Grappig, de proponenten van het leger zijn altijd druk doende te vuur en te zwaard te beargumenteren dat datzelfde legerinstituut zo een goede voorbereiding is op het leven in de (burger)maatschappij. En dat wil men bereiken met typsiche tokkiestreken waar een student of puber normaal gesproken voor afgebrand wordt. Wat is er mis met gewoon fysiek afmatten (zie opmerking van yi-long over het ZK leger even hierboven) ?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:36 schreef Jian het volgende:
Nee, dat was om nog maar eens aan te geven dat er zo lekker simpel geoordeeld wordt met als referentiekader de regels en normen die gelden in onze burgermaatschappij, terwijl het hier gaat om het leger met haar eigen normen en regels.
Moet je het gemiddelde machopikkie van bijv. de plaatselijke FC eens horen dat hij nog maar het idee krijgt dat je te lang naar zn snikkel of reet kijkt. Maar met zn allen onder de douche duiken is geen probleem blijkbaar. Zie je de parallel al?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:37 schreef 3-voud het volgende:
Snuit in de reet drukken is direct homo gedrag?
Grow up kiddo. Die vage opmerkingen van Columbine liggen dan ook eerder bij psychologisch verstoorde padvinders als jullie.
Dan niet meer zeuren over mocro- en ABC-tokkies, pret-"moslims", en roomblanke dopeheads die hele wijken op stelten zetten dan hèh?quote:Vroeger gebeurde dit standaard. Nooit gezeur om gehad.
Sinds iedere jongere "student" is, of zichzelf vind, ligt de wereld overal dwars over. Niet zozeer omdat we beter weten... maar omdat we te veel zeuren op fora. Als wijven vanachter een IP adres alles beter weten maar in de echte wereld de stenen uit de straat lopen als ze wat aan de fikken hebben.
Hence mn "volgende Columbine opmerking", wat blijkbaar al genoeg was om 3-voud over te zeik te jagen en met een onbenullig "spychologiesche padvinders"-verhaaltje op de proppen te komen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:51 schreef Yi-Long het volgende:
Maar dit soort puberale onzin waarbij je iemand dwingt konten te kussen, heeft geen fuck te maken met 'ontgroening', maar gewoon met intimidatie en bullying. En daar heb je ook geen fuck aan op het zgn 'slagveld' (), want ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die hier MEER zelfvertrouwen door zal krijgen, laat staan loyaliteit richting de mensen die hem dat aandoen...
Dan geloof je het toch niet.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:59 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Er zijn vast en zeker gay-parenclubs waar ze met zijn allen aan hun kameraadschap en vriendschap enzo kunnen werken, maar ik geloof voor geen seconde dat iemand hiervan een betere soldaat wordt.
Het leger zoals hier in NL, zoals door jullie geschetst, waarbij je elkaars kont moet kussen en een feestje gaat vieren wanneer de mensen waarvoor je de veiligheid moest garanderen verderop afgeslacht worden, is idd helemaal niks voor mij.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik vind het goed.
Het leger is niets voor jou. Houd je oordeel dan ook lekker voor je.
Net zo min voor die jongens een uni niks is, waar jongens veilig binnen met 2 handjes om de mok hun thee drinken.
Ieder zijn ding. Maak jezelf niet groter dan je bent.
Je lult blijkbaar zo veel dat onzin begint uit te kramen.quote:
Nee, dan kun je beter elkaar dwingen om je kont uit te likken. Dat zijn de 'mannen' in de maatschappij waarop we kunnen rekenen...(!)quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je lult blijkbaar zo veel dat onzin begint uit te kramen.
Dit land gaat kapot aan die 17 milj. psychiaters die alleen lullen en verder weinig doen. Meningen hebben ze wel, daden komen ze te kort.
Dat is helemaal niet gebeurd. Blijkbaar heb je overdrijvingen nodig omdat je door de argumenten bent.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:03 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Nee, dan kun je beter elkaar dwingen om je kont uit te likken.
Ik ben daar niet zeker van, want zoals ik eerder in het topic al aangaf, heb je overal wel idioten in het leger zitten, en dus ook dit soort incidenten.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:03 schreef PKRChamp het volgende:
Yi-Long, hoe ben jij er trouwens zo zeker van dat dit niet gebeurd in het Zuid-Koreaanse leger?
Zegt degene die zelf al schuimbekkend op een forum zit te schelden en te raaskallen over 17 miljoen spielogogenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:07 schreef 3-voud het volgende:
Dat is helemaal niet gebeurd. Blijkbaar heb je overdrijvingen nodig omdat je door de argumenten bent.
Verbaasdt me niks.
Ik zie het verschil niet zo, je kan onmogelijk weten wat de cultuur in het ZK leger is als je er niet in heb gediend of uit eerste hand er van heb gehoord. Een kont in iemands gezicht steken is ook in Nederland geen normaal gedrag maar omdat het een ontgroening is word er een uitzondering gemaakt.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:08 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik ben daar niet zeker van, want zoals ik eerder in het topic al aangaf, heb je overal wel idioten in het leger zitten, en dus ook dit soort incidenten.
Alleen in Zuid-Korea zou het hoogstwaarschijnlijk keihard afgestraft worden omdat het abnormaal en zeer ongewenst wangedrag is, en daar doen ze aan ECHTE ontgroeningen (fysiek, keihard), en hier doen we net alsof kontlikken een essentieel onderdeel van de ontgroening is, en praten 'we' (en met 'we' bedoel ik idioten zoals jullie) het goed...
Daar zit het verschil in.
Jullie zijn serieus van mening dat een land kapot bombarderen (Irak) en kameraden dwingen om je kont leeg te vreten, normaal mannelijk gedrag is voor op het 'slachtveld'. In veel andere landen (niet allemaal) denken de soldaten nog gewoon dat ze er zijn om niet alleen goede soldaten te zijn, maar ook om goede humane burgers te zijn, die er zijn om het land te beschermen.
Goed...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:10 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Zegt degene die zelf al schuimbekkend op een forum zit te schelden en te raaskallen over 17 miljoen spielogogen.
Je kont in iemands gezicht duwen is waar precies goed voor?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:14 schreef PKRChamp het volgende:
Je moet bepaalde dingen niet wille reguleren want dat komt de saamhorigheid niet ten goede, nogmaals ik vind een kont in iemands gezicht duwen ook verre van smakelijk maar ik begrijp heel goed dat dit erbij hoort en ik geloof er niks van dat al die andere kerels dit niet meegemaakt hebben.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:15 schreef 3-voud het volgende:
Goed...
Wijs me even aan waar het staat dat er sprake was van "kont uitlikken".
Ik wacht.
Voor jou is het allemaal 1 pot nat he? Homofoob much?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:20 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]![]()
Gaan we het nu over die boeg gooien, een hyberbool als zijnde niet-factueel wegwuiven: "Dr is heul niet aan zn/mn kontje gelikt heur, hij kreeg -em alleen eventjes in zn smoelwerk gedrukt"?
Het ontgroenen is voor het kameraadschap en verbondenheid.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je kont in iemands gezicht duwen is waar precies goed voor?
Toch triest dat volwassen mannen menen zich op die manier te moeten testen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 00:57 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dus jij vind dat mannen onder elkaar niet moeten testen ongeacht de vorm natuurlijk? Ik ben het daar niet mee eens, voor de mannen onder elkaar is het blijkbaar wel nodig om elkaar te testen.
Het is juist dubieus omdat dit doorgetrokken wordt in het seksuele. Dat neigt eerder naar seksuele vernedering dan dat het op ff leuk iemand ontgroenen en voor lul zetten is.quote:Hoewel ik een bil in de gezicht ook verre van smakelijk vind en in mijn geval hadden we dan op de vuist gegaan maar het ritueel op zich daar is niks mis mee.
Daar zijn genoeg andere manieren voor.quote:Het bevordert de broederschap want ik neem aan dat iedereen op een bepaald punt heeft deelgenomen aan de ontgroening.
Waarom probeer je het zo wanhopig op mij persoonlijk te betrekkenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:25 schreef 3-voud het volgende:
Voor jou is het allemaal 1 pot nat he? Homofoob much?
Mwah, de ontgroening zelf lijkt me nou niet bepaald essentieel om 'kameraad' met iemand te kunnen worden, maar vooruit.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:25 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Het ontgroenen is voor het kameraadschap en verbondenheid.
Dat eerste.quote:Ik zal de vraag ook maar meteen aan jou stellen aangezien er heel wat mensen gefixeerd zijn op kont in het gezicht. Vind je het ritueel kont in gezicht niet kunnen of ontgroening op zich?
Met andere woorden ontgroening moet kunnen maar kont in het gezicht kan echt niet? Zo ja dan ben ik het met je eens.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Toch triest dat volwassen mannen menen zich op die manier te moeten testen.
[..]
Het is juist dubieus omdat dit doorgetrokken wordt in het seksuele. Dat neigt eerder naar seksuele vernedering dan dat het op ff leuk iemand ontgroenen en voor lul zetten is.
[..]
Daar zijn genoeg andere manieren voor.
Essentieel is het niet, maar het gevoel dat iedereen iets heeft gedaan wat redelijk vernederend of pijnlijk is schept nu eenmaal verbondenheid.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mwah, de ontgroening zelf lijkt me nou niet bepaald essentieel om 'kameraad' met iemand te kunnen worden, maar vooruit.
[..]
Dat eerste.
Jij zet hem voor, ik kop hem derin.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:29 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Waarom probeer je het zo wanhopig op mij persoonlijk te betrekken?
Daarom barsten die hulpgroepen van mensen die verkracht of mishandeld zijn geweest ook altijd zo van het zelfvertrouwen, want die hebben samen een geweldige verbondenheid...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:31 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Essentieel is het niet, maar het gevoel dat iedereen iets heeft gedaan wat redelijk vernederend of pijnlijk is schept nu eenmaal verbondenheid.
Hoewel de ontberingen natuurlijk niet per se zo vernederend hoeven zijn. Je kunt ook op een andere manier ontgroenen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:25 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Het ontgroenen is voor het kameraadschap en verbondenheid.
Maar die horen dan ook niet in het leger, moet je nagaan hoe die hun eigen gedragen als hun kameraad net op een bermbom is gestapt.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 01:37 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Daarom barsten die hulpgroepen van mensen die verkracht of mishandeld zijn geweest ook altijd zo van het zelfvertrouwen, want die hebben samen een geweldige verbondenheid...
... eigenlijk zou je er dan ook nog de daders bij moeten zetten. Moet je zien hoe geweldig die kameraadschap en loyaliteit in zo'n groep dan is...
Ik denk dat er wel signalen waren zo dat ze wisten dat ze ontgroend werden, bovendien moet je altijd klaar staan wat er ook gebeurt.quote:(!)
Ontgroening uit vrije wil waarbij je getest wordt, is niets mis mee, en dan kun je elkaar daarna ook gewoon normaal respectvol aankijken en de hand schudden en zeggen 'welkom bij de groep, gozer!'
Maar zaken als sexuele initimidatie en misbruik enzo, dat heeft geen fuck met ontgroening of testen te maken. Daar hoort iedereen zich gewoon kapot voor te schamen, zowel slachtoffer alswel dader.
Neuh hoor, dat maak je jezelf wijs. Ik heb alleen laten zien dat er omtrent homosexualiteit met twee maten gemeten wordt door de daders in dezen (en machopikkies in het algemeen for that matter). Dat jij daar conclusies mbt mn standpunt over homosexualiteit uit meent te kunnen trekken is jouw foute gedachtengang.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |