Amén. Ik moest laatst vanuit Utrecht naar Ieper, wat een DRAMA zijn die belgen op de weg.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:12 schreef Metalfreak het volgende:
- Belgen. Geen verdere uitleg nodig lijkt me...
Oepsquote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:12 schreef Metalfreak het volgende:
De laatste tijd lijkt het trouwens alsof niemand meer 120 durft te rijden op de snelweg... De benzine toch te duur?
Dat zou echt verboden moeten worden.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:16 schreef Ferdo het volgende:
Inhalende vrachtwagens op snelwegen, vooral als de rijbaan maar twee stroken heeft.
Als motorscooterrijder:quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:20 schreef Xoio het volgende:
Mensen die je inhalen, voor je gaan rijden en vervolgens de snelheid terug laten zakken.
Is het vaak ook gedurende een groot deel van de dag, of tijdens de ochtend- en avondspits, maar ja, wat is 06:00-19:00 uur in het Pools/Lets/Roemeens/Ests...dat staat er niet bij, hé? En het verkeersbord zelf is natuurlijk ook niet vertaald.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat zou echt verboden moeten worden.
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:30 schreef Hyperdude het volgende:
Iemand voor je, die wacht totdat de de hele minirotonde leeg is. Er zou eens iemand vaart minderen, de richtingaanwijzer op afslaan hebben staan en toch doorrijden.
Meestal van die mensen die op hun 34ste al precies kunnen voorrekenen hoeveel pensioen ze krijgen op hun 65ste, maar gelukkig veel eerder zullen overlijden aan lethale saaiheid
Als je in de auto zit, dan doen fietsers me altijd denken aan vliegen. Ze komen overal tevoorschijn. Vaak op plekken waar je het niet verwacht.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:06 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Fietsers en dan niet één specifiek ding, maar echt alles wat ze doen is irritant en vervelend. Het is me pas op gaan vallen sinds ik mijn rijbewijs heb, dus ik ben er ook wel schuldig aan. Maar hoe gruwelijk irritant zijn die kutpubers geen richting aangeven, gewoon voorrang nemen
, 3 en soms 4 breed (!!!) op de weg fietsen en ten slotte gewoon zonder licht rijden
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:33 schreef Gummiebeer het volgende:
Automoblisten over het algemeen. Ze denken dat een vrachtwagen net zo wendbaar is als hun doosje op wielen. Schurft hekel aan!![]()
Daarom schuif ik naar de linkerbaan om met 2km/h verschil een collega in te halen, dat zal jullie leren!
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:20 schreef Lithia het volgende:
[..]
Als je in de auto zit, dan doen fietsers me altijd denken aan vliegen. Ze komen overal tevoorschijn. Vaak op plekken waar je het niet verwacht.
Ik voelde me ook een keer een vlieg toen ik fietste, mijn licht aanhad en mijn hand opstak om naar links te fietsen. Sinds die aanrijding ga ik liever te voet.
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:33 schreef Gummiebeer het volgende:
Automoblisten over het algemeen. Ze denken dat een vrachtwagen net zo wendbaar is als hun doosje op wielen. Schurft hekel aan!![]()
Daarom schuif ik naar de linkerbaan om met 2km/h verschil een collega in te halen, dat zal jullie leren!
Neuh niet echt. Vooral als ze op een meter gaan plakken, dan zie ik ze niet meer. Als ik dan hard moet remmen ofzo heeft diegene achter mij een probleem.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]die ervaring heb ik gelukkig nooit gehad.
[..]
Prachtig die vrachtwagenchauffeurs. Ik ga altijd met een vaartje van 90-100 achter een vrachtwagen hangen
Vinden jullie dat eigenlijk irritant?
Ja ontzettend, ik vraag me dan altijd weer af wat voor een geitenwollensok er in zo'n auto zit en in 99 van de 100 gevallen is dat dan ook zo'n lulletje rozenwater die de reis naar huis zo lang mogelijk probeert te trekken om maar niet naar die heks van hem te moeten. Het is een snelweg. Maak daar dan ook gebruik van.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Prachtig die vrachtwagenchauffeurs. Ik ga altijd met een vaartje van 90-100 achter een vrachtwagen hangen
Vinden jullie dat eigenlijk irritant?
Ow nee, krijgen we die opmerking weerquote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:44 schreef Gummiebeer het volgende:
Maar het blijft toch een eeuwige discussie over vrachtverkeer vs automobilisten.
Wat er alleen vergeten word is dat zonder vrachtverkeer er ook geen producten in de winkels of horeca komen.
Tja...
Superieur niet. Maar vanwege volslagen dwazen op de weg denken wij iets van wij zijn groot, jullie klein.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:46 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ow nee, krijgen we die opmerking weerNiemand zegt ook maar ooit dat die vrachtwagens dan niet meer moeten rijden, maar het zou ze wel eens wat sieren om ook rekening te houden met de andere weggebruikers zonder zichzelf als superieur te zien.
En gelijk heb je hoor. Jij bent aan het werk, dat petje is gewoon stoer aan het doen in die kutgolfquote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:50 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Superieur niet. Maar vanwege volslagen dwazen op de weg denken wij iets van wij zijn groot, jullie klein.
Voorbeeld:
Ik rij op een smalle weg met aan weerszijden auto's geparkeerd.
Komt er een petje in een Golf de bocht om hoeken en komt mij tegen. Wuift mij ff aan de kant.![]()
Wat denkt zo'n iemand? Dat ik ff in de achteruit ga en hem vrij baan geef?
Ik druk door want zo'n Golfje is geen partij voor mij.
Als ik iedereen maar voor moet laten gaan en op ga wachten kom ik nooit van mijn lading af.
Ik heb geen heks die thuis op me wacht, dus maak je geen zorgenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:42 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja ontzettend, ik vraag me dan altijd weer af wat voor een geitenwollensok er in zo'n auto zit en in 99 van de 100 gevallen is dat dan ook zo'n lulletje rozenwater die de reis naar huis zo lang mogelijk probeert te trekken om maar niet naar die heks van hem te moeten. Het is een snelweg. Maak daar dan ook gebruik van.
Ik spreek uit automobilistview he
Okee.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:52 schreef MrKikker het volgende:
Gaarna alleen opmerkingen over irritant gedrag van medeweggebruikers en geen discussies over wie de betere chauffeur is.
Wat heb jij voor veredelde brommobiel dan?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:55 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ik heb geen heks die thuis op me wacht, dus maak je geen zorgen
Ik vind het relaxt om in 1 tempo naar huis te tuffen. Op de snelweg waar ik rijd mag je over de gehele lengte maar 100 km/u en het is moeilijk druk, dus het heeft ook weinig zin om te gaan zitten drukken op de linkerbaan.
Daarnaast houdt mijn auto niet echt van 120 km/u
Charadequote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:00 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wat heb jij voor veredelde brommobiel dan?
Exact, en wat het erger maakt zijn wegen waarop je moet ritsen. Denk je even te kunnen gassen, meoten die randdebielen zodanig traag rijden dat je moet ritsen ipv er voorlangs te kunnenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:06 schreef Palomar het volgende:
Verder ook irritant bij stoplichten met 2 rijstroken. De linkerstrook is officieus een beetje voor het 'snelle' verkeer. Echter soms gaat er een Daihatsu Move oid heel stoer links staan, jij sluit aan en vervolgens trekt die zo langzaam op dat je door alles op de rechter strook wordt ingehaaldHelemaal irritant als je na dat stoplicht eigenlijk weer naar rechts moet afslaan ('ga dan meteen in de rechter baan staan', zou je zeggen, maar meestal trek ik er gewoon even voor langs, tenzij er zo'n 'verrader' voor je staat die je ophoudt...).
Ik ga aan de kant voor ze zodat ze erlangs/tussendoor kunnenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ohja, motorrijders die tussen de auto's inhalen terwijl er geen file staat. Levensmoe?
Klopt, zelfs in theorieboeken wordt hier naar gewaarschuwd.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:55 schreef trovey het volgende:
In dit topic zit iedereen gewoon de klacht van een ander te klagen.
Typerend he, elk topic van deze strekking verzandt in hetzelfde gezeik op elkaar. Tevens komt men sowieso niet verder als de irritatie top10.. het is- en blijft toch altijd weer hetzelfde gezanik; ik wil eerst/sneller/langzamer, en jij moet oppleuren.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:55 schreef trovey het volgende:
In dit topic zit iedereen gewoon over de klacht van een ander te klagen.
Mensen die heil zien in het steeds afstandelijker maken van autorijden en denken dat alle electronische beschermengelen het rechtvaardigen voorheen onverantwoord rijgedrag te vertonen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:49 schreef Sounddragon het volgende:
Tijd voor een geautomatiseerd vervoerssysteem, waar iedereen even snel gaat, en waar niemand meer iets te willen heeft. Je typt in de computer waar je heen wilt, en pakt je krantje, laptop, of zet een muziekje op, en je ziet vanzelf wanneer je op plaats van bestemming bent![]()
Dan is er niks meer aan. Geen beleving enzo meer. Geen fun.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tijd voor een geautomatiseerd vervoerssysteem, waar iedereen even snel gaat, en waar niemand meer iets te willen heeft. Je typt in de computer waar je heen wilt, en pakt je krantje, laptop, of zet een muziekje op, en je ziet vanzelf wanneer je op plaats van bestemming bent![]()
Op de A15 rijden nog genoeg mensen 120+..quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:12 schreef Metalfreak het volgende:
De laatste tijd lijkt het trouwens alsof niemand meer 120 durft te rijden op de snelweg... De benzine toch te duur?
Dat is zwaar irritant inderdaad.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:06 schreef Palomar het volgende:
Vnl. mensen die niet doorrijden. Je hoeft van mij echt niet de snelheidslimiet enorm te overschrijden, maar ga ook geen 40 rijden waar je 50 mag.
Verder ook irritant bij stoplichten met 2 rijstroken. De linkerstrook is officieus een beetje voor het 'snelle' verkeer. Echter soms gaat er een Daihatsu Move oid heel stoer links staan, jij sluit aan en vervolgens trekt die zo langzaam op dat je door alles op de rechter strook wordt ingehaaldHelemaal irritant als je na dat stoplicht eigenlijk weer naar rechts moet afslaan ('ga dan meteen in de rechter baan staan', zou je zeggen, maar meestal trek ik er gewoon even voor langs, tenzij er zo'n 'verrader' voor je staat die je ophoudt...).
Zo hey dat is illegaal. Bel gauw de politie opquote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:08 schreef .Neovo. het volgende:
Wat ik net niet tegenkwam op de snelweg. Ik voeg dus in op de snelweg, niks aan het handje. Ineens word ik ingehaald door een oude golf en een oude caddy. Vervolgens stoppen ze alle twee op de vluchtstrook, bijrijders verwisselen van auto's, en gaan weer de snelweg op. Vervolgens werd ik weer ingehaald door die twee auto's. En met een noodgang. Paar kilometer verder kwam ik alleen nog die caddy tegen waar een oude man inzat met een baard en een ouwe muts.
Heb het sterke vermoeden dat ze bij illegale praktijken zijn betrokken. Altijd als ik de "dashcam" aan heb gebeurd er niks, en net nu ik hem uit heb dit soort praktijken.
Voor de rest was het op de snelweg drukker op de linkerbaan dan op de rechter. Iedereen gas geven en weer remmen, terwijl ik op de rechterbaan gewoon lekker kon doortuffen. Er was namelijk een vrachtwagen die een vrachtwagen inhaalde
Op de motor doe ik dit dus wel, even wat langer wachten als ik twijfel.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:30 schreef Hyperdude het volgende:
Iemand voor je, die wacht totdat de de hele minirotonde leeg is. Er zou eens iemand vaart minderen, de richtingaanwijzer op afslaan hebben staan en toch doorrijden.
Meestal van die mensen die op hun 34ste al precies kunnen voorrekenen hoeveel pensioen ze krijgen op hun 65ste, maar gelukkig veel eerder zullen overlijden aan lethale saaiheid
Het erge is als ze je dan ook nog raar aankijken omdat jij ineens zo langzaam rijdtquote:Op vrijdag 16 maart 2012 18:42 schreef lezut het volgende:
Veel mensen letten niet eens op hun snelheid... ik haal nog wel eens volk in die 100 rijden waar ze 120 mogen en een eindje verderop waar je 70 mag in bijv de werkzaamheden komen ze je met dezelfde gang weer voorbij.
Het zou een mooi criterium zijn om iemands rijbewijs door de shredder te drukken...
De snelweg is sowieso niet echt leuk om te rijden. Op het moment dat we zonder files, grote kosten en veel tijdsverlies van huis naar werk en terug kunnen rijden, hebben de mensen die daar behoefte aan hebben meer tijd om pleziertochtjes te maken op leuke wegenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:18 schreef H-D het volgende:
[..]
Dan is er niks meer aan. Geen beleving enzo meer. Geen fun.
Toch zit er een kern van waarheid. Zolang we zelf nog sturen en gasgeven blijf je dit soort discussies toch houden en als ik die discussies mag geloven zit hier het deel automobilisten die de irritaties ondergaat. boehoe een vrachtwagen die inhaalt en dan kan IK er niet langs. Je moet toch een erg saai leven hebben om je daaraan te irriteren. Dit is enkel een voorbeeld en zeker niet als leidend voor mijn punt. Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken..Owee als we zelf op een twee-baans weg zitten en de auto voor ons rijd iets te langzaam naar onze smaak.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:18 schreef H-D het volgende:
[..]
Dan is er niks meer aan. Geen beleving enzo meer. Geen fun.
Waarom ben jij mod van een autoforum met dat soort denkbeelden? Echt.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Typerend he, elk topic van deze strekking verzandt in hetzelfde gezeik op elkaar. Tevens komt men sowieso niet verder als de irritatie top10.. het is- en blijft toch altijd weer hetzelfde gezanik; ik wil eerst/sneller/langzamer, en jij moet oppleuren.
Tijd voor een geautomatiseerd vervoerssysteem, waar iedereen even snel gaat, en waar niemand meer iets te willen heeft. Je typt in de computer waar je heen wilt, en pakt je krantje, laptop, of zet een muziekje op, en je ziet vanzelf wanneer je op plaats van bestemming bent![]()
Tot die tijd is aangebroken zullen dit soort uit onverdraagzaamheid ontstane topics dit subforum blijven 'teisteren'
Dat bestaat al. Het heet in de volksmond ook wel "Trein".quote:Tijd voor een geautomatiseerd vervoerssysteem, waar iedereen even snel gaat, en waar niemand meer iets te willen heeft
Die stopt alleen op stations. Een combinatie van de efficientie van de trein op de lange afstanden (snelwegen, zo je wilt) en de deur tot deur en elk moment van de dag voordelen van de auto zou ideaal zijn.quote:Dat bestaat al. Het heet in de volksmond ook wel "Trein".
Klopt, maar eerlijk is eerlijk; met de huidige brandstof prijzen en all over the place van die laffe extra belasting heffers in de berm is de smaak van het autorijden toch al heel erg anders als pak hem beet een jaartje of 10 geleden. De lol is er wel een beetje af aan het gaan om eerlijk te zijnquote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:18 schreef H-D het volgende:
[..]
Dan is er niks meer aan. Geen beleving enzo meer. Geen fun.
[..]
Op de A15 rijden nog genoeg mensen 120+..
[..]
Dat is zwaar irritant inderdaad.
Verder inderdaad gewoon mensen die tergend langzaam rijden overal. En dan vooral op de snelweg...100-110 op de linkerbaan blijven![]()
Bejaarden die geen overzicht meer hebben en onvoorspelbare debiele acties uithalen.
Fietsers die niet uitkijken(meeste fietsers dus).
Mensen die niet kijken als achteruit ergens uitkomen en gewoon hun auto de weg op pleuren.
Lul niet zo dom man, ik ben realist, dat soort shit is de toekomst, accepteer dat, of blijf met je kop in het zand zitten en constateer over een jaartje of 10 dat ik gelijk hadquote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:57 schreef Kriegel het volgende:
Waarom ben jij mod van een autoforum met dat soort denkbeelden? Echt.
Haha, schei uit joh. Wat jij doet is koffiedik kijken, zo lust ik er ook wel eentje. Een realist zou deze vaststelling staven met feiten; bewijs of in elk geval behoorlijke aanwijzingen dat het daadwerkelijk in korte tijd die kant op gaat.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lul niet zo dom man, ik ben realist, dat soort shit is de toekomst, accepteer dat, of blijf met je kop in het zand zitten en constateer over een jaartje of 10 dat ik gelijk had
Heb het ook niet op klevers....quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:10 schreef Lithia het volgende:
Bumperklevers.
Mensen die bumperklevers willen straffen door keihard te remmen.
Leuker zijn andere automobilisten wiens lampen al standaard recht op je ruit schijnen (in dit geval een Audi Station met van die coole LED-verlichting), wanneer je een keer groot licht geeft ze terug beginnen te 'knipperen' tot ze je voorbij zijn. Triest volk op de weg zo nu en dan.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 01:56 schreef Shispeed het volgende:
belerende automobilisten die gaan knipperen met hun groot licht wanneer je je fietslamp niet aan hebt, kom op zeg mensen, kan het nog zieliger?![]()
en ja ik weet ook best wel dat dat gevaarlijk en irritant is, maar om nou meteen met je groot licht te gaan knipperen
Jij moet vooral uitkijken voor de automobilisten die niet knipperen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 01:56 schreef Shispeed het volgende:
belerende automobilisten die gaan knipperen met hun groot licht wanneer je je fietslamp niet aan hebt, kom op zeg mensen, kan het nog zieliger?![]()
en ja ik weet ook best wel dat dat gevaarlijk en irritant is, maar om nou meteen met je groot licht te gaan knipperen
Ja maar ik zie het probleem niet? Als mensen zich daaraan willen ergeren laat ze lekker? Als je het niet wilt ook prima. En heel vaak heb ik zelf ook wel van hè kut als er een vrachtwagen inhaalt. Heel vaak is dat gewoon fockin irritant. En ik heb heus geen saai leven maar op zo'n moment is zoiets gewoon een beetje jammer. Zelfde als mensen gewoon tergend langzaam voor je blijven rijden.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:51 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Toch zit er een kern van waarheid. Zolang we zelf nog sturen en gasgeven blijf je dit soort discussies toch houden en als ik die discussies mag geloven zit hier het deel automobilisten die de irritaties ondergaat. boehoe een vrachtwagen die inhaalt en dan kan IK er niet langs. Je moet toch een erg saai leven hebben om je daaraan te irriteren. Dit is enkel een voorbeeld en zeker niet als leidend voor mijn punt. Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken..Owee als we zelf op een twee-baans weg zitten en de auto voor ons rijd iets te langzaam naar onze smaak.
Maar nog steeds is het autorijden sec wel een leuk iets. En dat hoeft van mij niet vervangen te wordenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klopt, maar eerlijk is eerlijk; met de huidige brandstof prijzen en all over the place van die laffe extra belasting heffers in de berm is de smaak van het autorijden toch al heel erg anders als pak hem beet een jaartje of 10 geleden. De lol is er wel een beetje af aan het gaan om eerlijk te zijn
Dat is ook gewoon een mening. Snelweg kan ook leuk zijn om te rijden imoquote:Op vrijdag 16 maart 2012 18:49 schreef Panthera. het volgende:
[..]
De snelweg is sowieso niet echt leuk om te rijden. Op het moment dat we zonder files, grote kosten en veel tijdsverlies van huis naar werk en terug kunnen rijden, hebben de mensen die daar behoefte aan hebben meer tijd om pleziertochtjes te maken op leuke wegen
Overigens erger ik me het meest aan mensen die, op een driestrookssnelweg, achter je op de tweede baan je bijna van de weg zitten te drukken terwijl de derde strook vrij is. Als ik dan naar rechts kan doe ik het, sommigen stuiven er dan meteen langs met een blik van "kon je niet eens eerder aan de kant", maar het gebeurt ook vaak genoeg dat ze dan net even iets harder gaan rijden en precies schuin achter me gaan rijden zodat ik bij het volgende obstakel nooit zomaar naar links kan, maar altijd eerst gas moet loslaten of meer gas moet geven. Zeer vermoeiend.
Hehe dat heb ik zeer regelmatig inderdaad. Maar ik wil niet harder dan 70 bij wegwerkzaamheden, want als je een boete krijgt van 30 km/u te hard daar, is hij nogal hoog. Een tijd terug was er een controle bij Muiden op de A1 op een 70 stuk bij wegwerkzaamheden, waar gewoon het overgrote deel een boete heeft gekregen. Ik reed daar toen ook tijdens die controle, maar ik reed netjes de hele tijd 70. Geen boete gehad, dus dat was mooiquote:Op vrijdag 16 maart 2012 18:42 schreef lezut het volgende:
Veel mensen letten niet eens op hun snelheid... ik haal nog wel eens volk in die 100 rijden waar ze 120 mogen en een eindje verderop waar je 70 mag in bijv de werkzaamheden komen ze je met dezelfde gang weer voorbij.
Het zou een mooi criterium zijn om iemands rijbewijs door de shredder te drukken...
Je had ook kunnen toeteren natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:27 schreef FransDeens het volgende:
Gisteren had ik nog een mooie.
Ik reed op een provinciale weg alwaar een miep in een Fiat 500 ongeveer 60 reed waar je 80 mocht maar na eeuwig traag accelereren reed ze ongeveer 80, dus niets aan de hand want we reden 80. Na even stil te hebben gestaan bij een verkeerslicht ging ze dusdanig traag optrekken dat we bijna terug in de tijd gingen, en het duurde weer een eeuwigheid voor we 80 reden. Maargoed, ik hoef niet perse heel snel 80 te gaan rijden en bij de eerstvolgende tweebaans rotonde zou ik haar even subtiel voorbij rijden, dus niets aan de hand.
Bij de rotonde aangekomen moesten we allebei stoppen voor een andere auto die op mijn rijstrook dezelfde richting als ik bleef rijden. Toen mevrouw in de gaten had dat ze ingehaald ging worden wist ze het gas plotseling wel te vinden en vond ze het noodzakelijk om het gat dicht, en in mijn dode hoek te gaan rijden. Toen was ik wél echt geïrriteerd en heb ik mijn auto ertussen geperst, wat resulteerde in een nee-schuddende-miep achter me en een voor mij hoogst uitzonderlijke middelvinger naar haar toe. Uiteraard heb ik later op de snelweg - ik had ook niet anders verwacht van een vrouw in een Fiat 500 - de 'kleine piemel' van haar gekregen. Ik heb toen uit de grond van mijn hart dezesmiley gemist.
Als jij de 400 euro claxonboete betaalde dan deed hij dat waarschijnlijkquote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:22 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Je had ook kunnen toeteren natuurlijk.
Ditquote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:08 schreef Detroit het volgende:
Spitsstroken die niet gebruikt worden.
Op de A10 kun je echt stukken op de rechterbaan rijden met 100 km p/u terwijl je iedereen voorbij gaat die zonodig met 98 op een van de linker rijbanen moeten rijden. Maak gewoon van die strook gebruik als de groene pijl aangeeft dat er gebruik van gemaakt mag worden!
Daar betrapte ik mijzelf ook op. Heel vaak gebeurt dat in tunnels en bij bruggen als ik even mijn snelheid niet in de gaten heb dat ik dan 20 km/h zakquote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:10 schreef Revolution-NL het volgende:
Waar ik mij helemaal kapot aan kan ergeren zijn mensen die niet een constante snelheid rijden maar bijv. op een rechte provenciale weg constant tussen de 78-87kmph rijden terwijl daar geen enkele reden voor is
Echt ENORM irritant als je op de CC rijdt.
Wat zou ik blij zijn als ik een auto zou hebben met adeptive cruise control
Ik heb dat op de snelweg nog wel eens. Reactie uit eerder topic:quote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:10 schreef Revolution-NL het volgende:
Waar ik mij helemaal kapot aan kan ergeren zijn mensen die niet een constante snelheid rijden maar bijv. op een rechte provenciale weg constant tussen de 78-87kmph rijden terwijl daar geen enkele reden voor is
Echt ENORM irritant als je op de CC rijdt.
Wat zou ik blij zijn als ik een auto zou hebben met adeptive cruise control
Dat is een nuance verschil. Ik hoor vaak het argument dat het toch geen tijd scheelt als een vrachtwagen een andere vrachtwagen inhaalt. Maar owee als wij, automobilist moeten wachten, dan scheelt het wel een hoop tijd. Als ik zie dat een vrachtwagen maar links knippert rem ik lichtjes en knipper ik met roodlicht. Hoe vaak je niet gefrusteerde mensen dat gat snel ziet dichtrijden. Helemaal wereldvreemd ben ik niet op de snelweg, mag 3x Maastricht-Utrecht doen, dus ik weet wel een beetje waar ik over praat als je het over vrachtwagens inhalen hebt.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:59 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja maar ik zie het probleem niet? Als mensen zich daaraan willen ergeren laat ze lekker? Als je het niet wilt ook prima. En heel vaak heb ik zelf ook wel van hè kut als er een vrachtwagen inhaalt. Heel vaak is dat gewoon fockin irritant. En ik heb heus geen saai leven maar op zo'n moment is zoiets gewoon een beetje jammer. Zelfde als mensen gewoon tergend langzaam voor je blijven rijden.
Jij wil zeggen dat Belgische automobilisten beter rijden?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:23 schreef matthisl het volgende:
Alle Nederlandse weggebruikers: Gunnen elkaar niks, denken dat ze een half uur eerder thuis zijn door in te voegen voor die ene auto, kijken nooit in hun spiegels, "je mag hier maar 120 dus ik hoef niet naar rechts", weten niet wat ritsen is, besparen geld op het onderhoud van hun auto waardoor ze vaak met 1 (aftermarket xenon) lamp rijden, onbesluitvaardig, opgefokt en geen gevoel voor de auto. Al met al de slechtste chauffeurs uit Europa. Zo dat is er uitGoed topic!
Doe een rondje Antwerpen ring, en je weet genoeg over Belgen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:13 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Jij wil zeggen dat Belgische automobilisten beter rijden?
Dat komt omdat er altijd een stoere M badge opgeplakt is terwijl het gewoon een 316 is.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:06 schreef joeftw het volgende:
Nja meeste is al genoemd. Uhm, op 2 rijstroken staan by het stoplicht (meestal bmw, kijk mij stoer zijn) om vervolgens als het groen is niet weg te rijden door gebrek aan op letten (of stoer zijn van; ik heb een bmw en rij niet meteen als het groen is want ik focus niet op 't licht) maar ook niemand kan rijden op zowel de linker rijbaan als de rechter rijbaan omdat jij alles blokkeerd.Maak ik toch wel geregeld mee dus bij deze een irritatiepunt. En ohweej als je toetert he. Niks, dan gebeurd er niks. Dan kijken ze rustig vooruit. Compensatie mobiel..
Die zijn idd reer irritantquote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:20 schreef Xoio het volgende:
Mensen die je inhalen, voor je gaan rijden en vervolgens de snelheid terug laten zakken.
Kijk als het gewoon rustig is ofzo en ik geen haast heb prima haal maar lekker in. Maar als het wèl druk is en ik zelf ook meer haast heb of gewoon als het heel druk is en ze dan gaan inhalen. Dat vind ik gewoon irritant. Dat jij mij dan een egoist vindt, prima doe maar wat je niet laten kunt.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:05 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Dat is een nuance verschil. Ik hoor vaak het argument dat het toch geen tijd scheelt als een vrachtwagen een andere vrachtwagen inhaalt. Maar owee als wij, automobilist moeten wachten, dan scheelt het wel een hoop tijd. Als ik zie dat een vrachtwagen maar links knippert rem ik lichtjes en knipper ik met roodlicht. Hoe vaak je niet gefrusteerde mensen dat gat snel ziet dichtrijden. Helemaal wereldvreemd ben ik niet op de snelweg, mag 3x Maastricht-Utrecht doen, dus ik weet wel een beetje waar ik over praat als je het over vrachtwagens inhalen hebt.
Dit is nogmaals slechts een voorbeeld van het ikke. ikke, ikke-denken. Zelfde als berichtje hierboven. Wie denk je wel niet dat je bent dat je moet gaan snijden. En dat allemaal omdat je van je cc af moet..
Bedankt maar waarschijnlijk komt het nooit goed want ik heb gewoon geen inzicht. Tijdens mijn rijlessen heb ik al één keer een ongeluk veroorzaakt, zegt genoeg dacht ik zo.quote:Op zondag 18 maart 2012 11:21 schreef Sounddragon het volgende:
Maak je niet druk, over een jaartje ofzo, foeter je net zo hard mee.![]()
Doe je ding, probeer je aan de regels te houden en alles komt goed.
Niets van aantrekken - er zijn een paar miljoen auto's op de weg, en slechts een paar tiental fokkers actief in dit topic :-) Als je gewoon je best doet om anderen zo min mogelijk te hinderen zullen de meesten er geen probleem van maken als je je eens vergist, dat doen we allemaal. Zolang je de irritatie-top-tien maar vermijd, en gewoon het verkeer om je heen goed in de gaten houdt, dan komt het meestal vanzelf wel goed.quote:Op zondag 18 maart 2012 11:18 schreef Ziba het volgende:
Mannen, ik word een beetje onzeker van jullie. Ik kan namelijk niet autorijden maar heb toch sinds kort mijn rijbewijs. En het gaat best verkeerd en volgens mij irriteren best veel mensen zich aan mijn rijstijl.
hehe, zo reed ik in het begin ook hoor. Kan me nog herinneren dat ik in 1 van mn eerste ritjes bij het stoplicht (gewoon zoals geleerd op rijles...) wegreed op alleen de koppeling (zonder gas bijgeven). Dat ging zo traag dat ik direct bij het stoplicht al werd ingehaald door achterliggersquote:Op zondag 18 maart 2012 11:18 schreef Ziba het volgende:
Mannen, ik word een beetje onzeker van jullie. Ik kan namelijk niet autorijden maar heb toch sinds kort mijn rijbewijs. En het gaat best verkeerd en volgens mij irriteren best veel mensen zich aan mijn rijstijl.
Ik kan me ergeren aan van die stoere boys die dan expres hard voorbij rijden/gaan toeteren en aan mensen die te hard of te langzaam rijden.
Ik denk dat hij Belgen gewoon buiten de categorie 'chauffeurs' houdt (en terecht).quote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:13 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Jij wil zeggen dat Belgische automobilisten beter rijden?
je hebt een punt, maar ik vind het wel tof dat je je eigen overtredingen op film hebt. rechts inhalen mag nog steeds niet.quote:Op zondag 18 maart 2012 11:17 schreef kikoooooo het volgende:
Mensen die allergisch lijken te zijn voor de rechterbaanSterf langzaam en pijnlijk.
Ik snap ook echt niet dat er geen voorlichtingscampagne over de spitsstrook op tv komt. Dat is echt nodig in dit land.
Nouja, rustiger gaan rijden is anders dan meteen op de rem trappen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:31 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Heb het ook niet op klevers....
Ga voor de veiligheid altijd langzamer rijden, mocht ie achterop rijden is de klap niet zo hard voor hem.
Gisteren ook nog zo'n kereltje die op een 60-weg (ik reed rond de 70) heel kort op m'n bumper ging hangen. Ben uiteindelijk maar afgezakt tot 30 km/uur voor onze "veiligheid", denk dat gaat meneer er wel een keer omheen, maar nee hoor, gewoon blijven hangen....
Lekker boeiend. Ik ga er echt niet slalommend omheen.quote:Op zondag 18 maart 2012 12:12 schreef powerflux het volgende:
[..]
je hebt een punt, maar ik vind het wel tof dat je je eigen overtredingen op film hebt. rechts inhalen mag nog steeds niet.
Nee, Belgen niet per se, maar Duitsers, Fransen, Italianen, Engelsen, Zweden en al die anderen wel ja.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:13 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Jij wil zeggen dat Belgische automobilisten beter rijden?
Valt best een leuke discussie van te maken - ergens in de verkeerswet staat volgens mij "Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden" en "Inhalen gebeurt links". Maar wanneer is iets inhalen? En je mag ook rechts 'inhalen' bij een blokmarkering, maar hoe zit dat dan bij de doorgetrokken streep tussen een spitsstrook en de reguliere rijbaan? Kortom, als ik er ooit een boete voor krijg wordt 't een interessant dagje voor de juridische afdeling :-)quote:Op zondag 18 maart 2012 12:12 schreef powerflux het volgende:
[..]
je hebt een punt, maar ik vind het wel tof dat je je eigen overtredingen op film hebt. rechts inhalen mag nog steeds niet.
zo interessant is het niet. de doorgetrokken streep bij een spitsstrook die open is moet gezien worden als een normale onderbroken streep (anders zou je er ook nooit op of af kunnen). rechts inhalen is precies dat; rechts inhalen. dat is niet zo moeilijk te begrijpen. er staat ook netjes omschreven wanneer dit wel mag. bij file bv.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:13 schreef JF_ het volgende:
[..]
Valt best een leuke discussie van te maken - ergens in de verkeerswet staat volgens mij "Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden" en "Inhalen gebeurt links". Maar wanneer is iets inhalen? En je mag ook rechts 'inhalen' bij een blokmarkering, maar hoe zit dat dan bij de doorgetrokken streep tussen een spitsstrook en de reguliere rijbaan? Kortom, als ik er ooit een boete voor krijg wordt 't een interessant dagje voor de juridische afdeling :-)
Nee hoor. Een spitsstrook is gewoon een normale rijstrook. Ik ben op dat filmpje gewoon rechts aan het inhalen, daar kun je geen interessante juridische discussie over voeren.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:13 schreef JF_ het volgende:
[..]
Valt best een leuke discussie van te maken - ergens in de verkeerswet staat volgens mij "Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden" en "Inhalen gebeurt links". Maar wanneer is iets inhalen? En je mag ook rechts 'inhalen' bij een blokmarkering, maar hoe zit dat dan bij de doorgetrokken streep tussen een spitsstrook en de reguliere rijbaan? Kortom, als ik er ooit een boete voor krijg wordt 't een interessant dagje voor de juridische afdeling :-)
volgens jou. en waar baseer jij deze visie op? een spitsstrook gaat open in de spits, om file te voorkomen als het even kan.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:19 schreef Fer het volgende:
Volgens mij kun je de momenten dat de spitstrook open is zien als file en dan mag je wel rechts inhalen.
Oh en ik erger me nooit echt doordeweeks, alleen op zaterdag omdat dan iedereen denkt te kunnen rijden. Maar de onwennigheid straalt ervanaf.
Oh god. Op zondag zitten ze zelfs hierquote:Op zondag 18 maart 2012 14:19 schreef Fer het volgende:
Volgens mij kun je de momenten dat de spitstrook open is zien als file en dan mag je wel rechts inhalen.
ik ga altijd naar rechts als het ook maar even kan voor een opschietende motorrijder. wat wel naar is zijn van die automobilisten die links met je op rijden en net als je zou moeten gaan inhalen gas bijgeven waardoor je op het eind moet gaan afremmen voor je voorliggerquote:Op zondag 18 maart 2012 14:29 schreef Anne het volgende:
Sinds ik met de auto niet meer zo gehaast rij (benzine is duur tegenwoordig eh), erger ik mij bijna nergens meer aan eigenlijk. Dat was wel even anders een jaar geleden.
Het enige waar ik me af en toe nog aan kan irriteren in de auto is het gebruik van de richtingaanwijzers (of eerder het niet gebruiken daarvan) en dat sommige mensen het nut van een rotonde niet snappen (stilstaan en dan pas kijken of er opgereden kan worden, gaatjes waar je makkelijk in kunt voegen, maar die dus niet gebruikt worden, etcetera).
Op de motor echter irriteer ik mij behoorlijk aan linksplakkers. Zeker met in mijn achterhoofd dat ik er gewoon binnen een paar seconden voorbij ben, maar blijkbaar beseft niet iedereen dat. Ik haal er dan ook op een ritje naar mijn werk (35 km ongeveer) altijd wel een paar rechts in.
Da's ook niet lief, ik weet het, maar ik ben dan wel mijn irritatie kwijt.
En nergens in de wet staat omschreven wat de maximale snelheid van een file is. Is al iemand die dit heeft laten voorkomen en heeft gewonnen, staat zelfs ergens hier op fok. Leuk stukje jurisprudentie, treintje autos die onder de Vmax rijden rechts voorbij rijden en het aanvechten alszijnde file. Ik ga even zoeken naar het stukje dat ik bedoel.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
zo interessant is het niet. de doorgetrokken streep bij een spitsstrook die open is moet gezien worden als een normale onderbroken streep (anders zou je er ook nooit op of af kunnen). rechts inhalen is precies dat; rechts inhalen. dat is niet zo moeilijk te begrijpen. er staat ook netjes omschreven wanneer dit wel mag. bij file bv.
nou zo ff snel gezien is de snelheid in het filmpje iig boven de 80. geen rechter die dat als file uit gaat leggen.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En nergens in de wet staat omschreven wat de maximale snelheid van een file is. Is al iemand die dit heeft laten voorkomen en heeft gewonnen, staat zelfs ergens hier op fok. Leuk stukje jurisprudentie, treintje autos die onder de Vmax rijden rechts voorbij rijden en het aanvechten alszijnde file. Ik ga even zoeken naar het stukje dat ik bedoel.
Stukje uit het door mij geplaatste linkje:quote:Op zondag 18 maart 2012 15:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nou zo ff snel gezien is de snelheid in het filmpje iig boven de 80. geen rechter die dat als file uit gaat leggen.
Overigens is op het filmpje de maximale snelheid 100 tijdens opening van de spitsstrook. Dat hij er net lag, deed ik veel hetzelfde als de bestuurder in het filmpje. Laatste tijd kom ik er niet zo vaak meer.quote:Het "relatief snel rijden" waarover de besluitgever spreekt moet worden
beschouwd vanuit het hiervoor aangegeven normale beeld van een file. Dat
houdt in, dat onder relatief snel rijden zal moeten worden verstaan een snelheid
die gerelateerd aan het stilstaan of het zich langzaam voortbewegen van een
gewone file als - gematigd - snel, maar gerelateerd aan de ter plaatse geldende
maximumsnelheid als langzaam zal moeten worden gekwalificeerd.
RVV artikel 11, lid 6: Bestuurders die met een constante snelheid rijden mogen andere bestuurders rechts inhalen.quote:Op zondag 18 maart 2012 12:19 schreef Palomar het volgende:
Op deze manier rechts inhalen doe ik ook vaak. Als ik gewoon op constante snelheid op mijn baan kan blijven vind ik het ook geen overtreding. Kan me ook niet voorstellen dat een agent dat wel zo zou zien.
Hier, zie je nou wel!quote:Op zondag 18 maart 2012 16:14 schreef OEM het volgende:
[..]
RVV artikel 11, lid 6: Bestuurders die met een constante snelheid rijden mogen andere bestuurders rechts inhalen.
Artikel 11 heeft maar 5 punten, lid 6 bestaat dus niet.quote:
Invoegstrook rijden totaan het einde is de enige manier hoe het wel hoort, pannekoek.quote:Op zondag 18 maart 2012 17:07 schreef Markitos81 het volgende:
-Lease lullen die in hun BMW/Mercedes/Audi keihard over de invoegstrook scheuren om nog even snel een plekje mee te pikken. Deze mensen komen er bij mij niet tussen heb op deze wijze al een aanrijding gehad(buiten mijn schuld)
het is niet bedoeld om anderen in te halen. het idee is ritsen. als dat je wat zegt.quote:Op zondag 18 maart 2012 17:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Invoegstrook rijden totaan het einde is de enige manier hoe het wel hoort, pannekoek.
Wat versta je onder inhalen. Zoals ik het lees, is het dus iemand die optrekt tot de vmax (of iets erboven) en aan het einde ertussen komt. Niets mis mee, doe ik ook vaak, een groter gat opzoeken dan naast me is.quote:Op zondag 18 maart 2012 17:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het is niet bedoeld om anderen in te halen. het idee is ritsen. als dat je wat zegt.
het irriteert andere weggebruikers als zij daar file zitten te rijden. dat is er mis mee.quote:Op zondag 18 maart 2012 17:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat versta je onder inhalen. Zoals ik het lees, is het dus iemand die optrekt tot de vmax (of iets erboven) en aan het einde ertussen komt. Niets mis mee, doe ik ook vaak, een groter gat opzoeken dan naast me is.
In wat voor opzicht. Als van: Jij trekt op bij het stoplicht en zij komen van achter en kunnen doorrijden of van: Je gaat van 2 naar 1 banen en jij hebt er al iemand tussen gelaten? Overigens ben je bij verplicht ritsen (dit dus!) wel aansprakelijk als jij er iemand niet tussen laat.quote:Op zondag 18 maart 2012 17:56 schreef Markitos81 het volgende:
ik bedoel meer als een 2 baans weg 1 baans wordt en dat die flikkers dan nog volgas langs je komen scheuren en nog over het verdrijvingsvak gaan om maar niet achteraan te hoeven sluiten. pisvinger.
Wie heeft het over files? Als er 3 autos op 15 meter afstand van elkaar rijden en wanneer ik paralel aan de rijbaan rijdt naast de eerste kom te rijden die een groot gat voor zich heeft, trek ik door zodat ik er zonder onnodig remmen van de ander tussen kan.quote:Op zondag 18 maart 2012 17:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het irriteert andere weggebruikers als zij daar file zitten te rijden. dat is er mis mee.
verder moet je vooral doen wat je niet laten kan.
beter installeer je een cam die we realtime kunnen bekijken want je klonk echt als zo'n aso rijder.quote:Op zondag 18 maart 2012 17:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
In wat voor opzicht. Als van: Jij trekt op bij het stoplicht en zij komen van achter en kunnen doorrijden of van: Je gaat van 2 naar 1 banen en jij hebt er al iemand tussen gelaten? Overigens ben je bij verplicht ritsen (dit dus!) wel aansprakelijk als jij er iemand niet tussen laat.
[..]
Wie heeft het over files? Als er 3 autos op 15 meter afstand van elkaar rijden en wanneer ik paralel aan de rijbaan rijdt naast de eerste kom te rijden die een groot gat voor zich heeft, trek ik door zodat ik er zonder onnodig remmen van de ander tussen kan.
Op zich prima wat mij betreft maar doe het dan wel overtuigend want er zijn hele kluiten van die eikels (meestal in grote leasebakken of bouwvakkerbusjes) die half naast je blijven hangen en hem op het laatste moment er voor duwen (dwingen/snijden). Hetgeen ertoe lijdt dat ik in m'n ankers moet en de rest achter me ook.quote:Op zondag 18 maart 2012 17:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
Wie heeft het over files? Als er 3 autos op 15 meter afstand van elkaar rijden en wanneer ik paralel aan de rijbaan rijdt naast de eerste kom te rijden die een groot gat voor zich heeft, trek ik door zodat ik er zonder onnodig remmen van de ander tussen kan.
kleine piemeltjes noemen we datquote:Op zondag 18 maart 2012 18:15 schreef D0808 het volgende:
[..]
Op zich prima wat mij betreft maar doe het dan wel overtuigend want er zijn hele kluiten van die eikels (meestal in grote leasebakken) die half naast je blijven hangen en hem op het laatste moment er voor duwen (dwingen/snijden). Hetgeen ertoe lijdt dat ik in m'n ankers moet en de rest achter me ook.
Wat me ook vaak opvalt is als er links drie staan en rechts ook bijv. dat alle drie die links staan perse voorop denken te moeten, wat nou ritsen?
Ongelukken veroorzaken, das helemaal lekker.quote:Op zondag 18 maart 2012 17:07 schreef Markitos81 het volgende:
-... Deze mensen komen er bij mij niet tussen heb op deze wijze al een aanrijding gehad(buiten mijn schuld)
Goeden paint.quote:
quote:
Waarbij de dagelijkse praktijk helaas ook maar al te vaak is dat dat dringen al een paar honderd meter voor het daadwerkelijke ophouden van de rijstrook gebeurtquote:
Bestaat er dan ook goed afgestelde xenonverlichting? Ik vind het eigenlijk altijd hoofdpijnopwekkende koude verlichting. Van voren en van achter.quote:Op zondag 18 maart 2012 20:35 schreef Mwanatabu het volgende:
-bumperklevers
-agressieve bumperklevers (steeds terugvallen, opnieuw versnellen, rechts in gaan halen)
-linksklevers
-linksklevers met een snelheid die 30 km onder het maximum ligt
-idioten die lezen/computeren/sms-en onder het rijden
-mensen die geen richting aangeven
-mensen die beurtelings 90 en 130 rijden: 90 als je erachter zit en 130 als je besluit in te gaan halen
-agressieve kloteboeren die het raar vinden dat je het gas niet vol open trekt op van die binnenwegen "waar je best 100 kunt als je ze kent" en dus op 3 centimeter van je achterbumper gaan lopen middelvingeren en uit het raam schreeuwen; als ik dood onder een tractor in een greppel zou willen liggen hoorde ik op de PAAZ-afdeling en niet achter het stuur. En nee, ik reed keurig 60 waar het kon.
En één van de ergerlijkste:
-mensen met verkeerd afgestelde xenon-verlichting zodat het lijkt alsof de Heere Jezus je van achteren toelacht in je binnenspiegel
Ik ken dat type kruisingen en vaak sta ik er links, dit omdat er 2 banen zijn en een strook voor rechtsaf, waarbij de strook voor rechtsaf vaak te kort is (lees, rechtsafslaand verkeer staat ook voor het vak al rechts stil). Ook wel eens (heel soms!!! gelukkig) van die dichtdrukkers, vaak zodra je je knipper aan zet (dan blijkt men opeens nog gas te kunnen bijgeven). In mijn geval is de keuze vrij makkelijk, ik druk hem ertussen omdat ik anders op de andere rijbaan terecht kom. En laten we eerlijk zijn, als je de keuze krijgt tussen frontaal ergens opklappen of hem bij iemand in zijn deur/zijkant drukken die jou dichtdrukt met het risico dat je hem van de weg drukt, is denk ik voor de meesten wel een makkelijke keuze?quote:Op zondag 18 maart 2012 18:46 schreef Fer het volgende:
[..]
Ongelukken veroorzaken, das helemaal lekker.
Dan heeft die persoon het simpelweg niet begrepen. De bedoeling is om met dezelfde snelheid als het verkeer op de rijbaan ernaast door te rijden tot aan het laatste stuk voor het ritsen en vervolgens netjes achter de auto waar je naast gereden hebt in te voegen. Het is zo simpel, echter helaas heb je ook een aantal pannenkoeken die het niet snappen en anderen niet laten ritsen, waardoor je dus alsnog je plek moet afdwingen.quote:Op zondag 18 maart 2012 18:15 schreef D0808 het volgende:
[..]
Op zich prima wat mij betreft maar doe het dan wel overtuigend want er zijn hele kluiten van die eikels (meestal in grote leasebakken of bouwvakkerbusjes) die half naast je blijven hangen en hem op het laatste moment er voor duwen (dwingen/snijden). Hetgeen ertoe lijdt dat ik in m'n ankers moet en de rest achter me ook.
Ga Citroën rijden (een oude met veerbollen) en bijna de helft van je ergernissen op je lijst kan je doorstrepen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:09 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Linksplakkers
Drempels
Geen richting aangeven op rotonde
Drempels
Langzaam invoegen
Drempels
Wannabe schumachers
Drempels
Fietsers die denken onkwetsbaar te zijn
Drempels
Idioten die door woonstraten met spelende kinderen scheuren (en dan zelf klagen dat er zo hard wordt gereden in de straat
quote:Op zondag 18 maart 2012 20:35 schreef Mwanatabu het volgende:
-bumperklevers
-agressieve bumperklevers (steeds terugvallen, opnieuw versnellen, rechts in gaan halen)
-linksklevers
-linksklevers met een snelheid die 30 km onder het maximum ligt
-idioten die lezen/computeren/sms-en onder het rijden
-mensen die geen richting aangeven
-mensen die beurtelings 90 en 130 rijden: 90 als je erachter zit en 130 als je besluit in te gaan halen
-agressieve kloteboeren die het raar vinden dat je het gas niet vol open trekt op van die binnenwegen "waar je best 100 kunt als je ze kent" en dus op 3 centimeter van je achterbumper gaan lopen middelvingeren en uit het raam schreeuwen; als ik dood onder een tractor in een greppel zou willen liggen hoorde ik op de PAAZ-afdeling en niet achter het stuur. En nee, ik reed keurig 60 waar het kon.
En één van de ergerlijkste:
-mensen met verkeerd afgestelde xenon-verlichting zodat het lijkt alsof de Heere Jezus je van achteren toelacht in je binnenspiegel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
Je moet ook doorrijden tot het einde. Ik heb er juist een hekel aan als ze mij expres er niet tussen willen laten.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:19 schreef Lithia het volgende:
Mensen die niet kunnen ritsen en dan een plaatsje eisen op het laatste moment.
moet zeggen dat ik bij ritsen (in een file) het motto "zsm erin" hanteer.quote:Op maandag 19 maart 2012 00:25 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Je moet ook doorrijden tot het einde. Ik heb er juist een hekel aan als ze mij expres er niet tussen willen laten.
Sterfquote:Op maandag 19 maart 2012 09:45 schreef MrKikker het volgende:
[..]
moet zeggen dat ik bij ritsen (in een file) het motto "zsm erin" hanteer.
om te voorkomen dat ik aan het einde wordt klemgereden door medeweggebruikers die mij "asociaal" vinden omdat ze denken dat ik de "file probeer te omzeilen door zo lang mogelijk op de invoegstrook te rijden".
en ja ik weet dat de invoegstrook uitrijden de doorstroom van het verkeer verbeterd.
Er is een verschil tussen doorrijden naar het einde en invoegen en doorrijden naar het einde, vol op de rem gaan en hopen dat iemand je er tussen laat. Vooral dat laatste zorgt voor onnodige files.quote:Op maandag 19 maart 2012 00:25 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Je moet ook doorrijden tot het einde. Ik heb er juist een hekel aan als ze mij expres er niet tussen willen laten.
Die chauffeur lijkt mij welquote:Op zondag 18 maart 2012 11:17 schreef kikoooooo het volgende:
Mensen die allergisch lijken te zijn voor de rechterbaanSterf langzaam en pijnlijk.
Ik snap ook echt niet dat er geen voorlichtingscampagne over de spitsstrook op tv komt. Dat is echt nodig in dit land.
quote:Op maandag 19 maart 2012 10:06 schreef MrKikker het volgende:
Als je je aan de maximum snelheid houdt en medeweggebruikers rechts inhaalt die ónder de maximumsnelheid rijden, geldt het niet als rechts inhalen.
Deel 2 is overigens mooier:
0:36, check die linkerrijbanen
RVV artikel 11, lid 7: bestuurders mogen andere bestuurders die langzamer rijden dan de maximaal toegestane snelheid rechts inhalenquote:Op maandag 19 maart 2012 10:06 schreef MrKikker het volgende:
Als je je aan de maximum snelheid houdt en medeweggebruikers rechts inhaalt die ónder de maximumsnelheid rijden, geldt het niet als rechts inhalen.
Maar de linkerbaan zit toch links van de middenbaan? Hoe word je dan vastgezet?quote:Op maandag 19 maart 2012 10:00 schreef SilentChaos het volgende:
- Mensen die op de middenbaan blijven rijden omdat er 5km verderop een vrachtwagen rijdt en daardoor de hele linkerbaan vastzetten (omdat je rechts officieel niet mag inhalen)
Omdat iedereen naar links gaat om die persoon in te halen met als gevolg dat die hele linker baan vol zit en het vaak daar nog langzamer gaat rijden dan dat de persoon reed die in eerste instantie ingehaald moest worden...quote:Op maandag 19 maart 2012 11:24 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Maar de linkerbaan zit toch links van de middenbaan? Hoe word je dan vastgezet?
reed zondagmiddag op de A7 richting Purmerend, 't was niet bijzonder druk maar de spitsstrook was wel open. En NOG presteert iedereen het om op de middelste baan met zondagmiddag-snelheid (100km/h en minder) te rijden (A7 is normaal gezien 2-baans). En na een paar auto's via de linkerbaan ingehaald te hebben om vervolgens weer 2 banen naar rechts op te moeten schuiven was ik het zat en heb ik iedereen maar rechts ingehaald. Allemaal mensen nog seinen, dachten zeker dat ik op de vluchtstrook reedquote:Op maandag 19 maart 2012 11:49 schreef El_Liberaliste het volgende:
Mensen die onnodig links rijden haal ik altijd expres rechts in, soms begrijpen ze het dan.
Vooral bij spitsstroken die niemand gebruikt. Iedereen klagen over files, wordt er wat aan gedaan, maakt niemand er gebruik van
Doe ik ook hoorquote:Op maandag 19 maart 2012 11:49 schreef El_Liberaliste het volgende:
Mensen die onnodig links rijden haal ik altijd expres rechts in, soms begrijpen ze het dan.
Vooral bij spitsstroken die niemand gebruikt. Iedereen klagen over files, wordt er wat aan gedaan, maakt niemand er gebruik van
ja dit dus. helaas snappen ze dan de hint nog niet, ze denken eerder dat je een mongool bent omdat je ze snijdt.quote:Op maandag 19 maart 2012 11:58 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Doe ik ook hoorOf geirriteerd eromheen, dus: 2 banen naar links vlak achter ze, 2 banen naar rechts vlak voor ze...
Dat is misschien nog wel het ergste. Is er aan de rechterkant een spitsstrook open, is 'ie leeg. HANDIGquote:Op maandag 19 maart 2012 11:49 schreef El_Liberaliste het volgende:
Mensen die onnodig links rijden haal ik altijd expres rechts in, soms begrijpen ze het dan.
Vooral bij spitsstroken die niemand gebruikt. Iedereen klagen over files, wordt er wat aan gedaan, maakt niemand er gebruik van
Ja erg he. Met dat filmpje heb ik ook het record rechts inhalen op Flitsservice.nl in handenquote:Op maandag 19 maart 2012 10:06 schreef MrKikker het volgende:
Als je je aan de maximum snelheid houdt en medeweggebruikers rechts inhaalt die ónder de maximumsnelheid rijden, geldt het niet als rechts inhalen.
Deel 2 is overigens mooier:
0:36, check die linkerrijbanen
Mooi toch, een vrije rijstrook voor jou alleenquote:Op maandag 19 maart 2012 11:49 schreef El_Liberaliste het volgende:
Vooral bij spitsstroken die niemand gebruikt. Iedereen klagen over files, wordt er wat aan gedaan, maakt niemand er gebruik van
Aan links heet het ook een plusstrook...quote:Op maandag 19 maart 2012 12:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat is misschien nog wel het ergste. Is er aan de rechterkant een spitsstrook open, is 'ie leeg. HANDIG
Heel erg ergerlijk idd. Gebeurt op bijna alle wegen die samenkomen zo ongeveer.quote:Op maandag 19 maart 2012 15:26 schreef Cracka-ass het volgende:
Naast de usual suspects aan irritaties heb ik een nieuwe geconstateerd.
Dagelijks rijd ik over knooppunt Lunetten. Daar heb je ten hoogte van de Uithof 1,5 a 2 kilometer om van rijbaan te wisselen om op de A12 of A27 te komen. Waarom wil iedereen zodra het eerste blokje in zicht is zo snel mogelijk van baan wisselen? Dat zorgt altijd voor opstoppingen terwijl je 1 kilometer verder rustig van baan kunt wisselen.![]()
Vooral leuk als er voor je een vrachtwagen rijdt die graag naar links wilt, jij die de ruimte geeft en achteropkomend verkeer gaat lopen knipperen en seinen.quote:Op maandag 19 maart 2012 15:34 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Heel erg ergerlijk idd. Gebeurt op bijna alle wegen die samenkomen zo ongeveer.
Het kan nog erger, namelijk met verhoogde rijbaanscheiding:quote:Op maandag 19 maart 2012 15:38 schreef Nero22 het volgende:
Het niet kunnen voorsorteren op dubbele rotondes:
[ afbeelding ]
Nee, nummer 2 rechts heeft juist een gat opengelaten vandaar het wtf.. Ik zie het dagelijks, auto's links racen ervandoor als het stoplicht op groen gaat om met een kluitje op elkaar voor de 1e auto proberen te komen. Nodeloos te zeggen dat het vaak een mooi spektakel is om te zien als blijkt dat de eerste auto rechts flink blijkt op te trekken iets wat de links "ik moet voorop" rijders soms niet verwachten. Een deel van die "ik moet voorop" rijders druipen dan af maar een ander deel riskeren liever nog een ongeval dan op te moeten geven.quote:Op maandag 19 maart 2012 11:52 schreef FransDeens het volgende:
Het plaatje van D0808 is zeer herkenbaar maar wel voor interpretatie vatbaar. Rijdt de 2e auto op de rechterbaan op een trieste manier het gat dicht, of proberen 3 auto's zich in een gat voor 1 auto te wurmen?
Ja, die tactiek heb ik ook een paar keer geprobeerd bij weefvakken met 2 stroken. Maar daar bleef iedereen lekker in een treintje links rijden waardoor ik er niet meer tussen konquote:Op maandag 19 maart 2012 15:26 schreef Cracka-ass het volgende:
Naast de usual suspects aan irritaties heb ik een nieuwe geconstateerd.
Dagelijks rijd ik over knooppunt Lunetten. Daar heb je ten hoogte van de Uithof 1,5 a 2 kilometer om van rijbaan te wisselen om op de A12 of A27 te komen. Waarom wil iedereen zodra het eerste blokje in zicht is zo snel mogelijk van baan wisselen? Dat zorgt altijd voor opstoppingen terwijl je 1 kilometer verder rustig van baan kunt wisselen.![]()
Dat doe ik met de motor altijd. Vanmiddag voor het eerst voor gaas gegaan omdat een ouwe vent in zijn golfje hem keihard wegplanktequote:Op maandag 19 maart 2012 20:02 schreef D0808 het volgende:
[..]
Nee, nummer 2 rechts heeft juist een gat opengelaten vandaar het wtf.. Ik zie het dagelijks, auto's links racen ervandoor als het stoplicht op groen gaat om met een kluitje op elkaar voor de 1e auto proberen te komen. Nodeloos te zeggen dat het vaak een mooi spektakel is om te zien als blijkt dat de eerste auto rechts flink blijkt op te trekken iets wat de links "ik moet voorop" rijders soms niet verwachten. Een deel van die "ik moet voorop" rijders druipen dan af maar een ander deel riskeren liever nog een ongeval dan op te moeten geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
Met een motor verwachten we niet anders, dat is ook logisch daar die een flink stuk sneller/makkelijker weg zijn. Niets mis mee.quote:
Dus als ik sneller ben dan jij moet ik evengoed achter jou? Want vaak is het geen kwestie van vermogen of snelle autos, maar gewoon van een keer durven doortrekken en goed opletten. Dus niet moeten bedenken in welke versnelling die ook alweer stond als het groen wordt en eerst de motor moeten starten, maar koppeling op laten komen en doortrappen naar 5000/6000 rpm. Zo heb ik hem voor menig BMW/Mercedes/Audi getrapt met de AX.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:01 schreef D0808 het volgende:
[..]
Met een motor verwachten we niet anders, dat is ook logisch daar die een flink stuk sneller/makkelijker weg zijn. Niets mis mee.
Wmbt. mag het een wetsregel gaan worden dat de eerste links achter de eerste rechts invoegt, zijn we hopelijk van een hoop testosteron en gare (gevaarlijke!) acties af. Behalve natuurlijk wanneer de eerste rechts een vrachtwagen is.
Jij bent dus zo'n achterlijke randdebiel die perse voorop moet? 'Tis godverdomme geen racebaan!quote:Op maandag 19 maart 2012 21:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
maar koppeling op laten komen en doortrappen naar 5000/6000 rpm.. Zo heb ik hem voor menig BMW/Mercedes/Audi getrapt met de AX.
Dat van die vrouwen heb je helemaal gelijk in. Ik word nog wel eens geregeld ingehaald door een verdomde aygo/107/c1/ka/500 die 130 km/u rijdt, maar ohwee in de stad, dan vlieg ik er voorbij en zie je ze heel gestresst achter het stuur niet wetende hoe te schakelen. Ze rijden dan ook vaak heel hard achter je, niet om express te bumper kleven maar omdat ze het pedaal niet kunnen doseren. Evenals geld dit voor remmen bij 't stoplicht, ik rem (en alle andere mannen) geleidelijk en relaxt zodat we daarna in z'n 2 weer flink kunnen doortrekken. Wat doen die vrouwkes? Op t laatste moment kei hard in de ankers. Doseren? Hooo maar... Echt.. Vrouwen achter 't stuur....quote:
Zou dat niet kunnen komen door het schoeisel dat veel vrouwen dragen (hakken)? Zoiets heb ik geloof ik eens op tv gezien.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 06:36 schreef joeftw het volgende:
[..]
maar omdat ze het pedaal niet kunnen doseren. Evenals geld dit voor remmen bij 't stoplicht, ik rem (en alle andere mannen) geleidelijk en relaxt zodat we daarna in z'n 2 weer flink kunnen doortrekken. Wat doen die vrouwkes? Op t laatste moment kei hard in de ankers. Doseren? Hooo maar...
Ik doe het heel af en toe, flink doortrekken. Als er dan een BMW, Audi of Mercedes weer eens aan het kleven in. Ik mag toch maar 50 rijden. En dan als het groen is vol gas wegrijden. Die gezichtenquote:Op maandag 19 maart 2012 21:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus als ik sneller ben dan jij moet ik evengoed achter jou? Want vaak is het geen kwestie van vermogen of snelle autos, maar gewoon van een keer durven doortrekken en goed opletten. Dus niet moeten bedenken in welke versnelling die ook alweer stond als het groen wordt en eerst de motor moeten starten, maar koppeling op laten komen en doortrappen naar 5000/6000 rpm. Zo heb ik hem voor menig BMW/Mercedes/Audi getrapt met de AX.
En met slechte weersomstandigheden passen ze hun rijstijl ook niet aan, dan vliegen ze je nog met 130 voorbij terwijl het spekglad is en begrijpen ze er niets van waarom ineens iedereen langzamer rijdt...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 06:36 schreef joeftw het volgende:
[..]
Dat van die vrouwen heb je helemaal gelijk in. Ik word nog wel eens geregeld ingehaald door een verdomde aygo/107/c1/ka/500 die 130 km/u rijdt, maar ohwee in de stad, dan vlieg ik er voorbij en zie je ze heel gestresst achter het stuur niet wetende hoe te schakelen. Ze rijden dan ook vaak heel hard achter je, niet om express te bumper kleven maar omdat ze het pedaal niet kunnen doseren. Evenals geld dit voor remmen bij 't stoplicht, ik rem (en alle andere mannen) geleidelijk en relaxt zodat we daarna in z'n 2 weer flink kunnen doortrekken. Wat doen die vrouwkes? Op t laatste moment kei hard in de ankers. Doseren? Hooo maar... Echt.. Vrouwen achter 't stuur....
Wat een onzin. Dus ook als je zelf sneller bent alsnog achter de auto rechts invoegen? Schiet lekker op danquote:Op maandag 19 maart 2012 21:01 schreef D0808 het volgende:
[..]
Wmbt. mag het een wetsregel gaan worden dat de eerste links achter de eerste rechts invoegt, zijn we hopelijk van een hoop testosteron en gare (gevaarlijke!) acties af. Behalve natuurlijk wanneer de eerste rechts een vrachtwagen is.
Zij moeten gasbijgeven, dus van de cc af, zodat op de cc verder kunt rijden. Moet niet gekker worden. Jij wilt een bijzondere verrichting uitvoeren, en hebt dus al het verkeer voor te laten gaan.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:30 schreef resque het volgende:
ben de laatste tijd lekker op cruise control aan het rijden, opzich wel nice alleen heel soms irriteer ik me aan mensen die niet snappen dat ze andere mensen klemrijden zeg maar.
Ik rij op rechterbaan 120, ik nader een vrachtwagen. op de linkerbaan word ik ingehaald en ik denk van, die gaat toch wel een stuk sneller dan mij en als ik hem ervoor gooi met 120 dan irriteren ze zich aan mij (bumperkleven) dus ik ga er wel achter. Maar wat doen ze ze geven niet even gas bij oid zodat ik 120 kan blijven rijden en daarna achter ze kan komen. neeee ze blijven dezelfde snelheid ook aanhouden en rijden mij klem.
Ik heb me dan ook voorgenomen om hem er lekker voor te plempen met 120 en dan wachten ze maar lekker
Ik moet wle zeggen dat als ik dergelijke situatie aan zie komen, ik naar links ga (als dat kan) of ff sein dat'ie er wel voorkan of nog beter ff gas geefquote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:07 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Zij moeten gasbijgeven, dus van de cc af, zodat op de cc verder kunt rijden. Moet niet gekker worden. Jij wilt een bijzondere verrichting uitvoeren, en hebt dus al het verkeer voor te laten gaan.
Neehoor. Ik sta vaak zat rechts. Ook met een tandemasser (welliswaar wel leeg, maar is toch bijna 750 kg extra achter je gat) rijd je 9 van de 10 keer voorop door meteen gas te geven als het licht groen wordt. Is overigens wel met de andere auto (geen bus!). En nog leuker wordt het als je stoplichten kent met hun ritmes en volgordes, koppeling al iets laten slippen als de andere banen stoppen en jij aan de beurt bent, waardoor je al zachtjes rolt, ben je helemaal snel weg.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 03:01 schreef D0808 het volgende:
[..]
Jij bent dus zo'n achterlijke randdebiel die perse voorop moet? 'Tis godverdomme geen racebaan!
Maar goed, leuk dat je durft toe te geven dat je een heel klein piemeltje hebt, dat dan weer wel .
Enige waar ik naar sein, zijn vrachtwagens, bussen of voertuigen met een aanhanger (en dan geen bagagekarretje). De rest snapt het toch niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:12 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Ik moet wle zeggen dat als ik dergelijke situatie aan zie komen, ik naar links ga (als dat kan) of ff sein dat'ie er wel voorkan of nog beter ff gas geef
bijzondere verrichting?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:07 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Zij moeten gasbijgeven, dus van de cc af, zodat op de cc verder kunt rijden. Moet niet gekker worden. Jij wilt een bijzondere verrichting uitvoeren, en hebt dus al het verkeer voor te laten gaan.
Ja, en waar bekeurt de politie op? Te hard rijden en rechts inhalen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:24 schreef .Neovo. het volgende:
http://www.waldnet.nl/wn/(...)s_rijden_stoort.html
Heel herkenbaar op de A7:
Het meest storend vindt men langdurige inhaalmanoeuvres, gevolgd door onnodig links rijden, geen richtaanwijzer gebruiken, bumperkleven, langzaam rijden, langzaam invoegen en onder meer agressief rijgedrag. Aan te hard rijden stoort de gemiddelde weggebruiker zich het minst. Vrouwen storen zich meer aan hardrijders en agressief rijgedrag en minder aan te langzaam rijden.
vrouwen hebben gewoon een slechter ruimtelijk inzicht dan mannen. fact.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:09 schreef Anne het volgende:
Ik ga wijs mijn mond houden over de vrouwonvriendelijke posts in dit topic.
FIXED!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
vrouwen hebben over het algemeen gewoon een slechter ruimtelijk inzicht dan de meeste mannen mannen. fact.
Ik vind alles nog heel erg netjes en vriendelijk uitgedrukt hoor. Het is bijna complimenteus.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:09 schreef Anne het volgende:
Ik ga wijs mijn mond houden over de vrouwonvriendelijke posts in dit topic.
Ah.. nu opeens met opletten en vooruit denken ipv. met 5 a 6000 toeren wegracen .quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
links staan en ervoor gaan heeft niets met grote of kleine piemels te maken, maar gewoon, net als al het andere verkeer, met opletten en vooruit denken.
quote:Op maandag 19 maart 2012 21:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
maar koppeling op laten komen en doortrappen naar 5000/6000 rpm. Zo heb ik hem voor menig BMW/Mercedes/Audi getrapt met de AX.
Niet iedereen die een keer z'n gaspedaal diep intrapt komt meteen in een greppel terecht of rijdt meteen iemand dood. Het zal je door sommige acties die mensen maken op de weg enorm verbazen, maar er zijn genoeg mensen die niet meteen het macht over het stuur verliezen als ze in minder dan 17 seconden op de 100 zitten.quote:Op woensdag 21 maart 2012 02:31 schreef D0808 het volgende:
[..]
Ah.. nu opeens met opletten en vooruit denken ipv. met 5 a 6000 toeren wegracen .
[..]
Je mist het hele punt.quote:Op woensdag 21 maart 2012 03:12 schreef Len93 het volgende:
[..]
Niet iedereen die een keer z'n gaspedaal diep intrapt komt meteen in een greppel terecht of rijdt meteen iemand dood. Het zal je door sommige acties die mensen maken op de weg enorm verbazen, maar er zijn genoeg mensen die niet meteen het macht over het stuur verliezen als ze in minder dan 17 seconden op de 100 zitten.
Juist! zo geldt het ook voor 2 baans, dat ze dan even iets meer gas geven ipv je klemrijden...quote:Op woensdag 21 maart 2012 00:30 schreef RangeRover het volgende:
Eén van de meest vervelende dingen in het verkeer die me toch wel vaak gebeurd:
Stel, je rijdt op de snelweg. Op baan A (meest rechter) rij jij met 120 km/h en iets voor je rijdt een vrachtwagen met 100 km/h. Op baan B (middelste baan) rijdt een andere automobilist in zeg, een VW Golf, met 122 km/h. Baan C (linker baan) is leeg.
Wat zou ik doen als ik in die golf zit? Uiteraard ga ik even naar baan C, die is leeg en dan hoeft de persoon op baan A niet op de rem voor de vrachtwagen. Maar het gebeurt me zo ontzettend vaak dat de persoon in de Golf gewoon zit te slapen en me met een sukkelgangetje van 2 km/h verschil komt inhalen. Ga dan gewoon even naar links en geef elkaar de ruimte. Hoef ik de auto niet van de cruisecontrol af te halen.
lekker bijzonder dan...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:18 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ja, ook van rijstrook wisselen geldt als een bijzondere verrichting.
sommige automobilisten weten er een waar avontuur van te maken.quote:
De meesten weten dat nu wel, al proberen sommige het nog.quote:Op woensdag 21 maart 2012 02:42 schreef Geerd het volgende:
Al die lease autootjes bmw audi die denken sneller te zijn dan je motor.
Toeren maken scheelt een keer schakelen, dus je bent sneller. En als ik in zijn 2 80 rijdt, gaat ie daarna keurig door naar zijn 5. Verder is een stoplichtsprint, zoals ik al zei, vooral vooruit denken. Ik sta al in zijn 1, ik heb mijn poot al tegen het gaspedaal en sta licht op de handrem. Als ik gas geef en de koppeling al laat opkomen trek ik hem door de handrem heen, maar dit voorkomt net het rollen. Ik ben gewoon een slag sneller, mede doordat ik focus op het stoplicht en zodra deze groen wordt direct gas kan geven. Ik hoef geen rem los te laten en mijn voet op het gas te zetten, ik hoef niet nog eens te kijken in welke versnelling mijn auto nou eigenlijk staat en ik hoef niet te wachten op mensen voor mij, omdat ik zelf vooraan sta.quote:Op woensdag 21 maart 2012 02:31 schreef D0808 het volgende:
[..]
Ah.. nu opeens met opletten en vooruit denken ipv. met 5 a 6000 toeren wegracen .
[..]
Welk punt? Dat ik als ik links sta wel zorg dat ik de ander die rechts sta niet hinder met verplicht invoegen en dat jij waarschijnlijk voornamelijk mensen tegen komt die dit niet kunnen nu dus iedereen een sjonnie vindt?quote:
Een motorscooter rijden is het toppunt van frustratiequote:Op woensdag 21 maart 2012 12:01 schreef BertV het volgende:
[..]
De meesten weten dat nu wel, al proberen sommige het nog.
De optimale frustratie bereik je bij deze groep met een motorscooter.
Zo hoort het.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:19 schreef Lithia het volgende:
Mensen die niet kunnen ritsen en dan een plaatsje eisen op het laatste moment.
Verplicht ritsen = doordrukken bij dichttrappers. Dat snap je toch zelf ook wel?quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:26 schreef CasB het volgende:
Vrouwen zijn ook kampioen gaatjes dichtrijden, of het niet gunnen van een plaatsje bij het ritsen. Echt al heel vaak meegemaakt dat er een mooi gaatje is, wil je gaan invoegen, wordt het gat dichtgereden. Kijk je wat er achter het stuur zit...een vrouw...
Soms gooien ze het gat al dicht als er iemand naast ze rijdt.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Verplicht ritsen = doordrukken bij dichttrappers. Dat snap je toch zelf ook wel?
Over het algemeen komt daar toch op neer?quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:34 schreef Anne het volgende:
[..]
Maak er dan ook "de meeste vrouwen" van, flapdrol.
quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Over het algemeen komt daar toch op neer?
Dat gegeneraliseer moet je niet intrappen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:47 schreef Anne het volgende:
[..].
Ik vind dat ik best goed vooruit kan kijken en ruimtelijk inzicht heb. En ik ben een vrouw.
Over het algemeen heeft ook uitzonderingen. Niet zo boos doen!quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:47 schreef Anne het volgende:
[..].
Ik vind dat ik best goed vooruit kan kijken en ruimtelijk inzicht heb. En ik ben een vrouw.
Plus dat vrouwen irritaties veroorzaken op de weg en mannen ernstige ongelukken. In het algemeenquote:Op woensdag 21 maart 2012 15:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Over het algemeen heeft ook uitzonderingen. Niet zo boos doen!
Dan ken ik wel een stoplicht waar dit volledig verkeerd kan uitpakken... Ik heb daar regelmatig op moeten houden met gas geven omdat ik zag dat er (weer) een auto door knalrood gereden heeft (van links, die dus eerst 4! banen moet oversteken voordat hij halverwege is... en ons stoplicht staat dan al lang op groen). Volgens mij als ze daar een roodlicht camera zouden plaatsen, zouden ze rijk kunnen worden...quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Toeren maken scheelt een keer schakelen, dus je bent sneller. En als ik in zijn 2 80 rijdt, gaat ie daarna keurig door naar zijn 5. Verder is een stoplichtsprint, zoals ik al zei, vooral vooruit denken. Ik sta al in zijn 1, ik heb mijn poot al tegen het gaspedaal en sta licht op de handrem. Als ik gas geef en de koppeling al laat opkomen trek ik hem door de handrem heen, maar dit voorkomt net het rollen. Ik ben gewoon een slag sneller, mede doordat ik focus op het stoplicht en zodra deze groen wordt direct gas kan geven. Ik hoef geen rem los te laten en mijn voet op het gas te zetten, ik hoef niet nog eens te kijken in welke versnelling mijn auto nou eigenlijk staat en ik hoef niet te wachten op mensen voor mij, omdat ik zelf vooraan sta.
Het liefst in zo'n dikke auto ...quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:26 schreef CasB het volgende:
Vrouwen zijn ook kampioen gaatjes dichtrijden, of het niet gunnen van een plaatsje bij het ritsen. Echt al heel vaak meegemaakt dat er een mooi gaatje is, wil je gaan invoegen, wordt het gat dichtgereden. Kijk je wat er achter het stuur zit...een vrouw...
Moet je eens proberen in te voegen in een rij met vrachtwagens....quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:16 schreef Yreal het volgende:
Mensen die mij er niet door laten in een rij auto's
Oh , elke dag een paar keer, gewoon op het gas en plek opeisenquote:Op woensdag 21 maart 2012 16:27 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Moet je eens proberen in te voegen in een rij met vrachtwagens....
Heb een tijdje in Zwolle noord gezeten. Het invoegen op de A28 was vreselijk! Die vrachtwagen chaufeurs laten je er echt niet tussen hoor en het was op de rechterbaan vrachtwagen x 30... En dan maak je met je Yaris niet echt indruk...
Heb ik 1 keer geprobeerd en toen had ik een vrachtwagen in m'n achterwiel... Die eikel reed het gat dus gewoon dicht zonder op of om te kijken of er mischien mensen wilden invoegen...quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oh , elke dag een paar keer, gewoon op het gas en plek opeisen
Ja... zo had ik vanmiddag bijna een ford focus een ander modelletje gegeven.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:04 schreef Hashtag het volgende:
Of van die pipo's die eerst remmen en vervolgens pas richting aangeven. Vandaag ook weer eentje.
Daarom ook vooruit kijken. Dan heb je al lang gezien dat er een idioot van linkt komt toch?quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:15 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dan ken ik wel een stoplicht waar dit volledig verkeerd kan uitpakken... Ik heb daar regelmatig op moeten houden met gas geven omdat ik zag dat er (weer) een auto door knalrood gereden heeft (van links, die dus eerst 4! banen moet oversteken voordat hij halverwege is... en ons stoplicht staat dan al lang op groen). Volgens mij als ze daar een roodlicht camera zouden plaatsen, zouden ze rijk kunnen worden...
[..]
Het liefst in zo'n dikke auto ...
Het hangt er bij mij vanaf hoe je komt aanrijden. Rechter rij gaat stapvoets en jij komt met 60-70 aan sjeezen, nee, dan kom je er niet tussen... Rechter rij gaat stapvoets en jij komt rustig aangereden, duidelijk makend dat je een gaatje zoekt, mag je er van mij wel voor hoor.
LOL! Ga de verkeersregels leren debiel. Die doos in die mazda hoeft geen ruimte voor jou te makenquote:Op woensdag 21 maart 2012 19:27 schreef .Neovo. het volgende:
Vanmiddag ook een doos in een Mazda 6 die mij er niet op wou laten. Ik rij al 120 op de invoegstrook en was nog aan het versnellen, maar die rottige Mazda ging niet aan de kant en ging ook harder rijden. Uiteindelijk maar gas teruggnomen en achter de mazda gaan invoegen.
Nee, maar als hij snelheid maakt om er vóór in te voegen, dan is het niet echt handig om als Mazda ook spontaan harder te gaan rijdenquote:Op woensdag 21 maart 2012 19:32 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
LOL! Ga de verkeersregels leren debiel. Die doos in die mazda hoeft geen ruimte voor jou te maken
Dat moet ze zelf weten.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, maar als hij snelheid maakt om er vóór in te voegen, dan is het niet echt handig om als Mazda ook spontaan harder te gaan rijden
quote:
quote:Op maandag 19 maart 2012 09:54 schreef CasB het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen doorrijden naar het einde en invoegen en doorrijden naar het einde, vol op de rem gaan en hopen dat iemand je er tussen laat. Vooral dat laatste zorgt voor onnodige files.
Als mensen nou gewoon leren dat ze vanaf het bord 'geef ritser ruimte' daadwerkelijk wat meer ruimte houden, en de mensen die moeten gaan invoegen ongeveer dezelfde snelheid gaan rijden zodat ze normaal kunnen invoegen. Helaas verpesten een hoop mensen het door op een hogere snelheid links te blijven rijden en hem bij het einde hem ergens tussen te proppen, met alle gevolgen van dien.
Ik denk ook dat wij fouten maken omdat we zo geirriteerd raken van sommige damesquote:Op woensdag 21 maart 2012 16:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Plus dat vrouwen irritaties veroorzaken op de weg en mannen ernstige ongelukken. In het algemeen
Hier had ik vandaag een figuur van voor me. Maar dan 20 km/h onder de vmax (40 waar je 60 mag), behalve in de 30 zone, daar werd bijna 60 gereden. En dan voor iedere tegenligger remmen, stapvoets rijden en nog net niet in de berm. Mens, je rijdt een corsa, daarvan kunnen er fucking 3 naast elkaar op dat weggetje rijden.quote:Op zondag 18 maart 2012 20:35 schreef Mwanatabu het volgende:
-agressieve kloteboeren die het raar vinden dat je het gas niet vol open trekt op van die binnenwegen "waar je best 100 kunt als je ze kent" en dus op 3 centimeter van je achterbumper gaan lopen middelvingeren en uit het raam schreeuwen; als ik dood onder een tractor in een greppel zou willen liggen hoorde ik op de PAAZ-afdeling en niet achter het stuur. En nee, ik reed keurig 60 waar het kon
Ik snap dan nooit waarom er in de 30zones wel 60 gereden kan wordenquote:Op woensdag 21 maart 2012 20:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hier had ik vandaag een figuur van voor me. Maar dan 20 km/h onder de vmax (40 waar je 60 mag), behalve in de 30 zone, daar werd bijna 60 gereden. En dan voor iedere tegenligger remmen, stapvoets rijden en nog net niet in de berm. Mens, je rijdt een corsa, daarvan kunnen er fucking 3 naast elkaar op dat weggetje rijden.
Dus mijn tegenklacht: Mensen die niet over binnendoorweggetjes durven rijden, maar er wel rijden en zo onnodig langzaam rijden en overal voor gaan stoppen in plaats van de makkelijke, brede en kaarsrechte provinciale 80 weg te nemen.
Dat snap ik ook niet. Okee, 's avonds doe ik het ook (staan een paar grote villas, maar meer niet), maar als het goed laat is zou ik mijn rijbewijs net wel net niet kwijt kunnen raken op dat weggetje.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:19 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik snap dan nooit waarom er in de 30zones wel 60 gereden kan worden
Sowieso snap ik dat nooit..mensen die op 80 wegen en snelwegen echt totaal niet hard rijden en soms ook nog onwennig enzo en dan kom je in de bebouwde kom/stad en blazen ze je opeens voorbijquote:Op woensdag 21 maart 2012 20:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet. Okee, 's avonds doe ik het ook (staan een paar grote villas, maar meer niet), maar als het goed laat is zou ik mijn rijbewijs net wel net niet kwijt kunnen raken op dat weggetje.
Ja precies het is zo dubbel. Misschien komen dat soort mensen nooit op de snelweg en dus vinden ze dat eng want niet gewend dus stress. En in de stad kennen ze het en denken ze overal doorheen te kunnen knallen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
True dat! Overigens, als je niet hard wilt rijden, prima, maar knal dan niet ruim boven de vmax door een 30zone om vervolgens op het 60 gebied onder de vmax te rijden en langzamer dan dat je door de 30zone ging.
Die mazda kon ook wel even aan de kant gaan als iemand wil gaan invoegen. Hij kon ook wel even naar links, er was toen niemand op de linkerbaan. Gelukkig gaan zijn er nog mensen die naar links als er mensen gaan invoegen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:32 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
LOL! Ga de verkeersregels leren debiel. Die doos in die mazda hoeft geen ruimte voor jou te maken
Nee, gewoon neequote:Op woensdag 21 maart 2012 20:41 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Die mazda kon ook wel even aan de kant gaan als iemand wil gaan invoegen. Hij kon ook wel even naar links, wat de meeste mensen gelukkig nog doen als iemand wil gaan invoegen. Dat doe ik ook.
Dat is fout, maar alsnog moet jij zorgen dat je goed invoegt. Dus gewoon vol op je remmen stappen. Die Mazda had niet, zoals ze dat in de scheepvaart zo mooi noemen, goed zeemanschap.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:41 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Die mazda kon ook wel even aan de kant gaan als iemand wil gaan invoegen. Hij kon ook wel even naar links, wat de meeste mensen gelukkig nog doen als iemand wil gaan invoegen. Dat doe ik ook.
Ik gaf al vol gas, en de mazda besloot ook ineens harder te gaan rijden..
dat is een kwestie van in de spiegels kijken. Als ik naar de linkerbaan zorg ik er wel voor dat ik 130 ervoor heb. En ik doe het ook alleen als er niemand op de linkerbaan aan het stampen is.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, gewoon nee
Daardoor verwacht half Nederland nu dat je maar aan de kant gaat als iemand in wil voegen, waardoor ik vorige week weer bijna iemand in de zijkant had die 'm met 80 naar links gooide terwijl ik met 120 voorbij kwam
Nee, maar ik kon aan het begin van de invoegstrook opzich invoegen. Normaal rijd ik de halve strook af om in te voegen. Dit keer dus ook, en toen moest de mazda erlangs.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is fout, maar alsnog moet jij zorgen dat je goed invoegt. Dus gewoon vol op je remmen stappen. Die Mazda had niet, zoals ze dat in de scheepvaart zo mooi noemen, goed zeemanschap.
Ik reed op de rechterbaanquote:Op woensdag 21 maart 2012 20:49 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
dat is een kwestie van in de spiegels kijken. Als ik naar de linkerbaan zorg ik er wel voor dat ik 130 ervoor heb.
Ik kom er elke dag op bij Zwolle-Noord, en het is daar inderdaad ongelooflijk hoeveel auto's (niet alleen vrachtwagens) daar op de rechter rijstrook blijven plakken. Goddorie 3 rijstroken maar nee, we gaan met z'n allen hutjemutje rechts blijven hangen langs de invoegstrookquote:Op woensdag 21 maart 2012 16:27 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Moet je eens proberen in te voegen in een rij met vrachtwagens....
Heb een tijdje in Zwolle noord gezeten. Het invoegen op de A28 was vreselijk! Die vrachtwagen chaufeurs laten je er echt niet tussen hoor en het was op de rechterbaan vrachtwagen x 30... En dan maak je met je Yaris niet echt indruk...
Toch niets mis mee? Als ze voldoende afstand houden (daar zit vaak het probleem) kan je er probleemloos tussen. Maar houdt iedereen rechts, is het weer niet goed.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik kom er elke dag op bij Zwolle-Noord, en het is daar inderdaad ongelooflijk hoeveel auto's (niet alleen vrachtwagens) daar op de rechter rijstrook blijven plakken. Goddorie 3 rijstroken maar nee, we gaan met z'n allen hutjemutje rechts blijven hangen langs de invoegstrook
ow, op die fiets. Mja, dat ben ik niet gelukkig, ik rij meestal door naar het end van de invoegstrook. Toen begon die rottige mazda me ineens te pesten. Want ik had aan het begin van de strook kunnen invoegen, toen was die mazda er nog net niet. Maarja dan rij ik nog niet hard genoeg om te kunnen invoegen. ben ik nog aan het acceleren, besluit die mazda ook het gas in te trappen, waardoor ik dus weer van het gas afmoest.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik reed op de rechterbaanEn iemand gooide m aan het begin van de invoegstrook gewoon naar links...
Hutjemutje impliceert ook dat ze niet echt goed afstand houdenquote:Op woensdag 21 maart 2012 20:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Toch niets mis mee? Als ze voldoende afstand houden (daar zit vaak het probleem) kan je er probleemloos tussen. Maar houdt iedereen rechts, is het weer niet goed.
Nee, je hindert de doorstroming op de linkerbaan zo. En mensen gaan verwachten dat je wel aan de kant gaat, waardoor er niet meer op snelheid ingevoegd wordt.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:00 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik vind het persoonlijk raar om rechts te blijven hangen als ik verkeer aan zie komen op de invoegstrook als ik naar links kan, is toch beter voor de doorstroming?
Zo vind ik dat ook. Als jij gaat invoegen, en ik kan wel even naar links, dan doe ik dat zodat jij wat ruimte hebt.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:00 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hutjemutje impliceert ook dat ze niet echt goed afstand houden
Ik vind het persoonlijk raar om rechts te blijven hangen als ik verkeer aan zie komen op de invoegstrook als ik naar links kan, is toch beter voor de doorstroming?
Dan trap ik tenminste het gas wel wat dieper in. Tijdens de rijlessen werd me meermaals verteld het zo te doenquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, je hindert de doorstroming op de linkerbaan zo. En mensen gaan verwachten dat je wel aan de kant gaat, waardoor er niet meer op snelheid ingevoegd wordt.
Dat moet diegene op de invoegstrook doen, niet jij.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:02 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Dan trap ik tenminste het gas wel wat dieper in.
Dat valt best mee. Als het kan ga ik naar links en op een zodanige snelheid dat er niemand achter me last van heeft. Ik zei toch niet dat ik die kar van me met 30 km snelheidsverschil met het achteropkomend verschil die baan op smijt?quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, je hindert de doorstroming op de linkerbaan zo.
Dat valt best mee joh.quote:En mensen gaan verwachten dat je wel aan de kant gaat, waardoor er niet meer op snelheid ingevoegd wordt.
Ik zit vaak op een snelweg die maar een hele korte invoegstrook hebben, en er zitten auto's bij die niet zo snel op de 130 zitten.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat moet diegene op de invoegstrook doen, niet jij.
Die ene auto op de invoegstrook die wil invoegen op een niet al te drukke snelweg, die leert maar gewoon invoegen...
Komt dat door het vermogen of omdat men graag vanaf 90 in zijn 5 wilt rijden en geen toeren durft te maken?quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:05 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik zit vaak op een snelweg die maar een hele korte invoegstrook hebben, en er zitten auto's bij die niet zo snel op de 130 zitten.
van sommige het vermogen, 1 liter blokken gaan niet zo hard. Maar er zijn ook mensen die geen toeren maken. En omdat ik wel lekker toeren maak.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Komt dat door het vermogen of omdat men graag vanaf 90 in zijn 5 wilt rijden en geen toeren durft te maken?
Ik heb ook een 1100 gehad, maar die was niet vooruit te branden met z'n 55 pk. Uiteindelijk kom ik wel op snelheid, maar het ging niet echt snelquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
Grotendeels onzin. Ik heb een 1.1 in de citroen liggen en daarmee kom ik ook op korte invoegers prima mee. Het wordt lastiger als je 4 mensen bij je hebt en bagage.
Lolquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:15 schreef Mwanatabu het volgende:
In onze Charade 1.3 uit '98 kom je echt niet snel genoeg op die 120 als je geen wind mee hebtIn zijn 3 kom je op tijd op de 100 en dan klinkt ie als een naaimachine op steroïden uit de hel.
Die daihatsus met 0.8 motorquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:15 schreef Mwanatabu het volgende:
In onze Charade 1.3 uit '98 kom je echt niet snel genoeg op die 120 als je geen wind mee hebtIn zijn 3 kom je op tijd op de 100 en dan klinkt ie als een naaimachine op steroïden uit de hel.
Hij haalt (uiteindelijk) 130 en een haartje, maar dan kun je de radio niet meer verstaanquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:16 schreef H-D het volgende:
[..]
Lol![]()
Rij je er uberhaupt wel 120 mee dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |