Nou lekker is datquote:ARNHEM - Tegen vier militairen zijn maandag bij de rechtbank in Arnhem werkstraffen geëist, onder meer omdat ze bij collega's bij wijze van ontgroening een bloot achterwerk in het gezicht drukten. De vier zijn militairen van de Luchtmobiele Brigade onder wie een Arnhemmer en een man uit Borculo (beiden 22).
Tegen hun korporaal die zou hebben verzuimd in te grijpen, werd vrijspraak geëist: officier van justitie Stikkelman kon niet hard maken dat de man toen dit alles begin 2010 gebeurde in Schaarsbergen en op oefening in Groningen, al korporaal was.
De vier werd ook verweten niet te hebben ingegrepen toen een van de twee slachtoffers op een ander moment werd mishandeld door een andere militair. Een van hen zou ook een van de slachtoffers een ijsbal in het gezicht hebben gegooid, toen die lag te slapen.
Ja en dat is wel normaalquote:Op maandag 12 maart 2012 16:38 schreef HyperViper het volgende:
Wat verschrikkelijk voor die knulletjes zeg. Werkelijk. Een ijsbal in je gezicht, dat is wel even wat anders dan een bermbom. Verschrikkelijk dit.
Tjonge jonge zeg bij mij op school gebeurden er vroeger nog ergere dingen. Gasten kregen tijdens kamp schijt in hun kussensloop gedrukt omdat ze buiten de groep vielen. Non nieuws.
Zedendeliquent + militair: Een carrière als Tweede-Kamerlid lonkt.quote:Op maandag 12 maart 2012 16:37 schreef Ulx het volgende:
Een onvrijwillige rimjob opdringen aan iemand lijkt me een sexueel delict.
Castreren dus, die soldaten. En ophangen aan de hoogste boom.
Ah joh homo.quote:Op maandag 12 maart 2012 16:41 schreef Yi-Long het volgende:
Zo gaan ze dus met hun 'maten' om. Kun je nagaan hoe 'lollig' ze zijn met een Afghaans boertje ofzo...(!)
Hufters.
Het wachten is trouwens weer op zo'n slachtoffer dat na een paar jaar doorslaat en een paar collega's, of erger, een paar burgers afknalt.
Wat moet jij dan op een ontzettende kutschool hebben gezeten.quote:Op maandag 12 maart 2012 16:38 schreef HyperViper het volgende:
Wat verschrikkelijk voor die knulletjes zeg. Werkelijk. Een ijsbal in je gezicht, dat is wel even wat anders dan een bermbom. Verschrikkelijk dit.
Tjonge jonge zeg bij mij op school gebeurden er vroeger nog ergere dingen. Gasten kregen tijdens kamp schijt in hun kussensloop gedrukt omdat ze buiten de groep vielen. Non nieuws.
In iemand zijn slaapzak schijten was ook mooi. Die smoel de volgende ochtend als ie zijn warme zak uit stapte...quote:Op maandag 12 maart 2012 16:38 schreef HyperViper het volgende:
Eric wist op dat moment niet dat Nederland minderjarige kindsoldaatjes in het leger had. Anders was het natuurlijk geen probleem geweest, buiten flink op z'n donder krijgen omdat je als ambtenaar nooit mag klooien op je werk. Ondanks z'n partijpolitieke handicap is het nog steeds een ouwe vriend van me. Jullie denken toch niet alles over hem te weten toch? Maar goed, da's offtopic.quote:Op maandag 12 maart 2012 16:47 schreef freako het volgende:
[..]
Zedendeliquent + militair: Een carrière als Tweede-Kamerlid lonkt.
En dan vinden militairen het gek dat ze een tokkie-imago hebben bij het publiekquote:Op maandag 12 maart 2012 17:20 schreef ErwinRommel het volgende:
![]()
Huilies, met name Yi-Long.
Ben/was van eerste lichting LMB, hoort er gewoon bij. Niet moeilijk doen!
Wat bezielt jou hier rond te hangen?quote:Op maandag 12 maart 2012 17:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik snap dit niet zo goed. Wat bezielt iemand om dit te doen?²
Dat zal me jeukenquote:Op maandag 12 maart 2012 17:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
En dan vinden militairen het gek dat ze een tokkie-imago hebben bij het publiek![]()
Ik ben van mening dat je zo niet met elkaar omgaat. Jij bent van mening dat het normaal is. Dan zijn we ook meteen uitgepraat natuurlijkquote:Op maandag 12 maart 2012 17:20 schreef ErwinRommel het volgende:
![]()
Dat laatste zie jij volgens mij dolgraag gebeuren.quote:Op maandag 12 maart 2012 17:30 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
LMB, LMBO... blijkbaar zit het dicht bij elkaar.
Ik ben van mening dat je zo niet met elkaar omgaat. Jij bent van mening dat het normaal is. Dan zijn we ook meteen uitgepraat natuurlijk
Ook niet huilen dan wanneer niemand er een fuck om geeft wanneer er weer een peletonnetje op een bergbom rijdt. Hoort er ook bij.
Volgens mij waren we al tot de conclusie gekomen dat jij niet zo geweldig bent met denken...quote:Op maandag 12 maart 2012 17:31 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat laatste zie jij volgens mij dolgraag gebeuren.
dat zijn jouw woorden!quote:Op maandag 12 maart 2012 17:32 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Volgens mij waren we al tot de conclusie gekomen dat jij niet zo geweldig bent met denken...
Ik vind het hier ontzettend fijn toeven. Het houdt je scherp.quote:Op maandag 12 maart 2012 17:24 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wat bezielt jou hier rond te hangen?
Net als dat het erbij hoort dat ik willekeurige mensen in TPG post pakjes verrot sla?quote:Op maandag 12 maart 2012 17:20 schreef ErwinRommel het volgende:
![]()
quote:Op maandag 12 maart 2012 17:40 schreef Esses het volgende:
[..]
Net als dat het erbij hoort dat ik willekeurige mensen in TPG post pakjes verrot sla?
Er is heul geen gesodemieter, het hoort er allemaal bij!quote:Op maandag 12 maart 2012 18:28 schreef Ulx het volgende:
Ik had trouwens begrepen van een aantal politici dat het herinvoeren van de dienstplicht weer zou leiden tot respect voor gezag en orde en tucht en meer van dattem. Klopt dat eigenlijk? Het is wel continu gesodemieter in dat leger volgens mij.
om een blote reet in je gezicht?????quote:Op maandag 12 maart 2012 18:35 schreef Ulx het volgende:
Zo'n taakstrafje is natuurlijk ook een veel te slappe straf. Daar lachen ze om.
Op zich zou één of meerdere soldaten tot voorbeeld maken door ze voor het vuurpeleton te zetten en ze executeren er snel toe leiden dat dit soort flauwekul niet meer zal voorkomen. Ik ben die slappe watjes straffen een beetje zat eigenlijk. Slecht voor het respect voor de officieren.
Precies. Op de judas wieg ermee en aanpakken die zooi. Hoe moeten de slachtoffers nu nog functioneren?!quote:Op maandag 12 maart 2012 18:35 schreef Ulx het volgende:
Zo'n taakstrafje is natuurlijk ook een veel te slappe straf. Daar lachen ze om.
Op zich zou één of meerdere soldaten tot voorbeeld maken door ze voor het vuurpeleton te zetten en ze executeren er snel toe leiden dat dit soort flauwekul niet meer zal voorkomen. Ik ben die slappe watjes straffen een beetje zat eigenlijk. Slecht voor het respect voor de officieren.
Oh nou, dan is het ok hoor!quote:Op maandag 12 maart 2012 18:41 schreef Lavenderr het volgende:
Ontgroenen komt in alle geledingen van het volk voor.
Bij de studentjes gaat het ook niet bepaald zachtzinnig toe. Daar valt dit bij in het niet.
Nee, dat is het niet, het is kinderachtig gekut, maar het is ook geen nieuws en in het onderhavige geval nou ook niet zo heel schokkend .....quote:
Misschien is het ook wel kort door de bocht. Maar een taakstraf is natuurlijk flauwekul voor een soldaat.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
om een blote reet in je gezicht?????
damn
precies, of zet ze gewoon een paar weken op wacht in hun blote reet ... als ze het ding zo mooi vinden mag de rest het ook zien vind ikquote:Op maandag 12 maart 2012 18:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Misschien is het ook wel kort door de bocht. Maar een taakstraf is natuurlijk flauwekul voor een soldaat.
Een andere goede oplossing zou zijn de vier soldaten neer te zetten op een stoel met een biertje, en ze dan laten toekijken hoe de rest van hun eenheid zich keihard te pletter mag trainen en ontzeg ze verlof e.d. . En dat vier weekjes lang, dag en nacht. Laat die eenheid weten dat ze dit aan die vier gasten te danken hebben die daar lekker zitten met een biertje en niet mee hoeven doen.
Na een paar dagen lossen die soldaten het dan onderling wel op
Dat werkt niet. Het kader in het leger, dus onderofficieren en officieren weten dat ontgroeningen plaats vinden en alhoewel het natuurlijk officieel verboden is, zullen die gewoon doen alsof hun neus bloedt, omdat "het er nu eenmaal bij hoort" Sterker nog de soldaten die er aangifte van doen, zeg maar uit de school klappen, zijn over het algemeen gewoon de spreekwoordelijke lul in de toekomst, want dat zijn "mietjes"quote:Op maandag 12 maart 2012 18:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Misschien is het ook wel kort door de bocht. Maar een taakstraf is natuurlijk flauwekul voor een soldaat.
Een andere goede oplossing zou zijn de vier soldaten neer te zetten op een stoel met een biertje, en ze dan laten toekijken hoe de rest van hun eenheid zich keihard te pletter mag trainen en ontzeg elke soldaat behalve die vier verlof e.d. En dat vier weekjes lang, dag en nacht. Laat die eenheid weten dat ze dit aan die vier gasten te danken hebben die daar lekker zitten met een biertje en niet mee hoeven doen.
De hele eenheid straffen en de daders niet lijkt mij prima, na een paar weken mept die eenheid de daders wel het ziekenhuis in. Als een dankjewel. En anders is het gewoon goede training.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:04 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat werkt niet. Het kader in het leger, dus onderofficieren en officieren weten dat ontgroeningen plaats vinden en alhoewel het natuurlijk officieel verboden is, zullen die gewoon doen alsof hun neus bloedt, omdat "het er nu eenmaal bij hoort" Sterker nog de soldaten die er aangifte van doen, zeg maar uit de school klappen, zijn over het algemeen gewoon de spreekwoordelijke lul in de toekomst, want dat zijn "mietjes"
quote:Op maandag 12 maart 2012 17:20 schreef ErwinRommel het volgende:
![]()
En jij verwacht ook, dat keer op keer men bezuinigd op defensie? Al meer dan 20 jaar lang? Verwacht dat het personeel nog enige motivatie heeft?quote:Op maandag 12 maart 2012 19:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Kansloos, eerlijk waar. Ik verwacht van de mensen op wie we allemaal rekenen om ons veilig te moeten kunnen houden, dat ze een hoger niveau hebben dan dit soort infantiele acties, die de meesten na groep 8 toch wel ontgroeid zijn.
Kijk, als ik dit bericht lees, denk ik, ach, een incident, een paar mafkezen heb je er altijd bij. Dan stel je me wel teleur door mijn relativering meteen onderuit te halen door breed te verkondigen dat dit normaal is en erbij hoort.
Een beetje professionaliteit als het om dit soort functies gaat zou op zich wel goed zijn.
Ik zie niet wat gebrek aan motivatie met je reet in andermans gezicht dauwen te maken heeft.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En jij verwacht ook, dat keer op keer men bezuinigd op defensie? Al meer dan 20 jaar lang? Verwacht dat het personeel nog enige motivatie heeft?
Boehoe?quote:Op maandag 12 maart 2012 19:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En jij verwacht ook, dat keer op keer men bezuinigd op defensie? Al meer dan 20 jaar lang? Verwacht dat het personeel nog enige motivatie heeft?
Full Metal Jacket-style.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een andere goede oplossing zou zijn de vier soldaten neer te zetten op een stoel met een biertje, en ze dan laten toekijken hoe de rest van hun eenheid zich keihard te pletter mag trainen en ontzeg elke soldaat behalve die vier verlof e.d. En dat vier weekjes lang, dag en nacht. Laat die eenheid weten dat ze dit aan die vier gasten te danken hebben die daar lekker zitten met een biertje en niet mee hoeven doen.
Ja, ik zal wel erg simpel zijn. Maar hoe kun je hier toch aan meedoen?quote:Op maandag 12 maart 2012 19:59 schreef Made-In-Holland het volgende:
Ontgroeningen_______! Jezelf laten vernederen om zogenaamd ergens bij te mogen horen
Waarom zou ik bij een groep willen horen die zich zo gedraagt!? Als er op een gegeven moment een situatie is dat ik die figuren dan moet beschermen of niet, dan denk ik weer even aan die geweldige vrienden die hun blote reet in iemand's gezicht duwen, en dan kijk ik wel even de andere kant op. Mis je niks aan, dat soort 'maten'...(!)quote:Op maandag 12 maart 2012 21:12 schreef PKRChamp het volgende:
Een ontgroening hoort er eenmaal bij bij het leger, het schept juist broederschap en een gevoel van erbij horen. Bovendien wat stelt het nu eenmaal voor? Deze personen die er over aan het klagen waren horen in mijn ogen helemaal niet bij het leger. Die kunnen beter gaan korfballen.
Je vergeet het feit even dat er voor mietjesgedrag totaal geen plek is in het leger. Deze mensen worden wel getraind om te vechten dus is er geen plek voor politiek correctheid. Je moet gewoon even door de zure appel heen om volledig geaccepteerd te worden. Het is ook gelijk een soort van test om te kijken hoe ver de nieuwe aanwinsten willen gaan om er bij te horen weet je ook gelijk hoe loyaal zo`n figuur is. Volgens mij bestaat er geen legereenheid zonder ontgroeningsrituelen.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:36 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Waarom zou ik bij een groep willen horen die zich zo gedraagt!? Als er op een gegeven moment een situatie is dat ik die figuren dan moet beschermen of niet, dan denk ik weer even aan die geweldige vrienden die hun blote reet in iemand's gezicht duwen, en dan kijk ik wel even de andere kant op. Mis je niks aan, dat soort 'maten'...(!)
De vergelijking is dat je een grote groep adolescenten bij elkaar zet, met niet alleen een hiërarchie in rang, maar ook een hiërarchie binnen de rangen zelf.quote:Op maandag 12 maart 2012 22:01 schreef timmmmm het volgende:
De gemiddelde studentenvereniging staat hoop ik ook niet voor even serieuze situaties als het leger. Ik snap niet helemaal wat het een met het ander te maken heeft. Ook niet trouwens hoe je dit kan vergoelijken door naar een ander te wijzen.
Ach, maar goed dat dit in Rave's ogen volslagen normaal is en dat het op geen enkele wijze verkeerd is. Dat je schijnbaar de verbale mogelijkheden niet hebt om iemand op zijn plaats te zetten getuigt van onmacht. Meer niet. Ik denk dat je beter jezelf op de plaats kan zetten als je dit soort geintjes uithaalt.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:57 schreef Rave_NL het volgende:
Een reet in je gezicht geduwd? O, o, wat dolletjes.
Het zou me niets verbazen als dit een van de oudste pranks ooit is..
YouTube maar eens naar Prank abs Ass in face
Gewoon een geintje voor een nieuweling om zijn plaats te kennen in de groep.
Met als gevolg dat een of andere dipshit klaagde, wat er in de überpolitiek correcte legerleiding voor zorgde dat alles enorm opgeblazen wordt.
Denk dat er bij de gemiddelde studentenvereniging het er een stuk wilder aan toe gaat dan in het beeld wat er hier wordt geschept...
waarom niet, het gaat in beide gevallen om ontgroeningen en in dit geval is het gewoon nogal mild ... blote reet in je gezicht, ijsbal terwijl je ligt te slapen, blablabla mijn grote broer ging een stuk grover met mij om en als je hem wat aan wil doen zul je mij eerst morsdood moeten maken, achteraf kan ik er alleen maar om lachen!quote:Op maandag 12 maart 2012 22:01 schreef timmmmm het volgende:
De gemiddelde studentenvereniging staat hoop ik ook niet voor even serieuze situaties als het leger. Ik snap niet helemaal wat het een met het ander te maken heeft. Ook niet trouwens hoe je dit kan vergoelijken door naar een ander te wijzen.
Mag ik even voorop stellen dat mij het nooit is overkomen, en ik ook zeker niet de behoefte voel om zoiets te flikken, noch goedkeur.quote:Op maandag 12 maart 2012 22:18 schreef Esses het volgende:
[..]
Ach, maar goed dat dit in Rave's ogen volslagen normaal is en dat het op geen enkele wijze verkeerd is. Dat je schijnbaar de verbale mogelijkheden niet hebt om iemand op zijn plaats te zetten getuigt van onmacht. Meer niet. Ik denk dat je beter jezelf op de plaats kan zetten als je dit soort geintjes uithaalt.
ik ken ergere verhalen en ik kan me niet voorstellen dat jij ze ook niet kentquote:Op maandag 12 maart 2012 22:25 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Mag ik even voorop stellen dat mij het nooit is overkomen, en ik ook zeker niet de behoefte voel om zoiets te flikken, noch goedkeur.
Maar misschien komt dat wel omdat ik er altijd voor zorg dat ik mijn taak naar behoren uitvoer + meer. En wie zegt dat dit verbaal nooit gemeld is aan die lui, maar dit schijnbaar nodig werd geacht om iets door te laten dringen.
En indirect ben je wel degelijk bezig om het goed te keuren.quote:Op maandag 12 maart 2012 22:25 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Mag ik even voorop stellen dat mij het nooit is overkomen, en ik ook zeker niet de behoefte voel om zoiets te flikken, noch goedkeur.
Maar misschien komt dat wel omdat ik er altijd voor zorg dat ik mijn taak naar behoren uitvoer + meer. En wie zegt dat dit verbaal nooit gemeld is aan die lui, maar dit schijnbaar nodig werd geacht om iets door te laten dringen.
Geldt dat niet voor alle militairen?quote:Op maandag 12 maart 2012 21:12 schreef PKRChamp het volgende:
Een ontgroening hoort er eenmaal bij bij het leger, het schept juist broederschap en een gevoel van erbij horen. Bovendien wat stelt het nu eenmaal voor? Deze personen die er over aan het klagen waren horen in mijn ogen helemaal niet bij het leger. Die kunnen beter gaan korfballen.
Ah, 'de zure appel', zo noemde jij je kontje dus wanneer je hem bij iemand lekker op zijn mondje drukte...!?quote:Op maandag 12 maart 2012 21:43 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Je vergeet het feit even dat er voor mietjesgedrag totaal geen plek is in het leger. Deze mensen worden wel getraind om te vechten dus is er geen plek voor politiek correctheid. Je moet gewoon even door de zure appel heen om volledig geaccepteerd te worden. Het is ook gelijk een soort van test om te kijken hoe ver de nieuwe aanwinsten willen gaan om er bij te horen weet je ook gelijk hoe loyaal zo`n figuur is. Volgens mij bestaat er geen legereenheid zonder ontgroeningsrituelen.
quote:Op maandag 12 maart 2012 23:16 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ah, 'de zure appel', zo noemde jij je kontje dus wanneer je hem bij iemand lekker op zijn mondje drukte...!?
Het leger is nu eenmaal een mannenwereld hoe graag politiek correct den Haag dat ook wil ontkennen. Je ziet het nu ook bij die verkrachtingen in het Amerikaanse leger, of je hoort er bij en je ondergaat nu eenmaal een rituele vernedering of je bent een lonely boy en je kan niet op de steun van je maten rekenen wat toch wel van enorm belang is als de kogels om je oren vliegen.quote:Het heeft ook geen fuck met 'loyaliteit' te maken natuurlijk, maar gewoon machtsmisbruik en intimidatie door de groep op een individu.
Zelfs als ik al de ambitie zou hebben met nobele idealen om 'het land te dienen' en dat soort onzin, dan zou ik me verdomd snel bedenken als ik tussen complete idioten als deze terecht zou komen, en eerlijk gezegd zou je dan de rest van de tijd dat we 'collega's' zijn moeten vrezen voor een kogel in je achterhoofd.
Maar goed, ik heb sowieso nooit die ambitie gehad om a; in het leger te dienen (tenzij wellicht als eenzame sniper), of b: om 'erbij te horen'.
Maar goed, als jullie je lekker het alpha-mannetje willen voelen door je kont te laten kussen door een rookie, dan moeten jullie dat allemaal lekker zelf weten natuurlijk![]()
Verwacht alleen niet dat de rest van NL het WEL als acceptabele omgangsvormen accepteert.
Dit heeft geen fuck met 'mannenwereld' te maken, maar met een wereld waarin gewoon veels te veel debielen de dienst uitmaken, en denken dat DIT soort gedrag gelijk staat aan 'stoerheid' en 'mannelijkheid'.quote:Op maandag 12 maart 2012 23:21 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
[..]
Het leger is nu eenmaal een mannenwereld hoe graag politiek correct den Haag dat ook wil ontkennen. Je ziet het nu ook bij die verkrachtingen in het Amerikaanse leger, of je hoort er bij en je ondergaat nu eenmaal een rituele vernedering of je bent een lonely boy en je kan niet op de steun van je maten rekenen wat toch wel van enorm belang is als de kogels om je oren vliegen.
De mannelijkheid spat er vanaf.quote:Op maandag 12 maart 2012 23:23 schreef Yi-Long het volgende:
Echte mannen zouden daar zijn opgestaan en gezegd hebben: "Doe eens even normaal, idioot! ZO gaan we niet met elkaar om!"
Ben je nu serieus?quote:Op maandag 12 maart 2012 23:23 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dit heeft geen fuck met 'mannenwereld' te maken, maar met een wereld waarin gewoon veels te veel debielen de dienst uitmaken, en denken dat DIT soort gedrag gelijk staat aan 'stoerheid' en 'mannelijkheid'.
Echte mannen zouden daar zijn opgestaan en gezegd hebben: "Doe eens even normaal, idioot! ZO gaan we niet met elkaar om!"
quote:Op maandag 12 maart 2012 23:21 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
[..]
Het leger is nu eenmaal een mannenwereld hoe graag politiek correct den Haag dat ook wil ontkennen. Je ziet het nu ook bij die verkrachtingen in het Amerikaanse leger, of je hoort er bij en je ondergaat nu eenmaal een rituele vernedering of je bent een lonely boy en je kan niet op de steun van je maten rekenen wat toch wel van enorm belang is als de kogels om je oren vliegen.
De mensen die je dan niet helpen in een dergelijke situatie mogen mijn inziens zich melden bij de GGZ.quote:of je bent een lonely boy en je kan niet op de steun van je maten rekenen wat toch wel van enorm belang is als de kogels om je oren vliegen.
Ik heb gehoord van 'voetbalhumor', en heb het ook meegemaakt toen ik op voetbal zat, alleen hebben ze nooit iets bij mij geflikt, en hadden ze ook niet moeten doen...quote:Op maandag 12 maart 2012 23:31 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ben je nu serieus?
Haantjesgedrag en dergelijke hoort juist bij het mannelijke gedrag. Jij geeft nu de politiek correcte man weer en die staat niet in verhouding tot de werkelijkheid.
Heb je weleens gehoord van voetbalhumor bijvoorbeeld? Dat is negen van de tien keer ook niet echt "vriendelijk" maar wel echt typisch mannelijk. Kortom het hoort erbij en deze jongens die zijn gaan klagen zijn gewoon ongeschikt voor het leger.
Het gaat hier om het leger, niet om de burgermaatschappijquote:Op maandag 12 maart 2012 22:18 schreef Esses het volgende:
[..]
Ach, maar goed dat dit in Rave's ogen volslagen normaal is en dat het op geen enkele wijze verkeerd is. Dat je schijnbaar de verbale mogelijkheden niet hebt om iemand op zijn plaats te zetten getuigt van onmacht. Meer niet. Ik denk dat je beter jezelf op de plaats kan zetten als je dit soort geintjes uithaalt.
quote:Op maandag 12 maart 2012 16:56 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
In iemand zijn slaapzak schijten was ook mooi. Die smoel de volgende ochtend als ie zijn warme zak uit stapte...
Jij gaat beter vechten wanneer je iemand's zweterige bilhaar in je gezichtje hebt gehad?quote:Op maandag 12 maart 2012 23:54 schreef Jian het volgende:
[..]
Het gaat hier om het leger, niet om de burgermaatschappijDat is gewoon een ander wereldje met andere normen en regels. Soldaten worden over het algemeen getraind om te vechten en niet om de vijand ..... omver te lullen
![]()
Al die oordelen over een wereldje dat men totaal niet kent. Ontgroeningen in het leger zijn zo oud als de pest. Zelfs die gasten die Omaha Beach bestormden waren ontgroend. Ontgroeningen in het leger vinden dagelijks plaats overal op de wereld en de meesten soldaten accepteren dat schijnbaar, want je hoort er nooit veel van. Heel af en toe doet er iemand zijn bek open en dan komt er iets naar buiten. Degene die zijn bek open doet kan zijn loopbaan in principe vaarwel kussen en degenen die het gedaan hebben krijgen een taakstraf en een knipoog van hun sergeant. So be it.
Of dat ontgroenen ergens aan helpt ? Ik weet 't niet, het zal wel net zoiets zijn als waarom zo'n drill sergeant zo ontzettend in je gezicht schreeuwt, terwijl je m ook kan verstaan als ie gewoon praat of zelfs fluistert. Het hoort er schijnbaar bij.
En als je daar niet mee kan leven, gewoon niet in het leger gaan!
Ik ken de psychologie achter dat ontgroeningsritueel niet, dat zei ik al! En ook jij hebt, als ik het zo lees, geen enkele ervaring met dat legerwereldje en de daar geldende normen en regels. En of ik beter ga functioneren als de kogels en granaatscherven me om de oren vliegen als ik de "legeropleiding" in al haar facetten, inclusief ontgroening en in mijn gezicht brullende sergeanten heb doorlopen?? Ik weet het niet, jij wel ... ?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:00 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Jij gaat beter vechten wanneer je iemand's zweterige bilhaar in je gezichtje hebt gehad?
Yeah, het komt overal voor, omdat je overal wel idioten in het leger hebt zitten die dit schijnbaar heel tof vinden, maar het is absoluut niet normaal, zelfs binnen het leger niet.
Dit dus, als je lekker gezellig wil gaan keuvelen ga je maar bij de padvinders knopen leggen. Laat het leger maar aan mannen over die eergevoel kennen "dus niet huillie doen omdat je ontgroend bent" en het voor elkaar willen opnemen in een gevechtssituatie.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:10 schreef 3-voud het volgende:
Sja, we zouden eens te veel kerels in Nederland krijgen zeg. Brrr, de gedachte alleen al....
Mijn god wat een wijven. Beetje ontgroening straffen
Neuh, je meent met je verwijfde opvattingen boven de ander te staan. Das alles.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:17 schreef Comp_Lex het volgende:
Het boeit me voor geen ene flikker of het legerwereldje (aka het kinderwereldje) anders is dan de echte wereld of niet. Het gaat me alleen en enkel om correcte normen, waarden en fatsoen.
Ik weet wel dat ik mensen die hun reet in anderman's gezicht drukken (tegen hun wil in uiteraard) om wat voor soort excuus dan ook, niet vertrouw, in geen enkel aspect.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:07 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik ken de psychologie achter dat ontgroeningsritueel niet, dat zei ik al! En ook jij hebt, als ik het zo lees, geen enkele ervaring met dat legerwereldje en de daar geldende normen en regels. En of ik beter ga functioneren als de kogels en granaatscherven me om de oren vliegen als ik de "legeropleiding" in al haar facetten, inclusief ontgroening en in mijn gezicht brullende sergeanten heb doorlopen?? Ik weet het niet, jij wel ... ?
Als er een granaat ontploft 2 meter van jou positie dan vraag ik mij eigen af of je het dan ook heb over waarden en normen en fatsoen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:17 schreef Comp_Lex het volgende:
Het boeit me voor geen ene flikker of het legerwereldje (aka het kinderwereldje) anders is dan de echte wereld of niet. Het gaat me alleen en enkel om correcte normen, waarden en fatsoen.
Dat zal een mening zijn die 99% van de bevolking met hem zal delen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Neuh, je meent met je verwijfde opvattingen boven de ander te staan. Das alles.
Ja je wordt ook echt een hele vent als je elkaars poepgat beruikt hoor... Normaal wordt dan gelijk het hele regiment aan "u a fag"-opmerkingen uit de kast (pun intended) gehaald.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:10 schreef 3-voud het volgende:
Sja, we zouden eens te veel kerels in Nederland krijgen zeg. Brrr, de gedachte alleen al....
Mijn god wat een wijven. Beetje ontgroening straffen
Je duim is groot in deze.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:23 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat zal een mening zijn die 99% van de bevolking met hem zal delen.
Hoe fucking sneu ben je als je serieus dit soort praktijken gaat lopen goedpraten? Wat mij betreft ben je dan sowieso meteen compleet ongeschikt voor welke rol in het leger of in de maatschappij dan ook.
Dan faal je namelijk als mens.
Mijn godquote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:23 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Ja je wordt ook echt een hele vent als je elkaars poepgat beruikt hoor... Normaal wordt dan gelijk het hele regiment aan "u a fag"-opmerkingen uit de kast (pun intended) gehaald.
Eens kijken of het nog zo leuk is wanneer de volgende Columbine daar plaatsvindt.
Jij gaat nu met extremen lopen gooien. Dus omdat we tegen dit soort puberaal intimidatie zijn, dan zijn we ervoor dat we padvinders gaan opleiden!?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:22 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Als er een granaat ontploft 2 meter van jou positie dan vraag ik mij eigen af of je het dan ook heb over waarden en normen en fatsoen.![]()
Wat een gekkigheid is dit toch ook, eerst heb je het gezeik dat vrouwen in het leger moeten terwijl ze fysiek en psychisch gezien niet echt ideaal zijn als frontsoldaat en nu moeten de heren soldaten met elkaar omgaan alsof ze op korfbal zitten. Nog even en dan gaat het leger verder in het roze met alleen rubberen balletjes als minutie en op de fiets om het milieu te besparen.
Waarom snappen mensen niet dat er in een oorlogsituatie geen plek voor fatsoen en gezelligheid is.
Volgens velen hier wel ja. Het merendeel hier zijn ook meelopers.quote:Op maandag 12 maart 2012 23:33 schreef BansheeBoy het volgende:
M.a.w.: je moet primitief zijn en beperkte verstandelijke vermogens hebben wil je je land dienen?²
Het merendeel vond het bil-likken blijkbaar geen groot probleem, en denken er met weemoed aan terug...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:29 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Volgens velen hier wel ja. Het merendeel hier zijn ook meelopers.
Deze ontgroening vond plaats op het 'slagveld'...!?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:26 schreef Jian het volgende:
Fatsoen en normen op het slagveld ....hoe verdwaasd kan je zijn?
+1quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:29 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik heb er echter wel problemen mee dat men elkaar dwingt om een harige mannenkont uit te likken om de 'loyaliteit' te testen. DAT slaat gewoon helemaal nergens op, heeft geen fuck met 'kameraadschap' of 'mannenwereld' te maken, en is gewoon fucking GAY en kansloos en diep- dieptriest.
Als dat serieus de beste trainingsmethoden zijn om 'loyaliteit' en 'kameraadschap' te vormen bij 'de jongens', dan is er echt iets mis...![]()
Maar goed, we hebben uit het recente verleden al vaak genoeg gezien hoe 'heldhaftig' onze jongens zijn als het erop aankomt, dus blijkbaar werkt het 'bil op lip' systeem geweldig...(!)
Gastquote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Mijn god![]()
We hebben er weer 1 die de realiteit niet kent en er op los breidelt op basis van wat forum ervaring.
Nee, dat was om nog maar eens aan te geven dat er zo lekker simpel geoordeeld wordt met als referentiekader de regels en normen die gelden in onze burgermaatschappij, terwijl het hier gaat om het leger met haar eigen normen en regels.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:30 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
[..]
Deze ontgroening vond plaats op het 'slagveld'...!?
Anders ben je immers een homo?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:33 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
maar blijkbaar is wel ok om met dit soort streken even het showbinkie uit te hangen, onder het mom van "teambuilding".
Snuit in de reet drukken is direct homo gedrag?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:33 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Gast. Voel je je nu op je pikkie getrapt omdat de blatante hypocrisie van dat soort popiejopie machotokkies wordt blootgelegd, dat je je nu genoodzaakt ziet op de ad hominem en stroman-tour te gaan?
Het gros van dat soort machomannetjes krijgt meteen een rolberoerte als het onderwerp homosexualiteit ook maar even terloops wordt aangesneden of iets homo-erotisch in iets totaal onbenulligs zien, maar blijkbaar is wel ok om met dit soort streken even het showbinkie uit te hangen, onder het mom van "teambuilding".
Ons leger stelt geen ene flikker voor.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:36 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, dat was om nog maar eens aan te geven dat er zo lekker simpel geoordeeld wordt met als referentiekader de regels en normen die gelden in onze burgermaatschappij, terwijl het hier gaat om het leger met haar eigen normen en regels.
Dus in het leger is geen plaats voor menselijkheid, beschaving, normale omgangsvormen, fatsoen, etc etc...!?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:36 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, dat was om nog maar eens aan te geven dat er zo lekker simpel geoordeeld wordt met als referentiekader de regels en normen die gelden in onze burgermaatschappij, terwijl het hier gaat om het leger met haar eigen normen en regels.
En als men nu een emmer ijswater over hem heen hadden gegooid maakt dat het dan anders?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:29 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Jij gaat nu met extremen lopen gooien. Dus omdat we tegen dit soort puberaal intimidatie zijn, dan zijn we ervoor dat we padvinders gaan opleiden!?
Kom nou.
Dat zegt niemand.
Ik heb er geen problemen mee als ons leger gewoon getrained wordt om te killen voor wanneer dat nodig is. Blijkbaar is dat nu eenmaal 1 van de taken die je hebt als soldaat.
Ik heb er echter wel problemen mee dat men elkaar dwingt om een harige mannenkont uit te likken om de 'loyaliteit' te testen. DAT slaat gewoon helemaal nergens op, heeft geen fuck met 'kameraadschap' of 'mannenwereld' te maken, en is gewoon fucking GAY en kansloos en diep- dieptriest.
Ik twijfel niet echt aan de soldaten zelf maar eerder aan de leger leiding maar dat is weer een andere discussie.quote:Als dat serieus de beste trainingsmethoden zijn om 'loyaliteit' en 'kameraadschap' te vormen bij 'de jongens', dan is er echt iets mis...![]()
Maar goed, we hebben uit het recente verleden al vaak genoeg gezien hoe 'heldhaftig' onze jongens zijn als het erop aankomt, dus blijkbaar werkt het 'bil op lip' systeem geweldig...(!)
Ik ben ook in dienst geweest en ben dit nooit tegengekomen. Wellicht zat jij in een homo-erotische kazerne?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:37 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Snuit in de reet drukken is direct homo gedrag?
Vroeger gebeurde dit standaard. Nooit gezeur om gehad.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:28 schreef Comp_Lex het volgende:
TR aangemaakt. Nu is het afgelopen heren.
Toch opvallend dat de stoere legerbinkies in dit subforum altijd zo hard zijn tegen zgn 'huillies' en 'soft gedoe' en dat soort boute uitspraken, maar zodra je een weerwoordje hebt op 'onze mannen' en hun gedrag, dan is er al snel een 'TR' of een modje dat snel gaat ingrijpen...quote:Op maandag 12 maart 2012 17:20 schreef ErwinRommel het volgende:
![]()
Ontgroening. Ze verzinnen telkens wat anders.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:40 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Ik ben ook in dienst geweest en ben dit nooit tegengekomen. Wellicht zat jij in een homo-erotische kazerne?
Oh, ik zeg niet dat je nieuwe rekruten niet grondig moet testen op hardheid enzo. Verre van.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:38 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
En als men nu een emmer ijswater over hem heen hadden gegooid maakt dat het dan anders?
Je snapt niet echt wat ontgroening daadwerkelijk betekent en waarom men dat doet, het is niet alleen maar een lolletje het is gewoon kijken wat zo`n persoon er voor over heeft om er bij te horen. Daar is niks mis mee aangezien ze mischien wel in een situatie komen waar ze blind op elkaar moeten vertrouwen. Deze mannen zijn zwaar gezakt voor hun "examen" en zullen echt geen leven meer hebben in het leger als ze mogen blijven.
[..]
Ik twijfel niet echt aan de soldaten zelf maar eerder aan de leger leiding maar dat is weer een andere discussie.
Bij alle legereenheden waar ook ter wereld is er een soort van ontgroening, hoewel deze niet de meest smakelijke is is het gewoon niet goed om hier over te klagen. Je bent een man of je bent het niet, zoniet moet je gewoon niet in het leger zijn maar moet je gaan korfballen.
Weliswaar van een film maar kijk eens hoe hij tekeer gaat. Doodnormaal in het Amerikaanse leger iedereen word vernederd en uitgescholden om daarna als een betere man eruit te komen of je stopt ermee.
Wat zijn NORMALE omgangsvormen ??? Hallo mijnheer de Taliban, mijn naam is Soldaat Jan, hoe maakt u het ? Ik begrijp dat wij een dispuut hebben, wilt u erover praten misschien? Zoiets?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:38 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dus in het leger is geen plaats voor menselijkheid, beschaving, normale omgangsvormen, fatsoen, etc etc...!?
Mooi, dan hoeven we ook niet meer moeilijk te doen wanneer er weer een paar op een bermbom rijden, of wanneer ze maandenlang kattenvoer moeten eten vanwege de bezuinigingen. Hoort erbij. Goed voor je karakter. Word je hard van.
Geen idee of Rommel een homo is, en maakt me ook niets uit als het zo zou zijn, want niets mis mee, maar het is wel treurig dat het in het DEF sub-forum vaak erg schijnheilig en hypocriet en eentonig is wat betreft de mening over 'onze jongens' en wat ze flikken en niet flikken, en de moderatie daarop wanneer je een weerwoord hebt.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:43 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Altijd al geweten dat Erwin Rommel een homo was. En nu ook nog eens mod hier.
Is het je nu om de vorm van de ontgroening te doen of om de ontgroening zelf?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:44 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Oh, ik zeg niet dat je nieuwe rekruten niet grondig moet testen op hardheid enzo. Verre van.
Ik heb het puur over de praktijken waar we het hier nu over hebben, dus iemand een harige mannenreet in het gezicht drukken en dat soort sneue puberonzin.
Blijkbaar vinden jullie dit een heftige ontgroening. Ga eens een paar maanden meelopen in het Zuid-Koreaanse leger. Echt niet dat je daar mannenbillen op je lippen krijgt gedrukt, maar wedden dat je er een stuk harder en beter getraind uit zal komen dan hier in NL!?
Nogmaals, jij kiest er nu voor om met compleet belachelijke voorbeelden te komen om je gelijk te halen, maar volgens mij was het geen Taliban-ventje die een harige kont moest gaan kussen van 'onze jongens', maar dwongen ze een collega/kameraad om hun kontje te kussen...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:44 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat zijn NORMALE omgangsvormen ??? Hallo mijnheer de Taliban, mijn naam is Soldaat Jan, hoe maakt u het ? Ik begrijp dat wij een dispuut hebben, wilt u erover praten misschien? Zoiets?
Normen en regels zijn puur subjectief. En jouw normen zijn gewoon niet de normen die gelden in het leger. Simpel toch!
Ik was toch vrij duidelijk?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:48 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Is het je nu om de vorm van de ontgroening te doen of om de ontgroening zelf?
Irak had helemaal nooit platgegooid mogen worden, maar blijkbaar is het heel 'mannelijk' om honderdduizenden onschuldige mensen plat te bombarderen van een veilige hoogte...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:46 schreef 3-voud het volgende:
De jeugd van tegenwoordig had Irak plat gegooid met dialogen![]()
Waarschijnlijk nog vanachter hun "veilige" IP-adres ook...
Jij begrijpt gewoon niet, of weigert te begrijpen dat ook die ontgroening er is om een bepaalde mentaliteit te kweken. En dat jij je daar niets bij voor kan stellen komt vooral voort uit het feit dat je alles relateert aan je eigen, kleine belevingswereldje.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:49 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Nogmaals, jij kiest er nu voor om met compleet belachelijke voorbeelden te komen om je gelijk te halen, maar volgens mij was het geen Taliban-ventje die een harige kont moest gaan kussen van 'onze jongens', maar dwongen ze een collega/kameraad om hun kontje te kussen...
Maar goed, blijf het vooral lekker goedpraten en doen alsof het volkomen normaal en acceptabel gedrag is, en wanneer je er niet aan mee doet, dan ben je blijkbaar van plan om de Taliban tulpen te geven en een valentijnskaartje, volgens jou redenering...(!)
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:51 schreef Yi-Long het volgende:
Niets mis met 'ontgroening', wanneer dat door de legerleiding gedaan wordt voor iedere rekruut, en dan gewoon testen en (af)keuren op fitheid, hardheid, etc etc.
Nee, dat kan me eerlijk gezegd weinig schelen, want dat valt onder eigen keus en verantwoordelijkheid, en niet onder dwang en intimidatie...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]![]()
Je wordt ook wild als je met oud en nieuw kinderen vuurwerk af ziet steken zonder veiligheidsbril, handschoenen, stalen neuzen en een brandwerend overal zeker?
Dus jij vind dat mannen onder elkaar niet moeten testen ongeacht de vorm natuurlijk? Ik ben het daar niet mee eens, voor de mannen onder elkaar is het blijkbaar wel nodig om elkaar te testen. Hoewel ik een bil in de gezicht ook verre van smakelijk vind en in mijn geval hadden we dan op de vuist gegaan maar het ritueel op zich daar is niks mis mee.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:51 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik was toch vrij duidelijk?
Niets mis met 'ontgroening', wanneer dat door de legerleiding gedaan wordt voor iedere rekruut, en dan gewoon testen en (af)keuren op fitheid, hardheid, etc etc.
Maar dit soort puberale onzin waarbij je iemand dwingt konten te kussen, heeft geen fuck te maken met 'ontgroening', maar gewoon met intimidatie en bullying. En daar heb je ook geen fuck aan op het zgn 'slagveld' (), want ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die hier MEER zelfvertrouwen door zal krijgen, laat staan loyaliteit richting de mensen die hem dat aandoen...
Ik begrijp dat je dat argument probeert te verkopen, alleen ik geloof daar absoluut niet in. Ik vind het klinkklare onzin waarmee je dit idiote wangedrag probeert goed te praten.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:53 schreef Jian het volgende:
[..]
Jij begrijpt gewoon niet, of weigert te begrijpen dat ook die ontgroening er is om een bepaalde mentaliteit te kweken. En dat jij je daar niets bij voor kan stellen komt vooral voort uit het feit dat je alles relateert aan je eigen, kleine belevingswereldje.
Ik vind het goed.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:55 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Nee, dat kan me eerlijk gezegd weinig schelen, want dat valt onder eigen keus en verantwoordelijkheid, en niet onder dwang en intimidatie...
Wat mij betreft zou men hier iedere dag vuurwerk mogen afsteken.
Er zijn vast en zeker gay-parenclubs waar ze met zijn allen aan hun kameraadschap en vriendschap enzo kunnen werken, maar ik geloof voor geen seconde dat iemand hiervan een betere soldaat wordt.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:57 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dus jij vind dat mannen onder elkaar niet moeten testen ongeacht de vorm natuurlijk? Ik ben het daar niet mee eens, voor de mannen onder elkaar is het blijkbaar wel nodig om elkaar te testen. Hoewel ik een bil in de gezicht ook verre van smakelijk vind en in mijn geval hadden we dan op de vuist gegaan maar het ritueel op zich daar is niks mis mee.
Het bevordert de broederschap want ik neem aan dat iedereen op een bepaald punt heeft deelgenomen aan de ontgroening. En aangezien deze soldaten hun mond voorbij hebben gepraat zijn ze als onderdeel van een eenheid totaal ongeschikt.
Grappig, de proponenten van het leger zijn altijd druk doende te vuur en te zwaard te beargumenteren dat datzelfde legerinstituut zo een goede voorbereiding is op het leven in de (burger)maatschappij. En dat wil men bereiken met typsiche tokkiestreken waar een student of puber normaal gesproken voor afgebrand wordt. Wat is er mis met gewoon fysiek afmatten (zie opmerking van yi-long over het ZK leger even hierboven) ?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:36 schreef Jian het volgende:
Moet je het gemiddelde machopikkie van bijv. de plaatselijke FC eens horen dat hij nog maar het idee krijgt dat je te lang naar zn snikkel of reet kijkt. Maar met zn allen onder de douche duiken is geen probleem blijkbaar. Zie je de parallel al?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:37 schreef 3-voud het volgende:
Snuit in de reet drukken is direct homo gedrag?
Grow up kiddo. Die vage opmerkingen van Columbine liggen dan ook eerder bij psychologisch verstoorde padvinders als jullie.
Dan niet meer zeuren over mocro- en ABC-tokkies, pret-"moslims", en roomblanke dopeheads die hele wijken op stelten zetten dan hèh?quote:Vroeger gebeurde dit standaard. Nooit gezeur om gehad.
Sinds iedere jongere "student" is, of zichzelf vind, ligt de wereld overal dwars over. Niet zozeer omdat we beter weten... maar omdat we te veel zeuren op fora. Als wijven vanachter een IP adres alles beter weten maar in de echte wereld de stenen uit de straat lopen als ze wat aan de fikken hebben.
Hence mn "volgende Columbine opmerking", wat blijkbaar al genoeg was om 3-voud over te zeik te jagen en met een onbenullig "spychologiesche padvinders"-verhaaltje op de proppen te komen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:51 schreef Yi-Long het volgende:
Maar dit soort puberale onzin waarbij je iemand dwingt konten te kussen, heeft geen fuck te maken met 'ontgroening', maar gewoon met intimidatie en bullying. En daar heb je ook geen fuck aan op het zgn 'slagveld' (), want ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die hier MEER zelfvertrouwen door zal krijgen, laat staan loyaliteit richting de mensen die hem dat aandoen...
Dan geloof je het toch niet.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:59 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Er zijn vast en zeker gay-parenclubs waar ze met zijn allen aan hun kameraadschap en vriendschap enzo kunnen werken, maar ik geloof voor geen seconde dat iemand hiervan een betere soldaat wordt.
Het leger zoals hier in NL, zoals door jullie geschetst, waarbij je elkaars kont moet kussen en een feestje gaat vieren wanneer de mensen waarvoor je de veiligheid moest garanderen verderop afgeslacht worden, is idd helemaal niks voor mij.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik vind het goed.
Het leger is niets voor jou. Houd je oordeel dan ook lekker voor je.
Net zo min voor die jongens een uni niks is, waar jongens veilig binnen met 2 handjes om de mok hun thee drinken.
Ieder zijn ding. Maak jezelf niet groter dan je bent.
Je lult blijkbaar zo veel dat onzin begint uit te kramen.quote:
Nee, dan kun je beter elkaar dwingen om je kont uit te likken. Dat zijn de 'mannen' in de maatschappij waarop we kunnen rekenen...(!)quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je lult blijkbaar zo veel dat onzin begint uit te kramen.
Dit land gaat kapot aan die 17 milj. psychiaters die alleen lullen en verder weinig doen. Meningen hebben ze wel, daden komen ze te kort.
Dat is helemaal niet gebeurd. Blijkbaar heb je overdrijvingen nodig omdat je door de argumenten bent.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:03 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Nee, dan kun je beter elkaar dwingen om je kont uit te likken.
Ik ben daar niet zeker van, want zoals ik eerder in het topic al aangaf, heb je overal wel idioten in het leger zitten, en dus ook dit soort incidenten.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:03 schreef PKRChamp het volgende:
Yi-Long, hoe ben jij er trouwens zo zeker van dat dit niet gebeurd in het Zuid-Koreaanse leger?
Zegt degene die zelf al schuimbekkend op een forum zit te schelden en te raaskallen over 17 miljoen spielogogenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:07 schreef 3-voud het volgende:
Dat is helemaal niet gebeurd. Blijkbaar heb je overdrijvingen nodig omdat je door de argumenten bent.
Verbaasdt me niks.
Ik zie het verschil niet zo, je kan onmogelijk weten wat de cultuur in het ZK leger is als je er niet in heb gediend of uit eerste hand er van heb gehoord. Een kont in iemands gezicht steken is ook in Nederland geen normaal gedrag maar omdat het een ontgroening is word er een uitzondering gemaakt.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:08 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik ben daar niet zeker van, want zoals ik eerder in het topic al aangaf, heb je overal wel idioten in het leger zitten, en dus ook dit soort incidenten.
Alleen in Zuid-Korea zou het hoogstwaarschijnlijk keihard afgestraft worden omdat het abnormaal en zeer ongewenst wangedrag is, en daar doen ze aan ECHTE ontgroeningen (fysiek, keihard), en hier doen we net alsof kontlikken een essentieel onderdeel van de ontgroening is, en praten 'we' (en met 'we' bedoel ik idioten zoals jullie) het goed...
Daar zit het verschil in.
Jullie zijn serieus van mening dat een land kapot bombarderen (Irak) en kameraden dwingen om je kont leeg te vreten, normaal mannelijk gedrag is voor op het 'slachtveld'. In veel andere landen (niet allemaal) denken de soldaten nog gewoon dat ze er zijn om niet alleen goede soldaten te zijn, maar ook om goede humane burgers te zijn, die er zijn om het land te beschermen.
Goed...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:10 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Zegt degene die zelf al schuimbekkend op een forum zit te schelden en te raaskallen over 17 miljoen spielogogen.
Je kont in iemands gezicht duwen is waar precies goed voor?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:14 schreef PKRChamp het volgende:
Je moet bepaalde dingen niet wille reguleren want dat komt de saamhorigheid niet ten goede, nogmaals ik vind een kont in iemands gezicht duwen ook verre van smakelijk maar ik begrijp heel goed dat dit erbij hoort en ik geloof er niks van dat al die andere kerels dit niet meegemaakt hebben.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:15 schreef 3-voud het volgende:
Goed...
Wijs me even aan waar het staat dat er sprake was van "kont uitlikken".
Ik wacht.
Voor jou is het allemaal 1 pot nat he? Homofoob much?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:20 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]![]()
Gaan we het nu over die boeg gooien, een hyberbool als zijnde niet-factueel wegwuiven: "Dr is heul niet aan zn/mn kontje gelikt heur, hij kreeg -em alleen eventjes in zn smoelwerk gedrukt"?
Het ontgroenen is voor het kameraadschap en verbondenheid.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je kont in iemands gezicht duwen is waar precies goed voor?
Toch triest dat volwassen mannen menen zich op die manier te moeten testen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:57 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dus jij vind dat mannen onder elkaar niet moeten testen ongeacht de vorm natuurlijk? Ik ben het daar niet mee eens, voor de mannen onder elkaar is het blijkbaar wel nodig om elkaar te testen.
Het is juist dubieus omdat dit doorgetrokken wordt in het seksuele. Dat neigt eerder naar seksuele vernedering dan dat het op ff leuk iemand ontgroenen en voor lul zetten is.quote:Hoewel ik een bil in de gezicht ook verre van smakelijk vind en in mijn geval hadden we dan op de vuist gegaan maar het ritueel op zich daar is niks mis mee.
Daar zijn genoeg andere manieren voor.quote:Het bevordert de broederschap want ik neem aan dat iedereen op een bepaald punt heeft deelgenomen aan de ontgroening.
Waarom probeer je het zo wanhopig op mij persoonlijk te betrekkenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:25 schreef 3-voud het volgende:
Voor jou is het allemaal 1 pot nat he? Homofoob much?
Mwah, de ontgroening zelf lijkt me nou niet bepaald essentieel om 'kameraad' met iemand te kunnen worden, maar vooruit.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:25 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Het ontgroenen is voor het kameraadschap en verbondenheid.
Dat eerste.quote:Ik zal de vraag ook maar meteen aan jou stellen aangezien er heel wat mensen gefixeerd zijn op kont in het gezicht. Vind je het ritueel kont in gezicht niet kunnen of ontgroening op zich?
Met andere woorden ontgroening moet kunnen maar kont in het gezicht kan echt niet? Zo ja dan ben ik het met je eens.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Toch triest dat volwassen mannen menen zich op die manier te moeten testen.
[..]
Het is juist dubieus omdat dit doorgetrokken wordt in het seksuele. Dat neigt eerder naar seksuele vernedering dan dat het op ff leuk iemand ontgroenen en voor lul zetten is.
[..]
Daar zijn genoeg andere manieren voor.
Essentieel is het niet, maar het gevoel dat iedereen iets heeft gedaan wat redelijk vernederend of pijnlijk is schept nu eenmaal verbondenheid.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mwah, de ontgroening zelf lijkt me nou niet bepaald essentieel om 'kameraad' met iemand te kunnen worden, maar vooruit.
[..]
Dat eerste.
Jij zet hem voor, ik kop hem derin.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:29 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Waarom probeer je het zo wanhopig op mij persoonlijk te betrekken?
Daarom barsten die hulpgroepen van mensen die verkracht of mishandeld zijn geweest ook altijd zo van het zelfvertrouwen, want die hebben samen een geweldige verbondenheid...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:31 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Essentieel is het niet, maar het gevoel dat iedereen iets heeft gedaan wat redelijk vernederend of pijnlijk is schept nu eenmaal verbondenheid.
Hoewel de ontberingen natuurlijk niet per se zo vernederend hoeven zijn. Je kunt ook op een andere manier ontgroenen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:25 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Het ontgroenen is voor het kameraadschap en verbondenheid.
Maar die horen dan ook niet in het leger, moet je nagaan hoe die hun eigen gedragen als hun kameraad net op een bermbom is gestapt.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:37 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Daarom barsten die hulpgroepen van mensen die verkracht of mishandeld zijn geweest ook altijd zo van het zelfvertrouwen, want die hebben samen een geweldige verbondenheid...
... eigenlijk zou je er dan ook nog de daders bij moeten zetten. Moet je zien hoe geweldig die kameraadschap en loyaliteit in zo'n groep dan is...
Ik denk dat er wel signalen waren zo dat ze wisten dat ze ontgroend werden, bovendien moet je altijd klaar staan wat er ook gebeurt.quote:(!)
Ontgroening uit vrije wil waarbij je getest wordt, is niets mis mee, en dan kun je elkaar daarna ook gewoon normaal respectvol aankijken en de hand schudden en zeggen 'welkom bij de groep, gozer!'
Maar zaken als sexuele initimidatie en misbruik enzo, dat heeft geen fuck met ontgroening of testen te maken. Daar hoort iedereen zich gewoon kapot voor te schamen, zowel slachtoffer alswel dader.
Neuh hoor, dat maak je jezelf wijs. Ik heb alleen laten zien dat er omtrent homosexualiteit met twee maten gemeten wordt door de daders in dezen (en machopikkies in het algemeen for that matter). Dat jij daar conclusies mbt mn standpunt over homosexualiteit uit meent te kunnen trekken is jouw foute gedachtengang.quote:
"Kom op jongens, allemaal even de broekjes uit! Dit is voor de teambuilding!"quote:Op dinsdag 13 maart 2012 02:08 schreef VanishedEntity het volgende:
Oh, rlly? Probeer het eens bij 1 van je matties van de plaatselijke FC of stel het alleen maar eens voor. Drie keer raden wat je voor reactie krijgt.
Jij mag het dan _niet_ iets homo-erotisch vinden, maar dat is het weldegelijk.
De gemiddelde hetero man die wil echt geen mannenlippen op zijn bilspleet voelen hoor...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:56 schreef PKRChamp het volgende:
Deze ontgroening heeft absoluut helemaal niets met homoseksualiteit te maken.
Het is duidelijk dat jij opgegroeid bent met 4 oudere zussenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 02:11 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
"Kom op jongens, allemaal even de broekjes uit! Dit is voor de teambuilding!"
(!)
[..]
De gemiddelde hetero man die wil echt geen mannenlippen op zijn bilspleet voelen hoor...
Kun je wel met allemaal smoesjes komen dat dit niets met homosexualiteit te maken heeft, maar zodra je andere mannen gaat dwingen je kont te kussen, dan is dat toch blijkbaar een kleine wens, anders doe je zoiets niet...
Jij en je grote broers vonden het een fijne hobby om elkaar's kont te besnuffelen, begrijp ik hieruit...!?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 02:18 schreef Adames het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat jij opgegroeid bent met 4 oudere zussen
Je moest eens weten wat er allemaal gebeurt in de kleedkamer van de plaatselijke FC.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 02:08 schreef VanishedEntity het volgende:
Oh, rlly? Probeer het eens bij 1 van je matties van de plaatselijke FC of stel het alleen maar eens voor. Drie keer raden wat je voor reactie krijgt.
Jij mag het dan _niet_ iets homo-erotisch vinden, maar dat is het weldegelijk.
Toch leuk om te weten dat je speciaal onderwijs hebt genoten.quote:Op maandag 12 maart 2012 16:38 schreef HyperViper het volgende:
Goed gedaan. Dat was het enige wat je hoefde te zeggen. Ik ben het daar ook mee eens.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:30 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Met andere woorden ontgroening moet kunnen maar kont in het gezicht kan echt niet? Zo ja dan ben ik het met je eens.
Als je voor langere tijd mishandeld wordt ken je ook een absurde mate van loyaliteit richting de dader. Maar om dat nu verbondenheid te noemen...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:31 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Essentieel is het niet, maar het gevoel dat iedereen iets heeft gedaan wat redelijk vernederend of pijnlijk is schept nu eenmaal verbondenheid.
Het feit dat er over uit de school geklapt is, is in principe toch al een indicatie voor het feit dat niet iedereen die ontgroeningen waardeert? Militairen lijken de onschuld er ook niet echt in te zien.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 07:56 schreef Rave_NL het volgende:
Door ongeïnformeerde kutjes zoals jij die er hun eigen draai aan geven en het opblazen om als podium te dienen voor hun eigen verontwaardiging en morele superieuriteitsgevoel wordt een redelijk onschuldige kwestie buiten proporties opgeblazen.
Als je weet dat dit in het leger (de legers) op grote schaal gebeurt, dan kun kun je het ook als een incident zien dat dit naar buiten komt. Het gros van de militairen schijnt dus dit verschijnsel te accepteren als iets dat erbij hoort. De jongens die hun beklag gaan doen zullen over het algemeen daarna buiten de groep vallen. "Wat binnen de groep/het peloton plaats vindt, blijft binnen de groep/ het peloton", zoiets dus. Mijn inschatting is dat wanneer je het er niet mee eens bent, je er beter op los kunt beuken, dan dat je met je vinger opgestoken naar "de meester" rent om je beklag te doen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het feit dat er over uit de school geklapt is, is in principe toch al een indicatie voor het feit dat niet iedereen die ontgroeningen waardeert? Militairen lijken de onschuld er ook niet echt in te zien.
Nogmaals, het zou me niets verbazen als dit de prank van de uitgeschakelde buikspieren zijn.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het feit dat er over uit de school geklapt is, is in principe toch al een indicatie voor het feit dat niet iedereen die ontgroeningen waardeert? Militairen lijken de onschuld er ook niet echt in te zien.
De vraag in hoeverre seksuele intimidatie er bij hoort lijkt me dan toch niet meer dan terecht? Dat het merendeel z'n bek houdt en het over zich heen laat komen beantwoordt die vraag niet.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:37 schreef Jian het volgende:
[..]
Als je weet dat dit in het leger (de legers) op grote schaal gebeurt, dan kun kun je het ook als een incident zien dat dit naar buiten komt. Het gros van de militairen schijnt dus dit verschijnsel te accepteren als iets dat erbij hoort.
Mij wel, doe niet zo naiëf. Kom op, we weten allebei wel dat militairen onder elkaar wel gekkere dingen uit halen en dat dat wel iets verder gaat dan het niveau van een 'prank'.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:46 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Nogmaals, het zou me niets verbazen als dit de prank van de uitgeschakelde buikspieren zijn.
En dan voel jij je geroepen om anderen te overtuigen van het gelijk van jouw interpretatie?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mij wel, doe niet zo naiëf. Kom op, we weten allebei wel dat militairen onder elkaar wel gekkere dingen uit halen en dat dat wel iets verder gaat dan het niveau van een 'prank'.
En het lijkt me ook niet aan de 'dader' te bepalen hoe dit nu precies geïnterpreteerd moet worden.
Neuh, dat doen de mensen die aangifte hebben gedaan wel.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:04 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
En dan voel jij je geroepen om anderen te overtuigen van het gelijk van jouw interpretatie?
Militair zijn is gewoon een baan. Daar mag je enige professionaliteit verwachten. Militairen kunnen wel doen alsof het één grote licht homo-erotische kleuterschool is, maar dat is het niet.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:12 schreef PKRChamp het volgende:
Stuur die jongens gewoon met Lego Blokjes naar Kunduz en alles komt goed !quote:Op dinsdag 13 maart 2012 10:08 schreef Picchia het volgende:
[..]
Militair zijn is gewoon een baan. Daar mag je enige professionaliteit verwachten. Militairen kunnen wel doen alsof het één grote licht homo-erotische kleuterschool is, maar dat is het niet.
Tis geen werk, tis een avontuur ...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Het Nederlandse leger bestaat toch volledig uit (vrijwillige) beroepsmilitairen ?
Dan ben je sowieso al gestoord als je je daarvoor aanmeld, lekker vechten in Afghanistan.
Joepie !!
Daar moest ik ook aan denken inderdaad. Zeker gezien het feit dat ik dit geintje uitgevoerd heb zien worden door bekenden van me die bij de LMB zitten.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:46 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Nogmaals, het zou me niets verbazen als dit de prank van de uitgeschakelde buikspieren zijn.
'Dader 1' gaat liggen en wordt geblinddoekt met een handdoek die losjes op zijn gezicht wordt gelegd, waarna 'dader 2' zijn buikspieren hardhandig begint te masseren om ze 'uit te schakelen'. Na zo een minuutje te masseren moet 'dader 1' met zijn torso omhoog komen, maar dat 'lukt hem niet omdat zijn buikspieren zijn uitgeschakeld'.
Daarna wordt het 'slachtoffer', waarschijnlijk een nieuweling met een grote bek, uitgedaagd of zijn buikspieren wel sterk genoeg zijn.
Hij gaat liggen, krijgt de handdoek op zijn gezicht en 'dader 2' begint weer te masseren. Maar dan komt het.
Als hij bijna klaar is trekt 'dader 1' zijn broek naar beneden, en hurkt boven de borst van het 'slachtoffer'. 'Dader 2' drukt vervolgens zijn volle gewicht op de handdoek waardoor het 'slachtoffer' niet omhoog komt.
Vervolgens begint iedereen te joelen omdat het hem niet lukt en wordt hij uitgedaagd om nog 1x zijn uiterste best te doen.
Als 'dader 2' voelt dat hij al zijn kracht gebruikt haalt hij in 1 klap de handdoek weg, waardoor het 'slachtoffer' omhoog schiet.
Recht met zijn neus in de reet van 'dader 1'...
Geen mishandeling, geen seksuele aanranding gewoon een ludieke prank om iemand een hak te zetten.
Op YouTube en dumpert zijn honderden filmpjes van deze prank te vinden.
Helaas wordt er überpolitiek correct op gereageerd en opgeblazen en voor je het weet werd iemand "gedwongen een aars uit te likken"..
Spijtig.
Dan ben ik ook maar een huilliequote:Op maandag 12 maart 2012 17:20 schreef ErwinRommel het volgende:
![]()
Ik vind dat niet normaal maar sociaal zwakbegaafdquote:De vier werd ook verweten niet te hebben ingegrepen toen een van de twee slachtoffers op een ander moment werd mishandeld door een andere militair.
Klopt. Een vroegere vriendin heeft nog de littekens van uitgedoofde peuken op haar benen. Wat een lolquote:Op maandag 12 maart 2012 18:41 schreef Lavenderr het volgende:
Ontgroenen komt in alle geledingen van het volk voor.
Bij de studentjes gaat het ook niet bepaald zachtzinnig toe. Daar valt dit bij in het niet.
Zo ! en hebben de mannelijke collega's dat gedaan of de vrouwelijke collega's?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:06 schreef paddy het volgende:
[..]
Klopt. Een vroegere vriendin heeft nog de littekens van uitgedoofde peuken op haar benen. Wat een lol(ze is nu prof ) maar vond die ontgroening ronduit walgelijk.
Beide kanten lijken het niet van hun hersens te moeten hebben.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Kan je nagaan wat een stel sadisten er tussen zit, toch moet er ergens een steekje
los zitten als je daar vrijwillig tussen gaan zitten
Zo is het maar net BBoyquote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Beide kanten lijken het niet van hun hersens te moeten hebben.²
Het is verboden ...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:10 schreef Hephaistos. het volgende:
Geef een groepje mensen macht over een ander groepje mensen en het leidt binnen de kortste keren tot misbruik van die macht. Gewoon ontgroenen verbieden dus bij overheidsinstanties, groepsgevoel of niet.
Oh, het is al verboden?quote:
Was dus als student. Ze moest uren op een tafel dansen. Op zich geen problemen met deze vorm van ontgroening. Tot een paar jongens peuken op haar uit begonnen te drukken. Ze wist hoe belangrijk het was door deze test te komen want het is een heel netwerk vanuit een studenten vereniging en het was toen ook echt zo dat je alleen een goede functie kreeg wanneer je bij dit studentenverniging hoorde. (heb ik het over zo'n twintig jaar terug, dus weet niet hoe het nu gaat)quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Zo ! en hebben de mannelijke collega's dat gedaan of de vrouwelijke collega's?
Kan je nagaan wat een stel sadisten er tussen zitten, toch moet er ergens een steekje
los zitten als je daar vrijwillig tussen gaan zitten
Dan is er al helemaal geen verdediging voor dit gedrag. Helemaal van militairen mag je verwachten dat ze zich gedisciplineerd aan de regels houden.quote:
Hmmmm.... en je broertje vindt jet nog steeds ''leuk'' daar?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:34 schreef paddy het volgende:
[..]
Was dus als student. Ze moest uren op een tafel dansen. Op zich geen problemen met deze vorm van ontgroening. Tot een paar jongens peuken op haar uit begonnen te drukken. Ze wist hoe belangrijk het was door deze test te komen want het is een heel netwerk vanuit een studenten vereniging en het was toen ook echt zo dat je alleen een goede functie kreeg wanneer je bij dit studentenverniging hoorde. (heb ik het over zo'n twintig jaar terug, dus weet niet hoe het nu gaat)
Mijn jongere broer weet trouwens alles van ontgroenen. Dan is een kont in iemands gezicht duwen een eitje. Hem hebben ze wilden een stok in zijn anus duwen alsof hij het meisje van de lichting was (mijn broertje was tenger) . Gelukkig had hij al genoeg meegemaakt door zijn tengere postuur dus zat al een aantal jaren op een vechtsport. Heeft er twee van de vier het ziekenhuis/hospital in geslagen. Moet er niet aan denken wat voor schade zo'n stok aan kan richten in een anus.
Hij heeft dus wel een hele tijd heel erg licht geslapen want vertrouwde geen mens daar. Lekkere teambuilding dus
nou verkrachtingen en fysiek geweld gaan echt heel veel stappen tever, ik ken de voetbalwereld waar je het elders over hebt ook niet maar bij ons (ijshockey) moest je niet verbaasd gaan lopen doen als je tas met je kleren en je ondergoed volgescheten aan de overkant van de ijsvloer lag als je 10 minuten op het ijs hebt liggen huilen zonder met de ambulance afgevoerd te worden!quote:Op maandag 12 maart 2012 23:21 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
[..]
Maar als de slachtoffers vrouwen waren geweest was het natuurlijk schandalig geweest, toch?quote:Op maandag 12 maart 2012 16:38 schreef HyperViper het volgende:
niet als het om vrouwenkonten gingquote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:32 schreef kingmob het volgende:
[..]
Maar als de slachtoffers vrouwen waren geweest was het natuurlijk schandalig geweest, toch?
Het zijn af en toe net fietsers, gewoon door het rode licht rijden terwijl dat niet mag ..... stouterds dat het zijnquote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:09 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dan is er al helemaal geen verdediging voor dit gedrag. Helemaal van militairen mag je verwachten dat ze zich gedisciplineerd aan de regels houden.
Ach, ik heb op de 1e pagina al vermeld dat ik niet zoveel problemen heb met dit geval. Maar als het tegen de regels is vind ik dat je van professionals mag verwachten dat ze zich eraan houden. Sterker nog, het nauwkeurig opvolgen van regels en procedures lijkt me één van de belangrijkste beroepseisenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:42 schreef Jian het volgende:
[..]
Het zijn af en toe net fietsers, gewoon door het rode licht rijden terwijl dat niet mag ..... stouterds dat het zijn
trots is een groot woord maar een trauma loop je er over het algemeen niet van op en ik kan me niet voorrstellen dat dat in dit geval (op die in elkaar geslagen militair na) wel het geval isquote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:41 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik vind het echt vreemd hoe trots sommige mensen hier erop zijn hoe erg ze wel niet vernederd zijn geweest. Is dat een variant op het Stockholm-syndroom ofzo?
Dat is misschien ook de reden waarom ik zo reageer zoals ik nu reageer in dit topic. Ik probeer tegenwoordig alles wat ook maar een beetje richting pesten op een hardhandige manier direct af te kappen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:49 schreef Ryon het volgende:
Slachtoffer zijn van stelselmatige pesterijen is dan weer een ander verhaal.
Ben je homoist als je een andere man zoent?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Ben je niet gewoon een homoïst als je meedoet met dit soort taferelen?²
Ligt eraan, als vrouwen het bij andere vrouwen doen vind ik het prachtig. Lekker domineren. Prima hoor.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:32 schreef kingmob het volgende:
[..]
Maar als de slachtoffers vrouwen waren geweest was het natuurlijk schandalig geweest, toch?
Blijkbaar raakt het je wel anders zou je niet zo reageren.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:55 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat is misschien ook de reden waarom ik zo reageer zoals ik nu reageer in dit topic. Ik probeer tegenwoordig alles wat ook maar een beetje richting pesten op een hardhandige manier direct af te kappen.
Je mag me gerust geestelijk gehandicapt noemen, maar dat raakt me geen zier.
Dat is sterk afhankelijk wat je onder fatsoen verstaat.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:07 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik denk eerder dat we hier last hebben van een fatsoenskloof.
Tjah. Er zit echt een groot verschil tussen 'pesten' en een beetje kutten. In dit topic zitten er een paar mensen die al beginnen te janken als het woord 'ontgroening' valt en met een verhaal aankomen dat de man van de zus ooit door drie negers in zijn aars is genomen omdat het moest. Allemaal bullshit. Een dergelijke angst is ook ongezond.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:55 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat is misschien ook de reden waarom ik zo reageer zoals ik nu reageer in dit topic. Ik probeer tegenwoordig alles wat ook maar een beetje richting pesten op een hardhandige manier direct af te kappen.
Je mag me gerust geestelijk gehandicapt noemen, maar dat raakt me geen zier.
Dat soort dingen hebben wij ook gedaan. De meeste mannelijke vriendengroepjes wel denk ik.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:04 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Blijkbaar raakt het je wel anders zou je niet zo reageren.
En ach, af en toe wat plagen hoort er gewoon bij. Wij maakten ook wel foto's van iemand die zijn blote kont boven iemand gezicht hield als die persoon teveel gedronken had. Zo'n foto is toch leuk voor later en doet het altijd leuk in een fotocollage op een vrijgezellen feest
gelukkig, ik begon te twijfelen door het lezen van sommige reacties in dit topic.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:15 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat soort dingen hebben wij ook gedaan. De meeste mannelijke vriendengroepjes wel denk ik.
Volgens mij vond het toch ook niet plaats tijdens werktijd, maar daarbuiten. 1 kreeg toch een ijsbal in het gezicht toen hij lag te slapen?quote:Maar ik vind nogal een verschil zitten tussen vriendengroepjes en studentenverenigingen, of militaire professionals. Wat die gasten in hun vrije tijd doen mogen ze zelf weten, maar in je beroep heb je je gewoon te gedragen wat mij betreft. In dit topic wordt er over gesproken alsof het een groepje kwajongens is, ipv beroepsmilitairen.
Ik zou dit soort dingen iig nooit mogen flikken op m'n werk. En dat geldt neem ik aan voor iedereen in dit topic, waarom dan niet die normen aanhouden voor dit geval?
Stel je toch eens niet zo aan joh.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:15 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dat soort dingen hebben wij ook gedaan. De meeste mannelijke vriendengroepjes wel denk ik.
Maar ik vind nogal een verschil zitten tussen vriendengroepjes en studentenverenigingen, of militaire professionals. Wat die gasten in hun vrije tijd doen mogen ze zelf weten, maar in je beroep heb je je gewoon te gedragen wat mij betreft. In dit topic wordt er over gesproken alsof het een groepje kwajongens is, ipv beroepsmilitairen.
Ik zou dit soort dingen iig nooit mogen flikken op m'n werk. En dat geldt neem ik aan voor iedereen in dit topic, waarom dan niet die normen aanhouden voor dit geval?
Het hoort er niet bij, want het is tegen de regels. En ik weet dat ik nu overkom als een kommaneuker, maar kom op hey, het is geen schoolkampquote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Stel je toch eens niet zo aan joh.
Die knapen zitten heel de dag op die kazerne. Beetje brallen en stoer doen hoort erbij. Het is niet dat ze bushokjes opblazen met illegaal vuurwerk of oudjes beroven.
Ontgroening is altijd een vorm van vernedering/afzeiken. Maar daarna is het ook klaar en is de hele bende een hechte club.
Verwijfde zeikerds zijn diegenen die na 2 weken zeuren en jammeren eruit liggen.
Dat is de dooddoener dus ook.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:24 schreef Hephaistos. het volgende:
...ik weet dat ik nu overkom als een kommaneuker...
Dat dus. Gewoon lache man, niets mis mee. Soms gaat het wat ver, soms doet het zeer. Fuck it, daarna lachen we weer met zijn allen. Halve wijven hier die niets kunnen verdragen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Stel je toch eens niet zo aan joh.
Die knapen zitten heel de dag op die kazerne. Beetje brallen en stoer doen hoort erbij. Het is niet dat ze bushokjes opblazen met illegaal vuurwerk of oudjes beroven.
Ontgroening is altijd een vorm van vernedering/afzeiken. Maar daarna is het ook klaar en is de hele bende een hechte club.
Verwijfde zeikerds zijn diegenen die na 2 weken zeuren en jammeren eruit liggen.
En dat.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:28 schreef 3-voud het volgende:
Deze soldaten moeten een beetje eelt kweken. We hebben niks aan correcte soldaatjes die bij een verrassingsaanval eerst het handboekje open moeten slaan om op de regeltjes te letten.
Ik hou me op mn werk aan de basale regels ja, jij waarschijnlijk ook. Ik zou niet weten waarom dat jou of mij een nerd zou maken.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:28 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat is de dooddoener dus ook.
Ga jij lekker heel de dag maar de correcte nerd uithangen met telkens op je tellen te letten wel aan de regeltjes te houden maar val de rest er niet mee lastig.
Nederland is al betutteld genoeg.
Deze soldaten moeten een beetje eelt kweken. We hebben niks aan correcte soldaatjes die bij een verrassingsaanval eerst het handboekje open moeten slaan om op de regeltjes te letten.
Zo werkt het bij studentenverenigingen ook, dus de amateurpsycholoog in mij is geneigd om ja te zeggenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:41 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik vind het echt vreemd hoe trots sommige mensen hier erop zijn hoe erg ze wel niet vernederd zijn geweest. Is dat een variant op het Stockholm-syndroom ofzo?
Het hoort er niet bij omdat de burgermaatschappij dit soort zaken over het algemeen niet kan en wil begrijpen/accepteren en het dus ook niet politiek verantwoord is om dit soort zaken gewoon maar te laten voor wat ze zijn. Binnen het leger zelf doet men er niet zo moeilijk over, ik schreef het al eerder, middenkader en kader weten dat dit gebeurt en knijpen gewoon een oogje toe.Logisch ook want zelfs op de KMA, waar het "puikje" van het leger, de officieren worden opgeleid, wordt "gewoon" ontgroend!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:24 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Het hoort er niet bij, want het is tegen de regels. En ik weet dat ik nu overkom als een kommaneuker, maar kom op hey, het is geen schoolkampAls je je als militair niet aan de regels kan houden ben je een kutmilitair.
Ongeloofwaardig verhaal, die Tom Cruise is 1.48 meter hoog ofzo, die zou normaal nooit worden toegelatenquote:
Dat soort geintjes hebben geen ontgroening er omheen, waar er sprake is van kleineren om het kleineren en een duidelijke onmacht bij de ontvanger. Ontgroening is totaal niet vergelijkbaar dan geintjes bij vrienden, waar jij het over hebt neem ik aan? Vrienden maken elkaar ook voortdurend voor vanalles en nog wat uit, dat betekend ook niet dat dat kan bij collega's.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:04 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Blijkbaar raakt het je wel anders zou je niet zo reageren.
En ach, af en toe wat plagen hoort er gewoon bij. Wij maakten ook wel foto's van iemand die zijn blote kont boven iemand gezicht hield als die persoon teveel gedronken had. Zo'n foto is toch leuk voor later en doet het altijd leuk in een fotocollage op een vrijgezellen feest
Tja, in de cultuur van het leger zijn er wel meer dingen waarbij een oogje toegeknepen wordt. Drankgebruik, wegpesten van homo's, ontgroeningen, knokpartijtjes met burgers.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:40 schreef Jian het volgende:
[..]
Het hoort er niet bij omdat de burgermaatschappij dit soort zaken over het algemeen niet kan en wil begrijpen/accepteren en het dus ook niet politiek verantwoord is om dit soort zaken gewoon maar te laten voor wat ze zijn. Binnen het leger zelf doet men er niet zo moeilijk over, ik schreef het al eerder, middenkader en kader weten dat dit gebeurt en knijpen gewoon een oogje toe.Logisch ook want zelfs op de KMA, waar het "puikje" van het leger, de officieren worden opgeleid, wordt "gewoon" ontgroend!
Ik heb overigens een gruwelijke hekel aan echt pesten!
Spreek lekker voor jezelf. Ik (als onderdeel van de burgersamenleving) moedig dit juist aan.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:47 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
De burgersamenleving valt daarover ja.
Wat een dooddoener! Ik ken er ook één; En zo lang het leger de burgersamenleving beschermt moet de burger niet zo zeuren!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:47 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
De burgersamenleving valt daarover ja. En zolang die burgersamenleving hun salaris betaalt hebben ze zich daar maar naar te vormen. Ik moet ook weleens dingen doen van mijn werkgever waar ik het niet mee eens ben.
Je hebt niks aan te moedigen, het is aan de slachtoffers om aan te geven of het acceptabel is of niet aangezien het verboden is. De rest is goedpraterij van wangedrag. Als dat er bij hoort omdat het 'echte mannen' zijn, dan hoort het er ook bij dat het slachtoffer iets terug doet. Gek genoeg wordt dat dan weer niet geaccepteerd in een ontgroening.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:49 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Spreek lekker voor jezelf. Ik (als onderdeel van de burgersamenleving) moedig dit juist aan.
Nee. Pesten heeft als doel het kleineren om het kleineren omdat iemand anders daar zijn sociale positie meer versterkt. Een ontgroening is juist bedoeld om iemand de kans te geven binnen de groep te komen. En ja, dat is zeker binnen een omgeving als het leger - waar mensen op de kazerne naast elkaar slapen, eten, schijten en weetikveelnogwatallemaalmeer - belangrijk.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:46 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dat soort geintjes hebben geen ontgroening er omheen, waar er sprake is van kleineren om het kleineren en een duidelijke onmacht bij de ontvanger. Ontgroening is totaal niet vergelijkbaar dan geintjes bij vrienden, waar jij het over hebt neem ik aan? Vrienden maken elkaar ook voortdurend voor vanalles en nog wat uit, dat betekend ook niet dat dat kan bij collega's.
Waar heeft het leger ons tegen beschermd de afgelopen 50 jaar? Een beetje wateroverlast, dat is het wel.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:51 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat een dooddoener! Ik ken er ook één; En zo lang het leger de burgersamenleving beschermt moet de burger niet zo zeuren!
De stelling is helemaal niet omkeerbaar, als de burger het niet pikt, stoppen ze met salaris te betalen. Het leger heeft niks te willen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:51 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat een dooddoener! Ik ken er ook één; En zo lang het leger de burgersamenleving beschermt moet de burger niet zo zeuren!
Ja echt hoor net als bij een belastingverhoging ofzo, als de burger het niet pikt, stoppen ze gewoon met belasting betalen ...... echt waar hoorquote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:53 schreef kingmob het volgende:
[..]
De stelling is helemaal niet omkeerbaar, als de burger het niet pikt, stoppen ze met salaris te betalen. Het leger heeft niks te willen.
Zoals je al correct zegt, is het doel van ontgroening anders. Dat is ook prima, de fout die wordt gemaakt is om net te doen alsof het 'gewoon' bij de ontgroening hoort. Als dat het daadwerkelijke doel is, dan kan dit er niet bij horen. Ontgroening wordt gebruikt als een mantel om wangedrag onder te verstoppen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:53 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee. Pesten heeft als doel het kleineren om het kleineren omdat iemand anders daar zijn sociale positie meer versterkt. Een ontgroening is juist bedoeld om iemand de kans te geven binnen de groep te komen. En ja, dat is zeker binnen een omgeving als het leger - waar mensen op de kazerne naast elkaar slapen, eten, schijten en weetikveelnogwatallemaalmeer - belangrijk.
Het fragment dat je aanhaalt is ook hetgeen wat ik bedoelde met mijn eerdere post. Wat Santiago in a few good men overkwam was niet dat hij ontgroend werd, maar dat hij niet niet gewenst was op de basis omdat de kolonel hem een ongelooflijke pannenkoek vond. Hij was als het ware de slome jongen en werd om die reden te grazen genomen met een onverwacht en noodlottig gevolg.
Ook op de werkvloer buiten het leger wordt er met de nieuwe jongen wat gesold. Of de stagiair even boutje #4556 uit het magazijn wil halen. Kan je gaan janken als je er achter komt dat het boutje niet bestaat, kan je ook niet doen.
De burger kan helemaal niet beslissen over die zaken, daarvoor kiezen zij een kabinet.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:53 schreef kingmob het volgende:
[..]
De stelling is helemaal niet omkeerbaar, als de burger het niet pikt, stoppen ze met salaris te betalen. Het leger heeft niks te willen.
Een kromme vergelijking maken maakt het echt niet minder waar hoor. En ja, ook als genoeg burgers geen belastingverhoging willen, gebeurd het idd niet. Overheden zijn geen mysterieus onafhankelijk orgaan.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:56 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja echt hoor net als bij een belastingverhoging ofzo, als de burger het niet pikt, stoppen ze gewoon met belasting betalen ...... echt waar hoor
Het wordt te abstract voor je?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:57 schreef HyperViper het volgende:
[..]
De burger kan helemaal niet beslissen over die zaken, daarvoor kiezen zij een kabinet.
Dus jij dacht werkelijk dat wanneer de Navo niet had bestaan, jij hier nog steeds lekker, fluitend, frank en vrij je mening had kunnen zitten verkondigen vanachter je computertjequote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:53 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Waar heeft het leger ons tegen beschermd de afgelopen 50 jaar? Een beetje wateroverlast, dat is het wel.
Nee kom op, wat een onzin. Moeten we ze nou echt dankbaar zijn voor het feit dat ze hun beroep uitoefenen? Dat komt je bij elke beroepsgroep op hoongelach te staan, waarom dan bij militairen niet?
Je spiegelt je kantoorbaantje op de defensie. Dat is hetzelfde als kassameisjes niveau spiegelen aan CEO's.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:38 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik hou me op mn werk aan de basale regels ja, jij waarschijnlijk ook. Ik zou niet weten waarom dat jou of mij een nerd zou maken.
Maar als het om militairen gaat moeten we ze opeens maar aan lagere normen toetsen, omdat dat ze echte mannen zou maken![]()
Dit soort gedrag levert geen betere militairen op, het levert alleen slechte professionals op die zich niet aan de regels houden, waardoor we om de paar maanden in de krant kunnen lezen over de zoveelste knokpartij met burgers in het buitenland. Ook tegen de regels, maar ach, het zijn tenminste echte mannen...
Haha, ja dat hebben we natuurlijk te danken aan het Nederlandse leger... Bang dat die Chroetsjov was voor ons joh!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:00 schreef Jian het volgende:
[..]
Dus jij dacht werkelijk dat wanneer de Navo niet had bestaan, jij hier nog steeds lekker, fluitend, frank en vrij je mening had kunnen zitten verkondigen vanachter je computertje
Die vergelijking is niet krom, want het leger wordt gewoon betaald van belastinggeld. En je verhaal over als genoeg ... etc. is natuurlijk een puur theoretisch verhaaltje. En in genoeg landen in de wereld zijn overheden wel een soort "mysterieus" onafhankelijk orgaan, waar het leger ten dienste staat van de overheid en de burgerbevolking daar geen reet over te zeggen heeft.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:58 schreef kingmob het volgende:
[..]
Een kromme vergelijking maken maakt het echt niet minder waar hoor. En ja, ook als genoeg burgers geen belastingverhoging willen, gebeurd het idd niet. Overheden zijn geen mysterieus onafhankelijk orgaan.
Eigenlijk moet het verkrachten van vrouwen in het leger ook kunnen, ze moeten een beetje de man kunnen uithangen nietwaar? En die vrouwen zijn niks waard als ze daar niet tegen kunnen.quote:
Je begint te trollen. Dan ben je dus door de argumenten heen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:08 schreef kingmob het volgende:
[..]
Eigenlijk moet het verkrachten van vrouwen in het leger ook kunnen...
Ik hoop dat je zelf snapt hoe dom deze opmerking is ...... jaaaah, dat snap je welquote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:03 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Haha, ja dat hebben we natuurlijk te danken aan het Nederlandse leger... Bang dat die Chroetsjov was voor ons joh!
Wat in andere landen gebeurd is niet interessant.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:07 schreef Jian het volgende:
[..]
Die vergelijking is niet krom, want het leger wordt gewoon betaald van belastinggeld. En je verhaal over als genoeg ... etc. is natuurlijk een puur theoretisch verhaaltje. En in genoeg landen in de wereld zijn overheden wel een soort "mysterieus" onafhankelijk orgaan, waar het leger ten dienste staat van de overheid en de burgerbevolking daar geen reet over te zeggen heeft.
Wat ben je ook een panfluitquote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:09 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je begint te trollen. Dan ben je dus door de argumenten heen.
Mooi. Zijn we klaar.
. Ik probeer bijvoorbeeld iets aan de energiecrisis te doen door een softwareoplossing te maken wat mensen bewust maakt van de alomvattende, wereldwijde problematiek omtrent energie.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:01 schreef 3-voud het volgende:
De rest van correct Nederland wordt ondertussen steeds ergere zeikerds met een zelf opgedaan ego en verhevenheid die een grote mond heeft over alles, maar zich omdraaien als het er toe doet. Ofwel, internethelden.
Kom op, ons leger heeft ons niet beschermd tegen de Russen. Dat hebben we gewoon aan Amerika te danken.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:10 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik hoop dat je zelf snapt hoe dom deze opmerking is ...... jaaaah, dat snap je wel
Bedrijven en stichtingen zijn uitermate geïnteresseerd in mijn werk.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:20 schreef 3-voud het volgende:
[..]![]()
Daar heb je weer van die internethelden...
Theoretisch omdat het in de praktijk niet gebeurt. Ik ben ervan overtuigd dat het grootste deel van de Nederlandse bevolking de accijnzen op brandstof veel te hoog vindt en toch blijven we lekker betalen. Dat was ongeveer de strekking van de opmerking "theoretisch" De hele verhandeling over de constructie van onze Parlementaire Democratie kun wat mij betreft verder achterwege laten.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:11 schreef kingmob het volgende:
[..]
Wat in andere landen gebeurd is niet interessant.
Verder is het niet puur theoretisch, het is de politieke praktijk. Dat ontkennen is ronduit merkwaardig. Dus de minister was niet verantwoordelijk voor Srebrenica om maar wat te noemen? De minister wordt niet gecontroleerd door de tweede kamer? De tweede kamer vertegenwoordigt niet het volk?
Ik begrijp werkelijk niet waarom dit 'theoretisch' zou zijnWat een vreemde manier om onder de verantwoordelijkheid van wangedrag uit te komen.
Nee.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:24 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klop jezelf niet te veel op je schouder met die 80's HTML rommel van je. Straks bezeer je je nog.
Echt .....quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:20 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Kom op, ons leger heeft ons niet beschermd tegen de Russen. Dat hebben we gewoon aan Amerika te danken.
En in de huidige internationale verhoudingen is de beschermende rol van ons leger al helemaal verdwenen. Tegen een grootmacht zullen we ons nooit kunnen verweren en op terroristische acties is ons leger totaal niet ingericht (niet voor niets dat dit grotendeels civiel wordt tegengegaan).
Het leger heeft allerlei nuttige rollen, maar het is echt niet zo dat we ze dankbaar moeten zijn omdat ze ons beschermen tegen allerlei kwaad.
Wie heeft het hier over beschaving, vechtmachines willen we kwekenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Van welke beschaving is er sprake wanneer iemand zijn ongewassen wellicht ietwat bruine achterwerk drapeert in het vochtige face van een ander?
Kan iemand mij dat eens uitleggen?²
Toch wil in de praktijk de SP de belasting verhogen en de VVD niet. het volk heeft bepaald dat de VVD 'gelijk' krijgt. In de praktijk heeft het volk bepaald dat het een beroepsleger is. In de praktijk heeft het volk bepaald dat het leger moet bezuinigen. In de praktijk heeft het volk bepaald dat het leger ingezet moest worden in Afghanistan.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:24 schreef Jian het volgende:
[..]
Theoretisch omdat het in de praktijk niet gebeurt. Ik ben ervan overtuigd dat het grootste deel van de Nederlandse bevolking de accijnzen op brandstof veel te hoog vindt en toch blijven we lekker betalen. Dat was ongeveer de strekking van de opmerking "theoretisch" De hele verhandeling over de constructie van onze Parlementaire Democratie kun wat mij betreft verder achterwege laten.
Je kan het ook niet uitleggen, dus logisch dat je dat niet doet...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:29 schreef Jian het volgende:
[..]
Echt .....Navo ... één internationaal leger, gevormd door meerder nationale legers, (waaronder natuurlijk het Amerikaanse leger.) Een aanval op één van ons is een aanval op ons allen, etc. etc.
Ik ga het echt niet uitleggen ...
Ik denk dan ook dat wij als Nederland gewoon moeten zeggen, we blijven in de Navo, maar we leveren alleen geen bijdrage meer. Ik zie nu de duimen van alle lidstaten al omhoog gaan. Sterker nog, dat brengt de rest op een idee, die doen dat gewoon ook allemaal en als er dan toch onverhoopt iets vervelends gebeurt, dan roepen we gewoon Uncle Sam's hulp in, die leveren tenslotte nog netjes hun bijdrage aan de Navo, de domme eikels.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:37 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je kan het ook niet uitleggen, dus logisch dat je dat niet doet...
Het Amerikaanse leger was de grote afschrikwekkende factor, niet zomaar één van de legers in het Navo-verband. Dat een aanval op Nederland ook een aanval op Amerika betekende was een uitermate handige diplomatieke afspraak, maar laten we onszelf nou niet wijsmaken dat het Nederlandse leger de Russen heeft afgeschrokken
Regelneuken gaat ze in ieder geval niet helpen tegen die gestoorde zandmannetjes.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Denken zij wanneer ze een harige met motten aangekoekt achterwerk samen laten komen met een willekeurige face zij een superieur leger creëren? Lekker logisch.²
Ach, mensen geloven wel in gekkere dingen .....quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Denken zij wanneer ze een harige met motten aangekoekt achterwerk samen laten komen met een willekeurige face zij een superieur leger creëren? Lekker logisch.²
Kan ik me niet voorstellen. Stel je voor dat zo'n aangekoekt achterwerk wat laat plakken aan je romige face. Daar word je toch niet degelijker van?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:49 schreef Jian het volgende:
[..]
Ach, mensen geloven wel in gekkere dingen .....
Mijn broertje kreeg die ontgroening in het leger (toen er nog dienstplicht was). De kennis door studenten. (ze heeft nu drie titels)quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Hmmmm.... en je broertje vindt jet nog steeds ''leuk'' daar?
Daar is dat kont in je gezicht nog heilig bij dan.
Zeker als je het vergelijkt met deze jongens.
http://www.endandit.nl/re(...)-zaak-enorm-populair
De universiteit Nyenrode
Mwa, mijn broer heeft er dus twee het ziekenhuis ingeslagen tijdens ontgroening. In het leger accepteerden ze het dus wel (al probeerden ze het wel met dreigen dat hij nog wel een keer aan de beurt zou komen) Bij studenten hebben ze mensen compleet laten negeren vroeger wanneer ze het niet toelieten. Zware jaren zijn dat dan. Was alleen toen. Weet niet hoe het nu gaat wanneer slachtoffer je lik op stuk gaat geven.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:52 schreef kingmob het volgende:
[..]
Je hebt niks aan te moedigen, het is aan de slachtoffers om aan te geven of het acceptabel is of niet aangezien het verboden is. De rest is goedpraterij van wangedrag. Als dat er bij hoort omdat het 'echte mannen' zijn, dan hoort het er ook bij dat het slachtoffer iets terug doet. Gek genoeg wordt dat dan weer niet geaccepteerd in een ontgroening.
Ordinair machtsmisbruik.
Ik vind een stok in iemands anus steken of peuken op iemand uitdrukken nou niet bepaaldquote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:01 schreef paddy het volgende:
[..]
Mijn broertje kreeg die ontgroening in het leger (toen er nog dienstplicht was). De kennis door studenten. (ze heeft nu drie titels)
Vandaar dat er aangifte is gedaan. Nee, goed verhaal man.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 14:01 schreef 3-voud het volgende:
Als ze in the heat of the moment wat te ver zijn gegaan hebben ze heus wel wat schuldgevoel of schrik in hun lijf. De volgende dag blijven het kameraden die elkaar over die 5 meter hindernismuur helpen.
Als je het van seksuele vernedering of intimidatie moet hebben zegt dat meer dan genoeg over de lengte van iemands lul.quote:Feit is: ze houden elkaar scherp.
Ligt eraan wat voor type, ergo watje, aangifte heeft gedaan. Maakt nogal verschilquote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vandaar dat er aangifte is gedaan. Nee, goed verhaal man.
Dat sloeg op haantjesgedrag algemeen. Dat jij het wilt spiegelen aan "kont v.s snufferd" ligt voor de hand. Anders kun je die smilie niet posten.quote:Als je het van seksuele vernedering of intimidatie moet hebben zegt dat meer dan genoeg over de lengte van iemands lul.
Want seksuele vernedering is in een aantal gevallen wel gerechtvaardigd.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:55 schreef 3-voud het volgende:
Ligt eraan wat voor type, ergo watje, aangifte heeft gedaan. Maakt nogal verschil
Dat snap ik, maar daar is geen seksuele intimidatie voor vereist hè.quote:Dat sloeg op haantjesgedrag algemeen. Dat jij het wilt spiegelen aan "kont v.s snufferd" ligt voor de hand. Anders kun je die smilie niet posten.
Natuurlijk...quote:Stikkelman kon niet hard maken dat de man toen dit alles begin 2010 gebeurde in Schaarsbergen en op oefening in Groningen, al korporaal was.
Dat denk ik ook eigenlijkquote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:11 schreef paintmeester het volgende:
Die lui zijn toch gestraft?![]()
Deze flauwekul is niet normaal binnen Defensie. Er gebeuren natuurlijk wel een hoop kutgeintjes, lekker belangrijk.
Het zal wel verder gegaan zijn dan de 'normale' ontgroening. Je wordt echt niet zomaar naar de groene tafel doorverwezen.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:11 schreef paintmeester het volgende:
Die lui zijn toch gestraft?![]()
Deze flauwekul is niet normaal binnen Defensie. Er gebeuren natuurlijk wel een hoop kutgeintjes, lekker belangrijk.
Het zal wel verder gegaan zijn dan de 'normale' ontgroening. Je wordt echt niet zomaar naar de groene tafel doorverwezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |