abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109043106
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 11:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Beide kanten lijken het niet van hun hersens te moeten hebben. :{

:{²
Zo is het maar net BBoy *;
  dinsdag 13 maart 2012 @ 11:21:48 #182
241662 Jian
Well, well, well
pi_109043373
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 11:10 schreef Hephaistos. het volgende:
Geef een groepje mensen macht over een ander groepje mensen en het leidt binnen de kortste keren tot misbruik van die macht. Gewoon ontgroenen verbieden dus bij overheidsinstanties, groepsgevoel of niet.
Het is verboden ... :')
  dinsdag 13 maart 2012 @ 11:23:23 #183
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_109043418
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 11:21 schreef Jian het volgende:

[..]

Oh, het is al verboden? :?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_109043769
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 11:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Zo ! en hebben de mannelijke collega's dat gedaan of de vrouwelijke collega's?

Kan je nagaan wat een stel sadisten er tussen zitten, toch moet er ergens een steekje
los zitten als je daar vrijwillig tussen gaan zitten :')
Was dus als student. Ze moest uren op een tafel dansen. Op zich geen problemen met deze vorm van ontgroening. Tot een paar jongens peuken op haar uit begonnen te drukken. Ze wist hoe belangrijk het was door deze test te komen want het is een heel netwerk vanuit een studenten vereniging en het was toen ook echt zo dat je alleen een goede functie kreeg wanneer je bij dit studentenverniging hoorde. (heb ik het over zo'n twintig jaar terug, dus weet niet hoe het nu gaat)

Mijn jongere broer weet trouwens alles van ontgroenen. Dan is een kont in iemands gezicht duwen een eitje. Hem hebben ze wilden een stok in zijn anus duwen alsof hij het meisje van de lichting was (mijn broertje was tenger) . Gelukkig had hij al genoeg meegemaakt door zijn tengere postuur dus zat al een aantal jaren op een vechtsport. Heeft er twee van de vier het ziekenhuis/hospital in geslagen. Moet er niet aan denken wat voor schade zo'n stok aan kan richten in een anus.

Hij heeft dus wel een hele tijd heel erg licht geslapen want vertrouwde geen mens daar. Lekkere teambuilding dus :{
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 13 maart 2012 @ 12:09:25 #185
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_109044723
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 11:21 schreef Jian het volgende:

[..]

Dan is er al helemaal geen verdediging voor dit gedrag. Helemaal van militairen mag je verwachten dat ze zich gedisciplineerd aan de regels houden.
pi_109044800
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 11:34 schreef paddy het volgende:

[..]

Was dus als student. Ze moest uren op een tafel dansen. Op zich geen problemen met deze vorm van ontgroening. Tot een paar jongens peuken op haar uit begonnen te drukken. Ze wist hoe belangrijk het was door deze test te komen want het is een heel netwerk vanuit een studenten vereniging en het was toen ook echt zo dat je alleen een goede functie kreeg wanneer je bij dit studentenverniging hoorde. (heb ik het over zo'n twintig jaar terug, dus weet niet hoe het nu gaat)

Mijn jongere broer weet trouwens alles van ontgroenen. Dan is een kont in iemands gezicht duwen een eitje. Hem hebben ze wilden een stok in zijn anus duwen alsof hij het meisje van de lichting was (mijn broertje was tenger) . Gelukkig had hij al genoeg meegemaakt door zijn tengere postuur dus zat al een aantal jaren op een vechtsport. Heeft er twee van de vier het ziekenhuis/hospital in geslagen. Moet er niet aan denken wat voor schade zo'n stok aan kan richten in een anus.

Hij heeft dus wel een hele tijd heel erg licht geslapen want vertrouwde geen mens daar. Lekkere teambuilding dus :{
Hmmmm.... en je broertje vindt jet nog steeds ''leuk'' daar?

Daar is dat kont in je gezicht nog heilig bij dan.

Zeker als je het vergelijkt met deze jongens.

http://www.endandit.nl/re(...)-zaak-enorm-populair

De universiteit Nyenrode (8>
  Moderator dinsdag 13 maart 2012 @ 12:29:44 #187
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_109045206
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 23:21 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

_O-

[..]

Het leger is nu eenmaal een mannenwereld hoe graag politiek correct den Haag dat ook wil ontkennen. Je ziet het nu ook bij die verkrachtingen in het Amerikaanse leger, of je hoort er bij en je ondergaat nu eenmaal een rituele vernedering of je bent een lonely boy en je kan niet op de steun van je maten rekenen wat toch wel van enorm belang is als de kogels om je oren vliegen.
nou verkrachtingen en fysiek geweld gaan echt heel veel stappen tever, ik ken de voetbalwereld waar je het elders over hebt ook niet maar bij ons (ijshockey) moest je niet verbaasd gaan lopen doen als je tas met je kleren en je ondergoed volgescheten aan de overkant van de ijsvloer lag als je 10 minuten op het ijs hebt liggen huilen zonder met de ambulance afgevoerd te worden!

dat doe je dan ook maar 1x en daarna pak je die kerel die je door de boarding heen probeerde te duwen zo hard mogelijk terug :D

ik had iig liever een paar reten in mijn gezicht gehad dan die ene keer dat ik enkel met een condoom in de vorm van een olifanten gezicht (onder luid aplaus van de aanwezige ouders (inclusief pa) het ijs over moest schaatsen om mijn ondergescheten kleren op te halen

ik vind dit verhaal echt geen taakstraf waard
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 12:32:49 #188
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_109045289
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2012 16:38 schreef HyperViper het volgende:
Wat verschrikkelijk voor die knulletjes zeg. Werkelijk. Een ijsbal in je gezicht, dat is wel even wat anders dan een bermbom. Verschrikkelijk dit.

Tjonge jonge zeg bij mij op school gebeurden er vroeger nog ergere dingen. Gasten kregen tijdens kamp schijt in hun kussensloop gedrukt omdat ze buiten de groep vielen. Non nieuws.
Maar als de slachtoffers vrouwen waren geweest was het natuurlijk schandalig geweest, toch?
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  Moderator dinsdag 13 maart 2012 @ 12:33:59 #189
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_109045320
quote:
19s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 12:32 schreef kingmob het volgende:

[..]

Maar als de slachtoffers vrouwen waren geweest was het natuurlijk schandalig geweest, toch?
niet als het om vrouwenkonten ging :~)
  dinsdag 13 maart 2012 @ 12:41:32 #190
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_109045508
Ik vind het echt vreemd hoe trots sommige mensen hier erop zijn hoe erg ze wel niet vernederd zijn geweest. Is dat een variant op het Stockholm-syndroom ofzo?
  dinsdag 13 maart 2012 @ 12:42:41 #191
241662 Jian
Well, well, well
pi_109045537
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 12:09 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dan is er al helemaal geen verdediging voor dit gedrag. Helemaal van militairen mag je verwachten dat ze zich gedisciplineerd aan de regels houden.
Het zijn af en toe net fietsers, gewoon door het rode licht rijden terwijl dat niet mag ..... stouterds dat het zijn :{w
  dinsdag 13 maart 2012 @ 12:48:00 #192
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_109045678
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 12:42 schreef Jian het volgende:

[..]

Het zijn af en toe net fietsers, gewoon door het rode licht rijden terwijl dat niet mag ..... stouterds dat het zijn :{w
Ach, ik heb op de 1e pagina al vermeld dat ik niet zoveel problemen heb met dit geval. Maar als het tegen de regels is vind ik dat je van professionals mag verwachten dat ze zich eraan houden. Sterker nog, het nauwkeurig opvolgen van regels en procedures lijkt me één van de belangrijkste beroepseisen
  Moderator dinsdag 13 maart 2012 @ 12:48:25 #193
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_109045692
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 12:41 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik vind het echt vreemd hoe trots sommige mensen hier erop zijn hoe erg ze wel niet vernederd zijn geweest. Is dat een variant op het Stockholm-syndroom ofzo?
trots is een groot woord maar een trauma loop je er over het algemeen niet van op en ik kan me niet voorrstellen dat dat in dit geval (op die in elkaar geslagen militair na) wel het geval is

achteraf kan ik erom lachen
  dinsdag 13 maart 2012 @ 12:49:43 #194
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_109045730
Vaak wordt bij rechtbankjournalistiek nog niet eens de helft van het verhaal verteld. Militairen zijn enorme faggots als ze al naar de rechter stappen als ze een keertje een ijsbal tegen zich aankrijgen. Dat lijkt mij om eerlijk te zijn niet. De kans is groot dat het hier niet ging om een 'ontgroening' of een 'geintje' maar dat een paar jongens gewoon stelselmatig getreiterd werden.

Ook binnen een voetbalteam gebeuren dat soort dingen. De fiets van de nieuwe jongen een keer in de boom hangen om hem een beetje uit de kast te lokken hoort erbij. Elke keer de sloomste van het stel er uit pakken en belachelijk maken is een heel ander verhaal. Mensen - zeker mannen - kunnen er best tegen als ze uitgedaagd of een beetje getest worden. Slachtoffer zijn van stelselmatige pesterijen is dan weer een ander verhaal.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 13 maart 2012 @ 12:55:36 #195
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_109045869
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 12:49 schreef Ryon het volgende:
Slachtoffer zijn van stelselmatige pesterijen is dan weer een ander verhaal.
Dat is misschien ook de reden waarom ik zo reageer zoals ik nu reageer in dit topic. Ik probeer tegenwoordig alles wat ook maar een beetje richting pesten op een hardhandige manier direct af te kappen.
Je mag me gerust geestelijk gehandicapt noemen, maar dat raakt me geen zier.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_109045872
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 11:05 schreef BansheeBoy het volgende:
Ben je niet gewoon een homoïst als je meedoet met dit soort taferelen? :{

Ben je homoist als je een andere man zoent?
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_109046054
quote:
19s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 12:32 schreef kingmob het volgende:

[..]

Ligt eraan, als vrouwen het bij andere vrouwen doen vind ik het prachtig. Lekker domineren. Prima hoor.
pi_109046112
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 12:55 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat is misschien ook de reden waarom ik zo reageer zoals ik nu reageer in dit topic. Ik probeer tegenwoordig alles wat ook maar een beetje richting pesten op een hardhandige manier direct af te kappen.
Blijkbaar raakt het je wel anders zou je niet zo reageren.

En ach, af en toe wat plagen hoort er gewoon bij. Wij maakten ook wel foto's van iemand die zijn blote kont boven iemand gezicht hield als die persoon teveel gedronken had. Zo'n foto is toch leuk voor later en doet het altijd leuk in een fotocollage op een vrijgezellen feest
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:07:46 #199
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_109046198
Ik denk eerder dat we hier last hebben van een fatsoenskloof.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_109046335
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:07 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik denk eerder dat we hier last hebben van een fatsoenskloof.
Dat is sterk afhankelijk wat je onder fatsoen verstaat.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:13:54 #201
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_109046363
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 12:55 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Tjah. Er zit echt een groot verschil tussen 'pesten' en een beetje kutten. In dit topic zitten er een paar mensen die al beginnen te janken als het woord 'ontgroening' valt en met een verhaal aankomen dat de man van de zus ooit door drie negers in zijn aars is genomen omdat het moest. Allemaal bullshit. Een dergelijke angst is ook ongezond.

Pesten gebeurt niet op basis van gelijkwaardigheid. Ontgroenen of hazen of whatever in principe ook niet, maar daar zit nog een subtiel verschil bij. Een voetballer wordt 'ontgroend' door de rest van zijn team omdat ze hem willen opnemen als volwaardig en gelijkwaardig onderdeel van dat team. Ze herkennen in dat ventje iemand die 'hun soort mens is' en ze lopen elkaar een beetje te kutten omdat mannen daar geprikkeld worden en wat van zichzelf laten zien. Een fiets in de boom hangen wordt dan ook niet gezien als een persoonlijke aanval, maar als een geintje waar gezamenlijk om gelachen kan worden. Er ontstaat een verbondenheid en de nieuwe jongen krijgt dan het gevoel dat hij 'part of the group' is. Mensen waarderen hem dan om wie hij is, en hij merkt dat hij niet de toffe jongen hoeft te spelen om leuk gevonden te worden.

Dat gaat anders al er sprake is van een ongelijkwaardige situatie. Een jongen wil met een team mee voetballen terwijl iedereen hem in dat team een kneusje vindt. Hij is sloom, begrijpt de humor niet, zit op de verkeerde school, whatever. De jongen wordt dan niet gebeld als de rest gaat stappen, zijn fiets wordt als 'geintje' na elke wedstrijd in de boom gehangen en mensen pissen zijn koffie onder. Dat heeft niets te maken met ontgroenen, maar is een duidelijk signaal dat hij er niet bijpast. Het kan flink misgaan als zo'n jongen dan niet weet hoe hij daar om mee moet gaan - wat ook moeilijk is -. Dan kan het op den duur escaleren.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:15:59 #202
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_109046420
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:04 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En ach, af en toe wat plagen hoort er gewoon bij. Wij maakten ook wel foto's van iemand die zijn blote kont boven iemand gezicht hield als die persoon teveel gedronken had. Zo'n foto is toch leuk voor later en doet het altijd leuk in een fotocollage op een vrijgezellen feest
Dat soort dingen hebben wij ook gedaan. De meeste mannelijke vriendengroepjes wel denk ik.

Maar ik vind nogal een verschil zitten tussen vriendengroepjes en studentenverenigingen, of militaire professionals. Wat die gasten in hun vrije tijd doen mogen ze zelf weten, maar in je beroep heb je je gewoon te gedragen wat mij betreft. In dit topic wordt er over gesproken alsof het een groepje kwajongens is, ipv beroepsmilitairen.

Ik zou dit soort dingen iig nooit mogen flikken op m'n werk. En dat geldt neem ik aan voor iedereen in dit topic, waarom dan niet die normen aanhouden voor dit geval?
pi_109046463
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:15 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dat soort dingen hebben wij ook gedaan. De meeste mannelijke vriendengroepjes wel denk ik.
gelukkig, ik begon te twijfelen door het lezen van sommige reacties in dit topic.

quote:
Maar ik vind nogal een verschil zitten tussen vriendengroepjes en studentenverenigingen, of militaire professionals. Wat die gasten in hun vrije tijd doen mogen ze zelf weten, maar in je beroep heb je je gewoon te gedragen wat mij betreft. In dit topic wordt er over gesproken alsof het een groepje kwajongens is, ipv beroepsmilitairen.

Ik zou dit soort dingen iig nooit mogen flikken op m'n werk. En dat geldt neem ik aan voor iedereen in dit topic, waarom dan niet die normen aanhouden voor dit geval?
Volgens mij vond het toch ook niet plaats tijdens werktijd, maar daarbuiten. 1 kreeg toch een ijsbal in het gezicht toen hij lag te slapen?
  † In Memoriam † dinsdag 13 maart 2012 @ 13:22:44 #204
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_109046572
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:15 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Stel je toch eens niet zo aan joh.
Die knapen zitten heel de dag op die kazerne. Beetje brallen en stoer doen hoort erbij. Het is niet dat ze bushokjes opblazen met illegaal vuurwerk of oudjes beroven.
Ontgroening is altijd een vorm van vernedering/afzeiken. Maar daarna is het ook klaar en is de hele bende een hechte club.
Verwijfde zeikerds zijn diegenen die na 2 weken zeuren en jammeren eruit liggen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:23:57 #205
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_109046605
Er is een verschil tussen spullen verstoppen, fietsen ophangen, robbertje vechten, neppe sexscenes en dat soort gekut - en - seksuele intimidatie, marteling, verkrachten, kont in het gezicht duwen etc.
Dat eerste (inclusief sexscene) heb ik zelf meegemaakt tijdens de introductiefase van mijn studie. Ik wist dat het nep was dus dan was het niet erg.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:24:54 #206
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_109046630
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:22 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Die knapen zitten heel de dag op die kazerne. Beetje brallen en stoer doen hoort erbij. Het is niet dat ze bushokjes opblazen met illegaal vuurwerk of oudjes beroven.
Ontgroening is altijd een vorm van vernedering/afzeiken. Maar daarna is het ook klaar en is de hele bende een hechte club.
Verwijfde zeikerds zijn diegenen die na 2 weken zeuren en jammeren eruit liggen.
Het hoort er niet bij, want het is tegen de regels. En ik weet dat ik nu overkom als een kommaneuker, maar kom op hey, het is geen schoolkamp :') Als je je als militair niet aan de regels kan houden ben je een kutmilitair.
  † In Memoriam † dinsdag 13 maart 2012 @ 13:28:47 #207
341203 3-voud
pi_109046732
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:24 schreef Hephaistos. het volgende:

...ik weet dat ik nu overkom als een kommaneuker...
Dat is de dooddoener dus ook.
Ga jij lekker heel de dag maar de correcte nerd uithangen met telkens op je tellen te letten wel aan de regeltjes te houden maar val de rest er niet mee lastig.
Nederland is al betutteld genoeg.

Deze soldaten moeten een beetje eelt kweken. We hebben niks aan correcte soldaatjes die bij een verrassingsaanval eerst het handboekje open moeten slaan om op de regeltjes te letten.
pi_109046774
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:22 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat dus. Gewoon lache man, niets mis mee. Soms gaat het wat ver, soms doet het zeer. Fuck it, daarna lachen we weer met zijn allen. Halve wijven hier die niets kunnen verdragen.
pi_109046780
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:28 schreef 3-voud het volgende:

Deze soldaten moeten een beetje eelt kweken. We hebben niks aan correcte soldaatjes die bij een verrassingsaanval eerst het handboekje open moeten slaan om op de regeltjes te letten.
En dat.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:38:31 #210
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_109046998
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:28 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Dat is de dooddoener dus ook.
Ga jij lekker heel de dag maar de correcte nerd uithangen met telkens op je tellen te letten wel aan de regeltjes te houden maar val de rest er niet mee lastig.
Nederland is al betutteld genoeg.

Ik hou me op mn werk aan de basale regels ja, jij waarschijnlijk ook. Ik zou niet weten waarom dat jou of mij een nerd zou maken.

Maar als het om militairen gaat moeten we ze opeens maar aan lagere normen toetsen, omdat dat ze echte mannen zou maken :')

Dit soort gedrag levert geen betere militairen op, het levert alleen slechte professionals op die zich niet aan de regels houden, waardoor we om de paar maanden in de krant kunnen lezen over de zoveelste knokpartij met burgers in het buitenland. Ook tegen de regels, maar ach, het zijn tenminste echte mannen...
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:38:40 #211
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_109047001
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 12:41 schreef Hephaistos. het volgende:
Zo werkt het bij studentenverenigingen ook, dus de amateurpsycholoog in mij is geneigd om ja te zeggen ;)
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:39:50 #212
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_109047045
Ging dit niet ook over ontgroening btw? :P
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:40:59 #213
241662 Jian
Well, well, well
pi_109047084
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:24 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Het hoort er niet bij, want het is tegen de regels. En ik weet dat ik nu overkom als een kommaneuker, maar kom op hey, het is geen schoolkamp :') Als je je als militair niet aan de regels kan houden ben je een kutmilitair.
Het hoort er niet bij omdat de burgermaatschappij dit soort zaken over het algemeen niet kan en wil begrijpen/accepteren en het dus ook niet politiek verantwoord is om dit soort zaken gewoon maar te laten voor wat ze zijn. Binnen het leger zelf doet men er niet zo moeilijk over, ik schreef het al eerder, middenkader en kader weten dat dit gebeurt en knijpen gewoon een oogje toe.Logisch ook want zelfs op de KMA, waar het "puikje" van het leger, de officieren worden opgeleid, wordt "gewoon" ontgroend!
Ik heb overigens een gruwelijke hekel aan echt pesten!
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:44:54 #214
241662 Jian
Well, well, well
pi_109047201
quote:
19s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:39 schreef kingmob het volgende:
Ging dit niet ook over ontgroening btw? :P
Ongeloofwaardig verhaal, die Tom Cruise is 1.48 meter hoog ofzo, die zou normaal nooit worden toegelaten :{w
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:46:17 #215
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_109047246
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:04 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dat soort geintjes hebben geen ontgroening er omheen, waar er sprake is van kleineren om het kleineren en een duidelijke onmacht bij de ontvanger. Ontgroening is totaal niet vergelijkbaar dan geintjes bij vrienden, waar jij het over hebt neem ik aan? Vrienden maken elkaar ook voortdurend voor vanalles en nog wat uit, dat betekend ook niet dat dat kan bij collega's.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:47:29 #216
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_109047275
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:40 schreef Jian het volgende:

[..]

Het hoort er niet bij omdat de burgermaatschappij dit soort zaken over het algemeen niet kan en wil begrijpen/accepteren en het dus ook niet politiek verantwoord is om dit soort zaken gewoon maar te laten voor wat ze zijn. Binnen het leger zelf doet men er niet zo moeilijk over, ik schreef het al eerder, middenkader en kader weten dat dit gebeurt en knijpen gewoon een oogje toe.Logisch ook want zelfs op de KMA, waar het "puikje" van het leger, de officieren worden opgeleid, wordt "gewoon" ontgroend!
Ik heb overigens een gruwelijke hekel aan echt pesten!
Tja, in de cultuur van het leger zijn er wel meer dingen waarbij een oogje toegeknepen wordt. Drankgebruik, wegpesten van homo's, ontgroeningen, knokpartijtjes met burgers.

De burgersamenleving valt daarover ja. En zolang die burgersamenleving hun salaris betaalt hebben ze zich daar maar naar te vormen. Ik moet ook weleens dingen doen van mijn werkgever waar ik het niet mee eens ben.
pi_109047350
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:47 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

De burgersamenleving valt daarover ja.
Spreek lekker voor jezelf. Ik (als onderdeel van de burgersamenleving) moedig dit juist aan.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:51:08 #218
241662 Jian
Well, well, well
pi_109047391
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:47 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

De burgersamenleving valt daarover ja. En zolang die burgersamenleving hun salaris betaalt hebben ze zich daar maar naar te vormen. Ik moet ook weleens dingen doen van mijn werkgever waar ik het niet mee eens ben.
Wat een dooddoener! Ik ken er ook één; En zo lang het leger de burgersamenleving beschermt moet de burger niet zo zeuren!
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:52:40 #219
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_109047429
quote:
4s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:49 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Spreek lekker voor jezelf. Ik (als onderdeel van de burgersamenleving) moedig dit juist aan.
Je hebt niks aan te moedigen, het is aan de slachtoffers om aan te geven of het acceptabel is of niet aangezien het verboden is. De rest is goedpraterij van wangedrag. Als dat er bij hoort omdat het 'echte mannen' zijn, dan hoort het er ook bij dat het slachtoffer iets terug doet. Gek genoeg wordt dat dan weer niet geaccepteerd in een ontgroening.

Ordinair machtsmisbruik.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:53:01 #220
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_109047438
quote:
19s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:46 schreef kingmob het volgende:

[..]

Dat soort geintjes hebben geen ontgroening er omheen, waar er sprake is van kleineren om het kleineren en een duidelijke onmacht bij de ontvanger. Ontgroening is totaal niet vergelijkbaar dan geintjes bij vrienden, waar jij het over hebt neem ik aan? Vrienden maken elkaar ook voortdurend voor vanalles en nog wat uit, dat betekend ook niet dat dat kan bij collega's.
Nee. Pesten heeft als doel het kleineren om het kleineren omdat iemand anders daar zijn sociale positie meer versterkt. Een ontgroening is juist bedoeld om iemand de kans te geven binnen de groep te komen. En ja, dat is zeker binnen een omgeving als het leger - waar mensen op de kazerne naast elkaar slapen, eten, schijten en weetikveelnogwatallemaalmeer - belangrijk.

Het fragment dat je aanhaalt is ook hetgeen wat ik bedoelde met mijn eerdere post. Wat Santiago in a few good men overkwam was niet dat hij ontgroend werd, maar dat hij niet niet gewenst was op de basis omdat de kolonel hem een ongelooflijke pannenkoek vond. Hij was als het ware de slome jongen en werd om die reden te grazen genomen met een onverwacht en noodlottig gevolg.

Ook op de werkvloer buiten het leger wordt er met de nieuwe jongen wat gesold. Of de stagiair even boutje #4556 uit het magazijn wil halen. Kan je gaan janken als je er achter komt dat het boutje niet bestaat, kan je ook niet doen.
--
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:53:07 #221
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_109047442
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:51 schreef Jian het volgende:

[..]

Wat een dooddoener! Ik ken er ook één; En zo lang het leger de burgersamenleving beschermt moet de burger niet zo zeuren!
Waar heeft het leger ons tegen beschermd de afgelopen 50 jaar? Een beetje wateroverlast, dat is het wel.

Nee kom op, wat een onzin. Moeten we ze nou echt dankbaar zijn voor het feit dat ze hun beroep uitoefenen? Dat komt je bij elke beroepsgroep op hoongelach te staan, waarom dan bij militairen niet?
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:53:24 #222
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_109047446
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:51 schreef Jian het volgende:

[..]

De stelling is helemaal niet omkeerbaar, als de burger het niet pikt, stoppen ze met salaris te betalen. Het leger heeft niks te willen.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:56:48 #223
241662 Jian
Well, well, well
pi_109047524
quote:
19s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:53 schreef kingmob het volgende:

[..]

De stelling is helemaal niet omkeerbaar, als de burger het niet pikt, stoppen ze met salaris te betalen. Het leger heeft niks te willen.
Ja echt hoor net als bij een belastingverhoging ofzo, als de burger het niet pikt, stoppen ze gewoon met belasting betalen ...... echt waar hoor :')
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:56:51 #224
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_109047526
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:53 schreef Ryon het volgende:

[..]

Nee. Pesten heeft als doel het kleineren om het kleineren omdat iemand anders daar zijn sociale positie meer versterkt. Een ontgroening is juist bedoeld om iemand de kans te geven binnen de groep te komen. En ja, dat is zeker binnen een omgeving als het leger - waar mensen op de kazerne naast elkaar slapen, eten, schijten en weetikveelnogwatallemaalmeer - belangrijk.

Het fragment dat je aanhaalt is ook hetgeen wat ik bedoelde met mijn eerdere post. Wat Santiago in a few good men overkwam was niet dat hij ontgroend werd, maar dat hij niet niet gewenst was op de basis omdat de kolonel hem een ongelooflijke pannenkoek vond. Hij was als het ware de slome jongen en werd om die reden te grazen genomen met een onverwacht en noodlottig gevolg.

Ook op de werkvloer buiten het leger wordt er met de nieuwe jongen wat gesold. Of de stagiair even boutje #4556 uit het magazijn wil halen. Kan je gaan janken als je er achter komt dat het boutje niet bestaat, kan je ook niet doen.
Zoals je al correct zegt, is het doel van ontgroening anders. Dat is ook prima, de fout die wordt gemaakt is om net te doen alsof het 'gewoon' bij de ontgroening hoort. Als dat het daadwerkelijke doel is, dan kan dit er niet bij horen. Ontgroening wordt gebruikt als een mantel om wangedrag onder te verstoppen.

Zo ook bij a few good men, de misdaad wordt goedgepraat omdat dit zogenaamd zou horen bij het leger simpelgezegd. Het is niet aan de dader echter om die afweging te maken, want anders is alles goed te praten. Er zijn natuurlijk grenzen, 'het hoort er bij' kan niet de afbakening zijn, want dat wordt bepaald door de 'daders'.
pi_109047533
quote:
19s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:53 schreef kingmob het volgende:

[..]

De burger kan helemaal niet beslissen over die zaken, daarvoor kiezen zij een kabinet.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:58:40 #226
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_109047580
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:56 schreef Jian het volgende:

[..]

Ja echt hoor net als bij een belastingverhoging ofzo, als de burger het niet pikt, stoppen ze gewoon met belasting betalen ...... echt waar hoor :')
Een kromme vergelijking maken maakt het echt niet minder waar hoor. En ja, ook als genoeg burgers geen belastingverhoging willen, gebeurd het idd niet. Overheden zijn geen mysterieus onafhankelijk orgaan.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:59:10 #227
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_109047594
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:57 schreef HyperViper het volgende:

[..]

De burger kan helemaal niet beslissen over die zaken, daarvoor kiezen zij een kabinet.
Het wordt te abstract voor je?
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:00:04 #228
241662 Jian
Well, well, well
pi_109047617
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:53 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Waar heeft het leger ons tegen beschermd de afgelopen 50 jaar? Een beetje wateroverlast, dat is het wel.

Nee kom op, wat een onzin. Moeten we ze nou echt dankbaar zijn voor het feit dat ze hun beroep uitoefenen? Dat komt je bij elke beroepsgroep op hoongelach te staan, waarom dan bij militairen niet?
Dus jij dacht werkelijk dat wanneer de Navo niet had bestaan, jij hier nog steeds lekker, fluitend, frank en vrij je mening had kunnen zitten verkondigen vanachter je computertje :')
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:01:03 #229
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_109047647
OT graag :P
  † In Memoriam † dinsdag 13 maart 2012 @ 14:01:43 #230
341203 3-voud
pi_109047671
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:38 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik hou me op mn werk aan de basale regels ja, jij waarschijnlijk ook. Ik zou niet weten waarom dat jou of mij een nerd zou maken.

Maar als het om militairen gaat moeten we ze opeens maar aan lagere normen toetsen, omdat dat ze echte mannen zou maken :')

Dit soort gedrag levert geen betere militairen op, het levert alleen slechte professionals op die zich niet aan de regels houden, waardoor we om de paar maanden in de krant kunnen lezen over de zoveelste knokpartij met burgers in het buitenland. Ook tegen de regels, maar ach, het zijn tenminste echte mannen...
Je spiegelt je kantoorbaantje op de defensie. Dat is hetzelfde als kassameisjes niveau spiegelen aan CEO's.
Slaat nergens op.

Je gebral dat deze zaken knokpartijen opleveren in het buitenland gaat nog verder. Wat een onzin. Daar kan ik enkel om lachen.

Ik ben blij dat soldaten nog een beetje de kerel willen uithangen. Ook al gaat dat soms wat ver. Grenzen worden altijd opgezocht. Ook in het studentenleven gebeuren die dingen. Niks nieuws.
In het leger zijn het geen verdwaasde idioten die kicken op het afslachten van collega's bij dit soort ontgroeningen. Als ze in the heat of the moment wat te ver zijn gegaan hebben ze heus wel wat schuldgevoel of schrik in hun lijf. De volgende dag blijven het kameraden die elkaar over die 5 meter hindernismuur helpen. Dat kun je van studenten niet snel zeggen. Die proberen zich eruit te kletsen met vaag psychologisch gebral en talk-to-the-hand arrogantie terwijl ze ondertussen de filmpjes op youtube kwakken, waar ook jij smakelijk om lacht. Die hypocrisie is ziekelijker.

Feit is: ze houden elkaar scherp. Moedigen elkaar aan. Iets wat onmisbaar is aan de frontlinie. Als je daar niet tegen opgewassen bent, ben je van 0,0 waarde. Je moet er niet aan denken dat soldaten met elkaar in discussie gaan terwijl ze met 1 hand in de zij een opstandige pose aannemen en hun de kogels om de oren vliegen.
De rest van correct Nederland wordt ondertussen steeds ergere zeikerds met een zelf opgedaan ego en verhevenheid die een grote mond heeft over alles, maar zich omdraaien als het er toe doet. Ofwel, internethelden.

Als het je niet aanstaat moet je het niet opzoeken. Maar laat die knapen lekker met rust. Ze gaan jou ook niet de wet voorschrijven als een stel zeurwijven. Ze hebben wel wat beters te doen.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:03:12 #231
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_109047700
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:00 schreef Jian het volgende:

[..]

Dus jij dacht werkelijk dat wanneer de Navo niet had bestaan, jij hier nog steeds lekker, fluitend, frank en vrij je mening had kunnen zitten verkondigen vanachter je computertje :')
Haha, ja dat hebben we natuurlijk te danken aan het Nederlandse leger... Bang dat die Chroetsjov was voor ons joh!
pi_109047758
quote:
19s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:59 schreef kingmob het volgende:

[..]

Het wordt te abstract voor je?
Te simpel. Je redeneert als een kind van 14.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:07:24 #233
241662 Jian
Well, well, well
pi_109047806
quote:
19s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:58 schreef kingmob het volgende:

[..]

Een kromme vergelijking maken maakt het echt niet minder waar hoor. En ja, ook als genoeg burgers geen belastingverhoging willen, gebeurd het idd niet. Overheden zijn geen mysterieus onafhankelijk orgaan.
Die vergelijking is niet krom, want het leger wordt gewoon betaald van belastinggeld. En je verhaal over als genoeg ... etc. is natuurlijk een puur theoretisch verhaaltje. En in genoeg landen in de wereld zijn overheden wel een soort "mysterieus" onafhankelijk orgaan, waar het leger ten dienste staat van de overheid en de burgerbevolking daar geen reet over te zeggen heeft.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:08:19 #234
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_109047829
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:01 schreef 3-voud het volgende:

[..]

[knip]
Eigenlijk moet het verkrachten van vrouwen in het leger ook kunnen, ze moeten een beetje de man kunnen uithangen nietwaar? En die vrouwen zijn niks waard als ze daar niet tegen kunnen.
Maw, compleet onverdedigbare positie. Verzin een concrete reden waarom dit toegestaan moet worden die toetsbaar is, een carte blanche omdat het soldaten zijn slaat nergens op natuurlijk.

Zwevende termen als zeurwijven, scherp houden en meer van die onmeetbare en oncontroleerbare flauwekul helpen ook neit echt. Toon eerst maar eens aan dat die uitzondering nodig is om de soldaten beter te maken en dat dat bovendien ook niet anders kan.
Vooralsnog hoor ik slechts smoesjes verhuld in termen van gevaar en verdoemenis.
  † In Memoriam † dinsdag 13 maart 2012 @ 14:09:24 #235
341203 3-voud
pi_109047865
quote:
19s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:08 schreef kingmob het volgende:

[..]

Eigenlijk moet het verkrachten van vrouwen in het leger ook kunnen...
Je begint te trollen. Dan ben je dus door de argumenten heen.
Mooi. Zijn we klaar.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:10:38 #236
241662 Jian
Well, well, well
pi_109047907
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:03 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Haha, ja dat hebben we natuurlijk te danken aan het Nederlandse leger... Bang dat die Chroetsjov was voor ons joh!
Ik hoop dat je zelf snapt hoe dom deze opmerking is ...... jaaaah, dat snap je wel :Y
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:11:48 #237
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_109047943
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:07 schreef Jian het volgende:

[..]

Die vergelijking is niet krom, want het leger wordt gewoon betaald van belastinggeld. En je verhaal over als genoeg ... etc. is natuurlijk een puur theoretisch verhaaltje. En in genoeg landen in de wereld zijn overheden wel een soort "mysterieus" onafhankelijk orgaan, waar het leger ten dienste staat van de overheid en de burgerbevolking daar geen reet over te zeggen heeft.
Wat in andere landen gebeurd is niet interessant.
Verder is het niet puur theoretisch, het is de politieke praktijk. Dat ontkennen is ronduit merkwaardig. Dus de minister was niet verantwoordelijk voor Srebrenica om maar wat te noemen? De minister wordt niet gecontroleerd door de tweede kamer? De tweede kamer vertegenwoordigt niet het volk?

Ik begrijp werkelijk niet waarom dit 'theoretisch' zou zijn :{ Wat een vreemde manier om onder de verantwoordelijkheid van wangedrag uit te komen.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:14:02 #238
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_109048027
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:09 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je begint te trollen. Dan ben je dus door de argumenten heen.
Mooi. Zijn we klaar.
Wat ben je ook een panfluit :)
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:18:54 #239
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_109048160
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:01 schreef 3-voud het volgende:
De rest van correct Nederland wordt ondertussen steeds ergere zeikerds met een zelf opgedaan ego en verhevenheid die een grote mond heeft over alles, maar zich omdraaien als het er toe doet. Ofwel, internethelden.
. Ik probeer bijvoorbeeld iets aan de energiecrisis te doen door een softwareoplossing te maken wat mensen bewust maakt van de alomvattende, wereldwijde problematiek omtrent energie.

[ Bericht 8% gewijzigd door paddy op 13-03-2012 16:02:52 ]
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:20:16 #240
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_109048193
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:10 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik hoop dat je zelf snapt hoe dom deze opmerking is ...... jaaaah, dat snap je wel :Y
Kom op, ons leger heeft ons niet beschermd tegen de Russen. Dat hebben we gewoon aan Amerika te danken.

En in de huidige internationale verhoudingen is de beschermende rol van ons leger al helemaal verdwenen. Tegen een grootmacht zullen we ons nooit kunnen verweren en op terroristische acties is ons leger totaal niet ingericht (niet voor niets dat dit grotendeels civiel wordt tegengegaan).

Het leger heeft allerlei nuttige rollen, maar het is echt niet zo dat we ze dankbaar moeten zijn omdat ze ons beschermen tegen allerlei kwaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')