Ongelukken veroorzaken, das helemaal lekker.quote:Op zondag 18 maart 2012 17:07 schreef Markitos81 het volgende:
-... Deze mensen komen er bij mij niet tussen heb op deze wijze al een aanrijding gehad(buiten mijn schuld)
Goeden paint.quote:
quote:
Waarbij de dagelijkse praktijk helaas ook maar al te vaak is dat dat dringen al een paar honderd meter voor het daadwerkelijke ophouden van de rijstrook gebeurtquote:
Bestaat er dan ook goed afgestelde xenonverlichting? Ik vind het eigenlijk altijd hoofdpijnopwekkende koude verlichting. Van voren en van achter.quote:Op zondag 18 maart 2012 20:35 schreef Mwanatabu het volgende:
-bumperklevers
-agressieve bumperklevers (steeds terugvallen, opnieuw versnellen, rechts in gaan halen)
-linksklevers
-linksklevers met een snelheid die 30 km onder het maximum ligt
-idioten die lezen/computeren/sms-en onder het rijden
-mensen die geen richting aangeven
-mensen die beurtelings 90 en 130 rijden: 90 als je erachter zit en 130 als je besluit in te gaan halen
-agressieve kloteboeren die het raar vinden dat je het gas niet vol open trekt op van die binnenwegen "waar je best 100 kunt als je ze kent" en dus op 3 centimeter van je achterbumper gaan lopen middelvingeren en uit het raam schreeuwen; als ik dood onder een tractor in een greppel zou willen liggen hoorde ik op de PAAZ-afdeling en niet achter het stuur. En nee, ik reed keurig 60 waar het kon.
En één van de ergerlijkste:
-mensen met verkeerd afgestelde xenon-verlichting zodat het lijkt alsof de Heere Jezus je van achteren toelacht in je binnenspiegel
Ik ken dat type kruisingen en vaak sta ik er links, dit omdat er 2 banen zijn en een strook voor rechtsaf, waarbij de strook voor rechtsaf vaak te kort is (lees, rechtsafslaand verkeer staat ook voor het vak al rechts stil). Ook wel eens (heel soms!!! gelukkig) van die dichtdrukkers, vaak zodra je je knipper aan zet (dan blijkt men opeens nog gas te kunnen bijgeven). In mijn geval is de keuze vrij makkelijk, ik druk hem ertussen omdat ik anders op de andere rijbaan terecht kom. En laten we eerlijk zijn, als je de keuze krijgt tussen frontaal ergens opklappen of hem bij iemand in zijn deur/zijkant drukken die jou dichtdrukt met het risico dat je hem van de weg drukt, is denk ik voor de meesten wel een makkelijke keuze?quote:Op zondag 18 maart 2012 18:46 schreef Fer het volgende:
[..]
Ongelukken veroorzaken, das helemaal lekker.
Dan heeft die persoon het simpelweg niet begrepen. De bedoeling is om met dezelfde snelheid als het verkeer op de rijbaan ernaast door te rijden tot aan het laatste stuk voor het ritsen en vervolgens netjes achter de auto waar je naast gereden hebt in te voegen. Het is zo simpel, echter helaas heb je ook een aantal pannenkoeken die het niet snappen en anderen niet laten ritsen, waardoor je dus alsnog je plek moet afdwingen.quote:Op zondag 18 maart 2012 18:15 schreef D0808 het volgende:
[..]
Op zich prima wat mij betreft maar doe het dan wel overtuigend want er zijn hele kluiten van die eikels (meestal in grote leasebakken of bouwvakkerbusjes) die half naast je blijven hangen en hem op het laatste moment er voor duwen (dwingen/snijden). Hetgeen ertoe lijdt dat ik in m'n ankers moet en de rest achter me ook.
Ga Citroën rijden (een oude met veerbollen) en bijna de helft van je ergernissen op je lijst kan je doorstrepen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:09 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Linksplakkers
Drempels
Geen richting aangeven op rotonde
Drempels
Langzaam invoegen
Drempels
Wannabe schumachers
Drempels
Fietsers die denken onkwetsbaar te zijn
Drempels
Idioten die door woonstraten met spelende kinderen scheuren (en dan zelf klagen dat er zo hard wordt gereden in de straat
quote:Op zondag 18 maart 2012 20:35 schreef Mwanatabu het volgende:
-bumperklevers
-agressieve bumperklevers (steeds terugvallen, opnieuw versnellen, rechts in gaan halen)
-linksklevers
-linksklevers met een snelheid die 30 km onder het maximum ligt
-idioten die lezen/computeren/sms-en onder het rijden
-mensen die geen richting aangeven
-mensen die beurtelings 90 en 130 rijden: 90 als je erachter zit en 130 als je besluit in te gaan halen
-agressieve kloteboeren die het raar vinden dat je het gas niet vol open trekt op van die binnenwegen "waar je best 100 kunt als je ze kent" en dus op 3 centimeter van je achterbumper gaan lopen middelvingeren en uit het raam schreeuwen; als ik dood onder een tractor in een greppel zou willen liggen hoorde ik op de PAAZ-afdeling en niet achter het stuur. En nee, ik reed keurig 60 waar het kon.
En één van de ergerlijkste:
-mensen met verkeerd afgestelde xenon-verlichting zodat het lijkt alsof de Heere Jezus je van achteren toelacht in je binnenspiegel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
Je moet ook doorrijden tot het einde. Ik heb er juist een hekel aan als ze mij expres er niet tussen willen laten.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:19 schreef Lithia het volgende:
Mensen die niet kunnen ritsen en dan een plaatsje eisen op het laatste moment.
moet zeggen dat ik bij ritsen (in een file) het motto "zsm erin" hanteer.quote:Op maandag 19 maart 2012 00:25 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Je moet ook doorrijden tot het einde. Ik heb er juist een hekel aan als ze mij expres er niet tussen willen laten.
Sterfquote:Op maandag 19 maart 2012 09:45 schreef MrKikker het volgende:
[..]
moet zeggen dat ik bij ritsen (in een file) het motto "zsm erin" hanteer.
om te voorkomen dat ik aan het einde wordt klemgereden door medeweggebruikers die mij "asociaal" vinden omdat ze denken dat ik de "file probeer te omzeilen door zo lang mogelijk op de invoegstrook te rijden".
en ja ik weet dat de invoegstrook uitrijden de doorstroom van het verkeer verbeterd.
Er is een verschil tussen doorrijden naar het einde en invoegen en doorrijden naar het einde, vol op de rem gaan en hopen dat iemand je er tussen laat. Vooral dat laatste zorgt voor onnodige files.quote:Op maandag 19 maart 2012 00:25 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Je moet ook doorrijden tot het einde. Ik heb er juist een hekel aan als ze mij expres er niet tussen willen laten.
Die chauffeur lijkt mij welquote:Op zondag 18 maart 2012 11:17 schreef kikoooooo het volgende:
Mensen die allergisch lijken te zijn voor de rechterbaanSterf langzaam en pijnlijk.
Ik snap ook echt niet dat er geen voorlichtingscampagne over de spitsstrook op tv komt. Dat is echt nodig in dit land.
quote:Op maandag 19 maart 2012 10:06 schreef MrKikker het volgende:
Als je je aan de maximum snelheid houdt en medeweggebruikers rechts inhaalt die ónder de maximumsnelheid rijden, geldt het niet als rechts inhalen.
Deel 2 is overigens mooier:
0:36, check die linkerrijbanen
RVV artikel 11, lid 7: bestuurders mogen andere bestuurders die langzamer rijden dan de maximaal toegestane snelheid rechts inhalenquote:Op maandag 19 maart 2012 10:06 schreef MrKikker het volgende:
Als je je aan de maximum snelheid houdt en medeweggebruikers rechts inhaalt die ónder de maximumsnelheid rijden, geldt het niet als rechts inhalen.
Maar de linkerbaan zit toch links van de middenbaan? Hoe word je dan vastgezet?quote:Op maandag 19 maart 2012 10:00 schreef SilentChaos het volgende:
- Mensen die op de middenbaan blijven rijden omdat er 5km verderop een vrachtwagen rijdt en daardoor de hele linkerbaan vastzetten (omdat je rechts officieel niet mag inhalen)
Omdat iedereen naar links gaat om die persoon in te halen met als gevolg dat die hele linker baan vol zit en het vaak daar nog langzamer gaat rijden dan dat de persoon reed die in eerste instantie ingehaald moest worden...quote:Op maandag 19 maart 2012 11:24 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Maar de linkerbaan zit toch links van de middenbaan? Hoe word je dan vastgezet?
reed zondagmiddag op de A7 richting Purmerend, 't was niet bijzonder druk maar de spitsstrook was wel open. En NOG presteert iedereen het om op de middelste baan met zondagmiddag-snelheid (100km/h en minder) te rijden (A7 is normaal gezien 2-baans). En na een paar auto's via de linkerbaan ingehaald te hebben om vervolgens weer 2 banen naar rechts op te moeten schuiven was ik het zat en heb ik iedereen maar rechts ingehaald. Allemaal mensen nog seinen, dachten zeker dat ik op de vluchtstrook reedquote:Op maandag 19 maart 2012 11:49 schreef El_Liberaliste het volgende:
Mensen die onnodig links rijden haal ik altijd expres rechts in, soms begrijpen ze het dan.
Vooral bij spitsstroken die niemand gebruikt. Iedereen klagen over files, wordt er wat aan gedaan, maakt niemand er gebruik van
Doe ik ook hoorquote:Op maandag 19 maart 2012 11:49 schreef El_Liberaliste het volgende:
Mensen die onnodig links rijden haal ik altijd expres rechts in, soms begrijpen ze het dan.
Vooral bij spitsstroken die niemand gebruikt. Iedereen klagen over files, wordt er wat aan gedaan, maakt niemand er gebruik van
ja dit dus. helaas snappen ze dan de hint nog niet, ze denken eerder dat je een mongool bent omdat je ze snijdt.quote:Op maandag 19 maart 2012 11:58 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Doe ik ook hoorOf geirriteerd eromheen, dus: 2 banen naar links vlak achter ze, 2 banen naar rechts vlak voor ze...
Dat is misschien nog wel het ergste. Is er aan de rechterkant een spitsstrook open, is 'ie leeg. HANDIGquote:Op maandag 19 maart 2012 11:49 schreef El_Liberaliste het volgende:
Mensen die onnodig links rijden haal ik altijd expres rechts in, soms begrijpen ze het dan.
Vooral bij spitsstroken die niemand gebruikt. Iedereen klagen over files, wordt er wat aan gedaan, maakt niemand er gebruik van
Ja erg he. Met dat filmpje heb ik ook het record rechts inhalen op Flitsservice.nl in handenquote:Op maandag 19 maart 2012 10:06 schreef MrKikker het volgende:
Als je je aan de maximum snelheid houdt en medeweggebruikers rechts inhaalt die ónder de maximumsnelheid rijden, geldt het niet als rechts inhalen.
Deel 2 is overigens mooier:
0:36, check die linkerrijbanen
Mooi toch, een vrije rijstrook voor jou alleenquote:Op maandag 19 maart 2012 11:49 schreef El_Liberaliste het volgende:
Vooral bij spitsstroken die niemand gebruikt. Iedereen klagen over files, wordt er wat aan gedaan, maakt niemand er gebruik van
Aan links heet het ook een plusstrook...quote:Op maandag 19 maart 2012 12:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat is misschien nog wel het ergste. Is er aan de rechterkant een spitsstrook open, is 'ie leeg. HANDIG
Heel erg ergerlijk idd. Gebeurt op bijna alle wegen die samenkomen zo ongeveer.quote:Op maandag 19 maart 2012 15:26 schreef Cracka-ass het volgende:
Naast de usual suspects aan irritaties heb ik een nieuwe geconstateerd.
Dagelijks rijd ik over knooppunt Lunetten. Daar heb je ten hoogte van de Uithof 1,5 a 2 kilometer om van rijbaan te wisselen om op de A12 of A27 te komen. Waarom wil iedereen zodra het eerste blokje in zicht is zo snel mogelijk van baan wisselen? Dat zorgt altijd voor opstoppingen terwijl je 1 kilometer verder rustig van baan kunt wisselen.![]()
Vooral leuk als er voor je een vrachtwagen rijdt die graag naar links wilt, jij die de ruimte geeft en achteropkomend verkeer gaat lopen knipperen en seinen.quote:Op maandag 19 maart 2012 15:34 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Heel erg ergerlijk idd. Gebeurt op bijna alle wegen die samenkomen zo ongeveer.
Het kan nog erger, namelijk met verhoogde rijbaanscheiding:quote:Op maandag 19 maart 2012 15:38 schreef Nero22 het volgende:
Het niet kunnen voorsorteren op dubbele rotondes:
[ afbeelding ]
Nee, nummer 2 rechts heeft juist een gat opengelaten vandaar het wtf.. Ik zie het dagelijks, auto's links racen ervandoor als het stoplicht op groen gaat om met een kluitje op elkaar voor de 1e auto proberen te komen. Nodeloos te zeggen dat het vaak een mooi spektakel is om te zien als blijkt dat de eerste auto rechts flink blijkt op te trekken iets wat de links "ik moet voorop" rijders soms niet verwachten. Een deel van die "ik moet voorop" rijders druipen dan af maar een ander deel riskeren liever nog een ongeval dan op te moeten geven.quote:Op maandag 19 maart 2012 11:52 schreef FransDeens het volgende:
Het plaatje van D0808 is zeer herkenbaar maar wel voor interpretatie vatbaar. Rijdt de 2e auto op de rechterbaan op een trieste manier het gat dicht, of proberen 3 auto's zich in een gat voor 1 auto te wurmen?
Ja, die tactiek heb ik ook een paar keer geprobeerd bij weefvakken met 2 stroken. Maar daar bleef iedereen lekker in een treintje links rijden waardoor ik er niet meer tussen konquote:Op maandag 19 maart 2012 15:26 schreef Cracka-ass het volgende:
Naast de usual suspects aan irritaties heb ik een nieuwe geconstateerd.
Dagelijks rijd ik over knooppunt Lunetten. Daar heb je ten hoogte van de Uithof 1,5 a 2 kilometer om van rijbaan te wisselen om op de A12 of A27 te komen. Waarom wil iedereen zodra het eerste blokje in zicht is zo snel mogelijk van baan wisselen? Dat zorgt altijd voor opstoppingen terwijl je 1 kilometer verder rustig van baan kunt wisselen.![]()
Dat doe ik met de motor altijd. Vanmiddag voor het eerst voor gaas gegaan omdat een ouwe vent in zijn golfje hem keihard wegplanktequote:Op maandag 19 maart 2012 20:02 schreef D0808 het volgende:
[..]
Nee, nummer 2 rechts heeft juist een gat opengelaten vandaar het wtf.. Ik zie het dagelijks, auto's links racen ervandoor als het stoplicht op groen gaat om met een kluitje op elkaar voor de 1e auto proberen te komen. Nodeloos te zeggen dat het vaak een mooi spektakel is om te zien als blijkt dat de eerste auto rechts flink blijkt op te trekken iets wat de links "ik moet voorop" rijders soms niet verwachten. Een deel van die "ik moet voorop" rijders druipen dan af maar een ander deel riskeren liever nog een ongeval dan op te moeten geven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
Met een motor verwachten we niet anders, dat is ook logisch daar die een flink stuk sneller/makkelijker weg zijn. Niets mis mee.quote:
Dus als ik sneller ben dan jij moet ik evengoed achter jou? Want vaak is het geen kwestie van vermogen of snelle autos, maar gewoon van een keer durven doortrekken en goed opletten. Dus niet moeten bedenken in welke versnelling die ook alweer stond als het groen wordt en eerst de motor moeten starten, maar koppeling op laten komen en doortrappen naar 5000/6000 rpm. Zo heb ik hem voor menig BMW/Mercedes/Audi getrapt met de AX.quote:Op maandag 19 maart 2012 21:01 schreef D0808 het volgende:
[..]
Met een motor verwachten we niet anders, dat is ook logisch daar die een flink stuk sneller/makkelijker weg zijn. Niets mis mee.
Wmbt. mag het een wetsregel gaan worden dat de eerste links achter de eerste rechts invoegt, zijn we hopelijk van een hoop testosteron en gare (gevaarlijke!) acties af. Behalve natuurlijk wanneer de eerste rechts een vrachtwagen is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |