit of wat er aan de hand is, zegt hij dat er niks is.
Terwijl ik wel degelijk aan hem merk dat er iets is, maar dat wil hij blijkbaar niet vertellen.
Hij is zeker wel veranderd sinds het blowen.. dat is duidelijk te merken en niet alleen door mij, maar ook door andere mensen die hem regelmatig spreken.
Nergens last van vriend.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 14:40 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Klopt, maar die staan echt niet in vergelijking met de bijwerkingen van anti-depressiva.
Daar ben ik ook wel redelijk van overtuigd ja.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:33 schreef dawg het volgende:
[..]
ik durf te wedden dat ad's vele malen schadelijker zijn dan verantwoord weedgebruik.
Ik denk dat het allebei nauwelijks schadelijk is eigenlijk.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:33 schreef dawg het volgende:
[..]
ik durf te wedden dat ad's vele malen schadelijker zijn dan verantwoord weedgebruik.
ad's zijn verslavender dan weed, je mag niet voor niets niet accuut stoppen, je moet afbouwen. verder veranderen ze de chemie in je hersenen, mbt neurotransmitters.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:35 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik denk dat het allebei nauwelijks schadelijk is eigenlijk.
Lichamelijk verslavend ja, dat zegt tamelijk weinig naar mijn mening.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:39 schreef dawg het volgende:
[..]
ad's zijn verslavender dan weed, je mag niet voor niets niet accuut stoppen, je moet afbouwen. verder veranderen ze de chemie in je hersenen, mbt neurotransmitters.
weed wordt tegenwoordig wel kunstmatig gekweekt maar dan nog is een het een plant. fabels als harddrugs en 'je kunt er schizofrenie en psychoses door krijgen', etc, zijn pure propaganda.
Mijn poes slaapt op de stoel, tijd voor meer drugs!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 16:44 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
NEE!!! Het komt door de DRUUUUGKS!!!![]()
![]()
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:33 schreef dawg het volgende:
[..]
ik durf te wedden dat ad's vele malen schadelijker zijn dan elke vorm van weedgebruik.
Ik ben al de hele avond aan de drugs.... want IK HEB GEEN KAT!!!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:44 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Mijn poes slaapt op de stoel, tijd voor meer drugs!
HET BEEST IS LOSSSquote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:52 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik ben al de hele avond aan de drugs.... want IK HEB GEEN KAT!!!Jajaja.
ligt eraan met welk doel, maar het is meer om aan te geven dat ad's verre van onschuldig zijn, ondanks het massale gebruik.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Lichamelijk verslavend ja, dat zegt tamelijk weinig naar mijn mening.
De chemie van je hersenen veranderen lijkt me niet per definitie erg.
uhh nee. predispositie is een vereiste.quote:Harddrugs is slechts een politiek verzonnen benaming voor bepaalde drugs.
En wiet kan wel degelijk dingen triggeren zoals psychoses omdat je erg in jezelf gekeerd kunt raken etc. Als iemand niet zo vrolijk is wordt ook sterk ontraden om wiet te nemen, maar hey, het zal wel verschillend zijn per persoon.
Dat heb je dus niet gedaan omdat het niet per definitie ''erg'' is.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:57 schreef dawg het volgende:
[..]
ligt eraan met welk doel, maar het is meer om aan te geven dat ad's verre van onschuldig zijn, ondanks het massale gebruik.
Er is niets mis met goede drugs.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:18 schreef Amnistia het volgende:
En ik leg mijn wil helemaal niet op, ik wil hem juist helpen om van de drugs af te blijven.
daarover verschillen we dus van mening. ik vind dat nogal wat, als medicatie dat effect heeft. maar goed, mensen die het zelf slikken kijken er logischerwijs anders tegenaan.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:00 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dat heb je dus niet gedaan omdat het niet per definitie ''erg'' is.
Van sommige verslavingen kun je bij cold-rutkey afkicken dood gaan.. GHB bijvoorbeeld. Mensen kunnen echt kapot. Als je hun hersenen maar ontneemt wat ze nodig hebben om te blijven werken. geen signaaltjes, dood.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Lichamelijk verslavend ja, dat zegt tamelijk weinig naar mijn mening.
De chemie van je hersenen veranderen lijkt me niet per definitie erg.
Harddrugs is slechts een politiek verzonnen benaming voor bepaalde drugs.
En wiet kan wel degelijk dingen triggeren zoals psychoses omdat je erg in jezelf gekeerd kunt raken etc. Als iemand niet zo vrolijk is wordt ook sterk ontraden om wiet te nemen, maar hey, het zal wel verschillend zijn per persoon.
Ja... Dus?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:11 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Van sommige verslavingen kun je bij cold-rutkey afkicken dood gaan.. GHB bijvoorbeeld. Mensen kunnen echt kapot. Als je hun hersenen maar ontneemt wat ze nodig hebben om te blijven werken. geen signaaltjes, dood.
Bij sommige verslavingen is dat inderdaad zo erg.
Bij Wiet overigens niet.
Jij beweerde dat lichamelijke verslaving neits voorstelt. Helaas is dat onzin. Mensen gaan er dus echt aan kapot.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:15 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja... Dus?
Dat dingen schadelijk zijn als je er niet gezond mee omgaat lijkt me logisch, maar laten we er even van uitgaan dat mensen een beetje verstand hebben.
En nu als je er normaal mee omgaat...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:20 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Jij beweerde dat lichamelijke verslaving neits voorstelt. Helaas is dat onzin. Mensen gaan er dus echt aan kapot.
Geestelijke verslaving blijft echter veel langer hangen.. Het is echt een keiharde gewootne geworden. De mensen die stoppen met roken weten het. Als je na een jaar of twee geen trek meer hebt in een sigaret, maar nog wel de as van je pen aftikt als je hem eens verkeerd vast hebt weet je hoe diep het zit.
Of kan je niet lezen...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:15 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja... Dus?
Dat dingen schadelijk zijn als je er niet gezond mee omgaat lijkt me logisch, maar laten we er even van uitgaan dat mensen een beetje verstand hebben.
Van je werk naar huis rijden is ook een keiharde gewoonte, maar als je verhuist bent sta je niet elke dag voor het verkeerde huis.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:20 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Geestelijke verslaving blijft echter veel langer hangen.. Het is echt een keiharde gewootne geworden. De mensen die stoppen met roken weten het. Als je na een jaar of twee geen trek meer hebt in een sigaret, maar nog wel de as van je pen aftikt als je hem eens verkeerd vast hebt weet je hoe diep het zit.
Ik heb jaren niet gefietst, maar laatst met mooi weer zat ik per ongeluk op een fiets en ik fietste zo maar weer, zonder er bij na te denken.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:20 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Jij beweerde dat lichamelijke verslaving neits voorstelt. Helaas is dat onzin. Mensen gaan er dus echt aan kapot.
Een gewoonte die problemen geeft vanwege je afhankelijkheid ervan heet verslaving, een gewoonte die geen problemen geeft is geen verslaving.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Van je werk naar huis rijden is ook een keiharde gewoonte, maar als je verhuist bent sta je niet elke dag voor het verkeerde huis.
Problem?
Ik ken de 'gevaren' van wiet... heb zelf erg geblowd en wil hem niet zo zien afglijden zoals bij mij gebeurt is destijds.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:26 schreef dawg het volgende:
je klinkt anders wel verschrikkelijk drammerig. en verder heb je ook een hele hoop domme vooroordelen over weed. lees je eens in en probeer het dan nog eens bij hem. en als hij er dan weer niet op ingaat laat het dan ipv zo enorm door te zeuren.
ga jij maar in de zandbak spelen..quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:05 schreef Life2.0 het volgende:
mierenneukerij, wiet is ontschuldig, klaar, ts is een labiel claimend wijf dat iets te zeggen wilt hebben over mensen waar ze niets mee te maken wilt hebben.
Vind het nog steeds lekker ruiken hoor... niks mis met de lucht. En nee ik ben geen op sandelen lopende hippie kut die nu iedereen en alles wat met wiet te maken heeft wil verbieden. Ik wil hem alleen beschermen omdat hij zelf met oa depressie zit en niet in wil zien dat hij steeds verder weg zakt.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:07 schreef leRomein het volgende:
Je hebt zelf geblowd en kan nu niet meer tegen die lucht?
hmm.. dus misschien projecteer je je eigen verleden een beetje op hem?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:05 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Ik ken de 'gevaren' van wiet... heb zelf erg geblowd en wil hem niet zo zien afglijden zoals bij mij gebeurt is destijds.
hij is jou niet. jij ziet een probleem, hij niet. verder, zie simmu.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:05 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Ik ken de 'gevaren' van wiet... heb zelf erg geblowd en wil hem niet zo zien afglijden zoals bij mij gebeurt is destijds.
Achja, je intentie is goed. Ik denk dat je aanpak wat ander kan..quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:05 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Oke, ik vond het alleen een beetje vreemd omdat je in de openingspost zei dat je niet tegen die lucht kan. Maar dat je wilt dat ie stopt met blowen omdat je ziet dat hij veranderd is, is naar mijn idee niet echt een redelijke wens. Mensen veranderen nou eenmaal en cannabisgebruik hiervan de schuld geven is niet zomaar terecht. Natuurlijk kan een overmatig consumptiegedrag negatieve effecten hebben op iemands geestelijke gesteldheid. Maar doordeweeks werken en 's avonds een joint opsteken is in de meeste gevallen weinig mee mis hoor. En dat je om het feit dat hij weer blowt nu ontzettend kwaad bent en hier zelfs ruzie met hem om hebt gehad vind ik eerlijk gezegd ook nogal overdreven.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:08 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Vind het nog steeds lekker ruiken hoor... niks mis met de lucht. En nee ik ben geen op sandelen lopende hippie kut die nu iedereen en alles wat met wiet te maken heeft wil verbieden. Ik wil hem alleen beschermen omdat hij zelf met oa depressie zit en niet in wil zien dat hij steeds verder weg zakt.
maar hij is niet jij. je projecteertquote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:05 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Dan moet je je concentreren op de depressie zelf, niet op de symptomen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:08 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Vind het nog steeds lekker ruiken hoor... niks mis met de lucht. En nee ik ben geen op sandelen lopende hippie kut die nu iedereen en alles wat met wiet te maken heeft wil verbieden. Ik wil hem alleen beschermen omdat hij zelf met oa depressie zit en niet in wil zien dat hij steeds verder weg zakt.
Dus als ik de verkeersregels in singapore, engeland of autralie niet snap door link/rechts rijden ben ik verslaafd?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:48 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Een gewoonte die problemen geeft vanwege je afhankelijkheid ervan heet verslaving, een gewoonte die geen problemen geeft is geen verslaving.
Je zou hard werken en naar je werk fietsen of rijden een verslaving kunnen noemen als het slecht voor je is en je maar niet kan stoppen...
ah daar is de aap, een gevalletje van ik kan er niet mee omgaan dus niemand mag het gebruikenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:05 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Flikker op met je getroll.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dus als ik de verkeersregels in singapore, engeland of autralie niet snap door link/rechts rijden ben ik verslaafd?
Dat is namelijk wat je zegt.
Nuff said.quote:
En wie wil dat? Juist, jij.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:18 schreef Amnistia het volgende:
En ik leg mijn wil helemaal niet op, ik wil hem juist helpen om van de drugs af te blijven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |