Van sommige verslavingen kun je bij cold-rutkey afkicken dood gaan.. GHB bijvoorbeeld. Mensen kunnen echt kapot. Als je hun hersenen maar ontneemt wat ze nodig hebben om te blijven werken. geen signaaltjes, dood.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:42 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Lichamelijk verslavend ja, dat zegt tamelijk weinig naar mijn mening.
De chemie van je hersenen veranderen lijkt me niet per definitie erg.
Harddrugs is slechts een politiek verzonnen benaming voor bepaalde drugs.
En wiet kan wel degelijk dingen triggeren zoals psychoses omdat je erg in jezelf gekeerd kunt raken etc. Als iemand niet zo vrolijk is wordt ook sterk ontraden om wiet te nemen, maar hey, het zal wel verschillend zijn per persoon.
Ja... Dus?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:11 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Van sommige verslavingen kun je bij cold-rutkey afkicken dood gaan.. GHB bijvoorbeeld. Mensen kunnen echt kapot. Als je hun hersenen maar ontneemt wat ze nodig hebben om te blijven werken. geen signaaltjes, dood.
Bij sommige verslavingen is dat inderdaad zo erg.
Bij Wiet overigens niet.
Jij beweerde dat lichamelijke verslaving neits voorstelt. Helaas is dat onzin. Mensen gaan er dus echt aan kapot.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:15 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja... Dus?
Dat dingen schadelijk zijn als je er niet gezond mee omgaat lijkt me logisch, maar laten we er even van uitgaan dat mensen een beetje verstand hebben.
En nu als je er normaal mee omgaat...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:20 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Jij beweerde dat lichamelijke verslaving neits voorstelt. Helaas is dat onzin. Mensen gaan er dus echt aan kapot.
Geestelijke verslaving blijft echter veel langer hangen.. Het is echt een keiharde gewootne geworden. De mensen die stoppen met roken weten het. Als je na een jaar of twee geen trek meer hebt in een sigaret, maar nog wel de as van je pen aftikt als je hem eens verkeerd vast hebt weet je hoe diep het zit.
Of kan je niet lezen...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:15 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ja... Dus?
Dat dingen schadelijk zijn als je er niet gezond mee omgaat lijkt me logisch, maar laten we er even van uitgaan dat mensen een beetje verstand hebben.
Van je werk naar huis rijden is ook een keiharde gewoonte, maar als je verhuist bent sta je niet elke dag voor het verkeerde huis.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:20 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Geestelijke verslaving blijft echter veel langer hangen.. Het is echt een keiharde gewootne geworden. De mensen die stoppen met roken weten het. Als je na een jaar of twee geen trek meer hebt in een sigaret, maar nog wel de as van je pen aftikt als je hem eens verkeerd vast hebt weet je hoe diep het zit.
Ik heb jaren niet gefietst, maar laatst met mooi weer zat ik per ongeluk op een fiets en ik fietste zo maar weer, zonder er bij na te denken.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:20 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Jij beweerde dat lichamelijke verslaving neits voorstelt. Helaas is dat onzin. Mensen gaan er dus echt aan kapot.
Een gewoonte die problemen geeft vanwege je afhankelijkheid ervan heet verslaving, een gewoonte die geen problemen geeft is geen verslaving.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:23 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Van je werk naar huis rijden is ook een keiharde gewoonte, maar als je verhuist bent sta je niet elke dag voor het verkeerde huis.
Problem?
Ik ken de 'gevaren' van wiet... heb zelf erg geblowd en wil hem niet zo zien afglijden zoals bij mij gebeurt is destijds.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:26 schreef dawg het volgende:
je klinkt anders wel verschrikkelijk drammerig. en verder heb je ook een hele hoop domme vooroordelen over weed. lees je eens in en probeer het dan nog eens bij hem. en als hij er dan weer niet op ingaat laat het dan ipv zo enorm door te zeuren.
ga jij maar in de zandbak spelen..quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:05 schreef Life2.0 het volgende:
mierenneukerij, wiet is ontschuldig, klaar, ts is een labiel claimend wijf dat iets te zeggen wilt hebben over mensen waar ze niets mee te maken wilt hebben.
Vind het nog steeds lekker ruiken hoor... niks mis met de lucht. En nee ik ben geen op sandelen lopende hippie kut die nu iedereen en alles wat met wiet te maken heeft wil verbieden. Ik wil hem alleen beschermen omdat hij zelf met oa depressie zit en niet in wil zien dat hij steeds verder weg zakt.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:07 schreef leRomein het volgende:
Je hebt zelf geblowd en kan nu niet meer tegen die lucht?
hmm.. dus misschien projecteer je je eigen verleden een beetje op hem?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:05 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Ik ken de 'gevaren' van wiet... heb zelf erg geblowd en wil hem niet zo zien afglijden zoals bij mij gebeurt is destijds.
hij is jou niet. jij ziet een probleem, hij niet. verder, zie simmu.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:05 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Ik ken de 'gevaren' van wiet... heb zelf erg geblowd en wil hem niet zo zien afglijden zoals bij mij gebeurt is destijds.
Achja, je intentie is goed. Ik denk dat je aanpak wat ander kan..quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:05 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Oke, ik vond het alleen een beetje vreemd omdat je in de openingspost zei dat je niet tegen die lucht kan. Maar dat je wilt dat ie stopt met blowen omdat je ziet dat hij veranderd is, is naar mijn idee niet echt een redelijke wens. Mensen veranderen nou eenmaal en cannabisgebruik hiervan de schuld geven is niet zomaar terecht. Natuurlijk kan een overmatig consumptiegedrag negatieve effecten hebben op iemands geestelijke gesteldheid. Maar doordeweeks werken en 's avonds een joint opsteken is in de meeste gevallen weinig mee mis hoor. En dat je om het feit dat hij weer blowt nu ontzettend kwaad bent en hier zelfs ruzie met hem om hebt gehad vind ik eerlijk gezegd ook nogal overdreven.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:08 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Vind het nog steeds lekker ruiken hoor... niks mis met de lucht. En nee ik ben geen op sandelen lopende hippie kut die nu iedereen en alles wat met wiet te maken heeft wil verbieden. Ik wil hem alleen beschermen omdat hij zelf met oa depressie zit en niet in wil zien dat hij steeds verder weg zakt.
maar hij is niet jij. je projecteertquote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:05 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Dan moet je je concentreren op de depressie zelf, niet op de symptomen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:08 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Vind het nog steeds lekker ruiken hoor... niks mis met de lucht. En nee ik ben geen op sandelen lopende hippie kut die nu iedereen en alles wat met wiet te maken heeft wil verbieden. Ik wil hem alleen beschermen omdat hij zelf met oa depressie zit en niet in wil zien dat hij steeds verder weg zakt.
Dus als ik de verkeersregels in singapore, engeland of autralie niet snap door link/rechts rijden ben ik verslaafd?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:48 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Een gewoonte die problemen geeft vanwege je afhankelijkheid ervan heet verslaving, een gewoonte die geen problemen geeft is geen verslaving.
Je zou hard werken en naar je werk fietsen of rijden een verslaving kunnen noemen als het slecht voor je is en je maar niet kan stoppen...
ah daar is de aap, een gevalletje van ik kan er niet mee omgaan dus niemand mag het gebruikenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:05 schreef Amnistia het volgende:
[..]
Flikker op met je getroll.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:21 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dus als ik de verkeersregels in singapore, engeland of autralie niet snap door link/rechts rijden ben ik verslaafd?
Dat is namelijk wat je zegt.
Nuff said.quote:
En wie wil dat? Juist, jij.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:18 schreef Amnistia het volgende:
En ik leg mijn wil helemaal niet op, ik wil hem juist helpen om van de drugs af te blijven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |