abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juni 2012 @ 22:22:30 #145
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112498066
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 21:07 schreef Amnistia het volgende:

[..]

ga jij maar in de zandbak spelen..
oh gossie, mogen mensen die het wel snappen niet reageren?
  dinsdag 5 juni 2012 @ 22:23:39 #146
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112498141
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 21:05 schreef Amnistia het volgende:

[..]

Ik ken de 'gevaren' van wiet... heb zelf erg geblowd en wil hem niet zo zien afglijden zoals bij mij gebeurt is destijds.
ah daar is de aap, een gevalletje van ik kan er niet mee omgaan dus niemand mag het gebruiken :')
pi_112498170
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 22:21 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dus als ik de verkeersregels in singapore, engeland of autralie niet snap door link/rechts rijden ben ik verslaafd?
Dat is namelijk wat je zegt.
Flikker op met je getroll.
Whatever...
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:00:41 #148
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112500480
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 22:24 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Flikker op met je getroll.
Nuff said.

Als je logica niet toepasselijk is op iets anders dan drugs ligt dat vooral niet aan je invalide logica maar aan ons.

_O-
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:08:46 #149
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_112501006
Je hoeft haar ook niet zo aan te vallen als ze om help vraagt, misschien weet ze wel niet beter. Het blijft R&P, geen KLB of NWS natuurlijk,
O)))
pi_112508924
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:18 schreef Amnistia het volgende:

En ik leg mijn wil helemaal niet op, ik wil hem juist helpen om van de drugs af te blijven.
En wie wil dat? Juist, jij.
  woensdag 6 juni 2012 @ 11:36:05 #151
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112513315
Ow dus ik mag nu ineens helemaal niks meer willen? Beetje achterlijk vind je niet..
Iedereen wilt dingen.. en IK WIL hem helpen..want daar zijn vrienden voor..
pi_112513630
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 11:36 schreef Amnistia het volgende:
Ow dus ik mag nu ineens helemaal niks meer willen? Beetje achterlijk vind je niet..
tsja, och. ik wil ook wel graag dat mijn vent (en vader van onze 3 kinderen) iets doet of juist laat. desondanks is het nog steeds zeer not done (zelfs in zo'n relatie!) om dat dan maar af te dwingen. zelfs als ik zie dat het helemaal de verkeerde kant opgaat. je kan dit soort dingen niet afdwingen, hoe graag je iets ook wil en welke redenen je daar ook voor hebt. feitelijk boeit dat gewoon niet. het is niet jouw leven, het is zijn leven.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 6 juni 2012 @ 11:46:04 #153
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_112513701
Je kan voor iemand klaar willen staan en dat is een mooie eigenschap, maar je kan niet iemand oppakken, wat door elkaar rammelen, vertellen wat die volgens jou niet mag en wel moet doen en dan op een andere plaats neerzetten.

Nouja, je kan dat wel doen, maar wie houd je dan voor de gek? :P
pi_112513739
quote:
Wie ben jij om te bepalen hoe hij moet leven? Jij noemt het helpen, hij vindt het waarschijnlijk alleen maar irritant, en terecht. Vrienden tonen begrip en respecteren elkaars besluiten. Jij bent geen echte vriend, eerder een egoïst.
pi_112519186
quote:
Hij is een gast, misschien ziet hij met dingen die hij jou niet gaat vertellen. Tenzij die homo is en niet op vrouwen valt zou ik het met rust laten tenzij je je vriendschap op het spel wil zetten. Misschien heeft hij een oogje op jouw, weet jij veel of zit hij ergens anders mee. Laat het gewoon rusten ten behoeve van je leuke vriendschap
  woensdag 6 juni 2012 @ 14:14:27 #156
274453 okiokinl
blablabla
pi_112519618
quote:
okee je krijgt nu natuurlijk een hoop shit over je heen hier,
natuurlijk mag je willen helpen. maar misschien help je verkeerd, dat is een beetje het punt. als je hulp averechts werkt, dat wil je ook niet, toch?

afdwingen gaat gewoon niet werken, en dan raak je waarschijnlijk je vriend kwijt.
die jongen is 26, maagd en teruggetrokken. dat is het probleem, en daar kun je iets aan doen, op een positieve manier. gewoon praten, over wat ie wil en waarom ie vastzit, ga leuke dingen doen met hem, stimuleer hem om vrienden te maken, een meisje te vinden, een actief leven te leiden.
pi_112519749
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:14 schreef okiokinl het volgende:

[..]

okee je krijgt nu natuurlijk een hoop shit over je heen hier,
natuurlijk mag je willen helpen. maar misschien help je verkeerd, dat is een beetje het punt. als je hulp averechts werkt, dat wil je ook niet, toch?

afdwingen gaat gewoon niet werken, en dan raak je waarschijnlijk je vriend kwijt.
die jongen is 26, maagd en teruggetrokken. dat is het probleem, en daar kun je iets aan doen, op een positieve manier. gewoon praten, over wat ie wil en waarom ie vastzit, ga leuke dingen doen met hem, stimuleer hem om vrienden te maken, een meisje te vinden, een actief leven te leiden.
maar wat nou als die jongen alleen wil zijn? ik heb ook periodes in mijn leven (nu bijvoorbeeld :P ) dat ik gewoon geen mensen om me heen wil (of verdraag). wat is er dan mis mee om daar wat in mee te veren?

hulp moet je geven als die gevraagd wordt, niet wanneer jij die hulp nodig vindt
pi_112521461
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 11:46 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Wie ben jij om te bepalen hoe hij moet leven? Jij noemt het helpen, hij vindt het waarschijnlijk alleen maar irritant, en terecht. Vrienden tonen begrip en respecteren elkaars besluiten. Jij bent geen echte vriend, eerder een egoïst.
Blijft dit altijd staan volgens jou, ook als iemand zichzelf werkelijk kapot maakt? Een junkie zal niet snel toegeven dat hij een probleem heeft. Je hebt verder wel gelijk dat TS niks kan afdwingen, maar het is de grootste onzin om iemands drugsprobleem maar gewoon te accepteren. Je mag best grenzen trekken voor jezelf.
pi_112521554
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:14 schreef okiokinl het volgende:

Hier ben ik het wel mee eens. Maar het is ook logisch als TS dat niet zou kunnen opbrengen.
  woensdag 6 juni 2012 @ 14:56:36 #160
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112521611
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Blijft dit altijd staan volgens jou, ook als iemand zichzelf werkelijk kapot maakt? Een junkie zal niet snel toegeven dat hij een probleem heeft. Je hebt verder wel gelijk dat TS niks kan afdwingen, maar het is de grootste onzin om iemands drugsprobleem maar gewoon te accepteren. Je mag best grenzen trekken voor jezelf.
Er is nergens te lezen dat de vriend van TS zichzelf kapot maakt hoor....
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_112521651
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:56 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Er is nergens te lezen dat de vriend van TS zichzelf kapot maakt hoor....
Ach ja, dat is subjectief. Ik vind het daar wel op lijken. Ontwijkend gedrag, alles wegblowen...

Maar het was meer bedoeld als een theoretisch geval, of zijn punt dan ook zou blijven staan.
pi_112521689
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ach ja, dat is subjectief. Ik vind het daar wel op lijken. Ontwijkend gedrag, alles wegblowen...
Nou poepoe, wat zelfdestructief. :{
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  woensdag 6 juni 2012 @ 15:00:12 #163
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_112521775
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dus als iemand na zijn werk overdag, s'avonds thuis gaat zitten, een joint op steekt en gaat gamen is het volgens jou zelfdestructief?

Benieuwd dan wat je vindt van de mensen die na hun werk een biertje/wijntje drinken en tv gaan kijken. :P
pi_112521831
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

je zal wel moeten ben ik bang. dit is een bekend probleem uit de verslavingszorg. zolang iemand niet geholpen wil worden (om wat voor reden dan ook) kan die persoon ook niet geholpen worden.
pi_112522644
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:01 schreef simmu het volgende:

[..]

je zal wel moeten ben ik bang. dit is een bekend probleem uit de verslavingszorg. zolang iemand niet geholpen wil worden (om wat voor reden dan ook) kan die persoon ook niet geholpen worden.
Alles heeft effect op een persoon, maar het moet wel vanuit het persoon zelf komen..
Betekent dit dat je er niet voor zorgen dat dat persoon vanuit zichzelf die conclusie gaat trekken?
Kan je er niet voor zorgen dat je iemand laat inzien dat jij het erg vindt om die en die reden... Kan dat er niet voor zorgen dat iemand over zichzelf gaat nadenken en denkt: ''verdomme fuck it dit gaat niet goed''

Ik denk van wel, maarja.
Rustig aan.
pi_112522776
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:19 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Alles heeft effect op een persoon, maar het moet wel vanuit het persoon zelf komen..
Betekent dit dat je er niet voor zorgen dat dat persoon vanuit zichzelf die conclusie gaat trekken?
Kan je er niet voor zorgen dat je iemand laat inzien dat jij het erg vindt om die en die reden... Kan dat er niet voor zorgen dat iemand over zichzelf gaat nadenken en denkt: ''verdomme fuck it dit gaat niet goed''

Ik denk van wel, maarja.
mnja, dan kom je uit op dat hele interventiegedoetje.

nou ja. enige ervaring die ik heb met verslaving is de beste maat van mijn oom. die zit al decennia aan de heroine. there's no stopping him :N heel, heel, heel triest verhaal. toen ik nog studeerde kwam ik hem nog wel eens tegen op rotterdam cs. doodenge gozer was het geworden. zo'n echte ouwe keiharde junk die in zn nek en voeten spuit. *ril* :r

[ Bericht 4% gewijzigd door simmu op 06-06-2012 15:33:28 ]
  woensdag 6 juni 2012 @ 16:12:08 #167
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_112524998
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:19 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik denk van wel, maarja.
Ik denk ook van wel, maar ik denk niet dat het zin heeft om die boodschap steeds op dezelfde manier te willen brengen. Dan werkt die manier blijkbaar niet en dat pushen zal alleen maar voor ergernis zorgen.

Daarnaast denk ik ook dat het verstandig is jezelf ook steeds in vraag te blijven stellen. Heeft die ander echt een probleem of triggert zijn gedrag iets bij mij waar ik zelf nog werk aan de winkel heb?

Als je denkt dat wat hij doet toch echt niet goed is voor hem, blijf dan naar nieuwe manieren zoeken om het bespreekbaar te maken, maar laat het onderwerp tussendoor vooral ook los! Doe ook gewoon nog plezierige dingen met die persoon zonder constant die focus op dat onderwerp te leggen.

Anders gaat hij jouw gezicht alleen maar met een hoop gezeik associeren en neemt hij toch niets meer van je aan.
  woensdag 6 juni 2012 @ 17:20:34 #168
274453 okiokinl
blablabla
pi_112528108
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:17 schreef simmu het volgende:

[..]

maar wat nou als die jongen alleen wil zijn? ik heb ook periodes in mijn leven (nu bijvoorbeeld :P ) dat ik gewoon geen mensen om me heen wil (of verdraag). wat is er dan mis mee om daar wat in mee te veren?

hulp moet je geven als die gevraagd wordt, niet wanneer jij die hulp nodig vindt
dat kan natuurlijk, maar je kunt toch praten en luisteren? praten is altijd okee, tussen vrienden. zelfs al komt er niks uit, dan krijg je toch even je gedachten op een rijtje.
het is veel erger als die jongen helemaal niemand meer ziet.
  donderdag 7 juni 2012 @ 16:12:07 #169
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112571199
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 17:20 schreef okiokinl het volgende:

[..]

dat kan natuurlijk, maar je kunt toch praten en luisteren? praten is altijd okee, tussen vrienden. zelfs al komt er niks uit, dan krijg je toch even je gedachten op een rijtje.
het is veel erger als die jongen helemaal niemand meer ziet.
Als ik besluit mijn handen er vanaf te trekken dan heeft hij idd niemand meer.. ik ben de enige waarmee hij nog dingen doet. Ik ben er al veel langer mee bezig om leuke dingen met hem te doen en om met hem te praten maar hij wilt 'rust' .
Ik probeer te praten, hem mee te nemen naar leuke dingen maar het enige wat hij doet is thuis zitten, gaat niet uit enz..
  donderdag 7 juni 2012 @ 16:14:36 #170
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112571303
Geef hem dan zijn rust, ga je met je eigen bemoeien
  donderdag 7 juni 2012 @ 16:16:29 #171
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_112571386
Laat het dan even rusten.
Je kunt proberen eerst allerlei activiteiten voor te stellen die jullie bij hem thuis kunnen doen... Filmpje kijken, samen gamen, kolonisten, weet ik het... En na een tijdje proberen te verplaatsen naar de buitenwereld.
Kleine stapjes. Hij heeft nu behoefte aan rust, dat geeft hij aan. Dus help je hem op het moment even het meest door mee te stappen in zijn wereld, denk ik.
pi_112572312
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:16 schreef jerney het volgende:
Laat het dan even rusten.
Je kunt proberen eerst allerlei activiteiten voor te stellen die jullie bij hem thuis kunnen doen... Filmpje kijken, samen gamen, kolonisten, weet ik het... En na een tijdje proberen te verplaatsen naar de buitenwereld.
Kleine stapjes. Hij heeft nu behoefte aan rust, dat geeft hij aan. Dus help je hem op het moment even het meest door mee te stappen in zijn wereld, denk ik.
Ik denk, dat jij het juiste denkt, denk ik.
Rustig aan.
pi_112572413
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:12 schreef Amnistia het volgende:

[..]

Als ik besluit mijn handen er vanaf te trekken dan heeft hij idd niemand meer.. ik ben de enige waarmee hij nog dingen doet. Ik ben er al veel langer mee bezig om leuke dingen met hem te doen en om met hem te praten maar hij wilt 'rust' .
Ik probeer te praten, hem mee te nemen naar leuke dingen maar het enige wat hij doet is thuis zitten, gaat niet uit enz..
Wat als die rust nou juist is wat hij op dit moment leuk vind? Wil je hem dat ontnemen omdat het niet aansluit op jouw idee van wat leuk is?

Een goede vriend is in mijn ogen iemand die zijn mening geeft aan zijn vrienden, maar die niet opdringt. Iemand die de ander de ruimte geeft in wat het ook moge zijn dat diegene nastreeft. Misschien is het een goed idee voor jou om niet langer te zeggen wat jouw vriend na moet streven, maar te vragen naar wat hij na wíl streven. Minder praten, meer luisteren. Want dat doen vrienden ook. :)
pi_112572783
Misschien een ideetje om weer te beginnnen met blowen, heb je meteen iets leuks om samen met hem te doen.
celebrate your money
  donderdag 7 juni 2012 @ 16:51:11 #175
365231 Fera
Fire & Blood
pi_112572875
Even een verslaving terzijde, je moet niet het contact met iemand willen verbreken puur omdat iemand blowt. Als hij nog steeds dezelfde leuke en gezellige gozer is, waarom zou dat blowen dan een breekpunt moeten zijn? Is hij er echter wel veel door veranderd en is het gewoon niet fijn meer om tijd met hem door brengen, dan verbreek je het contact niet per se vanwege het blowen, maar omdat het niet meer klikt tussen jullie. Dat dit (waarschijnlijk) veroorzaakt wordt door het blowen, dat is een tweede.

Een vriend van mij neemt ook wel eens een jointje, maar is nog steeds een prima gast. Mijn jongere broer daarentegen wordt er gewoon nog vervelender van dan hij al is. Daarom wil ik hem niet meer zien, omdat hij een klootzak is, niet omdat hij blowt.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_112573665
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:00 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Dus als iemand na zijn werk overdag, s'avonds thuis gaat zitten, een joint op steekt en gaat gamen is het volgens jou zelfdestructief?

Benieuwd dan wat je vindt van de mensen die na hun werk een biertje/wijntje drinken en tv gaan kijken. :P
Nee, dan niet. Want dan verdraai je het verhaal namelijk om het minder ernstig te laten klinken.
pi_112573807
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee, dan niet. Want dan verdraai je het verhaal namelijk om het minder ernstig te laten klinken.
Wut?
pi_112575108
Na een dag noeste arbeid een welverdiende jonko opsteken is natuurlijk ook vrij ernstig, daar moet je zeker geen grappen over maken. Honderdduizenden slachtoffers zijn al ten prooi gevallen aan de levensgevaarlijke cannabisplant.
celebrate your money
  donderdag 7 juni 2012 @ 17:43:40 #179
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_112575131
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dus eigenlijk is blowen niet erg maar het niet werken?
  donderdag 7 juni 2012 @ 19:10:50 #180
311209 Amnistia
Zolderautist
pi_112578421
Het gaat erom dat hij erg veranderd is door het blowen... vanaf het moment dat hij weer begonnen is met blowen is hij veranderd... Het gaat er niet om of mensen het er mee eens zijn dat hij blowt ja of nee.
Ik vraag tips/hulp en niet of hij wel of niet mag blowen van jullie.
En buiten dat is blowen wel degelijk schadelijk :

Lusteloos, neerslachtig, depressief door blowen en stoppen met school/werk
Naast het grote probleem dat blowen kan leiden tot schizofrenie en persoonlijkheidsstoornissen, kleven er nogal wat subproblemen aan vast. Regelmatig komt het voor dat jongeren die blowen, hier op den duur zo passief en lusteloos van worden, dat zij stoppen met school/werk. Zij verliezen een doel in het leven, en worden depressief. Zo ontstaat er een vicieuze cirkel: ze gaan meer blowen om te vluchten van deze gevoelens van depressiviteit en om te vluchten van de doelloosheid in hun bestaan. Als er al geen persoonlijkheidsstoornis ontstaat, bijvoorbeeld schizofrenie, is hun geest iniedergeval labiel geworden.

Bron: mens en gezondheid.nl

En dat is hetgene dat nu aan het beginnen is.. de depressie is er al.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')