De blaadjes van de bloem zijn er vandaag alweer afgewaaid.quote:Op donderdag 5 juli 2012 22:42 schreef pascal_s het volgende:
O, mooi die passiebloem!
Wij hebben m (nog) niet gekocht, wel overwogen. Vooral bang dat die de vorst niet overleeft...
Ja, dat lijkt me ook. Die platen zelf houden echt niks, want die zijn van flutmateriaal gemaakt. Ik meen me ook te herinneren dat het om de constructie ging. Maar extra navraag doen kan natuurlijk geen kwaad. De mensen van inzetkast.nl zullen er ook wel ervaring mee hebben.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 11:55 schreef Puala het volgende:
Volgens mij zit er achter de schotten een houten frame en mag je dat niet verwijderen. De platen er voor dus wel. En als je de platen verwijderd kan je er wellicht wel kastruimte van maken.
quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:33 schreef Leandra het volgende:
Oh, die kast... ik had m al in het topic van Stiemie gezien, maar darn wat is het mooi![]()
Het is dat we hier toch weg willen, maar anders had ik er zo zo'n kast in laten zetten, en dan mocht niemand hem opendoen omdat ik de enige zou zijn die daar achter mocht komen, en dan zou het altijd netjes zijn
Als wij zo'n kast hadden dan zou dat ook kunnen, want dan zou het mijn kast zijn en zou er wel ruimte zijn om te zittenquote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]!
Ik heb net even in de kast gezeten, voor de gein.
coole verstopplek!quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]!
Ik heb net even in de kast gezeten, voor de gein.
Een vlakke plaat flutmateriaal vastgezet met flutpunaises kan een vierkante constructie van stevige palen verhinderen tot een wiebertje in te zakken..quote:Op vrijdag 6 juli 2012 12:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt me ook. Die platen zelf houden echt niks, want die zijn van flutmateriaal gemaakt. Ik meen me ook te herinneren dat het om de constructie ging. Maar extra navraag doen kan natuurlijk geen kwaad. De mensen van inzetkast.nl zullen er ook wel ervaring mee hebben.
True! Ik moet me er ook niet mee bemoeien.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:19 schreef sigme het volgende:
[..]
Een vlakke plaat flutmateriaal vastgezet met flutpunaises kan een vierkante constructie van stevige palen verhinderen tot een wiebertje in te zakken..
Ik heb hier op Fok! gelezen dat iemand dat met Tandpasta deedquote:Op vrijdag 6 juli 2012 16:33 schreef Claudia_x het volgende:
Gaten in het plafond boren, dat doen we dus nooit meer.
Hoe kan ik een afgebrokkeld gat in een gespact plafond het beste bijwerken? Muurvuller? En hoe maak ik de plek dan zo onopvallend mogelijk? Er staat me bij dat de aannemer daar een spuitbusje voor had.
Raamfolie (bijvoorbeeld zo'n bloemen of grafisch patroon van www.haikje.nl) of bijvoorbeeld een raamgedicht (www.plint.nl)quote:Op vrijdag 6 juli 2012 14:56 schreef Claudia_x het volgende:
Oh, ik zou nog wel ergens brainstormhulp bij kunnen gebruiken. Ik wil nog steeds iets met deze deur, want de doorkijk vanuit de voordeur vind ik te groot. Iemand leuk ideeën? Ik heb al naar stickers gekeken, maar die vind ik vaak lelijk en anders te duur.
[ afbeelding ]
Ik vind raamfolie best duur, en het is lastig om iets naar m'n smaak te vinden. Een raamgedicht doet ook weinig voor me.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 23:28 schreef Cyan het volgende:
[..]
Raamfolie (bijvoorbeeld zo'n bloemen of grafisch patroon van www.haikje.nl) of bijvoorbeeld een raamgedicht (www.plint.nl)
Je kunt er misschien ander glas in (laten) zetten. Of een geheel nieuwe deur. Ik zie regelmatig bij kringloopwinkels wat leuks staan. Van getinte en ondoorzichtige glasplaten tot complete jaren-30-deuren met matglas of alleen een ruitje aan de bovenkant van geribbeld ondoorzichtig glas.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vind raamfolie best duur, en het is lastig om iets naar m'n smaak te vinden. Een raamgedicht doet ook weinig voor me.
Ik heb inmiddels een ander idee. Eens kijken of dat wat is!
Nee, een betrekkelijk dikke en stevige. Maar wel hol van binnen.quote:Op zondag 8 juli 2012 00:36 schreef Teslynd het volgende:
En deur van 23 piek? Is dat niet een dun kastdeurtje?
Vogelhuisje hangt met de opening ongeveer richting noordoosten? Da's in verband met de wind (die waait het vaakst en hardst vanuit het (zuid)westen en het minst en minst hard uit het noordoosten). Ook moet hij eigenlijk niet pal in de zon hangen, want dan worden die beestjes gebraden kippetjes in zo'n hokje.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:56 schreef Claudia_x het volgende:
Vandaag de vogel- en vlinderhuisjes opgehangen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En houd de wespen in de gaten!quote:Op zondag 8 juli 2012 01:04 schreef Lkw het volgende:
[..]
Vogelhuisje hangt met de opening ongeveer richting noordoosten? Da's in verband met de wind (die waait het vaakst en hardst vanuit het (zuid)westen en het minst en minst hard uit het noordoosten). Ook moet hij eigenlijk niet pal in de zon hangen, want dan worden die beestjes gebraden kippetjes in zo'n hokje.
Welke gordijnen bedoel je? We hebben ze allemaal bij een gordijnspeciaalzaak aan de Middenweg in Amsterdam gehaald. Dat was niet de goedkoopste optie, maar we wilden ze graag op laten hangen en goede gordijnrails hebben.quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:22 schreef poemojn het volgende:
Mooie gordijnen heb je trouwens Claudia.Mag ik vragen waar je die gekocht hebt? Het zal vast al eens genoemd zijn maar 13 delen teruglezen is een beetje veel.
Dat vind ik nog eens out-of-the-box denken!quote:Op zondag 8 juli 2012 00:30 schreef Lkw het volgende:
[..]
Je kunt er misschien ander glas in (laten) zetten. Of een geheel nieuwe deur. Ik zie regelmatig bij kringloopwinkels wat leuks staan. Van getinte en ondoorzichtige glasplaten tot complete jaren-30-deuren met matglas of alleen een ruitje aan de bovenkant van geribbeld ondoorzichtig glas.
Een nieuwe, dichte deur kan ook, die kost bij Hornbach vanaf 23 euro zoveel. Maar ja, dan moet het wel net passen allemaal.
quote:Op zaterdag 7 juli 2012 20:42 schreef sigme het volgende:
Die draaikast he, ik vind 'm reuze leuk.
En een combinatie van het Achterhuis met Narnia.
Ja, ik zat al heel erg te twijfelen. Ik heb nu deze plek gekozen omdat ik heb begrepen dat het vogelhuisje > 1.80 meter moet hangen, dus de schutting viel af. Bleven ons huis en de schuur over. In de muur van huis ons boren vermijd ik liever, dus daarom moest het wel de schuur worden. Ik hoop dat deze plek later wat meer beschutting zal krijgen van de appelboom. Ik heb begrepen dat een boom bovendien wat beschutting kan bieden tegen regen en daarom goed is (zolang de aanvliegroute open blijft).quote:Op zondag 8 juli 2012 01:04 schreef Lkw het volgende:
[..]
Vogelhuisje hangt met de opening ongeveer richting noordoosten? Da's in verband met de wind (die waait het vaakst en hardst vanuit het (zuid)westen en het minst en minst hard uit het noordoosten). Ook moet hij eigenlijk niet pal in de zon hangen, want dan worden die beestjes gebraden kippetjes in zo'n hokje.
Oh, brrr. Die had mijn vader ooit in het schuurtje. Ik zal er alert op zijn!quote:Op zondag 8 juli 2012 01:18 schreef mootie het volgende:
[..]
En houd de wespen in de gaten!
Hier ook niet gedaan, en nu hebben we een heus wespennest in ons schattige vogelhuisje.
Vlinderstruikquote:Op zondag 8 juli 2012 07:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik lees nu dat we het vlinderhuisje ook beter aan de andere schutting hadden kunnen hangen. Maar ach, van de vlinderkast heb ik sowieso weinig hoop.Ik spot al wel met grote regelmaat vlinders in de tuin! Voor zover ik weet hebben we niet bepaald vlinderaantrekkende bloemen en planten in de tuin.
Iemand tips voor planten om vlinders mee aan te trekken?
Wist je dat er ook vogels zijn met hoogte vrees. Dus gewoon hangen waar jij het mooi vindt. Vriendin van ons heeft 40 verschillende vogelhuisjes hangen aan de schuur. De onderste zijn het meest favoriet.quote:Op zondag 8 juli 2012 07:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, ik zat al heel erg te twijfelen. Ik heb nu deze plek gekozen omdat ik heb begrepen dat het vogelhuisje > 1.80 meter moet hangen, dus de schutting viel af.
quote:
Het zal wel loslopen denk ik. Je woont tenslotte in de bebouwde kom en niet aan de rand van een enorme vlakte. Je huis zal de ergste wind wel tegenhouden. En als die boom hoger wordt, dan biedt hij inderdaad schaduw tegen de heetste zon uit het zuiden.quote:Op zondag 8 juli 2012 07:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, ik zat al heel erg te twijfelen. Ik heb nu deze plek gekozen omdat ik heb begrepen dat het vogelhuisje > 1.80 meter moet hangen, dus de schutting viel af. Bleven ons huis en de schuur over. In de muur van huis ons boren vermijd ik liever, dus daarom moest het wel de schuur worden. Ik hoop dat deze plek later wat meer beschutting zal krijgen van de appelboom. Ik heb begrepen dat een boom bovendien wat beschutting kan bieden tegen regen en daarom goed is (zolang de aanvliegroute open blijft).
Onze tuin ligt ongeveer op het (zuid)oosten, dus het vogelhuisje hangt met de opening richting (noord)westen. Dat is met het oog op de windrichting niet slim? Wat de zon betreft is het niet de beste plek in de tuin, maar ook zeker niet de slechtste plek. De felste middagzon staat er niet op. De kant van de schuur met de deur erin zou denk ik het ideaalst zijn, dus die ga ik overwegen als dit niet werkt.
Dank voor de tips!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |