Peterselieman | zondag 4 maart 2012 @ 11:02 | |
![]() Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2012: 1. Australië (18 maart) 2. Maleisië (25 maart) 3. China (15 april) 4. Bahrein (22 april) 5. Spanje (13 mei) 6. Monaco (27 mei) 7. Canada (10 juni) 8. Europa (24 juni) 9. Groot-Brittannië (8 juli) 10. Duitsland (22 juli) 11. Hongarije (29 juli) 12. België (2 september) 13. Italië (9 september) 14. Singapore (23 september) 15. Japan (7 oktober) 16. Zuid-Korea (14 oktober) 17. India (28 oktober) 18. Abu Dhabi (4 november) 19. Verenigde Staten (18 november) 20. Brazilië (25 november) Teams: - Ferrari - Force India - Hispania Racing Team - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams Wie staan er in 2012 aan de start: Red Bull Racing WCC 2011 Chassis/Motor: RB8 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11 02. Mark Webber Vodafone McLaren Mercedes Chassis/Motor: McLaren MP4-27 - Mercedes FO108Z KERS: Ja 03. Jenson Button WDC 2009 04. Lewis Hamilton WDC 2008 Scuderia Ferrari Chassis/Motor: Ferrari F2012 - Ferrari 056 KERS: Ja 05. Fernando Alonso WDC 2005/06 06. Felipe Massa Mercedes AMG Petronas Formula One Team Chassis/Motor: Mercedes F1 W03 - Mercedes FO108Z KERS: Ja 07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04 08. Nico Rosberg Lotus F1 Team Chassis/Motor: Lotus E20 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 09. Kimi Räikkönen WDC 2007 10. Romain Grosjean Sahara Force India F1 Team Chassis/Motor: Force India VJM05 - Mercedes FO108Z KERS: Ja 11. Paul Di Resta 12. Nico Hülkenberg Sauber F1 Team Chassis/Motor: Sauber C31 - Ferrari 056 KERS: Ja 14. Kamui Kobayashi 15. Sergio Pérez Scuderia Toro Rosso Chassis/Motor: Toro Rosso STR7 - Ferrari 056 KERS: Ja 16. Daniel Ricciardo 17. Jean-Éric Vergne AT&T Williams Chassis/Motor: Williams FW34 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 18. Pastor Maldonado 19. Bruno Senna Caterham F1 Team Chassis/Motor: Caterham CT01 - Renault RS27-2012 KERS: Ja 20. Vitaly Petrov 21. Heikki Kovalainen HRT F1 Team Chassis/Motor: HRT F112 - Cosworth CA2012 KERS: Ja 22. Pedro de la Rosa 23. Narain Karthikeyan Marussia F1 Team Chassis/Motor: Marussia MR-01 - Cosworth CA2012 KERS: Nee 24. Timo Glock 25. Charles Pic Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic en de voorlopige entry list 2012 van de FIA (30-11-2011). F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder het topic over Nederlandse Talenten Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Teampresentaties • Caterham - 26 januari 2012 • McLaren - 1 februari 2012 • Ferrari - 3 februari 2012 • Force India - 3 februari 2012 • Red Bull Racing - 6 februari 2012 • Sauber F1 Team - 6 februari 2012 • Williams - 7 februari 2012 Testschema 2012 ![]() De kalender voor 2012 met 20 races ![]() Uitzendingen van BBC Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland! De GP's die live worden uitgezonden: China - 15 April Spain - 13 May Monaco - 27 May Europe - 24 June Britain - 8 July Belgium - 2 September Singapore - 23 September Korea - 14 October Abu Dhabi - 4 November Brazil - 25 November ![]() FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2011 De OP is hier te vinden [ Bericht 14% gewijzigd door Peterselieman op 07-03-2012 09:39:51 ] | ||
Marks | zondag 4 maart 2012 @ 11:14 | |
Bij ''aankomende Nederlandse coureurs'' staat wel Tung, maar geen Hannes van Asseldonk. Dat hoort volgens mij andersom ![]() | ||
Geralt | zondag 4 maart 2012 @ 11:31 | |
Rijdt die pannekletser van een Albers overigens nog? ![]() | ||
Tarado | zondag 4 maart 2012 @ 11:40 | |
Niet dat het mijn favoriete coureur was maar hij heeft wel F1 gehaald, niet slecht voor een pannekletser (wat dat ook moge betekenen ![]() | ||
Geralt | zondag 4 maart 2012 @ 11:42 | |
Iemand die op pannen kletst natuurlijk ![]() Maargoed, dat was mijn vraag niet. Rijdt ie nog ergens? Ik hoor al een flinke tijd niks meer over hem ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 4 maart 2012 @ 11:43 | |
Ach, Doornbos en Jos staan er ook nog tussen. Wat mij betreft mogen die er ook uit, net zoals Tung. Zet er maar gewoon jongens in die in de lagere klassen goed bezig zijn, niet die vergane ''glorie''. | ||
Tarado | zondag 4 maart 2012 @ 11:43 | |
Die zit lekker te rentenieren met het geld van zijn vrouw in Monaco, je kan het slechter treffen..... | ||
Peterselieman | zondag 4 maart 2012 @ 11:45 | |
Hij heeft nog wat voor Kolles op Le Mans gereden geloof ik, maar voor de rest doet ie volgens mij weinig meer in de racerij | ||
Geralt | zondag 4 maart 2012 @ 11:46 | |
Hier nog 2 filmpjes van Barcelona ![]() | ||
Geralt | zondag 4 maart 2012 @ 11:49 | |
Valt me op dat daar geen kip is. Een paar fotografen en wat filmpers maar dat is het dan ook. Is dat niet gewoon vrij toegankelijk? ![]() Ik weet nog wel van een paar jaar geleden toen er een testdag in Spa was dat het toch wel redelijk gezellig was daar. Niet echt heel erg druk, maar toch genoeg volk op de been ![]() | ||
Krekkelens | zondag 4 maart 2012 @ 11:49 | |
tvp | ||
Sinister-D- | zondag 4 maart 2012 @ 11:59 | |
Van der Garde schuift live aan bij GPUpdate.net
| ||
sasquatsch | zondag 4 maart 2012 @ 12:24 | |
Je vergeet zijn oom, de broer van Gilles. Jacques Villeneuve (sr.). Die is ook geen wereldkampioen geweest. | ||
Geralt | zondag 4 maart 2012 @ 13:15 | |
De tijden van vanochtend:![]() Kimi FTW ![]() | ||
LDS | zondag 4 maart 2012 @ 13:18 | |
Kimi ![]() Ontzettend benieuwd naar aankomend seizoen. Veel saaier dan t vorige seizoen kan het iig bijna niet meer worden ![]() | ||
Party_P | zondag 4 maart 2012 @ 13:20 | |
Heel veel publiek komt er niet op af, gek eigenlijk, kaartjes voor een dag kosten ¤ 15 a ¤ 20. Ook worden er tours gehouden naar de pers afdelingen, meekijken bij Autosport.com over hoe hun de live broadcast doen e.d. | ||
Geralt | zondag 4 maart 2012 @ 13:21 | |
Ik vind het ook vreemd. Waarom moeten daar 2 GP's gehouden worden als kennelijk niemand het boeit? Ik gok zomaar dat er niemand meer kijkt zodra die lamlul uit Ovide stopt ![]() | ||
sasquatsch | zondag 4 maart 2012 @ 13:25 | |
Binnenkort niet meer. Valencia wil minder betalen en Barcelona wil rouleren met Valencia. | ||
Glijdt_licht | zondag 4 maart 2012 @ 13:27 | |
Pff mn gf zit in Melbourne atm ![]() Jaloers.. ![]() | ||
Geralt | zondag 4 maart 2012 @ 13:35 | |
Dat ze er nu zit boeit natuurlijk niks. Zit ze er tijdens de eerste GP? ![]() | ||
Glijdt_licht | zondag 4 maart 2012 @ 13:42 | |
Nee. ![]() ![]() Maargoed, ze is er om andere redenen, want ze houdt niet van F1 ![]() | ||
Glijdt_licht | zondag 4 maart 2012 @ 13:44 | |
Ferrari heeft wss geen idee waar ze mee bezig zijn, en doen maar wat: http://img190.imageshack.us/img190/5375/529946030.jpg (copy/paste deze link) | ||
Meike26 | zondag 4 maart 2012 @ 13:57 | |
Denk dat ze dit express doen ![]() Edit: Het zal op de computer wel allemaal uitgedacht, getekend en berekend zijn, maar Lotus is er ook achter gekomen dat de realiteit toch soms anders is en moesten het chassis aanpassen. | ||
Geralt | zondag 4 maart 2012 @ 14:05 | |
Ik zou het uitmaken ![]() ![]() Gelukkig vindt de mijne het hartstikke leuk. Ze volgt het pas sinds ze met mij is en kan nu al alle namen opnoemen van de coureurs ![]() ![]() | ||
Tarado | zondag 4 maart 2012 @ 14:08 | |
Ik weet het niet, ze zijn mij nog iets te druk bezig met uitproberen om te zeggen dat ze er echt staan | ||
kepler | zondag 4 maart 2012 @ 14:29 | |
Hoezo kom je tot die conclusie dan? ![]() | ||
sasquatsch | zondag 4 maart 2012 @ 14:52 | |
Gaat goed in Amerika. ![]() Hellmund sleept promotor GP van Austin voor de rechter
| ||
sasquatsch | zondag 4 maart 2012 @ 15:00 | |
Valencia heeft nog niet betaald en als ze dat deze week niet doen zou de race wel eens niet door kunnen gaan. | ||
Meike26 | zondag 4 maart 2012 @ 15:09 | |
Dus dat zou kunnen betekenen dat er 3 GP weekenden wel eens niet door zouden gaan. Bahrein (niemand die daar problemen mee heeft) Texas/Austin Valencia ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 4 maart 2012 @ 15:15 | |
Als je er problemen mee hebt dat Valencia niet doorgaat, dan wilt dat toch zeggen dat je een chronisch slaapprobleem hebt ![]() | ||
JohnB52 | zondag 4 maart 2012 @ 15:25 | |
En dan elk jaar weer andere (coureurs he) Mijn vrouw kijkt ook mee, maar zit tussendoor ook te facebooken enzo... | ||
Glijdt_licht | zondag 4 maart 2012 @ 15:58 | |
Dat ze ook nog steeds gekleurde verf gebruiken op de wagen. Verder heb ik ergens gelezen dat hun windtunnel nog steeds niet goed is.. ![]() ![]() Verder vraag ik me echt af wat ze gaan bereiken. Massa heeft tot nu toe alleen maar klotetijden neergezet. Ja, het is testen, maar 1 goede ronde kan er toch wel even tussen zitten. Verder hoor je ook niet echt enthousiasme vanaf Ferrari.. Overigens, denken jullie dat Raikkonen de tijd van Vettel kan pakken in de Star in reasonably car? ![]() | ||
-moppie- | zondag 4 maart 2012 @ 16:06 | |
Ik zal het niet missen. ![]() | ||
M.Melandri | zondag 4 maart 2012 @ 16:14 | |
Kon je wel verwachten met die failliete boel daar, gewoon snel weg uit Valencia. | ||
Kleffe_Dop | zondag 4 maart 2012 @ 16:16 | |
De BV Spanje kan geen Europees geld meer naar dit soort luxe uitspattingen sluizen? ![]() | ||
sasquatsch | zondag 4 maart 2012 @ 16:49 | |
Een vergelijking tussen de Red Bull en McLaren![]()
| ||
sasquatsch | zondag 4 maart 2012 @ 17:04 | |
De testen zijn afgelopen, de tijden van vandaag:
Nu wachten op de eerste Grand Prix over twee weken. ![]() | ||
Fir3fly | zondag 4 maart 2012 @ 17:13 | |
Toch verbazingwekkend dat mensen blijven zeiken over Ferrari. | ||
Tarado | zondag 4 maart 2012 @ 17:21 | |
Ik weet niet of dit waar is;
| ||
kepler | zondag 4 maart 2012 @ 17:37 | |
Tja, ik denk dat het niet veel uitmaakt. Het blijven toch testdagen ![]() | ||
Fiorano | zondag 4 maart 2012 @ 18:02 | |
Nee Red Bull heeft top tijden neer gezet gisteren en vandaag.... In een windtunnel kun je een hoop simuleren, maar het never nooit niet hetzelfde als op het circuit. | ||
Michael_Moore | zondag 4 maart 2012 @ 18:29 | |
Neen, maar ze zullen ongetwijfeld doen alsof hij 0.1sec. sneller is. ![]() | ||
Tarado | zondag 4 maart 2012 @ 18:47 | |
Struggling Ferrari not expecting early podiums in 2012 By Jonathan Noble and Matt Beer Sunday, March 4th 2012, 17:38 GMT http://www.autosport.com/news/report.php/id/97841 | ||
LDS | zondag 4 maart 2012 @ 18:50 | |
Jammer! En Valencia mag liever vandaag falliet gaan dan morgen. Geen spektakel. Op die salto van Webber na natuurlijk ![]() | ||
SjaakVilleneuve | zondag 4 maart 2012 @ 19:34 | |
Vettel pakt gewoon de pole .. maak je maar niet druk | ||
Glijdt_licht | zondag 4 maart 2012 @ 20:22 | |
Dat dus.. Ik geloof in de kunde van Newey. Ik geloof niet echt in de kunde van het ferrari van de laatste jaren.. En dan kun je een geweldige coureur hebben als Alonso, maar als je auto keer op keer kut is red je het niet.. | ||
Tarado | zondag 4 maart 2012 @ 20:24 | |
Ik gun het Webber wel deze GP in eigen land | ||
LWD-Godius | zondag 4 maart 2012 @ 20:25 | |
Ik snap niet waarom McLaren altijd de langste wielbasis van het veld wilt hebben. Over het algemeen is de tendens toch wel dat er relatief korte en bochtige circuits staan op de kalenders. | ||
Glijdt_licht | zondag 4 maart 2012 @ 20:25 | |
Ik heb het gevoel dat Webber nu definitief over z'n top is.. Maar we zullen het zien.. | ||
Fir3fly | zondag 4 maart 2012 @ 20:25 | |
Op zich goed nieuws, er zit nog flink wat potentie in de auto. Qua testen lijkt het inderdaad een klein beetje achter te lopen op McLaren, maar ook niet zo veel. | ||
Fir3fly | zondag 4 maart 2012 @ 20:26 | |
Nee nee nee nee nee nee nee. | ||
Tarado | zondag 4 maart 2012 @ 20:28 | |
Slechter dan vorig jaar kan bijna niet, of hij dit jaar beter is gaan we zien maar gunnen doe ik het hem wel | ||
SjaakVilleneuve | zondag 4 maart 2012 @ 20:29 | |
![]() | ||
Tarado | zondag 4 maart 2012 @ 20:30 | |
![]() ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 4 maart 2012 @ 20:35 | |
nee nee nee nee nee ![]() ![]() | ||
LWD-Godius | zondag 4 maart 2012 @ 20:39 | |
Ik bied mijn excuses aan. | ||
Quisho | zondag 4 maart 2012 @ 22:12 | |
Nog 2 weken ![]() | ||
Michael_Moore | zondag 4 maart 2012 @ 22:15 | |
Gast, weet je wel hoe vroeg ik dan m'n nest uit moet? ![]()
| ||
kepler | zondag 4 maart 2012 @ 22:15 | |
Ik geloof het niet zo hoor ![]() ![]() Na een paar jaar weinig resultaat is het sowieso niet slim om gelijk te roepen datje dit jaar wel alles gaat winnen ![]() | ||
Tarado | zondag 4 maart 2012 @ 22:59 | |
Ik hoop het want ik heb het idee dat McLaren niet zo goed is als gezegd wordt, Red Bull heeft zijn zaakjes meer dan op orde | ||
H_T | zondag 4 maart 2012 @ 23:29 | |
In 2010 hebben ze toch nog tot in de laatste race mee kunnen doen om de titel, 2008 hetzelfde verhaal. Keer op keer valt dus nog best mee, al was de 2011-auto wel een flinke tegenvaller. | ||
Geralt | maandag 5 maart 2012 @ 00:08 | |
Nee wij geven allemaal niets om Formule 1 en zullen derhalve dan ook geen van allen de race live kijken en die 102 topics die we inmiddels volgeluld hebben gaan 19 maart de digitale shredder in. Godsklere lamlul, wat denkte nou zelf, gaan wij die race live kijken of wat ![]() | ||
LeXX | maandag 5 maart 2012 @ 00:40 | |
Sensitief verwoord... ![]() | ||
JohnB52 | maandag 5 maart 2012 @ 02:11 | |
Neuh, k lees de uitslag wel op teletext, Of ik bel Vosss wel op, ohnee, die zal wel weer moeten werken :-p | ||
Geralt | maandag 5 maart 2012 @ 02:13 | |
Die is volgens mij vrij met de race ![]() | ||
JohnB52 | maandag 5 maart 2012 @ 02:15 | |
Als ie n x moet werken tijdens n race, dan n briefje onder zn ruit met daarop de uitslag, dàt zou prachtige bananasplit-tv opleveren! | ||
Geralt | maandag 5 maart 2012 @ 02:17 | |
Ik denk dat Ralph Inbar het niet zou overleven ![]() | ||
Glijdt_licht | maandag 5 maart 2012 @ 02:32 | |
http://www.f1zone.net/news/the-words-and-wisdom-of-kimi/10648/ Als ik dat zo doorlees vraag ik me wel af hoe het is om Kimi's teamgenoot te zijn:
| ||
Geralt | maandag 5 maart 2012 @ 02:36 | |
Kimi wil maar 1 ding en dat is zo hard mogelijk stampen met die bak. Als er problemen zijn en je kan kiezen tussen pitten en P4 of door raggen en hopen dat de boel het houdt en P1 eindigen dan is dat altijd voor P1 gaan bij Kimi. Al dat politieke geneuzel er om heen interesseert hem geen ene flikker. Gewoon zo hard als het kan en geen gezeik en gebitch over berekenend rijden of aardig doen tegen de pers etc. Zo hard als het kan. Immer. Ik vind het prachtig. ![]() | ||
Glijdt_licht | maandag 5 maart 2012 @ 02:37 | |
En natuurlijk ijsjes eten, zuipen en neuken..
| ||
Geralt | maandag 5 maart 2012 @ 02:38 | |
Zeg nou zelf; vindt jij ijsjes eten, zuipen en neuken ook niet prachtig? ![]() | ||
Glijdt_licht | maandag 5 maart 2012 @ 02:39 | |
Tuurlijk ![]() | ||
Toekito | maandag 5 maart 2012 @ 09:21 | |
jups | ||
Bastard | maandag 5 maart 2012 @ 09:37 | |
Geweldig toch! ![]() | ||
Schunckelstar | maandag 5 maart 2012 @ 10:01 | |
Was dat trouwens gister, kimi bij top gear? Was ie snel? | ||
Meike26 | maandag 5 maart 2012 @ 10:17 | |
Nee, is komende zondag ![]() Alhowel ik geen echte fan van hem ben, denk ik wel dat het een erg leuk stukje televisie gaat worden ![]() | ||
franklop | maandag 5 maart 2012 @ 10:21 | |
nope, deed ik vroeger wel, maar nu interesseer me het een stuk minder | ||
Marks | maandag 5 maart 2012 @ 10:56 | |
Netjes dat je het hier tenminste bij houdt en niet zoals het meerendeel, die dan zeggen dat de F1 niet meer is wat het was etc. Natuurlijk is dat deels zo, maar het grootste verschil zit hem in de leeftijdverandering van de persoon zelf. | ||
Tarado | maandag 5 maart 2012 @ 11:07 | |
Ik kijk zeker maar ben op dat moment ook wat dichterbij Australië, ik meen maar 3 uur tijdverschil | ||
sasquatsch | maandag 5 maart 2012 @ 11:29 | |
Als ik wakker ben wel, anders kijk ik hem later (zonder de uitslag te kennen), want ik neem ze altijd op. | ||
Geralt | maandag 5 maart 2012 @ 11:48 | |
Ik hoop zo eind van de zomer een fullhd beamer en een scherm van 220 breed te hebben hangen hier. Kan ik mooi de laatste paar races op groot scherm kijken als het meezit ![]() | ||
Tarado | maandag 5 maart 2012 @ 12:11 | |
Marussia unveils its 2012 challenger![]() Marussia has unveiled its new Formula 1 car - the MR01 - after it made its on-track debut at Silverstone on Monday. The Anglo-Russian team is running the car for the first time at the British track after it had failed the mandatory crash tests last week and was therefore unable to join its rival in Barcelona for the final test. "We are very pleased to be running the new MR01 for the first time this morning," said team boss John Booth. "It has been a long and frustrating wait for everyone in the team but we can now get back on track - literally – and start working towards the first race of the season in Australia next weekend. "Today is the first of two promotional events, so while the drivers will be able to get a feel for the car, they won't be able to draw any real conclusions until we start running in anger in Melbourne. Nevertheless, this is an important day for us and we'll enjoy every minute on track with the new car." The team said the MR01 is the result of a ground-up re-evaluation of the way it designs its racing cars after having used only CFD technology for its previous challengers. The Cosworth-powered car has been designed by a team lead by technical consultant Pat Symonds. Marussia said the technical partnership agreed with McLaren Applied Technologies last year has been influential in the design process. The MR01 is the only other F1 car to not feature a platypus-style nose together with McLaren's challenger. Marussia said Timo Glock and Charles Pic will share driving duties at Silverstone today and tomorrow. http://www.autosport.com/news/report.php/id/97850 | ||
Tarado | maandag 5 maart 2012 @ 12:22 | |
![]() www.f1talks.pl | ||
Geralt | maandag 5 maart 2012 @ 12:25 | |
Toch mooi om te zien zo zonder die getrapte neus. Ik lach me kapot als ze dalijk elke race samen met McLaren op het podium staan ![]() | ||
sasquatsch | maandag 5 maart 2012 @ 12:28 | |
Marussia zie ik dat nog niet doen, al was het alleen maar vanwege de Cosworth motor. Voor de volledigheid nog even de gecombineerde testtijden van 8 dagen Barcelona.
*2011 auto [ Bericht 23% gewijzigd door sasquatsch op 05-03-2012 14:25:11 (tijden aangepast) ] | ||
Tarado | maandag 5 maart 2012 @ 12:28 | |
Laten ze eerst maar eens door die crashtest komen, maar ik ben wel met je eens dat esthetisch gezien alleen de McLaren en Marussia te pruimen zijn | ||
sanger | maandag 5 maart 2012 @ 12:57 | |
Ligt het aan mij of lijkt de voorvleugel extreem hoog te hangen? | ||
Weltschmerz | maandag 5 maart 2012 @ 13:00 | |
Ja, ze moeten alleen nog even 2 nieuwe gaten boren, en dan hangt die neus ook getrapt en de vleugel op de juiste hoogte. | ||
Tarado | maandag 5 maart 2012 @ 13:04 | |
Inderdaad
| ||
Glijdt_licht | maandag 5 maart 2012 @ 14:18 | |
De Marussia ziet eruit als een GP2-auto.. Overigens zit er wel een klein stapje in de neus.. gewoon om te laten zien: De Marussia GP2 wagen: ![]() Vertoont imo behoorlijk wat overeenkomsten met de F1 wagen.. | ||
Meike26 | maandag 5 maart 2012 @ 14:25 | |
Ander en beter plaatje van de neus: ![]() I like it ![]() Edit: Blunderrrrr IK plaats dus een GP2 wagen ![]() | ||
franklop | maandag 5 maart 2012 @ 14:26 | |
Mooie livery idd | ||
Geralt | maandag 5 maart 2012 @ 14:26 | |
Dat is de GP2 Meike ![]() | ||
Tarado | maandag 5 maart 2012 @ 14:27 | |
Wilde ik net melden ![]() | ||
Tarado | maandag 5 maart 2012 @ 14:27 | |
Point made dat is duidelijk ![]() | ||
Meike26 | maandag 5 maart 2012 @ 14:30 | |
@Kepler: Marussia zoekt nog mensen om het team te helpen met de Aerodynamica Succes ![]() Ik blijf editten: Marussia zoekt ook nog een Composite Engineer, wat meer in je straatje ligt. | ||
koffiezwartsterk | maandag 5 maart 2012 @ 15:41 | |
http://abulafiaf1.wordpre(...)na-testing-round-up/ Uitgebreide en naar mijn idee ook een realistische kijk op de afgelopen weken van wintertesten. Geen idee overigens wie het geschreven heeft. Kan niet wachten op de 1e GP ![]() | ||
Fir3fly | maandag 5 maart 2012 @ 15:49 | |
Vreemd dat hij denkt dat McLaren verstoppertje speelt. | ||
koffiezwartsterk | maandag 5 maart 2012 @ 15:54 | |
Geen low fuel runs en geen racesim gedaan, dus daar heeft hij wel een punt. Waarom vind je zijn aanname vreemd? | ||
nils7 | maandag 5 maart 2012 @ 16:01 | |
ze hadden wel een racesim gedaan... werd hier nog besproken dat ze 30sec langzamer waren dan de RB | ||
Fir3fly | maandag 5 maart 2012 @ 16:01 | |
Omdat in de vorige test wel een racesim hebben gedaan. Eentje die meer dan een halve minuut trager was dan de Red Bull. Als ze echt iets verbeterd hadden zouden ze nog wel een keer een racesim doen lijkt me. | ||
koffiezwartsterk | maandag 5 maart 2012 @ 16:05 | |
Ok daar heb je een punt. Betrouwbaarheid is wel dik in orde bij McLaren, ik zet m'n geld voorlopig op McLaren voor de 1e race. Ik denk ( hoop !) dat Mercedes en Lotus ook voor pole kunnen gaan in Melbourne. Wat betreft racepace komen ze nog wat te kort | ||
Tarado | maandag 5 maart 2012 @ 16:06 | |
Het punt is altijd dat McLaren het voordeel van de twijfel krijgt bij de Engelse pers voordat het seizoen begint, Engelsen hebben sowieso een beetje last van misplaatste arrogantie als het om sport gaat. Totdat inderdaad blijkt bij de eerste race dat wat jij ook zegt ze minimaal een halve minuut per raceafstand achterliggen en dan wordt McLaren weer als vanouds neergesabeld...... | ||
Fir3fly | maandag 5 maart 2012 @ 16:10 | |
Ze hebben wel Hamilton in de auto ![]() Sowieso lijkt me betrouwbaarheid net als vorig jaar geen issue meer. | ||
koffiezwartsterk | maandag 5 maart 2012 @ 16:16 | |
Idd geen issue, maar ten opzichte van RB hebben ze aardig door kunnen rijden de afgelopen dagen. Mag hopen dat de pace der mate in orde is dat LH Massa niet meer tegenkomt in de race ![]() | ||
Tarado | maandag 5 maart 2012 @ 16:23 | |
LH in goede doen laat ook JB achter zich en McLaren heeft zo'n Hamilton nodig om mee te doen voor de titel, dat zie ik Button niet doen | ||
sanger | maandag 5 maart 2012 @ 16:30 | |
Beetje vreemde conclusie. LH is altijd een coureur van alles of niets terwijl JB een zeer consistente coureur is. Beiden heeft z'n voordelen en nadelen. Liever iedere race 2de/3de en kampioen dan de helft van de races winnen en de andere helft uitvallen en 2e in het kampioenschap ![]() | ||
Tarado | maandag 5 maart 2012 @ 16:34 | |
Is misschien wel zo maar om RBR/Vettel te verslaan moet je risico's nemen, of het LH dan lukt is wat anders maar Button lukt het op voorhand niet (is uiteraard mijn mening) | ||
Geralt | maandag 5 maart 2012 @ 16:43 | |
Als de McLaren gelijkwaardig is aan de Red Bull dan zie ik eerder Button de meeste punten pakken dan Lewis. En die wat op het einde de allermeeste punten heeft is dan kampioen. Button is veel consistenter dan Lewis, dus het lijkt me dan ook dat hij meer punten gaat pakken. Hoe je er dan bij komt dat Lewis de meeste kans heeft is mij een compleet raadsel. ![]() | ||
Tarado | maandag 5 maart 2012 @ 16:47 | |
Let maar op ![]() | ||
Peterselieman | maandag 5 maart 2012 @ 16:50 | |
Hij zal wel moeten. Anders dreigt hij de Felipe Massa van McLaren te worden. | ||
Geralt | maandag 5 maart 2012 @ 16:55 | |
Ik moet het nog zien ![]() | ||
Sinister-D- | maandag 5 maart 2012 @ 17:04 | |
HRT zou vandaag toch ook de shakedown doen van hun wagen. Moet vast en zeker een plaatje van te vinden zijn, tenzijn die weer niet is doorgegaan ![]() edit: 50 minuten geleden dus op twitter gepost dat de wagen net gestart was voor de eerste keer, en dat de shakedown eraan zit te komen, en foto's snel volgen ![]()
[ Bericht 43% gewijzigd door Sinister-D- op 05-03-2012 17:09:28 ] | ||
Tarado | maandag 5 maart 2012 @ 17:07 | |
Het is uiteraard maar afwachten maar ik heb er goede hoop op, hij heeft nu in ieder geval de randzaken beter georganiseerd met de oud manager van Mika Hakkinen en hij is ook weer terug bij zijn vriendin als ik het goed begrijp | ||
sasquatsch | maandag 5 maart 2012 @ 17:08 | |
Volgens andere bronnen hebben ze wel degelijk een racesim gedaan op zondag. Hierbij bleek de McLaren op zondag iets sneller dan de racesim van Raikkonen, terwijl Grosjean op vrijdag sneller was dan Massa. Dit is mijn analyse gebaseerd op diverse bronnen op het net:
| ||
Tarado | maandag 5 maart 2012 @ 17:11 | |
wordt nachtwerk...
| ||
Kleffe_Dop | maandag 5 maart 2012 @ 17:17 | |
Misschien is het maar goed dat ie van die Poeskat Pop af is. | ||
sanger | maandag 5 maart 2012 @ 17:19 | |
Net alsof die randzaken heel stabiel zijn. Zeker zijn relatie met die Nicole nog wat. Bij Button is het bijna altijd rustig om de persoon heen, dat is ook een kwaliteit die meespeelt. | ||
Glijdt_licht | maandag 5 maart 2012 @ 17:23 | |
Dat is ook weleens anders geweest bij JB.. | ||
H_T | maandag 5 maart 2012 @ 17:23 | |
Die schijnt ie weer terug te hebben | ||
Tarado | maandag 5 maart 2012 @ 17:35 | |
Daarom alle ingrediënten voor succes zijn weer aanwezig ![]() | ||
SjaakVilleneuve | maandag 5 maart 2012 @ 17:35 | |
2001 ![]() | ||
Glijdt_licht | maandag 5 maart 2012 @ 17:39 | |
Even wat anders: De nieuwe McLaren MP4-12C GT3 wagen ![]() | ||
nils7 | maandag 5 maart 2012 @ 17:40 | |
nieuw? lijkt een foto van goodwood | ||
Glijdt_licht | maandag 5 maart 2012 @ 17:43 | |
Hij schijnt inderdaad nieuw te zijn, en het lijkt inderdad op een foto bij Goodwood gemaakt.. maargoed.. | ||
Fiorano | maandag 5 maart 2012 @ 17:46 | |
Deze is toch veeeel mooier:![]() Anyway, back on-topic: De La Rosa is de nieuwe voorzitter van de GPDA [ Bericht 0% gewijzigd door Fiorano op 05-03-2012 17:53:23 ] | ||
Geralt | maandag 5 maart 2012 @ 17:51 | |
De la rosa moet compleet weg uit de F1. Slappe zak hooi ![]() Ik mag hem voor geen 5 cent ![]() | ||
Tarado | maandag 5 maart 2012 @ 17:54 | |
| ||
SjaakVilleneuve | maandag 5 maart 2012 @ 17:55 | |
Waarom mag je hem niet? ![]() | ||
Geralt | maandag 5 maart 2012 @ 18:06 | |
Geen idee. Waarschijnlijk is het zijn hoofd. Lastig te zeggen. Soms mag ik mensen gewoon niet ![]() | ||
M.Melandri | maandag 5 maart 2012 @ 18:16 | |
DLR komt iedere keer weer ergens bovendrijven, ook al heeft hij niks te zoeken in de F1. Iemand eigenlijk een idee hoeveel geld hij meeneemt? | ||
Tarado | maandag 5 maart 2012 @ 18:17 | |
10 miljoen aan sponsoring geloof ik | ||
M.Melandri | maandag 5 maart 2012 @ 18:21 | |
Wel knap dat hij ondanks de aanwezigheid van Alonso zo'n bedrag weet te vergaren. | ||
Tarado | maandag 5 maart 2012 @ 18:29 | |
Ik kan dat bedrag overigens nergens terug vinden, maar hij heeft in ieder geval backing van die Spaanse investeerders in HRT die ook nog eens het contract van Liuzzi hebben afgekocht | ||
Tarado | maandag 5 maart 2012 @ 18:32 | |
![]() HRT | ||
SjaakVilleneuve | maandag 5 maart 2012 @ 18:34 | |
Gebruikt HRT geen "Mclaren technology" ![]() DLR is gewoon " part of the deal " ![]() | ||
Glijdt_licht | maandag 5 maart 2012 @ 18:38 | |
Ze gebruiken spul van Williams | ||
Glijdt_licht | maandag 5 maart 2012 @ 18:38 | |
Grotere foto:![]() | ||
Sinister-D- | maandag 5 maart 2012 @ 18:39 | |
Doet me denken aan de eerste livery van Force India ![]() edit: De VJM01 dus ![]() | ||
Tarado | maandag 5 maart 2012 @ 18:39 | |
![]() ![]() http://thef1times.com/news/display/05490 | ||
ElmarO | maandag 5 maart 2012 @ 18:39 | |
Marussia gebruikt dacht ik technologie van McLaren. Weet in ieder geval wel zeker dat Force India het doet. | ||
Sinister-D- | maandag 5 maart 2012 @ 18:40 | |
HRT is partner van Williams ![]() edit: dat verklaart ook de snelheid van HRT het afgelopen jaar ![]() | ||
Geralt | maandag 5 maart 2012 @ 18:42 | |
Wel een vette livery ![]() ![]() ![]() | ||
Glijdt_licht | maandag 5 maart 2012 @ 18:43 | |
Volgens mij hebben ze alleen de versnellingsbak, en dit jaar ook KERS van Williams.. | ||
M.Melandri | maandag 5 maart 2012 @ 18:44 | |
Ze versloegen anders wel Virgin ![]() Mooie auto van HRT ![]() | ||
franklop | maandag 5 maart 2012 @ 18:44 | |
Fanatieke sportverslaggevers gezocht voor FOK!sport Nogmaals maar spammen, FOK!sport is op zoek naar redactieleden! | ||
Sinister-D- | maandag 5 maart 2012 @ 18:46 | |
Was ook cynisch bedoelt ![]() En idd een mooie livery ![]() | ||
M.Melandri | maandag 5 maart 2012 @ 18:50 | |
Snap ik, maar iedereen geeft altijd af op HRT maar ze werden met het kleinste budget van de grid iig geen laatste... | ||
Sinister-D- | maandag 5 maart 2012 @ 18:53 | |
Weet het, en dat heb ik in het vorige topic ook al zelf vermeld gehad ![]() | ||
Michael_Moore | maandag 5 maart 2012 @ 18:54 | |
Niemand associaties met Lucky Strike?![]() | ||
Sinister-D- | maandag 5 maart 2012 @ 18:56 | |
Even eens vergelijken met vorig jaar:![]() ![]() Weinig verschillen in de F111 en F112 op het eerste zicht. Bargeboards ontbreken, en de bobbel ter hoogte van het Cosworth logo op de engine cover. En natuurlijk de haaienvin. In de vlotte kijk dan. | ||
franklop | maandag 5 maart 2012 @ 18:56 | |
mooie livery, al had het goud/rood wellicht op de sidepods doorgetrokken mogen worden | ||
Geralt | maandag 5 maart 2012 @ 18:58 | |
Ik vond toen net de tabaksreclame verboden werd het zo mooi dat ze op de achtervleugel in dezelfde letters look a like hadden staan ipv lucky strike. Geniaal gevonden ![]() | ||
Sinister-D- | maandag 5 maart 2012 @ 18:59 | |
En waarom eigenlijk het goud? Moet het de Spaanse vlag voorstellen, maar dan goud ipv geel? | ||
SjaakVilleneuve | maandag 5 maart 2012 @ 19:01 | |
![]() | ||
Sinister-D- | maandag 5 maart 2012 @ 19:02 | |
Of op de Jordan destijds met Bitten & Hissen, Buzzin Hornets, Be On Edge en Bitten Heroes ![]() | ||
Michael_Moore | maandag 5 maart 2012 @ 19:02 | |
Idd. ![]() en Buzzin Hornets i.p.v. Benson & Hedges. [ Bericht 0% gewijzigd door Michael_Moore op 05-03-2012 19:30:48 ] | ||
ElmarO | maandag 5 maart 2012 @ 19:04 | |
Daar had ik vroeger nog een mok van. Maar helaas is die niet meer onder ons. ![]() | ||
Michael_Moore | maandag 5 maart 2012 @ 19:04 | |
Mika en David i.p.v. West. | ||
Fiorano | maandag 5 maart 2012 @ 19:17 | |
Zo, en nu opzoek naar een stel sponsoren bij HRT.... | ||
Michael_Moore | maandag 5 maart 2012 @ 19:20 | |
Ik had er vroeger zoéén. ![]() ![]() | ||
Sinister-D- | maandag 5 maart 2012 @ 19:21 | |
Als je zo kijkt op de wand van de pitbox hebben ze er toch al een aantal ![]() | ||
SjaakVilleneuve | maandag 5 maart 2012 @ 19:23 | |
HTR, Een mooi team om plaats te maken voor Volkswagen AG Group in 2015 ![]() Audi F1 ![]() | ||
Peterselieman | maandag 5 maart 2012 @ 19:24 | |
moeten ze het hoofdkwartier weer verplaatsen ... | ||
Fiorano | maandag 5 maart 2012 @ 19:27 | |
Nee, Lamborghini F1 ![]() | ||
Tarado | maandag 5 maart 2012 @ 19:28 | |
Heerlijk dat geluid, helaas wordt dat in 2015 wel minder | ||
koffiezwartsterk | maandag 5 maart 2012 @ 19:28 | |
Haha mooi, heb er weer zin in ![]() Ben benieuwd naar de shirts van Eddie dit jaar ![]() (Beter geven ze DC en Eddie ook een microfoon de volgende keer ![]() | ||
Glijdt_licht | maandag 5 maart 2012 @ 19:45 | |
Voorvleugel is compleet anders. verbinding tussen neus en voorvleugel. Andere bevestigingen bij de airbox. hele andere sidepod.. | ||
Tarado | maandag 5 maart 2012 @ 19:51 | |
Laten we er maar van uitgaan dat de definitieve 2012 HRT nog niet klaar is, deze is leuk voor de fotoshoot | ||
Fir3fly | maandag 5 maart 2012 @ 19:51 | |
Over die tabaksreclame, ik baal er nog steeds van dat dat verboden is. Heeft vooral de gemotoriseerde sport hard geraakt. En dat zeg ik als iemand die roken een van de smerigste dingen op aarde vind ![]() | ||
Glijdt_licht | maandag 5 maart 2012 @ 19:54 | |
Ik had laatst weer een Autoweek uit 1998 in handen. Stond vol met tabaksreclame, en het viel echt op, omdat ik het niet meer gewend was. Terwijl ik het idee heb dat me dat destijds totaal niet opviel.. ![]() | ||
nils7 | maandag 5 maart 2012 @ 19:58 | |
idd dat zou de sport nog best kunnen redden. | ||
Peterselieman | maandag 5 maart 2012 @ 19:59 | |
Alleen Ferrari heeft nog tabakssponsoring, maar ook zij mogen het vanwege de wetgeving niet meer uitdragen. | ||
SjaakVilleneuve | maandag 5 maart 2012 @ 19:59 | |
![]() | ||
RingBewoner | maandag 5 maart 2012 @ 20:04 | |
In welk opzicht? Grootste sponsors waren volgens mij voor de teams... West, Marlboro en lucky-strike. Dat zijn de eersten die mij te binnen schieten. Zou geen zin hebben vanwege budget-cap. | ||
Glijdt_licht | maandag 5 maart 2012 @ 20:05 | |
Nee, wat de sport zou redden is minder works teams en meer privateers. Works teams zorgen voor enorm veel geld wat erin gepompt wordt, en als het niet goed gaat moeten ze eruit omdat het teveel geld kost. (Honda, Toyota, Renault, Ford(Jaguar), BMW). Die teams die werken met steun van de fabriek geven meer geld uit dan er binnen komt. het is puur een marketingtruc. Doordat ze meer geld uitgeven moeten ze geld krijgen van het merk dat erachter ligt. Dat gaat een paar jaar goed, maar als resultaten uitblijven vertrekken ze snel. Ze zijn er niet puur omdat ze van racerij houden, maar voornamelijk om naamsbekendheid te vergroten Privateers zijn er vaak omdat de sport zo mooi vinden. Werken door een seizoen met het geld van sponsors, en kunnen niet zomaar wat van een ander vragen om bij te leggen. Zij moeten hun boekje goed volgen om volgend jaar weer op de grid te staan. Met meer privateers en minder works teams wordt de sport per team goedkoper. Dat betekent gewoon een minder groot verschil tussen verschillende teams, behalve misschien nog 1 worksteam die meedoet. Hierdoor wordt het racen ook weer leuker, en hebben kleinere teams een betere kans. Minardi is tenslotte ook compleet kapot gegaan in de jaren dat de worksteams bijna geheel de dienst uitmaakten, en Williams is gedurende die periode ook keihard weggezakt.. ik ben eigenlijk van mening dat de sport tussen 2001 en 2009 is verkracht door worksteams, en de F1 nu bezig is op te krabbelen naar hoe het hoort te zijn, en zoals het was in de 90's qua works/privateers... | ||
SjaakVilleneuve | maandag 5 maart 2012 @ 20:07 | |
True | ||
Fir3fly | maandag 5 maart 2012 @ 20:12 | |
Klinkt leuk, maar is vooral nostalgisch gelul. Fabrieksteams of niet maakt geen klap uit. Het is vooral de FIA geweest met belachelijke regelgeving bedoeld om Ferrari af te stoppen die alle chaos veroorzaakte. En toen ging het weer mis toen ze dat recht probeerden te zetten in 2009. Vergeet bovendien niet dat Williams in de jaren 90 eigenlijk gewoon een Renault fabrieksteam was. [ Bericht 0% gewijzigd door Fir3fly op 05-03-2012 20:19:21 ] | ||
Meike26 | maandag 5 maart 2012 @ 20:17 | |
Jullie hebben het over de mooie livery, maar ik vind het vooral mooi hoe de livery de body accentueert. Er zit een hele mooie lijn in waar de auto wat naar achteren lijkt te leunen, net het zelfde idee als je gas geeft en in je stoel word gedrukt. En het is by far de mooiste "platypus" neus van het circus nu !! ![]() | ||
Sinister-D- | maandag 5 maart 2012 @ 20:18 | |
![]() Liuzzi hartstikke blij er toch bij te mogen zijn ![]() Is het ergens aangekondigd dat hij 3de coureur zou worden? Althans, neem aan dat hij 3de is, en niet Clos. | ||
koffiezwartsterk | maandag 5 maart 2012 @ 20:24 | |
Nou liuzzi heeft er idd zin in ![]() Die Narain is ook een schrale gast hè, eerder een glazenwasser dan een F1-coureur. Waar zijn die sponsoren van De la Rosa eigenlijk? Ik zie alleen Tata er op staan... | ||
Glijdt_licht | maandag 5 maart 2012 @ 20:24 | |
nee, er stapten allemaal grote merken in, die meer dan $200 miljoen per jaar uitgaven om maar nummer 1 te worden.. In de jaren '90 had je vaak maar 2 grote teams. Ferrari sowieso altijd In het begin had je dan McLaren Honda, later Williams Renault en nog later McLaren Mercedes. De steun voor McLaren van Honda stopte na een tijdje, ja destijds was McLaren meer een fabrieksteam van Honda. Zelfde geldt idd voor Williams en later opnieuw McLaren. Maar: het waren maar 2, maximaal 3 teams die zo'n megabudget weggooiden. De rest zat allemaal op maximaal rond de $150miljoen, velen ver onder de $100miljoen.. BMW kwam in 2000 biJ Williams aan, toen kon Williams ook ineens weer weggoien wat ze wilden. Toen kwam in 2002: Renault, Toyota, Honda met BAR. Allemaal merken die HUN merk op de voorgrond gooiden en niet wilden falen! Dus werd er idioot veel geld tegenaan gegooid. Toen het BMW niet lukte om Williams over te nemen was Sauber het slachtoffer. Huppakee, opeens gooiden Ferrari, Honda, Toyota, Renault, BMW en Mercedes (in McLaren) meer dan $200 miljoen per jaar weg, waar de kleine teams nog steeds kleine budgetten hadden, en niet meer konden volgen. Williams viel terug nadat ze de backing van BMW verloren. De kleine teams verdwenen omdat ze niet eens meer in het middenveld konden komen door die grote teams. De meeste grote merken merkten dat ze weinig successen hadden en stappen uit. ook vanwege verslechterde economische omstandigheden. De teams verkleinen, en er zijn nu nog 4 teams die voor een 'works'-team door kunnen gaan. Red Bull omdat ze geld zat hebben Ferrari. omdat Ferrari Mercedes omdat Mercedes McLaren kun je er ook nog wel voor aanzien. verder zijn de teams flink verkleind (Lotus, Sauber) en kleinere teams hebben weer een kans.. (Caterham, HRT)/ | ||
kepler | maandag 5 maart 2012 @ 20:24 | |
Het maakt volgens mij geen klap uit ![]() Ferrari, McLaren, Red Bull zijn ook gewoon workteam, daar zitten ook gigantische bedrijven achter. Als je alleen maar privateers krijgt, dan zal het niveau ook omlaag gaan (want minder geld) en ik denk niet dat dit ten goede komt aan de F1. En kijk eens naar Brawn GP, dat was ook een privateer-team (soort van) en die waren juist gelijk weer weg toen ze 1x WK werden ![]() | ||
Glijdt_licht | maandag 5 maart 2012 @ 20:27 | |
Lees even het verhaal dat ik hierboven afsteek ![]() Brawn GP was een privateer waar nog veel Honda geld in zat (de ontwikkeling van de auto). Daarna werden ze inderdaad overgenomen door Mercedes.. Brawn zou ook gek zijn als ie dat niet deed.. Want zijn eerste jaar kon ie nooit meer evenaren met zijn eigen team, omdat hij niet het ontwikkelgeld had. Verder denk ik dat Mercedes als het succes uitblijft er weer uitstapt.. | ||
Fir3fly | maandag 5 maart 2012 @ 20:33 | |
Er is nu nog steeds niets veranderd. De laatste keer dat een privateer iets won was Vettel in 2008, en dat is al disctutabel omdat het in een kleintje Red Bull was. Stel dat al die autofrabrikanten er niet ingestapt waren. Zou het ook maar iets anders zijn geweest? Nee, behalve misschien dat Ferrari en McLaren wat meer kampioenschappen achter hun naam hadden gehad. | ||
Glijdt_licht | maandag 5 maart 2012 @ 20:38 | |
Misschien dat McLaren en Ferrari dan inderdaad wat meer kampioenschappen hadden. Maar de strijd achter de top zou interessanter zijn. En in de jaren '90 was er altijd wel een kleiner team dat ineens een goed jaar had. Denk aan de Jordan van 1998 en 1999. Stewart die in 1999 erbij kwam qua goede peestaties(alhoewel dat wel een semi-works Ford team was). Ligier in 1995. terwijl in de tijd van 2001-2009 wist je vrijwel zeker dat het wel weer op een Ferrari/Renault/McLaren battle zou uitlopen. Daarachter kon je dan Toyota en Honda vinden. En daarachter weer de kleinere teams met minder geld.. Échte verrassingen muv Honda 2004? zag je niet.. | ||
Fir3fly | maandag 5 maart 2012 @ 20:42 | |
En dat is slecht voor de sport omdat? Het maakt niet zoveel uit wie er vechten om de plaatsen. Bovendien was de snelheid van Renault in 2005 ook compleet onverwacht. | ||
Sinister-D- | maandag 5 maart 2012 @ 20:47 | |
Bij Renault zat het er wel al 2 jaar aan te komen dat ze zouden gaan meedoen om de titel, niet zozeer omdat ze er geld tegen aan smeten. Want dat was wel aanzienlijk lager als bv Toyota en Ferrari. Maar meer omdat ze risico's namen qua ontwikkeling, en buiten de hokjes durfde te denken. Edit: budgetten van 2005 Ferrari $432.98 Toyota $499.05 McLaren $419.95 Williams $360.12 BAR $360.16 Renault $287.81 Sauber $161.32 Red Bull $139.22 Jordan $104.20 Minardi $50.31 Renault zit bv maar aan de helft van Toyota. En ~ $150.000.000 onder de andere grotere teams. bron | ||
Glijdt_licht | maandag 5 maart 2012 @ 20:49 | |
Het is slecht voor de sport omdat eerst de privateers eruit worden gejaagd door de grote teams. De grote teams hebben minder succes of het kost te veel, en verlaten het schip. Kleine teams komen terug, en hebben de eerste jaren zeer veel moeite om aan te haken bij de teams die hebben kunnen blijven zitten, en de teams die kleiner zijn geworden (zoals dus Lotus, Sauber).. Merkenteams zijn geen blijvertjes, privateers gewoonlijk wel, die zitten er met hun hart.. | ||
LWD-Godius | maandag 5 maart 2012 @ 20:54 | |
Later werden er gewoon wat letters weggelaten en kreeg je: Be on edge, of dergelijk :p | ||
kepler | maandag 5 maart 2012 @ 20:59 | |
Privateers zijn ook zeer zeker geen blijvertjes ![]() En het maakt mij niet zoveel uit of het een privateer is of een fabrieksteam, het racen blijft gewoon hetzelfde. | ||
Glijdt_licht | maandag 5 maart 2012 @ 21:04 | |
Als een privateer weggaat, springt er redelijk makkelijk een andere privateer in die wel het geld neer kan leggen als de kosten niet te hoog zijn! Als een team tussen allemaal fabrieksteams wegvalt is het lastiger voor een nieuw team dat inspringt, simpelweg omdat je veel meer geld moet neerleggen om enigszins mee te doen. Dus als de kosten hoog zijn heeft het geen zin om te joinen. Sowieso denk ik dat bij veel fabrieksteams meer geld eruit ging dan erin. Privateers moeten wel hun boekje volgen om volgend jaar weer op de grid te staan, terwijl fabrieksteams alleen maar bezig zijn met de snelste te zijn, en niet met de kosten (waardoor ze zomaar weg kunnen vallen, en er oneerlijke concurrentie is). Zoals ik al zei denk ik dat de F1 op de weg terug is. Nu alleen even weer mooie wagens ipv lelijke opstapjes.. | ||
Michael_Moore | maandag 5 maart 2012 @ 21:08 | |
Wie zei ooit eens, de snelste manier om miljonair te worden is als miljardair een F1-team beginnen? ![]() Edit: Mario Andretti. ![]() [ Bericht 24% gewijzigd door Michael_Moore op 05-03-2012 21:14:31 ] | ||
Fiorano | maandag 5 maart 2012 @ 21:15 | |
Mwah, deze klinkt ook wel tof toch? | ||
Glijdt_licht | maandag 5 maart 2012 @ 21:20 | |
Ik vraag me echt af waarom mensen denken dat de 1.6 turbo's die we gaan krijgen zo slecht klinken. Luister eens naar de BMW 1.5 inline4 turbo uit de jaren '80.. Die klinkt gewoon prachtig | ||
kepler | maandag 5 maart 2012 @ 21:20 | |
Maar daar gaat het toch om? (dikgedrukte) Een privateer klinkt leuk, maar ik wil dat F1 de snelste auto's regelt ![]() ![]() En als een groot team wegvalt dan gebeurt dat bijna nooit op hun top, dus je kan juist als privateer makkelijker instappen. Ik ben het er mee eens dat privateers het moeilijker hebben op het moment, maar dat komt niet door de grote teams maar door de slechte economie. Er zijn bijna geen grote sponsors te vinden, zoals vroeger Jordan bv Benson&Hedges had. Als de economie weer aantrekt zullen er ook meer sponsoren komen en zal het als privateer weer makkelijker gaan worden. | ||
nils7 | maandag 5 maart 2012 @ 21:22 | |
ik zag al snel dat het Montreal was maar ik wist totaal niet dat ze de start/finish verplaatst hadden. Die baan zag er leuker uit... meer glooiender. | ||
Glijdt_licht | maandag 5 maart 2012 @ 21:22 | |
Dus jij vindt het wel prima als een BMW even een teampje opkoopt, 4 jaar meedoet, en dan snel via de achterdeur verdwijnt.. Ik heb zelf juist het idee dat het klimaat voor privateers de laatste 2/3 jaar beter begint te worden, omdat ze niet meer tegen budgetten van 500miljoen hoeven op te boksen, maar steeds meer tussen 80 en 150 miljoen zitten. En als je dan ziet dat bv Williams al 30 miljoen aan sponsoring krijgt van die Venezolaan, Senna neemt nog eens 10 miljoen mee, dan nog een paar sponsors en je kunt rondkomen.. | ||
Fiorano | maandag 5 maart 2012 @ 21:27 | |
Helemaal mee eens, daarom plaatste ik het filmpje ook. Eigenlijk moeten we ook weer terug naar het handgeschakeld rijden. Man als die Renault terug schakeld dat klinkt toch zooooo lekker. Maar goed, voorlopig doe ik dat af en toe dan maar even na met mijn 1.6'je in m'n Xsara ![]() | ||
Geralt | maandag 5 maart 2012 @ 21:31 | |
Met die streepjescode op de Ferrari hebben we een paar jaar geleden nog over gehad of iemand die kon inscannen in een supermarkt en of er dan de prijs van 1 pakje Marlboro tevoorschijn zou komen; dat weet ik nog wel ![]() | ||
Geralt | maandag 5 maart 2012 @ 21:33 | |
Daar kijken wij mannen niet naar. Wij zien alleen goud/rood/wit. ![]() | ||
Glijdt_licht | maandag 5 maart 2012 @ 21:36 | |
Hier de BMW 1.5 viercilinder turbo: | ||
Tarado | maandag 5 maart 2012 @ 21:37 | |
Dit klinkt het best: V10 ![]() ![]() ![]() begint bij 0:30 | ||
Glijdt_licht | maandag 5 maart 2012 @ 21:39 | |
vreemde voorvleugel trouwens:![]() ![]() | ||
Geralt | maandag 5 maart 2012 @ 21:40 | |
Jongens het mooiste geluid ooit is nog altijd die 1.3 V16 van de BRM uit 53. Dat weet iedereen. | ||
Tarado | maandag 5 maart 2012 @ 21:42 | |
Nee hoor ![]() | ||
Glijdt_licht | maandag 5 maart 2012 @ 21:42 | |
Dat was een 1.5 | ||
nils7 | maandag 5 maart 2012 @ 21:42 | |
Ach niet zeuren... het mooiste geluid is een soppend geluid en dat weten jullie hier allemaal ![]() | ||
Fiorano | maandag 5 maart 2012 @ 21:45 | |
Prachtig mooi dat gelijk iedereen op Youtube op F1 sounds zit te fappen ![]() @Tarado, ahh Fiorano ![]() ![]() | ||
Nieuwschierig | maandag 5 maart 2012 @ 21:47 | |
Even iets anders... Waarom is de haaienvin alweer verdwenen? Nieuwe reglementen of zijn de inzichten alweer gewijzigd? | ||
Fiorano | maandag 5 maart 2012 @ 21:47 | |
Filmpje: Voorstel, wie gaat er een keer mee naar Goodwood? ![]() | ||
Meike26 | maandag 5 maart 2012 @ 21:50 | |
Neem een ander in de maling. Dus jullie lezen ook de playboy voor de mode/verhaallijnen ? ![]() Natuurlijk is een livery belangrijk, zoals de Arrows A21/A22 was aerodynamisch en qua bouw niet bijzonder spannend, maar qua kleurstelling nog steeds een van mijn grote favorieten door die oorlogskleuren, net zoals de Minardi van 2003 en nu die Marrusia MR01 ! Maar qua body/aerodynamica zijn de Ferrari en Jordan van '96 en McLaren 1999 (bouwjaren, weet de modelnamen niet bijvoorbeeld weer mijn favorieten[/spoiler] Denk dat de MR01 echt 1 van de mooiste auto's is van de afgelopen 3 jaar ! Getrapte neus of niet...ik vind hem steeds mooier worden ![]() | ||
Geralt | maandag 5 maart 2012 @ 21:57 | |
Doe dan die: Ik kwam klaar ![]() ![]() | ||
Tarado | maandag 5 maart 2012 @ 21:58 | |
Leuk ![]() | ||
RingBewoner | maandag 5 maart 2012 @ 22:19 | |
Fijne geluiden! | ||
Glijdt_licht | dinsdag 6 maart 2012 @ 03:21 | |
Ik en nog iemand hebben even uit zitten vogelen waar de verschillen tussen de HRT van dit jaar en vorig jaar zitten, en het zijn er nogal wat: - Different nose and front wing (especially the connection between them) - Bargeboards seem to have disappeared.. - The construction around the airbox seems a little different. - Sidepods are different - The fin has disappeared.. - The front suspension geometry is completely different, and mounts much higher, so its probably a new monocoque. - The rear bodywork is different, much tighter. - The rear wing and its end-plates are different. - Rear suspension geometry looks different. Which is pretty logical, as this is the first HRT with a pullrod | ||
sasquatsch | dinsdag 6 maart 2012 @ 09:01 | |
Yep, beiden met een Cosworth motor. Nu Williams die niet meer heeft, lijken ze het (in de testen) een stuk beter te doen. | ||
Marks | dinsdag 6 maart 2012 @ 09:24 | |
Ik wilde dit jaar gaan, maar zag later dat ik dan tentamens heb ![]() Echter, een goede vervanger gaat Zandvoort worden op 1 en 2 September (!) Met de classic grand prix, een evenement wat misschien Goodwood kan verslaan qua entertainment... ![]() Volgend jaar wordt het dan wellicht goodwood. | ||
sasquatsch | dinsdag 6 maart 2012 @ 10:18 | |
Ziet er interessant uit, zeker gezien het feit dat ik eind jaren '70 en begin '80 enkele Grand Prix heb bijgewoond. Eens kijken of het gaat lukken om erbij te zijn. | ||
RingBewoner | dinsdag 6 maart 2012 @ 10:19 | |
1 en 2 September? Dat is tijdens het weekend van Spa..... Welke idioot verzint het om uitgerekend dan om ook op Zandvoort te gaan rijden met F1 wagens? | ||
sasquatsch | dinsdag 6 maart 2012 @ 10:30 | |
Enkele nieuwtjes: Alguersuari wordt radio commentator bij de BBC 'Red Bull met 'oude' RB8 naar Melbourne'
| ||
Migue | dinsdag 6 maart 2012 @ 10:58 | |
Vergeet niet dat er ook heel veel personele wisselingen plaats hebben gevonden bij Williams het afgelopen jaar. Maar naar verluid is iedere andere motor dan een Cosworth natuurlijk ook al een enorme vooruitgang. | ||
Fiorano | dinsdag 6 maart 2012 @ 11:58 | |
Daar wou ik ook zeker heen gaan, F1 fok forum meeting organiseren ? ![]() Spa is vast wel ergens te zien in een kroegje bij het circuit ![]() | ||
Schunckelstar | dinsdag 6 maart 2012 @ 12:37 | |
Wat heeft het voor zin om naar zandvoort te rijden om vervolgens de gehele middag in een kroeg te zitten? ![]() jammer idd dat het tijdens een gp-weekend is anders was ik er ook zeker heengegaan! Zaterdags rij ik denk ik sowieso effe naar spa, dat is voor mij net zo ver rijden als zandvoort ![]() | ||
Meike26 | dinsdag 6 maart 2012 @ 12:48 | |
![]() | ||
ArcticBlizzard | dinsdag 6 maart 2012 @ 13:15 | |
Salo intrigued ahead of secret ferrari test
| ||
nils7 | dinsdag 6 maart 2012 @ 13:31 | |
vrij geheim dus die test ;-) | ||
Peterselieman | dinsdag 6 maart 2012 @ 14:14 | |
kan ook een truc zijn. Ik zie de Italianen er ook wel voor aan om die test uit te voeren met een dummy-auto en dan elders buiten het zicht van iedereen een echte bolide te testen ![]() | ||
Tarado | dinsdag 6 maart 2012 @ 14:38 | |
Meer dan een demo zal het niet zijn, ze hebben hem waarschijnlijk gevraagd omdat de andere coureurs te druk zijn met de ontwikkeling van de F2012 | ||
Kleffe_Dop | dinsdag 6 maart 2012 @ 15:08 | |
Inderdaad, ik vraag me om te beginnen al af of Salo überhaupt Formule 1 fit is. En zoals hij zelf al zei, voor het serieuze test/ontwikkel werk heeft men een reeks testcoureurs, dan haal je geen ex-coureur uit een ander tijdperk, die ooit een blauwe maandag bij Ferrari heeft rondgelopen. | ||
Geralt | dinsdag 6 maart 2012 @ 15:36 | |
Ik wil eik zaterdag ook richting Spa gaan. Ik zie nu dat ik vrijdagavond een bruiloft heb, dan had ik middagdienst en dus vrijgenomen. Zaterdagavond en zondagavond moet ik de nacht in. Dat is ook mooi kut. Vrijdag finaal tegen de klippen van de hel op zuipen, zaterdag oppe tijd naar bels, 's avonds de hele nacht werken, zondags vroeg op voor de race te kijken en 's avonds weer de nacht in ![]() Ik ga toch eens kijken of ik dat vrij kan regelen denk ik zomaar, dan hoef ik maar 2 dagen vrij te nemen. ![]() | ||
RingBewoner | dinsdag 6 maart 2012 @ 15:44 | |
Ik ga, als het goed is het hele weekend. Heb voor niet te veel geld een mooi park gevonden waar ik een week zal verblijven. Lekker zelf koken, locale gerechten maken en lekker bier drinken. | ||
Geralt | dinsdag 6 maart 2012 @ 15:46 | |
Welk park is dat als ik vragen mag? | ||
Quisho | dinsdag 6 maart 2012 @ 16:03 | |
Veel mensen gaan het dus live kijken ![]() Maar ik las dat ze de motoren in 2013 gaan veranderen naar 1.8 en weer Turbo charged ![]() | ||
Geralt | dinsdag 6 maart 2012 @ 16:40 | |
met mn brakke hoofd na een nachtdienst 1.6 en 2014. Maargoed, ik kan er naast zitten ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 6 maart 2012 @ 16:47 | |
Geralt heeft het goed. 1.6 liter V6 turbo vanaf 2014. En aangezien ik de jaren '80 met de turbomotoren heb meegemaakt juich ik het van harte toe. Het zal wel niet zoveel pk als toen zijn (1300+ in kwalificatie), maar het zal meer pk's dan nu zijn. En het geluid zal ook niet verkeerd zijn. Misschien wel beter dan nu, volgens Joe Saward
| ||
Tarado | dinsdag 6 maart 2012 @ 16:47 | |
Volgens mij klopt dat, Ferrari wilde 1.8 omdat dat gewoon 2 clilinders eraf "hakken" zou betekenen tov huidige V8 maar het is toch 1.6 gebleven maar wel 6 ipv 4 cilinders. | ||
RingBewoner | dinsdag 6 maart 2012 @ 16:58 | |
Eentje in durbuy. Maar niet rechtstreeks boeken, dan kan je niet zelf kiezen wanneer je wil aankomen en vertrekken. | ||
Tarado | dinsdag 6 maart 2012 @ 17:10 | |
Marussia set for Melbourne after passing crash testhttp://adamcooperf1.com/2(...)-passing-crash-test/ | ||
Geralt | dinsdag 6 maart 2012 @ 17:11 | |
Sunclass Durbuy? ![]() | ||
Sinister-D- | dinsdag 6 maart 2012 @ 17:16 | |
Das 'n uur rijden man ![]() ![]() edit: zelfs 'n kwartier korterbij, ik rij van bij mij thuis maar 'n 45 minuten ![]() | ||
Geralt | dinsdag 6 maart 2012 @ 17:24 | |
Ik rij iets langer dan dat, ongeveer een uur en een kwartier schat ik. En ik verrij me altijd bij die klote rotondeachtig dinges richting Verviers waar je eerst links moet aanhouden, dan rechts, dan weer links, dan weer rechts. Die ga ik doorgaans 2x rond voordat ik goed zit als ik naar Spa ga ![]() Kan ook andersom zijn trouwens ![]() | ||
Geralt | dinsdag 6 maart 2012 @ 17:30 | |
![]() Bij die is dat. Dan kom je van boven en moet je naar rechts, voor de kijker thuis dan. | ||
Sinister-D- | dinsdag 6 maart 2012 @ 17:30 | |
Dat is Hauts-sarts wat je bedoelt ![]() ![]() ![]() Ben daar een paar jaar dagelijks langsgekomen als ik richting werk ging. Elke dag wel ongelukken omdat de mensen niet begrijpen hoe het daar werkt ![]() En het is rechts aanhouden tot de afrit, linker baan daar nemen. Rechterbaan aanhouden, links afslaan, en dan de 2de afrit rechts pakken ![]() ![]() ![]() | ||
Geralt | dinsdag 6 maart 2012 @ 17:32 | |
Eerst rechts aanhouden, dan links aanhouden, dan weer links aanhouden, rechts aanhouden, en dan rechts weer eraf. Fucking hell man, welke schlemiel bedenkt zulke rotondes ![]() ![]() Niemand van jullie die daar ook vaker mis rijdt? Ben ik weer de enige kluns hier? ![]() | ||
Quisho | dinsdag 6 maart 2012 @ 17:32 | |
Oh 1.6 dus. Ook een stuk minder toeren dus. | ||
Sinister-D- | dinsdag 6 maart 2012 @ 17:33 | |
[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 06-03-2012 17:43:12 ] | ||
Geralt | dinsdag 6 maart 2012 @ 17:35 | |
Ow gelukkig. Overigens reden we vorige week naar Verviers en zat Brennie achter het stuur en die reed in 1x goed. Dat is mij nog nooit gelukt daar. ![]() In 2x rond dan weet ik precies de weg ![]() | ||
Sinister-D- | dinsdag 6 maart 2012 @ 17:50 | |
Vosss??? Laatste bezoek Vosss: donderdag 1 maart 2012 @ 21:39:43 Geralt geregistreerd op: donderdag 1 maart 2012 @ 21:45 Frapant... | ||
Geralt | dinsdag 6 maart 2012 @ 17:53 | |
Ow ik dacht dat dat inmiddels wel duidelijk was of niet? ![]() ![]() | ||
Geralt | dinsdag 6 maart 2012 @ 17:54 | |
![]() ![]() Alleen al als je de icoontjes vergelijkt valt het op, nietwaar? ![]() | ||
Sinister-D- | dinsdag 6 maart 2012 @ 17:56 | |
neu ![]() heul niet ![]() | ||
Geralt | dinsdag 6 maart 2012 @ 17:57 | |
Nouja qua effect lijken ze op elkaar. Een beetje dan. ![]() | ||
Sinister-D- | dinsdag 6 maart 2012 @ 18:01 | |
Effect was me nog niet eens opgevallen ![]() | ||
Tarado | dinsdag 6 maart 2012 @ 18:03 | |
Toen ik dit zag wist ik het wel ![]()
| ||
Geralt | dinsdag 6 maart 2012 @ 18:05 | |
Was die reactie zo herkenbaar dan? ![]() | ||
Tarado | dinsdag 6 maart 2012 @ 18:06 | |
In dit topic is er maar één die zo reageert ja ![]() | ||
Geralt | dinsdag 6 maart 2012 @ 18:06 | |
![]() | ||
Sinister-D- | dinsdag 6 maart 2012 @ 18:08 | |
Maar in het vorig topic werd er ook dit gezegd waardoor ik dus de hele tijd heb gedacht dat Geralt nog niet eens wist wie Vosss zou zijn ![]()
| ||
Geralt | dinsdag 6 maart 2012 @ 18:09 | |
Ja ik dacht eerst ik ga incognito, maar dat bleek al snel niet haalbaar ![]() Ik vond die 85K wel een mooi aantal om hem even op te laten staan ![]() | ||
Sinister-D- | dinsdag 6 maart 2012 @ 18:11 | |
Nou dan heb je dus zeker 3 hele dagen ge-incognito-seerd ( ![]() ![]() ![]() | ||
Geralt | dinsdag 6 maart 2012 @ 18:13 | |
Ik denk dat dat een nieuw record is. Met voorgaande kloons werd ik soms al met de eerste post(!!) ontmaskerd ![]() Bleek dat ik per ongeluk mijn vosss icoontje ingesteld had ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 6 maart 2012 @ 18:14 | |
Ik had het vrijwel meteen door, maar daar ben ik dan ook crew voor ![]() Wilde het feestje alleen niet verstoren ![]() | ||
Joene | dinsdag 6 maart 2012 @ 18:18 | |
Wat een feest ![]() | ||
ElmarO | dinsdag 6 maart 2012 @ 18:54 | |
Ik had het al eerder door. ![]()
| ||
Geralt | dinsdag 6 maart 2012 @ 19:08 | |
Wat kosten de kaartjes eik voor de zaterdag op Spa? Op de site zie ik alleen maar of weekend of de zondag ![]() | ||
JohnB52 | dinsdag 6 maart 2012 @ 20:36 | |
Is ook alleen weekend of zondag denk ik, vroeger was t zelfs alleen weekend ( ooit gelezen ) | ||
Geralt | dinsdag 6 maart 2012 @ 21:13 | |
2 jaar terug heb ik nog gewoon kaartjes voor de zaterdag gekocht aan de poort. | ||
Geralt | dinsdag 6 maart 2012 @ 21:14 | |
En ook ooit kaartjes voor de vrijdag. Dus je verhaal klopt niet. | ||
kepler | dinsdag 6 maart 2012 @ 22:36 | |
Goede vraag ![]() ![]() | ||
Nieuwschierig | dinsdag 6 maart 2012 @ 23:28 | |
Plek zat op Brons. Weet alleen niet of er een kassa is. | ||
nils7 | dinsdag 6 maart 2012 @ 23:32 | |
Bij La Source kon je twee jaar geleden gewoon kaartjes kopen. | ||
JohnB52 | dinsdag 6 maart 2012 @ 23:37 | |
Zegzeg, meneertje Vosss ;-) Verhaal klopt wel, maar dat hebben de belgen slechts 1 jaar gedaan, bleek toch niet zo goed te werken... | ||
kepler | dinsdag 6 maart 2012 @ 23:54 | |
Ok, dan ga ik het erop wagen ![]() | ||
Geralt | woensdag 7 maart 2012 @ 08:04 | |
Wat bedoel je nou? Dat ze maar 1 jaar kaartjes los voor de qualify verkocht hebben? Het zal toch zeker niet zijn dat ik voor een heel weekend moet kopen wel? ![]() ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 7 maart 2012 @ 08:52 | |
Als er mensen zijn die alleen op zondag gaan kun je misschien wel wat regelen voor de zaterdag. Je koopt gezamenlijk één weekendkaart. Jij gaat op zaterdag en die ander op zondag. Zo ben ik met een collega jaren terug naar de GP van Duitsland geweest. Twee weekendkaarten, 6 man, twee op vrijdag, twee op zaterdag en ik met mijn zwager op zondag. Werkte goed (mits je de overdracht van de kaartjes goed regelt). ![]() | ||
kepler | woensdag 7 maart 2012 @ 09:02 | |
pff het kaartje alleen voor de zondag is maar 5 euro goedkoper dan die voor het hele weekend ![]() | ||
Schunckelstar | woensdag 7 maart 2012 @ 09:32 | |
Volgens mij kun je gewoon op zaterdag een dagkaart kopen hoor, heb al een paar keer voor 30 euro een zone green kaartje gekocht, waarmee je dan ook gewoon zilver op kunt omdat er op zaterdag toch niet gecontroleerd word ![]() Wil ik eigenlijk wel zeker weten of dat niet is afgeschaft want anders rijden we er voor niks heen | ||
Peterselieman | woensdag 7 maart 2012 @ 09:41 | |
zo, ik heb even wat aan de OP gesleuteld. Heb bij de NL-coureurs Albers en Doornbos geschrapt en vervangen door andere rijders. | ||
Marks | woensdag 7 maart 2012 @ 09:56 | |
Meer pk´s dan nu moet kunnen. De F1 dreigt namelijk, te veilig te worden. En dat zeg ik niet als kijker, maar ook namens opmerkingen van coureurs die op internet gelezen kunnen worden. | ||
kepler | woensdag 7 maart 2012 @ 10:37 | |
Misschien ga ik dan wel de zaterdag, mooi moment voor een fok-meet misschien? ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 7 maart 2012 @ 11:42 | |
'Ferrari bezig met significante aanpassingen'
| ||
franklop | woensdag 7 maart 2012 @ 12:10 | |
De FOK! F1-manager 2012 is van start! | ||
Pagan | woensdag 7 maart 2012 @ 12:22 | |
En ingeschreven. Leuk dat de manager er weer is, iedereen die er aan meegewerkt heeft bedankt! ![]() | ||
Bastard | woensdag 7 maart 2012 @ 12:23 | |
Dat zeker! En http://www.f1zone.net/news/montoya-f1-is-a-joke/12814/ Wat is er mis met die neuzen dan ![]() | ||
Tarado | woensdag 7 maart 2012 @ 12:25 | |
Mooi is anders daar heeft hij wel gelijk in maar om F1 daarom meteen "a joke" te noemen | ||
sasquatsch | woensdag 7 maart 2012 @ 12:29 | |
Ecclestone lanceert nieuw klantenauto planLeuk zo'n idee, maar dat gaat met de steeds veranderende regelgeving niet werken. Stel dat de 3 nieuwe teams met de Red Bull of McLaren van vorig jaar zouden rijden, dan zouden ze nu de te kloppen teams zijn, omdat die auto's dan sneller zouden zijn dan de huidige auto. (Althans dat is wat ik uit de tijden van de testen van vorig jaar en dit jaar opmaak). | ||
Pagan | woensdag 7 maart 2012 @ 12:36 | |
Van HRT en Marussia kun je verwachten dat ze slecht of totaal niet voorbereid aan de start verschijnen. Maar dat Ferrari zo kort voor de start de boel zo heftig omgooit dat een nieuwe crashtest nodig is. ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 7 maart 2012 @ 12:36 | |
Dus toch met de nieuwe spec | ||
Tarado | woensdag 7 maart 2012 @ 12:40 | |
Knap dat ze toch iedere keer die tienden meer weten te vinden dan de rest | ||
RingBewoner | woensdag 7 maart 2012 @ 12:55 | |
Nee. niet sunclass zoals gedacht werd. Goed aanbod maar voor mij word het echt een vakantie inclusief lekker koken en eten. Dat ik een uur moet rijden is geen probleem, ik kom vanaf die kant heel gunstig aanrijden waardoor ik niet in de file hoef te staan. | ||
Geralt | woensdag 7 maart 2012 @ 14:33 | |
Nouja dat wil ik eik ook wel weten. Anders ben ik 125 pp kwijt en kan ik alleen de zaterdag gaan ![]() | ||
RingBewoner | woensdag 7 maart 2012 @ 14:39 | |
Kan je niet op de site van spa kijken of gptravel.nl? | ||
Geralt | woensdag 7 maart 2012 @ 14:52 | |
Waar denk je dat ik gekeken heb ![]() www.spagrandprix.com en daar wordt naartoe gelinkt vanaf de site van het circuit zelf. En daar zie ik geen zaterdagkaarten tussen staan ![]() | ||
SjaakVilleneuve | woensdag 7 maart 2012 @ 17:49 | |
![]() | ||
Geralt | woensdag 7 maart 2012 @ 17:53 | |
Die was al eens gepost Sjaak ![]() | ||
JohnB52 | woensdag 7 maart 2012 @ 18:20 | |
Nee, dat ze ooit 1 jaar alleen weekendkaarten verkochten... En anders naar de gp v duitsland, zie je ze nog vaker voorbij rijden :-) | ||
JohnB52 | woensdag 7 maart 2012 @ 18:21 | |
Hoe weet jij dat nou weer? Jij zit nog maar net op t forum ;-) | ||
Tarado | woensdag 7 maart 2012 @ 18:23 | |
Maria de Villota joins Marussia F1 team as test driver for the 2012 season By Pablo Elizalde Wednesday, March 7th 2012, 16:11 GMT http://www.autosport.com/news/report.php/id/97888 [ Bericht 3% gewijzigd door Tarado op 07-03-2012 18:37:31 ] | ||
Nieuwschierig | woensdag 7 maart 2012 @ 18:25 | |
Nee, er is alleen zondag of weekend. Ik rij trouwens via de E25 vanaf Luik. Vertrek om 06:00 uur Aankomst 09:00 uur. parkeren rood (blanchimont) 20 minuten lopen en een mooi plekje uitzoeken. kijken naar de gp2, porsche, parade, F1 | ||
Glijdt_licht | woensdag 7 maart 2012 @ 18:40 | |
Zucht.. beste resultaat ooit in F3: 5e Faal, faal, faal ![]() |