abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113601497
quote:
Zonde!

Maar laten we niet denken dat zoiets hier niet kan gebeuren. In Dresden stond de Elbevallei op de erfgoedlijst, maar dat landschap wordt nu door een nieuwe brug verpest en de locatie is intussen van de Unesco-lijst geschrapt. Kortom, zij hebben geen zin om hun sprookjesboek aan de kant te leggen om werelderfgoed te behouden, en wij westerlingen hebben geen zin om wat langer in de file te staan om werelderfgoed te behouden. Om moedeloos van te worden...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2012 19:01:05 ]
pi_113601801
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 18:53 schreef paddy het volgende:

[..]

[..]

Hoe krijgt een kleine groep het voor elkaar, om islamitische wetenschappers en de nalatenschap van een islamitische heilige te vernielen. En nog erger...waarom grijp niemand van de moslims daar in dat land door te demonstreren tegen dat geweld. Dit moet toch binnenlands opgelost kunnen worden?
Ik denk niet dat de extremisten onder de indruk van wat demonstranten zullen zijn. Ook het leger van Mali staat machteloos tegenover de opstandelingen in het Noorden. Het gespuis is beter bewapend dan het leger.
pi_113602001
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:10 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de extremisten onder de indruk van wat demonstranten zullen zijn. Ook het leger van Mali staat machteloos tegenover de opstandelingen in het Noorden. Het gespuis is beter bewapend dan het leger.
Grimmig eigenlijk. Wat vroeger je goede buur was, kan morgen je vijand zijn :{
quote:
Timboektoe was altijd een trefpunt van gematige islamitische geleerden. In de stad was plaats voor andere religies, maar
Nu dus niet meer.

En ze gaan maar door blijkbaar
quote:
zijn in Timboektoe in Mali historische graftomben aan het vernietigen. Dit zeggen ooggetuigen. Het gaat om graftomben die door Unesco zijn uitgeroepen tot Werelderfgoed.

"Ze hebben het mausoleum van Sidi Mahmoud Ben Amar en twee andere graftomben al compleet vernietigd. Ze zeggen dat ze de hele dag zullen doorgaan en alle zestien gaan vernietigen", zei de Malinese journalist Yeya Tandina via de telefoon tegen persbureau Reuters. Het gaat om de zestien belangrijkste graftomben in Timboektoe.

Eerder deze week waarschuwde Unesco al dat dit stond te gebeuren. De VN-organisatie plaatste de mausolea daarom op de lijst van bedreigd erfgoed[....].
http://nos.nl/artikel/389813-graftomben-mali-vernield.html

Gijzelen zijn ze ook niet vies van blijkbaar
quote:
Maar Timboektoe is nu voor westerlingen vrijwel ontoegankelijk. De Nederlander Sjaak Rijke wordt er al maanden gegijzeld.
en uiteraard na maanden waarschuwen wil de VN eerst nog wat bestuderen ...totdat alles is verwoest en geld van bepaalde VN landen nodig hebben want lijken moeten geruimd worden door de overwinnaars en vluchtelingen moeten opgevangen worden i.p.v in te grijpen bij dreiging.

[ Bericht 18% gewijzigd door paddy op 30-06-2012 19:33:17 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:29:37 #54
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_113602429
Als het om zulke figuren gaat, vind ik eigenlijk dat je het recht hebt om ze allemaal neer te schieten. :X

Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die wíllen dat de sharia wordt ingevoerd, het liefst in zo veel mogelijk landen.
Als vrouw heb je dan sowieso geen rechten meer, als man moet je niet alleen moslim zijn, maar ook nog eens de juiste stroming binnen de islam aanhangen en niet te gematigd zijn, anders ben je alsnog de lul.
Hoera. -O-
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_113602473
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:17 schreef paddy het volgende:

Gijzelen zijn ze ook niet vies van blijkbaar

[..]

Dat was bij de Touaregs, die nu aan de kant geschoven zijn door de moslim-extremisten, ook al een flink aantal jaren een populaire bron van inkomsten. Het is al langer niet pluis in het noorden van Mali, de ontwikkelingen van de laatste tijd in de Arabische wereld hebben de situatie alleen nog verergerd. Toerisme is een zeer belangrijke bron van inkomsten voor het, toch al erg arme, land. Dat ligt nu geheel op z'n gat.
pi_113602694
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:30 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Dat was bij de Touaregs, die nu aan de kant geschoven zijn door de moslim-extremisten, ook al een flink aantal jaren een populaire bron van inkomsten. Het is al langer niet pluis in het noorden van Mali, de ontwikkelingen van de laatste tijd in de Arabische wereld hebben de situatie alleen nog verergerd. Toerisme is een zeer belangrijke bron van inkomsten voor het, toch al erg arme, land. Dat ligt nu geheel op z'n gat.
Toeristen willen ze ook niet nu. Maar het deel van de VN hierin weer. Maanden niets doen en dan nu nog aan willen kijken. De VN zie ik langzamerhand alleen een soort rode krui in. Vluchtelingen bevoorraden en geld inzamelen om de overwinnaars te steunen de lijken op te ruimen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:32:00 #57
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_113604793
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:14 schreef Viajero het volgende:
Ik hoop eigenlijk vooral dat ze de stad een beetje heel laten. Het schijnt echt een magische stad te zijn, ik zou er graag eens heen gaan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Timbuctu
Nee joh gewoon slopen net als alle christelijke en westerse cultuur gesloopt is in moslim veroverde gebieden.
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
pi_113605384
Als die gasten beter bewapend zijn dan het reguliere leger in die regio, wie is daar dan verantwoordelijk voor?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_113605437
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:48 schreef Hathor het volgende:
Als die gasten beter bewapend zijn dan het reguliere leger in die regio, wie is daar dan verantwoordelijk voor?
Rusland, Amerika. Gewoon een gok.
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
pi_113605508
Overigens heb ik echt een groot hekel aan die haatbaardjes, wat een klootzakken zeg.
Hij zij tegen mij dat hij m'n piemel kapot zou maken zodat ik een nieuwe van mijn moeder kon krijgen.
pi_113605566
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:48 schreef Hathor het volgende:
Er is o.a. veel zwaar wapentuig vanuit Libië in dat gedeelte van de Sahara terecht gekomen na de val van Ghadaffi.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:56:58 #62
378470 FemacampSurvivor
Overlevende van een Femacamp
pi_113605663
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:54 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Er is o.a. veel zwaar wapentuig vanuit Libië in dat gedeelte van de Sahara terecht gekomen na de val van Ghadaffi.
Oh leuk democratie in actie, op naar syrie :) .
Op vrijdag 6 juli 2012 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:[/b]
Dan staan de treins te lang stil op het perron
pi_113606160
klerelijers, dat zijn het.
en inderdaad, waarom komt de gehele moslimwereld niet in opstand als ze hun heiligdommen vernietigen? de taliban pakte nog een boeddistisch beeld, dit is toch wel wat anders voor moslims, lijkt me.
pi_113626249
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 21:12 schreef okiokinl het volgende:
klerelijers, dat zijn het.
en inderdaad, waarom komt de gehele moslimwereld niet in opstand als ze hun heiligdommen vernietigen? de taliban pakte nog een boeddistisch beeld, dit is toch wel wat anders voor moslims, lijkt me.
Waarom zouden ze in opstand komen tegen hun eigen primitieve gedachten? De gematigde islam bestaat gewoon niet ongeacht wat men het gewone volk wil wijsmaken. Als puntje bij paaltje komt zullen moslims nooit en te nimmer andere moslims afvallen ongeacht hun stroming.
pi_113626774
quote:
Goh verbazingwekkend zeg. Dat is nou helemaal niets voor moslims en de sharia is toch een wet die voortkomt uit de religie van de vrede?

:')
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_113626849
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 19:29 schreef Madame_Paon het volgende:
Als het om zulke figuren gaat, vind ik eigenlijk dat je het recht hebt om ze allemaal neer te schieten. :X

Onbegrijpelijk dat er mensen zijn die wíllen dat de sharia wordt ingevoerd, het liefst in zo veel mogelijk landen.
Als vrouw heb je dan sowieso geen rechten meer, als man moet je niet alleen moslim zijn, maar ook nog eens de juiste stroming binnen de islam aanhangen en niet te gematigd zijn, anders ben je alsnog de lul.
Hoera. -O-
Ach ja, lopen genoeg van dat soort debielen ook hier in NL (en zelfs op Fok) rond.
Maar he, daar mag je niets aan doen, wat dan ben JIJ de bedreiging voor de rechtstaat.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 1 juli 2012 @ 13:55:33 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_113626876
quote:
Goh, de Volkskrant vind nu ook de islam een achtelijke cultuur?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 1 juli 2012 @ 13:58:41 #68
45206 Pietverdriet
pi_113627017
Zou de bibliotheek al in vlammen zijn opgegaan? Honderdduizenden antieke geschriften uit de tijd dat de islamitische wereld nog een hoogstaande cultuur had...
pi_113627041
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 13:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Goh verbazingwekkend zeg. Dat is nou helemaal niets voor moslims en de sharia is toch een wet die voortkomt uit de religie van de vrede?

:')
Dat hele land zit al sinds 1000 jaar vol moslims. Waarom is die stad dan niet veel eerder vernield?
pi_113627889
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 13:59 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat hele land zit al sinds 1000 jaar vol moslims. Waarom is die stad dan niet veel eerder vernield?
Dat was soefisme he. Helaas ontwikkelt de islam zich de verkeerde kant op: achteruit ipv vooruit.
pi_113628119
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 13:37 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Waarom zouden ze in opstand komen tegen hun eigen primitieve gedachten? De gematigde islam bestaat gewoon niet ongeacht wat men het gewone volk wil wijsmaken. Als puntje bij paaltje komt zullen moslims nooit en te nimmer andere moslims afvallen ongeacht hun stroming.
Je liegt.

http://www.katholieknieuw(...)erreuraanslagen.html
  zondag 1 juli 2012 @ 15:03:47 #72
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_113629316
quote:
Schijnheilig, intussen laten ze die gasten gewoon overal hun gang gaan..... :{w
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 1 juli 2012 @ 15:07:27 #73
45206 Pietverdriet
pi_113629418
quote:
1s.gif Op zondag 1 juli 2012 14:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat was soefisme he. Helaas ontwikkelt de islam zich de verkeerde kant op: achteruit ipv vooruit.
Tja net als de carriere van Orson Welles
pi_113630181
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 15:03 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Schijnheilig, intussen laten ze die gasten gewoon overal hun gang gaan..... :{w
Ja, daar valt ook zo lekker veel invloed op uit te oefenen...
pi_113630360
What's next? Het meest bittere is nog wel dat ik niet eens écht verbaasd ben over deze acties...

[ Bericht 28% gewijzigd door paddy op 03-07-2012 05:03:49 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')