Wat had je dan voorgesteld? De zoveelste internationale troepenmacht uitzenden om ergens in een backwater pleurisland politieagentje te gaan lopen spelen? Ik denk dat de meesten zoiets hebben van "het is maar Afrika, de groeten ermee", en weet je wat...ze hebben nog gelijk ook.quote:Op maandag 2 juli 2012 10:43 schreef Boldface het volgende:
Zijn er nog werkelijk mensen verbaasd over deze nieuwste terreurdaad? Dit is wat (moslim)extremisten doen. Er had allang ingegrepen kunnen zijn; het extremisme in die regio had allang uitgeroeid kunnen zijn, maar er is geen wil.
Het blijft bij een paar landen die vanaf grote afstand een keertje "schande" roepen. Daarna gaat iedereen weer over tot de orde van de dag, want er is vandaag een leuke Tour de France-etappe. Ondertussen kan het religieus extremisme zich ongestoord verder verspreiden, zoals dat al tijden het geval is in Afrika.
Het is toch nooit goed. Grijp je in dan ben je de Westerse koloniaal die een oorlog tegen de Islam aan het vechten is vanwege olie in de grond. Doe je niets dan ben je een Westerse imperialist die niets doet omdat er geen olie in de grond zit.quote:Op maandag 2 juli 2012 11:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat had je dan voorgesteld? De zoveelste internationale troepenmacht uitzenden om ergens in een backwater pleurisland politieagentje te gaan lopen spelen? Ik denk dat de meesten zoiets hebben van "het is maar Afrika, de groeten ermee", en weet je wat...ze hebben nog gelijk ook.
Nee, Moslims zullen nooit andere Moslims afvallen, laat staan fysiek met geweld aanvallen. Vandaar dat Irak zo'n vreedzaam land is.quote:Op zondag 1 juli 2012 13:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Waarom zouden ze in opstand komen tegen hun eigen primitieve gedachten? De gematigde islam bestaat gewoon niet ongeacht wat men het gewone volk wil wijsmaken. Als puntje bij paaltje komt zullen moslims nooit en te nimmer andere moslims afvallen ongeacht hun stroming.
Het vernielen van Moslimmonumenten is inderdaad de enige uitleg van Islam. Waarom geilen mensen zoals jij toch zo op dat soort radicalen dat je alle Moslims daaraan gelijkstelt?quote:Op zondag 1 juli 2012 13:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Goh verbazingwekkend zeg. Dat is nou helemaal niets voor moslims en de sharia is toch een wet die voortkomt uit de religie van de vrede?
Het vernielen van Moslimmonumenten maakt jou zo kwaad dat je oproept tot het vernielen van Moslimmonumenten?quote:Op zondag 1 juli 2012 15:36 schreef stopnaald het volgende:
What's next? Het meest bittere is nog wel dat ik niet eens écht verbaasd ben over deze acties...
Een kleine nuance. Ze slopen niet die monumenten puur omdat het monumenten zijn. Ze slopen het omdat de doden daar als heiligen vereerd werden. En dat mag niet. Zo las ik het op NOS althans.quote:Op maandag 2 juli 2012 10:25 schreef Farenji het volgende:
nu dus ook de Islamitische grafmonumenten.
Ik vereer hun moeders als heligen. Niet erg consequent van ze.quote:Op maandag 2 juli 2012 12:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een kleine nuance. Ze slopen niet die monumenten puur omdat het monumenten zijn. Ze slopen het omdat de doden daar als heiligen vereerd werden. En dat mag niet. Zo las ik het op NOS althans.
Allah zelf heeft daar 1000 jaar niets aan gedaan, nu moeten zij dat ineens doen?quote:Op zondag 1 juli 2012 22:46 schreef tong80 het volgende:
De rebellen
zeggen in naam van Allah te handelen.
Ja, ik heb verder nog een aantal extreem domme opmerkingen.quote:Op maandag 2 juli 2012 11:53 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, Moslims zullen nooit andere Moslims afvallen, laat staan fysiek met geweld aanvallen. Vandaar dat Irak zo'n vreedzaam land is.
Had je verder nog extreem domme opmerkingen?
Sorry je hebt gelijk. Dit is een geïsoleerd incident.quote:Op maandag 2 juli 2012 11:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het vernielen van Moslimmonumenten is inderdaad de enige uitleg van Islam. Waarom geilen mensen zoals jij toch zo op dat soort radicalen dat je alle Moslims daaraan gelijkstelt?
Omdat ze in pricipe allemaal hetzelfde zijn misschien?quote:Op maandag 2 juli 2012 11:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het vernielen van Moslimmonumenten is inderdaad de enige uitleg van Islam. Waarom geilen mensen zoals jij toch zo op dat soort radicalen dat je alle Moslims daaraan gelijkstelt?
wat een onzin, voorlopig zijn de slachtoffers van de radicale islam voor moslims.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Omdat ze in pricipe allemaal hetzelfde zijn misschien?
Dat is wel een beetje vreemd.Want hoe moet je Mekka dan zien?quote:Op maandag 2 juli 2012 12:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een kleine nuance. Ze slopen niet die monumenten puur omdat het monumenten zijn. Ze slopen het omdat de doden daar als heiligen vereerd werden. En dat mag niet. Zo las ik het op NOS althans.
In Mekka worden als het goed is dan ook geen heiligen of personen vereerd. Er zijn theorieeen dat die ka'aba in Mekka, voordat de islam ontstaan was, vereerd door de toen polytheistische gelovigen werd en er ook 99 beeldjes stonden die later door de moslims zijn vernield. Ik weet niet of en in hoeverre dit waar is. Misschien dat Triggershot daar mee over kan vertellen. Het is wel zo dat in de islam (en nu zijn er weer mensen die op verschillende stromingen zullen wijzen) geen beelden en geen heiligen/mensen mogen worden vereerd. Daarom sloopten ze die boeddha beelden in Afghanistan en wil die Sharia4Belgium groep het Atomimium in Belgie opblazen en wilden ze ook iets - als ze aan de macht zouden komen - met het Vrijheidsbeeld in Amsterdam doen.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje vreemd.Want hoe moet je Mekka dan zien?
Ja okee, omdat jij als islamkenner het onzin vindt zal het wel zo zijn.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
wat een onzin, voorlopig zijn de slachtoffers van de radicale islam voor moslims.
Ik lul niets recht. Wat in Timboektoe gebeurt is verschrikkelijk. Maar denken dat het probleem "Moslims" is en dan ophouden met denken gaat echt helemaal niets veranderen.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja, ik heb verder nog een aantal extreem domme opmerkingen.
In islamitischre landen moorden ze elkaar uit en in westerse landen vallen ze elkaar niet af. Je hoeft maar naar de turken en marokkanen te kijken. Irl kunnen ze elkaar probleemloos de keel doorsnijden maar als allah er tussen staat in westerse landen is de saamhorigheid ineens opvallend. Je hoeft maar op Fok te kijken voor talloze voorbeelden.
Had je nog wat extreem domme opmerkingen om de zaak recht te lullen?
Nee, dat is het helaas niet. Maar alle Moslims hiervoor verantwoordelijk stellen gaat echt helemaal niets oplossen.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Sorry je hebt gelijk. Dit is een geïsoleerd incident.
Ok, ik geef het op. Domheid overwint uiteindelijk toch, net zoals we nu in Timboektoe zien.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je bent niet op de hoogte van het feit dat de meeste slachtoffers van Moslimterreur andere Moslims zijn?quote:Op maandag 2 juli 2012 13:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja okee, omdat jij als islamkenner het onzin vindt zal het wel zo zijn.
Nee niet alle (heb ik ook niet gezegd) maar het komt wel degelijk voort uit de islam zelf. Het is niet wezensvreemd of zo van die religie.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:45 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, dat is het helaas niet. Maar alle Moslims hiervoor verantwoordelijk stellen gaat echt helemaal niets oplossen.
Joh, zeur toch niet zo en anderen voor dom uitmaken als je er zelf geen reet van begrijpt. Je hebt vast ook regelmatig zaken met ze gedaan en je zult ongetwijfeld ook meerdere jaren ervaring hebben met hoofdzakelijk primitieven op meerdere vlakken en er zullen ook vast meerdere moslims in je familie zitten zoals bij mij.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:47 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je bent niet op de hoogte van het feit dat de meeste slachtoffers van Moslimterreur andere Moslims zijn?
Wat een diepe droefheid, zo overtiugd zijn van jezelf en dan zo'n enorm gebrek aan kennis vertonen...
Het is maar net waar je op focust. DIe monumenten zelf komen ook voort uit de idealen van de Islam zelf. Er bestaan verschillende stromingen, van extreem radicaal tot extreem tolerant. Als je ze allemaal als dezelfde ziet dan doe je de extremisten daarmee een dienst.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee niet alle (heb ik ook niet gezegd) maar het komt wel degelijk voort uit de islam zelf. Het is niet wezensvreemd of zo van die religie.
Wow, een persoonlijke aanval, op niets gebaseerd.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:59 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Joh, zeur toch niet zo en anderen voor dom uitmaken als je er zelf geen reet van begrijpt. Je hebt vast ook regelmatig zaken met ze gedaan en je zult ongetwijfeld ook meerdere jaren ervaring hebben met hoofdzakelijk primitieven op meerdere vlakken en er zullen ook vast meerdere moslims in je familie zitten zoals bij mij.
Volgens mij ben je zelf nog geeneens uit je dorp geweest dat je meent te kunnen oordelen. Voor mij kom je in ieder geval nogal simpel over met dergelijke reacties.
Het probleem is dat die gematigde varianten (zoals het soefisme waar deze uit voortkwamen) slechts zeer gering in aantal zijn en door de overgrote meerderheid der moslims niet eens als moslims gezien worden. De overweldigende meerderheid der moslims hangt veel extremere vormen aan. Wie mag je dan als representatief zien? Die 10% of die 90%?quote:Op maandag 2 juli 2012 14:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het is maar net waar je op focust. DIe monumenten zelf komen ook voort uit de idealen van de Islam zelf. Er bestaan verschillende stromingen, van extreem radicaal tot extreem tolerant. Als je ze allemaal als dezelfde ziet dan doe je de extremisten daarmee een dienst.
Man, persoonlijke aanval? Ik wordt steeds door jou in 3 tot 4 reacties voor dom uitgemaakt en nu speel je ineens de beledigde als je tegengas krijgt? Je hebt niet eens in de gaten dat je konstant anderen loopt te beledigen.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:02 schreef Viajero het volgende:
[..]
Wow, een persoonlijke aanval, op niets gebaseerd.
Ik zou graag zien dat je de vraag beantwoordt, wist je niet dat de meeste slachtoffers van Moslimterreur Moslim zijn?
EN als je dat wel wist, waarom val je de persoon die dat zegt zo fanatiek aan?
Mijn aanval is onderbouwd, en gericht op jouw gebrek aan kennis over dit specifieke topic. Een gebrek aan kennis dat je er niet van weerhoudt net te doen alsof jij de enige bent die weet waar het over gaat. Jij bent gewoon als reactie wild tegen mij aan het schreeuwen.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Man, persoonlijke aanval? Ik wordt steeds door jou in 3 tot 4 reacties voor dom uitgemaakt en nu speel je ineens beledigden als je tegengas krijgt? Je hebt niet eens in de gaten dat je konstant anderen loopt te beledigen.
En dat doet er toe omdat? Het is een kenmerk van een religie met extreme regeltjes dat de eerste mensen die volgens anderen "niet genoeg moslim" zijn of "afdwalen van het rechte pad" de eerste en de meeste slachtoffers zijn. Het zou juist gek zijn als niet-moslims de grootste slachtoffers van moslimterreur zouden zijn.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:47 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je bent niet op de hoogte van het feit dat de meeste slachtoffers van Moslimterreur andere Moslims zijn?
90% van de Moslims hangt extreme vormen van Islam aan? Doe alsjeblieft normaal zeg.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het probleem is dat die gematigde varianten (zoals het soefisme waar deze uit voortkwamen) slechts zeer gering in aantal zijn en door de overgrote meerderheid der moslims niet eens als moslims gezien worden. De overweldigende meerderheid der moslims hangt veel extremere vormen aan. Wie mag je dan als representatief zien? Die 10% of die 90%?
Geen argumenten?quote:Op maandag 2 juli 2012 13:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik reageer op iemand die dat feit ontkent:quote:Op maandag 2 juli 2012 14:12 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En dat doet er toe omdat? Het is een kenmerk van een religie met extreme regeltjes dat de eerste mensen die volgens anderen "niet genoeg moslim" zijn of "afdwalen van het rechte pad" de eerste en de meeste slachtoffers zijn. Het zou juist gek zijn als niet-moslims de grootste slachtoffers van moslimterreur zouden zijn.
De meeste slachtoffers van het communisme vielen ook in communistische landen.
En ik discussieer graag op basis van feiten, vandaar dat ik probeerde dat recht te zetten.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid hangt het Soenisme en Sjieisme aan en dat is inherent extremistisch en intolerant. Mystieke stromingen zoals Alevieten en Soefisme worden slechts zeer marginaal aangehangen en worden zelfs vervolgd door de grotere twee. Het is een trend de laatste decennia dat het Soenisme en Sjieisme meer macht grijpen, intoleranter worden en terug de tijd in willen.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:13 schreef Viajero het volgende:
[..]
90% van de Moslims hangt extreme vormen van Islam aan? Doe alsjeblieft normaal zeg.
Ik kan niet direct cijfers geven, maar 90% is overduidelijk niet waar. Ik schat dat het merendeel van de Moslims helemaal niet radicaal is, en dit soort vandalisme ook verafschuwt.
Dat jij het als 90% ziet is trouwens weer een overwinning van de extremisten, die juist willen dat tegenstellingen groter worden en we alle Moslims als extremisten zien...
Bedoel je net als Christendom en Judaisme inherent extremistisch en intolerant zijn?quote:Op maandag 2 juli 2012 14:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid hangt het Soenisme en Sjieisme aan en dat is inherent extremistisch en intolerant. Mystieke stromingen zoals Alevieten en Soefisme worden slechts zeer marginaal aangehangen en worden zelfs vervolgd door de grotere twee. Het is een trend de laatste decennia dat het Soenisme en Sjieisme meer macht grijpen, intoleranter worden en terug de tijd in willen.
Jouw aanval is absoluut niet onderbouwd, een hoop geschreeuw dat anderen dom zijn en het geroep over gebrek aan kennis hebben is je eigen zwakheid tentoonspreiden. Maargoed, jij bent een islamkenner in hart en nieren en je weet het zo goed. Mag hoor, maar in mijn ogen ben jij een onervaren pubertje die niet eens weet van voren dat je achteren leeft.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:09 schreef Viajero het volgende:
[..]
Mijn aanval is onderbouwd, en gericht op jouw gebrek aan kennis over dit specifieke topic. Een gebrek aan kennis dat je er niet van weerhoudt net te doen alsof jij de enige bent die weet waar het over gaat. Jij bent gewoon als reactie wild tegen mij aan het schreeuwen.
Ga je de vraag nog beantwoorden?
quote:In islamitischre landen moorden ze elkaar uit
In principe wel, maar daar is de trend nu juist richting een kalmere beleving toe (behalve in het door hun vijanden omringde Israel. In tegenstelling tot wat bij de islam aan de gang is.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:18 schreef Viajero het volgende:
[..]
