Die zijn idd reer irritantquote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:20 schreef Xoio het volgende:
Mensen die je inhalen, voor je gaan rijden en vervolgens de snelheid terug laten zakken.
Kijk als het gewoon rustig is ofzo en ik geen haast heb prima haal maar lekker in. Maar als het wèl druk is en ik zelf ook meer haast heb of gewoon als het heel druk is en ze dan gaan inhalen. Dat vind ik gewoon irritant. Dat jij mij dan een egoist vindt, prima doe maar wat je niet laten kunt.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:05 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Dat is een nuance verschil. Ik hoor vaak het argument dat het toch geen tijd scheelt als een vrachtwagen een andere vrachtwagen inhaalt. Maar owee als wij, automobilist moeten wachten, dan scheelt het wel een hoop tijd. Als ik zie dat een vrachtwagen maar links knippert rem ik lichtjes en knipper ik met roodlicht. Hoe vaak je niet gefrusteerde mensen dat gat snel ziet dichtrijden. Helemaal wereldvreemd ben ik niet op de snelweg, mag 3x Maastricht-Utrecht doen, dus ik weet wel een beetje waar ik over praat als je het over vrachtwagens inhalen hebt.
Dit is nogmaals slechts een voorbeeld van het ikke. ikke, ikke-denken. Zelfde als berichtje hierboven. Wie denk je wel niet dat je bent dat je moet gaan snijden. En dat allemaal omdat je van je cc af moet..
Bedankt maar waarschijnlijk komt het nooit goed want ik heb gewoon geen inzicht. Tijdens mijn rijlessen heb ik al één keer een ongeluk veroorzaakt, zegt genoeg dacht ik zo.quote:Op zondag 18 maart 2012 11:21 schreef Sounddragon het volgende:
Maak je niet druk, over een jaartje ofzo, foeter je net zo hard mee.![]()
Doe je ding, probeer je aan de regels te houden en alles komt goed.
Niets van aantrekken - er zijn een paar miljoen auto's op de weg, en slechts een paar tiental fokkers actief in dit topic :-) Als je gewoon je best doet om anderen zo min mogelijk te hinderen zullen de meesten er geen probleem van maken als je je eens vergist, dat doen we allemaal. Zolang je de irritatie-top-tien maar vermijd, en gewoon het verkeer om je heen goed in de gaten houdt, dan komt het meestal vanzelf wel goed.quote:Op zondag 18 maart 2012 11:18 schreef Ziba het volgende:
Mannen, ik word een beetje onzeker van jullie. Ik kan namelijk niet autorijden maar heb toch sinds kort mijn rijbewijs. En het gaat best verkeerd en volgens mij irriteren best veel mensen zich aan mijn rijstijl.
hehe, zo reed ik in het begin ook hoor. Kan me nog herinneren dat ik in 1 van mn eerste ritjes bij het stoplicht (gewoon zoals geleerd op rijles...) wegreed op alleen de koppeling (zonder gas bijgeven). Dat ging zo traag dat ik direct bij het stoplicht al werd ingehaald door achterliggersquote:Op zondag 18 maart 2012 11:18 schreef Ziba het volgende:
Mannen, ik word een beetje onzeker van jullie. Ik kan namelijk niet autorijden maar heb toch sinds kort mijn rijbewijs. En het gaat best verkeerd en volgens mij irriteren best veel mensen zich aan mijn rijstijl.
Ik kan me ergeren aan van die stoere boys die dan expres hard voorbij rijden/gaan toeteren en aan mensen die te hard of te langzaam rijden.
Ik denk dat hij Belgen gewoon buiten de categorie 'chauffeurs' houdt (en terecht).quote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:13 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Jij wil zeggen dat Belgische automobilisten beter rijden?
je hebt een punt, maar ik vind het wel tof dat je je eigen overtredingen op film hebt. rechts inhalen mag nog steeds niet.quote:Op zondag 18 maart 2012 11:17 schreef kikoooooo het volgende:
Mensen die allergisch lijken te zijn voor de rechterbaanSterf langzaam en pijnlijk.
Ik snap ook echt niet dat er geen voorlichtingscampagne over de spitsstrook op tv komt. Dat is echt nodig in dit land.
Nouja, rustiger gaan rijden is anders dan meteen op de rem trappen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:31 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Heb het ook niet op klevers....
Ga voor de veiligheid altijd langzamer rijden, mocht ie achterop rijden is de klap niet zo hard voor hem.
Gisteren ook nog zo'n kereltje die op een 60-weg (ik reed rond de 70) heel kort op m'n bumper ging hangen. Ben uiteindelijk maar afgezakt tot 30 km/uur voor onze "veiligheid", denk dat gaat meneer er wel een keer omheen, maar nee hoor, gewoon blijven hangen....
Lekker boeiend. Ik ga er echt niet slalommend omheen.quote:Op zondag 18 maart 2012 12:12 schreef powerflux het volgende:
[..]
je hebt een punt, maar ik vind het wel tof dat je je eigen overtredingen op film hebt. rechts inhalen mag nog steeds niet.
Nee, Belgen niet per se, maar Duitsers, Fransen, Italianen, Engelsen, Zweden en al die anderen wel ja.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:13 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Jij wil zeggen dat Belgische automobilisten beter rijden?
Valt best een leuke discussie van te maken - ergens in de verkeerswet staat volgens mij "Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden" en "Inhalen gebeurt links". Maar wanneer is iets inhalen? En je mag ook rechts 'inhalen' bij een blokmarkering, maar hoe zit dat dan bij de doorgetrokken streep tussen een spitsstrook en de reguliere rijbaan? Kortom, als ik er ooit een boete voor krijg wordt 't een interessant dagje voor de juridische afdeling :-)quote:Op zondag 18 maart 2012 12:12 schreef powerflux het volgende:
[..]
je hebt een punt, maar ik vind het wel tof dat je je eigen overtredingen op film hebt. rechts inhalen mag nog steeds niet.
zo interessant is het niet. de doorgetrokken streep bij een spitsstrook die open is moet gezien worden als een normale onderbroken streep (anders zou je er ook nooit op of af kunnen). rechts inhalen is precies dat; rechts inhalen. dat is niet zo moeilijk te begrijpen. er staat ook netjes omschreven wanneer dit wel mag. bij file bv.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:13 schreef JF_ het volgende:
[..]
Valt best een leuke discussie van te maken - ergens in de verkeerswet staat volgens mij "Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden" en "Inhalen gebeurt links". Maar wanneer is iets inhalen? En je mag ook rechts 'inhalen' bij een blokmarkering, maar hoe zit dat dan bij de doorgetrokken streep tussen een spitsstrook en de reguliere rijbaan? Kortom, als ik er ooit een boete voor krijg wordt 't een interessant dagje voor de juridische afdeling :-)
Nee hoor. Een spitsstrook is gewoon een normale rijstrook. Ik ben op dat filmpje gewoon rechts aan het inhalen, daar kun je geen interessante juridische discussie over voeren.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:13 schreef JF_ het volgende:
[..]
Valt best een leuke discussie van te maken - ergens in de verkeerswet staat volgens mij "Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden" en "Inhalen gebeurt links". Maar wanneer is iets inhalen? En je mag ook rechts 'inhalen' bij een blokmarkering, maar hoe zit dat dan bij de doorgetrokken streep tussen een spitsstrook en de reguliere rijbaan? Kortom, als ik er ooit een boete voor krijg wordt 't een interessant dagje voor de juridische afdeling :-)
volgens jou. en waar baseer jij deze visie op? een spitsstrook gaat open in de spits, om file te voorkomen als het even kan.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:19 schreef Fer het volgende:
Volgens mij kun je de momenten dat de spitstrook open is zien als file en dan mag je wel rechts inhalen.
Oh en ik erger me nooit echt doordeweeks, alleen op zaterdag omdat dan iedereen denkt te kunnen rijden. Maar de onwennigheid straalt ervanaf.
Oh god. Op zondag zitten ze zelfs hierquote:Op zondag 18 maart 2012 14:19 schreef Fer het volgende:
Volgens mij kun je de momenten dat de spitstrook open is zien als file en dan mag je wel rechts inhalen.
ik ga altijd naar rechts als het ook maar even kan voor een opschietende motorrijder. wat wel naar is zijn van die automobilisten die links met je op rijden en net als je zou moeten gaan inhalen gas bijgeven waardoor je op het eind moet gaan afremmen voor je voorliggerquote:Op zondag 18 maart 2012 14:29 schreef Anne het volgende:
Sinds ik met de auto niet meer zo gehaast rij (benzine is duur tegenwoordig eh), erger ik mij bijna nergens meer aan eigenlijk. Dat was wel even anders een jaar geleden.
Het enige waar ik me af en toe nog aan kan irriteren in de auto is het gebruik van de richtingaanwijzers (of eerder het niet gebruiken daarvan) en dat sommige mensen het nut van een rotonde niet snappen (stilstaan en dan pas kijken of er opgereden kan worden, gaatjes waar je makkelijk in kunt voegen, maar die dus niet gebruikt worden, etcetera).
Op de motor echter irriteer ik mij behoorlijk aan linksplakkers. Zeker met in mijn achterhoofd dat ik er gewoon binnen een paar seconden voorbij ben, maar blijkbaar beseft niet iedereen dat. Ik haal er dan ook op een ritje naar mijn werk (35 km ongeveer) altijd wel een paar rechts in.
Da's ook niet lief, ik weet het, maar ik ben dan wel mijn irritatie kwijt.
En nergens in de wet staat omschreven wat de maximale snelheid van een file is. Is al iemand die dit heeft laten voorkomen en heeft gewonnen, staat zelfs ergens hier op fok. Leuk stukje jurisprudentie, treintje autos die onder de Vmax rijden rechts voorbij rijden en het aanvechten alszijnde file. Ik ga even zoeken naar het stukje dat ik bedoel.quote:Op zondag 18 maart 2012 14:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
zo interessant is het niet. de doorgetrokken streep bij een spitsstrook die open is moet gezien worden als een normale onderbroken streep (anders zou je er ook nooit op of af kunnen). rechts inhalen is precies dat; rechts inhalen. dat is niet zo moeilijk te begrijpen. er staat ook netjes omschreven wanneer dit wel mag. bij file bv.
nou zo ff snel gezien is de snelheid in het filmpje iig boven de 80. geen rechter die dat als file uit gaat leggen.quote:Op zondag 18 maart 2012 15:32 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En nergens in de wet staat omschreven wat de maximale snelheid van een file is. Is al iemand die dit heeft laten voorkomen en heeft gewonnen, staat zelfs ergens hier op fok. Leuk stukje jurisprudentie, treintje autos die onder de Vmax rijden rechts voorbij rijden en het aanvechten alszijnde file. Ik ga even zoeken naar het stukje dat ik bedoel.
Stukje uit het door mij geplaatste linkje:quote:Op zondag 18 maart 2012 15:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nou zo ff snel gezien is de snelheid in het filmpje iig boven de 80. geen rechter die dat als file uit gaat leggen.
Overigens is op het filmpje de maximale snelheid 100 tijdens opening van de spitsstrook. Dat hij er net lag, deed ik veel hetzelfde als de bestuurder in het filmpje. Laatste tijd kom ik er niet zo vaak meer.quote:Het "relatief snel rijden" waarover de besluitgever spreekt moet worden
beschouwd vanuit het hiervoor aangegeven normale beeld van een file. Dat
houdt in, dat onder relatief snel rijden zal moeten worden verstaan een snelheid
die gerelateerd aan het stilstaan of het zich langzaam voortbewegen van een
gewone file als - gematigd - snel, maar gerelateerd aan de ter plaatse geldende
maximumsnelheid als langzaam zal moeten worden gekwalificeerd.
RVV artikel 11, lid 6: Bestuurders die met een constante snelheid rijden mogen andere bestuurders rechts inhalen.quote:Op zondag 18 maart 2012 12:19 schreef Palomar het volgende:
Op deze manier rechts inhalen doe ik ook vaak. Als ik gewoon op constante snelheid op mijn baan kan blijven vind ik het ook geen overtreding. Kan me ook niet voorstellen dat een agent dat wel zo zou zien.
Hier, zie je nou wel!quote:Op zondag 18 maart 2012 16:14 schreef OEM het volgende:
[..]
RVV artikel 11, lid 6: Bestuurders die met een constante snelheid rijden mogen andere bestuurders rechts inhalen.
Artikel 11 heeft maar 5 punten, lid 6 bestaat dus niet.quote:
Invoegstrook rijden totaan het einde is de enige manier hoe het wel hoort, pannekoek.quote:Op zondag 18 maart 2012 17:07 schreef Markitos81 het volgende:
-Lease lullen die in hun BMW/Mercedes/Audi keihard over de invoegstrook scheuren om nog even snel een plekje mee te pikken. Deze mensen komen er bij mij niet tussen heb op deze wijze al een aanrijding gehad(buiten mijn schuld)
het is niet bedoeld om anderen in te halen. het idee is ritsen. als dat je wat zegt.quote:Op zondag 18 maart 2012 17:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Invoegstrook rijden totaan het einde is de enige manier hoe het wel hoort, pannekoek.
Wat versta je onder inhalen. Zoals ik het lees, is het dus iemand die optrekt tot de vmax (of iets erboven) en aan het einde ertussen komt. Niets mis mee, doe ik ook vaak, een groter gat opzoeken dan naast me is.quote:Op zondag 18 maart 2012 17:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het is niet bedoeld om anderen in te halen. het idee is ritsen. als dat je wat zegt.
het irriteert andere weggebruikers als zij daar file zitten te rijden. dat is er mis mee.quote:Op zondag 18 maart 2012 17:55 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Wat versta je onder inhalen. Zoals ik het lees, is het dus iemand die optrekt tot de vmax (of iets erboven) en aan het einde ertussen komt. Niets mis mee, doe ik ook vaak, een groter gat opzoeken dan naast me is.
In wat voor opzicht. Als van: Jij trekt op bij het stoplicht en zij komen van achter en kunnen doorrijden of van: Je gaat van 2 naar 1 banen en jij hebt er al iemand tussen gelaten? Overigens ben je bij verplicht ritsen (dit dus!) wel aansprakelijk als jij er iemand niet tussen laat.quote:Op zondag 18 maart 2012 17:56 schreef Markitos81 het volgende:
ik bedoel meer als een 2 baans weg 1 baans wordt en dat die flikkers dan nog volgas langs je komen scheuren en nog over het verdrijvingsvak gaan om maar niet achteraan te hoeven sluiten. pisvinger.
Wie heeft het over files? Als er 3 autos op 15 meter afstand van elkaar rijden en wanneer ik paralel aan de rijbaan rijdt naast de eerste kom te rijden die een groot gat voor zich heeft, trek ik door zodat ik er zonder onnodig remmen van de ander tussen kan.quote:Op zondag 18 maart 2012 17:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het irriteert andere weggebruikers als zij daar file zitten te rijden. dat is er mis mee.
verder moet je vooral doen wat je niet laten kan.
beter installeer je een cam die we realtime kunnen bekijken want je klonk echt als zo'n aso rijder.quote:Op zondag 18 maart 2012 17:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
In wat voor opzicht. Als van: Jij trekt op bij het stoplicht en zij komen van achter en kunnen doorrijden of van: Je gaat van 2 naar 1 banen en jij hebt er al iemand tussen gelaten? Overigens ben je bij verplicht ritsen (dit dus!) wel aansprakelijk als jij er iemand niet tussen laat.
[..]
Wie heeft het over files? Als er 3 autos op 15 meter afstand van elkaar rijden en wanneer ik paralel aan de rijbaan rijdt naast de eerste kom te rijden die een groot gat voor zich heeft, trek ik door zodat ik er zonder onnodig remmen van de ander tussen kan.
Op zich prima wat mij betreft maar doe het dan wel overtuigend want er zijn hele kluiten van die eikels (meestal in grote leasebakken of bouwvakkerbusjes) die half naast je blijven hangen en hem op het laatste moment er voor duwen (dwingen/snijden). Hetgeen ertoe lijdt dat ik in m'n ankers moet en de rest achter me ook.quote:Op zondag 18 maart 2012 17:59 schreef Pizza_Boom het volgende:
Wie heeft het over files? Als er 3 autos op 15 meter afstand van elkaar rijden en wanneer ik paralel aan de rijbaan rijdt naast de eerste kom te rijden die een groot gat voor zich heeft, trek ik door zodat ik er zonder onnodig remmen van de ander tussen kan.
kleine piemeltjes noemen we datquote:Op zondag 18 maart 2012 18:15 schreef D0808 het volgende:
[..]
Op zich prima wat mij betreft maar doe het dan wel overtuigend want er zijn hele kluiten van die eikels (meestal in grote leasebakken) die half naast je blijven hangen en hem op het laatste moment er voor duwen (dwingen/snijden). Hetgeen ertoe lijdt dat ik in m'n ankers moet en de rest achter me ook.
Wat me ook vaak opvalt is als er links drie staan en rechts ook bijv. dat alle drie die links staan perse voorop denken te moeten, wat nou ritsen?
Ongelukken veroorzaken, das helemaal lekker.quote:Op zondag 18 maart 2012 17:07 schreef Markitos81 het volgende:
-... Deze mensen komen er bij mij niet tussen heb op deze wijze al een aanrijding gehad(buiten mijn schuld)
Goeden paint.quote:
quote:
Waarbij de dagelijkse praktijk helaas ook maar al te vaak is dat dat dringen al een paar honderd meter voor het daadwerkelijke ophouden van de rijstrook gebeurtquote:
Bestaat er dan ook goed afgestelde xenonverlichting? Ik vind het eigenlijk altijd hoofdpijnopwekkende koude verlichting. Van voren en van achter.quote:Op zondag 18 maart 2012 20:35 schreef Mwanatabu het volgende:
-bumperklevers
-agressieve bumperklevers (steeds terugvallen, opnieuw versnellen, rechts in gaan halen)
-linksklevers
-linksklevers met een snelheid die 30 km onder het maximum ligt
-idioten die lezen/computeren/sms-en onder het rijden
-mensen die geen richting aangeven
-mensen die beurtelings 90 en 130 rijden: 90 als je erachter zit en 130 als je besluit in te gaan halen
-agressieve kloteboeren die het raar vinden dat je het gas niet vol open trekt op van die binnenwegen "waar je best 100 kunt als je ze kent" en dus op 3 centimeter van je achterbumper gaan lopen middelvingeren en uit het raam schreeuwen; als ik dood onder een tractor in een greppel zou willen liggen hoorde ik op de PAAZ-afdeling en niet achter het stuur. En nee, ik reed keurig 60 waar het kon.
En één van de ergerlijkste:
-mensen met verkeerd afgestelde xenon-verlichting zodat het lijkt alsof de Heere Jezus je van achteren toelacht in je binnenspiegel
Ik ken dat type kruisingen en vaak sta ik er links, dit omdat er 2 banen zijn en een strook voor rechtsaf, waarbij de strook voor rechtsaf vaak te kort is (lees, rechtsafslaand verkeer staat ook voor het vak al rechts stil). Ook wel eens (heel soms!!! gelukkig) van die dichtdrukkers, vaak zodra je je knipper aan zet (dan blijkt men opeens nog gas te kunnen bijgeven). In mijn geval is de keuze vrij makkelijk, ik druk hem ertussen omdat ik anders op de andere rijbaan terecht kom. En laten we eerlijk zijn, als je de keuze krijgt tussen frontaal ergens opklappen of hem bij iemand in zijn deur/zijkant drukken die jou dichtdrukt met het risico dat je hem van de weg drukt, is denk ik voor de meesten wel een makkelijke keuze?quote:Op zondag 18 maart 2012 18:46 schreef Fer het volgende:
[..]
Ongelukken veroorzaken, das helemaal lekker.
Dan heeft die persoon het simpelweg niet begrepen. De bedoeling is om met dezelfde snelheid als het verkeer op de rijbaan ernaast door te rijden tot aan het laatste stuk voor het ritsen en vervolgens netjes achter de auto waar je naast gereden hebt in te voegen. Het is zo simpel, echter helaas heb je ook een aantal pannenkoeken die het niet snappen en anderen niet laten ritsen, waardoor je dus alsnog je plek moet afdwingen.quote:Op zondag 18 maart 2012 18:15 schreef D0808 het volgende:
[..]
Op zich prima wat mij betreft maar doe het dan wel overtuigend want er zijn hele kluiten van die eikels (meestal in grote leasebakken of bouwvakkerbusjes) die half naast je blijven hangen en hem op het laatste moment er voor duwen (dwingen/snijden). Hetgeen ertoe lijdt dat ik in m'n ankers moet en de rest achter me ook.
Ga Citroën rijden (een oude met veerbollen) en bijna de helft van je ergernissen op je lijst kan je doorstrepen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:09 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Linksplakkers
Drempels
Geen richting aangeven op rotonde
Drempels
Langzaam invoegen
Drempels
Wannabe schumachers
Drempels
Fietsers die denken onkwetsbaar te zijn
Drempels
Idioten die door woonstraten met spelende kinderen scheuren (en dan zelf klagen dat er zo hard wordt gereden in de straat
quote:Op zondag 18 maart 2012 20:35 schreef Mwanatabu het volgende:
-bumperklevers
-agressieve bumperklevers (steeds terugvallen, opnieuw versnellen, rechts in gaan halen)
-linksklevers
-linksklevers met een snelheid die 30 km onder het maximum ligt
-idioten die lezen/computeren/sms-en onder het rijden
-mensen die geen richting aangeven
-mensen die beurtelings 90 en 130 rijden: 90 als je erachter zit en 130 als je besluit in te gaan halen
-agressieve kloteboeren die het raar vinden dat je het gas niet vol open trekt op van die binnenwegen "waar je best 100 kunt als je ze kent" en dus op 3 centimeter van je achterbumper gaan lopen middelvingeren en uit het raam schreeuwen; als ik dood onder een tractor in een greppel zou willen liggen hoorde ik op de PAAZ-afdeling en niet achter het stuur. En nee, ik reed keurig 60 waar het kon.
En één van de ergerlijkste:
-mensen met verkeerd afgestelde xenon-verlichting zodat het lijkt alsof de Heere Jezus je van achteren toelacht in je binnenspiegel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
Je moet ook doorrijden tot het einde. Ik heb er juist een hekel aan als ze mij expres er niet tussen willen laten.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:19 schreef Lithia het volgende:
Mensen die niet kunnen ritsen en dan een plaatsje eisen op het laatste moment.
moet zeggen dat ik bij ritsen (in een file) het motto "zsm erin" hanteer.quote:Op maandag 19 maart 2012 00:25 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Je moet ook doorrijden tot het einde. Ik heb er juist een hekel aan als ze mij expres er niet tussen willen laten.
Sterfquote:Op maandag 19 maart 2012 09:45 schreef MrKikker het volgende:
[..]
moet zeggen dat ik bij ritsen (in een file) het motto "zsm erin" hanteer.
om te voorkomen dat ik aan het einde wordt klemgereden door medeweggebruikers die mij "asociaal" vinden omdat ze denken dat ik de "file probeer te omzeilen door zo lang mogelijk op de invoegstrook te rijden".
en ja ik weet dat de invoegstrook uitrijden de doorstroom van het verkeer verbeterd.
Er is een verschil tussen doorrijden naar het einde en invoegen en doorrijden naar het einde, vol op de rem gaan en hopen dat iemand je er tussen laat. Vooral dat laatste zorgt voor onnodige files.quote:Op maandag 19 maart 2012 00:25 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Je moet ook doorrijden tot het einde. Ik heb er juist een hekel aan als ze mij expres er niet tussen willen laten.
Die chauffeur lijkt mij welquote:Op zondag 18 maart 2012 11:17 schreef kikoooooo het volgende:
Mensen die allergisch lijken te zijn voor de rechterbaanSterf langzaam en pijnlijk.
Ik snap ook echt niet dat er geen voorlichtingscampagne over de spitsstrook op tv komt. Dat is echt nodig in dit land.
quote:Op maandag 19 maart 2012 10:06 schreef MrKikker het volgende:
Als je je aan de maximum snelheid houdt en medeweggebruikers rechts inhaalt die ónder de maximumsnelheid rijden, geldt het niet als rechts inhalen.
Deel 2 is overigens mooier:
0:36, check die linkerrijbanen
RVV artikel 11, lid 7: bestuurders mogen andere bestuurders die langzamer rijden dan de maximaal toegestane snelheid rechts inhalenquote:Op maandag 19 maart 2012 10:06 schreef MrKikker het volgende:
Als je je aan de maximum snelheid houdt en medeweggebruikers rechts inhaalt die ónder de maximumsnelheid rijden, geldt het niet als rechts inhalen.
Maar de linkerbaan zit toch links van de middenbaan? Hoe word je dan vastgezet?quote:Op maandag 19 maart 2012 10:00 schreef SilentChaos het volgende:
- Mensen die op de middenbaan blijven rijden omdat er 5km verderop een vrachtwagen rijdt en daardoor de hele linkerbaan vastzetten (omdat je rechts officieel niet mag inhalen)
Omdat iedereen naar links gaat om die persoon in te halen met als gevolg dat die hele linker baan vol zit en het vaak daar nog langzamer gaat rijden dan dat de persoon reed die in eerste instantie ingehaald moest worden...quote:Op maandag 19 maart 2012 11:24 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Maar de linkerbaan zit toch links van de middenbaan? Hoe word je dan vastgezet?
reed zondagmiddag op de A7 richting Purmerend, 't was niet bijzonder druk maar de spitsstrook was wel open. En NOG presteert iedereen het om op de middelste baan met zondagmiddag-snelheid (100km/h en minder) te rijden (A7 is normaal gezien 2-baans). En na een paar auto's via de linkerbaan ingehaald te hebben om vervolgens weer 2 banen naar rechts op te moeten schuiven was ik het zat en heb ik iedereen maar rechts ingehaald. Allemaal mensen nog seinen, dachten zeker dat ik op de vluchtstrook reedquote:Op maandag 19 maart 2012 11:49 schreef El_Liberaliste het volgende:
Mensen die onnodig links rijden haal ik altijd expres rechts in, soms begrijpen ze het dan.
Vooral bij spitsstroken die niemand gebruikt. Iedereen klagen over files, wordt er wat aan gedaan, maakt niemand er gebruik van
Doe ik ook hoorquote:Op maandag 19 maart 2012 11:49 schreef El_Liberaliste het volgende:
Mensen die onnodig links rijden haal ik altijd expres rechts in, soms begrijpen ze het dan.
Vooral bij spitsstroken die niemand gebruikt. Iedereen klagen over files, wordt er wat aan gedaan, maakt niemand er gebruik van
ja dit dus. helaas snappen ze dan de hint nog niet, ze denken eerder dat je een mongool bent omdat je ze snijdt.quote:Op maandag 19 maart 2012 11:58 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Doe ik ook hoorOf geirriteerd eromheen, dus: 2 banen naar links vlak achter ze, 2 banen naar rechts vlak voor ze...
Dat is misschien nog wel het ergste. Is er aan de rechterkant een spitsstrook open, is 'ie leeg. HANDIGquote:Op maandag 19 maart 2012 11:49 schreef El_Liberaliste het volgende:
Mensen die onnodig links rijden haal ik altijd expres rechts in, soms begrijpen ze het dan.
Vooral bij spitsstroken die niemand gebruikt. Iedereen klagen over files, wordt er wat aan gedaan, maakt niemand er gebruik van
Ja erg he. Met dat filmpje heb ik ook het record rechts inhalen op Flitsservice.nl in handenquote:Op maandag 19 maart 2012 10:06 schreef MrKikker het volgende:
Als je je aan de maximum snelheid houdt en medeweggebruikers rechts inhaalt die ónder de maximumsnelheid rijden, geldt het niet als rechts inhalen.
Deel 2 is overigens mooier:
0:36, check die linkerrijbanen
Mooi toch, een vrije rijstrook voor jou alleenquote:Op maandag 19 maart 2012 11:49 schreef El_Liberaliste het volgende:
Vooral bij spitsstroken die niemand gebruikt. Iedereen klagen over files, wordt er wat aan gedaan, maakt niemand er gebruik van
Aan links heet het ook een plusstrook...quote:Op maandag 19 maart 2012 12:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat is misschien nog wel het ergste. Is er aan de rechterkant een spitsstrook open, is 'ie leeg. HANDIG
Heel erg ergerlijk idd. Gebeurt op bijna alle wegen die samenkomen zo ongeveer.quote:Op maandag 19 maart 2012 15:26 schreef Cracka-ass het volgende:
Naast de usual suspects aan irritaties heb ik een nieuwe geconstateerd.
Dagelijks rijd ik over knooppunt Lunetten. Daar heb je ten hoogte van de Uithof 1,5 a 2 kilometer om van rijbaan te wisselen om op de A12 of A27 te komen. Waarom wil iedereen zodra het eerste blokje in zicht is zo snel mogelijk van baan wisselen? Dat zorgt altijd voor opstoppingen terwijl je 1 kilometer verder rustig van baan kunt wisselen.![]()
Vooral leuk als er voor je een vrachtwagen rijdt die graag naar links wilt, jij die de ruimte geeft en achteropkomend verkeer gaat lopen knipperen en seinen.quote:Op maandag 19 maart 2012 15:34 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Heel erg ergerlijk idd. Gebeurt op bijna alle wegen die samenkomen zo ongeveer.
Het kan nog erger, namelijk met verhoogde rijbaanscheiding:quote:Op maandag 19 maart 2012 15:38 schreef Nero22 het volgende:
Het niet kunnen voorsorteren op dubbele rotondes:
[ afbeelding ]
Nee, nummer 2 rechts heeft juist een gat opengelaten vandaar het wtf.. Ik zie het dagelijks, auto's links racen ervandoor als het stoplicht op groen gaat om met een kluitje op elkaar voor de 1e auto proberen te komen. Nodeloos te zeggen dat het vaak een mooi spektakel is om te zien als blijkt dat de eerste auto rechts flink blijkt op te trekken iets wat de links "ik moet voorop" rijders soms niet verwachten. Een deel van die "ik moet voorop" rijders druipen dan af maar een ander deel riskeren liever nog een ongeval dan op te moeten geven.quote:Op maandag 19 maart 2012 11:52 schreef FransDeens het volgende:
Het plaatje van D0808 is zeer herkenbaar maar wel voor interpretatie vatbaar. Rijdt de 2e auto op de rechterbaan op een trieste manier het gat dicht, of proberen 3 auto's zich in een gat voor 1 auto te wurmen?
Ja, die tactiek heb ik ook een paar keer geprobeerd bij weefvakken met 2 stroken. Maar daar bleef iedereen lekker in een treintje links rijden waardoor ik er niet meer tussen konquote:Op maandag 19 maart 2012 15:26 schreef Cracka-ass het volgende:
Naast de usual suspects aan irritaties heb ik een nieuwe geconstateerd.
Dagelijks rijd ik over knooppunt Lunetten. Daar heb je ten hoogte van de Uithof 1,5 a 2 kilometer om van rijbaan te wisselen om op de A12 of A27 te komen. Waarom wil iedereen zodra het eerste blokje in zicht is zo snel mogelijk van baan wisselen? Dat zorgt altijd voor opstoppingen terwijl je 1 kilometer verder rustig van baan kunt wisselen.![]()
Dat doe ik met de motor altijd. Vanmiddag voor het eerst voor gaas gegaan omdat een ouwe vent in zijn golfje hem keihard wegplanktequote:Op maandag 19 maart 2012 20:02 schreef D0808 het volgende:
[..]
Nee, nummer 2 rechts heeft juist een gat opengelaten vandaar het wtf.. Ik zie het dagelijks, auto's links racen ervandoor als het stoplicht op groen gaat om met een kluitje op elkaar voor de 1e auto proberen te komen. Nodeloos te zeggen dat het vaak een mooi spektakel is om te zien als blijkt dat de eerste auto rechts flink blijkt op te trekken iets wat de links "ik moet voorop" rijders soms niet verwachten. Een deel van die "ik moet voorop" rijders druipen dan af maar een ander deel riskeren liever nog een ongeval dan op te moeten geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
Met een motor verwachten we niet anders, dat is ook logisch daar die een flink stuk sneller/makkelijker weg zijn. Niets mis mee.quote:
Dus als ik sneller ben dan jij moet ik evengoed achter jou? Want vaak is het geen kwestie van vermogen of snelle autos, maar gewoon van een keer durven doortrekken en goed opletten. Dus niet moeten bedenken in welke versnelling die ook alweer stond als het groen wordt en eerst de motor moeten starten, maar koppeling op laten komen en doortrappen naar 5000/6000 rpm. Zo heb ik hem voor menig BMW/Mercedes/Audi getrapt met de AX.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:01 schreef D0808 het volgende:
[..]
Met een motor verwachten we niet anders, dat is ook logisch daar die een flink stuk sneller/makkelijker weg zijn. Niets mis mee.
Wmbt. mag het een wetsregel gaan worden dat de eerste links achter de eerste rechts invoegt, zijn we hopelijk van een hoop testosteron en gare (gevaarlijke!) acties af. Behalve natuurlijk wanneer de eerste rechts een vrachtwagen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |