reed zondagmiddag op de A7 richting Purmerend, 't was niet bijzonder druk maar de spitsstrook was wel open. En NOG presteert iedereen het om op de middelste baan met zondagmiddag-snelheid (100km/h en minder) te rijden (A7 is normaal gezien 2-baans). En na een paar auto's via de linkerbaan ingehaald te hebben om vervolgens weer 2 banen naar rechts op te moeten schuiven was ik het zat en heb ik iedereen maar rechts ingehaald. Allemaal mensen nog seinen, dachten zeker dat ik op de vluchtstrook reedquote:Op maandag 19 maart 2012 11:49 schreef El_Liberaliste het volgende:
Mensen die onnodig links rijden haal ik altijd expres rechts in, soms begrijpen ze het dan.
Vooral bij spitsstroken die niemand gebruikt. Iedereen klagen over files, wordt er wat aan gedaan, maakt niemand er gebruik van
Doe ik ook hoorquote:Op maandag 19 maart 2012 11:49 schreef El_Liberaliste het volgende:
Mensen die onnodig links rijden haal ik altijd expres rechts in, soms begrijpen ze het dan.
Vooral bij spitsstroken die niemand gebruikt. Iedereen klagen over files, wordt er wat aan gedaan, maakt niemand er gebruik van
ja dit dus. helaas snappen ze dan de hint nog niet, ze denken eerder dat je een mongool bent omdat je ze snijdt.quote:Op maandag 19 maart 2012 11:58 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Doe ik ook hoorOf geirriteerd eromheen, dus: 2 banen naar links vlak achter ze, 2 banen naar rechts vlak voor ze...
Dat is misschien nog wel het ergste. Is er aan de rechterkant een spitsstrook open, is 'ie leeg. HANDIGquote:Op maandag 19 maart 2012 11:49 schreef El_Liberaliste het volgende:
Mensen die onnodig links rijden haal ik altijd expres rechts in, soms begrijpen ze het dan.
Vooral bij spitsstroken die niemand gebruikt. Iedereen klagen over files, wordt er wat aan gedaan, maakt niemand er gebruik van
Ja erg he. Met dat filmpje heb ik ook het record rechts inhalen op Flitsservice.nl in handenquote:Op maandag 19 maart 2012 10:06 schreef MrKikker het volgende:
Als je je aan de maximum snelheid houdt en medeweggebruikers rechts inhaalt die ónder de maximumsnelheid rijden, geldt het niet als rechts inhalen.
Deel 2 is overigens mooier:
0:36, check die linkerrijbanen
Mooi toch, een vrije rijstrook voor jou alleenquote:Op maandag 19 maart 2012 11:49 schreef El_Liberaliste het volgende:
Vooral bij spitsstroken die niemand gebruikt. Iedereen klagen over files, wordt er wat aan gedaan, maakt niemand er gebruik van
Aan links heet het ook een plusstrook...quote:Op maandag 19 maart 2012 12:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat is misschien nog wel het ergste. Is er aan de rechterkant een spitsstrook open, is 'ie leeg. HANDIG
Heel erg ergerlijk idd. Gebeurt op bijna alle wegen die samenkomen zo ongeveer.quote:Op maandag 19 maart 2012 15:26 schreef Cracka-ass het volgende:
Naast de usual suspects aan irritaties heb ik een nieuwe geconstateerd.
Dagelijks rijd ik over knooppunt Lunetten. Daar heb je ten hoogte van de Uithof 1,5 a 2 kilometer om van rijbaan te wisselen om op de A12 of A27 te komen. Waarom wil iedereen zodra het eerste blokje in zicht is zo snel mogelijk van baan wisselen? Dat zorgt altijd voor opstoppingen terwijl je 1 kilometer verder rustig van baan kunt wisselen.![]()
Vooral leuk als er voor je een vrachtwagen rijdt die graag naar links wilt, jij die de ruimte geeft en achteropkomend verkeer gaat lopen knipperen en seinen.quote:Op maandag 19 maart 2012 15:34 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Heel erg ergerlijk idd. Gebeurt op bijna alle wegen die samenkomen zo ongeveer.
Het kan nog erger, namelijk met verhoogde rijbaanscheiding:quote:Op maandag 19 maart 2012 15:38 schreef Nero22 het volgende:
Het niet kunnen voorsorteren op dubbele rotondes:
[ afbeelding ]
Nee, nummer 2 rechts heeft juist een gat opengelaten vandaar het wtf.. Ik zie het dagelijks, auto's links racen ervandoor als het stoplicht op groen gaat om met een kluitje op elkaar voor de 1e auto proberen te komen. Nodeloos te zeggen dat het vaak een mooi spektakel is om te zien als blijkt dat de eerste auto rechts flink blijkt op te trekken iets wat de links "ik moet voorop" rijders soms niet verwachten. Een deel van die "ik moet voorop" rijders druipen dan af maar een ander deel riskeren liever nog een ongeval dan op te moeten geven.quote:Op maandag 19 maart 2012 11:52 schreef FransDeens het volgende:
Het plaatje van D0808 is zeer herkenbaar maar wel voor interpretatie vatbaar. Rijdt de 2e auto op de rechterbaan op een trieste manier het gat dicht, of proberen 3 auto's zich in een gat voor 1 auto te wurmen?
Ja, die tactiek heb ik ook een paar keer geprobeerd bij weefvakken met 2 stroken. Maar daar bleef iedereen lekker in een treintje links rijden waardoor ik er niet meer tussen konquote:Op maandag 19 maart 2012 15:26 schreef Cracka-ass het volgende:
Naast de usual suspects aan irritaties heb ik een nieuwe geconstateerd.
Dagelijks rijd ik over knooppunt Lunetten. Daar heb je ten hoogte van de Uithof 1,5 a 2 kilometer om van rijbaan te wisselen om op de A12 of A27 te komen. Waarom wil iedereen zodra het eerste blokje in zicht is zo snel mogelijk van baan wisselen? Dat zorgt altijd voor opstoppingen terwijl je 1 kilometer verder rustig van baan kunt wisselen.![]()
Dat doe ik met de motor altijd. Vanmiddag voor het eerst voor gaas gegaan omdat een ouwe vent in zijn golfje hem keihard wegplanktequote:Op maandag 19 maart 2012 20:02 schreef D0808 het volgende:
[..]
Nee, nummer 2 rechts heeft juist een gat opengelaten vandaar het wtf.. Ik zie het dagelijks, auto's links racen ervandoor als het stoplicht op groen gaat om met een kluitje op elkaar voor de 1e auto proberen te komen. Nodeloos te zeggen dat het vaak een mooi spektakel is om te zien als blijkt dat de eerste auto rechts flink blijkt op te trekken iets wat de links "ik moet voorop" rijders soms niet verwachten. Een deel van die "ik moet voorop" rijders druipen dan af maar een ander deel riskeren liever nog een ongeval dan op te moeten geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
Met een motor verwachten we niet anders, dat is ook logisch daar die een flink stuk sneller/makkelijker weg zijn. Niets mis mee.quote:
Dus als ik sneller ben dan jij moet ik evengoed achter jou? Want vaak is het geen kwestie van vermogen of snelle autos, maar gewoon van een keer durven doortrekken en goed opletten. Dus niet moeten bedenken in welke versnelling die ook alweer stond als het groen wordt en eerst de motor moeten starten, maar koppeling op laten komen en doortrappen naar 5000/6000 rpm. Zo heb ik hem voor menig BMW/Mercedes/Audi getrapt met de AX.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:01 schreef D0808 het volgende:
[..]
Met een motor verwachten we niet anders, dat is ook logisch daar die een flink stuk sneller/makkelijker weg zijn. Niets mis mee.
Wmbt. mag het een wetsregel gaan worden dat de eerste links achter de eerste rechts invoegt, zijn we hopelijk van een hoop testosteron en gare (gevaarlijke!) acties af. Behalve natuurlijk wanneer de eerste rechts een vrachtwagen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |