Jaaaaaaaa doen doen doen!quote:Op woensdag 7 maart 2012 23:53 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]Bedankt! Dan kan ik het meenemen in de overweging of ik naar Rotterdam zal afreizen
Kunnen we dat niet aanmelden als spam of fake oid?quote:Op donderdag 8 maart 2012 14:24 schreef grazz het volgende:
Ugh dacht iik dat we er van af waren..heeft er iemand dit liedje (de zogenaamde plagiaat versie) online gegooid. Nu maar hopen dat andere landen dit niet alsnog oppikken![]()
Dat staat er onderquote:Op donderdag 8 maart 2012 14:30 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ben benieuwd wie het heeft ingezongen eigenlijk.
quote:Prachtige ballad van Zoran Drazic, pseudoniem van Niels van der Laan voor het televisieprogramma RamBam, 5 maart 2012. Het nummer is geïnspireerd op 'You and Me' van Joan Franka, maar volgens SBS Shownieuws was het andersom!
Ah, dat had ik niet gelezen, ik heb het filmpje niet aangezet, heb 'Party for everybody DANCE!!!!' nog steeds aanstaan hierquote:
Ja, je zag in Rambam zelf (afgelopen maandagavond) dat een van die Rambam jongens het ging inzingenquote:Op donderdag 8 maart 2012 14:33 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ah, dat had ik niet gelezen, ik heb het filmpje niet aangezet, heb 'Party for everybody DANCE!!!!' nog steeds aanstaan hier![]()
Maar het is dus inderdaad door een Nederlander gedaan.
Ze is best stevig, hè?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:43 schreef grazz het volgende:
Joan in het Turkse nieuws (beeld en geluid lopen helaas niet synchroon):
natuurlijkquote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:06 schreef Aoibhin het volgende:
De Single Top 100 en de Top 40 schelen altijd wel behoorlijk veel van elkaar. Dat viel me ook vaak op bij talentenjacht-winnaars: ze komen zo goed als altijd op 1 in de Single Top 100, maar in de Top 40 blijven ze meestal ergens rond de top 10 haken. Er gelden blijkbaar andere criteria voor beide lijsten.
Ik hoop wel dat Joan nog gaat stijgenDat verdient ze!
Sinds 2008 is de top 40 samengesteld uit airplay van alle grote radiozenders, verkopen van de free record shop en music store, en een panel van 500 wisselende personen dat doorgeeft wat hun muziekvoorkeur van die week is.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 19:38 schreef hole1988 het volgende:
[..]
natuurlijk
bij de top40 gaat het om de verkoop bij Free Records Shop + airplay op 538
bij de megatop50 gaat het om de gehele verkoop + airplay op 3FM
bij De Single Top 100 gaat het om de gehele verkoop
De Top 40 is weldegelijk het meest betrouwbaar. 20 jaar geleden bracht elke artiest nog een single uit van elk liedje dat ze wilden verkopen. Tegenwoordig is dat niet meer zo. Bovendien is het zo dat singleverkopen erg laag liggen dus het is erg makkelijk om een 1e plaats in de single top 100 te 'cheaten'. Bijv. door CD's gratis weg te geven bij een pak wasmiddel.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:22 schreef Fred_B het volgende:
De Top 40 hangt tegenwoordig toch ook maar van willekeur aan elkaar, dus dat kun je eigenlijk ook niet beschouwen als de ideale graadmeter. In elk geval heeft de lijst zeker niet meer het toonaangevende niveau van 20 jaar terug.
Dat is op zich waar, maar ik vind het lang niet meer het echte overzicht van de populairste platen, wat het in het verleden wel was. Zo komt er bijvoorbeeld nauwelijks Nederlandstalige muziek in de Top 40. Dat zal Radio 538, die het uitzendt, niet zo erg vinden, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat die muziek tegenwoordig compleet impopulair is geworden. Ook vind ik airplay niet echt een maatstaf voor populariteit.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De Top 40 is weldegelijk het meest betrouwbaar. 20 jaar geleden bracht elke artiest nog een single uit van elk liedje dat ze wilden verkopen. Tegenwoordig is dat niet meer zo. Bovendien is het zo dat singleverkopen erg laag liggen dus het is erg makkelijk om een 1e plaats in de single top 100 te 'cheaten'. Bijv. door CD's gratis weg te geven bij een pak wasmiddel.
Dus moeten er andere methodes bedacht worden om te bepalen wat het populairste deuntje van dat moment is. En de Top 40 doet dat naar mijn mening het nauwkeurigst.
cd's die gratis worden weg gegeven tellen niet mee. 1 Nummer moet voor minimaal 99 cent worden verkocht.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De Top 40 is weldegelijk het meest betrouwbaar. 20 jaar geleden bracht elke artiest nog een single uit van elk liedje dat ze wilden verkopen. Tegenwoordig is dat niet meer zo. Bovendien is het zo dat singleverkopen erg laag liggen dus het is erg makkelijk om een 1e plaats in de single top 100 te 'cheaten'. Bijv. door CD's gratis weg te geven bij een pak wasmiddel.
Dus moeten er andere methodes bedacht worden om te bepalen wat het populairste deuntje van dat moment is. En de Top 40 doet dat naar mijn mening het nauwkeurigst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |