abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 5 april 2012 @ 12:52:27 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_109935677
In de stad Timboektoe in het noorden
van Mali is de sharia ingevoerd door de
islamitische Toearegs.Ze veroverden de
stad gebruikmakend van het machtsvacuüm
in Mali,nadat militairen daar op 21
maart een coup hadden gepleegd.

De burgemeester van de stad zei via de
telefoon tegen persbureau AP dat de
invoering van de sharia hem opgelegd
is.Vrouwen moet gesluierd over straat,
overspel wordt met steniging bestraft
en van dieven wordt de hand afgehakt.

Timboektoe was altijd een trefpunt van
gematige islamitische geleerden.In de
stad was plaats voor andere religies,
maar alle christenen zijn nu gevlucht.

http://nos.nl/artikel/359275-sharia-ingevoerd-in-timboektoe.html

:P

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 30-06-2012 18:40:18 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 5 april 2012 @ 12:55:09 #2
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_109935778
Donald Duck vluchtte daar altijd heen als hij zich in Duckstad weer onmogelijk had gemaakt ;(

[ Bericht % gewijzigd door paddy op 03-07-2012 04:59:53 ]
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_109935794
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:52 schreef tong80 het volgende:
In de stad Timboektoe in het noorden
van Mali is de sharia ingevoerd door de
islamitische Toearegs.Ze veroverden de
stad gebruikmakend van het machtsvacuüm
in Mali,nadat militairen daar op 21
maart een coup hadden gepleegd.

De burgemeester van de stad zei via de
telefoon tegen persbureau AP dat de
invoering van de sharia hem opgelegd
is.Vrouwen moet gesluierd over straat,
overspel wordt met steniging bestraft
en van dieven wordt de hand afgehakt.

Timboektoe was altijd een trefpunt van
gematige islamitische geleerden.In de
stad was plaats voor andere religies,
maar alle christenen zijn nu gevlucht.

http://teletekst.nos.nl/tekst/127-01.html

:P
Ah en weer een gebied ten prooi gevallen aan de islamitische fundis.

Maar dat heeft niets te maken met fundis in bv Europa hoor.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_109935942
Er komt altijd ellende van coups en fundamentalisme blijkt helaas weer.
  donderdag 5 april 2012 @ 13:03:26 #5
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_109936063
Als je ook niet meer zonder broek aan mag rondlopen heeft Donald een probleem.
  donderdag 5 april 2012 @ 13:04:51 #6
111528 Viajero
Who dares wins
pi_109936117
Rebels in Mali have taken the historic city of Timbuktu, a place that has become shorthand in English for anywhere far away. How did this metaphor come about?

"Omg! Just found out Timbuktu is a real place!"

The news that the city of Timbuktu has been seized by ethnic Tuaregs has had some tweeters scratching their heads, unaware up to now that it even existed.

While some people will be familiar with the Tuareg people, almost everyone will recognise the place name Timbuktu, even if they think it's mythical.

Once spelt as Timbuctoo, the city in northern Mali has come to represent a place far away, at the end of the world.

As the Oxford English Dictionary puts it, "the most distant place imaginable".

It has been, and still is, relatively inaccessible
Its immense wealth in the Middle Ages made it famous
But for hundreds of years it remained out of reach to European explorers
The word itself sounds very exotic to native English speakers

http://www.bbc.co.uk/news/magazine-17583772

:)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_109936218
Donald Duck gaat tegenwoordig naar Verweggistan of de noord/zuidpool. Juist omdat timboektoe een werklijke plaats is hebben ze dat jaren geleden al aangepast
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_109936245
excotisch :')
  donderdag 5 april 2012 @ 13:41:03 #9
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_109937571
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ah en weer een gebied ten prooi gevallen aan de islamitische fundis.

Nee, want die zitten hier nauwelijks.
pi_109937747
treurig..
pi_109937831
Mali heeft vooral te maken met gewapende aanhangers van verdreven regimes als dat van Ghadaffi die de Sahara zijn ingevlucht en nu de Touaregs steunen in hun strijd. Heel treurig want Mali is cultureel gezien een prachtig land :'(
pi_109937861
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nou, eigenlijk niet nee.
pi_109937900
quote:
3s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:07 schreef Deetch het volgende:
Donald Duck gaat tegenwoordig naar Verweggistan of de noord/zuidpool. Juist omdat timboektoe een werklijke plaats is hebben ze dat jaren geleden al aangepast
Inderdaad, de noord- en zuidpool zijn een illusie.
pi_109940532
Het klinkt zo grappig, dat Timboektoe. Maar ondertussen verovert de extremistische islam wéér een gebied en wordt wéér een groep mensen onderdrukt en opgezadeld met de Sharia. En erger: ze kunnen gewoon hun gang gaan.
pi_109940604
Rijden ze allemaal in deze auto's?

pi_109940836

(kon geen NL'se vinden)

't Klinkt net als Verweggistan, Timboektoe
  donderdag 5 april 2012 @ 15:14:57 #17
111528 Viajero
Who dares wins
pi_109941490
Ik hoop eigenlijk vooral dat ze de stad een beetje heel laten. Het schijnt echt een magische stad te zijn, ik zou er graag eens heen gaan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Timbuctu
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_109941569
  donderdag 5 april 2012 @ 16:13:52 #19
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_109943690
Binnenkort zal Toure gesteund door de internationale gemeenschap en het volk weer terug in het zadel zijn en de boel wel even schoonvegen.

Die opstandelingen en Tourags kunnen hem geen grotere gunst hebben gedaan. :P
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  Trouwste user 2022 donderdag 5 april 2012 @ 16:49:00 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_109945243
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:14 schreef Viajero het volgende:
Ik hoop eigenlijk vooral dat ze de stad een beetje heel laten. Het schijnt echt een magische stad te zijn, ik zou er graag eens heen gaan.

Dat dus

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_109945998
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:55 schreef Flurry het volgende:
Donald Duck vluchtte daar altijd heen als hij zich in Duckstad weer onmogelijk had gemaakt ;(
Dat is ook de voornaamste reden dat ik de naam Timboektoe ken :')
Conscience do cost.
pi_109946054
Het conflict wordt nogal simpel voorgesteld in dit topic.

De Toeareg voeren allang strijd en staan voor zover ik weet bekend als eerder seculier.
De MNLA zou enkel geïnteresseerd zijn in het noorden, en helemaal niet in Bamako.
Al Qaeda in de Maghreb - dat leeft van drugshandel, ontvoering van toeristen,.. - is geen bondgenoot, de Tuareg zouden eerder een bondgenoot van het westen tegen hen kunnen zijn.
Wel zou de MNLA met Ansar Dine samenwerken, die ook ui Tuaregs bestaat en de sharia wil invoeren in heel Mali.

BBC probeerde de partijen onlangs op een rijtje te zetten:
http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-17582909

Deze situatie maakt de dreigende hongersnood in de Sahel alleen maar groter, door duizenden vluchtelingen in Mali en buurlanden als Niger (waar trouwens ook Tuareg leven). De sancties van Ecowas zouden het ironisch genoeg nog verergeren.

Op dit satellietbeeld valt op hoe het land in feite echt uit een woestijngebied en een vruchtbaarder gebied bestaat:
pi_109948655
quote:
Dat kan ie nu wel vergeten, die vuile ongelovige eend.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_109962775
quote:
Ja, of naar Verweggistan. Timboektoe is geen optie meer denk ik :'(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 6 april 2012 @ 11:01:41 #25
132605 kawotski
Il Dottore
pi_109974634
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:47 schreef claus_johann het volgende:

[..]

daar kom je dan weer global warming fundi's tegen..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  vrijdag 6 april 2012 @ 11:15:06 #26
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_109975026
Timbuktu was vroeger de hoofdstad van de Mali keizerrijk en later de Songhay keizerrijk. Grappig genoeg zijn het de Tuaregs die de hoofdstad hebben opgericht.

Ja fokkers, Afrikanen hadden vroeger ook machtige en invloedrijke keizerrijken...
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Trouwste user 2022 vrijdag 6 april 2012 @ 11:22:05 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_109975236
De rebellen in Noord-Mali hebben de
onafhankelijkheid uitgeroepen.Op hun
website zeggen de Toearegs dat het door
hen veroverde gebied Azawad in 1960 ten
onrechte bij Mali is gevoegd door de
Fransen.De Toeareg-beweging MNLA vraagt
andere landen de soevereiniteit van
Azawad te erkennen.

De rebellen kondigden gisteren een
bestand af,omdat hun doel bereikt was
met de verovering van Timboektoe en
twee andere steden.In Timboektoe is de
sharia ingevoerd.

De MNLA zegt dat de bevolking van het
noorden van Mali leed onder genocide,
massaslachtingen en vernederingen.

Trouwste user 2022 zaterdag 7 april 2012 @ 06:54:56 #28
7889 tong80
Spleenheup
pi_110014634
De voorzitter van de Malinese Nationale Assemblee moet het nieuwe staatshoofd van Mali worden. Dat heeft de leider van de groep militairen die vorige maand de macht greep, kapitein Amadou Haya Sanogo, vrijdag gezegd in een persconferentie. Volgens Sanogo is het proces inmiddels in gang gezet.

De Economische Gemeenschap van West-Afrikaanse Staten, Ecowas, heeft eerder deze week strenge sancties aan Mali opgelegd om Sanogo zo te dwingen de macht af te staan. De rekeningen van de centrale bank van Mali zijn bevroren en de buurlanden hebben de grenzen met Mali gesloten. Daardoor is ook de invoer van brandstof stil komen te liggen.

In het noorden van Mali riepen Toeareg-rebellen vrijdag de onafhankelijke staat Azawad uit. Buurlanden van Mali keurden de onafhankelijkheidsverklaring in scherpe bewoordingen af en ook Frankrijk, de Verenigde Staten en Frankrijk hebben al verklaard de onafhankelijkheid niet te erkennen.

De situatie in Mali is inmiddels zo chaotisch geworden dat het ministerie van buitenlandse zaken in Den Haag Nederlanders in Mali dringend heeft opgeroepen het land te verlaten. Ook partners en kinderen van de ambassadestaf in de hoofdstad Bamako vertrekken. Alle reizen naar het land worden sinds de staatsgreep al ontraden.

De staatsgreep maakte een abrupt einde aan meer dan twee decennia van democratisch bestuur in Mali.

pi_110015372
Misschien moeten we eens erkennen dat we een aantal grenzen verkeerd getrokken hebben in dat continent en de Toearegs helpen om zich van al qaida te ontdoen.
pi_110015739
quote:
Dat is niet Timbouctou, dat is Djenne, dat ligt een flink stuk zuidelijker.

Dit is Timbouctou:

En dit ook:

Een detail:

Ironisch is dat dit monument in 1996 opgericht is om het eind van de Toeareg-opstand te gedenken, het is dus niet de eerste keer dat die woestijnrovers zich roeren. Het monument heet de "Flame of Peace". Ben benieuwd wat hier nu mee gaat gebeuren.
pi_110015936
Over het algemeen neemt niemand de onafhankelijkheidsverklaring van Azawad serieus:
http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-17640223
Opmerkelijk, ook de andere Tuareg-groep Ansar Dine verwerpt het:
quote:
AFP also quoted Ansar Dine's military chief Omar Hamaha as saying the group wanted no part of the MNLA announcement.

"Our war is a holy war. It's a legal war in the name of Islam. We are against rebellions. We are against independence. We are against revolutions not in the name of Islam," Mr Hamaha said.
Vrij vertaald: zij willen niet de sharia in het noorden maar in heel Mali.
  zondag 8 april 2012 @ 10:22:12 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_110050270
Ben er geweest, meer dan 25 jaar geleden. Erg mooi.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_110054557
Ik dacht altijd dat het een verzonnen naam was in de Donald Duck. Kwam er pas achter dat het echt bestaat een aantal jaren geleden doordat de Dakar Rally er in de buurt kwam. Prachtige beelden waren dat als de rally door Mali trok. Wat een mooi land.
  zondag 8 april 2012 @ 13:36:56 #34
45206 Pietverdriet
pi_110054809
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik dacht altijd dat het een verzonnen naam was in de Donald Duck. Kwam er pas achter dat het echt bestaat een aantal jaren geleden doordat de Dakar Rally er in de buurt kwam. Prachtige beelden waren dat als de rally door Mali trok. Wat een mooi land.
Helaas tegenwoordig nogal onveilig
Heb in mijn jonge jaren een tijd door noord afrika gezworven, in Tunesie, Algarije, Marokko, Mauretanie,Mali, Niger, Tjaad en Libie bezocht.
Was erg mooi maar ook destijds eigenlijk best wel link. Tegenwoordig zou ik het echt niet meer doen.
pi_110056491
quote:
Ik kan me nog herrineren dat Donald Duck een keer dit gebouw ging schoonspuiten 's nachts om een goede daad te doen omdat ze hem altijd zo vriendelijk ontvangen daar. Toen was hij in slaap gevallen en heeft ie dus het hele gebouw platgespoten :').
Livin' la vida loca!
pi_110087273
Zijn de Toaregs nu tegen de islamisten aan het vechten of was dat een hoax?
pi_110104083
Weer een land dat in de loop der tijd geislamiseerd is en waar nu de sharia het land dreigt te overspoelen. Voor de religieuze minderheden zit er niets anders op dan je boeltje te pakken en te vluchten.
  maandag 9 april 2012 @ 19:05:07 #38
370039 Morera
more more more
pi_110104291
quote:
en samson en gert gingen er in een liedje naar toe varen

en we varen naar timboektoe toe timboektoe toe timboektoe toe

edit: zag niet dat ik in NWS zat sorry :P
pi_110111789
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 09:09 schreef Zemi77 het volgende:
Zijn de Toaregs nu tegen de islamisten aan het vechten of was dat een hoax?
Onduidelijk blijkbaar, maar volgens dit artikel heeft Ansar Dine de MNLA verjaagd in Timboektoe, en zou de Algerijnse Al Qaeda-leider Belmokhtar er nu ook verschenen zijn.
http://www.aljazeera.com/(...)232211614369240.html
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 19:00 schreef Zienswijze het volgende:
Weer een land dat in de loop der tijd geislamiseerd is en waar nu de sharia het land dreigt te overspoelen. Voor de religieuze minderheden zit er niets anders op dan je boeltje te pakken en te vluchten.
De Tuareg, ex-president Touré en de coup-plegers zijn allemaal moslim.
pi_111634935
Het gaat niet meer zo goed met Timboektoe!
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-de-knoppen-te-gaan/
De Tuaregrebellen worden aan de kant geschoven door moslimfundamentalisten, die het erfgoed in Timboektoe haram vinden. Er is al een mausoleum gesloopt, en de vrees bestaat ook dat ze de kunstschatten als bron van inkomsten gaan gebruiken.
pi_113523784
Het gaat niet goed: in Gao zijn Tuaregrebellen aan de kant geschoven. Unesco heeft Timboektoe en een tombe in Gao op de lijst van sites in gevaar geplaatst:
http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-18626033
pi_113523850
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 19:29 schreef zuiderbuur het volgende:
Het gaat niet goed: in Gao zijn Tuaregrebellen aan de kant geschoven. Unesco heeft Timboektoe en een tombe in Gao op de lijst van sites in gevaar geplaatst:
http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-18626033
Ik las het ook net. Klotezooi :(
  zaterdag 30 juni 2012 @ 16:12:44 #43
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_113596158
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_113597798
Fuckin' tuig ;(
pi_113598013
't is droevig.. Timboektoe en Mali is nou net een plek waar ik graag nog 's een keer heen zou willen gaan. Voor de historie, voor de cultuur en gewoon om ff te kunnen zeggen ik ga naar timboektoe! Nu wordt het gesloopt door een stelletje fundamentalistische haatbaarden. :N
Dit is een Signature....
pi_113600532
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 17:05 schreef virl3 het volgende:
't is droevig.. Timboektoe en Mali is nou net een plek waar ik graag nog 's een keer heen zou willen gaan. Voor de historie, voor de cultuur en gewoon om ff te kunnen zeggen ik ga naar timboektoe! Nu wordt het gesloopt door een stelletje fundamentalistische haatbaarden. :N
Ik begrijp dat volk nooit zo goed ook. Waarom zo je best doen om door iedereen uitgekotst te worden :?
Conscience do cost.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 18:36:37 #47
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_113600792
quote:
Inderdaad :r.
Wat een walgelijke figuren.

Die sharia-onzin zou verboden moeten zijn. Het is mensenrechtenschendend en gewoon compleet achterlijk.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_113601008
Het is altijd wat.
Ура для россии
pi_113601198
quote:
13s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 18:36 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Inderdaad :r.
Wat een walgelijke figuren.

Die sharia-onzin zou verboden moeten zijn. Het is mensenrechtenschendend en gewoon compleet achterlijk.
Er iets aan doen kost geld dus die mensen moeten maar lijden.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_113601312
quote:
quote:
[...]hebben vandaag een ravage aangericht in de historische stad Timboektoe in Mali. Ze hebben volgens ooggetuigen de graftombe van de moslimheilige Sidi Mahmoud Ben Amar uit de 15e eeuw en de heiligdommen van nog twee andere geestelijken verwoest. De fundamentalisten zeggen dat ze alle tempels willen vernielen.[...]

Het West-Afrikaanse Timboektoe was aan het eind van de Middeleeuwen de hoofdstad voor islamitische wetenschappers. Van heinde en verre kwamen geleerden naar de 'stad van 333 heiligen', zoals Timboektoe wordt genoemd. Er zijn 100.000 oude geschriften bewaard.

Timboektoe staat op de Werelderfgoedlijst van VN-organisatie Unesco. Die had donderdag nog gezegd dat Timboektoe ernstig gevaar loopt door de gewapende opstand.

De verwoestingen in Mali doen denken aan het opblazen van reusachtige Boeddhabeelden in maart 2001 in Afghanistan. De toenmalige heersers in dat land, de Taliban, bliezen de beelden op, omdat zij die niet-islamitisch vonden. Zij stonden ook op de Werelderfgoedlijst.
Hoe krijgt een kleine groep het voor elkaar, om islamitische wetenschappers en de nalatenschap van een islamitische heilige te vernielen. En nog erger...waarom grijp niemand van de moslims daar in dat land door te demonstreren tegen dat geweld. Dit moet toch binnenlands opgelost kunnen worden?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_113601497
quote:
Zonde!

Maar laten we niet denken dat zoiets hier niet kan gebeuren. In Dresden stond de Elbevallei op de erfgoedlijst, maar dat landschap wordt nu door een nieuwe brug verpest en de locatie is intussen van de Unesco-lijst geschrapt. Kortom, zij hebben geen zin om hun sprookjesboek aan de kant te leggen om werelderfgoed te behouden, en wij westerlingen hebben geen zin om wat langer in de file te staan om werelderfgoed te behouden. Om moedeloos van te worden...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2012 19:01:05 ]
pi_113601801
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 18:53 schreef paddy het volgende:

[..]

[..]

Hoe krijgt een kleine groep het voor elkaar, om islamitische wetenschappers en de nalatenschap van een islamitische heilige te vernielen. En nog erger...waarom grijp niemand van de moslims daar in dat land door te demonstreren tegen dat geweld. Dit moet toch binnenlands opgelost kunnen worden?
Ik denk niet dat de extremisten onder de indruk van wat demonstranten zullen zijn. Ook het leger van Mali staat machteloos tegenover de opstandelingen in het Noorden. Het gespuis is beter bewapend dan het leger.
pi_113602001
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:10 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de extremisten onder de indruk van wat demonstranten zullen zijn. Ook het leger van Mali staat machteloos tegenover de opstandelingen in het Noorden. Het gespuis is beter bewapend dan het leger.
Grimmig eigenlijk. Wat vroeger je goede buur was, kan morgen je vijand zijn :{
quote:
Timboektoe was altijd een trefpunt van gematige islamitische geleerden. In de stad was plaats voor andere religies, maar
Nu dus niet meer.

En ze gaan maar door blijkbaar
quote:
zijn in Timboektoe in Mali historische graftomben aan het vernietigen. Dit zeggen ooggetuigen. Het gaat om graftomben die door Unesco zijn uitgeroepen tot Werelderfgoed.

"Ze hebben het mausoleum van Sidi Mahmoud Ben Amar en twee andere graftomben al compleet vernietigd. Ze zeggen dat ze de hele dag zullen doorgaan en alle zestien gaan vernietigen", zei de Malinese journalist Yeya Tandina via de telefoon tegen persbureau Reuters. Het gaat om de zestien belangrijkste graftomben in Timboektoe.

Eerder deze week waarschuwde Unesco al dat dit stond te gebeuren. De VN-organisatie plaatste de mausolea daarom op de lijst van bedreigd erfgoed[....].
http://nos.nl/artikel/389813-graftomben-mali-vernield.html

Gijzelen zijn ze ook niet vies van blijkbaar
quote:
Maar Timboektoe is nu voor westerlingen vrijwel ontoegankelijk. De Nederlander Sjaak Rijke wordt er al maanden gegijzeld.
en uiteraard na maanden waarschuwen wil de VN eerst nog wat bestuderen ...totdat alles is verwoest en geld van bepaalde VN landen nodig hebben want lijken moeten geruimd worden door de overwinnaars en vluchtelingen moeten opgevangen worden i.p.v in te grijpen bij dreiging.

[ Bericht 18% gewijzigd door paddy op 30-06-2012 19:33:17 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:29:37 #54
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_113602429
Als het om zulke figuren gaat, vind ik eigenlijk dat je het recht hebt om ze allemaal neer te schieten. :X

Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die wíllen dat de sharia wordt ingevoerd, het liefst in zo veel mogelijk landen.
Als vrouw heb je dan sowieso geen rechten meer, als man moet je niet alleen moslim zijn, maar ook nog eens de juiste stroming binnen de islam aanhangen en niet te gematigd zijn, anders ben je alsnog de lul.
Hoera. -O-
pi_113602473
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:17 schreef paddy het volgende:

Gijzelen zijn ze ook niet vies van blijkbaar

[..]

Dat was bij de Touaregs, die nu aan de kant geschoven zijn door de moslim-extremisten, ook al een flink aantal jaren een populaire bron van inkomsten. Het is al langer niet pluis in het noorden van Mali, de ontwikkelingen van de laatste tijd in de Arabische wereld hebben de situatie alleen nog verergerd. Toerisme is een zeer belangrijke bron van inkomsten voor het, toch al erg arme, land. Dat ligt nu geheel op z'n gat.
pi_113602694
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:30 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Dat was bij de Touaregs, die nu aan de kant geschoven zijn door de moslim-extremisten, ook al een flink aantal jaren een populaire bron van inkomsten. Het is al langer niet pluis in het noorden van Mali, de ontwikkelingen van de laatste tijd in de Arabische wereld hebben de situatie alleen nog verergerd. Toerisme is een zeer belangrijke bron van inkomsten voor het, toch al erg arme, land. Dat ligt nu geheel op z'n gat.
Toeristen willen ze ook niet nu. Maar het deel van de VN hierin weer. Maanden niets doen en dan nu nog aan willen kijken. De VN zie ik langzamerhand alleen een soort rode krui in. Vluchtelingen bevoorraden en geld inzamelen om de overwinnaars te steunen de lijken op te ruimen.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:32:00 #57
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_113604793
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:14 schreef Viajero het volgende:

Nee joh gewoon slopen net als alle christelijke en westerse cultuur gesloopt is in moslim veroverde gebieden.
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
pi_113605384
Als die gasten beter bewapend zijn dan het reguliere leger in die regio, wie is daar dan verantwoordelijk voor?
pi_113605437
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:48 schreef Hathor het volgende:
Als die gasten beter bewapend zijn dan het reguliere leger in die regio, wie is daar dan verantwoordelijk voor?
Rusland, Amerika. Gewoon een gok.
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
pi_113605508
Overigens heb ik echt een groot hekel aan die haatbaardjes, wat een klootzakken zeg.
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
pi_113605566
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:48 schreef Hathor het volgende:
Er is o.a. veel zwaar wapentuig vanuit Libië in dat gedeelte van de Sahara terecht gekomen na de val van Ghadaffi.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:56:58 #62
378470 FemacampSurvivor
pi_113605663
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:54 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Er is o.a. veel zwaar wapentuig vanuit Libië in dat gedeelte van de Sahara terecht gekomen na de val van Ghadaffi.
Oh leuk democratie in actie, op naar syrie :) .
pi_113606160
klerelijers, dat zijn het.
en inderdaad, waarom komt de gehele moslimwereld niet in opstand als ze hun heiligdommen vernietigen? de taliban pakte nog een boeddistisch beeld, dit is toch wel wat anders voor moslims, lijkt me.
pi_113626249
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 21:12 schreef okiokinl het volgende:
klerelijers, dat zijn het.
en inderdaad, waarom komt de gehele moslimwereld niet in opstand als ze hun heiligdommen vernietigen? de taliban pakte nog een boeddistisch beeld, dit is toch wel wat anders voor moslims, lijkt me.
Waarom zouden ze in opstand komen tegen hun eigen primitieve gedachten? De gematigde islam bestaat gewoon niet ongeacht wat men het gewone volk wil wijsmaken. Als puntje bij paaltje komt zullen moslims nooit en te nimmer andere moslims afvallen ongeacht hun stroming.
pi_113626774
quote:
Goh verbazingwekkend zeg. Dat is nou helemaal niets voor moslims en de sharia is toch een wet die voortkomt uit de religie van de vrede?

:')
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113626849
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:29 schreef Madame_Paon het volgende:
Als het om zulke figuren gaat, vind ik eigenlijk dat je het recht hebt om ze allemaal neer te schieten. :X

Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die wíllen dat de sharia wordt ingevoerd, het liefst in zo veel mogelijk landen.
Als vrouw heb je dan sowieso geen rechten meer, als man moet je niet alleen moslim zijn, maar ook nog eens de juiste stroming binnen de islam aanhangen en niet te gematigd zijn, anders ben je alsnog de lul.
Hoera. -O-
Ach ja, lopen genoeg van dat soort debielen ook hier in NL (en zelfs op Fok) rond.
Maar he, daar mag je niets aan doen, wat dan ben JIJ de bedreiging voor de rechtstaat.
  zondag 1 juli 2012 @ 13:55:33 #67
45206 Pietverdriet
pi_113626876
quote:
Goh, de Volkskrant vind nu ook de islam een achtelijke cultuur?
  zondag 1 juli 2012 @ 13:58:41 #68
45206 Pietverdriet
pi_113627017
Zou de bibliotheek al in vlammen zijn opgegaan? Honderdduizenden antieke geschriften uit de tijd dat de islamitische wereld nog een hoogstaande cultuur had...
  Overall beste user 2022 zondag 1 juli 2012 @ 13:59:08 #69
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_113627041
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 13:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Goh verbazingwekkend zeg. Dat is nou helemaal niets voor moslims en de sharia is toch een wet die voortkomt uit de religie van de vrede?

Dat hele land zit al sinds 1000 jaar vol moslims. Waarom is die stad dan niet veel eerder vernield?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_113627889
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 13:59 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat hele land zit al sinds 1000 jaar vol moslims. Waarom is die stad dan niet veel eerder vernield?
Dat was soefisme he. Helaas ontwikkelt de islam zich de verkeerde kant op: achteruit ipv vooruit.
pi_113628119
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 13:37 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Waarom zouden ze in opstand komen tegen hun eigen primitieve gedachten? De gematigde islam bestaat gewoon niet ongeacht wat men het gewone volk wil wijsmaken. Als puntje bij paaltje komt zullen moslims nooit en te nimmer andere moslims afvallen ongeacht hun stroming.
Je liegt.

http://www.katholieknieuw(...)erreuraanslagen.html
  zondag 1 juli 2012 @ 15:03:47 #72
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_113629316
quote:
Schijnheilig, intussen laten ze die gasten gewoon overal hun gang gaan..... :{w
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 1 juli 2012 @ 15:07:27 #73
45206 Pietverdriet
pi_113629418
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 14:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat was soefisme he. Helaas ontwikkelt de islam zich de verkeerde kant op: achteruit ipv vooruit.
Tja net als de carriere van Orson Welles
pi_113630181
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:03 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Schijnheilig, intussen laten ze die gasten gewoon overal hun gang gaan..... :{w
Ja, daar valt ook zo lekker veel invloed op uit te oefenen...
pi_113630360
What's next? Het meest bittere is nog wel dat ik niet eens écht verbaasd ben over deze acties...

[ Bericht 28% gewijzigd door paddy op 03-07-2012 05:03:49 ]
pi_113630732
quote:
Nigeria is Mali? Of was dit sowieso het enige wat je kon vinden?
pi_113630831
quote:
14s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je nog niet echt een idee hebt over hoe je dat moet aanpakken kunnen ze je vast wel van vliegtuigen inspiratie voorzien.
jij bent kennelijk te stom om de verwijzing naar Cicero te begrijpen....
Wel is het zo, dat Mekka, net zoals Carthago dat was, het grootste gevaar voor de wereld is.
pi_113630945
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nigeria is Mali? Of was dit sowieso het enige wat je kon vinden?
Ja, verder is er niets te vinden. Zal wel taqiyya zijn, want iedere moslim keurt geweld en / of terrorisme in naam van Allah goed natuurlijk.
pi_113631082
Frankrijk voert een boerkaverbod in en het malieveld staat vol.

Overal ter wereld worden minderheden gepest, gediscrimmineerd of afgeslacht door moslims en islamitische regeringen en je hoort geen kik.

Op het moment dat je op deze inconsistentie wijst, roept men om het hardst dat "ik niet verantwoordelijk ben voor wat een ander doet", maar ondertussen wel van een vals alibi voorzien.

=

[ Bericht 6% gewijzigd door paddy op 01-07-2012 17:21:12 ]
pi_113632789
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:36 schreef stopnaald het volgende:
What's next? Het meest bittere is nog wel dat ik niet eens écht verbaasd ben over deze acties...

Verder ben ik van mening dat Mekka geheel moet worden vernietigd.
Vandalisme met nog meer vandalisme bestrijden. :')
pi_113632808
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:48 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Wel is het zo, dat Mekka, net zoals Carthago dat was, het grootste gevaar voor de wereld is.
Die uitspraak is toch helemaal niet van Cicero?
pi_113635081
Kunnen jullie eens ophouden met die bagger over hele landen platgooien? Lijkt wel alsof ik hier die fundamentalisten zie posten.

Het land is voornamelijk islamitisch en het gaat om een groep (blijkbaar aardig wat) agressievelingen die vinden dat andere moslims geen rechten hebben. Elke moslim over een kam scheren staat zo enorm vreemd.

Ja, wat wil de VN na maaaaaanden waarschuwen? Even de zaak onderzoeken en alleen puinruimen voor de overwinnaars die hun geld in kogels hebben gestoken...en uiteraard moeten de vluchtelingen ook opgevangen worden en is weer veel geld voor nodig.
pi_113635423
quote:
Wauw.

Nogmaals, met de bek is alles mogelijk om de idiote ongelovigen zoet te houden maar als puntje bij paaltje komt zijn de aanhangers van de vredesreligie vaak nog erger dan beesten. Dagelijks zien we de gevolgen van de islam massahysterie. De waarheid is hard knul maar het is eenmaal zo.
pi_113638308
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 17:36 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wauw.

Nogmaals, met de bek is alles mogelijk om de idiote ongelovigen zoet te houden maar als puntje bij paaltje komt zijn de aanhangers van de vredesreligie vaak nog erger dan beesten. Dagelijks zien we de gevolgen van de islam massahysterie. De waarheid is hard knul maar het is eenmaal zo.
Dat zeg ik toch, ze doen aan taqiyya. :(
  zondag 1 juli 2012 @ 21:28:24 #85
78780 deedeetee
pi_113645416
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, daar valt ook zo lekker veel invloed op uit te oefenen...
Niet zo vreemd dat dit niet lukt als ze het niet eens proberen. In andere zaken weten ze hun zin anders prima door te drijven.
  zondag 1 juli 2012 @ 21:37:47 #86
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_113646072
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 17:29 schreef paddy het volgende:
Kunnen jullie eens ophouden met die bagger over hele landen platgooien? Lijkt wel alsof ik hier die fundamentalisten zie posten.

Het land is voornamelijk islamitisch en het gaat om een groep (blijkbaar aardig wat) agressievelingen die vinden dat andere moslims geen rechten hebben. Elke moslim over een kam scheren staat zo enorm vreemd.

Ja, wat wil de VN na maaaaaanden waarschuwen? Even de zaak onderzoeken en alleen puinruimen voor de overwinnaars die hun geld in kogels hebben gestoken...en uiteraard moeten de vluchtelingen ook opgevangen worden en is weer veel geld voor nodig.
mijn gedachten precies
i gave my bitch a comment
yhea
bitches love comments
pi_113646715
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:48 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dat was Cato sukkel :')
  zondag 1 juli 2012 @ 21:53:23 #88
45206 Pietverdriet
pi_113647103
Cato de oudere en Cicero met elkaar verwarren, das best pijnlijk
pi_113647779
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 21:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Cato de oudere en Cicero met elkaar verwarren, das best pijnlijk
Net als zijn statement dat Carthago het kwaad van de wereld was :')
pi_113648639
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 21:28 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Niet zo vreemd dat dit niet lukt als ze het niet eens proberen. In andere zaken weten ze hun zin anders prima door te drijven.
Waarom doe jij er niets aan dan?
  zondag 1 juli 2012 @ 22:21:29 #91
45206 Pietverdriet
pi_113648960
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:03 schreef ufopiloot12 het volgende:

[..]

Net als zijn statement dat Carthago het kwaad van de wereld was :')
Jep.
  Trouwste user 2022 zondag 1 juli 2012 @ 22:46:08 #92
7889 tong80
Spleenheup
pi_113650951
De wereldberoemde grafmonumenten in
de Malinese stad Timboektoe zijn voor
de tweede dag op rij aangevallen door
islamitische rebellen.De salafistische
Ansar Dine-groepering zegt niet te
zullen rusten voor alle 16 plaatsen met
mausolea in Timboektoe zijn verdwenen.

De rebellen hebben het voorzien op de
graftomben omdat de overledenen volgens
hen worden vereerd als heiligen,en dat
zou tegen de islam ingaan.Er zouden al
drie mausolea zijn vernietigd.

De Unesco,die de monumenten deze week
op de werelderfgoedlijst zette,heeft de
actie scherp veroordeeld.De rebellen
zeggen in naam van Allah te handelen.

zondag 1 juli 2012 @ 22:46:20 #93
78780 deedeetee
pi_113650968
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarom doe jij er niets aan dan?
pi_113651211
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:46 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Als dat dan toch zo makkelijk is... :')
  zondag 1 juli 2012 @ 23:13:28 #95
274453 okiokinl
blablabla
pi_113652747
quote:

[..]

ook niet als de ene moslimstroming bij de bedevaard van de andere, gewoon even 500 mensen opblaasd? of denk je dan dat ze allemaal denken, nou gaan we maar naar huis, we moeten elkaar niet afvallen, per slot van rekening..

ga eens wat lezen over de moslimwereld, zucht.
pi_113661525
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 23:13 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ook niet als de ene moslimstroming bij de bedevaard van de andere, gewoon even 500 mensen opblaasd? of denk je dan dat ze allemaal denken, nou gaan we maar naar huis, we moeten elkaar niet afvallen, per slot van rekening..

ga eens wat lezen over de moslimwereld, zucht.
Ik zou best wat lezen over de moslimlimwereld áls ik er zou wonen maar ik woon gelukkig in een iets beschaafdere wereld waar ze elkaar niet meer afmaken om het geloof.

En wat ik al weet over de moslimwereld is al afschuwelijk genoeg om er nooit iets mee te maken willen hebben, niet in het verleden, toekomst en helemaal nooit.
Tja, hoe meer je van de islam weet hoe erger je er van kotst.
pi_113661534
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 18:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch, ze doen aan taqiyya. :(
ahgossie, hij heeft een nieuw woordje geleerd. :') Nu nog leren dat religie iets persoonlijks is waar lang niet iedereen iets mee te maken wil hebben.
  maandag 2 juli 2012 @ 08:22:21 #98
378137 Serieus_Persoon
Gewoon Serieus
pi_113661974
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 16:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Die uitspraak is toch helemaal niet van Cicero?
Cato de Oudere :P
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_113663798
Mali is al heel lang islamitisch en dat ging "relatief" goed. Het zijn vaak de arabieren die zonodig zaken moeten slopen. Dat is niks nieuws en doen ze overal; in Afghanistan sloopten ze de boeddhistische monumenten, in Iran sloopten ze de Zoroastische overblijfselen en Persepolis, en in Mali slopen ze nu dus ook de Islamitische grafmonumenten. Dit doen ze omdat het vernielzuchtige en onontwikkelde zandrovers zijn die graag de boel terroriseren en zich altijd verheven voelen boven anderen, ook boven andere moslims.
pi_113664070
Zijn er nog werkelijk mensen verbaasd over deze nieuwste terreurdaad? Dit is wat (moslim)extremisten doen. Er had allang ingegrepen kunnen zijn; het extremisme in die regio had allang uitgeroeid kunnen zijn, maar er is geen wil.

Het blijft bij een paar landen die vanaf grote afstand een keertje "schande" roepen. Daarna gaat iedereen weer over tot de orde van de dag, want er is vandaag een leuke Tour de France-etappe. Ondertussen kan het religieus extremisme zich ongestoord verder verspreiden, zoals dat al tijden het geval is in Afrika.
  maandag 2 juli 2012 @ 11:46:01 #101
117098 Hathor
Effe niet
pi_113665470
quote:
15s.gif Op maandag 2 juli 2012 10:43 schreef Boldface het volgende:
Zijn er nog werkelijk mensen verbaasd over deze nieuwste terreurdaad? Dit is wat (moslim)extremisten doen. Er had allang ingegrepen kunnen zijn; het extremisme in die regio had allang uitgeroeid kunnen zijn, maar er is geen wil.

Het blijft bij een paar landen die vanaf grote afstand een keertje "schande" roepen. Daarna gaat iedereen weer over tot de orde van de dag, want er is vandaag een leuke Tour de France-etappe. Ondertussen kan het religieus extremisme zich ongestoord verder verspreiden, zoals dat al tijden het geval is in Afrika.
Wat had je dan voorgesteld? De zoveelste internationale troepenmacht uitzenden om ergens in een backwater pleurisland politieagentje te gaan lopen spelen? Ik denk dat de meesten zoiets hebben van "het is maar Afrika, de groeten ermee", en weet je wat...ze hebben nog gelijk ook.
pi_113665566
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 11:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat had je dan voorgesteld? De zoveelste internationale troepenmacht uitzenden om ergens in een backwater pleurisland politieagentje te gaan lopen spelen? Ik denk dat de meesten zoiets hebben van "het is maar Afrika, de groeten ermee", en weet je wat...ze hebben nog gelijk ook.
Het is toch nooit goed. Grijp je in dan ben je de Westerse koloniaal die een oorlog tegen de Islam aan het vechten is vanwege olie in de grond. Doe je niets dan ben je een Westerse imperialist die niets doet omdat er geen olie in de grond zit.
  maandag 2 juli 2012 @ 11:53:46 #103
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113665668
quote:

[..]

Nee, Moslims zullen nooit andere Moslims afvallen, laat staan fysiek met geweld aanvallen. Vandaar dat Irak zo'n vreedzaam land is.

Had je verder nog extreem domme opmerkingen?
  maandag 2 juli 2012 @ 11:55:08 #104
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113665699
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 13:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het vernielen van Moslimmonumenten is inderdaad de enige uitleg van Islam. Waarom geilen mensen zoals jij toch zo op dat soort radicalen dat je alle Moslims daaraan gelijkstelt?
  maandag 2 juli 2012 @ 11:56:16 #105
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113665731
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:36 schreef stopnaald het volgende:

Het vernielen van Moslimmonumenten maakt jou zo kwaad dat je oproept tot het vernielen van Moslimmonumenten?

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 03-07-2012 05:08:43 ]
pi_113666477
quote:
9s.gif Op maandag 2 juli 2012 10:25 schreef Farenji het volgende:
nu dus ook de Islamitische grafmonumenten.
Een kleine nuance. Ze slopen niet die monumenten puur omdat het monumenten zijn. Ze slopen het omdat de doden daar als heiligen vereerd werden. En dat mag niet. Zo las ik het op NOS althans.
pi_113666527
quote:
14s.gif Op maandag 2 juli 2012 12:20 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Een kleine nuance. Ze slopen niet die monumenten puur omdat het monumenten zijn. Ze slopen het omdat de doden daar als heiligen vereerd werden. En dat mag niet. Zo las ik het op NOS althans.
Ik vereer hun moeders als heligen. Niet erg consequent van ze.
Conscience do cost.
  maandag 2 juli 2012 @ 12:31:04 #108
45206 Pietverdriet
pi_113666810
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:46 schreef tong80 het volgende:
De rebellen
zeggen in naam van Allah te handelen.

Allah zelf heeft daar 1000 jaar niets aan gedaan, nu moeten zij dat ineens doen?
pi_113668315
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 11:53 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee, Moslims zullen nooit andere Moslims afvallen, laat staan fysiek met geweld aanvallen. Vandaar dat Irak zo'n vreedzaam land is.

Had je verder nog extreem domme opmerkingen?
Ja, ik heb verder nog een aantal extreem domme opmerkingen.

In islamitischre landen moorden ze elkaar uit en in westerse landen vallen ze elkaar niet af. Je hoeft maar naar de turken en marokkanen te kijken. Irl kunnen ze elkaar probleemloos de keel doorsnijden maar als allah er tussen staat in westerse landen is de saamhorigheid ineens opvallend. Je hoeft maar op Fok te kijken voor talloze voorbeelden.

Had je nog wat extreem domme opmerkingen om de zaak recht te lullen?
pi_113668451
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 11:55 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het vernielen van Moslimmonumenten is inderdaad de enige uitleg van Islam. Waarom geilen mensen zoals jij toch zo op dat soort radicalen dat je alle Moslims daaraan gelijkstelt?
Sorry je hebt gelijk. Dit is een geïsoleerd incident.
pi_113668590
quote:

[..]

Omdat ze in pricipe allemaal hetzelfde zijn misschien?
  maandag 2 juli 2012 @ 13:18:53 #112
45206 Pietverdriet
pi_113668689
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:16 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

wat een onzin, voorlopig zijn de slachtoffers van de radicale islam voor moslims.
  maandag 2 juli 2012 @ 13:22:18 #113
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_113668839
Wanneer gaan ze die zwarte steen in Mekka te lijf? :X
  Moderator maandag 2 juli 2012 @ 13:24:47 #114
249559 crew  Lavenderr
pi_113668954
quote:
14s.gif Op maandag 2 juli 2012 12:20 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje vreemd.Want hoe moet je Mekka dan zien?
pi_113669219
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje vreemd.Want hoe moet je Mekka dan zien?
In Mekka worden als het goed is dan ook geen heiligen of personen vereerd. Er zijn theorieeen dat die ka'aba in Mekka, voordat de islam ontstaan was, vereerd door de toen polytheistische gelovigen werd en er ook 99 beeldjes stonden die later door de moslims zijn vernield. Ik weet niet of en in hoeverre dit waar is. Misschien dat Triggershot daar mee over kan vertellen. Het is wel zo dat in de islam (en nu zijn er weer mensen die op verschillende stromingen zullen wijzen) geen beelden en geen heiligen/mensen mogen worden vereerd. Daarom sloopten ze die boeddha beelden in Afghanistan en wil die Sharia4Belgium groep het Atomimium in Belgie opblazen en wilden ze ook iets - als ze aan de macht zouden komen - met het Vrijheidsbeeld in Amsterdam doen.
pi_113669294
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

wat een onzin, voorlopig zijn de slachtoffers van de radicale islam voor moslims.
Ja okee, omdat jij als islamkenner het onzin vindt zal het wel zo zijn. :')
  maandag 2 juli 2012 @ 13:44:34 #117
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113669755
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:09 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ja, ik heb verder nog een aantal extreem domme opmerkingen.

In islamitischre landen moorden ze elkaar uit en in westerse landen vallen ze elkaar niet af. Je hoeft maar naar de turken en marokkanen te kijken. Irl kunnen ze elkaar probleemloos de keel doorsnijden maar als allah er tussen staat in westerse landen is de saamhorigheid ineens opvallend. Je hoeft maar op Fok te kijken voor talloze voorbeelden.

Had je nog wat extreem domme opmerkingen om de zaak recht te lullen?
Ik lul niets recht. Wat in Timboektoe gebeurt is verschrikkelijk. Maar denken dat het probleem "Moslims" is en dan ophouden met denken gaat echt helemaal niets veranderen.

En jij mag iets beter gaan formuleren, als je het over Moslims in Nederland hebt geef dat dan even aan, anders lijkt het echt heel dom.
  maandag 2 juli 2012 @ 13:45:10 #118
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113669774
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Sorry je hebt gelijk. Dit is een geïsoleerd incident.
Nee, dat is het helaas niet. Maar alle Moslims hiervoor verantwoordelijk stellen gaat echt helemaal niets oplossen.
  maandag 2 juli 2012 @ 13:45:59 #119
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113669817
quote:

[..]

Ok, ik geef het op. Domheid overwint uiteindelijk toch, net zoals we nu in Timboektoe zien.

[ Bericht 6% gewijzigd door paddy op 03-07-2012 05:11:07 ]
  maandag 2 juli 2012 @ 13:47:13 #120
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113669862
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:33 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je bent niet op de hoogte van het feit dat de meeste slachtoffers van Moslimterreur andere Moslims zijn?

[ Bericht 7% gewijzigd door paddy op 03-07-2012 05:11:29 ]
pi_113670238
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:45 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee, dat is het helaas niet. Maar alle Moslims hiervoor verantwoordelijk stellen gaat echt helemaal niets oplossen.
Nee niet alle (heb ik ook niet gezegd) maar het komt wel degelijk voort uit de islam zelf. Het is niet wezensvreemd of zo van die religie.
pi_113670374
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:47 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je bent niet op de hoogte van het feit dat de meeste slachtoffers van Moslimterreur andere Moslims zijn?

Wat een diepe droefheid, zo overtiugd zijn van jezelf en dan zo'n enorm gebrek aan kennis vertonen...
Joh, zeur toch niet zo en anderen voor dom uitmaken als je er zelf geen reet van begrijpt. Je hebt vast ook regelmatig zaken met ze gedaan en je zult ongetwijfeld ook meerdere jaren ervaring hebben met hoofdzakelijk primitieven op meerdere vlakken en er zullen ook vast meerdere moslims in je familie zitten zoals bij mij.
Volgens mij ben je zelf nog geeneens uit je dorp geweest dat je meent te kunnen oordelen. Voor mij kom je in ieder geval nogal simpel over met dergelijke reacties.
  maandag 2 juli 2012 @ 14:00:35 #123
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113670422
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee niet alle (heb ik ook niet gezegd) maar het komt wel degelijk voort uit de islam zelf. Het is niet wezensvreemd of zo van die religie.
Het is maar net waar je op focust. DIe monumenten zelf komen ook voort uit de idealen van de Islam zelf. Er bestaan verschillende stromingen, van extreem radicaal tot extreem tolerant. Als je ze allemaal als dezelfde ziet dan doe je de extremisten daarmee een dienst.
  maandag 2 juli 2012 @ 14:02:06 #124
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113670478
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:59 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Joh, zeur toch niet zo en anderen voor dom uitmaken als je er zelf geen reet van begrijpt. Je hebt vast ook regelmatig zaken met ze gedaan en je zult ongetwijfeld ook meerdere jaren ervaring hebben met hoofdzakelijk primitieven op meerdere vlakken en er zullen ook vast meerdere moslims in je familie zitten zoals bij mij.
Volgens mij ben je zelf nog geeneens uit je dorp geweest dat je meent te kunnen oordelen. Voor mij kom je in ieder geval nogal simpel over met dergelijke reacties.
Wow, een persoonlijke aanval, op niets gebaseerd.

Ik zou graag zien dat je de vraag beantwoordt, wist je niet dat de meeste slachtoffers van Moslimterreur Moslim zijn?

EN als je dat wel wist, waarom val je de persoon die dat zegt zo fanatiek aan?
pi_113670616
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:00 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het is maar net waar je op focust. DIe monumenten zelf komen ook voort uit de idealen van de Islam zelf. Er bestaan verschillende stromingen, van extreem radicaal tot extreem tolerant. Als je ze allemaal als dezelfde ziet dan doe je de extremisten daarmee een dienst.
Het probleem is dat die gematigde varianten (zoals het soefisme waar deze uit voortkwamen) slechts zeer gering in aantal zijn en door de overgrote meerderheid der moslims niet eens als moslims gezien worden. De overweldigende meerderheid der moslims hangt veel extremere vormen aan. Wie mag je dan als representatief zien? Die 10% of die 90%?
pi_113670696
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:02 schreef Viajero het volgende:

[..]

Wow, een persoonlijke aanval, op niets gebaseerd.

Ik zou graag zien dat je de vraag beantwoordt, wist je niet dat de meeste slachtoffers van Moslimterreur Moslim zijn?

EN als je dat wel wist, waarom val je de persoon die dat zegt zo fanatiek aan?
Man, persoonlijke aanval? Ik wordt steeds door jou in 3 tot 4 reacties voor dom uitgemaakt en nu speel je ineens de beledigde als je tegengas krijgt? Je hebt niet eens in de gaten dat je konstant anderen loopt te beledigen.
  maandag 2 juli 2012 @ 14:09:57 #127
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113670780
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:08 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Man, persoonlijke aanval? Ik wordt steeds door jou in 3 tot 4 reacties voor dom uitgemaakt en nu speel je ineens beledigden als je tegengas krijgt? Je hebt niet eens in de gaten dat je konstant anderen loopt te beledigen.
Mijn aanval is onderbouwd, en gericht op jouw gebrek aan kennis over dit specifieke topic. Een gebrek aan kennis dat je er niet van weerhoudt net te doen alsof jij de enige bent die weet waar het over gaat. Jij bent gewoon als reactie wild tegen mij aan het schreeuwen.

Ga je de vraag nog beantwoorden?
pi_113670889
quote:

[..]

En dat doet er toe omdat? Het is een kenmerk van een religie met extreme regeltjes dat de eerste mensen die volgens anderen "niet genoeg moslim" zijn of "afdwalen van het rechte pad" de eerste en de meeste slachtoffers zijn. Het zou juist gek zijn als niet-moslims de grootste slachtoffers van moslimterreur zouden zijn.

De meeste slachtoffers van het communisme vielen ook in communistische landen.
  maandag 2 juli 2012 @ 14:13:11 #129
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113670911
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het probleem is dat die gematigde varianten (zoals het soefisme waar deze uit voortkwamen) slechts zeer gering in aantal zijn en door de overgrote meerderheid der moslims niet eens als moslims gezien worden. De overweldigende meerderheid der moslims hangt veel extremere vormen aan. Wie mag je dan als representatief zien? Die 10% of die 90%?
90% van de Moslims hangt extreme vormen van Islam aan? Doe alsjeblieft normaal zeg.

Ik kan niet direct cijfers geven, maar 90% is overduidelijk niet waar. Ik schat dat het merendeel van de Moslims helemaal niet radicaal is, en dit soort vandalisme ook verafschuwt.

Dat jij het als 90% ziet is trouwens weer een overwinning van de extremisten, die juist willen dat tegenstellingen groter worden en we alle Moslims als extremisten zien...
  maandag 2 juli 2012 @ 14:14:27 #130
45206 Pietverdriet
pi_113670961
quote:

[..]

Geen argumenten?
Heb je meegekregen wat er in de islamitische wereld gebeurd is de afgelopen decennia? Kijk bv eens naar Algarije, maar ook naar Soedan, en nu actueel dus in Mali.
  maandag 2 juli 2012 @ 14:15:37 #131
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113670998
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:12 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En dat doet er toe omdat? Het is een kenmerk van een religie met extreme regeltjes dat de eerste mensen die volgens anderen "niet genoeg moslim" zijn of "afdwalen van het rechte pad" de eerste en de meeste slachtoffers zijn. Het zou juist gek zijn als niet-moslims de grootste slachtoffers van moslimterreur zouden zijn.

De meeste slachtoffers van het communisme vielen ook in communistische landen.
Ik reageer op iemand die dat feit ontkent:

quote:

[..]

En ik discussieer graag op basis van feiten, vandaar dat ik probeerde dat recht te zetten.
pi_113671069
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:13 schreef Viajero het volgende:

[..]

90% van de Moslims hangt extreme vormen van Islam aan? Doe alsjeblieft normaal zeg.

Ik kan niet direct cijfers geven, maar 90% is overduidelijk niet waar. Ik schat dat het merendeel van de Moslims helemaal niet radicaal is, en dit soort vandalisme ook verafschuwt.

Dat jij het als 90% ziet is trouwens weer een overwinning van de extremisten, die juist willen dat tegenstellingen groter worden en we alle Moslims als extremisten zien...
De overgrote meerderheid hangt het Soenisme en Sjieisme aan en dat is inherent extremistisch en intolerant. Mystieke stromingen zoals Alevieten en Soefisme worden slechts zeer marginaal aangehangen en worden zelfs vervolgd door de grotere twee. Het is een trend de laatste decennia dat het Soenisme en Sjieisme meer macht grijpen, intoleranter worden en terug de tijd in willen.
  maandag 2 juli 2012 @ 14:18:29 #133
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113671104
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De overgrote meerderheid hangt het Soenisme en Sjieisme aan en dat is inherent extremistisch en intolerant. Mystieke stromingen zoals Alevieten en Soefisme worden slechts zeer marginaal aangehangen en worden zelfs vervolgd door de grotere twee. Het is een trend de laatste decennia dat het Soenisme en Sjieisme meer macht grijpen, intoleranter worden en terug de tijd in willen.
Bedoel je net als Christendom en Judaisme inherent extremistisch en intolerant zijn?
pi_113671111
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:09 schreef Viajero het volgende:

[..]

Mijn aanval is onderbouwd, en gericht op jouw gebrek aan kennis over dit specifieke topic. Een gebrek aan kennis dat je er niet van weerhoudt net te doen alsof jij de enige bent die weet waar het over gaat. Jij bent gewoon als reactie wild tegen mij aan het schreeuwen.

Ga je de vraag nog beantwoorden?
Jouw aanval is absoluut niet onderbouwd, een hoop geschreeuw dat anderen dom zijn en het geroep over gebrek aan kennis hebben is je eigen zwakheid tentoonspreiden. Maargoed, jij bent een islamkenner in hart en nieren en je weet het zo goed. Mag hoor, maar in mijn ogen ben jij een onervaren pubertje die niet eens weet van voren dat je achteren leeft.

Oh, welke vraag? Shit zeg, dat heb ik in 1 van mijn eerste reacties al gezegd maar lezen en interpreteren is niet voor iedereen weggelegd, het schijnt erg moelijk te zijn als je door haat verblind bent.

quote:
In islamitischre landen moorden ze elkaar uit
pi_113671197
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:18 schreef Viajero het volgende:

[..]

Bedoel je net als Christendom en Judaisme inherent extremistisch en intolerant zijn?
In principe wel, maar daar is de trend nu juist richting een kalmere beleving toe (behalve in het door hun vijanden omringde Israel. In tegenstelling tot wat bij de islam aan de gang is.

Vrij vreemd om dat te ontkennen trouwens, mocht je dat willen doen.
  maandag 2 juli 2012 @ 14:25:00 #136
274453 okiokinl
blablabla
pi_113671371
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 06:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik zou best wat lezen over de moslimlimwereld áls ik er zou wonen maar ik woon gelukkig in een iets beschaafdere wereld waar ze elkaar niet meer afmaken om het geloof.

En wat ik al weet over de moslimwereld is al afschuwelijk genoeg om er nooit iets mee te maken willen hebben, niet in het verleden, toekomst en helemaal nooit.
Tja, hoe meer je van de islam weet hoe erger je er van kotst.
dat kan wel wezen, maar ondertussen dacht jij dat alle moslims vriendjes zijn, maar dat is dus niet zo. geen interesse in beter begrijpen dmv kennis?
  maandag 2 juli 2012 @ 14:28:22 #137
45206 Pietverdriet
pi_113671517
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
gebrek aan kennis

Laat eens blijken dat jij een diepgaande kennis hebt van de problematiek ipv te roepen dat moslims en de fanatieke islam een pot nat zijn.
pi_113671528
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geen argumenten?
Heb je meegekregen wat er in de islamitische wereld gebeurd is de afgelopen decennia? Kijk bv eens naar Algarije, maar ook naar Soedan, en nu actueel dus in Mali.
Een voorspelling mijnerzijds, kan er naast zitten maar van al die opstanden worden alleen de moslimextremisten beter en niet de bevolking. Ook in de westerse wereld zal het steeds prominentere vormen aannemen.
  maandag 2 juli 2012 @ 14:28:46 #139
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113671536
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

In principe wel, maar daar is de trend nu juist richting een kalmere beleving toe (behalve in het door hun vijanden omringde Israel. In tegenstelling tot wat bij de islam aan de gang is.

Vrij vreemd om dat te ontkennen trouwens, mocht je dat willen doen.
Je hebt gelijk, maar ik stoor me juist daarom zo aan alle mensen die denken dat de extremisten al gewonnen hebben, en dat er geen enkele tegenstand is.
pi_113671572
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:25 schreef okiokinl het volgende:

[..]

dat kan wel wezen, maar ondertussen dacht jij dat alle moslims vriendjes zijn, maar dat is dus niet zo. geen interesse in beter begrijpen dmv kennis?
Duidelijk niet begrepen wat ik schreef.
pi_113671659
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Laat eens blijken dat jij een diepgaande kennis hebt van de problematiek ipv te roepen dat moslims en de fanatieke islam een pot nat zijn.
Voor mij is de islam 1 groot pot nat en raad eens? Gelukkig mag ik dat vinden ongeacht hoeveel viajaros, pietjes en islamietjes vinden dat ik het mis heb.
  maandag 2 juli 2012 @ 14:32:00 #142
274453 okiokinl
blablabla
pi_113671663
quote:

[..]

het radicalisme is een reactie op het steeds vrijer worden van de islam.

en het is eerder dat 90% van alle moslims hun geloof niet al te serieus neemt, meer nog waarschijnlijk. zeker 90% van alle moslims bid niet 3 keer per dag en zal nooit een bedevaard naar mekka maken. en dat is al genoeg om in de ogen van een extremist een kaffer te zijn.
  maandag 2 juli 2012 @ 14:36:32 #143
45206 Pietverdriet
pi_113671851
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:31 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Voor mij is de islam 1 groot pot nat en raad eens? Gelukkig mag ik dat vinden ongeacht hoeveel viajaros, pietjes en islamietjes vinden dat ik het mis heb.
Weer heb je geen enkel argument.
Is BNW niet meer wat voor jou?
pi_113671915
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Weer heb je geen enkel argument.
Is BNW niet meer wat voor jou?
Misschien wel zogauw jij naar ONZ verdwijnt?
  maandag 2 juli 2012 @ 14:38:23 #145
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113671921
quote:

[..]

Je hebt alle vrijheid om je gebrek aan kennis en je vooroordelen hier te etaleren, laat je niet door mij tegenhouden ^O^
  maandag 2 juli 2012 @ 14:40:17 #146
45206 Pietverdriet
pi_113672014
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:38 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Misschien wel zogauw jij naar ONZ verdwijnt?
Nog steeds geen argument, geen inhoudelijke kennis
pi_113672181
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:38 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je hebt alle vriheid om je gebrek aan kennis en je vooroordelen hier te etaleren, laat je niet door mij tegenhouden ^O^
Je enorme islamkennis is een verlichting voor Fok.

Niets voor jou om de zoveelste islammod te worden zodat het nog wat meer op marokko.nl gaat lijken?

quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nog steeds geen argument, geen inhoudelijke kennis
En Piet, waar bestaat jouw inhoudelijke parate kennis uit? ben ik toch wel Duits benieuwd naar.
  maandag 2 juli 2012 @ 15:04:43 #148
45206 Pietverdriet
pi_113673131
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:44 schreef Dr.Nikita het volgende:

En Piet, waar bestaat jouw inhoudelijke parate kennis uit? ben ik toch wel Duits benieuwd naar.
Nog steeds geen argument, nog steeds geen blijk geven van kennis van het onderwerp.
  maandag 2 juli 2012 @ 15:05:41 #149
274453 okiokinl
blablabla
pi_113673183
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:29 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Duidelijk niet begrepen wat ik schreef.
ik begrijp dat je een moslimfobie hebt, en wat vooropgezette meningen. je wil er niks mee te maken hebben.
succes daarmee.
pi_113673317
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nog steeds geen argument, nog steeds geen blijk geven van kennis van het onderwerp.
Nog geen blijk van parate kennis van jouw kant behalve repeterentde geroeptoeter.
  maandag 2 juli 2012 @ 15:13:27 #151
45206 Pietverdriet
pi_113673498
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:09 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nog geen blijk van parate kennis van jouw kant behalve repeterentde geroeptoeter.
Kijk haar eens met haar barbies gooien...
pi_113673518
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:05 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ik begrijp dat je een moslimfobie hebt, en wat vooropgezette meningen. je wil er niks mee te maken hebben.
succes daarmee.
Succes met je gevecht tegen mensen die niets van de islam moeten hebben.

Heb je hier ook een bron van of roeptoeter je maar wat? En over de rest maar te zwijgen.

quote:
en het is eerder dat 90% van alle moslims hun geloof niet al te serieus neemt
pi_113673672
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kijk haar eens met haar barbies gooien...
Opzichtige afleidingsmanoeuvre om je eigen zwakheid te verdoezelen.

Kom op, je kan beter!
  maandag 2 juli 2012 @ 15:46:30 #154
274453 okiokinl
blablabla
pi_113674839
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:14 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Succes met je gevecht tegen mensen die niets van de islam moeten hebben.

Heb je hier ook een bron van of roeptoeter je maar wat? En over de rest maar te zwijgen.

[..]

van even een wikipedia lezen ga je niet dood hoor..
http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_terrorism

A 2005 Pew Research study that involved 17,000 people in 17 countries showed support for terrorism was declining in the Muslim world along with a growing belief that Islamic extremism represents a threat to those countries.[89] A Daily Telegraph survey[90] showed that 88% of Muslims said the July 2005 bombings in the London Underground were unjustified, while 6% disagreed.

In Pakistan, despite the recent rise in the Taliban's influence, a poll conducted by Terror Free Tomorrow in Pakistan in January 2008 tested support for al-Qaeda, the Taliban, other militant Islamist groups and Osama bin Laden himself, and found a recent drop by half. In August 2007, 33% of Pakistanis expressed support for al-Qaeda; 38% supported the Taliban. By January 2008, al-Qaeda's support had dropped to 18%, the Taliban's to 19%. When asked if they would vote for al-Qaeda, just 1% of Pakistanis polled answered in the affirmative. The Taliban had the support of 3% of those polled.[86]

Pew Research surveys in 2008 show that in a range of countries – Jordan, Pakistan, Indonesia, Lebanon, and Bangladesh – there have been substantial declines in the percentages saying suicide-bombings and other forms of violence against civilian targets can be justified to defend Islam against its enemies. Wide majorities say such attacks are, at most, rarely acceptable. The shift of attitudes against terror has been especially dramatic in Jordan, where 29% of Jordanians were recorded as viewing suicide-attacks as often or sometimes justified (down from 57% in May 2005). In the largest majority-Muslim nation, Indonesia, 74% of respondents agree that terrorist attacks are "never justified" (a substantial increase from the 41% level to which support had risen in March 2004); in Pakistan, that figure is 86%; in Bangladesh, 81%; and in Iran, 80%.[86]

A poll conducted in Osama bin Laden's home country of Saudi Arabia in December 2008 shows that his compatriots have dramatically turned against him, his organisation, Saudi volunteers in Iraq, and terrorism in general. Indeed, confidence in bin Laden has fallen in most Muslim countries in recent years.[86]

In Iraq, people of all persuasions unanimously reject the terror tactics against Iraqi civilians by the local al-Qaida. An ABC News/BBC/NHK poll revealed that all of those surveyed – Sunni and Shi'a alike – found al-Qaida attacks on Iraqi civilians "unacceptable"; 98% rejected the militants' attempts to gain control over areas in which they operated; and 97% opposed their attempts to recruit foreign fighters and bring them to Iraq.[
  maandag 2 juli 2012 @ 16:36:24 #155
45206 Pietverdriet
pi_113677090
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:17 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Opzichtige afleidingsmanoeuvre om je eigen zwakheid te verdoezelen.

Kom op, je kan beter!
Je hebt nog steeds niets inhoudelijks gepost, en is het vooral jij die de aandacht poogt af te leiden.
pi_113678652
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt nog steeds niets inhoudelijks gepost, en is het vooral jij die de aandacht poogt af te leiden.
Nou Piet, ik kan hetzelfde van jou zeggen, ook totaal niets inhoudelijks of enige kennis van zaken in je postings. Je postings zijn praktisch allemaal tegen mij gericht omdat ik niets van de islam moet hebben, of het gvd verplicht is. Als er had gestaan dat ik niets van het christendom moet hebben kom je klaar met je vriendje viagra en okinootje. Het is net of het verboden is of een grote zonde. Jullie lijken net zulke extremisten als die islamisten die ik verafschuw, die een andere mening geen ruimte gunnen.

Ik zie hier een hoop hypocriet gejank van jou en enkelen die het misschien wel prachtig vinden als de sharia werd ingevoerd. Dat er lieden zijn die in sprookjes geloven, soit, ik niet en dat verkondig ik ook zo nodig. En nee, om mijn mening door te drukken plaats ik geen bommen, blaas geen mensen op, snijd ze de strot niet door om hun geloof, verbrand geen vlaggen, eis geen aparte zwemuurtjes, ook geen vrouwelijke artsen, sta zo nodig in de rechtbank op, geef netjes ieder een hand waar de etikette het vereist, spreek geen fathwa's uit, steek geen ambassades in brand om cartoontjes, loop niet met een vuilniszak op mijn kop om geile moslimmannetjes te weren en ik lust net zo min de islam als sauerkraut mit bratwurst.

En nu begin ik je gezeur zat te worden.
pi_113678709
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:46 schreef okiokinl het volgende:

[..]

A 2005 Pew Research study that involved 17,000 people in 17 countries showed support for terrorism was declining in the Muslim world along with a growing belief that Islamic extremism represents a threat to those countries.[89] A Daily Telegraph survey[90] showed that 88% of Muslims said the July 2005 bombings in the London Underground were unjustified, while 6% disagreed.

In Pakistan, despite the recent rise in the Taliban's influence, a poll conducted by Terror Free Tomorrow in Pakistan in January 2008 tested support for al-Qaeda, the Taliban, other militant Islamist groups and Osama bin Laden himself, and found a recent drop by half. In August 2007, 33% of Pakistanis expressed support for al-Qaeda; 38% supported the Taliban. By January 2008, al-Qaeda's support had dropped to 18%, the Taliban's to 19%. When asked if they would vote for al-Qaeda, just 1% of Pakistanis polled answered in the affirmative. The Taliban had the support of 3% of those polled.[86]

Pew Research surveys in 2008 show that in a range of countries – Jordan, Pakistan, Indonesia, Lebanon, and Bangladesh – there have been substantial declines in the percentages saying suicide-bombings and other forms of violence against civilian targets can be justified to defend Islam against its enemies. Wide majorities say such attacks are, at most, rarely acceptable. The shift of attitudes against terror has been especially dramatic in Jordan, where 29% of Jordanians were recorded as viewing suicide-attacks as often or sometimes justified (down from 57% in May 2005). In the largest majority-Muslim nation, Indonesia, 74% of respondents agree that terrorist attacks are "never justified" (a substantial increase from the 41% level to which support had risen in March 2004); in Pakistan, that figure is 86%; in Bangladesh, 81%; and in Iran, 80%.[86]

A poll conducted in Osama bin Laden's home country of Saudi Arabia in December 2008 shows that his compatriots have dramatically turned against him, his organisation, Saudi volunteers in Iraq, and terrorism in general. Indeed, confidence in bin Laden has fallen in most Muslim countries in recent years.[86]

In Iraq, people of all persuasions unanimously reject the terror tactics against Iraqi civilians by the local al-Qaida. An ABC News/BBC/NHK poll revealed that all of those surveyed – Sunni and Shi'a alike – found al-Qaida attacks on Iraqi civilians "unacceptable"; 98% rejected the militants' attempts to gain control over areas in which they operated; and 97% opposed their attempts to recruit foreign fighters and bring them to Iraq.[

Wat moet ik hiermee?
pi_113678881
quote:

[..]

Eigenlijk zie je dus het liefst moslims zo snel en zo hard mogelijk radicaliseren. Duidelijk. Toch grappig dat je zo hard mogelijk ageert tegen fundamentalisme, maar er in principe dezelfde ideeen en wensen er op nahoudt.
pi_113678941
Achjee, daar is de volgende die zich meldt. :')
pi_113678980
Als fundamentalisten iets verkloten kun je concluderen dat er iets mis is met de fundamenten.
Conscience do cost.
  maandag 2 juli 2012 @ 17:22:23 #161
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113679015
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:14 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat moet ik hiermee?
Lezen, en letten op de stukken waar gezegd wordt dat een overgrote meerderheid van Moslims tegen terrorisme is.

En dan kijken of je dat ook nog kunt en wilt onthouden, of dat je gewoon verder gaat met je domme geblaat.
  maandag 2 juli 2012 @ 17:25:50 #162
274453 okiokinl
blablabla
pi_113679159
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:14 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat moet ik hiermee?
lezen?
je vroeg toch om een bron?

en trouwens, jij mag best een hekel aan moslims hebben, maar je verteld onzin en onwaarheden. dat is waarom mensen hier met jou discusseren, niet omdat je een hekel aan die gasten hebt.
geloof me, als je je alleen bij de feiten zou houden, had je nog meer dan genoeg punten over om een hekel aan moslims te hebben.
pi_113679215
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:22 schreef Viajero het volgende:

[..]

Lezen, en letten op de stukken waar gezegd wordt dat een overgrote meerderheid van Moslims tegen terrorisme is.

En dan kijken of je dat ook nog kunt en wilt onthouden, of dat je gewoon verder gaat met je domme geblaat.
Je begint nu echt vervelend te worden met je stopwoordje. Jaja, ik weet inmiddels dat iedereen dom is die niet jouw mening deelt.

Over dommigheid gesproken, waarom begin je ineens over terrorisme of is dat wat je graag wil horen?
pi_113679255
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:21 schreef ems. het volgende:
Als fundamentalisten iets verkloten kun je concluderen dat er iets mis is met de fundamenten.
Als fanatieke Ajacieden het verkloten kun je concluderen dat er iets mis is met Ajax. Zoiets?
pi_113679307
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:20 schreef Dr.Nikita het volgende:
Achjee, daar is de volgende die zich meldt. :')
Weet je zeker dat je niet zelf een islamitische extremist bent?
  maandag 2 juli 2012 @ 17:29:43 #166
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113679340
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:27 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je begint nu echt vervelend te worden met je stopwoordje. Jaja, ik weet inmiddels dat iedereen dom is die niet jouw mening deelt.

Over dommigheid gesproken, waarom begin je ineens over terrorisme of is dat wat je graag wil horen?
Nee hoor. Ik ben het wel vaker met mensen niet eens, maar die nowm ik niet dom zolang ze onderbouwen en enigszins hun feiten op een rijtje hebben.

Jij bent zonder enige onderbouwing aan het schreeuwen, en dat noem ik inderdaad dom. Dat doe ik trouwens ook met medestanders, ik heb bv Papierversnipperaar ook wel eens dom genoemd, terwijl we beide legalisering van drugs willen. Alleen heeft hij nauwelijks feitenkennis en loopt maar wat te schreeuwen, dus dom.
pi_113679480
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:25 schreef okiokinl het volgende:

[..]

lezen?
je vroeg toch om een bron?
Ja, en?
Ik heb met geen woord gerept over terrorisme knul.
quote:
en trouwens, jij mag best een hekel aan moslims hebben,
Niet moslims, de islam. DE ISLAM.
Lezen is moeilijk.
quote:
maar je verteld onzin en onwaarheden. dat is waarom mensen hier met jou discusseren, niet omdat je een hekel aan die gasten hebt.
Ik heb nog niks verteld, waar haal je het vandaan.. Oh shit, ik heb verteld dat de islam een pot nat is.
quote:
geloof me,
Nee, ik geloof je niet.
quote:
als je je alleen bij de feiten zou houden, had je nog meer dan genoeg punten over om een hekel aan moslims te hebben.
ISLAM niet MOSLIMS waar ik een hekel aan heb.
Leer toch eens lezen voordat je beschuldigt.
pi_113679486
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:29 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik ben het wel vaker met mensen niet eens, maar die nowm ik niet dom zolang ze onderbouwen en enigszins hun feiten op een rijtje hebben.
Als je op die manier te werk gaat noemen we je ook wel eens een gelovige.
pi_113679695
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:32 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ja, en?

[..]

Lezen is moeilijk.

Wat is het verschil tussen die 2 precies?
pi_113679702
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:29 schreef Viajero het volgende:

[..]

Jij bent zonder enige onderbouwing aan het schreeuwen, en dat noem ik inderdaad dom. Dat doe ik trouwens ook met medestanders, ik heb bv Papierversnipperaar ook wel eens dom genoemd, terwijl we beide legalisering van drugs willen. Alleen heeft hij nauwelijks feitenkennis en loopt maar wat te schreeuwen, dus dom.
Joh, schei toch uit meet je betweterigheid, je weet niet eens waar je het over hebt en dan anderen in elke reactie dom noemen.
  maandag 2 juli 2012 @ 17:39:11 #171
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113679794
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De Grote Blonde Leider en Profeet heeft aangegeven dat je over Islam moet zeuren, en dat dat dan geen discriminatie is. Sindsdien doen een aantal van zijn volgelingen dat ook, zonder echt goed te begrijpen wat of waarom.
pi_113679934
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:39 schreef Viajero het volgende:

[..]

De Grote Blonde Leider en Profeet heeft aangegeven dat je over Islam moet zeuren, en dat dat dan geen discriminatie is. Sindsdien doen een aantal van zijn volgelingen dat ook, zonder echt goed te begrijpen wat of waarom.
Ohja? En wie is die grote blonde leider en zijn volgelingen dan?
pi_113680619
quote:

[..]

Dat zeg ik; net gelovigen. Eerst beweren dat moslims die gematigd zijn niet bestaan of de koran niet goed lezen omdat een beetje volgeling van de islam radicaal zou zijn; zo is de islam nu eenmaal. Om daarna weer doodleuk te vertellen dat moslims en islam niet hetzelfde zijn. :D
pi_113681466
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als fanatieke Ajacieden het verkloten kun je concluderen dat er iets mis is met Ajax. Zoiets?
Niet helemaal. Ajacieden (schrijf je dat zo?) hebben geen vastgelegde levensregels die andere ajacieden moeten nakomen. Verder ging het niet om fanatiekelingen maar om fundamentalisten, iets wat in deze context vrij belangrijk is, lijkt me.

Als je gelovig bent maar je negeert de fundamenten van je geloof vraag ik me trouwens af waarom je überhaupt gelovig bent, maar dat is weer een andere discussie.
Conscience do cost.
pi_113682054
Even je leugens corrigeren, dit is wat ik schreef nu in het vet en onderstreept-
quote:

[..]

En dit lieg je maar bij elkaar. Je gedraagt je als een rat. Ik begrijp niet dat je steeds wegkomt met je leugens en stemmingmakerij.
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zeg ik; net gelovigen. Eerst beweren dat moslims die gematigd zijn niet bestaan of de koran niet goed lezen omdat een beetje volgeling van de islam radicaal zou zijn; zo is de islam nu eenmaal. Om daarna weer doodleuk te vertellen dat moslims en islam niet hetzelfde zijn. :D
  maandag 2 juli 2012 @ 18:43:26 #176
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_113682152
Als BansheeBoy hier ook nog even komt posten, is het feest compleet.
pi_113682874
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
Even je leugens corrigeren, dit is wat ik schreef nu in het vet en onderstreept-

[..]

En dit lieg je maar bij elkaar. Je gedraagt je als een rat. Ik begrijp niet dat je steeds wegkomt met je leugens en stemmingmakerij.

[..]

Natuurlijk, weer lekker aan het draaien.

quote:
Waarom geilen mensen zoals jij toch zo op dat soort radicalen dat je alle Moslims daaraan gelijkstelt?
quote:

[..]

En:
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 17:36 schreef Dr.Nikita het volgende:

Nogmaals, met de bek is alles mogelijk om de idiote ongelovigen zoet te houden maar als puntje bij paaltje komt zijn de aanhangers van de vredesreligie vaak nog erger dan beesten.
pi_113683023
Bovendien ben jíj degene die hier weer aan het liegen is. Als je zegt dat moslims elkaar nooit zullen afvallen terwijl moslims regelmatig zélf slachtoffer zijn van extremistische en gewelddadige moslims... :')
pi_113683359
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:26 schreef ems. het volgende:

[..]

Niet helemaal. Ajacieden (schrijf je dat zo?) hebben geen vastgelegde levensregels die andere ajacieden moeten nakomen.
Moslims ook niet.

quote:
Verder ging het niet om fanatiekelingen maar om fundamentalisten, iets wat in deze context vrij belangrijk is, lijkt me.
Mwah, weet ik niet. De ene Ajacied is fanatieker dan de ander. En de fanatieke Ajacied zal iemand die geen seizoenskaart heeft en zo nu en dan lafjes op de bank een wedstrijd kijkt en één shirt in z'n kast heeft hangen geen Ajacied vinden. Stellen dat alleen extremisten danwel fundamentalisten het bij het juiste einde hebben is een drogreden.
pi_113683400
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Moslims ook niet.

Daar verschillen de meningen over.
Conscience do cost.
pi_113684037
quote:

[..]

Blaat. Ik zie jou bij gezeik op het christendom opeens heel anders reageren. En als religie afwijken discriminatie is, dan juich ik discriminatie alleen maar toe.
  maandag 2 juli 2012 @ 20:32:42 #182
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113687314
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Blaat. Ik zie jou bij gezeik op het christendom opeens heel anders reageren. En als religie afwijken discriminatie is, dan juich ik discriminatie alleen maar toe.
Ik zeik nooit over Christendom of over Christenen. Ik ben zelf Christen, al wordt mijn geloof nogal op de proef gesteld en geloof ik meer in God direct dan in welke kerk dan ook.

Ik ben wel fanatiek in kritiek leveren op bepaalde instituten, zoals bv het Vaticaan en hun rol in het stimuleren van kinderverkrachting. Ik vraag me al jaren af waarom de Paus, zijn naaste trawanten en alle schuldige priesters niet massaal worden opgepakt en vastgezet, en de hele boel onder nieuw leiderschap een laatste kans geven.

Ook ben ik fanatiek in het kritiek leveren op dit soort radicale cultuur en vrijheidsvernietigers als nu een van de meest mysterieuze en interessante schatten van Africa aan het vernielen zijn. Ik hoop dat er ooit een tycoon als Bill Gates opstaat die met zijn miljarden aan charity gaat doen door gewoon met een elitegroep huurlingen dit soort lui weg te vagen, in nauwe samenwerking met de Toeareg rebellen die dit ook niet willen en het leger van Mali, en eventueel de buurlanden en/of andere troepen. Maar dan niet op de VN manier erbij staan kijken en wijzen, en dan een boze brief sturen, maar gewoon militair de mensen die hun erfgoed wel belangrijk vinden weer terug aan de macht helpen.

Om dat succesvol te doen zal je grotendeels van Moslims afhankelijk zijn, de hierboven genoemde mensen in Mali die wel hun erfgoed willen behouden, en dat zijn er veel, zijn namelijk ook Moslims. Ik heb grote kritiek op deze terroristen, maar de mensen die tegen ze vechten zijn ook Moslims, dus je kan dit niet de Islam of "de Moslims" in de schoenen schuiven, maar een bepaalde radicale uitleg van de Islam en een aantal radicale gekken en hun eigen interpretatie daarvan. Door "Moslims" of de Islam de schuld geven zorgter alleen maar voor dat je de goede Moslims van je vervreemdt.
pi_113687805
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:09 schreef ems. het volgende:

[..]

Daar verschillen de meningen over.
Inderdaad, ook over de invulling van die - heel globale - regels.
  maandag 2 juli 2012 @ 20:41:29 #184
117098 Hathor
Effe niet
pi_113687871
Zelfs in dit geval zijn er nog steeds malloten die religieuze bloedzuigers blijkbaar nog steeds het voordeel van de twijfel willen geven.
pi_113687943
quote:

[..]

De overgrote meerderheid hangt het Soenisme en Sjieisme aan en dat is inherent extremistisch en intolerant. Mystieke stromingen zoals Alevieten en Soefisme worden slechts zeer marginaal aangehangen en worden zelfs vervolgd door de grotere twee.
Je liegt.

quote:
Het hanafisme is binnen de soennitische islam een van de vier scholen (madhhabs) ten aanzien van de godsdienstige wet, de fiqh.
Opgericht door imam Abu Hanifa wordt het beschouwd als de school die het meest openstaat voor moderne en liberale ideeën. Godslastering wordt niet vervolgd door de wereldlijke overheid, hetgeen bij de andere scholen soms wel het geval is.
Van de vier rechtsscholen binnen de islam is het hanafisme de grootste. Het wordt wereldwijd gevolgd door ongeveer 45% van moslims. De andere drie andere scholen zijn shafisme, malikisme, en hanbalisme.
Het hanafisme is overheersend onder soennitische moslims in Afghanistan, Pakistan, India, Bangladesh, noordelijk Egypte (waar de invloed van Ottomanen het sterkst was), Turkije, Bosnië en Herzegovina, Albanië, onder de moslimgemeenschappen van de Balkan (in Bulgarije en Roemenië bijvoorbeeld), Centraal-Azië (Oezbekistan, Turkmenistan enz.), de moslims van China, de moslims van Rusland en Oekraïne (Tataren en Turken). Ook de meeste moslims in Europa zijn overwegend hanafiet.
  maandag 2 juli 2012 @ 21:23:59 #186
274453 okiokinl
blablabla
pi_113690371
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:32 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ja, en?

[quote]lol, moet ik nou ook nog de stukjes voor je gaan highlighten die exact over je bronvraag gaan? laat anders maar..
quote:
Lezen is moeilijk.
ik heb niet zoveel met wilders-woordspelletjes. islam, moslims, whatever.

quote:
k heb nog niks verteld, waar haal je het vandaan.. Oh shit, ik heb verteld dat de islam een pot nat is.
daar hebben we het dus over ja.

quote:
grappig dat je dat verschil zo belangrijk vindt, terwijl ik je enige nuance probeer uit te leggen.
maar vooruit, ga ik vanaf nu islam ipv moslims zeggen.

mooi antwoord trouwens, op geen enkele manier gereageerd op wat ik je voorleg.
  maandag 2 juli 2012 @ 22:26:20 #187
45206 Pietverdriet
pi_113694213
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:13 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nou Piet, ik kan hetzelfde van jou zeggen, ook totaal niets inhoudelijks of enige kennis van zaken in je postings. Je postings zijn praktisch allemaal tegen mij gericht omdat ik niets van de islam moet hebben, of het gvd verplicht is. Als er had gestaan dat ik niets van het christendom moet hebben kom je klaar met je vriendje viagra en okinootje. Het is net of het verboden is of een grote zonde. Jullie lijken net zulke extremisten als die islamisten die ik verafschuw, die een andere mening geen ruimte gunnen.

Ik zie hier een hoop hypocriet gejank van jou en enkelen die het misschien wel prachtig vinden als de sharia werd ingevoerd. Dat er lieden zijn die in sprookjes geloven, soit, ik niet en dat verkondig ik ook zo nodig. En nee, om mijn mening door te drukken plaats ik geen bommen, blaas geen mensen op, snijd ze de strot niet door om hun geloof, verbrand geen vlaggen, eis geen aparte zwemuurtjes, ook geen vrouwelijke artsen, sta zo nodig in de rechtbank op, geef netjes ieder een hand waar de etikette het vereist, spreek geen fathwa's uit, steek geen ambassades in brand om cartoontjes, loop niet met een vuilniszak op mijn kop om geile moslimmannetjes te weren en ik lust net zo min de islam als sauerkraut mit bratwurst.

En nu begin ik je gezeur zat te worden.
Waarom vind jij het zo moeilijk een discussie met argumenten te voeren?
  maandag 2 juli 2012 @ 22:55:53 #188
28033 Pek
je moet wat
pi_113696199
Vrouw? :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  Moderator maandag 2 juli 2012 @ 23:11:51 #189
249559 crew  Lavenderr
pi_113697174
quote:
10s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:55 schreef Pek het volgende:
Vrouw? :P
Zeg }:|
  maandag 2 juli 2012 @ 23:58:46 #190
28033 Pek
je moet wat
pi_113699536
Sorry :@

Maar het is toch zo? Vrouwen en argumenten :') _O- :W
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  Moderator dinsdag 3 juli 2012 @ 00:44:17 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_113701168
Pietverdriet & Dr.Nikita

ik vind het heel tof dat jullie al zo lang getrouwd zijn met elkaar maar kunnen jullie de echtelijke onenigheden in de slaapkamer uitvechten ipv op fok!?

bij voorbaat dank ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_113704014
Jammer dat persoonlijke geneuzel, maar geef het nog niet op

quote:
[....lees in link] Volgens Bensouda zijn de vernielingen oorlogsmisdaden, uiterst zware vergrijpen waarvoor ze bij het Strafhof in Den Haag berecht kunnen worden.

Vanochtend vroeg moest ook een vijftiende-eeuwse moskee het ontgelden. De strijders wierpen zich op de deur van het godshuis, die volgens Malinezen enkel geopend mag worden aan het einde van de geschiedenis. Sinds zaterdag zijn zeker 8 van de 16 mausolea gesneuveld.[...lees in link]
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)oorlogsmisdaad.dhtml
Eigenlijk laten deze berichten je zien dat er groepen radicalen zijn in elke tak van geloof of niet geloof.

En is de VN al klaar met onderzoeken? Of wachten ze tot alles vernietigd is.

[ Bericht 10% gewijzigd door paddy op 03-07-2012 05:37:24 ]
  dinsdag 3 juli 2012 @ 05:56:21 #193
378470 FemacampSurvivor
pi_113704037
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 05:26 schreef paddy het volgende:
Jammer dat persoonlijke geneuzel, maar geef het nog niet op

[..]

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)oorlogsmisdaad.dhtml
Eigenlijk laten deze berichten je zien dat er groepen radicalen zijn in elke tak van geloof of niet geloof.

En is de VN al klaar met onderzoeken? Of wachten ze tot alles vernietigd is.

Laat de VN eerst maar de kerken en christenen beschermen in egypte, libye en syrie, waar tientalle kerken zijn leeggeroofd en afgefikt voordat ze zich met dit soort achteraf gelegen moskeetjes bemoeien.
pi_113704044
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 05:56 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Laat de VN eerst maar de kerken en christenen beschermen in egypte, libye en syrie, waar tientalle kerken zijn leeggeroofd en afgefikt voordat ze zich met dit soort achteraf gelegen moskeetjes bemoeien.
Kijk, ze maken daar geen verschil in. Moet vast ook nog onderzocht worden :'). Maar laten we bij dit bericht blijven. Al nieuws over de VN?

Ze hebben het in de link over oorlogsmisdaden. Kan dat? Bedoel, ze hebben daar de macht al uit handen gegeven (blijkbaar maanden geleden al) en heersen al maanden over deze stad. Hoe kan je dan nog spreken over oorlogsmisdaden qua cultureel erfgoed. Bedoel...het is nu hun bezit aanbidden hun eigen macht blijkbaar. Kan je zoiets als oorlogsmisdaad zien?

[ Bericht 11% gewijzigd door paddy op 03-07-2012 06:22:42 ]
pi_113704079
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 06:03 schreef paddy het volgende:

[..]

Kijk, ze maken daar geen verschil in. Moet vast ook nog onderzocht worden :'). Maar laten we bij dit bericht blijven. Al nieuws over de VN?

Ze hebben het in de link over oorlogsmisdaden. Kan dat? Bedoel, ze hebben daar de macht al uit handen gegeven (blijkbaar maanden geleden al) en heersen al maanden over deze stad. Hoe kan je dan nog spreken over oorlogsmisdaden qua cultureel erfgoed. Bedoel...het is nu hun bezit aanbidden hun eigen macht blijkbaar. Kan je zoiets als oorlogsmisdaad zien?
Omdat het venielen van werelderfgoed simpelweg als oorlogsmisdaad gedefinieerd is.
pi_113704192
Overwinnaarsrecht dus..
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_113707667
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:31 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

In Mekka worden als het goed is dan ook geen heiligen of personen vereerd. Er zijn theorieeen dat die ka'aba in Mekka, voordat de islam ontstaan was, vereerd door de toen polytheistische gelovigen werd en er ook 99 beeldjes stonden die later door de moslims zijn vernield. Ik weet niet of en in hoeverre dit waar is. Misschien dat Triggershot daar mee over kan vertellen. Het is wel zo dat in de islam (en nu zijn er weer mensen die op verschillende stromingen zullen wijzen) geen beelden en geen heiligen/mensen mogen worden vereerd. Daarom sloopten ze die boeddha beelden in Afghanistan en wil die Sharia4Belgium groep het Atomimium in Belgie opblazen en wilden ze ook iets - als ze aan de macht zouden komen - met het Vrijheidsbeeld in Amsterdam doen.
De inwoners van Mekka waren beslist polytheïsten voordat ze moslim werden. Dat is een feit, meer dan genoeg archeologisch bewijs voor gevonden. En ja, de ka-aba werd al door die polytheïsten vereerd als een heilige plaats cq tempel. En ja, daar stonden inderdaad afgodsbeelden/beeldjes in.

Los daarvan kun je nog altijd stellen dat het bijzonder asociaal is om jouw zienswijze met geweld op te leggen aan anderen. In dat opzicht heeft islam helemaal NIETS met vrede te maken, maar alles met ONDERWERPING. Alleen al daarom heb ik nooit de aantrekkingskracht van de islam (of die andere abrahamitische religies) begrepen.
pi_113707770
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:45 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het is wel opvallend hoe succesvol al-qaida ed zowel hier als daar zijn.
Ik zie nog niet zo snel jonge pubers zich richting Mali spoeden om de locale soefies te helpen/beschermen/bevrijden....
pi_113707813
quote:

[..]

En toch komt geen enkele invloedrijke geestelijke leider op het idee om tot vrede op te roepen? Tja....
pi_113707859
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:00 schreef Viajero het volgende:

[..]

Feit is wel dat die extremisten bijzonder weinig weerstand ondervinden vanuit de moslimwereld zelf.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:07:44 #201
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113707918
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:04 schreef just_a_girl_2 het volgende:

[..]

En toch komt geen enkele invloedrijke geestelijke leider op het idee om tot vrede op te roepen? Tja....
De leider van de Muslim Brotherhood invloedrijk genoeg voor je? Misschien moet je je ogen en oren openen, er zijn dagelijks invloedrijke geestelijke leiders die tot vrede oproepen.

Egypt's incoming leader Morsi calls for peace, unity

http://www.usatoday.com/n(...)ouncement/55793164/1
pi_113708042
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:13 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het is maar net wat je onder extreem schaart.

quote:
Het is maar net wat je als radicaal of nog gematigd beschouwd.

quote:
Feit is dat de gematigden kennelijk niet in staat zijn om:
1) hun boodschap beter voor het voetlicht te krijgen en
2) de extremisten in hun daden te beletten.

Dan kun je het heel vervelend vinden dat de extremistische boodschap het beste/meeste bij de mensen blijft hangen, maar wiens schuld is dat?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:16:20 #203
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113708170
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:12 schreef just_a_girl_2 het volgende:

[..]

Het is maar net wat je onder extreem schaart.

[..]

Het is maar net wat je als radicaal of nog gematigd beschouwd.

[..]

Feit is dat de gematigden kennelijk niet in staat zijn om:
1) hun boodschap beter voor het voetlicht te krijgen en
2) de extremisten in hun daden te beletten.

Dan kun je het heel vervelend vinden dat de extremistische boodschap het beste/meeste bij de mensen blijft hangen, maar wiens schuld is dat?
Gematigde Moslims kunnen het ook niet helpen dat jij alleen sensationele koppen leest in de media. Dat heeft meer met jou te maken dan met Moslims.

Ik vind jou eigenlijk meer een extremist dan de meeste Moslims, met je domme en blinde haatzaaien.
pi_113708171
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:18 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ach gut het aloude hullie zullie argument.

Ja, het christendom en jodendom zijn OOK inherent extremistisch en intolerant. En nu?
Feit is dat op dit moment monumenten worden gesloopt door moslims, niet door christenen of joden.
Feit is ook dat de gematigde locale bevolking niet in staat is om dat geweld te stoppen/verhinderen.
Feit is ook dat die gematigde locale bevolking nagenoeg geen hulp krijgt vanuit de oemma.
pi_113708614
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:28 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar ik stoor me juist daarom zo aan alle mensen die denken dat de extremisten al gewonnen hebben, en dat er geen enkele tegenstand is.
Dat hebben ze immers ook?

Het mag duidelijk zijn dat de extremistische moslims pas tevreden zijn als alle moslims HUN intepretatie volgen. Die boodschap schreeuwen ze luid en duidelijk van de daken.

Vanuit de oemma ondervinden ze echter bitter weinig weerstand. Integendeel, je ziet wereldwijd dat het extremisme steeds populairder/machtiger/aggressiever/politiek actief wordt. Zelfs zo'n land als Indonesië, met een lange lange historie van een gematigde islam, wordt steeds extremistiser.

In landen met een eeuwenoude christelijke minderheidsgroepering verdwijnt die langzaam door het toenemend geweld (Efeze in Turkije en Kopten in Egypte bijv). Hetzelfde geldt voor de gematigde kleine(re) stromingen binnen de islam zoals de soefies in Mali dus.

Ik vraag me dan ook serieus af waarom jij denkt dat de extremisten NIET gewonnen hebben? Waar baseer je dat op? Vooralsnog winnen ze alleen maar terrein. Er bestaan nog wel gematigde moslims en stromingen, maar zoals het er nu naar uitziet, is het slechts een kwestie van (weinig) tijd, voordat ook die zijn geëlimineerd.
pi_113708692
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:32 schreef okiokinl het volgende:

[..]

het radicalisme is een reactie op het steeds vrijer worden van de islam.

en het is eerder dat 90% van alle moslims hun geloof niet al te serieus neemt, meer nog waarschijnlijk. zeker 90% van alle moslims bid niet 3 keer per dag en zal nooit een bedevaard naar mekka maken. en dat is al genoeg om in de ogen van een extremist een kaffer te zijn.
Waar baseer jij deze aanname op? Ik denk dat je best gelijk kunt hebben als het gaat om westerse moslims, maar in verhouding tot de rest van de oemma is dat imo een beperkte groep. De niet-westerse moslims worden eerder radicaler, dan gematigder.
pi_113708745
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:07 schreef Viajero het volgende:

[..]

De leider van de Muslim Brotherhood invloedrijk genoeg voor je? Misschien moet je je ogen en oren openen, er zijn dagelijks invloedrijke geestelijke leiders die tot vrede oproepen.

Ah is dat diezelfde MB die aan de basis ligt van het huidige moslimextremisme? Die zelfde MB die als motto 'God is our objective; the Quran is our law, the Prophet is our leader; Jihad is our way; and death for the sake of God is the highest of our aspirations' heeft en met Sayyid Qutb als belangrijkste inspirator?

Tja, riep Stalin ook niet altijd dat hij voor vrede en veiligheid was?
pi_113708779
Katrien Duck zal dus niet meer zo snel naar Timboektoe vluchten ;(
pi_113708791
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:46 schreef okiokinl het volgende:

[..]

Ken jij niet het verschijnsel dat mensen tegen onderzoekers "sociaal/politiek correcte/gewenste" antwoorden geven ipv eerlijk te zijn?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:36:15 #210
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113708829
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ah is dat diezelfde MB die aan de basis ligt van het huidige moslimextremisme? Die zelfde MB die als motto 'God is our objective; the Quran is our law, the Prophet is our leader; Jihad is our way; and death for the sake of God is the highest of our aspirations' heeft?

Tja, riep Stalin ook niet altijd dat hij voor vrede en veiligheid was?
Deze reactie had ik al verwacht inderdaad.

Moord en brand schreeuwen dat er nooit een Moslim om vrede roept. Als dat een pure leugen blijkt moord en brand roepen dat je het toch niet gelooft.

Is er uberhaupt iet dat een Moslim kan doen zonder door jullie veroordeeld te worden?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:37:42 #211
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113708872
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:34 schreef just_a_girl_2 het volgende:

[..]

Ken jij niet het verschijnsel dat mensen tegen onderzoekers "sociaal/politiek correcte/gewenste" antwoorden geven ipv eerlijk te zijn?
Ja, al die radicale Moslims die ons willen vernietigen geven sociaal wenselijke antwoorden in surveys.

Je moet je echt in steeds vreemdere bochten wringen. Er komt hopelijk een moment dat je erachter komt waarom dat is.
pi_113708914
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:36 schreef Viajero het volgende:

[..]

Deze reactie had ik al verwacht inderdaad.
Omdat je wist dat je een enorm foute organisatie aanriep misschien? Wat verwacht je dan, de MB heeft een halve eeuw aan bomaanslagen, moorden, oproepen tot jihad/genocide etc op zijn naam staan!

De niet-moslims in Egypte zijn ook een stuk minder naïef als jij over deze oproep...
pi_113709017
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eigenlijk zie je dus het liefst moslims zo snel en zo hard mogelijk radicaliseren. Duidelijk. Toch grappig dat je zo hard mogelijk ageert tegen fundamentalisme, maar er in principe dezelfde ideeen en wensen er op nahoudt.
Wat een slap gelul is DIT nou weer. Kennelijk zijn moslims net kleine kleuters, die als ze zich een beetje gepest voelen, maar gauw gaan aansluiten bij hun eigen bullies ipv rationeel na te denken en hun eigen weg te volgen.

Je radicaliseert omdat je dat wilt of je doet dat niet omdat je dat niet wilt. Radicalen zijn zielige onzekere figuren die zich door anderen laten voorschrijven hoe je moet leven. Het gebrek van een ruggegraat is het meest opvallende gemeenschappelijke kenmerk.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:45:26 #214
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113709109
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Omdat je wist dat je een enorm foute organisatie aanriep misschien? Wat verwacht je dan, de MB heeft een halve eeuw aan bomaanslagen, moorden, oproepen tot jihad/genocide etc op zijn naam staan!

De niet-moslims in Egypte zijn ook een stuk minder naïef als jij over deze oproep...
Since the 1970s the Egyptian Brotherhood has disavowed violence and sought to participate in Egyptian politics.[32] Imprisoned Brethren were released and the organization was tolerated to varying degrees with periodic arrests and crackdowns until the 2011 Revolution.

http://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_brotherhood

Welkom in 2012. Heb je ook een fobie voor Noord Ieren? Die hebben pas in 1998 de wapens neergelegd.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 11:46:21 #215
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113709137
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:42 schreef just_a_girl_2 het volgende:

[..]

Wat een slap gelul is DIT nou weer. Kennelijk zijn moslims net kleine kleuters, die als ze zich een beetje gepest voelen, maar gauw gaan aansluiten bij hun eigen bullies ipv rationeel na te denken en hun eigen weg te volgen.

Je radicaliseert omdat je dat wilt of je doet dat niet omdat je dat niet wilt. Radicalen zijn zielige onzekere figuren die zich door anderen laten voorschrijven hoe je moet leven. Het gebrek van een ruggegraat is het meest opvallende gemeenschappelijke kenmerk.
Je begrijpt het niet. Dit gaat niet over de Moslims zelf, maar over hoe jij graag in elke Moslim een fanatieke terrorist ziet. Denk je echt dat dat ook maar iets helpt?
pi_113709214
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, als Ajax namelijk de fanatiekelingen consequent de toegang tot het stadium weigeren, elke samenwerking weigeren en in elk perscontact luid en duidelijk de boodschap overbrengen dat zij absoluut niet geassocieerd wensten te worden met hen, dan heb je dikke kans dat die fanatiekelingen snel gemarchinaliseerd worden en vervolgens in het niets oplossen.
Als Ajax dergelijke acties achterwege laat, fasciliteert zij in feite de fanaten, waarbij zij (Ajax dus) een onderdeel van het probleem zijn ipv de oplossing.
pi_113709492
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het ene is een ideologie/set leefregels, het andere is een (of meer) persoon.
De set leefregels zijn strikt vastgelegd, letterlijk zwart op wit.
Elke persoon heeft zijn/haar eigen nuances.

Ik persoonlijk heb een meer dan t*fushekel aan de islam, de bijbel én de torah. Elk van die kl*oteboeken mogen van mij zo het vuur in.
Daarnaast heb ik altijd prima kunnen samenwerken en samenleven met individuele moslims, christenen en joden. Voorwaarde was wel dat zij mij niet lastig vielen met hun regeltjes en ik hen niet lastig viel met mijn ideeën.
pi_113709600
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:42 schreef just_a_girl_2 het volgende:

[..]

Je mist het punt.
pi_113709719
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:45 schreef Viajero het volgende:

[..]

Since the 1970s the Egyptian Brotherhood has disavowed violence and sought to participate in Egyptian politics.[32] Imprisoned Brethren were released and the organization was tolerated to varying degrees with periodic arrests and crackdowns until the 2011 Revolution.

http://en.wikipedia.org/wiki/Muslim_brotherhood

Welkom in 2012. Heb je ook een fobie voor Noord Ieren? Die hebben pas in 1998 de wapens neergelegd.
Ok man. Je hebt gelijk. De (niet gewijzigde) doelstelling van de Moslimbroederschap en hun inherent haatdragende ideologie betekent niets meer.

Ik vind het vervelend weer een Godwin erbij te pakken, maar de NSDAP ging na de mislukte coup in de jaren 20 ook mooi weer spelen en via de officiële kanalen proberen de macht te grijpen, echter hun doelstellingen waren niet gewijzigd, net zoals die van de MB dat niet zijn.

Maar wees vooral lekker naïef, misschien kan je de huilende vrouwen en seculieren in Egypte gerust stellen dat jij het allemaal zo goed weet en de MB opeens heel tolerant is geworden.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:24:27 #220
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_113710402
Mali is net als Somalie, Jemen en Pakistan een failed state. De staat heeft nooit geregeerd of controle gehad over haar grondgebied. En kan geen macht afdwingen. Men heeft met lokale stamheren te maken.
Dit geweld komt door de bewapening van de rebellen die tegen Khadafi vochten en veel wapens eindigen nu in omringende landen en rebellen/terroristen, zoals Tunesie, Mauretanie, Mali. Khadafi steunde sowieso de Touaregs in Mali voor een onafhankelijke staat. Ansar addine is zo'n somalisch shabaabgroepje, ook salafistisch en daarom tombes aan het afbreken. Volgens berichten hebben de Touaregs wel tegen ze gevochten in een aantal steden (om de macht) maar het blijkbaar afgelegd. De president van Mali was afgezet door het leger om vervolgens 'de orde in het land te herstellen'. Een grote puinhoop dus in een verschrikkelijk arm land. Wel voor het eerst in Mali als Somalie dat er onderling een sektarisch-religieus conflict is tussen soefi's (wat men traditioneel al eeuwen is) en salafisten die niets van soefisme moeten hebben. Ook in Somalie is die strijd nu bezig en ook daar gingen ze oude tombes vernietigen.

Ook na de revoluties in Tunesie en Egypte hebben salafistische groepen daar geprobeerd tombes te vernietigen. Alleen komen ze daar niet ver omdat je daar wel een redelijk functionerende staat hebt die dit soort excessen gewoon aan kan pakken.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  dinsdag 3 juli 2012 @ 12:40:01 #221
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_113710927
Als ze dan toch aan het vernielen zijn..wanneer is die zwarte steen in mekka aan de beurt ? En zou er dan wél een halt worden toegeroepen door al die andere moslims die daar slachtoffer van worden?

Of zouden ze zo ver niet durven gaan?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 13:38:25 #222
274453 okiokinl
blablabla
pi_113712796
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:32 schreef just_a_girl_2 het volgende:

[..]

Waar baseer jij deze aanname op? Ik denk dat je best gelijk kunt hebben als het gaat om westerse moslims, maar in verhouding tot de rest van de oemma is dat imo een beperkte groep. De niet-westerse moslims worden eerder radicaler, dan gematigder.
de radicale islam veroorzaakt wel een piekje, maar in een grotere context (paar honderd jaar) stelt jhet niet zoveel voor. de hele wereld wordt steeds vrijer, beter geinformeerd en meer westers. internet versneld dat nog eens. daar is de radicale islam een reactie op, op de moderne wereld.

en ik had al wat uit de wiki over radicale islam gequote, een paar paginas terug. daar staat duidelijk dat de populairiteit van extremisme hard achteruit gaat.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 13:39:23 #223
274453 okiokinl
blablabla
pi_113712823
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:34 schreef just_a_girl_2 het volgende:

[..]

beetje flauw. kan iik ook zeggen als jij wat beweerd.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 13:41:35 #224
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_113712918
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:38 schreef okiokinl het volgende:

[..]

de radicale islam veroorzaakt wel een piekje, maar in een grotere context (paar honderd jaar) stelt jhet niet zoveel voor. de hele wereld wordt steeds vrijer, beter geinformeerd en meer westers. internet versneld dat nog eens. daar is de radicale islam een reactie op, op de moderne wereld.

en ik had al wat uit de wiki over radicale islam gequote, een paar paginas terug. daar staat duidelijk dat de populairiteit van extremisme hard achteruit gaat.
dit soort dingen gebeurden vroeger idd ook maar duurde langer op het westen te bereiken of we hoorden er gewoon niks van :{
btw 't is al een wonder dat veel gebouwen in timboektoe nog bestaan een beetje regenwater tast die gebouwen al aan :o
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 13:47:04 #225
274453 okiokinl
blablabla
pi_113713152
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ok man. Je hebt gelijk. De (niet gewijzigde) doelstelling van de Moslimbroederschap en hun inherent haatdragende ideologie betekent niets meer.

Ik vind het vervelend weer een Godwin erbij te pakken, maar de NSDAP ging na de mislukte coup in de jaren 20 ook mooi weer spelen en via de officiële kanalen proberen de macht te grijpen, echter hun doelstellingen waren niet gewijzigd, net zoals die van de MB dat niet zijn.

Maar wees vooral lekker naïef, misschien kan je de huilende vrouwen en seculieren in Egypte gerust stellen dat jij het allemaal zo goed weet en de MB opeens heel tolerant is geworden.
jij weet ook niet zeker of het fout gaat.
we zullen het moeten afwachten.
toen kroatie, na de oorlog, onafhankelijk werdt, kozen ze ook de nationalisten in de regering, een bijna facistisch clubje.
als de egyptische democratie stand houdt, dan zullen de brotherhood waarschijnlijk van alles gaan verkloten, en daarop afgerekend worden in volgende verkiezingen. maar voorlopig is het veel twijfelachtiger of het leger niet de macht naar zich toetrekt.
pi_113714865
Een neefje van mij die in Egypte woont zegt ook bij voorbaat dat het fout gaat. Overal waar de islam overheerst gaat het op den duur fout. En eerlijk gezegd geloof ik hem eerder dan al die betweterige stuurlui aan wal op Fok! die alleen maar 'dom' kunnen roeptoeteren.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:34:37 #227
274453 okiokinl
blablabla
pi_113714997
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
Overal waar de islam overheerst gaat het op den duur fout.
dat klopt alweer niet, dus.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:36:06 #228
262 Re
Kiss & Swallow
pi_113715057
maar waarom grijpt men niet in tegen het verwoesten van werelderfgoed?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_113715091
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:34 schreef okiokinl het volgende:
Vertel mij eens waar de Islam heerst en waar het goed gaat. Ben erg benieuwd!
pi_113715137
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:34 schreef okiokinl het volgende:

[..]

Overal waar de islam de politieke en/of militaire macht in handen krijgt, gaat het fout. Zeker wel.
pi_113715153
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:47 schreef okiokinl het volgende:

[..]

jij weet ook niet zeker of het fout gaat.
we zullen het moeten afwachten.
toen kroatie, na de oorlog, onafhankelijk werdt, kozen ze ook de nationalisten in de regering, een bijna facistisch clubje.
als de egyptische democratie stand houdt, dan zullen de brotherhood waarschijnlijk van alles gaan verkloten, en daarop afgerekend worden in volgende verkiezingen. maar voorlopig is het veel twijfelachtiger of het leger niet de macht naar zich toetrekt.
We zullen het moeten afwachten, maar laten we nou niet doen alsof het de 1e keer is dat dergelijke groeperingen naar de macht grijpen en geen enkele keer is dat goed gegaan.
pi_113715173
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:36 schreef Re het volgende:
Hoe precies? Een troepenmacht erheen sturen dus?
pi_113715197
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Overal waar de islam de politieke en/of militaire macht in handen krijgt, gaat het fout. Zeker wel.
Dit dus. Het enige Moslimland waar het wel goed gaat is Turkije en dat heeft NIETS met Islam te maken. Sterker nog, het streng Islamitische Oosten is straatarm terwijl het Westerse Istanbul (en de vakantieoorden) rijk zijn.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:40:50 #234
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_113715212
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:36 schreef Re het volgende:
Men is bang of staat er toch misschien stiekem achter?

Vandaar dat ik zou willen weten of ze ook eens die zwarte steen in Mekka willen vernielen.Het zou misschien wel eens goed zijn, zo kunnen we zien of de gematigde moslims dat goedkeuren , over hun kant laten gaan of in zullen grijpen.
Misschien dat dan de rest van de moslimwereld wél in opstand komt tegen de radicale islam?
pi_113715235
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:40 schreef Flow3r het volgende:
Men is bang of staat er toch misschien stiekem achter?

Vandaar dat ik zou willen weten of ze ook eens die zwarte steen in Mekka willen vernielen.Het zou misschien wel eens goed zijn, zo kunnen we zien of de gematigde moslims dat goedkeuren , over hun kant laten gaan of in zullen grijpen.
Misschien dat dan de rest van de moslimwereld wél in opstand komt tegen de radicale islam?
De enige gematigde Islam die ik ken zijn de Soefi's. En die zijn een bedreigde diersoort o.a. in Sudan en nu ook dus in Mali.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:41:49 #236
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113715242
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:40 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dit dus. Het enige Moslimland waar het wel goed gaat is Turkije en dat heeft NIETS met Islam te maken. Sterker nog, het streng Islamitische Oosten is straatarm terwijl het Westerse Istanbul (en de vakantieoorden) rijk zijn.
Nooit van de golfstaten gehoord?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:42:33 #237
262 Re
Kiss & Swallow
pi_113715257
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hoe precies? Een troepenmacht erheen sturen dus?
genoeg FOK!kers die moslimpje willen pesten me dunkt
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:43:40 #238
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_113715297
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:41 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

De enige gematigde Islam die ik ken zijn de Soefi's. En die zijn een bedreigde diersoort o.a. in Sudan en nu ook dus in Mali.
Ook de gewone moslim die in ons land woont is tegen radicalisme, alleen hoor of zie je dat weinig. Logisch ook, wat moeten ze er tegen beginnen?
Pas als ze in grote getale aangeven dat het genoeg is geweest en op moet houden met geweld en vernielingen zullen ze een stem krijgen, maar ja, hoe dat moet...?

edit; ik zie ook geen boze katholieken de barricade's op gaan om tegen die pedo's in de kerk te strijden? Toch blijven veel mensen hun geloof trouw.

Ik denk dat het onmogelijk is om een groep radicalen te beinvloeden; ze zullen zelf in moeten zien dat ze op de verkeerde weg zijn
pi_113715338
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:41 schreef Viajero het volgende:
Lol! Je bedoelt de landen die 99% van hun rijkdom aan olie te danken hebben, waar Indonesische huishoudhulpen stelselmatig verkracht worden, Indiers en Paki's zich kapot werken in de brandende zon, bijbels verboden zijn en mensen onthoofd worden en ledenmaten afgehakt worden. Nog los van de onderdrukking van bijv Shia en enorm verschil tussen arm-rijk...

Hier, mooi voorbeeld van Saudi-cultuur
http://www.aljazeera.com/(...)620194012791532.html
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:48:06 #240
262 Re
Kiss & Swallow
pi_113715426
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:44 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Lol! Je bedoelt de landen die 99% van hun rijkdom aan olie te danken hebben, waar Indonesische huishoudhulpen stelselmatig verkracht worden, Indiers en Paki's zich kapot werken in de brandende zon, bijbels verboden zijn en mensen onthoofd worden en ledenmaten afgehakt worden. Nog los van de onderdrukking van bijv Shia en enorm verschil tussen arm-rijk...
maar het blijven succesvolle staten, anders kun je ook mooie lijsten maken van landen waar democratie aan het falen is :')

niet gezegd dateen stel doorgeslagen idioten blijkbaar niets in de weg wordt gelegd om hun fascistische gedachtengoed er door te drukken
pi_113715428
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:43 schreef Flow3r het volgende:
Ook de gewone moslim die in ons land woont is tegen radicalisme, alleen hoor of zie je dat weinig. Logisch ook, wat moeten ze er tegen beginnen?
Pas als ze in grote getale aangeven dat het genoeg is geweest en op moet houden met geweld en vernielingen zullen ze een stem krijgen, maar ja, hoe dat moet...?

edit; ik zie ook geen boze katholieken de barricade's op gaan om tegen die pedo's in de kerk te strijden? Toch blijven veel mensen hun geloof trouw.

Ik denk dat het onmogelijk is om een groep radicalen te beinvloeden
De Islam is niet gematigd, die Moslims zijn gematigd omdat ze wat beters te doen hebben dan de Koran letterlijk nemen. Zij gedragen zich als goede burgers omdat het goede mensen zijn, niet omdat ze Moslim zijn.

Het is geen toeval dat elke generatie een x% Moslims tot geweld overgaat, OOK in Europa!!!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:48:29 #242
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113715441
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:44 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Hier, mooi voorbeeld van Saudi-cultuur
http://www.aljazeera.com/(...)620194012791532.html
Ja, ik ben er meermaals geweest. Maar het ging over rijk of arm. Ik vind het echt schrikbarend dat de kennis over de Moslimwereld zo enorm beperkt is, en tegelijkertijd de vooroordelen zo graat...
pi_113715458
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:41 schreef Viajero het volgende:

[..]

Pardon? Die slavernij voerende feodale persoonlijke koningrijken waar je stokslagen krijgt voor het drinken van een biertje en vrouwen 0 rechten hebben? Dat vindt jij ok?

Maar goed, jij geloofde ook dat er een bepaalde nozem uit Nazareth op het water liep, een 3-eenheid met een omnipotent wezen vormde en na 3 dagen uit de dood opstond he? Weet ik weer genoeg.
pi_113715484
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:41 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

En de Alevieten, maar ja die worden ook niet als echte moslims gezien door de overige 90%.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:49:52 #245
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_113715488
Ze maken alles stuk. Ik vind het zonde.
Dit, dus.
pi_113715499
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:48 schreef Viajero het volgende:
Ja, ik ben er meermaals geweest. Maar het ging over rijk of arm. Ik vind het echt schrikbarend dat de kennis over de Moslimwereld zo enorm beperkt is, en tegelijkertijd de vooroordelen zo graat...
Leugens, het gaat over deze stelling "Overal waar de islam overheerst gaat het op den duur fout. " Jij maakt er nu rijkdom van.

Bovendien heeft de Rijkdom van die landen geen REET met Islam te maken. Alleen maar met olie. Zelfs met die rijkdom zijn het nog dikke faallanden DOOR de Islam!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 14:53:53 #247
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_113715645
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:50 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Leugens, het gaat over deze stelling "Overal waar de islam overheerst gaat het op den duur fout. " Jij maakt er nu rijkdom van.

Bovendien heeft de Rijkdom van die landen geen REET met Islam te maken. Alleen maar met olie. Zelfs met die rijkdom zijn het nog dikke faallanden DOOR de Islam!
Wel heel kort door de bocht. Het is niet zo dat de Islam het alleenrecht heeft op debielen. Westerse landen hebben ook gewoon hun Breivikjes, Wilders en Poetins en de Aziaten hebben er ook een paar vreemde vogels tussen zitten, net zoals de Afrikanen.

Het heeft allemaal wel een oorzaak, maar als je de moeite neemt om je meer te verdiepen in alle continenten dan doet de Islam niets onder voor de andere geloofs- of levensovertuigingen die gepaard gaan met raar beleid.
Dit, dus.
pi_113715774
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:53 schreef Buitendam het volgende:
Wel heel kort door de bocht. Het is niet zo dat de Islam het alleenrecht heeft op debielen. Westerse landen hebben ook gewoon hun Breivikjes, Wilders en Poetins en de Aziaten hebben er ook een paar vreemde vogels tussen zitten, net zoals de Afrikanen.

Het heeft allemaal wel een oorzaak, maar als je de moeite neemt om je meer te verdiepen in alle continenten dan doet de Islam niets onder voor de andere geloofs- of levensovertuigingen die gepaard gaan met raar beleid.
Anders discussier je even inhoudelijk in plaats van dat je op de man speelt en suggereert dat ik geen kennis van zaken heb. Bovendien is je argument een stroman, ik beweer helemaal niet dat het Westen geen debielen heeft.

Hoe kan je uberhaubt een Wilders vergelijken met de Muslim Brotherhood of Arabische monarchen en dictaturen? Nogmaals, noem me een Moslimstaat waar het goed gaat. Vertel me eens hoe een land onder Sharia uberhaubt kan floreren? We weten allemaal dat de Sharia het ultieme doel is van de Islam; een 6e eeuws wettensysteem.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:02:16 #249
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_113715979
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:56 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Anders discussier je even inhoudelijk in plaats van dat je op de man speelt en suggereert dat ik geen kennis van zaken heb. Bovendien is je argument een stroman, ik beweer helemaal niet dat het Westen geen debielen heeft.

Hoe kan je uberhaubt een Wilders vergelijken met de Muslim Brotherhood of Arabische monarchen en dictaturen? Nogmaals, noem me een Moslimstaat waar het goed gaat. Vertel me eens hoe een land onder Sharia uberhaubt kan floreren? We weten allemaal dat de Sharia het ultieme doel is van de Islam; een 6e eeuws wettensysteem.
:') Doe rustig, man. Opgewonden standje.

Het blindstaren op Moslimlanden vind ik raar, aangezien we zelf meer te maken hebben met bijvoorbeeld Rusland. Die hebben hun eigentijdse sharia ten aanzien van homo's, vrije pers etc. Daar hoor ik heel weinig over, het gaat meer over haatbaarden in de zandbak.
Dit, dus.
pi_113716003
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:48 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ik vind het veel schrikbarender dat de gemiddelde moslim geen kennis heeft over westerse landen waar ze jaren wonen, de taal amper machtig zijn, onderdak en wettelijke bescherming genieten en vaak hun hele leven een uitkering krijgen geen of beperkte keniis hebben van dat land.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:04:25 #251
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_113716072
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:02 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik vind het veel schrikbarender dat de gemiddelde moslim geen kennis heeft over westerse landen waar ze wonen, onderdak en wettelijke bescherming genieten en vaak hun hele leven een uitkering krijgen geen of beperkte keniis hebben van dat land.
Hoe kom je daarbij? Heb je een bron of cijfers?
Dit, dus.
pi_113716107
quote:
5s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:04 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij? Heb je een bron of cijfers?
Ervaring en veel reizen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:07:38 #253
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_113716185
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:05 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ervaring en veel reizen.
Want door ervaring en veel reizen weet je op een gegeven moment dat de gemiddelde moslim weinig kennis heeft over Westerse landen waar ze wonen? Da's potverdomme knap. :')
Dit, dus.
pi_113716436
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:07 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Want door ervaring en veel reizen weet je op een gegeven moment dat de gemiddelde moslim weinig kennis heeft over Westerse landen waar ze wonen? Da's potverdomme knap. :')
Dat is knapper dan van een website andermans (gekleurde) ervaring te lezen en dat voor de waarheid aannemen.
tjs, de bijbel is waarheid, de koran is waarheid, de thora is waarheid want het staat immers opgeschreven.

Heb je ook een eigen mening of kun je die mening vormen op eigen ervaring of haal je alles uit de boeken van de gebroeders Grimm?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:13:59 #255
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113716438
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:56 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Hoe definieer je Moslimland, en hoe definieer je "goed gaan"? Als het gaat om landen met een Moslimmeerderheid dan doen landen als bv Maleisie, Oman en Turkije het vrij goed. Economisch en diplomatiek gezien hebben landen als Saudi Arabie en Qatar onevenredig veel invloed.

Oh, en voor zover ik weet zijn er geen landen die puur onder sharia leven.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:15:20 #256
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113716495
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:05 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ervaring en veel reizen.
_O-

Van Rotterdam Zuid naar Rotterdam Spangen?

In welke landen met een Moslimmeerderheid ben je geweest?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:16:02 #257
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_113716522
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:13 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Dat is knapper dan van een website andermans (gekleurde) ervaring te lezen en dat voor de waarheid aannemen.
tjs, de bijbel is waarheid, de koran is waarheid, de thora is waarheid want het staat immers opgeschreven.

Heb je ook een eigen mening of kun je die mening vormen op eigen ervaring of haal je alles uit de boeken van de gebroeders Grimm?
Ik ben meer van de statistiek. Da's in mijn ogen meer betrouwbaar dan bijvoorbeeld jouw persoonlijke ervaringen. Daarnaast heb ik niets met religie, dus de inhoud van welk religieus boek dan ook is aan mij niet besteed. Hoeft trouwens ook niet om de feiten over volkeren te onderzoeken.
Dit, dus.
pi_113716539
Meer als in jouw natte dromen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:17:19 #259
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113716572
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Pardon? Die slavernij voerende feodale persoonlijke koningrijken waar je stokslagen krijgt voor het drinken van een biertje en vrouwen 0 rechten hebben? Dat vindt jij ok?

Maar goed, jij geloofde ook dat er een bepaalde nozem uit Nazareth op het water liep, een 3-eenheid met een omnipotent wezen vormde en na 3 dagen uit de dood opstond he? Weet ik weer genoeg.
Ah, als iemand zegt in God te geloven dan mag je daar al je vooroordelen op loslaten en heb je verder geen argumenten meer nodig, jij bent veel slimmer en hebt automatisch gelijk.

En dan alle Moslims extremisten noemen... dude, koop een spiegel...
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:18:55 #260
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113716612
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:16 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik ben meer van de statistiek. Da's in mijn ogen meer betrouwbaar dan bijvoorbeeld jouw persoonlijke ervaringen. Daarnaast heb ik niets met religie, dus de inhoud van welk religieus boek dan ook is aan mij niet besteed. Hoeft trouwens ook niet om de feiten over volkeren te onderzoeken.
Ja, want je gaat natuurlijk niet bekijken hoe mensen zichzelf zien, alleen in welk hokje jij ze kan duwen. Alsof je de ciultuur van Urk kan begrijpen zonder iets over de Bijbel te weten. Ik hoop niet dat jij echt anthropoloog bent.
pi_113716641
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:16 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Tja, ik ben meer van ervaring en eigen ogen. En nee, ik ben totaal niet religieus zoals viagra die in onzichtbare wezens gelooft zonder enig bewijs.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:21:17 #262
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_113716684
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:18 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ja, want je gaat natuurlijk niet bekijken hoe mensen zichzelf zien, alleen in welk hokje jij ze kan duwen. Alsof je de ciultuur van Urk kan begrijpen zonder iets over de Bijbel te weten. Ik hoop niet dat jij echt anthropoloog bent.
Ik voel de drang niet om mensen in Urk te beoordelen naar aanleiding van hun religie. Wat ik wel interessant vind is dat als mensen roepen dat die jehova's in Urk geen benul hebben van wat er in het land gebeurt ik via statistiek kan uitzoeken hoe die mensen het doen. Opleidingen, banen etc. Op die manier kan ik de discussie aangaan met mensen die beweren dat mensen in Urk dom en parasieten zijn. Verder zal het me een worst wezen of mensen in Urk bidden voor het eten en tot wie.
Dit, dus.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:22:33 #263
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_113716740
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:19 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Tja, ik ben meer van ervaring en eigen ogen. En nee, ik ben totaal niet religieus zoals viagra die in onzichtbare wezens gelooft zonder enig bewijs.
Dat mag. Maar in mijn optiek is een persoonlijk beeld van ervaringen zeer eenzijdig en kun je vanuit die redenatie nooit een mening vormen over iets complex en groots als een volk.
Dit, dus.
pi_113717024
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:22 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat mag. Maar in mijn optiek is een persoonlijk beeld van ervaringen zeer eenzijdig en kun je vanuit die redenatie nooit een mening vormen over iets complex en groots als een volk.
Ik zie werkelijk niet waarom je geen eigen mening kan én zou kunnen vormen uit je eigen optiek. Met een gezond stel hersens heb je echt niemand anders nodig en zeker niet gesubsidieerde onderzoeksbureaus voor statistieken die vaak "wij van WC eend adviseren WC eend" voor meningvorming worden gebruikt.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:33:31 #265
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_113717133
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:30 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik zie werkelijk niet waarom je geen eigen mening kan én zou kunnen vormen uit je eigen optiek. Met een gezond stel hersens heb je echt niemand anders nodig en zeker niet gesubsidieerde onderzoeksbureaus voor statistieken die vaak "wij van WC eend adviseren WC eend" voor meningvorming worden gebruikt.
Natuurlijk kan dat, geen enkel probleem. Maar als je aan mij vraagt hoe ik daar over denk dan ben ik negatief. Jij hebt een x-aantal ervaringen gehad met mensen en daar trek je een algemene conclusie uit.

Ik pak liever de cijfers van bijvoorbeeld het CBS om te controleren of buitenlanders inderdaad zo schrikbarend veel meer gebruik maken van uitkeringen en of ze inderdaad laaggeschoold zijn, bijvoorbeeld. In mijn optiek is mijn mening over een bevolkingsgroep dan met meer nuance en aandacht gebracht.
Dit, dus.
pi_113717250
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:07 schreef Viajero het volgende:

[..]

Dan kan ik alleen maar constateren dat hun invloed toch niet zo groot is, aangezien het geweld gewoon doorgaat..... ;)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:37:06 #267
274453 okiokinl
blablabla
pi_113717254
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:37 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Vertel mij eens waar de Islam heerst en waar het goed gaat. Ben erg benieuwd!
marokko agerije emiraten indonesie etc etc etc. wat is je definitie van fout gaan?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:38:13 #268
274453 okiokinl
blablabla
pi_113717304
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 14:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

nee hoor. het grootste moslimland ter wereld, indonesie, is een democratie.
pi_113717379
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:16 schreef Viajero het volgende:

[..]

Gematigde Moslims kunnen het ook niet helpen dat jij alleen sensationele koppen leest in de media. Dat heeft meer met jou te maken dan met Moslims.

Ik vind jou eigenlijk meer een extremist dan de meeste Moslims, met je domme en blinde haatzaaien.
Preken voor eigen parochie zet simpelweg geen zoden aan de dijk. Dat kunnen we dagelijks irl constateren. Dat jij liever mij als leverancier van deze nare boodschap wil wegzetten als domme, blinde haatzaaier zegt zoveel meer over jou dan over mij. ;)
pi_113717421
Ondertussen geniet ik heerlijk in een moslimland van de zon en de prachtige dames die voorbij lopen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_113717478
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:38 schreef okiokinl het volgende:

[..]

_O-
[url=http://indonesie democratie]indonesie democratie[/url]
pi_113717535
quote:

[..]

Daar hebben ze dan ook (nog) geen volledige politieke en militaire macht, maar je bent je er van bewust dat in dat land systematisch steeds meer aanvallen op niet-moslims worden gepleegd? Dat christenen en inlandse religies gewoon uitgemoord worden?
pi_113717585
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:40 schreef Mutant01 het volgende:
Ondertussen geniet ik heerlijk in een moslimland van de zon en de prachtige dames die voorbij lopen.
Prachtige dames!

Tip: blijf er lekker wonen!
pi_113717609
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Prachtige dames!

[ afbeelding ]

:D
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:44:45 #275
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_113717612
De Moslimbroederschap heeft als politieke partij andere standpunten dan op internet staat aangegeven. Je kan zo boeken lezen online (veelal Arabisch echter) waarin hun politieke filosofie duidelijk uiteen wordt gezet.Men staat voor een democratische staat met een meerpartijenstelsel. Middels verkiezingen kiezen Egyptenaren hun vertegenwoordigers. En als Egyptenaren meer religie willen is dat niet anders he. Maar de meesten vinden het goed zoals het nu is en willen vooral economisch perspectief, orde en dat de sociale ongelijkheid wordt bestreden. Niet voor niets zal de broederschap een brede regering samenstellen met seculieren en Christenen. Vervolgens hebben ze veel achter zich en staan sterk tegen het leger om hard te onderhandelen. Als je hun politieke filosofie naleest kan je zo vinden dat men voor een staat is waar elke burger van Egypte (ongeacht religie) gelijke rechten heeft. Geen dhimmi-belasting. Morsi heeft met de tijdelijke paus gesproken en verzekerd dat hij ervoor gaat om Christenen gelijk te behandelen en bouwen van kerken makkelijker te maken. Als je filosofie van hun geestelijk leiders naleest kan je Islamitische argumenten vinden waarom dit perfect strookt met Islam en een moderne rechtsstaat. Zelfde met Islamitische partij in Tunesie waar men bang voor was maar nu een jaar verder bijna blijkt dat helemaal geen hoofddoeken verplicht worden etc. Belangrijkste is dat men voor het eerst zelf vrij mag praten over hoe men denkt dat het beste is het eigen land in te richten. En dat is fundamenteel om een democratie op gang te brengen. De tijd dat 1 koning/familie als besloot is voorbij. En dat komt omdat mensen bereid waren op te staan en hier en daar hun leven te geven.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_113717619
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:37 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ja, al die radicale Moslims die ons willen vernietigen geven sociaal wenselijke antwoorden in surveys.
Jij wil gewoon niet inzien dat surveys niet blind te vertrouwen zijn. De personen die meegedaan hebben verdenk ik (imo terecht) van politiek correcte antwoorden. De publieke opinie in Pakistan is bijvoorbeeld niet erg positief als het gaat over "het westen". Jij sluit daar je ogen voor. That's all.
pi_113717703
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Prachtige dames!

[ afbeelding ]

Zeker prachtige dames! Gelukkig boeit het hier niemand een reet of je al of niet met een gewaad op het strand loopt. :D Lekker alles door elkaar. Heerlijke melange.

En over je tip, dat is zeker mijn toekomstidee.
Allah Al Watan Al Malik
pi_113717708
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:46 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet. Dit gaat niet over de Moslims zelf, maar over hoe jij graag in elke Moslim een fanatieke terrorist ziet. Denk je echt dat dat ook maar iets helpt?
Ho ho! Deze conclusie komt van Xapt, niet van mij!
En hou eens op met dat knullige op de man spelen. Dat staat wel heel erg sneu.
pi_113717739
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je mist het punt.
Dan leg jij je punt kennelijk niet goed genoeg uit. Doe eens een herkansing zou ik zeggen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:47:51 #280
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113717754
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:46 schreef just_a_girl_2 het volgende:

[..]

Ho ho! Deze conclusie komt van Xapt, niet van mij!
En hou eens op met dat knullige op de man spelen. Dat staat wel heel erg sneu.
Wat, je ziet niet iedere Moslim als een terrorist? Dat zou al vooruitgang zijn.
pi_113717786
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:45 schreef just_a_girl_2 het volgende:

[..]

Jij wil gewoon niet inzien dat surveys niet blind te vertrouwen zijn. De personen die meegedaan hebben verdenk ik (imo terecht) van politiek correcte antwoorden. De publieke opinie in Pakistan is bijvoorbeeld niet erg positief als het gaat over "het westen". Jij sluit daar je ogen voor. That's all.
Conclusie: moslims liegen altijd.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:49:57 #282
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113717848
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En zijn de schuld van de regenachtige zomer. Het zou allemaal zoveel beter zijn als er gewoon geen Moslims waren, nietwaar?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:51:03 #283
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113717885
quote:

[..]

En correctie, over hun negatieve beeld over het Westen liegen ze natuurlijk niet. Ze liegen alleen als iets niet in het standaard plaatje van Moslim = haatdragende terrorist past...
pi_113717933
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:49 schreef Viajero het volgende:

[..]

En zijn de schuld van de regenachtige zomer. Het zou allemaal zoveel beter zijn als er gewoon geen Moslims waren, nietwaar?
Uiteraard! Stelletje Taqqiya-plegers!
Allah Al Watan Al Malik
pi_113718040
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:02 schreef Buitendam het volgende:
:') Doe rustig, man. Opgewonden standje.
Hier, gaan we weer. Jij moet leren in een discussie iemand met een andere mening te respecteren.
pi_113718109
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:38 schreef okiokinl het volgende:

[..]

Ik hoor/lees wel wat je zegt, ik ben alleen niet overtuigd. Daarvoor zie ik de situatie wereldwijd teveel voor verslechteren. Ik HOOP dat je gelijk hebt en dat het inderdaad maar een piekje is, maar ik zie eerlijk gezegd, veel eerder gebeuren dat de islamitische landen/gebieden hun blik naar binnen richten en voor isolatie kiezen (de leiders dan, het volk wordt gewoon met geweld gedwongen).
pi_113718135
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:39 schreef okiokinl het volgende:

[..]

beetje flauw. kan iik ook zeggen als jij wat beweerd.
Nogmaals, niet flauw bedoeld, maar een eerlijke weergave van mijn overtuiging.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:57:46 #288
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_113718143
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:55 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Hier, gaan we weer. Jij moet leren in een discussie iemand met een andere mening te respecteren.
Ik moet? Weet je zeker dat je zo anti-sharia bent? :D
Dit, dus.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:00:32 #289
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_113718234
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:02 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik vind het veel schrikbarender dat de gemiddelde moslim geen kennis heeft over westerse landen waar ze jaren wonen, de taal amper machtig zijn, onderdak en wettelijke bescherming genieten en vaak hun hele leven een uitkering krijgen geen of beperkte keniis hebben van dat land.
right ff kijken nederland telt nu dus ongeveer 1 miljoen moslims waarvan dus 1 miljoen moslims hier een uitkering lopen trekken en zijn gelijk analfabeet 8)7
pi_113718269
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:57 schreef Buitendam het volgende:
Ik moet? Weet je zeker dat je zo anti-sharia bent? :D
Je reageert totaal niet inhoudelijk op mijn post, in plaats daarvan ga je met je vingertje naar Rusland wijzen.

Ik heb alleen beweerd dat de Sharia slecht is voor een land. Misschien moet ik me nuanceren: ik ben eigenlijk wel voor een Sharia voor idioten ;).
pi_113718317
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:47 schreef claus_johann het volgende:

[..]

_O-
Oh, and that's a bad miss!
pi_113718404
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zeker prachtige dames! Gelukkig boeit het hier niemand een reet of je al of niet met een gewaad op het strand loopt. :D Lekker alles door elkaar. Heerlijke melange.
Met een gewaad op het strand lopen :') Terwijl de man uiteraard WEL gewoon in korte broek ernaast zit. Ubertriest.

quote:
En over je tip, dat is zeker mijn toekomstidee.
Doe het gelijk NU dan! Het is toch zoveel beter daar? (Niet dat jij ooit in een ander land op vakantie bent geweest....)
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:09:26 #293
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_113718614
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:49 schreef Viajero het volgende:

[..]

alle religies maar afschaffen? :P
pi_113718778
quote:

[..]

NOG wel. Maar het is op z'n minst zorgwekkend dat ook daar het grote bullebakken van salafisten al vaste voet aan de grond heeft gekregen. Juist daar. Ik ken Indonesië, mijn moeders familie komt daar vandaan. De "indonesiër" bestaat niet. Je bent in de eerste plaats Javaan, Sumatraan of Balinees. Indonesië is een lappendeken van verschillende volken en culturen. Maar steeds meer worden de mensen gedwongen in het keurslijf van de salafistische islam. Ook al ben je geen moslim. En dat gaat met heel veel grof geweld. Open en bloot. Schaamteloos gewoon.

Ik zeg nogmaals: het extremisme neemt langzaam maar zeker het land over. En als dat doel bereikt is, wordt de democratie afgeschaft en het volk onderdrukt (met de koran in de hand).
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:15:10 #295
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113718901
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:12 schreef just_a_girl_2 het volgende:

[..]

NOG wel. Maar het is op z'n minst zorgwekkend dat ook daar het grote bullebakken van salafisten al vaste voet aan de grond heeft gekregen. Juist daar. Ik ken Indonesië, mijn moeders familie komt daar vandaan. De "indonesiër" bestaat niet. Je bent in de eerste plaats Javaan, Sumatraan of Balinees. Indonesië is een lappendeken van verschillende volken en culturen. Maar steeds meer worden de mensen gedwongen in het keurslijf van de salafistische islam. Ook al ben je geen moslim. En dat gaat met heel veel grof geweld. Open en bloot. Schaamteloos gewoon.

Ik zeg nogmaals: het extremisme neemt langzaam maar zeker het land over. En als dat doel bereikt is, wordt de democratie afgeschaft en het volk onderdrukt (met de koran in de hand).
Nou ja, meer dan 90% van de Indonesiers is Moslims, en volgens jouw interpretatie is minstens 90% daarvan zelf radicaal extremist. Dan is het dus gewoon democratisch en wat alle Indonesiers samen willen. Gematigde Moslims bestaan immers niet, toch?
pi_113718940
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:44 schreef Aloulou het volgende:
De Moslimbroederschap heeft als politieke partij andere standpunten dan op internet staat aangegeven. Je kan zo boeken lezen online (veelal Arabisch echter) waarin hun politieke filosofie duidelijk uiteen wordt gezet.Men staat voor een democratische staat met een meerpartijenstelsel. Middels verkiezingen kiezen Egyptenaren hun vertegenwoordigers. En als Egyptenaren meer religie willen is dat niet anders he. Maar de meesten vinden het goed zoals het nu is en willen vooral economisch perspectief, orde en dat de sociale ongelijkheid wordt bestreden. Niet voor niets zal de broederschap een brede regering samenstellen met seculieren en Christenen. Vervolgens hebben ze veel achter zich en staan sterk tegen het leger om hard te onderhandelen. Als je hun politieke filosofie naleest kan je zo vinden dat men voor een staat is waar elke burger van Egypte (ongeacht religie) gelijke rechten heeft. Geen dhimmi-belasting. Morsi heeft met de tijdelijke paus gesproken en verzekerd dat hij ervoor gaat om Christenen gelijk te behandelen en bouwen van kerken makkelijker te maken. Als je filosofie van hun geestelijk leiders naleest kan je Islamitische argumenten vinden waarom dit perfect strookt met Islam en een moderne rechtsstaat. Zelfde met Islamitische partij in Tunesie waar men bang voor was maar nu een jaar verder bijna blijkt dat helemaal geen hoofddoeken verplicht worden etc. Belangrijkste is dat men voor het eerst zelf vrij mag praten over hoe men denkt dat het beste is het eigen land in te richten. En dat is fundamenteel om een democratie op gang te brengen. De tijd dat 1 koning/familie als besloot is voorbij. En dat komt omdat mensen bereid waren op te staan en hier en daar hun leven te geven.
Misschien gaat het goed, misschien niet. Ik wacht vooralsnog af. Ik vind het nu nog veel te vroeg om een oordeel uit te spreken. Ik ben wél cynisch genoeg voor een "eerst zien, dan geloven" houding.
  Moderator dinsdag 3 juli 2012 @ 16:16:25 #297
8781 crew  Frutsel
pi_113718958
gaat het nog over timboektoe eigenlijk?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:17:51 #298
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113719019
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:16 schreef Frutsel het volgende:
gaat het nog over timboektoe eigenlijk?
Maar natuurlijk. Achmed van de slager op de hoek is immers ook Moslim, en daarom medeschuldig hieraan. Je hebt gewoon niet door dat Timboektoe verwoest wordt door Marokkaanse reljeugd in Nederland.
pi_113719023
quote:

[..]

Conclusie: moslims respondenten liegen altijd.
Zo klopt het.
pi_113719128
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Met een gewaad op het strand lopen :') Terwijl de man uiteraard WEL gewoon in korte broek ernaast zit. Ubertriest.
Mogen zij toch lekker zelf weten, als ze zich daarbij goed voelen? Nogmaals hier is alles lekker gemeleerd. Je ziet dames in bikini's of strakke jurken naast mensen in traditionele gewaden. Ik persoonlijk vind het een prachtig beeld van hoe totaal verschillende religieuze interpretaties met elkaar samen kunnen leven.

quote:
Doe het gelijk NU dan! Het is toch zoveel beter daar? (Niet dat jij ooit in een ander land op vakantie bent geweest....)
Waarom zou ik het NU moeten doen? Ik heb net een huis gekocht in NL, heb een uitstekende baan. Dat ga ik niet zomaar opzeggen omdat een of andere moslimhater uit een Vinexwijk in Zoetermeer dat zegt. Zoals ik al zei: Toekomstvisie. En ik ben daar inderdaad al mee bezig, met die toekomstvisie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_113719150
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:47 schreef Viajero het volgende:

[..]

Wat, je ziet niet iedere Moslim als een terrorist? Dat zou al vooruitgang zijn.
En jij ziet niet iedere criticaster als een [vul zelf maar in]? Dat zou pas een vooruitgang zijn.

BTW voor een christen matig jij je toch heel wat oordelen aan. Da's niet christelijk hoor! Wie zonder zonde is en zo.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')