Bedoel je net als Christendom en Judaisme inherent extremistisch en intolerant zijn?
dat kan wel wezen, maar ondertussen dacht jij dat alle moslims vriendjes zijn, maar dat is dus niet zo. geen interesse in beter begrijpen dmv kennis?quote:Op maandag 2 juli 2012 06:58 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ik zou best wat lezen over de moslimlimwereld áls ik er zou wonen maar ik woon gelukkig in een iets beschaafdere wereld waar ze elkaar niet meer afmaken om het geloof.
En wat ik al weet over de moslimwereld is al afschuwelijk genoeg om er nooit iets mee te maken willen hebben, niet in het verleden, toekomst en helemaal nooit.
Tja, hoe meer je van de islam weet hoe erger je er van kotst.
Laat eens blijken dat jij een diepgaande kennis hebt van de problematiek ipv te roepen dat moslims en de fanatieke islam een pot nat zijn.quote:
Een voorspelling mijnerzijds, kan er naast zitten maar van al die opstanden worden alleen de moslimextremisten beter en niet de bevolking. Ook in de westerse wereld zal het steeds prominentere vormen aannemen.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geen argumenten?
Heb je meegekregen wat er in de islamitische wereld gebeurd is de afgelopen decennia? Kijk bv eens naar Algarije, maar ook naar Soedan, en nu actueel dus in Mali.
Je hebt gelijk, maar ik stoor me juist daarom zo aan alle mensen die denken dat de extremisten al gewonnen hebben, en dat er geen enkele tegenstand is.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
In principe wel, maar daar is de trend nu juist richting een kalmere beleving toe (behalve in het door hun vijanden omringde Israel. In tegenstelling tot wat bij de islam aan de gang is.
Vrij vreemd om dat te ontkennen trouwens, mocht je dat willen doen.
Duidelijk niet begrepen wat ik schreef.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:25 schreef okiokinl het volgende:
[..]
dat kan wel wezen, maar ondertussen dacht jij dat alle moslims vriendjes zijn, maar dat is dus niet zo. geen interesse in beter begrijpen dmv kennis?
Voor mij is de islam 1 groot pot nat en raad eens? Gelukkig mag ik dat vinden ongeacht hoeveel viajaros, pietjes en islamietjes vinden dat ik het mis heb.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Laat eens blijken dat jij een diepgaande kennis hebt van de problematiek ipv te roepen dat moslims en de fanatieke islam een pot nat zijn.
het radicalisme is een reactie op het steeds vrijer worden van de islam.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid hangt het Soenisme en Sjieisme aan en dat is inherent extremistisch en intolerant. Mystieke stromingen zoals Alevieten en Soefisme worden slechts zeer marginaal aangehangen en worden zelfs vervolgd door de grotere twee. Het is een trend de laatste decennia dat het Soenisme en Sjieisme meer macht grijpen, intoleranter worden en terug de tijd in willen.
Weer heb je geen enkel argument.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Voor mij is de islam 1 groot pot nat en raad eens? Gelukkig mag ik dat vinden ongeacht hoeveel viajaros, pietjes en islamietjes vinden dat ik het mis heb.
Misschien wel zogauw jij naar ONZ verdwijnt?quote:Op maandag 2 juli 2012 14:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Weer heb je geen enkel argument.
Is BNW niet meer wat voor jou?
Je hebt alle vrijheid om je gebrek aan kennis en je vooroordelen hier te etaleren, laat je niet door mij tegenhoudenquote:Op maandag 2 juli 2012 14:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Voor mij is de islam 1 groot pot nat en raad eens? Gelukkig mag ik dat vinden ongeacht hoeveel viajaros, pietjes en islamietjes vinden dat ik het mis heb.
Nog steeds geen argument, geen inhoudelijke kennisquote:Op maandag 2 juli 2012 14:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Misschien wel zogauw jij naar ONZ verdwijnt?
Je enorme islamkennis is een verlichting voor Fok.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:38 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je hebt alle vriheid om je gebrek aan kennis en je vooroordelen hier te etaleren, laat je niet door mij tegenhouden
En Piet, waar bestaat jouw inhoudelijke parate kennis uit? ben ik toch wel Duits benieuwd naar.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nog steeds geen argument, geen inhoudelijke kennis
Nog steeds geen argument, nog steeds geen blijk geven van kennis van het onderwerp.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:44 schreef Dr.Nikita het volgende:
En Piet, waar bestaat jouw inhoudelijke parate kennis uit? ben ik toch wel Duits benieuwd naar.
ik begrijp dat je een moslimfobie hebt, en wat vooropgezette meningen. je wil er niks mee te maken hebben.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Duidelijk niet begrepen wat ik schreef.
Nog geen blijk van parate kennis van jouw kant behalve repeterentde geroeptoeter.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nog steeds geen argument, nog steeds geen blijk geven van kennis van het onderwerp.
Kijk haar eens met haar barbies gooien...quote:Op maandag 2 juli 2012 15:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nog geen blijk van parate kennis van jouw kant behalve repeterentde geroeptoeter.
Succes met je gevecht tegen mensen die niets van de islam moeten hebben.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:05 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ik begrijp dat je een moslimfobie hebt, en wat vooropgezette meningen. je wil er niks mee te maken hebben.
succes daarmee.
quote:en het is eerder dat 90% van alle moslims hun geloof niet al te serieus neemt
Opzichtige afleidingsmanoeuvre om je eigen zwakheid te verdoezelen.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kijk haar eens met haar barbies gooien...
van even een wikipedia lezen ga je niet dood hoor..quote:Op maandag 2 juli 2012 15:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Succes met je gevecht tegen mensen die niets van de islam moeten hebben.
Heb je hier ook een bron van of roeptoeter je maar wat? En over de rest maar te zwijgen.
[..]
Je hebt nog steeds niets inhoudelijks gepost, en is het vooral jij die de aandacht poogt af te leiden.quote:Op maandag 2 juli 2012 15:17 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Opzichtige afleidingsmanoeuvre om je eigen zwakheid te verdoezelen.
Kom op, je kan beter!
Nou Piet, ik kan hetzelfde van jou zeggen, ook totaal niets inhoudelijks of enige kennis van zaken in je postings. Je postings zijn praktisch allemaal tegen mij gericht omdat ik niets van de islam moet hebben, of het gvd verplicht is. Als er had gestaan dat ik niets van het christendom moet hebben kom je klaar met je vriendje viagra en okinootje. Het is net of het verboden is of een grote zonde. Jullie lijken net zulke extremisten als die islamisten die ik verafschuw, die een andere mening geen ruimte gunnen.quote:Op maandag 2 juli 2012 16:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds niets inhoudelijks gepost, en is het vooral jij die de aandacht poogt af te leiden.
Wat moet ik hiermee?quote:Op maandag 2 juli 2012 15:46 schreef okiokinl het volgende:
[..]
van even een wikipedia lezen ga je niet dood hoor..
http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_terrorism
A 2005 Pew Research study that involved 17,000 people in 17 countries showed support for terrorism was declining in the Muslim world along with a growing belief that Islamic extremism represents a threat to those countries.[89] A Daily Telegraph survey[90] showed that 88% of Muslims said the July 2005 bombings in the London Underground were unjustified, while 6% disagreed.
In Pakistan, despite the recent rise in the Taliban's influence, a poll conducted by Terror Free Tomorrow in Pakistan in January 2008 tested support for al-Qaeda, the Taliban, other militant Islamist groups and Osama bin Laden himself, and found a recent drop by half. In August 2007, 33% of Pakistanis expressed support for al-Qaeda; 38% supported the Taliban. By January 2008, al-Qaeda's support had dropped to 18%, the Taliban's to 19%. When asked if they would vote for al-Qaeda, just 1% of Pakistanis polled answered in the affirmative. The Taliban had the support of 3% of those polled.[86]
Pew Research surveys in 2008 show that in a range of countries – Jordan, Pakistan, Indonesia, Lebanon, and Bangladesh – there have been substantial declines in the percentages saying suicide-bombings and other forms of violence against civilian targets can be justified to defend Islam against its enemies. Wide majorities say such attacks are, at most, rarely acceptable. The shift of attitudes against terror has been especially dramatic in Jordan, where 29% of Jordanians were recorded as viewing suicide-attacks as often or sometimes justified (down from 57% in May 2005). In the largest majority-Muslim nation, Indonesia, 74% of respondents agree that terrorist attacks are "never justified" (a substantial increase from the 41% level to which support had risen in March 2004); in Pakistan, that figure is 86%; in Bangladesh, 81%; and in Iran, 80%.[86]
A poll conducted in Osama bin Laden's home country of Saudi Arabia in December 2008 shows that his compatriots have dramatically turned against him, his organisation, Saudi volunteers in Iraq, and terrorism in general. Indeed, confidence in bin Laden has fallen in most Muslim countries in recent years.[86]
In Iraq, people of all persuasions unanimously reject the terror tactics against Iraqi civilians by the local al-Qaida. An ABC News/BBC/NHK poll revealed that all of those surveyed – Sunni and Shi'a alike – found al-Qaida attacks on Iraqi civilians "unacceptable"; 98% rejected the militants' attempts to gain control over areas in which they operated; and 97% opposed their attempts to recruit foreign fighters and bring them to Iraq.[
Eigenlijk zie je dus het liefst moslims zo snel en zo hard mogelijk radicaliseren. Duidelijk. Toch grappig dat je zo hard mogelijk ageert tegen fundamentalisme, maar er in principe dezelfde ideeen en wensen er op nahoudt.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Lezen, en letten op de stukken waar gezegd wordt dat een overgrote meerderheid van Moslims tegen terrorisme is.quote:
lezen?quote:
Je begint nu echt vervelend te worden met je stopwoordje. Jaja, ik weet inmiddels dat iedereen dom is die niet jouw mening deelt.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:22 schreef Viajero het volgende:
[..]
Lezen, en letten op de stukken waar gezegd wordt dat een overgrote meerderheid van Moslims tegen terrorisme is.
En dan kijken of je dat ook nog kunt en wilt onthouden, of dat je gewoon verder gaat met je domme geblaat.
Als fanatieke Ajacieden het verkloten kun je concluderen dat er iets mis is met Ajax. Zoiets?quote:Op maandag 2 juli 2012 17:21 schreef ems. het volgende:
Als fundamentalisten iets verkloten kun je concluderen dat er iets mis is met de fundamenten.
Weet je zeker dat je niet zelf een islamitische extremist bent?quote:Op maandag 2 juli 2012 17:20 schreef Dr.Nikita het volgende:
Achjee, daar is de volgende die zich meldt.
Nee hoor. Ik ben het wel vaker met mensen niet eens, maar die nowm ik niet dom zolang ze onderbouwen en enigszins hun feiten op een rijtje hebben.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Je begint nu echt vervelend te worden met je stopwoordje. Jaja, ik weet inmiddels dat iedereen dom is die niet jouw mening deelt.
Over dommigheid gesproken, waarom begin je ineens over terrorisme of is dat wat je graag wil horen?
Ja, en?quote:
Niet moslims, de islam. DE ISLAM.quote:en trouwens, jij mag best een hekel aan moslims hebben,
Ik heb nog niks verteld, waar haal je het vandaan.. Oh shit, ik heb verteld dat de islam een pot nat is.quote:maar je verteld onzin en onwaarheden. dat is waarom mensen hier met jou discusseren, niet omdat je een hekel aan die gasten hebt.
Nee, ik geloof je niet.quote:geloof me,
ISLAM niet MOSLIMS waar ik een hekel aan heb.quote:als je je alleen bij de feiten zou houden, had je nog meer dan genoeg punten over om een hekel aan moslims te hebben.
Als je op die manier te werk gaat noemen we je ook wel eens een gelovige.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:29 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ben het wel vaker met mensen niet eens, maar die nowm ik niet dom zolang ze onderbouwen en enigszins hun feiten op een rijtje hebben.
Wat is het verschil tussen die 2 precies?quote:Op maandag 2 juli 2012 17:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja, en?
Ik heb met geen woord gerept over terrorisme knul.
[..]
Niet moslims, de islam. DE ISLAM.
Lezen is moeilijk.
ISLAM niet MOSLIMS waar ik een hekel aan heb.
Leer toch eens lezen voordat je beschuldigt.
Joh, schei toch uit meet je betweterigheid, je weet niet eens waar je het over hebt en dan anderen in elke reactie dom noemen.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:29 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ben het wel vaker met mensen niet eens, maar die nowm ik niet dom zolang ze onderbouwen en enigszins hun feiten op een rijtje hebben.
Jij bent zonder enige onderbouwing aan het schreeuwen, en dat noem ik inderdaad dom. Dat doe ik trouwens ook met medestanders, ik heb bv Papierversnipperaar ook wel eens dom genoemd, terwijl we beide legalisering van drugs willen. Alleen heeft hij nauwelijks feitenkennis en loopt maar wat te schreeuwen, dus dom.
De Grote Blonde Leider en Profeet heeft aangegeven dat je over Islam moet zeuren, en dat dat dan geen discriminatie is. Sindsdien doen een aantal van zijn volgelingen dat ook, zonder echt goed te begrijpen wat of waarom.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen die 2 precies?
Ohja? En wie is die grote blonde leider en zijn volgelingen dan?quote:Op maandag 2 juli 2012 17:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
De Grote Blonde Leider en Profeet heeft aangegeven dat je over Islam moet zeuren, en dat dat dan geen discriminatie is. Sindsdien doen een aantal van zijn volgelingen dat ook, zonder echt goed te begrijpen wat of waarom.
Dat zeg ik; net gelovigen. Eerst beweren dat moslims die gematigd zijn niet bestaan of de koran niet goed lezen omdat een beetje volgeling van de islam radicaal zou zijn; zo is de islam nu eenmaal. Om daarna weer doodleuk te vertellen dat moslims en islam niet hetzelfde zijn.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
De Grote Blonde Leider en Profeet heeft aangegeven dat je over Islam moet zeuren, en dat dat dan geen discriminatie is. Sindsdien doen een aantal van zijn volgelingen dat ook, zonder echt goed te begrijpen wat of waarom.
Niet helemaal. Ajacieden (schrijf je dat zo?) hebben geen vastgelegde levensregels die andere ajacieden moeten nakomen. Verder ging het niet om fanatiekelingen maar om fundamentalisten, iets wat in deze context vrij belangrijk is, lijkt me.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als fanatieke Ajacieden het verkloten kun je concluderen dat er iets mis is met Ajax. Zoiets?
En dit lieg je maar bij elkaar. Je gedraagt je als een rat. Ik begrijp niet dat je steeds wegkomt met je leugens en stemmingmakerij.quote:Op zondag 1 juli 2012 13:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Waarom zouden ze in opstand komen tegen hun eigen primitieve gedachten? De gematigde islam bestaat gewoon niet ongeacht wat men het gewone volk wil wijsmaken. Als puntje bij paaltje komt zullen moslims nooit en te nimmer andere moslims afvallen ongeacht hun stroming.
quote:Op maandag 2 juli 2012 18:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zeg ik; net gelovigen. Eerst beweren dat moslims die gematigd zijn niet bestaan of de koran niet goed lezen omdat een beetje volgeling van de islam radicaal zou zijn; zo is de islam nu eenmaal. Om daarna weer doodleuk te vertellen dat moslims en islam niet hetzelfde zijn.
Natuurlijk, weer lekker aan het draaien.quote:Op maandag 2 juli 2012 18:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
Even je leugens corrigeren, dit is wat ik schreef nu in het vet en onderstreept-
[..]
En dit lieg je maar bij elkaar. Je gedraagt je als een rat. Ik begrijp niet dat je steeds wegkomt met je leugens en stemmingmakerij.
[..]
quote:Op maandag 2 juli 2012 11:55 schreef Viajero het volgende:
Waarom geilen mensen zoals jij toch zo op dat soort radicalen dat je alle Moslims daaraan gelijkstelt?
En:quote:Op maandag 2 juli 2012 13:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
quote:Op zondag 1 juli 2012 17:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
Nogmaals, met de bek is alles mogelijk om de idiote ongelovigen zoet te houden maar als puntje bij paaltje komt zijn de aanhangers van de vredesreligie vaak nog erger dan beesten.
Moslims ook niet.quote:Op maandag 2 juli 2012 18:26 schreef ems. het volgende:
[..]
Niet helemaal. Ajacieden (schrijf je dat zo?) hebben geen vastgelegde levensregels die andere ajacieden moeten nakomen.
Mwah, weet ik niet. De ene Ajacied is fanatieker dan de ander. En de fanatieke Ajacied zal iemand die geen seizoenskaart heeft en zo nu en dan lafjes op de bank een wedstrijd kijkt en één shirt in z'n kast heeft hangen geen Ajacied vinden. Stellen dat alleen extremisten danwel fundamentalisten het bij het juiste einde hebben is een drogreden.quote:Verder ging het niet om fanatiekelingen maar om fundamentalisten, iets wat in deze context vrij belangrijk is, lijkt me.
Blaat. Ik zie jou bij gezeik op het christendom opeens heel anders reageren. En als religie afwijken discriminatie is, dan juich ik discriminatie alleen maar toe.quote:Op maandag 2 juli 2012 17:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik zeik nooit over Christendom of over Christenen. Ik ben zelf Christen, al wordt mijn geloof nogal op de proef gesteld en geloof ik meer in God direct dan in welke kerk dan ook.quote:Op maandag 2 juli 2012 19:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Blaat. Ik zie jou bij gezeik op het christendom opeens heel anders reageren. En als religie afwijken discriminatie is, dan juich ik discriminatie alleen maar toe.
Je liegt.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid hangt het Soenisme en Sjieisme aan en dat is inherent extremistisch en intolerant. Mystieke stromingen zoals Alevieten en Soefisme worden slechts zeer marginaal aangehangen en worden zelfs vervolgd door de grotere twee.
quote:Het hanafisme is binnen de soennitische islam een van de vier scholen (madhhabs) ten aanzien van de godsdienstige wet, de fiqh.
Opgericht door imam Abu Hanifa wordt het beschouwd als de school die het meest openstaat voor moderne en liberale ideeën. Godslastering wordt niet vervolgd door de wereldlijke overheid, hetgeen bij de andere scholen soms wel het geval is.
Van de vier rechtsscholen binnen de islam is het hanafisme de grootste. Het wordt wereldwijd gevolgd door ongeveer 45% van moslims. De andere drie andere scholen zijn shafisme, malikisme, en hanbalisme.
Het hanafisme is overheersend onder soennitische moslims in Afghanistan, Pakistan, India, Bangladesh, noordelijk Egypte (waar de invloed van Ottomanen het sterkst was), Turkije, Bosnië en Herzegovina, Albanië, onder de moslimgemeenschappen van de Balkan (in Bulgarije en Roemenië bijvoorbeeld), Centraal-Azië (Oezbekistan, Turkmenistan enz.), de moslims van China, de moslims van Rusland en Oekraïne (Tataren en Turken). Ook de meeste moslims in Europa zijn overwegend hanafiet.
quote:Op maandag 2 juli 2012 17:32 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja, en?
Ik heb met geen woord gerept over terrorisme knul.
[quote]lol, moet ik nou ook nog de stukjes voor je gaan highlighten die exact over je bronvraag gaan? laat anders maar..
ik heb niet zoveel met wilders-woordspelletjes. islam, moslims, whatever.quote:Niet moslims, de islam. DE ISLAM.
Lezen is moeilijk.
daar hebben we het dus over ja.quote:k heb nog niks verteld, waar haal je het vandaan.. Oh shit, ik heb verteld dat de islam een pot nat is.
grappig dat je dat verschil zo belangrijk vindt, terwijl ik je enige nuance probeer uit te leggen.quote:ISLAM niet MOSLIMS waar ik een hekel aan heb.
Leer toch eens lezen voordat je beschuldigt.
Waarom vind jij het zo moeilijk een discussie met argumenten te voeren?quote:Op maandag 2 juli 2012 17:13 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Nou Piet, ik kan hetzelfde van jou zeggen, ook totaal niets inhoudelijks of enige kennis van zaken in je postings. Je postings zijn praktisch allemaal tegen mij gericht omdat ik niets van de islam moet hebben, of het gvd verplicht is. Als er had gestaan dat ik niets van het christendom moet hebben kom je klaar met je vriendje viagra en okinootje. Het is net of het verboden is of een grote zonde. Jullie lijken net zulke extremisten als die islamisten die ik verafschuw, die een andere mening geen ruimte gunnen.
Ik zie hier een hoop hypocriet gejank van jou en enkelen die het misschien wel prachtig vinden als de sharia werd ingevoerd. Dat er lieden zijn die in sprookjes geloven, soit, ik niet en dat verkondig ik ook zo nodig. En nee, om mijn mening door te drukken plaats ik geen bommen, blaas geen mensen op, snijd ze de strot niet door om hun geloof, verbrand geen vlaggen, eis geen aparte zwemuurtjes, ook geen vrouwelijke artsen, sta zo nodig in de rechtbank op, geef netjes ieder een hand waar de etikette het vereist, spreek geen fathwa's uit, steek geen ambassades in brand om cartoontjes, loop niet met een vuilniszak op mijn kop om geile moslimmannetjes te weren en ik lust net zo min de islam als sauerkraut mit bratwurst.
En nu begin ik je gezeur zat te worden.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)oorlogsmisdaad.dhtmlquote:[....lees in link] Volgens Bensouda zijn de vernielingen oorlogsmisdaden, uiterst zware vergrijpen waarvoor ze bij het Strafhof in Den Haag berecht kunnen worden.
Vanochtend vroeg moest ook een vijftiende-eeuwse moskee het ontgelden. De strijders wierpen zich op de deur van het godshuis, die volgens Malinezen enkel geopend mag worden aan het einde van de geschiedenis. Sinds zaterdag zijn zeker 8 van de 16 mausolea gesneuveld.[...lees in link]
Laat de VN eerst maar de kerken en christenen beschermen in egypte, libye en syrie, waar tientalle kerken zijn leeggeroofd en afgefikt voordat ze zich met dit soort achteraf gelegen moskeetjes bemoeien.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 05:26 schreef paddy het volgende:
Jammer dat persoonlijke geneuzel, maar geef het nog niet op
[..]
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)oorlogsmisdaad.dhtml
Eigenlijk laten deze berichten je zien dat er groepen radicalen zijn in elke tak van geloof of niet geloof.
En is de VN al klaar met onderzoeken? Of wachten ze tot alles vernietigd is.
Kijk, ze maken daar geen verschil in. Moet vast ook nog onderzocht wordenquote:Op dinsdag 3 juli 2012 05:56 schreef FemacampSurvivor het volgende:
[..]
Laat de VN eerst maar de kerken en christenen beschermen in egypte, libye en syrie, waar tientalle kerken zijn leeggeroofd en afgefikt voordat ze zich met dit soort achteraf gelegen moskeetjes bemoeien.
Omdat het venielen van werelderfgoed simpelweg als oorlogsmisdaad gedefinieerd is.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 06:03 schreef paddy het volgende:
[..]
Kijk, ze maken daar geen verschil in. Moet vast ook nog onderzocht worden. Maar laten we bij dit bericht blijven. Al nieuws over de VN?
Ze hebben het in de link over oorlogsmisdaden. Kan dat? Bedoel, ze hebben daar de macht al uit handen gegeven (blijkbaar maanden geleden al) en heersen al maanden over deze stad. Hoe kan je dan nog spreken over oorlogsmisdaden qua cultureel erfgoed. Bedoel...het is nu hun bezit aanbidden hun eigen macht blijkbaar. Kan je zoiets als oorlogsmisdaad zien?
De inwoners van Mekka waren beslist polytheïsten voordat ze moslim werden. Dat is een feit, meer dan genoeg archeologisch bewijs voor gevonden. En ja, de ka-aba werd al door die polytheïsten vereerd als een heilige plaats cq tempel. En ja, daar stonden inderdaad afgodsbeelden/beeldjes in.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In Mekka worden als het goed is dan ook geen heiligen of personen vereerd. Er zijn theorieeen dat die ka'aba in Mekka, voordat de islam ontstaan was, vereerd door de toen polytheistische gelovigen werd en er ook 99 beeldjes stonden die later door de moslims zijn vernield. Ik weet niet of en in hoeverre dit waar is. Misschien dat Triggershot daar mee over kan vertellen. Het is wel zo dat in de islam (en nu zijn er weer mensen die op verschillende stromingen zullen wijzen) geen beelden en geen heiligen/mensen mogen worden vereerd. Daarom sloopten ze die boeddha beelden in Afghanistan en wil die Sharia4Belgium groep het Atomimium in Belgie opblazen en wilden ze ook iets - als ze aan de macht zouden komen - met het Vrijheidsbeeld in Amsterdam doen.
Het is wel opvallend hoe succesvol al-qaida ed zowel hier als daar zijn.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:45 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, dat is het helaas niet. Maar alle Moslims hiervoor verantwoordelijk stellen gaat echt helemaal niets oplossen.
En toch komt geen enkele invloedrijke geestelijke leider op het idee om tot vrede op te roepen? Tja....quote:Op maandag 2 juli 2012 13:47 schreef Viajero het volgende:
[..]
Feit is wel dat die extremisten bijzonder weinig weerstand ondervinden vanuit de moslimwereld zelf.quote:Op maandag 2 juli 2012 14:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het is maar net waar je op focust. DIe monumenten zelf komen ook voort uit de idealen van de Islam zelf. Er bestaan verschillende stromingen, van extreem radicaal tot extreem tolerant. Als je ze allemaal als dezelfde ziet dan doe je de extremisten daarmee een dienst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |