abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:58:40 #226
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_109047580
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:56 schreef Jian het volgende:

[..]

Ja echt hoor net als bij een belastingverhoging ofzo, als de burger het niet pikt, stoppen ze gewoon met belasting betalen ...... echt waar hoor :')
Een kromme vergelijking maken maakt het echt niet minder waar hoor. En ja, ook als genoeg burgers geen belastingverhoging willen, gebeurd het idd niet. Overheden zijn geen mysterieus onafhankelijk orgaan.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 13:59:10 #227
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_109047594
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:57 schreef HyperViper het volgende:

[..]

De burger kan helemaal niet beslissen over die zaken, daarvoor kiezen zij een kabinet.
Het wordt te abstract voor je?
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:00:04 #228
241662 Jian
Well, well, well
pi_109047617
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:53 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Waar heeft het leger ons tegen beschermd de afgelopen 50 jaar? Een beetje wateroverlast, dat is het wel.

Nee kom op, wat een onzin. Moeten we ze nou echt dankbaar zijn voor het feit dat ze hun beroep uitoefenen? Dat komt je bij elke beroepsgroep op hoongelach te staan, waarom dan bij militairen niet?
Dus jij dacht werkelijk dat wanneer de Navo niet had bestaan, jij hier nog steeds lekker, fluitend, frank en vrij je mening had kunnen zitten verkondigen vanachter je computertje :')
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:01:03 #229
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_109047647
OT graag :P
  † In Memoriam † dinsdag 13 maart 2012 @ 14:01:43 #230
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_109047671
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:38 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ik hou me op mn werk aan de basale regels ja, jij waarschijnlijk ook. Ik zou niet weten waarom dat jou of mij een nerd zou maken.

Maar als het om militairen gaat moeten we ze opeens maar aan lagere normen toetsen, omdat dat ze echte mannen zou maken :')

Dit soort gedrag levert geen betere militairen op, het levert alleen slechte professionals op die zich niet aan de regels houden, waardoor we om de paar maanden in de krant kunnen lezen over de zoveelste knokpartij met burgers in het buitenland. Ook tegen de regels, maar ach, het zijn tenminste echte mannen...
Je spiegelt je kantoorbaantje op de defensie. Dat is hetzelfde als kassameisjes niveau spiegelen aan CEO's.
Slaat nergens op.

Je gebral dat deze zaken knokpartijen opleveren in het buitenland gaat nog verder. Wat een onzin. Daar kan ik enkel om lachen.

Ik ben blij dat soldaten nog een beetje de kerel willen uithangen. Ook al gaat dat soms wat ver. Grenzen worden altijd opgezocht. Ook in het studentenleven gebeuren die dingen. Niks nieuws.
In het leger zijn het geen verdwaasde idioten die kicken op het afslachten van collega's bij dit soort ontgroeningen. Als ze in the heat of the moment wat te ver zijn gegaan hebben ze heus wel wat schuldgevoel of schrik in hun lijf. De volgende dag blijven het kameraden die elkaar over die 5 meter hindernismuur helpen. Dat kun je van studenten niet snel zeggen. Die proberen zich eruit te kletsen met vaag psychologisch gebral en talk-to-the-hand arrogantie terwijl ze ondertussen de filmpjes op youtube kwakken, waar ook jij smakelijk om lacht. Die hypocrisie is ziekelijker.

Feit is: ze houden elkaar scherp. Moedigen elkaar aan. Iets wat onmisbaar is aan de frontlinie. Als je daar niet tegen opgewassen bent, ben je van 0,0 waarde. Je moet er niet aan denken dat soldaten met elkaar in discussie gaan terwijl ze met 1 hand in de zij een opstandige pose aannemen en hun de kogels om de oren vliegen.
De rest van correct Nederland wordt ondertussen steeds ergere zeikerds met een zelf opgedaan ego en verhevenheid die een grote mond heeft over alles, maar zich omdraaien als het er toe doet. Ofwel, internethelden.

Als het je niet aanstaat moet je het niet opzoeken. Maar laat die knapen lekker met rust. Ze gaan jou ook niet de wet voorschrijven als een stel zeurwijven. Ze hebben wel wat beters te doen.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:03:12 #231
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_109047700
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:00 schreef Jian het volgende:

[..]

Dus jij dacht werkelijk dat wanneer de Navo niet had bestaan, jij hier nog steeds lekker, fluitend, frank en vrij je mening had kunnen zitten verkondigen vanachter je computertje :')
Haha, ja dat hebben we natuurlijk te danken aan het Nederlandse leger... Bang dat die Chroetsjov was voor ons joh!
pi_109047758
quote:
19s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:59 schreef kingmob het volgende:

[..]

Het wordt te abstract voor je?
Te simpel. Je redeneert als een kind van 14.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:07:24 #233
241662 Jian
Well, well, well
pi_109047806
quote:
19s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 13:58 schreef kingmob het volgende:

[..]

Een kromme vergelijking maken maakt het echt niet minder waar hoor. En ja, ook als genoeg burgers geen belastingverhoging willen, gebeurd het idd niet. Overheden zijn geen mysterieus onafhankelijk orgaan.
Die vergelijking is niet krom, want het leger wordt gewoon betaald van belastinggeld. En je verhaal over als genoeg ... etc. is natuurlijk een puur theoretisch verhaaltje. En in genoeg landen in de wereld zijn overheden wel een soort "mysterieus" onafhankelijk orgaan, waar het leger ten dienste staat van de overheid en de burgerbevolking daar geen reet over te zeggen heeft.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:08:19 #234
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_109047829
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:01 schreef 3-voud het volgende:

[..]

[knip]
Eigenlijk moet het verkrachten van vrouwen in het leger ook kunnen, ze moeten een beetje de man kunnen uithangen nietwaar? En die vrouwen zijn niks waard als ze daar niet tegen kunnen.
Maw, compleet onverdedigbare positie. Verzin een concrete reden waarom dit toegestaan moet worden die toetsbaar is, een carte blanche omdat het soldaten zijn slaat nergens op natuurlijk.

Zwevende termen als zeurwijven, scherp houden en meer van die onmeetbare en oncontroleerbare flauwekul helpen ook neit echt. Toon eerst maar eens aan dat die uitzondering nodig is om de soldaten beter te maken en dat dat bovendien ook niet anders kan.
Vooralsnog hoor ik slechts smoesjes verhuld in termen van gevaar en verdoemenis.
  † In Memoriam † dinsdag 13 maart 2012 @ 14:09:24 #235
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_109047865
quote:
19s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:08 schreef kingmob het volgende:

[..]

Eigenlijk moet het verkrachten van vrouwen in het leger ook kunnen...
Je begint te trollen. Dan ben je dus door de argumenten heen.
Mooi. Zijn we klaar.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:10:38 #236
241662 Jian
Well, well, well
pi_109047907
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:03 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Haha, ja dat hebben we natuurlijk te danken aan het Nederlandse leger... Bang dat die Chroetsjov was voor ons joh!
Ik hoop dat je zelf snapt hoe dom deze opmerking is ...... jaaaah, dat snap je wel :Y
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:11:48 #237
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_109047943
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:07 schreef Jian het volgende:

[..]

Die vergelijking is niet krom, want het leger wordt gewoon betaald van belastinggeld. En je verhaal over als genoeg ... etc. is natuurlijk een puur theoretisch verhaaltje. En in genoeg landen in de wereld zijn overheden wel een soort "mysterieus" onafhankelijk orgaan, waar het leger ten dienste staat van de overheid en de burgerbevolking daar geen reet over te zeggen heeft.
Wat in andere landen gebeurd is niet interessant.
Verder is het niet puur theoretisch, het is de politieke praktijk. Dat ontkennen is ronduit merkwaardig. Dus de minister was niet verantwoordelijk voor Srebrenica om maar wat te noemen? De minister wordt niet gecontroleerd door de tweede kamer? De tweede kamer vertegenwoordigt niet het volk?

Ik begrijp werkelijk niet waarom dit 'theoretisch' zou zijn :{ Wat een vreemde manier om onder de verantwoordelijkheid van wangedrag uit te komen.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:14:02 #238
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_109048027
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:09 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je begint te trollen. Dan ben je dus door de argumenten heen.
Mooi. Zijn we klaar.
Wat ben je ook een panfluit :)
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:18:54 #239
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_109048160
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:01 schreef 3-voud het volgende:
De rest van correct Nederland wordt ondertussen steeds ergere zeikerds met een zelf opgedaan ego en verhevenheid die een grote mond heeft over alles, maar zich omdraaien als het er toe doet. Ofwel, internethelden.
. Ik probeer bijvoorbeeld iets aan de energiecrisis te doen door een softwareoplossing te maken wat mensen bewust maakt van de alomvattende, wereldwijde problematiek omtrent energie.

[ Bericht 8% gewijzigd door paddy op 13-03-2012 16:02:52 ]
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:20:16 #240
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_109048193
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:10 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik hoop dat je zelf snapt hoe dom deze opmerking is ...... jaaaah, dat snap je wel :Y
Kom op, ons leger heeft ons niet beschermd tegen de Russen. Dat hebben we gewoon aan Amerika te danken.

En in de huidige internationale verhoudingen is de beschermende rol van ons leger al helemaal verdwenen. Tegen een grootmacht zullen we ons nooit kunnen verweren en op terroristische acties is ons leger totaal niet ingericht (niet voor niets dat dit grotendeels civiel wordt tegengegaan).

Het leger heeft allerlei nuttige rollen, maar het is echt niet zo dat we ze dankbaar moeten zijn omdat ze ons beschermen tegen allerlei kwaad.
pi_109048270
Hij maakt toevallig wel een applicatie om mensen bewust te maken, wat doe jij aan de energiecrisis? Ik trek bijvoorbeeld minder door. Ik heb dus wél recht van spreken.

[ Bericht 64% gewijzigd door paddy op 13-03-2012 17:02:48 ]
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:24:04 #242
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_109048306
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:20 schreef 3-voud het volgende:

[..]

:')
Daar heb je weer van die internethelden...
Bedrijven en stichtingen zijn uitermate geïnteresseerd in mijn werk.
Deze discussie is voor mijn part afgelopen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:24:33 #243
241662 Jian
Well, well, well
pi_109048319
quote:
19s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:11 schreef kingmob het volgende:

[..]

Wat in andere landen gebeurd is niet interessant.
Verder is het niet puur theoretisch, het is de politieke praktijk. Dat ontkennen is ronduit merkwaardig. Dus de minister was niet verantwoordelijk voor Srebrenica om maar wat te noemen? De minister wordt niet gecontroleerd door de tweede kamer? De tweede kamer vertegenwoordigt niet het volk?

Ik begrijp werkelijk niet waarom dit 'theoretisch' zou zijn :{ Wat een vreemde manier om onder de verantwoordelijkheid van wangedrag uit te komen.
Theoretisch omdat het in de praktijk niet gebeurt. Ik ben ervan overtuigd dat het grootste deel van de Nederlandse bevolking de accijnzen op brandstof veel te hoog vindt en toch blijven we lekker betalen. Dat was ongeveer de strekking van de opmerking "theoretisch" De hele verhandeling over de constructie van onze Parlementaire Democratie kun wat mij betreft verder achterwege laten.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:25:57 #244
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_109048377
Van welke beschaving is er sprake wanneer iemand zijn ongewassen wellicht ietwat bruine achterwerk drapeert in het vochtige face van een ander? :?

Kan iemand mij dat eens uitleggen? :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:26:16 #245
362100 Comp_Lex
The Doctor
pi_109048382
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:24 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Klop jezelf niet te veel op je schouder met die 80's HTML rommel van je. Straks bezeer je je nog.
Nee.
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:29:01 #246
241662 Jian
Well, well, well
pi_109048446
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:20 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Kom op, ons leger heeft ons niet beschermd tegen de Russen. Dat hebben we gewoon aan Amerika te danken.

En in de huidige internationale verhoudingen is de beschermende rol van ons leger al helemaal verdwenen. Tegen een grootmacht zullen we ons nooit kunnen verweren en op terroristische acties is ons leger totaal niet ingericht (niet voor niets dat dit grotendeels civiel wordt tegengegaan).

Het leger heeft allerlei nuttige rollen, maar het is echt niet zo dat we ze dankbaar moeten zijn omdat ze ons beschermen tegen allerlei kwaad.
Echt ..... :? Navo ... één internationaal leger, gevormd door meerder nationale legers, (waaronder natuurlijk het Amerikaanse leger.) Een aanval op één van ons is een aanval op ons allen, etc. etc.
Ik ga het echt niet uitleggen ...
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:33:37 #247
241662 Jian
Well, well, well
pi_109048573
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:25 schreef BansheeBoy het volgende:
Van welke beschaving is er sprake wanneer iemand zijn ongewassen wellicht ietwat bruine achterwerk drapeert in het vochtige face van een ander? :?

Kan iemand mij dat eens uitleggen? :{

Wie heeft het hier over beschaving, vechtmachines willen we kweken :7
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:34:35 #248
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_109048604
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:24 schreef Jian het volgende:

[..]

Theoretisch omdat het in de praktijk niet gebeurt. Ik ben ervan overtuigd dat het grootste deel van de Nederlandse bevolking de accijnzen op brandstof veel te hoog vindt en toch blijven we lekker betalen. Dat was ongeveer de strekking van de opmerking "theoretisch" De hele verhandeling over de constructie van onze Parlementaire Democratie kun wat mij betreft verder achterwege laten.
Toch wil in de praktijk de SP de belasting verhogen en de VVD niet. het volk heeft bepaald dat de VVD 'gelijk' krijgt. In de praktijk heeft het volk bepaald dat het een beroepsleger is. In de praktijk heeft het volk bepaald dat het leger moet bezuinigen. In de praktijk heeft het volk bepaald dat het leger ingezet moest worden in Afghanistan.

Sorry, ik begrijp je punt echt niet. Natuurlijk zijn er punten waar de bevolking niet 1/2/3 haar zin krijgt en een politicus kan soms z'n zin doordrijven (tegen het risico niet herkozen te worden), maar dan hebben we het echt niet over het leger, wat men daar voor wil betalen en wat men daar acceptabel gedrag vindt.

En ook die brandstofaccijns is daar niet uit zichzelf gekomen. Het probleem is nu enkel dat de basisprijs zo ver is gestegen dat het systeem moet worden herzien, maar dat is wel erg offtopic. Maar ook dat bestaat enkel bij de gratie van het volk.
Nederland is 1 van de meest democratische landen van de wereld...
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:37:51 #249
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_109048710
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 14:29 schreef Jian het volgende:

[..]

Echt ..... :? Navo ... één internationaal leger, gevormd door meerder nationale legers, (waaronder natuurlijk het Amerikaanse leger.) Een aanval op één van ons is een aanval op ons allen, etc. etc.
Ik ga het echt niet uitleggen ...
Je kan het ook niet uitleggen, dus logisch dat je dat niet doet...

Het Amerikaanse leger was de grote afschrikwekkende factor, niet zomaar één van de legers in het Navo-verband. Dat een aanval op Nederland ook een aanval op Amerika betekende was een uitermate handige diplomatieke afspraak, maar laten we onszelf nou niet wijsmaken dat het Nederlandse leger de Russen heeft afgeschrokken :')
  dinsdag 13 maart 2012 @ 14:43:42 #250
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_109048876
Denken zij wanneer ze een harige met motten aangekoekt achterwerk samen laten komen met een willekeurige face zij een superieur leger creëren? Lekker logisch. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')