abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105956136
quote:
Reuters schrijft, op basis van cijfers van onderzoeksbureau Kantar Worldpanel, dat Apple aandeel op de Europese smartphonemarkt aan het verliezen is.

De iPhone 4S, die uitkwam in oktober dit jaar, verkocht de eerste paar weken erg goed, maar daarna nam de hype af. Daardoor valt het effect van het toestel in Europa tegen, zo stelt het onderzoeksbureau.

Het aandeel van Apple ging in Frankrijk in een jaar van 29 naar 20 procent, terwijl deze in Duitsland slonk van 27 naar 22 procent. Eenzelfde trend is de bespeuren in Spanje en Italië. Het marktaandeel van de Samsung Galaxy S2, de belangrijkste concurrent van de iPhone 4S, steeg in Duitsland van 46 naar 61 procent. Cijfers over Nederland waren onbekend, maar de helft van alle smartphones in Nederland draaien het Android besturingssysteem.

In Amerika, Australië en Engeland verkoopt de iPhone 4S wel goed. Zo groeide in Amerika het marktaandeel naar 36 procent, terwijl het aandeel in Engeland naar 31 procent steeg.

De prijs van de iPhone, in vergelijking met toestellen die Android draaien, wordt als de belangrijkste reden genoemd voor de dalende populariteit.
http://www.powned.tv/nieu(...)ne_in_eu_slinkt.html

Zal me niets verbazen dat het met het verlies van Jobs vrij snel gedaan kan zijn met apple.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_105956225
Een kleine daling en direct aannemen dat het vrij snel gedaan kan zijn met Apple? Lijkt me stug.
pi_105956245
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 11:29 schreef Bot13 het volgende:
Een kleine daling en direct aannemen dat het vrij snel gedaan kan zijn met Apple? Lijkt me stug.
Precies.

En volgens mij hebben ze bij Apple nog wel veel klaar liggen voor de toekomst.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_105956276
Ligt dat niet aan de verschillende marketingstrategieën van Samsung? Op de Deense radio hoor ik bv. precies dezelfde reclame voor de Galaxy SII als op de NL radio.
  vrijdag 23 december 2011 @ 11:32:17 #5
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_105956343
Niet zo gek, het aanbieden van matige producten voor een prijs dat hoort bij een topproduct, kan je met marketing een tijdje mee wegkomen maar eens houdt het op.
/-=]
|o-0
~~~`
pi_105956428
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 december 2011 11:32 schreef DeWaasheid het volgende:
Niet zo gek, het aanbieden van matige producten voor een prijs dat hoort bij een topproduct, kan je met marketing een tijdje mee wegkomen maar eens houdt het op.
Over welke producten heb jij het dan?
Alleen de iphone zeker.

De computer afdeling is wel wat anders, over het algemeen gaan imacs of macbooks wel wat langer mee dan de gemiddelde pc of computer.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_105956521
We hebben het over een dalend marktaandeel in een explosief groeiende markt, dus in absolute termen kan Apple best wel groeien. Bovendien zullen er ook wel nieuwe spelers op de markt komen.
Maar na de dood van Steve Jobs zal Apple wel minder presteren.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_105956538
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 11:34 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Over welke producten heb jij het dan?
Alleen de iphone zeker.

De computer afdeling is wel wat anders, over het algemeen gaan imacs of macbooks wel wat langer mee dan de gemiddelde pc of computer.
In het artikel wordt ook alleen over een iPhone gesproken, dus daar zal hij het dan ook wel over hebben ja.
pi_105957175
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 11:37 schreef Oud_student het volgende:
We hebben het over een dalend marktaandeel in een explosief groeiende markt, dus in absolute termen kan Apple best wel groeien. Bovendien zullen er ook wel nieuwe spelers op de markt komen.
Maar na de dood van Steve Jobs zal Apple wel minder presteren.
Doet me een beetje denken aan het verhaal van Pixar; de concepten voor al hun films (tot 2 jaar terug oid) zijn bedacht op één congres, ergens halverwege de jaren '90. Dus letterlijk een stapel waar alles van Toy Story tot Wall-E te vinden was.
Ik heb gehoord dat Jobs ook die richting op aan het gaan was - er zijn een heleboel plannen voor "gesture"-based besturing van Apple-producten (op afstand besturen dus), en daarna nog genoeg plannen waarin kleur verwerkt wordt in Apple-producten (hoesjes, kleuruitvoeringen, etc, alles is nu namelijk standaard wit). Kunnen ze nog wel een paar jaar mee vooruit.
pi_105957374
iPhone verliest aandeel, maar is méér verkocht. De markt voor smartphones is gewoon explosief gegroeid, vooral met budget toestellen die gekocht worden door mensen die eerst geen smartphone hadden.
  vrijdag 23 december 2011 @ 12:09:03 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_105957630
Ik heb de Iphone-hype nooit wat gevonden... Nooit begrepen dat mensen de prijs van 3 laptops uitgeven aan iets lulligs als een telefoon, en vervolgens met een enorm groot ding rondlopen wat ze voor alles gebruiken behalve bellen.
censuur :O
  vrijdag 23 december 2011 @ 12:10:12 #12
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105957663
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 11:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Zal me niets verbazen dat het met het verlies van Jobs vrij snel gedaan kan zijn met apple.
Jij hebt echt twee stokpaardjes, hè?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 23 december 2011 @ 12:10:37 #13
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_105957677
quote:
Orderstatus
Afgehandeld en verzonden - donderdag 22 december 2011
mn iphone wordt zometeen afgeleverd. hoop ik *O*
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_105957757
Hebben de nieuwe datatarieven hier ook niets mee te maken?
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_105957779
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 december 2011 12:10 schreef Copycat het volgende:

[..]

Jij hebt echt twee stokpaardjes, hè?
Terug de keuken in jij.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 23 december 2011 @ 12:14:23 #16
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105957794
quote:
8s.gif Op vrijdag 23 december 2011 12:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Terug de keuken in jij.
Geen tijd voor. Er moet gepubliceerd worden.
pi_105957818
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2011 12:14 schreef Copycat het volgende:

[..]

Geen tijd voor. Er moet gepubliceerd worden.
Ja die advertentiemarkt voor de papieren bladen is booming he?
  vrijdag 23 december 2011 @ 12:16:19 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105957860
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 december 2011 12:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ja die advertentiemarkt voor de papieren bladen is booming he?
Ik mag nog steeds niet klagen. Off- en online niet.
pi_105959175
Bij Apple is marktaandeel nooit alleszeggend...
Zolang hun omzet an sich stijgt, en met hun hoge winstpercentage op de omzet halen ze gewoon en helevboel binnen en daarin denk ik nog niet dat ze het ook maar minimaal moeilijk krijgen...

wél kan het op de langere terwijl een verzwakking kunnen betekenen doordat ontwikelaars van Applicaties mogelijk iOS laten liggen en overstappen naar Android...
échter, hierbij heb ik het idee dat Apple nog altijd een effectiever distributiesysteem heeft en zelfs als Android dàt beter op orde krijgt en daar een bruikbaar alternatief is voor devvers de ontwikkelde toepassingen toch veelal eenvoudig te porten blijven..
zeker waar veelvuldig HTML5 toegepast wordt is het voor ontwikkelaars niet veel moeite deze multiplatform te ontwikelen voor zowel android als iOS (beide immers webkit-based) .

Android zou hooguit en wérkelijke bedreiging kunnen worden als die eerst in de markt voor apps en duidelijke 'marktleider-positie' nemen en dan vervolgens een nieuwe ontwikkelomgeving introduceren die niet toepasbaar is voor iOS, maar wélk grote voordelen biedt...
daarover zullen echter zeker nog minimaal 5 tot 10 jaren heengaan.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 23 december 2011 @ 13:03:35 #20
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_105959413
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 12:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb de Iphone-hype nooit wat gevonden... Nooit begrepen dat mensen de prijs van 3 laptops uitgeven aan iets lulligs als een telefoon, en vervolgens met een enorm groot ding rondlopen wat ze voor alles gebruiken behalve bellen.
Hoeveel duurder is een iPhone dan een goede Android telefoon? Niet eens zo heel veel.. Het verschil besteden andere mensen weer door bijvoorbeeld voor Nike schoenen te gaan in plaats van merkloze schoenen van de Bristol, een design meubel aan te schaffen in plaats van naar de Ikea te gaan, of een aantal keer dure boodschappen te doen terwijl Euroshopper ook prima producten heeft.

De prijs van 3 laptops is natuurlijk zwaar overdreven :)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_105959452
Iphone is trouwens een prima telefoon. Ook om te bellen ;)

In ieder geval beter dan de concurrentie. Ik heb helaas momenteel een blackberry en godverdomme wat is dat een onding.
Conscience do cost.
pi_105960091
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 12:09 schreef RemcoDelft het volgende:
3 laptops? Overdrijven is ook een vak.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 23 december 2011 @ 13:24:48 #23
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_105960182
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 december 2011 13:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De prijs van 3 laptops is natuurlijk zwaar overdreven :)
Mijn babylaptop kostte 2 jaar geleden 199,95.. En kan meer dan zo'n Iphone. Dus echt overdreven is het niet ;)
Maar then again, ik heb die hele telefoon-hype nooit begrepen... En "apps" nu al helemaal niet: hoe mensen geld uitgeven voor kleine prutssoftware, waarmee ze iets kunnen doen wat al lange tijd mogelijk was op een computer, en waarvoor zeer waarschijnlijk veel betere OpenSource applicaties bestaan. Die al jarenlang in een "repository" zitten voor de niet-MS-gebruikers. Waarom dan toch zo hypen voor inferieure software?
censuur :O
pi_105960236
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 11:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Djeez wat een kortzichtige aanname? Natuurlijk niet!

Prima dat Android een opmars maakt. Wellicht dat de iPhone dan weer goedkoper zal worden. Ik stap niet van de iPhone en Apple producten af.
  vrijdag 23 december 2011 @ 13:27:10 #25
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_105960286
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 13:24 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Mijn babylaptop kostte 2 jaar geleden 199,95.. En kan meer dan zo'n Iphone. Dus echt overdreven is het niet ;)
Maar then again, ik heb die hele telefoon-hype nooit begrepen... En "apps" nu al helemaal niet: hoe mensen geld uitgeven voor kleine prutssoftware, waarmee ze iets kunnen doen wat al lange tijd mogelijk was op een computer, en waarvoor zeer waarschijnlijk veel betere OpenSource applicaties bestaan. Die al jarenlang in een "repository" zitten voor de niet-MS-gebruikers. Waarom dan toch zo hypen voor inferieure software?
Tsja ik snap ook niet waarom iemand een tas koopt van een chique merk terwijl je voor die prijs tien normale tassen kan kopen, toch respecteer ik hun beslissing. Jij denkt teveel vanuit jezelf als technisch persoon, niet vanuit een gewone gebruiker die gewoon een goede telefoon wil. De prijs is irrelevant.

En zijn toch genoeg goede gratis apps. En anders kan je toch zelf je zooi installeren als je dat wilt. Je bent niet verplicht aan de Appstore. (hoewel de meeste mensen denken dat het wel zo is)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')