Wat had je dan voorgesteld? De zoveelste internationale troepenmacht uitzenden om ergens in een backwater pleurisland politieagentje te gaan lopen spelen? Ik denk dat de meesten zoiets hebben van "het is maar Afrika, de groeten ermee", en weet je wat...ze hebben nog gelijk ook.quote:Op maandag 2 juli 2012 10:43 schreef Boldface het volgende:
Zijn er nog werkelijk mensen verbaasd over deze nieuwste terreurdaad? Dit is wat (moslim)extremisten doen. Er had allang ingegrepen kunnen zijn; het extremisme in die regio had allang uitgeroeid kunnen zijn, maar er is geen wil.
Het blijft bij een paar landen die vanaf grote afstand een keertje "schande" roepen. Daarna gaat iedereen weer over tot de orde van de dag, want er is vandaag een leuke Tour de France-etappe. Ondertussen kan het religieus extremisme zich ongestoord verder verspreiden, zoals dat al tijden het geval is in Afrika.
Het is toch nooit goed. Grijp je in dan ben je de Westerse koloniaal die een oorlog tegen de Islam aan het vechten is vanwege olie in de grond. Doe je niets dan ben je een Westerse imperialist die niets doet omdat er geen olie in de grond zit.quote:Op maandag 2 juli 2012 11:46 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat had je dan voorgesteld? De zoveelste internationale troepenmacht uitzenden om ergens in een backwater pleurisland politieagentje te gaan lopen spelen? Ik denk dat de meesten zoiets hebben van "het is maar Afrika, de groeten ermee", en weet je wat...ze hebben nog gelijk ook.
Nee, Moslims zullen nooit andere Moslims afvallen, laat staan fysiek met geweld aanvallen. Vandaar dat Irak zo'n vreedzaam land is.quote:Op zondag 1 juli 2012 13:37 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Waarom zouden ze in opstand komen tegen hun eigen primitieve gedachten? De gematigde islam bestaat gewoon niet ongeacht wat men het gewone volk wil wijsmaken. Als puntje bij paaltje komt zullen moslims nooit en te nimmer andere moslims afvallen ongeacht hun stroming.
Het vernielen van Moslimmonumenten is inderdaad de enige uitleg van Islam. Waarom geilen mensen zoals jij toch zo op dat soort radicalen dat je alle Moslims daaraan gelijkstelt?quote:Op zondag 1 juli 2012 13:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Goh verbazingwekkend zeg. Dat is nou helemaal niets voor moslims en de sharia is toch een wet die voortkomt uit de religie van de vrede?
Het vernielen van Moslimmonumenten maakt jou zo kwaad dat je oproept tot het vernielen van Moslimmonumenten?quote:Op zondag 1 juli 2012 15:36 schreef stopnaald het volgende:
What's next? Het meest bittere is nog wel dat ik niet eens écht verbaasd ben over deze acties...
Een kleine nuance. Ze slopen niet die monumenten puur omdat het monumenten zijn. Ze slopen het omdat de doden daar als heiligen vereerd werden. En dat mag niet. Zo las ik het op NOS althans.quote:Op maandag 2 juli 2012 10:25 schreef Farenji het volgende:
nu dus ook de Islamitische grafmonumenten.
Ik vereer hun moeders als heligen. Niet erg consequent van ze.quote:Op maandag 2 juli 2012 12:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een kleine nuance. Ze slopen niet die monumenten puur omdat het monumenten zijn. Ze slopen het omdat de doden daar als heiligen vereerd werden. En dat mag niet. Zo las ik het op NOS althans.
Allah zelf heeft daar 1000 jaar niets aan gedaan, nu moeten zij dat ineens doen?quote:Op zondag 1 juli 2012 22:46 schreef tong80 het volgende:
De rebellen
zeggen in naam van Allah te handelen.
Ja, ik heb verder nog een aantal extreem domme opmerkingen.quote:Op maandag 2 juli 2012 11:53 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, Moslims zullen nooit andere Moslims afvallen, laat staan fysiek met geweld aanvallen. Vandaar dat Irak zo'n vreedzaam land is.
Had je verder nog extreem domme opmerkingen?
Sorry je hebt gelijk. Dit is een geïsoleerd incident.quote:Op maandag 2 juli 2012 11:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het vernielen van Moslimmonumenten is inderdaad de enige uitleg van Islam. Waarom geilen mensen zoals jij toch zo op dat soort radicalen dat je alle Moslims daaraan gelijkstelt?
Omdat ze in pricipe allemaal hetzelfde zijn misschien?quote:Op maandag 2 juli 2012 11:55 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het vernielen van Moslimmonumenten is inderdaad de enige uitleg van Islam. Waarom geilen mensen zoals jij toch zo op dat soort radicalen dat je alle Moslims daaraan gelijkstelt?
wat een onzin, voorlopig zijn de slachtoffers van de radicale islam voor moslims.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Omdat ze in pricipe allemaal hetzelfde zijn misschien?
Dat is wel een beetje vreemd.Want hoe moet je Mekka dan zien?quote:Op maandag 2 juli 2012 12:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een kleine nuance. Ze slopen niet die monumenten puur omdat het monumenten zijn. Ze slopen het omdat de doden daar als heiligen vereerd werden. En dat mag niet. Zo las ik het op NOS althans.
In Mekka worden als het goed is dan ook geen heiligen of personen vereerd. Er zijn theorieeen dat die ka'aba in Mekka, voordat de islam ontstaan was, vereerd door de toen polytheistische gelovigen werd en er ook 99 beeldjes stonden die later door de moslims zijn vernield. Ik weet niet of en in hoeverre dit waar is. Misschien dat Triggershot daar mee over kan vertellen. Het is wel zo dat in de islam (en nu zijn er weer mensen die op verschillende stromingen zullen wijzen) geen beelden en geen heiligen/mensen mogen worden vereerd. Daarom sloopten ze die boeddha beelden in Afghanistan en wil die Sharia4Belgium groep het Atomimium in Belgie opblazen en wilden ze ook iets - als ze aan de macht zouden komen - met het Vrijheidsbeeld in Amsterdam doen.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje vreemd.Want hoe moet je Mekka dan zien?
Ja okee, omdat jij als islamkenner het onzin vindt zal het wel zo zijn.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
wat een onzin, voorlopig zijn de slachtoffers van de radicale islam voor moslims.
Ik lul niets recht. Wat in Timboektoe gebeurt is verschrikkelijk. Maar denken dat het probleem "Moslims" is en dan ophouden met denken gaat echt helemaal niets veranderen.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja, ik heb verder nog een aantal extreem domme opmerkingen.
In islamitischre landen moorden ze elkaar uit en in westerse landen vallen ze elkaar niet af. Je hoeft maar naar de turken en marokkanen te kijken. Irl kunnen ze elkaar probleemloos de keel doorsnijden maar als allah er tussen staat in westerse landen is de saamhorigheid ineens opvallend. Je hoeft maar op Fok te kijken voor talloze voorbeelden.
Had je nog wat extreem domme opmerkingen om de zaak recht te lullen?
Nee, dat is het helaas niet. Maar alle Moslims hiervoor verantwoordelijk stellen gaat echt helemaal niets oplossen.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Sorry je hebt gelijk. Dit is een geïsoleerd incident.
Ok, ik geef het op. Domheid overwint uiteindelijk toch, net zoals we nu in Timboektoe zien.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:16 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Omdat ze in pricipe allemaal hetzelfde zijn misschien?
Je bent niet op de hoogte van het feit dat de meeste slachtoffers van Moslimterreur andere Moslims zijn?quote:Op maandag 2 juli 2012 13:33 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Ja okee, omdat jij als islamkenner het onzin vindt zal het wel zo zijn.
Nee niet alle (heb ik ook niet gezegd) maar het komt wel degelijk voort uit de islam zelf. Het is niet wezensvreemd of zo van die religie.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:45 schreef Viajero het volgende:
[..]
Nee, dat is het helaas niet. Maar alle Moslims hiervoor verantwoordelijk stellen gaat echt helemaal niets oplossen.
Joh, zeur toch niet zo en anderen voor dom uitmaken als je er zelf geen reet van begrijpt. Je hebt vast ook regelmatig zaken met ze gedaan en je zult ongetwijfeld ook meerdere jaren ervaring hebben met hoofdzakelijk primitieven op meerdere vlakken en er zullen ook vast meerdere moslims in je familie zitten zoals bij mij.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:47 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je bent niet op de hoogte van het feit dat de meeste slachtoffers van Moslimterreur andere Moslims zijn?
Wat een diepe droefheid, zo overtiugd zijn van jezelf en dan zo'n enorm gebrek aan kennis vertonen...
Het is maar net waar je op focust. DIe monumenten zelf komen ook voort uit de idealen van de Islam zelf. Er bestaan verschillende stromingen, van extreem radicaal tot extreem tolerant. Als je ze allemaal als dezelfde ziet dan doe je de extremisten daarmee een dienst.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee niet alle (heb ik ook niet gezegd) maar het komt wel degelijk voort uit de islam zelf. Het is niet wezensvreemd of zo van die religie.
Wow, een persoonlijke aanval, op niets gebaseerd.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:59 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Joh, zeur toch niet zo en anderen voor dom uitmaken als je er zelf geen reet van begrijpt. Je hebt vast ook regelmatig zaken met ze gedaan en je zult ongetwijfeld ook meerdere jaren ervaring hebben met hoofdzakelijk primitieven op meerdere vlakken en er zullen ook vast meerdere moslims in je familie zitten zoals bij mij.
Volgens mij ben je zelf nog geeneens uit je dorp geweest dat je meent te kunnen oordelen. Voor mij kom je in ieder geval nogal simpel over met dergelijke reacties.
Het probleem is dat die gematigde varianten (zoals het soefisme waar deze uit voortkwamen) slechts zeer gering in aantal zijn en door de overgrote meerderheid der moslims niet eens als moslims gezien worden. De overweldigende meerderheid der moslims hangt veel extremere vormen aan. Wie mag je dan als representatief zien? Die 10% of die 90%?quote:Op maandag 2 juli 2012 14:00 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het is maar net waar je op focust. DIe monumenten zelf komen ook voort uit de idealen van de Islam zelf. Er bestaan verschillende stromingen, van extreem radicaal tot extreem tolerant. Als je ze allemaal als dezelfde ziet dan doe je de extremisten daarmee een dienst.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |