Ik woon niet heel ver weg (zo'n uurtje rijden vanaf Rotterdam) maar ik ben een zeikerd want de volgende dag moet ik weer om half 7 op.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:33 schreef Greys het volgende:
Is het ook niet te doen voor je om daarna terug naar huis te gaan, of woon je heel ver weg Cee?
Het zou wel tof zijn als je erbij kon zijnquote:Op maandag 5 maart 2012 22:35 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik woon niet heel ver weg (zo'n uurtje rijden vanaf Rotterdam) maar ik ben een zeikerd want de volgende dag moet ik weer om half 7 op.
Ik ga nog eens het topic lezen over het hoe en wat en waar precies. Want behalve een zeikerd ben ik ook een twijfelende en besluiteloze zeikerd.
Ik niet, had het direct door:quote:Op maandag 5 maart 2012 22:29 schreef Bosbeetle het volgende:
maar de elfstedenchipknip en de cdaers gaan het meest vreemd heb ik wel opgepikt
Natuurlijk!quote:Op maandag 5 maart 2012 22:36 schreef iBenny het volgende:
[..]
Het zou wel tof zijn als je erbij kon zijn![]()
Ja dat risico wilden we dus idd niet nemenquote:Op maandag 5 maart 2012 22:40 schreef Cee het volgende:
[..]
Natuurlijk!Maar ik vrees toch niet dat het 'm gaat worden. Te veel gedoe. Verdorie waarom zitten we niet gewoon zeker in die finale, die is op zaterdag.
Misschien maar beter als ik er niet bij ben want ik heb twee maal in m'n leven een belangrijk iets op een groot scherm in een café gekeken. Het ene was Nederland-Rusland tijdens het EK2008 en het ander was de WK finale van 2010. En we weten allemaal hoe het afliep.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dat risico wilden we dus idd niet nemen
We willen krijsen en wapperen als Joan in beeld komt, dus dat leek ons veiliger op donderdag
quote:
Ik citeer even wat ze gezegd hebben in de uitzendingquote:Op maandag 5 maart 2012 22:23 schreef RaymanNL het volgende:
Wat nou Twitter, FOK! heeft het achterhaald
quote:Nog geen uur na de uitzending van shownieuws verschijnen de eerste tweets van bezoekers van het FOK!Forum die onze HOAX ontzenuwen.
misschien krijg ik het voor elkaar om de stream te achterhalen net zoals vorig jaar. Kunnen we met z'n allen de generale bekijken.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 00:02 schreef TheVulture het volgende:
Er moeten ook wel mensen online zijn om hier te posten tijdens de halve finale he
Ja, kunnen een aantal lieden uit de Nederlandse Quote 100 niet samen een bedrag bij elkaar hoesten, zodat we een plek in de finale kunnen kopen gelijk de gotere donorlanden dat doen? Raar dat een rijk land als Nederland dat niet doet. Finale verzekert. Als ik in de Quote 100 stond deed ik meteen mee met zo'n actie.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:40 schreef Cee het volgende:
[..]
Natuurlijk!Maar ik vrees toch niet dat het 'm gaat worden. Te veel gedoe. Verdorie waarom zitten we niet gewoon zeker in die finale, die is op zaterdag.
Dat was tof inderdaad!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 00:05 schreef hole1988 het volgende:
[..]
misschien krijg ik het voor elkaar om de stream te achterhalen net zoals vorig jaar. Kunnen we met z'n allen de generale bekijken.
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 00:05 schreef hole1988 het volgende:
[..]
misschien krijg ik het voor elkaar om de stream te achterhalen net zoals vorig jaar. Kunnen we met z'n allen de generale bekijken.
Degenen op de meet hebben ook mobieltjesquote:Op dinsdag 6 maart 2012 00:02 schreef TheVulture het volgende:
Er moeten ook wel mensen online zijn om hier te posten tijdens de halve finale he
de big5 moet worden opgeheven op het songfestival. Het is toch unfair dat een land die de EBU behoorlijk goed financiert standaard een plaatsje krijgt in de finale. Het is maar een wedstrijd en een feestje waarbij je financiële status er niet hoort toe te doen. Op het WK allround schaatsen zijn de Nederlanders ook bij voorhand niet automatisch gekwalificeerd om de 10km te rijden, omdat wij meer geld mee brengen dan de buitenlanders.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:10 schreef Greys het volgende:
Oh en Nederland kan geen Big Five plaats kopen, heb het laatst nog opgezocht.
dit is de 8e keer dat er halve finales zijn en daarom wordt het tijd om het af te schaffen. Tegenwoordig mag iedereen ieder jaar meedoen ongeacht het resultaat van vorig jaar dat was daarvoor anders.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:17 schreef totebel het volgende:
Het zou pas unfair zijn als ze de finale winnen door de eerste plaats te kopen. Vergeet niet dat die halve finales nog niet zo gek lang aan de orde zijn.
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:17 schreef Tezz het volgende:
Ik zou niet eens willen dat Nederland een Big Five plaats kon kopen. Zo is het veel 'echter'.
Alle landen mogen stemmen in de finale ook al heb je daarvoor niet gekwalificeerd. En als je volgend jaar mee wil doen dan moet je de finale uitzenden op 1 van je hoofdzenders.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:22 schreef Fred_B het volgende:
De Big 5 betalen niet alleen veel, maar ze garanderen ook veel inkomsten uit de televoting als de finale goed bekeken wordt. Vandaar dat landen als Nederland of Zweden er niet bij horen.
Sommige mensen moeten ze gewoon tegen zichzelf in bescherming nemenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:34 schreef Maanvis het volgende:
Ene Nikki Dekker schijnt Joan een racist te vinden!
http://www.geenstijl.nl/a(...)neeneeneeneenee.html
It's fun to stay at the YMCA!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:34 schreef Maanvis het volgende:
Ene Nikki Dekker schijnt Joan een racist te vinden!
http://www.geenstijl.nl/a(...)neeneeneeneenee.html
Als Joan de finale haalt dan houdt Reunion een Reünie bij stendersquote:Op dinsdag 6 maart 2012 21:53 schreef TheVulture het volgende:
@Hole1988
Ik heb net op je site even de show van 2004 een stukje teruggekeken... toen we nog gewoon naar de finale gingen
Ja dat is niet bepaald ongunstig voor Joanquote:Op woensdag 7 maart 2012 12:55 schreef tuinfluiter het volgende:
Armenie trekt zich terug.
Voor Nederland komt de terugtrekking niet slecht uit.
De Armenen zouden in de tweede halve finale aantreden.
Daardoor zijn er nu, net als in de eerste halve finale,
18 kandidaten waarvan er 10 naar de finale gaan.
http://www.songfestivalwe(...)ie-trekt-zich-terug/
(bron: EBU)
Denkt Joan nog over na, toch.quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:51 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Op het festival doet ze toch wel een andere outfit aan, toch?
Echt WTF!?quote:SINCE THERE ARE NO DUTCH SINGERS LEFT AS IT SEEMS, WE NOW HAVE TO SEND SOME GENOCIDE DENIER FROM TURKEY???
quote:Turkish descent, English song, Jew name, Native American costume) Anything Dutch?? Oh Yes.. potato puréé in her stomach.
WTFquote:Op woensdag 7 maart 2012 15:37 schreef grazz het volgende:
Op youtube zitten echt ongelooflijke kansloze mensen en dat zijn vooral... Nederlanders! Sinds bekend is dat Joan half Turks is wordt ze daar toch op aangevallen. Ik lees net een reactie van iemand die zegt:
[..]
Echt WTF!?
[..]![]()
Uitzendtijden staan misschien al op de trossite.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:46 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Tot hoe laat duurt zo'n halve finale ongeveer?
Rete.quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:46 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Date and timing of the Semi-Final 1quote:Op woensdag 7 maart 2012 22:46 schreef Hawaii_Tim het volgende:
quote:Op woensdag 7 maart 2012 23:35 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Date and timing of the Semi-Final 1
Tuesday 22 May 2012 - 21.00-23.00 CET
Date and timing of the Semi-Final 2
Thursday 24 May 2012 - 21.00-23.00 CET
Date and timing of the Final
Saturday 26 May 2012 - 21.00-00.15 CET
Jaaaaaaaa doen doen doen!quote:Op woensdag 7 maart 2012 23:53 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]Bedankt! Dan kan ik het meenemen in de overweging of ik naar Rotterdam zal afreizen
Kunnen we dat niet aanmelden als spam of fake oid?quote:Op donderdag 8 maart 2012 14:24 schreef grazz het volgende:
Ugh dacht iik dat we er van af waren..heeft er iemand dit liedje (de zogenaamde plagiaat versie) online gegooid. Nu maar hopen dat andere landen dit niet alsnog oppikken![]()
Dat staat er onderquote:Op donderdag 8 maart 2012 14:30 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben benieuwd wie het heeft ingezongen eigenlijk.
quote:Prachtige ballad van Zoran Drazic, pseudoniem van Niels van der Laan voor het televisieprogramma RamBam, 5 maart 2012. Het nummer is geïnspireerd op 'You and Me' van Joan Franka, maar volgens SBS Shownieuws was het andersom!
Ah, dat had ik niet gelezen, ik heb het filmpje niet aangezet, heb 'Party for everybody DANCE!!!!' nog steeds aanstaan hierquote:
Ja, je zag in Rambam zelf (afgelopen maandagavond) dat een van die Rambam jongens het ging inzingenquote:Op donderdag 8 maart 2012 14:33 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ah, dat had ik niet gelezen, ik heb het filmpje niet aangezet, heb 'Party for everybody DANCE!!!!' nog steeds aanstaan hier![]()
Maar het is dus inderdaad door een Nederlander gedaan.
Ze is best stevig, hè?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:43 schreef grazz het volgende:
Joan in het Turkse nieuws (beeld en geluid lopen helaas niet synchroon):
natuurlijkquote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:06 schreef Aoibhin het volgende:
De Single Top 100 en de Top 40 schelen altijd wel behoorlijk veel van elkaar. Dat viel me ook vaak op bij talentenjacht-winnaars: ze komen zo goed als altijd op 1 in de Single Top 100, maar in de Top 40 blijven ze meestal ergens rond de top 10 haken. Er gelden blijkbaar andere criteria voor beide lijsten.
Ik hoop wel dat Joan nog gaat stijgenDat verdient ze!
Sinds 2008 is de top 40 samengesteld uit airplay van alle grote radiozenders, verkopen van de free record shop en music store, en een panel van 500 wisselende personen dat doorgeeft wat hun muziekvoorkeur van die week is.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 19:38 schreef hole1988 het volgende:
[..]
natuurlijk
bij de top40 gaat het om de verkoop bij Free Records Shop + airplay op 538
bij de megatop50 gaat het om de gehele verkoop + airplay op 3FM
bij De Single Top 100 gaat het om de gehele verkoop
De Top 40 is weldegelijk het meest betrouwbaar. 20 jaar geleden bracht elke artiest nog een single uit van elk liedje dat ze wilden verkopen. Tegenwoordig is dat niet meer zo. Bovendien is het zo dat singleverkopen erg laag liggen dus het is erg makkelijk om een 1e plaats in de single top 100 te 'cheaten'. Bijv. door CD's gratis weg te geven bij een pak wasmiddel.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:22 schreef Fred_B het volgende:
De Top 40 hangt tegenwoordig toch ook maar van willekeur aan elkaar, dus dat kun je eigenlijk ook niet beschouwen als de ideale graadmeter. In elk geval heeft de lijst zeker niet meer het toonaangevende niveau van 20 jaar terug.
Dat is op zich waar, maar ik vind het lang niet meer het echte overzicht van de populairste platen, wat het in het verleden wel was. Zo komt er bijvoorbeeld nauwelijks Nederlandstalige muziek in de Top 40. Dat zal Radio 538, die het uitzendt, niet zo erg vinden, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat die muziek tegenwoordig compleet impopulair is geworden. Ook vind ik airplay niet echt een maatstaf voor populariteit.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De Top 40 is weldegelijk het meest betrouwbaar. 20 jaar geleden bracht elke artiest nog een single uit van elk liedje dat ze wilden verkopen. Tegenwoordig is dat niet meer zo. Bovendien is het zo dat singleverkopen erg laag liggen dus het is erg makkelijk om een 1e plaats in de single top 100 te 'cheaten'. Bijv. door CD's gratis weg te geven bij een pak wasmiddel.
Dus moeten er andere methodes bedacht worden om te bepalen wat het populairste deuntje van dat moment is. En de Top 40 doet dat naar mijn mening het nauwkeurigst.
cd's die gratis worden weg gegeven tellen niet mee. 1 Nummer moet voor minimaal 99 cent worden verkocht.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De Top 40 is weldegelijk het meest betrouwbaar. 20 jaar geleden bracht elke artiest nog een single uit van elk liedje dat ze wilden verkopen. Tegenwoordig is dat niet meer zo. Bovendien is het zo dat singleverkopen erg laag liggen dus het is erg makkelijk om een 1e plaats in de single top 100 te 'cheaten'. Bijv. door CD's gratis weg te geven bij een pak wasmiddel.
Dus moeten er andere methodes bedacht worden om te bepalen wat het populairste deuntje van dat moment is. En de Top 40 doet dat naar mijn mening het nauwkeurigst.
Ik kijk dat nooit... en nu natuurlijk helemaal niet meerquote:Op donderdag 8 maart 2012 14:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, je zag in Rambam zelf (afgelopen maandagavond) dat een van die Rambam jongens het ging inzingen
Als je alleen maar singleverkoop zou doen dan zou kutmuziek die toevallig op een braderie of in een café verkocht wordt er ook meteen in komen, aangezien er maar zeer weinig verkoop van is. Als je bijvoorbeeld op een braderie voor 1 euro CD's verkoopt van een zanger die daar optreedt (laten we even johan vlemmix pakken) en die verkoopt er meteen 250, dan kan die al goed op nummer 1 in de single top 100 staan.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 09:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is op zich waar, maar ik vind het lang niet meer het echte overzicht van de populairste platen, wat het in het verleden wel was. Zo komt er bijvoorbeeld nauwelijks Nederlandstalige muziek in de Top 40. Dat zal Radio 538, die het uitzendt, niet zo erg vinden, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat die muziek tegenwoordig compleet impopulair is geworden. Ook vind ik airplay niet echt een maatstaf voor populariteit.
Alle grote zenders? Voor zover ik kan nagaan gaat het om de airplay op 3FM, Radio 538, Q-Music, Slam FM en Veronica. Dan mis je nog wel een paar populaire zenders.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Sinds 2008 is de top 40 samengesteld uit airplay van alle grote radiozenders
Samen hebben ze ong. 40% marktaandeel. Da's voldoende. Anders moet je ook alle regionale zenders meetellen en de zenders die alleen klassieke muziek, nederlandstalige muziek of nieuws uitzendenquote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:59 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Alle grote zenders? Voor zover ik kan nagaan gaat het om de airplay op 3FM, Radio 538, Q-Music, Slam FM en Veronica. Dan mis je nog wel een paar populaire zenders.
Lette, lette, lots of roulettequote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:18 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik had vandaag een inception droom in droom moment. Ik droomde (en het was heel realistisch op dat moment) dat we met z'n allen bij het songfestival (europees) waren. En toen kwam Nederland. En wie loopt daar het podium op?! Fucking Raffaela. En ze ging niet Chocolatte zingen, maar een nummer over roulette, waar ze een hele grote rouletteschijf op het podium bij had waar ze dan op danste enzo
. En toen werd ik wakker en was het opeens 24 mei en waren we bij Henk
met z'n allen het ESF aan het kijken. Dus ik daar vertellen over de droom die ik had dat Raffaela op ging treden. Iedereen vol walging.
En word ik opeens gewoon hier thuis wakker. Inception man
.
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:25 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Vanochtend tijdens de warming up voor de spinningles kwamJoan
voorbij.
Ik helemaal blij, instructeur helemaal geshockeerd dat ik het songfestival leuk vind!
Hahahaha! Dat zal Henk leuk vinden, dat je over hem droomtquote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:18 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik had vandaag een inception droom in droom moment. Ik droomde (en het was heel realistisch op dat moment) dat we met z'n allen bij het songfestival (europees) waren. En toen kwam Nederland. En wie loopt daar het podium op?! Fucking Raffaela. En ze ging niet Chocolatte zingen, maar een nummer over roulette, waar ze een hele grote rouletteschijf op het podium bij had waar ze dan op danste enzo
met z'n allen het ESF aan het kijken. Dus ik daar vertellen over de droom die ik had dat Raffaela op ging treden. Iedereen vol walging.
.
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:12 schreef Cosmo2.0 het volgende:
[..]
Lette, lette, lots of roulette
You have got to send me roulette
twitter:JoanFranka twitterde op zaterdag 10-03-2012 om 19:05:45Vandaag een dagje vrij
morgen weer aan de slag! Er komen binnenkort een paar leuke verrassingen<3 #jeeej reageer retweet
Je moet wel aangesloten zijn bij de NVPI en die staat verkopers op de braderie of cafés niet toe, omdat ze het niet goed registreren.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je alleen maar singleverkoop zou doen dan zou kutmuziek die toevallig op een braderie of in een café verkocht wordt er ook meteen in komen, aangezien er maar zeer weinig verkoop van is. Als je bijvoorbeeld op een braderie voor 1 euro CD's verkoopt van een zanger die daar optreedt (laten we even johan vlemmix pakken) en die verkoopt er meteen 250, dan kan die al goed op nummer 1 in de single top 100 staan.
Als je naar de albumverkoop in nederland kijkt dan komen daar weldegelijk een hoop nederlandstalige artiesten in te staan. De populairste tegenwoordig is Guus Meeuwis, met Nick & Simon en Marco Borsato. Momenteel is een kwart van de albums in de album top 20 nederlandstalig.
Erikquote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:18 schreef Tha_Erik het volgende:
.
Lijkt me wel lachen, ik zal eens kijken want heb waarschijnlijk die week gewoon school.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:58 schreef Tha_Erik het volgende:
[WOOHOO!] De You and Meet 24/5 #6
Heloef, kom je ook?
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:12 schreef Cosmo2.0 het volgende:
[..]
Leuk, daar ga ik nog even over nadenken!quote:Op zondag 11 maart 2012 10:01 schreef TheVulture het volgende:
Fok! presenteert: De Fok! Eurovisie Top 50
Even spammen... stemmen jullie gezellig mee?
quote:Op zondag 11 maart 2012 10:16 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Leuk, daar ga ik nog even over nadenken!Sowieso komt jouw nummer twee in mijn top 3
wtfquote:Op zondag 11 maart 2012 11:35 schreef Bundesrepublik het volgende:
Zoek de fouten.![]()
http://www.telegraaf.nl/p(...)n_Joan_bekend__.html
van onze redactiequote:Op zondag 11 maart 2012 11:35 schreef Bundesrepublik het volgende:
Zoek de fouten.![]()
http://www.telegraaf.nl/p(...)n_Joan_bekend__.html
quote:Op maandag 12 maart 2012 18:45 schreef Greys het volgende:
Zeg, die Afrojack gaat toch wel van de Eurovisie versie van het nummer afblijven he?
[ afbeelding ]
OMG, ze maken samen een 'kindje'.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:45 schreef Greys het volgende:
Zeg, die Afrojack gaat toch wel van de Eurovisie versie van het nummer afblijven he?
[ afbeelding ]
Dan luister je er toch niet naar. Tering zeg.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:36 schreef TheVulture het volgende:
Oh please laat het alleen een club remix zijn ofzo... zou echt weer iets voor NL zijn om een goed liedje zo te gaan verneuken
Want? Je gaat dood als ie het toch doet?quote:Op maandag 12 maart 2012 22:05 schreef Aoibhin het volgende:
Nee, nee, hij moet van het nummer afblijven!!
quote:Op maandag 12 maart 2012 22:05 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan luister je er toch niet naar. Tering zeg.
Kritiek op iets dat nog niet gemaakt is? Lullen in de ruimte dus.quote:
Ik vind het liedje goed zoals het is... voor mij hoeft er dus geen remix te komen. Da's niet eens kritiek, maar gewoon mijn meningquote:Op maandag 12 maart 2012 22:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Kritiek op iets dat nog niet gemaakt is? Lullen in de ruimte dus.
Eerst zei je nog dat ie het ging verneuken. En het is niet alsof dat onze inzending wordt voor het ESF. Het wordt gewoon een remix en daar kun je naar luisteren of niet, gezeik altijd als je smaak verschillend is.quote:Op maandag 12 maart 2012 22:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vind het liedje goed zoals het is... voor mij hoeft er dus geen remix te komen. Da's niet eens kritiek, maar gewoon mijn mening
Volgens mij zeg ik juist dat ik hoop dat het een remix is en dat ik niet hoop dat het de ESF-uitvoering is die wordt aangepakt, want dat zou ik inderdaad verneuken vinden...quote:Op maandag 12 maart 2012 22:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Eerst zei je nog dat ie het ging verneuken. En het is niet alsof dat onze inzending wordt voor het ESF. Het wordt gewoon een remix en daar kun je naar luisteren of niet, gezeik altijd als je smaak verschillend is.
okay dan had ik niet goed gelezen.quote:Op maandag 12 maart 2012 22:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Volgens mij zeg ik juist dat ik hoop dat het een remix is en dat ik niet hoop dat het de ESF-uitvoering is die wordt aangepakt, want dat zou ik inderdaad verneuken vinden...
Zie je Joan al losgaan op een uptempo versie van You&Me?quote:Op maandag 12 maart 2012 22:05 schreef Aoibhin het volgende:
Nee, nee, hij moet van het nummer afblijven!!
Ze kan zo de nieuwe karin bloemen worden. Mooi gevormd iigquote:
....twitter:Ivphone twitterde op dinsdag 13-03-2012 om 19:15:49#Joan Franka gespot in Mastenbroek http://t.co/kQovsHfx reageer retweet
Je zou haast zeggen dat het niet meer mis kan gaan nuquote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:45 schreef Rob310 het volgende:
Vanmiddag was haar song al bij de C1000 in Breda te horen in de achtergrondmuziek.
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:47 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Je zou haast zeggen dat het niet meer mis kan gaan nu
Nu erop dus. Wie kijkt?quote:Op donderdag 15 maart 2012 20:31 schreef Greys het volgende:
Vrijdag 5 op 2 songfestivalspecial
In het middagprogramma 5 op 2 wordt vrijdagmiddag gediscussieerd over het songfestival van vroeger, van nu en van de toekomst. In de studio zijn te gast Getty Kaspers (Teach-In), Joan Franka en Cornald Maas. Het programma is te zien op Nederland 2 en begint om 16.30u. Presentatie is in handen van Lucille Werner.
Het programma wordt maandagmiddag herhaald op Nederland 1 om 15.25u
Alleen veer.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:40 schreef Greys het volgende:
Ik vind Joan schattig en bescheiden.
Maar hoed èn veer zo samen vind ik niks![]()
Alleen die veer graag... of alleen de hoed.
Nederland 2.quote:
Oh ik ga er eigenlijk van uit dat ze het op het Eurovisie wel gewoon zelf doetquote:
Mmmmm ik denk dat je helemaal gelijk hebtquote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh ik ga er eigenlijk van uit dat ze het op het Eurovisie wel gewoon zelf doet
Apart? Ronduit idioot. Wat is dat voor Engels? Kan iemand niet even met haar oefenen? Zo moeilijk kan het toch niet zijn? Of is het Indianen Engels?quote:
Alleen Joan met een gitaar, en zonder malloten er omheen, lijkt mij de beste setting voor dit liedje. Maar goed, het is Nederland, dus moet het podium hoe dan ook onnodig worden opgevuld.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 16:57 schreef Greys het volgende:
Ik vind het leuker als ze zelf gitaar speelt
nee, dan wordt het 3js revisited. dat was de saaiste act ooit en daarom hadden ze het minste punten ooit van nederland op het ESF.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Alleen Joan met een gitaar, en zonder malloten er omheen, lijkt mij de beste setting voor dit liedje. Maar goed, het is Nederland, dus moet het podium hoe dan ook onnodig worden opgevuld.
san marino doet niet eens mee in die halve finale!quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:00 schreef Bundesrepublik het volgende:
Nederland wordt dit jaar sowieso niet laatste.
Dit jaar is de eer aan San Marino met het nummer Facebook.
Maar als je alle landen bij elkaar gooit.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:17 schreef Maanvis het volgende:
[..]
san marino doet niet eens mee in die halve finale!
ipv van die 4 vrouwen een paar cowboys neerzetten om zo "cowboy & Indiaantje" te verduidelijken. Die Europeanen moet wel wat uitleg krijgen daarover.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 20:23 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Alleen Joan met een gitaar, en zonder malloten er omheen, lijkt mij de beste setting voor dit liedje. Maar goed, het is Nederland, dus moet het podium hoe dan ook onnodig worden opgevuld.
Als er weer een groot videoscherm ter beschikking is, zou ik daar ten eerste gretig gebruik van maken. Grote fout dat ze daar amper iets mee hebben gedaan vorig jaar.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 07:55 schreef hole1988 het volgende:
[..]
ipv van die 4 vrouwen een paar cowboys neerzetten om zo "cowboy & Indiaantje" te verduidelijken. Die Europeanen moet wel wat uitleg krijgen daarover.
Ik vraag me af wanneer ze dat te horen krijgen, of er al dan niet een videoscherm zal zijn. Want ik heb het Sietse Bakker gevraagd en die zei dat het organiserende land dat niet verplicht is te leveren en dat de organisatie bepaalt of een bepaald filmpje al dan niet getoond mag worden (als dat scherm dus al beschikbaar is). Dus dat is helaas niet 100% aan Joan, begreep ik.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 09:59 schreef Cee het volgende:
[..]
Als er weer een groot videoscherm ter beschikking is, zou ik daar ten eerste gretig gebruik van maken. Grote fout dat ze daar amper iets mee hebben gedaan vorig jaar.
dat soort dingen kun je ook niet eisen. Enigste wat ze moeten leveren is een podium waar 6 man op kunnen en de TV beelden moeten in breedbeeld.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 10:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vraag me af wanneer ze dat te horen krijgen, of er al dan niet een videoscherm zal zijn. Want ik heb het Sietse Bakker gevraagd en die zei dat het organiserende land dat niet verplicht is te leveren en dat de organisatie bepaalt of een bepaald filmpje al dan niet getoond mag worden (als dat scherm dus al beschikbaar is). Dus dat is helaas niet 100% aan Joan, begreep ik.
Het moet allemaal niet onnodig ingewikkeld worden. Mensen stemmen toch vooral omdat het liedje en de act eromheen goed overkomt.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 07:55 schreef hole1988 het volgende:
[..]
ipv van die 4 vrouwen een paar cowboys neerzetten om zo "cowboy & Indiaantje" te verduidelijken. Die Europeanen moet wel wat uitleg krijgen daarover.
Helemaal mee eens..quote:Op zaterdag 17 maart 2012 16:26 schreef Aoibhin het volgende:
Ik zie op YouTube ook wel regelmatig dat we in de top 10 staan hoor... Maar het zegt inderdaad helemaal niks. Vorig jaar deden de 3JS het ook best wel goed in de YouTube lijstjes en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.
Verder is het optreden op de avond zelf gewoon heel cruciaal. Iedereen kan van tevoren wel favorieten hebben, maar elk jaar zijn er ook wel nummers die ik op de avond zelf ineens heel leuk vind omdat het zo goed/leuk/enthousiast wordt uitgevoerd en die ik daarvoor niet echt bijzonder vond. Andersom zijn er ook elk jaar wel weer nummers die van tevoren heel erg favoriet zijn en waarvan de performance op de avond zelf zo slecht of forgettable is, dat er toch niet veel mensen op gaan stemmen.
Nee hoor, Michelle werd 19equote:Op zaterdag 17 maart 2012 22:49 schreef ato het volgende:
Laatste top 40 notering van een Nederlandse inzending was Michelle met haat blote voeten en werd Nr 9)
Dit is dus super goed!!
Over de lijstjes en pols, zo slecht doet Joan het niet hoor. Maar ik geloof er alleen in, tijdens de repetitie week. Bij deze pols zijn zeker 7 a 8 goed!
En dit vind je na een bepaalde live uitvoering van ná het NSF, of ineens ook van het NSF?quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:38 schreef APK het volgende:
Ik twijfel weer een beetje, ze zingt het -live- niet echt overtuigend
Van het NSF.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:45 schreef Greys het volgende:
En dit vind je na een bepaalde live uitvoering van ná het NSF, of ineens ook van het NSF?
Ik vind haar stem een beetje 'dun'.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 23:51 schreef Greys het volgende:
Ik heb haar het nummer daarna diverse keren horen zingen bij verschillende programma's en ze is nergens de mist in gegaan, ook niet bij die ietwat ongemakkelijke hoge stukjes. Dus ik heb er wel vertrouwen in
Oeh, dat klinkt een stuk beter!quote:
Je mag toch hopen?quote:Op zondag 18 maart 2012 00:29 schreef Greys het volgende:
Ik zie een aantal buitenlandse top-zoveel youtubes waar Nederland als eerste komt
Dat zie ik nou ook weer niet gebeuren, maar wel leuk
de 8ball versie is van het duel terwijl Eurovisie versie van de finale was.quote:Op zondag 18 maart 2012 00:17 schreef grazz het volgende:
De officiele video die door de TROS is ingezonden:
en hier de officiele video zoals ie door haar platenmaatschappij is uitgebracht:
Waarom stuurt de TROS zo'n live versie in? Met studi0 versie vind ik'm net wat krachtiger klinken.
Hopelijk niet als 2e of 3e ofzo, verder maakt het niet zo gek veel uit.quote:Op maandag 19 maart 2012 18:50 schreef Greys het volgende:
Morgen om 11 uur wordt bekend op welke plaats in de eerste helft van de halve finale ze moet starten.
Spannend
Dat vind ik dus ookquote:Op maandag 19 maart 2012 23:37 schreef TheVulture het volgende:
Damn wat hebben we toch een ontzettend leuk lied dit jaar... paar dagen niet gehoord en als je hem dan ineens weer hoort is het echt
Mooi! 3 is mijn geluksgetalquote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:24 schreef Toverheks het volgende:
Nederland nummer drie in halve finale Songfestival
Nederland moet met zangeres Joan Franka als derde aantreden in de tweede halve finale van het Eurovisie Songfestival op donderdagavodn 22 mei. Dat is zojuist via een loting bepaald in de Azerbeidzjaanse hoofdstad Bakoe.
quote:Op maandag 19 maart 2012 18:59 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Hopelijk niet als 2e of 3e ofzo, verder maakt het niet zo gek veel uit.
Ik wil wel voor je beslissen?quote:Op maandag 5 maart 2012 22:35 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik woon niet heel ver weg (zo'n uurtje rijden vanaf Rotterdam) maar ik ben een zeikerd want de volgende dag moet ik weer om half 7 op.
Ik ga nog eens het topic lezen over het hoe en wat en waar precies. Want behalve een zeikerd ben ik ook een twijfelende en besluiteloze zeikerd.
telegraaf.nlquote:Binnenkort neemt ze een beslissing over haar outfit. "Of ik mijn tooi meeneem of toch voor een andere kies of misschien wel zonder ga. Aan mijn liedje heb ik in elk geval wel gesleuteld en er een instrumentaal dingetje aan toevoegd."
Ik hoop dat Carlo kijkt, weet 'ie volgend jaar tenminste wat een échte powerballad isquote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:38 schreef TheVulture het volgende:
Net alle liedjes achter elkaar gehoord in de tweede halve finale... god wat mogen we blij zijn met Joan ipv Pearl... die was echt totaal in het niet gevallen met al die ballads
quote:Zangeres Joan Franka zat deze week opgesloten in een studio in Baarn tijdens opnames voor haar album. Ze was tot laat in de studio aan het werk toen ze erachter kwam dat ze nog de enige in het pand was en dat alle deuren op slot gedraaid waren.
Het personeel was vergeten dat Joan nog in het gebouw was toen zij aan het eind van de werkdag de deur achter zich dicht deden. Joan vertelt vandaag in het AD dat ze eerst geprobeerd heeft de beveiliging en collega's te bellen. 'Maar uiteindelijk ben ik na bijna een uur ontsnapt door uit één van de ramen te klimmen'.
Ik kan er niets aan doem maar vind het echt een vreselijk nummer en een draak van een performance. Ik hoop voor haar dat ze hoog gaat eindige maar denk het niet...quote:Op maandag 19 maart 2012 23:37 schreef TheVulture het volgende:
Damn wat hebben we toch een ontzettend leuk lied dit jaar... paar dagen niet gehoord en als je hem dan ineens weer hoort is het echt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 25% gewijzigd door Arcee op 24-03-2012 00:42:20 ]Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Ook slecht dan dat ze niet gewoon een alarm kon trippen... dat hebben ze toch wel in een studio lijkt me zoquote:
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:17 schreef Arcee het volgende:
To qualify for the Final - Netherlands
1,72 Ja
2,00 Nee
Unibet geeft Joan meer kans om de finale te halen dan om te falen.
En van alle 42 landen staat ze op de 15e plaats als het gaat om kansen om het festival te winnen.
Ter illustratie:Duitsland 3e?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De performance is inderdaad niet echt goed.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:26 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ik kan er niets aan doem maar vind het echt een vreselijk nummer en een draak van een performance. Ik hoop voor haar dat ze hoog gaat eindige maar denk het niet...
Helemaal mee eens. Dit is zo veel te knullig allemaalquote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:26 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik vind de props op de achtergrond .. de achtergrondzangeressen dus .. erg irritant.
Ik bedoel, ze staan daar een beetje *kuch* mooi te zijn, onder het mom van "kijk eens, wij spelen instrumenten". Dan liever echte muzikanten, hoe belabberd ze er ook uitzien.
Videoclip? Zal wel voor You and me zijn dantwitter:JoanFranka twitterde op zondag 25-03-2012 om 19:07:22Na optreden en signeren kregen we een rondrit door het park. Dat was hilarisch!! Nu weer onderweg naar huis
Morgen videoclip opnames <3 reageer retweet
ze ging toch ook ' iets doen' met Afrojack? zou het daarvoor kunnen zijn?quote:Op zondag 25 maart 2012 22:15 schreef grazz het volgende:
Videoclip? Zal wel voor You and me zijn dantwitter:JoanFranka twitterde op zondag 25-03-2012 om 19:07:22Na optreden en signeren kregen we een rondrit door het park. Dat was hilarisch!! Nu weer onderweg naar huis
Morgen videoclip opnames <3 reageer retweet
Oh ja, is ook zo.quote:Op zondag 25 maart 2012 22:37 schreef Rob310 het volgende:
[..]
ze ging toch ook ' iets doen' met Afrojack? zou het daarvoor kunnen zijn?
Gisteren weer in de kroeg gehoord en het valt mij op dat het nummer catchy is, je zingt of klap al snel mee. Maar die dames moeten echt beter hoor die trebble, zij doen maar wat. Ik hoop op een beter act. wat opvalt. Want het lied is goed, Joan is leuk, maar die derde plaats is gewoon k..t.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:26 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik vind de props op de achtergrond .. de achtergrondzangeressen dus .. erg irritant.
Ik bedoel, ze staan daar een beetje *kuch* mooi te zijn, onder het mom van "kijk eens, wij spelen instrumenten". Dan liever echte muzikanten, hoe belabberd ze er ook uitzien.
twitter:JoanFranka twitterde op maandag 26-03-2012 om 13:01:09Onderweg naar Limburg voor de opnames van de videoclip voor You And Me
<3 reageer retweet
Bummer!quote:
Ze schijnt in Ohe en laak te hebben gezetenquote:
Ben benieuwd naar het resultaatquote:Op dinsdag 27 maart 2012 00:06 schreef grazz het volgende:
[..]
Ze schijnt in Ohe en laak te hebben gezeten
Wat een goed idee!!quote:Op maandag 26 maart 2012 13:53 schreef Takaiki het volgende:
Ik zeg: weg met die huppeldingetjes en vervangen door een paar lekkere mannen waar ze voor zingt
Me too. Van wat ik heb gezien via google ziet Ohé en Laak er nou niet echt spectaculair uit hequote:
Een lekkere vent met Engelenvleugels, die wordt weggecatapulteerd als ze volgens de teks to the sky kijkt!quote:Op maandag 26 maart 2012 13:53 schreef Takaiki het volgende:
Ik zeg: weg met die huppeldingetjes en vervangen door een paar lekkere mannen waar ze voor zingt
quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Een lekkere vent met Engelenvleugels, die wordt weggecatapulteerd als ze volgens de teks to the sky kijkt!
Nie Ohé en Laak dissen nie.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 15:04 schreef grazz het volgende:
[..]
Me too. Van wat ik heb gezien via google ziet Ohé en Laak er nou niet echt spectaculair uit he![]()
nu moet ik weer denken aan Paul Turner en nu ruikt het hier naar poep.quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Een lekkere vent met Engelenvleugels, die wordt weggecatapulteerd als ze volgens de teks to the sky kijkt!
Sorry modquote:Op donderdag 29 maart 2012 10:13 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Nie Ohé en Laak dissen nie.Het is een gat in the middle of nowhere waar ik nooit zou willen wonen maar in het zonnetje aan de boorden van de Maas, bij zo'n oud kasteeltje, is het daar best prettig toeven.
Nu niet meer, nu is het precies andersom:quote:Op zaterdag 24 maart 2012 00:17 schreef Arcee het volgende:
To qualify for the Final - Netherlands
1,72 Ja
2,00 Nee
Unibet geeft Joan meer kans om de finale te halen dan om te falen.
Nu nog op de 19e.quote:En van alle 42 landen staat ze op de 15e plaats als het gaat om kansen om het festival te winnen.
twitter:songfestival twitterde op maandag 02-04-2012 om 00:00:05Het is 0.00 uur en dat betekent dat @JoanFranka jarig is! Gefeliciteerd namens Songfestival.nl!! #songfestival
reageer retweet
twitter:songfestival twitterde op maandag 02-04-2012 om 00:01:18Laat je felicitatie voor @JoanFranka achter: bit.ly/H9hNdz #songfestival #jarig reageer retweet
Bij de verzamelde bookies 28e.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 10:06 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nu niet meer, nu is het precies andersom:
2,00 Ja
1,72 Nee
[..]
Nu nog op de 19e.
Ik hoop hetquote:Op maandag 2 april 2012 00:04 schreef Greys het volgende:
Ze schreef op Facebook vandaag dat iedereen vandaag een kadootje van haar krijgt op haar verjaardag. Dus ik verwacht de nieuw opgenomen clip
Mensen die haten op Euro Neuroquote:Op maandag 2 april 2012 01:27 schreef Greys het volgende:
Ja, Euro Neuro is een pareltje!
Een pá-rel-tje!
muzikaal slaat het nergens op en ik versta geen Montenegrijns. Ok hij haalt een problematiek aan, maar dan ben je er nog niet.quote:Op maandag 2 april 2012 01:37 schreef Your_mother_in_law het volgende:
[..]
Mensen die haten op Euro Neuro
Luister eens naar de lyrics van dat lied, heeft tenminste inhoud en gaat over echte shit. Hij maakt tenminste een statement en gaat niet weer zo'n mainstream popkutlied schrijven waar 90% van Eurovisie altijd uit bestaat.
quote:Op maandag 2 april 2012 01:37 schreef Your_mother_in_law het volgende:
[..]
Luister eens naar de lyrics van dat lied, heeft tenminste inhoud en gaat over echte shit. Hij maakt tenminste een statement en gaat niet weer zo'n mainstream popkutlied schrijven waar 90% van Eurovisie altijd uit bestaat.
Hij praat gewoon Engels hoor.quote:Op maandag 2 april 2012 01:54 schreef hole1988 het volgende:
[..]
muzikaal slaat het nergens op en ik versta geen Montenegrijns. Ok hij haalt een problematiek aan, maar dan ben je er nog niet.
Kijk eens, hij heeft zelfs een eigen topic:quote:Op maandag 2 april 2012 01:37 schreef Your_mother_in_law het volgende:
[..]
twitter:JoanFranka twitterde op maandag 02-04-2012 om 14:47:53Hier is mijn cadeautje!! de officiele videoclip van You And Me <3 <3 <3 reageer retweet
Los van dat: ik krijg uitslag van al die semi-geengageerde troep.quote:Op maandag 2 april 2012 08:35 schreef Aoibhin het volgende:
Statement of niet, ik vind het gewoon een graflied. Het koste me nog moeite om het af te luisteren.
Zie het bijna voor me.quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:58 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben om: Laat die verentooi maar gewoon thuis... gewoon wat veren in het haar geweven, mooi kampvuur/vuurkorf op het podium en Joan erbij met gitaar... mooie grote videowall met het verhaaltje erachter en dan is het speciaal genoeg om op te vallen en leidt de outfit niet teveel af van het verdomd leuke catchy liedje... en dan zouden we zo maar eens een hele dikke kans maken op een top 10 in de finale
Lijkt me prima!quote:Op dinsdag 3 april 2012 19:58 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben om: Laat die verentooi maar gewoon thuis... gewoon wat veren in het haar geweven, mooi kampvuur/vuurkorf op het podium en Joan erbij met gitaar... mooie grote videowall met het verhaaltje erachter en dan is het speciaal genoeg om op te vallen en leidt de outfit niet teveel af van het verdomd leuke catchy liedje... en dan zouden we zo maar eens een hele dikke kans maken op een top 10 in de finale
Telegraafquote:Op maandag 2 april 2012 19:36 schreef tong80 het volgende:
AMSTERDAM - VIDEO - Joan Franka houdt niet vast aan haar indianentooi in het Songfestivalliedje You and Me.
De zangeres viert vandaag haar 22e verjaardag. Om dat te vieren heeft Joan de officiële vieo van You and Me online gezet. De mini-Joan in de clip is leuk getooid, maar de volwassen Joan heeft haar hoofddeksel af gelaten.
Of Joan met of zonder haar tooi, de gimmick van het Nationaal Songfestival, in Azerbeidzjan het podium beklimt is nog niet bekend.
Ja zeker.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |