Ah en weer een gebied ten prooi gevallen aan de islamitische fundis.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:52 schreef tong80 het volgende:
In de stad Timboektoe in het noorden
van Mali is de sharia ingevoerd door de
islamitische Toearegs.Ze veroverden de
stad gebruikmakend van het machtsvacuüm
in Mali,nadat militairen daar op 21
maart een coup hadden gepleegd.
De burgemeester van de stad zei via de
telefoon tegen persbureau AP dat de
invoering van de sharia hem opgelegd
is.Vrouwen moet gesluierd over straat,
overspel wordt met steniging bestraft
en van dieven wordt de hand afgehakt.
Timboektoe was altijd een trefpunt van
gematige islamitische geleerden.In de
stad was plaats voor andere religies,
maar alle christenen zijn nu gevlucht.
http://teletekst.nos.nl/tekst/127-01.html
Nee, want die zitten hier nauwelijks.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ah en weer een gebied ten prooi gevallen aan de islamitische fundis.
Maar dat heeft niets te maken met fundis in bv Europa hoor.
Nou, eigenlijk niet nee.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Maar dat heeft niets te maken met fundis in bv Europa hoor.
Inderdaad, de noord- en zuidpool zijn een illusie.quote:Op donderdag 5 april 2012 13:07 schreef Deetch het volgende:
Donald Duck gaat tegenwoordig naar Verweggistan of de noord/zuidpool. Juist omdat timboektoe een werklijke plaats is hebben ze dat jaren geleden al aangepast
Dat dusquote:Op donderdag 5 april 2012 15:14 schreef Viajero het volgende:
Ik hoop eigenlijk vooral dat ze de stad een beetje heel laten. Het schijnt echt een magische stad te zijn, ik zou er graag eens heen gaan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Timbuctu
Dat is ook de voornaamste reden dat ik de naam Timboektoe kenquote:Op donderdag 5 april 2012 12:55 schreef Flurry het volgende:
Donald Duck vluchtte daar altijd heen als hij zich in Duckstad weer onmogelijk had gemaakt
Dat kan ie nu wel vergeten, die vuile ongelovige eend.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:55 schreef Flurry het volgende:
Donald Duck vluchtte daar altijd heen als hij zich in Duckstad weer onmogelijk had gemaakt
Ja, of naar Verweggistan. Timboektoe is geen optie meer denk ikquote:Op donderdag 5 april 2012 12:55 schreef Flurry het volgende:
daar kom je dan weer global warming fundi's tegen..quote:Op donderdag 5 april 2012 13:47 schreef claus_johann het volgende:
[..]
Inderdaad, de noord- en zuidpool zijn een illusie.
Dat is niet Timbouctou, dat is Djenne, dat ligt een flink stuk zuidelijker.quote:
Vrij vertaald: zij willen niet de sharia in het noorden maar in heel Mali.quote:AFP also quoted Ansar Dine's military chief Omar Hamaha as saying the group wanted no part of the MNLA announcement.
"Our war is a holy war. It's a legal war in the name of Islam. We are against rebellions. We are against independence. We are against revolutions not in the name of Islam," Mr Hamaha said.
Helaas tegenwoordig nogal onveiligquote:Op zondag 8 april 2012 13:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik dacht altijd dat het een verzonnen naam was in de Donald Duck. Kwam er pas achter dat het echt bestaat een aantal jaren geleden doordat de Dakar Rally er in de buurt kwam. Prachtige beelden waren dat als de rally door Mali trok. Wat een mooi land.
Ik kan me nog herrineren dat Donald Duck een keer dit gebouw ging schoonspuiten 's nachts om een goede daad te doen omdat ze hem altijd zo vriendelijk ontvangen daar. Toen was hij in slaap gevallen en heeft ie dus het hele gebouw platgespotenquote:
en samson en gert gingen er in een liedje naar toe varenquote:Op donderdag 5 april 2012 12:55 schreef Flurry het volgende:
Onduidelijk blijkbaar, maar volgens dit artikel heeft Ansar Dine de MNLA verjaagd in Timboektoe, en zou de Algerijnse Al Qaeda-leider Belmokhtar er nu ook verschenen zijn.quote:Op maandag 9 april 2012 09:09 schreef Zemi77 het volgende:
Zijn de Toaregs nu tegen de islamisten aan het vechten of was dat een hoax?
De Tuareg, ex-president Touré en de coup-plegers zijn allemaal moslim.quote:Op maandag 9 april 2012 19:00 schreef Zienswijze het volgende:
Weer een land dat in de loop der tijd geislamiseerd is en waar nu de sharia het land dreigt te overspoelen. Voor de religieuze minderheden zit er niets anders op dan je boeltje te pakken en te vluchten.
Ik las het ook net. Klotezooiquote:Op donderdag 28 juni 2012 19:29 schreef zuiderbuur het volgende:
Het gaat niet goed: in Gao zijn Tuaregrebellen aan de kant geschoven. Unesco heeft Timboektoe en een tombe in Gao op de lijst van sites in gevaar geplaatst:
http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-18626033
Ik begrijp dat volk nooit zo goed ook. Waarom zo je best doen om door iedereen uitgekotst te wordenquote:Op zaterdag 30 juni 2012 17:05 schreef virl3 het volgende:
't is droevig.. Timboektoe en Mali is nou net een plek waar ik graag nog 's een keer heen zou willen gaan. Voor de historie, voor de cultuur en gewoon om ff te kunnen zeggen ik ga naar timboektoe! Nu wordt het gesloopt door een stelletje fundamentalistische haatbaarden.
Inderdaadquote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)oed-Timboektoe.dhtml
Er iets aan doen kost geld dus die mensen moeten maar lijden.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:36 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Inderdaad.
Wat een walgelijke figuren.
Die sharia-onzin zou verboden moeten zijn. Het is mensenrechtenschendend en gewoon compleet achterlijk.
quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoe krijgt een kleine groep het voor elkaar, om islamitische wetenschappers en de nalatenschap van een islamitische heilige te vernielen. En nog erger...waarom grijp niemand van de moslims daar in dat land door te demonstreren tegen dat geweld. Dit moet toch binnenlands opgelost kunnen worden?quote:[...]hebben vandaag een ravage aangericht in de historische stad Timboektoe in Mali. Ze hebben volgens ooggetuigen de graftombe van de moslimheilige Sidi Mahmoud Ben Amar uit de 15e eeuw en de heiligdommen van nog twee andere geestelijken verwoest. De fundamentalisten zeggen dat ze alle tempels willen vernielen.[...]
Het West-Afrikaanse Timboektoe was aan het eind van de Middeleeuwen de hoofdstad voor islamitische wetenschappers. Van heinde en verre kwamen geleerden naar de 'stad van 333 heiligen', zoals Timboektoe wordt genoemd. Er zijn 100.000 oude geschriften bewaard.
Timboektoe staat op de Werelderfgoedlijst van VN-organisatie Unesco. Die had donderdag nog gezegd dat Timboektoe ernstig gevaar loopt door de gewapende opstand.
De verwoestingen in Mali doen denken aan het opblazen van reusachtige Boeddhabeelden in maart 2001 in Afghanistan. De toenmalige heersers in dat land, de Taliban, bliezen de beelden op, omdat zij die niet-islamitisch vonden. Zij stonden ook op de Werelderfgoedlijst.
Zonde!quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik denk niet dat de extremisten onder de indruk van wat demonstranten zullen zijn. Ook het leger van Mali staat machteloos tegenover de opstandelingen in het Noorden. Het gespuis is beter bewapend dan het leger.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 18:53 schreef paddy het volgende:
[..]
[..]
Hoe krijgt een kleine groep het voor elkaar, om islamitische wetenschappers en de nalatenschap van een islamitische heilige te vernielen. En nog erger...waarom grijp niemand van de moslims daar in dat land door te demonstreren tegen dat geweld. Dit moet toch binnenlands opgelost kunnen worden?
Grimmig eigenlijk. Wat vroeger je goede buur was, kan morgen je vijand zijnquote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:10 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de extremisten onder de indruk van wat demonstranten zullen zijn. Ook het leger van Mali staat machteloos tegenover de opstandelingen in het Noorden. Het gespuis is beter bewapend dan het leger.
Nu dus niet meer.quote:Timboektoe was altijd een trefpunt van gematige islamitische geleerden. In de stad was plaats voor andere religies, maar
http://nos.nl/artikel/389813-graftomben-mali-vernield.htmlquote:zijn in Timboektoe in Mali historische graftomben aan het vernietigen. Dit zeggen ooggetuigen. Het gaat om graftomben die door Unesco zijn uitgeroepen tot Werelderfgoed.
"Ze hebben het mausoleum van Sidi Mahmoud Ben Amar en twee andere graftomben al compleet vernietigd. Ze zeggen dat ze de hele dag zullen doorgaan en alle zestien gaan vernietigen", zei de Malinese journalist Yeya Tandina via de telefoon tegen persbureau Reuters. Het gaat om de zestien belangrijkste graftomben in Timboektoe.
Eerder deze week waarschuwde Unesco al dat dit stond te gebeuren. De VN-organisatie plaatste de mausolea daarom op de lijst van bedreigd erfgoed[....].
en uiteraard na maanden waarschuwen wil de VN eerst nog wat bestuderen ...totdat alles is verwoest en geld van bepaalde VN landen nodig hebben want lijken moeten geruimd worden door de overwinnaars en vluchtelingen moeten opgevangen worden i.p.v in te grijpen bij dreiging.quote:Maar Timboektoe is nu voor westerlingen vrijwel ontoegankelijk. De Nederlander Sjaak Rijke wordt er al maanden gegijzeld.
Dat was bij de Touaregs, die nu aan de kant geschoven zijn door de moslim-extremisten, ook al een flink aantal jaren een populaire bron van inkomsten. Het is al langer niet pluis in het noorden van Mali, de ontwikkelingen van de laatste tijd in de Arabische wereld hebben de situatie alleen nog verergerd. Toerisme is een zeer belangrijke bron van inkomsten voor het, toch al erg arme, land. Dat ligt nu geheel op z'n gat.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:17 schreef paddy het volgende:
Gijzelen zijn ze ook niet vies van blijkbaar
[..]
Toeristen willen ze ook niet nu. Maar het deel van de VN hierin weer. Maanden niets doen en dan nu nog aan willen kijken. De VN zie ik langzamerhand alleen een soort rode krui in. Vluchtelingen bevoorraden en geld inzamelen om de overwinnaars te steunen de lijken op te ruimen.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:30 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat was bij de Touaregs, die nu aan de kant geschoven zijn door de moslim-extremisten, ook al een flink aantal jaren een populaire bron van inkomsten. Het is al langer niet pluis in het noorden van Mali, de ontwikkelingen van de laatste tijd in de Arabische wereld hebben de situatie alleen nog verergerd. Toerisme is een zeer belangrijke bron van inkomsten voor het, toch al erg arme, land. Dat ligt nu geheel op z'n gat.
Nee joh gewoon slopen net als alle christelijke en westerse cultuur gesloopt is in moslim veroverde gebieden.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:14 schreef Viajero het volgende:
Ik hoop eigenlijk vooral dat ze de stad een beetje heel laten. Het schijnt echt een magische stad te zijn, ik zou er graag eens heen gaan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Timbuctu
Rusland, Amerika. Gewoon een gok.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:48 schreef Hathor het volgende:
Als die gasten beter bewapend zijn dan het reguliere leger in die regio, wie is daar dan verantwoordelijk voor?
Er is o.a. veel zwaar wapentuig vanuit Libië in dat gedeelte van de Sahara terecht gekomen na de val van Ghadaffi.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:48 schreef Hathor het volgende:
Als die gasten beter bewapend zijn dan het reguliere leger in die regio, wie is daar dan verantwoordelijk voor?
Oh leuk democratie in actie, op naar syriequote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:54 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Er is o.a. veel zwaar wapentuig vanuit Libië in dat gedeelte van de Sahara terecht gekomen na de val van Ghadaffi.
Waarom zouden ze in opstand komen tegen hun eigen primitieve gedachten? De gematigde islam bestaat gewoon niet ongeacht wat men het gewone volk wil wijsmaken. Als puntje bij paaltje komt zullen moslims nooit en te nimmer andere moslims afvallen ongeacht hun stroming.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 21:12 schreef okiokinl het volgende:
klerelijers, dat zijn het.
en inderdaad, waarom komt de gehele moslimwereld niet in opstand als ze hun heiligdommen vernietigen? de taliban pakte nog een boeddistisch beeld, dit is toch wel wat anders voor moslims, lijkt me.
Goh verbazingwekkend zeg. Dat is nou helemaal niets voor moslims en de sharia is toch een wet die voortkomt uit de religie van de vrede?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ach ja, lopen genoeg van dat soort debielen ook hier in NL (en zelfs op Fok) rond.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 19:29 schreef Madame_Paon het volgende:
Als het om zulke figuren gaat, vind ik eigenlijk dat je het recht hebt om ze allemaal neer te schieten.
Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die wíllen dat de sharia wordt ingevoerd, het liefst in zo veel mogelijk landen.
Als vrouw heb je dan sowieso geen rechten meer, als man moet je niet alleen moslim zijn, maar ook nog eens de juiste stroming binnen de islam aanhangen en niet te gematigd zijn, anders ben je alsnog de lul.
Hoera.
Goh, de Volkskrant vind nu ook de islam een achtelijke cultuur?quote:Op zaterdag 30 juni 2012 16:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dat hele land zit al sinds 1000 jaar vol moslims. Waarom is die stad dan niet veel eerder vernield?quote:Op zondag 1 juli 2012 13:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Goh verbazingwekkend zeg. Dat is nou helemaal niets voor moslims en de sharia is toch een wet die voortkomt uit de religie van de vrede?
Dat was soefisme he. Helaas ontwikkelt de islam zich de verkeerde kant op: achteruit ipv vooruit.quote:Op zondag 1 juli 2012 13:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat hele land zit al sinds 1000 jaar vol moslims. Waarom is die stad dan niet veel eerder vernield?
Je liegt.quote:Op zondag 1 juli 2012 13:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Waarom zouden ze in opstand komen tegen hun eigen primitieve gedachten? De gematigde islam bestaat gewoon niet ongeacht wat men het gewone volk wil wijsmaken. Als puntje bij paaltje komt zullen moslims nooit en te nimmer andere moslims afvallen ongeacht hun stroming.
Schijnheilig, intussen laten ze die gasten gewoon overal hun gang gaan.....quote:Op zondag 1 juli 2012 14:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je liegt.
http://www.katholieknieuw(...)erreuraanslagen.html
Tja net als de carriere van Orson Wellesquote:Op zondag 1 juli 2012 14:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat was soefisme he. Helaas ontwikkelt de islam zich de verkeerde kant op: achteruit ipv vooruit.
Ja, daar valt ook zo lekker veel invloed op uit te oefenen...quote:Op zondag 1 juli 2012 15:03 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Schijnheilig, intussen laten ze die gasten gewoon overal hun gang gaan.....
Nigeria is Mali? Of was dit sowieso het enige wat je kon vinden?quote:Op zondag 1 juli 2012 14:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je liegt.
jij bent kennelijk te stom om de verwijzing naar Cicero te begrijpen....quote:Op zondag 1 juli 2012 15:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als je nog niet echt een idee hebt over hoe je dat moet aanpakken kunnen ze je vast wel van vliegtuigen inspiratie voorzien.
Ja, verder is er niets te vinden. Zal wel taqiyya zijn, want iedere moslim keurt geweld en / of terrorisme in naam van Allah goed natuurlijk.quote:Op zondag 1 juli 2012 15:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nigeria is Mali? Of was dit sowieso het enige wat je kon vinden?
Vandalisme met nog meer vandalisme bestrijden.quote:Op zondag 1 juli 2012 15:36 schreef stopnaald het volgende:
What's next? Het meest bittere is nog wel dat ik niet eens écht verbaasd ben over deze acties...
Verder ben ik van mening dat Mekka geheel moet worden vernietigd.
Die uitspraak is toch helemaal niet van Cicero?quote:Op zondag 1 juli 2012 15:48 schreef stopnaald het volgende:
[..]
jij bent kennelijk te stom om de verwijzing naar Cicero te begrijpen....
Wel is het zo, dat Mekka, net zoals Carthago dat was, het grootste gevaar voor de wereld is.
Wauw.quote:Op zondag 1 juli 2012 14:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je liegt.
Dat zeg ik toch, ze doen aan taqiyya.quote:Op zondag 1 juli 2012 17:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Wauw.
Nogmaals, met de bek is alles mogelijk om de idiote ongelovigen zoet te houden maar als puntje bij paaltje komt zijn de aanhangers van de vredesreligie vaak nog erger dan beesten. Dagelijks zien we de gevolgen van de islam massahysterie. De waarheid is hard knul maar het is eenmaal zo.
Niet zo vreemd dat dit niet lukt als ze het niet eens proberen. In andere zaken weten ze hun zin anders prima door te drijven.quote:Op zondag 1 juli 2012 15:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, daar valt ook zo lekker veel invloed op uit te oefenen...
mijn gedachten preciesquote:Op zondag 1 juli 2012 17:29 schreef paddy het volgende:
Kunnen jullie eens ophouden met die bagger over hele landen platgooien? Lijkt wel alsof ik hier die fundamentalisten zie posten.
Het land is voornamelijk islamitisch en het gaat om een groep (blijkbaar aardig wat) agressievelingen die vinden dat andere moslims geen rechten hebben. Elke moslim over een kam scheren staat zo enorm vreemd.
Ja, wat wil de VN na maaaaaanden waarschuwen? Even de zaak onderzoeken en alleen puinruimen voor de overwinnaars die hun geld in kogels hebben gestoken...en uiteraard moeten de vluchtelingen ook opgevangen worden en is weer veel geld voor nodig.
Dat was Cato sukkelquote:Op zondag 1 juli 2012 15:48 schreef stopnaald het volgende:
[..]
jij bent kennelijk te stom om de verwijzing naar Cicero te begrijpen....
Wel is het zo, dat Mekka, net zoals Carthago dat was, het grootste gevaar voor de wereld is.
Net als zijn statement dat Carthago het kwaad van de wereld wasquote:Op zondag 1 juli 2012 21:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Cato de oudere en Cicero met elkaar verwarren, das best pijnlijk
Waarom doe jij er niets aan dan?quote:Op zondag 1 juli 2012 21:28 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Niet zo vreemd dat dit niet lukt als ze het niet eens proberen. In andere zaken weten ze hun zin anders prima door te drijven.
Jep.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:03 schreef ufopiloot12 het volgende:
[..]
Net als zijn statement dat Carthago het kwaad van de wereld was
ook niet als de ene moslimstroming bij de bedevaard van de andere, gewoon even 500 mensen opblaasd? of denk je dan dat ze allemaal denken, nou gaan we maar naar huis, we moeten elkaar niet afvallen, per slot van rekening..quote:Op zondag 1 juli 2012 13:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Waarom zouden ze in opstand komen tegen hun eigen primitieve gedachten? De gematigde islam bestaat gewoon niet ongeacht wat men het gewone volk wil wijsmaken. Als puntje bij paaltje komt zullen moslims nooit en te nimmer andere moslims afvallen ongeacht hun stroming.
Ik zou best wat lezen over de moslimlimwereld áls ik er zou wonen maar ik woon gelukkig in een iets beschaafdere wereld waar ze elkaar niet meer afmaken om het geloof.quote:Op zondag 1 juli 2012 23:13 schreef okiokinl het volgende:
[..]
ook niet als de ene moslimstroming bij de bedevaard van de andere, gewoon even 500 mensen opblaasd? of denk je dan dat ze allemaal denken, nou gaan we maar naar huis, we moeten elkaar niet afvallen, per slot van rekening..
ga eens wat lezen over de moslimwereld, zucht.
ahgossie, hij heeft een nieuw woordje geleerd.quote:
Cato de Ouderequote:Op zondag 1 juli 2012 16:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die uitspraak is toch helemaal niet van Cicero?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |