abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 maart 2012 @ 21:30:43 #201
57586 Bananenman
-----------
pi_109251059
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 19:59 schreef TC03 het volgende:

[..]

Omdat Apple geen bedrade oplossingen promoot. In het ideale geval heb je gewoon een Apple TV waardoor je via wifi gebruik kunt maken van Airplay Mirroring waardoor je helemaal geen kabels nodig hebt.

Nadeel: je kan niet altijd en overal je iPad aansluiten. Voordeel: op de plaats waar je het vaakst bent (thuis) kan je zonder moeite en zonder draad eenvoudig en snel je iPad aansluiten op je TV.

Apple zal altijd gaan voor de elegante oplossing (draadloos en simpel). Dat kost dan soms wat meer, maar het is wel beter. Elegante oplossingen zijn simpel voor de gebruiker en ze maken apparaten niet lelijker of onnodig complex. Elegante oplossingen zijn echter niet per se goedkoop.

Apple streeft er dan ook naar om de beste producten en simpelste producten te maken, niet de goedkoopste of de meest functionele (niet dat dat niet hand in hand kan gaan, de prioriteiten liggen alleen wat anders).

Apple redeneert vanuit een blank canvas, ze kijken niet naar bestaande aansluitingen of apparaten, ze kijken naar hoe het volgens hen zou moeten en proberen vanuit die visie hun apparaten zo goed mogelijk te maken. Apple kijkt op detailniveau naar het gebruik. Stel je dat je op je iPad zit en ineens besluit je dat je je iPad op de TV aan wil sluiten om iets groter te kunnen bekijken. In een utopische situatie druk je dan enkel op een knop en het is geregeld. Eén handeling, that's it.

Hoe kan je die utopie bewerkstelligen? Hmm, zo simpel mogelijk betekent maximaal één handeling, dat betekent dat je geen fysieke dingen moet gaan aansluiten. Draadloos is dus the way to go. Hoe kan je je iPad draadloos aansluiten op de TV? Op dat moment kijken ze naar de wereld zoals hij is en concluderen ze dat TV's dat momenteel niet aan kunnen. Oplossing: een ontvanger voor je TV zodat Apple kan doen wat ze willen (Apple TV). Eindoplossing: via wifi je iPad op de Apple TV aansluiten en je hebt het beste resultaat.

In welke van deze stappen had Apple moeten beslissen om er een HDMI-aansluiting op te gooien? In welke wereld is "je iPad via maximaal één handeling op je TV weergeven" slechter dan "sluit een kabel aan op je iPad zodat je beperkt wordt in je bewegingsruimte en je veel meer inspanning moet doen"? In geen enkele wereld. De oplossing van Apple is gewoon zonder twijfel de beste omdat de gebruiker zich nergens zorgen over hoeft te maken.

Het enige nadeel is dat nog niet iedereen het licht heeft gezien en dat Apple TV's vrij schaars zijn, in tegenstelling tot HDMI-aansluitingen. Gelukkig voor ons is dat voor Apple geen reden om zich in te laten met inferieure technologie.

Draadloos is beter dan bedraad, always, en Apple sluit geen compromissen. Daarom is Apple een innovator i.p.v. volger. B-merken als Asus en Samsung zijn volgers omdat ze enkel kijken naar de hardware zonder te kijken naar het gebruik, terwijl dat laatste echt heel belangrijk is.

Ik snap niet waarom je zo'n hekel hebt aan Apple, ze zoeken gewoon in alles de beste oplossing en sluiten geen compromissen. Dat getuigt van visie en kunde. Daar kan ik persoonlijk alleen maar respect voor hebben. Voor copycats als Samsung, HTC en Asus heb ik geen respect.

HDMI-kabels bestaan er omdat er vanuit de industrie vraag is naar een universele standaard voor digitale media. Dat is een compromis, het is een standaard die voor alles en iedereen werkbaar moet zijn en flawless moet zijn. Zodoende krijg je een bekabelde oplossing die best goed werkt voor heel veel dingen, maar het is een optimum gebaseerd op alle producten die er gebruik van zullen maken. De iPad is echter maar één product, waarom moet de iPad zich conformeren aan HDMI als er voor de iPad als uniek product ook vast een unieke oplossing is die beter is dan HDMI? Draadloos is beter dan bedraad, dus doet Apple zo veel mogelijk draadloos. Lekker boeiend dat er HDMI en USB-sticks bestaan, ze zijn bedraad en dus per definitie inferieur en dus gebruikt Apple ze niet.

Mocht je om wat voor reden dan ook inferieure B-apparatuur gebruiken waardoor je aan de slag moet met SD-kaartjes en HDMI-kabels, dan kan je een adapter kopen. Apple zal echter nooit een heel apparaat gaan aanpassen zodat het ook werkt met inferieure technologie. Die compatibiliteit wordt enkel vereist in uitzonderingen en producten ontwerp je niet a.h.v. uitzonderlijk gebruik.

Apple. _O_
Heb je aandelen Apple ofzo?
pi_109253789
quote:
10s.gif Op zondag 18 maart 2012 21:30 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Ik mag van sp3c niet vloeken over die post maar je snapt me wel.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 18 maart 2012 @ 22:12:02 #203
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_109254002
quote:
10s.gif Op zondag 18 maart 2012 21:30 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Heb jij geen aandelen van Apple dan? Niet op ons haten omdat wij vijf jaar geleden zo verstandig waren een paar aandelen te kopen.
pi_109254042
Eigenlijk heb ik niets met Apple , maar door dit soort zuigtopics heb ik besloten Apple fanboy te worden.
pi_109254308
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 22:12 schreef De_Guidance het volgende:
Eigenlijk heb ik niets met Apple , maar door dit soort zuigtopics heb ik besloten Apple fanboy te worden.
Past mooi bij je religie achtergrond.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 18 maart 2012 @ 22:23:28 #206
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_109254741
quote:
15s.gif Op zondag 18 maart 2012 20:37 schreef BansheeBoy het volgende:
Leuk verhaal van Swetsenegger, maar hij "vergeet" in zijn verhaal dat de AppleTV met een compromis als de HDMI kabel moet worden aangesloten op de TV. :{

:{²
Klopt, dat obstakel ziet Apple ook. Daarom is Apple ook bezig met een eigen TV volgens de geruchten. :)
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_109258844
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 22:23 schreef TC03 het volgende:

[..]

Klopt, dat obstakel ziet Apple ook. Daarom is Apple ook bezig met een eigen TV volgens de geruchten. :)
Maar als je diezelfde geruchten mag geloven, dan wordt het maar 37 inch, en dat is leuk voor de slaapkamer maar toch niet voor de woonkamer. :'(
pi_109259549
quote:

[..]

Ja, zou dat zijn omdat ze de wereld willen helpen aan een kabelloze toekomst? Of is het omdat ze gewoon bakken geld willen verdienen?

Niets mis mee, geld verdienen, maar maak ze niet heiliger dan dat ze zijn.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
  maandag 19 maart 2012 @ 00:15:03 #209
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_109260389
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 23:51 schreef Trommeldaris het volgende:

[..]

Ja, zou dat zijn omdat ze de wereld willen helpen aan een kabelloze toekomst? Of is het omdat ze gewoon bakken geld willen verdienen?

Niets mis mee, geld verdienen, maar maak ze niet heiliger dan dat ze zijn.
Waarom zou je niet voor innovatie kunnen zorgen terwijl je bakken met geld verdient?
pi_109261353
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 00:15 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Waarom zou je niet voor innovatie kunnen zorgen terwijl je bakken met geld verdient?
Dan klopt er iets niet volgens de Apple bashers.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
pi_109261429
quote:

[..]

Klopt ze gaan er naar schatting 1,4 miljoen verkopen in 2012.
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
  maandag 19 maart 2012 @ 09:56:28 #212
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_109265058
Zowel bashers als fanboys zijn intens treurige mensen...
ga je druk maken over iets belangrijks zeg, wat een triest leven moet je hebben als je over iets onbelangrijks als een merk hele discussies gaat houden :')
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_109266062
quote:

[..]

Ben je niet in de war met de naam van het product? Apple is er toch mee bezig dat tv nog veel interactiever kan worden? Dus dat als jij dwdd wilt kijken maar al om 19:00 uur ipv 19:30, dan kan dat en dus niet met het bouewen van alleen een simpele tv kast. Alleen de meeste omroepen waren tegen
pi_109266269
quote:

[..]

Omdat Apple geen bedrade oplossingen promoot. In het ideale geval heb je gewoon een Apple TV waardoor je via wifi gebruik kunt maken van Airplay Mirroring waardoor je helemaal geen kabels nodig hebt.

Nadeel: je kan niet altijd en overal je iPad aansluiten. Voordeel: op de plaats waar je het vaakst bent (thuis) kan je zonder moeite en zonder draad eenvoudig en snel je iPad aansluiten op je TV.

Apple zal altijd gaan voor de elegante oplossing (draadloos en simpel). Dat kost dan soms wat meer, maar het is wel beter. Elegante oplossingen zijn simpel voor de gebruiker en ze maken apparaten niet lelijker of onnodig complex. Elegante oplossingen zijn echter niet per se goedkoop.

Apple streeft er dan ook naar om de beste producten en simpelste producten te maken, niet de goedkoopste of de meest functionele (niet dat dat niet hand in hand kan gaan, de prioriteiten liggen alleen wat anders).

Apple redeneert vanuit een blank canvas, ze kijken niet naar bestaande aansluitingen of apparaten, ze kijken naar hoe het volgens hen zou moeten en proberen vanuit die visie hun apparaten zo goed mogelijk te maken. Apple kijkt op detailniveau naar het gebruik. Stel je dat je op je iPad zit en ineens besluit je dat je je iPad op de TV aan wil sluiten om iets groter te kunnen bekijken. In een utopische situatie druk je dan enkel op een knop en het is geregeld. Eén handeling, that's it.

Hoe kan je die utopie bewerkstelligen? Hmm, zo simpel mogelijk betekent maximaal één handeling, dat betekent dat je geen fysieke dingen moet gaan aansluiten. Draadloos is dus the way to go. Hoe kan je je iPad draadloos aansluiten op de TV? Op dat moment kijken ze naar de wereld zoals hij is en concluderen ze dat TV's dat momenteel niet aan kunnen. Oplossing: een ontvanger voor je TV zodat Apple kan doen wat ze willen (Apple TV). Eindoplossing: via wifi je iPad op de Apple TV aansluiten en je hebt het beste resultaat.

In welke van deze stappen had Apple moeten beslissen om er een HDMI-aansluiting op te gooien? In welke wereld is "je iPad via maximaal één handeling op je TV weergeven" slechter dan "sluit een kabel aan op je iPad zodat je beperkt wordt in je bewegingsruimte en je veel meer inspanning moet doen"? In geen enkele wereld. De oplossing van Apple is gewoon zonder twijfel de beste omdat de gebruiker zich nergens zorgen over hoeft te maken.

Het enige nadeel is dat nog niet iedereen het licht heeft gezien en dat Apple TV's vrij schaars zijn, in tegenstelling tot HDMI-aansluitingen. Gelukkig voor ons is dat voor Apple geen reden om zich in te laten met inferieure technologie.

Draadloos is beter dan bedraad, always, en Apple sluit geen compromissen. Daarom is Apple een innovator i.p.v. volger. B-merken als Asus en Samsung zijn volgers omdat ze enkel kijken naar de hardware zonder te kijken naar het gebruik, terwijl dat laatste echt heel belangrijk is.

Ik snap niet waarom je zo'n hekel hebt aan Apple, ze zoeken gewoon in alles de beste oplossing en sluiten geen compromissen. Dat getuigt van visie en kunde. Daar kan ik persoonlijk alleen maar respect voor hebben. Voor copycats als Samsung, HTC en Asus heb ik geen respect.

HDMI-kabels bestaan er omdat er vanuit de industrie vraag is naar een universele standaard voor digitale media. Dat is een compromis, het is een standaard die voor alles en iedereen werkbaar moet zijn en flawless moet zijn. Zodoende krijg je een bekabelde oplossing die best goed werkt voor heel veel dingen, maar het is een optimum gebaseerd op alle producten die er gebruik van zullen maken. De iPad is echter maar één product, waarom moet de iPad zich conformeren aan HDMI als er voor de iPad als uniek product ook vast een unieke oplossing is die beter is dan HDMI? Draadloos is beter dan bedraad, dus doet Apple zo veel mogelijk draadloos. Lekker boeiend dat er HDMI en USB-sticks bestaan, ze zijn bedraad en dus per definitie inferieur en dus gebruikt Apple ze niet.

Mocht je om wat voor reden dan ook inferieure B-apparatuur gebruiken waardoor je aan de slag moet met SD-kaartjes en HDMI-kabels, dan kan je een adapter kopen. Apple zal echter nooit een heel apparaat gaan aanpassen zodat het ook werkt met inferieure technologie. Die compatibiliteit wordt enkel vereist in uitzonderingen en producten ontwerp je niet a.h.v. uitzonderlijk gebruik.

Apple. _O_
Excuus ik heb niet je hele liefdesbrief gelezen maar tot anderhalve maand geleden kon jij de ios van een van je apple producten niet draadloos updaten. Nu, nu moet je ook nog vaak even je iphone of ipad aan je pc slingeren om te synchroniseren. Foto's is niet meer nodig, hoewel je geen mapjes kan maken maar je itunes bibliotheek kan ook niet draadloos.

Was dat echt omdat de techniek nig niet bestond of omdat jij overdrijft?
pi_109266559
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 16:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee kan niet tenzij je apple poep voor teveel geld koopt.

Ipad heeft geen hdmi uitgang en geen mini-jack uitgang.
wel minijack.
Echt waar, wat moet je met HDMI op een ipad?
koop voor 100 euro een apple tv3 en gebruik airplay.
zie je het al voor je.
zit je lekker voor de tv en iemand zegt: "zet eens ff een filmpje op"
moet je met je ipad naar de tv lopen, aansluiten en dan met een lange kabel op de bank zitten.

Ik wil geen kabels, ik wil geen 100 aansluitingen op mijn apparaat die ik bijna niet of nooit gebruik.
die wel plek innemen, stof verzamelen en de constructie verneuken.

Ik heb alles draadloos zo'n beetje.
draadloze printer, een 4 tb nas in raid1, timemachine draadloos, ideaal.
enige wat ik mis is dat apple tv3 nog geen extend desktop ondersteund anders had ik die al gekocht.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 19 maart 2012 @ 10:57:07 #216
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_109266582
quote:
1s.gif Op maandag 19 maart 2012 10:44 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Excuus ik heb niet je hele liefdesbrief gelezen maar tot anderhalve maand geleden kon jij de ios van een van je apple producten niet draadloos updaten.
zeg, je moet natuurlijk wel even je feiten kennen: ja, het is relatief gezien nog niet zo heel lang dat je draadloos kan updaten, maar het is toch echt al heel wat langer dan anderhalve maand. iOS 5 kwam namelijk half oktober uit, oftewel vijf maanden terug.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_109268272
quote:

[..]

Apple. _O_
Ja goed verhaal, klopt precies. Denken vanuit de gebruiker, niet vanuit de technologie.

Maar doe toch niet zoveel moeite voor gekkies als D_H. Die denken toch wat ze denken. Je weet toch waarom jij Apple gebruikt? Laat die gasten lekker met hun kabeltjes en dingetjes.
  maandag 19 maart 2012 @ 11:56:47 #218
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_109268475
quote:

iTunes is niet elegant, onnodig complex en het kan zeer zeker een stuk simpeler.
pi_109268595
quote:
14s.gif Op maandag 19 maart 2012 11:50 schreef drbarisart het volgende:

[..]

Ja goed verhaal, klopt precies. Denken vanuit de gebruiker, niet vanuit de technologie.

Maar doe toch niet zoveel moeite voor gekkies als D_H. Die denken toch wat ze denken. Je weet toch waarom jij Apple gebruikt? Laat die gasten lekker met hun kabeltjes en dingetjes.
mijn broertje heeft een mobile workstation van hp. winkelwaarde 2500 euro.
mijn pa een toshiba en ik daarvoor asus en hp.
alleen al voor de touchpad zou ik een apple kopen :')

tot nu toe komt geen enkele laptop in de buurt van de mba qua gebruiksgemakt
pi_109268640
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2012 11:56 schreef OEM het volgende:

[..]

iTunes is niet elegant, onnodig complex en het kan zeer zeker een stuk simpeler.
Het kan zeker simpeler en achter de schermen zal Apple daar vast mee bezig zijn.
  maandag 19 maart 2012 @ 14:17:07 #221
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109272630
De Apple hype nadert zijn einde.... werd tijd :7
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  maandag 19 maart 2012 @ 14:25:13 #222
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_109272870
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 20:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
TVP voor wanneer blijkt dat de iPad 3 alle voorgaande records verbreekt.
Apple has 'record weekend' of new iPad sales
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_109273071
quote:
TS slaat z'n beeldscherm in.
  maandag 19 maart 2012 @ 14:32:14 #224
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_109273084
quote:

Draadloos is beter dan bedraad, dus doet Apple zo veel mogelijk draadloos. Lekker boeiend dat er HDMI en USB-sticks bestaan, ze zijn bedraad en dus per definitie inferieur en dus gebruikt Apple ze niet.

Draadloos altijd beter? Onzin.... draadloos is veel gevoeliger voor interferentie en daarnaast is de kanaalcapaciteit beperkt. Het is hooguit beter vanuit mobiliteitsoogpunt, maar dat is maar 1 aspect. Als de batterij van je Ipad leeg is moet er toch echt een draadje aangehangen worden om het weer op te laden.... dat het machtige Apple daar nog geen oplossing voor heeft :? :')

Daarnaast is wifi helemaal geen goede oplossing voor het streamen van media content, daarvoor is wireless HDMI de betere standaard. HTC komt daarmee binnenkort op de markt.... kan Apple nog wat van leren als copycat :P

quote:
Apple. _O_
Persoonlijk vind ik een peer veel smakelijker :9
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  maandag 19 maart 2012 @ 14:33:26 #225
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_109273126
quote:
10s.gif Op maandag 19 maart 2012 14:31 schreef drbarisart het volgende:

TS slaat z'n beeldscherm in.
TS weet dit nieuwsfeitje vast en zeker om te buigen naar iets negatiefs voor Apple. Nadat ie een half uurtje huilend en wiegend in een hoekje zat.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')