[Upd] Apple-fans niet in de rij voor nieuwe iPadquote:De nieuwe iPad van Apple zorgt in de Verenigde Staten voor lange rijen voor de winkels. Traditiegetrouw staan fans van het merk in de rij voor nieuwe producten bij Apples eigen verkooppunten. Ook bij verschillende winkelketens staan mensen in de rij, melden Amerikaanse media. De verkoop ging vrijdag van start.
Winkelketen Wal-Mart begon om midddernacht al met de verkoop, acht uur eerder dan de Apple Store. Een filiaal in San Francisco moest tientallen klanten teleurstellen. Het bedrijf had maar veertig iPads gekregen. Toch sloten enkelen gewoon weer aan in de rij. "Misschien doet iemands creditcard het wel niet", zei een van de wachtenden tegen techwebsite Cnet.
De iPad wordt vanaf vrijdag behalve in de Verenigde Staten verkocht in onder meer Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. In Londen stonden vrijdagochtend bij Apples eigen winkel op Covent Garden honderden mensen te wachten. Ook in andere steden, waaronder Tokyo, Hamburg en Parijs stonden mensen in de rij.
In Nederland ligt de nieuwe iPad, die onder meer beschikt over een verbeterd beeldscherm en krachtigere processor, volgende week vrijdag in de winkel.
Update 17.57 uur:
Het blijkt allemaal nogal tegen te vallen voor Apple. Lange rijen blijven op de meeste plekken uit, zo meldt techsite Webwereld. 'De dranghekken stonder er desolaat bij'.
Techsite The Register (met fotoserie) meldt dat op Regent Street korte tijd een rijtje stond, maar die verdween binnen enkele minuten na opening van de winkel. Op een gegeven moment stond er meer personeel buiten dan potentiële kopers.
Vanuit de Verenigde Staten twitterde Gonny van der Zwaag van de Nederlandse iPadclub al dat er geen hond stond bij de WalMart die om middernacht begon met de verkoop.
Femme Taken, oprichter van Tweakers.net, wist te melden dat in Oberhausen Apple met een flinke voorraad bleef zitten. "iPads zijn nog ruim voorradig, in de opslagruimte liggen er ook nog honderden." Een bijgevoegde foto toont bergen iPad's en nul klanten.
Of de tegenvallende hype te maken heeft met de beperkte vernieuwingen aan de iPad 3 blijft speculatief. Wel staat het gebrek aan succes in schril contrast tegen de iPhone 4s en iPad 2 taferelen van weleer.
Als het een iPhone/iPod was, had je het dan gekocht?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:11 schreef bijdehand het volgende:
Als ze 'm nou echt beter maken... nja hoef sowieso geen tablet.
Maar als de 4 komt is de 5 al weer aan de horizon...quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:17 schreef BrandX het volgende:
- de Ipad 4 schijnt eind dit jaar uit te komen. Ik zou dan ook heerlijk wachten. En dat doet bijna iedereen die zo'n ding zou willen hebben. Terecht en logisch.
idd, mijn iPad 1 bevalt ook nog prima. iPad2 biedt niet echt meerwaarde en de iPad 3 ook niet. Ja, snelheid, maar ik vind mijn iPad1 nog niet traag genoeg om er een paar honderd euro aan te besteden. Het is een leuke gadget, niet mijn primaire internetapparaat.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:15 schreef Lesnar het volgende:
Ik heb nog een iPad 1 en ik zie niet in waarom ik een iPad 3 moet kopen. Misschien dat de iPad 4 wel weer baanbrekend wordt.
Marktverzadiging.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar als de 4 komt is de 5 al weer aan de horizon...
Bij de 2 liep het ook al veel minder storm dan de 1.
Het is natuurlijk ook veel minder "belangrijk" voor veel mensen omdat je een Ipad wat minder vaak buitenshuis gebruikt, dus de nieuwste telefoon is zoveel belangrijker dan de nieuwste tablet.quote:
Een (smart)phone vervang je vaker, uitzonderingen daargelaten.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook veel minder "belangrijk" voor veel mensen omdat je een Ipad wat minder vaak buitenshuis gebruikt, dus de nieuwste telefoon is zoveel belangrijker dan de nieuwste tablet.
Tenminste, anders kan ik niet verklaren dat bij telefoons velen wel steeds de nieuwste versie willen.
true true, maar deze twee volgen elkaar wel erg snel opquote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
4 vs 4s...?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:30 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Een (smart)phone vervang je vaker, uitzonderingen daargelaten.
De meesten doen dat op jaarbasis of om het jaar en dan willen ze wel het nieuwste hebben zodat ze even 'mee' kunnen. Technologische ontwikkelingen volgen elkaar razendsnel op.
Wees maar niet bang. Niemand hoeft die troep.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:53 schreef Splackavellie02 het volgende:
Goed om te lezen. Hopelijk betekent dat dat ze volgende week vrijdag ook ruim op voorraad zijn
Gelukkig zijn deze Apple 'fanboys' minder gek dan fanboys van andere merken.quote:
Wat toevallig, dat zeiden ze bij de vorige twee iPads ook en daar zijn toch al 55 miljoen exemplaren van verkocht.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wees maar niet bang. Niemand hoeft die troep.
Ipad's zijn tot nu toe altijd in maart uitgekomen, daar kan je eigenlijk wel vanuit gaan dat dat de volgende keer weer gebeurd.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:17 schreef BrandX het volgende:
Verbaasd me niets.
- De verbeteringen zijn nou niet bepaald zo wereldschokkend. Mensen die al een 2 hebben krijgen nou niet echt heel enorm veel meer dan wat ze al hebben. Dus om dat extra geld (weer) uit te geven is onzin.
- de Ipad 4 schijnt eind dit jaar uit te komen. Ik zou dan ook heerlijk wachten. En dat doet bijna iedereen die zo'n ding zou willen hebben. Terecht en logisch.
Neinquote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:13 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Als het een iPhone/iPod was, had je het dan gekocht?
Dat gaat toch wel gebeuren nu Apple snel voet aan de grond krijgt in China. Mensen hunkeren daar naar gadgets en zelfs als maar een paar procent van de bevolking zo'n ding wil in de toekomst hebben ze al een grotere afzetmarkt dan in de hele VS.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
TVP voor wanneer blijkt dat de iPad 3 alle voorgaande records verbreekt.
iosquote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:41 schreef sp3c het volgende:
ik heb sowieso nooit echt begrepen waar je een tablet nu eigenlijk voor nodig hebt!
veel meer dan een hele grote Ipod (Iphone die niet kan bellen) is het niet en kun je er volgens mij niet mee
ik kocht van de week een heel leuk netbookje met touchscreen, waarom dan nog een duurdere Ipad kopen?
Precies. Wie wil er nou niet beperkt worden in zijn doen en laten voor meer geld?quote:
meerwaarde tov Windows?quote:
Ik zei hetzelfde, tot ik ermee ging werken.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Precies. Wie wil er nou niet beperkt worden in zijn doen en laten voor meer geld?
Oftewel minder voor meer.
Als je geen tablet hebt, dan ben je dus geen gadgetfreak.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:17 schreef sp3c het volgende:
kan mij de beperktheid nou schelen
ik vraag me gewoon af waarom je een tablet zou kopen ipv een netbook, de gadgetfreak in mij wil het graag maar ik zie geen reden om hem zijn zin te geven
Ik ook en toen zei ik nog steeds hetzelfde. Niet vergeten te bidden naar Steve hè vannacht.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:12 schreef Lesnar het volgende:
[..]
Ik zei hetzelfde, tot ik ermee ging werken.
ik heb niet zoveel geld over dat ik er mijn kont mee kan vegen neequote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:27 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
De reden is waarschijnlijk dat je een kutpauper bent die het geld niet kan missen.
Waarom zou je een netbook kopen in plaats van een tablet vind ik een betere vraag... Een tablet is veel mobieler en focussed zich veel meer op het consumeren van media. Kijk maar bijvoorbeeld naar die digitale tijdschriften op de iPad. Zijn vaak prachtige ontwerpen die optimaal gebruik maken van touch bewegingen. Een tablet ervaart beter de ervaring die een krant of tijdschrift geeft, onder andere omdat je hem dichterbij kan houden. Het leest lekkerder dan naar een scherm te zitten turen van een netbook waar ook nog vaak een toetsenbord aan vast zit.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:17 schreef sp3c het volgende:
kan mij de beperktheid nou schelen
ik vraag me gewoon af waarom je een tablet zou kopen ipv een netbook, de gadgetfreak in mij wil het graag maar ik zie geen reden om hem zijn zin te geven
het maakt mij niets uit wat anderen doenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:33 schreef Guus Muisarm het volgende:
Nou, daar heb je de reden. Wat maakt jou het uit wat anderen doen, alsof het mij wat kan kutten hoeveel apple's mensen hebben. Al hebben ze er 1 aan elk oor en een tablet op schoot.
Fuck, laat ze man.
Overigens, het valt me nu op, ik heb geen apple en ben geen fanboi. Daarentegen ben ik er ook niet tegen. Het zal me een zorg zijn wat anderen doen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik tank per week zo'n pauper apple poep ding van je
Ik heb even terug gelezen, je hebt gelijk. Ik heb de verkeerde gekozen, ik ging er even vanuit dat we vol pro en contra apple boys zaten hier.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:38 schreef sp3c het volgende:
bla bla bla
zit je grappige sigaretten te roken ofzo?
Lees mijn reactie hierboven. Een tablet is veel fijner voor het consumeren van media. Daarnaast is een netbook vaak niet Touchbased, waardoor je weer een muis nodig hebt voor een fijne besturing. En dat betekend weer dat je een ondergrond nodig hebt.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
het maakt mij niets uit wat anderen doen
het kan mij niet kutten hoeveel apple's mensen hebben
en ondanks het feit dat wanneer iemand met een apple aan beide oren zit heel hard moet lachen laat ik ze gewoon hun gang gaan
ik vraag gewoon af wat je zoal met een tablet doet wat je met een netbook niet kan
zit je grappige sigaretten te roken ofzo?
Dat lijkt me. Tsja ik heb zelf geen tablet alleen een laptop. Maar op m'n werk lopen aardig wat mensen rond met een tablet. En wat mij opvalt is dat het vooral gebruikt wordt om media aan elkaar te laten zien. Schetsen, foto's van projecten en dergelijke.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:52 schreef sp3c het volgende:
ja ok dus voor digitaal lezen en film kijken enzo
wat doe je zelf het meeste?
Oh no you didn't...quote:
soort mediacenter?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat lijkt me. Tsja ik heb zelf geen tablet alleen een laptop. Maar op m'n werk lopen aardig wat mensen rond met een tablet. En wat mij opvalt is dat het vooral gebruikt wordt om media aan elkaar te laten zien. Schetsen, foto's van projecten en dergelijke.
Met een tablet gaat dat gemakkelijk.
Stel, je neemt dat ding mee naar een collega, en terwijl je naast hem staan 'swipe' je door de foto's heen. Stel je deze situatie nu eens voor met een netbook. Je moet dat ding goed vastpakken want hij is waarschijnlijk zwaarder. Dan kom je bij die collega en terwijl je staat moet je het touchpad indrukken (of de knoppen eronder) om door je media heen te gaan. Als je pech hebt moet je eerst nog met je touchpad lopen pielen om de muiscursor op de juiste plek te krijgen. Dat is bijna niet te doen, laat staan dat het lekker intuitief is. Dat fysieke toetsenbord is ook nog eens verspilling van ruimte. Een tablet gebruikt zijn hele volume om content te kunnen tonen.
ligt een beetje aan hoeveel je eraan uit wilt gevenquote:Andere situatie. Je zit in de trein en je wilt lekker door een digitaal tijdschrift heen bladeren. Een tablet geeft je de gebruikerservaring die het meest lijkt op het vasthouden van een fysiek tijdschrift. Je kan hem voor je houden, je hebt groot beeld en je kan intuitief navigeren. Een netbook ga je toch niet zomaar even in het midden beetpakken en vervolgens als een tijdschrift voor je houden. Het kan wel, maar het is verre van ideaal.
Wow... JIJ bent stoer!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat dacht ik al. Ik tank per week zo'n pauper apple poep ding van je, pauper.
Zo overpriced is het volgens mij helemaal niet. De iPad staat best scherp in de markt geprijst als je het vergelijkt met andere tablets met soortgelijke specs.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:17 schreef Eenskijken het volgende:
ipad 3terecht dat je geowned worden, overpriced meuk
Je bent echt een pauper? Liever geld uitgeven aan een dikke auto dan aan goede huisvesting en een goede opleiding in bv. private equity? Waarom?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat dacht ik al. Ik tank per week zo'n pauper apple poep ding van je, pauper. Toch zie ik nog steeds niet waarom ik zo'n sekte ding zou kopen. Ondanks je standaard faal argument.
In zijn geval blijkbaar wel. Gisteren gaf hij nog te kennen een pauper buurman te hebben. Dan woon je dus in een achterstandsbuurt.quote:
Dit. Ik kan me nog zo'n hilarisch topic van TS herinneren.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hillarisch? er het is nogsteeds een feit dat het tegenvalt/vielquote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:04 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dit. Ik kan me nog zo'n hilarisch topic van TS herinneren.
Begin van het verval? iPhone verliest flink aandeel in Europa.
Paar weken later:
Marktaandeel iPhone verdubbeld in 6 weken
Ik wacht liever op geschatte verkoopcijfers van analisten of cijfers van Apple zelf i.p.v. een paar fototjes.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:05 schreef Xetran het volgende:
[..]
Hillarisch? er het is nogsteeds een feit dat het tegenvalt/viel
xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDd
Hoezo moet je niet om de specs voor Apple kiezen? Alle iPhones en iPads waren ten tijde van de release qua specs beter dan de concurrentie.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:24 schreef Eenskijken het volgende:
iPad 3 is wel een van de eerste met zo'n nieuwe processor en zo'n hoge resolutie, toegegeven. Maar toch is het weinig vernieuwend. En voor de specs moet je nooit apple kiezen, want er zijn (of zullen binnenkort) in de toekomst betere alternatieven zijn wat dat betreft. Het is meer die apple feel en die UI waar mensen het om doen denk ik, en daar ben ik persoonlijk geen fan van.
iphone niet hoor. en ipad alleen omdat het toen een 'hype' begon. Daarna kwamen ook snel de betere specs van andere fabrikanten.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoezo moet je niet om de specs voor Apple kiezen? Alle iPhones en iPads waren ten tijde van de release qua specs beter dan de concurrentie.
Noem ze dan eens. Het klopt namelijk niet, dus het lijkt me knap als je dat voor elkaar krijgt.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:18 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
iphone niet hoor. en ipad alleen omdat het toen een 'hype' begon. Daarna kwamen ook snel de betere specs van andere fabrikanten.
Dat ding van Asus is volgens mij veel beter.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Noem ze dan eens. Het klopt namelijk niet, dus het lijkt me knap als je dat voor elkaar krijgt.
Volgensmij is die alleen een stuk duurder.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat ding van Asus is volgens mij veel beter.²
De iPhone 4 had betere specs. Beter scherm, betere CPU, meer RAM, betere camera.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:22 schreef Xetran het volgende:
Mijn HTC Desire was eerder uit dan de iPhone 4 en zo ver ik weet qua specs nog beter ook. In ieder geval scheelde het mij de helft van de prijs.
Het scherm heeft een veel lagere resolutie en de grafische chip is veel minder, dus nee, qua specs streeft de iPad dit apparaat makkelijk voorbij. Daar bovenop komt dat er ontzettend veel problemen zijn met wifi en GPS-ontvangst.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat ding van Asus is volgens mij veel beter.²
HTC Desire heeft een 1ghz processor en de 4 een 800mhz, HTCD heeft een super-amoled wat (voor zover m'n kennis reikt ook beter is). Verder is het werkgeheugen gelijk.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
De iPhone 4 had betere specs. Beter scherm, betere CPU, meer RAM, betere camera.
Leuk, maar de iPhone4 loopt 1000x soepeler dan de Desire. En ja, ik heb al jaren een Desire.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:28 schreef Xetran het volgende:
[..]
HTC Desire heeft een 1ghz processor en de 4 een 800mhz, HTCD heeft een super-amoled wat (voor zover m'n kennis reikt ook beter is). Verder is het werkgeheugen gelijk.
Dus ja, als je de meerwaarde van een retina lcd scherm de dubbele abbonementsprijs waard vind, be my guest.
We hebben het nu even niet over de prijs (waarvan jouw bewering trouwens ook incorrect is), maar over de specs. Qua specs was de iPhone 4 gewoon top-of-the-bill. Dat deze op 800 MHz geklokt is wil niet zeggen dat hij dan meteen langzamer is dan de HTC Desire. Tevens had de HTC Desire een normaal AMOLED-scherm en geen super-AMOLED, daardoor is de HTC Desire een stuk minder scherp. De iPhone 4 is zodoende zowel qua scherpte als kleurechtheid als kijkhoek beter dan de HTC Desire.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:28 schreef Xetran het volgende:
[..]
HTC Desire heeft een 1ghz processor en de 4 een 800mhz, HTCD heeft een super-amoled wat (voor zover m'n kennis reikt ook beter is). Verder is het werkgeheugen gelijk.
Dus ja, als je de meerwaarde van een retina lcd scherm de dubbele abbonementsprijs waard vind, be my guest.
Ik heb mijn telefoon nog niet proberen te buigen. Maar we hadden het hier over specs dacht ik.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:30 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Leuk, maar de iPhone4 loopt 1000x soepeler dan de Desire. En ja, ik heb al jaren een Desire.
Ik moet je inderdaad wel gelijk geven hierin ja, maar voor de prijs zal je je wel snel achter de oren moeten krabben. Dat van amoled klopt ook, door die kut Samsung reclames zijn mijn oren volgewassen met de super amoled term.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:30 schreef TC03 het volgende:
[..]
We hebben het nu even niet over de prijs (waarvan jouw bewering trouwens ook incorrect is), maar over de specs. Qua specs was de iPhone 4 gewoon top-of-the-bill. Dat deze op 800 MHz geklokt is wil niet zeggen dat hij dan meteen langzamer is dan de HTC Desire. Tevens had de HTC Desire een normaal AMOLED-scherm en geen super-AMOLED, daardoor is de HTC Desire een stuk minder scherp. De iPhone 4 is zodoende zowel qua scherpte als kleurechtheid als kijkhoek beter dan de HTC Desire.
Hoe dan ook, de iPhone 4 was ten tijde van de launch gewoon de nummer #1, ook qua specs.
De prijs viel toen best mee, je was misschien tussen de ¤50-¤100 meer kwijt voor een iPhone 4. Valt echt mee hoor.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:31 schreef Xetran het volgende:
[..]
Ik heb mijn telefoon nog niet proberen te buigen. Maar we hadden het hier over specs dacht ik.
[..]
Ik moet je inderdaad wel gelijk geven hierin ja, maar voor de prijs zal je je wel snel achter de oren moeten krabben. Dat van amoled klopt ook, door die kut Samsung reclames zijn mijn oren volgewassen met de super amoled term.
Goede grap man.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:31 schreef Xetran het volgende:
[..]
Ik heb mijn telefoon nog niet proberen te buigen. Maar we hadden het hier over specs dacht ik.
En dat is precies de reden waarom de rijen wegblijven. De doorlooptijd is gewoon te kort. Je gaat toch ook niet elk jaar een nieuwe televisie kopen.quote:Op zondag 18 maart 2012 10:51 schreef Re het volgende:
iPad2 hier, prima ding dus ik heb nog geen vervanging nodig
daarom, maar dat maakt het nog geen faal natuurlijk, ze willen voorblijven qua technologie dus als je iets nieuws wil aanschaffen dan heb je ook het bestequote:Op zondag 18 maart 2012 10:57 schreef Devv het volgende:
[..]
En dat is precies de reden waarom de rijen wegblijven. De doorlooptijd is gewoon te kort. Je gaat toch ook niet elk jaar een nieuwe televisie kopen.
Wat een onzin, het totaal verkochte aantallen ipad's versie 1 en 2 lijkt misschien groot, maar afgezet tegenover het totaal aantal potentieel beschikbare klanten is het nog steeds een schijntje.quote:Op zondag 18 maart 2012 10:57 schreef Devv het volgende:
[..]
En dat is precies de reden waarom de rijen wegblijven. De doorlooptijd is gewoon te kort. Je gaat toch ook niet elk jaar een nieuwe televisie kopen.
Ik denk dat ik er niet ver naast zit met mijn hypothese.quote:Op zondag 18 maart 2012 11:19 schreef klipper het volgende:
[..]
Wat een onzin, het totaal verkochte aantallen ipad's versie 1 en 2 lijkt misschien groot, maar afgezet tegenover het totaal aantal potentieel beschikbare klanten is het nog steeds een schijntje.
Windows 8 tablets gaan ook nog beter worden.quote:Op zondag 18 maart 2012 12:07 schreef Revolution-NL het volgende:
Overpriced Apple meuk
Ik koop pas een tablet als Windows 8 uit is.
Dat kan ik niet, ik ben een man.quote:Op zondag 18 maart 2012 12:15 schreef heloef het volgende:
[..]
Windows 8 tablets gaan ook nog beter worden.
Je kan gewoon twee dingen tegelijk doen, filmpje kijken aan de rechterkant en je mailtjes doorlezen op rechts.
quote:
wat is dit voor onzinquote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:58 schreef Mylene het volgende:
In Engeland:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
bron
Ik zou gaan slaan. Wat een kutvolk.quote:Op zondag 18 maart 2012 12:19 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
wat is dit voor onzin![]()
als ik zo onthaald werd bij een winkel door het personeel dan draaide ik me al weer om voordat ik überhaupt nog binnen was
En hoeveel moeten ze er verkopen in komende kwartaal of lopend boekjaar voordat jij je ongelijk erkent?quote:Op zondag 18 maart 2012 11:53 schreef Devv het volgende:
[..]
Ik denk dat ik er niet ver naast zit met mijn hypothese.
Waarom zou hij dat doen als jij niet zegt wat de voorwaarden zijn voor jou om jouw ongelijk te erkennen? Ik heb net al de onzin van jouw positie uitgelegdquote:Op zondag 18 maart 2012 12:33 schreef klipper het volgende:
[..]
En hoeveel moeten ze er verkopen in komende kwartaal of lopend boekjaar voordat jij je ongelijk erkent?
waar koop jij voor 500 Euro en tablet met zo extreme hoge resolutie danquote:Op zondag 18 maart 2012 12:07 schreef Revolution-NL het volgende:
Overpriced Apple meuk
Ik koop pas een tablet als Windows 8 uit is.
Als die al bestaat.quote:Op zondag 18 maart 2012 12:57 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
waar koop jij voor 500 Euro en tablet met zo extreme hoge resolutie dan
Dit gaat toch helemaal niet over hoeveel ze over de komende maanden nog gaan verkopenquote:Op zondag 18 maart 2012 12:33 schreef klipper het volgende:
[..]
En hoeveel moeten ze er verkopen in komende kwartaal of lopend boekjaar voordat jij je ongelijk erkent?
Dat was dan ook het punt niet. Hij vroeg simpelweg hoeveel iPad er nog verkocht moeten worden voor jij erkent dat de markt niet verzadigd is. Van de iPad en iPad 2 zijn zo'n 55 miljoen exemplaren verkocht. Als Apple tijdens de lancering van de nieuwe iPad volgend jaar bekend maakt dat er 100+ miljoen iPads verkocht zijn, geef jij dan toe dat de markt anno 2012 niet verzadigd was?quote:Op zondag 18 maart 2012 13:22 schreef Devv het volgende:
[..]
Dit gaat toch helemaal niet over hoeveel ze over de komende maanden nog gaan verkopen? Het gaat over het feit dat de lange wachtrijen tijdens de lancering zijn uitgebleven. Ik geef daar een verklaring voor zonder het falen te noemen. Niets meer en niets minder. Je hoeft niet gelijk zo in de verdediging te schieten.
Nee, er worden nu woorden in mijn mond gelegd. Ik heb nergens gezegd dat de markt verzadigd is, dus valt er ook niets te erkennen.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:28 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Dat was dan ook het punt niet. Hij vroeg simpelweg hoeveel iPad er nog verkocht moeten worden voor jij erkent dat de markt niet verzadigd is. Van de iPad en iPad 2 zijn zo'n 55 miljoen exemplaren verkocht. Als Apple tijdens de lancering van de nieuwe iPad volgend jaar bekend maakt dat er 100+ miljoen iPads verkocht zijn, geef jij dan toe dat de markt anno 2012 niet verzadigd was?
De economische crisis is dan een beter argument.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:22 schreef Devv het volgende:
[..]
Dit gaat toch helemaal niet over hoeveel ze over de komende maanden nog gaan verkopen? Het gaat over het feit dat de lange wachtrijen tijdens de lancering zijn uitgebleven. Ik geef daar een verklaring voor zonder het falen te noemen. Niets meer en niets minder. Je hoeft niet gelijk zo in de verdediging te schieten.
Dat is dan wel hetgeen wat ik en waarschijnlijk velen met mij wel uit jouw beschrijvingen haalde.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:35 schreef Devv het volgende:
[..]
Nee, er worden nu woorden in mijn mond gelegd. Ik heb nergens gezegd dat de markt verzadigd is, dus valt er ook niets te erkennen.
Je hebt gelijk, mijn excuses. Het overzicht raakt een beetje zoek met die vele iPad bashtopics die door elkaar heen lopen.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:35 schreef Devv het volgende:
[..]
Nee, er worden nu woorden in mijn mond gelegd. Ik heb nergens gezegd dat de markt verzadigd is, dus valt er ook niets te erkennen.
Waarom excuses, met het vergelijken van de doorlooptijden ga je ervan uit dat er niet meer potentiele klanten zijn en dat he het met de huidige klantengroep moet doen.quote:Op zondag 18 maart 2012 13:39 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, mijn excuses. Het overzicht raakt een beetje zoek met die vele iPad bashtopics die door elkaar heen lopen.
owja die bestaat niet. ik ben geen Apple fan maar als je ziet wat voor resolitie op ipad 3 zitquote:
Dit is feitelijk onjuist.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vertel...quote:
De iPad 2 liep wel degelijk beter dan de iPad één. Alleen al op de eerste dag zijn er ongeveer 1miljoen verkocht, dit waren er 300.000 op de eerste dag bij de iPad 1.quote:
Ok.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:40 schreef jackson het volgende:
De iPad 2 liep wel degelijk beter dan de iPad één. Alleen al op de eerste dag zijn er ongeveer 1miljoen verkocht, dit waren er 300.000 op de eerste dag bij de iPad 1.
Ik kan zo snel de exacte cijfers en data niet vinden in een mooi overzicht maar hierbij een link: http://www.ipadclub.nl/35(...)p-eerste-verkoopdag/
Niet echt interessant, interessanter is de eerste maanden.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ok.
Ik weet alleen dat je die dag op diverse plaatsen nog een iPad 2 kon krijgen en bij de iPad 1 was het snel overal op. Kennelijk was er meer voorraad...
Ben ik wel benieuwd hoeveel iPad 3's verkocht zijn op de eerste dag.
Ik heb de iPad proberen te kopen die vrijdag, dat mislukte overal in de buurt. Een dag later belde ik met een dealer in Middelburg, die had er nog wel liggen maar het ging ook daar hard. Na de zaterdag waren nagenoeg geen iPad 2 modellen meer te krijgen.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ok.
Ik weet alleen dat je die dag op diverse plaatsen nog een iPad 2 kon krijgen en bij de iPad 1 was het snel overal op. Kennelijk was er meer voorraad...
Ben ik wel benieuwd hoeveel iPad 3's verkocht zijn op de eerste dag.
Ook die verliepen beterquote:Op zondag 18 maart 2012 14:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Niet echt interessant, interessanter is de eerste maanden.
Ontopic volgens TSquote:Op zondag 18 maart 2012 14:50 schreef sp3c het volgende:
wtf is er met dit topic gebeurt
beter blijft het ontopic vanaf nu
Mee eens maar het maakt me weinig uit. Gebruik nu een aantal jaren verschillende Apple producten en ben er zeer tevreden over. Ik hoef die rotzooi van andere fabrikanten niet, die denken ook een tablet of telefoon te kunnen maken. Zakelijk gebruik ik een MBA waar ik enorm tevreden over ben dus laat al die mafkezen maar lullen achter hun Acerquote:Op zondag 18 maart 2012 14:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ontopic volgens TS
Apple produceert meer dan ze direct verkopen -> FAAL, Apple zuigt, Lulverhaal
Apple produceert minder dan ze direct verkopen -> FAAL, Apple zuigt, Lulverhaal
Jepquote:Op zondag 18 maart 2012 14:58 schreef jackson het volgende:
[..]
Mee eens maar het maakt me weinig uit. Gebruik nu een aantal jaren verschillende Apple producten en ben er zeer tevreden over. Ik hoef die rotzooi van andere fabrikanten niet, die denken ook een tablet of telefoon te kunnen maken. Zakelijk gebruik ik een MBA waar ik enorm tevreden over ben dus laat al die mafkezen maar lullen achter hun Acer.
Die discussie is al jaren geleden als onzin afgedaan.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:01 schreef kawotski het volgende:
Ik gebruik al jaren Dell, nooit gefaald. Maar wel de helft goedkoper.
Dat zal ook wel, maar ik probeer het nut te vinden om een MBP aan te schaffen maar als mijn Dell goed presteert hoe moet ik dan een mbp rechtvaardigen.. puur om het uiterlijk?quote:Op zondag 18 maart 2012 15:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die discussie is al jaren geleden als onzin afgedaan.
Daarnaast kun je met wat geknutsel ook OS X op een gewone pc of laptop draaien.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:06 schreef kawotski het volgende:
[..]
Dat zal ook wel, maar ik probeer het nut te vinden om een MBP aan te schaffen maar als mijn Dell goed presteert hoe moet ik dan een mbp rechtvaardigen.. puur om het uiterlijk?
Bij ons is een gemixed beleid, je mag zelf kiezen of je een laptop of desktop wilt, alleen niet alle functies mogen een Mac (alleen creatie en frontenders), opzich word ook alle infrastructuur voor beide platforms ondersteunt (firewall/vpn access en lync communicator bijvoorbeeld).quote:Op zondag 18 maart 2012 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep
Zie ook graag dat wij BYOD zouden invoeren op het werk.
Dan doe je dat toch niet? Als jij er geen nut in ziet blijf lekker bij je delletjesquote:Op zondag 18 maart 2012 15:06 schreef kawotski het volgende:
[..]
Dat zal ook wel, maar ik probeer het nut te vinden om een MBP aan te schaffen maar als mijn Dell goed presteert hoe moet ik dan een mbp rechtvaardigen.. puur om het uiterlijk?
Dat zal ook waarschijnlijk zo gaan, neemt niet weg dat ik de mbp's mooie machientjes vind om te zien, de 1000 euro verschil kan ik ook wel beter besteden.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan doe je dat toch niet? Als jij er geen nut in ziet blijf lekker bij je delletjes
Helemaal waar, lekker blijven gebruiken dusquote:Op zondag 18 maart 2012 15:01 schreef kawotski het volgende:
Ik gebruik al jaren Dell, nooit gefaald. Maar wel de helft goedkoper.
Wel mogelijk via Apple. Maar waarom zou je met draadjes werken als het ook draadloos kan?quote:Op zondag 18 maart 2012 15:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Maar goed, even on-topic: gister had ik een feestje en speelde ik dus via de HDMI en mini-jack uitgang via de tablet op m'n TV en de stereo youtube afspeellijsten af. Onmogelijk via appl¤. Want dat mag niet van appl¤.
Nee kan niet tenzij je apple poep voor teveel geld koopt.quote:Op zondag 18 maart 2012 16:21 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Wel mogelijk via Apple. Maar waarom zou je met draadjes werken als het ook draadloos kan?
Het kan dus wel. En geef vooral geen antwoord op mijn vraag.quote:Op zondag 18 maart 2012 16:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee kan niet tenzij je apple poep voor teveel geld koopt.
Euh jawel... Tuurlijk heeft de iPad wel mini-jack.quote:Op zondag 18 maart 2012 16:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ipad heeft geen hdmi uitgang en geen mini-jack uitgang.
quote:3.5-mm stereo headphone mini-jack
HS geeft nooit antwoord op argumenten die zijn onzin onderuit halen.quote:Op zondag 18 maart 2012 17:14 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Het kan dus wel. En geef vooral geen antwoord op mijn vraag.
Hdmi?quote:Op zondag 18 maart 2012 17:16 schreef TC03 het volgende:
[..]
Euh jawel... Tuurlijk heeft de iPad wel mini-jack.Waarom lul jij altijd zoveel onzin? Even serieus.
http://www.apple.com/uk/ipad/specs/
[..]
het is alleen teveel geld als je spijt hebt achteraf. misschien dat jouw financiën gewoon niet zo goed zijn als die van apple eigenaren. jammer voor je. zoek een goede baan dit dat. kusjequote:Op zondag 18 maart 2012 16:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En je kan geen films kijken zonder te converteren, toch?quote:Op zondag 18 maart 2012 16:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach, het kan altijd erger. Ik had een keer een collega die bij hoog en laag bleef beweren dat je met de iPhone geen sms'jes kon versturen, want dat had hij op de radio gehoord.quote:Op zondag 18 maart 2012 18:10 schreef Merkie het volgende:
[..]
En je kan geen films kijken zonder te converteren, toch?
Collega of mede-patient?quote:Op zondag 18 maart 2012 18:12 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ach, het kan altijd erger. Ik had een keer een collega die bij hoog en laag bleef beweren dat je met de iPhone geen sms'jes kon versturen, want dat had hij op de radio gehoord.
Haha dikke faal dus.quote:
Ok ik ben blijkbaar ook zo'n mongool maar ik heb geen wmv of mp4 kunnen afspelen hoorquote:Op zondag 18 maart 2012 18:10 schreef Merkie het volgende:
[..]
En je kan geen films kijken zonder te converteren, toch?
Schuld van jou en niet van appl¤quote:Op zondag 18 maart 2012 18:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok ik ben blijkbaar ook zo'n mongool maar ik heb geen wmv of mp4 kunnen afspelen hoor
Het enige zinnige dat je in dit hele topic gezegd hebt.quote:Op zondag 18 maart 2012 18:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Schuld van jou en niet van appl¤
Geef eens een goed argument voor het ontbreken van een HDMI uitgang.quote:Op zondag 18 maart 2012 19:11 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Het enige zinnige dat je in dit hele topic gezegd hebt.
Download één van de vele apps die het wel kunnen.quote:Op zondag 18 maart 2012 18:49 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ok ik ben blijkbaar ook zo'n mongool maar ik heb geen wmv of mp4 kunnen afspelen hoor
Geef eens een zinnig argument waarom je een tablet met beperkte opslag ruimte toch wil gebruiken als mediaserver.quote:Op zondag 18 maart 2012 19:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Geef eens een goed argument voor het ontbreken van een HDMI uitgang.
Geef eens een goed argument voor het verspreiden van leugens (zoals dat de iPad geen mini-jack heeft)?quote:Op zondag 18 maart 2012 19:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
http://store.apple.com/nl(...)MTc0MjU4NjE#overviewquote:Op zondag 18 maart 2012 19:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Lelijk, koste en ruimtebesparingquote:Op zondag 18 maart 2012 19:18 schreef Merkie het volgende:
[..]
Geef eens een goed argument voor het verspreiden van leugens (zoals dat de iPad geen mini-jack heeft)?
Argument is trouwens simpel: lelijk, kostenbesparing en ruimtebesparing. Daarnaast kan je via een adapter gewoon een iPad via HDMI aansluiten.
Niet dus?quote:Op zondag 18 maart 2012 19:21 schreef klipper het volgende:
[..]
http://store.apple.com/nl(...)MTc0MjU4NjE#overview
Neen. Mini-jack gebruik je veel vaker.quote:Op zondag 18 maart 2012 19:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Lelijk, koste en ruimtebesparing
En dat telt dat miraculeus niet voor de mini-jack?![]()
Dan opeens niet?quote:Op zondag 18 maart 2012 19:27 schreef Merkie het volgende:
[..]
Neen. Mini-jack gebruik je veel vaker.
?quote:
Dan is deze beter: http://www.intertoys.nl/g(...)nch-pro3-581520.htmlquote:Op zondag 18 maart 2012 19:45 schreef klipper het volgende:
TS ook voor jouw is er een tablet.
http://www.bartsmit.com/tomtec-game-pro-7-2-3-tablet
het heeft meer dan een jaar geduurd voordat Samsung een tablet had die zich kon meten met de 1e iPad, en toen was de 2e ipad er al (waar Samsung dan wel weer vrij vlot ongeveer gelijk mee kwam). Dus echt snel noem ik dat niet.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:18 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
iphone niet hoor. en ipad alleen omdat het toen een 'hype' begon. Daarna kwamen ook snel de betere specs van andere fabrikanten.
Omdat Apple geen bedrade oplossingen promoot. In het ideale geval heb je gewoon een Apple TV waardoor je via wifi gebruik kunt maken van Airplay Mirroring waardoor je helemaal geen kabels nodig hebt.quote:Op zondag 18 maart 2012 19:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wellicht, maar wat is het voordeel van twee formaten ondersteunen als de beste oplossing al ondersteund wordt? Waarom een minderwaardige technologie ook ondersteunen?quote:Op zondag 18 maart 2012 20:18 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou ja, apple HAD natuurlijk gewoon DLNA DMS kunnen implementeren. Dan had je al zonder appleTV mediacontent naar diverse connected TV's kunnen streamen.
Geen mirroring, en afhankelijk van andere merken en hun interpretatie van een DMP en/of DMR (waar inderdaad genoeg aan kan mankeren), maar wel meer compatible met "de wereld". En zeker op software gebied hadden ze natuurlijk gewoon én DLNA én airplay kunnen implementeren.
Maar goed... there is an app for that
DLNA is zeker niet minderwaardig. Alleen jammer dat er veel gebrekkige DLNA implementaties zijn. Het grote voordeel is natuurlijk het ontbreken van vendor lock in.quote:Op zondag 18 maart 2012 20:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wellicht, maar wat is het voordeel van twee formaten ondersteunen als de beste oplossing al ondersteund wordt? Waarom een minderwaardige technologie ook ondersteunen?
Maar dat ligt niet aan het protocol of aan het gebruiksgemak, dat net zo simpel werkt als airplay.quote:Desalniettemin was het fijn geweest als DLNA en AirPlay open protocollen waren, maar Apple zal wel hun redenen hebben gehad om daar vanaf te zien. En terecht, want ook al is is DLNA al sinds jaar en dag een standaard, iPhones en iPads hebben intussen al ruim een jaar ondersteuning voor AirPlay terwijl dat op Android-toestellen bij lange niet zo simpel werkt, en zeker niet out-of-the-box.
Ja, maar de appleTV is ook gewoon een mediaplayer.quote:Op zondag 18 maart 2012 20:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Leuk verhaal van Swetsenegger, maar hij "vergeet" in zijn verhaal dat de AppleTV met een compromis als de HDMI kabel moet worden aangesloten op de TV.²
Iemand al een iPad 3 in bezit. Of the new iPad zoals (zure) Apple hem ons wil opleggen.quote:
Fo shizzle my niggerquote:
ja jij dus, dat constante gescheld is irritantquote:
Sp3c, je kordate optreden verdient een positief topicreport. Kan ik dit ergens doen? Ik kan dit zeer zeker waarderen.quote:Op zondag 18 maart 2012 21:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja jij dus, dat constante gescheld is irritant
houd ermee op
Heb je aandelen Apple ofzo?quote:Op zondag 18 maart 2012 19:59 schreef TC03 het volgende:
[..]
Omdat Apple geen bedrade oplossingen promoot. In het ideale geval heb je gewoon een Apple TV waardoor je via wifi gebruik kunt maken van Airplay Mirroring waardoor je helemaal geen kabels nodig hebt.
Nadeel: je kan niet altijd en overal je iPad aansluiten. Voordeel: op de plaats waar je het vaakst bent (thuis) kan je zonder moeite en zonder draad eenvoudig en snel je iPad aansluiten op je TV.
Apple zal altijd gaan voor de elegante oplossing (draadloos en simpel). Dat kost dan soms wat meer, maar het is wel beter. Elegante oplossingen zijn simpel voor de gebruiker en ze maken apparaten niet lelijker of onnodig complex. Elegante oplossingen zijn echter niet per se goedkoop.
Apple streeft er dan ook naar om de beste producten en simpelste producten te maken, niet de goedkoopste of de meest functionele (niet dat dat niet hand in hand kan gaan, de prioriteiten liggen alleen wat anders).
Apple redeneert vanuit een blank canvas, ze kijken niet naar bestaande aansluitingen of apparaten, ze kijken naar hoe het volgens hen zou moeten en proberen vanuit die visie hun apparaten zo goed mogelijk te maken. Apple kijkt op detailniveau naar het gebruik. Stel je dat je op je iPad zit en ineens besluit je dat je je iPad op de TV aan wil sluiten om iets groter te kunnen bekijken. In een utopische situatie druk je dan enkel op een knop en het is geregeld. Eén handeling, that's it.
Hoe kan je die utopie bewerkstelligen? Hmm, zo simpel mogelijk betekent maximaal één handeling, dat betekent dat je geen fysieke dingen moet gaan aansluiten. Draadloos is dus the way to go. Hoe kan je je iPad draadloos aansluiten op de TV? Op dat moment kijken ze naar de wereld zoals hij is en concluderen ze dat TV's dat momenteel niet aan kunnen. Oplossing: een ontvanger voor je TV zodat Apple kan doen wat ze willen (Apple TV). Eindoplossing: via wifi je iPad op de Apple TV aansluiten en je hebt het beste resultaat.
In welke van deze stappen had Apple moeten beslissen om er een HDMI-aansluiting op te gooien? In welke wereld is "je iPad via maximaal één handeling op je TV weergeven" slechter dan "sluit een kabel aan op je iPad zodat je beperkt wordt in je bewegingsruimte en je veel meer inspanning moet doen"? In geen enkele wereld. De oplossing van Apple is gewoon zonder twijfel de beste omdat de gebruiker zich nergens zorgen over hoeft te maken.
Het enige nadeel is dat nog niet iedereen het licht heeft gezien en dat Apple TV's vrij schaars zijn, in tegenstelling tot HDMI-aansluitingen. Gelukkig voor ons is dat voor Apple geen reden om zich in te laten met inferieure technologie.
Draadloos is beter dan bedraad, always, en Apple sluit geen compromissen. Daarom is Apple een innovator i.p.v. volger. B-merken als Asus en Samsung zijn volgers omdat ze enkel kijken naar de hardware zonder te kijken naar het gebruik, terwijl dat laatste echt heel belangrijk is.
Ik snap niet waarom je zo'n hekel hebt aan Apple, ze zoeken gewoon in alles de beste oplossing en sluiten geen compromissen. Dat getuigt van visie en kunde. Daar kan ik persoonlijk alleen maar respect voor hebben. Voor copycats als Samsung, HTC en Asus heb ik geen respect.
HDMI-kabels bestaan er omdat er vanuit de industrie vraag is naar een universele standaard voor digitale media. Dat is een compromis, het is een standaard die voor alles en iedereen werkbaar moet zijn en flawless moet zijn. Zodoende krijg je een bekabelde oplossing die best goed werkt voor heel veel dingen, maar het is een optimum gebaseerd op alle producten die er gebruik van zullen maken. De iPad is echter maar één product, waarom moet de iPad zich conformeren aan HDMI als er voor de iPad als uniek product ook vast een unieke oplossing is die beter is dan HDMI? Draadloos is beter dan bedraad, dus doet Apple zo veel mogelijk draadloos. Lekker boeiend dat er HDMI en USB-sticks bestaan, ze zijn bedraad en dus per definitie inferieur en dus gebruikt Apple ze niet.
Mocht je om wat voor reden dan ook inferieure B-apparatuur gebruiken waardoor je aan de slag moet met SD-kaartjes en HDMI-kabels, dan kan je een adapter kopen. Apple zal echter nooit een heel apparaat gaan aanpassen zodat het ook werkt met inferieure technologie. Die compatibiliteit wordt enkel vereist in uitzonderingen en producten ontwerp je niet a.h.v. uitzonderlijk gebruik.
Apple.
Ik mag van sp3c niet vloeken over die post maar je snapt me wel.quote:
Heb jij geen aandelen van Apple dan? Niet op ons haten omdat wij vijf jaar geleden zo verstandig waren een paar aandelen te kopen.quote:
Past mooi bij je religie achtergrond.quote:Op zondag 18 maart 2012 22:12 schreef De_Guidance het volgende:
Eigenlijk heb ik niets met Apple , maar door dit soort zuigtopics heb ik besloten Apple fanboy te worden.
Klopt, dat obstakel ziet Apple ook. Daarom is Apple ook bezig met een eigen TV volgens de geruchten.quote:Op zondag 18 maart 2012 20:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Leuk verhaal van Swetsenegger, maar hij "vergeet" in zijn verhaal dat de AppleTV met een compromis als de HDMI kabel moet worden aangesloten op de TV.²
Maar als je diezelfde geruchten mag geloven, dan wordt het maar 37 inch, en dat is leuk voor de slaapkamer maar toch niet voor de woonkamer.quote:Op zondag 18 maart 2012 22:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Klopt, dat obstakel ziet Apple ook. Daarom is Apple ook bezig met een eigen TV volgens de geruchten.
Ja, zou dat zijn omdat ze de wereld willen helpen aan een kabelloze toekomst? Of is het omdat ze gewoon bakken geld willen verdienen?quote:Op zondag 18 maart 2012 22:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Klopt, dat obstakel ziet Apple ook. Daarom is Apple ook bezig met een eigen TV volgens de geruchten.
Waarom zou je niet voor innovatie kunnen zorgen terwijl je bakken met geld verdient?quote:Op zondag 18 maart 2012 23:51 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Ja, zou dat zijn omdat ze de wereld willen helpen aan een kabelloze toekomst? Of is het omdat ze gewoon bakken geld willen verdienen?
Niets mis mee, geld verdienen, maar maak ze niet heiliger dan dat ze zijn.
Dan klopt er iets niet volgens de Apple bashers.quote:Op maandag 19 maart 2012 00:15 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Waarom zou je niet voor innovatie kunnen zorgen terwijl je bakken met geld verdient?
Klopt ze gaan er naar schatting 1,4 miljoen verkopen in 2012.quote:Op zondag 18 maart 2012 22:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ben je niet in de war met de naam van het product? Apple is er toch mee bezig dat tv nog veel interactiever kan worden? Dus dat als jij dwdd wilt kijken maar al om 19:00 uur ipv 19:30, dan kan dat en dus niet met het bouewen van alleen een simpele tv kast. Alleen de meeste omroepen waren tegenquote:Op zondag 18 maart 2012 22:23 schreef TC03 het volgende:
[..]
Excuus ik heb niet je hele liefdesbrief gelezen maar tot anderhalve maand geleden kon jij de ios van een van je apple producten niet draadloos updaten. Nu, nu moet je ook nog vaak even je iphone of ipad aan je pc slingeren om te synchroniseren. Foto's is niet meer nodig, hoewel je geen mapjes kan maken maar je itunes bibliotheek kan ook niet draadloos.quote:Op zondag 18 maart 2012 19:59 schreef TC03 het volgende:
[..]
Omdat Apple geen bedrade oplossingen promoot. In het ideale geval heb je gewoon een Apple TV waardoor je via wifi gebruik kunt maken van Airplay Mirroring waardoor je helemaal geen kabels nodig hebt.
Nadeel: je kan niet altijd en overal je iPad aansluiten. Voordeel: op de plaats waar je het vaakst bent (thuis) kan je zonder moeite en zonder draad eenvoudig en snel je iPad aansluiten op je TV.
Apple zal altijd gaan voor de elegante oplossing (draadloos en simpel). Dat kost dan soms wat meer, maar het is wel beter. Elegante oplossingen zijn simpel voor de gebruiker en ze maken apparaten niet lelijker of onnodig complex. Elegante oplossingen zijn echter niet per se goedkoop.
Apple streeft er dan ook naar om de beste producten en simpelste producten te maken, niet de goedkoopste of de meest functionele (niet dat dat niet hand in hand kan gaan, de prioriteiten liggen alleen wat anders).
Apple redeneert vanuit een blank canvas, ze kijken niet naar bestaande aansluitingen of apparaten, ze kijken naar hoe het volgens hen zou moeten en proberen vanuit die visie hun apparaten zo goed mogelijk te maken. Apple kijkt op detailniveau naar het gebruik. Stel je dat je op je iPad zit en ineens besluit je dat je je iPad op de TV aan wil sluiten om iets groter te kunnen bekijken. In een utopische situatie druk je dan enkel op een knop en het is geregeld. Eén handeling, that's it.
Hoe kan je die utopie bewerkstelligen? Hmm, zo simpel mogelijk betekent maximaal één handeling, dat betekent dat je geen fysieke dingen moet gaan aansluiten. Draadloos is dus the way to go. Hoe kan je je iPad draadloos aansluiten op de TV? Op dat moment kijken ze naar de wereld zoals hij is en concluderen ze dat TV's dat momenteel niet aan kunnen. Oplossing: een ontvanger voor je TV zodat Apple kan doen wat ze willen (Apple TV). Eindoplossing: via wifi je iPad op de Apple TV aansluiten en je hebt het beste resultaat.
In welke van deze stappen had Apple moeten beslissen om er een HDMI-aansluiting op te gooien? In welke wereld is "je iPad via maximaal één handeling op je TV weergeven" slechter dan "sluit een kabel aan op je iPad zodat je beperkt wordt in je bewegingsruimte en je veel meer inspanning moet doen"? In geen enkele wereld. De oplossing van Apple is gewoon zonder twijfel de beste omdat de gebruiker zich nergens zorgen over hoeft te maken.
Het enige nadeel is dat nog niet iedereen het licht heeft gezien en dat Apple TV's vrij schaars zijn, in tegenstelling tot HDMI-aansluitingen. Gelukkig voor ons is dat voor Apple geen reden om zich in te laten met inferieure technologie.
Draadloos is beter dan bedraad, always, en Apple sluit geen compromissen. Daarom is Apple een innovator i.p.v. volger. B-merken als Asus en Samsung zijn volgers omdat ze enkel kijken naar de hardware zonder te kijken naar het gebruik, terwijl dat laatste echt heel belangrijk is.
Ik snap niet waarom je zo'n hekel hebt aan Apple, ze zoeken gewoon in alles de beste oplossing en sluiten geen compromissen. Dat getuigt van visie en kunde. Daar kan ik persoonlijk alleen maar respect voor hebben. Voor copycats als Samsung, HTC en Asus heb ik geen respect.
HDMI-kabels bestaan er omdat er vanuit de industrie vraag is naar een universele standaard voor digitale media. Dat is een compromis, het is een standaard die voor alles en iedereen werkbaar moet zijn en flawless moet zijn. Zodoende krijg je een bekabelde oplossing die best goed werkt voor heel veel dingen, maar het is een optimum gebaseerd op alle producten die er gebruik van zullen maken. De iPad is echter maar één product, waarom moet de iPad zich conformeren aan HDMI als er voor de iPad als uniek product ook vast een unieke oplossing is die beter is dan HDMI? Draadloos is beter dan bedraad, dus doet Apple zo veel mogelijk draadloos. Lekker boeiend dat er HDMI en USB-sticks bestaan, ze zijn bedraad en dus per definitie inferieur en dus gebruikt Apple ze niet.
Mocht je om wat voor reden dan ook inferieure B-apparatuur gebruiken waardoor je aan de slag moet met SD-kaartjes en HDMI-kabels, dan kan je een adapter kopen. Apple zal echter nooit een heel apparaat gaan aanpassen zodat het ook werkt met inferieure technologie. Die compatibiliteit wordt enkel vereist in uitzonderingen en producten ontwerp je niet a.h.v. uitzonderlijk gebruik.
Apple.
wel minijack.quote:Op zondag 18 maart 2012 16:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
zeg, je moet natuurlijk wel even je feiten kennen: ja, het is relatief gezien nog niet zo heel lang dat je draadloos kan updaten, maar het is toch echt al heel wat langer dan anderhalve maand. iOS 5 kwam namelijk half oktober uit, oftewel vijf maanden terug.quote:Op maandag 19 maart 2012 10:44 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Excuus ik heb niet je hele liefdesbrief gelezen maar tot anderhalve maand geleden kon jij de ios van een van je apple producten niet draadloos updaten.
Ja goed verhaal, klopt precies. Denken vanuit de gebruiker, niet vanuit de technologie.quote:Op zondag 18 maart 2012 19:59 schreef TC03 het volgende:
[..]
Apple.
iTunes is niet elegant, onnodig complex en het kan zeer zeker een stuk simpeler.quote:Op zondag 18 maart 2012 19:59 schreef TC03 het volgende:
mijn broertje heeft een mobile workstation van hp. winkelwaarde 2500 euro.quote:Op maandag 19 maart 2012 11:50 schreef drbarisart het volgende:
[..]
Ja goed verhaal, klopt precies. Denken vanuit de gebruiker, niet vanuit de technologie.
Maar doe toch niet zoveel moeite voor gekkies als D_H. Die denken toch wat ze denken. Je weet toch waarom jij Apple gebruikt? Laat die gasten lekker met hun kabeltjes en dingetjes.
Het kan zeker simpeler en achter de schermen zal Apple daar vast mee bezig zijn.quote:Op maandag 19 maart 2012 11:56 schreef OEM het volgende:
[..]
iTunes is niet elegant, onnodig complex en het kan zeer zeker een stuk simpeler.
Apple has 'record weekend' of new iPad salesquote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
TS slaat z'n beeldscherm in.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Apple has 'record weekend' of new iPad sales
Draadloos altijd beter? Onzin.... draadloos is veel gevoeliger voor interferentie en daarnaast is de kanaalcapaciteit beperkt. Het is hooguit beter vanuit mobiliteitsoogpunt, maar dat is maar 1 aspect. Als de batterij van je Ipad leeg is moet er toch echt een draadje aangehangen worden om het weer op te laden.... dat het machtige Apple daar nog geen oplossing voor heeftquote:Op zondag 18 maart 2012 19:59 schreef TC03 het volgende:
Draadloos is beter dan bedraad, dus doet Apple zo veel mogelijk draadloos. Lekker boeiend dat er HDMI en USB-sticks bestaan, ze zijn bedraad en dus per definitie inferieur en dus gebruikt Apple ze niet.
Persoonlijk vind ik een peer veel smakelijkerquote:Apple.
TS weet dit nieuwsfeitje vast en zeker om te buigen naar iets negatiefs voor Apple. Nadat ie een half uurtje huilend en wiegend in een hoekje zat.quote:
Draadloos opladen bestaat al lang.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:32 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Draadloos altijd beter? Onzin.... draadloos is veel gevoeliger voor interferentie en daarnaast is de kanaalcapaciteit beperkt. Het is hooguit beter vanuit mobiliteitsoogpunt, maar dat is maar 1 aspect. Als de batterij van je Ipad leeg is moet er toch echt een draadje aangehangen worden om het weer op te laden.... dat het machtige Apple daar nog geen oplossing voor heeft![]()
![]()
Klopt, hoewel het voor de gebruiker niet veel uitmaakt qua gebruiksgemak.quote:Daarnaast is wifi helemaal geen goede oplossing voor het streamen van media content, daarvoor is wireless HDMI de betere standaard. HTC komt daarmee binnenkort op de markt.... kan Apple nog wat van leren als copycat
En welke wireless hdmi "standaard" bedoel je dan precies? WHDMI? WHDI? WiGi? WiDi? en op 5Ghz of op 60Ghz? En bedoel je met "beter" dan bandbreedte of range? En bedoel je point-to-point of point-to-multipoint?quote:Op maandag 19 maart 2012 14:32 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Draadloos altijd beter? Onzin.... draadloos is veel gevoeliger voor interferentie en daarnaast is de kanaalcapaciteit beperkt. Het is hooguit beter vanuit mobiliteitsoogpunt, maar dat is maar 1 aspect. Als de batterij van je Ipad leeg is moet er toch echt een draadje aangehangen worden om het weer op te laden.... dat het machtige Apple daar nog geen oplossing voor heeft![]()
![]()
Daarnaast is wifi helemaal geen goede oplossing voor het streamen van media content, daarvoor is wireless HDMI de betere standaard. HTC komt daarmee binnenkort op de markt.... kan Apple nog wat van leren als copycat
[..]
Persoonlijk vind ik een peer veel smakelijker
Jij hebt in jouw posting al meer informatie staan dan dat hele nieuwsartikel bezit.quote:Op maandag 19 maart 2012 14:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
TS weet dit nieuwsfeitje vast en zeker om te buigen naar iets negatiefs voor Apple. Nadat ie een half uurtje huilend en wiegend in een hoekje zat.
Dat ligt er maar net aan hoeveel je over hebt. Er een te grote voorraad op na houden gaat je weer geld kosten op de lange termijn.quote:Op maandag 19 maart 2012 15:14 schreef FredVleespet het volgende:
Om nog maar even wat olie op het vuur te gooien. Tim Cook heeft zojuist gezegd tijdens de financial conference call dat er een recordweekend gedraaid is. De sales vallen blijkbaar dus niet tegen, maar er is gewoon meer voorraad dit keer. Alles behalve een faal dus
Sja, dat vind ik ook van de Toppers, of van Justin Bieber, Lady Gaga, Jay Z, LMFAO, ook allemaal mateloos populaire rotzooi, maar kan er niet echt van schuimbekkenquote:Op maandag 19 maart 2012 15:25 schreef DustPuppy het volgende:
Aan de andere kant vind ik de hype ook nogal sneu.
Volgens mij heb ik jou met regelmaat los zien gaan over alles behalve jouw eigen muzieksmaak.quote:Op maandag 19 maart 2012 15:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sja, dat vind ik ook van de Toppers, of van Justin Bieber, Lady Gaga, Jay Z, LMFAO, ook allemaal mateloos populaire rotzooi, maar kan er niet echt van schuimbekken.
iPad 2 verkocht volgens de bron ergens tussen de 500.000 en 1.000.000 in het eerste weekend. Dus het zal meer dan dat zijn. Een te grote voorraad hebben ze niet zoveel last van, dingen vliegen toch wel over de toonbank en als straks de iPad4 uit is word de iPad3 nog verkocht. Lijkt er op dat er juist geen planningsfail is, afgelopen jaren waren ze moeilijk te krijgen en levertijden waren lang. Dat lijkt nu te zijn aangepakt alleen word het afgedaan als 'hype is over'.quote:Op maandag 19 maart 2012 15:18 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan hoeveel je over hebt. Er een te grote voorraad op na houden gaat je weer geld kosten op de lange termijn.
Je moet altijd een beperkt aantal producten op voorraad houden, maar teveel is niet goed.
Dus dit kan wellicht wel een 'plannings' fail zijn.
Das andersquote:Op maandag 19 maart 2012 15:29 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik jou met regelmaat los zien gaan over alles behalve jouw eigen muzieksmaak.
Inderdaad. Apple heeft altijd de vraag onderschat waardoor ze met leveringsproblemen komen te zitten. Nu lijken ze het wel goed aangepakt te hebben. Ik verwacht dit kwartaal gewoon weer een record aantal iPad verkopenquote:Op maandag 19 maart 2012 15:49 schreef FredVleespet het volgende:
[..]
iPad 2 verkocht volgens de bron ergens tussen de 500.000 en 1.000.000 in het eerste weekend. Dus het zal meer dan dat zijn. Een te grote voorraad hebben ze niet zoveel last van, dingen vliegen toch wel over de toonbank en als straks de iPad4 uit is word de iPad3 nog verkocht. Lijkt er op dat er juist geen planningsfail is, afgelopen jaren waren ze moeilijk te krijgen en levertijden waren lang. Dat lijkt nu te zijn aangepakt alleen word het afgedaan als 'hype is over'.
Apple is gewoon evil. Jullie komen er nog wel achter als de schellen van de ogen zijn gevallen.quote:Op maandag 19 maart 2012 15:20 schreef HeatWave het volgende:
Sowieso laat TS een echt enge haat jegens een merk zien.
Ik heb het (bijv) totaal niet op Uggs, of Crocs, maar om me er nou zo druk om te maken....
10 jaar geleden riep de hele wereld dat over Microsoft.quote:Op maandag 19 maart 2012 16:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Apple is gewoon evil. Jullie komen er nog wel achter als de schellen van de ogen zijn gevallen.
Ja en sindsdien zijn er miljoenen mensen verdwenen die Microsoft adorerenquote:Op maandag 19 maart 2012 16:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
10 jaar geleden riep de hele wereld dat over Microsoft.
Klopt. En nu is apple dat.quote:Op maandag 19 maart 2012 16:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Neuh, nu is apple het ook nietquote:Op maandag 19 maart 2012 16:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Klopt. En nu is apple dat.
Als het maar specifiek voor Apple gemaakt is.... dan is het beterquote:Op maandag 19 maart 2012 14:41 schreef Swetsenegger het volgende:
En welke wireless hdmi "standaard" bedoel je dan precies? WHDMI? WHDI? WiGi? WiDi? en op 5Ghz of op 60Ghz? En bedoel je met "beter" dan bandbreedte of range? En bedoel je point-to-point of point-to-multipoint?
Welnee.... want WiFi is een standaard oplossing en dus ongeschikt voor Applequote:Wifi is prima geschikt als drager voor media streaming. Er zijn zat 'zero packetloss' mogelijkheden.
grote verschil is wel dat apple op veel gebieden mega innoveert en prachtige spullen maakt, daar is iedereen nu helemaal gek van incluis opgebaarde en daar was toen met microsoft geen spraken van. Microsoft had toen wel bijna een monopoly en dat lijkt nu met apple maar dat komt omdat apple zo'n gigantische fanbase heeft en terechtquote:Op maandag 19 maart 2012 16:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik zie dat het lastig wordt als het inhoudelijk wordquote:Op maandag 19 maart 2012 16:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als het maar specifiek voor Apple gemaakt is.... dan is het beter
Welnee.... want WiFi is een standaard oplossing en dus ongeschikt voor Apple
Dat is altijd zo als je praat over een religieus onderwerpquote:Op maandag 19 maart 2012 16:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zie dat het lastig wordt als het inhoudelijk word
Ja het onaardse van Wireless HDMI is inderdaad het struikelblok.quote:Op maandag 19 maart 2012 16:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat is altijd zo als je praat over een religieus onderwerp
Wat is er evil aan apple, kom nu eindelijk eens met argumentenquote:Op maandag 19 maart 2012 16:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Apple is gewoon evil. Jullie komen er nog wel achter als de schellen van de ogen zijn gevallen.
Dat ze bijvoorbeeld software/content niet alleen checken op basis van techniek/copyright maar op ethische gronden, overigens niet alleen Apple hoor, Facebook is wat dat betreft nog erger.quote:Op maandag 19 maart 2012 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is er evil aan apple, kom nu eindelijk eens met argumenten
Dan ga je toch niet met ze in zee?quote:Op maandag 19 maart 2012 17:44 schreef raptorix het volgende:
Dat ze bijvoorbeeld software/content niet alleen checken op basis van techniek/copyright maar op ethische gronden, overigens niet alleen Apple hoor, Facebook is wat dat betreft nog erger.
Tja, daar heb ik ook nooit een antwoord op gezienquote:Op maandag 19 maart 2012 19:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan ga je toch niet met ze in zee?
Ik snap zo'n draadje als dit niet. Als iets je niet bevalt, dan koop je het niet. Ik ga toch ook geen topics openen over hoe lelijk een Ikea-interieur is, of dat je voor lul rijdt in een Prius?
Het antwoord is ook heel simpel: dat is de reden waarom ik het niet koop.quote:Op maandag 19 maart 2012 19:50 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, daar heb ik ook nooit een antwoord op gezien
Maar waarom zeik je net als TS topic na topicvol?quote:Op maandag 19 maart 2012 20:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het antwoord is ook heel simpel: dat is de reden waarom ik het niet koop.
Omdat dat leuk is.quote:Op maandag 19 maart 2012 20:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar waarom zeik je net als TS topic na topicvol?
Maar ik mag dus het product niet kopen van jou omdat ik mij niet kan vinden in hun beleid? Raarquote:Op maandag 19 maart 2012 19:43 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan ga je toch niet met ze in zee?
Ik snap zo'n draadje als dit niet. Als iets je niet bevalt, dan koop je het niet. Ik ga toch ook geen topics openen over hoe lelijk een Ikea-interieur is, of dat je voor lul rijdt in een Prius?
Posts in dit topique: raptorix: 3, Pietverdriet: 13quote:Op maandag 19 maart 2012 20:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar waarom zeik je net als TS topic na topicvol?
Dat vraag ik me eigenlijk ook al wel af. Want die dingen zijn ook niet zo goedkoop. Elk jaar 1300 euro uitgeven aan een iPad en iPhone.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wat ik niet snap he...Is hoe men aan al dat geld komt. Tegenwoordig koopt iedereen maar 2-3 ipads, iphones, mac books etc.
*zucht*
Dat doen ze dan ook niet. De meesten verkopen hun 'oude' iPhone/iPad en leggen 100-200 euro bij voor het nieuwe model. Dat kun je doen aangezien Apple hardware behoorlijk waardevast is.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat vraag ik me eigenlijk ook al wel af. Want die dingen zijn ook niet zo goedkoop. Elk jaar 1300 euro uitgeven aan een iPad en iPhone.²
Werken he. Dan heb je geld voor wat luxe.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wat ik niet snap he...Is hoe men aan al dat geld komt. Tegenwoordig koopt iedereen maar 2-3 ipads, iphones, mac books etc.
*zucht*
Oh? Maar aan de andere kant loopt iedereen wel te zeiken hoe slecht wel niet gaat? Hoop gebakken lucht dus...quote:Op maandag 19 maart 2012 21:29 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Werken he. Dan heb je geld voor wat luxe.
Gaat het nu wel of niet slecht?quote:Op maandag 19 maart 2012 21:33 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Oh? Maar aan de andere kant loopt iedereen wel te zeiken hoe slecht wel niet gaat? Hoop gebakken lucht dus...
Ja dat vraag ik me dus ook afquote:Op maandag 19 maart 2012 21:35 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Gaat het nu wel of niet slecht?
Wat ik al zei, ze hebben dit jaar gewoon de voorraad goed op orde.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:02 schreef Swetsenegger het volgende:
http://news.cnet.com/8301(...)s-sold-since-launch/
quote:Since March 16th (just last Friday) Apple has sold over 3 million new iPads across the globe. As Phonescoop's Eric Zeman aptly points out, that's more than RIM has sold Playbooks and Motorola has sold Xooms in a year... combined.
"Die_Hofstadtgruppe faalt met anti-Apple janktopic"?quote:Op maandag 19 maart 2012 22:04 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
http://www.theverge.com/2012/3/19/2885455/apple-new-ipad-sales
[..]![]()
TT change aanvragen?
Jij mag van mij bepaalde zaken niet kopen? Do tell...quote:Op maandag 19 maart 2012 20:16 schreef opgebaarde het volgende:
Maar ik mag dus het product niet kopen van jou omdat ik mij niet kan vinden in hun beleid? Raar
Hij faalt sowieso.quote:Op maandag 19 maart 2012 22:16 schreef drbarisart het volgende:
[..]
"Die_Hofstadtgruppe faalt met anti-Apple janktopic"?
En jawel!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wel meer landen tegelijk gelanceerd dus wat lastiger de lancering van de new ipad te vergelijken met de ipad 2quote:Op dinsdag 20 maart 2012 07:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
En jawel!
Voordat Die_Hofstadtgruppe weer met onzin komt ben ik hem alvast even voor: Apple berekent altijd enkel en alleen daadwerkelijke verkoopcijfers omdat Apple-producten alleen via APR's en Apple Stores verkocht worden. Daardoor weet Apple precies hoeveel er producten over de toonbank zijn gegaan en niet enkel hoeveel er aan leveranciers is geleverd.
Er zijn dus wereldwijd op dit moment drie miljoen mensen met een nieuwe iPad en zodoende verkoopt deze nog beter dan de iPad 2.![]()
Hoezo? 3mil = 3milquote:Op dinsdag 20 maart 2012 07:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wel meer landen tegelijk gelanceerd dus wat lastiger de lancering van de new ipad te vergelijken met de ipad 2
En dat geeft tevens de sufheid van Apple users aan, 1 meute die achter elkaar aan rent, zelfs kritische recensenten geven toch wel toe dat dit een upgrade op de iPad 2 is. Eigenlijk alleen het scherm is significant verbetert, maar dat is het wel, ik gun iedereen ze pleziertje, en dat mensen dit willen kopen moeten ze zelf weten, maar het geeft te kennen hoe dit soort types denken. Beetje zelfde als MC Donalds, iedereen is het er over eens dat het niet te vreten is, maar al jaren goede cijfers, en goede verkopen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 07:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
En jawel!
Voordat Die_Hofstadtgruppe weer met onzin komt ben ik hem alvast even voor: Apple berekent altijd enkel en alleen daadwerkelijke verkoopcijfers omdat Apple-producten alleen via APR's en Apple Stores verkocht worden. Daardoor weet Apple precies hoeveel er producten over de toonbank zijn gegaan en niet enkel hoeveel er aan leveranciers is geleverd.
Er zijn dus wereldwijd op dit moment drie miljoen mensen met een nieuwe iPad en zodoende verkoopt deze nog beter dan de iPad 2.![]()
Dat is niet zo vreemd, omdat qua iOS tablets geen keuze is, dus de markt is ook gesegmenteerd.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 07:45 schreef Tokus het volgende:
goh, dat is al meer dan er in totaal van de Samsung Galaxy Note verkocht zijn. Na tig maanden.
Ach, als je zo'n 200 per dag verdient maakt het toch geen hol uit, dus koop je de nieuwequote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
En dat geeft tevens de sufheid van Apple users aan, 1 meute die achter elkaar aan rent, zelfs kritische recensenten geven toch wel toe dat dit een upgrade op de iPad 2 is. Eigenlijk alleen het scherm is significant verbetert, maar dat is het wel, ik gun iedereen ze pleziertje, en dat mensen dit willen kopen moeten ze zelf weten, maar het geeft te kennen hoe dit soort types denken. Beetje zelfde als MC Donalds, iedereen is het er over eens dat het niet te vreten is, maar al jaren goede cijfers, en goede verkopen.
Ik zie genoeg collega's die geen 200 per dag verdienen die hem toch kopen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:29 schreef Estolan het volgende:
[..]
Ach, als je zo'n 200 per dag verdient maakt het toch geen hol uit, dus koop je de nieuwe
Dat heeft niks met er achteraan lopen te makenquote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zie genoeg collega's die geen 200 per dag verdienen die hem toch kopen.
Apple gebruikers zijn juist zeer tevreden. Recent nog bleek dat iPhone gebruikers het meest tevreden zijn over hun telefoon en dus niet de android nerds... En ik kan dat prima plaatsen, ik ben ook veel meer tevreden over mijn iPhone dan ik was over mijn android telefoon.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:27 schreef raptorix het volgende:
En dat geeft tevens de sufheid van Apple users aan, 1 meute die achter elkaar aan rent, zelfs kritische recensenten geven toch wel toe dat dit een upgrade op de iPad 2 is. Eigenlijk alleen het scherm is significant verbetert, maar dat is het wel, ik gun iedereen ze pleziertje, en dat mensen dit willen kopen moeten ze zelf weten, maar het geeft te kennen hoe dit soort types denken. Beetje zelfde als MC Donalds, iedereen is het er over eens dat het niet te vreten is, maar al jaren goede cijfers, en goede verkopen.
Uitstekende vergelijking. Apple = McDonalds-shit.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Vwb McDonalds... je kan lekkerder eten, maar dat het niet te vreten is volgens de gebruikers is natuurlijk klinkklare nonsense.
Nee, dat is niet terecht.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Het punt is gewoon dat mensen die gaan gillen als ze winkels binnenlopen, mensen voor die deur gaan slapen en mensen die virtuele kaarsjes branden voor virtuele fotos gewoon een hoop agressie oproepen. En terecht.
Het is lachwekkend. Agressie? Nee.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Het punt is gewoon dat mensen die gaan gillen als ze winkels binnenlopen, mensen voor die deur gaan slapen en mensen die virtuele kaarsjes branden voor virtuele fotos gewoon een hoop agressie oproepen. En terecht.
Precies. Ik vind het allemaal ook enorm overtrokken. Maar TS wil vast ook tienermeisjes die gillend en jankend voor de hotelkamer van een artiest staan doodmaken, die zijn ook andersquote:
En android is dan de shoarmaboer op de hoek waar je altijd een beetje misselijk van wordt?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Uitstekende vergelijking. Apple = McDonalds-shit.
Een goede tik is daar natuurlijk wel op zijn plaats...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:19 schreef HeatWave het volgende:
Of wil je die horden lekkere wijven die hysterisch bij de H&M voor de deur gaan staan als de zoveelste achterlijke josti uit Parijs weer eens stoned een jurkje heeft ontworpen ook in elkaar slaan?
Snap ik ook als TS de artiest is (of een van de buurtbewoners) en gewoon wil slapen...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:40 schreef HeatWave het volgende:
Maar TS wil vast ook tienermeisjes die gillend en jankend voor de hotelkamer van een artiest staan doodmaken, die zijn ook anders.
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Of wil je die horden lekkere wijven die hysterisch bij de H&M voor de deur gaan staan als de zoveelste achterlijke josti uit Parijs weer eens stoned een jurkje heeft ontworpen ook in elkaar slaan?
+1quote:
Ik ken genoeg iPhone users die terug zijn gegaan naar Android.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Apple gebruikers zijn juist zeer tevreden. Recent nog bleek dat iPhone gebruikers het meest tevreden zijn over hun telefoon en dus niet de android nerds... En ik kan dat prima plaatsen, ik ben ook veel meer tevreden over mijn iPhone dan ik was over mijn android telefoon.
Vwb McDonalds... je kan lekkerder eten, maar dat het niet te vreten is volgens de gebruikers is natuurlijk klinkklare nonsense.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |