In een goeie inderdaad.quote:Op zondag 8 juli 2012 07:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Vlinderstruik.
Doet het wel geweldig trouwens.
Ja klopt, je kunt er thee van trekken, dat zegt ook mijn kruidenboekje. Meestal doet men dat van de Agastache Foeniculum (dropplant / anijsplant), maar van andere ondersoorten kan het ook.quote:Op zondag 8 juli 2012 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
Oh ja, een dropplant! Dat had ik in het kruidentopic volgens mij ook over gelezen. Kun je daar nou thee van trekken?
Is dat een plant voor in een pot? In de grond zelf heb ik niet echt ruimte meer.
Kun je hem niet de andere kant op laten openen? Ik vind de kast ook echt super en overweeg het nu ook (wist helemaal niet dat zoiets bestond), maar hier hetzelfde. het lijkt me dat het scharnier van de kast niet per se aan dezelfde kant hoeft te zitten als het scharnier van de deur?quote:Op zondag 8 juli 2012 13:01 schreef Angelfrouk het volgende:
@Claudia: Die inzetkast, is die ook handig als je trapkastdeur niet 90 graden geopend kan worden? Ik vind hem ontzettend cool en zou hem graag zelf ook hebben, maar onze trapkastdeur kan niet helemaal geopend worden ivm de deurkruk van de huiskamerdeur.
Ik ben bang dat je dan echt in de knoop komt te zitten met de ingang van de trapkast (die tussen de inzetkast en de deur).quote:Op zondag 8 juli 2012 13:38 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Kun je hem niet de andere kant op laten openen? Ik vind de kast ook echt super en overweeg het nu ook (wist helemaal niet dat zoiets bestond), maar hier hetzelfde. het lijkt me dat het scharnier van de kast niet per se aan dezelfde kant hoeft te zitten als het scharnier van de deur?
Klinkt ideaal! Ga ik eens naar op zoek dan. Schijnt ook lekker te ruiken, of niet?quote:Op zondag 8 juli 2012 13:34 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ja klopt, je kunt er thee van trekken, dat zegt ook mijn kruidenboekje. Meestal doet men dat van de Agastache Foeniculum (dropplant / anijsplant), maar van andere ondersoorten kan het ook.
In pot is geen probleem. Bij mij staat hij ook in een pot, zelfs een iets te kleine, maar daar trekt hij zich niets van aan. Hij komt nu al een jaar of vier elk voorjaar weer op.
Oh, ik had je vraag even gemist! Ik open hem zelf meestal tot ongeveer 45 graden, hooguit 60. Dat is meer dan genoeg.quote:Op zondag 8 juli 2012 13:01 schreef Angelfrouk het volgende:
@Claudia: Die inzetkast, is die ook handig als je trapkastdeur niet 90 graden geopend kan worden? Ik vind hem ontzettend cool en zou hem graag zelf ook hebben, maar onze trapkastdeur kan niet helemaal geopend worden ivm de deurkruk van de huiskamerdeur.
Als ik de foto's zie kan de inzetkast bijna 180 graden draaien, dus je houdt gewoon je hele deuropening over als je in de kast moet zijn....quote:Op zondag 8 juli 2012 13:39 schreef Angelfrouk het volgende:
[..]
Ik ben bang dat je dan echt in de knoop komt te zitten met de ingang van de trapkast (die tussen de inzetkast en de deur).
Wij zijn er juist voor gewaarschuwd dat we de kinderen de kast niet tot verder dan 90 graden open moeten laten trekken. Daar gaat 'ie kapot van.quote:Op zondag 8 juli 2012 13:45 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Als ik de foto's zie kan de inzetkast bijna 180 graden draaien, dus je houdt gewoon je hele deuropening over als je in de kast moet zijn....
Haha, precies.quote:Op zondag 8 juli 2012 13:03 schreef Lkw het volgende:
Daarbij moet zo'n vogeltje zelf maar beslissen. Als hij per se een voordeur op het noordoosten wil, dan zoekt hij maar een ander huisje
Als je over het blad wrijft en daarna aan je vingers ruikt, dan ruik je anijs. Dat is wel lekker ja. De bloemen ruiken volgens mij niet heel sterk, maar daar kan ik naast zitten. Helaas kan ik het nu niet voor je checken, want hij staat door het belabberde voorjaar nog niet in bloei (vorig jaar al wel rond deze tijd).quote:Op zondag 8 juli 2012 13:42 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Klinkt ideaal! Ga ik eens naar op zoek dan. Schijnt ook lekker te ruiken, of niet?
Dank je. Wij gaan er eens ernstig over na denken. Hij lijkt me enorm handig. Maar ook de stofzuiger, mijn werktas, enz., enz. liggen in de kast. Ik weet niet of zo'n inzetkast dan wel geschikt is als ik er in ieder geval 1 x per dag achter moet.quote:Op zondag 8 juli 2012 13:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, ik had je vraag even gemist! Ik open hem zelf meestal tot ongeveer 45 graden, hooguit 60. Dat is meer dan genoeg.
Ok, maar zeker bij een brede kast hou je toch wel genoeg ruimte over om je kast in te gaan denk ik. Echt een supersysteem, ik ga straks de maten eens goed opnemen hier. Ben helemaal blij dat ik dit toevallig tegenkom in je topic!quote:Op zondag 8 juli 2012 13:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij zijn er juist voor gewaarschuwd dat we de kinderen de kast niet tot verder dan 90 graden open moeten laten trekken. Daar gaat 'ie kapot van.
In plaats van een ander raam in de deur kun je ook kiezen voor ondoorzichtige raamfolie over het gehele raam. Dat is beduidend goedkoper en het lijkt dan gewoon op van dat melkglas.quote:Op zondag 8 juli 2012 07:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat vind ik nog eens out-of-the-box denken!
We hadden ervoor kunnen kiezen om een andere deur te nemen, maar we vonden de opties van de aannemer best duur. Ik had ook niet helemaal beseft dat deze deur zo open zou zijn. Als ik het wel had beseft, had ik het ook even aan willen kijken. Het leek me namelijk wel fijn om daardoor meer licht in de woonkamer te hebben. Maar ik merk nu dat we al genoeg licht hebben en dat ik de doorkijk toch te groot vind.
Hier een heel aardige en flink uitgebreide pagina over hommels. Info over hommelnestkasten vind je helemaal onderaan, in de laatste alinea.quote:Op zondag 8 juli 2012 17:36 schreef Teslynd het volgende:
Hm, op het noordoosten gericht kunnen de buren het niet zien als ik een insektenkastje installeer. Maar de vraag is: hoe kan je goed selectieve kastjes vinden? Dus wel hommels, geen wespen en ook liever geen lieveheersbeestjes want daar zitten die Aziatische roofkevers tussen.
Hier is vanmiddag n.a.v. dit topic onze kast ook geplaatst!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:24 schreef Baby_Girl het volgende:
Dankzij dit topic en jou kast Claudia is mijn kast vanmiddag ook geplaatst. Super ding zeg.
Binnen twee weken is alles geregeld, nette, vriendelijke en snelle man. Ik ben er heel blij mee!![]()
#nudekeukenopnieuwinrichtengaat....
Alleen volgens mij is er iets mis met de link www.inzetkast.nl
Ik krijg alleen een wit scherm met rechts het woord meh.
Drukke dag hebben ze gehadquote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:49 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Hier is vanmiddag n.a.v. dit topic onze kast ook geplaatst!
Geweldig ding is het ..
Pssst, de juiste link is: http://handigekasten.nl/inzetkast/
De folder ligt hier wel op tafel, maar ik heb m verder nog niet bekeken!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:59 schreef Baby_Girl het volgende:
[..]
Drukke dag hebben ze gehad
Maar op de folder staat inzetkast.nl
Beetje raar dan dat die link het niet doet, toch?
Als je houdt van snuffelen in kringloopwinkels, is De Lokatie misschien leuk om mee te pakken. Is heel dichtbij Neef Louis:quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:06 schreef SV-tje het volgende:
Mijnen ik gaan vrijdag voor zijn werk naar Amsterdam, maar een groot deel van de dag blijft over om te winkelen voor het huis.
Zijn er nog winkels in Amsterdam (of omgeving) waar we zeker heen moeten gaan? Ik heb Neef Louis al uit dit topic gehaald.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |