abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 juli 2012 @ 11:46:01 #101
117098 Hathor
Effe niet
pi_113665470
quote:
15s.gif Op maandag 2 juli 2012 10:43 schreef Boldface het volgende:
Zijn er nog werkelijk mensen verbaasd over deze nieuwste terreurdaad? Dit is wat (moslim)extremisten doen. Er had allang ingegrepen kunnen zijn; het extremisme in die regio had allang uitgeroeid kunnen zijn, maar er is geen wil.

Het blijft bij een paar landen die vanaf grote afstand een keertje "schande" roepen. Daarna gaat iedereen weer over tot de orde van de dag, want er is vandaag een leuke Tour de France-etappe. Ondertussen kan het religieus extremisme zich ongestoord verder verspreiden, zoals dat al tijden het geval is in Afrika.
Wat had je dan voorgesteld? De zoveelste internationale troepenmacht uitzenden om ergens in een backwater pleurisland politieagentje te gaan lopen spelen? Ik denk dat de meesten zoiets hebben van "het is maar Afrika, de groeten ermee", en weet je wat...ze hebben nog gelijk ook.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_113665566
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 11:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat had je dan voorgesteld? De zoveelste internationale troepenmacht uitzenden om ergens in een backwater pleurisland politieagentje te gaan lopen spelen? Ik denk dat de meesten zoiets hebben van "het is maar Afrika, de groeten ermee", en weet je wat...ze hebben nog gelijk ook.
Het is toch nooit goed. Grijp je in dan ben je de Westerse koloniaal die een oorlog tegen de Islam aan het vechten is vanwege olie in de grond. Doe je niets dan ben je een Westerse imperialist die niets doet omdat er geen olie in de grond zit.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  maandag 2 juli 2012 @ 11:53:46 #103
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113665668
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 13:37 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Waarom zouden ze in opstand komen tegen hun eigen primitieve gedachten? De gematigde islam bestaat gewoon niet ongeacht wat men het gewone volk wil wijsmaken. Als puntje bij paaltje komt zullen moslims nooit en te nimmer andere moslims afvallen ongeacht hun stroming.
Nee, Moslims zullen nooit andere Moslims afvallen, laat staan fysiek met geweld aanvallen. Vandaar dat Irak zo'n vreedzaam land is.

Had je verder nog extreem domme opmerkingen?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 2 juli 2012 @ 11:55:08 #104
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113665699
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 13:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Goh verbazingwekkend zeg. Dat is nou helemaal niets voor moslims en de sharia is toch een wet die voortkomt uit de religie van de vrede?

:')
Het vernielen van Moslimmonumenten is inderdaad de enige uitleg van Islam. Waarom geilen mensen zoals jij toch zo op dat soort radicalen dat je alle Moslims daaraan gelijkstelt?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  maandag 2 juli 2012 @ 11:56:16 #105
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113665731
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:36 schreef stopnaald het volgende:
What's next? Het meest bittere is nog wel dat ik niet eens écht verbaasd ben over deze acties...

Het vernielen van Moslimmonumenten maakt jou zo kwaad dat je oproept tot het vernielen van Moslimmonumenten?

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 03-07-2012 05:08:43 ]
pi_113666477
quote:
9s.gif Op maandag 2 juli 2012 10:25 schreef Farenji het volgende:
nu dus ook de Islamitische grafmonumenten.
Een kleine nuance. Ze slopen niet die monumenten puur omdat het monumenten zijn. Ze slopen het omdat de doden daar als heiligen vereerd werden. En dat mag niet. Zo las ik het op NOS althans.
pi_113666527
quote:
14s.gif Op maandag 2 juli 2012 12:20 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Een kleine nuance. Ze slopen niet die monumenten puur omdat het monumenten zijn. Ze slopen het omdat de doden daar als heiligen vereerd werden. En dat mag niet. Zo las ik het op NOS althans.
Ik vereer hun moeders als heligen. Niet erg consequent van ze.
Conscience do cost.
  maandag 2 juli 2012 @ 12:31:04 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113666810
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:46 schreef tong80 het volgende:
De rebellen
zeggen in naam van Allah te handelen.

Allah zelf heeft daar 1000 jaar niets aan gedaan, nu moeten zij dat ineens doen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_113668315
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 11:53 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee, Moslims zullen nooit andere Moslims afvallen, laat staan fysiek met geweld aanvallen. Vandaar dat Irak zo'n vreedzaam land is.

Had je verder nog extreem domme opmerkingen?
Ja, ik heb verder nog een aantal extreem domme opmerkingen.

In islamitischre landen moorden ze elkaar uit en in westerse landen vallen ze elkaar niet af. Je hoeft maar naar de turken en marokkanen te kijken. Irl kunnen ze elkaar probleemloos de keel doorsnijden maar als allah er tussen staat in westerse landen is de saamhorigheid ineens opvallend. Je hoeft maar op Fok te kijken voor talloze voorbeelden.

Had je nog wat extreem domme opmerkingen om de zaak recht te lullen?
pi_113668451
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 11:55 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het vernielen van Moslimmonumenten is inderdaad de enige uitleg van Islam. Waarom geilen mensen zoals jij toch zo op dat soort radicalen dat je alle Moslims daaraan gelijkstelt?
Sorry je hebt gelijk. Dit is een geïsoleerd incident.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113668590
quote:

[..]

Omdat ze in pricipe allemaal hetzelfde zijn misschien?
  maandag 2 juli 2012 @ 13:18:53 #112
45206 Pietverdriet
pi_113668689
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:16 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

wat een onzin, voorlopig zijn de slachtoffers van de radicale islam voor moslims.
  maandag 2 juli 2012 @ 13:22:18 #113
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_113668839
Wanneer gaan ze die zwarte steen in Mekka te lijf? :X
  Moderator maandag 2 juli 2012 @ 13:24:47 #114
249559 crew  Lavenderr
pi_113668954
quote:
14s.gif Op maandag 2 juli 2012 12:20 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje vreemd.Want hoe moet je Mekka dan zien?
pi_113669219
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje vreemd.Want hoe moet je Mekka dan zien?
In Mekka worden als het goed is dan ook geen heiligen of personen vereerd. Er zijn theorieeen dat die ka'aba in Mekka, voordat de islam ontstaan was, vereerd door de toen polytheistische gelovigen werd en er ook 99 beeldjes stonden die later door de moslims zijn vernield. Ik weet niet of en in hoeverre dit waar is. Misschien dat Triggershot daar mee over kan vertellen. Het is wel zo dat in de islam (en nu zijn er weer mensen die op verschillende stromingen zullen wijzen) geen beelden en geen heiligen/mensen mogen worden vereerd. Daarom sloopten ze die boeddha beelden in Afghanistan en wil die Sharia4Belgium groep het Atomimium in Belgie opblazen en wilden ze ook iets - als ze aan de macht zouden komen - met het Vrijheidsbeeld in Amsterdam doen.
pi_113669294
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

wat een onzin, voorlopig zijn de slachtoffers van de radicale islam voor moslims.
Ja okee, omdat jij als islamkenner het onzin vindt zal het wel zo zijn. :')
  maandag 2 juli 2012 @ 13:44:34 #117
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113669755
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:09 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ja, ik heb verder nog een aantal extreem domme opmerkingen.

In islamitischre landen moorden ze elkaar uit en in westerse landen vallen ze elkaar niet af. Je hoeft maar naar de turken en marokkanen te kijken. Irl kunnen ze elkaar probleemloos de keel doorsnijden maar als allah er tussen staat in westerse landen is de saamhorigheid ineens opvallend. Je hoeft maar op Fok te kijken voor talloze voorbeelden.

Had je nog wat extreem domme opmerkingen om de zaak recht te lullen?
Ik lul niets recht. Wat in Timboektoe gebeurt is verschrikkelijk. Maar denken dat het probleem "Moslims" is en dan ophouden met denken gaat echt helemaal niets veranderen.

En jij mag iets beter gaan formuleren, als je het over Moslims in Nederland hebt geef dat dan even aan, anders lijkt het echt heel dom.
  maandag 2 juli 2012 @ 13:45:10 #118
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113669774
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Sorry je hebt gelijk. Dit is een geïsoleerd incident.
Nee, dat is het helaas niet. Maar alle Moslims hiervoor verantwoordelijk stellen gaat echt helemaal niets oplossen.
  maandag 2 juli 2012 @ 13:45:59 #119
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113669817
quote:

[..]

Ok, ik geef het op. Domheid overwint uiteindelijk toch, net zoals we nu in Timboektoe zien.

[ Bericht 6% gewijzigd door paddy op 03-07-2012 05:11:07 ]
  maandag 2 juli 2012 @ 13:47:13 #120
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113669862
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:33 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je bent niet op de hoogte van het feit dat de meeste slachtoffers van Moslimterreur andere Moslims zijn?

[ Bericht 7% gewijzigd door paddy op 03-07-2012 05:11:29 ]
pi_113670238
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:45 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee, dat is het helaas niet. Maar alle Moslims hiervoor verantwoordelijk stellen gaat echt helemaal niets oplossen.
Nee niet alle (heb ik ook niet gezegd) maar het komt wel degelijk voort uit de islam zelf. Het is niet wezensvreemd of zo van die religie.
pi_113670374
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:47 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je bent niet op de hoogte van het feit dat de meeste slachtoffers van Moslimterreur andere Moslims zijn?

Wat een diepe droefheid, zo overtiugd zijn van jezelf en dan zo'n enorm gebrek aan kennis vertonen...
Joh, zeur toch niet zo en anderen voor dom uitmaken als je er zelf geen reet van begrijpt. Je hebt vast ook regelmatig zaken met ze gedaan en je zult ongetwijfeld ook meerdere jaren ervaring hebben met hoofdzakelijk primitieven op meerdere vlakken en er zullen ook vast meerdere moslims in je familie zitten zoals bij mij.
Volgens mij ben je zelf nog geeneens uit je dorp geweest dat je meent te kunnen oordelen. Voor mij kom je in ieder geval nogal simpel over met dergelijke reacties.
  maandag 2 juli 2012 @ 14:00:35 #123
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113670422
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee niet alle (heb ik ook niet gezegd) maar het komt wel degelijk voort uit de islam zelf. Het is niet wezensvreemd of zo van die religie.
Het is maar net waar je op focust. DIe monumenten zelf komen ook voort uit de idealen van de Islam zelf. Er bestaan verschillende stromingen, van extreem radicaal tot extreem tolerant. Als je ze allemaal als dezelfde ziet dan doe je de extremisten daarmee een dienst.
  maandag 2 juli 2012 @ 14:02:06 #124
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113670478
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:59 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Joh, zeur toch niet zo en anderen voor dom uitmaken als je er zelf geen reet van begrijpt. Je hebt vast ook regelmatig zaken met ze gedaan en je zult ongetwijfeld ook meerdere jaren ervaring hebben met hoofdzakelijk primitieven op meerdere vlakken en er zullen ook vast meerdere moslims in je familie zitten zoals bij mij.
Volgens mij ben je zelf nog geeneens uit je dorp geweest dat je meent te kunnen oordelen. Voor mij kom je in ieder geval nogal simpel over met dergelijke reacties.
Wow, een persoonlijke aanval, op niets gebaseerd.

Ik zou graag zien dat je de vraag beantwoordt, wist je niet dat de meeste slachtoffers van Moslimterreur Moslim zijn?

EN als je dat wel wist, waarom val je de persoon die dat zegt zo fanatiek aan?
pi_113670616
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:00 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het is maar net waar je op focust. DIe monumenten zelf komen ook voort uit de idealen van de Islam zelf. Er bestaan verschillende stromingen, van extreem radicaal tot extreem tolerant. Als je ze allemaal als dezelfde ziet dan doe je de extremisten daarmee een dienst.
Het probleem is dat die gematigde varianten (zoals het soefisme waar deze uit voortkwamen) slechts zeer gering in aantal zijn en door de overgrote meerderheid der moslims niet eens als moslims gezien worden. De overweldigende meerderheid der moslims hangt veel extremere vormen aan. Wie mag je dan als representatief zien? Die 10% of die 90%?
pi_113670696
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:02 schreef Viajero het volgende:

[..]

Wow, een persoonlijke aanval, op niets gebaseerd.

Ik zou graag zien dat je de vraag beantwoordt, wist je niet dat de meeste slachtoffers van Moslimterreur Moslim zijn?

EN als je dat wel wist, waarom val je de persoon die dat zegt zo fanatiek aan?
Man, persoonlijke aanval? Ik wordt steeds door jou in 3 tot 4 reacties voor dom uitgemaakt en nu speel je ineens de beledigde als je tegengas krijgt? Je hebt niet eens in de gaten dat je konstant anderen loopt te beledigen.
  maandag 2 juli 2012 @ 14:09:57 #127
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113670780
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:08 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Man, persoonlijke aanval? Ik wordt steeds door jou in 3 tot 4 reacties voor dom uitgemaakt en nu speel je ineens beledigden als je tegengas krijgt? Je hebt niet eens in de gaten dat je konstant anderen loopt te beledigen.
Mijn aanval is onderbouwd, en gericht op jouw gebrek aan kennis over dit specifieke topic. Een gebrek aan kennis dat je er niet van weerhoudt net te doen alsof jij de enige bent die weet waar het over gaat. Jij bent gewoon als reactie wild tegen mij aan het schreeuwen.

Ga je de vraag nog beantwoorden?
pi_113670889
quote:

[..]

En dat doet er toe omdat? Het is een kenmerk van een religie met extreme regeltjes dat de eerste mensen die volgens anderen "niet genoeg moslim" zijn of "afdwalen van het rechte pad" de eerste en de meeste slachtoffers zijn. Het zou juist gek zijn als niet-moslims de grootste slachtoffers van moslimterreur zouden zijn.

De meeste slachtoffers van het communisme vielen ook in communistische landen.
  maandag 2 juli 2012 @ 14:13:11 #129
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113670911
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het probleem is dat die gematigde varianten (zoals het soefisme waar deze uit voortkwamen) slechts zeer gering in aantal zijn en door de overgrote meerderheid der moslims niet eens als moslims gezien worden. De overweldigende meerderheid der moslims hangt veel extremere vormen aan. Wie mag je dan als representatief zien? Die 10% of die 90%?
90% van de Moslims hangt extreme vormen van Islam aan? Doe alsjeblieft normaal zeg.

Ik kan niet direct cijfers geven, maar 90% is overduidelijk niet waar. Ik schat dat het merendeel van de Moslims helemaal niet radicaal is, en dit soort vandalisme ook verafschuwt.

Dat jij het als 90% ziet is trouwens weer een overwinning van de extremisten, die juist willen dat tegenstellingen groter worden en we alle Moslims als extremisten zien...
  maandag 2 juli 2012 @ 14:14:27 #130
45206 Pietverdriet
pi_113670961
quote:

[..]

Geen argumenten?
Heb je meegekregen wat er in de islamitische wereld gebeurd is de afgelopen decennia? Kijk bv eens naar Algarije, maar ook naar Soedan, en nu actueel dus in Mali.
  maandag 2 juli 2012 @ 14:15:37 #131
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113670998
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:12 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En dat doet er toe omdat? Het is een kenmerk van een religie met extreme regeltjes dat de eerste mensen die volgens anderen "niet genoeg moslim" zijn of "afdwalen van het rechte pad" de eerste en de meeste slachtoffers zijn. Het zou juist gek zijn als niet-moslims de grootste slachtoffers van moslimterreur zouden zijn.

De meeste slachtoffers van het communisme vielen ook in communistische landen.
Ik reageer op iemand die dat feit ontkent:

quote:

[..]

En ik discussieer graag op basis van feiten, vandaar dat ik probeerde dat recht te zetten.
pi_113671069
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:13 schreef Viajero het volgende:

[..]

90% van de Moslims hangt extreme vormen van Islam aan? Doe alsjeblieft normaal zeg.

Ik kan niet direct cijfers geven, maar 90% is overduidelijk niet waar. Ik schat dat het merendeel van de Moslims helemaal niet radicaal is, en dit soort vandalisme ook verafschuwt.

Dat jij het als 90% ziet is trouwens weer een overwinning van de extremisten, die juist willen dat tegenstellingen groter worden en we alle Moslims als extremisten zien...
De overgrote meerderheid hangt het Soenisme en Sjieisme aan en dat is inherent extremistisch en intolerant. Mystieke stromingen zoals Alevieten en Soefisme worden slechts zeer marginaal aangehangen en worden zelfs vervolgd door de grotere twee. Het is een trend de laatste decennia dat het Soenisme en Sjieisme meer macht grijpen, intoleranter worden en terug de tijd in willen.
  maandag 2 juli 2012 @ 14:18:29 #133
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113671104
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De overgrote meerderheid hangt het Soenisme en Sjieisme aan en dat is inherent extremistisch en intolerant. Mystieke stromingen zoals Alevieten en Soefisme worden slechts zeer marginaal aangehangen en worden zelfs vervolgd door de grotere twee. Het is een trend de laatste decennia dat het Soenisme en Sjieisme meer macht grijpen, intoleranter worden en terug de tijd in willen.
Bedoel je net als Christendom en Judaisme inherent extremistisch en intolerant zijn?
pi_113671111
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:09 schreef Viajero het volgende:

[..]

Mijn aanval is onderbouwd, en gericht op jouw gebrek aan kennis over dit specifieke topic. Een gebrek aan kennis dat je er niet van weerhoudt net te doen alsof jij de enige bent die weet waar het over gaat. Jij bent gewoon als reactie wild tegen mij aan het schreeuwen.

Ga je de vraag nog beantwoorden?
Jouw aanval is absoluut niet onderbouwd, een hoop geschreeuw dat anderen dom zijn en het geroep over gebrek aan kennis hebben is je eigen zwakheid tentoonspreiden. Maargoed, jij bent een islamkenner in hart en nieren en je weet het zo goed. Mag hoor, maar in mijn ogen ben jij een onervaren pubertje die niet eens weet van voren dat je achteren leeft.

Oh, welke vraag? Shit zeg, dat heb ik in 1 van mijn eerste reacties al gezegd maar lezen en interpreteren is niet voor iedereen weggelegd, het schijnt erg moelijk te zijn als je door haat verblind bent.

quote:
In islamitischre landen moorden ze elkaar uit
pi_113671197
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:18 schreef Viajero het volgende:

[..]

Bedoel je net als Christendom en Judaisme inherent extremistisch en intolerant zijn?
In principe wel, maar daar is de trend nu juist richting een kalmere beleving toe (behalve in het door hun vijanden omringde Israel. In tegenstelling tot wat bij de islam aan de gang is.

Vrij vreemd om dat te ontkennen trouwens, mocht je dat willen doen.
  maandag 2 juli 2012 @ 14:25:00 #136
274453 okiokinl
blablabla
pi_113671371
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 06:58 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik zou best wat lezen over de moslimlimwereld áls ik er zou wonen maar ik woon gelukkig in een iets beschaafdere wereld waar ze elkaar niet meer afmaken om het geloof.

En wat ik al weet over de moslimwereld is al afschuwelijk genoeg om er nooit iets mee te maken willen hebben, niet in het verleden, toekomst en helemaal nooit.
Tja, hoe meer je van de islam weet hoe erger je er van kotst.
dat kan wel wezen, maar ondertussen dacht jij dat alle moslims vriendjes zijn, maar dat is dus niet zo. geen interesse in beter begrijpen dmv kennis?
  maandag 2 juli 2012 @ 14:28:22 #137
45206 Pietverdriet
pi_113671517
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:18 schreef Dr.Nikita het volgende:
gebrek aan kennis

Laat eens blijken dat jij een diepgaande kennis hebt van de problematiek ipv te roepen dat moslims en de fanatieke islam een pot nat zijn.
pi_113671528
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geen argumenten?
Heb je meegekregen wat er in de islamitische wereld gebeurd is de afgelopen decennia? Kijk bv eens naar Algarije, maar ook naar Soedan, en nu actueel dus in Mali.
Een voorspelling mijnerzijds, kan er naast zitten maar van al die opstanden worden alleen de moslimextremisten beter en niet de bevolking. Ook in de westerse wereld zal het steeds prominentere vormen aannemen.
  maandag 2 juli 2012 @ 14:28:46 #139
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113671536
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

In principe wel, maar daar is de trend nu juist richting een kalmere beleving toe (behalve in het door hun vijanden omringde Israel. In tegenstelling tot wat bij de islam aan de gang is.

Vrij vreemd om dat te ontkennen trouwens, mocht je dat willen doen.
Je hebt gelijk, maar ik stoor me juist daarom zo aan alle mensen die denken dat de extremisten al gewonnen hebben, en dat er geen enkele tegenstand is.
pi_113671572
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:25 schreef okiokinl het volgende:

[..]

dat kan wel wezen, maar ondertussen dacht jij dat alle moslims vriendjes zijn, maar dat is dus niet zo. geen interesse in beter begrijpen dmv kennis?
Duidelijk niet begrepen wat ik schreef.
pi_113671659
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Laat eens blijken dat jij een diepgaande kennis hebt van de problematiek ipv te roepen dat moslims en de fanatieke islam een pot nat zijn.
Voor mij is de islam 1 groot pot nat en raad eens? Gelukkig mag ik dat vinden ongeacht hoeveel viajaros, pietjes en islamietjes vinden dat ik het mis heb.
  maandag 2 juli 2012 @ 14:32:00 #142
274453 okiokinl
blablabla
pi_113671663
quote:

[..]

het radicalisme is een reactie op het steeds vrijer worden van de islam.

en het is eerder dat 90% van alle moslims hun geloof niet al te serieus neemt, meer nog waarschijnlijk. zeker 90% van alle moslims bid niet 3 keer per dag en zal nooit een bedevaard naar mekka maken. en dat is al genoeg om in de ogen van een extremist een kaffer te zijn.
  maandag 2 juli 2012 @ 14:36:32 #143
45206 Pietverdriet
pi_113671851
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:31 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Voor mij is de islam 1 groot pot nat en raad eens? Gelukkig mag ik dat vinden ongeacht hoeveel viajaros, pietjes en islamietjes vinden dat ik het mis heb.
Weer heb je geen enkel argument.
Is BNW niet meer wat voor jou?
pi_113671915
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Weer heb je geen enkel argument.
Is BNW niet meer wat voor jou?
Misschien wel zogauw jij naar ONZ verdwijnt?
  maandag 2 juli 2012 @ 14:38:23 #145
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113671921
quote:

[..]

Je hebt alle vrijheid om je gebrek aan kennis en je vooroordelen hier te etaleren, laat je niet door mij tegenhouden ^O^
  maandag 2 juli 2012 @ 14:40:17 #146
45206 Pietverdriet
pi_113672014
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:38 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Misschien wel zogauw jij naar ONZ verdwijnt?
Nog steeds geen argument, geen inhoudelijke kennis
pi_113672181
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:38 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je hebt alle vriheid om je gebrek aan kennis en je vooroordelen hier te etaleren, laat je niet door mij tegenhouden ^O^
Je enorme islamkennis is een verlichting voor Fok.

Niets voor jou om de zoveelste islammod te worden zodat het nog wat meer op marokko.nl gaat lijken?

quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nog steeds geen argument, geen inhoudelijke kennis
En Piet, waar bestaat jouw inhoudelijke parate kennis uit? ben ik toch wel Duits benieuwd naar.
  maandag 2 juli 2012 @ 15:04:43 #148
45206 Pietverdriet
pi_113673131
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:44 schreef Dr.Nikita het volgende:

En Piet, waar bestaat jouw inhoudelijke parate kennis uit? ben ik toch wel Duits benieuwd naar.
Nog steeds geen argument, nog steeds geen blijk geven van kennis van het onderwerp.
  maandag 2 juli 2012 @ 15:05:41 #149
274453 okiokinl
blablabla
pi_113673183
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:29 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Duidelijk niet begrepen wat ik schreef.
ik begrijp dat je een moslimfobie hebt, en wat vooropgezette meningen. je wil er niks mee te maken hebben.
succes daarmee.
pi_113673317
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nog steeds geen argument, nog steeds geen blijk geven van kennis van het onderwerp.
Nog geen blijk van parate kennis van jouw kant behalve repeterentde geroeptoeter.
  maandag 2 juli 2012 @ 15:13:27 #151
45206 Pietverdriet
pi_113673498
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:09 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nog geen blijk van parate kennis van jouw kant behalve repeterentde geroeptoeter.
Kijk haar eens met haar barbies gooien...
pi_113673518
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:05 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ik begrijp dat je een moslimfobie hebt, en wat vooropgezette meningen. je wil er niks mee te maken hebben.
succes daarmee.
Succes met je gevecht tegen mensen die niets van de islam moeten hebben.

Heb je hier ook een bron van of roeptoeter je maar wat? En over de rest maar te zwijgen.

quote:
en het is eerder dat 90% van alle moslims hun geloof niet al te serieus neemt
pi_113673672
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kijk haar eens met haar barbies gooien...
Opzichtige afleidingsmanoeuvre om je eigen zwakheid te verdoezelen.

Kom op, je kan beter!
  maandag 2 juli 2012 @ 15:46:30 #154
274453 okiokinl
blablabla
pi_113674839
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:14 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Succes met je gevecht tegen mensen die niets van de islam moeten hebben.

Heb je hier ook een bron van of roeptoeter je maar wat? En over de rest maar te zwijgen.

[..]

van even een wikipedia lezen ga je niet dood hoor..
http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_terrorism

A 2005 Pew Research study that involved 17,000 people in 17 countries showed support for terrorism was declining in the Muslim world along with a growing belief that Islamic extremism represents a threat to those countries.[89] A Daily Telegraph survey[90] showed that 88% of Muslims said the July 2005 bombings in the London Underground were unjustified, while 6% disagreed.

In Pakistan, despite the recent rise in the Taliban's influence, a poll conducted by Terror Free Tomorrow in Pakistan in January 2008 tested support for al-Qaeda, the Taliban, other militant Islamist groups and Osama bin Laden himself, and found a recent drop by half. In August 2007, 33% of Pakistanis expressed support for al-Qaeda; 38% supported the Taliban. By January 2008, al-Qaeda's support had dropped to 18%, the Taliban's to 19%. When asked if they would vote for al-Qaeda, just 1% of Pakistanis polled answered in the affirmative. The Taliban had the support of 3% of those polled.[86]

Pew Research surveys in 2008 show that in a range of countries – Jordan, Pakistan, Indonesia, Lebanon, and Bangladesh – there have been substantial declines in the percentages saying suicide-bombings and other forms of violence against civilian targets can be justified to defend Islam against its enemies. Wide majorities say such attacks are, at most, rarely acceptable. The shift of attitudes against terror has been especially dramatic in Jordan, where 29% of Jordanians were recorded as viewing suicide-attacks as often or sometimes justified (down from 57% in May 2005). In the largest majority-Muslim nation, Indonesia, 74% of respondents agree that terrorist attacks are "never justified" (a substantial increase from the 41% level to which support had risen in March 2004); in Pakistan, that figure is 86%; in Bangladesh, 81%; and in Iran, 80%.[86]

A poll conducted in Osama bin Laden's home country of Saudi Arabia in December 2008 shows that his compatriots have dramatically turned against him, his organisation, Saudi volunteers in Iraq, and terrorism in general. Indeed, confidence in bin Laden has fallen in most Muslim countries in recent years.[86]

In Iraq, people of all persuasions unanimously reject the terror tactics against Iraqi civilians by the local al-Qaida. An ABC News/BBC/NHK poll revealed that all of those surveyed – Sunni and Shi'a alike – found al-Qaida attacks on Iraqi civilians "unacceptable"; 98% rejected the militants' attempts to gain control over areas in which they operated; and 97% opposed their attempts to recruit foreign fighters and bring them to Iraq.[
  maandag 2 juli 2012 @ 16:36:24 #155
45206 Pietverdriet
pi_113677090
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:17 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Opzichtige afleidingsmanoeuvre om je eigen zwakheid te verdoezelen.

Kom op, je kan beter!
Je hebt nog steeds niets inhoudelijks gepost, en is het vooral jij die de aandacht poogt af te leiden.
pi_113678652
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 16:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt nog steeds niets inhoudelijks gepost, en is het vooral jij die de aandacht poogt af te leiden.
Nou Piet, ik kan hetzelfde van jou zeggen, ook totaal niets inhoudelijks of enige kennis van zaken in je postings. Je postings zijn praktisch allemaal tegen mij gericht omdat ik niets van de islam moet hebben, of het gvd verplicht is. Als er had gestaan dat ik niets van het christendom moet hebben kom je klaar met je vriendje viagra en okinootje. Het is net of het verboden is of een grote zonde. Jullie lijken net zulke extremisten als die islamisten die ik verafschuw, die een andere mening geen ruimte gunnen.

Ik zie hier een hoop hypocriet gejank van jou en enkelen die het misschien wel prachtig vinden als de sharia werd ingevoerd. Dat er lieden zijn die in sprookjes geloven, soit, ik niet en dat verkondig ik ook zo nodig. En nee, om mijn mening door te drukken plaats ik geen bommen, blaas geen mensen op, snijd ze de strot niet door om hun geloof, verbrand geen vlaggen, eis geen aparte zwemuurtjes, ook geen vrouwelijke artsen, sta zo nodig in de rechtbank op, geef netjes ieder een hand waar de etikette het vereist, spreek geen fathwa's uit, steek geen ambassades in brand om cartoontjes, loop niet met een vuilniszak op mijn kop om geile moslimmannetjes te weren en ik lust net zo min de islam als sauerkraut mit bratwurst.

En nu begin ik je gezeur zat te worden.
pi_113678709
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 15:46 schreef okiokinl het volgende:

[..]

van even een wikipedia lezen ga je niet dood hoor..
http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_terrorism

A 2005 Pew Research study that involved 17,000 people in 17 countries showed support for terrorism was declining in the Muslim world along with a growing belief that Islamic extremism represents a threat to those countries.[89] A Daily Telegraph survey[90] showed that 88% of Muslims said the July 2005 bombings in the London Underground were unjustified, while 6% disagreed.

In Pakistan, despite the recent rise in the Taliban's influence, a poll conducted by Terror Free Tomorrow in Pakistan in January 2008 tested support for al-Qaeda, the Taliban, other militant Islamist groups and Osama bin Laden himself, and found a recent drop by half. In August 2007, 33% of Pakistanis expressed support for al-Qaeda; 38% supported the Taliban. By January 2008, al-Qaeda's support had dropped to 18%, the Taliban's to 19%. When asked if they would vote for al-Qaeda, just 1% of Pakistanis polled answered in the affirmative. The Taliban had the support of 3% of those polled.[86]

Pew Research surveys in 2008 show that in a range of countries – Jordan, Pakistan, Indonesia, Lebanon, and Bangladesh – there have been substantial declines in the percentages saying suicide-bombings and other forms of violence against civilian targets can be justified to defend Islam against its enemies. Wide majorities say such attacks are, at most, rarely acceptable. The shift of attitudes against terror has been especially dramatic in Jordan, where 29% of Jordanians were recorded as viewing suicide-attacks as often or sometimes justified (down from 57% in May 2005). In the largest majority-Muslim nation, Indonesia, 74% of respondents agree that terrorist attacks are "never justified" (a substantial increase from the 41% level to which support had risen in March 2004); in Pakistan, that figure is 86%; in Bangladesh, 81%; and in Iran, 80%.[86]

A poll conducted in Osama bin Laden's home country of Saudi Arabia in December 2008 shows that his compatriots have dramatically turned against him, his organisation, Saudi volunteers in Iraq, and terrorism in general. Indeed, confidence in bin Laden has fallen in most Muslim countries in recent years.[86]

In Iraq, people of all persuasions unanimously reject the terror tactics against Iraqi civilians by the local al-Qaida. An ABC News/BBC/NHK poll revealed that all of those surveyed – Sunni and Shi'a alike – found al-Qaida attacks on Iraqi civilians "unacceptable"; 98% rejected the militants' attempts to gain control over areas in which they operated; and 97% opposed their attempts to recruit foreign fighters and bring them to Iraq.[

Wat moet ik hiermee?
pi_113678881
quote:

[..]

Eigenlijk zie je dus het liefst moslims zo snel en zo hard mogelijk radicaliseren. Duidelijk. Toch grappig dat je zo hard mogelijk ageert tegen fundamentalisme, maar er in principe dezelfde ideeen en wensen er op nahoudt.
pi_113678941
Achjee, daar is de volgende die zich meldt. :')
pi_113678980
Als fundamentalisten iets verkloten kun je concluderen dat er iets mis is met de fundamenten.
Conscience do cost.
  maandag 2 juli 2012 @ 17:22:23 #161
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113679015
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:14 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat moet ik hiermee?
Lezen, en letten op de stukken waar gezegd wordt dat een overgrote meerderheid van Moslims tegen terrorisme is.

En dan kijken of je dat ook nog kunt en wilt onthouden, of dat je gewoon verder gaat met je domme geblaat.
  maandag 2 juli 2012 @ 17:25:50 #162
274453 okiokinl
blablabla
pi_113679159
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:14 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wat moet ik hiermee?
lezen?
je vroeg toch om een bron?

en trouwens, jij mag best een hekel aan moslims hebben, maar je verteld onzin en onwaarheden. dat is waarom mensen hier met jou discusseren, niet omdat je een hekel aan die gasten hebt.
geloof me, als je je alleen bij de feiten zou houden, had je nog meer dan genoeg punten over om een hekel aan moslims te hebben.
pi_113679215
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:22 schreef Viajero het volgende:

[..]

Lezen, en letten op de stukken waar gezegd wordt dat een overgrote meerderheid van Moslims tegen terrorisme is.

En dan kijken of je dat ook nog kunt en wilt onthouden, of dat je gewoon verder gaat met je domme geblaat.
Je begint nu echt vervelend te worden met je stopwoordje. Jaja, ik weet inmiddels dat iedereen dom is die niet jouw mening deelt.

Over dommigheid gesproken, waarom begin je ineens over terrorisme of is dat wat je graag wil horen?
pi_113679255
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:21 schreef ems. het volgende:
Als fundamentalisten iets verkloten kun je concluderen dat er iets mis is met de fundamenten.
Als fanatieke Ajacieden het verkloten kun je concluderen dat er iets mis is met Ajax. Zoiets?
pi_113679307
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:20 schreef Dr.Nikita het volgende:
Achjee, daar is de volgende die zich meldt. :')
Weet je zeker dat je niet zelf een islamitische extremist bent?
  maandag 2 juli 2012 @ 17:29:43 #166
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113679340
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:27 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je begint nu echt vervelend te worden met je stopwoordje. Jaja, ik weet inmiddels dat iedereen dom is die niet jouw mening deelt.

Over dommigheid gesproken, waarom begin je ineens over terrorisme of is dat wat je graag wil horen?
Nee hoor. Ik ben het wel vaker met mensen niet eens, maar die nowm ik niet dom zolang ze onderbouwen en enigszins hun feiten op een rijtje hebben.

Jij bent zonder enige onderbouwing aan het schreeuwen, en dat noem ik inderdaad dom. Dat doe ik trouwens ook met medestanders, ik heb bv Papierversnipperaar ook wel eens dom genoemd, terwijl we beide legalisering van drugs willen. Alleen heeft hij nauwelijks feitenkennis en loopt maar wat te schreeuwen, dus dom.
pi_113679480
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:25 schreef okiokinl het volgende:

[..]

lezen?
je vroeg toch om een bron?
Ja, en?
Ik heb met geen woord gerept over terrorisme knul.
quote:
en trouwens, jij mag best een hekel aan moslims hebben,
Niet moslims, de islam. DE ISLAM.
Lezen is moeilijk.
quote:
maar je verteld onzin en onwaarheden. dat is waarom mensen hier met jou discusseren, niet omdat je een hekel aan die gasten hebt.
Ik heb nog niks verteld, waar haal je het vandaan.. Oh shit, ik heb verteld dat de islam een pot nat is.
quote:
geloof me,
Nee, ik geloof je niet.
quote:
als je je alleen bij de feiten zou houden, had je nog meer dan genoeg punten over om een hekel aan moslims te hebben.
ISLAM niet MOSLIMS waar ik een hekel aan heb.
Leer toch eens lezen voordat je beschuldigt.
pi_113679486
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:29 schreef Viajero het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik ben het wel vaker met mensen niet eens, maar die nowm ik niet dom zolang ze onderbouwen en enigszins hun feiten op een rijtje hebben.
Als je op die manier te werk gaat noemen we je ook wel eens een gelovige.
pi_113679695
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:32 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ja, en?

[..]

Lezen is moeilijk.

Wat is het verschil tussen die 2 precies?
pi_113679702
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:29 schreef Viajero het volgende:

[..]

Jij bent zonder enige onderbouwing aan het schreeuwen, en dat noem ik inderdaad dom. Dat doe ik trouwens ook met medestanders, ik heb bv Papierversnipperaar ook wel eens dom genoemd, terwijl we beide legalisering van drugs willen. Alleen heeft hij nauwelijks feitenkennis en loopt maar wat te schreeuwen, dus dom.
Joh, schei toch uit meet je betweterigheid, je weet niet eens waar je het over hebt en dan anderen in elke reactie dom noemen.
  maandag 2 juli 2012 @ 17:39:11 #171
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113679794
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen die 2 precies?
De Grote Blonde Leider en Profeet heeft aangegeven dat je over Islam moet zeuren, en dat dat dan geen discriminatie is. Sindsdien doen een aantal van zijn volgelingen dat ook, zonder echt goed te begrijpen wat of waarom.
pi_113679934
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:39 schreef Viajero het volgende:

[..]

De Grote Blonde Leider en Profeet heeft aangegeven dat je over Islam moet zeuren, en dat dat dan geen discriminatie is. Sindsdien doen een aantal van zijn volgelingen dat ook, zonder echt goed te begrijpen wat of waarom.
Ohja? En wie is die grote blonde leider en zijn volgelingen dan?
pi_113680619
quote:

[..]

Dat zeg ik; net gelovigen. Eerst beweren dat moslims die gematigd zijn niet bestaan of de koran niet goed lezen omdat een beetje volgeling van de islam radicaal zou zijn; zo is de islam nu eenmaal. Om daarna weer doodleuk te vertellen dat moslims en islam niet hetzelfde zijn. :D
pi_113681466
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als fanatieke Ajacieden het verkloten kun je concluderen dat er iets mis is met Ajax. Zoiets?
Niet helemaal. Ajacieden (schrijf je dat zo?) hebben geen vastgelegde levensregels die andere ajacieden moeten nakomen. Verder ging het niet om fanatiekelingen maar om fundamentalisten, iets wat in deze context vrij belangrijk is, lijkt me.

Als je gelovig bent maar je negeert de fundamenten van je geloof vraag ik me trouwens af waarom je überhaupt gelovig bent, maar dat is weer een andere discussie.
Conscience do cost.
pi_113682054
Even je leugens corrigeren, dit is wat ik schreef nu in het vet en onderstreept-
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 13:37 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Waarom zouden ze in opstand komen tegen hun eigen primitieve gedachten? De gematigde islam bestaat gewoon niet ongeacht wat men het gewone volk wil wijsmaken. Als puntje bij paaltje komt zullen moslims nooit en te nimmer andere moslims afvallen ongeacht hun stroming.
En dit lieg je maar bij elkaar. Je gedraagt je als een rat. Ik begrijp niet dat je steeds wegkomt met je leugens en stemmingmakerij.
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zeg ik; net gelovigen. Eerst beweren dat moslims die gematigd zijn niet bestaan of de koran niet goed lezen omdat een beetje volgeling van de islam radicaal zou zijn; zo is de islam nu eenmaal. Om daarna weer doodleuk te vertellen dat moslims en islam niet hetzelfde zijn. :D
  maandag 2 juli 2012 @ 18:43:26 #176
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_113682152
Als BansheeBoy hier ook nog even komt posten, is het feest compleet.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_113682874
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
Even je leugens corrigeren, dit is wat ik schreef nu in het vet en onderstreept-

[..]

En dit lieg je maar bij elkaar. Je gedraagt je als een rat. Ik begrijp niet dat je steeds wegkomt met je leugens en stemmingmakerij.

[..]

Natuurlijk, weer lekker aan het draaien.

quote:
Waarom geilen mensen zoals jij toch zo op dat soort radicalen dat je alle Moslims daaraan gelijkstelt?
quote:

[..]

En:
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 17:36 schreef Dr.Nikita het volgende:

Nogmaals, met de bek is alles mogelijk om de idiote ongelovigen zoet te houden maar als puntje bij paaltje komt zijn de aanhangers van de vredesreligie vaak nog erger dan beesten.
pi_113683023
Bovendien ben jíj degene die hier weer aan het liegen is. Als je zegt dat moslims elkaar nooit zullen afvallen terwijl moslims regelmatig zélf slachtoffer zijn van extremistische en gewelddadige moslims... :')
pi_113683359
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 18:26 schreef ems. het volgende:

[..]

Niet helemaal. Ajacieden (schrijf je dat zo?) hebben geen vastgelegde levensregels die andere ajacieden moeten nakomen.
Moslims ook niet.

quote:
Verder ging het niet om fanatiekelingen maar om fundamentalisten, iets wat in deze context vrij belangrijk is, lijkt me.
Mwah, weet ik niet. De ene Ajacied is fanatieker dan de ander. En de fanatieke Ajacied zal iemand die geen seizoenskaart heeft en zo nu en dan lafjes op de bank een wedstrijd kijkt en één shirt in z'n kast heeft hangen geen Ajacied vinden. Stellen dat alleen extremisten danwel fundamentalisten het bij het juiste einde hebben is een drogreden.
pi_113683400
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Moslims ook niet.

Daar verschillen de meningen over.
Conscience do cost.
pi_113684037
quote:

[..]

Blaat. Ik zie jou bij gezeik op het christendom opeens heel anders reageren. En als religie afwijken discriminatie is, dan juich ik discriminatie alleen maar toe.
  maandag 2 juli 2012 @ 20:32:42 #182
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113687314
quote:
1s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Blaat. Ik zie jou bij gezeik op het christendom opeens heel anders reageren. En als religie afwijken discriminatie is, dan juich ik discriminatie alleen maar toe.
Ik zeik nooit over Christendom of over Christenen. Ik ben zelf Christen, al wordt mijn geloof nogal op de proef gesteld en geloof ik meer in God direct dan in welke kerk dan ook.

Ik ben wel fanatiek in kritiek leveren op bepaalde instituten, zoals bv het Vaticaan en hun rol in het stimuleren van kinderverkrachting. Ik vraag me al jaren af waarom de Paus, zijn naaste trawanten en alle schuldige priesters niet massaal worden opgepakt en vastgezet, en de hele boel onder nieuw leiderschap een laatste kans geven.

Ook ben ik fanatiek in het kritiek leveren op dit soort radicale cultuur en vrijheidsvernietigers als nu een van de meest mysterieuze en interessante schatten van Africa aan het vernielen zijn. Ik hoop dat er ooit een tycoon als Bill Gates opstaat die met zijn miljarden aan charity gaat doen door gewoon met een elitegroep huurlingen dit soort lui weg te vagen, in nauwe samenwerking met de Toeareg rebellen die dit ook niet willen en het leger van Mali, en eventueel de buurlanden en/of andere troepen. Maar dan niet op de VN manier erbij staan kijken en wijzen, en dan een boze brief sturen, maar gewoon militair de mensen die hun erfgoed wel belangrijk vinden weer terug aan de macht helpen.

Om dat succesvol te doen zal je grotendeels van Moslims afhankelijk zijn, de hierboven genoemde mensen in Mali die wel hun erfgoed willen behouden, en dat zijn er veel, zijn namelijk ook Moslims. Ik heb grote kritiek op deze terroristen, maar de mensen die tegen ze vechten zijn ook Moslims, dus je kan dit niet de Islam of "de Moslims" in de schoenen schuiven, maar een bepaalde radicale uitleg van de Islam en een aantal radicale gekken en hun eigen interpretatie daarvan. Door "Moslims" of de Islam de schuld geven zorgter alleen maar voor dat je de goede Moslims van je vervreemdt.
pi_113687805
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:09 schreef ems. het volgende:

[..]

Daar verschillen de meningen over.
Inderdaad, ook over de invulling van die - heel globale - regels.
  maandag 2 juli 2012 @ 20:41:29 #184
117098 Hathor
Effe niet
pi_113687871
Zelfs in dit geval zijn er nog steeds malloten die religieuze bloedzuigers blijkbaar nog steeds het voordeel van de twijfel willen geven.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_113687943
quote:

[..]

De overgrote meerderheid hangt het Soenisme en Sjieisme aan en dat is inherent extremistisch en intolerant. Mystieke stromingen zoals Alevieten en Soefisme worden slechts zeer marginaal aangehangen en worden zelfs vervolgd door de grotere twee.
Je liegt.

quote:
Het hanafisme is binnen de soennitische islam een van de vier scholen (madhhabs) ten aanzien van de godsdienstige wet, de fiqh.
Opgericht door imam Abu Hanifa wordt het beschouwd als de school die het meest openstaat voor moderne en liberale ideeën. Godslastering wordt niet vervolgd door de wereldlijke overheid, hetgeen bij de andere scholen soms wel het geval is.
Van de vier rechtsscholen binnen de islam is het hanafisme de grootste. Het wordt wereldwijd gevolgd door ongeveer 45% van moslims. De andere drie andere scholen zijn shafisme, malikisme, en hanbalisme.
Het hanafisme is overheersend onder soennitische moslims in Afghanistan, Pakistan, India, Bangladesh, noordelijk Egypte (waar de invloed van Ottomanen het sterkst was), Turkije, Bosnië en Herzegovina, Albanië, onder de moslimgemeenschappen van de Balkan (in Bulgarije en Roemenië bijvoorbeeld), Centraal-Azië (Oezbekistan, Turkmenistan enz.), de moslims van China, de moslims van Rusland en Oekraïne (Tataren en Turken). Ook de meeste moslims in Europa zijn overwegend hanafiet.
  maandag 2 juli 2012 @ 21:23:59 #186
274453 okiokinl
blablabla
pi_113690371
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:32 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ja, en?

[quote]lol, moet ik nou ook nog de stukjes voor je gaan highlighten die exact over je bronvraag gaan? laat anders maar..
quote:
Lezen is moeilijk.
ik heb niet zoveel met wilders-woordspelletjes. islam, moslims, whatever.

quote:
k heb nog niks verteld, waar haal je het vandaan.. Oh shit, ik heb verteld dat de islam een pot nat is.
daar hebben we het dus over ja.

quote:
grappig dat je dat verschil zo belangrijk vindt, terwijl ik je enige nuance probeer uit te leggen.
maar vooruit, ga ik vanaf nu islam ipv moslims zeggen.

mooi antwoord trouwens, op geen enkele manier gereageerd op wat ik je voorleg.
  maandag 2 juli 2012 @ 22:26:20 #187
45206 Pietverdriet
pi_113694213
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 17:13 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Nou Piet, ik kan hetzelfde van jou zeggen, ook totaal niets inhoudelijks of enige kennis van zaken in je postings. Je postings zijn praktisch allemaal tegen mij gericht omdat ik niets van de islam moet hebben, of het gvd verplicht is. Als er had gestaan dat ik niets van het christendom moet hebben kom je klaar met je vriendje viagra en okinootje. Het is net of het verboden is of een grote zonde. Jullie lijken net zulke extremisten als die islamisten die ik verafschuw, die een andere mening geen ruimte gunnen.

Ik zie hier een hoop hypocriet gejank van jou en enkelen die het misschien wel prachtig vinden als de sharia werd ingevoerd. Dat er lieden zijn die in sprookjes geloven, soit, ik niet en dat verkondig ik ook zo nodig. En nee, om mijn mening door te drukken plaats ik geen bommen, blaas geen mensen op, snijd ze de strot niet door om hun geloof, verbrand geen vlaggen, eis geen aparte zwemuurtjes, ook geen vrouwelijke artsen, sta zo nodig in de rechtbank op, geef netjes ieder een hand waar de etikette het vereist, spreek geen fathwa's uit, steek geen ambassades in brand om cartoontjes, loop niet met een vuilniszak op mijn kop om geile moslimmannetjes te weren en ik lust net zo min de islam als sauerkraut mit bratwurst.

En nu begin ik je gezeur zat te worden.
Waarom vind jij het zo moeilijk een discussie met argumenten te voeren?
  maandag 2 juli 2012 @ 22:55:53 #188
28033 Pek
je moet wat
pi_113696199
Vrouw? :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  Moderator maandag 2 juli 2012 @ 23:11:51 #189
249559 crew  Lavenderr
pi_113697174
quote:
10s.gif Op maandag 2 juli 2012 22:55 schreef Pek het volgende:
Vrouw? :P
Zeg }:|
  maandag 2 juli 2012 @ 23:58:46 #190
28033 Pek
je moet wat
pi_113699536
Sorry :@

Maar het is toch zo? Vrouwen en argumenten :') _O- :W
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  Moderator dinsdag 3 juli 2012 @ 00:44:17 #191
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_113701168
Pietverdriet & Dr.Nikita

ik vind het heel tof dat jullie al zo lang getrouwd zijn met elkaar maar kunnen jullie de echtelijke onenigheden in de slaapkamer uitvechten ipv op fok!?

bij voorbaat dank ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_113704014
Jammer dat persoonlijke geneuzel, maar geef het nog niet op

quote:
[....lees in link] Volgens Bensouda zijn de vernielingen oorlogsmisdaden, uiterst zware vergrijpen waarvoor ze bij het Strafhof in Den Haag berecht kunnen worden.

Vanochtend vroeg moest ook een vijftiende-eeuwse moskee het ontgelden. De strijders wierpen zich op de deur van het godshuis, die volgens Malinezen enkel geopend mag worden aan het einde van de geschiedenis. Sinds zaterdag zijn zeker 8 van de 16 mausolea gesneuveld.[...lees in link]
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)oorlogsmisdaad.dhtml
Eigenlijk laten deze berichten je zien dat er groepen radicalen zijn in elke tak van geloof of niet geloof.

En is de VN al klaar met onderzoeken? Of wachten ze tot alles vernietigd is.

[ Bericht 10% gewijzigd door paddy op 03-07-2012 05:37:24 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 05:56:21 #193
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_113704037
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 05:26 schreef paddy het volgende:
Jammer dat persoonlijke geneuzel, maar geef het nog niet op

[..]

http://www.trouw.nl/tr/nl(...)oorlogsmisdaad.dhtml
Eigenlijk laten deze berichten je zien dat er groepen radicalen zijn in elke tak van geloof of niet geloof.

En is de VN al klaar met onderzoeken? Of wachten ze tot alles vernietigd is.

Laat de VN eerst maar de kerken en christenen beschermen in egypte, libye en syrie, waar tientalle kerken zijn leeggeroofd en afgefikt voordat ze zich met dit soort achteraf gelegen moskeetjes bemoeien.
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
pi_113704044
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 05:56 schreef FemacampSurvivor het volgende:

[..]

Laat de VN eerst maar de kerken en christenen beschermen in egypte, libye en syrie, waar tientalle kerken zijn leeggeroofd en afgefikt voordat ze zich met dit soort achteraf gelegen moskeetjes bemoeien.
Kijk, ze maken daar geen verschil in. Moet vast ook nog onderzocht worden :'). Maar laten we bij dit bericht blijven. Al nieuws over de VN?

Ze hebben het in de link over oorlogsmisdaden. Kan dat? Bedoel, ze hebben daar de macht al uit handen gegeven (blijkbaar maanden geleden al) en heersen al maanden over deze stad. Hoe kan je dan nog spreken over oorlogsmisdaden qua cultureel erfgoed. Bedoel...het is nu hun bezit aanbidden hun eigen macht blijkbaar. Kan je zoiets als oorlogsmisdaad zien?

[ Bericht 11% gewijzigd door paddy op 03-07-2012 06:22:42 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_113704079
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 06:03 schreef paddy het volgende:

[..]

Kijk, ze maken daar geen verschil in. Moet vast ook nog onderzocht worden :'). Maar laten we bij dit bericht blijven. Al nieuws over de VN?

Ze hebben het in de link over oorlogsmisdaden. Kan dat? Bedoel, ze hebben daar de macht al uit handen gegeven (blijkbaar maanden geleden al) en heersen al maanden over deze stad. Hoe kan je dan nog spreken over oorlogsmisdaden qua cultureel erfgoed. Bedoel...het is nu hun bezit aanbidden hun eigen macht blijkbaar. Kan je zoiets als oorlogsmisdaad zien?
Omdat het venielen van werelderfgoed simpelweg als oorlogsmisdaad gedefinieerd is.
pi_113704192
Overwinnaarsrecht dus..
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_113707667
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:31 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

In Mekka worden als het goed is dan ook geen heiligen of personen vereerd. Er zijn theorieeen dat die ka'aba in Mekka, voordat de islam ontstaan was, vereerd door de toen polytheistische gelovigen werd en er ook 99 beeldjes stonden die later door de moslims zijn vernield. Ik weet niet of en in hoeverre dit waar is. Misschien dat Triggershot daar mee over kan vertellen. Het is wel zo dat in de islam (en nu zijn er weer mensen die op verschillende stromingen zullen wijzen) geen beelden en geen heiligen/mensen mogen worden vereerd. Daarom sloopten ze die boeddha beelden in Afghanistan en wil die Sharia4Belgium groep het Atomimium in Belgie opblazen en wilden ze ook iets - als ze aan de macht zouden komen - met het Vrijheidsbeeld in Amsterdam doen.
De inwoners van Mekka waren beslist polytheïsten voordat ze moslim werden. Dat is een feit, meer dan genoeg archeologisch bewijs voor gevonden. En ja, de ka-aba werd al door die polytheïsten vereerd als een heilige plaats cq tempel. En ja, daar stonden inderdaad afgodsbeelden/beeldjes in.

Los daarvan kun je nog altijd stellen dat het bijzonder asociaal is om jouw zienswijze met geweld op te leggen aan anderen. In dat opzicht heeft islam helemaal NIETS met vrede te maken, maar alles met ONDERWERPING. Alleen al daarom heb ik nooit de aantrekkingskracht van de islam (of die andere abrahamitische religies) begrepen.
pi_113707770
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 13:45 schreef Viajero het volgende:

[..]

Het is wel opvallend hoe succesvol al-qaida ed zowel hier als daar zijn.
Ik zie nog niet zo snel jonge pubers zich richting Mali spoeden om de locale soefies te helpen/beschermen/bevrijden....
pi_113707813
quote:

[..]

En toch komt geen enkele invloedrijke geestelijke leider op het idee om tot vrede op te roepen? Tja....
pi_113707859
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 14:00 schreef Viajero het volgende:

[..]

Feit is wel dat die extremisten bijzonder weinig weerstand ondervinden vanuit de moslimwereld zelf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')