Oh, goed om te weten! Het is wel een schaduwrijke plek, maar toch.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:09 schreef Teslynd het volgende:
Metaal is niet plantvriendelijk, want het wordt loeiheet in de zon.
Andere potten ook wel, maar metaal is berucht om de warmtegeleiding.
Dan ga ik volgend jaar eens kijken voor een (paar) Clematis(en). Ik vind het een mooie bloem en als het een beetje lekker klimt een optie om langs een schutting te zettenquote:Op maandag 25 juni 2012 16:11 schreef Claudia_x het volgende:
Sorry, ik was op vakantie! NP, de tegel heet Pallado en is geloof ik lichtgrijs.
Yesse, ja, de clematissen groeien hard! Niet allemaal even hard. De een heeft het er duidelijk makkelijker mee dan de ander. De linker Clematis (donkerpaars) heeft al flink gebloeid; één Clematis is voor een deel doodgegaan, maar een ander deel groeit toch gewoon door.
We zijn net twee weken weg geweest en het is ongelooflijk hoe vol de tuin er nu uitziet. Het blijft maar hard gaan, maar het is nu geloof ik wel zo'n beetje gebeurd met de ongelooflijke groei?
Houd er wel rekening mee dat die in de winter niet groen blijft. En een strenge vorst schijnt hij regelmatig niet te overleven, al heb ik wel varianten die winterhard zijn. We zullen het zien komende winter.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:24 schreef Yesse het volgende:
[..]
Dan ga ik volgend jaar eens kijken voor een (paar) Clematis(en). Ik vind het een mooie bloem en als het een beetje lekker klimt een optie om langs een schutting te zetten
Dát is nog eens een verstopplaats zegquote:Op maandag 25 juni 2012 16:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kwam mezelf er even aan herinneren dat ik deze inzetkast misschien wil bestellen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Van de site http://handigekasten.nl/inzetkast/, met dank aan het topic van Stiemie: Wonen en klussen in Weesp
Dat verschilt dan per nieuwbouwwoning. De nieuwbouwwoning die ik op het oog had, had dat niet op de BG. Extra: ¤3500 voor 45 m²quote:
Ik ben, volgens mij naast vele andere, zeer benieuwd! Het is echt een top idee maar ik vraag me vooral af of het inderdaad die 75 kilo aan kan. Pakken drinken etc. kunnen bij elkaar toch veel wegen..quote:
Ehhh, nee. Ik vraag me na al zes keer een zomer hier nog steeds af wanneer het stopt met hard groeien. Ik weet nog dat een vriend van mij, tuinarchitect, zes jaar geleden zei dat we heus niet elke zomer de klimop zo zouden hoeven snoeien als de eerste zomer. Ik moet hem ongelijk geven. Ik blijf bezig. Niet erg hoor. Maar wel goed om te weten.quote:Op maandag 25 juni 2012 16:11 schreef Claudia_x het volgende:
We zijn net twee weken weg geweest en het is ongelooflijk hoe vol de tuin er nu uitziet. Het blijft maar hard gaan, maar het is nu geloof ik wel zo'n beetje gebeurd met de ongelooflijke groei?
Ik heb begrepen dat in het tweede deel van het jaar alles niet meer (zo hard) groeit, ook onkruid niet. Maar dat is dus niet zo?quote:Op maandag 25 juni 2012 19:56 schreef mefke79 het volgende:
Ik ben ook benieuwd naar die kast Claudia!
[..]
Ehhh, nee. Ik vraag me na al zes keer een zomer hier nog steeds af wanneer het stopt met hard groeien. Ik weet nog dat een vriend van mij, tuinarchitect, zes jaar geleden zei dat we heus niet elke zomer de klimop zo zouden hoeven snoeien als de eerste zomer. Ik moet hem ongelijk geven. Ik blijf bezig. Niet erg hoor. Maar wel goed om te weten.
Heb je bij novilon erg last van afdrukken van stoelen, kasten etc.?quote:Op maandag 25 juni 2012 19:27 schreef Claudia_x het volgende:
Vloerbedekking, novilon, gewoon zeil. Genoeg opties!
Wij hebben ons best strak aan de begroting gehouden, maar zijn er hier en daar, welbewust, van afgeweken. Wij verkeerden in de luxepositie dat we het geld er wel voor hadden en ons budget alleen op papier bestond. Maar het is wel heel goed geweest om een budget te hebben, want je maakt het al gauw erg bont. Ik had ook nog wel dimmers gewild, bijvoorbeeld. Nou ja, jammer de bammer.
Ja. Meubels laten afdrukken achter. Voor ruimtes waarin je weinig schuift is dat niet zo erg. Ik zou het voor de slaapkamers prima vinden, en voor de zolder misschien ook wel. Het is verder namelijk ontzettend fijn en onderhoudsvriendelijk spul.quote:Op maandag 25 juni 2012 20:48 schreef Jipster het volgende:
[..]
Heb je bij novilon erg last van afdrukken van stoelen, kasten etc.?
Je moet wel beseffen dat dat meestal meegefinancierd wordt in de hypotheek van een nieuwbouwwoning, als ik het goed heb (wij hebben een iets andere constructie gebruikt). Een huurwoning wordt waarschijnlijk vrij compleet afgeleverd. Je doet zelf de vloer (wat ook een flinke kostenpost is), misschien de muren, en veel meer hoeft er niet. Ik zou dus alleen even die radiator op zolder in de gaten houden. En het dicht laten maken van de trap is misschien een optie?quote:Op maandag 25 juni 2012 23:42 schreef mignonne het volgende:
woh wat een prijzen![]()
Ik ben zo benieuwd hoe wij daar tzt mee weg gaan komen
Wat zou je advies zijn voor wat betreft klimop? Liever één of twee keer per jaar drastisch dan telkens een klein beetje?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 02:13 schreef Teslynd het volgende:
Klimop voelt zich gestimuleerd door snoeien. Daar moet je dus drastisch te werk gaan, als je wilt snoeien voor vermindering van de massa.
Wat ik begrepen heb is dat er een stalen frame omheen zit (gemonteerd aan het kozijn) waar die in hangt. Er zitten geen wieltjes onder, maar het onderste scharnier wordt wel verlijmd aan de vloer. Er staat ook bij de beschrijving dat de kast niet hangt maar op een op een kogeltaatslager staat. In hoeverre dat verschilt van een wieltje eronder weet ik niet.quote:Hangt die inzetkast op z'n scharnieren of zitten er wieltjes onderaan die helpen dragen?
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 08:37 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ben echt heel benieuwd naar jullie ervaringen met die inzet kast.
Heel suf gezegd vind ik het bijna jammer dat ik nu niet zo'n kast heb om dat bij te doen!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |