abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 5 april 2012 @ 12:52:27 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_109935677
In de stad Timboektoe in het noorden
van Mali is de sharia ingevoerd door de
islamitische Toearegs.Ze veroverden de
stad gebruikmakend van het machtsvacuüm
in Mali,nadat militairen daar op 21
maart een coup hadden gepleegd.

De burgemeester van de stad zei via de
telefoon tegen persbureau AP dat de
invoering van de sharia hem opgelegd
is.Vrouwen moet gesluierd over straat,
overspel wordt met steniging bestraft
en van dieven wordt de hand afgehakt.

Timboektoe was altijd een trefpunt van
gematige islamitische geleerden.In de
stad was plaats voor andere religies,
maar alle christenen zijn nu gevlucht.

http://nos.nl/artikel/359275-sharia-ingevoerd-in-timboektoe.html

:P

[ Bericht 5% gewijzigd door paddy op 30-06-2012 18:40:18 ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 5 april 2012 @ 12:55:09 #2
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_109935778
Donald Duck vluchtte daar altijd heen als hij zich in Duckstad weer onmogelijk had gemaakt ;(

[ Bericht % gewijzigd door paddy op 03-07-2012 04:59:53 ]
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_109935794
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:52 schreef tong80 het volgende:
In de stad Timboektoe in het noorden
van Mali is de sharia ingevoerd door de
islamitische Toearegs.Ze veroverden de
stad gebruikmakend van het machtsvacuüm
in Mali,nadat militairen daar op 21
maart een coup hadden gepleegd.

De burgemeester van de stad zei via de
telefoon tegen persbureau AP dat de
invoering van de sharia hem opgelegd
is.Vrouwen moet gesluierd over straat,
overspel wordt met steniging bestraft
en van dieven wordt de hand afgehakt.

Timboektoe was altijd een trefpunt van
gematige islamitische geleerden.In de
stad was plaats voor andere religies,
maar alle christenen zijn nu gevlucht.

http://teletekst.nos.nl/tekst/127-01.html

:P
Ah en weer een gebied ten prooi gevallen aan de islamitische fundis.

Maar dat heeft niets te maken met fundis in bv Europa hoor.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_109935942
Er komt altijd ellende van coups en fundamentalisme blijkt helaas weer.
  donderdag 5 april 2012 @ 13:03:26 #5
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_109936063
Als je ook niet meer zonder broek aan mag rondlopen heeft Donald een probleem.
  donderdag 5 april 2012 @ 13:04:51 #6
111528 Viajero
Who dares wins
pi_109936117
Rebels in Mali have taken the historic city of Timbuktu, a place that has become shorthand in English for anywhere far away. How did this metaphor come about?

"Omg! Just found out Timbuktu is a real place!"

The news that the city of Timbuktu has been seized by ethnic Tuaregs has had some tweeters scratching their heads, unaware up to now that it even existed.

While some people will be familiar with the Tuareg people, almost everyone will recognise the place name Timbuktu, even if they think it's mythical.

Once spelt as Timbuctoo, the city in northern Mali has come to represent a place far away, at the end of the world.

As the Oxford English Dictionary puts it, "the most distant place imaginable".

It has been, and still is, relatively inaccessible
Its immense wealth in the Middle Ages made it famous
But for hundreds of years it remained out of reach to European explorers
The word itself sounds very exotic to native English speakers

http://www.bbc.co.uk/news/magazine-17583772

:)
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_109936218
Donald Duck gaat tegenwoordig naar Verweggistan of de noord/zuidpool. Juist omdat timboektoe een werklijke plaats is hebben ze dat jaren geleden al aangepast
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_109936245
excotisch :')
  donderdag 5 april 2012 @ 13:41:03 #9
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_109937571
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ah en weer een gebied ten prooi gevallen aan de islamitische fundis.

Nee, want die zitten hier nauwelijks.
pi_109937747
treurig..
pi_109937831
Mali heeft vooral te maken met gewapende aanhangers van verdreven regimes als dat van Ghadaffi die de Sahara zijn ingevlucht en nu de Touaregs steunen in hun strijd. Heel treurig want Mali is cultureel gezien een prachtig land :'(
pi_109937861
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nou, eigenlijk niet nee.
pi_109937900
quote:
3s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:07 schreef Deetch het volgende:
Donald Duck gaat tegenwoordig naar Verweggistan of de noord/zuidpool. Juist omdat timboektoe een werklijke plaats is hebben ze dat jaren geleden al aangepast
Inderdaad, de noord- en zuidpool zijn een illusie.
pi_109940532
Het klinkt zo grappig, dat Timboektoe. Maar ondertussen verovert de extremistische islam wéér een gebied en wordt wéér een groep mensen onderdrukt en opgezadeld met de Sharia. En erger: ze kunnen gewoon hun gang gaan.
pi_109940604
Rijden ze allemaal in deze auto's?

pi_109940836

(kon geen NL'se vinden)

't Klinkt net als Verweggistan, Timboektoe
  donderdag 5 april 2012 @ 15:14:57 #17
111528 Viajero
Who dares wins
pi_109941490
Ik hoop eigenlijk vooral dat ze de stad een beetje heel laten. Het schijnt echt een magische stad te zijn, ik zou er graag eens heen gaan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Timbuctu
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_109941569
  donderdag 5 april 2012 @ 16:13:52 #19
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_109943690
Binnenkort zal Toure gesteund door de internationale gemeenschap en het volk weer terug in het zadel zijn en de boel wel even schoonvegen.

Die opstandelingen en Tourags kunnen hem geen grotere gunst hebben gedaan. :P
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  Trouwste user 2022 donderdag 5 april 2012 @ 16:49:00 #20
7889 tong80
Spleenheup
pi_109945243
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:14 schreef Viajero het volgende:
Ik hoop eigenlijk vooral dat ze de stad een beetje heel laten. Het schijnt echt een magische stad te zijn, ik zou er graag eens heen gaan.

Dat dus

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_109945998
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:55 schreef Flurry het volgende:
Donald Duck vluchtte daar altijd heen als hij zich in Duckstad weer onmogelijk had gemaakt ;(
Dat is ook de voornaamste reden dat ik de naam Timboektoe ken :')
Conscience do cost.
pi_109946054
Het conflict wordt nogal simpel voorgesteld in dit topic.

De Toeareg voeren allang strijd en staan voor zover ik weet bekend als eerder seculier.
De MNLA zou enkel geïnteresseerd zijn in het noorden, en helemaal niet in Bamako.
Al Qaeda in de Maghreb - dat leeft van drugshandel, ontvoering van toeristen,.. - is geen bondgenoot, de Tuareg zouden eerder een bondgenoot van het westen tegen hen kunnen zijn.
Wel zou de MNLA met Ansar Dine samenwerken, die ook ui Tuaregs bestaat en de sharia wil invoeren in heel Mali.

BBC probeerde de partijen onlangs op een rijtje te zetten:
http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-17582909

Deze situatie maakt de dreigende hongersnood in de Sahel alleen maar groter, door duizenden vluchtelingen in Mali en buurlanden als Niger (waar trouwens ook Tuareg leven). De sancties van Ecowas zouden het ironisch genoeg nog verergeren.

Op dit satellietbeeld valt op hoe het land in feite echt uit een woestijngebied en een vruchtbaarder gebied bestaat:
pi_109948655
quote:
Dat kan ie nu wel vergeten, die vuile ongelovige eend.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_109962775
quote:
Ja, of naar Verweggistan. Timboektoe is geen optie meer denk ik :'(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 6 april 2012 @ 11:01:41 #25
132605 kawotski
Il Dottore
pi_109974634
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:47 schreef claus_johann het volgende:

[..]

Inderdaad, de noord- en zuidpool zijn een illusie.
daar kom je dan weer global warming fundi's tegen..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  vrijdag 6 april 2012 @ 11:15:06 #26
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_109975026
Timbuktu was vroeger de hoofdstad van de Mali keizerrijk en later de Songhay keizerrijk. Grappig genoeg zijn het de Tuaregs die de hoofdstad hebben opgericht.

Ja fokkers, Afrikanen hadden vroeger ook machtige en invloedrijke keizerrijken...
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Trouwste user 2022 vrijdag 6 april 2012 @ 11:22:05 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_109975236
De rebellen in Noord-Mali hebben de
onafhankelijkheid uitgeroepen.Op hun
website zeggen de Toearegs dat het door
hen veroverde gebied Azawad in 1960 ten
onrechte bij Mali is gevoegd door de
Fransen.De Toeareg-beweging MNLA vraagt
andere landen de soevereiniteit van
Azawad te erkennen.

De rebellen kondigden gisteren een
bestand af,omdat hun doel bereikt was
met de verovering van Timboektoe en
twee andere steden.In Timboektoe is de
sharia ingevoerd.

De MNLA zegt dat de bevolking van het
noorden van Mali leed onder genocide,
massaslachtingen en vernederingen.

Trouwste user 2022 zaterdag 7 april 2012 @ 06:54:56 #28
7889 tong80
Spleenheup
pi_110014634
De voorzitter van de Malinese Nationale Assemblee moet het nieuwe staatshoofd van Mali worden. Dat heeft de leider van de groep militairen die vorige maand de macht greep, kapitein Amadou Haya Sanogo, vrijdag gezegd in een persconferentie. Volgens Sanogo is het proces inmiddels in gang gezet.

De Economische Gemeenschap van West-Afrikaanse Staten, Ecowas, heeft eerder deze week strenge sancties aan Mali opgelegd om Sanogo zo te dwingen de macht af te staan. De rekeningen van de centrale bank van Mali zijn bevroren en de buurlanden hebben de grenzen met Mali gesloten. Daardoor is ook de invoer van brandstof stil komen te liggen.

In het noorden van Mali riepen Toeareg-rebellen vrijdag de onafhankelijke staat Azawad uit. Buurlanden van Mali keurden de onafhankelijkheidsverklaring in scherpe bewoordingen af en ook Frankrijk, de Verenigde Staten en Frankrijk hebben al verklaard de onafhankelijkheid niet te erkennen.

De situatie in Mali is inmiddels zo chaotisch geworden dat het ministerie van buitenlandse zaken in Den Haag Nederlanders in Mali dringend heeft opgeroepen het land te verlaten. Ook partners en kinderen van de ambassadestaf in de hoofdstad Bamako vertrekken. Alle reizen naar het land worden sinds de staatsgreep al ontraden.

De staatsgreep maakte een abrupt einde aan meer dan twee decennia van democratisch bestuur in Mali.

pi_110015372
Misschien moeten we eens erkennen dat we een aantal grenzen verkeerd getrokken hebben in dat continent en de Toearegs helpen om zich van al qaida te ontdoen.
pi_110015739
quote:
Dat is niet Timbouctou, dat is Djenne, dat ligt een flink stuk zuidelijker.

Dit is Timbouctou:

En dit ook:

Een detail:

Ironisch is dat dit monument in 1996 opgericht is om het eind van de Toeareg-opstand te gedenken, het is dus niet de eerste keer dat die woestijnrovers zich roeren. Het monument heet de "Flame of Peace". Ben benieuwd wat hier nu mee gaat gebeuren.
pi_110015936
Over het algemeen neemt niemand de onafhankelijkheidsverklaring van Azawad serieus:
http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-17640223
Opmerkelijk, ook de andere Tuareg-groep Ansar Dine verwerpt het:
quote:
AFP also quoted Ansar Dine's military chief Omar Hamaha as saying the group wanted no part of the MNLA announcement.

"Our war is a holy war. It's a legal war in the name of Islam. We are against rebellions. We are against independence. We are against revolutions not in the name of Islam," Mr Hamaha said.
Vrij vertaald: zij willen niet de sharia in het noorden maar in heel Mali.
  zondag 8 april 2012 @ 10:22:12 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_110050270
Ben er geweest, meer dan 25 jaar geleden. Erg mooi.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_110054557
Ik dacht altijd dat het een verzonnen naam was in de Donald Duck. Kwam er pas achter dat het echt bestaat een aantal jaren geleden doordat de Dakar Rally er in de buurt kwam. Prachtige beelden waren dat als de rally door Mali trok. Wat een mooi land.
  zondag 8 april 2012 @ 13:36:56 #34
45206 Pietverdriet
pi_110054809
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik dacht altijd dat het een verzonnen naam was in de Donald Duck. Kwam er pas achter dat het echt bestaat een aantal jaren geleden doordat de Dakar Rally er in de buurt kwam. Prachtige beelden waren dat als de rally door Mali trok. Wat een mooi land.
Helaas tegenwoordig nogal onveilig
Heb in mijn jonge jaren een tijd door noord afrika gezworven, in Tunesie, Algarije, Marokko, Mauretanie,Mali, Niger, Tjaad en Libie bezocht.
Was erg mooi maar ook destijds eigenlijk best wel link. Tegenwoordig zou ik het echt niet meer doen.
pi_110056491
quote:
Ik kan me nog herrineren dat Donald Duck een keer dit gebouw ging schoonspuiten 's nachts om een goede daad te doen omdat ze hem altijd zo vriendelijk ontvangen daar. Toen was hij in slaap gevallen en heeft ie dus het hele gebouw platgespoten :').
Livin' la vida loca!
pi_110087273
Zijn de Toaregs nu tegen de islamisten aan het vechten of was dat een hoax?
pi_110104083
Weer een land dat in de loop der tijd geislamiseerd is en waar nu de sharia het land dreigt te overspoelen. Voor de religieuze minderheden zit er niets anders op dan je boeltje te pakken en te vluchten.
  maandag 9 april 2012 @ 19:05:07 #38
370039 Morera
more more more
pi_110104291
quote:
en samson en gert gingen er in een liedje naar toe varen

en we varen naar timboektoe toe timboektoe toe timboektoe toe

edit: zag niet dat ik in NWS zat sorry :P
pi_110111789
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 09:09 schreef Zemi77 het volgende:
Zijn de Toaregs nu tegen de islamisten aan het vechten of was dat een hoax?
Onduidelijk blijkbaar, maar volgens dit artikel heeft Ansar Dine de MNLA verjaagd in Timboektoe, en zou de Algerijnse Al Qaeda-leider Belmokhtar er nu ook verschenen zijn.
http://www.aljazeera.com/(...)232211614369240.html
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 19:00 schreef Zienswijze het volgende:
Weer een land dat in de loop der tijd geislamiseerd is en waar nu de sharia het land dreigt te overspoelen. Voor de religieuze minderheden zit er niets anders op dan je boeltje te pakken en te vluchten.
De Tuareg, ex-president Touré en de coup-plegers zijn allemaal moslim.
pi_111634935
Het gaat niet meer zo goed met Timboektoe!
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-de-knoppen-te-gaan/
De Tuaregrebellen worden aan de kant geschoven door moslimfundamentalisten, die het erfgoed in Timboektoe haram vinden. Er is al een mausoleum gesloopt, en de vrees bestaat ook dat ze de kunstschatten als bron van inkomsten gaan gebruiken.
pi_113523784
Het gaat niet goed: in Gao zijn Tuaregrebellen aan de kant geschoven. Unesco heeft Timboektoe en een tombe in Gao op de lijst van sites in gevaar geplaatst:
http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-18626033
pi_113523850
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 19:29 schreef zuiderbuur het volgende:
Het gaat niet goed: in Gao zijn Tuaregrebellen aan de kant geschoven. Unesco heeft Timboektoe en een tombe in Gao op de lijst van sites in gevaar geplaatst:
http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-18626033
Ik las het ook net. Klotezooi :(
  zaterdag 30 juni 2012 @ 16:12:44 #43
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_113596158
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_113597798
Fuckin' tuig ;(
pi_113598013
't is droevig.. Timboektoe en Mali is nou net een plek waar ik graag nog 's een keer heen zou willen gaan. Voor de historie, voor de cultuur en gewoon om ff te kunnen zeggen ik ga naar timboektoe! Nu wordt het gesloopt door een stelletje fundamentalistische haatbaarden. :N
Dit is een Signature....
pi_113600532
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 17:05 schreef virl3 het volgende:
't is droevig.. Timboektoe en Mali is nou net een plek waar ik graag nog 's een keer heen zou willen gaan. Voor de historie, voor de cultuur en gewoon om ff te kunnen zeggen ik ga naar timboektoe! Nu wordt het gesloopt door een stelletje fundamentalistische haatbaarden. :N
Ik begrijp dat volk nooit zo goed ook. Waarom zo je best doen om door iedereen uitgekotst te worden :?
Conscience do cost.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 18:36:37 #47
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_113600792
quote:
Inderdaad :r.
Wat een walgelijke figuren.

Die sharia-onzin zou verboden moeten zijn. Het is mensenrechtenschendend en gewoon compleet achterlijk.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_113601008
Het is altijd wat.
Ура для россии
pi_113601198
quote:
13s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 18:36 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Inderdaad :r.
Wat een walgelijke figuren.

Die sharia-onzin zou verboden moeten zijn. Het is mensenrechtenschendend en gewoon compleet achterlijk.
Er iets aan doen kost geld dus die mensen moeten maar lijden.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_113601312
quote:
quote:
[...]hebben vandaag een ravage aangericht in de historische stad Timboektoe in Mali. Ze hebben volgens ooggetuigen de graftombe van de moslimheilige Sidi Mahmoud Ben Amar uit de 15e eeuw en de heiligdommen van nog twee andere geestelijken verwoest. De fundamentalisten zeggen dat ze alle tempels willen vernielen.[...]

Het West-Afrikaanse Timboektoe was aan het eind van de Middeleeuwen de hoofdstad voor islamitische wetenschappers. Van heinde en verre kwamen geleerden naar de 'stad van 333 heiligen', zoals Timboektoe wordt genoemd. Er zijn 100.000 oude geschriften bewaard.

Timboektoe staat op de Werelderfgoedlijst van VN-organisatie Unesco. Die had donderdag nog gezegd dat Timboektoe ernstig gevaar loopt door de gewapende opstand.

De verwoestingen in Mali doen denken aan het opblazen van reusachtige Boeddhabeelden in maart 2001 in Afghanistan. De toenmalige heersers in dat land, de Taliban, bliezen de beelden op, omdat zij die niet-islamitisch vonden. Zij stonden ook op de Werelderfgoedlijst.
Hoe krijgt een kleine groep het voor elkaar, om islamitische wetenschappers en de nalatenschap van een islamitische heilige te vernielen. En nog erger...waarom grijp niemand van de moslims daar in dat land door te demonstreren tegen dat geweld. Dit moet toch binnenlands opgelost kunnen worden?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_113601497
quote:
Zonde!

Maar laten we niet denken dat zoiets hier niet kan gebeuren. In Dresden stond de Elbevallei op de erfgoedlijst, maar dat landschap wordt nu door een nieuwe brug verpest en de locatie is intussen van de Unesco-lijst geschrapt. Kortom, zij hebben geen zin om hun sprookjesboek aan de kant te leggen om werelderfgoed te behouden, en wij westerlingen hebben geen zin om wat langer in de file te staan om werelderfgoed te behouden. Om moedeloos van te worden...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2012 19:01:05 ]
pi_113601801
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 18:53 schreef paddy het volgende:

[..]

[..]

Hoe krijgt een kleine groep het voor elkaar, om islamitische wetenschappers en de nalatenschap van een islamitische heilige te vernielen. En nog erger...waarom grijp niemand van de moslims daar in dat land door te demonstreren tegen dat geweld. Dit moet toch binnenlands opgelost kunnen worden?
Ik denk niet dat de extremisten onder de indruk van wat demonstranten zullen zijn. Ook het leger van Mali staat machteloos tegenover de opstandelingen in het Noorden. Het gespuis is beter bewapend dan het leger.
pi_113602001
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:10 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de extremisten onder de indruk van wat demonstranten zullen zijn. Ook het leger van Mali staat machteloos tegenover de opstandelingen in het Noorden. Het gespuis is beter bewapend dan het leger.
Grimmig eigenlijk. Wat vroeger je goede buur was, kan morgen je vijand zijn :{
quote:
Timboektoe was altijd een trefpunt van gematige islamitische geleerden. In de stad was plaats voor andere religies, maar
Nu dus niet meer.

En ze gaan maar door blijkbaar
quote:
zijn in Timboektoe in Mali historische graftomben aan het vernietigen. Dit zeggen ooggetuigen. Het gaat om graftomben die door Unesco zijn uitgeroepen tot Werelderfgoed.

"Ze hebben het mausoleum van Sidi Mahmoud Ben Amar en twee andere graftomben al compleet vernietigd. Ze zeggen dat ze de hele dag zullen doorgaan en alle zestien gaan vernietigen", zei de Malinese journalist Yeya Tandina via de telefoon tegen persbureau Reuters. Het gaat om de zestien belangrijkste graftomben in Timboektoe.

Eerder deze week waarschuwde Unesco al dat dit stond te gebeuren. De VN-organisatie plaatste de mausolea daarom op de lijst van bedreigd erfgoed[....].
http://nos.nl/artikel/389813-graftomben-mali-vernield.html

Gijzelen zijn ze ook niet vies van blijkbaar
quote:
Maar Timboektoe is nu voor westerlingen vrijwel ontoegankelijk. De Nederlander Sjaak Rijke wordt er al maanden gegijzeld.
en uiteraard na maanden waarschuwen wil de VN eerst nog wat bestuderen ...totdat alles is verwoest en geld van bepaalde VN landen nodig hebben want lijken moeten geruimd worden door de overwinnaars en vluchtelingen moeten opgevangen worden i.p.v in te grijpen bij dreiging.

[ Bericht 18% gewijzigd door paddy op 30-06-2012 19:33:17 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:29:37 #54
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_113602429
Als het om zulke figuren gaat, vind ik eigenlijk dat je het recht hebt om ze allemaal neer te schieten. :X

Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die wíllen dat de sharia wordt ingevoerd, het liefst in zo veel mogelijk landen.
Als vrouw heb je dan sowieso geen rechten meer, als man moet je niet alleen moslim zijn, maar ook nog eens de juiste stroming binnen de islam aanhangen en niet te gematigd zijn, anders ben je alsnog de lul.
Hoera. -O-
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_113602473
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:17 schreef paddy het volgende:

Gijzelen zijn ze ook niet vies van blijkbaar

[..]

Dat was bij de Touaregs, die nu aan de kant geschoven zijn door de moslim-extremisten, ook al een flink aantal jaren een populaire bron van inkomsten. Het is al langer niet pluis in het noorden van Mali, de ontwikkelingen van de laatste tijd in de Arabische wereld hebben de situatie alleen nog verergerd. Toerisme is een zeer belangrijke bron van inkomsten voor het, toch al erg arme, land. Dat ligt nu geheel op z'n gat.
pi_113602694
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:30 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Dat was bij de Touaregs, die nu aan de kant geschoven zijn door de moslim-extremisten, ook al een flink aantal jaren een populaire bron van inkomsten. Het is al langer niet pluis in het noorden van Mali, de ontwikkelingen van de laatste tijd in de Arabische wereld hebben de situatie alleen nog verergerd. Toerisme is een zeer belangrijke bron van inkomsten voor het, toch al erg arme, land. Dat ligt nu geheel op z'n gat.
Toeristen willen ze ook niet nu. Maar het deel van de VN hierin weer. Maanden niets doen en dan nu nog aan willen kijken. De VN zie ik langzamerhand alleen een soort rode krui in. Vluchtelingen bevoorraden en geld inzamelen om de overwinnaars te steunen de lijken op te ruimen.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:32:00 #57
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_113604793
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:14 schreef Viajero het volgende:

Nee joh gewoon slopen net als alle christelijke en westerse cultuur gesloopt is in moslim veroverde gebieden.
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
pi_113605384
Als die gasten beter bewapend zijn dan het reguliere leger in die regio, wie is daar dan verantwoordelijk voor?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_113605437
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:48 schreef Hathor het volgende:
Als die gasten beter bewapend zijn dan het reguliere leger in die regio, wie is daar dan verantwoordelijk voor?
Rusland, Amerika. Gewoon een gok.
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
pi_113605508
Overigens heb ik echt een groot hekel aan die haatbaardjes, wat een klootzakken zeg.
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
pi_113605566
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:48 schreef Hathor het volgende:
Er is o.a. veel zwaar wapentuig vanuit Libië in dat gedeelte van de Sahara terecht gekomen na de val van Ghadaffi.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:56:58 #62
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_113605663
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:54 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Er is o.a. veel zwaar wapentuig vanuit Libië in dat gedeelte van de Sahara terecht gekomen na de val van Ghadaffi.
Oh leuk democratie in actie, op naar syrie :) .
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
pi_113606160
klerelijers, dat zijn het.
en inderdaad, waarom komt de gehele moslimwereld niet in opstand als ze hun heiligdommen vernietigen? de taliban pakte nog een boeddistisch beeld, dit is toch wel wat anders voor moslims, lijkt me.
pi_113626249
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 21:12 schreef okiokinl het volgende:
klerelijers, dat zijn het.
en inderdaad, waarom komt de gehele moslimwereld niet in opstand als ze hun heiligdommen vernietigen? de taliban pakte nog een boeddistisch beeld, dit is toch wel wat anders voor moslims, lijkt me.
Waarom zouden ze in opstand komen tegen hun eigen primitieve gedachten? De gematigde islam bestaat gewoon niet ongeacht wat men het gewone volk wil wijsmaken. Als puntje bij paaltje komt zullen moslims nooit en te nimmer andere moslims afvallen ongeacht hun stroming.
pi_113626774
quote:
Goh verbazingwekkend zeg. Dat is nou helemaal niets voor moslims en de sharia is toch een wet die voortkomt uit de religie van de vrede?

:')
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113626849
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:29 schreef Madame_Paon het volgende:
Als het om zulke figuren gaat, vind ik eigenlijk dat je het recht hebt om ze allemaal neer te schieten. :X

Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die wíllen dat de sharia wordt ingevoerd, het liefst in zo veel mogelijk landen.
Als vrouw heb je dan sowieso geen rechten meer, als man moet je niet alleen moslim zijn, maar ook nog eens de juiste stroming binnen de islam aanhangen en niet te gematigd zijn, anders ben je alsnog de lul.
Hoera. -O-
Ach ja, lopen genoeg van dat soort debielen ook hier in NL (en zelfs op Fok) rond.
Maar he, daar mag je niets aan doen, wat dan ben JIJ de bedreiging voor de rechtstaat.
  zondag 1 juli 2012 @ 13:55:33 #67
45206 Pietverdriet
pi_113626876
quote:
Goh, de Volkskrant vind nu ook de islam een achtelijke cultuur?
  zondag 1 juli 2012 @ 13:58:41 #68
45206 Pietverdriet
pi_113627017
Zou de bibliotheek al in vlammen zijn opgegaan? Honderdduizenden antieke geschriften uit de tijd dat de islamitische wereld nog een hoogstaande cultuur had...
  Overall beste user 2022 zondag 1 juli 2012 @ 13:59:08 #69
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_113627041
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 13:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Goh verbazingwekkend zeg. Dat is nou helemaal niets voor moslims en de sharia is toch een wet die voortkomt uit de religie van de vrede?

Dat hele land zit al sinds 1000 jaar vol moslims. Waarom is die stad dan niet veel eerder vernield?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_113627889
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 13:59 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat hele land zit al sinds 1000 jaar vol moslims. Waarom is die stad dan niet veel eerder vernield?
Dat was soefisme he. Helaas ontwikkelt de islam zich de verkeerde kant op: achteruit ipv vooruit.
pi_113628119
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 13:37 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Waarom zouden ze in opstand komen tegen hun eigen primitieve gedachten? De gematigde islam bestaat gewoon niet ongeacht wat men het gewone volk wil wijsmaken. Als puntje bij paaltje komt zullen moslims nooit en te nimmer andere moslims afvallen ongeacht hun stroming.
Je liegt.

http://www.katholieknieuw(...)erreuraanslagen.html
  zondag 1 juli 2012 @ 15:03:47 #72
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_113629316
quote:
Schijnheilig, intussen laten ze die gasten gewoon overal hun gang gaan..... :{w
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 1 juli 2012 @ 15:07:27 #73
45206 Pietverdriet
pi_113629418
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 14:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat was soefisme he. Helaas ontwikkelt de islam zich de verkeerde kant op: achteruit ipv vooruit.
Tja net als de carriere van Orson Welles
pi_113630181
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:03 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Schijnheilig, intussen laten ze die gasten gewoon overal hun gang gaan..... :{w
Ja, daar valt ook zo lekker veel invloed op uit te oefenen...
pi_113630360
What's next? Het meest bittere is nog wel dat ik niet eens écht verbaasd ben over deze acties...

[ Bericht 28% gewijzigd door paddy op 03-07-2012 05:03:49 ]
pi_113630732
quote:
Nigeria is Mali? Of was dit sowieso het enige wat je kon vinden?
pi_113630831
quote:
14s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je nog niet echt een idee hebt over hoe je dat moet aanpakken kunnen ze je vast wel van vliegtuigen inspiratie voorzien.
jij bent kennelijk te stom om de verwijzing naar Cicero te begrijpen....
Wel is het zo, dat Mekka, net zoals Carthago dat was, het grootste gevaar voor de wereld is.
pi_113630945
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nigeria is Mali? Of was dit sowieso het enige wat je kon vinden?
Ja, verder is er niets te vinden. Zal wel taqiyya zijn, want iedere moslim keurt geweld en / of terrorisme in naam van Allah goed natuurlijk.
pi_113631082
Frankrijk voert een boerkaverbod in en het malieveld staat vol.

Overal ter wereld worden minderheden gepest, gediscrimmineerd of afgeslacht door moslims en islamitische regeringen en je hoort geen kik.

Op het moment dat je op deze inconsistentie wijst, roept men om het hardst dat "ik niet verantwoordelijk ben voor wat een ander doet", maar ondertussen wel van een vals alibi voorzien.

=

[ Bericht 6% gewijzigd door paddy op 01-07-2012 17:21:12 ]
pi_113632789
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:36 schreef stopnaald het volgende:
What's next? Het meest bittere is nog wel dat ik niet eens écht verbaasd ben over deze acties...

Verder ben ik van mening dat Mekka geheel moet worden vernietigd.
Vandalisme met nog meer vandalisme bestrijden. :')
pi_113632808
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:48 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Wel is het zo, dat Mekka, net zoals Carthago dat was, het grootste gevaar voor de wereld is.
Die uitspraak is toch helemaal niet van Cicero?
pi_113635081
Kunnen jullie eens ophouden met die bagger over hele landen platgooien? Lijkt wel alsof ik hier die fundamentalisten zie posten.

Het land is voornamelijk islamitisch en het gaat om een groep (blijkbaar aardig wat) agressievelingen die vinden dat andere moslims geen rechten hebben. Elke moslim over een kam scheren staat zo enorm vreemd.

Ja, wat wil de VN na maaaaaanden waarschuwen? Even de zaak onderzoeken en alleen puinruimen voor de overwinnaars die hun geld in kogels hebben gestoken...en uiteraard moeten de vluchtelingen ook opgevangen worden en is weer veel geld voor nodig.
pi_113635423
quote:
Wauw.

Nogmaals, met de bek is alles mogelijk om de idiote ongelovigen zoet te houden maar als puntje bij paaltje komt zijn de aanhangers van de vredesreligie vaak nog erger dan beesten. Dagelijks zien we de gevolgen van de islam massahysterie. De waarheid is hard knul maar het is eenmaal zo.
pi_113638308
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 17:36 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wauw.

Nogmaals, met de bek is alles mogelijk om de idiote ongelovigen zoet te houden maar als puntje bij paaltje komt zijn de aanhangers van de vredesreligie vaak nog erger dan beesten. Dagelijks zien we de gevolgen van de islam massahysterie. De waarheid is hard knul maar het is eenmaal zo.
Dat zeg ik toch, ze doen aan taqiyya. :(
  zondag 1 juli 2012 @ 21:28:24 #85
78780 deedeetee
pi_113645416
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, daar valt ook zo lekker veel invloed op uit te oefenen...
Niet zo vreemd dat dit niet lukt als ze het niet eens proberen. In andere zaken weten ze hun zin anders prima door te drijven.
  zondag 1 juli 2012 @ 21:37:47 #86
305827 cool15
ik ben hoger dan bazen
pi_113646072
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 17:29 schreef paddy het volgende:
Kunnen jullie eens ophouden met die bagger over hele landen platgooien? Lijkt wel alsof ik hier die fundamentalisten zie posten.

Het land is voornamelijk islamitisch en het gaat om een groep (blijkbaar aardig wat) agressievelingen die vinden dat andere moslims geen rechten hebben. Elke moslim over een kam scheren staat zo enorm vreemd.

Ja, wat wil de VN na maaaaaanden waarschuwen? Even de zaak onderzoeken en alleen puinruimen voor de overwinnaars die hun geld in kogels hebben gestoken...en uiteraard moeten de vluchtelingen ook opgevangen worden en is weer veel geld voor nodig.
mijn gedachten precies
i gave my bitch a comment
yhea
bitches love comments
pi_113646715
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:48 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Dat was Cato sukkel :')
  zondag 1 juli 2012 @ 21:53:23 #88
45206 Pietverdriet
pi_113647103
Cato de oudere en Cicero met elkaar verwarren, das best pijnlijk
pi_113647779
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 21:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Cato de oudere en Cicero met elkaar verwarren, das best pijnlijk
Net als zijn statement dat Carthago het kwaad van de wereld was :')
pi_113648639
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 21:28 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Niet zo vreemd dat dit niet lukt als ze het niet eens proberen. In andere zaken weten ze hun zin anders prima door te drijven.
Waarom doe jij er niets aan dan?
  zondag 1 juli 2012 @ 22:21:29 #91
45206 Pietverdriet
pi_113648960
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:03 schreef ufopiloot12 het volgende:

[..]

Net als zijn statement dat Carthago het kwaad van de wereld was :')
Jep.
  Trouwste user 2022 zondag 1 juli 2012 @ 22:46:08 #92
7889 tong80
Spleenheup
pi_113650951
De wereldberoemde grafmonumenten in
de Malinese stad Timboektoe zijn voor
de tweede dag op rij aangevallen door
islamitische rebellen.De salafistische
Ansar Dine-groepering zegt niet te
zullen rusten voor alle 16 plaatsen met
mausolea in Timboektoe zijn verdwenen.

De rebellen hebben het voorzien op de
graftomben omdat de overledenen volgens
hen worden vereerd als heiligen,en dat
zou tegen de islam ingaan.Er zouden al
drie mausolea zijn vernietigd.

De Unesco,die de monumenten deze week
op de werelderfgoedlijst zette,heeft de
actie scherp veroordeeld.De rebellen
zeggen in naam van Allah te handelen.

zondag 1 juli 2012 @ 22:46:20 #93
78780 deedeetee
pi_113650968
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarom doe jij er niets aan dan?
pi_113651211
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:46 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Als dat dan toch zo makkelijk is... :')
  zondag 1 juli 2012 @ 23:13:28 #95
274453 okiokinl
blablabla
pi_113652747
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 13:37 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

ook niet als de ene moslimstroming bij de bedevaard van de andere, gewoon even 500 mensen opblaasd? of denk je dan dat ze allemaal denken, nou gaan we maar naar huis, we moeten elkaar niet afvallen, per slot van rekening..

ga eens wat lezen over de moslimwereld, zucht.
pi_113661525
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 23:13 schreef okiokinl het volgende:

[..]

ook niet als de ene moslimstroming bij de bedevaard van de andere, gewoon even 500 mensen opblaasd? of denk je dan dat ze allemaal denken, nou gaan we maar naar huis, we moeten elkaar niet afvallen, per slot van rekening..

ga eens wat lezen over de moslimwereld, zucht.
Ik zou best wat lezen over de moslimlimwereld áls ik er zou wonen maar ik woon gelukkig in een iets beschaafdere wereld waar ze elkaar niet meer afmaken om het geloof.

En wat ik al weet over de moslimwereld is al afschuwelijk genoeg om er nooit iets mee te maken willen hebben, niet in het verleden, toekomst en helemaal nooit.
Tja, hoe meer je van de islam weet hoe erger je er van kotst.
pi_113661534
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 18:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch, ze doen aan taqiyya. :(
ahgossie, hij heeft een nieuw woordje geleerd. :') Nu nog leren dat religie iets persoonlijks is waar lang niet iedereen iets mee te maken wil hebben.
  maandag 2 juli 2012 @ 08:22:21 #98
378137 Serieus_Persoon
Gewoon Serieus
pi_113661974
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 16:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Die uitspraak is toch helemaal niet van Cicero?
Cato de Oudere :P
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_113663798
Mali is al heel lang islamitisch en dat ging "relatief" goed. Het zijn vaak de arabieren die zonodig zaken moeten slopen. Dat is niks nieuws en doen ze overal; in Afghanistan sloopten ze de boeddhistische monumenten, in Iran sloopten ze de Zoroastische overblijfselen en Persepolis, en in Mali slopen ze nu dus ook de Islamitische grafmonumenten. Dit doen ze omdat het vernielzuchtige en onontwikkelde zandrovers zijn die graag de boel terroriseren en zich altijd verheven voelen boven anderen, ook boven andere moslims.
pi_113664070
Zijn er nog werkelijk mensen verbaasd over deze nieuwste terreurdaad? Dit is wat (moslim)extremisten doen. Er had allang ingegrepen kunnen zijn; het extremisme in die regio had allang uitgeroeid kunnen zijn, maar er is geen wil.

Het blijft bij een paar landen die vanaf grote afstand een keertje "schande" roepen. Daarna gaat iedereen weer over tot de orde van de dag, want er is vandaag een leuke Tour de France-etappe. Ondertussen kan het religieus extremisme zich ongestoord verder verspreiden, zoals dat al tijden het geval is in Afrika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')