Amén. Ik moest laatst vanuit Utrecht naar Ieper, wat een DRAMA zijn die belgen op de weg.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:12 schreef Metalfreak het volgende:
- Belgen. Geen verdere uitleg nodig lijkt me...
Oepsquote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:12 schreef Metalfreak het volgende:
De laatste tijd lijkt het trouwens alsof niemand meer 120 durft te rijden op de snelweg... De benzine toch te duur?
Dat zou echt verboden moeten worden.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:16 schreef Ferdo het volgende:
Inhalende vrachtwagens op snelwegen, vooral als de rijbaan maar twee stroken heeft.
Als motorscooterrijder:quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:20 schreef Xoio het volgende:
Mensen die je inhalen, voor je gaan rijden en vervolgens de snelheid terug laten zakken.
Is het vaak ook gedurende een groot deel van de dag, of tijdens de ochtend- en avondspits, maar ja, wat is 06:00-19:00 uur in het Pools/Lets/Roemeens/Ests...dat staat er niet bij, hé? En het verkeersbord zelf is natuurlijk ook niet vertaald.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat zou echt verboden moeten worden.
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:30 schreef Hyperdude het volgende:
Iemand voor je, die wacht totdat de de hele minirotonde leeg is. Er zou eens iemand vaart minderen, de richtingaanwijzer op afslaan hebben staan en toch doorrijden.
Meestal van die mensen die op hun 34ste al precies kunnen voorrekenen hoeveel pensioen ze krijgen op hun 65ste, maar gelukkig veel eerder zullen overlijden aan lethale saaiheid
Als je in de auto zit, dan doen fietsers me altijd denken aan vliegen. Ze komen overal tevoorschijn. Vaak op plekken waar je het niet verwacht.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:06 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Fietsers en dan niet één specifiek ding, maar echt alles wat ze doen is irritant en vervelend. Het is me pas op gaan vallen sinds ik mijn rijbewijs heb, dus ik ben er ook wel schuldig aan. Maar hoe gruwelijk irritant zijn die kutpubers geen richting aangeven, gewoon voorrang nemen
, 3 en soms 4 breed (!!!) op de weg fietsen en ten slotte gewoon zonder licht rijden
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:33 schreef Gummiebeer het volgende:
Automoblisten over het algemeen. Ze denken dat een vrachtwagen net zo wendbaar is als hun doosje op wielen. Schurft hekel aan!![]()
Daarom schuif ik naar de linkerbaan om met 2km/h verschil een collega in te halen, dat zal jullie leren!
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:20 schreef Lithia het volgende:
[..]
Als je in de auto zit, dan doen fietsers me altijd denken aan vliegen. Ze komen overal tevoorschijn. Vaak op plekken waar je het niet verwacht.
Ik voelde me ook een keer een vlieg toen ik fietste, mijn licht aanhad en mijn hand opstak om naar links te fietsen. Sinds die aanrijding ga ik liever te voet.
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:33 schreef Gummiebeer het volgende:
Automoblisten over het algemeen. Ze denken dat een vrachtwagen net zo wendbaar is als hun doosje op wielen. Schurft hekel aan!![]()
Daarom schuif ik naar de linkerbaan om met 2km/h verschil een collega in te halen, dat zal jullie leren!
Neuh niet echt. Vooral als ze op een meter gaan plakken, dan zie ik ze niet meer. Als ik dan hard moet remmen ofzo heeft diegene achter mij een probleem.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]die ervaring heb ik gelukkig nooit gehad.
[..]
Prachtig die vrachtwagenchauffeurs. Ik ga altijd met een vaartje van 90-100 achter een vrachtwagen hangen
Vinden jullie dat eigenlijk irritant?
Ja ontzettend, ik vraag me dan altijd weer af wat voor een geitenwollensok er in zo'n auto zit en in 99 van de 100 gevallen is dat dan ook zo'n lulletje rozenwater die de reis naar huis zo lang mogelijk probeert te trekken om maar niet naar die heks van hem te moeten. Het is een snelweg. Maak daar dan ook gebruik van.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Prachtig die vrachtwagenchauffeurs. Ik ga altijd met een vaartje van 90-100 achter een vrachtwagen hangen
Vinden jullie dat eigenlijk irritant?
Ow nee, krijgen we die opmerking weerquote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:44 schreef Gummiebeer het volgende:
Maar het blijft toch een eeuwige discussie over vrachtverkeer vs automobilisten.
Wat er alleen vergeten word is dat zonder vrachtverkeer er ook geen producten in de winkels of horeca komen.
Tja...
Superieur niet. Maar vanwege volslagen dwazen op de weg denken wij iets van wij zijn groot, jullie klein.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:46 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ow nee, krijgen we die opmerking weerNiemand zegt ook maar ooit dat die vrachtwagens dan niet meer moeten rijden, maar het zou ze wel eens wat sieren om ook rekening te houden met de andere weggebruikers zonder zichzelf als superieur te zien.
En gelijk heb je hoor. Jij bent aan het werk, dat petje is gewoon stoer aan het doen in die kutgolfquote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:50 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Superieur niet. Maar vanwege volslagen dwazen op de weg denken wij iets van wij zijn groot, jullie klein.
Voorbeeld:
Ik rij op een smalle weg met aan weerszijden auto's geparkeerd.
Komt er een petje in een Golf de bocht om hoeken en komt mij tegen. Wuift mij ff aan de kant.![]()
Wat denkt zo'n iemand? Dat ik ff in de achteruit ga en hem vrij baan geef?
Ik druk door want zo'n Golfje is geen partij voor mij.
Als ik iedereen maar voor moet laten gaan en op ga wachten kom ik nooit van mijn lading af.
Ik heb geen heks die thuis op me wacht, dus maak je geen zorgenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:42 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja ontzettend, ik vraag me dan altijd weer af wat voor een geitenwollensok er in zo'n auto zit en in 99 van de 100 gevallen is dat dan ook zo'n lulletje rozenwater die de reis naar huis zo lang mogelijk probeert te trekken om maar niet naar die heks van hem te moeten. Het is een snelweg. Maak daar dan ook gebruik van.
Ik spreek uit automobilistview he
Okee.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:52 schreef MrKikker het volgende:
Gaarna alleen opmerkingen over irritant gedrag van medeweggebruikers en geen discussies over wie de betere chauffeur is.
Wat heb jij voor veredelde brommobiel dan?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:55 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ik heb geen heks die thuis op me wacht, dus maak je geen zorgen
Ik vind het relaxt om in 1 tempo naar huis te tuffen. Op de snelweg waar ik rijd mag je over de gehele lengte maar 100 km/u en het is moeilijk druk, dus het heeft ook weinig zin om te gaan zitten drukken op de linkerbaan.
Daarnaast houdt mijn auto niet echt van 120 km/u
Charadequote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:00 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wat heb jij voor veredelde brommobiel dan?
Exact, en wat het erger maakt zijn wegen waarop je moet ritsen. Denk je even te kunnen gassen, meoten die randdebielen zodanig traag rijden dat je moet ritsen ipv er voorlangs te kunnenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:06 schreef Palomar het volgende:
Verder ook irritant bij stoplichten met 2 rijstroken. De linkerstrook is officieus een beetje voor het 'snelle' verkeer. Echter soms gaat er een Daihatsu Move oid heel stoer links staan, jij sluit aan en vervolgens trekt die zo langzaam op dat je door alles op de rechter strook wordt ingehaaldHelemaal irritant als je na dat stoplicht eigenlijk weer naar rechts moet afslaan ('ga dan meteen in de rechter baan staan', zou je zeggen, maar meestal trek ik er gewoon even voor langs, tenzij er zo'n 'verrader' voor je staat die je ophoudt...).
Ik ga aan de kant voor ze zodat ze erlangs/tussendoor kunnenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ohja, motorrijders die tussen de auto's inhalen terwijl er geen file staat. Levensmoe?
Klopt, zelfs in theorieboeken wordt hier naar gewaarschuwd.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:55 schreef trovey het volgende:
In dit topic zit iedereen gewoon de klacht van een ander te klagen.
Typerend he, elk topic van deze strekking verzandt in hetzelfde gezeik op elkaar. Tevens komt men sowieso niet verder als de irritatie top10.. het is- en blijft toch altijd weer hetzelfde gezanik; ik wil eerst/sneller/langzamer, en jij moet oppleuren.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:55 schreef trovey het volgende:
In dit topic zit iedereen gewoon over de klacht van een ander te klagen.
Mensen die heil zien in het steeds afstandelijker maken van autorijden en denken dat alle electronische beschermengelen het rechtvaardigen voorheen onverantwoord rijgedrag te vertonen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:49 schreef Sounddragon het volgende:
Tijd voor een geautomatiseerd vervoerssysteem, waar iedereen even snel gaat, en waar niemand meer iets te willen heeft. Je typt in de computer waar je heen wilt, en pakt je krantje, laptop, of zet een muziekje op, en je ziet vanzelf wanneer je op plaats van bestemming bent![]()
Dan is er niks meer aan. Geen beleving enzo meer. Geen fun.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tijd voor een geautomatiseerd vervoerssysteem, waar iedereen even snel gaat, en waar niemand meer iets te willen heeft. Je typt in de computer waar je heen wilt, en pakt je krantje, laptop, of zet een muziekje op, en je ziet vanzelf wanneer je op plaats van bestemming bent![]()
Op de A15 rijden nog genoeg mensen 120+..quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:12 schreef Metalfreak het volgende:
De laatste tijd lijkt het trouwens alsof niemand meer 120 durft te rijden op de snelweg... De benzine toch te duur?
Dat is zwaar irritant inderdaad.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:06 schreef Palomar het volgende:
Vnl. mensen die niet doorrijden. Je hoeft van mij echt niet de snelheidslimiet enorm te overschrijden, maar ga ook geen 40 rijden waar je 50 mag.
Verder ook irritant bij stoplichten met 2 rijstroken. De linkerstrook is officieus een beetje voor het 'snelle' verkeer. Echter soms gaat er een Daihatsu Move oid heel stoer links staan, jij sluit aan en vervolgens trekt die zo langzaam op dat je door alles op de rechter strook wordt ingehaaldHelemaal irritant als je na dat stoplicht eigenlijk weer naar rechts moet afslaan ('ga dan meteen in de rechter baan staan', zou je zeggen, maar meestal trek ik er gewoon even voor langs, tenzij er zo'n 'verrader' voor je staat die je ophoudt...).
Zo hey dat is illegaal. Bel gauw de politie opquote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:08 schreef .Neovo. het volgende:
Wat ik net niet tegenkwam op de snelweg. Ik voeg dus in op de snelweg, niks aan het handje. Ineens word ik ingehaald door een oude golf en een oude caddy. Vervolgens stoppen ze alle twee op de vluchtstrook, bijrijders verwisselen van auto's, en gaan weer de snelweg op. Vervolgens werd ik weer ingehaald door die twee auto's. En met een noodgang. Paar kilometer verder kwam ik alleen nog die caddy tegen waar een oude man inzat met een baard en een ouwe muts.
Heb het sterke vermoeden dat ze bij illegale praktijken zijn betrokken. Altijd als ik de "dashcam" aan heb gebeurd er niks, en net nu ik hem uit heb dit soort praktijken.
Voor de rest was het op de snelweg drukker op de linkerbaan dan op de rechter. Iedereen gas geven en weer remmen, terwijl ik op de rechterbaan gewoon lekker kon doortuffen. Er was namelijk een vrachtwagen die een vrachtwagen inhaalde
Op de motor doe ik dit dus wel, even wat langer wachten als ik twijfel.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:30 schreef Hyperdude het volgende:
Iemand voor je, die wacht totdat de de hele minirotonde leeg is. Er zou eens iemand vaart minderen, de richtingaanwijzer op afslaan hebben staan en toch doorrijden.
Meestal van die mensen die op hun 34ste al precies kunnen voorrekenen hoeveel pensioen ze krijgen op hun 65ste, maar gelukkig veel eerder zullen overlijden aan lethale saaiheid
Het erge is als ze je dan ook nog raar aankijken omdat jij ineens zo langzaam rijdtquote:Op vrijdag 16 maart 2012 18:42 schreef lezut het volgende:
Veel mensen letten niet eens op hun snelheid... ik haal nog wel eens volk in die 100 rijden waar ze 120 mogen en een eindje verderop waar je 70 mag in bijv de werkzaamheden komen ze je met dezelfde gang weer voorbij.
Het zou een mooi criterium zijn om iemands rijbewijs door de shredder te drukken...
De snelweg is sowieso niet echt leuk om te rijden. Op het moment dat we zonder files, grote kosten en veel tijdsverlies van huis naar werk en terug kunnen rijden, hebben de mensen die daar behoefte aan hebben meer tijd om pleziertochtjes te maken op leuke wegenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:18 schreef H-D het volgende:
[..]
Dan is er niks meer aan. Geen beleving enzo meer. Geen fun.
Toch zit er een kern van waarheid. Zolang we zelf nog sturen en gasgeven blijf je dit soort discussies toch houden en als ik die discussies mag geloven zit hier het deel automobilisten die de irritaties ondergaat. boehoe een vrachtwagen die inhaalt en dan kan IK er niet langs. Je moet toch een erg saai leven hebben om je daaraan te irriteren. Dit is enkel een voorbeeld en zeker niet als leidend voor mijn punt. Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken..Owee als we zelf op een twee-baans weg zitten en de auto voor ons rijd iets te langzaam naar onze smaak.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:18 schreef H-D het volgende:
[..]
Waarom ben jij mod van een autoforum met dat soort denkbeelden? Echt.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 15:49 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Typerend he, elk topic van deze strekking verzandt in hetzelfde gezeik op elkaar. Tevens komt men sowieso niet verder als de irritatie top10.. het is- en blijft toch altijd weer hetzelfde gezanik; ik wil eerst/sneller/langzamer, en jij moet oppleuren.
Tot die tijd is aangebroken zullen dit soort uit onverdraagzaamheid ontstane topics dit subforum blijven 'teisteren'
Dat bestaat al. Het heet in de volksmond ook wel "Trein".quote:Tijd voor een geautomatiseerd vervoerssysteem, waar iedereen even snel gaat, en waar niemand meer iets te willen heeft
Die stopt alleen op stations. Een combinatie van de efficientie van de trein op de lange afstanden (snelwegen, zo je wilt) en de deur tot deur en elk moment van de dag voordelen van de auto zou ideaal zijn.quote:Dat bestaat al. Het heet in de volksmond ook wel "Trein".
Klopt, maar eerlijk is eerlijk; met de huidige brandstof prijzen en all over the place van die laffe extra belasting heffers in de berm is de smaak van het autorijden toch al heel erg anders als pak hem beet een jaartje of 10 geleden. De lol is er wel een beetje af aan het gaan om eerlijk te zijnquote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:18 schreef H-D het volgende:
[..]
[..]
Op de A15 rijden nog genoeg mensen 120+..
[..]
Dat is zwaar irritant inderdaad.
Verder inderdaad gewoon mensen die tergend langzaam rijden overal. En dan vooral op de snelweg...100-110 op de linkerbaan blijven![]()
Bejaarden die geen overzicht meer hebben en onvoorspelbare debiele acties uithalen.
Fietsers die niet uitkijken(meeste fietsers dus).
Mensen die niet kijken als achteruit ergens uitkomen en gewoon hun auto de weg op pleuren.
Lul niet zo dom man, ik ben realist, dat soort shit is de toekomst, accepteer dat, of blijf met je kop in het zand zitten en constateer over een jaartje of 10 dat ik gelijk hadquote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:57 schreef Kriegel het volgende:
Waarom ben jij mod van een autoforum met dat soort denkbeelden? Echt.
Haha, schei uit joh. Wat jij doet is koffiedik kijken, zo lust ik er ook wel eentje. Een realist zou deze vaststelling staven met feiten; bewijs of in elk geval behoorlijke aanwijzingen dat het daadwerkelijk in korte tijd die kant op gaat.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Lul niet zo dom man, ik ben realist, dat soort shit is de toekomst, accepteer dat, of blijf met je kop in het zand zitten en constateer over een jaartje of 10 dat ik gelijk had
Heb het ook niet op klevers....quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:10 schreef Lithia het volgende:
Bumperklevers.
Mensen die bumperklevers willen straffen door keihard te remmen.
Leuker zijn andere automobilisten wiens lampen al standaard recht op je ruit schijnen (in dit geval een Audi Station met van die coole LED-verlichting), wanneer je een keer groot licht geeft ze terug beginnen te 'knipperen' tot ze je voorbij zijn. Triest volk op de weg zo nu en dan.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 01:56 schreef Shispeed het volgende:
belerende automobilisten die gaan knipperen met hun groot licht wanneer je je fietslamp niet aan hebt, kom op zeg mensen, kan het nog zieliger?![]()
en ja ik weet ook best wel dat dat gevaarlijk en irritant is, maar om nou meteen met je groot licht te gaan knipperen
Jij moet vooral uitkijken voor de automobilisten die niet knipperen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 01:56 schreef Shispeed het volgende:
belerende automobilisten die gaan knipperen met hun groot licht wanneer je je fietslamp niet aan hebt, kom op zeg mensen, kan het nog zieliger?![]()
en ja ik weet ook best wel dat dat gevaarlijk en irritant is, maar om nou meteen met je groot licht te gaan knipperen
Ja maar ik zie het probleem niet? Als mensen zich daaraan willen ergeren laat ze lekker? Als je het niet wilt ook prima. En heel vaak heb ik zelf ook wel van hè kut als er een vrachtwagen inhaalt. Heel vaak is dat gewoon fockin irritant. En ik heb heus geen saai leven maar op zo'n moment is zoiets gewoon een beetje jammer. Zelfde als mensen gewoon tergend langzaam voor je blijven rijden.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:51 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Toch zit er een kern van waarheid. Zolang we zelf nog sturen en gasgeven blijf je dit soort discussies toch houden en als ik die discussies mag geloven zit hier het deel automobilisten die de irritaties ondergaat. boehoe een vrachtwagen die inhaalt en dan kan IK er niet langs. Je moet toch een erg saai leven hebben om je daaraan te irriteren. Dit is enkel een voorbeeld en zeker niet als leidend voor mijn punt. Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken..Owee als we zelf op een twee-baans weg zitten en de auto voor ons rijd iets te langzaam naar onze smaak.
Maar nog steeds is het autorijden sec wel een leuk iets. En dat hoeft van mij niet vervangen te wordenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klopt, maar eerlijk is eerlijk; met de huidige brandstof prijzen en all over the place van die laffe extra belasting heffers in de berm is de smaak van het autorijden toch al heel erg anders als pak hem beet een jaartje of 10 geleden. De lol is er wel een beetje af aan het gaan om eerlijk te zijn
Dat is ook gewoon een mening. Snelweg kan ook leuk zijn om te rijden imoquote:Op vrijdag 16 maart 2012 18:49 schreef Panthera. het volgende:
[..]
De snelweg is sowieso niet echt leuk om te rijden. Op het moment dat we zonder files, grote kosten en veel tijdsverlies van huis naar werk en terug kunnen rijden, hebben de mensen die daar behoefte aan hebben meer tijd om pleziertochtjes te maken op leuke wegen
Overigens erger ik me het meest aan mensen die, op een driestrookssnelweg, achter je op de tweede baan je bijna van de weg zitten te drukken terwijl de derde strook vrij is. Als ik dan naar rechts kan doe ik het, sommigen stuiven er dan meteen langs met een blik van "kon je niet eens eerder aan de kant", maar het gebeurt ook vaak genoeg dat ze dan net even iets harder gaan rijden en precies schuin achter me gaan rijden zodat ik bij het volgende obstakel nooit zomaar naar links kan, maar altijd eerst gas moet loslaten of meer gas moet geven. Zeer vermoeiend.
Hehe dat heb ik zeer regelmatig inderdaad. Maar ik wil niet harder dan 70 bij wegwerkzaamheden, want als je een boete krijgt van 30 km/u te hard daar, is hij nogal hoog. Een tijd terug was er een controle bij Muiden op de A1 op een 70 stuk bij wegwerkzaamheden, waar gewoon het overgrote deel een boete heeft gekregen. Ik reed daar toen ook tijdens die controle, maar ik reed netjes de hele tijd 70. Geen boete gehad, dus dat was mooiquote:Op vrijdag 16 maart 2012 18:42 schreef lezut het volgende:
Veel mensen letten niet eens op hun snelheid... ik haal nog wel eens volk in die 100 rijden waar ze 120 mogen en een eindje verderop waar je 70 mag in bijv de werkzaamheden komen ze je met dezelfde gang weer voorbij.
Het zou een mooi criterium zijn om iemands rijbewijs door de shredder te drukken...
Je had ook kunnen toeteren natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:27 schreef FransDeens het volgende:
Gisteren had ik nog een mooie.
Ik reed op een provinciale weg alwaar een miep in een Fiat 500 ongeveer 60 reed waar je 80 mocht maar na eeuwig traag accelereren reed ze ongeveer 80, dus niets aan de hand want we reden 80. Na even stil te hebben gestaan bij een verkeerslicht ging ze dusdanig traag optrekken dat we bijna terug in de tijd gingen, en het duurde weer een eeuwigheid voor we 80 reden. Maargoed, ik hoef niet perse heel snel 80 te gaan rijden en bij de eerstvolgende tweebaans rotonde zou ik haar even subtiel voorbij rijden, dus niets aan de hand.
Bij de rotonde aangekomen moesten we allebei stoppen voor een andere auto die op mijn rijstrook dezelfde richting als ik bleef rijden. Toen mevrouw in de gaten had dat ze ingehaald ging worden wist ze het gas plotseling wel te vinden en vond ze het noodzakelijk om het gat dicht, en in mijn dode hoek te gaan rijden. Toen was ik wél echt geïrriteerd en heb ik mijn auto ertussen geperst, wat resulteerde in een nee-schuddende-miep achter me en een voor mij hoogst uitzonderlijke middelvinger naar haar toe. Uiteraard heb ik later op de snelweg - ik had ook niet anders verwacht van een vrouw in een Fiat 500 - de 'kleine piemel' van haar gekregen. Ik heb toen uit de grond van mijn hart dezesmiley gemist.
Als jij de 400 euro claxonboete betaalde dan deed hij dat waarschijnlijkquote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:22 schreef klaaskippegaas het volgende:
[..]
Je had ook kunnen toeteren natuurlijk.
Ditquote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:08 schreef Detroit het volgende:
Spitsstroken die niet gebruikt worden.
Op de A10 kun je echt stukken op de rechterbaan rijden met 100 km p/u terwijl je iedereen voorbij gaat die zonodig met 98 op een van de linker rijbanen moeten rijden. Maak gewoon van die strook gebruik als de groene pijl aangeeft dat er gebruik van gemaakt mag worden!
Daar betrapte ik mijzelf ook op. Heel vaak gebeurt dat in tunnels en bij bruggen als ik even mijn snelheid niet in de gaten heb dat ik dan 20 km/h zakquote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:10 schreef Revolution-NL het volgende:
Waar ik mij helemaal kapot aan kan ergeren zijn mensen die niet een constante snelheid rijden maar bijv. op een rechte provenciale weg constant tussen de 78-87kmph rijden terwijl daar geen enkele reden voor is
Echt ENORM irritant als je op de CC rijdt.
Wat zou ik blij zijn als ik een auto zou hebben met adeptive cruise control
Ik heb dat op de snelweg nog wel eens. Reactie uit eerder topic:quote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:10 schreef Revolution-NL het volgende:
Waar ik mij helemaal kapot aan kan ergeren zijn mensen die niet een constante snelheid rijden maar bijv. op een rechte provenciale weg constant tussen de 78-87kmph rijden terwijl daar geen enkele reden voor is
Echt ENORM irritant als je op de CC rijdt.
Wat zou ik blij zijn als ik een auto zou hebben met adeptive cruise control
Dat is een nuance verschil. Ik hoor vaak het argument dat het toch geen tijd scheelt als een vrachtwagen een andere vrachtwagen inhaalt. Maar owee als wij, automobilist moeten wachten, dan scheelt het wel een hoop tijd. Als ik zie dat een vrachtwagen maar links knippert rem ik lichtjes en knipper ik met roodlicht. Hoe vaak je niet gefrusteerde mensen dat gat snel ziet dichtrijden. Helemaal wereldvreemd ben ik niet op de snelweg, mag 3x Maastricht-Utrecht doen, dus ik weet wel een beetje waar ik over praat als je het over vrachtwagens inhalen hebt.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:59 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja maar ik zie het probleem niet? Als mensen zich daaraan willen ergeren laat ze lekker? Als je het niet wilt ook prima. En heel vaak heb ik zelf ook wel van hè kut als er een vrachtwagen inhaalt. Heel vaak is dat gewoon fockin irritant. En ik heb heus geen saai leven maar op zo'n moment is zoiets gewoon een beetje jammer. Zelfde als mensen gewoon tergend langzaam voor je blijven rijden.
Jij wil zeggen dat Belgische automobilisten beter rijden?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:23 schreef matthisl het volgende:
Alle Nederlandse weggebruikers: Gunnen elkaar niks, denken dat ze een half uur eerder thuis zijn door in te voegen voor die ene auto, kijken nooit in hun spiegels, "je mag hier maar 120 dus ik hoef niet naar rechts", weten niet wat ritsen is, besparen geld op het onderhoud van hun auto waardoor ze vaak met 1 (aftermarket xenon) lamp rijden, onbesluitvaardig, opgefokt en geen gevoel voor de auto. Al met al de slechtste chauffeurs uit Europa. Zo dat is er uitGoed topic!
Doe een rondje Antwerpen ring, en je weet genoeg over Belgen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:13 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Jij wil zeggen dat Belgische automobilisten beter rijden?
Dat komt omdat er altijd een stoere M badge opgeplakt is terwijl het gewoon een 316 is.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:06 schreef joeftw het volgende:
Nja meeste is al genoemd. Uhm, op 2 rijstroken staan by het stoplicht (meestal bmw, kijk mij stoer zijn) om vervolgens als het groen is niet weg te rijden door gebrek aan op letten (of stoer zijn van; ik heb een bmw en rij niet meteen als het groen is want ik focus niet op 't licht) maar ook niemand kan rijden op zowel de linker rijbaan als de rechter rijbaan omdat jij alles blokkeerd.Maak ik toch wel geregeld mee dus bij deze een irritatiepunt. En ohweej als je toetert he. Niks, dan gebeurd er niks. Dan kijken ze rustig vooruit. Compensatie mobiel..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |