Dat gegeneraliseer moet je niet intrappen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:47 schreef Anne het volgende:
[..].
Ik vind dat ik best goed vooruit kan kijken en ruimtelijk inzicht heb. En ik ben een vrouw.
Over het algemeen heeft ook uitzonderingen. Niet zo boos doen!quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:47 schreef Anne het volgende:
[..].
Ik vind dat ik best goed vooruit kan kijken en ruimtelijk inzicht heb. En ik ben een vrouw.
Plus dat vrouwen irritaties veroorzaken op de weg en mannen ernstige ongelukken. In het algemeenquote:Op woensdag 21 maart 2012 15:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Over het algemeen heeft ook uitzonderingen. Niet zo boos doen!
Dan ken ik wel een stoplicht waar dit volledig verkeerd kan uitpakken... Ik heb daar regelmatig op moeten houden met gas geven omdat ik zag dat er (weer) een auto door knalrood gereden heeft (van links, die dus eerst 4! banen moet oversteken voordat hij halverwege is... en ons stoplicht staat dan al lang op groen). Volgens mij als ze daar een roodlicht camera zouden plaatsen, zouden ze rijk kunnen worden...quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Toeren maken scheelt een keer schakelen, dus je bent sneller. En als ik in zijn 2 80 rijdt, gaat ie daarna keurig door naar zijn 5. Verder is een stoplichtsprint, zoals ik al zei, vooral vooruit denken. Ik sta al in zijn 1, ik heb mijn poot al tegen het gaspedaal en sta licht op de handrem. Als ik gas geef en de koppeling al laat opkomen trek ik hem door de handrem heen, maar dit voorkomt net het rollen. Ik ben gewoon een slag sneller, mede doordat ik focus op het stoplicht en zodra deze groen wordt direct gas kan geven. Ik hoef geen rem los te laten en mijn voet op het gas te zetten, ik hoef niet nog eens te kijken in welke versnelling mijn auto nou eigenlijk staat en ik hoef niet te wachten op mensen voor mij, omdat ik zelf vooraan sta.
Het liefst in zo'n dikke auto ...quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:26 schreef CasB het volgende:
Vrouwen zijn ook kampioen gaatjes dichtrijden, of het niet gunnen van een plaatsje bij het ritsen. Echt al heel vaak meegemaakt dat er een mooi gaatje is, wil je gaan invoegen, wordt het gat dichtgereden. Kijk je wat er achter het stuur zit...een vrouw...
Moet je eens proberen in te voegen in een rij met vrachtwagens....quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:16 schreef Yreal het volgende:
Mensen die mij er niet door laten in een rij auto's
Oh , elke dag een paar keer, gewoon op het gas en plek opeisenquote:Op woensdag 21 maart 2012 16:27 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Moet je eens proberen in te voegen in een rij met vrachtwagens....
Heb een tijdje in Zwolle noord gezeten. Het invoegen op de A28 was vreselijk! Die vrachtwagen chaufeurs laten je er echt niet tussen hoor en het was op de rechterbaan vrachtwagen x 30... En dan maak je met je Yaris niet echt indruk...
Heb ik 1 keer geprobeerd en toen had ik een vrachtwagen in m'n achterwiel... Die eikel reed het gat dus gewoon dicht zonder op of om te kijken of er mischien mensen wilden invoegen...quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oh , elke dag een paar keer, gewoon op het gas en plek opeisen
Ja... zo had ik vanmiddag bijna een ford focus een ander modelletje gegeven.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:04 schreef Hashtag het volgende:
Of van die pipo's die eerst remmen en vervolgens pas richting aangeven. Vandaag ook weer eentje.
Daarom ook vooruit kijken. Dan heb je al lang gezien dat er een idioot van linkt komt toch?quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:15 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dan ken ik wel een stoplicht waar dit volledig verkeerd kan uitpakken... Ik heb daar regelmatig op moeten houden met gas geven omdat ik zag dat er (weer) een auto door knalrood gereden heeft (van links, die dus eerst 4! banen moet oversteken voordat hij halverwege is... en ons stoplicht staat dan al lang op groen). Volgens mij als ze daar een roodlicht camera zouden plaatsen, zouden ze rijk kunnen worden...
[..]
Het liefst in zo'n dikke auto ...
Het hangt er bij mij vanaf hoe je komt aanrijden. Rechter rij gaat stapvoets en jij komt met 60-70 aan sjeezen, nee, dan kom je er niet tussen... Rechter rij gaat stapvoets en jij komt rustig aangereden, duidelijk makend dat je een gaatje zoekt, mag je er van mij wel voor hoor.
LOL! Ga de verkeersregels leren debiel. Die doos in die mazda hoeft geen ruimte voor jou te makenquote:Op woensdag 21 maart 2012 19:27 schreef .Neovo. het volgende:
Vanmiddag ook een doos in een Mazda 6 die mij er niet op wou laten. Ik rij al 120 op de invoegstrook en was nog aan het versnellen, maar die rottige Mazda ging niet aan de kant en ging ook harder rijden. Uiteindelijk maar gas teruggnomen en achter de mazda gaan invoegen.
Nee, maar als hij snelheid maakt om er vóór in te voegen, dan is het niet echt handig om als Mazda ook spontaan harder te gaan rijdenquote:Op woensdag 21 maart 2012 19:32 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
LOL! Ga de verkeersregels leren debiel. Die doos in die mazda hoeft geen ruimte voor jou te maken
Dat moet ze zelf weten.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, maar als hij snelheid maakt om er vóór in te voegen, dan is het niet echt handig om als Mazda ook spontaan harder te gaan rijden
quote:
quote:Op maandag 19 maart 2012 09:54 schreef CasB het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen doorrijden naar het einde en invoegen en doorrijden naar het einde, vol op de rem gaan en hopen dat iemand je er tussen laat. Vooral dat laatste zorgt voor onnodige files.
Als mensen nou gewoon leren dat ze vanaf het bord 'geef ritser ruimte' daadwerkelijk wat meer ruimte houden, en de mensen die moeten gaan invoegen ongeveer dezelfde snelheid gaan rijden zodat ze normaal kunnen invoegen. Helaas verpesten een hoop mensen het door op een hogere snelheid links te blijven rijden en hem bij het einde hem ergens tussen te proppen, met alle gevolgen van dien.
Ik denk ook dat wij fouten maken omdat we zo geirriteerd raken van sommige damesquote:Op woensdag 21 maart 2012 16:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Plus dat vrouwen irritaties veroorzaken op de weg en mannen ernstige ongelukken. In het algemeen
Hier had ik vandaag een figuur van voor me. Maar dan 20 km/h onder de vmax (40 waar je 60 mag), behalve in de 30 zone, daar werd bijna 60 gereden. En dan voor iedere tegenligger remmen, stapvoets rijden en nog net niet in de berm. Mens, je rijdt een corsa, daarvan kunnen er fucking 3 naast elkaar op dat weggetje rijden.quote:Op zondag 18 maart 2012 20:35 schreef Mwanatabu het volgende:
-agressieve kloteboeren die het raar vinden dat je het gas niet vol open trekt op van die binnenwegen "waar je best 100 kunt als je ze kent" en dus op 3 centimeter van je achterbumper gaan lopen middelvingeren en uit het raam schreeuwen; als ik dood onder een tractor in een greppel zou willen liggen hoorde ik op de PAAZ-afdeling en niet achter het stuur. En nee, ik reed keurig 60 waar het kon
Ik snap dan nooit waarom er in de 30zones wel 60 gereden kan wordenquote:Op woensdag 21 maart 2012 20:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hier had ik vandaag een figuur van voor me. Maar dan 20 km/h onder de vmax (40 waar je 60 mag), behalve in de 30 zone, daar werd bijna 60 gereden. En dan voor iedere tegenligger remmen, stapvoets rijden en nog net niet in de berm. Mens, je rijdt een corsa, daarvan kunnen er fucking 3 naast elkaar op dat weggetje rijden.
Dus mijn tegenklacht: Mensen die niet over binnendoorweggetjes durven rijden, maar er wel rijden en zo onnodig langzaam rijden en overal voor gaan stoppen in plaats van de makkelijke, brede en kaarsrechte provinciale 80 weg te nemen.
Dat snap ik ook niet. Okee, 's avonds doe ik het ook (staan een paar grote villas, maar meer niet), maar als het goed laat is zou ik mijn rijbewijs net wel net niet kwijt kunnen raken op dat weggetje.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:19 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik snap dan nooit waarom er in de 30zones wel 60 gereden kan worden
Sowieso snap ik dat nooit..mensen die op 80 wegen en snelwegen echt totaal niet hard rijden en soms ook nog onwennig enzo en dan kom je in de bebouwde kom/stad en blazen ze je opeens voorbijquote:Op woensdag 21 maart 2012 20:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet. Okee, 's avonds doe ik het ook (staan een paar grote villas, maar meer niet), maar als het goed laat is zou ik mijn rijbewijs net wel net niet kwijt kunnen raken op dat weggetje.
Ja precies het is zo dubbel. Misschien komen dat soort mensen nooit op de snelweg en dus vinden ze dat eng want niet gewend dus stress. En in de stad kennen ze het en denken ze overal doorheen te kunnen knallen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
True dat! Overigens, als je niet hard wilt rijden, prima, maar knal dan niet ruim boven de vmax door een 30zone om vervolgens op het 60 gebied onder de vmax te rijden en langzamer dan dat je door de 30zone ging.
Die mazda kon ook wel even aan de kant gaan als iemand wil gaan invoegen. Hij kon ook wel even naar links, er was toen niemand op de linkerbaan. Gelukkig gaan zijn er nog mensen die naar links als er mensen gaan invoegen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:32 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
LOL! Ga de verkeersregels leren debiel. Die doos in die mazda hoeft geen ruimte voor jou te maken
Nee, gewoon neequote:Op woensdag 21 maart 2012 20:41 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Die mazda kon ook wel even aan de kant gaan als iemand wil gaan invoegen. Hij kon ook wel even naar links, wat de meeste mensen gelukkig nog doen als iemand wil gaan invoegen. Dat doe ik ook.
Dat is fout, maar alsnog moet jij zorgen dat je goed invoegt. Dus gewoon vol op je remmen stappen. Die Mazda had niet, zoals ze dat in de scheepvaart zo mooi noemen, goed zeemanschap.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:41 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Die mazda kon ook wel even aan de kant gaan als iemand wil gaan invoegen. Hij kon ook wel even naar links, wat de meeste mensen gelukkig nog doen als iemand wil gaan invoegen. Dat doe ik ook.
Ik gaf al vol gas, en de mazda besloot ook ineens harder te gaan rijden..
dat is een kwestie van in de spiegels kijken. Als ik naar de linkerbaan zorg ik er wel voor dat ik 130 ervoor heb. En ik doe het ook alleen als er niemand op de linkerbaan aan het stampen is.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, gewoon nee
Daardoor verwacht half Nederland nu dat je maar aan de kant gaat als iemand in wil voegen, waardoor ik vorige week weer bijna iemand in de zijkant had die 'm met 80 naar links gooide terwijl ik met 120 voorbij kwam
Nee, maar ik kon aan het begin van de invoegstrook opzich invoegen. Normaal rijd ik de halve strook af om in te voegen. Dit keer dus ook, en toen moest de mazda erlangs.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is fout, maar alsnog moet jij zorgen dat je goed invoegt. Dus gewoon vol op je remmen stappen. Die Mazda had niet, zoals ze dat in de scheepvaart zo mooi noemen, goed zeemanschap.
Ik reed op de rechterbaanquote:Op woensdag 21 maart 2012 20:49 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
dat is een kwestie van in de spiegels kijken. Als ik naar de linkerbaan zorg ik er wel voor dat ik 130 ervoor heb.
Ik kom er elke dag op bij Zwolle-Noord, en het is daar inderdaad ongelooflijk hoeveel auto's (niet alleen vrachtwagens) daar op de rechter rijstrook blijven plakken. Goddorie 3 rijstroken maar nee, we gaan met z'n allen hutjemutje rechts blijven hangen langs de invoegstrookquote:Op woensdag 21 maart 2012 16:27 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Moet je eens proberen in te voegen in een rij met vrachtwagens....
Heb een tijdje in Zwolle noord gezeten. Het invoegen op de A28 was vreselijk! Die vrachtwagen chaufeurs laten je er echt niet tussen hoor en het was op de rechterbaan vrachtwagen x 30... En dan maak je met je Yaris niet echt indruk...
Toch niets mis mee? Als ze voldoende afstand houden (daar zit vaak het probleem) kan je er probleemloos tussen. Maar houdt iedereen rechts, is het weer niet goed.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik kom er elke dag op bij Zwolle-Noord, en het is daar inderdaad ongelooflijk hoeveel auto's (niet alleen vrachtwagens) daar op de rechter rijstrook blijven plakken. Goddorie 3 rijstroken maar nee, we gaan met z'n allen hutjemutje rechts blijven hangen langs de invoegstrook
ow, op die fiets. Mja, dat ben ik niet gelukkig, ik rij meestal door naar het end van de invoegstrook. Toen begon die rottige mazda me ineens te pesten. Want ik had aan het begin van de strook kunnen invoegen, toen was die mazda er nog net niet. Maarja dan rij ik nog niet hard genoeg om te kunnen invoegen. ben ik nog aan het acceleren, besluit die mazda ook het gas in te trappen, waardoor ik dus weer van het gas afmoest.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik reed op de rechterbaanEn iemand gooide m aan het begin van de invoegstrook gewoon naar links...
Hutjemutje impliceert ook dat ze niet echt goed afstand houdenquote:Op woensdag 21 maart 2012 20:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Toch niets mis mee? Als ze voldoende afstand houden (daar zit vaak het probleem) kan je er probleemloos tussen. Maar houdt iedereen rechts, is het weer niet goed.
Nee, je hindert de doorstroming op de linkerbaan zo. En mensen gaan verwachten dat je wel aan de kant gaat, waardoor er niet meer op snelheid ingevoegd wordt.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:00 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik vind het persoonlijk raar om rechts te blijven hangen als ik verkeer aan zie komen op de invoegstrook als ik naar links kan, is toch beter voor de doorstroming?
Zo vind ik dat ook. Als jij gaat invoegen, en ik kan wel even naar links, dan doe ik dat zodat jij wat ruimte hebt.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:00 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hutjemutje impliceert ook dat ze niet echt goed afstand houden
Ik vind het persoonlijk raar om rechts te blijven hangen als ik verkeer aan zie komen op de invoegstrook als ik naar links kan, is toch beter voor de doorstroming?
Dan trap ik tenminste het gas wel wat dieper in. Tijdens de rijlessen werd me meermaals verteld het zo te doenquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, je hindert de doorstroming op de linkerbaan zo. En mensen gaan verwachten dat je wel aan de kant gaat, waardoor er niet meer op snelheid ingevoegd wordt.
Dat moet diegene op de invoegstrook doen, niet jij.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:02 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Dan trap ik tenminste het gas wel wat dieper in.
Dat valt best mee. Als het kan ga ik naar links en op een zodanige snelheid dat er niemand achter me last van heeft. Ik zei toch niet dat ik die kar van me met 30 km snelheidsverschil met het achteropkomend verschil die baan op smijt?quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, je hindert de doorstroming op de linkerbaan zo.
Dat valt best mee joh.quote:En mensen gaan verwachten dat je wel aan de kant gaat, waardoor er niet meer op snelheid ingevoegd wordt.
Ik zit vaak op een snelweg die maar een hele korte invoegstrook hebben, en er zitten auto's bij die niet zo snel op de 130 zitten.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat moet diegene op de invoegstrook doen, niet jij.
Die ene auto op de invoegstrook die wil invoegen op een niet al te drukke snelweg, die leert maar gewoon invoegen...
Komt dat door het vermogen of omdat men graag vanaf 90 in zijn 5 wilt rijden en geen toeren durft te maken?quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:05 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik zit vaak op een snelweg die maar een hele korte invoegstrook hebben, en er zitten auto's bij die niet zo snel op de 130 zitten.
van sommige het vermogen, 1 liter blokken gaan niet zo hard. Maar er zijn ook mensen die geen toeren maken. En omdat ik wel lekker toeren maak.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Komt dat door het vermogen of omdat men graag vanaf 90 in zijn 5 wilt rijden en geen toeren durft te maken?
Ik heb ook een 1100 gehad, maar die was niet vooruit te branden met z'n 55 pk. Uiteindelijk kom ik wel op snelheid, maar het ging niet echt snelquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
Grotendeels onzin. Ik heb een 1.1 in de citroen liggen en daarmee kom ik ook op korte invoegers prima mee. Het wordt lastiger als je 4 mensen bij je hebt en bagage.
Lolquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:15 schreef Mwanatabu het volgende:
In onze Charade 1.3 uit '98 kom je echt niet snel genoeg op die 120 als je geen wind mee hebtIn zijn 3 kom je op tijd op de 100 en dan klinkt ie als een naaimachine op steroïden uit de hel.
Die daihatsus met 0.8 motorquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:15 schreef Mwanatabu het volgende:
In onze Charade 1.3 uit '98 kom je echt niet snel genoeg op die 120 als je geen wind mee hebtIn zijn 3 kom je op tijd op de 100 en dan klinkt ie als een naaimachine op steroïden uit de hel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |