Amén. Ik moest laatst vanuit Utrecht naar Ieper, wat een DRAMA zijn die belgen op de weg.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:12 schreef Metalfreak het volgende:
- Belgen. Geen verdere uitleg nodig lijkt me...
Oepsquote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:12 schreef Metalfreak het volgende:
De laatste tijd lijkt het trouwens alsof niemand meer 120 durft te rijden op de snelweg... De benzine toch te duur?
Dat zou echt verboden moeten worden.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:16 schreef Ferdo het volgende:
Inhalende vrachtwagens op snelwegen, vooral als de rijbaan maar twee stroken heeft.
Als motorscooterrijder:quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:20 schreef Xoio het volgende:
Mensen die je inhalen, voor je gaan rijden en vervolgens de snelheid terug laten zakken.
Is het vaak ook gedurende een groot deel van de dag, of tijdens de ochtend- en avondspits, maar ja, wat is 06:00-19:00 uur in het Pools/Lets/Roemeens/Ests...dat staat er niet bij, hé? En het verkeersbord zelf is natuurlijk ook niet vertaald.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:21 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat zou echt verboden moeten worden.
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:30 schreef Hyperdude het volgende:
Iemand voor je, die wacht totdat de de hele minirotonde leeg is. Er zou eens iemand vaart minderen, de richtingaanwijzer op afslaan hebben staan en toch doorrijden.
Meestal van die mensen die op hun 34ste al precies kunnen voorrekenen hoeveel pensioen ze krijgen op hun 65ste, maar gelukkig veel eerder zullen overlijden aan lethale saaiheid
Als je in de auto zit, dan doen fietsers me altijd denken aan vliegen. Ze komen overal tevoorschijn. Vaak op plekken waar je het niet verwacht.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:06 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Fietsers en dan niet één specifiek ding, maar echt alles wat ze doen is irritant en vervelend. Het is me pas op gaan vallen sinds ik mijn rijbewijs heb, dus ik ben er ook wel schuldig aan. Maar hoe gruwelijk irritant zijn die kutpubers geen richting aangeven, gewoon voorrang nemen
, 3 en soms 4 breed (!!!) op de weg fietsen en ten slotte gewoon zonder licht rijden
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:33 schreef Gummiebeer het volgende:
Automoblisten over het algemeen. Ze denken dat een vrachtwagen net zo wendbaar is als hun doosje op wielen. Schurft hekel aan!![]()
Daarom schuif ik naar de linkerbaan om met 2km/h verschil een collega in te halen, dat zal jullie leren!
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:20 schreef Lithia het volgende:
[..]
Als je in de auto zit, dan doen fietsers me altijd denken aan vliegen. Ze komen overal tevoorschijn. Vaak op plekken waar je het niet verwacht.
Ik voelde me ook een keer een vlieg toen ik fietste, mijn licht aanhad en mijn hand opstak om naar links te fietsen. Sinds die aanrijding ga ik liever te voet.
quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:33 schreef Gummiebeer het volgende:
Automoblisten over het algemeen. Ze denken dat een vrachtwagen net zo wendbaar is als hun doosje op wielen. Schurft hekel aan!![]()
Daarom schuif ik naar de linkerbaan om met 2km/h verschil een collega in te halen, dat zal jullie leren!
Neuh niet echt. Vooral als ze op een meter gaan plakken, dan zie ik ze niet meer. Als ik dan hard moet remmen ofzo heeft diegene achter mij een probleem.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]die ervaring heb ik gelukkig nooit gehad.
[..]
Prachtig die vrachtwagenchauffeurs. Ik ga altijd met een vaartje van 90-100 achter een vrachtwagen hangen
Vinden jullie dat eigenlijk irritant?
Ja ontzettend, ik vraag me dan altijd weer af wat voor een geitenwollensok er in zo'n auto zit en in 99 van de 100 gevallen is dat dan ook zo'n lulletje rozenwater die de reis naar huis zo lang mogelijk probeert te trekken om maar niet naar die heks van hem te moeten. Het is een snelweg. Maak daar dan ook gebruik van.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Prachtig die vrachtwagenchauffeurs. Ik ga altijd met een vaartje van 90-100 achter een vrachtwagen hangen
Vinden jullie dat eigenlijk irritant?
Ow nee, krijgen we die opmerking weerquote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:44 schreef Gummiebeer het volgende:
Maar het blijft toch een eeuwige discussie over vrachtverkeer vs automobilisten.
Wat er alleen vergeten word is dat zonder vrachtverkeer er ook geen producten in de winkels of horeca komen.
Tja...
Superieur niet. Maar vanwege volslagen dwazen op de weg denken wij iets van wij zijn groot, jullie klein.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:46 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ow nee, krijgen we die opmerking weerNiemand zegt ook maar ooit dat die vrachtwagens dan niet meer moeten rijden, maar het zou ze wel eens wat sieren om ook rekening te houden met de andere weggebruikers zonder zichzelf als superieur te zien.
En gelijk heb je hoor. Jij bent aan het werk, dat petje is gewoon stoer aan het doen in die kutgolfquote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:50 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Superieur niet. Maar vanwege volslagen dwazen op de weg denken wij iets van wij zijn groot, jullie klein.
Voorbeeld:
Ik rij op een smalle weg met aan weerszijden auto's geparkeerd.
Komt er een petje in een Golf de bocht om hoeken en komt mij tegen. Wuift mij ff aan de kant.![]()
Wat denkt zo'n iemand? Dat ik ff in de achteruit ga en hem vrij baan geef?
Ik druk door want zo'n Golfje is geen partij voor mij.
Als ik iedereen maar voor moet laten gaan en op ga wachten kom ik nooit van mijn lading af.
Ik heb geen heks die thuis op me wacht, dus maak je geen zorgenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:42 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ja ontzettend, ik vraag me dan altijd weer af wat voor een geitenwollensok er in zo'n auto zit en in 99 van de 100 gevallen is dat dan ook zo'n lulletje rozenwater die de reis naar huis zo lang mogelijk probeert te trekken om maar niet naar die heks van hem te moeten. Het is een snelweg. Maak daar dan ook gebruik van.
Ik spreek uit automobilistview he
Okee.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:52 schreef MrKikker het volgende:
Gaarna alleen opmerkingen over irritant gedrag van medeweggebruikers en geen discussies over wie de betere chauffeur is.
Wat heb jij voor veredelde brommobiel dan?quote:Op vrijdag 16 maart 2012 12:55 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ik heb geen heks die thuis op me wacht, dus maak je geen zorgen
Ik vind het relaxt om in 1 tempo naar huis te tuffen. Op de snelweg waar ik rijd mag je over de gehele lengte maar 100 km/u en het is moeilijk druk, dus het heeft ook weinig zin om te gaan zitten drukken op de linkerbaan.
Daarnaast houdt mijn auto niet echt van 120 km/u
Charadequote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:00 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Wat heb jij voor veredelde brommobiel dan?
Exact, en wat het erger maakt zijn wegen waarop je moet ritsen. Denk je even te kunnen gassen, meoten die randdebielen zodanig traag rijden dat je moet ritsen ipv er voorlangs te kunnenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:06 schreef Palomar het volgende:
Verder ook irritant bij stoplichten met 2 rijstroken. De linkerstrook is officieus een beetje voor het 'snelle' verkeer. Echter soms gaat er een Daihatsu Move oid heel stoer links staan, jij sluit aan en vervolgens trekt die zo langzaam op dat je door alles op de rechter strook wordt ingehaaldHelemaal irritant als je na dat stoplicht eigenlijk weer naar rechts moet afslaan ('ga dan meteen in de rechter baan staan', zou je zeggen, maar meestal trek ik er gewoon even voor langs, tenzij er zo'n 'verrader' voor je staat die je ophoudt...).
Ik ga aan de kant voor ze zodat ze erlangs/tussendoor kunnenquote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:22 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Ohja, motorrijders die tussen de auto's inhalen terwijl er geen file staat. Levensmoe?
Klopt, zelfs in theorieboeken wordt hier naar gewaarschuwd.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 13:55 schreef trovey het volgende:
In dit topic zit iedereen gewoon de klacht van een ander te klagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |