Ik heb dat op de snelweg nog wel eens. Reactie uit eerder topic:quote:Op zaterdag 17 maart 2012 15:10 schreef Revolution-NL het volgende:
Waar ik mij helemaal kapot aan kan ergeren zijn mensen die niet een constante snelheid rijden maar bijv. op een rechte provenciale weg constant tussen de 78-87kmph rijden terwijl daar geen enkele reden voor is
Echt ENORM irritant als je op de CC rijdt.
Wat zou ik blij zijn als ik een auto zou hebben met adeptive cruise control
Dat is een nuance verschil. Ik hoor vaak het argument dat het toch geen tijd scheelt als een vrachtwagen een andere vrachtwagen inhaalt. Maar owee als wij, automobilist moeten wachten, dan scheelt het wel een hoop tijd. Als ik zie dat een vrachtwagen maar links knippert rem ik lichtjes en knipper ik met roodlicht. Hoe vaak je niet gefrusteerde mensen dat gat snel ziet dichtrijden. Helemaal wereldvreemd ben ik niet op de snelweg, mag 3x Maastricht-Utrecht doen, dus ik weet wel een beetje waar ik over praat als je het over vrachtwagens inhalen hebt.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:59 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja maar ik zie het probleem niet? Als mensen zich daaraan willen ergeren laat ze lekker? Als je het niet wilt ook prima. En heel vaak heb ik zelf ook wel van hè kut als er een vrachtwagen inhaalt. Heel vaak is dat gewoon fockin irritant. En ik heb heus geen saai leven maar op zo'n moment is zoiets gewoon een beetje jammer. Zelfde als mensen gewoon tergend langzaam voor je blijven rijden.
Jij wil zeggen dat Belgische automobilisten beter rijden?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 17:23 schreef matthisl het volgende:
Alle Nederlandse weggebruikers: Gunnen elkaar niks, denken dat ze een half uur eerder thuis zijn door in te voegen voor die ene auto, kijken nooit in hun spiegels, "je mag hier maar 120 dus ik hoef niet naar rechts", weten niet wat ritsen is, besparen geld op het onderhoud van hun auto waardoor ze vaak met 1 (aftermarket xenon) lamp rijden, onbesluitvaardig, opgefokt en geen gevoel voor de auto. Al met al de slechtste chauffeurs uit Europa. Zo dat is er uitGoed topic!
Doe een rondje Antwerpen ring, en je weet genoeg over Belgen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:13 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Jij wil zeggen dat Belgische automobilisten beter rijden?
Dat komt omdat er altijd een stoere M badge opgeplakt is terwijl het gewoon een 316 is.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 21:06 schreef joeftw het volgende:
Nja meeste is al genoemd. Uhm, op 2 rijstroken staan by het stoplicht (meestal bmw, kijk mij stoer zijn) om vervolgens als het groen is niet weg te rijden door gebrek aan op letten (of stoer zijn van; ik heb een bmw en rij niet meteen als het groen is want ik focus niet op 't licht) maar ook niemand kan rijden op zowel de linker rijbaan als de rechter rijbaan omdat jij alles blokkeerd.Maak ik toch wel geregeld mee dus bij deze een irritatiepunt. En ohweej als je toetert he. Niks, dan gebeurd er niks. Dan kijken ze rustig vooruit. Compensatie mobiel..
Die zijn idd reer irritantquote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:20 schreef Xoio het volgende:
Mensen die je inhalen, voor je gaan rijden en vervolgens de snelheid terug laten zakken.
Kijk als het gewoon rustig is ofzo en ik geen haast heb prima haal maar lekker in. Maar als het wèl druk is en ik zelf ook meer haast heb of gewoon als het heel druk is en ze dan gaan inhalen. Dat vind ik gewoon irritant. Dat jij mij dan een egoist vindt, prima doe maar wat je niet laten kunt.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:05 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Dat is een nuance verschil. Ik hoor vaak het argument dat het toch geen tijd scheelt als een vrachtwagen een andere vrachtwagen inhaalt. Maar owee als wij, automobilist moeten wachten, dan scheelt het wel een hoop tijd. Als ik zie dat een vrachtwagen maar links knippert rem ik lichtjes en knipper ik met roodlicht. Hoe vaak je niet gefrusteerde mensen dat gat snel ziet dichtrijden. Helemaal wereldvreemd ben ik niet op de snelweg, mag 3x Maastricht-Utrecht doen, dus ik weet wel een beetje waar ik over praat als je het over vrachtwagens inhalen hebt.
Dit is nogmaals slechts een voorbeeld van het ikke. ikke, ikke-denken. Zelfde als berichtje hierboven. Wie denk je wel niet dat je bent dat je moet gaan snijden. En dat allemaal omdat je van je cc af moet..
Bedankt maar waarschijnlijk komt het nooit goed want ik heb gewoon geen inzicht. Tijdens mijn rijlessen heb ik al één keer een ongeluk veroorzaakt, zegt genoeg dacht ik zo.quote:Op zondag 18 maart 2012 11:21 schreef Sounddragon het volgende:
Maak je niet druk, over een jaartje ofzo, foeter je net zo hard mee.![]()
Doe je ding, probeer je aan de regels te houden en alles komt goed.
Niets van aantrekken - er zijn een paar miljoen auto's op de weg, en slechts een paar tiental fokkers actief in dit topic :-) Als je gewoon je best doet om anderen zo min mogelijk te hinderen zullen de meesten er geen probleem van maken als je je eens vergist, dat doen we allemaal. Zolang je de irritatie-top-tien maar vermijd, en gewoon het verkeer om je heen goed in de gaten houdt, dan komt het meestal vanzelf wel goed.quote:Op zondag 18 maart 2012 11:18 schreef Ziba het volgende:
Mannen, ik word een beetje onzeker van jullie. Ik kan namelijk niet autorijden maar heb toch sinds kort mijn rijbewijs. En het gaat best verkeerd en volgens mij irriteren best veel mensen zich aan mijn rijstijl.
hehe, zo reed ik in het begin ook hoor. Kan me nog herinneren dat ik in 1 van mn eerste ritjes bij het stoplicht (gewoon zoals geleerd op rijles...) wegreed op alleen de koppeling (zonder gas bijgeven). Dat ging zo traag dat ik direct bij het stoplicht al werd ingehaald door achterliggersquote:Op zondag 18 maart 2012 11:18 schreef Ziba het volgende:
Mannen, ik word een beetje onzeker van jullie. Ik kan namelijk niet autorijden maar heb toch sinds kort mijn rijbewijs. En het gaat best verkeerd en volgens mij irriteren best veel mensen zich aan mijn rijstijl.
Ik kan me ergeren aan van die stoere boys die dan expres hard voorbij rijden/gaan toeteren en aan mensen die te hard of te langzaam rijden.
Ik denk dat hij Belgen gewoon buiten de categorie 'chauffeurs' houdt (en terecht).quote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:13 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
je hebt een punt, maar ik vind het wel tof dat je je eigen overtredingen op film hebt. rechts inhalen mag nog steeds niet.quote:Op zondag 18 maart 2012 11:17 schreef kikoooooo het volgende:
Mensen die allergisch lijken te zijn voor de rechterbaanSterf langzaam en pijnlijk.
Ik snap ook echt niet dat er geen voorlichtingscampagne over de spitsstrook op tv komt. Dat is echt nodig in dit land.
Nouja, rustiger gaan rijden is anders dan meteen op de rem trappen.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:31 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Heb het ook niet op klevers....
Ga voor de veiligheid altijd langzamer rijden, mocht ie achterop rijden is de klap niet zo hard voor hem.
Gisteren ook nog zo'n kereltje die op een 60-weg (ik reed rond de 70) heel kort op m'n bumper ging hangen. Ben uiteindelijk maar afgezakt tot 30 km/uur voor onze "veiligheid", denk dat gaat meneer er wel een keer omheen, maar nee hoor, gewoon blijven hangen....
Lekker boeiend. Ik ga er echt niet slalommend omheen.quote:Op zondag 18 maart 2012 12:12 schreef powerflux het volgende:
[..]
je hebt een punt, maar ik vind het wel tof dat je je eigen overtredingen op film hebt. rechts inhalen mag nog steeds niet.
Nee, Belgen niet per se, maar Duitsers, Fransen, Italianen, Engelsen, Zweden en al die anderen wel ja.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 19:13 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |