Ik kijk dat nooit... en nu natuurlijk helemaal niet meerquote:Op donderdag 8 maart 2012 14:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, je zag in Rambam zelf (afgelopen maandagavond) dat een van die Rambam jongens het ging inzingen
Als je alleen maar singleverkoop zou doen dan zou kutmuziek die toevallig op een braderie of in een café verkocht wordt er ook meteen in komen, aangezien er maar zeer weinig verkoop van is. Als je bijvoorbeeld op een braderie voor 1 euro CD's verkoopt van een zanger die daar optreedt (laten we even johan vlemmix pakken) en die verkoopt er meteen 250, dan kan die al goed op nummer 1 in de single top 100 staan.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 09:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is op zich waar, maar ik vind het lang niet meer het echte overzicht van de populairste platen, wat het in het verleden wel was. Zo komt er bijvoorbeeld nauwelijks Nederlandstalige muziek in de Top 40. Dat zal Radio 538, die het uitzendt, niet zo erg vinden, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat die muziek tegenwoordig compleet impopulair is geworden. Ook vind ik airplay niet echt een maatstaf voor populariteit.
Alle grote zenders? Voor zover ik kan nagaan gaat het om de airplay op 3FM, Radio 538, Q-Music, Slam FM en Veronica. Dan mis je nog wel een paar populaire zenders.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Sinds 2008 is de top 40 samengesteld uit airplay van alle grote radiozenders
Samen hebben ze ong. 40% marktaandeel. Da's voldoende. Anders moet je ook alle regionale zenders meetellen en de zenders die alleen klassieke muziek, nederlandstalige muziek of nieuws uitzendenquote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:59 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Alle grote zenders? Voor zover ik kan nagaan gaat het om de airplay op 3FM, Radio 538, Q-Music, Slam FM en Veronica. Dan mis je nog wel een paar populaire zenders.
Lette, lette, lots of roulettequote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:18 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik had vandaag een inception droom in droom moment. Ik droomde (en het was heel realistisch op dat moment) dat we met z'n allen bij het songfestival (europees) waren. En toen kwam Nederland. En wie loopt daar het podium op?! Fucking Raffaela. En ze ging niet Chocolatte zingen, maar een nummer over roulette, waar ze een hele grote rouletteschijf op het podium bij had waar ze dan op danste enzo
. En toen werd ik wakker en was het opeens 24 mei en waren we bij Henk
met z'n allen het ESF aan het kijken. Dus ik daar vertellen over de droom die ik had dat Raffaela op ging treden. Iedereen vol walging.
En word ik opeens gewoon hier thuis wakker. Inception man
.
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:25 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Vanochtend tijdens de warming up voor de spinningles kwamJoan
voorbij.
Ik helemaal blij, instructeur helemaal geshockeerd dat ik het songfestival leuk vind!
Hahahaha! Dat zal Henk leuk vinden, dat je over hem droomtquote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:18 schreef Tha_Erik het volgende:
Ik had vandaag een inception droom in droom moment. Ik droomde (en het was heel realistisch op dat moment) dat we met z'n allen bij het songfestival (europees) waren. En toen kwam Nederland. En wie loopt daar het podium op?! Fucking Raffaela. En ze ging niet Chocolatte zingen, maar een nummer over roulette, waar ze een hele grote rouletteschijf op het podium bij had waar ze dan op danste enzo
met z'n allen het ESF aan het kijken. Dus ik daar vertellen over de droom die ik had dat Raffaela op ging treden. Iedereen vol walging.
.
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:12 schreef Cosmo2.0 het volgende:
[..]
Lette, lette, lots of roulette
You have got to send me roulette
twitter:JoanFranka twitterde op zaterdag 10-03-2012 om 19:05:45Vandaag een dagje vrij
morgen weer aan de slag! Er komen binnenkort een paar leuke verrassingen<3 #jeeej reageer retweet
Je moet wel aangesloten zijn bij de NVPI en die staat verkopers op de braderie of cafés niet toe, omdat ze het niet goed registreren.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:27 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je alleen maar singleverkoop zou doen dan zou kutmuziek die toevallig op een braderie of in een café verkocht wordt er ook meteen in komen, aangezien er maar zeer weinig verkoop van is. Als je bijvoorbeeld op een braderie voor 1 euro CD's verkoopt van een zanger die daar optreedt (laten we even johan vlemmix pakken) en die verkoopt er meteen 250, dan kan die al goed op nummer 1 in de single top 100 staan.
Als je naar de albumverkoop in nederland kijkt dan komen daar weldegelijk een hoop nederlandstalige artiesten in te staan. De populairste tegenwoordig is Guus Meeuwis, met Nick & Simon en Marco Borsato. Momenteel is een kwart van de albums in de album top 20 nederlandstalig.
Erikquote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:18 schreef Tha_Erik het volgende:
.
Lijkt me wel lachen, ik zal eens kijken want heb waarschijnlijk die week gewoon school.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 21:58 schreef Tha_Erik het volgende:
[WOOHOO!] De You and Meet 24/5 #6
Heloef, kom je ook?
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:12 schreef Cosmo2.0 het volgende:
[..]
Leuk, daar ga ik nog even over nadenken!quote:Op zondag 11 maart 2012 10:01 schreef TheVulture het volgende:
Fok! presenteert: De Fok! Eurovisie Top 50
Even spammen... stemmen jullie gezellig mee?
quote:Op zondag 11 maart 2012 10:16 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Leuk, daar ga ik nog even over nadenken!Sowieso komt jouw nummer twee in mijn top 3
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |