abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113717619
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:37 schreef Viajero het volgende:

[..]

Ja, al die radicale Moslims die ons willen vernietigen geven sociaal wenselijke antwoorden in surveys.
Jij wil gewoon niet inzien dat surveys niet blind te vertrouwen zijn. De personen die meegedaan hebben verdenk ik (imo terecht) van politiek correcte antwoorden. De publieke opinie in Pakistan is bijvoorbeeld niet erg positief als het gaat over "het westen". Jij sluit daar je ogen voor. That's all.
pi_113717703
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Prachtige dames!

[ afbeelding ]

Tip: blijf er lekker wonen!
Zeker prachtige dames! Gelukkig boeit het hier niemand een reet of je al of niet met een gewaad op het strand loopt. :D Lekker alles door elkaar. Heerlijke melange.

En over je tip, dat is zeker mijn toekomstidee.
Allah Al Watan Al Malik
pi_113717708
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 11:46 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je begrijpt het niet. Dit gaat niet over de Moslims zelf, maar over hoe jij graag in elke Moslim een fanatieke terrorist ziet. Denk je echt dat dat ook maar iets helpt?
Ho ho! Deze conclusie komt van Xapt, niet van mij!
En hou eens op met dat knullige op de man spelen. Dat staat wel heel erg sneu.
pi_113717739
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 12:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je mist het punt.
Dan leg jij je punt kennelijk niet goed genoeg uit. Doe eens een herkansing zou ik zeggen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:47:51 #280
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113717754
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:46 schreef just_a_girl_2 het volgende:

[..]

Ho ho! Deze conclusie komt van Xapt, niet van mij!
En hou eens op met dat knullige op de man spelen. Dat staat wel heel erg sneu.
Wat, je ziet niet iedere Moslim als een terrorist? Dat zou al vooruitgang zijn.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_113717786
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:45 schreef just_a_girl_2 het volgende:

[..]

Jij wil gewoon niet inzien dat surveys niet blind te vertrouwen zijn. De personen die meegedaan hebben verdenk ik (imo terecht) van politiek correcte antwoorden. De publieke opinie in Pakistan is bijvoorbeeld niet erg positief als het gaat over "het westen". Jij sluit daar je ogen voor. That's all.
Conclusie: moslims liegen altijd.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:49:57 #282
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113717848
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En zijn de schuld van de regenachtige zomer. Het zou allemaal zoveel beter zijn als er gewoon geen Moslims waren, nietwaar?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:51:03 #283
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113717885
quote:

[..]

En correctie, over hun negatieve beeld over het Westen liegen ze natuurlijk niet. Ze liegen alleen als iets niet in het standaard plaatje van Moslim = haatdragende terrorist past...
pi_113717933
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:49 schreef Viajero het volgende:

[..]

En zijn de schuld van de regenachtige zomer. Het zou allemaal zoveel beter zijn als er gewoon geen Moslims waren, nietwaar?
Uiteraard! Stelletje Taqqiya-plegers!
Allah Al Watan Al Malik
pi_113718040
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:02 schreef Buitendam het volgende:
:') Doe rustig, man. Opgewonden standje.
Hier, gaan we weer. Jij moet leren in een discussie iemand met een andere mening te respecteren.
pi_113718109
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:38 schreef okiokinl het volgende:

[..]

de radicale islam veroorzaakt wel een piekje, maar in een grotere context (paar honderd jaar) stelt jhet niet zoveel voor. de hele wereld wordt steeds vrijer, beter geinformeerd en meer westers. internet versneld dat nog eens. daar is de radicale islam een reactie op, op de moderne wereld.

en ik had al wat uit de wiki over radicale islam gequote, een paar paginas terug. daar staat duidelijk dat de populairiteit van extremisme hard achteruit gaat.
Ik hoor/lees wel wat je zegt, ik ben alleen niet overtuigd. Daarvoor zie ik de situatie wereldwijd teveel voor verslechteren. Ik HOOP dat je gelijk hebt en dat het inderdaad maar een piekje is, maar ik zie eerlijk gezegd, veel eerder gebeuren dat de islamitische landen/gebieden hun blik naar binnen richten en voor isolatie kiezen (de leiders dan, het volk wordt gewoon met geweld gedwongen).
pi_113718135
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 13:39 schreef okiokinl het volgende:

[..]

beetje flauw. kan iik ook zeggen als jij wat beweerd.
Nogmaals, niet flauw bedoeld, maar een eerlijke weergave van mijn overtuiging.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 15:57:46 #288
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_113718143
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:55 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Hier, gaan we weer. Jij moet leren in een discussie iemand met een andere mening te respecteren.
Ik moet? Weet je zeker dat je zo anti-sharia bent? :D
Dit, dus.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:00:32 #289
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_113718234
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:02 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ik vind het veel schrikbarender dat de gemiddelde moslim geen kennis heeft over westerse landen waar ze jaren wonen, de taal amper machtig zijn, onderdak en wettelijke bescherming genieten en vaak hun hele leven een uitkering krijgen geen of beperkte keniis hebben van dat land.
right ff kijken nederland telt nu dus ongeveer 1 miljoen moslims waarvan dus 1 miljoen moslims hier een uitkering lopen trekken en zijn gelijk analfabeet 8)7
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_113718269
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:57 schreef Buitendam het volgende:
Ik moet? Weet je zeker dat je zo anti-sharia bent? :D
Je reageert totaal niet inhoudelijk op mijn post, in plaats daarvan ga je met je vingertje naar Rusland wijzen.

Ik heb alleen beweerd dat de Sharia slecht is voor een land. Misschien moet ik me nuanceren: ik ben eigenlijk wel voor een Sharia voor idioten ;).
pi_113718317
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:47 schreef claus_johann het volgende:

[..]

Inderdaad, de noord- en zuidpool zijn een illusie.
_O-
Oh, and that's a bad miss!
pi_113718404
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zeker prachtige dames! Gelukkig boeit het hier niemand een reet of je al of niet met een gewaad op het strand loopt. :D Lekker alles door elkaar. Heerlijke melange.
Met een gewaad op het strand lopen :') Terwijl de man uiteraard WEL gewoon in korte broek ernaast zit. Ubertriest.

quote:
En over je tip, dat is zeker mijn toekomstidee.
Doe het gelijk NU dan! Het is toch zoveel beter daar? (Niet dat jij ooit in een ander land op vakantie bent geweest....)
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:09:26 #293
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_113718614
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:49 schreef Viajero het volgende:

[..]

alle religies maar afschaffen? :P
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_113718778
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:38 schreef okiokinl het volgende:

[..]

nee hoor. het grootste moslimland ter wereld, indonesie, is een democratie.
NOG wel. Maar het is op z'n minst zorgwekkend dat ook daar het grote bullebakken van salafisten al vaste voet aan de grond heeft gekregen. Juist daar. Ik ken Indonesië, mijn moeders familie komt daar vandaan. De "indonesiër" bestaat niet. Je bent in de eerste plaats Javaan, Sumatraan of Balinees. Indonesië is een lappendeken van verschillende volken en culturen. Maar steeds meer worden de mensen gedwongen in het keurslijf van de salafistische islam. Ook al ben je geen moslim. En dat gaat met heel veel grof geweld. Open en bloot. Schaamteloos gewoon.

Ik zeg nogmaals: het extremisme neemt langzaam maar zeker het land over. En als dat doel bereikt is, wordt de democratie afgeschaft en het volk onderdrukt (met de koran in de hand).
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:15:10 #295
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113718901
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:12 schreef just_a_girl_2 het volgende:

[..]

NOG wel. Maar het is op z'n minst zorgwekkend dat ook daar het grote bullebakken van salafisten al vaste voet aan de grond heeft gekregen. Juist daar. Ik ken Indonesië, mijn moeders familie komt daar vandaan. De "indonesiër" bestaat niet. Je bent in de eerste plaats Javaan, Sumatraan of Balinees. Indonesië is een lappendeken van verschillende volken en culturen. Maar steeds meer worden de mensen gedwongen in het keurslijf van de salafistische islam. Ook al ben je geen moslim. En dat gaat met heel veel grof geweld. Open en bloot. Schaamteloos gewoon.

Ik zeg nogmaals: het extremisme neemt langzaam maar zeker het land over. En als dat doel bereikt is, wordt de democratie afgeschaft en het volk onderdrukt (met de koran in de hand).
Nou ja, meer dan 90% van de Indonesiers is Moslims, en volgens jouw interpretatie is minstens 90% daarvan zelf radicaal extremist. Dan is het dus gewoon democratisch en wat alle Indonesiers samen willen. Gematigde Moslims bestaan immers niet, toch?
pi_113718940
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 15:44 schreef Aloulou het volgende:
De Moslimbroederschap heeft als politieke partij andere standpunten dan op internet staat aangegeven. Je kan zo boeken lezen online (veelal Arabisch echter) waarin hun politieke filosofie duidelijk uiteen wordt gezet.Men staat voor een democratische staat met een meerpartijenstelsel. Middels verkiezingen kiezen Egyptenaren hun vertegenwoordigers. En als Egyptenaren meer religie willen is dat niet anders he. Maar de meesten vinden het goed zoals het nu is en willen vooral economisch perspectief, orde en dat de sociale ongelijkheid wordt bestreden. Niet voor niets zal de broederschap een brede regering samenstellen met seculieren en Christenen. Vervolgens hebben ze veel achter zich en staan sterk tegen het leger om hard te onderhandelen. Als je hun politieke filosofie naleest kan je zo vinden dat men voor een staat is waar elke burger van Egypte (ongeacht religie) gelijke rechten heeft. Geen dhimmi-belasting. Morsi heeft met de tijdelijke paus gesproken en verzekerd dat hij ervoor gaat om Christenen gelijk te behandelen en bouwen van kerken makkelijker te maken. Als je filosofie van hun geestelijk leiders naleest kan je Islamitische argumenten vinden waarom dit perfect strookt met Islam en een moderne rechtsstaat. Zelfde met Islamitische partij in Tunesie waar men bang voor was maar nu een jaar verder bijna blijkt dat helemaal geen hoofddoeken verplicht worden etc. Belangrijkste is dat men voor het eerst zelf vrij mag praten over hoe men denkt dat het beste is het eigen land in te richten. En dat is fundamenteel om een democratie op gang te brengen. De tijd dat 1 koning/familie als besloot is voorbij. En dat komt omdat mensen bereid waren op te staan en hier en daar hun leven te geven.
Misschien gaat het goed, misschien niet. Ik wacht vooralsnog af. Ik vind het nu nog veel te vroeg om een oordeel uit te spreken. Ik ben wél cynisch genoeg voor een "eerst zien, dan geloven" houding.
  Moderator dinsdag 3 juli 2012 @ 16:16:25 #297
8781 crew  Frutsel
pi_113718958
gaat het nog over timboektoe eigenlijk?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 16:17:51 #298
111528 Viajero
Who dares wins
pi_113719019
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:16 schreef Frutsel het volgende:
gaat het nog over timboektoe eigenlijk?
Maar natuurlijk. Achmed van de slager op de hoek is immers ook Moslim, en daarom medeschuldig hieraan. Je hebt gewoon niet door dat Timboektoe verwoest wordt door Marokkaanse reljeugd in Nederland.
pi_113719023
quote:

[..]

Conclusie: moslims respondenten liegen altijd.
Zo klopt het.
pi_113719128
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 16:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Met een gewaad op het strand lopen :') Terwijl de man uiteraard WEL gewoon in korte broek ernaast zit. Ubertriest.
Mogen zij toch lekker zelf weten, als ze zich daarbij goed voelen? Nogmaals hier is alles lekker gemeleerd. Je ziet dames in bikini's of strakke jurken naast mensen in traditionele gewaden. Ik persoonlijk vind het een prachtig beeld van hoe totaal verschillende religieuze interpretaties met elkaar samen kunnen leven.

quote:
Doe het gelijk NU dan! Het is toch zoveel beter daar? (Niet dat jij ooit in een ander land op vakantie bent geweest....)
Waarom zou ik het NU moeten doen? Ik heb net een huis gekocht in NL, heb een uitstekende baan. Dat ga ik niet zomaar opzeggen omdat een of andere moslimhater uit een Vinexwijk in Zoetermeer dat zegt. Zoals ik al zei: Toekomstvisie. En ik ben daar inderdaad al mee bezig, met die toekomstvisie.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')