Ja precies het is zo dubbel. Misschien komen dat soort mensen nooit op de snelweg en dus vinden ze dat eng want niet gewend dus stress. En in de stad kennen ze het en denken ze overal doorheen te kunnen knallen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
True dat! Overigens, als je niet hard wilt rijden, prima, maar knal dan niet ruim boven de vmax door een 30zone om vervolgens op het 60 gebied onder de vmax te rijden en langzamer dan dat je door de 30zone ging.
Die mazda kon ook wel even aan de kant gaan als iemand wil gaan invoegen. Hij kon ook wel even naar links, er was toen niemand op de linkerbaan. Gelukkig gaan zijn er nog mensen die naar links als er mensen gaan invoegen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:32 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
LOL! Ga de verkeersregels leren debiel. Die doos in die mazda hoeft geen ruimte voor jou te maken
Nee, gewoon neequote:Op woensdag 21 maart 2012 20:41 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Die mazda kon ook wel even aan de kant gaan als iemand wil gaan invoegen. Hij kon ook wel even naar links, wat de meeste mensen gelukkig nog doen als iemand wil gaan invoegen. Dat doe ik ook.
Dat is fout, maar alsnog moet jij zorgen dat je goed invoegt. Dus gewoon vol op je remmen stappen. Die Mazda had niet, zoals ze dat in de scheepvaart zo mooi noemen, goed zeemanschap.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:41 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Die mazda kon ook wel even aan de kant gaan als iemand wil gaan invoegen. Hij kon ook wel even naar links, wat de meeste mensen gelukkig nog doen als iemand wil gaan invoegen. Dat doe ik ook.
Ik gaf al vol gas, en de mazda besloot ook ineens harder te gaan rijden..
dat is een kwestie van in de spiegels kijken. Als ik naar de linkerbaan zorg ik er wel voor dat ik 130 ervoor heb. En ik doe het ook alleen als er niemand op de linkerbaan aan het stampen is.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, gewoon nee
Daardoor verwacht half Nederland nu dat je maar aan de kant gaat als iemand in wil voegen, waardoor ik vorige week weer bijna iemand in de zijkant had die 'm met 80 naar links gooide terwijl ik met 120 voorbij kwam
Nee, maar ik kon aan het begin van de invoegstrook opzich invoegen. Normaal rijd ik de halve strook af om in te voegen. Dit keer dus ook, en toen moest de mazda erlangs.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is fout, maar alsnog moet jij zorgen dat je goed invoegt. Dus gewoon vol op je remmen stappen. Die Mazda had niet, zoals ze dat in de scheepvaart zo mooi noemen, goed zeemanschap.
Ik reed op de rechterbaanquote:Op woensdag 21 maart 2012 20:49 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
dat is een kwestie van in de spiegels kijken. Als ik naar de linkerbaan zorg ik er wel voor dat ik 130 ervoor heb.
Ik kom er elke dag op bij Zwolle-Noord, en het is daar inderdaad ongelooflijk hoeveel auto's (niet alleen vrachtwagens) daar op de rechter rijstrook blijven plakken. Goddorie 3 rijstroken maar nee, we gaan met z'n allen hutjemutje rechts blijven hangen langs de invoegstrookquote:Op woensdag 21 maart 2012 16:27 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Moet je eens proberen in te voegen in een rij met vrachtwagens....
Heb een tijdje in Zwolle noord gezeten. Het invoegen op de A28 was vreselijk! Die vrachtwagen chaufeurs laten je er echt niet tussen hoor en het was op de rechterbaan vrachtwagen x 30... En dan maak je met je Yaris niet echt indruk...
Toch niets mis mee? Als ze voldoende afstand houden (daar zit vaak het probleem) kan je er probleemloos tussen. Maar houdt iedereen rechts, is het weer niet goed.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik kom er elke dag op bij Zwolle-Noord, en het is daar inderdaad ongelooflijk hoeveel auto's (niet alleen vrachtwagens) daar op de rechter rijstrook blijven plakken. Goddorie 3 rijstroken maar nee, we gaan met z'n allen hutjemutje rechts blijven hangen langs de invoegstrook
ow, op die fiets. Mja, dat ben ik niet gelukkig, ik rij meestal door naar het end van de invoegstrook. Toen begon die rottige mazda me ineens te pesten. Want ik had aan het begin van de strook kunnen invoegen, toen was die mazda er nog net niet. Maarja dan rij ik nog niet hard genoeg om te kunnen invoegen. ben ik nog aan het acceleren, besluit die mazda ook het gas in te trappen, waardoor ik dus weer van het gas afmoest.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik reed op de rechterbaanEn iemand gooide m aan het begin van de invoegstrook gewoon naar links...
Hutjemutje impliceert ook dat ze niet echt goed afstand houdenquote:Op woensdag 21 maart 2012 20:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Toch niets mis mee? Als ze voldoende afstand houden (daar zit vaak het probleem) kan je er probleemloos tussen. Maar houdt iedereen rechts, is het weer niet goed.
Nee, je hindert de doorstroming op de linkerbaan zo. En mensen gaan verwachten dat je wel aan de kant gaat, waardoor er niet meer op snelheid ingevoegd wordt.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:00 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik vind het persoonlijk raar om rechts te blijven hangen als ik verkeer aan zie komen op de invoegstrook als ik naar links kan, is toch beter voor de doorstroming?
Zo vind ik dat ook. Als jij gaat invoegen, en ik kan wel even naar links, dan doe ik dat zodat jij wat ruimte hebt.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:00 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hutjemutje impliceert ook dat ze niet echt goed afstand houden
Ik vind het persoonlijk raar om rechts te blijven hangen als ik verkeer aan zie komen op de invoegstrook als ik naar links kan, is toch beter voor de doorstroming?
Dan trap ik tenminste het gas wel wat dieper in. Tijdens de rijlessen werd me meermaals verteld het zo te doenquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, je hindert de doorstroming op de linkerbaan zo. En mensen gaan verwachten dat je wel aan de kant gaat, waardoor er niet meer op snelheid ingevoegd wordt.
Dat moet diegene op de invoegstrook doen, niet jij.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:02 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Dan trap ik tenminste het gas wel wat dieper in.
Dat valt best mee. Als het kan ga ik naar links en op een zodanige snelheid dat er niemand achter me last van heeft. Ik zei toch niet dat ik die kar van me met 30 km snelheidsverschil met het achteropkomend verschil die baan op smijt?quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, je hindert de doorstroming op de linkerbaan zo.
Dat valt best mee joh.quote:En mensen gaan verwachten dat je wel aan de kant gaat, waardoor er niet meer op snelheid ingevoegd wordt.
Ik zit vaak op een snelweg die maar een hele korte invoegstrook hebben, en er zitten auto's bij die niet zo snel op de 130 zitten.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat moet diegene op de invoegstrook doen, niet jij.
Die ene auto op de invoegstrook die wil invoegen op een niet al te drukke snelweg, die leert maar gewoon invoegen...
Komt dat door het vermogen of omdat men graag vanaf 90 in zijn 5 wilt rijden en geen toeren durft te maken?quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:05 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik zit vaak op een snelweg die maar een hele korte invoegstrook hebben, en er zitten auto's bij die niet zo snel op de 130 zitten.
van sommige het vermogen, 1 liter blokken gaan niet zo hard. Maar er zijn ook mensen die geen toeren maken. En omdat ik wel lekker toeren maak.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Komt dat door het vermogen of omdat men graag vanaf 90 in zijn 5 wilt rijden en geen toeren durft te maken?
Ik heb ook een 1100 gehad, maar die was niet vooruit te branden met z'n 55 pk. Uiteindelijk kom ik wel op snelheid, maar het ging niet echt snelquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
Grotendeels onzin. Ik heb een 1.1 in de citroen liggen en daarmee kom ik ook op korte invoegers prima mee. Het wordt lastiger als je 4 mensen bij je hebt en bagage.
Lolquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:15 schreef Mwanatabu het volgende:
In onze Charade 1.3 uit '98 kom je echt niet snel genoeg op die 120 als je geen wind mee hebtIn zijn 3 kom je op tijd op de 100 en dan klinkt ie als een naaimachine op steroïden uit de hel.
Die daihatsus met 0.8 motorquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:15 schreef Mwanatabu het volgende:
In onze Charade 1.3 uit '98 kom je echt niet snel genoeg op die 120 als je geen wind mee hebtIn zijn 3 kom je op tijd op de 100 en dan klinkt ie als een naaimachine op steroïden uit de hel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |