abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 april 2012 @ 11:15:06 #26
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_109975026
Timbuktu was vroeger de hoofdstad van de Mali keizerrijk en later de Songhay keizerrijk. Grappig genoeg zijn het de Tuaregs die de hoofdstad hebben opgericht.

Ja fokkers, Afrikanen hadden vroeger ook machtige en invloedrijke keizerrijken...
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Trouwste user 2022 vrijdag 6 april 2012 @ 11:22:05 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_109975236
De rebellen in Noord-Mali hebben de
onafhankelijkheid uitgeroepen.Op hun
website zeggen de Toearegs dat het door
hen veroverde gebied Azawad in 1960 ten
onrechte bij Mali is gevoegd door de
Fransen.De Toeareg-beweging MNLA vraagt
andere landen de soevereiniteit van
Azawad te erkennen.

De rebellen kondigden gisteren een
bestand af,omdat hun doel bereikt was
met de verovering van Timboektoe en
twee andere steden.In Timboektoe is de
sharia ingevoerd.

De MNLA zegt dat de bevolking van het
noorden van Mali leed onder genocide,
massaslachtingen en vernederingen.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 zaterdag 7 april 2012 @ 06:54:56 #28
7889 tong80
Spleenheup
pi_110014634
De voorzitter van de Malinese Nationale Assemblee moet het nieuwe staatshoofd van Mali worden. Dat heeft de leider van de groep militairen die vorige maand de macht greep, kapitein Amadou Haya Sanogo, vrijdag gezegd in een persconferentie. Volgens Sanogo is het proces inmiddels in gang gezet.

De Economische Gemeenschap van West-Afrikaanse Staten, Ecowas, heeft eerder deze week strenge sancties aan Mali opgelegd om Sanogo zo te dwingen de macht af te staan. De rekeningen van de centrale bank van Mali zijn bevroren en de buurlanden hebben de grenzen met Mali gesloten. Daardoor is ook de invoer van brandstof stil komen te liggen.

In het noorden van Mali riepen Toeareg-rebellen vrijdag de onafhankelijke staat Azawad uit. Buurlanden van Mali keurden de onafhankelijkheidsverklaring in scherpe bewoordingen af en ook Frankrijk, de Verenigde Staten en Frankrijk hebben al verklaard de onafhankelijkheid niet te erkennen.

De situatie in Mali is inmiddels zo chaotisch geworden dat het ministerie van buitenlandse zaken in Den Haag Nederlanders in Mali dringend heeft opgeroepen het land te verlaten. Ook partners en kinderen van de ambassadestaf in de hoofdstad Bamako vertrekken. Alle reizen naar het land worden sinds de staatsgreep al ontraden.

De staatsgreep maakte een abrupt einde aan meer dan twee decennia van democratisch bestuur in Mali.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_110015372
Misschien moeten we eens erkennen dat we een aantal grenzen verkeerd getrokken hebben in dat continent en de Toearegs helpen om zich van al qaida te ontdoen.
pi_110015739
quote:
Dat is niet Timbouctou, dat is Djenne, dat ligt een flink stuk zuidelijker.

Dit is Timbouctou:

En dit ook:

Een detail:

Ironisch is dat dit monument in 1996 opgericht is om het eind van de Toeareg-opstand te gedenken, het is dus niet de eerste keer dat die woestijnrovers zich roeren. Het monument heet de "Flame of Peace". Ben benieuwd wat hier nu mee gaat gebeuren.
pi_110015936
Over het algemeen neemt niemand de onafhankelijkheidsverklaring van Azawad serieus:
http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-17640223
Opmerkelijk, ook de andere Tuareg-groep Ansar Dine verwerpt het:
quote:
AFP also quoted Ansar Dine's military chief Omar Hamaha as saying the group wanted no part of the MNLA announcement.

"Our war is a holy war. It's a legal war in the name of Islam. We are against rebellions. We are against independence. We are against revolutions not in the name of Islam," Mr Hamaha said.
Vrij vertaald: zij willen niet de sharia in het noorden maar in heel Mali.
  zondag 8 april 2012 @ 10:22:12 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_110050270
Ben er geweest, meer dan 25 jaar geleden. Erg mooi.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_110054557
Ik dacht altijd dat het een verzonnen naam was in de Donald Duck. Kwam er pas achter dat het echt bestaat een aantal jaren geleden doordat de Dakar Rally er in de buurt kwam. Prachtige beelden waren dat als de rally door Mali trok. Wat een mooi land.
  zondag 8 april 2012 @ 13:36:56 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_110054809
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 13:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik dacht altijd dat het een verzonnen naam was in de Donald Duck. Kwam er pas achter dat het echt bestaat een aantal jaren geleden doordat de Dakar Rally er in de buurt kwam. Prachtige beelden waren dat als de rally door Mali trok. Wat een mooi land.
Helaas tegenwoordig nogal onveilig
Heb in mijn jonge jaren een tijd door noord afrika gezworven, in Tunesie, Algarije, Marokko, Mauretanie,Mali, Niger, Tjaad en Libie bezocht.
Was erg mooi maar ook destijds eigenlijk best wel link. Tegenwoordig zou ik het echt niet meer doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_110056491
quote:
Ik kan me nog herrineren dat Donald Duck een keer dit gebouw ging schoonspuiten 's nachts om een goede daad te doen omdat ze hem altijd zo vriendelijk ontvangen daar. Toen was hij in slaap gevallen en heeft ie dus het hele gebouw platgespoten :').
Livin' la vida loca!
pi_110087273
Zijn de Toaregs nu tegen de islamisten aan het vechten of was dat een hoax?
pi_110104083
Weer een land dat in de loop der tijd geislamiseerd is en waar nu de sharia het land dreigt te overspoelen. Voor de religieuze minderheden zit er niets anders op dan je boeltje te pakken en te vluchten.
  maandag 9 april 2012 @ 19:05:07 #38
370039 Morera
more more more
pi_110104291
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 12:55 schreef Flurry het volgende:
Donald Duck vluchtte daar altijd heen als hij zich in Duckstad weer onmogelijk had gemaakt ;(
en samson en gert gingen er in een liedje naar toe varen

en we varen naar timboektoe toe timboektoe toe timboektoe toe

edit: zag niet dat ik in NWS zat sorry :P
pi_110111789
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 09:09 schreef Zemi77 het volgende:
Zijn de Toaregs nu tegen de islamisten aan het vechten of was dat een hoax?
Onduidelijk blijkbaar, maar volgens dit artikel heeft Ansar Dine de MNLA verjaagd in Timboektoe, en zou de Algerijnse Al Qaeda-leider Belmokhtar er nu ook verschenen zijn.
http://www.aljazeera.com/(...)232211614369240.html
quote:
15s.gif Op maandag 9 april 2012 19:00 schreef Zienswijze het volgende:
Weer een land dat in de loop der tijd geislamiseerd is en waar nu de sharia het land dreigt te overspoelen. Voor de religieuze minderheden zit er niets anders op dan je boeltje te pakken en te vluchten.
De Tuareg, ex-president Touré en de coup-plegers zijn allemaal moslim.
pi_111634935
Het gaat niet meer zo goed met Timboektoe!
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)-de-knoppen-te-gaan/
De Tuaregrebellen worden aan de kant geschoven door moslimfundamentalisten, die het erfgoed in Timboektoe haram vinden. Er is al een mausoleum gesloopt, en de vrees bestaat ook dat ze de kunstschatten als bron van inkomsten gaan gebruiken.
pi_113523784
Het gaat niet goed: in Gao zijn Tuaregrebellen aan de kant geschoven. Unesco heeft Timboektoe en een tombe in Gao op de lijst van sites in gevaar geplaatst:
http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-18626033
pi_113523850
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 19:29 schreef zuiderbuur het volgende:
Het gaat niet goed: in Gao zijn Tuaregrebellen aan de kant geschoven. Unesco heeft Timboektoe en een tombe in Gao op de lijst van sites in gevaar geplaatst:
http://www.bbc.co.uk/news/world-africa-18626033
Ik las het ook net. Klotezooi :(
  zaterdag 30 juni 2012 @ 16:12:44 #43
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_113596158
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_113597798
Fuckin' tuig ;(
pi_113598013
't is droevig.. Timboektoe en Mali is nou net een plek waar ik graag nog 's een keer heen zou willen gaan. Voor de historie, voor de cultuur en gewoon om ff te kunnen zeggen ik ga naar timboektoe! Nu wordt het gesloopt door een stelletje fundamentalistische haatbaarden. :N
Dit is een Signature....
pi_113600532
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 17:05 schreef virl3 het volgende:
't is droevig.. Timboektoe en Mali is nou net een plek waar ik graag nog 's een keer heen zou willen gaan. Voor de historie, voor de cultuur en gewoon om ff te kunnen zeggen ik ga naar timboektoe! Nu wordt het gesloopt door een stelletje fundamentalistische haatbaarden. :N
Ik begrijp dat volk nooit zo goed ook. Waarom zo je best doen om door iedereen uitgekotst te worden :?
Conscience do cost.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 18:36:37 #47
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_113600792
quote:
Inderdaad :r.
Wat een walgelijke figuren.

Die sharia-onzin zou verboden moeten zijn. Het is mensenrechtenschendend en gewoon compleet achterlijk.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_113601008
Het is altijd wat.
Ура для россии
pi_113601198
quote:
13s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 18:36 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Inderdaad :r.
Wat een walgelijke figuren.

Die sharia-onzin zou verboden moeten zijn. Het is mensenrechtenschendend en gewoon compleet achterlijk.
Er iets aan doen kost geld dus die mensen moeten maar lijden.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_113601312
quote:
quote:
[...]hebben vandaag een ravage aangericht in de historische stad Timboektoe in Mali. Ze hebben volgens ooggetuigen de graftombe van de moslimheilige Sidi Mahmoud Ben Amar uit de 15e eeuw en de heiligdommen van nog twee andere geestelijken verwoest. De fundamentalisten zeggen dat ze alle tempels willen vernielen.[...]

Het West-Afrikaanse Timboektoe was aan het eind van de Middeleeuwen de hoofdstad voor islamitische wetenschappers. Van heinde en verre kwamen geleerden naar de 'stad van 333 heiligen', zoals Timboektoe wordt genoemd. Er zijn 100.000 oude geschriften bewaard.

Timboektoe staat op de Werelderfgoedlijst van VN-organisatie Unesco. Die had donderdag nog gezegd dat Timboektoe ernstig gevaar loopt door de gewapende opstand.

De verwoestingen in Mali doen denken aan het opblazen van reusachtige Boeddhabeelden in maart 2001 in Afghanistan. De toenmalige heersers in dat land, de Taliban, bliezen de beelden op, omdat zij die niet-islamitisch vonden. Zij stonden ook op de Werelderfgoedlijst.
Hoe krijgt een kleine groep het voor elkaar, om islamitische wetenschappers en de nalatenschap van een islamitische heilige te vernielen. En nog erger...waarom grijp niemand van de moslims daar in dat land door te demonstreren tegen dat geweld. Dit moet toch binnenlands opgelost kunnen worden?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')