http://www.powned.tv/nieu(...)ne_in_eu_slinkt.htmlquote:Reuters schrijft, op basis van cijfers van onderzoeksbureau Kantar Worldpanel, dat Apple aandeel op de Europese smartphonemarkt aan het verliezen is.
De iPhone 4S, die uitkwam in oktober dit jaar, verkocht de eerste paar weken erg goed, maar daarna nam de hype af. Daardoor valt het effect van het toestel in Europa tegen, zo stelt het onderzoeksbureau.
Het aandeel van Apple ging in Frankrijk in een jaar van 29 naar 20 procent, terwijl deze in Duitsland slonk van 27 naar 22 procent. Eenzelfde trend is de bespeuren in Spanje en Italië. Het marktaandeel van de Samsung Galaxy S2, de belangrijkste concurrent van de iPhone 4S, steeg in Duitsland van 46 naar 61 procent. Cijfers over Nederland waren onbekend, maar de helft van alle smartphones in Nederland draaien het Android besturingssysteem.
In Amerika, Australië en Engeland verkoopt de iPhone 4S wel goed. Zo groeide in Amerika het marktaandeel naar 36 procent, terwijl het aandeel in Engeland naar 31 procent steeg.
De prijs van de iPhone, in vergelijking met toestellen die Android draaien, wordt als de belangrijkste reden genoemd voor de dalende populariteit.
Precies.quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:29 schreef Bot13 het volgende:
Een kleine daling en direct aannemen dat het vrij snel gedaan kan zijn met Apple? Lijkt me stug.
Over welke producten heb jij het dan?quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:32 schreef DeWaasheid het volgende:
Niet zo gek, het aanbieden van matige producten voor een prijs dat hoort bij een topproduct, kan je met marketing een tijdje mee wegkomen maar eens houdt het op.
In het artikel wordt ook alleen over een iPhone gesproken, dus daar zal hij het dan ook wel over hebben ja.quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:34 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Over welke producten heb jij het dan?
Alleen de iphone zeker.
De computer afdeling is wel wat anders, over het algemeen gaan imacs of macbooks wel wat langer mee dan de gemiddelde pc of computer.
Doet me een beetje denken aan het verhaal van Pixar; de concepten voor al hun films (tot 2 jaar terug oid) zijn bedacht op één congres, ergens halverwege de jaren '90. Dus letterlijk een stapel waar alles van Toy Story tot Wall-E te vinden was.quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:37 schreef Oud_student het volgende:
We hebben het over een dalend marktaandeel in een explosief groeiende markt, dus in absolute termen kan Apple best wel groeien. Bovendien zullen er ook wel nieuwe spelers op de markt komen.
Maar na de dood van Steve Jobs zal Apple wel minder presteren.
Jij hebt echt twee stokpaardjes, hè?quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)ne_in_eu_slinkt.html
Zal me niets verbazen dat het met het verlies van Jobs vrij snel gedaan kan zijn met apple.
mn iphone wordt zometeen afgeleverd. hoop ikquote:Orderstatus
Afgehandeld en verzonden - donderdag 22 december 2011
Terug de keuken in jij.quote:Op vrijdag 23 december 2011 12:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jij hebt echt twee stokpaardjes, hè?
Geen tijd voor. Er moet gepubliceerd worden.quote:
Ja die advertentiemarkt voor de papieren bladen is booming he?quote:Op vrijdag 23 december 2011 12:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Geen tijd voor. Er moet gepubliceerd worden.
Ik mag nog steeds niet klagen. Off- en online niet.quote:Op vrijdag 23 december 2011 12:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ja die advertentiemarkt voor de papieren bladen is booming he?
Hoeveel duurder is een iPhone dan een goede Android telefoon? Niet eens zo heel veel.. Het verschil besteden andere mensen weer door bijvoorbeeld voor Nike schoenen te gaan in plaats van merkloze schoenen van de Bristol, een design meubel aan te schaffen in plaats van naar de Ikea te gaan, of een aantal keer dure boodschappen te doen terwijl Euroshopper ook prima producten heeft.quote:Op vrijdag 23 december 2011 12:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb de Iphone-hype nooit wat gevonden... Nooit begrepen dat mensen de prijs van 3 laptops uitgeven aan iets lulligs als een telefoon, en vervolgens met een enorm groot ding rondlopen wat ze voor alles gebruiken behalve bellen.
3 laptops? Overdrijven is ook een vak.quote:Op vrijdag 23 december 2011 12:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb de Iphone-hype nooit wat gevonden... Nooit begrepen dat mensen de prijs van 3 laptops uitgeven aan iets lulligs als een telefoon, en vervolgens met een enorm groot ding rondlopen wat ze voor alles gebruiken behalve bellen.
Mijn babylaptop kostte 2 jaar geleden 199,95.. En kan meer dan zo'n Iphone. Dus echt overdreven is het nietquote:Op vrijdag 23 december 2011 13:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De prijs van 3 laptops is natuurlijk zwaar overdreven
Djeez wat een kortzichtige aanname? Natuurlijk niet!quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
http://www.powned.tv/nieu(...)ne_in_eu_slinkt.html
Zal me niets verbazen dat het met het verlies van Jobs vrij snel gedaan kan zijn met apple.
Tsja ik snap ook niet waarom iemand een tas koopt van een chique merk terwijl je voor die prijs tien normale tassen kan kopen, toch respecteer ik hun beslissing. Jij denkt teveel vanuit jezelf als technisch persoon, niet vanuit een gewone gebruiker die gewoon een goede telefoon wil. De prijs is irrelevant.quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Mijn babylaptop kostte 2 jaar geleden 199,95.. En kan meer dan zo'n Iphone. Dus echt overdreven is het niet
Maar then again, ik heb die hele telefoon-hype nooit begrepen... En "apps" nu al helemaal niet: hoe mensen geld uitgeven voor kleine prutssoftware, waarmee ze iets kunnen doen wat al lange tijd mogelijk was op een computer, en waarvoor zeer waarschijnlijk veel betere OpenSource applicaties bestaan. Die al jarenlang in een "repository" zitten voor de niet-MS-gebruikers. Waarom dan toch zo hypen voor inferieure software?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |