abonnement Unibet Coolblue
pi_110066711
:P

Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl men in een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die er bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

De volgende FOK!-leden roeien:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ons rijke verleden:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 |

Belangrijke sites:

Foto's:

NLroei - Voor al uw foto's, de laatste weetjes en nog veel meer. Zo kan je er je eigen trainingslog op aanmaken zodat je kan bijhouden hoeveel kilometers je vaart.
Merijn Soeters - De huisfotograaf van de Roeien is op praktisch alle wedstrijden aanwezig en maakt zeer mooie plaatjes. Te herkennen aan de karakteristieke morsetekens!
Roeifotograaf.nl - Jorrit Salverda was vroeger huisfotograaf van Gyas, maar heeft tegenwoordig zijn aandachtsveld verbreed door ook andere verenigingen te fotograferen. Met succes! Prima kwaliteit!
Jan-Edwin.nl - Niet altijd aanwezig op wedstrijden (eigenlijk alleen op langebaan), maar de foto's zijn net als op NLroei en bij Jorrit prima te doen! Voor al uw Winterwedstrijden / H4K / Head nostalgie.
A-foto's - Pieter Appelman, oud-roeier van Okeanos, schiet eveneens frequent zijn foto's.
Aviron - relatief nieuwe website met foto's gemaakt door Wouter Nuijten van Vidar.

Algemeen

KNRB - De site van de Koninklijke Nederlandse Roeibond. Start je een wedstrijd? Controleer hier wie je tegenstand is via inschrijvingen.knrb.nl
KNSRB - Overkoepelende orgaan voor de studentenroeiverenigingen. Organiseert ook de mooiste wedstrijd van het jaar (de Varsity). Ook bereikbaar via www.varsity.nl
World Rowing / FISA - Site van FISA (Internationale Roeibond), met allerhande informatie. Zo kan je in de gaten houden wat er nou precies gebeurt op de Australische Nationale Kampioenschappen, en wat Olaf Tufte nou weer aan het uitspoken is op zijn boerderij in Noorwegen. Ook filmpjes van eerdere WK's te zien via Media!
RowingOne - Benieuwd naar het (roei)verleden van die ene toproeier? Hoop je te achterhalen hoe oud die leuke roeister van de wereldbeker is? Of wil je gewoon je ego strelen door jezelf te vinden in de database van de internationale roeiwereld?
Roei.tv - De site met allerlei bewegend beeldmateriaal omtrent de roeisport in al zijn facetten.
TopRow - Toprow biedt roeicursussen en bedrijfsroeien aan. De cursussen worden nu gegeven in onze roeicentra in Tilburg, Den Haag, Groningen en Rotterdam.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_110067357
Heb jij eigenlijk ook nog gewonnen skollzwaar09 ?
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_110070530
Ik wil roeien!

Mag ik je skiffje binnenkort lenen Pullup? :P
pi_110073004
Tegen de verwachtingen in fijn weer vandaag, goed zonnetje in de ochtend. Goede race gevaren, maar helaas in een net iets te sterke heat. Jammer als je toch de 5e tijd overall hebt, maar geen finale mag starten. Op naar de Hollandia!
pi_110074405
Vanmiddag nog even de finale van de varsity bekeken. Blijft toch wel een bijzondere wedstrijd met een heel mooie sfeer. Waren weer bijzondere momenten. Erg mooie strijd bij de eerstejaars dames en zwaar gezien. De oude 4 was niet echt spannend helaas. Weet iemand waarom Argo opeens in de kant lag?

Zelf hebben mijn roeisters in Gent gestart. Was wel succesvol. Nu op naar het NK!
pi_110074975
quote:
12s.gif Op zondag 8 april 2012 20:44 schreef BEFEM het volgende:
Ik wil roeien!

Mag ik je skiffje binnenkort lenen Pullup? :P
Wees welkom, maar let een beetje op jezelf :P
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_110083408
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 21:52 schreef wvdwest het volgende:
Weet iemand waarom Argo opeens in de kant lag?
Ik kreeg het gevoel dat ze in hun race naar het gras ook Gyas hadden meegenomen ... Die zeker nog wel een mooi gevecht hadden kunnen leveren voor de 2de plaats. Maar iemand die hierover iets kwijt kan?
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_110090940
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 00:29 schreef Sjobber het volgende:

[..]

Ik kreeg het gevoel dat ze in hun race naar het gras ook Gyas hadden meegenomen ... Die zeker nog wel een mooi gevecht hadden kunnen leveren voor de 2de plaats. Maar iemand die hierover iets kwijt kan?
Gyas heeft waarschijnlijk flink moeten houden om argo voorlangs te laten gaan? Je ziet in de beelden van de finale (00:38) dat Argo direct na de start de wal ingedoken is. ik denk dat er wat mis was met het roer: startklosje erachter en touwtje gebroken (Euros EJZ 2005 'Vo) ofzo, ze zijn 2 banen linksaf overgestoken om die wal in te kunnen.
pi_110091053
mweh, teleurstelling voor mijn ploeg op de varsity. geen goede race, wel goede opzetjes en eindsprint en dan net op een seconde het blik missen. Nu maar weer terug naar de 4- en een stapje erbij!

Nereus was indrukwekkend. Orca EJL trouwens ook. En ik heb me doodgeergerd aan het willekeurig omgooien van het programma, slecht wegstarten, veel te laat afvlaggen van een race etc etc etc.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_110091790
Tijd voor de Skoll Cup, daar is de organisatie altijd tip top in orde _O_
pi_110092075
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 00:29 schreef Sjobber het volgende:

[..]

Ik kreeg het gevoel dat ze in hun race naar het gras ook Gyas hadden meegenomen ... Die zeker nog wel een mooi gevecht hadden kunnen leveren voor de 2de plaats. Maar iemand die hierover iets kwijt kan?
Een van de bladen van Gyas is tegen het roer aangekomen waardoor dit verbogen is. Daardoor is Argo daarna in de kant verdwenen. Hoe ze zo dicht bij elkaar zijn gekomen dat het blad tegen het roer heeft kunnen komen, geen idee. Misschien heeft dat ook iets te maken met de deining bij de start waar Siegelaar het over had.
Verder wel een mooi Varsity weer! :)
pi_110093638
ja, ik heb ook n blikkie meegepakt.
wat een drama bij de eerstejaars van Nereus trouwens.
Eerst de dames die met een fikse voorsprong over de finish komen, maar uitgesloten worden wegens een stuurfout. Dan de heren die eerst het blik uitgereikt krijgen, maar op de terugweg naar Amsterdam te horen krijgen dat Laga m alsnog zou hebben gewonnen....
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_110096188
Was een mooie dag! Had m'n fiets meegenomen in onze bus dus heb met de wedstrijden mee kunnen fietsen, waren een paar hele spannende bij. En ook nog lekker weer, vooral 's ochtends, ben zelfs verbrand! :D
  maandag 9 april 2012 @ 18:35:15 #14
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_110103201
Ja, bij de eerstejaars van Nereus zal het geen feest zijn.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_110129652
Waar is deel 52 eigenlijk?
pi_110131866
OK, nu vind ik de OW EJK-filmpjes officieel 'niet echt best' ;(

[ Bericht 27% gewijzigd door WanEnOonlie op 10-04-2012 12:47:23 ]
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 10 april 2012 @ 12:41:34 #17
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_110132007
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 12:37 schreef WanEnOonlie het volgende:
OK, nu vind ik de OW EJK-filmpjes niet echt best :-(
Da's zacht uitgedrukt :')
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_110134049
Echt he! Hoe saai kan je de Varsity maken...
En hoe kan je nou een filmpje over het eerstejaars klassement maken en de beelden van de zege van de lichte orca acht weglaten, de clashes in het damesveld én de finish van de zware mannen waar zoveel om te doen is.
Want hoe zit dat nou met Nereus en Laga? Waarom heeft Nereus hun blik in moeten leveren???
pi_110134775
quote:
15s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:37 schreef C.est_Bon het volgende:
Want hoe zit dat nou met Nereus en Laga? Waarom heeft Nereus hun blik in moeten leveren???
Omdat Laga sneller was? De verhalen die ik Delft opving was dat in eerste instantie Nereus als winnaar werd gegeven maar dat dat al snel werd gecorrigeerd. Dit klopt ook met het beeld dat ik via de time-team site zag. De officiële uitslag liet erg lang op zich wachten wegens een protest mbt Skøll.
pi_110134954
Op youtube staat dacht ik een filmpje van de finish van de finale EJZ.
pi_110135358
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:59 schreef zwaan90 het volgende:
Op youtube staat dacht ik een filmpje van de finish van de finale EJZ.
Gevonden
pi_110135367
Hoe vonden jullie het commentaar tijdens de Varsity? Ben oprecht benieuwd.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_110135678
Het commentaar wat ik heb gehoord vond ik zeker vermakelijk haha, leuk gedaan! Verzorg je tijdens andere wedstrijden ook het commentaar?
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 10 april 2012 @ 14:21:41 #24
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_110135737
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 13:55 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Omdat Laga sneller was? De verhalen die ik Delft opving was dat in eerste instantie Nereus als winnaar werd gegeven maar dat dat al snel werd gecorrigeerd. Dit klopt ook met het beeld dat ik via de time-team site zag. De officiële uitslag liet erg lang op zich wachten wegens een protest mbt Skøll.
Laga gewoon gewonnen inderdaad.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_110136675
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:12 schreef WanEnOonlie het volgende:
Hoe vonden jullie het commentaar tijdens de Varsity? Ben oprecht benieuwd.
Jullie waren niet altijd op de hoogte van gewijzigde volgorde van races etc. en de overnaedsche vier werd nogal eens verward met de overgangs 4+. Maar aangezien er complete chaos werd gecreeerd bij de start vind ik het naar omstandigheden nog heel goed gaan! Bij de oude vieren had ik wel graag wat meer over de andere ploegen gehoord ipv een 10 minuten lang verhaal over Nereus, aangezien het toch wel duidelijk was dat ze gingen winnen. De strijd om plek 2 was spannender (ook al is dat irrelevant).
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_110137519
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 14:44 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Jullie waren niet altijd op de hoogte van gewijzigde volgorde van races etc. en de overnaedsche vier werd nogal eens verward met de overgangs 4+. Maar aangezien er complete chaos werd gecreeerd bij de start vind ik het naar omstandigheden nog heel goed gaan! Bij de oude vieren had ik wel graag wat meer over de andere ploegen gehoord ipv een 10 minuten lang verhaal over Nereus, aangezien het toch wel duidelijk was dat ze gingen winnen. De strijd om plek 2 was spannender (ook al is dat irrelevant).
Het was een beste uitdaging om én op volle snelheid mee te koersen in het peloton én commentaar te geven. Was ook flink buiten adem.

Wat betreft de startvolgorde: er was niet echt een link naar de wedstrijdleiding waardoor wij ook niets wisten!

Ik neem het mee in de evaluatie!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_110138785
Ben er niet geweest, maar gefeli aan de blikkerds, goed gedaan, en ik maak me op voor de Skoll Cup met 37(!) inschrijvingen in het D4+ veld.

(Ik zat trouwens wel in de trein rond 17:00 's middags op zondag en heb dus de zwemmers in het Amsterdam Rijnkanaal vanaf de brug kunnen zien.. Kon nog net zien wie won :D )
pi_110145008
Komt het commentaar van de Varsity trouwens nog ergens online? Het lijkt me best leuk om de races terug te horen. Als je zelf start krijg je van de rest vrij weinig mee..

Het viel overigens aardig mee met hoe snel de winst bij de eerstejaars aan Laga werd toebedeeld. De jongens van Nereus waren al onderweg naar de amsteldijk toen ze hoorden dat ze hun blikken weer mochten inleveren.......
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_110154050
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 18:08 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Komt het commentaar van de Varsity trouwens nog ergens online? Het lijkt me best leuk om de races terug te horen. Als je zelf start krijg je van de rest vrij weinig mee..

Het viel overigens aardig mee met hoe snel de winst bij de eerstejaars aan Laga werd toebedeeld. De jongens van Nereus waren al onderweg naar de amsteldijk toen ze hoorden dat ze hun blikken weer mochten inleveren.......
Dat schreef ik toch? In de unofficial uitslag stond het al goed maar door het protest kon de uitslag niet eerder officieel worden gemaakt. Dit omdat de betrokken kamprechter ook de kamprechter bij de oude 4 was. Daarom duurde het allemaal zo lang. Dat Laga eerste was, was bij de kamprechters echter al wel snel duidelijk.
pi_110156376
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 20:50 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Dat schreef ik toch? In de unofficial uitslag stond het al goed maar door het protest kon de uitslag niet eerder officieel worden gemaakt. Dit omdat de betrokken kamprechter ook de kamprechter bij de oude 4 was. Daarom duurde het allemaal zo lang. Dat Laga eerste was, was bij de kamprechters echter al wel snel duidelijk.
Ben al lang blij dat wij als commentatoren een slag om de arm namen.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_110157622
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:22 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Ben al lang blij dat wij als commentatoren een slag om de arm namen.
Ja precies. Het enige dat 'fout' ging is dat de blikken zijn uitgereikt voordat de uitslag officieel was.
pi_110164741
In dat filmpje lijkt het ineens heel duidelijk! Dat je je afvraagt of het mannetje op de finishlijn wel oplette. Maar ik weet niet of het filmpje precies recht op de lijn genomen is?

Lijkt me trouwens best leuk en spannend om op de finish te zitten!
pi_110174027
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 april 2012 23:31 schreef C.est_Bon het volgende:
In dat filmpje lijkt het ineens heel duidelijk! Dat je je afvraagt of het mannetje op de finishlijn wel oplette. Maar ik weet niet of het filmpje precies recht op de lijn genomen is?

Lijkt me trouwens best leuk en spannend om op de finish te zitten!
Het filmpje is gemaakt door iemand die op de finishtoren zat. Zal dus aardig kloppen. Vermoedelijk is het eerder een fout bij het doorgeven van de ploegen. Dat werkt met pulsen waar namen aan worden gekoppeld. Blijkbaar is initieel nereus foutief aan de eerste puls gekoppeld.

Uit een eerdere ervaring kan ik je vertellen dat het echt heel leuk is op de toren. Je ziet alle races en hebt meteen een beeld van de uitslagen. Gewoon je kamprechtersexamen halen en opgeven voor wedstrijden. Kan je het ook meemaken.
pi_110180457
Skollcup, 37 dames en 32 herenviertjes geloot, wat leidt tot deze promotiecodes:
1
2
3
4
5
DErv 4+
6 tijdsnelsten 1e => FA, overige 1e en 5 tijdsnelsten 2e => FB

HErv 4+
1e => FA, 2e => FB

Wat best bizar is, en een duidelijk signaal dat er door de NOOC naar een andere oplossing gekeken moet worden. Het is belachelijk dat je eerste wordt in de voorwedstrijd en de A-finale niet haalt. Daarnaast worden er >20 ploegen om 11 uur 's morgens naar huis gestuurd, terwijl er nog b-finales zijn ook! En dat bij clubroeien, wat toch om de lol hoort te gaan.
Barlid - "want van roeien word je moe"
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 11 april 2012 @ 14:12:50 #35
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_110180654
_O-
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_110181068
Ik heb het net nog even opgezocht; het RvR voorziet niet eens in meer dan 4 voorwedstrijden. :?
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_110182812
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 14:08 schreef Virmes het volgende:
Skollcup, 37 dames en 32 herenviertjes geloot, wat leidt tot deze promotiecodes:
[ code verwijderd ]

Wat best bizar is, en een duidelijk signaal dat er door de NOOC naar een andere oplossing gekeken moet worden. Het is belachelijk dat je eerste wordt in de voorwedstrijd en de A-finale niet haalt. Daarnaast worden er >20 ploegen om 11 uur 's morgens naar huis gestuurd, terwijl er nog b-finales zijn ook! En dat bij clubroeien, wat toch om de lol hoort te gaan.
Waarom wordt hier dan niet, zoals bij klasserende wedstrijden met meer dan 4 vw'en vrij regelmatig gebeurd, een time-trial gevaren? Nu kan je verkeerd loten, de 2e dagtijd varen en toch in de B-finale terechtkomen. Normaal gesproken is dat alleen op de ZRB een optie en dat is exact de reden waarom ze daar tegenwoordig ploegen seeden.

Bijzonder slecht doordacht dit en dat terwijl de skollcup qua organisatie normaal gesproken een prima wedstrijd is.
pi_110182972
Daar ga ik dus in starten... :S
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 11 april 2012 @ 15:07:50 #39
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_110183065
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 15:05 schreef Bellah het volgende:
Daar ga ik dus in starten... :S
Succes.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_110183478
Waarom sprong die knul bij de boat race eigenlijk niet gewoon uit de boot? Scheelt je 100 kilo met nog een minuut of 8 (?) te gaan. Die onbalans die je krijgt van dat springen haal je er wel uit dan....

Hoorde dat Wolter Blankert dat nog een keer in Groningen heeft gedaan :D
pi_110183648
quote:
5s.gif Op woensdag 11 april 2012 15:16 schreef BEFEM het volgende:
Waarom sprong die knul bij de boat race eigenlijk niet gewoon uit de boot? Scheelt je 100 kilo met nog een minuut of 8 (?) te gaan. Die onbalans die je krijgt van dat springen haal je er wel uit dan....

Hoorde dat Wolter Blankert dat nog een keer in Groningen heeft gedaan :D
Omdat waarschijnlijk de hele boel dan om veiligheidsredenen weer stilgelegd zou worden (kerel heeft evenveel kans om overvaren te worden als die eikel) en oxford dan rechtstreeks gediskwalificeerd zou worden. En ik weet niet of het stuurtje het heel relaxt vind om met die stroming een kromtrekkende boot in bedwang te houden.
pi_110183665
dubbel
pi_110183755
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 15:20 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Omdat waarschijnlijk de hele boel dan om veiligheidsredenen weer stilgelegd zou worden (kerel heeft evenveel kans om overvaren te worden dan die 1e eikel) en oxford dan rechtstreeks gediskwalificeerd zou worden. En ik weet niet of het stuurtje het heel relaxt vind om met die stroming een kromtrekkende boot in bedwang te houden.
Volgens de regeltjes mag het uit de boot springen van een roeier, en is op zich niks mis mee. Een roeier van W3 heeft dat zelfs ooit gewoon in Henley gedaan in de juniorendubbelvier, echter het heeft niet het gewenste effect gegeven en ze verloren toch nipt met 3 man in de boot.
pi_110184180
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 15:23 schreef jw3 het volgende:

[..]

Volgens de regeltjes mag het uit de boot springen van een roeier, en is op zich niks mis mee. Een roeier van W3 heeft dat zelfs ooit gewoon in Henley gedaan in de juniorendubbelvier, echter het heeft niet het gewenste effect gegeven en ze verloren toch nipt met 3 man in de boot.
Lijkt me dat hier niet de normale regels voor een boord-aan-boord wedstrijd gelden? Als ik het commentaar zo hoorde werd de wedstrijd vooral stilgelegd omdat de vent overvaren zou kunnen worden, als het niet door de achten was dan wel door de 15 motorboten die erachteraan kwamen.

Geloof trouwens dat er ook nog wel ergens audio is van een heineken waarbij iemand eruit sprong.
pi_110188127
Er was toch altijd categorie A en categorie B voor competitie/clubviertjes? Is dat systeem afgeschaft?
Wat ook wel lullig is, is dat de organisatie van de Skollcup speciaal SA1x uitschrijft om de praktijken van vorig jaar te voorkomen, maar dat de heren wedstrijd en junioren roeiers zich alsnog gewoon in de H1x inschrijven, daar zijn nu ook 26 inschrijvingen of zo..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_110209037
Splitsing cat. A en cat. B is nu op basis van de stand van de competitie ná de skollcup, dus nu zit alles bij elkaar.
Wat is er met de skiffjes dan?

Edit: Ik zie er nu inderdaad een Ouden Vier roeier tussen staan. Alleen comporoeiers mogen deelnemen toch?
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_110212344
Je mag meedoen als je nog geen klasserende wedstrijd hebt gestart in dit kalenderjaar. Iedereen die dus niet de Varsity gestart heeft kan meedoen. Frans Goutier doet ook mee..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_110213811
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:43 schreef Virmes het volgende:
Splitsing cat. A en cat. B is nu op basis van de stand van de competitie ná de skollcup, dus nu zit alles bij elkaar.
Wat is er met de skiffjes dan?

Edit: Ik zie er nu inderdaad een Ouden Vier roeier tussen staan. Alleen comporoeiers mogen deelnemen toch?

Oude vier is niet klasserend, lui die 'm starten blijven comporoeiers tot de volgende klasserende wedstrijd die ze starten.
pi_110216493
Nou komt het weer boven inderdaad. Flauwerikken die de oude vier starten en vervolgens claimen comporoeier te zijn kun je natuurlijk niet geloven. ;(
Maar het is simpel op te lossen: O~)
Iedereen die ingeschreven staat voor een skiffveld, maar niet in de skiffbokaal start wordt medegedeeld dat hij nu in het SA1x veld staat ingeschreven, tenzij hij daar bezwaar tegen heeft en publiekelijk wil verklaren dat hij een competitieroeier is, dan mag hij H1x starten. })

Daarnaast regelt de commissie voor deze SA velden geen blik, maar een mooie slagroomtaart, dan hoeven er ook geen blikken in de bosbaan gegooid te worden. :Y)
Barlid - "want van roeien word je moe"
  donderdag 12 april 2012 @ 10:10:04 #50
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_110219795
Oplossing is toch simpel? Laat ze compo- en clubvelden uitschrijven!
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_110220833
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 03:00 schreef Virmes het volgende:
Nou komt het weer boven inderdaad. Flauwerikken die de oude vier starten en vervolgens claimen comporoeier te zijn kun je natuurlijk niet geloven. ;(
Maar het is simpel op te lossen: O~)
Iedereen die ingeschreven staat voor een skiffveld, maar niet in de skiffbokaal start wordt medegedeeld dat hij nu in het SA1x veld staat ingeschreven, tenzij hij daar bezwaar tegen heeft en publiekelijk wil verklaren dat hij een competitieroeier is, dan mag hij H1x starten. })

Daarnaast regelt de commissie voor deze SA velden geen blik, maar een mooie slagroomtaart, dan hoeven er ook geen blikken in de bosbaan gegooid te worden. :Y)
Bij de D1x staat Kirsten Wielaard ingeschreven: zou je nog verder kunnen zakken als je uitgeselecteerd bent voor de OS?
pi_110224452
Het is gewoon een kwestie van oefenen voor de Hollandia.. op de bosbaan trainen gaat niet dus dan maar meedoen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_110226655
Aan de ene kant lijkt het mij dan juist leuk om mee te doen, met zoveel tegenstand.
Aan de andere kant, je moet wel je heat winnen wil je finale varen. Dus voor hetzelfde geldt lig je er in de ochtend al uit en kan jij je spullen pakken.
Vind ik pers. wel zonde bij een compowedstrijd.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_110229050
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:21 schreef La_Tramposa het volgende:
Het is gewoon een kwestie van oefenen voor de Hollandia.. op de bosbaan trainen gaat niet dus dan maar meedoen.
Je hebt hier een punt: als (puur hypothetisch natuurlijk) Henk Grol de allerbeste training voor een belangrijke wedstrijd wil dan doet hij ook even een groene-band toernooi tussendoor. Daar leert hij ontzettend veel van (want tegenstanders ver onder zijn niveau en gewicht, kan hij mooi zijn worpen oefenen) en het is ook nog eens leuk voor die beginners dat ze tegen Henk Grol mogen. Vooral als ze hard getraind hebben om dat toernooi te winnen.

Het is gewoon (legale) compeitievervalsing, de lol is er op die manier snel af en die toppers zouden gewoon beter moeten weten.
pi_110255281
Was er op deze plek vorig jaar niet dezelfde discussie?
pi_110274120
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 22:40 schreef Fiekie het volgende:
Was er op deze plek vorig jaar niet dezelfde discussie?
En op NLroei. Niks nieuws onder de zon dus :)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_110296251
Grapjurk - wat is dan het verschil tussen compo en club?

Hoe dan ook, morgen hard die baan over *O*
pi_110320736
Bij compo mag je wel mixen en bij club niet iirc.
pi_110322696
Is dat nou leuk om steeds te winnen Bellah?

:')
  zaterdag 14 april 2012 @ 20:16:26 #60
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_110324262
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 22:05 schreef Bellah het volgende:
Grapjurk - wat is dan het verschil tussen compo en club?

Hoe dan ook, morgen hard die baan over *O*
Compo was toch alleen open voor mensen die nooit wedstrijdroeier zijn geweest?
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_110325448
Vandaag vloog Apesop uit de bocht:
Ze hebben een ervaren roeister met wedstrijdervaring mee laten doen aan de Skøll cup in een NOOC veld. (nog even onduidelijk of het een invalster bedroeg die actief wedstrijdroeit of dat ze dat in het verleden heeft gedaan). Euros kreeg in 2e instantie toch het blik na arbitrage.
pi_110325837
Oh, was dat het...
Ik vond het al apart dat bij de eerste uitslag die ik zag er nog geen eurosblikken waren, en even later wel. Jammer voor (en van) asopos en een beetje jammer voor mensen die zo moeten winnen.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_110328508
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 april 2012 19:37 schreef BEFEM het volgende:
Is dat nou leuk om steeds te winnen Bellah?

:')
Ja :@ Hard roeien is gewoon cool.
  maandag 16 april 2012 @ 08:20:47 #64
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_110384319
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:42 schreef ocf81 het volgende:
Vandaag vloog Apesop uit de bocht:
Ze hebben een ervaren roeister met wedstrijdervaring mee laten doen aan de Skøll cup in een NOOC veld. (nog even onduidelijk of het een invalster bedroeg die actief wedstrijdroeit of dat ze dat in het verleden heeft gedaan). Euros kreeg in 2e instantie toch het blik na arbitrage.
Ik hoor dat het in principe regelementair correct is om haar te laten starten, mits dat wordt aangegeven aan de wedstrijdleiding. Dit is te laat gebeurd, vandaar de uitsluiting van deelname.

Verder heeft elke vereniging wel eens op een blauwe maandag een (te) ervaren roeier laten starten in uitzonderlijke gevallen. Elke vereniging maakt mee dat iemand uitvalt, en om dan een ploeg niet te laten starten is ook zonde (Zo heb ik ook wel eens een 4dejaars oud-wedstro mee zien roeien in een Talenten8). Meestal valt dat niet op en kraait er geen haan naar.

Dus ga niet moralistisch met het vingertje wijzen als er dan eens eentje verklikt wordt. Het gaat tenslotte maar om compo-roeien.

[ Bericht 6% gewijzigd door Grapjurk op 16-04-2012 11:43:24 ]
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
  FOK!fossiel maandag 16 april 2012 @ 12:11:54 #65
1455 Keroppi
kool kikker
pi_110390256
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 08:20 schreef Grapjurk het volgende:

[..]

Dus ga niet moralistisch met het vingertje wijzen als er dan eens eentje verklikt wordt. Het gaat tenslotte maar om compo-roeien.

"Maar om compo-roeien"... Wat flauwig zeg. Ik heb 3 jaar wedstrijden in het competitieveld gestart en daar trainden we ook gewoon hard voor. En het is dan toch niet leuk als je bijvoorbeeld in C4+ veld start, hard getraind hebt en dan net 2e wordt omdat iemand anders een wedstrijdroeier in de boot heeft gezet.
Chick on a mission
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 16 april 2012 @ 12:13:34 #66
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_110390307
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:48 schreef Bellah het volgende:

[..]

Ja :@ Hard roeien is gewoon cool.
En na elke taart bier tanken natuurlijk.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  maandag 16 april 2012 @ 13:05:23 #67
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_110391928
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 12:11 schreef Keroppi het volgende:

[..]

"Maar om compo-roeien"... Wat flauwig zeg. Ik heb 3 jaar wedstrijden in het competitieveld gestart en daar trainden we ook gewoon hard voor. En het is dan toch niet leuk als je bijvoorbeeld in C4+ veld start, hard getraind hebt en dan net 2e wordt omdat iemand anders een wedstrijdroeier in de boot heeft gezet.
Ik heb jaren compo gevaren en gecoacht. Ook ik heb die ervaring met een onervaren ploeg die 3de wordt om zilveren blikken achter 2 derdejaars ploegen. Ik klaag daar niet over, omdat de regels ervaren roeiers niet verbood. Was het balen of oneerlijk? Zeker, omdat we wonnen wel van alle onervaren ploegen. Gaf het nu minder voldoening? Nee, want blik heet niet voor niets blik (en geen medaille). Je doet het niet voor de externe erkenning of status, het gaat om interne voldoening. Wetend dat je een oneerlijke strijd verliest, kan je nog steeds voldoening geven over je eigen prestatie.

Je verwart dus in je eigen redenatie niet-leuk met niet-reglementair. Het is onmogelijk het voor iedereen leuk te maken, laat staan daar regels of verantwoordelijk gezag voor te bepalen. Je kunt alleen proberen het zo eerlijk mogelijk te maken door middels van restricties. In dit geval de onpartijdige wedstrijdleiding. Niemand daarbinnen is verantwoordelijk dat je het leuk hebt op een wedstrijd, alleen dat het eerlijk is op een wedstrijd. Vandaar dat er restricties in de vorm van regels worden toegepast.

Als iemand binnen de regels een (oneerlijk) voordeel krijgt is het wellicht onethisch, maar niet perse on-reglementair. Dat is dan niet de schuld van degene met het voordeel. Dan moet je boos worden op de regels (en degene die ze maakt of in stand houdt) dat de regels niet met de geldende ethische normen en waarden corresponderen. En boos worden op jezelf, dat je een spel speelt met regels waar je het niet mee eens bent.

Of in populaire forumtaal: Hate the (rules of the) game, not the playah!

(Sorry, ben tentamen Ethiek aan het leren. Virmes: klopt het een beetje? Jij doet deze toch ook?)
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
  FOK!fossiel maandag 16 april 2012 @ 13:33:35 #68
1455 Keroppi
kool kikker
pi_110393223
Ehm... ik heb het erover dat er soms wel onregelementaire dingen gebeuren op wedstrijden. Want in sommige velden is het niet toegestaan om ervaren roeiers mee te laten roeien. Maar het gebeurt, waarschijnlijk omdat de pakkans vfrij klein is.

(Ik ben nog nooit op identiteit gecontroleerd voordat we gingen oproeien ;) )

En over voldoening gesproken, daar weet ik alles van. Toen we in de D4+ERV wedstrijden roeiden, hadden we 2 ploegen die we gewoon niet voorbij konden varen. Wat onze coach met ons afsprak was dat ze ons een streeftijd gaf, gingen we daaronder dan aten we de training erna taart.

En we hebben veel taart gegeten dat jaar en zijn uiteindelijk 3e geworden na die 2 snelle ploegen. Erg leuk jaar was dat :)
Chick on a mission
pi_110394325
Als je waarschijnlijk toch ergens in de middenmoot eindigt, en je neemt een ervaren invaller om toch te kunnen starten, hardstikke prima. Maar als je mee gaat doen voor de top van het veld, dan is het wel wat lafjes, Doe dan mee buiten mededinging, je vaart toch de wedstrijd, je kan kijken of je gewonnen zou hebben, maar verpest niet de competitie. (als buiten mededinging niet mogelijk wordt gemaakt in die velden door de wedstrijdleiding, dan is er nog wat voor te zeggen dat gewoon gestart wordt, maar dat de vereniging naderhand uit eigen beweging aangeeft niet in aanmerking te komen voor het blik)

En het hoeft niet per se voor iedereen leuk te zijn, maar men gaat net zo goed heisa maken als SA roeiers in beginnelingen velden gaan starten, waarom zou het dan opeens wel moeten mogen op compo-wedstrijden, beginnelingen-velden hebben ook niet de prestige van SA-velden.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_110395563
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 13:05 schreef Grapjurk het volgende:

[..]

Ik heb jaren compo gevaren en gecoacht. Ook ik heb die ervaring met een onervaren ploeg die 3de wordt om zilveren blikken achter 2 derdejaars ploegen. Ik klaag daar niet over, omdat de regels ervaren roeiers niet verbood. Was het balen of oneerlijk? Zeker, omdat we wonnen wel van alle onervaren ploegen. Gaf het nu minder voldoening? Nee, want blik heet niet voor niets blik (en geen medaille). Je doet het niet voor de externe erkenning of status, het gaat om interne voldoening. Wetend dat je een oneerlijke strijd verliest, kan je nog steeds voldoening geven over je eigen prestatie.

Je verwart dus in je eigen redenatie niet-leuk met niet-reglementair. Het is onmogelijk het voor iedereen leuk te maken, laat staan daar regels of verantwoordelijk gezag voor te bepalen. Je kunt alleen proberen het zo eerlijk mogelijk te maken door middels van restricties. In dit geval de onpartijdige wedstrijdleiding. Niemand daarbinnen is verantwoordelijk dat je het leuk hebt op een wedstrijd, alleen dat het eerlijk is op een wedstrijd. Vandaar dat er restricties in de vorm van regels worden toegepast.

Als iemand binnen de regels een (oneerlijk) voordeel krijgt is het wellicht onethisch, maar niet perse on-reglementair. Dat is dan niet de schuld van degene met het voordeel. Dan moet je boos worden op de regels (en degene die ze maakt of in stand houdt) dat de regels niet met de geldende ethische normen en waarden corresponderen. En boos worden op jezelf, dat je een spel speelt met regels waar je het niet mee eens bent.

Of in populaire forumtaal: Hate the (rules of the) game, not the playah!

(Sorry, ben tentamen Ethiek aan het leren. Virmes: klopt het een beetje? Jij doet deze toch ook?)
Zo te lezen heb je de deugdethiek er ondertussen wel inzitten, maar ik hoop voor je dat plichtethiek geen onderdeel van het tentamen is.

Ik blijf wat dat betreft dan ook bij mijn standpunt mbt roeiers die ver onder hun niveau starten: ze zouden beter moeten weten. Iemand die er voor kiest te wedstrijdroeien hoort niet in een compoveld te starten (behalve als je gestopt bent, maar als het goed is doet een sjaars dat niet vrijwillig) en al helemaal niet in de NOOC dames-2. Dat het nu allemaal regeltechnisch geneuzel is geworden lijkt me voor beide ploegen niet de manier waarop ze willen blikken.
  maandag 16 april 2012 @ 14:29:36 #71
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_110395564
De vergelijking met SA in B is scheef, daarin staat duidelijk dat een SA gewoon ondubbelzinnig niet mag starten in B-veld. Maar club-, nooc- en/of compo-reglementen sluiten niet uit dat een wedstro mag starten, mits hij dispensatie krijgt. Opmerkingen over buiten mededinging starten is misplaatst, want als je binnen de regels beweegt zit je binnen de voorwaarde voor mededinging.

De situatie is beter vergelijkbaar met een lichte pik die 72,5 weegt op de NKIR en klaagt over een andere lichte pik die op wintergewicht inweegt. Wintergewicht staat in de regels, dus mag het. Ook al is het geen écht lichtgewicht en maakt het wellicht de strijd oneerlijk tussen de twee personen.
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_110395748
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 14:29 schreef Grapjurk het volgende:
...
Opmerkingen over buiten mededinging starten is misplaatst, want als je binnen de regels beweegt zit je binnen de voorwaarde voor mededinging.
Het blik is ingetrokken, dus blijkbaar zat het reglementair toch niet goed.
quote:
De situatie is beter vergelijkbaar met een lichte pik die 72,5 weegt op de NKIR en klaagt over een andere lichte pik die op wintergewicht inweegt. Wintergewicht staat in de regels, dus mag het. Ook al is het geen écht lichtgewicht en maakt het wellicht de strijd oneerlijk tussen de twee personen.
Dan is het gewoon dom van die lichte lichte-pik, want dan had hij ook met 2,5kg aan extra spier kunnen starten, of met meer energiereserves.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
  maandag 16 april 2012 @ 15:01:58 #73
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_110396849
Ik ga mezelf niet quoten:
Blik is ingetrokken, omdat dispensatie te laat was aangevraagd. Niet omdat regels per definitie wedstro's verbieden. Alleen wedstro's met klasserend blik wordt verboden om dispensatie te krijgen.
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_110398928
Michiel, komt er dit jaar weer een voorbeschouwing op het NK?
pi_110399327
Dat Goutier meedoet in het skiffveld vind ik persoonlijk alleen maar gaaf. Ook al weet ik dat ik die op de 2k niet bij kan houden. Maar is gewoon vet om naast te liggen.
Als hij de NCN zou starten, zou ik me direct inschrijven om hem op zijn nummer te zetten. Helaas is dan ook de Hollandia.

Een wedstro hoort niet in een C4 thuis overigens. In een gladde boot wel, dus daar hoeven ze niet over te zeuren imo. Mocht de betreffende boot 4+onerv. zijn, dan kan je ze wel uitsluiten voor het klassement, niet voor de wedstrijd ansich.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
  FOK!fossiel maandag 16 april 2012 @ 22:07:03 #76
1455 Keroppi
kool kikker
pi_110418039
Ik heb toch besloten om een zonnebril voor het roeien aan te schaffen. Vooral de combinatie laagstaande zon + ongestuurde nummers is geen succes...

Iemand nog tips voor merken/modellen?
Chick on a mission
pi_110420578
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:07 schreef Keroppi het volgende:
Ik heb toch besloten om een zonnebril voor het roeien aan te schaffen. Vooral de combinatie laagstaande zon + ongestuurde nummers is geen succes...

Iemand nog tips voor merken/modellen?
Merk maakt mij nooit zo veel uit, maar op water zweer ik bij een gepolariseerde.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 16 april 2012 @ 23:09:36 #78
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_110421617
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 22:07 schreef Keroppi het volgende:
Ik heb toch besloten om een zonnebril voor het roeien aan te schaffen. Vooral de combinatie laagstaande zon + ongestuurde nummers is geen succes...

Iemand nog tips voor merken/modellen?
Oakley én wat degene boven me zegt.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_110422391
Eentje die drijft of een goedkope. En inderdaad sowieso gepolariseerd, da's het belangrijkste imo.
pi_110428570
Een Oakley, als je die kan veroorloven. Anders een polaroid van 40 euro. In ieder geval een bril met een zo licht mogelijk frame. als je een draadje om je nek hebt raakt je hem meestal ook niet kwijt als je omslaat. Maar ik denk dat je dat ondertussen niet zo vaak meer doet, toch?

Ik haal tegenwoordig mijn brillen van e-bay, dat is wel een stukje goedkoper (maar binnen de EU, anders krijg je douane achter je aan, wat klote is)

En je kan controleren of het een gepolariseerde bril is door naar een scherm te kijken en dan de bril te draaien. onder een bepaalde hoek zal het beeld zwart worden. Hetzelfde effect is in mindere mate ook te zien door met de bril naar de lucht te kijken.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2012 12:24:22 ]
pi_110429356
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 15:56 schreef De_Brok het volgende:
Michiel, komt er dit jaar weer een voorbeschouwing op het NK?
Morgen. Met een eventuele uitloop naar donderdag als ik het in tweeën moet splitsen.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_110431735
Wonderlijk verhaal over Lucken overigens.
Willen ze nu serieus nog de optie open laten dat er opnieuw voor de acht geselecteerd gaat worden voor iemand die, helaas voor hem, nergens aan mee heeft kunnen doen dit jaar ? :')

Dat roept m.i. toch veel te veel onrust op. Ze zijn net klaar en ik zie wel een verschil in wat er nu aan kwaliteit en ervaring in de acht zit en Lucken die volgens mij zijn eerste A finale in een klein nummer op nationaal niveau nog moet halen. En hoe moet dat dan met de mensen die net niet in eerste instantie de acht hebben gehaald.

Maar goed, ik zal wel niet het hele verhaal precies hebben meegekregen.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_110435120
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 11:19 schreef pullup het volgende:
Wonderlijk verhaal over Lucken overigens.
Willen ze nu serieus nog de optie open laten dat er opnieuw voor de acht geselecteerd gaat worden voor iemand die, helaas voor hem, nergens aan mee heeft kunnen doen dit jaar ? :')

Dat roept m.i. toch veel te veel onrust op. Ze zijn net klaar en ik zie wel een verschil in wat er nu aan kwaliteit en ervaring in de acht zit en Lucken die volgens mij zijn eerste A finale in een klein nummer op nationaal niveau nog moet halen. En hoe moet dat dan met de mensen die net niet in eerste instantie de acht hebben gehaald.

Maar goed, ik zal wel niet het hele verhaal precies hebben meegekregen.
Ze hebben die optie altijd opengehouden. Bovendien wordt ook nu duidelijk dat hij slechts een horde heeft genomen, en dat er nog heel wat moet gebeuren voordat er iets verandert.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  FOK!fossiel dinsdag 17 april 2012 @ 19:20:58 #84
1455 Keroppi
kool kikker
pi_110452246
Bedankt voor de zonnebril tips. Ik ga binnenkort wat modellen in het echt passen. Zie dat Oakley veel genoemd wordt. Zijn ze echt superieur (en de prijs waard) of betaal je toch ook veel voor het merk/image?
Chick on a mission
pi_110455118
je hebt ook nep oakleys :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_110455470
Oakley is wel wat helderder dan andere merken denk ik, daardoor heb je wat minder het idee dat je een bril op hebt.

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2012 20:29:15 ]
pi_110460620
Die van Spex zijn ook chill en niet zo duur.
pi_110466767
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 21:41 schreef Bellah het volgende:
Die van Spex zijn ook chill en niet zo duur.
Die heb ik ook ja, prima dingen voor tussen de 15 en 25 euro. Bij de Perry.
pi_110475477
Als ze maar gepolariseerd zijn.
pi_110482628
Je hoort natuurlijk gewoon een pet op te hebben tijdens het roeien.
pi_110488388
Ik heb ook een Oakley. Ben er heel blij mee, maar je betaalt wel echt voor het design...
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
  woensdag 18 april 2012 @ 15:50:02 #92
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_110488607
Zonde dat het LDDev2x nog maar 2 inschrijvingen heeft...
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_110489515
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 15:50 schreef Grapjurk het volgende:
Zonde dat het LDDev2x nog maar 2 inschrijvingen heeft...
Zijn een aantal problemen met dat veld. Als eerste is de blikkeneis op dit moment te lastig te halen. Hierdoor moet je het hebben van echte 2de en 3de jaars die licht zijn, en dat zijn er niet zoveel aangezien hier nog niet op wordt gescout. Alles wat nu licht vaart heeft eerst zwaar geroeid en daar vaak boordblikken aan over gehouden.
Daarnaast is het lastig om in 1 seizoen 57 gemiddeld te zijn. Het is nu makkelijker om LDB1x en LDN1x te varen. Het LD2x veld is altijd al moeilijk omdat je toch weer 2 kg per persoon kwijt moet.
Wellicht dat het helpt als je een EJLD veld gaat krijgen zoals in de plannen stond. Dan heb je een goede bron om uit te putten en wordt het makkelijker om dit veld te vullen.
Het is wel een kwestie van een aantal jaar volhouden om dit te laten slagen, anders wordt het zeker niks.
  woensdag 18 april 2012 @ 16:18:20 #94
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_110490044
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:07 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Zijn een aantal problemen met dat veld. Als eerste is de blikkeneis op dit moment te lastig te halen. Hierdoor moet je het hebben van echte 2de en 3de jaars die licht zijn, en dat zijn er niet zoveel aangezien hier nog niet op wordt gescout. Alles wat nu licht vaart heeft eerst zwaar geroeid en daar vaak boordblikken aan over gehouden.
Daarnaast is het lastig om in 1 seizoen 57 gemiddeld te zijn. Het is nu makkelijker om LDB1x en LDN1x te varen. Het LD2x veld is altijd al moeilijk omdat je toch weer 2 kg per persoon kwijt moet.
Wellicht dat het helpt als je een EJLD veld gaat krijgen zoals in de plannen stond. Dan heb je een goede bron om uit te putten en wordt het makkelijker om dit veld te vullen.
Het is wel een kwestie van een aantal jaar volhouden om dit te laten slagen, anders wordt het zeker niks.
EJLD zou komen als dit veld goed vaart. Minder kans dat EJLD gaat komen, als dit veld niet van de grond komt.

Wel apart dat er om een LD4-klassement is gevraagd, dat dit aangepast wordt naar een LD2-veld op verzoek van de verenigingen en uiteindelijk niemand lijkt te willen starten. Waar zijn dan al die lichte roeisters van die originele vraag om een licht damesveld gebleven? Dat is ook wat de bond zich wel zal afvragen toch?
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_110490189
Het lijkt mij dat alleen grote verenigingen kunnen voorzien in gevulde 8'en voor een EjLD. Sowieso denk ik dat er best weinig echt lichte dames rondvaren, die worden meestal opgeslokt als stuurtje.
  woensdag 18 april 2012 @ 16:28:01 #96
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_110490549
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:20 schreef ocf81 het volgende:
Het lijkt mij dat alleen grote verenigingen kunnen voorzien in gevulde 8'en voor een EjLD. Sowieso denk ik dat er best weinig echt lichte dames rondvaren, die worden meestal opgeslokt als stuurtje.
Denk maar eens aan hoeveel dames niet eens aan EJD-selecties beginnen, omdat ze klein zijn. Vaak is sturen dan het enige wat overblijft in de wedstrijdsecties. Maar als ze een eigen 'eerlijke'selectie krijgen kunnen, dan zou er wel es een stuurliedentekort kunnen komen.
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_110490623
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:18 schreef Grapjurk het volgende:

[..]

EJLD zou komen als dit veld goed vaart. Minder kans dat EJLD gaat komen, als dit veld niet van de grond komt.

Wel apart dat er om een LD4-klassement is gevraagd, dat dit aangepast wordt naar een LD2-veld op verzoek van de verenigingen en uiteindelijk niemand lijkt te willen starten. Waar zijn dan al die lichte roeisters van die originele vraag om een licht damesveld gebleven? Dat is ook wat de bond zich wel zal afvragen toch?
Dat komt door de blikkeneis die ook boordblikken laat meetellen. Hierdoor is het lastig om een boot te vullen.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:20 schreef ocf81 het volgende:
Het lijkt mij dat alleen grote verenigingen kunnen voorzien in gevulde 8'en voor een EjLD. Sowieso denk ik dat er best weinig echt lichte dames rondvaren, die worden meestal opgeslokt als stuurtje.
Het is dan ook de bedoeling om 4x+ te varen voor de eerstejaars als ik het mij goed herinner. Dat lijkt mij ook het beste idee omdat je zo de lichte dames meteen leert scullen ipv boordroeien.
pi_110490675
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:28 schreef Grapjurk het volgende:

[..]

Denk maar eens aan hoeveel dames niet eens aan EJD-selecties beginnen, omdat ze klein zijn. Vaak is sturen dan het enige wat overblijft in de wedstrijdsecties. Maar als ze een eigen 'eerlijke'selectie krijgen kunnen, dan zou er wel es een stuurliedentekort kunnen komen.
Het is bij Euros sowieso lastig om dames te krijgen voor de selectie, maar ook bij de meiden die niet gaan selecteren denk ik dat er veel te zwaar zijn om in het LD veld uit te kunnen komen. Misschien zit ik gewoon bij de verkeerde vereniging om dat goed in te schatten.
Maar aangezien jij de overstap van man-rijke omgeving naar vrouw-rijke omgeving hebt gemaakt kan je dat wellicht beter inschatten?

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:29 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Dat komt door de blikkeneis die ook boordblikken laat meetellen. Hierdoor is het lastig om een boot te vullen.

[..]

Het is dan ook de bedoeling om 4x+ te varen voor de eerstejaars als ik het mij goed herinner. Dat lijkt mij ook het beste idee omdat je zo de lichte dames meteen leert scullen ipv boordroeien.
Een 4-tje is inderdaad beter te behappen. Toch blijf ik sceptisch over de kansen van zo'n veld. Mede door de overstap naar het scullen, terwijl je in de intro doorgaans toch boordroeien leert. En dan is een 4x gelijk best een lastig nummer in het scullen omdat alles supergelijk moet.

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2012 16:38:18 ]
pi_110492011
Ik weet niet of de dames die nu stuurtje zijn nou de ideale kandidaten zijn voor zo'n veld. Het liefste heb je toch dames van 1.75m of zo, die dan wel iets meer moeite moeten doen om in te wegen maar wel potentie hebben voor later. Het gemiddelde stuurtje van 1.60 gaat in het skiff veld echt niet meekomen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_110492486
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:30 schreef ocf81 het volgende:

[..]

Het is bij Euros sowieso lastig om dames te krijgen voor de selectie, maar ook bij de meiden die niet gaan selecteren denk ik dat er veel te zwaar zijn om in het LD veld uit te kunnen komen. Misschien zit ik gewoon bij de verkeerde vereniging om dat goed in te schatten.
Maar aangezien jij de overstap van man-rijke omgeving naar vrouw-rijke omgeving hebt gemaakt kan je dat wellicht beter inschatten?

[..]

Een 4-tje is inderdaad beter te behappen. Toch blijf ik sceptisch over de kansen van zo'n veld. Mede door de overstap naar het scullen, terwijl je in de intro doorgaans toch boordroeien leert. En dan is een 4x gelijk best een lastig nummer in het scullen omdat alles supergelijk moet.
Een 4x+ is juist makkelijker dan een 8+ omdat je recht door de boot gaat. Hierdoor valt zo'n boot veel minder en kan je veel makkelijker individueel stappen maken. Op topniveau moet het echt supergelijk idd maar daar is bij eerstejaars natuurlijk nog geen sprake van.
  FOK!fossiel woensdag 18 april 2012 @ 18:31:06 #101
1455 Keroppi
kool kikker
pi_110495783
Ik kan beamen dat scullen makkelijker is dan boordroeien doordat je veel meer stabiliteit hebt. Ik kan in principe (nog ;) ) beter boordroeien dan scullen. Maar ik vind de 2x- geen probleem terwijl ik een 2- nog wel spannend zou vinden...


Ik durf zelfs in een 2x- met mensen die niet brilliant kunnen scullen. Maar dit is allemaal mijn persoonlijke ervaring he ;p
Chick on a mission
pi_110497344
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 16:30 schreef ocf81 het volgende:

Een 4-tje is inderdaad beter te behappen. Toch blijf ik sceptisch over de kansen van zo'n veld. Mede door de overstap naar het scullen, terwijl je in de intro doorgaans toch boordroeien leert. En dan is een 4x gelijk best een lastig nummer in het scullen omdat alles supergelijk moet.
Het is gewoon een paradigm shift voor jou maar niet voor anderen: sjaars die in een LD4x gedouwd worden weten niet beter dus die kan je gerust wijsmaken dat het de normaalste zaak van de wereld is. Waarom ook niet, boordroeien kan je later altijd nog.
pi_110502709
Over de gewichtsklasse ben ik het met La Tramposa eens. Lichte dames zijn als het goed is juist net een klasse langer en zwaarder dan stuurtjes. Die vallen nu nog buiten de boot. Ook denk ik dat er genoeg rondlopen op verenigingen. Op onze vereniging tenminste weet ik er zo een paar die er precies het lichaam en gewicht voor hebben.

Alleen moet het wel bekender worden op verenigingen. Op het moment zoeken verenigingen alleen maar naar hele lange grote meiden en dat merk je als nieuweling meteen. Bij mannen wordt er al veel langer ook meteen gekeken of je (als je niet 1.90m + bent) dan misschien wel in aanmerking komt voor licht. Zo'n cultuur omslag kost alleen tijd.

Het zou mooi zijn als verenigingen actief zouden werven, bijvoorbeeld onder oud junioren en scullende clubdames. Ik heb alleen geen idee of dat ook gebeurt??
  FOK!fossiel woensdag 18 april 2012 @ 20:44:45 #104
1455 Keroppi
kool kikker
pi_110503070
Uit mijn Orca periode begreep ik dat ze een lichte dames klasse niet zagen zitten ivm anorexia risico. Maar kan ook goed dat dat een of andere mythe was hoor.
Chick on a mission
  woensdag 18 april 2012 @ 23:34:46 #105
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_110514345
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:38 schreef C.est_Bon het volgende:
Over de gewichtsklasse ben ik het met La Tramposa eens. Lichte dames zijn als het goed is juist net een klasse langer en zwaarder dan stuurtjes. Die vallen nu nog buiten de boot. Ook denk ik dat er genoeg rondlopen op verenigingen. Op onze vereniging tenminste weet ik er zo een paar die er precies het lichaam en gewicht voor hebben.

Alleen moet het wel bekender worden op verenigingen. Op het moment zoeken verenigingen alleen maar naar hele lange grote meiden en dat merk je als nieuweling meteen. Bij mannen wordt er al veel langer ook meteen gekeken of je (als je niet 1.90m + bent) dan misschien wel in aanmerking komt voor licht. Zo'n cultuur omslag kost alleen tijd.

Het zou mooi zijn als verenigingen actief zouden werven, bijvoorbeeld onder oud junioren en scullende clubdames. Ik heb alleen geen idee of dat ook gebeurt??
Op dit moment zijn de lichte dames die roeien idd best lang allemaal. Dat komt omdat ze de selectie van een zware damesboot hebben moeten overleven in hun eerste jaar. Daarna zijn ze pas licht gaan roeien. Als er geen EJL-achten zouden zijn, zouden er ook veel minder lichten roeien en allemaal langer zijn dan het gemiddelde nu.

Ik denk dat als er een EjLD-4veld zou zijn dit jaar, dat er wellicht geen 'zware' EJD-8 zou zijn gekomen op Asopos.
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_110520270
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 23:34 schreef Grapjurk het volgende:

[..]

Op dit moment zijn de lichte dames die roeien idd best lang allemaal. Dat komt omdat ze de selectie van een zware damesboot hebben moeten overleven in hun eerste jaar. Daarna zijn ze pas licht gaan roeien. Als er geen EJL-achten zouden zijn, zouden er ook veel minder lichten roeien en allemaal langer zijn dan het gemiddelde nu.

Ik denk dat als er een EjLD-4veld zou zijn dit jaar, dat er wellicht geen 'zware' EJD-8 zou zijn gekomen op Asopos.
Maar is dat erg? Dat is toch hetzelfde verhaal als bij de mannen. Kleinere verenigingen zullen inderdaad soms moeten kiezen tussen een zwichte acht of kleinere boten maar dat blijft hun eigen keuze.

Er kunnen natuurlijk ook kleinere meisjes licht gaan wedstrijdroeien maar ik had het er juist over dat er best veel sterke lichte dames rondlopen in Nederland die net te zwaar zijn om te sturen en hartstikke graag fanatiek zouden roeien, maar de cultuur is er nu gewoon nog niet naar dus gaan ze clubroeien of druipen ze af naar andere sporten. Vaak weten ze niet eens dat er een licht damesveld bestaat. Bovendien is het op dit moment skiffen of niks en dat is een veel te zwaar veld voor eerstejaars. Dat vind ik jammer en die roeisters zouden door een licht damesveld voor eerstejaars veel meer kansen krijgen. Ik hoop echt dat de bond dit doorzet :D
pi_110520652
Leuke voorspellingen! Maar ik durf wel een wedje te leggen dat Monica (Lanz) harder gaat dan Annick in het DSA1x veld.

En hoezo is de zware Hollandvier zelfbenoemd? Zijn toch gewoon geselecteerd?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_110521972
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 09:07 schreef La_Tramposa het volgende:
Leuke voorspellingen! Maar ik durf wel een wedje te leggen dat Monica (Lanz) harder gaat dan Annick in het DSA1x veld.

En hoezo is de zware Hollandvier zelfbenoemd? Zijn toch gewoon geselecteerd?
Monica sneller dan Annick?! Waar baseer je dat op?
pi_110523052
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 23:34 schreef Grapjurk het volgende:

[..]

Op dit moment zijn de lichte dames die roeien idd best lang allemaal. Dat komt omdat ze de selectie van een zware damesboot hebben moeten overleven in hun eerste jaar. Daarna zijn ze pas licht gaan roeien. Als er geen EJL-achten zouden zijn, zouden er ook veel minder lichten roeien en allemaal langer zijn dan het gemiddelde nu.

Ik denk dat als er een EjLD-4veld zou zijn dit jaar, dat er wellicht geen 'zware' EJD-8 zou zijn gekomen op Asopos.
Is de EJD van Asopos van dit jaar uit elkaar? Hoorde al geruchten en zag nu bij de inschrijvingen op zondag alleen een DB4+ staan.
pi_110523870
quote:
11s.gif Op donderdag 19 april 2012 09:54 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Monica sneller dan Annick?! Waar baseer je dat op?
Omdat ik weet wat ze kan. Zij heeft op Gent ook nog van Femke Dekker gewonnen. Ik weet natuurlijk niet hoe goed Annick momenteel is, maar ik ben erg benieuwd.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_110525150
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 09:07 schreef La_Tramposa het volgende:
Leuke voorspellingen! Maar ik durf wel een wedje te leggen dat Monica (Lanz) harder gaat dan Annick in het DSA1x veld.

En hoezo is de zware Hollandvier zelfbenoemd? Zijn toch gewoon geselecteerd?
Zelfbenoemd -- de Holland Vier was een geuzennaam van de ploeg van Gijs Vermeulen, Matthijs Vellenga, Jan-Willem Gabriëls en Geert Cirkel.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_110526215
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:39 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Zelfbenoemd -- de Holland Vier was een geuzennaam van de ploeg van Gijs Vermeulen, Matthijs Vellenga, Jan-Willem Gabriëls en Geert Cirkel.
Maar bij de huidige Holland Acht zeg je toch ook niet meer dat die zelfbenoemd is? Terwijl er genoeg mensen zijn die vinden dat de acht van 1996 de enige echte Holland Acht was :)
pi_110530162
Er is nu toch ook een DSA4- veld zie ik omdat er geen DSA8+ veld is, nu dus 2 KNRB 4-, Wordt alsnog een leuk veld denk ik :) Denk trouwens dat je in de LSA2- het Euros tweetje behoorlijk onderschat Michiel.
pi_110533677
quote:
5s.gif Op donderdag 19 april 2012 12:11 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Maar bij de huidige Holland Acht zeg je toch ook niet meer dat die zelfbenoemd is? Terwijl er genoeg mensen zijn die vinden dat de acht van 1996 de enige echte Holland Acht was :)
Omdat dat inmiddels wel ingeburgerd is. Kan je lang of kort over discussiëren, maar het is wel zo. Die Holland Vier is min of meer nieuw.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_110533757
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 13:57 schreef Acheron_89 het volgende:
Er is nu toch ook een DSA4- veld zie ik omdat er geen DSA8+ veld is, nu dus 2 KNRB 4-, Wordt alsnog een leuk veld denk ik :) Denk trouwens dat je in de LSA2- het Euros tweetje behoorlijk onderschat Michiel.
We gaan het zien.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_110556115
Ik zie dat de dames 8 bij de heren SA8+ staat in de loting. Betekent dit dat ze het veld zo kunstmatig door laten gaan en we straks een "Nederlands Kampioen" gaan krijgen in de 8+? Zou wat mij betreft schandalig zijn op deze manier. Geen veld is geen veld..
  vrijdag 20 april 2012 @ 12:13:50 #117
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_110556388
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:04 schreef Gnerkje het volgende:
Ik zie dat de dames 8 bij de heren SA8+ staat in de loting. Betekent dit dat ze het veld zo kunstmatig door laten gaan en we straks een "Nederlands Kampioen" gaan krijgen in de 8+? Zou wat mij betreft schandalig zijn op deze manier. Geen veld is geen veld..
"geen veld is geen veld' dat is natuurlijk weer vreselijk kort door de bocht. Je kan het de KNRB niet kwalijk nemen dat ze het hele NK groot aan gort hebben geholpen dit jaar. Er is immers na afloop van het weekend een meet en greet met de roeiers van de acht. En zeg nou zelf, wat is er nou belangrijker dan publiciteit voor het roeien?
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_110557057
Ik denk dat de vrouwen gewoon even competitief over de baan willen knallen, en dit is de enige (praktische) manier om dat te doen. Ga ervan uit dat er geen NK wordt uitgeroepen als er geen veld is daarvoor, maar dit is ook een gewone wedstrijd, waar boten kunnen starten zonder NK te worden.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_110557429
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 12:13 schreef Schotse_Hooglander het volgende:

[..]

"geen veld is geen veld' dat is natuurlijk weer vreselijk kort door de bocht. Je kan het de KNRB niet kwalijk nemen dat ze het hele NK groot aan gort hebben geholpen dit jaar. Er is immers na afloop van het weekend een meet en greet met de roeiers van de acht. En zeg nou zelf, wat is er nou belangrijker dan publiciteit voor het roeien?
Mijn sarcasme radar gaat af maar ik ben wat te bedroefd over de gang van zaken om hier om te kunnen glimlachen.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_110557922
Van mij mogen ze prima starten hoor! Maar ik zou het belachelijk vinden als er een Nederlands Kampioen wordt uitgeroepen terwijl eigenlijk het veld niet groot genoeg is..
pi_110558518
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2012 14:37 schreef Gnerkje het volgende:
Van mij mogen ze prima starten hoor! Maar ik zou het belachelijk vinden als er een Nederlands Kampioen wordt uitgeroepen terwijl eigenlijk het veld niet groot genoeg is..
Ik ben benieuwd of de J18 4x, SA2x en LSA4- nu wel een Nederlands kampioen opleveren. Volgens de bepalingen niet, maar het zou mij niet verbazen als het toch wel zo is.
pi_110624960
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2012 20:44 schreef Keroppi het volgende:
Uit mijn Orca periode begreep ik dat ze een lichte dames klasse niet zagen zitten ivm anorexia risico. Maar kan ook goed dat dat een of andere mythe was hoor.
Mwah, wij hadden aan het begin van dit jaar zelfs een selectie uit een stuk of 6 meiden die in de lichte dubbeltwee wilden. Na de selectie begreep ik dat er te weinig inschrijvingen waren om het veld überhaupt door te laten gaan. In principe geen tekort bij ons dus, maar ik kan me voorstellen dat het niet wenselijk is om eerstejaars naast het vele trainen nog op hun gewicht te laten letten ook.
pi_110626028
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2012 11:00 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Omdat ik weet wat ze kan. Zij heeft op Gent ook nog van Femke Dekker gewonnen. Ik weet natuurlijk niet hoe goed Annick momenteel is, maar ik ben erg benieuwd.
Nou Monica is inderdaad sneller gegaan dan Annick! Indrukwekkend hoe snel die zo goed geworden is. En Annick en Femke Dekker niet eens in de a-finale had ik niet verwacht.
pi_110640415
Die roeifan reclame van AEGON bij Ajax :')
pi_110649262
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 12:14 schreef C.est_Bon het volgende:

[..]

Nou Monica is inderdaad sneller gegaan dan Annick! Indrukwekkend hoe snel die zo goed geworden is. En Annick en Femke Dekker niet eens in de a-finale had ik niet verwacht.
Huh, volgens mij wint Annick de B finale en wordt Monica daar 4de. Dat Annick in de halve finale de laatste 500m laat lopen en daardoor door Monica wordt voorbijgevaren kan je niet echt meetellen. Monica heeft het geweldig gedaan maar is nog niet van het niveau van Annick. Hoewel Annick wel in de gunstige baan 2 heeft gevaren.
pi_110649985
Mooi weekend weer! :)
Ben wel benieuwd wat de bond na vandaag gaat doen met Joris Pijs en Arnoud Greidanus, lijkt me dat die zich toch aardig hebben bewezen vandaag.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 22 april 2012 @ 21:34:27 #127
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_110650332
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 21:29 schreef Acheron_89 het volgende:
Mooi weekend weer! :)
Ben wel benieuwd wat de bond na vandaag gaat doen met Joris Pijs en Arnoud Greidanus, lijkt me dat die zich toch aardig hebben bewezen vandaag.
Gewoon lekker onder Jonkman blijven trainen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 22 april 2012 @ 23:39:45 #128
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_110657877
quote:
1s.gif Op zondag 22 april 2012 21:20 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Huh, volgens mij wint Annick de B finale en wordt Monica daar 4de. Dat Annick in de halve finale de laatste 500m laat lopen en daardoor door Monica wordt voorbijgevaren kan je niet echt meetellen. Monica heeft het geweldig gedaan maar is nog niet van het niveau van Annick. Hoewel Annick wel in de gunstige baan 2 heeft gevaren.
Statistisch gezien (en ja, er is kennelijk onderzoek naar gedaan!) viel het qua partijdigheid wel redelijk mee. Het is niet compleet oneerlijk geweest. Schijnbaar was het in baan 7 meer wind mee, maar ook meer golven. Baan 2 het tegenovergestelde. Is het dan gunstiger?

Denk niet dat er hele opzienbarende dingen gebeurd zijn vandaag. Annick en Femke niet, maar dat is het wel. Hooguit de derde plaats voor Annelies Labots (DSA1x) en de tweede plek voor Thomas Doornbos (SA1x), maar daar plaats ik ook geen gigantische vraagtekens bij. Hooguit wat opgetrokken wenkbrauwen.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_110662921
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 23:39 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Statistisch gezien (en ja, er is kennelijk onderzoek naar gedaan!) viel het qua partijdigheid wel redelijk mee. Het is niet compleet oneerlijk geweest. Schijnbaar was het in baan 7 meer wind mee, maar ook meer golven. Baan 2 het tegenovergestelde. Is het dan gunstiger?

Denk niet dat er hele opzienbarende dingen gebeurd zijn vandaag. Annick en Femke niet, maar dat is het wel. Hooguit de derde plaats voor Annelies Labots (DSA1x) en de tweede plek voor Thomas Doornbos (SA1x), maar daar plaats ik ook geen gigantische vraagtekens bij. Hooguit wat opgetrokken wenkbrauwen.
Ik denk dat voor met name de kleine nummers de lagere banen prettiger waren door de minder hoge golven. Maar ik ben met je eens dat er geen rare uitslagen tussen zitten. Hoewel ik de winst van Arnoud en Joris wel bijzonder vind. Mooie manier om 'revanche' te nemen op het uitselecteren.
  maandag 23 april 2012 @ 09:42:16 #130
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_110664350
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 11:30 schreef Bellah het volgende:

[..]

Mwah, wij hadden aan het begin van dit jaar zelfs een selectie uit een stuk of 6 meiden die in de lichte dubbeltwee wilden. Na de selectie begreep ik dat er te weinig inschrijvingen waren om het veld überhaupt door te laten gaan. In principe geen tekort bij ons dus, maar ik kan me voorstellen dat het niet wenselijk is om eerstejaars naast het vele trainen nog op hun gewicht te laten letten ook.
Als het goed is is er tussen de wedcoms onderling altijd overleg geweest. Voor zover ik weet is daaruit gekomen dat het veld niet sterk zou zijn door de blikken-beperking, maar dat het wel zou gaan varen. Ik weet dat er ook genoeg verenigingen mee bezig waren, het develeopment bestuur is nog best druk geweest met dispensatieaanvragen voor mogelijke combi's. Als jullie 6 meiden hadden, heb je dus effectief 2 boten uit het veld gehaald. Met die 2 boten had het veld allang kunnen varen.

Niet dat het nu perse te laat is, als het goed is blijft het nummer gewoon uitgeschreven staan. En ik hoorde dat het het plan is om de top6 uit te nodigen op de KHB.
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
  maandag 23 april 2012 @ 09:57:38 #131
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_110664666
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 23:39 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Statistisch gezien (en ja, er is kennelijk onderzoek naar gedaan!) viel het qua partijdigheid wel redelijk mee. Het is niet compleet oneerlijk geweest. Schijnbaar was het in baan 7 meer wind mee, maar ook meer golven. Baan 2 het tegenovergestelde. Is het dan gunstiger?

Denk niet dat er hele opzienbarende dingen gebeurd zijn vandaag. Annick en Femke niet, maar dat is het wel. Hooguit de derde plaats voor Annelies Labots (DSA1x) en de tweede plek voor Thomas Doornbos (SA1x), maar daar plaats ik ook geen gigantische vraagtekens bij. Hooguit wat opgetrokken wenkbrauwen.
Dat statistisch onderzoek zal waarschijnlijk ook alle grote nummers hebben meegenomen, om genoeg sample te kunnen hebben. Ik ben benieuwd naar het onderzoek naar de uitslagen van de kleine nummers dan.

Baan 4, 5, 6 en 7 hadden gisteren vanaf 750m golven van Varsity-niveau. Voor lichte damesskiffs was het ondoenlijk om fatsoenlijk de varen in de hogere banen, terwijl in de lagere banen redelijk ongestoord door kon varen. Die in baan 4 en hoger hebben in de finale allemaal stilgelegen. Baan 2 en 3 bleven die redelijk bespaard. Niets afdoend aan de prestatie van de roeister in baan 2, maar het was wel opvallend hoe makkelijk en constant die naar de 2de plek schoof, terwijl de rest zat te ploeteren.

De finale was ook op beide dagen hetzelfde, op de winnaar na. Ook daarmee vergeleken denk ik dat op zondag de wind veel meer invloed had dan de dag ervoor, en vooral in de hogere banen.
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_110665334
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:57 schreef Grapjurk het volgende:

[..]

Dat statistisch onderzoek zal waarschijnlijk ook alle grote nummers hebben meegenomen, om genoeg sample te kunnen hebben. Ik ben benieuwd naar het onderzoek naar de uitslagen van de kleine nummers dan.

Baan 4, 5, 6 en 7 hadden gisteren vanaf 750m golven van Varsity-niveau. Voor lichte damesskiffs was het ondoenlijk om fatsoenlijk de varen in de hogere banen, terwijl in de lagere banen redelijk ongestoord door kon varen. Die in baan 4 en hoger hebben in de finale allemaal stilgelegen. Baan 2 en 3 bleven die redelijk bespaard. Niets afdoend aan de prestatie van de roeister in baan 2, maar het was wel opvallend hoe makkelijk en constant die naar de 2de plek schoof, terwijl de rest zat te ploeteren.

De finale was ook op beide dagen hetzelfde, op de winnaar na. Ook daarmee vergeleken denk ik dat op zondag de wind veel meer invloed had dan de dag ervoor, en vooral in de hogere banen.
Op een gegeven moment wist je het wel, voornamelijk op de zondagmiddag en in de kleine nummers inderdaad, je zag mensen daar langsschuiven die je eerder het weekeinde nog niet had gezien.
Allard was een van de weinigen die in baan zeven een mooie gooi naar de eindoverwinning deed. Die was dan ook terecht apetrots op zijn tweede plek.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_110665347
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 09:57 schreef Grapjurk het volgende:

[..]

Dat statistisch onderzoek zal waarschijnlijk ook alle grote nummers hebben meegenomen, om genoeg sample te kunnen hebben. Ik ben benieuwd naar het onderzoek naar de uitslagen van de kleine nummers dan.

Baan 4, 5, 6 en 7 hadden gisteren vanaf 750m golven van Varsity-niveau. Voor lichte damesskiffs was het ondoenlijk om fatsoenlijk de varen in de hogere banen, terwijl in de lagere banen redelijk ongestoord door kon varen. Die in baan 4 en hoger hebben in de finale allemaal stilgelegen. Baan 2 en 3 bleven die redelijk bespaard. Niets afdoend aan de prestatie van de roeister in baan 2, maar het was wel opvallend hoe makkelijk en constant die naar de 2de plek schoof, terwijl de rest zat te ploeteren.

De finale was ook op beide dagen hetzelfde, op de winnaar na. Ook daarmee vergeleken denk ik dat op zondag de wind veel meer invloed had dan de dag ervoor, en vooral in de hogere banen.
Midden van de zondagmiddag en vooral precies rond de eerste ronde NK boten was er ook naar mijn idee zeker een voordeel in de lage boeien. Daarna werd het voordeel wel weer een stuk minder. Het vervelende van een niet constante wind is dat het niet met statistiek uit de uitslagen echt is te bewijzen.

Echter roeien is een buitensport, en ook dit soort zaken horen erbij, you win some, you lose some.
pi_110665544
kunnen we niet wat reuzensequoia's naast de bosbaan zetten? Als we bergen gaan bouwen in flevoland, dan moet dit ook wel kunnen.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_110666033
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 10:22 schreef jw3 het volgende:

[..]

Midden van de zondagmiddag en vooral precies rond de eerste ronde NK boten was er ook naar mijn idee zeker een voordeel in de lage boeien. Daarna werd het voordeel wel weer een stuk minder. Het vervelende van een niet constante wind is dat het niet met statistiek uit de uitslagen echt is te bewijzen.

Echter roeien is een buitensport, en ook dit soort zaken horen erbij, you win some, you lose some.
Mijn 2- moest in de DSA2- A finale in baan 7. Dat was een totale ramp. Mijn lichte skiffeuse in de LDSA1x B finale lag in baan 3 en had het een stuk makkelijker. Ik deel wel jouw mening, het hoort erbij, ook onder deze omstandigheden moet je kunnen varen. Vond de prestatie van Allard daarom erg indrukwekkend. Overigens geld dat ook voor de prestatie van Janneke in de DSA1x finale.
pi_110667168
Ja, maar je zag ook wel heel veel verschil tussen roeiers die zich wel en niet door de golven lieten afleiden..

Ik vond het wel een leuk weekend, maar wel echt jammer van de veelal ongevulde NK groot nummers..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_110740001
Haha mooie vondst! The Rules Of Rowing is ook heel leuk!

[ Bericht 1% gewijzigd door C.est_Bon op 25-04-2012 09:56:40 ]
  FOK!fossiel dinsdag 24 april 2012 @ 21:33:03 #139
1455 Keroppi
kool kikker
pi_110741747
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:11 schreef C.est_Bon het volgende:
Haha mooie vondst! The Rules Of Rowing is ook heel leuk!
Link doet het niet?
Chick on a mission
pi_110756786
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2012 21:33 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Link doet het niet?
Ik denk dat het deze is.
pi_110758312
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 08:44 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Ik denk dat het deze is.
Ja die is het!
pi_110761669
Er is wat mij betreft een verschil tussen alle omstandigheden aankunnen en verschil tussen roeibanen in dezelfde heat. Het eerste is gewoon iets wat je moet kunnen, het tweede is gewoon oneerlijk als het verschil te groot wordt.
pi_110782733
#13 White lycra is a crime against humanity.

SWEET CHRISTING FUCK I DID NOT WANT TO SEE THAT.

_O-
pi_110783396
Dat had ik ook al eens gehoord van mijn zusje die alle mij ervoor uitlachte, maar het blijft het verenigingstenue.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2012 20:41:20 ]
  FOK!fossiel woensdag 25 april 2012 @ 20:44:10 #145
1455 Keroppi
kool kikker
pi_110784491
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 20:27 schreef ocf81 het volgende:
Dat had ik ook al eens gehoord van mijn zusje die alle mij ervoor uitlachte, maar het blijft het verenigingstenue.
Elk verenigings tenue valt toch te wijzigen? ;)
Chick on a mission
pi_110786232
quote:
0s.gif Op woensdag 25 april 2012 20:44 schreef Keroppi het volgende:

[..]

Elk verenigings tenue valt toch te wijzigen? ;)
Dat kan wel, maar ik denk dat het argument "omdat wit slecht afkleed" meer als een wijvenargument wordt gezien binnen dit mannenbolwerk.
pi_110789500
Ocf: ook de wijven zijn hier niet blij mee.

pi_110795312
Mannenbolwerk -> gebrek aan dames/mensen met modegevoel -> mode dus geen argument, maar traditie wel -> kleed goed af dus geen argument dat gebruikt kan worden ;)

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2012 18:10:26 ]
pi_110797377
Je ziet Michiel Bartman ook naar onder gluren op die foto ;)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_110810835
Ik zit net inschrijvingen te bekijken. Erg opvallend dat Karsten in Gent start en niet in Belgrado. Gent is nu niet direct de meest prettige baan om te varen, zeker in tijdens de mei regatta. Maar ze zal daar dan wel meer geld voor krijgen vermoed ik.

Verder ben ik erg benieuwd naar de prestaties van de NL equipe in Belgrado. Weet iemand of het ook uitgezonden gaat worden? Normaal deed eurosport dit, is dat dit jaar weer zo?
  FOK!fossiel vrijdag 27 april 2012 @ 18:30:20 #152
1455 Keroppi
kool kikker
pi_110871091
Au! Au! Au!
Chick on a mission
  vrijdag 27 april 2012 @ 19:21:45 #153
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_110872909
Wat een debiel, die eerste stuur.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_110877938
Nice. Ockels gaat de RR ook weer starten. Staan wel onwijs veel skiffs aan de start, damn.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_110896207
Hoor net dat de SRG is afgelast omdat er al 4 boten zijn gezonken :o
pi_110896403
De windtunnel staat op extra sterk dus? Tja, tijd om die baan op te doeken.
pi_110896474
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 13:24 schreef Gesloten het volgende:
Hoor net dat de SRG is afgelast omdat er al 4 boten zijn gezonken :o
ben benieuwd of onze doggersbank nog te bergen is, was verdorie een mooie boot.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_110896640
Is de Doggersbank gezonken? Damn. Dat was de beste houten C4 die ik ooit gezien heb.
pi_110896693
hij 'is niet meer' volgens facebook, dus ik ben bang voor het ergste.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_110897081
Jammer. Ook jammer dat het geld van de verzekering geen nieuwe Hudson C4 of iets vergelijkbaars op gaat leveren...
pi_110897323
Sjaars overdrijven, zoals gebruikelijk, maar hij was wel een beetje onder water en in het riet beland schijnbaar.
Prima te bergen en heeft misschien even een poetsbeurtje nodig.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_110897551
Ok. Geen gaten in de romp dus?
pi_110897687
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 14:08 schreef Virmes het volgende:
Sjaars overdrijven, zoals gebruikelijk, maar hij was wel een beetje onder water en in het riet beland schijnbaar.
Prima te bergen en heeft misschien even een poetsbeurtje nodig.
Ik hoorde net dat 'ie op metalen paaltjes gekomen was en er een scheur in de romp zit? Maar dat was van mijn sjaars, dus als jij het zegt dan zal het wel lolsopen :)
pi_110898109
Zolang alle stukken nog aanwezig zijn kan de bootsman het altijd fixen...

Eventueel kan hij zijn tijd efficiënter besteden aan het bouwen van een nieuwe, maar dat loopt zo'n vaart niet, hout is goed te repareren.
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_110898180
Ik denk dat de bootjes die Lloyd bouwt best ok zijn, maar zo'n C4 ook stevig genoeg voor het misbruik dat de gemiddelde Sjaars er onbedoeld op loslaat?
pi_110899635
pff, het blijkt niet meer dan een scheurtje te zijn. Was al bang voor een boot in twee stukken op de bodem, dat we tientallen jaren aan historie hadden kunnen afschrijven, maar als Lloyd een beetje aan gaat dan is dit zo gefixed.
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_110899838
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 13:32 schreef ocf81 het volgende:
De windtunnel staat op extra sterk dus? Tja, tijd om die baan op te doeken.
Juist, Om het positieve van de situatie te blijven zien: Als het dit jaar op de SRG kloteweer is, misschien is het nu dan een keer op de Martini goed te doen. Laten we het hopen!
pi_110902099
Over kapotte boten gesproken, vandaag even een rondleiding gehad bij Rob Heeres, was superleuk! Cool om te zien dat er op kleine schaal toch gewoon aan innovaties gewerkt wordt in het roeien. Maar of carbon ergometerhandels ons nou heel ver gaan brengen? :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 28 april 2012 @ 20:33:34 #169
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_110908592
Beetje rare gang van zaken op de SRG.
Eerst de hele ochtend met rukwinden boten laten varen, met als gevolg een aantal gezonken boten en talloze kleine schades.
Dan als de wind eindelijk afneemt besluiten de wedstrijd af te lasten, op het moment dat je nog maar 5 voorwedstrijden moet, waardoor je de wedstrijd onmogelijk voor het klassement kunt laten tellen.

Lang leve Harkstede
Reach for what you wanna do - 2Pac
pi_110977000
Zometeen op Ned 2 in het sportonderdeel van nieuwsuur een item over de ontwikkeling van een nieuwe 'wonderboot' die de Nederlanders op de spelen zouden kunnen gebruiken.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 30 april 2012 @ 22:30:56 #171
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_110977975
Holland 8 roeide vandaag trouwens in een hippe oranje boot met rood-wit-blauwe strepen op de boeg en achterkantje.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 30 april 2012 @ 22:47:02 #172
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_110978812
Oh morgen wordt dat ding pas bekend gemaakt, hèhè.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_110978813
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 22:30 schreef Dark_Angelus het volgende:
Holland 8 roeide vandaag trouwens in een hippe oranje boot met rood-wit-blauwe strepen op de boeg en achterkantje.
Ik had al hem gezien in de stelling :D hip is ie vast maar ook best mooi lelijk.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 30 april 2012 @ 22:48:06 #174
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_110978885
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 22:47 schreef pullup het volgende:

[..]

Ik had al hem gezien in de stelling :D hip is ie vast maar ook best mooi lelijk.
mooi lelijk?

Om je kapot te schamen dat ding, beetje dat roze wrak van die Duitsers paar jaar terug.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  maandag 30 april 2012 @ 22:55:27 #175
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_110979317
quote:
14s.gif Op maandag 30 april 2012 22:13 schreef pullup het volgende:
Zometeen op Ned 2 in het sportonderdeel van nieuwsuur een item over de ontwikkeling van een nieuwe 'wonderboot' die de Nederlanders op de spelen zouden kunnen gebruiken.
Weet het al meer dan een maand, maar moest mijn mond houden van de KNRB tot 1 mei want dan was de presentatie. Doe ik niet nog een keer.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_110982566
Zo is een beetje jammer je primeur gejat inderdaad.

Als dat ding een beetje redelijk oranje is kan hij wel gaaf zijn om te zien. Ik twijfel alleen aan de toegevoegde waarde. Als dit echt een nieuwe hars is, dan is het maar afwachten hoe goed ze die bij de eerste boot kunnen verwerken, daar zit ook een leertraject in.

Daarnaast: is er bij nieuwe boten nou echt nog wat te winnen in rompstijfheid? De riggers zou ik eventueel nog wel willen geloven, maar als dat ding nog geen 4 maanden oud is dan boeit het toch eigenlijk geen klap waarin je roeit? Ik kan me zelfs voorstellen dat wintech spul nieuw net zo snel is, het blijft alleen wat minder lang goed...
Barlid - "want van roeien word je moe"
  dinsdag 1 mei 2012 @ 08:23:32 #177
131703 pullup
smartie
pi_110986579
Inderdaad best beroerd dat ze die primeur nu aan de NOS laten. :{
Hij lag al een paar dagen in de loods en ik heb nog van niemand gehoord die hem mooi vond, het is een heel foute kleur oranje. :D

Uit de reportage bleek eigenlijk alleen dat er wat aan de rompstijfheid geklust was inderdaad en ik ben het met Virmes eens dat dit me in eerste instantie niet al te beperkend lijkt voor dit soort gloednieuwe boten (maar ik ben niet van DSM)
Wellicht zijn er nog andere innovaties Wan en kan je daar nog wat mee in je artikel.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 14:00:29 #178
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_110994730
Staat inmiddels op NLroei. Het is een langduriger project dan 'nu even voor de Spelen'. Zijn er al twee jaar mee bezig, én hebben er tussendoor ook in getraind en er is veel feedback gekomen vanuit de roeiers. Dat is in ieder geval een vruchtbare manier van werken. Nu nog kijken of de boot ook daadwerkelijk hard kan.

http://nlroei.nl/artikele(...)r-nederlandse-achten
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_110997687
Ai, wat een lelijk ding...
Er zitten nu nog alu riggers op, zouden ze dat doen zodat de carbon riggers stijver blijven of zo? Meende te lezen in je stukje dat er carbon riggers op zouden komen te zitten?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_110998552
Wel mooie foto's van ene Heemskerk! ;)
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 1 mei 2012 @ 15:56:47 #181
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_110999219
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:41 schreef Bellah het volgende:
Wel mooie foto's van ene Heemskerk! ;)
Rare kerel.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:53:01 #182
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_111015901
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:21 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Ai, wat een lelijk ding...
Er zitten nu nog alu riggers op, zouden ze dat doen zodat de carbon riggers stijver blijven of zo? Meende te lezen in je stukje dat er carbon riggers op zouden komen te zitten?
Ja, nu zaten er aluminium riggers op. Ze gaan uiteindelijk voor carbon.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_111026013
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:56 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Rare kerel.
Beetje instagram verslaafd ook...
Barlid - "want van roeien word je moe"
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 2 mei 2012 @ 07:49:51 #184
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_111027243
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 02:13 schreef Virmes het volgende:

[..]

Beetje instagram verslaafd ook...
Nog nooit gebruikt..
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  FOK!fossiel woensdag 2 mei 2012 @ 10:19:25 #185
1455 Keroppi
kool kikker
pi_111029900
quote:
11s.gif Op woensdag 2 mei 2012 07:49 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Nog nooit gebruikt..
Offtopic: ik zat laatst een magazine te lezen waar ze over de helft van de foto's zo'n instagram filter hadden gegooid. Enorm irritant!
Chick on a mission
pi_111035975
Er staat trouwens een stuk in de NRC Next over de Holland acht. niet alleen over de boot, maar ook interviews.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_111036994
Zit Lucken nu op 6? En een blok in de boot... Eerst piepen dat er te veel torsie is en dan dat
pi_111037133
Is dat NRC Next artikel ook online ergens te bekoekeloeren?
  woensdag 2 mei 2012 @ 18:52:37 #189
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_111050145
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 13:40 schreef De_Brok het volgende:
Zit Lucken nu op 6? En een blok in de boot... Eerst piepen dat er te veel torsie is en dan dat
Nee, Lücken viel denk ik in voor Jozef Klaassen (die ongetwijfeld moest werken).
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_111137431
Straks alvast richting Tilburg. Benieuwd naar de knock-out races op zaterdag! En na het weekend mag ik weer roeien. Dit is de laatste wedstrijd die ik meefiets. Yeah!
pi_111138366
Ah, wat heb je dan voor blessure nu? Balen wel lijkt me, ging vorig wedstrijdweekend ook niet zo lekker toch? Zit nu zelf ook aan de kant dit weekend.. polsblessure, meh..
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_111138435
Komend weekend mag ik het commentaar verzorgen. Als je dus verstandige teksten hoort uit de omroepinstallatie zal ik het wel zijn! ;)
pi_111140039
Ik kom misschien ook nog ff kijken in HILVARENBEEK.
  vrijdag 4 mei 2012 @ 20:35:11 #194
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_111143576
Succes allemaal op de ZRB!
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
  zaterdag 5 mei 2012 @ 12:02:53 #195
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_111163555
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 mei 2012 18:36 schreef De_Brok het volgende:
Komend weekend mag ik het commentaar verzorgen. Als je dus verstandige teksten hoort uit de omroepinstallatie zal ik het wel zijn! ;)
Succes ;)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_111167322
Michiel: gezien het aantal records dat dit weekend wordt gevaren: is er iets bekend over stroming? En zo niet, zou je het eens kunnen checken? Ook omdat het op een rivierarm plaatsvindt.
Meest practische methode vind ik een stuk riet (/drijvende waterplant/stuk drijvend brood) in het water gooien en met een stopwatch de tijd tussen twee vaste punten meten.

/gifu w/
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_111183557
Dag 1 geen commentaar, de geleverde installatie begaf het een uur voor de finales begonnen... Hopelijk morgen een nieuwe unit!
  zondag 6 mei 2012 @ 14:06:11 #198
131703 pullup
smartie
pi_111202178
Roeien kan er zo makkelijk uit zien zo liet de vrouwenacht daarnet weer zien.

Toprace
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_111202797
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:31 schreef Virmes het volgende:
Michiel: gezien het aantal records dat dit weekend wordt gevaren: is er iets bekend over stroming? En zo niet, zou je het eens kunnen checken? Ook omdat het op een rivierarm plaatsvindt.
Meest practische methode vind ik een stuk riet (/drijvende waterplant/stuk drijvend brood) in het water gooien en met een stopwatch de tijd tussen twee vaste punten meten.

/gifu w/
Denk dat het wel meevalt, tijden van de achten waren niet bijzonder snel vergeleken met wereldrecord. Lijkt wel alsof ze vandaag verder van recordtijden afzaten dan gisteren.

Wel mooi om te zien hoe hard de eindsprint van de mannenacht was: als je die GPS een beetje mag geloven gingen ze in 5 halen 0.7 m/s harder, 4 seconden verschil bijna dichtgeroeid.
  zondag 6 mei 2012 @ 14:40:34 #200
131703 pullup
smartie
pi_111203507
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 14:22 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Denk dat het wel meevalt, tijden van de achten waren niet bijzonder snel vergeleken met wereldrecord. Lijkt wel alsof ze vandaag verder van recordtijden afzaten dan gisteren.

Wel mooi om te zien hoe hard de eindsprint van de mannenacht was: als je die GPS een beetje mag geloven gingen ze in 5 halen 0.7 m/s harder, 4 seconden verschil bijna dichtgeroeid.
Het is ook een behoorlijk afgesloten deel van de rivier :D Volgens mij loopt het aan beide kanten dood hoor :P
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  zondag 6 mei 2012 @ 15:26:42 #201
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_111205510
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 14:31 schreef Virmes het volgende:
Michiel: gezien het aantal records dat dit weekend wordt gevaren: is er iets bekend over stroming? En zo niet, zou je het eens kunnen checken? Ook omdat het op een rivierarm plaatsvindt.
Meest practische methode vind ik een stuk riet (/drijvende waterplant/stuk drijvend brood) in het water gooien en met een stopwatch de tijd tussen twee vaste punten meten.

/gifu w/
Het water is erg warm hier. Viscositeit dus anders, minder weerstand. Dat, plus het lekkere windje mee, is een verklaring voor de snelle tijden. Geen stroming: de rivier is afgesloten aan beide kanten. Het is echt een meer.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  FOK!fossiel zondag 6 mei 2012 @ 18:31:53 #202
1455 Keroppi
kool kikker
pi_111214381
Iedereen die een tijdje terug tips heeft gegeven met betrekking tot een goede zonnebril voor het roeien nog bedankt! Het is uiteindelijk de Adizero van Adidas geworden. Eigenlijk ontworpen voor hardlopers, maar ook met gepolariseerde lenzen verkrijgbaar. Superlicht model, hoop dat het morgen zonnig is, kan ik 'm uittesten.



Vandaag trouwens meegeholpen aan de instructeurs praktijkdag op de vereniging. Dat is een dag waarbij 'nieuwe' instructeurs naast alle theorie ook een keer een roeier onder begeleiding van een ervaren coach leren begeleiden. Daar heb je dus ook roeiers voor nodig (anders valt er weinig te coachen :D) en ik heb daaraan meegedaan. Erg leerzaam, maar ik vrees dat ik de komende tijd hard moet gaan werken om een 'ingesleten foutje' eruit te gaan krijgen...
Chick on a mission
pi_111215804
Ik heb geen commentaar gehoord.. :p
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 6 mei 2012 @ 20:37:11 #204
70739 Bellah
Blaat.
pi_111219996
http://www.powned.tv/nieu(...)en_8_trekt_blik.html
Grappig commentaar van de powned bezoekers over de term 'blik trekken'.
pi_111227748
De techniek deed het vandaag 5 minuten. Volgens de mensen van de ZRB en Vidar was het botte pech; andere jaren werkt dezelfde constructie prima...
@WAN: komt er een verslag op nlroei door iemand van jullie over de ZRB en dan met name over het knock-outsysyteem?
  maandag 7 mei 2012 @ 08:38:42 #206
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_111237806
Mijn meiden veegden zowel LDB1x aan en de DN2-! Supermooi ook dat die heats precies achter elkaar zaten!
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_111238023
Ik vind het knock-out systeem erg leuk, welkome afwisseling. De time-trial in de eerste ronde vond ik ook fijn, geen gedoe met naar geloot worden oid. Leuk ook om 4x de baan over te gaan, wel slopend ;)
  maandag 7 mei 2012 @ 22:35:33 #208
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_111269380
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 22:29 schreef De_Brok het volgende:
De techniek deed het vandaag 5 minuten. Volgens de mensen van de ZRB en Vidar was het botte pech; andere jaren werkt dezelfde constructie prima...
@WAN: komt er een verslag op nlroei door iemand van jullie over de ZRB en dan met name over het knock-outsysyteem?
Ja, woensdag.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  donderdag 10 mei 2012 @ 12:33:04 #209
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_111373076
Prima column vent! Mooie meid ook!
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_111381461
Indrukwekkend verhaal inderdaad! Was er wel even ondersteboven van. Ben even oud, toch blij dat ik ik 2000 kilometer ten westen van die ellende geboren ben.

Over de foto's: Ik snap wel dat weinig mensen de moeite nemen iemand te nomineren, is een beetje raar ook vooral omdat er ook iemand uit moet. Misschien zou het beter werken als je foto's kon liken ofzo en dat dan automatisch de foto's met de hoogste waardering erin komen? Dan krijg je waarschijnlijk niet alleen knappe koppies erin maar ook mooie of spectaculaire roeifoto's maar dat is toch niet zo erg? Ik vind dit soort foto's: bijvoorbeeld minstens zo leuk om te zien als foto's waarin alleen maar serieus de camera in gestaard wordt. (Bovendien heb ik Sjoerd Hamburger al op A2 formaat op m'n deur hangen haha.) En daar wordt het wel wat dynamischer van verwacht ik. Of is dat heel ingewikkeld om te maken?
pi_111385458
Ja ik vind het ook niet leuk om iemand eruit te nomineren. En ik weet ook niet of iedereen het wel leuk vindt om op de babes pagina te staan.
C'est bon vindt Hidde een hunk? :p moet ik zijn tel. nr voor je regelen? ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_111388437
quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:56 schreef La_Tramposa het volgende:
C'est bon vindt Hidde een hunk? :p moet ik zijn tel. nr voor je regelen? ;)
Haha ik heb hem zelf toen meteen al verteld dat zijn reactie briljant was. Heerlijk dat daar een foto van is.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 mei 2012 17:56 schreef La_Tramposa het volgende:
Ja ik vind het ook niet leuk om iemand eruit te nomineren. En ik weet ook niet of iedereen het wel leuk vindt om op de babes pagina te staan.
De titel hunk is anders ook een twijfelachtige eer... :D

  FOK!fossiel donderdag 10 mei 2012 @ 22:04:54 #213
1455 Keroppi
kool kikker
pi_111397530
Haha toen ik vroegah nog bij Orca roeide liep Sjoerd Hamburger daar gewoon nog in het wild rond :p
Chick on a mission
pi_111410432
Jeej ik mag een 2k doen van m'n fysio *O*

Ik heb het idee dat mijn conditie en kracht nog nooit zo goed was als nu ( :') ), nu keer of 5 ergometeren en hopen dat die conditie ook omgezet kan worden naar ergometerconditie :')

Maar waarschijnlijk zal ik na 5 minuten alweer kapot zijn :')
pi_111417812
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:57 schreef BEFEM het volgende:

Maar waarschijnlijk zal ik na 5 minuten alweer kapot zijn :')
Met een beetje mazzel hoef je dan nog maar 50 seconden ;)
pi_111419053
Ik heb zo onderhand het idee dat artsen en zelfs een groot deel van de fysiotherapeuten totaal geen inschatting kunnen maken welke belasting roeien op het lichaam loslaat. Voorzichtigheid is denk ik wel geboden.
pi_111443319
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 09:57 schreef BEFEM het volgende:
Jeej ik mag een 2k doen van m'n fysio *O*

Ik heb het idee dat mijn conditie en kracht nog nooit zo goed was als nu ( :') ), nu keer of 5 ergometeren en hopen dat die conditie ook omgezet kan worden naar ergometerconditie :')

Maar waarschijnlijk zal ik na 5 minuten alweer kapot zijn :')
Waarom zou je, als je net weer "heel" bent verklaard, meteen een 2k gaan doen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 11 mei 2012 @ 23:54:46 #218
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_111445753
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 23:03 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Waarom zou je, als je net weer "heel" bent verklaard, meteen een 2k gaan doen?
Frikandellen eraf trainen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_111453840
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 mei 2012 14:11 schreef ocf81 het volgende:
Ik heb zo onderhand het idee dat artsen en zelfs een groot deel van de fysiotherapeuten totaal geen inschatting kunnen maken welke belasting roeien op het lichaam loslaat. Voorzichtigheid is denk ik wel geboden.
Mijn fysio is ook roeicoach op hoog niveau dus die weet het wel :P

En ik wil het doen omdat roeien (in mijn gedachte) nog geen gesloten boek is en ik wil het goed afsluiten :)

Als ik er tijdelijke klachten door krijg dan heb ik er dat prima voor over.

Overigens zei m'n fysio dat ik het zelf moest beslissen, als ik me goed voelde dan mocht ik het doen.
pi_111458352
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 11:20 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Mijn fysio is ook roeicoach op hoog niveau dus die weet het wel :P

En ik wil het doen omdat roeien (in mijn gedachte) nog geen gesloten boek is en ik wil het goed afsluiten :)

Als ik er tijdelijke klachten door krijg dan heb ik er dat prima voor over.

Overigens zei m'n fysio dat ik het zelf moest beslissen, als ik me goed voelde dan mocht ik het doen.
Da's mooi om te weten :)
pi_111465210
We roeien weer in de acht (zat een winkelhaak in van een centimeter of acht) en... ik roei weer! Vandaag eerste keer in de acht na een week in viertjes want de acht was stuk. Best wennen, volgen. :-P
  zaterdag 12 mei 2012 @ 19:43:05 #222
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_111468234
Bleef mijn tweets maar verbeteren net; dacht ik eerst dat er vier overwinningen waren geboekt in Brandenburg, werden het er daarna vijf, zes, zeven en uiteindelijk acht. Dikke kans dat het er opeens negen zijn straks. :')

(had gisteren huwelijk van een goede kennis -- mag geen verklaring zijn, maar zal er iets mee te maken hebben, denk ik zo)
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_111471977
Hallo! Hier spreekt jullie comporoeistertje. Morgen de PEiL in de 4+ *O*

Ik vond dat verhaal ook bijzonder. Goed om dat soort dingen af en toe te schrijven WEO. En de term hunk/babe is toch gewoon supergrappig... Wel een beetje 16-jarigen-TMF-taal, maar ach.

Fiekie, hebben jullie dan nu een andere slag?
pi_111473359
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 21:06 schreef Bellah het volgende:
Hallo! Hier spreekt jullie comporoeistertje. Morgen de PEiL in de 4+ *O*

Ik vond dat verhaal ook bijzonder. Goed om dat soort dingen af en toe te schrijven WEO. En de term hunk/babe is toch gewoon supergrappig... Wel een beetje 16-jarigen-TMF-taal, maar ach.

Fiekie, hebben jullie dan nu een andere slag?
Ja, meisje dat op slag zat de laatste twee wedstrijden blijft daar. Zoveel gewisseld (tot nu toe elke wedstrijd invaller) dat we het zo houden.
pi_111478048
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 19:43 schreef WanEnOonlie het volgende:
Bleef mijn tweets maar verbeteren net; dacht ik eerst dat er vier overwinningen waren geboekt in Brandenburg, werden het er daarna vijf, zes, zeven en uiteindelijk acht. Dikke kans dat het er opeens negen zijn straks. :')

(had gisteren huwelijk van een goede kennis -- mag geen verklaring zijn, maar zal er iets mee te maken hebben, denk ik zo)
Ik zal mijn best doen de boel morgen op twitter bij te houden, was vandaag beetje teveel ook met andere dingen hier bezig. Wel een mooie dag, alleen jammer dat niet alle velden evenveel tegenstand hadden.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 13 mei 2012 @ 08:35:33 #226
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_111483448
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 21:06 schreef Bellah het volgende:
Hallo! Hier spreekt jullie comporoeistertje. Morgen de PEiL in de 4+ *O*

Ik vond dat verhaal ook bijzonder. Goed om dat soort dingen af en toe te schrijven WEO. En de term hunk/babe is toch gewoon supergrappig... Wel een beetje 16-jarigen-TMF-taal, maar ach.

Fiekie, hebben jullie dan nu een andere slag?
Succes *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  FOK!fossiel zondag 13 mei 2012 @ 08:43:41 #227
1455 Keroppi
kool kikker
pi_111483475
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 21:06 schreef Bellah het volgende:
Hallo! Hier spreekt jullie comporoeistertje. Morgen de PEiL in de 4+ *O*

Oh de PE in het lang... Een van mijn favoriete wedstrijden uit het studenten compo veld (mogelijk heeft het iets te maken met het feit dat we daar blikten ;) ).

In mijn herinnering deden daar ook altijd veel burgers mee, misschien volgend jaar maar weer eens starten.

(Een stelletje onbenullen heeft ook de enige gladde vier die hier oars is opgeriggerd kapotgemaakt. :( )
Chick on a mission
pi_111516020
PEiL was mooi!
  maandag 14 mei 2012 @ 09:49:35 #229
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_111524045
Hey Wan,

Ik hoor/zie net dat je een mooi kleur qua jasje krijgt binnenkort? :D

http://www.dailymail.co.u(...)2012-volunteers.html
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_111524379
Apesopkleurtjes :P
pi_111529336
quote:
14s.gif Op zondag 13 mei 2012 23:02 schreef C.est_Bon het volgende:
PEiL was mooi!
Gewonnen :Y Al scheelde het een halve seconde... Too close.
pi_111529554
Gefeliciteerd Bellah! *O*
  maandag 14 mei 2012 @ 13:13:12 #233
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_111529958
quote:
10s.gif Op maandag 14 mei 2012 09:49 schreef Grapjurk het volgende:
Hey Wan,

Ik hoor/zie net dat je een mooi kleur qua jasje krijgt binnenkort? :D

http://www.dailymail.co.u(...)2012-volunteers.html
Ja :'(
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  FOK!fossiel maandag 14 mei 2012 @ 13:25:46 #234
1455 Keroppi
kool kikker
pi_111530332
quote:
Games Makers will get an overall kitbag including a jacket, polo shirt, trousers, trainers, socks, cap, bag, water bottle and an umbrella - a vital accessory for the British summer.
Hihi :D
Chick on a mission
  maandag 14 mei 2012 @ 13:43:38 #235
131703 pullup
smartie
pi_111530937
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:13 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Ja :'(
Je komt er wel mee weg hoor. Roze stond je ook best goed.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  maandag 14 mei 2012 @ 16:31:57 #236
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_111537245
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 13:43 schreef pullup het volgende:

[..]

Je komt er wel mee weg hoor. Roze stond je ook best goed.
Haha :D
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_111758234
Mooi dagje vandaag. Naast de verwachte overwinning van mijn DO2- een heel nipte overwinning van mijn LDSA1x Een heel bijzondere overwinning aangezien ze begin dit kalenderjaar weken ik het ziekenhuis heeft gelegen met brandwonden en een huidtransplantatie heeft gehad. Ook de tijd van 7:52 was bijzonder. Een nieuw dik PR.

Daarnaast felicitaties voor JW3 voor de overwinning van de paarse heren in het EJ8+ veld.
pi_111761053
http://nlroei.nl/artikele(...)d-bij-elfstedentocht

Bij de dames is toch ook een record neergezet?
pi_111762745
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 22:05 schreef wvdwest het volgende:
Mooi dagje vandaag. Naast de verwachte overwinning van mijn DO2- een heel nipte overwinning van mijn LDSA1x Een heel bijzondere overwinning aangezien ze begin dit kalenderjaar weken ik het ziekenhuis heeft gelegen met brandwonden en een huidtransplantatie heeft gehad. Ook de tijd van 7:52 was bijzonder. Een nieuw dik PR.

Daarnaast felicitaties voor JW3 voor de overwinning van de paarse heren in het EJ8+ veld.
Dank, en jij gefeliciteerd met je meiden, een mooie prestatie, vooral in de skiff.
pi_111767320
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 23:23 schreef jw3 het volgende:

[..]

Dank, en jij gefeliciteerd met je meiden, een mooie prestatie, vooral in de skiff.
Asopos en zware mannen? Wonderen bestaan! Gefeliciteerd, mooie prestatie in die vrouwenstad :)
  zondag 20 mei 2012 @ 01:40:03 #241
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_111769370
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 22:53 schreef C.est_Bon het volgende:
http://nlroei.nl/artikele(...)d-bij-elfstedentocht

Bij de dames is toch ook een record neergezet?
Je plaatst je opmerkingen dubbel. Op Twitter had je het ook al aangekaart. En het feit dat ik ze niet noem wil niet zeggen dat ze geen record hebben gepakt. Ik focus me wel vaker op bepaalde aspecten van een wedstrijd in een artikel. Alles en iedereen behandelen werkt meestal niet.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  zondag 20 mei 2012 @ 08:35:07 #242
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_111772983
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 00:41 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Asopos en zware mannen? Wonderen bestaan! Gefeliciteerd, mooie prestatie in die vrouwenstad :)
Beetje opletten he! Ze blikten ook al in de B8+ op de ZRB!
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_111773100
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 mei 2012 23:23 schreef jw3 het volgende:

[..]

Dank, en jij gefeliciteerd met je meiden, een mooie prestatie, vooral in de skiff.
Ook bedankt. De prestatie in de skiff zorgt er iig voor dat Saurus niet wil dat de twee LDO1x dames meevaren in het DO1x veld. Saurus startte de vorige wedstrijden ook licht en is blijkbaar 'gevlucht' naar het zware veld. We jammer want nu krijgen we een saaie race tussen twee dames die elkaar heel goed kennen en ook al weten wie er gaat winnen. Maar wel weer een leermoment voor mijzelf. Meteen inschrijven in het zware veld als het lichte veld weinig inschrijvingen heeft.
pi_111773132
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 01:40 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Je plaatst je opmerkingen dubbel. Op Twitter had je het ook al aangekaart. En het feit dat ik ze niet noem wil niet zeggen dat ze geen record hebben gepakt. Ik focus me wel vaker op bepaalde aspecten van een wedstrijd in een artikel. Alles en iedereen behandelen werkt meestal niet.
Dat was ik.
pi_111775048
Damn die 11stedentocht dit jaar was epic! Bootje geleend, lekkere oude houten wempacher en maar beuken!
Zelf eerste etappe (12.5km) mogen roeien. Verstand op 0 en gaan! 9de tijd neergezet en 22! boten ingehaald (en 0 keer zelf ingehaald). In de 2de etappe 13 en in de 3de etappe (die ik ook mocht doen) nog eens 9.
Inmiddels ook al klassementsleider in onze categorie (buiten-6). Alleen na Stavoren hebben we wat slappe etappen gehad. Mensen die even de man met de hamer tegenkwamen, of een skûtsje waar je niet voorbij komt en die slechts 2km/u vaart door Workum. Daar dus ook weer iets van 10 minuten achter mogen drijven. Wat uiteindelijk allemaal verloren tijd opleverde.
Toen zelf nog naar Franeker mogen sturen. Was ook weer een epische etappe. Brug met 2 huge ass bruggaten (laatste grote brug voor Franeker). Moesten er 2 teams ons net daar inhalen. Dus 1 team was net voorbij en die ander zat vlak achter ons, maar ik ga echt niet extra ruim sturen hoor als ze zelf 5 meter uit de brugpijler varen. Dus hun maar roepen dat ze er voorbij moesten en dat ik maar moest wijken, want ze waren snellere ploeg vonden ze. Zeg ik zo van, ja wij zijn 74 en jullie 36. Hadden jullie in het begin maar harder moeten roeien, en daarnaast roeien jullie met zijn 12'en.
Zo'n roeier lachen en denken wat een kut lui zijn die studenten :P
Lagen ze naast ons, zeggen mijn roeiers van: ja fuck dit. We gaan aan. En bam, opzetje. Andere 2 boten gingen nog mee, maar waren toch al snel gezien. Andere boot die ons even daarvoor al had ingehaald helemaal in een deuk van het lachen, omdat die burgers even op hun nummer werden gezet. En onze boyz gewoon vol doorgaan tot het einde van de etappe.
Toen nog even knap staaltje stuurwerk laten zien door Franeker heen en weer paar bootlengten gepakt op die tokkies. Bruggetje voor de stempelplaats nog even het linkerveeltekrappe bruggat gepakt omdat dat korter was en toen kon ik mooi nog eerder aanleggen dan een boot die het middelste bruggat pakte :P

Uiteindelijk 2de geworden in ons veld op slechts 10 minuten afstand van Karlsruhe (in hun mooie c-line). Met een 34ste tijd overall: 20.55. Staat in de uitslagen dat we straftijd hebben gekregen voor het niet dragen van zwemvesten bij stavoren, maar daar had ik toch wel degelijk zo'n onding om.
Maar wat een (slopende) ervaring weer.
Achteraf wel balen dat we ons veld niet wonnen, maar gingen in eerste instantie voor het uitroeien.
Op weg nar huis iedereen slapen in het busje. Helemaal uitgeteld. En dan weet je dat het gewoon weer een mooie ervaring is geweest.

En op de terugweg krijg je dan ook te horen dat de buitencategorie boot het ook heeft weten te halen in 23:53! Waarvoor hulde en zeer veel respect!

[ Bericht 2% gewijzigd door Sjobber op 20-05-2012 11:42:35 ]
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_111787597
Gefeliciteerd Fiekie, beginneling af!
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_111793311
Ja, supertof!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 20 mei 2012 @ 19:05:52 #248
131703 pullup
smartie
pi_111793852
En een heel goede race ^O^
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_111795230
Hoe goed is Van Lierop precies?
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 20 mei 2012 @ 19:37:36 #250
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_111795694
Hieperdepiep Fiekie *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_111801973
http://nlroei.nl/fotoalbu(...)-deel-1/fotos/107773

zie ik daar het boegje van okeanos aan zn bankje vastzitten? ;)
merken jullie ook echt verschil met dit systeem aan de start?
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_111802798
Wiehoe, cool Fiekie *O* En erg bekend hoofd heeft die boeg...
Ik ben ook fan van Inge en Ellen, die werden vandaag eerste op het OKT.

En daarnaast heb ik wat anders gedaan en lig ik nu leeg op de bank na 10km hardlopen in Nijmegen, was leuk en voornamelijk erg warm.
pi_111803193
Gefeliciteerd Fiekie! Onze race ging helaas niet zo heel goed, maar desondanks kunnen we zeker terugkijken op een mooi weekend.
pi_111805635
Gefeliciteerd Fieke :)
  zondag 20 mei 2012 @ 22:09:21 #255
131703 pullup
smartie
pi_111806487
quote:
5s.gif Op zondag 20 mei 2012 19:29 schreef BEFEM het volgende:
Hoe goed is Van Lierop precies?
Vandaag goed genoeg om het zware overgangsveld te winnen in de skiff en ook sneller te zijn dan de winnaar van het SA veld. Gisteren klopte hij vrij ruim een van de geselecteerden vaar de junioren vier.
Ik denk dat hij de snelste skiffeur was van iedereen dit weekeinde.

Hij is goed bezig
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  zondag 20 mei 2012 @ 22:12:24 #256
131703 pullup
smartie
pi_111806737
Morgen naar Luzern om de Mudas aan te moedigen maar vooral ook Inge en Ellen nog even op te peppen. *O*
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  zondag 20 mei 2012 @ 23:45:04 #257
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_111812835
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 09:01 schreef Fiekie het volgende:

[..]

Dat was ik.
Al die Boreas mensen :D

Sorry, moet even mijn excuses aanbieden. Heb weinig geslapen de laatste paar dagen en lange dagen gemaakt en jongleer iets te veel balletjes. Zou fijn zijn als er wat zaken afgerond zouden worden.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  zondag 20 mei 2012 @ 23:47:06 #258
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_111812959
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 22:12 schreef pullup het volgende:
Morgen naar Luzern om de Mudas aan te moedigen maar vooral ook Inge en Ellen nog even op te peppen. *O*
Ik zie je vanaf dinsdag!
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  zondag 20 mei 2012 @ 23:47:57 #259
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_111813003
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:06 schreef SkollZwaar09 het volgende:
http://nlroei.nl/fotoalbu(...)-deel-1/fotos/107773

zie ik daar het boegje van okeanos aan zn bankje vastzitten? ;)
merken jullie ook echt verschil met dit systeem aan de start?
Boegje? Wat een monster is die vent. En wat een buik ook vooral! Waar hebben ze hem vandaan getrokken? Uit de moshpit van een rockconcert ofzo?
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_111817816
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 21:18 schreef Bellah het volgende:
En daarnaast heb ik wat anders gedaan en lig ik nu leeg op de bank na 10km hardlopen in Nijmegen, was leuk en voornamelijk erg warm.
Had graag willen komen kijken, maar de werkactie voor de mariekenloop bestond dit jaar uit helpen in de refter (uni restaurant) ...
Wat voor tijd heb je gelopen?
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_111819376
Dank jullie wel! Het was vet! Na al dat roeien is winnen ook wel eens leuk. We kregen vleugels en er zat licht tussen. Dat vond ik extra vet. B-)
Nu ook een keer op zaterdag! Als ik naar de tijden van de andere EJD-boten kijk in het SA-veld...
  maandag 21 mei 2012 @ 09:27:13 #262
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_111820275
quote:
0s.gif Op zondag 20 mei 2012 08:56 schreef wvdwest het volgende:

[..]

Ook bedankt. De prestatie in de skiff zorgt er iig voor dat Saurus niet wil dat de twee LDO1x dames meevaren in het DO1x veld. Saurus startte de vorige wedstrijden ook licht en is blijkbaar 'gevlucht' naar het zware veld. We jammer want nu krijgen we een saaie race tussen twee dames die elkaar heel goed kennen en ook al weten wie er gaat winnen. Maar wel weer een leermoment voor mijzelf. Meteen inschrijven in het zware veld als het lichte veld weinig inschrijvingen heeft.
Nog excuses voor het terugtrekken van Marleen in het LDO1x. We hebben onze redenen, maar ik ga op een forum niet in details treden.

Heb jij enig idee waarom het LDO1x zo klein was, terwijl het LDN1x wel groter was? Zowel Triton als Orca hebben voor zover ik kon zien alleen op zaterdag gestart.
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_111820541
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 09:27 schreef Grapjurk het volgende:

[..]

Nog excuses voor het terugtrekken van Marleen in het LDO1x. We hebben onze redenen, maar ik ga op een forum niet in details treden.

Heb jij enig idee waarom het LDO1x zo klein was, terwijl het LDN1x wel groter was? Zowel Triton als Orca hebben voor zover ik kon zien alleen op zaterdag gestart.
Geen probleem. Ik heb via via al het een en ander gehoord. Lichte dames kennen elkaar ;-)

Orca, Triton en Skøll zitten in een LDSB4x die zich komende woensdag via de KNRB trial wil plaatsen voor het SB WK. Zij voeren gister aan het einde van de dag dan ook een training in de 4x. Zaterdag was er om te proberen in de skiff nog te winnen.

Overigens een bizarre situatie tijdens de LDO1x Een kamprechtersboot kwam vanaf de finish in volle vaart aan en ging pas 10m voor de roeisters van het gas af. Deze lagen dus lekker in zijn golven.
pi_111824000
quote:
6s.gif Op maandag 21 mei 2012 08:30 schreef Fiekie het volgende:
Dank jullie wel! Het was vet! Na al dat roeien is winnen ook wel eens leuk. We kregen vleugels en er zat licht tussen. Dat vond ik extra vet. B-)
Nu ook een keer op zaterdag! Als ik naar de tijden van de andere EJD-boten kijk in het SA-veld...
gefeliciteerd :)
pi_111839442
had ik dit filmpje al eens gepost?


mooi om dat commentaar te horen :)
pi_111864615
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:05 schreef ocf81 het volgende:


mooi om dat commentaar te horen :)
Ja! Echt supervet! Mooie vondst.
pi_111864964
Ha, die is vet.

Ik heb 53.49 gelopen, had als streef 55 min. Het moet nog wel harder kunnen, want ik heb nu eigenlijk alleen maar geroeid als training :)
pi_111870584
Pff, heeft die gast toch een filmpje gemaakt over de vergeten pakken van het Tritonbestuur (roei.tv). Hij vroeg aan ons wie hij daarover kon interviewen, ik heb nog wel 3x gezegd dat dat absoluut niet boeiend was en ook niks met (eerstejaars) roeien te maken had, maar blijkbaar vond hij het zo'n topverhaal.. tsja.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_111884673
Veeeeeeeeeeeet Ellen en Inge naar de Spelen!!! *O*
pi_111885421
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 17:47 schreef Bellah het volgende:
Inge
Grappig, dat was een tijdje terug nog een huisgenootje van me :D Mooie prestatie
Too much is never enough!
pi_111890201
Prachtige resultaten ^O^

Hoe kan het trouwens dat Proteus 3 dames heeft in de selectie terwijl het daar een mannenbolwerk is?
pi_111901341
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 18:03 schreef The6thgate het volgende:

[..]

Grappig, dat was een tijdje terug nog een huisgenootje van me :D Mooie prestatie
En das nu een huisgenootje van mij. Ik heb d'r deur versierd hoor _O_
http://www.opnaardehorizon.blogspot.com, mijn reisblog over 6 maanden Zuidoost-Azië
pi_111910302
Wat een weer is het weer! Genieten op het water gewoon. Vandaag weer in de skiff, morgen in de tweezonder. Wat is roeien toch een mooie sport! Love it <3
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_111928445
Weet iemand wat de uitslag van de trial is? Ik weet dat de LDSB4x tweede is geworden en dus op de KHB zich moeten plaatsen voor het WU23. Maar verder nog geen info anders dan wat tijden van Laga ploegen.
pi_112015687
Gaat lekker in Luzern, het ene record na het andere.
pi_112024016
Als ik naar de tijden kijk zie ik veel ploegen die tussen de 1500 en 2000 opeens 15/20 seconden verliezen. Is het weer zo erg daar?

Of houden ploegen zó erg in omdat het toch niet meer kunnen halen?
  vrijdag 25 mei 2012 @ 18:03:08 #278
131703 pullup
smartie
pi_112025267
quote:
15s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 17:27 schreef BEFEM het volgende:
Als ik naar de tijden kijk zie ik veel ploegen die tussen de 1500 en 2000 opeens 15/20 seconden verliezen. Is het weer zo erg daar?

Of houden ploegen zó erg in omdat het toch niet meer kunnen halen?
Dat laatste, ze sparen voor de herkansing.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_112089636
Hmmm, wat te denken van het optreden van de mannenacht?
  zondag 27 mei 2012 @ 17:30:44 #280
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_112093696
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 15:11 schreef De_Brok het volgende:
Hmmm, wat te denken van het optreden van de mannenacht?
Mager.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
pi_112100735
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 17:30 schreef WanEnOonlie het volgende:

[..]

Mager.
Dat komt in de stuk ook goed naar voren. Een opmerking: "voor hetzelfde geldt" lijkt me niet correct.
  zondag 27 mei 2012 @ 23:57:46 #282
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_112110288
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 20:50 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Dat komt in de stuk ook goed naar voren. Een opmerking: "voor hetzelfde geldt" lijkt me niet correct.
Nee, die kreeg ik ook al door van iemand anders. Dank. Na 10+ uur werken zie je het niet zo helder meer. Rare ervaring ook vandaag. Was de laatste op de baan. Letterlijk. Niemand anders op tribune of in perscentrum. Het begon ook al donker te worden toen ik eindelijk op 'verstuur' klikte.

[ Bericht 0% gewijzigd door WanEnOonlie op 28-05-2012 12:44:47 ]
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
  FOK!fossiel maandag 28 mei 2012 @ 22:11:46 #283
1455 Keroppi
kool kikker
pi_112144987
Bleeeeh, het sloepen-seizoen is weer aangebroken. Ik ging rond 18.00 skiffen in de hoop dat het wel redelijk rustig zou zijn op het water, maar elke keer dat zo'n ding langsgedenderd komt verandert je skiff in een speelbal van de golven.
Chick on a mission
  dinsdag 29 mei 2012 @ 12:37:48 #284
371615 Grapjurk
Niet serieus te nemen
pi_112162841
Jep, same story hier in Leiden.

Ze denken ook allemaal dat het normaal is om op 10cm van je bladen te varen met golven van 30+ cm.
Verstand is onvoldoende aanwezig op deze wereld, iedereen denkt er genoeg van te hebben.
pi_112163275
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 12:37 schreef Grapjurk het volgende:
Jep, same story hier in Leiden.

Ze denken ook allemaal dat het normaal is om op 10cm van je bladen te varen met golven van 30+ cm.
Inderdaad! En het leukste is natuurlijk om net even iets harder te varen in de buurt van een roeiboot. Maar met deze dalende temperaturen zullen we er voorlopig even geen last van hebben.
  FOK!fossiel dinsdag 29 mei 2012 @ 16:02:56 #286
1455 Keroppi
kool kikker
pi_112171228
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 mei 2012 12:37 schreef Grapjurk het volgende:
Jep, same story hier in Leiden.

Ze denken ook allemaal dat het normaal is om op 10cm van je bladen te varen met golven van 30+ cm.
Ik roei ook in Leiden (Die Leythe :) )
Chick on a mission
pi_112175859
Ik heb meer een hekel aan die zodiac's en zeilboten die op de motor varen. De lokale zeeverkenners/scouting te water zijn hier de enige sloeproeiers, en ze zijn redelijk sociaal wat betreft de golfjes en de onderlinge afstand. (i.t.t. de zodiacjes en de zeilboten)
De motorboten zijn meestal ook wel ok, maar sommige mensen hebben de verkeersregels niet zo goed begrepen. Ik heb wel eens moeten uitwijken naar bakboord omdat er een tegenligger op mij af kwam terwijl ik stuurboord wal voer. Gelukkig kom ik die niet heel vaak tegen though. (hoewel het 'gekkenseizoen' wel aanstaande is)

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2012 18:16:03 ]
pi_112261529
Ik ben blij dat de bosbaan geen last heeft van pleziervaart ;)
Morgen eindelijk weer eens een wedstrijdje varen! zin in, na een maand aan de kant te hebben gestaan.
It is fatal to enter any war without the will to win it.
Voor Skøll en het Erevlot!
pi_112276230
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:36 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Ik ben blij dat de bosbaan geen last heeft van pleziervaart ;)
Morgen eindelijk weer eens een wedstrijdje varen! zin in, na een maand aan de kant te hebben gestaan.
Daarom gaan wij met ons RTC dit weekeinde op de WA baan trainen. Geen bootjes en lekker rustig. Alleen de A equipe is er ook. Ben wel erg benieuwd naar de baan. Ben er nog niet geweest.
pi_112293291
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:36 schreef SkollZwaar09 het volgende:
Morgen eindelijk weer eens een wedstrijdje varen! zin in, na een maand aan de kant te hebben gestaan.
Haha! Met een oude bekende! Cool.

Zondag is voor ons de Euros Drienerloo Regatta, en het weekend daarop vaar ik in het paars in Leiden... Interessant. Die motorbootjes zijn er inderdaad heftig ;)
pi_112295249
'tis Drienerlo, die lange oo is geïmpliceerd in het tukkers :+ O+
Barlid - "want van roeien word je moe"
pi_112300250
:@ Sorry
pi_112300794
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juni 2012 00:29 schreef Bellah het volgende:

[..]

Haha! Met een oude bekende! Cool.

Zondag is voor ons de Euros Drienerloo Regatta, en het weekend daarop vaar ik in het paars in Leiden... Interessant. Die motorbootjes zijn er inderdaad heftig ;)
In het paars? Ga je invallen?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 1 juni 2012 @ 11:32:31 #294
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_112300944
Lekker sprinten vanavond *O*

20:51 :')_
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_112307288
Argh! vannacht arm uit de kom. Kan nu een week helemaal niks. :(
pi_112347113
Gisteravond was er in Bureau Sport een item over roeien. Het ging over a-synchroonroeien. Dat zou namelijk (in theorie) sneller gaan dan het ons welbekende synchroonroeien. Een beetje een vaag verhaal, maar op zich wel leuk.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1261730

Op 33:50 begint het stukje.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 2 juni 2012 @ 16:02:18 #297
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_112347185
Fiekie *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_112347768
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 16:00 schreef De_Brok het volgende:
Gisteravond was er in Bureau Sport een item over roeien. Het ging over a-synchroonroeien. Dat zou namelijk (in theorie) sneller gaan dan het ons welbekende synchroonroeien. Een beetje een vaag verhaal, maar op zich wel leuk.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1261730

Op 33:50 begint het stukje.
was inderdaad een grappig item, en de techniek zal denk ik inderdaad voor een (beetje) hogere bootsnelheid kunnen zorgen.

Maar ik ben wel erg skeptisch over de langere boten die nodig zullen zijn. extra materiaal = zwaar, langere tussenruimten = elastieken boot qua stijfheid.

Hoe wordt voordeel van lengte tegengehouden in vergelijking met normale boten, als ze bij de start aan achterkant vastgehouden worden? op de finish kijken naar achterste puntje i.p.v. boegbal?
Steun je politieke partij, verander je UserIcon!
[UserIcons] Steunt uw partij!
BF4: SeanFerdi
pi_112348972
De timing is denk ik heel moeilijk goed te krijgen. Ik zie meer in sliding riggers. Sowieso een idioot verhaal dat die niet mogen maar ondertussen allerlei innovaties in materialen wel zijn toegestaan, ondanks de hoge kosten die daar aan zijn verbonden.
pi_112349388
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 16:21 schreef SeanFerdi het volgende:

[..]

was inderdaad een grappig item, en de techniek zal denk ik inderdaad voor een (beetje) hogere bootsnelheid kunnen zorgen.

Maar ik ben wel erg skeptisch over de langere boten die nodig zullen zijn. extra materiaal = zwaar, langere tussenruimten = elastieken boot qua stijfheid.

Hoe wordt voordeel van lengte tegengehouden in vergelijking met normale boten, als ze bij de start aan achterkant vastgehouden worden? op de finish kijken naar achterste puntje i.p.v. boegbal?
Dat laatste heb je natuurlijk nu ook al. Boten worden gewoon opgelijnd op de boegballen. Dus kan het zo zijn dat de ene ploeg zowat bij de stuur wordt vastgehouden, de andere bij de punt.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 19:56:30 #301
149168 WanEnOonlie
Als een ouwe
pi_112355302
Dat verhaal over a-synchroon roeien is al zo oud als de weg naar Rome. Maar goed -- leuk dat het elke keer weer de kop op steekt.

Commentaar vandaag ging nog niet helemaal naar wens -- wedstrijd is ook niet bepaald spannend (weinig toppers), maar morgen hopelijk wat beter.
Zum nächsten Mal, bitte nicht die Kinder!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')