dat klopt alweer niet, dus.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:31 schreef Dr.Nikita het volgende:
Overal waar de islam overheerst gaat het op den duur fout.
Overal waar de islam de politieke en/of militaire macht in handen krijgt, gaat het fout. Zeker wel.quote:
We zullen het moeten afwachten, maar laten we nou niet doen alsof het de 1e keer is dat dergelijke groeperingen naar de macht grijpen en geen enkele keer is dat goed gegaan.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 13:47 schreef okiokinl het volgende:
[..]
jij weet ook niet zeker of het fout gaat.
we zullen het moeten afwachten.
toen kroatie, na de oorlog, onafhankelijk werdt, kozen ze ook de nationalisten in de regering, een bijna facistisch clubje.
als de egyptische democratie stand houdt, dan zullen de brotherhood waarschijnlijk van alles gaan verkloten, en daarop afgerekend worden in volgende verkiezingen. maar voorlopig is het veel twijfelachtiger of het leger niet de macht naar zich toetrekt.
Hoe precies? Een troepenmacht erheen sturen dus?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:36 schreef Re het volgende:
maar waarom grijpt men niet in tegen het verwoesten van werelderfgoed?
Dit dus. Het enige Moslimland waar het wel goed gaat is Turkije en dat heeft NIETS met Islam te maken. Sterker nog, het streng Islamitische Oosten is straatarm terwijl het Westerse Istanbul (en de vakantieoorden) rijk zijn.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Overal waar de islam de politieke en/of militaire macht in handen krijgt, gaat het fout. Zeker wel.
Men is bang of staat er toch misschien stiekem achter?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:36 schreef Re het volgende:
maar waarom grijpt men niet in tegen het verwoesten van werelderfgoed?
De enige gematigde Islam die ik ken zijn de Soefi's. En die zijn een bedreigde diersoort o.a. in Sudan en nu ook dus in Mali.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:40 schreef Flow3r het volgende:
Men is bang of staat er toch misschien stiekem achter?
Vandaar dat ik zou willen weten of ze ook eens die zwarte steen in Mekka willen vernielen.Het zou misschien wel eens goed zijn, zo kunnen we zien of de gematigde moslims dat goedkeuren , over hun kant laten gaan of in zullen grijpen.
Misschien dat dan de rest van de moslimwereld wél in opstand komt tegen de radicale islam?
Nooit van de golfstaten gehoord?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:40 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dit dus. Het enige Moslimland waar het wel goed gaat is Turkije en dat heeft NIETS met Islam te maken. Sterker nog, het streng Islamitische Oosten is straatarm terwijl het Westerse Istanbul (en de vakantieoorden) rijk zijn.
genoeg FOK!kers die moslimpje willen pesten me dunktquote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoe precies? Een troepenmacht erheen sturen dus?
Ook de gewone moslim die in ons land woont is tegen radicalisme, alleen hoor of zie je dat weinig. Logisch ook, wat moeten ze er tegen beginnen?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:41 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
De enige gematigde Islam die ik ken zijn de Soefi's. En die zijn een bedreigde diersoort o.a. in Sudan en nu ook dus in Mali.
Lol! Je bedoelt de landen die 99% van hun rijkdom aan olie te danken hebben, waar Indonesische huishoudhulpen stelselmatig verkracht worden, Indiers en Paki's zich kapot werken in de brandende zon, bijbels verboden zijn en mensen onthoofd worden en ledenmaten afgehakt worden. Nog los van de onderdrukking van bijv Shia en enorm verschil tussen arm-rijk...quote:
maar het blijven succesvolle staten, anders kun je ook mooie lijsten maken van landen waar democratie aan het falen isquote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:44 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Lol! Je bedoelt de landen die 99% van hun rijkdom aan olie te danken hebben, waar Indonesische huishoudhulpen stelselmatig verkracht worden, Indiers en Paki's zich kapot werken in de brandende zon, bijbels verboden zijn en mensen onthoofd worden en ledenmaten afgehakt worden. Nog los van de onderdrukking van bijv Shia en enorm verschil tussen arm-rijk...
De Islam is niet gematigd, die Moslims zijn gematigd omdat ze wat beters te doen hebben dan de Koran letterlijk nemen. Zij gedragen zich als goede burgers omdat het goede mensen zijn, niet omdat ze Moslim zijn.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:43 schreef Flow3r het volgende:
Ook de gewone moslim die in ons land woont is tegen radicalisme, alleen hoor of zie je dat weinig. Logisch ook, wat moeten ze er tegen beginnen?
Pas als ze in grote getale aangeven dat het genoeg is geweest en op moet houden met geweld en vernielingen zullen ze een stem krijgen, maar ja, hoe dat moet...?
edit; ik zie ook geen boze katholieken de barricade's op gaan om tegen die pedo's in de kerk te strijden? Toch blijven veel mensen hun geloof trouw.
Ik denk dat het onmogelijk is om een groep radicalen te beinvloeden
Ja, ik ben er meermaals geweest. Maar het ging over rijk of arm. Ik vind het echt schrikbarend dat de kennis over de Moslimwereld zo enorm beperkt is, en tegelijkertijd de vooroordelen zo graat...quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:44 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Lol! Je bedoelt de landen die 99% van hun rijkdom aan olie te danken hebben, waar Indonesische huishoudhulpen stelselmatig verkracht worden, Indiers en Paki's zich kapot werken in de brandende zon, bijbels verboden zijn en mensen onthoofd worden en ledenmaten afgehakt worden. Nog los van de onderdrukking van bijv Shia en enorm verschil tussen arm-rijk...
Hier, mooi voorbeeld van Saudi-cultuur
http://www.aljazeera.com/(...)620194012791532.html
Pardon? Die slavernij voerende feodale persoonlijke koningrijken waar je stokslagen krijgt voor het drinken van een biertje en vrouwen 0 rechten hebben? Dat vindt jij ok?quote:
En de Alevieten, maar ja die worden ook niet als echte moslims gezien door de overige 90%.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:41 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
De enige gematigde Islam die ik ken zijn de Soefi's. En die zijn een bedreigde diersoort o.a. in Sudan en nu ook dus in Mali.
Leugens, het gaat over deze stelling "Overal waar de islam overheerst gaat het op den duur fout. " Jij maakt er nu rijkdom van.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:48 schreef Viajero het volgende:
Ja, ik ben er meermaals geweest. Maar het ging over rijk of arm. Ik vind het echt schrikbarend dat de kennis over de Moslimwereld zo enorm beperkt is, en tegelijkertijd de vooroordelen zo graat...
Wel heel kort door de bocht. Het is niet zo dat de Islam het alleenrecht heeft op debielen. Westerse landen hebben ook gewoon hun Breivikjes, Wilders en Poetins en de Aziaten hebben er ook een paar vreemde vogels tussen zitten, net zoals de Afrikanen.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:50 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Leugens, het gaat over deze stelling "Overal waar de islam overheerst gaat het op den duur fout. " Jij maakt er nu rijkdom van.
Bovendien heeft de Rijkdom van die landen geen REET met Islam te maken. Alleen maar met olie. Zelfs met die rijkdom zijn het nog dikke faallanden DOOR de Islam!
Anders discussier je even inhoudelijk in plaats van dat je op de man speelt en suggereert dat ik geen kennis van zaken heb. Bovendien is je argument een stroman, ik beweer helemaal niet dat het Westen geen debielen heeft.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:53 schreef Buitendam het volgende:
Wel heel kort door de bocht. Het is niet zo dat de Islam het alleenrecht heeft op debielen. Westerse landen hebben ook gewoon hun Breivikjes, Wilders en Poetins en de Aziaten hebben er ook een paar vreemde vogels tussen zitten, net zoals de Afrikanen.
Het heeft allemaal wel een oorzaak, maar als je de moeite neemt om je meer te verdiepen in alle continenten dan doet de Islam niets onder voor de andere geloofs- of levensovertuigingen die gepaard gaan met raar beleid.
quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:56 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Anders discussier je even inhoudelijk in plaats van dat je op de man speelt en suggereert dat ik geen kennis van zaken heb. Bovendien is je argument een stroman, ik beweer helemaal niet dat het Westen geen debielen heeft.
Hoe kan je uberhaubt een Wilders vergelijken met de Muslim Brotherhood of Arabische monarchen en dictaturen? Nogmaals, noem me een Moslimstaat waar het goed gaat. Vertel me eens hoe een land onder Sharia uberhaubt kan floreren? We weten allemaal dat de Sharia het ultieme doel is van de Islam; een 6e eeuws wettensysteem.
Ik vind het veel schrikbarender dat de gemiddelde moslim geen kennis heeft over westerse landen waar ze jaren wonen, de taal amper machtig zijn, onderdak en wettelijke bescherming genieten en vaak hun hele leven een uitkering krijgen geen of beperkte keniis hebben van dat land.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:48 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, ik ben er meermaals geweest. Maar het ging over rijk of arm. Ik vind het echt schrikbarend dat de kennis over de Moslimwereld zo enorm beperkt is, en tegelijkertijd de vooroordelen zo graat...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |