Nelis89 | woensdag 28 maart 2012 @ 11:57 |
![]() Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2012: 1. Australië (18 maart) 2. Maleisië (25 maart) 3. China (15 april) 4. Bahrein (22 april) 5. Spanje (13 mei) 6. Monaco (27 mei) 7. Canada (10 juni) 8. Europa (24 juni) 9. Groot-Brittannië (8 juli) 10. Duitsland (22 juli) 11. Hongarije (29 juli) 12. België (2 september) 13. Italië (9 september) 14. Singapore (23 september) 15. Japan (7 oktober) 16. Zuid-Korea (14 oktober) 17. India (28 oktober) 18. Abu Dhabi (4 november) 19. Verenigde Staten (18 november) 20. Brazilië (25 november) Teams: - Ferrari - Force India - Hispania Racing Team - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams Wie staan er in 2012 aan de start: ![]() WCC 2011 Chassis/Motor: RB8 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11 02. Mark Webber ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-27 - Mercedes FO108Z KERS: Ja 03. Jenson Button WDC 2009 04. Lewis Hamilton WDC 2008 ![]() Chassis/Motor: Ferrari F2012 - Ferrari 056 KERS: Ja 05. Fernando Alonso WDC 2005/06 06. Felipe Massa ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W03 - Mercedes FO108Z KERS: Ja 07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04 08. Nico Rosberg ![]() Chassis/Motor: Lotus E20 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 09. Kimi Räikkönen WDC 2007 10. Romain Grosjean ![]() Chassis/Motor: Force India VJM05 - Mercedes FO108Z KERS: Ja 11. Paul Di Resta 12. Nico Hülkenberg ![]() Chassis/Motor: Sauber C31 - Ferrari 056 KERS: Ja 14. Kamui Kobayashi 15. Sergio Pérez ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR7 - Ferrari 056 KERS: Ja 16. Daniel Ricciardo 17. Jean-Éric Vergne ![]() Chassis/Motor: Williams FW34 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 18. Pastor Maldonado 19. Bruno Senna ![]() Chassis/Motor: Caterham CT01 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 20. Vitaly Petrov 21. Heikki Kovalainen ![]() Chassis/Motor: HRT F112 - Cosworth CA2012 KERS: Ja 22. Pedro de la Rosa 23. Narain Karthikeyan ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-01 - Cosworth CA2012 KERS: Nee 24. Timo Glock 25. Charles Pic Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic en de voorlopige entry list 2012 van de FIA (30-11-2011). F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder het topic over Nederlandse Talenten Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Testschema 2012 ![]() De kalender voor 2012 met 20 races ![]() Uitzendingen van BBC Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland! De GP's die live worden uitgezonden: China - 15 April Spain - 13 May Monaco - 27 May Europe - 24 June Britain - 8 July Belgium - 2 September Singapore - 23 September Korea - 14 October Abu Dhabi - 4 November Brazil - 25 November ![]() FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2012 De OP is hier te vinden [ Bericht 0% gewijzigd door Nelis89 op 29-03-2012 19:36:50 ] | |
Nelis89 | woensdag 28 maart 2012 @ 11:58 |
Klopt, zelfde dat Valencia de Europese GP genoemd wordt | |
Geralt | woensdag 28 maart 2012 @ 12:00 |
Zeg even wat anders, Red Bull wilde dat Vettel direct stopte om (vermoedelijk) straffeloos de bak te kunnen wisselen voor de volgende race. Wat gaan ze doen denken jullie? De bak wisselen en gridpenalty voor lief nemen of op de gok toch niet de bak wisselen? ![]() | |
zoem | woensdag 28 maart 2012 @ 12:19 |
De link naar de manager klopt niet ![]() | |
Peterselieman | woensdag 28 maart 2012 @ 12:47 |
oh ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 28 maart 2012 @ 17:59 |
Tijdje terug toen de OP gewijzigd is geworden voor het 2012 seizoen, heb ik 't er met ElmarO over gehad om de team logo's als link in de OP erbij te zetten. Niemand had destijds tijd. Heb even een paar minuten gevonden, en heb me wat geamuseerd. Bij deze ![]() Mocht er teveel karakters gebruikt zijn, dan kunnen misschien de presentatie-data's eruit gehaald worden. RBR: ![]() Mclaren: ![]() Ferrari: ![]() Mercedes: ![]() Lotus: ![]() Force India: ![]() Sauber: ![]() STR: ![]() Williams: ![]() Caterham: ![]() HRT: ![]() Marussia: ![]() Zijn ze te groot? Dan hebben jullie pech ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 28-03-2012 18:24:30 ] | |
Meike26 | woensdag 28 maart 2012 @ 18:15 |
Vind het maar een zooitje eerlijk gezegd, het is goed bedacht ( ![]() | |
Schunckelstar | woensdag 28 maart 2012 @ 18:19 |
ik vind het wel een goed idee eigenlijk ![]() beter dan zo'n kale link zoal nu, maar dan zou ik ze naast elkaar zetten ipv allemaal in een rijtje onder elkaar | |
Sinister-D- | woensdag 28 maart 2012 @ 18:19 |
Vond ik ook, dus ik had ze allemaal al verkleind met GIMP tot 100 pixels breed. Maar omdat het GIFjes zijn werd het één begaaid pixelblokje wat ook op niets trekt | |
Sinister-D- | woensdag 28 maart 2012 @ 18:21 |
En ik had in gedachte om het zo te doen:![]() WCC 2011 Chassis/Motor: RB8 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11 02. Mark Webber En dan de WK stand af tegaan. | |
Meike26 | woensdag 28 maart 2012 @ 18:28 |
Kan je zelf geen blokje(s) maken met daarin de team-logo's 200x100 pixels bijvoorbeeld ? Met daarin dan weer de link naar de officiele websites ? Dan heb je straks een veldje van 3 bij 4 blokjes met de teams. Ziet er strak uit en reuze handig ! ![]() Eventueel wil ik zelf ook wel wat doen hoor. | |
Meike26 | woensdag 28 maart 2012 @ 18:29 |
Ook goed ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 28 maart 2012 @ 18:44 |
Even een voorbeeldje gemaakt met de huidige logo's en de rest van de info. Ziet er i.m.o. minder rommelig uit, de verschillende groottes worden een beetje doorbroken door de teksten. En even achter een spoiler, anders staat het hier strax vol met logo's ![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 28-03-2012 19:06:56 ] | |
Meike26 | woensdag 28 maart 2012 @ 18:48 |
Dat is al stukken beter indd ![]() Al mogen er als laatste opmerking dan, 2 extra spaties tussen beschrijving van een team het het volgende team logo. Dan is ie naar mijn idee af. En die teampresentatie- data kan er nu ook wel uit. | |
ElmarO | woensdag 28 maart 2012 @ 18:54 |
Ziet er goed uit. ![]() Heb ze zojuist verwijderd uit de wiki. | |
Schunckelstar | woensdag 28 maart 2012 @ 19:00 |
mooi ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 28 maart 2012 @ 19:07 |
Aangepast achter spoiler ![]() Maar denk wel dat we een mod nodig hebben om de OP aan te passen ![]() | |
Geralt | woensdag 28 maart 2012 @ 19:11 |
Mooi werk met die logo's. Ik vind die van Ferrari erg mooi. Vooral ook omdat de bekende tricolore erin verwerkt is ![]() | |
AldoTheApache | woensdag 28 maart 2012 @ 19:16 |
Perez, Raikonen, williams motor, Virgin chassis. Allemaal klaar in de manager ![]() Laat deze race maar weer een pareltje worden ![]() | |
Meike26 | woensdag 28 maart 2012 @ 19:28 |
Heb net ook de transactie gedaan, Hulkie er uit en nu ook Raikonen naast Perez. Dus om beter te scoren dan jou, moeten de Williamsen uitvallen en de Torro Rosso's lekker veel puntjes pakken ![]() ![]() | |
Nober | woensdag 28 maart 2012 @ 20:07 |
Aussie Chris Hemsworth to play James HuntAl bekend? | |
Fir3fly | woensdag 28 maart 2012 @ 20:10 |
Nee, maar klinkt leuk. Mooie periode om een film over te maken. Nu maar hopen dat het voornamelijk over het racen gaat en niet crashen. | |
Nober | woensdag 28 maart 2012 @ 20:13 |
Vond het net toevallig opzoek naar foto's van Maleisië afgelopen weekend, is de Senna docu het kijken waard of is dat de zoveelste 'Senna was de beste'-film? | |
Migue | woensdag 28 maart 2012 @ 20:14 |
Ron Howard. | |
Fir3fly | woensdag 28 maart 2012 @ 20:15 |
Ben ik niet mee bekend. Dat impliceert...? | |
Fir3fly | woensdag 28 maart 2012 @ 20:16 |
Best aardig. Veel mooie beelden (vooral die van de persconferenties waren nieuw voor mij) en een goed portret van een carričre. Uiteraard is alles een beetje overgoten met een 'over de doden niets dan goeds'-sausje, maar het viel mij mee. | |
Meike26 | woensdag 28 maart 2012 @ 20:18 |
Ook al ben ik nogal Senna moe geworden de laatste jaren, deze docu heeft toch wel wat indruk op mij gemaakt. Daarintegen ben ik nu wel echt Senna moe. Desalniettemin: Over 2 jaar is het alweer 20 jaar geleden ![]() | |
Schunckelstar | woensdag 28 maart 2012 @ 20:19 |
Godver, ik word oud ![]() ![]() | |
Fir3fly | woensdag 28 maart 2012 @ 20:21 |
Ik kan het me nog herinneren. Een beetje dan, ik weet nog dat mijn vader mij de kamer uit stuurde toen bleek dat het toch wel zeer ernstig was. | |
Nober | woensdag 28 maart 2012 @ 20:22 |
Is dit de toekomstige jongste dubbele F1 wereldkampioen?![]() Senna is wel de beste ooit hé, 3 (eigenlijk 2) titels en slechts 34 jaar geworden daar kon Prost met 4 (eigenlijk 5) titels niet aan tippen. ![]() | |
Marks | woensdag 28 maart 2012 @ 20:34 |
Nee, Prost was de beste ![]() Over de OP: ik mis nog steeds Hannes van Asseldonk bij de talenten! | |
ElmarO | woensdag 28 maart 2012 @ 20:53 |
Toegevoegd aan de wiki. @Sinister: Als je me de tekst met al die logo's kan mailen wil ik het wel in de wiki plakken. ![]() | |
SjaakVilleneuve | woensdag 28 maart 2012 @ 22:21 |
Dankzij Perez , kan ik nu gaan gokken op een full Toro Rosso team ![]() ![]() Vergne ! ![]() | |
Meike26 | woensdag 28 maart 2012 @ 22:28 |
...en toen vielen beide TR's uit in China door motorproblemen... Niet de meest tactische zet. Maar wel leuk als ze in top 10 eindigen ![]() | |
Geralt | woensdag 28 maart 2012 @ 22:29 |
Ik heb toevallig vanmiddag ook Vergne toegevoegd aan mijn team. Samen met Kimi, maar die had ik al. ![]() | |
koffiezwartsterk | woensdag 28 maart 2012 @ 22:34 |
http://www.f1fanatic.co.u(...)-pullrod-suspension/ Uitgebreid verhaal over de verschillen tussen pull- en pushrod voorwielophanging. Ik hoop dat Ferrari doorgaat met de ontwikkeling van hun pullrod, altijd mooi om een afwijkende keuze te zien ![]() | |
SjaakVilleneuve | woensdag 28 maart 2012 @ 22:39 |
Ik heb er wel vertrouwen in .. ![]() Net zoveel als in Sjaak tijdens de "Barrel" jaren ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 28 maart 2012 @ 23:49 |
De wiki? Zijn er echt nog mensen die dat gebruiken joh? ![]() Waarom zou je in hemelsnaam gaan aanklooien met een wiki als je automatisch al de OP van het vorige deel in de reeks krijgt? | |
Migue | donderdag 29 maart 2012 @ 10:25 |
Hij heeft films als A Beautiful Mind en Apollo 13 gemaakt. Films die befaamd zijn om hun aandacht voor detail en realisme. Als je foto's van de Fuji-scene bekijkt zie je direct dat er daar ook op de details (voor zover zichtbaar) is gelet. Ik maak mij dus geen zorgen om de waarheidsgetrouwheid van de film. Als het verhaal nu ook nog goed is, waar je vanuit mag gaan omdat Howard zich anders niet aan zo'n film verbindt, kan dit wel eens van het niveau Grand Prix en Le Mans worden. Wel jammer van mooiboy Chris Hemsworth als James Hunt, maar het hoeft natuurlijk niet perfect te zijn. | |
sasquatsch | donderdag 29 maart 2012 @ 12:35 |
Nee, Fangio. 5 titels in 7 volledige seizoenen. En relatief gezien scoort Fangio het op gebied van aantal overwinningen, poles en dergelijke beter dan iedereen. | |
Fir3fly | donderdag 29 maart 2012 @ 12:45 |
Klinkt goed dus. Apollo 13 was uitzonderlijke kwaliteit. | |
Karstman | donderdag 29 maart 2012 @ 17:53 |
http://www.rtl.nl/(/sport(...)an_eind_carriere.xml Volgens mij was hij al een paar jaar aan het einde van z'n carričre... | |
Sinister-D- | donderdag 29 maart 2012 @ 17:53 |
Nelis heeft het al aangepast in de OP. Is het nog nodig om 't allemaal in de Wiki te zetten? "t is een reeks, dus het volgende deel opent automatisch met de laatste post, met de ''originele'' OP. | |
voetbalmanager2 | donderdag 29 maart 2012 @ 19:12 |
Karthikeyan noemt Vettal een augurk en een idioot naar aanleiding van het incident van afgelopen race ![]() Augurk, lol. Originaliteit kan je hem niet verwijten. http://www.powned.tv/nieu(...)tel_een_huileba.html | |
koffiezwartsterk | donderdag 29 maart 2012 @ 19:26 |
![]() | |
Sinister-D- | donderdag 29 maart 2012 @ 20:13 |
![]() Steen? Donker? Hoelang er onder? En lees het nog eens goed....... | |
koffiezwartsterk | vrijdag 30 maart 2012 @ 09:03 |
Mooi verhaal van een marshal in melbourne: http://www.f1fanatic.co.uk/2012/03/29/tales-melbourne-marshal/ Heading into turn six during final practice the world champion put a wheel on the grass and pirouetting into the gravel. We loaded the Red Bull RB8 onto our truck and set off for the pits. We were excited, hanging out of the truck window with index fingers pointing to the sky in true Vettel style. Some of the crew took pictures as we drove past. ![]() | |
Schunckelstar | vrijdag 30 maart 2012 @ 09:20 |
Haha, prachtig ![]() | |
vosss | zaterdag 31 maart 2012 @ 23:25 |
With a Little Help from Our Friends…
![]() ![]() | |
Mikkie | zondag 1 april 2012 @ 00:59 |
Whehehe. En dan die opsomming ook ![]() | |
Bastard | zondag 1 april 2012 @ 11:48 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 1 april 2012 @ 11:56 |
![]() Ferrari heeft namelijk Jenson Button vastgelegd | |
Peterselieman | zondag 1 april 2012 @ 11:57 |
oh en Kimi Räikkönen krijgt voor de Chinese GP een stuurwiel waarop alle knoppen omgedraaid zijn. Dit moet een einde maken aan zijn stuurproblemen. | |
Nieuwschierig | zondag 1 april 2012 @ 12:10 |
Als F1 net zo werkt als voetbal wordt Massa na de eerstvolgende race met puntverlies ontslagen | |
Glijdt_licht | maandag 2 april 2012 @ 12:12 |
Ferrari komt wellicht met een andere livery:![]() | |
Kleffe_Dop | maandag 2 april 2012 @ 12:17 |
Geen 1 april grap? ![]() Zo nee, dan ben ik voorstander, Zwart-Ferrarirood ziet er lekker old school uit! Maar het wit was toch juist een voorwaarde van Santander? ![]() | |
Glijdt_licht | maandag 2 april 2012 @ 12:18 |
De foto was op 31 maart gereleased zover ik weet.. En het past goed bij de huidige staat van Ferrari. | |
Bastard | maandag 2 april 2012 @ 12:18 |
Ik vind m mooi. | |
Trystar | maandag 2 april 2012 @ 12:19 |
http://www.f1fanatic.co.uk/2012/03/30/improving-2012-f1-cars/ Gewoon maar design, niets echts. | |
Glijdt_licht | maandag 2 april 2012 @ 12:20 |
Fuuu ![]() | |
sanger | maandag 2 april 2012 @ 12:34 |
Is dit wel de 2012 bolide? Ik mis de getrapte neus lijkt het. | |
Kleffe_Dop | maandag 2 april 2012 @ 12:46 |
| |
David Letterman | maandag 2 april 2012 @ 14:10 |
Jammer...staat mooi... | |
Marks | maandag 2 april 2012 @ 21:06 |
Knap van Button, goed resultaat bij triatlon ''Jenson Button zit niet graag stil tussen de races. Zo was McLaren-coureur afgelopen weekend nog op Hawaii om mee te doen aan de Lavaman Triathlon. De wedstrijd bestond uit anderhalf kilometer zwemmen, veertig kilometer fietsen en tien kilometer hardlopen, een klusje die de 32-jarige Brit in iets meer dan twee uur wist te klaren. De voormalig Formule 1-kampioen was daarmee de snelste in zijn leefdtijdsgroep. In het algemeen klassement eindigde hij als zesde. '' bron: f1racing.nl | |
Meike26 | maandag 2 april 2012 @ 21:46 |
Daarom ben ik dus ook wel een beetje extra fan van hem. Hij lijkt ook zo relaxed tijdens F1 raceweekenden en in zijn vrije tijd loopt hij met gemak dus zo'n triathlon of gaat gewoon ergens een marathon lopen. Hij word wel vaker als de fitste coureur op de grid gezien, door dit soort nieuwsberichten begrijp je ineens waarom ![]() ![]() | |
kepler | maandag 2 april 2012 @ 22:47 |
Zo heel zwaar is die triathlon niet, ik dacht eigenlijk dat hij ook wel eens een ironman heeft gelopen? ![]() | |
Meike26 | maandag 2 april 2012 @ 22:55 |
Wel meerdere keren geloof ik hoor ![]() Vind vooral zijn fitheid na een race zo indrukwekkend, alsof hij alleen een paar rondjes getest heeft. Webber doet volgens mij weer veel met mountainbiking/veldrijden. | |
kepler | maandag 2 april 2012 @ 23:45 |
Ja, hij is altijd wel bezig met sporten ![]() ![]() | |
Tarado | dinsdag 3 april 2012 @ 09:28 |
Sinds Schumacher zijn alle F1 coureurs een stuk fitter, Button schijnt wel echt het minimale vetpercentage te hebben net genoeg om niet ziek te worden, lengte blijft wat dat betreft een nadeel | |
Atreidez | dinsdag 3 april 2012 @ 12:07 |
http://www.gpupdate.net/n(...)-voor-komende-races/ Ik dacht dat ze altijd een combi zouden doen met 1 band er tussenuit, dus supersoft en medium of soft en hard? Is die regel alweer geschrapt? ![]() | |
Gort | dinsdag 3 april 2012 @ 13:35 |
Nee, ze doen twee compounds die dicht bij elkaar liggen. Daardoor ben je op de hardere band in eerste instantie iets langzamer, maar je verliest minder tijd door de drop off en je kan een pitstop minder doen. Voor de kwalificatie is de zachte band natuurlijk de beste keus. En daardoor zal elke normaal verlopende race de bandenstrategie zacht, hard, hard kennen. ![]() Ik stem voor bijtanken. ![]() Natuurlijk wordt het pas leuk door regen, een slechte kwalificatierun, of een versnellingsbakwissel. | |
Fiorano | dinsdag 3 april 2012 @ 13:54 |
En verplicht voorvleugels wisselen | |
sasquatsch | dinsdag 3 april 2012 @ 17:01 |
Bijtanken zorgt ervoor dat er meer in de pits dan op de baan ingehaald werd ![]() En wat de banden betreft, zacht in het begin gebruiken zorgt voor een grotere drop-off (door de zwaardere wagen) dan aan het eind van de race, waardoor je langer op die band kan rijden en misschien daardoor wel in het voordeel bent. Juist omdat je tegenwoordig beter kan inhalen dan voorheen loont het misschien om de mogelijke pole op te offeren voor een betere bandenstrategie. | |
Fir3fly | dinsdag 3 april 2012 @ 17:15 |
Alleen omdat het op de baan onmogelijk was. Auto's met verschillende soorten hoeveelheden benzine op de baan zorgt voor inhaalmogelijkheden. | |
Meike26 | dinsdag 3 april 2012 @ 18:17 |
Precies datgene wat mij verbaasd heeft afgelopen jaar, ja je bent sneller op de zachte band en in eerste stint van de race, maar als je als team weet dat een top 3 tijd er niet in zit, waarom dan geen harde band in kwalificatie en in de race op hard starten en zacht eindigen ? Zoals de Sauber heeft laten zien, zit er een goede balans in die wagen en als er 1 team kan profiteren van deze tactiek, is het Sauber / Perez wel, of Button met een bad-hairday op zaterdag ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 april 2012 @ 18:22 |
dan zou je dus een regel in moeten voeren dat er benzine getankt MAG worden, maar dat bij een benzinestop geen banden gewisseld mogen worden | |
Marks | dinsdag 3 april 2012 @ 18:33 |
Laat het anders gewoon even zoals het is voor een jaar of 5 ipv steeds weer veranderen en op zoek naar de utopie: iedereen tevreden stellen. | |
Automatic_Rock | dinsdag 3 april 2012 @ 20:26 |
Maar hoe vaak kwam dat nou echt voor?? Vrijwel iedereen deed in ongeveer dezelfde ronde z'n pitstops. Ben blij zoals het nu is, van mij hoeft dat tanken niet terug te komen, al mis je dat beetje spanning van zal het tanken lukken. | |
Meike26 | dinsdag 3 april 2012 @ 20:29 |
Over een jaar of 4/5 rijden ze electrisch en krijgen we pitstops met accuwisselingen ![]() | |
vosss | dinsdag 3 april 2012 @ 23:56 |
Als F1 de overstap maakt naar elektrisch stop ik per direct met kijken. F1 heeft imo niets te maken met verstandig omgaan met het milieu en geluidsoverlast en weet ik wat al dies meer. F1 moet geld kosten en veel ook en een hoop zooi via de uitlaat de lucht in blazen en herrie maken waar je rillingen van over je rug lopen. Elektrisch zou de doodsteek voor F1 zijn. Ik mag hopen dat ze die stap nooit maar dan ook nooit aandurven. En nee, hybride ook niet. ![]() ![]() ![]() | |
Fir3fly | woensdag 4 april 2012 @ 00:16 |
Onzin natuurlijk, er waren vaak meerdere strategiën mogelijk. Is iedereen de 4 stopper van Schumi op Magny Cours alweer vergeten? Zie ook bijvoorbeeld Turkije 2009. Vettel en Red Bull proberen een zeer gedurfde strategie om Button te kunnen afstoppen, maar Vettel komt met een veel lichtere auto er simpelweg niet voorbij (wat ook nog maar eens aantoonde hoe ontzettend hard de nieuwe 2009 regels hadden gefaald). Dat zou nu wel anders zijn. | |
Fir3fly | woensdag 4 april 2012 @ 00:17 |
Ik hoop dat er gewoon een aparte klasse komt voor die elektrische onzin. Kunnen mensen daar mooi naar kijken als ze willen, de fans blijven toch wel bij de F1. | |
vosss | woensdag 4 april 2012 @ 01:39 |
[offtopic] http://www.a1worldcup.com/index.html Iemand zich al ingeschreven? Ik zojuist in elk geval. Geen idee wat het is. Schijnt toch serieuze vormen aan te nemen om die serie te rebooten. Mooi om de winter te overbruggen. Ik weet nog wel dat Hulkenberg daar zo een beetje de Vettel van de A1 was destijds en die knul heeft het toch mooi tot F1 geschupt ![]() | |
David Letterman | woensdag 4 april 2012 @ 02:51 |
QFT... | |
Glijdt_licht | woensdag 4 april 2012 @ 04:55 |
Heel mooi allemaal, maar de huidige richting is niet de richting die de F1 kan blijven volgen. Zeker als fossiele brandstoffen nog schaarser worden zal doorgaan met het verbruik ervan uiteindelijk de doodsteek zijn voor de F1. Dus zullen er andere oplossingen gevonden moeten worden, of de F1 laten sterven. Dat zijn de enige mogelijkheden. Zuinig omgaan met energie gaat belangrijk worden de komende 10 jaar, logisch dat de F1 en de reglementen daarop in gaan springen, de F1 is vaak nog wel een test voor de openbare weg. Wat mij betreft wordt de benzinetank elk jaar 10% kleiner zodat motoren zuiniger moeten worden. En dan kunnen bepaalde technieken weer hun weg vinden in personenauto's. Je kunt wel met een roze bril blijven kijken naar het huidige en voormalige geluid en de motoren, maar als je realistisch bent weet je dat het niet lang meer zo kan doorgaan ivm het opraken van brandstof. Neuh, niet volledig. Tot en met de jaren 80 werd nooit getankt tijdens een wedstrijd, en toen ik dacht Brabham ermee begon is het zeer snel verboden (Van 1986 ofzo t/m 1993).. En juist die jaren worden door velen aanbeden omdat Senna er racete, omdat Mansell er was, omdat Piquet zijn laatste jaren reed, omdat Prost er was, Alesi etc etc. Het ligt puur aan aerodynamica en te goede te constante remmen. Als je remmen zou maken die snel gaan faden en voor een lange remweg zorgen zou je ook veel meer uitremacties en rem- c.q. inschattingsfouten zien. Daarnaast moeten ze teruggaan naar de handbak met voetkoppeling. | |
Gebraden_Wombat | woensdag 4 april 2012 @ 09:11 |
Hou dan maar onmiddellijk op met kijken, want het zijn al hybrides. Wat denk je anders dat KERS is? | |
sasquatsch | woensdag 4 april 2012 @ 09:48 |
Hulkenberg had toen dezelfde engineer als Frankrijk het jaar ervoor, dat toen (met twee verschillende coureurs) op 1 of 2 races na ook alles won. Het lag dus imho meer aan de auto dan aan de coureur. Neemt niet weg dat Hulkenberg een goede coureur is, al betwijfel ik of hij van het kaliber Vettel of Schumacher is. | |
JohnB52 | woensdag 4 april 2012 @ 09:57 |
Vosss is weer terug, en direct lopen trollen :-p | |
vosss | woensdag 4 april 2012 @ 11:51 |
![]() | |
vosss | woensdag 4 april 2012 @ 11:52 |
Owja dat klopt. Wie waren dat ook al weer? Was dat niet Premat en nog eentje. Naam ben ik even kwijt. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2012 @ 11:54 |
Lapierre volgens mij | |
vosss | woensdag 4 april 2012 @ 11:56 |
Ik dacht Duval. Maargoed, lang geleden. Ik weet het niet meer ![]() | |
sasquatsch | woensdag 4 april 2012 @ 12:52 |
Premat en Lapierre. Duval was het jaar erna. | |
Glijdt_licht | woensdag 4 april 2012 @ 12:57 |
Wel grappig dat Voss niet met een oplossing kan komen voor de door mij aangedragen problemen voor de toekomst. En dat mensen die zo graag het tanken weer willen zien geen antwoord meer weten zodra ze horen dat het tanken in de 'volgens hen' fantastischte jaren van de F1.. | |
Fir3fly | woensdag 4 april 2012 @ 13:21 |
Olie gaat nog wel even duren. En er zijn genoeg alternatieven voor elektrisch. F1 is altijd al innovatief geweest, er komt wel weer iets anders. Electromotoren zijn simpelweg totaal oninteressant. Ontzettend oude technologie dat inmiddels vrijwel uitontwikkeld is. De enige ontwikkeling zit tegenwoordig in de batterijen. Oftewel de energietoevoer. Hybride zit daarentegen nog wel flink wat innovatie in. Jaguar heeft bijvoorbeeld een concept gemaakt met vier electromotoren aangedreven door vier miniturbines op gas. Dat zijn leuke dingen en daar zit de toekomst in voor racen. Volledig electrisch is alleen leuk voor kleine stadsautootjes. Oh wat leuk, weer iemand over die 'goede oude tijd'. Ik kijk pas F1 sinds 1994 dus dat argument van jou gaat niet op. Die tijd vergelijken met tegenwoordig is volkomen zinloos. Jouw oplossing voor alles is teruggaan naar oude techniek die al lang verworpen is en vervangen door betere en vooral veiligere oplossingen. Ook dat heeft niets met F1 te maken. | |
vosss | woensdag 4 april 2012 @ 13:36 |
Ja hallo vriend. Als ik alle problemen in de wereld op kon lossen dan had ik mijn boekenkast vol met Nobelprijzen staan!!!!! ![]() | |
Fiorano | woensdag 4 april 2012 @ 13:56 |
Voordat onze fossiele brandstoffen echt op zijn ben ik, denk ik, niet meer op deze wereld. F1 zal altijd benzine blijven gebruiken, dat hoort, dat is zo en dan blijft zo. Hybride technieken zijn prima, kijk maar naar de 911 Hybride, ding doet het prima tijdens bv. een 24-uurs race. Het maakt het ook weer interessanter wie met welke oplossing komt en welke het beste werkt. Ik vind het de laatste jaren een beetje eenheidsworst geworden, iedereen een V8, iedereen Pirelli bandjes. Team mogen wat mij betreft vrijer gelaten worden, wil je een Boxer motor gebruiken? Prima. V12? Prima. Turbo 4-Cilinder? ook goed. Geef regels wat betreft het vermogen en het verbruik en laat ze het voor de rest uitzoeken. Ook leuk, F-duct of een DRS systeem, laat ze lekker kiezen uit 1 van de 2 of meer. Wordt het volgens mij alleen maar leuker van. | |
Kill_em_all | woensdag 4 april 2012 @ 15:17 |
Wat betreft motoren ben ik het met je eens. Geef een bepaald gewicht aan brandstof op en beperk de turbo's en je voorkomt dat motoren te krachtig worden. Wat betreft aerodynamica zie ik liever dat er juist veel meer regels komen. En dan vooral regels die de vleugels heel erg beperken zodat het probleem van gebrek aan downforce door verstoorde lucht voor de persoon die erachter rijdt word verminderd. Vervolgens lekker allemaal ground effect gebruiken. Maar de regels wel erg beperken wat mij betreft. Innovatie in F1 zou juist op motor/aandrijflijn gebied moeten gebeuren, niet op aerodynamica. | |
Fir3fly | woensdag 4 april 2012 @ 15:43 |
Fijn is dat. Dan krijg je weer één team dat toevallig een loophole vindt en vervolgens domineert. En dankzij het testverbod kunnen de andere teams er niets aan doen tot de helft van het seizoen en dan is het al te laat. Of belachelijke zaken als Silverstone 2011 waar de regels meerdere keren per dag omgegooid werden. Nee, het omgooien van het wetboek in 2009 heeft alleen maar meer problemen opgeleverd dan het oploste. Dubbele diffusers, F-ducts, geblazen uitlaten en nu die neuzen. Allemaal leuk en aardig maar elk jaar weer twintig nieuwe dingen verbieden zorgt alleen maar voor meer stagnatie. De enige goede nieuwe regels zijn KERS en DRS. Hoewel de implementatie van die laatste nog wel wat te wensen overlaat. | |
Fiorano | woensdag 4 april 2012 @ 15:46 |
Test verbod opheffen, danwel de Rookie-tests toestaan (5x per jaar). | |
Fir3fly | woensdag 4 april 2012 @ 15:48 |
Dat sowieso. Een goede oplossing is bij een aantal raceweekends de maandag en dinsdag te gebruiken voor testen op dezelfde baan. Een gedeelte van de crew kan dan gewoon achterblijven dus het kost nauwelijks extra aan reiskosten. Dit wordt al een aantal jaren gedaan in de MotoGP (helaas ook te weinig) en lijkt een goed compromis. | |
Fiorano | woensdag 4 april 2012 @ 16:16 |
Dat zou inderdaad de beste oplossing zijn. Keek Bernie hier maar eens, dan zou de sport aantrekkelijker worden en betaalbaar blijven | |
M.Melandri | woensdag 4 april 2012 @ 17:12 |
Test verbod opheffen en het betaalbaar houden? | |
Automatic_Rock | woensdag 4 april 2012 @ 17:16 |
Dat is precies mijn punt; hoe vaak kwam dat nu echt voor?? Je hebt het over een incident uit 2004 en 1 uit 2009. 9 van de 10 races vertrok iedereen met ongeveer dezelfde hoeveelheid benzine en stopte in ongeveer dezelfde ronde. Het verschil in gewicht was nooit zo dusdanig groot dat iemand echt sneller was | |
sasquatsch | woensdag 4 april 2012 @ 17:26 |
Om de zoveel jaar de regels aanpassen is goed, dat zorgt juist voor innovatie en toepassing van nieuwe technieken. Als de regels hetzelfde blijven krijg je evolutie en geen revolutie en wint op den duur het team met het meeste geld omdat ze het meeste kunnen uitproberen. Elk jaar de regels veranderen is dan weer niet goed. En bij Silverstone 2011 ging de FIA in de fout door het sluiten van een illegaliteit/loophole te willen oplossen met teruggaan naar de regelgeving van 2009, zich daarbij niet realiseren dat die engine-mapping al toen bij Renault in gebruik was, waardoor die teams juist bevoordeeld zou worden. Vandaar het opstellen van nieuwe regels in 2012, waardoor iedereen een gelijk speelveld heeft binnen de grenzen van de aerodynamische regels. En DRS is er ook alleen maar gekomen omdat de teams niet teveel aan de (aerodynamische) regels wilden veranderen. Een imho betere oplossing zou het beperken van de aerodynamica en het toestaan van grond-effect zijn (wat de FIA wilde invoeren), waardoor men kan slipstreamen of andere lijnen rijden, waardoor er meer ingehaald kan worden. | |
Weltschmerz | woensdag 4 april 2012 @ 18:15 |
Dat is ook mijn uitgangspunt, alleen zijn motor en chassis tegenwoordig zo geintegreerd dat je dan het probleem krijgt dat constructeurs bijna niet meer van motorfabrikant en type kunnen wisselen. Als dan een configuratie en/of fabrikant een duidelijk voordeel heeft, wat kan als je grote verschillen toe laat, dan blijft dat voordeel heel erg lang. Dan loop je het risico op seizoenen met MP/4 achtige dominantie. Ook kan het heel lastig zijn met andere regelveranderingen, bijv ten bate van de veiligheid, doordat degene met de V8 die wel probleemloos kan doorvoeren terwijl de zesinlijn de warmte niet meer kwijt kan, ik noem maar wat. | |
Peterselieman | woensdag 4 april 2012 @ 20:01 |
zeker een goed idee. Ik zou dan er voor kiezen om de maandag aan te wijzen als testdag en dan alleen bij races waar het weekend erna niet ook gereden wordt. | |
Marks | woensdag 4 april 2012 @ 20:22 |
Tja, iedereen heeft even veel, of weinig, tijd om te testen. Dat is toch niet per se slecht? Voor sommige coureurs misschien, maar de basissnelheid van de coureur zou nu wellicht iets meer de doorslag kunnen geven. Ik zie ook geen probleem verder, de F1 is top zoals het de laatste jaren is. | |
Michael_Moore | woensdag 4 april 2012 @ 22:15 |
Newey ontvangt koninklijke onderscheiding
| |
Kill_em_all | donderdag 5 april 2012 @ 00:23 |
De enige manier waarop je problemen voorkomt is als je iedereen met nagenoeg dezelfde motor laat rijden zoals nu het geval is. Maargoed als het niet simpel kunnen wisselen van motor etc een reden is om dit soort dingen niet door te voeren dan kan je net zo goed een spec serie van F1 maken. Zijn meteen alle problemen opgelost. Veiligheid zal weinig invloed hebben. Crash structures zitten op vaste plekken en daar zijn gewoon regels voor. Ook worden dat soort dingen naar mijn weten niet zomaar opeens veranderd zonder op zijn minst teams tijdig te informeren. Sowieso zal het vooral om de sidepods gaan dus het zal meer invloed hebben op de plaatsing van radiators dan dat het echt problemen voor de motor zal opleveren. Sowieso, we hebben het over F1. Het is niet alsof teams niet in staat zijn om dat soort problemen op te lossen. Zeker als je ervoor zorgt dat downforce via de vleugels veel beperkter word zal het niet zo'n probleem zijn want dan hoef je je ook geen zorgen te maken dat als je van motor wisselt je ook meteen overnieuw moet beginnen met je aerodynamica omdat je opeens met een totaal ander pakket zit. | |
Waffle | donderdag 5 april 2012 @ 00:47 |
Sowieso ben ik voorstander van meer rookie tests. Nu word je als rookie zo'n beetje meteen in het diepe gegooid. | |
Weltschmerz | donderdag 5 april 2012 @ 09:36 |
Het zit altijd ergens op een schaal tussen iedereen dezelfde auto en volledig vrij ontwerp. Dat laatste is in de jaren 20 al afgeschaft omdat met 28-liter motoren kwam aanzetten. Als je op slagvolume gaat reguleren sluit je turbines en wankels ook al uit. Het is dus altijd pragmatisch en je kunt nooit kiezen voor een principiele ontwerpvrijheid. We zien juist dat relatief kleine innovaties al beslissende verschillen kunnen geven. Als je een grote diversiteit toelaat en er komt een team op het idee van een blown diffuser bijvoorbeeld, dan zou het zo maar kunnen dat de teams met een boxermotor gewoon geen plek daarvoor hebben. Je zou dan immers een motorconfiguratie kiezen vanwege de aerodynamische kwaliteiten van het bodywork dat daar overheen past. Wil je dan inhaken op een nieuwe aerodynamische trend door een ander team gezet dan kan het gewoon zijn dat je daarvoor een andere motorconfiguratie nodig hebt. Dan ben je dus minstens een seizoen verder voordat je weer mee kan doen in de aerodynamische wedloop, terwijl je met een ontwikkelingsachterstand begint. Want de motorconfiguratie beinvloedt natuurlijk ook de gewichtsverdeling en dus de wegligging, laat staan de motorkarakteristiek. Dan krijg je dus langer grote verschillen in snelheid en dat lijkt me niet de bedoeling. Er is nou eenmaal in elke fase één oplossing de snelste, en als je hebt ingezet op een totaal andere oplossing dan kun je dat gat niet snel dichten. Dat aerodynamica zo belangrijk is komt in de eerste plaats door de snelheid die eigen is aan de sport. Daardoor oefent lucht een belangrijke kracht uit, met kleinere vleugels zal daar nog steeds een groot verschil in downforce vandaan komen, ook al is de totale downforce minder. Dan komt het ook weer terug in de rechtelijnsnelheid. Ik ben het ook niet helemaal eens met de benadering in de regels, maar je moet de regels ook credits geven voor de relatief kleine snelheidsverschillen van de laatste jaren. Die kun je niet voor vanzelfsprekend aannemen. | |
sasquatsch | vrijdag 6 april 2012 @ 12:31 |
Ik dacht dat de Lotus soap afgelopen was, maar blijkbaar nog niet. Lotus Groep beeindigt titel sponsoring Lotus
[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 06-04-2012 12:44:01 ] | |
Migue | vrijdag 6 april 2012 @ 15:30 |
Voordat deze oud nieuws-show weer helemaal uit verband wordt gerukt, is het belangrijk om dit artikel van Adam Cooper van een maand geleden te lezen en tot de conclusie te komen dat er in werkelijkheid helemaal niets aan de hand is:http://formula-one.speedt(...)ibilities-for-lotus/ Waar Autosport nu mee bezig is, riekt heel erg naar sensatie journalistiek want alles is oud nieuws, alleen wordt het deze keer lekker sensationeel gebracht. | |
Waffle | vrijdag 6 april 2012 @ 16:34 |
Jezus eerst team lotus zover krijgen dat ze de naam caterham aannemen en nu zelf er uit stappen... Zielige vertoning dit. | |
SjaakVilleneuve | zaterdag 7 april 2012 @ 08:07 |
Zodra Kimi volgend seizoen in een Redbull zit, Kan mij heel dat team gestolen worden ![]() | |
Fiorano | zaterdag 7 april 2012 @ 12:09 |
Lekker duidelijk en lullig allemaal bij Lotus, hopelijk heeft het geen gevolgen voor het team. Maar het zal wel onrust brengen denk ik. | |
Migue | zaterdag 7 april 2012 @ 13:29 |
Lullig dat iedereen zich aan de afspraken houdt, Proton het F1-team een behoorlijke lening gegeven heeft, Lotus Cars in ruil voor het gebruik van hun naam, promotie in de F1 voor het merk Lotus terugziet en iedereen blij is met deze constructie? Ik kan mij minder goede deals voorstellen ![]() http://pitpass.com/45953-(...)ves-35m-loan-to-team | |
SjaakVilleneuve | zondag 8 april 2012 @ 09:35 |
![]() ![]() | |
Tarado | zondag 8 april 2012 @ 11:00 |
Save the Belgian F1 Grand Prix | |
Gebraden_Wombat | zondag 8 april 2012 @ 11:07 |
Wat een ontzettend kansloos stukje tekst, die petitie ![]() | |
Tarado | zondag 8 april 2012 @ 11:26 |
Dat krijg je als Franstaligen Engels proberen te schrijven, maar goed het gaat uiteindelijk om de F1 in Spa | |
Tarado | zondag 8 april 2012 @ 11:26 |
Jacques Villeneuve to drive Ferrari at ceremony to mark Gilles’ death 2012 F1 season April 8, 2012 at 10:18 am by Keith Collantine 1 comment Ferrari will mark 30 years since the death of Gilles Villeneuve in an event at the Fiorano circuit next month. Villeneuve’s son Jacques will drive the 312T4 raced by his father when he finished second in the 1979 season. Villeneuve was killed in a crash during qualifying for the 1982 Belgian Grand Prix at Zolder. The team said: “His memory is still vivid and alive in the minds of many at Maranello; his talent, his speed, his bravery which bordered on recklessness, all go to make his name still hugely popular with our fans, even among younger ones who have only been able to see him on replays of his races or read about him in stories written by journalists.” “It will be a fitting occasion to evoke the memory of a man who has and always will have a place of honour in the history of Ferrari.” The event will take place on May 8th, exactly 30 years since Villeneuve was killed. ![]() http://www.f1fanatic.co.u(...)y-mark-gilles-death/ | |
SjaakVilleneuve | zondag 8 april 2012 @ 12:03 |
Gilles & Ferrari ![]() | |
Fiorano | zondag 8 april 2012 @ 13:19 |
Tof evenement van Ferrari, op Fiorano ![]() | |
Tarado | zondag 8 april 2012 @ 13:42 |
Eigenlijk wel leuk om heen te gaan, edit; ik zie dat het op een dinsdag is, wordt wat moeilijker dan [ Bericht 5% gewijzigd door Tarado op 08-04-2012 13:57:31 ] | |
Tarado | maandag 9 april 2012 @ 11:58 |
| |
vosss | maandag 9 april 2012 @ 12:07 |
Ik wil eens even geen regenrace ![]() | |
Tarado | maandag 9 april 2012 @ 12:10 |
Zal niet zo zijn als in Sepang, maar wisselvallig weer is wat mij betreft welkom | |
vosss | maandag 9 april 2012 @ 12:13 |
Nouja ik wil gewoon zien hoe de verhoudingen nu echt liggen, want heel erg duidelijk is het nog steeds niet.![]() | |
Tarado | maandag 9 april 2012 @ 12:16 |
Dat is wel zo, maar als je door wisselvallige omstandigheden het kampioenschap spannend blijft vind ik het ook best, wordt tijd dat Schumi een podium pakt of liever nog een GP wint ![]() ![]() | |
vosss | maandag 9 april 2012 @ 12:20 |
Dat zou wel mooi zijn. En dan Kimi tweeds en Alonso derds. ![]() | |
SjaakVilleneuve | maandag 9 april 2012 @ 12:21 |
Dat zien we pas weer in Europa! | |
Tarado | maandag 9 april 2012 @ 12:21 |
Hij heeft nooit gewonnen in Shanghai dacht ik | |
vosss | maandag 9 april 2012 @ 14:25 |
Tweeds en derds zijn geen bestaande woorden kom ik zojuist achter ![]() | |
Tarado | maandag 9 april 2012 @ 14:51 |
Formula One teams want FIA to postpone Bahrain Grand Prix | |
Sinister-D- | maandag 9 april 2012 @ 15:42 |
Ach, dat ze die hele race gewoon annuleren. Permament..... Al 2 jaar gezeik nu, en dat kan nog wel even doorgaan. Ik meen me te herinneren na een incident in Turkije (2006?), waarbij een ''vip'' de bekers overhandigde op het podium werd aangekondigd als Turks-Cypriotische Premier, er een kleine rel is ontstaan met de FIA en de organisatie van de race. De FIA stond erop dat geen enkel evenement van hun geassocieerd wil worden met de politieke belangen van een land. De FIA dreigde destijds met uitsluitsel van Turkije als race-locatie, ''gelukkig'' voor hun bleef het bij een boete van ¤5 mljn. Dit ligt in gewoon in diezelfde lijn. Als de FIA eens een beetje nadenkt, of Ecclestone eens een peer tegen z'n muil verkoopt, dan trekken ze gewoon de stekker eruit als officieel evenement. En dat geďnteresseerde teams er rustig mogen racen, maar zonder steun van de FIA en geen punten voor het WK. Dan hebt je automatisch dat de boel verzuipt in die zandbak, aangezien er dan toch geen hond komt opdagen. | |
Nober | maandag 9 april 2012 @ 18:41 |
De Formule 1-teams willen dat de internationale automobielfederatie FIA net als in 2011 een streep zet door de Grand Prix van Bahrein. Dat heeft een niet met naam genoemde teambaas laten weten aan The Guardian. In de oliestaat is het opnieuw onrustig, hetgeen de renstallen grote zorgen baart. Demonstranten zouden de race op 22 april willen aangrijpen om te protesteren tegen het regime. “Ik zag een interview op de BBC, waarin een mensenrechtenactivist speculeert op demonstraties. Volgens hem zou alles vreedzaam verlopen, maar zo begint elk protest”, meldt de teambaas. Hij zegt namens zijn collega’s te spreken. De teambaas maakt zich zorgen over de veiligheid. “We hebben veel mensen in dienst. Onze eerste prioriteit is hun welzijn." "Er is wel sprake van politieke progressie in Bahrein, maar ze zijn nog niet klaar voor de race. Het beste is als de Grand Prix wordt uitgesteld of helemaal wordt geschrapt.” Ecclestone Bernie Ecclestone, de commerciële baas van de Formule 1, heeft herhaaldelijk aangeven dat wat hem betreft de Grand Prix doorgaat. “Qua veiligheid is het een normale race. Ik denk niet dat de mensen die willen demonstreren hun pijlen zullen richten op de Formule 1. Dat zou erg dom zijn”, zei de Brit onlangs. De vorige Grand Prix van Bahrein, in 2010, werd gewonnen door Fernando Alonso, de huidige leider in het wereldkampioenschap. http://www.nu.nl/sport/27(...)hrein-schrappen.html | |
Nober | maandag 9 april 2012 @ 19:57 |
Alonso ![]() | |
M.Melandri | maandag 9 april 2012 @ 23:02 |
In volledig natte omstandigheden schat ik Vettel en Hamilton toch iets hoger in dan Alonso. | |
M.Melandri | maandag 9 april 2012 @ 23:03 |
Heb ik voorlopig helemaal geen geloof in, racepace van Mercedes is gewoon dramatisch, misschien nog wel slechter dan vorig jaar. | |
Meike26 | maandag 9 april 2012 @ 23:18 |
Vergeet Button alsjeblieft niet, misschien geen echte regenrijder, maar wel goed in tactische beslissingen/veranderingen in weersomstandigheden. En Vettel heb ik nooit echt een goed regenrijder gevonden hoor, word vaker bij hem ingelopen op tijden, dan dat hij iedereen de oren wast. | |
Fir3fly | maandag 9 april 2012 @ 23:20 |
Monza 2008 alweer vergeten uiteraard. Mindere wagen, hele veld weggereden. Korea vorig jaar totdat de motor het begaf. Enzovoort. Volgens mij ontloopt het elkaar niet zo veel in de regen. | |
M.Melandri | maandag 9 april 2012 @ 23:25 |
Monza vond ik nog niet eens zo bijzonder omdat Toro Rosso toen gewoon goed gokte met full wet afstelling zelfs Bourdais was super snel. Fuji 2007 was wel erg indrukwekkend tot aan zijn aanrijding, Hamilton was die race ook erg sterk en een halve seconde per ronde sneller dan Alonso. Button en Alonso vind ik sterker op een opdrogende baan op inters, Canada vorig jaar was Hamilton ook veel sneller dan Button op full wets. [ Bericht 0% gewijzigd door M.Melandri op 10-04-2012 11:15:35 ] | |
Tarado | dinsdag 10 april 2012 @ 13:15 |
| |
Meike26 | dinsdag 10 april 2012 @ 16:47 |
Het is fijn om te weten dat men nog steeds aandacht geeft aan Kubica en zijn herstel. Dat vind ik erg fijn. Maar ik denk toch echt wel dat we kunnen stellen dat we hem niet terug zien in de F1 als race-coureur. Nu is mijn voorspelling ook wel weer dat de autosportwereld op zich nog niet van deze Pole-Pool af is.. Zoals het #WTCC zal ook een erg goede klasse voor hem kunnen zijn ! Of de rallywereld natuurlijk, zo te zien is hij het spelletje nog niet zat ![]() | |
Tarado | dinsdag 10 april 2012 @ 16:51 |
Dit geeft in ieder geval aan dat hij verder is dan menigeen dacht, of hij ooit weer in de F1 gaat komen, wie weet gaat hij ons nog meer verrassen, ik gun het hem in ieder geval van harte | |
Meike26 | dinsdag 10 april 2012 @ 17:05 |
Dat zeer zeker, dus van mij mag hij me in mijn ongelijk stellen. Graag zelfs ![]() Maar puur realistisch, zijn leeftijd, de grote kans dat hij net als de rentree van Schumacher, Badoer en Massa niet te vergeten ook tegen gaat vallen? Als PA zou ik met hem toch eens gaan kletsen om de droom van F1 te laten gaan en pijlen te richten op bijvoorbeeld WTCC, DTM , Le Mans series en WRC wellicht. Hij is een echte racer en vind het erg jammer dat hij uit de F1 is voordat hij zijn hoogtepunt daar heeft bereikt. Ik vind het TE optimistisch te denken dat dit nog kan gebeuren. Dan kan je beter je plezier in het racen omzetten naar haalbare doelen en voor een rally-, toer- of endurance wagen te kiezen. En daar valt voor hem nog wel heel veel te winnen ![]() | |
Atreidez | dinsdag 10 april 2012 @ 18:19 |
Er gaan nog steeds geruchten dat hij gaat testen voor Ferrari in Juni toch? Met een ouder model, maar met nieuwe 1.6 Turbo motor. http://www.formula1onlive(...)ubica-return-to.html Ondertussen is het al April, dus misschien is er anders nieuws geweest. Maar je kan niet echt iets over ze kansen zeggen als hij nog niet in zo'n auto heeft gezeten. Denk dat hij er zelf niet blij van zou worden als hij nu al richting een touring car gebonjoured wordt ![]() | |
Marks | dinsdag 10 april 2012 @ 18:24 |
Een touringcar is echt niet te vergelijken met een F1 vanuit fysiek oogpunt. Alleen al het simpele feit dat een race 2 tot 3 x zo lang duurt. Dan heb ik het nog niet over de g kracht verschillen. | |
Meike26 | dinsdag 10 april 2012 @ 18:25 |
Maar zal je als coureur er niet net zo depri van worden als blijkt dat hij in die Ferrari 1.6 straks langzamer vooruit komt dan dat hij nu in die rally Clio doet ? Ik rijd liever lekker competitief mee in de Swift cup dan dat ik achteraan hang in een formule klasse en buiten de 307% regel val. | |
Tarado | dinsdag 10 april 2012 @ 18:28 |
Je moet toch testen om te zien waar je staat en ik kan me goed voorstellen dat als je F1 coureur was, je wilt kijken of je dat nog kan, minder kan altijd nog | |
Atreidez | dinsdag 10 april 2012 @ 18:35 |
Als blijkt ![]() En Marks, thanks, maar dat snap ik zelf ook nog wel. | |
Kill_em_all | woensdag 11 april 2012 @ 08:27 |
Ik snap niet wat iedereen moeilijk doet. Het grootste probleem is zijn hand. Als hij zijn hand weer goed kan gebruiken is er geen (fysieke) reden waarom ie opeens geen F1 meer zou kunnen rijden. Of ie weer net zo snel is, dat is een tweede maargoed bv Kimi is ook een tijd weg geweest en die doet ook meteen weer goed mee. Aan de andere kant, Massa is er een tijdje uit geweest en sindsdien is het ook een beetje kwakkelen. | |
Marks | woensdag 11 april 2012 @ 10:16 |
Ja, dat was niet echt tegen jou bedoeld, maar meer voor eerdere berichten waarin men stelt hoe ver hij al niet is nu hij in een rally wagen kan rijden. F1 is totaal anders, fysiek veel zwaarder, alleen mentaal misschien niet omdat je bij een rally echt 100% geconcentreerd moet zijn, bij F1 heb je nog rechte stukken voor ´´rust´´ bijvoorbeeld. | |
sasquatsch | woensdag 11 april 2012 @ 12:50 |
Susie Wolff gaat testen voor Williams
| |
Nober | woensdag 11 april 2012 @ 13:37 |
Weet eigenlijk niet hoe het zit met die testban maar als hij in de F150 van vorig jaar mag testen totdat hij een ons weegt dan zal het misschien nog wel goed komen voor volgend jaar. | |
Atreidez | woensdag 11 april 2012 @ 15:33 |
Oh gelukkig maar ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 11 april 2012 @ 19:20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
H_T | woensdag 11 april 2012 @ 21:14 |
In ander autosportnieuws: de Indy 500 is eind mei weer live te zien bij RTL 7 ![]() | |
Tarado | donderdag 12 april 2012 @ 10:30 |
Bernie: Bahrain GP will go ahead | |
Fiorano | donderdag 12 april 2012 @ 12:08 |
Ik zeg het niet snel, maaaarrrr LANGLEVE RTL7! | |
Fiorano | donderdag 12 april 2012 @ 12:15 |
China Update's:
| |
Mexicanobakker | donderdag 12 april 2012 @ 12:58 |
1e versnellingsbak is toch penalty free? | |
Fir3fly | donderdag 12 april 2012 @ 12:59 |
Nee dat was alleen vorig jaar geloof ik. | |
vosss | donderdag 12 april 2012 @ 13:01 |
Wat is deze? ![]() | |
Mexicanobakker | donderdag 12 april 2012 @ 13:06 |
Ah. ![]() Vind het niet erg verder, voor de kampioenschapsspanning en tevens omdat het maar Lewis is. ![]() | |
Marks | donderdag 12 april 2012 @ 15:23 |
Trouwens, waarom heeft niemand het hier over: De kwalificatieresultaten van Mercedes zijn erg goed, maar in de race niet. Iedereen is verbaast. Maar: in de kwalificatie mag men onbeperkt de DRS gebruiken. En omdat men dit bij Mercedes zo goed heeft ontwikkeld, hebben ze er extra voordeel van. In de race echter, mag het niet overal gebruikt worden. Dat genereert daarom extra downforce t.o.v. wanneer de vleugel in drs modus staat, waardoor ze langzamer zijn natuurlijk, maar ook meer bandenslijtage hebben ! De DRS lijkt dus vooral gunstig voor een goede kwalificatie, wat ook blijkt, maar in de race ontbreekt het echte voordeel. | |
Gort | donderdag 12 april 2012 @ 15:37 |
Nee. Het genereert geen extra downforce, de achtervleugel is niet heel anders dan achtervleugels van andere teams, behalve gaten die open gaan met het opengaan van het DRS. DRS zorgt voor een 'lichtere' achterkant, en Mercedes gebruikt de gaten die open komen te staan als DRS geactiveerd wordt om de voorkant ook 'lichter' te maken. Zo blijft de balans in de auto en dat is alleen voordelig in snelle bochten tijdens de kwalificatie. Op een recht stuk (race) maakt het niet zo veel uit. | |
Tarado | donderdag 12 april 2012 @ 15:46 |
| |
sasquatsch | donderdag 12 april 2012 @ 16:35 |
Het klopt dat de Mercedes F-Duct nu meer voordeel heeft in de kwalificatie dan in de race. Dit is een compromis omdat de oorspronkelijke oplossing (met het gat in de neus) door de FIA is verboden. Die zou continu actief zijn, en op basis van de snelheid meer of minder stall van de voorvleugel geven om de auto een betere balans te geven bij het insturen van bochten en om met een lagere rijhoogte te kunnen rijden, zodat er meer downforce is. Doordat de F-Duct nu alleen met DRS actief is hebben ze dat voordeel in de race alleen in de eerste bocht na de DRS zone en kunnen ze misschien met een iets lagere rijhoogte rijden (omdat de auto iets minder duikt bij het aanremmen voor die bocht). Ik denk trouwens niet dat dit iets met de hogere bandenslijtage te maken heeft. Dat is imho een apart probleem dat ze moeten tackelen. | |
Meike26 | donderdag 12 april 2012 @ 19:08 |
Wat ik mij dan ook afvraag hier, waar ook nog niet echt over gesproken is, wat vinden jullie van het mogelijk doorgaan van de GP van Bahrein ! ? Volgens de één is het een blijk van vertrouwen en steun aan de democratie om de race door te laten gaan en zou het een schande zijn als de race afgeblazen zou worden, ik zelf ben het er meer mee eens dat in een politiek onrustig land als Bahrein nog steeds is, het een karikatuur van de F1 om daar te gaan racen, terwijl ze daar wel andere dingen aan hun hoofd hebben. Bovendien ben ik overtuigd van een mogelijke demonstratieve aanslag. De Bahreini houden zich de laatste 2 weken opeens veel stiller, wellicht met de hoop/verwachting dat de race dan doorgaat en vervolgens toe slaan, op welke wijze dan ook ! Wat jullie ? | |
ElmarO | donderdag 12 april 2012 @ 19:16 |
Wat mij betreft gelasten ze de Grand Prix af. In mijn ogen zijn er teveel onzekerheden om de veiligheid te garanderen van zowel toeschouwers als medewerkers/coureurs. Al zullen de Bahreinse politici ongetwijfeld anders beweren. Tevens zou ik het niet erg vinden als het circuit voorgoed van de kalender gaat, maar dat is omdat ik het maar een weinig enerverend circuit vind. ![]() | |
Gort | donderdag 12 april 2012 @ 19:59 |
Eensch. Zou 't jammer vinden om een race te zien verdwijnen midden in het seizoen, maar als het Bahrein is én ze er volgend jaar een leuke race voor in de plaats organiseren vind ik ook dat ie afgeschaft mag worden. Mgoed. It's all about the money. | |
Tarado | donderdag 12 april 2012 @ 20:05 |
Van mij mag het dit jaar gewoon doorgaan en dan niet meer op de kalender, races die erop staan moeten doorgaan vind ik. Als Bahrein zegt dat ze de veiligheid van zowel deelnemers als publiek garanderen dan kunnen ze dat ook wel. Dat het land ondemocratisch is en mensenrechten schendt weten we al langer dan vandaag maar dan zouden er nog wat races van de kalender moeten | |
Meike26 | donderdag 12 april 2012 @ 20:55 |
Die veiligheid kan je niet garanderen, als Apeldoorn als uberveilige stad, buiten randstad, zonder politieke onrustigheden te kampen krijgt met een gestoorde malloot in een Suzuki Swift, hoe kan je dan in hemelsnaam deze veiligheid garanderen in het midden oosten, waar men erg makkelijk aan berm-bommetjes kan komen enz enz. Zoals in dat artikel van HRW ook staat, de bevolking zal het zien als dat de F1 aan de zijde staat van het parlement/politiek en niet dat van de bevolking. Demonstraties kunnen zo uit het niets komen... Veiligheid garanderen is echt groots mogelijke onzin ! Dat kan gewoon niet. | |
Tarado | donderdag 12 april 2012 @ 20:57 |
In politiestaten is het wat makkelijker de veiligheid te garanderen dan bij ons | |
Meike26 | donderdag 12 april 2012 @ 21:07 |
Dus dan staat er een heel leger aan ME en politiemensen de mensen in bedwang te houden omdat Bernie zo graag wil spelen in de zandbak ? En al die honderden/duizenden medewerkers van teams en organisatie dan die ergens in Bahrein verblijven...en bezoekers. IK heb er tot nu toe nog geen beeld bij hoe dit tot een leuk GP weekeinde kan verlopen. 1 ding wel ! Als de GP doorgaat en er gebeurt wat qua demonstraties/aanslagen/plunderingen of dergelijke, dan mag ik toch hopen dat die Ecclestone aftreed en zich in diezelfde grot als Bin Laden gaat verstoppen.. ![]() | |
Gort | donderdag 12 april 2012 @ 21:13 |
Het schijnt dat als een race 2x niet gereden kan worden, dat deze dan wordt geschrapt voor de komende jaren. Dat is wat mij betreft goed nieuws, maar wat Bernie 'Ouwe Geldwolf" Eikelstone slecht nieuws, want hij ziet harde knaken bedekt worden door een zandstorm in een glas olie. | |
Fir3fly | donderdag 12 april 2012 @ 21:15 |
Met die 'logica' kun je alles wel gaan afblazen. Gewoon door laten gaan natuurlijk. F1 heeft niets met politiek te maken. En we zijn allemaal fans, dus willen we een race zien. | |
ForzaScuderiaFerrari | donderdag 12 april 2012 @ 21:19 |
Nee, maar dat wil niet zeggen dat anderen de F1-race wel aangrijpen voor het uiten van een politiek standpunt. Als daarbij geweld dreigt, moet je daar niet racen lijkt me. Bovendien is het op dat circuit bijna onmogelijk om leuk te racen, dus veel mis je daar niet aan ![]() | |
Meike26 | donderdag 12 april 2012 @ 21:35 |
Dit is dan ook de grootste reden waarom het mis kan gaan imo. Natuurlijk, mijn logica daar zou iedereen paranoide van worden, maar die stelling heeft meer betrekking op dat Veiligheid niet te garanderen valt naar mijn mening. Net zoals we wel eens een actievoerder over het circuit zien zagen rennen in het verleden, dat kan je niet zien aankomen, laat staan wat er in Bahrein te wachten staat. Ik heb er in iedergeval een slecht voorgevoel over. | |
Gort | donderdag 12 april 2012 @ 23:17 |
Op zich, niet om de omstandigheden daar te bagatelliseren, of om er grappen over te maken, maar het zou wel interessant zijn als in rondje 35, een twintigtal demonstrerende heren het circuit op rent | |
Peterselieman | donderdag 12 april 2012 @ 23:30 |
Een Ierse priester liet op Silverstone zien hoe gevaarlijk zoiets is ... | |
Gort | donderdag 12 april 2012 @ 23:38 |
Inderdaad, dat keer twintig. Geeft 'picking up marbles' wel een nieuwe dimensie | |
vosss | vrijdag 13 april 2012 @ 00:15 |
Van mij mag heel die GP afgeschaft worden. Die klojo's daar geven er niet eens echt iets om. Gewoon om te pronken van kijk ons, wij halen gewoon de F1 hierheen als we dat willen. Men geeft er echt geen zak om. Zie bv ook die sjeik maktoem al maktoem al maktoem maktoem al maktoem met zn for the pride of your nation start your engines. ![]() | |
SjaakVilleneuve | vrijdag 13 april 2012 @ 07:55 |
![]() | |
koffiezwartsterk | vrijdag 13 april 2012 @ 08:15 |
Komt er nog een China topic? Nu live FP2: http://www.vipbox.tv/watc(...)e-stream-online.html | |
Zorro | vrijdag 13 april 2012 @ 08:17 |
Het doorgaan van Bahrein is dus definitief blijkbaar: http://www.nu.nl/sport/2786166/grand-prix-in-bahrein-gaat.html | |
SjaakVilleneuve | vrijdag 13 april 2012 @ 08:36 |
thanks ![]() | |
Bastard | vrijdag 13 april 2012 @ 09:01 |
Nee, anders had Raikkonen ook geen penalty kunnen hebben in de vorige GP. | |
Tarado | vrijdag 13 april 2012 @ 09:54 |
Hier verder met de GP's | |
Tarado | vrijdag 13 april 2012 @ 10:47 |
Press Release FIA FORMULA ONE WORLD CHAMPIONSHIP - BAHRAIN GRAND PRIX 13/04/2012 The FIA is the governing body of motor sport and therefore of Formula One. As such, it sets the season’s calendars following the proposal of the Commercial Rights Holder (CRH) in accordance with the local national authorities in all matters relating to safety. Within that context, the FIA ensures that any event forming part of an FIA World Championship is organised in compliance with the FIA Statutes and the relevant Sporting and Technical Regulations and that the safety of the public, officials, drivers and teams is secured at all times during an event. The FIA must make rational decisions based on the information provided to us by the Bahraini authorities and by the Commercial Rights Holder. In addition we have endeavoured to assess the ongoing situation in Bahrain. President Jean Todt led a fact-finding mission to the Kingdom in November 2011, meeting a large number of decision-makers and opinion formers, including elected Shia members of parliament, the president of the Bahrain Independent Commission of Inquiry, ambassadors from the European Union countries, the Crown Prince, the Interior Minister and many members of the business community. All expressed their wish for the Grand Prix to go ahead in 2012, and since then, the FIA has kept in close touch with all these stakeholders. Away from the public eye, the FIA has received regular security briefings from the most senior diplomatic officials based in the Kingdom as well as from other independent experts. The 2012 calendar, as presented by the CRH, was ratified by the World Motor Sport Council (WMSC) in September 2011. Since then no request from the F1 Commission or the CRH has been made to the WMSC to either postpone or cancel the Bahrain Grand Prix. Based on the current information the FIA has at this stage, it is satisfied that all the proper security measures are in place for the running of a Formula One World Championship event in Bahrain. Therefore, the FIA confirms that the 2012 Gulf Air F1 Grand Prix of Bahrain will go ahead as scheduled. http://www.fia.com/en-GB/(...)ages/f1-bahrain.aspx | |
Glijdt_licht | zondag 15 april 2012 @ 02:24 |
Men zegt dat de persoon in deze video Kubica is ![]() | |
Kleffe_Dop | zondag 15 april 2012 @ 11:14 |
Na drie races mogen we langzaam concluderen dat de 'kenners' in de media er in het voorseizoen flink langs zaten. ![]() Force India zou dé verrassing van het seizoen worden en net achter de top aansluiten, in werkelijkheid is het Sauber die dichtbij is gekropen. Caterham zou een flinke stap hebben gemaakt en aansluiting weten te vinden bij het middenveld, waar echt geen sprake van is. En Red Bull heeft mooi Weer gespeeld in de wintertests. | |
JohnB52 | zondag 15 april 2012 @ 11:20 |
En Williams dan? Dat had ik ook niet verwacht dat ze voor n hoop andere teams staan! | |
Kleffe_Dop | zondag 15 april 2012 @ 11:25 |
Inderdaad. ![]() | |
Meike26 | zondag 15 april 2012 @ 12:18 |
Van Williams had ik vorig jaar al een goed gevoel over, nadat bekend werd gemaakt dat ze met Renault motoren gingen rijden. Weg met die Crossworst. Ben benieuwd of Williams het nog gaat proberen met die mechanische Kers van hun, wat al bewezen heeft dat het apparaat goed werkt in o.a. een Porsche GT3 wagen op de Nordschleife en in een LM wagen ? ![]() | |
Funzel | zondag 15 april 2012 @ 14:13 |
Hehe mooi hoe die gast werd gesleurd wordt. Gewoon bij de arm meesleuren die handel. ![]() | |
kepler | zondag 15 april 2012 @ 21:06 |
![]() ![]() Hmm, beste grote gelijkenis ![]() | |
vosss | dinsdag 17 april 2012 @ 14:10 |
![]() GODVERDOMME ![]() ![]() ![]() Ouwe seniel zak. Sterf een eenzame dood. Mijn Spa wat doe je ![]() ![]() ![]() | |
Tarado | dinsdag 17 april 2012 @ 14:13 |
Jammer ![]() | |
vosss | dinsdag 17 april 2012 @ 14:14 |
Jammer is een understatement. ![]() ![]() ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 17 april 2012 @ 14:19 |
Ik denk dat t delen was, of helemaal niks. Gp van belgiĂŤ kost natuurlijk alleen maar geld voor belgiĂŤ, en zeg nou zelf, op t circuit na, wat heeft F1 daar te zoeken? | |
Tarado | dinsdag 17 april 2012 @ 14:24 |
Het Circuit gaat het toch wel een beetje om in racen? | |
vosss | dinsdag 17 april 2012 @ 14:30 |
Wat heeft de F1 (buiten het circuit) in bijvoorbeeld Silverstone te zoeken? Waar fantastische circuits liggen heeft de F1 _altijd_ wat te zoeken. Ongeacht waar dat is en wat er verder te beleven is. F1 draait om het racen imo en niet om iets anders. ![]() | |
Gebraden_Wombat | dinsdag 17 april 2012 @ 14:58 |
Shit, ik wilde in 2013 naar Spa toe ![]() | |
TagForce | dinsdag 17 april 2012 @ 15:49 |
Je bedoelt neem ik aan buiten het feit dat 9 van de 12 teams op een steenworp afstand hun fabriek hebben staan? Maar ik ben het eens met je dat het niet om het geld zou moeten gaan, maar om de banen en de races. In deze tijd is dat echter niet mogelijk. In 1967 was de GP van Frankrijk georganiseerd op de parkeerplaats van LeMans... Dat was een aanfluiting en zoiets mocht nooit meer gebeuren. Tegenwoordig rijden we bijna uitsluitend op veredelde parkeerplaatsen waar nog net een rood/witte markering de bochten aangeeft. Banen zoals vroeger komen nooit meer terug, en Zandvoort zal nooit meer een F1 wedstrijd organiseren. jammer, maar dat is de realiteit. | |
vosss | dinsdag 17 april 2012 @ 15:52 |
Ja dat weet ik. Die nieuwe "busstop" is ook een aanfluiting. De vorige ook al overigens. Het wordt er allemaal niet beter op ![]() | |
Sinister-D- | dinsdag 17 april 2012 @ 18:35 |
![]() ![]() Voor de rest: eens ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 17 april 2012 @ 18:35 |
ik bedoel: wat heeft Belgie nou voor status in de wereld? Ok, t is makkelijk, omdat je dan sneller in Frankrijk bent, maar echt veel aanzien heeft het land niet in de wereld... Geen grootmacht, of land met status... | |
Sinister-D- | dinsdag 17 april 2012 @ 18:35 |
1 woord: bier ![]()
| |
ElmarO | dinsdag 17 april 2012 @ 18:39 |
Ach, tijdens de GP van Canada verkochten ze Bud Light. Dat vond ik al ![]() Maar dat van Spa is inderdaad erg jammer. Al is het nog altijd beter dan helemaal geen Spa meer. | |
Meike26 | dinsdag 17 april 2012 @ 19:27 |
Nog een ander voordeel van deze deal : Je kan er vrij zeker van zijn dat zowel de GP van Belgie en die van Franrijk eerder uitverkocht zijn, dan dat er elk jaar gereden word. Veel fans willen toch een keer naar Spa toe en Paul Ricard heeft ook wel iets aparts vind ik zelf, maar je moet wel 2 jaar wachten als je je kans niet grijpt. Ik denk dus dat we komende race op Spa een vol publiek zien, net zoals toen Schumi nog voor Ferrari reed en wij ons Joske kwamen aanmoedigen ![]() | |
vosss | dinsdag 17 april 2012 @ 20:01 |
Hoezo nog een voordeel? ![]() Waar zijn de andere voordelen precies want ik zag ze niet?? ![]() | |
Meike26 | dinsdag 17 april 2012 @ 20:13 |
Het andere voordeel is al genoemd vosss, of deze wissel GP met Paul Ricard, of in toekomst helemaal geen GP van België meer. De politiek in België ligt op z'n gat, de Belgische autosport heeft gelukkig een doorstart gemaakt een week of 2 geleden. Dan ben ik toch wel "blij" dat we er zeker van kunnen zijn dat we komende jaren nog de GP van Spa behouden, natuurlijk wil ik die race zelf ook elk jaar, maar hopelijk verdwijnen die absurd hoge kosten als die ouwe vent onder een curbstone is komen te liggen, tot dan blijf ik dit als voordeel (van het nadeel) zien. | |
kepler | woensdag 18 april 2012 @ 18:48 |
![]() In Bahrein... Ik ben benieuwd of dat goed gaat ![]() | |
vosss | woensdag 18 april 2012 @ 18:52 |
WTF serieus????? ![]() Of is dat een fotosoep? ![]() | |
Waffle | woensdag 18 april 2012 @ 18:53 |
Als dat echt is.. Aan de andere kant wat er allemaal in Brazilië gebeurt naast het circuit wil je volgens mij ook niet weten. | |
Sinister-D- | woensdag 18 april 2012 @ 19:19 |
''100% veilig in Bahrein ![]() ![]() ![]() | |
kepler | woensdag 18 april 2012 @ 19:38 |
Ik heb geen echte bron, maar volgens mij is dat wel echt... [ Bericht 4% gewijzigd door kepler op 18-04-2012 19:47:18 ] | |
Sinister-D- | woensdag 18 april 2012 @ 19:41 |
Kwaliteit vd foto is ook te slecht om een goeie Shoop van te maken. | |
kepler | woensdag 18 april 2012 @ 19:47 |
Het kan ook een oude foto zijn natuurlijk... | |
Sinister-D- | woensdag 18 april 2012 @ 19:55 |
Ow, dacht dat je reageerde n.a.v. Vosss z'n post. Daar reageerde ik dus op. Maar kan idd ook een foto van afgelopen jaar zijn ![]() | |
ElmarO | woensdag 18 april 2012 @ 19:56 |
Benieuwd of de F1 alsnog gaat volgen. | |
Waffle | woensdag 18 april 2012 @ 19:59 |
Hamilton had vorig jaar geen nummer 4 toch? Dan moet die foto van dit jaar zijn. Volgens mij is die helm namelijk geel. | |
nils7 | woensdag 18 april 2012 @ 19:59 |
Is geen oude foto... is de Mac van dit jaar namelijk ![]() | |
vosss | woensdag 18 april 2012 @ 20:01 |
Benieuwd of ze daar nog een boete voor krijgen. Zomaar zeggen dat ze niet mee doen. Porsche Supercup valt ook gewoon onder de FIA voor zover ik weet. Hebben die ook een regel dat alle teams die zich inschrijven verplicht zijn om mee te doen? ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 18 april 2012 @ 20:02 |
Idd, de L-pods van afgelopen jaar zitten ook niet op de die auto. | |
Sinister-D- | woensdag 18 april 2012 @ 20:08 |
Volgens mij wel, of toch aanwezig te zijn bij het evenement, maar niet meedoen. Laatste jaar van Arrows, Duitse GP. Mannen melden zich mooi aan, gaan naar de pitbox. Om vervolgens niet uit te pakken, en rechtsomkeer weer terug naar Engeland te gaan. Om onder een boete uit te komen dus ![]() | |
kepler | woensdag 18 april 2012 @ 20:11 |
Gaat echt niet goed in Bahrein... http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-17761698
| |
ElmarO | woensdag 18 april 2012 @ 20:20 |
Volgens mijn herinneringen deed Arrows tijdens die GP gewoon mee. Kan me namelijk nog herinneren dat ik een paar foto's heb gemaakt van de Arrows tijdens dat weekend. En dat er een paar NL'ers waren die niet zo'n fan waren van Heinz-Harald. Misschien wel bekenden van vosss. ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 18 april 2012 @ 20:29 |
Dan was het Hongarije ![]() | |
ElmarO | woensdag 18 april 2012 @ 20:41 |
Maakt niet uit hoor. Heb het onthouden omdat het mijn eerste bezoek was aan een GP en toevallig ook gelijk de laatste van Arrows. En bij mijn weten houdt dit geen verband met elkaar. ![]() | |
Bluurgh | woensdag 18 april 2012 @ 20:50 |
Uit m'n hoofd was het in Frankrijk dat Arrows expres extra langzaam in de kwalificatie ging rijden zodat ze een DNQ kregen, zodat ze daarna naar huis konden. De race erna deden ze wel mee en daarna was het afgelopen met ze. | |
vosss | woensdag 18 april 2012 @ 20:52 |
Ik doe net of ik niet weet waar je het over hebt ![]() ![]() | |
sasquatsch | donderdag 19 april 2012 @ 11:13 |
Ook een lid van Force India is naar huis
| |
vosss | donderdag 19 april 2012 @ 11:17 |
Lekker dan. Hopen maar dat we het weekend doorkomen zonder gezeik.![]() Volgend jaar exit aub. Stom land. Stomme GP. Agressieve mensen. ![]() | |
vosss | donderdag 19 april 2012 @ 11:19 |
http://www.f1.nl/news/277(...)ace-niet-garanderen/ | |
LWD-Godius | donderdag 19 april 2012 @ 11:24 |
Wat ben jij een vreselijke onbenul zeg. Het volk wordt daar hardhandig onderdrukt, vind je het gek dat de mensen daar hun stem proberen te laten horen. De regering van Bahrein kon de opstand en roep om revolutie niet aan en het Saudisch leger moest er aan te pas komen om de opstand hardhandig te onderdrukken, velen hebben het niet overleefd. Omdat beide landjes vriendjes zijn van Amerika, en dus ook van het westen, wordt er hier geen aandacht aan de situatie besteed. Dat was wel even anders dan bij de andere revoluties om en bij Afrika. | |
vosss | donderdag 19 april 2012 @ 11:55 |
Hallo dat het een stomme GP is zullen we het allemaal wel over eens zijn. Dat is welhaast de saaiste van de kalender. Verder vind ik het persoonlijk een stom land, en dat is godverdomme mijn goed recht. Buiten dat heb jij geen idee wie ik bedoel met "agressieve mensen". Dat blijkt wel. Maargoed, van mij mag de race definitief van de kalender verdwijnen. Onbenul ![]() | |
Peterselieman | donderdag 19 april 2012 @ 12:01 |
Abu Dhabi heeft door de aankleding van het circuit nog wat, maar in Bahrein race je letterlijk in de zandbak [ Bericht 0% gewijzigd door Peterselieman op 19-04-2012 12:09:14 ] | |
LWD-Godius | donderdag 19 april 2012 @ 12:06 |
Mee eens, wat een hoop oliedollars wel niet kan bewerkstelligen. Behoudt spa-francorchamps liever dan dit gedrocht van een event. | |
Gebraden_Wombat | donderdag 19 april 2012 @ 12:46 |
Gisteren: | |
Bastard | donderdag 19 april 2012 @ 13:03 |
Begrijp ook niet helemaal waarom ze daar perse willen racen. Het moet wel leuk blijven toch? | |
Gort | donderdag 19 april 2012 @ 13:34 |
http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/17767985 ![]() ![]() ![]() | |
Sabata | donderdag 19 april 2012 @ 13:41 |
Bernie wil dat het doorgaat vanwege de centen en zijn goede relaties met de koninklijke familie. De regering van Bahrein wil een stabiel land laten zien, alsof er niets mis is (een zekere presidente Batista deed dat ook op Cuba in 1958 toen daar een GP werd gehouden, en prompt werd JM Fangio door Castro-aanhangers ontvoerd). De Fia lijkt er zich zoveel mogelijk buiten te willen houden, alles liever dan je met de politiek bemoeien. Maar het recente incident met die FI-technici laat zien dat er het een en ander erg mis is. Afgelasting zal pas komen als er met scherp wordt geschoten. | |
Kleffe_Dop | donderdag 19 april 2012 @ 14:28 |
Heeft de FIA eigenlijk een vaste lijst met circuits waarnaar uitgeweken kan worden als een Grand Prix niet door kan gaan? ![]() Ik meen me te herinneren dat Jerez in '97 een uitwijk-evenement was, maar vorig seizoen werd Bahrein bijvoorbeeld weer geschrapt zonder vervangend event. Zo is het bijvoorbeeld dit seizoen ook niet geheel ondenkbaar dat Austin te laat klaar is. | |
Atreidez | donderdag 19 april 2012 @ 15:05 |
Sinds die 12 vingerige darm eraan is gezet wel ja ![]() | |
sasquatsch | donderdag 19 april 2012 @ 15:50 |
Waarop dit jaar niet geracet wordt. ![]() | |
Bastard | donderdag 19 april 2012 @ 16:24 |
Laten ze dan in Zandvoort uitwijken ![]() Dat is dacht ik wel een gecertificeerd F1 testcircuit! | |
Tarado | donderdag 19 april 2012 @ 16:28 |
Ja het enige probleem is dat als daar een GP is in juni, je nu alvast in de file moet gaan staan | |
Gort | donderdag 19 april 2012 @ 16:36 |
Of een keertje extra Spa, maar dan andersom | |
Meike26 | donderdag 19 april 2012 @ 17:47 |
Het evenement is dit weekend, nu nog de GP ergens anders te laten rijden is wellicht Abu Dhabi een mogelijkheid en eind van het jaar nogmaals, maar dan in tegen gestelde richting het circuit te rijden ![]() << Groot voorstandster van dit truukje ![]() | |
M.Melandri | donderdag 19 april 2012 @ 18:35 |
Plan B komend weeked is de Nordschleife | |
Sinister-D- | maandag 23 april 2012 @ 20:05 |
Bah ![]() ![]() ![]() hoe kan het dat bv gratis evenementen zoals de WSR3.5 wel jaarlijks terug kunnen komen op circuits. Oke met steun van Renault, maar die doen dat niet voor niets, en zullen de kosten op de een of andere manier echt wel terug krijgen. | |
sasquatsch | maandag 23 april 2012 @ 21:24 |
Voor Renault is het reclame, die proberen op die manier meer auto's te verkopen. Ecclestone moet geld verdienen om de (rente van de) lening van CV af te kunnen betalen. Vandaar dat de kosten zo hoog zijn. | |
Glijdt_licht | dinsdag 24 april 2012 @ 02:29 |
Het probleem is dat uitloopstroken en grindbakken vaak maar voor één rijrichting gemaakt zijn en er vaak ook geen ruimte is deze nog te veranderen.. | |
Meike26 | dinsdag 24 april 2012 @ 08:00 |
Klopt ![]() En wat te denken van stratencircuits ![]() ![]() | |
Mikkie | dinsdag 24 april 2012 @ 10:33 |
Mwoah, niet helemaal. Ook op stratencircuits heb je nog wel een paar uitloopzones bij tricky bochten. | |
Kleffe_Dop | woensdag 25 april 2012 @ 21:46 |
Adrian is ook niet te beroerd om een open sollicitatie de deur uit te doen. | |
sasquatsch | donderdag 26 april 2012 @ 10:51 |
Niet de eerste keer. Een maand geleden zei hij dat ook al.. | |
Michael_Moore | donderdag 26 april 2012 @ 14:50 |
Vettel en Massa volgende week teamgenoten
| |
Meike26 | donderdag 26 april 2012 @ 15:12 |
En Schumacher dan ![]() | |
JohnB52 | donderdag 26 april 2012 @ 15:28 |
De vorige duitser deed t anders niet slecht bij Ferrari :-) | |
Waffle | donderdag 26 april 2012 @ 18:16 |
Zijn er meer mensen hier die een abonnement hebben op het blad formule 1? Ik kreeg net een persoonlijke aanbieding van de uitgever, korting op het abonnement van een ander blad.En dat blad is dan de margriet echt ![]() | |
ElmarO | donderdag 26 april 2012 @ 19:11 |
Ik kreeg de Margriet vorige maand gratis in de bus. Echt, hoe komen ze erop. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 26 april 2012 @ 19:13 |
er zal vast wel een vrouwelijk familielid zijn die het blaadje wel wil lezen ![]() | |
nils7 | donderdag 26 april 2012 @ 20:30 |
mannen hebben ook een vrouw? | |
ElmarO | donderdag 26 april 2012 @ 21:02 |
Is ook de enige reden die ik kan verzinnen, maar aangezien ik zelf 27 ben betwijfel ik of mijn eventuele vrouw/vriedin geďnteresseerd zou zijn in de Margriet. Aangezien die hoogstwaarschijnlijk in dezelfde leeftijdscategorie zou vallen. En die hebben denk ik niet zo snel interesse in dat blad, maar dat kan aan mij liggen. ![]() Maar ze zullen wel hebben gekeken naar de gemiddelde leeftijd van de abonnee van de Formule 1, dus zal dit marketingtechnisch gezien wel heel logisch zijn. | |
Michael_Moore | donderdag 26 april 2012 @ 21:10 |
Dit. De gemiddelde F1-fanaat is rond de 40 jaar, heeft een dikke vrouw met een kort pittig kapsel die hij dan ook stelselmatig verwaarloost. Ergo de Margriet. ![]() | |
Googolplexian | donderdag 26 april 2012 @ 21:16 |
check Lekker ding in mijn ogen met haar tot over d'r kont check | |
kepler | donderdag 26 april 2012 @ 21:19 |
30 en vrijgezel hier ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door kepler op 26-04-2012 21:44:22 ] | |
Michael_Moore | donderdag 26 april 2012 @ 21:42 |
Even back ontopic. ![]() FIA experimenteert met rolbeugel op neus | |
kepler | donderdag 26 april 2012 @ 21:48 |
Ten eerste zien ze een stuk minder, ten tweede draait het wiel volgens mij juist naar het hoofd toe als de rolbar iets hoger wordt geraakt en ten derde horen deze risico's juist bij het racen vind ik Prima als ze de risico's willen verkleinen, maar het risico is al extreem klein. Het houdt een keer op natuurlijk, over een paar rijden ze anders gewoon in DTM-wagens met een F1-motor ![]() | |
Michael_Moore | donderdag 26 april 2012 @ 22:17 |
Eens. ![]() En, dit zijn natuurlijk wel zeldzame incidenten en daarmee imo niet voldoende om deze test te rechtvaardigen. | |
Marks | vrijdag 27 april 2012 @ 10:00 |
Inderdaad, freak accidents.... Het is gevaarlijker voor mij om hier de snelweg op de rijden, dan voor de coureurs. Als je bekijkt naar de snelheden, hoeveel open wielraces er zijn wereldwijd, hoeveel kilometer ze afleggen, hoeveel halsbrekende toeren er goed gaan.... Stirling Moss zegt het ook: vroeger was je ook coureur voor de kick, je durfde dingen die de gewone man niet zou doen. Daarmee ben je coureur. Hiermee zeg ik overigens niet dat coureurs van nu watjes zijn, het ligt aan de FIA die dit soort waanzin verzint en ook bij de bepalers van de circuit (lay-outs). Zo is aankomende keer de baan van Barcelona aan de beurt bij F1, de laatste bochten zijn gemuilkorft door een chicane er tussen te plaatsen. Verschillende coureurs betreuren dit, omdat de mooie snelle laatste bocht nu weg is... En ze klagen bijna allemaal over de eau rouge, dat deze tegenwoordig te makkelijk is. Volgens mij weet bijna niemand dat en klaagt men dat de coureurs van nu verwend zijn, bang zijn etc. , maar als het aan hen zelf lag zouden ze echt op toffere banen racen met meer risico erin. | |
Sinister-D- | vrijdag 27 april 2012 @ 11:39 |
Ik denk dat heel veel mensen dat weten ondertussen. Elke jaar als er gereden wordt op Spa wordt er in de NL-se en BE-se media nadrukkelijk gezegd dat Spa in de top 3 staat van de coureurs als mooiste circuit. En dan moet er wéér achter Eau Rouge gevraagd worden en dan krijg je de laatste paar jaren altijd hetzelfde antwoord: ''zéér mooie bocht, maar vroeger veel lastiger te nemen. Tegenwoordig gewoon volgas.'' Zelfde geld voor circuits als Barcelona, en Monza. Maar omdat coureurs als Webber, en voorheen Trulli en Barrichello, altijd blijven ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 27 april 2012 @ 11:56 |
Het houdt nooit op, Risico's verkleinen is alleen maar goed, zolang het niet ten koste gaat van het racen zelf. Alle veiligheidsmaatregelen (op een Formule 1 wagen) die genomen zijn sinds de dood van Senna hebben het racen (imho) niet aangetast. Wat wel het racen heeft aangetast is dat circuits vanwege de veiligheid zijn aangepast door bijvoorbeeld de grindbakken te vervangen door uitloopstroken en de vele 'saaie' Tilke banen. En dat, terwijl er wel op Monaco wordt geracet, waar zoiets niet mogelijk is. En dat Eau Rouge nu volgas genomen kan worden heeft niets te maken met de veiligheid, maar dat Formule 1 wagens nu zoveel downforce hebben dat dat (op een droog circuit) geen probleem meer is. Als je dat aangepast wilt zien zul je de aerodynamische regels die gelden moeten aanpassen en dat heeft niets met veiligheid te maken. ![]() | |
vosss | vrijdag 27 april 2012 @ 12:30 |
Ik ben gezegend met Brennie als ik dat zo hoor ![]() ![]() Geen idee overigens of die magriet er hier ook bij zit; gister had ik hem nog niet in de bus liggen, dus de F1 zal zo wel komen (post komt hier meestal tussen 1 en 2). ![]() | |
vosss | vrijdag 27 april 2012 @ 12:39 |
Dat waren nog eens tijden. Jammer dat ik die niet meegemaakt heb ![]() | |
Marks | vrijdag 27 april 2012 @ 12:47 |
De Eau Rouge van nu is niet te vergelijken met die van 15 jaar geleden. Daar ligt ook een oorzaak. Het is nu afgevlakt, superstrak asvalt, relatief vlakke cerbs. Verder hebben de veiligheidsmaatregelen de sport ook verplaatst en gedegradeerd van heroisch naar spectaculair. De crash van Perez vorig jaar was erg hard, maar hij had niets. Klaar... Hoe veilig wil je het hebben? Vergeet ook niet de oorzaak van die crash: hij was bezig met zijn stuur, reed daardoor van de lijn en crashte. Ik geloof dat het Icxk was die daar over zei dat men vroeger gewoon voorzichtiger moest rijden. Voorzichtiger inhalen, het ging namelijk letterlijk om je leven. Dat hoeft nu niet direct terug te keren, maar Perez crashte niet door het circuit, niet door de auto, maar door een EIGEN fout. Dat is geen reden om het circuit aan te passen. En hoeveel harder kan een coureur crashen dan Kubica deed in Canada? En wat hield hij daar aan over.. Ik wil zien dat als een coureur met 250 een fout maakt, dat ook voelt. Dat is nu nog net het geval en zo zou het dan ook zeker moeten blijven, nog veiliger maakt het gewoon minder knap en bewonderenswaardig. Als coureur weet je dat gevaar onderdeel er van is en dat maakt het ook zo'n speciale tak van sport. Of zoals iemand ooit zei: daarom is dit juist sport en is de rest, zoals voetbal, een spelletje. | |
Nelis89 | vrijdag 27 april 2012 @ 15:24 |
Dus jij ziet liever coureurs afgevoerd worden met breuken enzo? De sport moet op het gebied van auto's gewoon zo veilig mogelijk zijn klaar, circuit moet tot op zekere hoogte ook veilig zijn echter niet door uitloopstroken. Liefst zie ik overal grindbakken en gras liggen, buiten de baan raken moet gewoon veel meer tijd kosten dan een paar tienden. | |
sasquatsch | vrijdag 27 april 2012 @ 15:34 |
Klopt, maar Formule 1 wagens hebben tegenwoordig veel meer downforce dan vroeger waardoor het nu makkelijker is om dit soort bochten vol te nemen. Oneens. Het muurtje is een gevaarlijk punt, dus dan is het sowieso een reden om aan te passen, ook al is de crash een eigen fout van Perez. Rosberg klapte er bijna tegenaan zonder dat het zijn eigen fout was. Het verplaatsen van het muurtje maakt het racen er niet minder om. David Purley klapte ooit harder (178 g) tegen een muur en heeft dat ook gevoeld . ![]() ![]() De aanpassingen aan de wagen zijn om de coureur te beschermen tegen een impact, niet alleen doordat ze ergens tegen aan rijden maar ook tegen rond vliegende onderdelen en dergelijke. Voor zover dat mogelijk is zonder dat het racen wordt beďnvloed, juich ik dat alleen maar toe. Elke dode die daardoor voorkomen kan worden is winst. | |
vosss | vrijdag 27 april 2012 @ 18:46 |
En toch bekruipt me soms het gevoel dat we niet heel ver van een nieuw dodelijk slachtoffer afzitten. We zitten al jaren op rij met de meeste jaren achter elkaar zonder doden. Ik hoop het niet natuurlijk, maar ik weet niet, soms bekruipt me zo een gevoel ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 27 april 2012 @ 18:48 |
Toch ... het alles-zeggende duimpje omhoog vanaf de stretcher had ook wel wat. Ben helemaal voor veiligheid maar ben ook tegen saai. Liever mega-crashes en coureurs die, met wellicht een paar blauwe plekken of een lichte hersenschudding, laten zien dat F1 toch wel een beetje gevaar kent. De afgelopen jaren zijn de ergste verwondingen gebeurd buiten de F1. Zo is mountainbiken gevaarlijker (Webber) en, wis en waarachtig, rally rijden ook (Kubica). En als er dan iets gebeurt (Massa) dan waait dat over ... zelfs voorbij het punt dat een team je niet eens je thuis-grand-prix laat winnen. De helden-factor weggefactord. | |
Googolplexian | vrijdag 27 april 2012 @ 18:52 |
Ik wel ![]() Hadden we toen maar de coverage van nu (en hadden we nu maar de races van toen). | |
Kleffe_Dop | vrijdag 27 april 2012 @ 19:20 |
+ Tennis (Montoya) | |
Michael_Moore | zaterdag 28 april 2012 @ 20:42 |
English comedians drive Marussia F1 car
| |
Nieuwschierig | zondag 29 april 2012 @ 22:04 |
Alain Prost op het orginele Circuit van Zandvoort met de Renault RE40 Bijna 900PK uit een 1500cc V6 ![]() | |
Bluurgh | maandag 30 april 2012 @ 00:22 |
Jullie kiezen wel het goede weekend om te discussiëren of de F1 wel of niet te veilig is..![]() 4 July 1960 – 30 April 1994 | |
Mexicanobakker | maandag 30 april 2012 @ 00:31 |
De beste man werd elfde in de Pacific grand prix. Wat een baas. ![]() Verder is het lachwekkend dat iemand van 33 nog een rookie season kreeg, maar des te triester dat het na 3 races over was.. | |
vosss | maandag 30 april 2012 @ 05:45 |
Wat een kutweekend was dat zeg. Rubens mocht ook van geluk spreken, want voor het zelfde geld hadden we 3 dooien gehad toen ![]() | |
Bastard | maandag 30 april 2012 @ 09:05 |
Waren coureurs nog echt grote mannen idd. | |
Marks | maandag 30 april 2012 @ 10:08 |
EN het publiek, na de startcrash met Lamy en Lehto... EN de pitcrew, na het losgeslagen wiel van Alboreto Insane hoe alles daar mis ging ![]() | |
Weltschmerz | maandag 30 april 2012 @ 10:20 |
Altijd dat geromantiseer van vroeger. In de tweede helft van de jaren 80 had je in beeld een plattegrondje van het circuit met gekleurde bolletjes die daar overheen kropen om de posities van de verschillende coureurs aan te geven. Als er dan eentje naar een ander toekroop dan kon je net doen alsof het spannend wat. De meest sensationele race van ik meen 86 was in Japan waarbij de winnaar onbedreigd aan kop ging en een rondje daarachter er een soort Trullitreintje was van 4 auto's die vochten om plek 2, maar zonder dat er ingehaald werd. Wat een spanning! In de jaren 90 werd het weer leuk. | |
Kleffe_Dop | maandag 30 april 2012 @ 11:56 |
![]() Opmerkelijke samenwerking tussen Chelsea en Sauber 30/04/12 - 11u08 De Engelse voetbalclub Chelsea en de formule 1-renstal Sauber zijn een opvallende samenwerking aangegaan. Het logo van de Champions League-finalist prijkt vanaf de komende Grote Prijs van Spanje op de bolides van Sauber. In ruil verschijnt reclame voor het formule 1-team op allerlei plekken in stadion Stamford Bridge. De voetbalclub van de Russische miljardair Roman Abramovich en de Zwitserse renstal gaan vooral op commercieel gebied samenwerken. Daarnaast willen ze informatie uitwisselen op het gebied van sportwetenschap. | |
Sinister-D- | maandag 30 april 2012 @ 12:51 |
Zag het ook net op GPupdate. Maar wat een onzin, ik had gehoopt op een fatsoenlijke geldschieter. Maar wat heb je aan zo'n samenwerking? ''Op commercieel vlak en sportwetenschap.'' Boeiend. ik zie liever niet dat voetbal wéér met autosport wordt vermengt ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 30-04-2012 13:41:22 ] | |
Kleffe_Dop | maandag 30 april 2012 @ 14:07 |
Het is nog niet bekend wat precies de inhoud van die samenwerking is, dus daar valt moeilijk iets over te zeggen. Maar het zal, neem ik aan, toch iets verder gaan dan alleen wat reclame voor Sauber op Stamford Bridge en een logo van Chelsea op de Sauber bolide. Beide sporten kennen een flinke overlap in de soorten sponsoren, dus wellicht dat daar mogelijkheden liggen en dan zijn er natuurlijk de gasdollars van Roman Abramovich. Dat zou een ongekende geldschieter zijn voor Sauber, mocht dat in de toekomst ooit zover komen. Dat was natuurlijk vooral een raceklasse waar het element voetbal er aan de haren bijgesleept werd in de hoop die raceklasse meteen aan een fanbase te helpen. Iets wat onder normale omstandigheden schier onmogelijk is voor een nieuwe race-klasse. Zonder de namen van die grote (en een aantal obscure) voetbalclubs op de bolide's was er helemaal nul aandacht geweest voor die serie. PSV heeft bijvoorbeeld nooit een Euro betaald voor het PSV Eindhoven Superleague Formula team. | |
Sinister-D- | dinsdag 1 mei 2012 @ 09:51 |
Vandaag voor de eerste keer in een x-aantal jaar weer eens mid-season tests. De line-up voor de eerste van drie testdagen in Mugello: Red Bull: Mark Webber McLaren: Oliver Turvey (ochtend) en Gary Paffett (middag) Ferrari: Fernando Alonso Mercedes: Nico Rosberg (ochtend) en Michael Schumacher (middag) Lotus: Jérôme d’Ambrosio Force India: Jules Bianchi Sauber: Kamui Kobayashi Toro Rosso: Jean-Éric Vergne Williams: Valtteri Bottas Caterham: Rodolfo González Marussia: Charles Pic HRT: Niet aanwezig | |
Sinister-D- | dinsdag 1 mei 2012 @ 09:51 |
en we gooien hem in een weg dicht ![]() |