Ja, doe ik best goed, hè?quote:Op zondag 29 april 2012 22:00 schreef innepin het volgende:
Deel 14, wowJij bent echt goed in een topic bijhouden!
Ik lees nog altijd stilletjes maar met veel interesse mee
Ik blijf het interessant vinden hoor en volg het nog steedsquote:Op zondag 29 april 2012 22:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, doe ik best goed, hè?Al gaat het inmiddels nergens meer over.
quote:Op zondag 29 april 2012 22:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, doe ik best goed, hè?Al gaat het inmiddels nergens meer over.
quote:
Ik zou het eens in dit topic vragenquote:Op woensdag 2 mei 2012 11:21 schreef Pisces29 het volgende:
Claudia, ik zat te kijken naar jullie zandbak, ik zoek er ook eentje, maar las in OUD ergens al dat sommige zandbakken niet helemaal goed sluiten. Die plastic blauwe schelp bijvoorbeeld. Sluit die van jullie goed? Komt er regen in? En is het toevallig deze?Of hebben jullie een op maat laten maken?
[ afbeelding ]
Thanks!quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:22 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Ik zou het eens in dit topic vragen(Klustopic): Waar Kleiduif en Pessie gaan klussen en verhuizen!
Wij hebben 'em van de Wehkamp, maar volgens mij is 'ie identiek. Er kan inderdaad regen in komen (tussen de planken door). Er staat me bij dat dat juist goed is, maar de reden is me ontschoten.quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:21 schreef Pisces29 het volgende:
Claudia, ik zat te kijken naar jullie zandbak, ik zoek er ook eentje, maar las in OUD ergens al dat sommige zandbakken niet helemaal goed sluiten. Die plastic blauwe schelp bijvoorbeeld. Sluit die van jullie goed? Komt er regen in? En is het toevallig deze?Of hebben jullie een op maat laten maken?
[ afbeelding ]
Ik lees het net bij Pessie in het topic, dat er anders schimmel ontstaat. Erg goed om te weten!quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij hebben 'em van de Wehkamp, maar volgens mij is 'ie identiek. Er kan inderdaad regen in komen (tussen de planken door). Er staat me bij dat dat juist goed is, maar de reden is me ontschoten.
quote:Op woensdag 2 mei 2012 11:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij hebben 'em van de Wehkamp, maar volgens mij is 'ie identiek. Er kan inderdaad regen in komen (tussen de planken door). Er staat me bij dat dat juist goed is, maar de reden is me ontschoten.
Ah dat is altijd fijn!quote:Op woensdag 2 mei 2012 12:51 schreef Cooki het volgende:
kun je beter taartjes bakken met de kinderen
Ja, dat is een goed punt. Ik wil ook wat duidelijker voor ogen hebben hoe we de ruimtes gaan gebruiken zodat ik beter weet welke wandruimte we het beste kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 14:30 schreef _VoiD_ het volgende:
Ik zou de deur naar de zolder in het verlengde van de trap zetten. Dat is ook logischer. Dat je haaks op een muur de ruimte inkomt en niet evenwijdig aan een muur.
Wat bedoel je hiermee?quote:Dan kun je er immers niks meer tegenaan zetten zonder dat het een belemmering wordt.
Ik moest vanmiddag nog bij de Leen Bakker aan dit topic denken, ik zag soortgelijke krukjesquote:Op woensdag 2 mei 2012 12:43 schreef bl0emetjE het volgende:
Ah leuk, ik ben even voor je opzoek gegaan naar bijzettafeltjes
Misschien zit er iets voor je tussen (allemaal klikbaar):
[ link | afbeelding ]
¤209, meer betaalbaar dan de slowwood
Van Leitmotiv hebben ze een zelfde, maar dan nog meer betaalbaar:
[ link | [url=http://www.krukjesvanlil.nl/upload/69/products/287/th/krukje-orbit-wit---leitmotiv[0].jpg]afbeelding[/url] ]
¤139, is er in meerdere kleurtjes.
[ link | afbeelding ]
Heel betaalbaar, ¤90, in een heleboel kleurtjes en zelfs ook buiten te gebruiken!
[ link | afbeelding ]
¤99,95 van vtwonen bij basiclabel, deze is er ook in het wit.
[ link | afbeelding ]
Slechts ¤78, beetje combi retro/modern
[ link | afbeelding ]
Bijzettafel Tre van Arco, in verschillende combi's verkrijgbaar. ¤290, best prijzig, maar wel mooi ook!
Erg late reactie, maar als je in het verlengde van een muur een ruimte binnenkomt is die muur dus niet meer te gebruiken om dingen tegenaan te zetten. Ook al laat je een meter of twee vrij om binnen te komen. Dus dat je een kast tegen de muur zet twee meter voorbij de deur. Dan loop je er nog steeds "tegenaan".quote:
Dat klinkt zo fijn!quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:37 schreef Claudia_x het volgende:
Wij hebben ook 1.80 meter hoge schuttingen, maar zo laag vind ik dat niet. Gewoon met elkaar kunnen kletsen terwijl je in je eigen tuin blijft zitten is heel gezellig. En de kindjes kunnen makkelijker bij elkaar komen zonder schutting. Bovendien kun je beter in de gaten houden waar je kind is.Maar het zal ook wel fijn zijn om geen inkijk meer vanaf de straatkant in onze tuin en woonkamer te hebben. En gelukkig hebben we aan één kant voor een niet-dichte schutting gekozen.
Wat een goed idee is dat! Nou ja, we hebben gelukkig de voortuinen nog. En als je elkaar eenmaal kent is de drempel lager om bij elkaar binnen te vallen. Het buurmeisje kwam pas tijdens een regenachtige dag gewoon aanbellen om te vragen of Ivan bij haar kwam spelen en dat werkte net zo goed als voor onze schuifpui gaan staan roepen: "IVANNN! IVANNN! KOM JE SPELEN?"quote:Op woensdag 23 mei 2012 22:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat klinkt zo fijn!
Mijn collega heeft iets dergelijks ook maar dan in zo'n typische Amsterdamse binnentuin. Omdat iedereen uiteindelijk toch wel zij eigen kinderen binnen, of andere kinderen buiten, het eigen deel van de tuin wilde houden hebben ze echt lage hekjes van een meter hoogte ofzo neergezet. Meestal staat alles open en loopt het allemaal door elkaar, maar als een hekje dichtgedaan is, mogen de kindjes er niet toch in gaan. Werkt goed daar!
Eigenlijk vergelijkbaar met palletidee (hoewel dat er een stuk leuker uitziet!). Deze uitvoering is van plastic volgens mij, maar er bestaan verschillende van. Een soort opgestapelde plantenbakken, zodat je op een vrij kleine ruimte toch aardig wat plantjes kwijt kan. Ik zou er wel een willen voor kruiden.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 11:44 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou het handig vinden als er losse potten op kunnen. Wat is dat op je plaatje nou precies?
Misschien timmer ik zelf wel iets in elkaar. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?
Ziet er gaaf uit! Hooguit iets te strak en modern (dat hebben we al zoveel). Even googelen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 14:58 schreef Stiemie het volgende:
Je hebt deze ook nog. Van Elho in heel veel verschillende kleuren en zo hoog te maken als je zelf wilt
[ afbeelding ]
Gelukkig - ik vind dat nl een hele mooie plantquote:Op vrijdag 25 mei 2012 16:01 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, om nog terug te komen op een ouder bericht: mijn bonsai ficus doet het geweldig! Er is wat blad doodgegaan, maar dat bleef binnen de perken. Er zitten alweer veel jonge blaadjes aan.
Deze bakken verkochten ze laatst bij de Action. Iets van 1,29 per stuk (etage dus). Je kan het zo gek maken als je zelf zou willen.quote:Op vrijdag 25 mei 2012 14:58 schreef Stiemie het volgende:
Je hebt deze ook nog. Van Elho in heel veel verschillende kleuren en zo hoog te maken als je zelf wilt
[ afbeelding ]
Wat is het mooi geworden. Ik vind de planten vooral zo mooi verdeeld, zo voor je raamquote:Op woensdag 23 mei 2012 15:51 schreef Claudia_x het volgende:
Verder een fotocollage van de tuin vandaag:
[ afbeelding ]
Alle groeit goed. Ik heb afgelopen week in de voortuin nog wat bloemen gezaaid in de ene border en wortels in de andere. Ben benieuwd of die wat gaan doen!
Ik heb een slakresistente soort, een blauwe Hosta. Dat gaat prima.quote:Op vrijdag 1 juni 2012 07:03 schreef Bleie het volgende:
Jij had toch ook een hosta in j tuin? Hoe gaat dat met de slakken? Ik vind ze erg mooi, maar heb geen zin in n plant die meteen opgegeten wordt...
Geinig idee wel, maar ik wil het liefst allemaal losse potten. Vind ik zo knus staan.quote:Op donderdag 31 mei 2012 23:26 schreef Stiemie het volgende:
Dit is ook nog een leuke (en behoorlijk goedkope) oplossing Claudia
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ah, dan ga ik daar eens naar op zoek!quote:Op vrijdag 1 juni 2012 09:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb een slakresistente soort, een blauwe Hosta. Dat gaat prima.
Als er een stok door alle potten tot de bodem kan, vind ik ze geschikter dan de plantentoren, zowel technisch als om te zien.quote:
quote:Op vrijdag 1 juni 2012 19:01 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Als er een stok door de potten tot op de bodem kan, vind ik ze geschikter dan de plantentoren, zowel technisch als om te zien.
Oh, goed om te weten! Het is wel een schaduwrijke plek, maar toch.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:09 schreef Teslynd het volgende:
Metaal is niet plantvriendelijk, want het wordt loeiheet in de zon.
Andere potten ook wel, maar metaal is berucht om de warmtegeleiding.
Dan ga ik volgend jaar eens kijken voor een (paar) Clematis(en). Ik vind het een mooie bloem en als het een beetje lekker klimt een optie om langs een schutting te zettenquote:Op maandag 25 juni 2012 16:11 schreef Claudia_x het volgende:
Sorry, ik was op vakantie! NP, de tegel heet Pallado en is geloof ik lichtgrijs.
Yesse, ja, de clematissen groeien hard! Niet allemaal even hard. De een heeft het er duidelijk makkelijker mee dan de ander. De linker Clematis (donkerpaars) heeft al flink gebloeid; één Clematis is voor een deel doodgegaan, maar een ander deel groeit toch gewoon door.
We zijn net twee weken weg geweest en het is ongelooflijk hoe vol de tuin er nu uitziet. Het blijft maar hard gaan, maar het is nu geloof ik wel zo'n beetje gebeurd met de ongelooflijke groei?
Houd er wel rekening mee dat die in de winter niet groen blijft. En een strenge vorst schijnt hij regelmatig niet te overleven, al heb ik wel varianten die winterhard zijn. We zullen het zien komende winter.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:24 schreef Yesse het volgende:
[..]
Dan ga ik volgend jaar eens kijken voor een (paar) Clematis(en). Ik vind het een mooie bloem en als het een beetje lekker klimt een optie om langs een schutting te zetten
Dát is nog eens een verstopplaats zegquote:Op maandag 25 juni 2012 16:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kwam mezelf er even aan herinneren dat ik deze inzetkast misschien wil bestellen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van de site http://handigekasten.nl/inzetkast/, met dank aan het topic van Stiemie: Wonen en klussen in Weesp
Dat verschilt dan per nieuwbouwwoning. De nieuwbouwwoning die ik op het oog had, had dat niet op de BG. Extra: ¤3500 voor 45 m²quote:
Ik ben, volgens mij naast vele andere, zeer benieuwd! Het is echt een top idee maar ik vraag me vooral af of het inderdaad die 75 kilo aan kan. Pakken drinken etc. kunnen bij elkaar toch veel wegen..quote:
Ehhh, nee. Ik vraag me na al zes keer een zomer hier nog steeds af wanneer het stopt met hard groeien. Ik weet nog dat een vriend van mij, tuinarchitect, zes jaar geleden zei dat we heus niet elke zomer de klimop zo zouden hoeven snoeien als de eerste zomer. Ik moet hem ongelijk geven. Ik blijf bezig. Niet erg hoor. Maar wel goed om te weten.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:11 schreef Claudia_x het volgende:
We zijn net twee weken weg geweest en het is ongelooflijk hoe vol de tuin er nu uitziet. Het blijft maar hard gaan, maar het is nu geloof ik wel zo'n beetje gebeurd met de ongelooflijke groei?
Ik heb begrepen dat in het tweede deel van het jaar alles niet meer (zo hard) groeit, ook onkruid niet. Maar dat is dus niet zo?quote:Op maandag 25 juni 2012 19:56 schreef mefke79 het volgende:
Ik ben ook benieuwd naar die kast Claudia!
[..]
Ehhh, nee. Ik vraag me na al zes keer een zomer hier nog steeds af wanneer het stopt met hard groeien. Ik weet nog dat een vriend van mij, tuinarchitect, zes jaar geleden zei dat we heus niet elke zomer de klimop zo zouden hoeven snoeien als de eerste zomer. Ik moet hem ongelijk geven. Ik blijf bezig. Niet erg hoor. Maar wel goed om te weten.
Heb je bij novilon erg last van afdrukken van stoelen, kasten etc.?quote:Op maandag 25 juni 2012 19:27 schreef Claudia_x het volgende:
Vloerbedekking, novilon, gewoon zeil. Genoeg opties!
Wij hebben ons best strak aan de begroting gehouden, maar zijn er hier en daar, welbewust, van afgeweken. Wij verkeerden in de luxepositie dat we het geld er wel voor hadden en ons budget alleen op papier bestond. Maar het is wel heel goed geweest om een budget te hebben, want je maakt het al gauw erg bont. Ik had ook nog wel dimmers gewild, bijvoorbeeld. Nou ja, jammer de bammer.
Ja. Meubels laten afdrukken achter. Voor ruimtes waarin je weinig schuift is dat niet zo erg. Ik zou het voor de slaapkamers prima vinden, en voor de zolder misschien ook wel. Het is verder namelijk ontzettend fijn en onderhoudsvriendelijk spul.quote:Op maandag 25 juni 2012 20:48 schreef Jipster het volgende:
[..]
Heb je bij novilon erg last van afdrukken van stoelen, kasten etc.?
Je moet wel beseffen dat dat meestal meegefinancierd wordt in de hypotheek van een nieuwbouwwoning, als ik het goed heb (wij hebben een iets andere constructie gebruikt). Een huurwoning wordt waarschijnlijk vrij compleet afgeleverd. Je doet zelf de vloer (wat ook een flinke kostenpost is), misschien de muren, en veel meer hoeft er niet. Ik zou dus alleen even die radiator op zolder in de gaten houden. En het dicht laten maken van de trap is misschien een optie?quote:Op maandag 25 juni 2012 23:42 schreef mignonne het volgende:
woh wat een prijzen![]()
Ik ben zo benieuwd hoe wij daar tzt mee weg gaan komen
Wat zou je advies zijn voor wat betreft klimop? Liever één of twee keer per jaar drastisch dan telkens een klein beetje?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 02:13 schreef Teslynd het volgende:
Klimop voelt zich gestimuleerd door snoeien. Daar moet je dus drastisch te werk gaan, als je wilt snoeien voor vermindering van de massa.
Wat ik begrepen heb is dat er een stalen frame omheen zit (gemonteerd aan het kozijn) waar die in hangt. Er zitten geen wieltjes onder, maar het onderste scharnier wordt wel verlijmd aan de vloer. Er staat ook bij de beschrijving dat de kast niet hangt maar op een op een kogeltaatslager staat. In hoeverre dat verschilt van een wieltje eronder weet ik niet.quote:Hangt die inzetkast op z'n scharnieren of zitten er wieltjes onderaan die helpen dragen?
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 08:37 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben echt heel benieuwd naar jullie ervaringen met die inzet kast.
Heel suf gezegd vind ik het bijna jammer dat ik nu niet zo'n kast heb om dat bij te doen!![]()
Nah die radiator op zolder hoeft voor mij niet zo nodig om eerlijk te zijn. We gaan er alleen maar slapen of ik ben er om de was te vouwen. Als ik slaap staat een verwarming altijd uit en de afgelopen 3 jaar is onze verwarming <10 keer aangeweest. Dat loopt wel los.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 08:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Je moet wel beseffen dat dat meestal meegefinancierd wordt in de hypotheek van een nieuwbouwwoning, als ik het goed heb (wij hebben een iets andere constructie gebruikt). Een huurwoning wordt waarschijnlijk vrij compleet afgeleverd. Je doet zelf de vloer (wat ook een flinke kostenpost is), misschien de muren, en veel meer hoeft er niet. Ik zou dus alleen even die radiator op zolder in de gaten houden. En het dicht laten maken van de trap is misschien een optie?
Maar voor wie een nieuwbouwwoning koopt: reken gerust op 20.000 euro aan bijkomende kosten. Veel vaker hoor ik nog dat mensen rond de 30.000 uitkomen.
Gratis vloer?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 08:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nah die radiator op zolder hoeft voor mij niet zo nodig om eerlijk te zijn. We gaan er alleen maar slapen of ik ben er om de was te vouwen. Als ik slaap staat een verwarming altijd uit en de afgelopen 3 jaar is onze verwarming <10 keer aangeweest. Dat loopt wel los.
Voor een vloer, met dank aan een tip van Oeke hopen we er ergens een gratis vandaan te halenwel een bult werk, maar je moet er wat voor overhebben
t zelfde geldt voor dingen zoals tuintegels. Dus dan moeten de muren idd nog behangen worden. Maar stiekem hoop ik dat er muurbedekking op zit al, dan doe ik daar niets meer aan
Ik weet wel dat het mee gefinancieerd wordt, maar ik schrik gewoon van de bedragen, ik vind t een hoop geld zo alles bij elkaar. Waarmee ik niets wil zeggen over jullie huis of uitgaven hèmaar meer in het algemeen, wat gaat er vreselijk veel geld in om zo gek weg.
Het is ook veel geld. En tegelijkertijd is het ook zo dat, als je allebei flink werkt en geen idiote kostenposten hebt, je ook heel rap geld spaart. Als je eenmaal kinderen hebt gaat dat minder hard natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 08:42 schreef mignonne het volgende:
Ik weet wel dat het mee gefinancieerd wordt, maar ik schrik gewoon van de bedragen, ik vind t een hoop geld zo alles bij elkaar. Waarmee ik niets wil zeggen over jullie huis of uitgaven hèmaar meer in het algemeen, wat gaat er vreselijk veel geld in om zo gek weg.
Ja, dat heeft mijn vader ook ooit gedaan bij de klimop die vroeger om ons huis heen woekerde. Hielp niets.quote:Op woensdag 27 juni 2012 11:03 schreef Teslynd het volgende:
Ik herinner me opeens, dat je soms bij helemaal begroeide bomen ziet, dat het klimop aan de onderkant is doorgesneden. Dan blijft het gewoon om de boom zitten en gaat vanzelf dood. Is dat een oplossing voor tuintjes? Zo hoef je maar 1x per jaar (einde winter of zo) het snoeisel te verwijderen.
cheap ass fotolijstjes kopen en zelf iets van maken misschien?quote:Op vrijdag 29 juni 2012 13:05 schreef Claudia_x het volgende:
En nu moeten we eens wat we al hebben liggen uitzoeken en kijken waar we het op willen hangen! Ik twijfel nog wat ik met de muur bij de trap van de begane grond naar de eerste verdieping zal doen. Fotolijstjes ophangen doet iedereen.
Kan je nog een close-up maken, zodat die penseelsteken en de textuur zichtbaar wordt?quote:Op donderdag 28 juni 2012 22:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, het is een beetje suf om er een foto van te maken. De penseelstreken zijn mooi, de kleuren. En, net als ons andere schilderij, roept het een vraag op.
Nou ja, ik denk dat het toch foto's worden, maar dan heel oude. Ik heb tientallen dozen met foto's die van mijn vader zijn geweest. Da's een langlopend project, al die foto's inscannen. Moet ik alleen bedenken hoe ik ze op zou willen hangen.quote:Op vrijdag 29 juni 2012 14:21 schreef simmu het volgende:
[..]
cheap ass fotolijstjes kopen en zelf iets van maken misschien?
Zal ik doen!quote:Op vrijdag 29 juni 2012 15:33 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Kan je nog een close-up maken, zodat die penseelsteken en de textuur zichtbaar wordt?
quote:Op vrijdag 29 juni 2012 15:33 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Kan je nog een close-up maken, zodat die penseelsteken en de textuur zichtbaar worden?
Haha, de fout was me niet eens opgevallen. En ik ben een muggenzifter.quote:Op maandag 2 juli 2012 23:28 schreef Teslynd het volgende:
Gatver. Dacht dat ik verbeterd had maar was het weer een quote en ook nog een fout laten zitten
Past ook echt heel erg leuk bij je muurquote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:11 schreef Claudia_x het volgende:
Zondag hebben we twee oude stoeltjes en schoolbankjes gekregen van mijn tante! Een van de stoeltjes:
[ afbeelding ]
Ik heb er niet naar gevraagd, maar op de website staat dat het niet nodig is. Ik zal onze ervaring ermee wel doorgeven. Er staat nu nog niks in.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:24 schreef AnneX het volgende:
Briljant systeem van de kast.
Vroeg mij af, of je geen latjes voor de planken nodig hebt,
zoals op een schip, zodat de dingen tijdens open/ dicht er niet uitrollen.
/ lurker weer ín de kast.
De blaadjes van de bloem zijn er vandaag alweer afgewaaid.quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:42 schreef pascal_s het volgende:
O, mooi die passiebloem!
Wij hebben m (nog) niet gekocht, wel overwogen. Vooral bang dat die de vorst niet overleeft...
Ja, dat lijkt me ook. Die platen zelf houden echt niks, want die zijn van flutmateriaal gemaakt. Ik meen me ook te herinneren dat het om de constructie ging. Maar extra navraag doen kan natuurlijk geen kwaad. De mensen van inzetkast.nl zullen er ook wel ervaring mee hebben.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:55 schreef Puala het volgende:
Volgens mij zit er achter de schotten een houten frame en mag je dat niet verwijderen. De platen er voor dus wel. En als je de platen verwijderd kan je er wellicht wel kastruimte van maken.
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:33 schreef Leandra het volgende:
Oh, die kast... ik had m al in het topic van Stiemie gezien, maar darn wat is het mooi![]()
Het is dat we hier toch weg willen, maar anders had ik er zo zo'n kast in laten zetten, en dan mocht niemand hem opendoen omdat ik de enige zou zijn die daar achter mocht komen, en dan zou het altijd netjes zijn
Als wij zo'n kast hadden dan zou dat ook kunnen, want dan zou het mijn kast zijn en zou er wel ruimte zijn om te zittenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]!
Ik heb net even in de kast gezeten, voor de gein.
coole verstopplek!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]!
Ik heb net even in de kast gezeten, voor de gein.
Een vlakke plaat flutmateriaal vastgezet met flutpunaises kan een vierkante constructie van stevige palen verhinderen tot een wiebertje in te zakken..quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me ook. Die platen zelf houden echt niks, want die zijn van flutmateriaal gemaakt. Ik meen me ook te herinneren dat het om de constructie ging. Maar extra navraag doen kan natuurlijk geen kwaad. De mensen van inzetkast.nl zullen er ook wel ervaring mee hebben.
True! Ik moet me er ook niet mee bemoeien.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Een vlakke plaat flutmateriaal vastgezet met flutpunaises kan een vierkante constructie van stevige palen verhinderen tot een wiebertje in te zakken..
Ik heb hier op Fok! gelezen dat iemand dat met Tandpasta deedquote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:33 schreef Claudia_x het volgende:
Gaten in het plafond boren, dat doen we dus nooit meer.
Hoe kan ik een afgebrokkeld gat in een gespact plafond het beste bijwerken? Muurvuller? En hoe maak ik de plek dan zo onopvallend mogelijk? Er staat me bij dat de aannemer daar een spuitbusje voor had.
Raamfolie (bijvoorbeeld zo'n bloemen of grafisch patroon van www.haikje.nl) of bijvoorbeeld een raamgedicht (www.plint.nl)quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:56 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik zou nog wel ergens brainstormhulp bij kunnen gebruiken. Ik wil nog steeds iets met deze deur, want de doorkijk vanuit de voordeur vind ik te groot. Iemand leuk ideeën? Ik heb al naar stickers gekeken, maar die vind ik vaak lelijk en anders te duur.
[ afbeelding ]
Ik vind raamfolie best duur, en het is lastig om iets naar m'n smaak te vinden. Een raamgedicht doet ook weinig voor me.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 23:28 schreef Cyan het volgende:
[..]
Raamfolie (bijvoorbeeld zo'n bloemen of grafisch patroon van www.haikje.nl) of bijvoorbeeld een raamgedicht (www.plint.nl)
Je kunt er misschien ander glas in (laten) zetten. Of een geheel nieuwe deur. Ik zie regelmatig bij kringloopwinkels wat leuks staan. Van getinte en ondoorzichtige glasplaten tot complete jaren-30-deuren met matglas of alleen een ruitje aan de bovenkant van geribbeld ondoorzichtig glas.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind raamfolie best duur, en het is lastig om iets naar m'n smaak te vinden. Een raamgedicht doet ook weinig voor me.
Ik heb inmiddels een ander idee. Eens kijken of dat wat is!
Nee, een betrekkelijk dikke en stevige. Maar wel hol van binnen.quote:Op zondag 8 juli 2012 00:36 schreef Teslynd het volgende:
En deur van 23 piek? Is dat niet een dun kastdeurtje?
Vogelhuisje hangt met de opening ongeveer richting noordoosten? Da's in verband met de wind (die waait het vaakst en hardst vanuit het (zuid)westen en het minst en minst hard uit het noordoosten). Ook moet hij eigenlijk niet pal in de zon hangen, want dan worden die beestjes gebraden kippetjes in zo'n hokje.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:56 schreef Claudia_x het volgende:
Vandaag de vogel- en vlinderhuisjes opgehangen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En houd de wespen in de gaten!quote:Op zondag 8 juli 2012 01:04 schreef Lkw het volgende:
[..]
Vogelhuisje hangt met de opening ongeveer richting noordoosten? Da's in verband met de wind (die waait het vaakst en hardst vanuit het (zuid)westen en het minst en minst hard uit het noordoosten). Ook moet hij eigenlijk niet pal in de zon hangen, want dan worden die beestjes gebraden kippetjes in zo'n hokje.
Welke gordijnen bedoel je? We hebben ze allemaal bij een gordijnspeciaalzaak aan de Middenweg in Amsterdam gehaald. Dat was niet de goedkoopste optie, maar we wilden ze graag op laten hangen en goede gordijnrails hebben.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:22 schreef poemojn het volgende:
Mooie gordijnen heb je trouwens Claudia.Mag ik vragen waar je die gekocht hebt? Het zal vast al eens genoemd zijn maar 13 delen teruglezen is een beetje veel.
Dat vind ik nog eens out-of-the-box denken!quote:Op zondag 8 juli 2012 00:30 schreef Lkw het volgende:
[..]
Je kunt er misschien ander glas in (laten) zetten. Of een geheel nieuwe deur. Ik zie regelmatig bij kringloopwinkels wat leuks staan. Van getinte en ondoorzichtige glasplaten tot complete jaren-30-deuren met matglas of alleen een ruitje aan de bovenkant van geribbeld ondoorzichtig glas.
Een nieuwe, dichte deur kan ook, die kost bij Hornbach vanaf 23 euro zoveel. Maar ja, dan moet het wel net passen allemaal.
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:42 schreef sigme het volgende:
Die draaikast he, ik vind 'm reuze leuk.
En een combinatie van het Achterhuis met Narnia.
Ja, ik zat al heel erg te twijfelen. Ik heb nu deze plek gekozen omdat ik heb begrepen dat het vogelhuisje > 1.80 meter moet hangen, dus de schutting viel af. Bleven ons huis en de schuur over. In de muur van huis ons boren vermijd ik liever, dus daarom moest het wel de schuur worden. Ik hoop dat deze plek later wat meer beschutting zal krijgen van de appelboom. Ik heb begrepen dat een boom bovendien wat beschutting kan bieden tegen regen en daarom goed is (zolang de aanvliegroute open blijft).quote:Op zondag 8 juli 2012 01:04 schreef Lkw het volgende:
[..]
Vogelhuisje hangt met de opening ongeveer richting noordoosten? Da's in verband met de wind (die waait het vaakst en hardst vanuit het (zuid)westen en het minst en minst hard uit het noordoosten). Ook moet hij eigenlijk niet pal in de zon hangen, want dan worden die beestjes gebraden kippetjes in zo'n hokje.
Oh, brrr. Die had mijn vader ooit in het schuurtje. Ik zal er alert op zijn!quote:Op zondag 8 juli 2012 01:18 schreef mootie het volgende:
[..]
En houd de wespen in de gaten!
Hier ook niet gedaan, en nu hebben we een heus wespennest in ons schattige vogelhuisje.
Vlinderstruikquote:Op zondag 8 juli 2012 07:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik lees nu dat we het vlinderhuisje ook beter aan de andere schutting hadden kunnen hangen. Maar ach, van de vlinderkast heb ik sowieso weinig hoop.Ik spot al wel met grote regelmaat vlinders in de tuin! Voor zover ik weet hebben we niet bepaald vlinderaantrekkende bloemen en planten in de tuin.
Iemand tips voor planten om vlinders mee aan te trekken?
Wist je dat er ook vogels zijn met hoogte vrees. Dus gewoon hangen waar jij het mooi vindt. Vriendin van ons heeft 40 verschillende vogelhuisjes hangen aan de schuur. De onderste zijn het meest favoriet.quote:Op zondag 8 juli 2012 07:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, ik zat al heel erg te twijfelen. Ik heb nu deze plek gekozen omdat ik heb begrepen dat het vogelhuisje > 1.80 meter moet hangen, dus de schutting viel af.
quote:
Het zal wel loslopen denk ik. Je woont tenslotte in de bebouwde kom en niet aan de rand van een enorme vlakte. Je huis zal de ergste wind wel tegenhouden. En als die boom hoger wordt, dan biedt hij inderdaad schaduw tegen de heetste zon uit het zuiden.quote:Op zondag 8 juli 2012 07:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, ik zat al heel erg te twijfelen. Ik heb nu deze plek gekozen omdat ik heb begrepen dat het vogelhuisje > 1.80 meter moet hangen, dus de schutting viel af. Bleven ons huis en de schuur over. In de muur van huis ons boren vermijd ik liever, dus daarom moest het wel de schuur worden. Ik hoop dat deze plek later wat meer beschutting zal krijgen van de appelboom. Ik heb begrepen dat een boom bovendien wat beschutting kan bieden tegen regen en daarom goed is (zolang de aanvliegroute open blijft).
Onze tuin ligt ongeveer op het (zuid)oosten, dus het vogelhuisje hangt met de opening richting (noord)westen. Dat is met het oog op de windrichting niet slim? Wat de zon betreft is het niet de beste plek in de tuin, maar ook zeker niet de slechtste plek. De felste middagzon staat er niet op. De kant van de schuur met de deur erin zou denk ik het ideaalst zijn, dus die ga ik overwegen als dit niet werkt.
Dank voor de tips!
In een goeie inderdaad.quote:Op zondag 8 juli 2012 07:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Vlinderstruik.
Doet het wel geweldig trouwens.
Ja klopt, je kunt er thee van trekken, dat zegt ook mijn kruidenboekje. Meestal doet men dat van de Agastache Foeniculum (dropplant / anijsplant), maar van andere ondersoorten kan het ook.quote:Op zondag 8 juli 2012 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
Oh ja, een dropplant! Dat had ik in het kruidentopic volgens mij ook over gelezen. Kun je daar nou thee van trekken?
Is dat een plant voor in een pot? In de grond zelf heb ik niet echt ruimte meer.
Kun je hem niet de andere kant op laten openen? Ik vind de kast ook echt super en overweeg het nu ook (wist helemaal niet dat zoiets bestond), maar hier hetzelfde. het lijkt me dat het scharnier van de kast niet per se aan dezelfde kant hoeft te zitten als het scharnier van de deur?quote:Op zondag 8 juli 2012 13:01 schreef Angelfrouk het volgende:
@Claudia: Die inzetkast, is die ook handig als je trapkastdeur niet 90 graden geopend kan worden? Ik vind hem ontzettend cool en zou hem graag zelf ook hebben, maar onze trapkastdeur kan niet helemaal geopend worden ivm de deurkruk van de huiskamerdeur.
Ik ben bang dat je dan echt in de knoop komt te zitten met de ingang van de trapkast (die tussen de inzetkast en de deur).quote:Op zondag 8 juli 2012 13:38 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Kun je hem niet de andere kant op laten openen? Ik vind de kast ook echt super en overweeg het nu ook (wist helemaal niet dat zoiets bestond), maar hier hetzelfde. het lijkt me dat het scharnier van de kast niet per se aan dezelfde kant hoeft te zitten als het scharnier van de deur?
Klinkt ideaal! Ga ik eens naar op zoek dan. Schijnt ook lekker te ruiken, of niet?quote:Op zondag 8 juli 2012 13:34 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ja klopt, je kunt er thee van trekken, dat zegt ook mijn kruidenboekje. Meestal doet men dat van de Agastache Foeniculum (dropplant / anijsplant), maar van andere ondersoorten kan het ook.
In pot is geen probleem. Bij mij staat hij ook in een pot, zelfs een iets te kleine, maar daar trekt hij zich niets van aan. Hij komt nu al een jaar of vier elk voorjaar weer op.
Oh, ik had je vraag even gemist! Ik open hem zelf meestal tot ongeveer 45 graden, hooguit 60. Dat is meer dan genoeg.quote:Op zondag 8 juli 2012 13:01 schreef Angelfrouk het volgende:
@Claudia: Die inzetkast, is die ook handig als je trapkastdeur niet 90 graden geopend kan worden? Ik vind hem ontzettend cool en zou hem graag zelf ook hebben, maar onze trapkastdeur kan niet helemaal geopend worden ivm de deurkruk van de huiskamerdeur.
Als ik de foto's zie kan de inzetkast bijna 180 graden draaien, dus je houdt gewoon je hele deuropening over als je in de kast moet zijn....quote:Op zondag 8 juli 2012 13:39 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je dan echt in de knoop komt te zitten met de ingang van de trapkast (die tussen de inzetkast en de deur).
Wij zijn er juist voor gewaarschuwd dat we de kinderen de kast niet tot verder dan 90 graden open moeten laten trekken. Daar gaat 'ie kapot van.quote:Op zondag 8 juli 2012 13:45 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Als ik de foto's zie kan de inzetkast bijna 180 graden draaien, dus je houdt gewoon je hele deuropening over als je in de kast moet zijn....
Haha, precies.quote:Op zondag 8 juli 2012 13:03 schreef Lkw het volgende:
Daarbij moet zo'n vogeltje zelf maar beslissen. Als hij per se een voordeur op het noordoosten wil, dan zoekt hij maar een ander huisje
Als je over het blad wrijft en daarna aan je vingers ruikt, dan ruik je anijs. Dat is wel lekker ja. De bloemen ruiken volgens mij niet heel sterk, maar daar kan ik naast zitten. Helaas kan ik het nu niet voor je checken, want hij staat door het belabberde voorjaar nog niet in bloei (vorig jaar al wel rond deze tijd).quote:Op zondag 8 juli 2012 13:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klinkt ideaal! Ga ik eens naar op zoek dan. Schijnt ook lekker te ruiken, of niet?
Dank je. Wij gaan er eens ernstig over na denken. Hij lijkt me enorm handig. Maar ook de stofzuiger, mijn werktas, enz., enz. liggen in de kast. Ik weet niet of zo'n inzetkast dan wel geschikt is als ik er in ieder geval 1 x per dag achter moet.quote:Op zondag 8 juli 2012 13:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, ik had je vraag even gemist! Ik open hem zelf meestal tot ongeveer 45 graden, hooguit 60. Dat is meer dan genoeg.
Ok, maar zeker bij een brede kast hou je toch wel genoeg ruimte over om je kast in te gaan denk ik. Echt een supersysteem, ik ga straks de maten eens goed opnemen hier. Ben helemaal blij dat ik dit toevallig tegenkom in je topic!quote:Op zondag 8 juli 2012 13:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij zijn er juist voor gewaarschuwd dat we de kinderen de kast niet tot verder dan 90 graden open moeten laten trekken. Daar gaat 'ie kapot van.
In plaats van een ander raam in de deur kun je ook kiezen voor ondoorzichtige raamfolie over het gehele raam. Dat is beduidend goedkoper en het lijkt dan gewoon op van dat melkglas.quote:Op zondag 8 juli 2012 07:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat vind ik nog eens out-of-the-box denken!
We hadden ervoor kunnen kiezen om een andere deur te nemen, maar we vonden de opties van de aannemer best duur. Ik had ook niet helemaal beseft dat deze deur zo open zou zijn. Als ik het wel had beseft, had ik het ook even aan willen kijken. Het leek me namelijk wel fijn om daardoor meer licht in de woonkamer te hebben. Maar ik merk nu dat we al genoeg licht hebben en dat ik de doorkijk toch te groot vind.
Hier een heel aardige en flink uitgebreide pagina over hommels. Info over hommelnestkasten vind je helemaal onderaan, in de laatste alinea.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:36 schreef Teslynd het volgende:
Hm, op het noordoosten gericht kunnen de buren het niet zien als ik een insektenkastje installeer. Maar de vraag is: hoe kan je goed selectieve kastjes vinden? Dus wel hommels, geen wespen en ook liever geen lieveheersbeestjes want daar zitten die Aziatische roofkevers tussen.
Hier is vanmiddag n.a.v. dit topic onze kast ook geplaatst!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:24 schreef Baby_Girl het volgende:
Dankzij dit topic en jou kast Claudia is mijn kast vanmiddag ook geplaatst. Super ding zeg.
Binnen twee weken is alles geregeld, nette, vriendelijke en snelle man. Ik ben er heel blij mee!![]()
#nudekeukenopnieuwinrichtengaat....
Alleen volgens mij is er iets mis met de link www.inzetkast.nl
Ik krijg alleen een wit scherm met rechts het woord meh.
Drukke dag hebben ze gehadquote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:49 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Hier is vanmiddag n.a.v. dit topic onze kast ook geplaatst!
Geweldig ding is het ..
Pssst, de juiste link is: http://handigekasten.nl/inzetkast/
De folder ligt hier wel op tafel, maar ik heb m verder nog niet bekeken!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:59 schreef Baby_Girl het volgende:
[..]
Drukke dag hebben ze gehad
Maar op de folder staat inzetkast.nl
Beetje raar dan dat die link het niet doet, toch?
Als je houdt van snuffelen in kringloopwinkels, is De Lokatie misschien leuk om mee te pakken. Is heel dichtbij Neef Louis:quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:06 schreef SV-tje het volgende:
Mijnen ik gaan vrijdag voor zijn werk naar Amsterdam, maar een groot deel van de dag blijft over om te winkelen voor het huis.
Zijn er nog winkels in Amsterdam (of omgeving) waar we zeker heen moeten gaan? Ik heb Neef Louis al uit dit topic gehaald.
komt vanzelf goed dus, zodra hij die andere twee levert en je die erboven kan hangenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:03 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb m'n lief twee spiegels te weinig mee laten nemen. Dus ik dacht: ik hang ze niet hoger op dan strikt noodzakelijk. Maarja, ik nam mezelf als maatstaf. Dus nu moet m'n lief bukken om erin te kunnen kijken.
Welnee, ik kan ontzettend genieten van andermans huis en inrichting, ook al zou ik het zelf niet zo bedenken. Ik loop met heel veel plezier telkens weer langs de huizen van m'n buren om er uitgebreid naar binnen te gluren. Het is zo leuk om te zien wat anderen van hetzelfde lege canvas maken.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 19:46 schreef lady-wrb het volgende:
wat zal jij mijn buitenlamp dan ontieglijk lelijk vinden
ik vind je afdakje bij je voordeur helemaal geweldig. dat zou ik nou ook best willen.
Ik heb ze te hoog opgeplakt om er nog een paar boven te doen.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:04 schreef simmu het volgende:
[..]
komt vanzelf goed dus, zodra hij die andere twee levert en je die erboven kan hangen
o maar onder afdakjes kan je sowieso moeilijk schuilen, regen valt nagenoeg nooit recht naar beneden, dus nat word je altijd.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:05 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welnee, ik kan ontzettend genieten van andermans huis en inrichting, ook al zou ik het zelf niet zo bedenken. Ik loop met heel veel plezier telkens weer langs de huizen van m'n buren om er uitgebreid naar binnen te gluren. Het is zo leuk om te zien wat anderen van hetzelfde lege canvas maken.
Weet je, dat afdakje is me eigenlijk nooit zo opgevallen.Het is ook niet diep genoeg om echt goed onder te kunnen schuilen.
dan hangen ze gewoon precies goedquote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik heb ze te hoog opgeplakt om er nog een paar boven te doen.
Ja ach, valt niks meer aan te doen. Die zitten muurvast.quote:
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:08 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
o maar onder afdakjes kan je sowieso moeilijk schuilen, regen valt nagenoeg nooit recht naar beneden, dus nat word je altijd.
ik wil graag een afdakje omdat mijn huis heel plat is. het is zo tweedimensionaal als maar zijn kan. ik zou er graag wat meer diepte in hebben door bijv. dus een afdakje.
ik woon in een echt jaren 70 huis en probeer zoveel mogelijk de stijl uit de jaren 60/70 aan te houden.
(hoewel het wel mooi moet blijven. de originele jaren 70 wc met dito tegels is toch echt gesneuveld)
Ook qua inrichting? Of alleen afwerking?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:08 schreef lady-wrb het volgende:
ik woon in een echt jaren 70 huis en probeer zoveel mogelijk de stijl uit de jaren 60/70 aan te houden.
(hoewel het wel mooi moet blijven. de originele jaren 70 wc met dito tegels is toch echt gesneuveld)
Haha, wat grappig dat het jullie opvalt. Dan ga ik vanaf nu maar trots zijn op m'n afdakje.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 22:37 schreef Teslynd het volgende:
Vandaag gutste de regen recht omlaag: het regende pijpestelen. Dat afdakje van jou is toch breder dan gewoonlijk, daar zat ik ook half jaloers naar te kijken.
Bij mij heeft 1 clematis het moeilijk. Elke keer sterft er een stuk af (bladeren worden langzaam bruin en dan wordt al gauw de hele tak dor) maar groeit er ook onderin een nieuw stuk aan. Wat zou ik daarvan kunnen verwachten?quote:Mijn clematis tangicuta bloeit nu heel voorzichtig met 3 bloemenparen, toch al in het eerste jaar en in een pot. De gele, klokjesachtige bloempjes zijn ongeveer zo groot als het topje van mijn pink.
vooral qua inrichting.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ook qua inrichting? Of alleen afwerking?
Klinkt als een fijne combinatie tussen het beste uit de jaren '60 en '70 en een moderne inrichting!quote:
ik zat echt zo van: wat doet dat varken daar nouquote:Op zondag 29 juli 2012 15:00 schreef zoeperzazke het volgende:
Nou, voor en na, hierbij de kast bij onsHij is ook in de breedte aangepast naar 75cm breed. Ben zo blij dat ik het in dit topic tegenkwam, het is een superoplossing!!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |