[Upd] Apple-fans niet in de rij voor nieuwe iPadquote:De nieuwe iPad van Apple zorgt in de Verenigde Staten voor lange rijen voor de winkels. Traditiegetrouw staan fans van het merk in de rij voor nieuwe producten bij Apples eigen verkooppunten. Ook bij verschillende winkelketens staan mensen in de rij, melden Amerikaanse media. De verkoop ging vrijdag van start.
Winkelketen Wal-Mart begon om midddernacht al met de verkoop, acht uur eerder dan de Apple Store. Een filiaal in San Francisco moest tientallen klanten teleurstellen. Het bedrijf had maar veertig iPads gekregen. Toch sloten enkelen gewoon weer aan in de rij. "Misschien doet iemands creditcard het wel niet", zei een van de wachtenden tegen techwebsite Cnet.
De iPad wordt vanaf vrijdag behalve in de Verenigde Staten verkocht in onder meer Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. In Londen stonden vrijdagochtend bij Apples eigen winkel op Covent Garden honderden mensen te wachten. Ook in andere steden, waaronder Tokyo, Hamburg en Parijs stonden mensen in de rij.
In Nederland ligt de nieuwe iPad, die onder meer beschikt over een verbeterd beeldscherm en krachtigere processor, volgende week vrijdag in de winkel.
Update 17.57 uur:
Het blijkt allemaal nogal tegen te vallen voor Apple. Lange rijen blijven op de meeste plekken uit, zo meldt techsite Webwereld. 'De dranghekken stonder er desolaat bij'.
Techsite The Register (met fotoserie) meldt dat op Regent Street korte tijd een rijtje stond, maar die verdween binnen enkele minuten na opening van de winkel. Op een gegeven moment stond er meer personeel buiten dan potentiële kopers.
Vanuit de Verenigde Staten twitterde Gonny van der Zwaag van de Nederlandse iPadclub al dat er geen hond stond bij de WalMart die om middernacht begon met de verkoop.
Femme Taken, oprichter van Tweakers.net, wist te melden dat in Oberhausen Apple met een flinke voorraad bleef zitten. "iPads zijn nog ruim voorradig, in de opslagruimte liggen er ook nog honderden." Een bijgevoegde foto toont bergen iPad's en nul klanten.
Of de tegenvallende hype te maken heeft met de beperkte vernieuwingen aan de iPad 3 blijft speculatief. Wel staat het gebrek aan succes in schril contrast tegen de iPhone 4s en iPad 2 taferelen van weleer.
Als het een iPhone/iPod was, had je het dan gekocht?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:11 schreef bijdehand het volgende:
Als ze 'm nou echt beter maken... nja hoef sowieso geen tablet.
Maar als de 4 komt is de 5 al weer aan de horizon...quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:17 schreef BrandX het volgende:
- de Ipad 4 schijnt eind dit jaar uit te komen. Ik zou dan ook heerlijk wachten. En dat doet bijna iedereen die zo'n ding zou willen hebben. Terecht en logisch.
idd, mijn iPad 1 bevalt ook nog prima. iPad2 biedt niet echt meerwaarde en de iPad 3 ook niet. Ja, snelheid, maar ik vind mijn iPad1 nog niet traag genoeg om er een paar honderd euro aan te besteden. Het is een leuke gadget, niet mijn primaire internetapparaat.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:15 schreef Lesnar het volgende:
Ik heb nog een iPad 1 en ik zie niet in waarom ik een iPad 3 moet kopen. Misschien dat de iPad 4 wel weer baanbrekend wordt.
Marktverzadiging.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar als de 4 komt is de 5 al weer aan de horizon...
Bij de 2 liep het ook al veel minder storm dan de 1.
Het is natuurlijk ook veel minder "belangrijk" voor veel mensen omdat je een Ipad wat minder vaak buitenshuis gebruikt, dus de nieuwste telefoon is zoveel belangrijker dan de nieuwste tablet.quote:
Een (smart)phone vervang je vaker, uitzonderingen daargelaten.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook veel minder "belangrijk" voor veel mensen omdat je een Ipad wat minder vaak buitenshuis gebruikt, dus de nieuwste telefoon is zoveel belangrijker dan de nieuwste tablet.
Tenminste, anders kan ik niet verklaren dat bij telefoons velen wel steeds de nieuwste versie willen.
true true, maar deze twee volgen elkaar wel erg snel opquote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Maar als de 4 komt is de 5 al weer aan de horizon...
Bij de 2 liep het ook al veel minder storm dan de 1.
4 vs 4s...?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:30 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Een (smart)phone vervang je vaker, uitzonderingen daargelaten.
De meesten doen dat op jaarbasis of om het jaar en dan willen ze wel het nieuwste hebben zodat ze even 'mee' kunnen. Technologische ontwikkelingen volgen elkaar razendsnel op.
Wees maar niet bang. Niemand hoeft die troep.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:53 schreef Splackavellie02 het volgende:
Goed om te lezen. Hopelijk betekent dat dat ze volgende week vrijdag ook ruim op voorraad zijn
Gelukkig zijn deze Apple 'fanboys' minder gek dan fanboys van andere merken.quote:
Wat toevallig, dat zeiden ze bij de vorige twee iPads ook en daar zijn toch al 55 miljoen exemplaren van verkocht.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wees maar niet bang. Niemand hoeft die troep.
Ipad's zijn tot nu toe altijd in maart uitgekomen, daar kan je eigenlijk wel vanuit gaan dat dat de volgende keer weer gebeurd.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:17 schreef BrandX het volgende:
Verbaasd me niets.
- De verbeteringen zijn nou niet bepaald zo wereldschokkend. Mensen die al een 2 hebben krijgen nou niet echt heel enorm veel meer dan wat ze al hebben. Dus om dat extra geld (weer) uit te geven is onzin.
- de Ipad 4 schijnt eind dit jaar uit te komen. Ik zou dan ook heerlijk wachten. En dat doet bijna iedereen die zo'n ding zou willen hebben. Terecht en logisch.
Neinquote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:13 schreef PandaDrop het volgende:
[..]
Als het een iPhone/iPod was, had je het dan gekocht?
Dat gaat toch wel gebeuren nu Apple snel voet aan de grond krijgt in China. Mensen hunkeren daar naar gadgets en zelfs als maar een paar procent van de bevolking zo'n ding wil in de toekomst hebben ze al een grotere afzetmarkt dan in de hele VS.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
TVP voor wanneer blijkt dat de iPad 3 alle voorgaande records verbreekt.
iosquote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:41 schreef sp3c het volgende:
ik heb sowieso nooit echt begrepen waar je een tablet nu eigenlijk voor nodig hebt!
veel meer dan een hele grote Ipod (Iphone die niet kan bellen) is het niet en kun je er volgens mij niet mee
ik kocht van de week een heel leuk netbookje met touchscreen, waarom dan nog een duurdere Ipad kopen?
Precies. Wie wil er nou niet beperkt worden in zijn doen en laten voor meer geld?quote:
meerwaarde tov Windows?quote:
Ik zei hetzelfde, tot ik ermee ging werken.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Precies. Wie wil er nou niet beperkt worden in zijn doen en laten voor meer geld?
Oftewel minder voor meer.
Als je geen tablet hebt, dan ben je dus geen gadgetfreak.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:17 schreef sp3c het volgende:
kan mij de beperktheid nou schelen
ik vraag me gewoon af waarom je een tablet zou kopen ipv een netbook, de gadgetfreak in mij wil het graag maar ik zie geen reden om hem zijn zin te geven
Ik ook en toen zei ik nog steeds hetzelfde. Niet vergeten te bidden naar Steve hè vannacht.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:12 schreef Lesnar het volgende:
[..]
Ik zei hetzelfde, tot ik ermee ging werken.
ik heb niet zoveel geld over dat ik er mijn kont mee kan vegen neequote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:27 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
De reden is waarschijnlijk dat je een kutpauper bent die het geld niet kan missen.
Waarom zou je een netbook kopen in plaats van een tablet vind ik een betere vraag... Een tablet is veel mobieler en focussed zich veel meer op het consumeren van media. Kijk maar bijvoorbeeld naar die digitale tijdschriften op de iPad. Zijn vaak prachtige ontwerpen die optimaal gebruik maken van touch bewegingen. Een tablet ervaart beter de ervaring die een krant of tijdschrift geeft, onder andere omdat je hem dichterbij kan houden. Het leest lekkerder dan naar een scherm te zitten turen van een netbook waar ook nog vaak een toetsenbord aan vast zit.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:17 schreef sp3c het volgende:
kan mij de beperktheid nou schelen
ik vraag me gewoon af waarom je een tablet zou kopen ipv een netbook, de gadgetfreak in mij wil het graag maar ik zie geen reden om hem zijn zin te geven
het maakt mij niets uit wat anderen doenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:33 schreef Guus Muisarm het volgende:
Nou, daar heb je de reden. Wat maakt jou het uit wat anderen doen, alsof het mij wat kan kutten hoeveel apple's mensen hebben. Al hebben ze er 1 aan elk oor en een tablet op schoot.
Fuck, laat ze man.
Overigens, het valt me nu op, ik heb geen apple en ben geen fanboi. Daarentegen ben ik er ook niet tegen. Het zal me een zorg zijn wat anderen doen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik tank per week zo'n pauper apple poep ding van je
Ik heb even terug gelezen, je hebt gelijk. Ik heb de verkeerde gekozen, ik ging er even vanuit dat we vol pro en contra apple boys zaten hier.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:38 schreef sp3c het volgende:
bla bla bla
zit je grappige sigaretten te roken ofzo?
Lees mijn reactie hierboven. Een tablet is veel fijner voor het consumeren van media. Daarnaast is een netbook vaak niet Touchbased, waardoor je weer een muis nodig hebt voor een fijne besturing. En dat betekend weer dat je een ondergrond nodig hebt.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
het maakt mij niets uit wat anderen doen
het kan mij niet kutten hoeveel apple's mensen hebben
en ondanks het feit dat wanneer iemand met een apple aan beide oren zit heel hard moet lachen laat ik ze gewoon hun gang gaan
ik vraag gewoon af wat je zoal met een tablet doet wat je met een netbook niet kan
zit je grappige sigaretten te roken ofzo?
Dat lijkt me. Tsja ik heb zelf geen tablet alleen een laptop. Maar op m'n werk lopen aardig wat mensen rond met een tablet. En wat mij opvalt is dat het vooral gebruikt wordt om media aan elkaar te laten zien. Schetsen, foto's van projecten en dergelijke.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:52 schreef sp3c het volgende:
ja ok dus voor digitaal lezen en film kijken enzo
wat doe je zelf het meeste?
Oh no you didn't...quote:
soort mediacenter?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat lijkt me. Tsja ik heb zelf geen tablet alleen een laptop. Maar op m'n werk lopen aardig wat mensen rond met een tablet. En wat mij opvalt is dat het vooral gebruikt wordt om media aan elkaar te laten zien. Schetsen, foto's van projecten en dergelijke.
Met een tablet gaat dat gemakkelijk.
Stel, je neemt dat ding mee naar een collega, en terwijl je naast hem staan 'swipe' je door de foto's heen. Stel je deze situatie nu eens voor met een netbook. Je moet dat ding goed vastpakken want hij is waarschijnlijk zwaarder. Dan kom je bij die collega en terwijl je staat moet je het touchpad indrukken (of de knoppen eronder) om door je media heen te gaan. Als je pech hebt moet je eerst nog met je touchpad lopen pielen om de muiscursor op de juiste plek te krijgen. Dat is bijna niet te doen, laat staan dat het lekker intuitief is. Dat fysieke toetsenbord is ook nog eens verspilling van ruimte. Een tablet gebruikt zijn hele volume om content te kunnen tonen.
ligt een beetje aan hoeveel je eraan uit wilt gevenquote:Andere situatie. Je zit in de trein en je wilt lekker door een digitaal tijdschrift heen bladeren. Een tablet geeft je de gebruikerservaring die het meest lijkt op het vasthouden van een fysiek tijdschrift. Je kan hem voor je houden, je hebt groot beeld en je kan intuitief navigeren. Een netbook ga je toch niet zomaar even in het midden beetpakken en vervolgens als een tijdschrift voor je houden. Het kan wel, maar het is verre van ideaal.
Wow... JIJ bent stoer!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat dacht ik al. Ik tank per week zo'n pauper apple poep ding van je, pauper.
Zo overpriced is het volgens mij helemaal niet. De iPad staat best scherp in de markt geprijst als je het vergelijkt met andere tablets met soortgelijke specs.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:17 schreef Eenskijken het volgende:
ipad 3terecht dat je geowned worden, overpriced meuk
Je bent echt een pauper? Liever geld uitgeven aan een dikke auto dan aan goede huisvesting en een goede opleiding in bv. private equity? Waarom?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat dacht ik al. Ik tank per week zo'n pauper apple poep ding van je, pauper. Toch zie ik nog steeds niet waarom ik zo'n sekte ding zou kopen. Ondanks je standaard faal argument.
In zijn geval blijkbaar wel. Gisteren gaf hij nog te kennen een pauper buurman te hebben. Dan woon je dus in een achterstandsbuurt.quote:
Dit. Ik kan me nog zo'n hilarisch topic van TS herinneren.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
TVP voor wanneer blijkt dat de iPad 3 alle voorgaande records verbreekt.
Hillarisch? er het is nogsteeds een feit dat het tegenvalt/vielquote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:04 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dit. Ik kan me nog zo'n hilarisch topic van TS herinneren.
Begin van het verval? iPhone verliest flink aandeel in Europa.
Paar weken later:
Marktaandeel iPhone verdubbeld in 6 weken
Ik wacht liever op geschatte verkoopcijfers van analisten of cijfers van Apple zelf i.p.v. een paar fototjes.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:05 schreef Xetran het volgende:
[..]
Hillarisch? er het is nogsteeds een feit dat het tegenvalt/viel
xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDd
Hoezo moet je niet om de specs voor Apple kiezen? Alle iPhones en iPads waren ten tijde van de release qua specs beter dan de concurrentie.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:24 schreef Eenskijken het volgende:
iPad 3 is wel een van de eerste met zo'n nieuwe processor en zo'n hoge resolutie, toegegeven. Maar toch is het weinig vernieuwend. En voor de specs moet je nooit apple kiezen, want er zijn (of zullen binnenkort) in de toekomst betere alternatieven zijn wat dat betreft. Het is meer die apple feel en die UI waar mensen het om doen denk ik, en daar ben ik persoonlijk geen fan van.
iphone niet hoor. en ipad alleen omdat het toen een 'hype' begon. Daarna kwamen ook snel de betere specs van andere fabrikanten.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
Hoezo moet je niet om de specs voor Apple kiezen? Alle iPhones en iPads waren ten tijde van de release qua specs beter dan de concurrentie.
Noem ze dan eens. Het klopt namelijk niet, dus het lijkt me knap als je dat voor elkaar krijgt.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:18 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
iphone niet hoor. en ipad alleen omdat het toen een 'hype' begon. Daarna kwamen ook snel de betere specs van andere fabrikanten.
Dat ding van Asus is volgens mij veel beter.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Noem ze dan eens. Het klopt namelijk niet, dus het lijkt me knap als je dat voor elkaar krijgt.
Volgensmij is die alleen een stuk duurder.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat ding van Asus is volgens mij veel beter.²
De iPhone 4 had betere specs. Beter scherm, betere CPU, meer RAM, betere camera.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:22 schreef Xetran het volgende:
Mijn HTC Desire was eerder uit dan de iPhone 4 en zo ver ik weet qua specs nog beter ook. In ieder geval scheelde het mij de helft van de prijs.
Het scherm heeft een veel lagere resolutie en de grafische chip is veel minder, dus nee, qua specs streeft de iPad dit apparaat makkelijk voorbij. Daar bovenop komt dat er ontzettend veel problemen zijn met wifi en GPS-ontvangst.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:22 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat ding van Asus is volgens mij veel beter.²
HTC Desire heeft een 1ghz processor en de 4 een 800mhz, HTCD heeft een super-amoled wat (voor zover m'n kennis reikt ook beter is). Verder is het werkgeheugen gelijk.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
De iPhone 4 had betere specs. Beter scherm, betere CPU, meer RAM, betere camera.
Leuk, maar de iPhone4 loopt 1000x soepeler dan de Desire. En ja, ik heb al jaren een Desire.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:28 schreef Xetran het volgende:
[..]
HTC Desire heeft een 1ghz processor en de 4 een 800mhz, HTCD heeft een super-amoled wat (voor zover m'n kennis reikt ook beter is). Verder is het werkgeheugen gelijk.
Dus ja, als je de meerwaarde van een retina lcd scherm de dubbele abbonementsprijs waard vind, be my guest.
We hebben het nu even niet over de prijs (waarvan jouw bewering trouwens ook incorrect is), maar over de specs. Qua specs was de iPhone 4 gewoon top-of-the-bill. Dat deze op 800 MHz geklokt is wil niet zeggen dat hij dan meteen langzamer is dan de HTC Desire. Tevens had de HTC Desire een normaal AMOLED-scherm en geen super-AMOLED, daardoor is de HTC Desire een stuk minder scherp. De iPhone 4 is zodoende zowel qua scherpte als kleurechtheid als kijkhoek beter dan de HTC Desire.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:28 schreef Xetran het volgende:
[..]
HTC Desire heeft een 1ghz processor en de 4 een 800mhz, HTCD heeft een super-amoled wat (voor zover m'n kennis reikt ook beter is). Verder is het werkgeheugen gelijk.
Dus ja, als je de meerwaarde van een retina lcd scherm de dubbele abbonementsprijs waard vind, be my guest.
Ik heb mijn telefoon nog niet proberen te buigen. Maar we hadden het hier over specs dacht ik.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:30 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Leuk, maar de iPhone4 loopt 1000x soepeler dan de Desire. En ja, ik heb al jaren een Desire.
Ik moet je inderdaad wel gelijk geven hierin ja, maar voor de prijs zal je je wel snel achter de oren moeten krabben. Dat van amoled klopt ook, door die kut Samsung reclames zijn mijn oren volgewassen met de super amoled term.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:30 schreef TC03 het volgende:
[..]
We hebben het nu even niet over de prijs (waarvan jouw bewering trouwens ook incorrect is), maar over de specs. Qua specs was de iPhone 4 gewoon top-of-the-bill. Dat deze op 800 MHz geklokt is wil niet zeggen dat hij dan meteen langzamer is dan de HTC Desire. Tevens had de HTC Desire een normaal AMOLED-scherm en geen super-AMOLED, daardoor is de HTC Desire een stuk minder scherp. De iPhone 4 is zodoende zowel qua scherpte als kleurechtheid als kijkhoek beter dan de HTC Desire.
Hoe dan ook, de iPhone 4 was ten tijde van de launch gewoon de nummer #1, ook qua specs.
De prijs viel toen best mee, je was misschien tussen de ¤50-¤100 meer kwijt voor een iPhone 4. Valt echt mee hoor.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:31 schreef Xetran het volgende:
[..]
Ik heb mijn telefoon nog niet proberen te buigen. Maar we hadden het hier over specs dacht ik.
[..]
Ik moet je inderdaad wel gelijk geven hierin ja, maar voor de prijs zal je je wel snel achter de oren moeten krabben. Dat van amoled klopt ook, door die kut Samsung reclames zijn mijn oren volgewassen met de super amoled term.
Goede grap man.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:31 schreef Xetran het volgende:
[..]
Ik heb mijn telefoon nog niet proberen te buigen. Maar we hadden het hier over specs dacht ik.
En dat is precies de reden waarom de rijen wegblijven. De doorlooptijd is gewoon te kort. Je gaat toch ook niet elk jaar een nieuwe televisie kopen.quote:Op zondag 18 maart 2012 10:51 schreef Re het volgende:
iPad2 hier, prima ding dus ik heb nog geen vervanging nodig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |