abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 maart 2012 @ 10:53:48 #1
328434 MrKikker
Kansenjongere
pi_109161576
Er was ooit al een toppa van maar die is kennelijk naar de eeuwige jachtvelden verdwenen.
Terwijl ik het zo vermakelijk vond om irritatieverhalen op de weg te lezen!

Dus hierbij een nieuwe poging. Ik trap wel af:

- Vrouwen op de weg. Die krengen doen alles wat irritant is. Linksrijden, treuzelen, (te) langzaam rijden, etc. Ze zijn ook volledig niet-inschatbaar, ik leef in angst als ik in nabijheid van een vrouwelijke medeweggebruiker rij omdat er een reële mogelijkheid is dat ze iets onverwachts (en dus doms) doet.

Bonus:
- Mensen die de oprit/afrit pakken en denken dan niet 100km/h te mogen rijden waardoor je 1) genoodzaakt bent met 50km/h in te voegen of 2) genoodzaakt bent de HELE fokking afrit met 50km/h af te rijden.

Go!
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
- God
pi_109161777
eensch, vooral de bonus!
pi_109161951
Vnl. mensen die niet doorrijden. Je hoeft van mij echt niet de snelheidslimiet enorm te overschrijden, maar ga ook geen 40 rijden waar je 50 mag.

Verder ook irritant bij stoplichten met 2 rijstroken. De linkerstrook is officieus een beetje voor het 'snelle' verkeer. Echter soms gaat er een Daihatsu Move oid heel stoer links staan, jij sluit aan en vervolgens trekt die zo langzaam op dat je door alles op de rechter strook wordt ingehaald :') Helemaal irritant als je na dat stoplicht eigenlijk weer naar rechts moet afslaan ('ga dan meteen in de rechter baan staan', zou je zeggen, maar meestal trek ik er gewoon even voor langs, tenzij er zo'n 'verrader' voor je staat die je ophoudt...).
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:08:49 #4
225619 BELASTING
Nu nóg makkelijker
pi_109161998
- Bejaarden die menen 40 km/u te moeten rijden op een weg waar je 60 km/u mag.
- Onverlaten die zonder verlichting rijden wanneer het donker is
- Richtingaanwijzers niet gebruiken wanneer ze willen invoegen (terwijl invoegen ook nog eens onmogelijk is)
- Vrouwen die niet kunnen inparkeren
- Mensen die willekeurig op hun rem gaan staan wanneer ze een weg opbraak tegenkomen waar je dan 90 km/u mag en zij 45 km/u rijden.
Leuker kunnen we het niet maken. Wel makkelijker.
Een topic over verstandig FOK!ken.
'Roestige daken, vochtige kelders'
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:10:32 #5
333374 Lithia
Too serious
pi_109162038
Bumperklevers. :r
Mensen die bumperklevers willen straffen door keihard te remmen. :r
Fietsers die denken dat ze overal voorang hebben. :r
Moeders met kinderen op de fiets die niet eens de moeite nemen om te kijken of er een auto is. :r !
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:10:50 #6
328434 MrKikker
Kansenjongere
pi_109162051
Oh ja goeie!

- Mensen die willekeurig, en voor GEEN ENKELE REDEN whatsoever, remmen. Rij je rustig op de A2, geen hond op de weg, niets aan de hand, en dan trapt zo'n onverlaat gewoon op de rem? Voor géén reden?? De rem is geen magisch pedaal die alle problemen plotsklaps oplost!
- God
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:11:20 #7
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_109162066
Fietsers die zonder uitkijken zomaar de weg oversteken. (schoolgaande pubers vooral!)
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:12:16 #8
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_109162094
- Belgen. Geen verdere uitleg nodig lijkt me... :{w

De laatste tijd lijkt het trouwens alsof niemand meer 120 durft te rijden op de snelweg... De benzine toch te duur?
Don't let my username fool you...
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:12:56 #9
328434 MrKikker
Kansenjongere
pi_109162107
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:12 schreef Metalfreak het volgende:
- Belgen. Geen verdere uitleg nodig lijkt me... :{w
Amén. Ik moest laatst vanuit Utrecht naar Ieper, wat een DRAMA zijn die belgen op de weg.
- God
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:13:07 #10
225619 BELASTING
Nu nóg makkelijker
pi_109162112
3 breed op het fietspad fietsen, en als er een tegenligger komt NIET aan de kant gaan.
Hup, de sloot in jullie.. Of de berm.
Leuker kunnen we het niet maken. Wel makkelijker.
Een topic over verstandig FOK!ken.
'Roestige daken, vochtige kelders'
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:13:18 #11
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_109162118
quote:

De laatste tijd lijkt het trouwens alsof niemand meer 120 durft te rijden op de snelweg... De benzine toch te duur?
Oeps :@

Nou, hier op de A7 vliegen sommige je nog wel om de oren, maarja, dat zijn lease rijders. Ik rij meestal 100-110.

Ik mag wel uitkijken deze vakantie als ik naar België ga :P
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:16:03 #12
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_109162178
Brommobielen die alles ophouden. :r En als ik ga remmen voor een kruising achter op je botsen omdat ze het verschil tussen gas geven en remmen niet meer weten :(
pi_109162199
Inhalende vrachtwagens op snelwegen, vooral als de rijbaan maar twee stroken heeft. En het niet gebruiken van spitsstroken als ze open zijn. Een strook waarboven groene pijlen branden is géén vluchtstrook.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:19:24 #14
333374 Lithia
Too serious
pi_109162267
Mensen die niet kunnen ritsen en dan een plaatsje eisen op het laatste moment. :N
pi_109162289
Mensen die je inhalen, voor je gaan rijden en vervolgens de snelheid terug laten zakken. :(
pi_109162314
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:16 schreef Ferdo het volgende:
Inhalende vrachtwagens op snelwegen, vooral als de rijbaan maar twee stroken heeft.
Dat zou echt verboden moeten worden.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_109162332
Mensen die schijnheilig netjes de toegestane snelheid gaan rijden omdat er voor hun, op een andere rijbaan, een politie auto rijdt. :')
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:24:17 #18
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_109162413
Haast homo's in een net pak in een lease auto.

Kortlontje moblisten die bij het minste of geringste op de toeter staan of seinen.

Mensen die politieagentje spelen.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:24:22 #19
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_109162416
Vrouwen en bejaarden die niet weten dat verkeersregels nog wel eens veranderen. Het grootste probleem zijn de spitsstroken, als ze invoegen moeten ze hoe dan ook een rijstrook opschuiven ook al is de invoegstrook en de daaruit doorlopende "vluchtstrook" met de groene pijlen heel duidelijke gemarkeerd. Maar ja, dat hebben ze 20 jaar geleden niet bij het examen gehad, dus bestaat dat niet.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_109162484
Van die leaserijders die uit spruitruikende Nederlandse zuinigheid een 14% bijtelling auto rijden (liefst wel met "sportieve velgen" en zonder typeplaatje) en het gebrek aan motorvermogen en trekkracht menen te kunnen compenseren met zo lomp mogelijk rijgedrag.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:29:03 #21
37248 BertV
Klei indiaan
pi_109162568
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:20 schreef Xoio het volgende:
Mensen die je inhalen, voor je gaan rijden en vervolgens de snelheid terug laten zakken. :(
Als motorscooterrijder:

Mensen die achter je bumperkleven terwijl je je aan de snelheid houdt.
Je bij een stoplicht met loeiende motor inhalen.
Vervolgens weer met dezelfde legale snelheid voor je gaan rijden.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  vrijdag 16 maart 2012 @ 11:30:10 #22
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_109162603
Iemand voor je, die wacht totdat de de hele minirotonde leeg is. Er zou eens iemand vaart minderen, de richtingaanwijzer op afslaan hebben staan en toch doorrijden.
Meestal van die mensen die op hun 34ste al precies kunnen voorrekenen hoeveel pensioen ze krijgen op hun 65ste, maar gelukkig veel eerder zullen overlijden aan lethale saaiheid ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_109162721
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Dat zou echt verboden moeten worden.
Is het vaak ook gedurende een groot deel van de dag, of tijdens de ochtend- en avondspits, maar ja, wat is 06:00-19:00 uur in het Pools/Lets/Roemeens/Ests...dat staat er niet bij, hé? En het verkeersbord zelf is natuurlijk ook niet vertaald. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_109163875
Fietsers en dan niet één specifiek ding, maar echt alles wat ze doen is irritant en vervelend. Het is me pas op gaan vallen sinds ik mijn rijbewijs heb, dus ik ben er ook wel schuldig aan. Maar hoe gruwelijk irritant zijn die kutpubers geen richting aangeven :r , gewoon voorrang nemen :r , 3 en soms 4 breed (!!!) op de weg fietsen en ten slotte gewoon zonder licht rijden :r :r :r

Als er een vrachtwagen op de rechterbaan rijdt, gaan al die opgefokte zakenlui en vrouwen zonder inzicht meteen op de linkerbaan voorsorteren om in te halen. Prima, maar dat doen ze vaak al 500 meter voordat het echt moet. Met als resultaat: 15 wachtende auto's op de linkerbaan om de vrachtwagen voorbij te kunnen. Ik ga er dan altijd lekker rechts langs en voeg dan gewoon in op een moment dat het wel hoort ^O^

En dan nog ergernis drie: Als er file is zijn er mensen die NIET de hele invoegstrook gebruiken en meteen aan het begin gaan zitten invoegen. Resultaat is dan een heel stuk asfalt (200 meter invoegstrook) die gewoon niet gebruikt wordt. Ik gebruik dan ook lekker de hele invoegstrook en ga er op het laatst tussen.

Hetzelfde geldt trouwens voor files op een uitvoegstrook. Automobilisten kunnen dan nog een heel stuk doorrijden via de linker rijstroken, om vervolgens pas in te voegen. Maar nee, al die mongolen gaan meteen aan het BEGIN van de uitvoegstrook in de file staan. En als ik er dan langs rijd en op een later moment in wil voegen dan zijn er van die sukkeltjes in A3'tjes die proberen te verhinderen dat ik invoeg :')
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:15:20 #25
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_109164139
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:30 schreef Hyperdude het volgende:
Iemand voor je, die wacht totdat de de hele minirotonde leeg is. Er zou eens iemand vaart minderen, de richtingaanwijzer op afslaan hebben staan en toch doorrijden.
Meestal van die mensen die op hun 34ste al precies kunnen voorrekenen hoeveel pensioen ze krijgen op hun 65ste, maar gelukkig veel eerder zullen overlijden aan lethale saaiheid ;)
_O-
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:20:03 #26
333374 Lithia
Too serious
pi_109164315
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:06 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Fietsers en dan niet één specifiek ding, maar echt alles wat ze doen is irritant en vervelend. Het is me pas op gaan vallen sinds ik mijn rijbewijs heb, dus ik ben er ook wel schuldig aan. Maar hoe gruwelijk irritant zijn die kutpubers geen richting aangeven :r , gewoon voorrang nemen :r , 3 en soms 4 breed (!!!) op de weg fietsen en ten slotte gewoon zonder licht rijden :r :r :r
Als je in de auto zit, dan doen fietsers me altijd denken aan vliegen. Ze komen overal tevoorschijn. Vaak op plekken waar je het niet verwacht.
Ik voelde me ook een keer een vlieg toen ik fietste, mijn licht aanhad en mijn hand opstak om naar links te fietsen. Sinds die aanrijding ga ik liever te voet. :')
pi_109164752
Automoblisten over het algemeen. Ze denken dat een vrachtwagen net zo wendbaar is als hun doosje op wielen. Schurft hekel aan! :r

Daarom schuif ik naar de linkerbaan om met 2km/h verschil een collega in te halen, dat zal jullie leren! :(
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:34:47 #28
333374 Lithia
Too serious
pi_109164811
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:33 schreef Gummiebeer het volgende:
Automoblisten over het algemeen. Ze denken dat een vrachtwagen net zo wendbaar is als hun doosje op wielen. Schurft hekel aan! :r

Daarom schuif ik naar de linkerbaan om met 2km/h verschil een collega in te halen, dat zal jullie leren! :(
_O-
pi_109164833
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:34 schreef Lithia het volgende:

[..]

_O-
Maar het is wel zo. :@
pi_109164874
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:20 schreef Lithia het volgende:

[..]

Als je in de auto zit, dan doen fietsers me altijd denken aan vliegen. Ze komen overal tevoorschijn. Vaak op plekken waar je het niet verwacht.
Ik voelde me ook een keer een vlieg toen ik fietste, mijn licht aanhad en mijn hand opstak om naar links te fietsen. Sinds die aanrijding ga ik liever te voet. :')
:o die ervaring heb ik gelukkig nooit gehad.

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:33 schreef Gummiebeer het volgende:

_O-

Prachtig die vrachtwagenchauffeurs. Ik ga altijd met een vaartje van 90-100 achter een vrachtwagen hangen :P

Vinden jullie dat eigenlijk irritant?
pi_109164937
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

:o die ervaring heb ik gelukkig nooit gehad.

[..]

_O-

Prachtig die vrachtwagenchauffeurs. Ik ga altijd met een vaartje van 90-100 achter een vrachtwagen hangen :P

Neuh niet echt. Vooral als ze op een meter gaan plakken, dan zie ik ze niet meer. Als ik dan hard moet remmen ofzo heeft diegene achter mij een probleem.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:42:52 #32
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_109165051
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

_O-

Ja ontzettend, ik vraag me dan altijd weer af wat voor een geitenwollensok er in zo'n auto zit en in 99 van de 100 gevallen is dat dan ook zo'n lulletje rozenwater die de reis naar huis zo lang mogelijk probeert te trekken om maar niet naar die heks van hem te moeten. Het is een snelweg. Maak daar dan ook gebruik van.

Ik spreek uit automobilistview he ;)
pi_109165087
Maar het blijft toch een eeuwige discussie over vrachtverkeer vs automobilisten.

Wat er alleen vergeten word is dat zonder vrachtverkeer er ook geen producten in de winkels of horeca komen.

Tja...
pi_109165120
En als vrachtwagenchauffeurs elkaar niet meer inhalen komt het ook niet aan?
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:46:05 #35
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_109165141
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:44 schreef Gummiebeer het volgende:
Maar het blijft toch een eeuwige discussie over vrachtverkeer vs automobilisten.

Wat er alleen vergeten word is dat zonder vrachtverkeer er ook geen producten in de winkels of horeca komen.

Tja...
Ow nee, krijgen we die opmerking weer :') Niemand zegt ook maar ooit dat die vrachtwagens dan niet meer moeten rijden, maar het zou ze wel eens wat sieren om ook rekening te houden met de andere weggebruikers zonder zichzelf als superieur te zien.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:49:18 #36
27929 piere
doe mij maar bier
pi_109165215
Medeweggebruikers.

Allemaal!

Ja jullie!!!!!!!!!!!!! :')
fok you ja!
pi_109165239
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:46 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ow nee, krijgen we die opmerking weer :') Niemand zegt ook maar ooit dat die vrachtwagens dan niet meer moeten rijden, maar het zou ze wel eens wat sieren om ook rekening te houden met de andere weggebruikers zonder zichzelf als superieur te zien.
Superieur niet. Maar vanwege volslagen dwazen op de weg denken wij iets van wij zijn groot, jullie klein.

Voorbeeld:

Ik rij op een smalle weg met aan weerszijden auto's geparkeerd.
Komt er een petje in een Golf de bocht om hoeken en komt mij tegen. Wuift mij ff aan de kant. :')
Wat denkt zo'n iemand? Dat ik ff in de achteruit ga en hem vrij baan geef?
Ik druk door want zo'n Golfje is geen partij voor mij.

Als ik iedereen maar voor moet laten gaan en op ga wachten kom ik nooit van mijn lading af.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 12:52:27 #38
328434 MrKikker
Kansenjongere
pi_109165297
Gaarna alleen opmerkingen over irritant gedrag van medeweggebruikers en geen discussies over wie de betere chauffeur is.
- God
pi_109165330
Niet voorsorteren. Ik parkeer m'n auto op je trekhaak en zet grootlicht aan. Ik zweer het je
pi_109165385
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:50 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Superieur niet. Maar vanwege volslagen dwazen op de weg denken wij iets van wij zijn groot, jullie klein.

Voorbeeld:

Ik rij op een smalle weg met aan weerszijden auto's geparkeerd.
Komt er een petje in een Golf de bocht om hoeken en komt mij tegen. Wuift mij ff aan de kant. :')
Wat denkt zo'n iemand? Dat ik ff in de achteruit ga en hem vrij baan geef?
Ik druk door want zo'n Golfje is geen partij voor mij.

Als ik iedereen maar voor moet laten gaan en op ga wachten kom ik nooit van mijn lading af.
En gelijk heb je hoor. Jij bent aan het werk, dat petje is gewoon stoer aan het doen in die kutgolf :r
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:42 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja ontzettend, ik vraag me dan altijd weer af wat voor een geitenwollensok er in zo'n auto zit en in 99 van de 100 gevallen is dat dan ook zo'n lulletje rozenwater die de reis naar huis zo lang mogelijk probeert te trekken om maar niet naar die heks van hem te moeten. Het is een snelweg. Maak daar dan ook gebruik van.

Ik spreek uit automobilistview he ;)
Ik heb geen heks die thuis op me wacht, dus maak je geen zorgen :P

Ik vind het relaxt om in 1 tempo naar huis te tuffen. Op de snelweg waar ik rijd mag je over de gehele lengte maar 100 km/u en het is moeilijk druk, dus het heeft ook weinig zin om te gaan zitten drukken op de linkerbaan.

Daarnaast houdt mijn auto niet echt van 120 km/u :D
pi_109165387
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:52 schreef MrKikker het volgende:
Gaarna alleen opmerkingen over irritant gedrag van medeweggebruikers en geen discussies over wie de betere chauffeur is.
Okee.

Bandklevers als je op de motor zit. Grafhekel aan.
Mensen die denken superieur te zijn in hun Audi omdat jij in een klein koekblikje rijd.
Huisvrouwen die hun kinderen ophalen uit school en hun koekblik maar overal parkeren dumpen.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 13:00:28 #42
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_109165522
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 12:55 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:

[..]

Ik heb geen heks die thuis op me wacht, dus maak je geen zorgen :P

Ik vind het relaxt om in 1 tempo naar huis te tuffen. Op de snelweg waar ik rijd mag je over de gehele lengte maar 100 km/u en het is moeilijk druk, dus het heeft ook weinig zin om te gaan zitten drukken op de linkerbaan.

Daarnaast houdt mijn auto niet echt van 120 km/u :D
Wat heb jij voor veredelde brommobiel dan?
  vrijdag 16 maart 2012 @ 13:08:06 #43
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_109165745
Mensen die je zo nodig in moeten halen terwijl je zelf ook.al boven de toegestane maximumsnelheid rijdt :'). Zal wel komen omdat ik in een Fiat rij en dus niet bij de Premium merken hoor.
pi_109165775
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:00 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Wat heb jij voor veredelde brommobiel dan?
Charade :D
pi_109166219
Van die mensen die denken dat de spitsstrook een doorgetrokken streep heeft
pi_109166221
Ohja, motorrijders die tussen de auto's inhalen terwijl er geen file staat. Levensmoe?
Motorrijders die op je bumper zitten terwijl je 89 km/h op je teller rijdt bij een trajectcontrole. Levensmoe?

Mensen die geen ruimte maken voor motorrijders in de file.
  FOK!fotograaf vrijdag 16 maart 2012 @ 13:43:07 #47
145146 Andyy
pi_109166917
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:06 schreef Palomar het volgende:
Verder ook irritant bij stoplichten met 2 rijstroken. De linkerstrook is officieus een beetje voor het 'snelle' verkeer. Echter soms gaat er een Daihatsu Move oid heel stoer links staan, jij sluit aan en vervolgens trekt die zo langzaam op dat je door alles op de rechter strook wordt ingehaald :') Helemaal irritant als je na dat stoplicht eigenlijk weer naar rechts moet afslaan ('ga dan meteen in de rechter baan staan', zou je zeggen, maar meestal trek ik er gewoon even voor langs, tenzij er zo'n 'verrader' voor je staat die je ophoudt...).
Exact, en wat het erger maakt zijn wegen waarop je moet ritsen. Denk je even te kunnen gassen, meoten die randdebielen zodanig traag rijden dat je moet ritsen ipv er voorlangs te kunnen :r
  vrijdag 16 maart 2012 @ 13:51:22 #48
27929 piere
doe mij maar bier
pi_109167251
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ohja, motorrijders die tussen de auto's inhalen terwijl er geen file staat. Levensmoe?

Ik ga aan de kant voor ze zodat ze erlangs/tussendoor kunnen :@
fok you ja!
pi_109167408
In dit topic zit iedereen gewoon over de klacht van een ander te klagen. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door trovey op 16-03-2012 14:31:43 ]
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_109167671
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:55 schreef trovey het volgende:
In dit topic zit iedereen gewoon de klacht van een ander te klagen. :')
Klopt, zelfs in theorieboeken wordt hier naar gewaarschuwd.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 15:49:23 #51
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_109171238
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 13:55 schreef trovey het volgende:
In dit topic zit iedereen gewoon over de klacht van een ander te klagen. :')
Typerend he, elk topic van deze strekking verzandt in hetzelfde gezeik op elkaar. Tevens komt men sowieso niet verder als de irritatie top10.. het is- en blijft toch altijd weer hetzelfde gezanik; ik wil eerst/sneller/langzamer, en jij moet oppleuren.

Tijd voor een geautomatiseerd vervoerssysteem, waar iedereen even snel gaat, en waar niemand meer iets te willen heeft. Je typt in de computer waar je heen wilt, en pakt je krantje, laptop, of zet een muziekje op, en je ziet vanzelf wanneer je op plaats van bestemming bent ^O^

Tot die tijd is aangebroken zullen dit soort uit onverdraagzaamheid ontstane topics dit subforum blijven 'teisteren' :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 16 maart 2012 @ 15:58:38 #52
252108 Len93
That's what she said.
pi_109171520
Mensen die op het laatste moment, vanaf de meest rechter rijbaan, (op een vijfbaans snelweg, drie rechtuit, twee om aan te sluiten bij een andere weg) besluiten om tóch naar de linkerkant van de blokmarkering te gaan, terwijl diegene net wordt ingehaald door ongetekende.

Bumperklevers als je al aan het snelheidslimiet zit. (Eerlijk, ik ga wel naar rechts wanneer dat kan - altijd, maar bij mensen die nóg sneller willen rijden en daarbij bumperkleven wil ik nog wel eens mijn tijd nemen om naar rechts te gaan)

Mensen die de binnenbocht nemen in een woonwijk, ongeacht of dat aan hun kant is. Elke keer weer schrikken.

Bij wegwerkzaamheden het gas los laten (om de juiste snelheid te rijden) en vervolgens met groot licht en luid getoeter ingehaald worden. Perfect voorbeeld is de A27 tussen Hilversum en Bilthoven/Groenekan.
Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
pi_109171530
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 15:49 schreef Sounddragon het volgende:
Tijd voor een geautomatiseerd vervoerssysteem, waar iedereen even snel gaat, en waar niemand meer iets te willen heeft. Je typt in de computer waar je heen wilt, en pakt je krantje, laptop, of zet een muziekje op, en je ziet vanzelf wanneer je op plaats van bestemming bent ^O^
Mensen die heil zien in het steeds afstandelijker maken van autorijden en denken dat alle electronische beschermengelen het rechtvaardigen voorheen onverantwoord rijgedrag te vertonen. :{w.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 16:08:39 #54
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_109171879
Wat ik net niet tegenkwam op de snelweg :{ . Ik voeg dus in op de snelweg, niks aan het handje. Ineens word ik ingehaald door een oude golf en een oude caddy. Vervolgens stoppen ze alle twee op de vluchtstrook, bijrijders verwisselen van auto's, en gaan weer de snelweg op. Vervolgens werd ik weer ingehaald door die twee auto's. En met een noodgang. Paar kilometer verder kwam ik alleen nog die caddy tegen waar een oude man inzat met een baard en een ouwe muts.

Heb het sterke vermoeden dat ze bij illegale praktijken zijn betrokken. Altijd als ik de "dashcam" aan heb gebeurd er niks, en net nu ik hem uit heb dit soort praktijken.

Voor de rest was het op de snelweg drukker op de linkerbaan dan op de rechter :'). Iedereen gas geven en weer remmen, terwijl ik op de rechterbaan gewoon lekker kon doortuffen. Er was namelijk een vrachtwagen die een vrachtwagen inhaalde :+
  vrijdag 16 maart 2012 @ 16:10:48 #55
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_109171970
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_109172204
quote:

[..]

Dan is er niks meer aan. Geen beleving enzo meer. Geen fun.

quote:

Op de A15 rijden nog genoeg mensen 120+..

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:06 schreef Palomar het volgende:
Vnl. mensen die niet doorrijden. Je hoeft van mij echt niet de snelheidslimiet enorm te overschrijden, maar ga ook geen 40 rijden waar je 50 mag.

Dat is zwaar irritant inderdaad.
Verder inderdaad gewoon mensen die tergend langzaam rijden overal. En dan vooral op de snelweg...100-110 op de linkerbaan blijven :r
Bejaarden die geen overzicht meer hebben en onvoorspelbare debiele acties uithalen.
Fietsers die niet uitkijken(meeste fietsers dus).
Mensen die niet kijken als achteruit ergens uitkomen en gewoon hun auto de weg op pleuren.
pi_109172207
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 16:08 schreef .Neovo. het volgende:
Wat ik net niet tegenkwam op de snelweg :{ . Ik voeg dus in op de snelweg, niks aan het handje. Ineens word ik ingehaald door een oude golf en een oude caddy. Vervolgens stoppen ze alle twee op de vluchtstrook, bijrijders verwisselen van auto's, en gaan weer de snelweg op. Vervolgens werd ik weer ingehaald door die twee auto's. En met een noodgang. Paar kilometer verder kwam ik alleen nog die caddy tegen waar een oude man inzat met een baard en een ouwe muts.

Heb het sterke vermoeden dat ze bij illegale praktijken zijn betrokken. Altijd als ik de "dashcam" aan heb gebeurd er niks, en net nu ik hem uit heb dit soort praktijken.

Voor de rest was het op de snelweg drukker op de linkerbaan dan op de rechter :'). Iedereen gas geven en weer remmen, terwijl ik op de rechterbaan gewoon lekker kon doortuffen. Er was namelijk een vrachtwagen die een vrachtwagen inhaalde :+
Zo hey dat is illegaal. Bel gauw de politie op :')
  vrijdag 16 maart 2012 @ 16:45:46 #58
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_109173229
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:30 schreef Hyperdude het volgende:
Op de motor doe ik dit dus wel, even wat langer wachten als ik twijfel.
Maar dat valt dan weer onder defensief rijden.
Met de auto daarintegen rijd ik wel door.
pi_109176183
Eikels op rotondes die geen richting aangeven, sta je weer voor jan lul te wachten.
pi_109177384
Veel mensen letten niet eens op hun snelheid... ik haal nog wel eens volk in die 100 rijden waar ze 120 mogen en een eindje verderop waar je 70 mag in bijv de werkzaamheden komen ze je met dezelfde gang weer voorbij.

Het zou een mooi criterium zijn om iemands rijbewijs door de shredder te drukken...
  vrijdag 16 maart 2012 @ 18:44:48 #61
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_109177477
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 18:42 schreef lezut het volgende:
Veel mensen letten niet eens op hun snelheid... ik haal nog wel eens volk in die 100 rijden waar ze 120 mogen en een eindje verderop waar je 70 mag in bijv de werkzaamheden komen ze je met dezelfde gang weer voorbij.

Het zou een mooi criterium zijn om iemands rijbewijs door de shredder te drukken...
Het erge is als ze je dan ook nog raar aankijken omdat jij ineens zo langzaam rijdt :')
pi_109177638
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 16:18 schreef H-D het volgende:

[..]

De snelweg is sowieso niet echt leuk om te rijden. Op het moment dat we zonder files, grote kosten en veel tijdsverlies van huis naar werk en terug kunnen rijden, hebben de mensen die daar behoefte aan hebben meer tijd om pleziertochtjes te maken op leuke wegen :)

Overigens erger ik me het meest aan mensen die, op een driestrookssnelweg, achter je op de tweede baan je bijna van de weg zitten te drukken terwijl de derde strook vrij is. Als ik dan naar rechts kan doe ik het, sommigen stuiven er dan meteen langs met een blik van "kon je niet eens eerder aan de kant", maar het gebeurt ook vaak genoeg dat ze dan net even iets harder gaan rijden en precies schuin achter me gaan rijden zodat ik bij het volgende obstakel nooit zomaar naar links kan, maar altijd eerst gas moet loslaten of meer gas moet geven. Zeer vermoeiend.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 18:52:23 #63
322318 .Neovo.
Driven By The Future
  † In Memoriam † vrijdag 16 maart 2012 @ 19:00:53 #64
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109178057
Fietsers ! Voornamelijk die in de leeftijd van 12-30 jaar. Zwalkt overal als een idioot doorheen. Als er ook maar ruimte LIJKT te zijn knallen ze er voor. In het algemeen rijd ik dan ok door als die figuren geen voorrang hebben en rem ik pas op het allerlaatste moment (ondanks mijn haat jegens die idioten zal ik er nooit opzettelijk 1 aanrijden).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_109179056
Achja, fietsers zijn wel eens irritant, maar ik fiets zelf ook wel eens zo. Vooral op mn racefiets... :P
  † In Memoriam † vrijdag 16 maart 2012 @ 19:43:06 #66
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109179521
Ik ook, maar ik begrijp nog dat de weg niet van mij alleen is.
pi_109179817
quote:

[..]

Toch zit er een kern van waarheid. Zolang we zelf nog sturen en gasgeven blijf je dit soort discussies toch houden en als ik die discussies mag geloven zit hier het deel automobilisten die de irritaties ondergaat. boehoe een vrachtwagen die inhaalt en dan kan IK er niet langs. Je moet toch een erg saai leven hebben om je daaraan te irriteren. Dit is enkel een voorbeeld en zeker niet als leidend voor mijn punt. Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken..Owee als we zelf op een twee-baans weg zitten en de auto voor ons rijd iets te langzaam naar onze smaak.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 19:57:23 #68
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_109180045
quote:

[..]

Typerend he, elk topic van deze strekking verzandt in hetzelfde gezeik op elkaar. Tevens komt men sowieso niet verder als de irritatie top10.. het is- en blijft toch altijd weer hetzelfde gezanik; ik wil eerst/sneller/langzamer, en jij moet oppleuren.

Tot die tijd is aangebroken zullen dit soort uit onverdraagzaamheid ontstane topics dit subforum blijven 'teisteren' :+
Waarom ben jij mod van een autoforum met dat soort denkbeelden? Echt. :')

quote:
Tijd voor een geautomatiseerd vervoerssysteem, waar iedereen even snel gaat, en waar niemand meer iets te willen heeft
Dat bestaat al. Het heet in de volksmond ook wel "Trein".
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_109181559
Irritatie van vandaag - inhalende vrachtwagens als het inhaalverbod net een paar minuten afgelopen is die een kwartier precies naast elkaar blijven rijden. Zeker als derde baan afgesloten is met rood kruis omdat 't een spitsstrook is die niet open mag vanwege milieubullshitredenen.

Irritatie2 - afgesloten spitsstroken

Irritatie3 - snelheidslimiet van 100kmh (of nog erger, 80) op snelweg door niemandsland.
pi_109181711
quote:
Dat bestaat al. Het heet in de volksmond ook wel "Trein".
Die stopt alleen op stations. Een combinatie van de efficientie van de trein op de lange afstanden (snelwegen, zo je wilt) en de deur tot deur en elk moment van de dag voordelen van de auto zou ideaal zijn.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 21:01:49 #71
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_109182637
quote:

[..]

[..]

Op de A15 rijden nog genoeg mensen 120+..

[..]

Dat is zwaar irritant inderdaad.
Verder inderdaad gewoon mensen die tergend langzaam rijden overal. En dan vooral op de snelweg...100-110 op de linkerbaan blijven :r
Bejaarden die geen overzicht meer hebben en onvoorspelbare debiele acties uithalen.
Fietsers die niet uitkijken(meeste fietsers dus).
Mensen die niet kijken als achteruit ergens uitkomen en gewoon hun auto de weg op pleuren.
Klopt, maar eerlijk is eerlijk; met de huidige brandstof prijzen en all over the place van die laffe extra belasting heffers in de berm is de smaak van het autorijden toch al heel erg anders als pak hem beet een jaartje of 10 geleden. De lol is er wel een beetje af aan het gaan om eerlijk te zijn ;(
  vrijdag 16 maart 2012 @ 21:03:33 #72
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_109182726
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 19:57 schreef Kriegel het volgende:

Waarom ben jij mod van een autoforum met dat soort denkbeelden? Echt. :')

Lul niet zo dom man, ik ben realist, dat soort shit is de toekomst, accepteer dat, of blijf met je kop in het zand zitten en constateer over een jaartje of 10 dat ik gelijk had :*
  † In Memoriam † vrijdag 16 maart 2012 @ 21:08:37 #73
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109182944
Er wordt al decennia lang beweerd dat dat geautomatiseerde vervoerssysteem er over 10 jaar komt.
  vrijdag 16 maart 2012 @ 21:41:41 #74
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_109184482
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 21:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Lul niet zo dom man, ik ben realist, dat soort shit is de toekomst, accepteer dat, of blijf met je kop in het zand zitten en constateer over een jaartje of 10 dat ik gelijk had :*
Haha, schei uit joh. Wat jij doet is koffiedik kijken, zo lust ik er ook wel eentje. Een realist zou deze vaststelling staven met feiten; bewijs of in elk geval behoorlijke aanwijzingen dat het daadwerkelijk in korte tijd die kant op gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kriegel op 16-03-2012 23:20:42 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  vrijdag 16 maart 2012 @ 22:08:24 #75
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_109185850
Spitsstroken die niet gebruikt worden.
Op de A10 kun je echt stukken op de rechterbaan rijden met 100 km p/u terwijl je iedereen voorbij gaat die zonodig met 98 op een van de linker rijbanen moeten rijden. Maak gewoon van die strook gebruik als de groene pijl aangeeft dat er gebruik van gemaakt mag worden!
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_109187025
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 11:10 schreef Lithia het volgende:
Bumperklevers. :r
Mensen die bumperklevers willen straffen door keihard te remmen. :r
Heb het ook niet op klevers....
Ga voor de veiligheid altijd langzamer rijden, mocht ie achterop rijden is de klap niet zo hard voor hem.

Gisteren ook nog zo'n kereltje die op een 60-weg (ik reed rond de 70) heel kort op m'n bumper ging hangen. Ben uiteindelijk maar afgezakt tot 30 km/uur voor onze "veiligheid", denk dat gaat meneer er wel een keer omheen, maar nee hoor, gewoon blijven hangen....
  zaterdag 17 maart 2012 @ 01:56:44 #77
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_109193831
belerende automobilisten die gaan knipperen met hun groot licht wanneer je je fietslamp niet aan hebt, kom op zeg mensen, kan het nog zieliger? :')

en ja ik weet ook best wel dat dat gevaarlijk en irritant is, maar om nou meteen met je groot licht te gaan knipperen :')
  † In Memoriam † zaterdag 17 maart 2012 @ 02:09:00 #78
25682 2cv
Niet subtiel
pi_109193991
Doe je licht dan ook aan, sukkel !
  zaterdag 17 maart 2012 @ 02:17:46 #79
252108 Len93
That's what she said.
pi_109194070
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 01:56 schreef Shispeed het volgende:
belerende automobilisten die gaan knipperen met hun groot licht wanneer je je fietslamp niet aan hebt, kom op zeg mensen, kan het nog zieliger? :')

en ja ik weet ook best wel dat dat gevaarlijk en irritant is, maar om nou meteen met je groot licht te gaan knipperen :')
Leuker zijn andere automobilisten wiens lampen al standaard recht op je ruit schijnen (in dit geval een Audi Station met van die coole LED-verlichting), wanneer je een keer groot licht geeft ze terug beginnen te 'knipperen' tot ze je voorbij zijn. Triest volk op de weg zo nu en dan.
Op woensdag 16 december 2009 16:29 schreef Tijgertje. het volgende:
Aandachtshoer.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 07:53:10 #80
37248 BertV
Klei indiaan
pi_109195497
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 01:56 schreef Shispeed het volgende:

Jij moet vooral uitkijken voor de automobilisten die niet knipperen.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_109197308
Gisteren had ik nog een mooie.

Ik reed op een provinciale weg alwaar een miep in een Fiat 500 ongeveer 60 reed waar je 80 mocht maar na eeuwig traag accelereren reed ze ongeveer 80, dus niets aan de hand want we reden 80. Na even stil te hebben gestaan bij een verkeerslicht ging ze dusdanig traag optrekken dat we bijna terug in de tijd gingen, en het duurde weer een eeuwigheid voor we 80 reden. Maargoed, ik hoef niet perse heel snel 80 te gaan rijden en bij de eerstvolgende tweebaans rotonde zou ik haar even subtiel voorbij rijden, dus niets aan de hand.

Bij de rotonde aangekomen moesten we allebei stoppen voor een andere auto die op mijn rijstrook dezelfde richting als ik bleef rijden. Toen mevrouw in de gaten had dat ze ingehaald ging worden wist ze het gas plotseling wel te vinden en vond ze het noodzakelijk om het gat dicht, en in mijn dode hoek te gaan rijden. Toen was ik wél echt geïrriteerd en heb ik mijn auto ertussen geperst, wat resulteerde in een nee-schuddende-miep achter me en een voor mij hoogst uitzonderlijke middelvinger naar haar toe. Uiteraard heb ik later op de snelweg - ik had ook niet anders verwacht van een vrouw in een Fiat 500 - de 'kleine piemel' van haar gekregen. Ik heb toen uit de grond van mijn hart deze :') smiley gemist.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_109197899
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 19:51 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Toch zit er een kern van waarheid. Zolang we zelf nog sturen en gasgeven blijf je dit soort discussies toch houden en als ik die discussies mag geloven zit hier het deel automobilisten die de irritaties ondergaat. boehoe een vrachtwagen die inhaalt en dan kan IK er niet langs. Je moet toch een erg saai leven hebben om je daaraan te irriteren. Dit is enkel een voorbeeld en zeker niet als leidend voor mijn punt. Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken..Owee als we zelf op een twee-baans weg zitten en de auto voor ons rijd iets te langzaam naar onze smaak.
Ja maar ik zie het probleem niet? Als mensen zich daaraan willen ergeren laat ze lekker? Als je het niet wilt ook prima. En heel vaak heb ik zelf ook wel van hè kut als er een vrachtwagen inhaalt. Heel vaak is dat gewoon fockin irritant. En ik heb heus geen saai leven maar op zo'n moment is zoiets gewoon een beetje jammer. Zelfde als mensen gewoon tergend langzaam voor je blijven rijden.

quote:
14s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 21:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Klopt, maar eerlijk is eerlijk; met de huidige brandstof prijzen en all over the place van die laffe extra belasting heffers in de berm is de smaak van het autorijden toch al heel erg anders als pak hem beet een jaartje of 10 geleden. De lol is er wel een beetje af aan het gaan om eerlijk te zijn ;(
Maar nog steeds is het autorijden sec wel een leuk iets. En dat hoeft van mij niet vervangen te worden ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 18:49 schreef Panthera. het volgende:

[..]

De snelweg is sowieso niet echt leuk om te rijden. Op het moment dat we zonder files, grote kosten en veel tijdsverlies van huis naar werk en terug kunnen rijden, hebben de mensen die daar behoefte aan hebben meer tijd om pleziertochtjes te maken op leuke wegen :)

Overigens erger ik me het meest aan mensen die, op een driestrookssnelweg, achter je op de tweede baan je bijna van de weg zitten te drukken terwijl de derde strook vrij is. Als ik dan naar rechts kan doe ik het, sommigen stuiven er dan meteen langs met een blik van "kon je niet eens eerder aan de kant", maar het gebeurt ook vaak genoeg dat ze dan net even iets harder gaan rijden en precies schuin achter me gaan rijden zodat ik bij het volgende obstakel nooit zomaar naar links kan, maar altijd eerst gas moet loslaten of meer gas moet geven. Zeer vermoeiend.
Dat is ook gewoon een mening. Snelweg kan ook leuk zijn om te rijden imo :P

+1 voor je irritatie btw :P
  zaterdag 17 maart 2012 @ 11:09:16 #83
262938 ForzaScuderiaFerrari
Subaru Impreza GT Turbo
pi_109198080
Linksplakkers

Drempels

Geen richting aangeven op rotonde

Drempels

Langzaam invoegen

Drempels

Wannabe schumachers

Drempels

Fietsers die denken onkwetsbaar te zijn

Drempels

Idioten die door woonstraten met spelende kinderen scheuren (en dan zelf klagen dat er zo hard wordt gereden in de straat :|W
Forza Scuderia Ferrari
Subaru Power!
  zaterdag 17 maart 2012 @ 11:09:36 #84
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_109198086
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 18:42 schreef lezut het volgende:

Hehe dat heb ik zeer regelmatig inderdaad. Maar ik wil niet harder dan 70 bij wegwerkzaamheden, want als je een boete krijgt van 30 km/u te hard daar, is hij nogal hoog. Een tijd terug was er een controle bij Muiden op de A1 op een 70 stuk bij wegwerkzaamheden, waar gewoon het overgrote deel een boete heeft gekregen. Ik reed daar toen ook tijdens die controle, maar ik reed netjes de hele tijd 70. Geen boete gehad, dus dat was mooi :)
Schaap
pi_109198327
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 10:27 schreef FransDeens het volgende:
Gisteren had ik nog een mooie.

Ik reed op een provinciale weg alwaar een miep in een Fiat 500 ongeveer 60 reed waar je 80 mocht maar na eeuwig traag accelereren reed ze ongeveer 80, dus niets aan de hand want we reden 80. Na even stil te hebben gestaan bij een verkeerslicht ging ze dusdanig traag optrekken dat we bijna terug in de tijd gingen, en het duurde weer een eeuwigheid voor we 80 reden. Maargoed, ik hoef niet perse heel snel 80 te gaan rijden en bij de eerstvolgende tweebaans rotonde zou ik haar even subtiel voorbij rijden, dus niets aan de hand.

Bij de rotonde aangekomen moesten we allebei stoppen voor een andere auto die op mijn rijstrook dezelfde richting als ik bleef rijden. Toen mevrouw in de gaten had dat ze ingehaald ging worden wist ze het gas plotseling wel te vinden en vond ze het noodzakelijk om het gat dicht, en in mijn dode hoek te gaan rijden. Toen was ik wél echt geïrriteerd en heb ik mijn auto ertussen geperst, wat resulteerde in een nee-schuddende-miep achter me en een voor mij hoogst uitzonderlijke middelvinger naar haar toe. Uiteraard heb ik later op de snelweg - ik had ook niet anders verwacht van een vrouw in een Fiat 500 - de 'kleine piemel' van haar gekregen. Ik heb toen uit de grond van mijn hart deze :') smiley gemist.
Je had ook kunnen toeteren natuurlijk.
pi_109198458
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 11:22 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Je had ook kunnen toeteren natuurlijk.
Als jij de 400 euro claxonboete betaalde dan deed hij dat waarschijnlijk :P
pi_109203083
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2012 22:08 schreef Detroit het volgende:
Spitsstroken die niet gebruikt worden.
Op de A10 kun je echt stukken op de rechterbaan rijden met 100 km p/u terwijl je iedereen voorbij gaat die zonodig met 98 op een van de linker rijbanen moeten rijden. Maak gewoon van die strook gebruik als de groene pijl aangeeft dat er gebruik van gemaakt mag worden!
Dit
  zaterdag 17 maart 2012 @ 15:10:09 #88
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_109203365
Waar ik mij helemaal kapot aan kan ergeren zijn mensen die niet een constante snelheid rijden maar bijv. op een rechte provenciale weg constant tussen de 78-87kmph rijden terwijl daar geen enkele reden voor is :(

Echt ENORM irritant als je op de CC rijdt.

Wat zou ik blij zijn als ik een auto zou hebben met adeptive cruise control
pi_109203958
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 15:10 schreef Revolution-NL het volgende:
Waar ik mij helemaal kapot aan kan ergeren zijn mensen die niet een constante snelheid rijden maar bijv. op een rechte provenciale weg constant tussen de 78-87kmph rijden terwijl daar geen enkele reden voor is :(

Daar betrapte ik mijzelf ook op. Heel vaak gebeurt dat in tunnels en bij bruggen als ik even mijn snelheid niet in de gaten heb dat ik dan 20 km/h zak :')
pi_109206616
Alle Nederlandse weggebruikers: Gunnen elkaar niks, denken dat ze een half uur eerder thuis zijn door in te voegen voor die ene auto, kijken nooit in hun spiegels, "je mag hier maar 120 dus ik hoef niet naar rechts", weten niet wat ritsen is, besparen geld op het onderhoud van hun auto waardoor ze vaak met 1 (aftermarket xenon) lamp rijden, onbesluitvaardig, opgefokt en geen gevoel voor de auto. Al met al de slechtste chauffeurs uit Europa. Zo dat is er uit :) Goed topic!
Tussen dromen en doen staat slechts het woord 'en'
pi_109207712
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 15:10 schreef Revolution-NL het volgende:

Ik heb dat op de snelweg nog wel eens. Reactie uit eerder topic:

Ik moet zeggen dat ik heel veel de cruise control gebruik. De ene keer om netjes de max snelheid te rijden en soms zet ik hem ook gerust op 150, maar op de momenten dat ik met netjes aan de snelheid houdt met de CC irriteer ik me vaak mateloos aan andere weggebruikers.

Dan rijden ze eerst te traag, waardoor ik ga inhalen (op CC). Vervolgens worden ze wakker en geven ze ineens gas bij, prima, ga ik weer terug naar rechts en alsof ze het expres doen valt de snelheid ineens weer terug waardoor ik weer bijna op de bumper zit en alsnog kan gaan inhalen.

Het is fout van mij, maar op een gegeven moment ben ik die mensen zo zat dat ik ze inhaal en zo vlak mogelijk voor ze weer naar rechts ga.

Dat vlak voor ze terug naar rechts gaan natuurlijk wel met hogere snelheid dan zij, waardoor ze niet hoeven te remmen. Hoop altijd alleen dat ze wel even wakker schrikken...
pi_109209470
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 10:59 schreef H-D het volgende:

[..]

Ja maar ik zie het probleem niet? Als mensen zich daaraan willen ergeren laat ze lekker? Als je het niet wilt ook prima. En heel vaak heb ik zelf ook wel van hè kut als er een vrachtwagen inhaalt. Heel vaak is dat gewoon fockin irritant. En ik heb heus geen saai leven maar op zo'n moment is zoiets gewoon een beetje jammer. Zelfde als mensen gewoon tergend langzaam voor je blijven rijden.

Dat is een nuance verschil. Ik hoor vaak het argument dat het toch geen tijd scheelt als een vrachtwagen een andere vrachtwagen inhaalt. Maar owee als wij, automobilist moeten wachten, dan scheelt het wel een hoop tijd. Als ik zie dat een vrachtwagen maar links knippert rem ik lichtjes en knipper ik met roodlicht. Hoe vaak je niet gefrusteerde mensen dat gat snel ziet dichtrijden. Helemaal wereldvreemd ben ik niet op de snelweg, mag 3x Maastricht-Utrecht doen, dus ik weet wel een beetje waar ik over praat als je het over vrachtwagens inhalen hebt.

Dit is nogmaals slechts een voorbeeld van het ikke. ikke, ikke-denken. Zelfde als berichtje hierboven. Wie denk je wel niet dat je bent dat je moet gaan snijden. En dat allemaal omdat je van je cc af moet..

[ Bericht 3% gewijzigd door dester_martijn op 17-03-2012 19:11:08 ]
pi_109209564
idd, inhalende vrachtwagens heb ik ook geen probleem mee, mits het niet te druk is. Gewoon even gas loslaten, 10 seconden wachten en je kunt weer door. Factor overlast is nihil.

Op een drukke weg vind ik het wel kwalijker. Vaak mag het dan ook niet, maar het levert ook gevaarlijke situaties op, omdat iedereen als kettingsreactie op de rem gaat staan (wat je overigens ook hebt als een of andere aap met 100 gaat inhalen).
  zaterdag 17 maart 2012 @ 19:13:42 #94
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_109209741
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 17:23 schreef matthisl het volgende:
Alle Nederlandse weggebruikers: Gunnen elkaar niks, denken dat ze een half uur eerder thuis zijn door in te voegen voor die ene auto, kijken nooit in hun spiegels, "je mag hier maar 120 dus ik hoef niet naar rechts", weten niet wat ritsen is, besparen geld op het onderhoud van hun auto waardoor ze vaak met 1 (aftermarket xenon) lamp rijden, onbesluitvaardig, opgefokt en geen gevoel voor de auto. Al met al de slechtste chauffeurs uit Europa. Zo dat is er uit :) Goed topic!
Jij wil zeggen dat Belgische automobilisten beter rijden? :')
pi_109209840
Okee, inhalende vrachtwagens op trajecten waar het niet mag. Daar kan ik mij ook aan irriteren als beroepschauffeur. Meestal zijn het Polen of Bulgaren die overal lak aan hebben. Maar Nederlandse beroepschauffeurs kunnen er ook wat van. Vooral de bloemenmannen maken er een zooitje van.
pi_109209956
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 19:13 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Jij wil zeggen dat Belgische automobilisten beter rijden? :')
Doe een rondje Antwerpen ring, en je weet genoeg over Belgen.
Niet voor niets heeft de Belgische overheid een grote campagne over verkeers slachtoffers.
Langs elke snelweg hangt wel een bord met een waarschuwing.

Standaard elke rit van en naar Antwerpen zie ik 5 aanrijdingen. Meestal aanvaring tussen auto en vrachtauto.
pi_109210298
Onnodig links blijven rijden. Ik ben een extreem rechtsplakker (als ik 20 seconden rechts kan rijden op de snelweg doe ik dat), maar ik vind het irritant als ik iemand in moet halen die links van mij rijdt, en zeker als er op de 3e baan verkeer is wat nog sneller gaat, dan is het:
[kijken]
*richtingaanwijzer*
[baantje naar links, achter de auto die ik in wil halen]
[kijken]
*richtingaanwijzer*
[baantje naar links]
[auto voorbij]
[zeker weten dat ik er goed voorbij ben en zij (meestal een 'zij' of iemand die er uit ziet alsof het GroenLinks stemt) geen gas bij geeft]
*richtingaanwijzer*
[baantje naar rechts]
[kijken of er niet iemand haar/het rechts aan het inhalen is]
*richtingaanwijzer*
[baantje naar rechts]
Soms hebben ze het in de gaten, meestal niet dat er rechts van hun een hele baan vrij is |:(

En ik weet dat het niet verplicht is, maar geen richting naar links aangeven bij 'linksaf derde afslag' op een rotonde. Als je op de tegenovergestelde baan staat is het dan altijd gokken of het een aso is die überhaupt geen richting aangeeft bij het verlaten van een rotonde, of dat hij de rotonde blijft volgen 'linksaf'.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_109210605
Rotondes blijven schijnbaar moeilijk. Ligt ook aan de rijscholen, ze hanteren elk een ander richtpunt.

Mij is geleerd, driekwart is knippertje naar links en bij de afslag naar rechts.

Wat ik vaak zie is dat men de rotonde oprijdt, knippertje naar rechts, om vervolgens driekwart te gaan en weer knippertje naar rechts.

Ergo: verwarring en (bijna) ongelukken.

Raar dat hier nog steeds geen standaard voor is terwijl die krengen al zeker 15 jaar in gebruik zijn.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 21:06:15 #99
302323 joeftw
Helemaal naar de klote
pi_109213278
Nja meeste is al genoemd. Uhm, op 2 rijstroken staan by het stoplicht (meestal bmw, kijk mij stoer zijn) om vervolgens als het groen is niet weg te rijden door gebrek aan op letten (of stoer zijn van; ik heb een bmw en rij niet meteen als het groen is want ik focus niet op 't licht) maar ook niemand kan rijden op zowel de linker rijbaan als de rechter rijbaan omdat jij alles blokkeerd. :') Maak ik toch wel geregeld mee dus bij deze een irritatiepunt. En ohweej als je toetert he. Niks, dan gebeurd er niks. Dan kijken ze rustig vooruit. Compensatie mobiel..
Syndroom van Kraepelin
pi_109225260
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 21:06 schreef joeftw het volgende:
Nja meeste is al genoemd. Uhm, op 2 rijstroken staan by het stoplicht (meestal bmw, kijk mij stoer zijn) om vervolgens als het groen is niet weg te rijden door gebrek aan op letten (of stoer zijn van; ik heb een bmw en rij niet meteen als het groen is want ik focus niet op 't licht) maar ook niemand kan rijden op zowel de linker rijbaan als de rechter rijbaan omdat jij alles blokkeerd. :') Maak ik toch wel geregeld mee dus bij deze een irritatiepunt. En ohweej als je toetert he. Niks, dan gebeurd er niks. Dan kijken ze rustig vooruit. Compensatie mobiel..
Dat komt omdat er altijd een stoere M badge opgeplakt is terwijl het gewoon een 316 is. :{w
Derhalve blijft stoere bmw meneer stilstaan want het staat een beetje raar om aan snot te worden gereden door een Alto. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')