abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109231422
mensen die niet accepteren hoe het gaat en dan het recht zelf in hand willen nemen :') zet een rustig muziekje op en ga van a naar b. stelletje :(
pi_109231639
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 12:12 schreef powerflux het volgende:
[..]
je hebt een punt, maar ik vind het wel tof dat je je eigen overtredingen op film hebt. rechts inhalen mag nog steeds niet.
Valt best een leuke discussie van te maken - ergens in de verkeerswet staat volgens mij "Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden" en "Inhalen gebeurt links". Maar wanneer is iets inhalen? En je mag ook rechts 'inhalen' bij een blokmarkering, maar hoe zit dat dan bij de doorgetrokken streep tussen een spitsstrook en de reguliere rijbaan? Kortom, als ik er ooit een boete voor krijg wordt 't een interessant dagje voor de juridische afdeling :-)
pi_109231838
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 14:13 schreef JF_ het volgende:

[..]

Valt best een leuke discussie van te maken - ergens in de verkeerswet staat volgens mij "Bestuurders zijn verplicht zoveel mogelijk rechts te houden" en "Inhalen gebeurt links". Maar wanneer is iets inhalen? En je mag ook rechts 'inhalen' bij een blokmarkering, maar hoe zit dat dan bij de doorgetrokken streep tussen een spitsstrook en de reguliere rijbaan? Kortom, als ik er ooit een boete voor krijg wordt 't een interessant dagje voor de juridische afdeling :-)
zo interessant is het niet. de doorgetrokken streep bij een spitsstrook die open is moet gezien worden als een normale onderbroken streep (anders zou je er ook nooit op of af kunnen). rechts inhalen is precies dat; rechts inhalen. dat is niet zo moeilijk te begrijpen. er staat ook netjes omschreven wanneer dit wel mag. bij file bv.
pi_109231839
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 14:13 schreef JF_ het volgende:

[..]

Nee hoor. Een spitsstrook is gewoon een normale rijstrook. Ik ben op dat filmpje gewoon rechts aan het inhalen, daar kun je geen interessante juridische discussie over voeren.
pi_109231909
Volgens mij kun je de momenten dat de spitstrook open is zien als file en dan mag je wel rechts inhalen.

Oh en ik erger me nooit echt doordeweeks, alleen op zaterdag omdat dan iedereen denkt te kunnen rijden. Maar de onwennigheid straalt ervanaf.
.
pi_109232006
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 14:19 schreef Fer het volgende:
Volgens mij kun je de momenten dat de spitstrook open is zien als file en dan mag je wel rechts inhalen.

Oh en ik erger me nooit echt doordeweeks, alleen op zaterdag omdat dan iedereen denkt te kunnen rijden. Maar de onwennigheid straalt ervanaf.
volgens jou. en waar baseer jij deze visie op? een spitsstrook gaat open in de spits, om file te voorkomen als het even kan.
pi_109232110
dat rechts inhalen is trouwens wel bekend bij mij. van mij mogen ze linksrijders wel eens flink gaan aanpakken, aangezien dit veel onhandige situaties oplevert die nergens voor nodig zijn. blijft het fout om rechts in te halen, ik weet het :7
pi_109232161
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 14:19 schreef Fer het volgende:
Oh god. Op zondag zitten ze zelfs hier :')
pi_109232248
Ik begrijp niet waarom er niet een campagne tegenaan wordt gegooid over spitsstroken. Volgens mij weet 50% van de Nederlanders niet eens dat je dan wel over een doorgetrokken streep mag.
pi_109232286
spitsstroken zijn gewoon buitengewoon verwarrend voor mensen die er niet vaak rijden. gewoon 24/7 open gooien. klaar. scheelt een hoop gekkigheid, borden en coördineren elke dag opnieuw.
pi_109232411
Sinds ik met de auto niet meer zo gehaast rij (benzine is duur tegenwoordig eh ;( ), erger ik mij bijna nergens meer aan eigenlijk. Dat was wel even anders een jaar geleden.

Het enige waar ik me af en toe nog aan kan irriteren in de auto is het gebruik van de richtingaanwijzers (of eerder het niet gebruiken daarvan) en dat sommige mensen het nut van een rotonde niet snappen (stilstaan en dan pas kijken of er opgereden kan worden, gaatjes waar je makkelijk in kunt voegen, maar die dus niet gebruikt worden, etcetera).

Op de motor echter irriteer ik mij behoorlijk aan linksplakkers. Zeker met in mijn achterhoofd dat ik er gewoon binnen een paar seconden voorbij ben, maar blijkbaar beseft niet iedereen dat. Ik haal er dan ook op een ritje naar mijn werk (35 km ongeveer) altijd wel een paar rechts in.

Da's ook niet lief, ik weet het, maar ik ben dan wel mijn irritatie kwijt :P.
pi_109232606
quote:
3s.gif Op zondag 18 maart 2012 14:29 schreef Anne het volgende:
Sinds ik met de auto niet meer zo gehaast rij (benzine is duur tegenwoordig eh ;( ), erger ik mij bijna nergens meer aan eigenlijk. Dat was wel even anders een jaar geleden.

Het enige waar ik me af en toe nog aan kan irriteren in de auto is het gebruik van de richtingaanwijzers (of eerder het niet gebruiken daarvan) en dat sommige mensen het nut van een rotonde niet snappen (stilstaan en dan pas kijken of er opgereden kan worden, gaatjes waar je makkelijk in kunt voegen, maar die dus niet gebruikt worden, etcetera).

Op de motor echter irriteer ik mij behoorlijk aan linksplakkers. Zeker met in mijn achterhoofd dat ik er gewoon binnen een paar seconden voorbij ben, maar blijkbaar beseft niet iedereen dat. Ik haal er dan ook op een ritje naar mijn werk (35 km ongeveer) altijd wel een paar rechts in.

Da's ook niet lief, ik weet het, maar ik ben dan wel mijn irritatie kwijt :P.
ik ga altijd naar rechts als het ook maar even kan voor een opschietende motorrijder. wat wel naar is zijn van die automobilisten die links met je op rijden en net als je zou moeten gaan inhalen gas bijgeven waardoor je op het eind moet gaan afremmen voor je voorligger :(
  FOK!fotograaf zondag 18 maart 2012 @ 15:32:33 #133
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109235105
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 14:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

zo interessant is het niet. de doorgetrokken streep bij een spitsstrook die open is moet gezien worden als een normale onderbroken streep (anders zou je er ook nooit op of af kunnen). rechts inhalen is precies dat; rechts inhalen. dat is niet zo moeilijk te begrijpen. er staat ook netjes omschreven wanneer dit wel mag. bij file bv.
En nergens in de wet staat omschreven wat de maximale snelheid van een file is. Is al iemand die dit heeft laten voorkomen en heeft gewonnen, staat zelfs ergens hier op fok. Leuk stukje jurisprudentie, treintje autos die onder de Vmax rijden rechts voorbij rijden en het aanvechten alszijnde file. Ik ga even zoeken naar het stukje dat ik bedoel.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf zondag 18 maart 2012 @ 15:37:38 #134
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109235325
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_109235353
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 15:32 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En nergens in de wet staat omschreven wat de maximale snelheid van een file is. Is al iemand die dit heeft laten voorkomen en heeft gewonnen, staat zelfs ergens hier op fok. Leuk stukje jurisprudentie, treintje autos die onder de Vmax rijden rechts voorbij rijden en het aanvechten alszijnde file. Ik ga even zoeken naar het stukje dat ik bedoel.
nou zo ff snel gezien is de snelheid in het filmpje iig boven de 80. geen rechter die dat als file uit gaat leggen.
  FOK!fotograaf zondag 18 maart 2012 @ 15:49:24 #136
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109235941
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 15:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

nou zo ff snel gezien is de snelheid in het filmpje iig boven de 80. geen rechter die dat als file uit gaat leggen.
Stukje uit het door mij geplaatste linkje:
quote:
Het "relatief snel rijden" waarover de besluitgever spreekt moet worden
beschouwd vanuit het hiervoor aangegeven normale beeld van een file. Dat
houdt in, dat onder relatief snel rijden zal moeten worden verstaan een snelheid
die gerelateerd aan het stilstaan of het zich langzaam voortbewegen van een
gewone file als - gematigd - snel, maar gerelateerd aan de ter plaatse geldende
maximumsnelheid als langzaam zal moeten worden gekwalificeerd.
Overigens is op het filmpje de maximale snelheid 100 tijdens opening van de spitsstrook. Dat hij er net lag, deed ik veel hetzelfde als de bestuurder in het filmpje. Laatste tijd kom ik er niet zo vaak meer.
The summer is magic!

zondag 18 maart 2012 @ 16:14:45 #137
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_109237210
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 12:19 schreef Palomar het volgende:
Op deze manier rechts inhalen doe ik ook vaak. Als ik gewoon op constante snelheid op mijn baan kan blijven vind ik het ook geen overtreding. Kan me ook niet voorstellen dat een agent dat wel zo zou zien.
RVV artikel 11, lid 6: Bestuurders die met een constante snelheid rijden mogen andere bestuurders rechts inhalen.

8)7
pi_109237339
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 16:14 schreef OEM het volgende:

[..]

RVV artikel 11, lid 6: Bestuurders die met een constante snelheid rijden mogen andere bestuurders rechts inhalen.

8)7
Hier, zie je nou wel!
  FOK!fotograaf zondag 18 maart 2012 @ 16:32:49 #139
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109238076
quote:
1s.gif Op zondag 18 maart 2012 16:16 schreef Palomar het volgende:

[..]

Hier, zie je nou wel!
Artikel 11 heeft maar 5 punten, lid 6 bestaat dus niet. ;)
The summer is magic!

pi_109239409
-Geen richting aangeven op rotonde. de mensen zouden ze standrechterlijk moeten executeren.
-Fietsers zonder licht, als je ze dan bijn aanrrijdt krijg je nog een grote muil ook.
-Fietsers die met z'n 3en naast elkaar blijven fietsen, ik maak er een sport van om er zo dicht mogelijk langs te rijden zodat ze met hun sturen in elkaar vast komen te zitten en vallen
-Bejaarden die te bang zijn om de weg op te gaan maar het toch doen en mij irriteren door 60 te rijden op een 80km weg.
-Mensen die telefonerend op de linkerbaan blijven rijden zodat ik er niet langs kan.
-Kutvrachtwagen chauffeurs die tijdens de spits inhalen omdat de vrachtauto voor hun 80 kan en die van hunzelf 80,1
-Bumperklevers, al moet ik bekennen het zelf ook te doen.
-Lease lullen die in hun BMW/Mercedes/Audi keihard over de invoegstrook scheuren om nog even snel een plekje mee te pikken. Deze mensen komen er bij mij niet tussen heb op deze wijze al een aanrijding gehad(buiten mijn schuld)
  FOK!fotograaf zondag 18 maart 2012 @ 17:17:19 #141
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109239747
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 17:07 schreef Markitos81 het volgende:
-Lease lullen die in hun BMW/Mercedes/Audi keihard over de invoegstrook scheuren om nog even snel een plekje mee te pikken. Deze mensen komen er bij mij niet tussen heb op deze wijze al een aanrijding gehad(buiten mijn schuld)
Invoegstrook rijden totaan het einde is de enige manier hoe het wel hoort, pannekoek.
The summer is magic!

pi_109240256
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 17:17 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Invoegstrook rijden totaan het einde is de enige manier hoe het wel hoort, pannekoek.
het is niet bedoeld om anderen in te halen. het idee is ritsen. als dat je wat zegt.
  FOK!fotograaf zondag 18 maart 2012 @ 17:55:19 #143
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109240873
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 17:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

het is niet bedoeld om anderen in te halen. het idee is ritsen. als dat je wat zegt.
Wat versta je onder inhalen. Zoals ik het lees, is het dus iemand die optrekt tot de vmax (of iets erboven) en aan het einde ertussen komt. Niets mis mee, doe ik ook vaak, een groter gat opzoeken dan naast me is.
The summer is magic!

pi_109240915
ik bedoel meer als een 2 baans weg 1 baans wordt en dat die flikkers dan nog volgas langs je komen scheuren en nog over het verdrijvingsvak gaan om maar niet achteraan te hoeven sluiten. pisvinger.
pi_109240951
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 17:55 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Wat versta je onder inhalen. Zoals ik het lees, is het dus iemand die optrekt tot de vmax (of iets erboven) en aan het einde ertussen komt. Niets mis mee, doe ik ook vaak, een groter gat opzoeken dan naast me is.
het irriteert andere weggebruikers als zij daar file zitten te rijden. dat is er mis mee.

verder moet je vooral doen wat je niet laten kan.
  FOK!fotograaf zondag 18 maart 2012 @ 17:59:52 #146
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_109241067
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 17:56 schreef Markitos81 het volgende:
ik bedoel meer als een 2 baans weg 1 baans wordt en dat die flikkers dan nog volgas langs je komen scheuren en nog over het verdrijvingsvak gaan om maar niet achteraan te hoeven sluiten. pisvinger.
In wat voor opzicht. Als van: Jij trekt op bij het stoplicht en zij komen van achter en kunnen doorrijden of van: Je gaat van 2 naar 1 banen en jij hebt er al iemand tussen gelaten? Overigens ben je bij verplicht ritsen (dit dus!) wel aansprakelijk als jij er iemand niet tussen laat.
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 17:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

het irriteert andere weggebruikers als zij daar file zitten te rijden. dat is er mis mee.

verder moet je vooral doen wat je niet laten kan.
Wie heeft het over files? Als er 3 autos op 15 meter afstand van elkaar rijden en wanneer ik paralel aan de rijbaan rijdt naast de eerste kom te rijden die een groot gat voor zich heeft, trek ik door zodat ik er zonder onnodig remmen van de ander tussen kan.
The summer is magic!

pi_109241274
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 17:59 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

In wat voor opzicht. Als van: Jij trekt op bij het stoplicht en zij komen van achter en kunnen doorrijden of van: Je gaat van 2 naar 1 banen en jij hebt er al iemand tussen gelaten? Overigens ben je bij verplicht ritsen (dit dus!) wel aansprakelijk als jij er iemand niet tussen laat.

[..]

Wie heeft het over files? Als er 3 autos op 15 meter afstand van elkaar rijden en wanneer ik paralel aan de rijbaan rijdt naast de eerste kom te rijden die een groot gat voor zich heeft, trek ik door zodat ik er zonder onnodig remmen van de ander tussen kan.
beter installeer je een cam die we realtime kunnen bekijken want je klonk echt als zo'n aso rijder. :7
pi_109241683
Ok, situatie was als volgt. het was avondspits. een snelweg waar je de stad binnenkomt eerst een groot kruispunt, na het kruispunt wordt de 2 baans snelweg een eenbaans weg na 500 meter is daar een grote rotonde. dus die eenbaans weg staat tijdens de spits altijd muurvast. als de linkerbaan in moet voegen na het kruispunt heb je nog altijd van die aso's die langs de rechterbaan racen over het verdrijvingsvlak zodat ze niet achteraan hoeven te sluiten en 2 minuten later thuis zijn. Zo is er dus eentje bij mij achterop geknald. Hij was schuldig en kreeg van de smeris nog een prent voor rijden over verdrijvingsvlak.
pi_109241715
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 17:59 schreef Pizza_Boom het volgende:

Op zich prima wat mij betreft maar doe het dan wel overtuigend want er zijn hele kluiten van die eikels (meestal in grote leasebakken of bouwvakkerbusjes) die half naast je blijven hangen en hem op het laatste moment er voor duwen (dwingen/snijden). Hetgeen ertoe lijdt dat ik in m'n ankers moet en de rest achter me ook.

Wat me ook vaak opvalt is als er links drie staan en rechts ook bijv. dat alle drie die links staan perse voorop denken te moeten, wat nou ritsen?
pi_109241792
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 18:15 schreef D0808 het volgende:

[..]

Op zich prima wat mij betreft maar doe het dan wel overtuigend want er zijn hele kluiten van die eikels (meestal in grote leasebakken) die half naast je blijven hangen en hem op het laatste moment er voor duwen (dwingen/snijden). Hetgeen ertoe lijdt dat ik in m'n ankers moet en de rest achter me ook.

Wat me ook vaak opvalt is als er links drie staan en rechts ook bijv. dat alle drie die links staan perse voorop denken te moeten, wat nou ritsen?
kleine piemeltjes noemen we dat :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')