Jij bent dus zo'n achterlijke randdebiel die perse voorop moet? 'Tis godverdomme geen racebaan!quote:Op maandag 19 maart 2012 21:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
maar koppeling op laten komen en doortrappen naar 5000/6000 rpm.. Zo heb ik hem voor menig BMW/Mercedes/Audi getrapt met de AX.
Dat van die vrouwen heb je helemaal gelijk in. Ik word nog wel eens geregeld ingehaald door een verdomde aygo/107/c1/ka/500 die 130 km/u rijdt, maar ohwee in de stad, dan vlieg ik er voorbij en zie je ze heel gestresst achter het stuur niet wetende hoe te schakelen. Ze rijden dan ook vaak heel hard achter je, niet om express te bumper kleven maar omdat ze het pedaal niet kunnen doseren. Evenals geld dit voor remmen bij 't stoplicht, ik rem (en alle andere mannen) geleidelijk en relaxt zodat we daarna in z'n 2 weer flink kunnen doortrekken. Wat doen die vrouwkes? Op t laatste moment kei hard in de ankers. Doseren? Hooo maar... Echt.. Vrouwen achter 't stuur....quote:
Zou dat niet kunnen komen door het schoeisel dat veel vrouwen dragen (hakken)? Zoiets heb ik geloof ik eens op tv gezien.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 06:36 schreef joeftw het volgende:
[..]
maar omdat ze het pedaal niet kunnen doseren. Evenals geld dit voor remmen bij 't stoplicht, ik rem (en alle andere mannen) geleidelijk en relaxt zodat we daarna in z'n 2 weer flink kunnen doortrekken. Wat doen die vrouwkes? Op t laatste moment kei hard in de ankers. Doseren? Hooo maar...
Ik doe het heel af en toe, flink doortrekken. Als er dan een BMW, Audi of Mercedes weer eens aan het kleven in. Ik mag toch maar 50 rijden. En dan als het groen is vol gas wegrijden. Die gezichtenquote:Op maandag 19 maart 2012 21:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus als ik sneller ben dan jij moet ik evengoed achter jou? Want vaak is het geen kwestie van vermogen of snelle autos, maar gewoon van een keer durven doortrekken en goed opletten. Dus niet moeten bedenken in welke versnelling die ook alweer stond als het groen wordt en eerst de motor moeten starten, maar koppeling op laten komen en doortrappen naar 5000/6000 rpm. Zo heb ik hem voor menig BMW/Mercedes/Audi getrapt met de AX.
En met slechte weersomstandigheden passen ze hun rijstijl ook niet aan, dan vliegen ze je nog met 130 voorbij terwijl het spekglad is en begrijpen ze er niets van waarom ineens iedereen langzamer rijdt...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 06:36 schreef joeftw het volgende:
[..]
Dat van die vrouwen heb je helemaal gelijk in. Ik word nog wel eens geregeld ingehaald door een verdomde aygo/107/c1/ka/500 die 130 km/u rijdt, maar ohwee in de stad, dan vlieg ik er voorbij en zie je ze heel gestresst achter het stuur niet wetende hoe te schakelen. Ze rijden dan ook vaak heel hard achter je, niet om express te bumper kleven maar omdat ze het pedaal niet kunnen doseren. Evenals geld dit voor remmen bij 't stoplicht, ik rem (en alle andere mannen) geleidelijk en relaxt zodat we daarna in z'n 2 weer flink kunnen doortrekken. Wat doen die vrouwkes? Op t laatste moment kei hard in de ankers. Doseren? Hooo maar... Echt.. Vrouwen achter 't stuur....
Wat een onzin. Dus ook als je zelf sneller bent alsnog achter de auto rechts invoegen? Schiet lekker op danquote:Op maandag 19 maart 2012 21:01 schreef D0808 het volgende:
[..]
Wmbt. mag het een wetsregel gaan worden dat de eerste links achter de eerste rechts invoegt, zijn we hopelijk van een hoop testosteron en gare (gevaarlijke!) acties af. Behalve natuurlijk wanneer de eerste rechts een vrachtwagen is.
Zij moeten gasbijgeven, dus van de cc af, zodat op de cc verder kunt rijden. Moet niet gekker worden. Jij wilt een bijzondere verrichting uitvoeren, en hebt dus al het verkeer voor te laten gaan.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 10:30 schreef resque het volgende:
ben de laatste tijd lekker op cruise control aan het rijden, opzich wel nice alleen heel soms irriteer ik me aan mensen die niet snappen dat ze andere mensen klemrijden zeg maar.
Ik rij op rechterbaan 120, ik nader een vrachtwagen. op de linkerbaan word ik ingehaald en ik denk van, die gaat toch wel een stuk sneller dan mij en als ik hem ervoor gooi met 120 dan irriteren ze zich aan mij (bumperkleven) dus ik ga er wel achter. Maar wat doen ze ze geven niet even gas bij oid zodat ik 120 kan blijven rijden en daarna achter ze kan komen. neeee ze blijven dezelfde snelheid ook aanhouden en rijden mij klem.
Ik heb me dan ook voorgenomen om hem er lekker voor te plempen met 120 en dan wachten ze maar lekker
Ik moet wle zeggen dat als ik dergelijke situatie aan zie komen, ik naar links ga (als dat kan) of ff sein dat'ie er wel voorkan of nog beter ff gas geefquote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:07 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Zij moeten gasbijgeven, dus van de cc af, zodat op de cc verder kunt rijden. Moet niet gekker worden. Jij wilt een bijzondere verrichting uitvoeren, en hebt dus al het verkeer voor te laten gaan.
Neehoor. Ik sta vaak zat rechts. Ook met een tandemasser (welliswaar wel leeg, maar is toch bijna 750 kg extra achter je gat) rijd je 9 van de 10 keer voorop door meteen gas te geven als het licht groen wordt. Is overigens wel met de andere auto (geen bus!). En nog leuker wordt het als je stoplichten kent met hun ritmes en volgordes, koppeling al iets laten slippen als de andere banen stoppen en jij aan de beurt bent, waardoor je al zachtjes rolt, ben je helemaal snel weg.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 03:01 schreef D0808 het volgende:
[..]
Jij bent dus zo'n achterlijke randdebiel die perse voorop moet? 'Tis godverdomme geen racebaan!
Maar goed, leuk dat je durft toe te geven dat je een heel klein piemeltje hebt, dat dan weer wel .
Enige waar ik naar sein, zijn vrachtwagens, bussen of voertuigen met een aanhanger (en dan geen bagagekarretje). De rest snapt het toch niet.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:12 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Ik moet wle zeggen dat als ik dergelijke situatie aan zie komen, ik naar links ga (als dat kan) of ff sein dat'ie er wel voorkan of nog beter ff gas geef
bijzondere verrichting?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:07 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Zij moeten gasbijgeven, dus van de cc af, zodat op de cc verder kunt rijden. Moet niet gekker worden. Jij wilt een bijzondere verrichting uitvoeren, en hebt dus al het verkeer voor te laten gaan.
Ja, en waar bekeurt de politie op? Te hard rijden en rechts inhalen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:24 schreef .Neovo. het volgende:
http://www.waldnet.nl/wn/(...)s_rijden_stoort.html
Heel herkenbaar op de A7:
Het meest storend vindt men langdurige inhaalmanoeuvres, gevolgd door onnodig links rijden, geen richtaanwijzer gebruiken, bumperkleven, langzaam rijden, langzaam invoegen en onder meer agressief rijgedrag. Aan te hard rijden stoort de gemiddelde weggebruiker zich het minst. Vrouwen storen zich meer aan hardrijders en agressief rijgedrag en minder aan te langzaam rijden.
vrouwen hebben gewoon een slechter ruimtelijk inzicht dan mannen. fact.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:09 schreef Anne het volgende:
Ik ga wijs mijn mond houden over de vrouwonvriendelijke posts in dit topic.
FIXED!quote:Op dinsdag 20 maart 2012 17:00 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
vrouwen hebben over het algemeen gewoon een slechter ruimtelijk inzicht dan de meeste mannen mannen. fact.
Ik vind alles nog heel erg netjes en vriendelijk uitgedrukt hoor. Het is bijna complimenteus.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:09 schreef Anne het volgende:
Ik ga wijs mijn mond houden over de vrouwonvriendelijke posts in dit topic.
Ah.. nu opeens met opletten en vooruit denken ipv. met 5 a 6000 toeren wegracen .quote:Op dinsdag 20 maart 2012 11:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
links staan en ervoor gaan heeft niets met grote of kleine piemels te maken, maar gewoon, net als al het andere verkeer, met opletten en vooruit denken.
quote:Op maandag 19 maart 2012 21:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
maar koppeling op laten komen en doortrappen naar 5000/6000 rpm. Zo heb ik hem voor menig BMW/Mercedes/Audi getrapt met de AX.
Niet iedereen die een keer z'n gaspedaal diep intrapt komt meteen in een greppel terecht of rijdt meteen iemand dood. Het zal je door sommige acties die mensen maken op de weg enorm verbazen, maar er zijn genoeg mensen die niet meteen het macht over het stuur verliezen als ze in minder dan 17 seconden op de 100 zitten.quote:Op woensdag 21 maart 2012 02:31 schreef D0808 het volgende:
[..]
Ah.. nu opeens met opletten en vooruit denken ipv. met 5 a 6000 toeren wegracen .
[..]
Je mist het hele punt.quote:Op woensdag 21 maart 2012 03:12 schreef Len93 het volgende:
[..]
Niet iedereen die een keer z'n gaspedaal diep intrapt komt meteen in een greppel terecht of rijdt meteen iemand dood. Het zal je door sommige acties die mensen maken op de weg enorm verbazen, maar er zijn genoeg mensen die niet meteen het macht over het stuur verliezen als ze in minder dan 17 seconden op de 100 zitten.
Juist! zo geldt het ook voor 2 baans, dat ze dan even iets meer gas geven ipv je klemrijden...quote:Op woensdag 21 maart 2012 00:30 schreef RangeRover het volgende:
Eén van de meest vervelende dingen in het verkeer die me toch wel vaak gebeurd:
Stel, je rijdt op de snelweg. Op baan A (meest rechter) rij jij met 120 km/h en iets voor je rijdt een vrachtwagen met 100 km/h. Op baan B (middelste baan) rijdt een andere automobilist in zeg, een VW Golf, met 122 km/h. Baan C (linker baan) is leeg.
Wat zou ik doen als ik in die golf zit? Uiteraard ga ik even naar baan C, die is leeg en dan hoeft de persoon op baan A niet op de rem voor de vrachtwagen. Maar het gebeurt me zo ontzettend vaak dat de persoon in de Golf gewoon zit te slapen en me met een sukkelgangetje van 2 km/h verschil komt inhalen. Ga dan gewoon even naar links en geef elkaar de ruimte. Hoef ik de auto niet van de cruisecontrol af te halen.
lekker bijzonder dan...quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:18 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ja, ook van rijstrook wisselen geldt als een bijzondere verrichting.
sommige automobilisten weten er een waar avontuur van te maken.quote:
De meesten weten dat nu wel, al proberen sommige het nog.quote:Op woensdag 21 maart 2012 02:42 schreef Geerd het volgende:
Al die lease autootjes bmw audi die denken sneller te zijn dan je motor.
Toeren maken scheelt een keer schakelen, dus je bent sneller. En als ik in zijn 2 80 rijdt, gaat ie daarna keurig door naar zijn 5. Verder is een stoplichtsprint, zoals ik al zei, vooral vooruit denken. Ik sta al in zijn 1, ik heb mijn poot al tegen het gaspedaal en sta licht op de handrem. Als ik gas geef en de koppeling al laat opkomen trek ik hem door de handrem heen, maar dit voorkomt net het rollen. Ik ben gewoon een slag sneller, mede doordat ik focus op het stoplicht en zodra deze groen wordt direct gas kan geven. Ik hoef geen rem los te laten en mijn voet op het gas te zetten, ik hoef niet nog eens te kijken in welke versnelling mijn auto nou eigenlijk staat en ik hoef niet te wachten op mensen voor mij, omdat ik zelf vooraan sta.quote:Op woensdag 21 maart 2012 02:31 schreef D0808 het volgende:
[..]
Ah.. nu opeens met opletten en vooruit denken ipv. met 5 a 6000 toeren wegracen .
[..]
Welk punt? Dat ik als ik links sta wel zorg dat ik de ander die rechts sta niet hinder met verplicht invoegen en dat jij waarschijnlijk voornamelijk mensen tegen komt die dit niet kunnen nu dus iedereen een sjonnie vindt?quote:
Een motorscooter rijden is het toppunt van frustratiequote:Op woensdag 21 maart 2012 12:01 schreef BertV het volgende:
[..]
De meesten weten dat nu wel, al proberen sommige het nog.
De optimale frustratie bereik je bij deze groep met een motorscooter.
Zo hoort het.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:19 schreef Lithia het volgende:
Mensen die niet kunnen ritsen en dan een plaatsje eisen op het laatste moment.
Verplicht ritsen = doordrukken bij dichttrappers. Dat snap je toch zelf ook wel?quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:26 schreef CasB het volgende:
Vrouwen zijn ook kampioen gaatjes dichtrijden, of het niet gunnen van een plaatsje bij het ritsen. Echt al heel vaak meegemaakt dat er een mooi gaatje is, wil je gaan invoegen, wordt het gat dichtgereden. Kijk je wat er achter het stuur zit...een vrouw...
Soms gooien ze het gat al dicht als er iemand naast ze rijdt.quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Verplicht ritsen = doordrukken bij dichttrappers. Dat snap je toch zelf ook wel?
Over het algemeen komt daar toch op neer?quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:34 schreef Anne het volgende:
[..]
Maak er dan ook "de meeste vrouwen" van, flapdrol.
quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Over het algemeen komt daar toch op neer?
Dat gegeneraliseer moet je niet intrappen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:47 schreef Anne het volgende:
[..].
Ik vind dat ik best goed vooruit kan kijken en ruimtelijk inzicht heb. En ik ben een vrouw.
Over het algemeen heeft ook uitzonderingen. Niet zo boos doen!quote:Op woensdag 21 maart 2012 15:47 schreef Anne het volgende:
[..].
Ik vind dat ik best goed vooruit kan kijken en ruimtelijk inzicht heb. En ik ben een vrouw.
Plus dat vrouwen irritaties veroorzaken op de weg en mannen ernstige ongelukken. In het algemeenquote:Op woensdag 21 maart 2012 15:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Over het algemeen heeft ook uitzonderingen. Niet zo boos doen!
Dan ken ik wel een stoplicht waar dit volledig verkeerd kan uitpakken... Ik heb daar regelmatig op moeten houden met gas geven omdat ik zag dat er (weer) een auto door knalrood gereden heeft (van links, die dus eerst 4! banen moet oversteken voordat hij halverwege is... en ons stoplicht staat dan al lang op groen). Volgens mij als ze daar een roodlicht camera zouden plaatsen, zouden ze rijk kunnen worden...quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Toeren maken scheelt een keer schakelen, dus je bent sneller. En als ik in zijn 2 80 rijdt, gaat ie daarna keurig door naar zijn 5. Verder is een stoplichtsprint, zoals ik al zei, vooral vooruit denken. Ik sta al in zijn 1, ik heb mijn poot al tegen het gaspedaal en sta licht op de handrem. Als ik gas geef en de koppeling al laat opkomen trek ik hem door de handrem heen, maar dit voorkomt net het rollen. Ik ben gewoon een slag sneller, mede doordat ik focus op het stoplicht en zodra deze groen wordt direct gas kan geven. Ik hoef geen rem los te laten en mijn voet op het gas te zetten, ik hoef niet nog eens te kijken in welke versnelling mijn auto nou eigenlijk staat en ik hoef niet te wachten op mensen voor mij, omdat ik zelf vooraan sta.
Het liefst in zo'n dikke auto ...quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:26 schreef CasB het volgende:
Vrouwen zijn ook kampioen gaatjes dichtrijden, of het niet gunnen van een plaatsje bij het ritsen. Echt al heel vaak meegemaakt dat er een mooi gaatje is, wil je gaan invoegen, wordt het gat dichtgereden. Kijk je wat er achter het stuur zit...een vrouw...
Moet je eens proberen in te voegen in een rij met vrachtwagens....quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:16 schreef Yreal het volgende:
Mensen die mij er niet door laten in een rij auto's
Oh , elke dag een paar keer, gewoon op het gas en plek opeisenquote:Op woensdag 21 maart 2012 16:27 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Moet je eens proberen in te voegen in een rij met vrachtwagens....
Heb een tijdje in Zwolle noord gezeten. Het invoegen op de A28 was vreselijk! Die vrachtwagen chaufeurs laten je er echt niet tussen hoor en het was op de rechterbaan vrachtwagen x 30... En dan maak je met je Yaris niet echt indruk...
Heb ik 1 keer geprobeerd en toen had ik een vrachtwagen in m'n achterwiel... Die eikel reed het gat dus gewoon dicht zonder op of om te kijken of er mischien mensen wilden invoegen...quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oh , elke dag een paar keer, gewoon op het gas en plek opeisen
Ja... zo had ik vanmiddag bijna een ford focus een ander modelletje gegeven.quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:04 schreef Hashtag het volgende:
Of van die pipo's die eerst remmen en vervolgens pas richting aangeven. Vandaag ook weer eentje.
Daarom ook vooruit kijken. Dan heb je al lang gezien dat er een idioot van linkt komt toch?quote:Op woensdag 21 maart 2012 16:15 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Dan ken ik wel een stoplicht waar dit volledig verkeerd kan uitpakken... Ik heb daar regelmatig op moeten houden met gas geven omdat ik zag dat er (weer) een auto door knalrood gereden heeft (van links, die dus eerst 4! banen moet oversteken voordat hij halverwege is... en ons stoplicht staat dan al lang op groen). Volgens mij als ze daar een roodlicht camera zouden plaatsen, zouden ze rijk kunnen worden...
[..]
Het liefst in zo'n dikke auto ...
Het hangt er bij mij vanaf hoe je komt aanrijden. Rechter rij gaat stapvoets en jij komt met 60-70 aan sjeezen, nee, dan kom je er niet tussen... Rechter rij gaat stapvoets en jij komt rustig aangereden, duidelijk makend dat je een gaatje zoekt, mag je er van mij wel voor hoor.
LOL! Ga de verkeersregels leren debiel. Die doos in die mazda hoeft geen ruimte voor jou te makenquote:Op woensdag 21 maart 2012 19:27 schreef .Neovo. het volgende:
Vanmiddag ook een doos in een Mazda 6 die mij er niet op wou laten. Ik rij al 120 op de invoegstrook en was nog aan het versnellen, maar die rottige Mazda ging niet aan de kant en ging ook harder rijden. Uiteindelijk maar gas teruggnomen en achter de mazda gaan invoegen.
Nee, maar als hij snelheid maakt om er vóór in te voegen, dan is het niet echt handig om als Mazda ook spontaan harder te gaan rijdenquote:Op woensdag 21 maart 2012 19:32 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
LOL! Ga de verkeersregels leren debiel. Die doos in die mazda hoeft geen ruimte voor jou te maken
Dat moet ze zelf weten.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:33 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, maar als hij snelheid maakt om er vóór in te voegen, dan is het niet echt handig om als Mazda ook spontaan harder te gaan rijden
quote:
quote:Op maandag 19 maart 2012 09:54 schreef CasB het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen doorrijden naar het einde en invoegen en doorrijden naar het einde, vol op de rem gaan en hopen dat iemand je er tussen laat. Vooral dat laatste zorgt voor onnodige files.
Als mensen nou gewoon leren dat ze vanaf het bord 'geef ritser ruimte' daadwerkelijk wat meer ruimte houden, en de mensen die moeten gaan invoegen ongeveer dezelfde snelheid gaan rijden zodat ze normaal kunnen invoegen. Helaas verpesten een hoop mensen het door op een hogere snelheid links te blijven rijden en hem bij het einde hem ergens tussen te proppen, met alle gevolgen van dien.
Ik denk ook dat wij fouten maken omdat we zo geirriteerd raken van sommige damesquote:Op woensdag 21 maart 2012 16:03 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Plus dat vrouwen irritaties veroorzaken op de weg en mannen ernstige ongelukken. In het algemeen
Hier had ik vandaag een figuur van voor me. Maar dan 20 km/h onder de vmax (40 waar je 60 mag), behalve in de 30 zone, daar werd bijna 60 gereden. En dan voor iedere tegenligger remmen, stapvoets rijden en nog net niet in de berm. Mens, je rijdt een corsa, daarvan kunnen er fucking 3 naast elkaar op dat weggetje rijden.quote:Op zondag 18 maart 2012 20:35 schreef Mwanatabu het volgende:
-agressieve kloteboeren die het raar vinden dat je het gas niet vol open trekt op van die binnenwegen "waar je best 100 kunt als je ze kent" en dus op 3 centimeter van je achterbumper gaan lopen middelvingeren en uit het raam schreeuwen; als ik dood onder een tractor in een greppel zou willen liggen hoorde ik op de PAAZ-afdeling en niet achter het stuur. En nee, ik reed keurig 60 waar het kon
Ik snap dan nooit waarom er in de 30zones wel 60 gereden kan wordenquote:Op woensdag 21 maart 2012 20:18 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hier had ik vandaag een figuur van voor me. Maar dan 20 km/h onder de vmax (40 waar je 60 mag), behalve in de 30 zone, daar werd bijna 60 gereden. En dan voor iedere tegenligger remmen, stapvoets rijden en nog net niet in de berm. Mens, je rijdt een corsa, daarvan kunnen er fucking 3 naast elkaar op dat weggetje rijden.
Dus mijn tegenklacht: Mensen die niet over binnendoorweggetjes durven rijden, maar er wel rijden en zo onnodig langzaam rijden en overal voor gaan stoppen in plaats van de makkelijke, brede en kaarsrechte provinciale 80 weg te nemen.
Dat snap ik ook niet. Okee, 's avonds doe ik het ook (staan een paar grote villas, maar meer niet), maar als het goed laat is zou ik mijn rijbewijs net wel net niet kwijt kunnen raken op dat weggetje.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:19 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik snap dan nooit waarom er in de 30zones wel 60 gereden kan worden
Sowieso snap ik dat nooit..mensen die op 80 wegen en snelwegen echt totaal niet hard rijden en soms ook nog onwennig enzo en dan kom je in de bebouwde kom/stad en blazen ze je opeens voorbijquote:Op woensdag 21 maart 2012 20:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet. Okee, 's avonds doe ik het ook (staan een paar grote villas, maar meer niet), maar als het goed laat is zou ik mijn rijbewijs net wel net niet kwijt kunnen raken op dat weggetje.
Ja precies het is zo dubbel. Misschien komen dat soort mensen nooit op de snelweg en dus vinden ze dat eng want niet gewend dus stress. En in de stad kennen ze het en denken ze overal doorheen te kunnen knallen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:35 schreef Pizza_Boom het volgende:
True dat! Overigens, als je niet hard wilt rijden, prima, maar knal dan niet ruim boven de vmax door een 30zone om vervolgens op het 60 gebied onder de vmax te rijden en langzamer dan dat je door de 30zone ging.
Die mazda kon ook wel even aan de kant gaan als iemand wil gaan invoegen. Hij kon ook wel even naar links, er was toen niemand op de linkerbaan. Gelukkig gaan zijn er nog mensen die naar links als er mensen gaan invoegen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:32 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
LOL! Ga de verkeersregels leren debiel. Die doos in die mazda hoeft geen ruimte voor jou te maken
Nee, gewoon neequote:Op woensdag 21 maart 2012 20:41 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Die mazda kon ook wel even aan de kant gaan als iemand wil gaan invoegen. Hij kon ook wel even naar links, wat de meeste mensen gelukkig nog doen als iemand wil gaan invoegen. Dat doe ik ook.
Dat is fout, maar alsnog moet jij zorgen dat je goed invoegt. Dus gewoon vol op je remmen stappen. Die Mazda had niet, zoals ze dat in de scheepvaart zo mooi noemen, goed zeemanschap.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:41 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Die mazda kon ook wel even aan de kant gaan als iemand wil gaan invoegen. Hij kon ook wel even naar links, wat de meeste mensen gelukkig nog doen als iemand wil gaan invoegen. Dat doe ik ook.
Ik gaf al vol gas, en de mazda besloot ook ineens harder te gaan rijden..
dat is een kwestie van in de spiegels kijken. Als ik naar de linkerbaan zorg ik er wel voor dat ik 130 ervoor heb. En ik doe het ook alleen als er niemand op de linkerbaan aan het stampen is.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, gewoon nee
Daardoor verwacht half Nederland nu dat je maar aan de kant gaat als iemand in wil voegen, waardoor ik vorige week weer bijna iemand in de zijkant had die 'm met 80 naar links gooide terwijl ik met 120 voorbij kwam
Nee, maar ik kon aan het begin van de invoegstrook opzich invoegen. Normaal rijd ik de halve strook af om in te voegen. Dit keer dus ook, en toen moest de mazda erlangs.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is fout, maar alsnog moet jij zorgen dat je goed invoegt. Dus gewoon vol op je remmen stappen. Die Mazda had niet, zoals ze dat in de scheepvaart zo mooi noemen, goed zeemanschap.
Ik reed op de rechterbaanquote:Op woensdag 21 maart 2012 20:49 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
dat is een kwestie van in de spiegels kijken. Als ik naar de linkerbaan zorg ik er wel voor dat ik 130 ervoor heb.
Ik kom er elke dag op bij Zwolle-Noord, en het is daar inderdaad ongelooflijk hoeveel auto's (niet alleen vrachtwagens) daar op de rechter rijstrook blijven plakken. Goddorie 3 rijstroken maar nee, we gaan met z'n allen hutjemutje rechts blijven hangen langs de invoegstrookquote:Op woensdag 21 maart 2012 16:27 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Moet je eens proberen in te voegen in een rij met vrachtwagens....
Heb een tijdje in Zwolle noord gezeten. Het invoegen op de A28 was vreselijk! Die vrachtwagen chaufeurs laten je er echt niet tussen hoor en het was op de rechterbaan vrachtwagen x 30... En dan maak je met je Yaris niet echt indruk...
Toch niets mis mee? Als ze voldoende afstand houden (daar zit vaak het probleem) kan je er probleemloos tussen. Maar houdt iedereen rechts, is het weer niet goed.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik kom er elke dag op bij Zwolle-Noord, en het is daar inderdaad ongelooflijk hoeveel auto's (niet alleen vrachtwagens) daar op de rechter rijstrook blijven plakken. Goddorie 3 rijstroken maar nee, we gaan met z'n allen hutjemutje rechts blijven hangen langs de invoegstrook
ow, op die fiets. Mja, dat ben ik niet gelukkig, ik rij meestal door naar het end van de invoegstrook. Toen begon die rottige mazda me ineens te pesten. Want ik had aan het begin van de strook kunnen invoegen, toen was die mazda er nog net niet. Maarja dan rij ik nog niet hard genoeg om te kunnen invoegen. ben ik nog aan het acceleren, besluit die mazda ook het gas in te trappen, waardoor ik dus weer van het gas afmoest.quote:Op woensdag 21 maart 2012 20:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik reed op de rechterbaanEn iemand gooide m aan het begin van de invoegstrook gewoon naar links...
Hutjemutje impliceert ook dat ze niet echt goed afstand houdenquote:Op woensdag 21 maart 2012 20:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Toch niets mis mee? Als ze voldoende afstand houden (daar zit vaak het probleem) kan je er probleemloos tussen. Maar houdt iedereen rechts, is het weer niet goed.
Nee, je hindert de doorstroming op de linkerbaan zo. En mensen gaan verwachten dat je wel aan de kant gaat, waardoor er niet meer op snelheid ingevoegd wordt.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:00 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik vind het persoonlijk raar om rechts te blijven hangen als ik verkeer aan zie komen op de invoegstrook als ik naar links kan, is toch beter voor de doorstroming?
Zo vind ik dat ook. Als jij gaat invoegen, en ik kan wel even naar links, dan doe ik dat zodat jij wat ruimte hebt.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:00 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hutjemutje impliceert ook dat ze niet echt goed afstand houden
Ik vind het persoonlijk raar om rechts te blijven hangen als ik verkeer aan zie komen op de invoegstrook als ik naar links kan, is toch beter voor de doorstroming?
Dan trap ik tenminste het gas wel wat dieper in. Tijdens de rijlessen werd me meermaals verteld het zo te doenquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, je hindert de doorstroming op de linkerbaan zo. En mensen gaan verwachten dat je wel aan de kant gaat, waardoor er niet meer op snelheid ingevoegd wordt.
Dat moet diegene op de invoegstrook doen, niet jij.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:02 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Dan trap ik tenminste het gas wel wat dieper in.
Dat valt best mee. Als het kan ga ik naar links en op een zodanige snelheid dat er niemand achter me last van heeft. Ik zei toch niet dat ik die kar van me met 30 km snelheidsverschil met het achteropkomend verschil die baan op smijt?quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:01 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, je hindert de doorstroming op de linkerbaan zo.
Dat valt best mee joh.quote:En mensen gaan verwachten dat je wel aan de kant gaat, waardoor er niet meer op snelheid ingevoegd wordt.
Ik zit vaak op een snelweg die maar een hele korte invoegstrook hebben, en er zitten auto's bij die niet zo snel op de 130 zitten.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:02 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat moet diegene op de invoegstrook doen, niet jij.
Die ene auto op de invoegstrook die wil invoegen op een niet al te drukke snelweg, die leert maar gewoon invoegen...
Komt dat door het vermogen of omdat men graag vanaf 90 in zijn 5 wilt rijden en geen toeren durft te maken?quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:05 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik zit vaak op een snelweg die maar een hele korte invoegstrook hebben, en er zitten auto's bij die niet zo snel op de 130 zitten.
van sommige het vermogen, 1 liter blokken gaan niet zo hard. Maar er zijn ook mensen die geen toeren maken. En omdat ik wel lekker toeren maak.quote:Op woensdag 21 maart 2012 21:08 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Komt dat door het vermogen of omdat men graag vanaf 90 in zijn 5 wilt rijden en geen toeren durft te maken?
Ik heb ook een 1100 gehad, maar die was niet vooruit te branden met z'n 55 pk. Uiteindelijk kom ik wel op snelheid, maar het ging niet echt snelquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:11 schreef Pizza_Boom het volgende:
Grotendeels onzin. Ik heb een 1.1 in de citroen liggen en daarmee kom ik ook op korte invoegers prima mee. Het wordt lastiger als je 4 mensen bij je hebt en bagage.
Lolquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:15 schreef Mwanatabu het volgende:
In onze Charade 1.3 uit '98 kom je echt niet snel genoeg op die 120 als je geen wind mee hebtIn zijn 3 kom je op tijd op de 100 en dan klinkt ie als een naaimachine op steroïden uit de hel.
Die daihatsus met 0.8 motorquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:15 schreef Mwanatabu het volgende:
In onze Charade 1.3 uit '98 kom je echt niet snel genoeg op die 120 als je geen wind mee hebtIn zijn 3 kom je op tijd op de 100 en dan klinkt ie als een naaimachine op steroïden uit de hel.
Hij haalt (uiteindelijk) 130 en een haartje, maar dan kun je de radio niet meer verstaanquote:Op woensdag 21 maart 2012 21:16 schreef H-D het volgende:
[..]
Lol![]()
Rij je er uberhaupt wel 120 mee dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |