Ah en weer een gebied ten prooi gevallen aan de islamitische fundis.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:52 schreef tong80 het volgende:
In de stad Timboektoe in het noorden
van Mali is de sharia ingevoerd door de
islamitische Toearegs.Ze veroverden de
stad gebruikmakend van het machtsvacuüm
in Mali,nadat militairen daar op 21
maart een coup hadden gepleegd.
De burgemeester van de stad zei via de
telefoon tegen persbureau AP dat de
invoering van de sharia hem opgelegd
is.Vrouwen moet gesluierd over straat,
overspel wordt met steniging bestraft
en van dieven wordt de hand afgehakt.
Timboektoe was altijd een trefpunt van
gematige islamitische geleerden.In de
stad was plaats voor andere religies,
maar alle christenen zijn nu gevlucht.
http://teletekst.nos.nl/tekst/127-01.html
Nee, want die zitten hier nauwelijks.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ah en weer een gebied ten prooi gevallen aan de islamitische fundis.
Maar dat heeft niets te maken met fundis in bv Europa hoor.
Nou, eigenlijk niet nee.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Maar dat heeft niets te maken met fundis in bv Europa hoor.
Inderdaad, de noord- en zuidpool zijn een illusie.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:07 schreef Deetch het volgende:
Donald Duck gaat tegenwoordig naar Verweggistan of de noord/zuidpool. Juist omdat timboektoe een werklijke plaats is hebben ze dat jaren geleden al aangepast
Dat dusquote:Op donderdag 5 april 2012 15:14 schreef Viajero het volgende:
Ik hoop eigenlijk vooral dat ze de stad een beetje heel laten. Het schijnt echt een magische stad te zijn, ik zou er graag eens heen gaan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Timbuctu
Dat is ook de voornaamste reden dat ik de naam Timboektoe kenquote:Op donderdag 5 april 2012 12:55 schreef Flurry het volgende:
Donald Duck vluchtte daar altijd heen als hij zich in Duckstad weer onmogelijk had gemaakt
Dat kan ie nu wel vergeten, die vuile ongelovige eend.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:55 schreef Flurry het volgende:
Donald Duck vluchtte daar altijd heen als hij zich in Duckstad weer onmogelijk had gemaakt
Ja, of naar Verweggistan. Timboektoe is geen optie meer denk ikquote:Op donderdag 5 april 2012 12:55 schreef Flurry het volgende:
daar kom je dan weer global warming fundi's tegen..quote:Op donderdag 5 april 2012 13:47 schreef claus_johann het volgende:
[..]
Inderdaad, de noord- en zuidpool zijn een illusie.
Dat is niet Timbouctou, dat is Djenne, dat ligt een flink stuk zuidelijker.quote:
Vrij vertaald: zij willen niet de sharia in het noorden maar in heel Mali.quote:AFP also quoted Ansar Dine's military chief Omar Hamaha as saying the group wanted no part of the MNLA announcement.
"Our war is a holy war. It's a legal war in the name of Islam. We are against rebellions. We are against independence. We are against revolutions not in the name of Islam," Mr Hamaha said.
Helaas tegenwoordig nogal onveiligquote:Op zondag 8 april 2012 13:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik dacht altijd dat het een verzonnen naam was in de Donald Duck. Kwam er pas achter dat het echt bestaat een aantal jaren geleden doordat de Dakar Rally er in de buurt kwam. Prachtige beelden waren dat als de rally door Mali trok. Wat een mooi land.
Ik kan me nog herrineren dat Donald Duck een keer dit gebouw ging schoonspuiten 's nachts om een goede daad te doen omdat ze hem altijd zo vriendelijk ontvangen daar. Toen was hij in slaap gevallen en heeft ie dus het hele gebouw platgespotenquote:
en samson en gert gingen er in een liedje naar toe varenquote:Op donderdag 5 april 2012 12:55 schreef Flurry het volgende:
Onduidelijk blijkbaar, maar volgens dit artikel heeft Ansar Dine de MNLA verjaagd in Timboektoe, en zou de Algerijnse Al Qaeda-leider Belmokhtar er nu ook verschenen zijn.quote:Op maandag 9 april 2012 09:09 schreef Zemi77 het volgende:
Zijn de Toaregs nu tegen de islamisten aan het vechten of was dat een hoax?
De Tuareg, ex-president Touré en de coup-plegers zijn allemaal moslim.quote:Op maandag 9 april 2012 19:00 schreef Zienswijze het volgende:
Weer een land dat in de loop der tijd geislamiseerd is en waar nu de sharia het land dreigt te overspoelen. Voor de religieuze minderheden zit er niets anders op dan je boeltje te pakken en te vluchten.
Ik las het ook net. Klotezooiquote:Op donderdag 28 juni 2012 19:29 schreef zuiderbuur het volgende:
Het gaat niet goed: in Gao zijn Tuaregrebellen aan de kant geschoven. Unesco heeft Timboektoe en een tombe in Gao op de lijst van sites in gevaar geplaatst:
http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-18626033
Ik begrijp dat volk nooit zo goed ook. Waarom zo je best doen om door iedereen uitgekotst te wordenquote:Op zaterdag 30 juni 2012 17:05 schreef virl3 het volgende:
't is droevig.. Timboektoe en Mali is nou net een plek waar ik graag nog 's een keer heen zou willen gaan. Voor de historie, voor de cultuur en gewoon om ff te kunnen zeggen ik ga naar timboektoe! Nu wordt het gesloopt door een stelletje fundamentalistische haatbaarden.
Inderdaadquote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)oed-Timboektoe.dhtml
Er iets aan doen kost geld dus die mensen moeten maar lijden.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:36 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Inderdaad.
Wat een walgelijke figuren.
Die sharia-onzin zou verboden moeten zijn. Het is mensenrechtenschendend en gewoon compleet achterlijk.
quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoe krijgt een kleine groep het voor elkaar, om islamitische wetenschappers en de nalatenschap van een islamitische heilige te vernielen. En nog erger...waarom grijp niemand van de moslims daar in dat land door te demonstreren tegen dat geweld. Dit moet toch binnenlands opgelost kunnen worden?quote:[...]hebben vandaag een ravage aangericht in de historische stad Timboektoe in Mali. Ze hebben volgens ooggetuigen de graftombe van de moslimheilige Sidi Mahmoud Ben Amar uit de 15e eeuw en de heiligdommen van nog twee andere geestelijken verwoest. De fundamentalisten zeggen dat ze alle tempels willen vernielen.[...]
Het West-Afrikaanse Timboektoe was aan het eind van de Middeleeuwen de hoofdstad voor islamitische wetenschappers. Van heinde en verre kwamen geleerden naar de 'stad van 333 heiligen', zoals Timboektoe wordt genoemd. Er zijn 100.000 oude geschriften bewaard.
Timboektoe staat op de Werelderfgoedlijst van VN-organisatie Unesco. Die had donderdag nog gezegd dat Timboektoe ernstig gevaar loopt door de gewapende opstand.
De verwoestingen in Mali doen denken aan het opblazen van reusachtige Boeddhabeelden in maart 2001 in Afghanistan. De toenmalige heersers in dat land, de Taliban, bliezen de beelden op, omdat zij die niet-islamitisch vonden. Zij stonden ook op de Werelderfgoedlijst.
Zonde!quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik denk niet dat de extremisten onder de indruk van wat demonstranten zullen zijn. Ook het leger van Mali staat machteloos tegenover de opstandelingen in het Noorden. Het gespuis is beter bewapend dan het leger.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:53 schreef paddy het volgende:
[..]
[..]
Hoe krijgt een kleine groep het voor elkaar, om islamitische wetenschappers en de nalatenschap van een islamitische heilige te vernielen. En nog erger...waarom grijp niemand van de moslims daar in dat land door te demonstreren tegen dat geweld. Dit moet toch binnenlands opgelost kunnen worden?
Grimmig eigenlijk. Wat vroeger je goede buur was, kan morgen je vijand zijnquote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:10 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de extremisten onder de indruk van wat demonstranten zullen zijn. Ook het leger van Mali staat machteloos tegenover de opstandelingen in het Noorden. Het gespuis is beter bewapend dan het leger.
Nu dus niet meer.quote:Timboektoe was altijd een trefpunt van gematige islamitische geleerden. In de stad was plaats voor andere religies, maar
http://nos.nl/artikel/389813-graftomben-mali-vernield.htmlquote:zijn in Timboektoe in Mali historische graftomben aan het vernietigen. Dit zeggen ooggetuigen. Het gaat om graftomben die door Unesco zijn uitgeroepen tot Werelderfgoed.
"Ze hebben het mausoleum van Sidi Mahmoud Ben Amar en twee andere graftomben al compleet vernietigd. Ze zeggen dat ze de hele dag zullen doorgaan en alle zestien gaan vernietigen", zei de Malinese journalist Yeya Tandina via de telefoon tegen persbureau Reuters. Het gaat om de zestien belangrijkste graftomben in Timboektoe.
Eerder deze week waarschuwde Unesco al dat dit stond te gebeuren. De VN-organisatie plaatste de mausolea daarom op de lijst van bedreigd erfgoed[....].
en uiteraard na maanden waarschuwen wil de VN eerst nog wat bestuderen ...totdat alles is verwoest en geld van bepaalde VN landen nodig hebben want lijken moeten geruimd worden door de overwinnaars en vluchtelingen moeten opgevangen worden i.p.v in te grijpen bij dreiging.quote:Maar Timboektoe is nu voor westerlingen vrijwel ontoegankelijk. De Nederlander Sjaak Rijke wordt er al maanden gegijzeld.
Dat was bij de Touaregs, die nu aan de kant geschoven zijn door de moslim-extremisten, ook al een flink aantal jaren een populaire bron van inkomsten. Het is al langer niet pluis in het noorden van Mali, de ontwikkelingen van de laatste tijd in de Arabische wereld hebben de situatie alleen nog verergerd. Toerisme is een zeer belangrijke bron van inkomsten voor het, toch al erg arme, land. Dat ligt nu geheel op z'n gat.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:17 schreef paddy het volgende:
Gijzelen zijn ze ook niet vies van blijkbaar
[..]
Toeristen willen ze ook niet nu. Maar het deel van de VN hierin weer. Maanden niets doen en dan nu nog aan willen kijken. De VN zie ik langzamerhand alleen een soort rode krui in. Vluchtelingen bevoorraden en geld inzamelen om de overwinnaars te steunen de lijken op te ruimen.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:30 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat was bij de Touaregs, die nu aan de kant geschoven zijn door de moslim-extremisten, ook al een flink aantal jaren een populaire bron van inkomsten. Het is al langer niet pluis in het noorden van Mali, de ontwikkelingen van de laatste tijd in de Arabische wereld hebben de situatie alleen nog verergerd. Toerisme is een zeer belangrijke bron van inkomsten voor het, toch al erg arme, land. Dat ligt nu geheel op z'n gat.
Nee joh gewoon slopen net als alle christelijke en westerse cultuur gesloopt is in moslim veroverde gebieden.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:14 schreef Viajero het volgende:
Ik hoop eigenlijk vooral dat ze de stad een beetje heel laten. Het schijnt echt een magische stad te zijn, ik zou er graag eens heen gaan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Timbuctu
Rusland, Amerika. Gewoon een gok.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:48 schreef Hathor het volgende:
Als die gasten beter bewapend zijn dan het reguliere leger in die regio, wie is daar dan verantwoordelijk voor?
Er is o.a. veel zwaar wapentuig vanuit Libië in dat gedeelte van de Sahara terecht gekomen na de val van Ghadaffi.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:48 schreef Hathor het volgende:
Als die gasten beter bewapend zijn dan het reguliere leger in die regio, wie is daar dan verantwoordelijk voor?
Oh leuk democratie in actie, op naar syriequote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:54 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Er is o.a. veel zwaar wapentuig vanuit Libië in dat gedeelte van de Sahara terecht gekomen na de val van Ghadaffi.
Waarom zouden ze in opstand komen tegen hun eigen primitieve gedachten? De gematigde islam bestaat gewoon niet ongeacht wat men het gewone volk wil wijsmaken. Als puntje bij paaltje komt zullen moslims nooit en te nimmer andere moslims afvallen ongeacht hun stroming.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 21:12 schreef okiokinl het volgende:
klerelijers, dat zijn het.
en inderdaad, waarom komt de gehele moslimwereld niet in opstand als ze hun heiligdommen vernietigen? de taliban pakte nog een boeddistisch beeld, dit is toch wel wat anders voor moslims, lijkt me.
Goh verbazingwekkend zeg. Dat is nou helemaal niets voor moslims en de sharia is toch een wet die voortkomt uit de religie van de vrede?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ach ja, lopen genoeg van dat soort debielen ook hier in NL (en zelfs op Fok) rond.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:29 schreef Madame_Paon het volgende:
Als het om zulke figuren gaat, vind ik eigenlijk dat je het recht hebt om ze allemaal neer te schieten.
Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die wíllen dat de sharia wordt ingevoerd, het liefst in zo veel mogelijk landen.
Als vrouw heb je dan sowieso geen rechten meer, als man moet je niet alleen moslim zijn, maar ook nog eens de juiste stroming binnen de islam aanhangen en niet te gematigd zijn, anders ben je alsnog de lul.
Hoera.
Goh, de Volkskrant vind nu ook de islam een achtelijke cultuur?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dat hele land zit al sinds 1000 jaar vol moslims. Waarom is die stad dan niet veel eerder vernield?quote:Op zondag 1 juli 2012 13:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Goh verbazingwekkend zeg. Dat is nou helemaal niets voor moslims en de sharia is toch een wet die voortkomt uit de religie van de vrede?
Dat was soefisme he. Helaas ontwikkelt de islam zich de verkeerde kant op: achteruit ipv vooruit.quote:Op zondag 1 juli 2012 13:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat hele land zit al sinds 1000 jaar vol moslims. Waarom is die stad dan niet veel eerder vernield?
Je liegt.quote:Op zondag 1 juli 2012 13:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Waarom zouden ze in opstand komen tegen hun eigen primitieve gedachten? De gematigde islam bestaat gewoon niet ongeacht wat men het gewone volk wil wijsmaken. Als puntje bij paaltje komt zullen moslims nooit en te nimmer andere moslims afvallen ongeacht hun stroming.
Schijnheilig, intussen laten ze die gasten gewoon overal hun gang gaan.....quote:Op zondag 1 juli 2012 14:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je liegt.
http://www.katholieknieuw(...)erreuraanslagen.html
Tja net als de carriere van Orson Wellesquote:Op zondag 1 juli 2012 14:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat was soefisme he. Helaas ontwikkelt de islam zich de verkeerde kant op: achteruit ipv vooruit.
Ja, daar valt ook zo lekker veel invloed op uit te oefenen...quote:Op zondag 1 juli 2012 15:03 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Schijnheilig, intussen laten ze die gasten gewoon overal hun gang gaan.....
Nigeria is Mali? Of was dit sowieso het enige wat je kon vinden?quote:Op zondag 1 juli 2012 14:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je liegt.
jij bent kennelijk te stom om de verwijzing naar Cicero te begrijpen....quote:Op zondag 1 juli 2012 15:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je nog niet echt een idee hebt over hoe je dat moet aanpakken kunnen ze je vast wel van vliegtuigen inspiratie voorzien.
Ja, verder is er niets te vinden. Zal wel taqiyya zijn, want iedere moslim keurt geweld en / of terrorisme in naam van Allah goed natuurlijk.quote:Op zondag 1 juli 2012 15:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nigeria is Mali? Of was dit sowieso het enige wat je kon vinden?
Vandalisme met nog meer vandalisme bestrijden.quote:Op zondag 1 juli 2012 15:36 schreef stopnaald het volgende:
What's next? Het meest bittere is nog wel dat ik niet eens écht verbaasd ben over deze acties...
Verder ben ik van mening dat Mekka geheel moet worden vernietigd.
Die uitspraak is toch helemaal niet van Cicero?quote:Op zondag 1 juli 2012 15:48 schreef stopnaald het volgende:
[..]
jij bent kennelijk te stom om de verwijzing naar Cicero te begrijpen....
Wel is het zo, dat Mekka, net zoals Carthago dat was, het grootste gevaar voor de wereld is.
Wauw.quote:Op zondag 1 juli 2012 14:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je liegt.
Dat zeg ik toch, ze doen aan taqiyya.quote:Op zondag 1 juli 2012 17:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wauw.
Nogmaals, met de bek is alles mogelijk om de idiote ongelovigen zoet te houden maar als puntje bij paaltje komt zijn de aanhangers van de vredesreligie vaak nog erger dan beesten. Dagelijks zien we de gevolgen van de islam massahysterie. De waarheid is hard knul maar het is eenmaal zo.
Niet zo vreemd dat dit niet lukt als ze het niet eens proberen. In andere zaken weten ze hun zin anders prima door te drijven.quote:Op zondag 1 juli 2012 15:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, daar valt ook zo lekker veel invloed op uit te oefenen...
mijn gedachten preciesquote:Op zondag 1 juli 2012 17:29 schreef paddy het volgende:
Kunnen jullie eens ophouden met die bagger over hele landen platgooien? Lijkt wel alsof ik hier die fundamentalisten zie posten.
Het land is voornamelijk islamitisch en het gaat om een groep (blijkbaar aardig wat) agressievelingen die vinden dat andere moslims geen rechten hebben. Elke moslim over een kam scheren staat zo enorm vreemd.
Ja, wat wil de VN na maaaaaanden waarschuwen? Even de zaak onderzoeken en alleen puinruimen voor de overwinnaars die hun geld in kogels hebben gestoken...en uiteraard moeten de vluchtelingen ook opgevangen worden en is weer veel geld voor nodig.
Dat was Cato sukkelquote:Op zondag 1 juli 2012 15:48 schreef stopnaald het volgende:
[..]
jij bent kennelijk te stom om de verwijzing naar Cicero te begrijpen....
Wel is het zo, dat Mekka, net zoals Carthago dat was, het grootste gevaar voor de wereld is.
Net als zijn statement dat Carthago het kwaad van de wereld wasquote:Op zondag 1 juli 2012 21:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Cato de oudere en Cicero met elkaar verwarren, das best pijnlijk
Waarom doe jij er niets aan dan?quote:Op zondag 1 juli 2012 21:28 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Niet zo vreemd dat dit niet lukt als ze het niet eens proberen. In andere zaken weten ze hun zin anders prima door te drijven.
Jep.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:03 schreef ufopiloot12 het volgende:
[..]
Net als zijn statement dat Carthago het kwaad van de wereld was
ook niet als de ene moslimstroming bij de bedevaard van de andere, gewoon even 500 mensen opblaasd? of denk je dan dat ze allemaal denken, nou gaan we maar naar huis, we moeten elkaar niet afvallen, per slot van rekening..quote:Op zondag 1 juli 2012 13:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Waarom zouden ze in opstand komen tegen hun eigen primitieve gedachten? De gematigde islam bestaat gewoon niet ongeacht wat men het gewone volk wil wijsmaken. Als puntje bij paaltje komt zullen moslims nooit en te nimmer andere moslims afvallen ongeacht hun stroming.
Ik zou best wat lezen over de moslimlimwereld áls ik er zou wonen maar ik woon gelukkig in een iets beschaafdere wereld waar ze elkaar niet meer afmaken om het geloof.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:13 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ook niet als de ene moslimstroming bij de bedevaard van de andere, gewoon even 500 mensen opblaasd? of denk je dan dat ze allemaal denken, nou gaan we maar naar huis, we moeten elkaar niet afvallen, per slot van rekening..
ga eens wat lezen over de moslimwereld, zucht.
ahgossie, hij heeft een nieuw woordje geleerd.quote:
Cato de Ouderequote:Op zondag 1 juli 2012 16:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die uitspraak is toch helemaal niet van Cicero?
Wat had je dan voorgesteld? De zoveelste internationale troepenmacht uitzenden om ergens in een backwater pleurisland politieagentje te gaan lopen spelen? Ik denk dat de meesten zoiets hebben van "het is maar Afrika, de groeten ermee", en weet je wat...ze hebben nog gelijk ook.quote:Op maandag 2 juli 2012 10:43 schreef Boldface het volgende:
Zijn er nog werkelijk mensen verbaasd over deze nieuwste terreurdaad? Dit is wat (moslim)extremisten doen. Er had allang ingegrepen kunnen zijn; het extremisme in die regio had allang uitgeroeid kunnen zijn, maar er is geen wil.
Het blijft bij een paar landen die vanaf grote afstand een keertje "schande" roepen. Daarna gaat iedereen weer over tot de orde van de dag, want er is vandaag een leuke Tour de France-etappe. Ondertussen kan het religieus extremisme zich ongestoord verder verspreiden, zoals dat al tijden het geval is in Afrika.
Het is toch nooit goed. Grijp je in dan ben je de Westerse koloniaal die een oorlog tegen de Islam aan het vechten is vanwege olie in de grond. Doe je niets dan ben je een Westerse imperialist die niets doet omdat er geen olie in de grond zit.quote:Op maandag 2 juli 2012 11:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat had je dan voorgesteld? De zoveelste internationale troepenmacht uitzenden om ergens in een backwater pleurisland politieagentje te gaan lopen spelen? Ik denk dat de meesten zoiets hebben van "het is maar Afrika, de groeten ermee", en weet je wat...ze hebben nog gelijk ook.
Nee, Moslims zullen nooit andere Moslims afvallen, laat staan fysiek met geweld aanvallen. Vandaar dat Irak zo'n vreedzaam land is.quote:Op zondag 1 juli 2012 13:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Het vernielen van Moslimmonumenten is inderdaad de enige uitleg van Islam. Waarom geilen mensen zoals jij toch zo op dat soort radicalen dat je alle Moslims daaraan gelijkstelt?quote:Op zondag 1 juli 2012 13:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Goh verbazingwekkend zeg. Dat is nou helemaal niets voor moslims en de sharia is toch een wet die voortkomt uit de religie van de vrede?
Het vernielen van Moslimmonumenten maakt jou zo kwaad dat je oproept tot het vernielen van Moslimmonumenten?quote:Op zondag 1 juli 2012 15:36 schreef stopnaald het volgende:
What's next? Het meest bittere is nog wel dat ik niet eens écht verbaasd ben over deze acties...
Een kleine nuance. Ze slopen niet die monumenten puur omdat het monumenten zijn. Ze slopen het omdat de doden daar als heiligen vereerd werden. En dat mag niet. Zo las ik het op NOS althans.quote:Op maandag 2 juli 2012 10:25 schreef Farenji het volgende:
nu dus ook de Islamitische grafmonumenten.
Ik vereer hun moeders als heligen. Niet erg consequent van ze.quote:Op maandag 2 juli 2012 12:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een kleine nuance. Ze slopen niet die monumenten puur omdat het monumenten zijn. Ze slopen het omdat de doden daar als heiligen vereerd werden. En dat mag niet. Zo las ik het op NOS althans.
Allah zelf heeft daar 1000 jaar niets aan gedaan, nu moeten zij dat ineens doen?quote:Op zondag 1 juli 2012 22:46 schreef tong80 het volgende:
De rebellen
zeggen in naam van Allah te handelen.
Ja, ik heb verder nog een aantal extreem domme opmerkingen.quote:Op maandag 2 juli 2012 11:53 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, Moslims zullen nooit andere Moslims afvallen, laat staan fysiek met geweld aanvallen. Vandaar dat Irak zo'n vreedzaam land is.
Had je verder nog extreem domme opmerkingen?
Sorry je hebt gelijk. Dit is een geïsoleerd incident.quote:Op maandag 2 juli 2012 11:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het vernielen van Moslimmonumenten is inderdaad de enige uitleg van Islam. Waarom geilen mensen zoals jij toch zo op dat soort radicalen dat je alle Moslims daaraan gelijkstelt?
Omdat ze in pricipe allemaal hetzelfde zijn misschien?quote:Op maandag 2 juli 2012 11:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het vernielen van Moslimmonumenten is inderdaad de enige uitleg van Islam. Waarom geilen mensen zoals jij toch zo op dat soort radicalen dat je alle Moslims daaraan gelijkstelt?
wat een onzin, voorlopig zijn de slachtoffers van de radicale islam voor moslims.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Omdat ze in pricipe allemaal hetzelfde zijn misschien?
Dat is wel een beetje vreemd.Want hoe moet je Mekka dan zien?quote:Op maandag 2 juli 2012 12:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een kleine nuance. Ze slopen niet die monumenten puur omdat het monumenten zijn. Ze slopen het omdat de doden daar als heiligen vereerd werden. En dat mag niet. Zo las ik het op NOS althans.
In Mekka worden als het goed is dan ook geen heiligen of personen vereerd. Er zijn theorieeen dat die ka'aba in Mekka, voordat de islam ontstaan was, vereerd door de toen polytheistische gelovigen werd en er ook 99 beeldjes stonden die later door de moslims zijn vernield. Ik weet niet of en in hoeverre dit waar is. Misschien dat Triggershot daar mee over kan vertellen. Het is wel zo dat in de islam (en nu zijn er weer mensen die op verschillende stromingen zullen wijzen) geen beelden en geen heiligen/mensen mogen worden vereerd. Daarom sloopten ze die boeddha beelden in Afghanistan en wil die Sharia4Belgium groep het Atomimium in Belgie opblazen en wilden ze ook iets - als ze aan de macht zouden komen - met het Vrijheidsbeeld in Amsterdam doen.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje vreemd.Want hoe moet je Mekka dan zien?
Ja okee, omdat jij als islamkenner het onzin vindt zal het wel zo zijn.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
wat een onzin, voorlopig zijn de slachtoffers van de radicale islam voor moslims.
Ik lul niets recht. Wat in Timboektoe gebeurt is verschrikkelijk. Maar denken dat het probleem "Moslims" is en dan ophouden met denken gaat echt helemaal niets veranderen.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja, ik heb verder nog een aantal extreem domme opmerkingen.
In islamitischre landen moorden ze elkaar uit en in westerse landen vallen ze elkaar niet af. Je hoeft maar naar de turken en marokkanen te kijken. Irl kunnen ze elkaar probleemloos de keel doorsnijden maar als allah er tussen staat in westerse landen is de saamhorigheid ineens opvallend. Je hoeft maar op Fok te kijken voor talloze voorbeelden.
Had je nog wat extreem domme opmerkingen om de zaak recht te lullen?
Nee, dat is het helaas niet. Maar alle Moslims hiervoor verantwoordelijk stellen gaat echt helemaal niets oplossen.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Sorry je hebt gelijk. Dit is een geïsoleerd incident.
Ok, ik geef het op. Domheid overwint uiteindelijk toch, net zoals we nu in Timboektoe zien.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je bent niet op de hoogte van het feit dat de meeste slachtoffers van Moslimterreur andere Moslims zijn?quote:Op maandag 2 juli 2012 13:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja okee, omdat jij als islamkenner het onzin vindt zal het wel zo zijn.
Nee niet alle (heb ik ook niet gezegd) maar het komt wel degelijk voort uit de islam zelf. Het is niet wezensvreemd of zo van die religie.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:45 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, dat is het helaas niet. Maar alle Moslims hiervoor verantwoordelijk stellen gaat echt helemaal niets oplossen.
Joh, zeur toch niet zo en anderen voor dom uitmaken als je er zelf geen reet van begrijpt. Je hebt vast ook regelmatig zaken met ze gedaan en je zult ongetwijfeld ook meerdere jaren ervaring hebben met hoofdzakelijk primitieven op meerdere vlakken en er zullen ook vast meerdere moslims in je familie zitten zoals bij mij.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:47 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je bent niet op de hoogte van het feit dat de meeste slachtoffers van Moslimterreur andere Moslims zijn?
Wat een diepe droefheid, zo overtiugd zijn van jezelf en dan zo'n enorm gebrek aan kennis vertonen...
Het is maar net waar je op focust. DIe monumenten zelf komen ook voort uit de idealen van de Islam zelf. Er bestaan verschillende stromingen, van extreem radicaal tot extreem tolerant. Als je ze allemaal als dezelfde ziet dan doe je de extremisten daarmee een dienst.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee niet alle (heb ik ook niet gezegd) maar het komt wel degelijk voort uit de islam zelf. Het is niet wezensvreemd of zo van die religie.
Wow, een persoonlijke aanval, op niets gebaseerd.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:59 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Joh, zeur toch niet zo en anderen voor dom uitmaken als je er zelf geen reet van begrijpt. Je hebt vast ook regelmatig zaken met ze gedaan en je zult ongetwijfeld ook meerdere jaren ervaring hebben met hoofdzakelijk primitieven op meerdere vlakken en er zullen ook vast meerdere moslims in je familie zitten zoals bij mij.
Volgens mij ben je zelf nog geeneens uit je dorp geweest dat je meent te kunnen oordelen. Voor mij kom je in ieder geval nogal simpel over met dergelijke reacties.
Het probleem is dat die gematigde varianten (zoals het soefisme waar deze uit voortkwamen) slechts zeer gering in aantal zijn en door de overgrote meerderheid der moslims niet eens als moslims gezien worden. De overweldigende meerderheid der moslims hangt veel extremere vormen aan. Wie mag je dan als representatief zien? Die 10% of die 90%?quote:Op maandag 2 juli 2012 14:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het is maar net waar je op focust. DIe monumenten zelf komen ook voort uit de idealen van de Islam zelf. Er bestaan verschillende stromingen, van extreem radicaal tot extreem tolerant. Als je ze allemaal als dezelfde ziet dan doe je de extremisten daarmee een dienst.
Man, persoonlijke aanval? Ik wordt steeds door jou in 3 tot 4 reacties voor dom uitgemaakt en nu speel je ineens de beledigde als je tegengas krijgt? Je hebt niet eens in de gaten dat je konstant anderen loopt te beledigen.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:02 schreef Viajero het volgende:
[..]
Wow, een persoonlijke aanval, op niets gebaseerd.
Ik zou graag zien dat je de vraag beantwoordt, wist je niet dat de meeste slachtoffers van Moslimterreur Moslim zijn?
EN als je dat wel wist, waarom val je de persoon die dat zegt zo fanatiek aan?
Mijn aanval is onderbouwd, en gericht op jouw gebrek aan kennis over dit specifieke topic. Een gebrek aan kennis dat je er niet van weerhoudt net te doen alsof jij de enige bent die weet waar het over gaat. Jij bent gewoon als reactie wild tegen mij aan het schreeuwen.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Man, persoonlijke aanval? Ik wordt steeds door jou in 3 tot 4 reacties voor dom uitgemaakt en nu speel je ineens beledigden als je tegengas krijgt? Je hebt niet eens in de gaten dat je konstant anderen loopt te beledigen.
En dat doet er toe omdat? Het is een kenmerk van een religie met extreme regeltjes dat de eerste mensen die volgens anderen "niet genoeg moslim" zijn of "afdwalen van het rechte pad" de eerste en de meeste slachtoffers zijn. Het zou juist gek zijn als niet-moslims de grootste slachtoffers van moslimterreur zouden zijn.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:47 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je bent niet op de hoogte van het feit dat de meeste slachtoffers van Moslimterreur andere Moslims zijn?
90% van de Moslims hangt extreme vormen van Islam aan? Doe alsjeblieft normaal zeg.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het probleem is dat die gematigde varianten (zoals het soefisme waar deze uit voortkwamen) slechts zeer gering in aantal zijn en door de overgrote meerderheid der moslims niet eens als moslims gezien worden. De overweldigende meerderheid der moslims hangt veel extremere vormen aan. Wie mag je dan als representatief zien? Die 10% of die 90%?
Geen argumenten?quote:Op maandag 2 juli 2012 13:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik reageer op iemand die dat feit ontkent:quote:Op maandag 2 juli 2012 14:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En dat doet er toe omdat? Het is een kenmerk van een religie met extreme regeltjes dat de eerste mensen die volgens anderen "niet genoeg moslim" zijn of "afdwalen van het rechte pad" de eerste en de meeste slachtoffers zijn. Het zou juist gek zijn als niet-moslims de grootste slachtoffers van moslimterreur zouden zijn.
De meeste slachtoffers van het communisme vielen ook in communistische landen.
En ik discussieer graag op basis van feiten, vandaar dat ik probeerde dat recht te zetten.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid hangt het Soenisme en Sjieisme aan en dat is inherent extremistisch en intolerant. Mystieke stromingen zoals Alevieten en Soefisme worden slechts zeer marginaal aangehangen en worden zelfs vervolgd door de grotere twee. Het is een trend de laatste decennia dat het Soenisme en Sjieisme meer macht grijpen, intoleranter worden en terug de tijd in willen.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:13 schreef Viajero het volgende:
[..]
90% van de Moslims hangt extreme vormen van Islam aan? Doe alsjeblieft normaal zeg.
Ik kan niet direct cijfers geven, maar 90% is overduidelijk niet waar. Ik schat dat het merendeel van de Moslims helemaal niet radicaal is, en dit soort vandalisme ook verafschuwt.
Dat jij het als 90% ziet is trouwens weer een overwinning van de extremisten, die juist willen dat tegenstellingen groter worden en we alle Moslims als extremisten zien...
Bedoel je net als Christendom en Judaisme inherent extremistisch en intolerant zijn?quote:Op maandag 2 juli 2012 14:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid hangt het Soenisme en Sjieisme aan en dat is inherent extremistisch en intolerant. Mystieke stromingen zoals Alevieten en Soefisme worden slechts zeer marginaal aangehangen en worden zelfs vervolgd door de grotere twee. Het is een trend de laatste decennia dat het Soenisme en Sjieisme meer macht grijpen, intoleranter worden en terug de tijd in willen.
Jouw aanval is absoluut niet onderbouwd, een hoop geschreeuw dat anderen dom zijn en het geroep over gebrek aan kennis hebben is je eigen zwakheid tentoonspreiden. Maargoed, jij bent een islamkenner in hart en nieren en je weet het zo goed. Mag hoor, maar in mijn ogen ben jij een onervaren pubertje die niet eens weet van voren dat je achteren leeft.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:09 schreef Viajero het volgende:
[..]
Mijn aanval is onderbouwd, en gericht op jouw gebrek aan kennis over dit specifieke topic. Een gebrek aan kennis dat je er niet van weerhoudt net te doen alsof jij de enige bent die weet waar het over gaat. Jij bent gewoon als reactie wild tegen mij aan het schreeuwen.
Ga je de vraag nog beantwoorden?
quote:In islamitischre landen moorden ze elkaar uit
In principe wel, maar daar is de trend nu juist richting een kalmere beleving toe (behalve in het door hun vijanden omringde Israel. In tegenstelling tot wat bij de islam aan de gang is.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:18 schreef Viajero het volgende:
[..]
Bedoel je net als Christendom en Judaisme inherent extremistisch en intolerant zijn?
dat kan wel wezen, maar ondertussen dacht jij dat alle moslims vriendjes zijn, maar dat is dus niet zo. geen interesse in beter begrijpen dmv kennis?quote:Op maandag 2 juli 2012 06:58 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik zou best wat lezen over de moslimlimwereld áls ik er zou wonen maar ik woon gelukkig in een iets beschaafdere wereld waar ze elkaar niet meer afmaken om het geloof.
En wat ik al weet over de moslimwereld is al afschuwelijk genoeg om er nooit iets mee te maken willen hebben, niet in het verleden, toekomst en helemaal nooit.
Tja, hoe meer je van de islam weet hoe erger je er van kotst.
Laat eens blijken dat jij een diepgaande kennis hebt van de problematiek ipv te roepen dat moslims en de fanatieke islam een pot nat zijn.quote:
Een voorspelling mijnerzijds, kan er naast zitten maar van al die opstanden worden alleen de moslimextremisten beter en niet de bevolking. Ook in de westerse wereld zal het steeds prominentere vormen aannemen.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geen argumenten?
Heb je meegekregen wat er in de islamitische wereld gebeurd is de afgelopen decennia? Kijk bv eens naar Algarije, maar ook naar Soedan, en nu actueel dus in Mali.
Je hebt gelijk, maar ik stoor me juist daarom zo aan alle mensen die denken dat de extremisten al gewonnen hebben, en dat er geen enkele tegenstand is.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
In principe wel, maar daar is de trend nu juist richting een kalmere beleving toe (behalve in het door hun vijanden omringde Israel. In tegenstelling tot wat bij de islam aan de gang is.
Vrij vreemd om dat te ontkennen trouwens, mocht je dat willen doen.
Duidelijk niet begrepen wat ik schreef.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:25 schreef okiokinl het volgende:
[..]
dat kan wel wezen, maar ondertussen dacht jij dat alle moslims vriendjes zijn, maar dat is dus niet zo. geen interesse in beter begrijpen dmv kennis?
Voor mij is de islam 1 groot pot nat en raad eens? Gelukkig mag ik dat vinden ongeacht hoeveel viajaros, pietjes en islamietjes vinden dat ik het mis heb.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laat eens blijken dat jij een diepgaande kennis hebt van de problematiek ipv te roepen dat moslims en de fanatieke islam een pot nat zijn.
het radicalisme is een reactie op het steeds vrijer worden van de islam.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid hangt het Soenisme en Sjieisme aan en dat is inherent extremistisch en intolerant. Mystieke stromingen zoals Alevieten en Soefisme worden slechts zeer marginaal aangehangen en worden zelfs vervolgd door de grotere twee. Het is een trend de laatste decennia dat het Soenisme en Sjieisme meer macht grijpen, intoleranter worden en terug de tijd in willen.
Weer heb je geen enkel argument.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Voor mij is de islam 1 groot pot nat en raad eens? Gelukkig mag ik dat vinden ongeacht hoeveel viajaros, pietjes en islamietjes vinden dat ik het mis heb.
Misschien wel zogauw jij naar ONZ verdwijnt?quote:Op maandag 2 juli 2012 14:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Weer heb je geen enkel argument.
Is BNW niet meer wat voor jou?
Je hebt alle vrijheid om je gebrek aan kennis en je vooroordelen hier te etaleren, laat je niet door mij tegenhoudenquote:Op maandag 2 juli 2012 14:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Voor mij is de islam 1 groot pot nat en raad eens? Gelukkig mag ik dat vinden ongeacht hoeveel viajaros, pietjes en islamietjes vinden dat ik het mis heb.
Nog steeds geen argument, geen inhoudelijke kennisquote:Op maandag 2 juli 2012 14:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Misschien wel zogauw jij naar ONZ verdwijnt?
Je enorme islamkennis is een verlichting voor Fok.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:38 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je hebt alle vriheid om je gebrek aan kennis en je vooroordelen hier te etaleren, laat je niet door mij tegenhouden
En Piet, waar bestaat jouw inhoudelijke parate kennis uit? ben ik toch wel Duits benieuwd naar.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nog steeds geen argument, geen inhoudelijke kennis
Nog steeds geen argument, nog steeds geen blijk geven van kennis van het onderwerp.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
En Piet, waar bestaat jouw inhoudelijke parate kennis uit? ben ik toch wel Duits benieuwd naar.
ik begrijp dat je een moslimfobie hebt, en wat vooropgezette meningen. je wil er niks mee te maken hebben.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Duidelijk niet begrepen wat ik schreef.
Nog geen blijk van parate kennis van jouw kant behalve repeterentde geroeptoeter.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nog steeds geen argument, nog steeds geen blijk geven van kennis van het onderwerp.
Kijk haar eens met haar barbies gooien...quote:Op maandag 2 juli 2012 15:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nog geen blijk van parate kennis van jouw kant behalve repeterentde geroeptoeter.
Succes met je gevecht tegen mensen die niets van de islam moeten hebben.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:05 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ik begrijp dat je een moslimfobie hebt, en wat vooropgezette meningen. je wil er niks mee te maken hebben.
succes daarmee.
quote:en het is eerder dat 90% van alle moslims hun geloof niet al te serieus neemt
Opzichtige afleidingsmanoeuvre om je eigen zwakheid te verdoezelen.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kijk haar eens met haar barbies gooien...
van even een wikipedia lezen ga je niet dood hoor..quote:Op maandag 2 juli 2012 15:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Succes met je gevecht tegen mensen die niets van de islam moeten hebben.
Heb je hier ook een bron van of roeptoeter je maar wat? En over de rest maar te zwijgen.
[..]
Je hebt nog steeds niets inhoudelijks gepost, en is het vooral jij die de aandacht poogt af te leiden.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:17 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Opzichtige afleidingsmanoeuvre om je eigen zwakheid te verdoezelen.
Kom op, je kan beter!
Nou Piet, ik kan hetzelfde van jou zeggen, ook totaal niets inhoudelijks of enige kennis van zaken in je postings. Je postings zijn praktisch allemaal tegen mij gericht omdat ik niets van de islam moet hebben, of het gvd verplicht is. Als er had gestaan dat ik niets van het christendom moet hebben kom je klaar met je vriendje viagra en okinootje. Het is net of het verboden is of een grote zonde. Jullie lijken net zulke extremisten als die islamisten die ik verafschuw, die een andere mening geen ruimte gunnen.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds niets inhoudelijks gepost, en is het vooral jij die de aandacht poogt af te leiden.
Wat moet ik hiermee?quote:Op maandag 2 juli 2012 15:46 schreef okiokinl het volgende:
[..]
van even een wikipedia lezen ga je niet dood hoor..
http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_terrorism
A 2005 Pew Research study that involved 17,000 people in 17 countries showed support for terrorism was declining in the Muslim world along with a growing belief that Islamic extremism represents a threat to those countries.[89] A Daily Telegraph survey[90] showed that 88% of Muslims said the July 2005 bombings in the London Underground were unjustified, while 6% disagreed.
In Pakistan, despite the recent rise in the Taliban's influence, a poll conducted by Terror Free Tomorrow in Pakistan in January 2008 tested support for al-Qaeda, the Taliban, other militant Islamist groups and Osama bin Laden himself, and found a recent drop by half. In August 2007, 33% of Pakistanis expressed support for al-Qaeda; 38% supported the Taliban. By January 2008, al-Qaeda's support had dropped to 18%, the Taliban's to 19%. When asked if they would vote for al-Qaeda, just 1% of Pakistanis polled answered in the affirmative. The Taliban had the support of 3% of those polled.[86]
Pew Research surveys in 2008 show that in a range of countries – Jordan, Pakistan, Indonesia, Lebanon, and Bangladesh – there have been substantial declines in the percentages saying suicide-bombings and other forms of violence against civilian targets can be justified to defend Islam against its enemies. Wide majorities say such attacks are, at most, rarely acceptable. The shift of attitudes against terror has been especially dramatic in Jordan, where 29% of Jordanians were recorded as viewing suicide-attacks as often or sometimes justified (down from 57% in May 2005). In the largest majority-Muslim nation, Indonesia, 74% of respondents agree that terrorist attacks are "never justified" (a substantial increase from the 41% level to which support had risen in March 2004); in Pakistan, that figure is 86%; in Bangladesh, 81%; and in Iran, 80%.[86]
A poll conducted in Osama bin Laden's home country of Saudi Arabia in December 2008 shows that his compatriots have dramatically turned against him, his organisation, Saudi volunteers in Iraq, and terrorism in general. Indeed, confidence in bin Laden has fallen in most Muslim countries in recent years.[86]
In Iraq, people of all persuasions unanimously reject the terror tactics against Iraqi civilians by the local al-Qaida. An ABC News/BBC/NHK poll revealed that all of those surveyed – Sunni and Shi'a alike – found al-Qaida attacks on Iraqi civilians "unacceptable"; 98% rejected the militants' attempts to gain control over areas in which they operated; and 97% opposed their attempts to recruit foreign fighters and bring them to Iraq.[
Eigenlijk zie je dus het liefst moslims zo snel en zo hard mogelijk radicaliseren. Duidelijk. Toch grappig dat je zo hard mogelijk ageert tegen fundamentalisme, maar er in principe dezelfde ideeen en wensen er op nahoudt.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Lezen, en letten op de stukken waar gezegd wordt dat een overgrote meerderheid van Moslims tegen terrorisme is.quote:
lezen?quote:
Je begint nu echt vervelend te worden met je stopwoordje. Jaja, ik weet inmiddels dat iedereen dom is die niet jouw mening deelt.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:22 schreef Viajero het volgende:
[..]
Lezen, en letten op de stukken waar gezegd wordt dat een overgrote meerderheid van Moslims tegen terrorisme is.
En dan kijken of je dat ook nog kunt en wilt onthouden, of dat je gewoon verder gaat met je domme geblaat.
Als fanatieke Ajacieden het verkloten kun je concluderen dat er iets mis is met Ajax. Zoiets?quote:Op maandag 2 juli 2012 17:21 schreef ems. het volgende:
Als fundamentalisten iets verkloten kun je concluderen dat er iets mis is met de fundamenten.
Weet je zeker dat je niet zelf een islamitische extremist bent?quote:Op maandag 2 juli 2012 17:20 schreef Dr.Nikita het volgende:
Achjee, daar is de volgende die zich meldt.
Nee hoor. Ik ben het wel vaker met mensen niet eens, maar die nowm ik niet dom zolang ze onderbouwen en enigszins hun feiten op een rijtje hebben.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je begint nu echt vervelend te worden met je stopwoordje. Jaja, ik weet inmiddels dat iedereen dom is die niet jouw mening deelt.
Over dommigheid gesproken, waarom begin je ineens over terrorisme of is dat wat je graag wil horen?
Ja, en?quote:
Niet moslims, de islam. DE ISLAM.quote:en trouwens, jij mag best een hekel aan moslims hebben,
Ik heb nog niks verteld, waar haal je het vandaan.. Oh shit, ik heb verteld dat de islam een pot nat is.quote:maar je verteld onzin en onwaarheden. dat is waarom mensen hier met jou discusseren, niet omdat je een hekel aan die gasten hebt.
Nee, ik geloof je niet.quote:geloof me,
ISLAM niet MOSLIMS waar ik een hekel aan heb.quote:als je je alleen bij de feiten zou houden, had je nog meer dan genoeg punten over om een hekel aan moslims te hebben.
Als je op die manier te werk gaat noemen we je ook wel eens een gelovige.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:29 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ben het wel vaker met mensen niet eens, maar die nowm ik niet dom zolang ze onderbouwen en enigszins hun feiten op een rijtje hebben.
Wat is het verschil tussen die 2 precies?quote:Op maandag 2 juli 2012 17:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja, en?
Ik heb met geen woord gerept over terrorisme knul.
[..]
Niet moslims, de islam. DE ISLAM.
Lezen is moeilijk.
ISLAM niet MOSLIMS waar ik een hekel aan heb.
Leer toch eens lezen voordat je beschuldigt.
Joh, schei toch uit meet je betweterigheid, je weet niet eens waar je het over hebt en dan anderen in elke reactie dom noemen.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:29 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ben het wel vaker met mensen niet eens, maar die nowm ik niet dom zolang ze onderbouwen en enigszins hun feiten op een rijtje hebben.
Jij bent zonder enige onderbouwing aan het schreeuwen, en dat noem ik inderdaad dom. Dat doe ik trouwens ook met medestanders, ik heb bv Papierversnipperaar ook wel eens dom genoemd, terwijl we beide legalisering van drugs willen. Alleen heeft hij nauwelijks feitenkennis en loopt maar wat te schreeuwen, dus dom.
De Grote Blonde Leider en Profeet heeft aangegeven dat je over Islam moet zeuren, en dat dat dan geen discriminatie is. Sindsdien doen een aantal van zijn volgelingen dat ook, zonder echt goed te begrijpen wat of waarom.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen die 2 precies?
Ohja? En wie is die grote blonde leider en zijn volgelingen dan?quote:Op maandag 2 juli 2012 17:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
De Grote Blonde Leider en Profeet heeft aangegeven dat je over Islam moet zeuren, en dat dat dan geen discriminatie is. Sindsdien doen een aantal van zijn volgelingen dat ook, zonder echt goed te begrijpen wat of waarom.
Dat zeg ik; net gelovigen. Eerst beweren dat moslims die gematigd zijn niet bestaan of de koran niet goed lezen omdat een beetje volgeling van de islam radicaal zou zijn; zo is de islam nu eenmaal. Om daarna weer doodleuk te vertellen dat moslims en islam niet hetzelfde zijn.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
De Grote Blonde Leider en Profeet heeft aangegeven dat je over Islam moet zeuren, en dat dat dan geen discriminatie is. Sindsdien doen een aantal van zijn volgelingen dat ook, zonder echt goed te begrijpen wat of waarom.
Niet helemaal. Ajacieden (schrijf je dat zo?) hebben geen vastgelegde levensregels die andere ajacieden moeten nakomen. Verder ging het niet om fanatiekelingen maar om fundamentalisten, iets wat in deze context vrij belangrijk is, lijkt me.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als fanatieke Ajacieden het verkloten kun je concluderen dat er iets mis is met Ajax. Zoiets?
En dit lieg je maar bij elkaar. Je gedraagt je als een rat. Ik begrijp niet dat je steeds wegkomt met je leugens en stemmingmakerij.quote:Op zondag 1 juli 2012 13:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
quote:Op maandag 2 juli 2012 18:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zeg ik; net gelovigen. Eerst beweren dat moslims die gematigd zijn niet bestaan of de koran niet goed lezen omdat een beetje volgeling van de islam radicaal zou zijn; zo is de islam nu eenmaal. Om daarna weer doodleuk te vertellen dat moslims en islam niet hetzelfde zijn.
Natuurlijk, weer lekker aan het draaien.quote:Op maandag 2 juli 2012 18:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
Even je leugens corrigeren, dit is wat ik schreef nu in het vet en onderstreept-
[..]
En dit lieg je maar bij elkaar. Je gedraagt je als een rat. Ik begrijp niet dat je steeds wegkomt met je leugens en stemmingmakerij.
[..]
quote:Op maandag 2 juli 2012 11:55 schreef Viajero het volgende:
Waarom geilen mensen zoals jij toch zo op dat soort radicalen dat je alle Moslims daaraan gelijkstelt?
En:quote:Op maandag 2 juli 2012 13:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
quote:Op zondag 1 juli 2012 17:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nogmaals, met de bek is alles mogelijk om de idiote ongelovigen zoet te houden maar als puntje bij paaltje komt zijn de aanhangers van de vredesreligie vaak nog erger dan beesten.
Moslims ook niet.quote:Op maandag 2 juli 2012 18:26 schreef ems. het volgende:
[..]
Niet helemaal. Ajacieden (schrijf je dat zo?) hebben geen vastgelegde levensregels die andere ajacieden moeten nakomen.
Mwah, weet ik niet. De ene Ajacied is fanatieker dan de ander. En de fanatieke Ajacied zal iemand die geen seizoenskaart heeft en zo nu en dan lafjes op de bank een wedstrijd kijkt en één shirt in z'n kast heeft hangen geen Ajacied vinden. Stellen dat alleen extremisten danwel fundamentalisten het bij het juiste einde hebben is een drogreden.quote:Verder ging het niet om fanatiekelingen maar om fundamentalisten, iets wat in deze context vrij belangrijk is, lijkt me.
Blaat. Ik zie jou bij gezeik op het christendom opeens heel anders reageren. En als religie afwijken discriminatie is, dan juich ik discriminatie alleen maar toe.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik zeik nooit over Christendom of over Christenen. Ik ben zelf Christen, al wordt mijn geloof nogal op de proef gesteld en geloof ik meer in God direct dan in welke kerk dan ook.quote:Op maandag 2 juli 2012 19:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Blaat. Ik zie jou bij gezeik op het christendom opeens heel anders reageren. En als religie afwijken discriminatie is, dan juich ik discriminatie alleen maar toe.
Je liegt.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid hangt het Soenisme en Sjieisme aan en dat is inherent extremistisch en intolerant. Mystieke stromingen zoals Alevieten en Soefisme worden slechts zeer marginaal aangehangen en worden zelfs vervolgd door de grotere twee.
quote:Het hanafisme is binnen de soennitische islam een van de vier scholen (madhhabs) ten aanzien van de godsdienstige wet, de fiqh.
Opgericht door imam Abu Hanifa wordt het beschouwd als de school die het meest openstaat voor moderne en liberale ideeën. Godslastering wordt niet vervolgd door de wereldlijke overheid, hetgeen bij de andere scholen soms wel het geval is.
Van de vier rechtsscholen binnen de islam is het hanafisme de grootste. Het wordt wereldwijd gevolgd door ongeveer 45% van moslims. De andere drie andere scholen zijn shafisme, malikisme, en hanbalisme.
Het hanafisme is overheersend onder soennitische moslims in Afghanistan, Pakistan, India, Bangladesh, noordelijk Egypte (waar de invloed van Ottomanen het sterkst was), Turkije, Bosnië en Herzegovina, Albanië, onder de moslimgemeenschappen van de Balkan (in Bulgarije en Roemenië bijvoorbeeld), Centraal-Azië (Oezbekistan, Turkmenistan enz.), de moslims van China, de moslims van Rusland en Oekraïne (Tataren en Turken). Ook de meeste moslims in Europa zijn overwegend hanafiet.
quote:Op maandag 2 juli 2012 17:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja, en?
Ik heb met geen woord gerept over terrorisme knul.
[quote]lol, moet ik nou ook nog de stukjes voor je gaan highlighten die exact over je bronvraag gaan? laat anders maar..
ik heb niet zoveel met wilders-woordspelletjes. islam, moslims, whatever.quote:Niet moslims, de islam. DE ISLAM.
Lezen is moeilijk.
daar hebben we het dus over ja.quote:k heb nog niks verteld, waar haal je het vandaan.. Oh shit, ik heb verteld dat de islam een pot nat is.
grappig dat je dat verschil zo belangrijk vindt, terwijl ik je enige nuance probeer uit te leggen.quote:ISLAM niet MOSLIMS waar ik een hekel aan heb.
Leer toch eens lezen voordat je beschuldigt.
Waarom vind jij het zo moeilijk een discussie met argumenten te voeren?quote:Op maandag 2 juli 2012 17:13 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nou Piet, ik kan hetzelfde van jou zeggen, ook totaal niets inhoudelijks of enige kennis van zaken in je postings. Je postings zijn praktisch allemaal tegen mij gericht omdat ik niets van de islam moet hebben, of het gvd verplicht is. Als er had gestaan dat ik niets van het christendom moet hebben kom je klaar met je vriendje viagra en okinootje. Het is net of het verboden is of een grote zonde. Jullie lijken net zulke extremisten als die islamisten die ik verafschuw, die een andere mening geen ruimte gunnen.
Ik zie hier een hoop hypocriet gejank van jou en enkelen die het misschien wel prachtig vinden als de sharia werd ingevoerd. Dat er lieden zijn die in sprookjes geloven, soit, ik niet en dat verkondig ik ook zo nodig. En nee, om mijn mening door te drukken plaats ik geen bommen, blaas geen mensen op, snijd ze de strot niet door om hun geloof, verbrand geen vlaggen, eis geen aparte zwemuurtjes, ook geen vrouwelijke artsen, sta zo nodig in de rechtbank op, geef netjes ieder een hand waar de etikette het vereist, spreek geen fathwa's uit, steek geen ambassades in brand om cartoontjes, loop niet met een vuilniszak op mijn kop om geile moslimmannetjes te weren en ik lust net zo min de islam als sauerkraut mit bratwurst.
En nu begin ik je gezeur zat te worden.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)oorlogsmisdaad.dhtmlquote:[....lees in link] Volgens Bensouda zijn de vernielingen oorlogsmisdaden, uiterst zware vergrijpen waarvoor ze bij het Strafhof in Den Haag berecht kunnen worden.
Vanochtend vroeg moest ook een vijftiende-eeuwse moskee het ontgelden. De strijders wierpen zich op de deur van het godshuis, die volgens Malinezen enkel geopend mag worden aan het einde van de geschiedenis. Sinds zaterdag zijn zeker 8 van de 16 mausolea gesneuveld.[...lees in link]
Laat de VN eerst maar de kerken en christenen beschermen in egypte, libye en syrie, waar tientalle kerken zijn leeggeroofd en afgefikt voordat ze zich met dit soort achteraf gelegen moskeetjes bemoeien.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 05:26 schreef paddy het volgende:
Jammer dat persoonlijke geneuzel, maar geef het nog niet op
[..]
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)oorlogsmisdaad.dhtml
Eigenlijk laten deze berichten je zien dat er groepen radicalen zijn in elke tak van geloof of niet geloof.
En is de VN al klaar met onderzoeken? Of wachten ze tot alles vernietigd is.
Kijk, ze maken daar geen verschil in. Moet vast ook nog onderzocht wordenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 05:56 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Laat de VN eerst maar de kerken en christenen beschermen in egypte, libye en syrie, waar tientalle kerken zijn leeggeroofd en afgefikt voordat ze zich met dit soort achteraf gelegen moskeetjes bemoeien.
Omdat het venielen van werelderfgoed simpelweg als oorlogsmisdaad gedefinieerd is.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 06:03 schreef paddy het volgende:
[..]
Kijk, ze maken daar geen verschil in. Moet vast ook nog onderzocht worden. Maar laten we bij dit bericht blijven. Al nieuws over de VN?
Ze hebben het in de link over oorlogsmisdaden. Kan dat? Bedoel, ze hebben daar de macht al uit handen gegeven (blijkbaar maanden geleden al) en heersen al maanden over deze stad. Hoe kan je dan nog spreken over oorlogsmisdaden qua cultureel erfgoed. Bedoel...het is nu hun bezit aanbidden hun eigen macht blijkbaar. Kan je zoiets als oorlogsmisdaad zien?
De inwoners van Mekka waren beslist polytheïsten voordat ze moslim werden. Dat is een feit, meer dan genoeg archeologisch bewijs voor gevonden. En ja, de ka-aba werd al door die polytheïsten vereerd als een heilige plaats cq tempel. En ja, daar stonden inderdaad afgodsbeelden/beeldjes in.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In Mekka worden als het goed is dan ook geen heiligen of personen vereerd. Er zijn theorieeen dat die ka'aba in Mekka, voordat de islam ontstaan was, vereerd door de toen polytheistische gelovigen werd en er ook 99 beeldjes stonden die later door de moslims zijn vernield. Ik weet niet of en in hoeverre dit waar is. Misschien dat Triggershot daar mee over kan vertellen. Het is wel zo dat in de islam (en nu zijn er weer mensen die op verschillende stromingen zullen wijzen) geen beelden en geen heiligen/mensen mogen worden vereerd. Daarom sloopten ze die boeddha beelden in Afghanistan en wil die Sharia4Belgium groep het Atomimium in Belgie opblazen en wilden ze ook iets - als ze aan de macht zouden komen - met het Vrijheidsbeeld in Amsterdam doen.
Het is wel opvallend hoe succesvol al-qaida ed zowel hier als daar zijn.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:45 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, dat is het helaas niet. Maar alle Moslims hiervoor verantwoordelijk stellen gaat echt helemaal niets oplossen.
En toch komt geen enkele invloedrijke geestelijke leider op het idee om tot vrede op te roepen? Tja....quote:Op maandag 2 juli 2012 13:47 schreef Viajero het volgende:
[..]
Feit is wel dat die extremisten bijzonder weinig weerstand ondervinden vanuit de moslimwereld zelf.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het is maar net waar je op focust. DIe monumenten zelf komen ook voort uit de idealen van de Islam zelf. Er bestaan verschillende stromingen, van extreem radicaal tot extreem tolerant. Als je ze allemaal als dezelfde ziet dan doe je de extremisten daarmee een dienst.
De leider van de Muslim Brotherhood invloedrijk genoeg voor je? Misschien moet je je ogen en oren openen, er zijn dagelijks invloedrijke geestelijke leiders die tot vrede oproepen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:04 schreef just_a_girl_2 het volgende:
[..]
En toch komt geen enkele invloedrijke geestelijke leider op het idee om tot vrede op te roepen? Tja....
Het is maar net wat je onder extreem schaart.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:13 schreef Viajero het volgende:
[..]
90% van de Moslims hangt extreme vormen van Islam aan? Doe alsjeblieft normaal zeg.
Het is maar net wat je als radicaal of nog gematigd beschouwd.quote:Ik kan niet direct cijfers geven, maar 90% is overduidelijk niet waar. Ik schat dat het merendeel van de Moslims helemaal niet radicaal is, en dit soort vandalisme ook verafschuwt.
Feit is dat de gematigden kennelijk niet in staat zijn om:quote:Dat jij het als 90% ziet is trouwens weer een overwinning van de extremisten, die juist willen dat tegenstellingen groter worden en we alle Moslims als extremisten zien...
Gematigde Moslims kunnen het ook niet helpen dat jij alleen sensationele koppen leest in de media. Dat heeft meer met jou te maken dan met Moslims.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:12 schreef just_a_girl_2 het volgende:
[..]
Het is maar net wat je onder extreem schaart.
[..]
Het is maar net wat je als radicaal of nog gematigd beschouwd.
[..]
Feit is dat de gematigden kennelijk niet in staat zijn om:
1) hun boodschap beter voor het voetlicht te krijgen en
2) de extremisten in hun daden te beletten.
Dan kun je het heel vervelend vinden dat de extremistische boodschap het beste/meeste bij de mensen blijft hangen, maar wiens schuld is dat?
Ach gut het aloude hullie zullie argument.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:18 schreef Viajero het volgende:
[..]
Bedoel je net als Christendom en Judaisme inherent extremistisch en intolerant zijn?
Dat hebben ze immers ook?quote:Op maandag 2 juli 2012 14:28 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar ik stoor me juist daarom zo aan alle mensen die denken dat de extremisten al gewonnen hebben, en dat er geen enkele tegenstand is.
Waar baseer jij deze aanname op? Ik denk dat je best gelijk kunt hebben als het gaat om westerse moslims, maar in verhouding tot de rest van de oemma is dat imo een beperkte groep. De niet-westerse moslims worden eerder radicaler, dan gematigder.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:32 schreef okiokinl het volgende:
[..]
het radicalisme is een reactie op het steeds vrijer worden van de islam.
en het is eerder dat 90% van alle moslims hun geloof niet al te serieus neemt, meer nog waarschijnlijk. zeker 90% van alle moslims bid niet 3 keer per dag en zal nooit een bedevaard naar mekka maken. en dat is al genoeg om in de ogen van een extremist een kaffer te zijn.
Ah is dat diezelfde MB die aan de basis ligt van het huidige moslimextremisme? Die zelfde MB die als motto 'God is our objective; the Quran is our law, the Prophet is our leader; Jihad is our way; and death for the sake of God is the highest of our aspirations' heeft en met Sayyid Qutb als belangrijkste inspirator?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:07 schreef Viajero het volgende:
[..]
De leider van de Muslim Brotherhood invloedrijk genoeg voor je? Misschien moet je je ogen en oren openen, er zijn dagelijks invloedrijke geestelijke leiders die tot vrede oproepen.
Egypt's incoming leader Morsi calls for peace, unity
http://www.usatoday.com/n(...)ouncement/55793164/1
Ken jij niet het verschijnsel dat mensen tegen onderzoekers "sociaal/politiek correcte/gewenste" antwoorden geven ipv eerlijk te zijn?quote:Op maandag 2 juli 2012 15:46 schreef okiokinl het volgende:
[..]
van even een wikipedia lezen ga je niet dood hoor..
http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_terrorism
A 2005 Pew Research study that involved 17,000 people in 17 countries showed support for terrorism was declining in the Muslim world along with a growing belief that Islamic extremism represents a threat to those countries.[89] A Daily Telegraph survey[90] showed that 88% of Muslims said the July 2005 bombings in the London Underground were unjustified, while 6% disagreed.
In Pakistan, despite the recent rise in the Taliban's influence, a poll conducted by Terror Free Tomorrow in Pakistan in January 2008 tested support for al-Qaeda, the Taliban, other militant Islamist groups and Osama bin Laden himself, and found a recent drop by half. In August 2007, 33% of Pakistanis expressed support for al-Qaeda; 38% supported the Taliban. By January 2008, al-Qaeda's support had dropped to 18%, the Taliban's to 19%. When asked if they would vote for al-Qaeda, just 1% of Pakistanis polled answered in the affirmative. The Taliban had the support of 3% of those polled.[86]
Pew Research surveys in 2008 show that in a range of countries – Jordan, Pakistan, Indonesia, Lebanon, and Bangladesh – there have been substantial declines in the percentages saying suicide-bombings and other forms of violence against civilian targets can be justified to defend Islam against its enemies. Wide majorities say such attacks are, at most, rarely acceptable. The shift of attitudes against terror has been especially dramatic in Jordan, where 29% of Jordanians were recorded as viewing suicide-attacks as often or sometimes justified (down from 57% in May 2005). In the largest majority-Muslim nation, Indonesia, 74% of respondents agree that terrorist attacks are "never justified" (a substantial increase from the 41% level to which support had risen in March 2004); in Pakistan, that figure is 86%; in Bangladesh, 81%; and in Iran, 80%.[86]
A poll conducted in Osama bin Laden's home country of Saudi Arabia in December 2008 shows that his compatriots have dramatically turned against him, his organisation, Saudi volunteers in Iraq, and terrorism in general. Indeed, confidence in bin Laden has fallen in most Muslim countries in recent years.[86]
In Iraq, people of all persuasions unanimously reject the terror tactics against Iraqi civilians by the local al-Qaida. An ABC News/BBC/NHK poll revealed that all of those surveyed – Sunni and Shi'a alike – found al-Qaida attacks on Iraqi civilians "unacceptable"; 98% rejected the militants' attempts to gain control over areas in which they operated; and 97% opposed their attempts to recruit foreign fighters and bring them to Iraq.[
Deze reactie had ik al verwacht inderdaad.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ah is dat diezelfde MB die aan de basis ligt van het huidige moslimextremisme? Die zelfde MB die als motto 'God is our objective; the Quran is our law, the Prophet is our leader; Jihad is our way; and death for the sake of God is the highest of our aspirations' heeft?
Tja, riep Stalin ook niet altijd dat hij voor vrede en veiligheid was?
Ja, al die radicale Moslims die ons willen vernietigen geven sociaal wenselijke antwoorden in surveys.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:34 schreef just_a_girl_2 het volgende:
[..]
Ken jij niet het verschijnsel dat mensen tegen onderzoekers "sociaal/politiek correcte/gewenste" antwoorden geven ipv eerlijk te zijn?
Omdat je wist dat je een enorm foute organisatie aanriep misschien? Wat verwacht je dan, de MB heeft een halve eeuw aan bomaanslagen, moorden, oproepen tot jihad/genocide etc op zijn naam staan!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:36 schreef Viajero het volgende:
[..]
Deze reactie had ik al verwacht inderdaad.
Wat een slap gelul is DIT nou weer. Kennelijk zijn moslims net kleine kleuters, die als ze zich een beetje gepest voelen, maar gauw gaan aansluiten bij hun eigen bullies ipv rationeel na te denken en hun eigen weg te volgen.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Eigenlijk zie je dus het liefst moslims zo snel en zo hard mogelijk radicaliseren. Duidelijk. Toch grappig dat je zo hard mogelijk ageert tegen fundamentalisme, maar er in principe dezelfde ideeen en wensen er op nahoudt.
Since the 1970s the Egyptian Brotherhood has disavowed violence and sought to participate in Egyptian politics.[32] Imprisoned Brethren were released and the organization was tolerated to varying degrees with periodic arrests and crackdowns until the 2011 Revolution.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Omdat je wist dat je een enorm foute organisatie aanriep misschien? Wat verwacht je dan, de MB heeft een halve eeuw aan bomaanslagen, moorden, oproepen tot jihad/genocide etc op zijn naam staan!
De niet-moslims in Egypte zijn ook een stuk minder naïef als jij over deze oproep...
Je begrijpt het niet. Dit gaat niet over de Moslims zelf, maar over hoe jij graag in elke Moslim een fanatieke terrorist ziet. Denk je echt dat dat ook maar iets helpt?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:42 schreef just_a_girl_2 het volgende:
[..]
Wat een slap gelul is DIT nou weer. Kennelijk zijn moslims net kleine kleuters, die als ze zich een beetje gepest voelen, maar gauw gaan aansluiten bij hun eigen bullies ipv rationeel na te denken en hun eigen weg te volgen.
Je radicaliseert omdat je dat wilt of je doet dat niet omdat je dat niet wilt. Radicalen zijn zielige onzekere figuren die zich door anderen laten voorschrijven hoe je moet leven. Het gebrek van een ruggegraat is het meest opvallende gemeenschappelijke kenmerk.
Ja, als Ajax namelijk de fanatiekelingen consequent de toegang tot het stadium weigeren, elke samenwerking weigeren en in elk perscontact luid en duidelijk de boodschap overbrengen dat zij absoluut niet geassocieerd wensten te worden met hen, dan heb je dikke kans dat die fanatiekelingen snel gemarchinaliseerd worden en vervolgens in het niets oplossen.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als fanatieke Ajacieden het verkloten kun je concluderen dat er iets mis is met Ajax. Zoiets?
Het ene is een ideologie/set leefregels, het andere is een (of meer) persoon.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen die 2 precies?
Je mist het punt.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:42 schreef just_a_girl_2 het volgende:
[..]
Wat een slap gelul is DIT nou weer. Kennelijk zijn moslims net kleine kleuters, die als ze zich een beetje gepest voelen, maar gauw gaan aansluiten bij hun eigen bullies ipv rationeel na te denken en hun eigen weg te volgen.
Je radicaliseert omdat je dat wilt of je doet dat niet omdat je dat niet wilt. Radicalen zijn zielige onzekere figuren die zich door anderen laten voorschrijven hoe je moet leven. Het gebrek van een ruggegraat is het meest opvallende gemeenschappelijke kenmerk.
Ok man. Je hebt gelijk. De (niet gewijzigde) doelstelling van de Moslimbroederschap en hun inherent haatdragende ideologie betekent niets meer.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:45 schreef Viajero het volgende:
[..]
Since the 1970s the Egyptian Brotherhood has disavowed violence and sought to participate in Egyptian politics.[32] Imprisoned Brethren were released and the organization was tolerated to varying degrees with periodic arrests and crackdowns until the 2011 Revolution.
http://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_brotherhood
Welkom in 2012. Heb je ook een fobie voor Noord Ieren? Die hebben pas in 1998 de wapens neergelegd.
de radicale islam veroorzaakt wel een piekje, maar in een grotere context (paar honderd jaar) stelt jhet niet zoveel voor. de hele wereld wordt steeds vrijer, beter geinformeerd en meer westers. internet versneld dat nog eens. daar is de radicale islam een reactie op, op de moderne wereld.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:32 schreef just_a_girl_2 het volgende:
[..]
Waar baseer jij deze aanname op? Ik denk dat je best gelijk kunt hebben als het gaat om westerse moslims, maar in verhouding tot de rest van de oemma is dat imo een beperkte groep. De niet-westerse moslims worden eerder radicaler, dan gematigder.
beetje flauw. kan iik ook zeggen als jij wat beweerd.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:34 schreef just_a_girl_2 het volgende:
[..]
Ken jij niet het verschijnsel dat mensen tegen onderzoekers "sociaal/politiek correcte/gewenste" antwoorden geven ipv eerlijk te zijn?
dit soort dingen gebeurden vroeger idd ook maar duurde langer op het westen te bereiken of we hoorden er gewoon niks vanquote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:38 schreef okiokinl het volgende:
[..]
de radicale islam veroorzaakt wel een piekje, maar in een grotere context (paar honderd jaar) stelt jhet niet zoveel voor. de hele wereld wordt steeds vrijer, beter geinformeerd en meer westers. internet versneld dat nog eens. daar is de radicale islam een reactie op, op de moderne wereld.
en ik had al wat uit de wiki over radicale islam gequote, een paar paginas terug. daar staat duidelijk dat de populairiteit van extremisme hard achteruit gaat.
jij weet ook niet zeker of het fout gaat.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 12:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ok man. Je hebt gelijk. De (niet gewijzigde) doelstelling van de Moslimbroederschap en hun inherent haatdragende ideologie betekent niets meer.
Ik vind het vervelend weer een Godwin erbij te pakken, maar de NSDAP ging na de mislukte coup in de jaren 20 ook mooi weer spelen en via de officiële kanalen proberen de macht te grijpen, echter hun doelstellingen waren niet gewijzigd, net zoals die van de MB dat niet zijn.
Maar wees vooral lekker naïef, misschien kan je de huilende vrouwen en seculieren in Egypte gerust stellen dat jij het allemaal zo goed weet en de MB opeens heel tolerant is geworden.
dat klopt alweer niet, dus.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
Overal waar de islam overheerst gaat het op den duur fout.
Overal waar de islam de politieke en/of militaire macht in handen krijgt, gaat het fout. Zeker wel.quote:
We zullen het moeten afwachten, maar laten we nou niet doen alsof het de 1e keer is dat dergelijke groeperingen naar de macht grijpen en geen enkele keer is dat goed gegaan.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:47 schreef okiokinl het volgende:
[..]
jij weet ook niet zeker of het fout gaat.
we zullen het moeten afwachten.
toen kroatie, na de oorlog, onafhankelijk werdt, kozen ze ook de nationalisten in de regering, een bijna facistisch clubje.
als de egyptische democratie stand houdt, dan zullen de brotherhood waarschijnlijk van alles gaan verkloten, en daarop afgerekend worden in volgende verkiezingen. maar voorlopig is het veel twijfelachtiger of het leger niet de macht naar zich toetrekt.
Hoe precies? Een troepenmacht erheen sturen dus?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:36 schreef Re het volgende:
maar waarom grijpt men niet in tegen het verwoesten van werelderfgoed?
Dit dus. Het enige Moslimland waar het wel goed gaat is Turkije en dat heeft NIETS met Islam te maken. Sterker nog, het streng Islamitische Oosten is straatarm terwijl het Westerse Istanbul (en de vakantieoorden) rijk zijn.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Overal waar de islam de politieke en/of militaire macht in handen krijgt, gaat het fout. Zeker wel.
Men is bang of staat er toch misschien stiekem achter?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:36 schreef Re het volgende:
maar waarom grijpt men niet in tegen het verwoesten van werelderfgoed?
De enige gematigde Islam die ik ken zijn de Soefi's. En die zijn een bedreigde diersoort o.a. in Sudan en nu ook dus in Mali.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:40 schreef Flow3r het volgende:
Men is bang of staat er toch misschien stiekem achter?
Vandaar dat ik zou willen weten of ze ook eens die zwarte steen in Mekka willen vernielen.Het zou misschien wel eens goed zijn, zo kunnen we zien of de gematigde moslims dat goedkeuren , over hun kant laten gaan of in zullen grijpen.
Misschien dat dan de rest van de moslimwereld wél in opstand komt tegen de radicale islam?
Nooit van de golfstaten gehoord?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:40 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dit dus. Het enige Moslimland waar het wel goed gaat is Turkije en dat heeft NIETS met Islam te maken. Sterker nog, het streng Islamitische Oosten is straatarm terwijl het Westerse Istanbul (en de vakantieoorden) rijk zijn.
genoeg FOK!kers die moslimpje willen pesten me dunktquote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoe precies? Een troepenmacht erheen sturen dus?
Ook de gewone moslim die in ons land woont is tegen radicalisme, alleen hoor of zie je dat weinig. Logisch ook, wat moeten ze er tegen beginnen?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:41 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
De enige gematigde Islam die ik ken zijn de Soefi's. En die zijn een bedreigde diersoort o.a. in Sudan en nu ook dus in Mali.
Lol! Je bedoelt de landen die 99% van hun rijkdom aan olie te danken hebben, waar Indonesische huishoudhulpen stelselmatig verkracht worden, Indiers en Paki's zich kapot werken in de brandende zon, bijbels verboden zijn en mensen onthoofd worden en ledenmaten afgehakt worden. Nog los van de onderdrukking van bijv Shia en enorm verschil tussen arm-rijk...quote:
maar het blijven succesvolle staten, anders kun je ook mooie lijsten maken van landen waar democratie aan het falen isquote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:44 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Lol! Je bedoelt de landen die 99% van hun rijkdom aan olie te danken hebben, waar Indonesische huishoudhulpen stelselmatig verkracht worden, Indiers en Paki's zich kapot werken in de brandende zon, bijbels verboden zijn en mensen onthoofd worden en ledenmaten afgehakt worden. Nog los van de onderdrukking van bijv Shia en enorm verschil tussen arm-rijk...
De Islam is niet gematigd, die Moslims zijn gematigd omdat ze wat beters te doen hebben dan de Koran letterlijk nemen. Zij gedragen zich als goede burgers omdat het goede mensen zijn, niet omdat ze Moslim zijn.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:43 schreef Flow3r het volgende:
Ook de gewone moslim die in ons land woont is tegen radicalisme, alleen hoor of zie je dat weinig. Logisch ook, wat moeten ze er tegen beginnen?
Pas als ze in grote getale aangeven dat het genoeg is geweest en op moet houden met geweld en vernielingen zullen ze een stem krijgen, maar ja, hoe dat moet...?
edit; ik zie ook geen boze katholieken de barricade's op gaan om tegen die pedo's in de kerk te strijden? Toch blijven veel mensen hun geloof trouw.
Ik denk dat het onmogelijk is om een groep radicalen te beinvloeden
Ja, ik ben er meermaals geweest. Maar het ging over rijk of arm. Ik vind het echt schrikbarend dat de kennis over de Moslimwereld zo enorm beperkt is, en tegelijkertijd de vooroordelen zo graat...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:44 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Lol! Je bedoelt de landen die 99% van hun rijkdom aan olie te danken hebben, waar Indonesische huishoudhulpen stelselmatig verkracht worden, Indiers en Paki's zich kapot werken in de brandende zon, bijbels verboden zijn en mensen onthoofd worden en ledenmaten afgehakt worden. Nog los van de onderdrukking van bijv Shia en enorm verschil tussen arm-rijk...
Hier, mooi voorbeeld van Saudi-cultuur
http://www.aljazeera.com/(...)620194012791532.html
Pardon? Die slavernij voerende feodale persoonlijke koningrijken waar je stokslagen krijgt voor het drinken van een biertje en vrouwen 0 rechten hebben? Dat vindt jij ok?quote:
En de Alevieten, maar ja die worden ook niet als echte moslims gezien door de overige 90%.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:41 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
De enige gematigde Islam die ik ken zijn de Soefi's. En die zijn een bedreigde diersoort o.a. in Sudan en nu ook dus in Mali.
Leugens, het gaat over deze stelling "Overal waar de islam overheerst gaat het op den duur fout. " Jij maakt er nu rijkdom van.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:48 schreef Viajero het volgende:
Ja, ik ben er meermaals geweest. Maar het ging over rijk of arm. Ik vind het echt schrikbarend dat de kennis over de Moslimwereld zo enorm beperkt is, en tegelijkertijd de vooroordelen zo graat...
Wel heel kort door de bocht. Het is niet zo dat de Islam het alleenrecht heeft op debielen. Westerse landen hebben ook gewoon hun Breivikjes, Wilders en Poetins en de Aziaten hebben er ook een paar vreemde vogels tussen zitten, net zoals de Afrikanen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:50 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Leugens, het gaat over deze stelling "Overal waar de islam overheerst gaat het op den duur fout. " Jij maakt er nu rijkdom van.
Bovendien heeft de Rijkdom van die landen geen REET met Islam te maken. Alleen maar met olie. Zelfs met die rijkdom zijn het nog dikke faallanden DOOR de Islam!
Anders discussier je even inhoudelijk in plaats van dat je op de man speelt en suggereert dat ik geen kennis van zaken heb. Bovendien is je argument een stroman, ik beweer helemaal niet dat het Westen geen debielen heeft.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:53 schreef Buitendam het volgende:
Wel heel kort door de bocht. Het is niet zo dat de Islam het alleenrecht heeft op debielen. Westerse landen hebben ook gewoon hun Breivikjes, Wilders en Poetins en de Aziaten hebben er ook een paar vreemde vogels tussen zitten, net zoals de Afrikanen.
Het heeft allemaal wel een oorzaak, maar als je de moeite neemt om je meer te verdiepen in alle continenten dan doet de Islam niets onder voor de andere geloofs- of levensovertuigingen die gepaard gaan met raar beleid.
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:56 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Anders discussier je even inhoudelijk in plaats van dat je op de man speelt en suggereert dat ik geen kennis van zaken heb. Bovendien is je argument een stroman, ik beweer helemaal niet dat het Westen geen debielen heeft.
Hoe kan je uberhaubt een Wilders vergelijken met de Muslim Brotherhood of Arabische monarchen en dictaturen? Nogmaals, noem me een Moslimstaat waar het goed gaat. Vertel me eens hoe een land onder Sharia uberhaubt kan floreren? We weten allemaal dat de Sharia het ultieme doel is van de Islam; een 6e eeuws wettensysteem.
Ik vind het veel schrikbarender dat de gemiddelde moslim geen kennis heeft over westerse landen waar ze jaren wonen, de taal amper machtig zijn, onderdak en wettelijke bescherming genieten en vaak hun hele leven een uitkering krijgen geen of beperkte keniis hebben van dat land.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:48 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, ik ben er meermaals geweest. Maar het ging over rijk of arm. Ik vind het echt schrikbarend dat de kennis over de Moslimwereld zo enorm beperkt is, en tegelijkertijd de vooroordelen zo graat...
Hoe kom je daarbij? Heb je een bron of cijfers?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik vind het veel schrikbarender dat de gemiddelde moslim geen kennis heeft over westerse landen waar ze wonen, onderdak en wettelijke bescherming genieten en vaak hun hele leven een uitkering krijgen geen of beperkte keniis hebben van dat land.
Ervaring en veel reizen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hoe kom je daarbij? Heb je een bron of cijfers?
Want door ervaring en veel reizen weet je op een gegeven moment dat de gemiddelde moslim weinig kennis heeft over Westerse landen waar ze wonen? Da's potverdomme knap.quote:
Dat is knapper dan van een website andermans (gekleurde) ervaring te lezen en dat voor de waarheid aannemen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Want door ervaring en veel reizen weet je op een gegeven moment dat de gemiddelde moslim weinig kennis heeft over Westerse landen waar ze wonen? Da's potverdomme knap.
Hoe definieer je Moslimland, en hoe definieer je "goed gaan"? Als het gaat om landen met een Moslimmeerderheid dan doen landen als bv Maleisie, Oman en Turkije het vrij goed. Economisch en diplomatiek gezien hebben landen als Saudi Arabie en Qatar onevenredig veel invloed.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:56 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Anders discussier je even inhoudelijk in plaats van dat je op de man speelt en suggereert dat ik geen kennis van zaken heb. Bovendien is je argument een stroman, ik beweer helemaal niet dat het Westen geen debielen heeft.
Hoe kan je uberhaubt een Wilders vergelijken met de Muslim Brotherhood of Arabische monarchen en dictaturen? Nogmaals, noem me een Moslimstaat waar het goed gaat. Vertel me eens hoe een land onder Sharia uberhaubt kan floreren? We weten allemaal dat de Sharia het ultieme doel is van de Islam; een 6e eeuws wettensysteem.
quote:
Ik ben meer van de statistiek. Da's in mijn ogen meer betrouwbaar dan bijvoorbeeld jouw persoonlijke ervaringen. Daarnaast heb ik niets met religie, dus de inhoud van welk religieus boek dan ook is aan mij niet besteed. Hoeft trouwens ook niet om de feiten over volkeren te onderzoeken.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:13 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dat is knapper dan van een website andermans (gekleurde) ervaring te lezen en dat voor de waarheid aannemen.
tjs, de bijbel is waarheid, de koran is waarheid, de thora is waarheid want het staat immers opgeschreven.
Heb je ook een eigen mening of kun je die mening vormen op eigen ervaring of haal je alles uit de boeken van de gebroeders Grimm?
Ah, als iemand zegt in God te geloven dan mag je daar al je vooroordelen op loslaten en heb je verder geen argumenten meer nodig, jij bent veel slimmer en hebt automatisch gelijk.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Pardon? Die slavernij voerende feodale persoonlijke koningrijken waar je stokslagen krijgt voor het drinken van een biertje en vrouwen 0 rechten hebben? Dat vindt jij ok?
Maar goed, jij geloofde ook dat er een bepaalde nozem uit Nazareth op het water liep, een 3-eenheid met een omnipotent wezen vormde en na 3 dagen uit de dood opstond he? Weet ik weer genoeg.
Ja, want je gaat natuurlijk niet bekijken hoe mensen zichzelf zien, alleen in welk hokje jij ze kan duwen. Alsof je de ciultuur van Urk kan begrijpen zonder iets over de Bijbel te weten. Ik hoop niet dat jij echt anthropoloog bent.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik ben meer van de statistiek. Da's in mijn ogen meer betrouwbaar dan bijvoorbeeld jouw persoonlijke ervaringen. Daarnaast heb ik niets met religie, dus de inhoud van welk religieus boek dan ook is aan mij niet besteed. Hoeft trouwens ook niet om de feiten over volkeren te onderzoeken.
Tja, ik ben meer van ervaring en eigen ogen. En nee, ik ben totaal niet religieus zoals viagra die in onzichtbare wezens gelooft zonder enig bewijs.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik ben meer van de statistiek. Da's in mijn ogen meer betrouwbaar dan bijvoorbeeld jouw persoonlijke ervaringen. Daarnaast heb ik niets met religie, dus de inhoud van welk religieus boek dan ook is aan mij niet besteed. Hoeft trouwens ook niet om de feiten over volkeren te onderzoeken.
Ik voel de drang niet om mensen in Urk te beoordelen naar aanleiding van hun religie. Wat ik wel interessant vind is dat als mensen roepen dat die jehova's in Urk geen benul hebben van wat er in het land gebeurt ik via statistiek kan uitzoeken hoe die mensen het doen. Opleidingen, banen etc. Op die manier kan ik de discussie aangaan met mensen die beweren dat mensen in Urk dom en parasieten zijn. Verder zal het me een worst wezen of mensen in Urk bidden voor het eten en tot wie.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:18 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, want je gaat natuurlijk niet bekijken hoe mensen zichzelf zien, alleen in welk hokje jij ze kan duwen. Alsof je de ciultuur van Urk kan begrijpen zonder iets over de Bijbel te weten. Ik hoop niet dat jij echt anthropoloog bent.
Dat mag. Maar in mijn optiek is een persoonlijk beeld van ervaringen zeer eenzijdig en kun je vanuit die redenatie nooit een mening vormen over iets complex en groots als een volk.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:19 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Tja, ik ben meer van ervaring en eigen ogen. En nee, ik ben totaal niet religieus zoals viagra die in onzichtbare wezens gelooft zonder enig bewijs.
Ik zie werkelijk niet waarom je geen eigen mening kan én zou kunnen vormen uit je eigen optiek. Met een gezond stel hersens heb je echt niemand anders nodig en zeker niet gesubsidieerde onderzoeksbureaus voor statistieken die vaak "wij van WC eend adviseren WC eend" voor meningvorming worden gebruikt.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:22 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat mag. Maar in mijn optiek is een persoonlijk beeld van ervaringen zeer eenzijdig en kun je vanuit die redenatie nooit een mening vormen over iets complex en groots als een volk.
Natuurlijk kan dat, geen enkel probleem. Maar als je aan mij vraagt hoe ik daar over denk dan ben ik negatief. Jij hebt een x-aantal ervaringen gehad met mensen en daar trek je een algemene conclusie uit.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik zie werkelijk niet waarom je geen eigen mening kan én zou kunnen vormen uit je eigen optiek. Met een gezond stel hersens heb je echt niemand anders nodig en zeker niet gesubsidieerde onderzoeksbureaus voor statistieken die vaak "wij van WC eend adviseren WC eend" voor meningvorming worden gebruikt.
Dan kan ik alleen maar constateren dat hun invloed toch niet zo groot is, aangezien het geweld gewoon doorgaat.....quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:07 schreef Viajero het volgende:
[..]
De leider van de Muslim Brotherhood invloedrijk genoeg voor je? Misschien moet je je ogen en oren openen, er zijn dagelijks invloedrijke geestelijke leiders die tot vrede oproepen.
Egypt's incoming leader Morsi calls for peace, unity
http://www.usatoday.com/n(...)ouncement/55793164/1
marokko agerije emiraten indonesie etc etc etc. wat is je definitie van fout gaan?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:37 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Vertel mij eens waar de Islam heerst en waar het goed gaat. Ben erg benieuwd!
nee hoor. het grootste moslimland ter wereld, indonesie, is een democratie.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Overal waar de islam de politieke en/of militaire macht in handen krijgt, gaat het fout. Zeker wel.
Preken voor eigen parochie zet simpelweg geen zoden aan de dijk. Dat kunnen we dagelijks irl constateren. Dat jij liever mij als leverancier van deze nare boodschap wil wegzetten als domme, blinde haatzaaier zegt zoveel meer over jou dan over mij.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:16 schreef Viajero het volgende:
[..]
Gematigde Moslims kunnen het ook niet helpen dat jij alleen sensationele koppen leest in de media. Dat heeft meer met jou te maken dan met Moslims.
Ik vind jou eigenlijk meer een extremist dan de meeste Moslims, met je domme en blinde haatzaaien.
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:38 schreef okiokinl het volgende:
[..]
nee hoor. het grootste moslimland ter wereld, indonesie, is een democratie.
Daar hebben ze dan ook (nog) geen volledige politieke en militaire macht, maar je bent je er van bewust dat in dat land systematisch steeds meer aanvallen op niet-moslims worden gepleegd? Dat christenen en inlandse religies gewoon uitgemoord worden?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:38 schreef okiokinl het volgende:
[..]
Prachtige dames!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:40 schreef Mutant01 het volgende:
Ondertussen geniet ik heerlijk in een moslimland van de zon en de prachtige dames die voorbij lopen.
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Prachtige dames!
[ afbeelding ]
Tip: blijf er lekker wonen!
Jij wil gewoon niet inzien dat surveys niet blind te vertrouwen zijn. De personen die meegedaan hebben verdenk ik (imo terecht) van politiek correcte antwoorden. De publieke opinie in Pakistan is bijvoorbeeld niet erg positief als het gaat over "het westen". Jij sluit daar je ogen voor. That's all.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:37 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, al die radicale Moslims die ons willen vernietigen geven sociaal wenselijke antwoorden in surveys.
Zeker prachtige dames! Gelukkig boeit het hier niemand een reet of je al of niet met een gewaad op het strand loopt.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Prachtige dames!
[ afbeelding ]
Tip: blijf er lekker wonen!
Ho ho! Deze conclusie komt van Xapt, niet van mij!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 11:46 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet. Dit gaat niet over de Moslims zelf, maar over hoe jij graag in elke Moslim een fanatieke terrorist ziet. Denk je echt dat dat ook maar iets helpt?
Wat, je ziet niet iedere Moslim als een terrorist? Dat zou al vooruitgang zijn.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:46 schreef just_a_girl_2 het volgende:
[..]
Ho ho! Deze conclusie komt van Xapt, niet van mij!
En hou eens op met dat knullige op de man spelen. Dat staat wel heel erg sneu.
Conclusie: moslims liegen altijd.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:45 schreef just_a_girl_2 het volgende:
[..]
Jij wil gewoon niet inzien dat surveys niet blind te vertrouwen zijn. De personen die meegedaan hebben verdenk ik (imo terecht) van politiek correcte antwoorden. De publieke opinie in Pakistan is bijvoorbeeld niet erg positief als het gaat over "het westen". Jij sluit daar je ogen voor. That's all.
En zijn de schuld van de regenachtige zomer. Het zou allemaal zoveel beter zijn als er gewoon geen Moslims waren, nietwaar?quote:
En correctie, over hun negatieve beeld over het Westen liegen ze natuurlijk niet. Ze liegen alleen als iets niet in het standaard plaatje van Moslim = haatdragende terrorist past...quote:
Uiteraard! Stelletje Taqqiya-plegers!quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:49 schreef Viajero het volgende:
[..]
En zijn de schuld van de regenachtige zomer. Het zou allemaal zoveel beter zijn als er gewoon geen Moslims waren, nietwaar?
Hier, gaan we weer. Jij moet leren in een discussie iemand met een andere mening te respecteren.quote:
Ik hoor/lees wel wat je zegt, ik ben alleen niet overtuigd. Daarvoor zie ik de situatie wereldwijd teveel voor verslechteren. Ik HOOP dat je gelijk hebt en dat het inderdaad maar een piekje is, maar ik zie eerlijk gezegd, veel eerder gebeuren dat de islamitische landen/gebieden hun blik naar binnen richten en voor isolatie kiezen (de leiders dan, het volk wordt gewoon met geweld gedwongen).quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:38 schreef okiokinl het volgende:
[..]
de radicale islam veroorzaakt wel een piekje, maar in een grotere context (paar honderd jaar) stelt jhet niet zoveel voor. de hele wereld wordt steeds vrijer, beter geinformeerd en meer westers. internet versneld dat nog eens. daar is de radicale islam een reactie op, op de moderne wereld.
en ik had al wat uit de wiki over radicale islam gequote, een paar paginas terug. daar staat duidelijk dat de populairiteit van extremisme hard achteruit gaat.
Nogmaals, niet flauw bedoeld, maar een eerlijke weergave van mijn overtuiging.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:39 schreef okiokinl het volgende:
[..]
beetje flauw. kan iik ook zeggen als jij wat beweerd.
Ik moet? Weet je zeker dat je zo anti-sharia bent?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:55 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Hier, gaan we weer. Jij moet leren in een discussie iemand met een andere mening te respecteren.
right ff kijken nederland telt nu dus ongeveer 1 miljoen moslims waarvan dus 1 miljoen moslims hier een uitkering lopen trekken en zijn gelijk analfabeetquote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik vind het veel schrikbarender dat de gemiddelde moslim geen kennis heeft over westerse landen waar ze jaren wonen, de taal amper machtig zijn, onderdak en wettelijke bescherming genieten en vaak hun hele leven een uitkering krijgen geen of beperkte keniis hebben van dat land.
Je reageert totaal niet inhoudelijk op mijn post, in plaats daarvan ga je met je vingertje naar Rusland wijzen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:57 schreef Buitendam het volgende:
Ik moet? Weet je zeker dat je zo anti-sharia bent?
quote:Op donderdag 5 april 2012 13:47 schreef claus_johann het volgende:
[..]
Inderdaad, de noord- en zuidpool zijn een illusie.
Met een gewaad op het strand lopenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zeker prachtige dames! Gelukkig boeit het hier niemand een reet of je al of niet met een gewaad op het strand loopt.Lekker alles door elkaar. Heerlijke melange.
Doe het gelijk NU dan! Het is toch zoveel beter daar? (Niet dat jij ooit in een ander land op vakantie bent geweest....)quote:En over je tip, dat is zeker mijn toekomstidee.
alle religies maar afschaffen?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:49 schreef Viajero het volgende:
[..]
En zijn de schuld van de regenachtige zomer. Het zou allemaal zoveel beter zijn als er gewoon geen Moslims waren, nietwaar?
NOG wel. Maar het is op z'n minst zorgwekkend dat ook daar het grote bullebakken van salafisten al vaste voet aan de grond heeft gekregen. Juist daar. Ik ken Indonesië, mijn moeders familie komt daar vandaan. De "indonesiër" bestaat niet. Je bent in de eerste plaats Javaan, Sumatraan of Balinees. Indonesië is een lappendeken van verschillende volken en culturen. Maar steeds meer worden de mensen gedwongen in het keurslijf van de salafistische islam. Ook al ben je geen moslim. En dat gaat met heel veel grof geweld. Open en bloot. Schaamteloos gewoon.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:38 schreef okiokinl het volgende:
[..]
Nou ja, meer dan 90% van de Indonesiers is Moslims, en volgens jouw interpretatie is minstens 90% daarvan zelf radicaal extremist. Dan is het dus gewoon democratisch en wat alle Indonesiers samen willen. Gematigde Moslims bestaan immers niet, toch?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:12 schreef just_a_girl_2 het volgende:
[..]
NOG wel. Maar het is op z'n minst zorgwekkend dat ook daar het grote bullebakken van salafisten al vaste voet aan de grond heeft gekregen. Juist daar. Ik ken Indonesië, mijn moeders familie komt daar vandaan. De "indonesiër" bestaat niet. Je bent in de eerste plaats Javaan, Sumatraan of Balinees. Indonesië is een lappendeken van verschillende volken en culturen. Maar steeds meer worden de mensen gedwongen in het keurslijf van de salafistische islam. Ook al ben je geen moslim. En dat gaat met heel veel grof geweld. Open en bloot. Schaamteloos gewoon.
Ik zeg nogmaals: het extremisme neemt langzaam maar zeker het land over. En als dat doel bereikt is, wordt de democratie afgeschaft en het volk onderdrukt (met de koran in de hand).
Misschien gaat het goed, misschien niet. Ik wacht vooralsnog af. Ik vind het nu nog veel te vroeg om een oordeel uit te spreken. Ik ben wél cynisch genoeg voor een "eerst zien, dan geloven" houding.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:44 schreef Aloulou het volgende:
De Moslimbroederschap heeft als politieke partij andere standpunten dan op internet staat aangegeven. Je kan zo boeken lezen online (veelal Arabisch echter) waarin hun politieke filosofie duidelijk uiteen wordt gezet.Men staat voor een democratische staat met een meerpartijenstelsel. Middels verkiezingen kiezen Egyptenaren hun vertegenwoordigers. En als Egyptenaren meer religie willen is dat niet anders he. Maar de meesten vinden het goed zoals het nu is en willen vooral economisch perspectief, orde en dat de sociale ongelijkheid wordt bestreden. Niet voor niets zal de broederschap een brede regering samenstellen met seculieren en Christenen. Vervolgens hebben ze veel achter zich en staan sterk tegen het leger om hard te onderhandelen. Als je hun politieke filosofie naleest kan je zo vinden dat men voor een staat is waar elke burger van Egypte (ongeacht religie) gelijke rechten heeft. Geen dhimmi-belasting. Morsi heeft met de tijdelijke paus gesproken en verzekerd dat hij ervoor gaat om Christenen gelijk te behandelen en bouwen van kerken makkelijker te maken. Als je filosofie van hun geestelijk leiders naleest kan je Islamitische argumenten vinden waarom dit perfect strookt met Islam en een moderne rechtsstaat. Zelfde met Islamitische partij in Tunesie waar men bang voor was maar nu een jaar verder bijna blijkt dat helemaal geen hoofddoeken verplicht worden etc. Belangrijkste is dat men voor het eerst zelf vrij mag praten over hoe men denkt dat het beste is het eigen land in te richten. En dat is fundamenteel om een democratie op gang te brengen. De tijd dat 1 koning/familie als besloot is voorbij. En dat komt omdat mensen bereid waren op te staan en hier en daar hun leven te geven.
Maar natuurlijk. Achmed van de slager op de hoek is immers ook Moslim, en daarom medeschuldig hieraan. Je hebt gewoon niet door dat Timboektoe verwoest wordt door Marokkaanse reljeugd in Nederland.quote:
Zo klopt het.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Conclusie: moslims respondenten liegen altijd.
Mogen zij toch lekker zelf weten, als ze zich daarbij goed voelen? Nogmaals hier is alles lekker gemeleerd. Je ziet dames in bikini's of strakke jurken naast mensen in traditionele gewaden. Ik persoonlijk vind het een prachtig beeld van hoe totaal verschillende religieuze interpretaties met elkaar samen kunnen leven.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Met een gewaad op het strand lopenTerwijl de man uiteraard WEL gewoon in korte broek ernaast zit. Ubertriest.
Waarom zou ik het NU moeten doen? Ik heb net een huis gekocht in NL, heb een uitstekende baan. Dat ga ik niet zomaar opzeggen omdat een of andere moslimhater uit een Vinexwijk in Zoetermeer dat zegt. Zoals ik al zei: Toekomstvisie. En ik ben daar inderdaad al mee bezig, met die toekomstvisie.quote:Doe het gelijk NU dan! Het is toch zoveel beter daar? (Niet dat jij ooit in een ander land op vakantie bent geweest....)
En jij ziet niet iedere criticaster als een [vul zelf maar in]? Dat zou pas een vooruitgang zijn.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 15:47 schreef Viajero het volgende:
[..]
Wat, je ziet niet iedere Moslim als een terrorist? Dat zou al vooruitgang zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |