abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113399992
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 08:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Je moet wel beseffen dat dat meestal meegefinancierd wordt in de hypotheek van een nieuwbouwwoning, als ik het goed heb (wij hebben een iets andere constructie gebruikt). Een huurwoning wordt waarschijnlijk vrij compleet afgeleverd. Je doet zelf de vloer (wat ook een flinke kostenpost is), misschien de muren, en veel meer hoeft er niet. Ik zou dus alleen even die radiator op zolder in de gaten houden. En het dicht laten maken van de trap is misschien een optie?

Maar voor wie een nieuwbouwwoning koopt: reken gerust op 20.000 euro aan bijkomende kosten. Veel vaker hoor ik nog dat mensen rond de 30.000 uitkomen.
Nah die radiator op zolder hoeft voor mij niet zo nodig om eerlijk te zijn. We gaan er alleen maar slapen of ik ben er om de was te vouwen. Als ik slaap staat een verwarming altijd uit en de afgelopen 3 jaar is onze verwarming <10 keer aangeweest. Dat loopt wel los.

Voor een vloer, met dank aan een tip van Oeke hopen we er ergens een gratis vandaan te halen *O* wel een bult werk, maar je moet er wat voor overhebben :P t zelfde geldt voor dingen zoals tuintegels. Dus dan moeten de muren idd nog behangen worden. Maar stiekem hoop ik dat er muurbedekking op zit al, dan doe ik daar niets meer aan :P

Ik weet wel dat het mee gefinancieerd wordt, maar ik schrik gewoon van de bedragen, ik vind t een hoop geld zo alles bij elkaar. Waarmee ik niets wil zeggen over jullie huis of uitgaven hè :P maar meer in het algemeen, wat gaat er vreselijk veel geld in om zo gek weg.
:)
  dinsdag 26 juni 2012 @ 09:34:38 #152
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_113400953
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 08:42 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nah die radiator op zolder hoeft voor mij niet zo nodig om eerlijk te zijn. We gaan er alleen maar slapen of ik ben er om de was te vouwen. Als ik slaap staat een verwarming altijd uit en de afgelopen 3 jaar is onze verwarming <10 keer aangeweest. Dat loopt wel los.

Voor een vloer, met dank aan een tip van Oeke hopen we er ergens een gratis vandaan te halen *O* wel een bult werk, maar je moet er wat voor overhebben :P t zelfde geldt voor dingen zoals tuintegels. Dus dan moeten de muren idd nog behangen worden. Maar stiekem hoop ik dat er muurbedekking op zit al, dan doe ik daar niets meer aan :P

Ik weet wel dat het mee gefinancieerd wordt, maar ik schrik gewoon van de bedragen, ik vind t een hoop geld zo alles bij elkaar. Waarmee ik niets wil zeggen over jullie huis of uitgaven hè :P maar meer in het algemeen, wat gaat er vreselijk veel geld in om zo gek weg.
Gratis vloer? O-) Het valt mij ook flink tegen hoor. Ik ben nu ook erg blij dat onze woning gewoon redelijk 'compleet' wordt opgeleverd.

Ik heb ook het idee dat er soms nogal veel gevraagd wordt voor bepaalde zaken. Wij kunnen weinig meerwerk kiezen maar bij sommige dingen heb ik het gevoel dat het echt veel goedkoper kan. Zo zouden wij meer dan 1700,- moeten betalen voor een ingebouwde vaatwasser en vragen ze zelfs extra kosten om de tegels in de badkamer horizontaal ipv verticaal te tegelen.. Waar volgens mij weinig verschil in zit. Maar misschien ben ik gewoon te onervaren op dit gebied :@
Fuck the EBU
pi_113401350
Mooi overzicht van de kosten Claudia! Ik heb eigenlijk geen idee hoe dat bij ons zit, maar het zal in totaal wel op ongeveer hetzelfde neerkomen. Wij hadden vooral flink kunnen besparen door de dakkapel niet als meerwerk te laten doen, maar later door een aannemer. Dan hadden we bovendien waarschijnlijk een handigere dakkapel gekregen (nu zit hij zo hoog dat wij op een krukje moeten klimmen om de ramen open te doen). Kortom, ik heb eigenlijk behoorlijk spijt van de dakkapel. Vloerverwarming zat er bij ons niet standaard in, en dat mis ik ook niet, maar ik had wel graag een convectorput gehad ipv die oerlelijke, onhandige radiator aan de muur. Wie weet, ooit.
pi_113424551
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 08:42 schreef mignonne het volgende:

Het is ook veel geld. En tegelijkertijd is het ook zo dat, als je allebei flink werkt en geen idiote kostenposten hebt, je ook heel rap geld spaart. Als je eenmaal kinderen hebt gaat dat minder hard natuurlijk.

Nou ja, ik wil het niet veralgemeniseren. Maar het was nogal een eyeopener voor me, dat er ook een wereld na het studeren is waarin je gewoon geld over kunt houden en dan ineens een huis kunt kopen! Je referentiekader verandert dan.

Nu we weer blut zijn vind ik alles weer veel geld. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_113424774
Ah toch een huis moeten kopen voordat ik een kind kreeg dus :P
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_113425013
Zolang mogelijk fulltime werken, goedkoop blijven wonen, geen auto nemen en niet aan kinderen beginnen.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 23:23:49 #157
100412 mefke79
komt goed!
pi_113437436
over de klimop: ik snoei een twee of drie keer per jaar echt grof terug. Tussendoor knip ik alleen weg wat of in/op de muur van de garage groeit, in de weg hangt of op de grond woekert. Ik vind het een prima plant als groene erfafscheiding (hij groeit in een hek bij ons, als schutting met de buren) maar hij blijft maar hard groeien, elk jaar weer. En dat zou dus minder moeten worden.
Zo hebben de buren een blauwe regen tegen hun kant van het hek en die blijft ook maar woekeren en in onze tuin groeien. Niet handig, ik vind em niet alleen stinken, ik krijg er jeuk van.

En over het meerwerk: aannemers verdienen er goud geld mee. Net als met dingen als een ander bad enzo. Ik vond dat toen zo tegenvallen. Wij waren ook richting die 30 duizend kwijt bovenop de koopprijs. Dat zat em vooral in vloeren, de badkamer en de keuken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_113450432
Voor klimop kan je bij het kleine snoeiwerk kijken of het met takken aftrekken lukt. Een mooie snede zet méér aan tot groeien dan aftrekken. Maar het moeten natuurlijk wel redelijk nette wonden worden, geen lange scheurstroken. Bij groot onderhoudswerk kan het zinnig zijn om het aantal te beperken. Flink uitgroeien doen ze toch wel, dan maar liever met minder planten.

Ja, blauwe regen moet in januari heel sterk gesnoeid worden, na de bloei flink en tussendoor kan je ook aardig bijknippen. Het is ook een echte woekerplant.
pi_113451167
Ik herinner me opeens, dat je soms bij helemaal begroeide bomen ziet, dat het klimop aan de onderkant is doorgesneden. Dan blijft het gewoon om de boom zitten en gaat vanzelf dood. Is dat een oplossing voor tuintjes? Zo hoef je maar 1x per jaar (einde winter of zo) het snoeisel te verwijderen.
  woensdag 27 juni 2012 @ 11:04:21 #160
100412 mefke79
komt goed!
pi_113451178
aha, nog meer eraftrekken dus! Bedankt voor de tip, deden we al wel deels, maar het grootste deel doen we dus met de snoeischaar.

Van de blauwe regen is het gewoon lastig, want het is onze plant niet. En de buren onderhouden em niet, dus tja. Daar zal het bij telkens bijwerken blijven vrees ik.
pi_113454169
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 11:03 schreef Teslynd het volgende:
Ik herinner me opeens, dat je soms bij helemaal begroeide bomen ziet, dat het klimop aan de onderkant is doorgesneden. Dan blijft het gewoon om de boom zitten en gaat vanzelf dood. Is dat een oplossing voor tuintjes? Zo hoef je maar 1x per jaar (einde winter of zo) het snoeisel te verwijderen.
Ja, dat heeft mijn vader ook ooit gedaan bij de klimop die vroeger om ons huis heen woekerde. Hielp niets. :+

Maar hier heb ik nog geen last van het woekeren. Eerst maar eens de boel dicht laten groeien.
  woensdag 27 juni 2012 @ 15:15:31 #162
100412 mefke79
komt goed!
pi_113461715
Teslynd, als dat zou werken had ik het al gedaan. Het is zelfs zo dat als je het snoeisel laat liggen, het gewoon weer aangroeit, maar dan op de grond. Hij maakt ook telkens nieuwe scheuten die dan meters verderop ineens boven komen. We hebben geluk dat onze klimop achter een hekje staat (ivm konijn) en dat ie daardoor wel binnen die ruimte te houden is, gewoon alles afknippen wat er buiten komt.
pi_113532403
Vandaag hebben we een schilderij gekocht van een beginnend kunstenaar via een deur-tot-deur-verkoper:

In het echt veel mooier, en vast niet jullie smaak. Maar ik laat het op verzoek even zien.
  donderdag 28 juni 2012 @ 21:54:47 #164
100412 mefke79
komt goed!
pi_113532644
Ik vind em wel mooi. Mooie kleuren ook.
  donderdag 28 juni 2012 @ 22:00:22 #165
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_113533026
*rent naar binnen*

Het is inderdaad niet mijn smaak Claudia, maar ik vind het prachtige kleuren! Die ook mooi zijn bij de kleuren die je voor je huis hebt gekozen!
pi_113533050
Ja, het is een beetje suf om er een foto van te maken. De penseelstreken zijn mooi, de kleuren. En, net als ons andere schilderij, roept het een vraag op.
pi_113533299
Sluit me aan bij Twentemeisje.
Maar kunst koop je voor jezelf, waar je samen van kan genieten. Ik vind het gewoon helemaal geweldig dat jullie kunst kopen van een beginnend kunstenaar en kunst in de slaapkamer, ik word er intens gelukkig van!
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_113544548
Ik vind hem geweldig! O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  vrijdag 29 juni 2012 @ 09:59:45 #169
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_113547204
Ik ben normaal niet zo van de schilderijen maar deze vind ik heel intrigerend. De kleuren vind ik vooral erg mooi bij de muur staan. Het heeft een beetje iets mystieks. Wel toevallig dat je daar dan zo tegenaan loopt :D
Fuck the EBU
pi_113553762
En nu moeten we eens wat we al hebben liggen uitzoeken en kijken waar we het op willen hangen! Ik twijfel nog wat ik met de muur bij de trap van de begane grond naar de eerste verdieping zal doen. Fotolijstjes ophangen doet iedereen.
pi_113557212
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 13:05 schreef Claudia_x het volgende:
En nu moeten we eens wat we al hebben liggen uitzoeken en kijken waar we het op willen hangen! Ik twijfel nog wat ik met de muur bij de trap van de begane grond naar de eerste verdieping zal doen. Fotolijstjes ophangen doet iedereen.
cheap ass fotolijstjes kopen en zelf iets van maken misschien?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_113560359
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 22:00 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, het is een beetje suf om er een foto van te maken. De penseelstreken zijn mooi, de kleuren. En, net als ons andere schilderij, roept het een vraag op.
Kan je nog een close-up maken, zodat die penseelsteken en de textuur zichtbaar wordt?
pi_113571411
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 14:21 schreef simmu het volgende:

[..]

cheap ass fotolijstjes kopen en zelf iets van maken misschien?
Nou ja, ik denk dat het toch foto's worden, maar dan heel oude. Ik heb tientallen dozen met foto's die van mijn vader zijn geweest. Da's een langlopend project, al die foto's inscannen. Moet ik alleen bedenken hoe ik ze op zou willen hangen.
pi_113571438
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:33 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Kan je nog een close-up maken, zodat die penseelsteken en de textuur zichtbaar wordt?
Zal ik doen!
pi_113574544
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 15:33 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Kan je nog een close-up maken, zodat die penseelsteken en de textuur zichtbaar worden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')